[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 85 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Voor wie het mogelijk interesseert: Ellen van Dijk bezig met het werelduurrecord:
https://nos.nl/livestream...cordpoging-ellen-van-dijk

Zo te zien een flink zwaarder verzet dan Merckx destijds....en op de aangepaste wegfiets volgens het commentaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Keezx op 23-05-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Lekker bezig hoor. Zou ze op 50km mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Edit, laat maar :+

[ Voor 89% gewijzigd door Strider op 23-05-2022 17:43 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
eamelink schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:33:
Lekker bezig hoor. Zou ze op 50km mikken?
Eddy Merckx zit thuis te zweten, want Ellen dreigde verder te rijden dan hijzelf 50 jaar geleden....ze haalt ut net niet waarschijnlijk.

Edit; En binnen met officieus 49,254 km

[ Voor 6% gewijzigd door Keezx op 23-05-2022 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Geen verschillen in het klassement vandaag, maar wie weet heeft Koen wel de viscup gewonnen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:15
Keezx schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:56:
[...]

Eddy Merckx zit thuis te zweten, want Ellen dreigde verder te rijden dan hijzelf 50 jaar geleden....ze haalt ut net niet waarschijnlijk.

Edit; En binnen met officieus 49,254 km
Haha alsof Merckx daarvan wakker ligt. Je moet de fiets van Merckx eens opzoeken, was de laatste die het met een traditionele fiets deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Het was een grap hoor, overigens denk ik dat Eddy wel degelijk opgelucht is en vanavond beter slaapt.
Z'n fiets is me prima bekend, toen dachten ze nog dat gewicht heel belangrijk was voor snelheid, getuige de gaatjes in het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Keezx schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:59:
Het was een grap hoor, overigens denk ik dat Eddy wel degelijk opgelucht is en vanavond beter slaapt.
Z'n fiets is me prima bekend, toen dachten ze nog dat gewicht heel belangrijk was voor snelheid, getuige de gaatjes in het stuur.
Die gaatjes in het stuur zijn een mythe, aldus de man himself :).

Erg leuke podcast van de Muur hierover, 2 journalisten die in het verhaal over de mythische Colnago van Merckx zijn gedoken en EM ook zekf gesproken hebben. Bottom line, meneer Colnago heeft het verhaal allemaal wat mooier gemaakt.

https://podcasts.apple.co...5433?l=en&i=1000536528889

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
De heer Google kan die gaatjes zo vinden hoor....ik heb gewoon geen zin in potkasten.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VWbNfZm/merckx-hour-bike.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Keezx op 23-05-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Keezx schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:21:
De heer Google kan die gaatjes zo vinden hoor....ik heb gewoon geen zin in potkasten.
[Afbeelding]
Zonde, dan had je ook geweten dat dat bijvoorbeeld niet de echte fiets is :).

Het artikel staat ook in de geschreven versie van de Muur:

https://uitgeverijdemuur.nl/product/de-muur-74/

Afbeeldingslocatie: https://uitgeverijdemuur.nl/wp-content/webp-express/webp-images/uploads/2021/09/cover-De-Muur-74-KL-1600x2263.jpg.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:05
Vandaag weer een fraaie Giro etappe voor de boeg: https://www.wielerflits.n...de-mortirolo-naar-aprica/

200km met ruim 5000 hoogtemeters :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:46
Je zal maar wielrenner zijn van beroep. Ik zou vandaag een snipperdag opnemen en dan zien ze me morgen wel weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 24-05-2022 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:49
Ypuh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:46:
Je zal maar wielrenner zijn van beroep. Ik zou vandaag een snipperdag opnemen en dan zien ze me morgen wel weer.
Mortirolo op het menu en MVDP gaat gewoon weer in de aanval :*)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:18
Verassing, Kelderman heeft pech. (knap dat hij nu toch weer aan lijkt te sluiten in de kopgroep)

Waarom is de Mortirolo eigenlijk zo gevreesd? Ik dacht ook altijd dat dit een bijzondere berg was, maar het profiel (12.6km a 7.6%) valt eigenlijk wel mee.
--------------------------
Voordat ik dit aftyp maar ff opgezocht, er zijn blijkbaar 2 zijden om te klimmen, de afdaling vandaag is de steile kant (met 11.6km @ 11.2%). En dat is inderdaad wel een stukje steviger O-)

[ Voor 95% gewijzigd door Megupe op 24-05-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:19
Megupe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:51:
Verassing, Kelderman heeft pech. (knap dat hij nu toch weer aan lijkt te sluiten in de kopgroep)

Waarom is de Mortirolo eigenlijk zo gevreesd? Ik dacht ook altijd dat dit een bijzondere berg was, maar het profiel (12.6km a 7.6%) valt eigenlijk wel mee.
Voordat ik dit aftyp maar ff opgezocht, er zijn blijkbaar 2 zijden om te klimmen, de afdaling vandaag is de steile kant (met 11.6km @ 11.2%). En dat is inderdaad wel een stukje steviger O-)
Ik heb vorig jaar de zware kant gereden, en met name het middenstuk in het bos is enorm stijl (en komt dan ook geen einde aan). Dit in combinatie met de hitte terecht gevreesd. De dag daarvoor 2x de Stelvio op hielp overigens ook niet 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor diegene die hem nog niet gezien had, de wheelie challenge van Matthieu:

[YouTube: Van der Poel impenna con una mano sul passo Santa Cristina]

Lekker sfeertje ook. Valt me sowieso wel op dat er niet heel erg gek gedaan wordt op beklimmingen door fans. Misschien omdat het geen vakantieperiode is en het meer mensen uit de streek zijn.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
LoneRanger schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:06:
Lekker sfeertje ook. Valt me sowieso wel op dat er niet heel erg gek gedaan wordt op beklimmingen door fans. Misschien omdat het geen vakantieperiode is en het meer mensen uit de streek zijn.
Niet heel gek, maar ik vind het aantal meelopers toch weer bijzonder vervelend. Wat is de lol daaraan? Is het besmettelijk ofzo?

Voor de rest prachtige beelden gezien de laatste dagen van fans langs de kant en de hordes mensen waar ze tussendoor rijden. Volgens mij is daar ook niets mis mee en vinden renners dat alleen maar leuk, maar die selfie-lopers/op-tv-camera aandacht heb ik nooit begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Megupe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:51:

Zonde dat ze hem niet reden vanaf de zware kant, die is echt insane (ik moest zelf zigzaggend sommige stukjes doen 😄).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kan niet gekker woden, die Matje !

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:04

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

enchion schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:42:
Kan niet gekker woden, die Matje !
Ik heb hem nog geen wheelie zien maken...dus deze overwinning(?) telt niet

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie ettappe, goed voor Nederland. :7
Gijs is lekker bezig, gun hem een overwinning!

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Harmen schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:55:
Mooie ettappe, goed voor Nederland. :7
Gijs is lekker bezig, gun hem een overwinning!
prima koers gereden natuurlijk, rijdt wel vdPoel eraf, en er komt een dag dat het lukt!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jammer van die dekselse Colombiaan. :/ Sterk gereden.

Whatever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Kan me niet heugen ooit een grote ronde te hebben gezien met zoveel Nederlands aanvalsgeweld en dan ook nog meer dan zomaar een bijrolletje. Ik weet overigens niet wie meer pin lijdt, Poels of ik kijkend naar Poels. Gesink kon ook altijd zo afzien maar Poels kan nog net een standje dieper volgens mij. Niemand die het dan gek vind dat Poels zijn werk gedaan is maar dan komt hij nog een keer terug en gaat dan zelfs Landa nog even helpen in een poging weg te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Hele saaie etappe tot dusver, hopelijk gaat dit morgen volledig gecompenseerd worden.
Wel heel fraai dat Bouwman, mits hij de finish haalt, gewoon de blauwe trui mee naar huis neemt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Megupe schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:03:
Hele saaie etappe tot dusver, hopelijk gaat dit morgen volledig gecompenseerd worden.
Wel heel fraai dat Bouwman, mits hij de finish haalt, gewoon de blauwe trui mee naar huis neemt _/-\o_
en voor degene die denkt, hoe kan een Nederlander, dus vlaklander, een bergtrui winnen, Bouwman, aka de Ijsvogel uit Ulft (al klinkt de Elft uit Ulft ook goed), heeft natuurlijk klimmersbenen gekweekt in het vlakbij Ulft gelegen Montferlandgebergte :+

maar mooie prestatie, en wellicht een tweede ritwinst zo!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Wat betreft die vraag op Eurosport, Adam Hanson natuurlijk. [alle 3 de rondes in 1 jaar]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
LoneRanger schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:36:
Wat betreft die vraag op Eurosport, Adam Hanson natuurlijk. [alle 3 de rondes in 1 jaar]
Nee hoor, in welk jaar heeft hij de Giro, Zwitserland en de Tour gereden?
Dat is elke keer een kleine 2 weken rust, tussen klimmerskoersen, gekkenwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 27-05-2022 16:42 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ah, ik meenden de 3 grote rondes maar Giro, Zwitserland en Tour dus. Ik vond het al zo raar want Hansen deed dat zelfs 6 jaar achter elkaar. Beter luisteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 21:22
Als Schmid niet vol in de remmen gaat, liggen ze daar alle vijf op een hoopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
Horla schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:04:
Als Schmid niet vol in de remmen gaat, liggen ze daar alle vijf op een hoopje.
Ja iets te strak bochtje van Bouwman... Ben benieuwd of daar nog een klacht over / consequenties aan gaan komen.

Maar wel hele goede Giro voor hem en de redding voor TJV mag je wel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Klopt alleen Bouwman moet ook die bocht om en heeft bijna al het asfalt erna ook nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Fisico schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:11:
Klopt alleen Bouwman moet ook die bocht om en heeft bijna al het asfalt erna ook nodig.
the jury is still out … eerlijk gezegd had Bouwman nog wel wat ruimte, maar ik vind dat de organisatie ook wel een hand in eigen boezem mag steken, want waarom leg je de finish na zo’n krappe bocht … ok, toch OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

De bocht was vrij scherp en de weg was smal dat is niet ideaal voor een eindsprint. Denk dat de organisatie ook geen sur place en daarna een sprint had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
heeft Carapaz tot nu toe verstoppertje gespeeld en geeft ie er morgen een klap op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Gelukkig ziet de jury het ook zo. Lekker hoor voor Bouwman / Blauwman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
CynicRelief schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:40:
heeft Carapaz tot nu toe verstoppertje gespeeld en geeft ie er morgen een klap op?
Volgens mij heeft hij het zeker wel geprobeerd vandaag maar Hindley krijgt hij er niet af. Landa zouden ze morgen nog wel wat verder kunnen zetten gezien vandaag. Misschien is het ook wel gewoon de hoop dat de tijdrit beslissend gaat zijn met 3 seconden verschil. Dan is het wel hopen dat ook die tijdrit tot de laatste kilometer spannend blijft anders heb je er nog niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De manier waarop TJV nu rijdt is zo heerlijk om naar te kijken.

Mooie overwinningen voor Bouwman ook, wat geweldig voor hem en het Nederlandse wielrennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

LoneRanger schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:51:
[...]

Volgens mij heeft hij het zeker wel geprobeerd vandaag maar Hindley krijgt hij er niet af. Landa zouden ze morgen nog wel wat verder kunnen zetten gezien vandaag. Misschien is het ook wel gewoon de hoop dat de tijdrit beslissend gaat zijn met 3 seconden verschil. Dan is het wel hopen dat ook die tijdrit tot de laatste kilometer spannend blijft anders heb je er nog niet veel aan.
Morgen even 4 seconden verliezen voor een beter tijdritpak of toch kiezen voor als laatste starten? Als Fignon een aerohelm op had gehad dan had hij de tour gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Fisico schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:55:
[...]

Morgen even 4 seconden verliezen voor een beter tijdritpak of toch kiezen voor als laatste starten? As Figon een aerohelm op had gehad dan had hij de tour gewonnen.
ineos heeft, met uitzondering van ziek uitgevallen Porte, meer steun dan Borah; die gaan morgen de gas vol open doen denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ook wel benieuwd of Landa met de helpers nog gaan knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Mooi Hindley! Ook niet de meest leuke renner om naar te kijken maar beter dan Landa of Carapaz! Die laatste is trouwens wel heel heftig ingestort 8)7

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Nutterd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:14:
Mooi Hindley! Ook niet de meest leuke renner om naar te kijken maar beter dan Landa of Carapaz! Die laatste is trouwens wel heel heftig ingestort 8)7
zou mooi zijn als Landa morgen nog 2e kan worden, Carapaz wel betere tijdrijder dacht ik, maar misschien laat ie het lopen …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Fijne etappe voor een tukkie. Gelukkig toch nog wat gebeurd in het laatste kwartiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:46:
Fijne etappe voor een tukkie. Gelukkig toch nog wat gebeurd in het laatste kwartiertje.
tja, deze middag krijg ik nooit meer terug … tuin er elke keer weer in 8)
maar mooie ontknoping idd, op 2 fronten

[ Voor 6% gewijzigd door CynicRelief op 28-05-2022 17:49 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Mooie foto trouwens dit van de rit van gisteren >:) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ocyUyL48DRTgIZ501axF2fXMKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpuryyqTbS7yqkOHsEPYcHzF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Afbeeldingslocatie: https://cdn.touretappe.nl/images/tour-de-france/2022/route.jpg

Nog een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 21:39

4POX

Everybody is wired

Dus elke grote ronde heeft tegenwoordig een tijdrit op de laatste competitiedag?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
4POX schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:52:
Dus elke grote ronde heeft tegenwoordig een tijdrit op de laatste competitiedag?
Tja iedereen hoopt natuurlijk op soortgelijk drama als met Rog en Pog: dat is perfect voor de kijkcijfers en publiciteit.

Daarnaast worden lange koersen zo defensief gereden dat het klassement eigenlijk niet heel erg boeiend meer is; dus dan kan de beslissing zomaar op die laatste tijdrit hangen. Zie ook de afgelopen Giro zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Als je laatste competitiedag in de Tour de zaterdag bedoelt dan klopt het voor de giro en tour. De afsluitende rit in de Tour is weer een wandeletappe naar Parijs met sprint op de CE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Zin in 13 en 14 juli , etape 11&12 :9

[ Voor 21% gewijzigd door aerofreak op 01-06-2022 21:53 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Dat is niet tegenwoordig, het is heel lang zo dat er in 1 van de laatste dagen van een grote ronde een (mogelijk ) beslissende tijdrit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Morrar schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:02:
[...]

Tja iedereen hoopt natuurlijk op soortgelijk drama als met Rog en Pog: dat is perfect voor de kijkcijfers en publiciteit.
Dat is wel ijdele hoop, want de keer ervoor was met een tijdrit op de laatste dag in Parijs met Lemond en Fignon. Daartussendoor hebben Jan en Lance nog zo'n gevecht gehad maar toen was het nat en had Jan geen verkenning gedaan. Meestal valt het echt eerder in de plooi. Door het gat tussen Pogi en Rogi hebben veel mensen die tijdrit ook niet gekeken.

De tijden zitten tegenwoordig ook dichterbij elkaar omdat er minder tijdritkilometers zijn. Indurain pakte al heel veel tijd in de eerste tijdrit en hoefde daarna alleen maar aan te klampen en dat deed ie nogal goed. Hetzelfde in de tijd van Lance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

Inter Mache gaat ook maar gewoon door.. nu Meintjes, heerlijk. Nu al zin de Tour

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Dumoulin stopt ermee, goed voor hem! Maar toch jammer...hoop dat hij gaat Gravelen ofzo met LTD en die snuiters...en hoor hem ook graag praten dus eventueel iets bij de NOS met de tour of aanschuiven in podcasts zou ik top vinden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Waanzinnig palmares! Hopelijk komt daar nog een medaille bij op het WK.
Erelijst Tom Dumoulin
  • Eindzege Giro d'Italia (2017)
  • Wereldkampioen tijdrijden (2017)
  • 3 ritzeges in Tour de France (2016, 2018)
  • 4 ritzeges in Giro d'Italia (2016, 2017, 2018)
  • 2 ritzeges in Vuelta a España (2015)
  • 2e in Tour de France (2018)
  • 2e in Giro d'Italia (2018)
  • 2 keer zilver op Olympische tijdrit (2016, 2021)
snelle copy/paste van nu.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja, ik zag het net voorbij komen in een van m'n favo appgroepjes!

Ik denk dat het beter is, je wilt toch niet als een Davide Rebbelin eindigen..zeker als je er eigenlijk geen plezier meer uithaalt..

Nu word het Shimano Center in Valkenburg echt een bedesvaartoort om z'n roze Giant aan te kunnen raken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:13
McMiGHtY schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:08:
Ik denk dat het beter is, je wilt toch niet als een Davide Rebbelin eindigen..zeker als je er eigenlijk geen plezier meer uithaalt..
Ik vind het wel jammer dat hij niet een jaar probeert bij een EF bijvoorbeeld. Rondje unbound en dat soort zaken, beetje vrijbuiten in de Giro en daarnaast lekker tijdrijden. Het speelt natuurlijk al een tijdje maar ik had als ik hem was alles losgelaten en een jaar geprobeerd er echt weer lol in te hebben in een losse setting. Hij lijkt me financieel onafhankelijk, dus voor het geld hoeft hij het niet te doen. Dan is een EF/Alpecin/Wanty volgens mij een prima ploeg waar je vrijheid krijgt.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55
Toch wel een flinke aderlating voor het Nederlandse wielrennen, maar als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer :(

Toch wel redelijk wat mooie zeges en andere momenten waar hij verantwoordelijk voor was de laatste jaren. Denk aan natuurlijk de giro winst, maar ook bijv. de rit naar Cumbre del sol in de Vuelta, de tour etappes e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eeuwig zonde. Denk dat ie meer in zich heeft dan ie ooit heeft gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Heel jammer... Uiteindelijk was hij, denk ik, degene die als Nederlander de tour had kunnen winnen sinds lange tijd. Maar zoals hierboven, als het niet meer gaat, dan moet je stoppen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Stufferdt schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:12:
[...]

Ik vind het wel jammer dat hij niet een jaar probeert bij een EF bijvoorbeeld. Rondje unbound en dat soort zaken, beetje vrijbuiten in de Giro en daarnaast lekker tijdrijden. Het speelt natuurlijk al een tijdje maar ik had als ik hem was alles losgelaten en een jaar geprobeerd er echt weer lol in te hebben in een losse setting. Hij lijkt me financieel onafhankelijk, dus voor het geld hoeft hij het niet te doen. Dan is een EF/Alpecin/Wanty volgens mij een prima ploeg waar je vrijheid krijgt.
Precies dat. Adrie was twee jaar geleden al eens langsgelopen tijdens het NK omdat Tom wat verloren erbij zat. En MvdP leek het ook wel gezellig met hem te hebben in de Tour. Dan hoop je toch stiekem op een jaartje naar de ploeg. Beetje de vlucht terughalen in de klassiekers, met MvdP wat werken aan de tijdrit en verder lekker lol hebben en af en toe vlammen op een tijdrit. Maar als het niet gaat dan houdt het helaas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:49
M@cer schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:33:
Heel jammer... Uiteindelijk was hij, denk ik, degene die als Nederlander de tour had kunnen winnen sinds lange tijd. Maar zoals hierboven, als het niet meer gaat, dan moet je stoppen.
Arensman gaat toch de Tour winnen straks bij Ineos?

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

GerbenBK schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:51:
[...]

Arensman gaat toch de Tour winnen straks bij Ineos?
Dat weet ik niet, maar als ik mijn geld op een Nederlander in moest zetten dan is het wel op Arensman...of trap ik nu een open deur in? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Nutterd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:37:
Dumoulin stopt ermee, goed voor hem! Maar toch jammer...hoop dat hij gaat Gravelen ofzo met LTD en die snuiters...en hoor hem ook graag praten dus eventueel iets bij de NOS met de tour of aanschuiven in podcasts zou ik top vinden!
Zou inderdaad mooi zijn als hij met Laurens gaat optrekken vooral omdat hij denk ik zoveel motivatie kan doorgeven. Maar ik denk dat Dumoulin eerder stopt met fietsen als dat hij in zijn vrije tijd nog veel gaat trainen, daar is hij ook nog veel te goed voor.
Als commentator bij NOS tijdens de tour zou ook mooi en geschikt zijn.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Eigenlijk best een duidelijk en begrijpelijk verhaal wat Tom verteld:

Bauke b.v. kon de stap wel makkelijk zetten om van klassement terug te veranderen naar meerijden en af en toe je kans gaan. Gesink knecht bergop voor z'n kopmannen terwijl hij altijd de kopman was. Je moet het kunnen natuurlijk en daarom ook wel des te eerlijker van Tom dat hij dat dus niet ziet zitten. Ik denk wel dat hij blij was dat hij Bouwman aan een overwinning kon helpen maar dat hij daar dan niet de voldoening uit kan halen. Wellicht heeft hij dat jaar dat hij overtraind was fysiek toch iets meer kapot gemaakt dan hem lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 21:39

4POX

Everybody is wired

LoneRanger schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:38:
Eigenlijk best een duidelijk en begrijpelijk verhaal wat Tom verteld:

[YouTube: Tom Dumoulin over zijn keuze om na 2022 te stoppen met wielrennen: “Triestig” - WIELERFLITS]

Bauke b.v. kon de stap wel makkelijk zetten om van klassement terug te veranderen naar meerijden en af en toe je kans gaan. Gesink knecht bergop voor z'n kopmannen terwijl hij altijd de kopman was. Je moet het kunnen natuurlijk en daarom ook wel des te eerlijker van Tom dat hij dat dus niet ziet zitten. Ik denk wel dat hij blij was dat hij Bouwman aan een overwinning kon helpen maar dat hij daar dan niet de voldoening uit kan halen. Wellicht heeft hij dat jaar dat hij overtraind was fysiek toch iets meer kapot gemaakt dan hem lief is.
Ik zie de naam laurens ten Dam name regelmatig voorbij komen. Hij had hetzelfde. VOnd het niet leuk meer en wilde zijn fiets verbranden. Hij mocht van Jumbo toendertijd in Amerika wonen. In Californie kwam hij in aanraking met de (surf) sport cultuur die daar heerst. Fun en sport. Die heeft daarna echt zijn passie teruggevonden. Bikepacken, gravel racen. Niet moet alles mag. Als je zijn instagram volgt. Het is steaks eten en racen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Woutje pakt de eerste in de Dauphine...was een lekkere sprint!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Nutterd schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:02:
Woutje pakt de eerste in de Dauphine...was een lekkere sprint!
Elk jaar pakt die daar een ritje of meer, sterk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Taco Vd Hoorn wint de Brussels cycling classic. Wat een "sprint"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Sowieso ook heel hele mooie koers dit jaar die Brussels cycling classic. Te sterke en te grote kopgroep te veel tijd geven geeft problemen. Die Willems had ik het ook wel gegund, eerst "kramp" en dan in de aanval, mooi gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
LoneRanger schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:57:
Sowieso ook heel hele mooie koers dit jaar die Brussels cycling classic. Te sterke en te grote kopgroep te veel tijd geven geeft problemen. Die Willems had ik het ook wel gegund, eerst "kramp" en dan in de aanval, mooi gespeeld.
Klopt ze hebben dat parcours leuk gemaakt met 2x de muur en Bosberg erin. Vorig jaar won Evenepoel al.
Vroeger was dit meestal een sprint dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Chelseamarre123 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:29:
Taco Vd Hoorn wint de Brussels cycling classic. Wat een "sprint"
Die was wel uit de tenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Chelseamarre123 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:09:
[...]

Elk jaar pakt die daar een ritje of meer, sterk
En soms juicht die te vroeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Blijft toch een fenomeen die Van Aert. Met een beetje meer geluk had die alle ritten tot nu kunnen winnen in de Dauphiné

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zonder twijfel en natuurlijk niet vergeten dat hij een halve Nederlander is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:48
LoneRanger schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:10:
Zonder twijfel en natuurlijk niet vergeten dat hij een halve Nederlander is :+
En MvP een halve Belg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
De hamvraag is natuurlijk welke helften verantwoordelijk zijn voor al hun successen; de Nederlandse of de Belgische...

/popcorn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:25
Morrar schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:21:
De hamvraag is natuurlijk welke helften verantwoordelijk zijn voor al hun successen; de Nederlandse of de Belgische...

/popcorn
VDP heeft natuurlijk geen Belgische helft(die's Frans), dus het moet de Nederlandse kant wel zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Morrar schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:21:

/popcorn
De van Aert kant heeft de wielergenen. De neef van Wout z'n vader is Jos van Aert, ooit teamgenoot van Breukink bij PDM. Maar het was natuurlijk een grapje van dat halve Nederlander aangezien op Sporza bijna elke renner [gechargeerd] wel als halve Belg wordt gezien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Team Jumbo is wel monsterlijk bezig vandaag in de laatste etappe van de Dauphiné. Ze rijden echt met 3 man alles en iedereen naar huis.

Geweldige winst TJV. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 12-06-2022 16:57 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Geweldig gereden inderdaad.
Wel zo dominant dat de wedstrijd er slaapverwekkend van werd. Zwitserland lijkt boeiender te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik heb twee dagen bij de ZLM Tour gestaan en wat een leuk evenement was dat. Je merkt gewoon hoe anders die wielrenners zijn; mensen hebben daar veel meer respect voor zulke dan de normale wielrenner.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Quad schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:41:
Team Jumbo is wel monsterlijk bezig vandaag in de laatste etappe van de Dauphiné. Ze rijden echt met 3 man alles en iedereen naar huis.

Geweldige winst TJV. 8)
Geen slechte week voor TJV in de ZLM Tour en Dauphine:
6 overwinningen (Kooij 3x, WvA 2x, Vingegaard)
5 truien (Roglic, van Aert, Kooij 3x)
7 tweede plaatsen (WvA 2x, Roglic 2x, Vingegaard, Kooij 2x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ypuh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:38:
[...]

Geen slechte week voor TJV in de ZLM Tour en Dauphine:
6 overwinningen (Kooij 3x, WvA 2x, Vingegaard)
5 truien (Roglic, van Aert, Kooij 3x)
7 tweede plaatsen (WvA 2x, Roglic 2x, Vingegaard, Kooij 2x).

Meer dan de dag waarop de Giro punten werden uitgedeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
En zo vier je dus een 2e plek:

Afbeeldingslocatie: https://roadbikeaction.com/wp-content/uploads/2022/06/sprintcyclingagency_0603948_1_2000px-1536x1024.jpg

De actie van Trentin om Bettiol nog eens uitbundig te feliciteren met z'n "overwinning" was geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Haha, die Trenton pakte hem goed aan ja.
Toch bijzonder dat anno 2022 een peloton niet weet dat ze voor 2e plek rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

En minder lekker nieuws:

https://www.wielerflits.n...in-ronde-van-zwitserland/

4x EF renner met corona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Had je gemist gister tijdens de etappe dat heel Jumbo b.v. al naar huis was ivm positieve corona testen? Er zijn inmiddels meerdere teams die zich hebben teruggetrokken. Ik vrees nu toch wel een beetje voor de Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Die had ik niet gemist...jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:05
BORA,UAE en INEOS ook met positieve gevallen:

https://www.wielerflits.n...-na-positieve-coronatest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Lekker dan net voor de tour...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja...dat kan nog wel eens voor aparte uitslagen/wendingen zorgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

En daar ging Pidcock.. ook twee streepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:23

Jebus4life

BE User

Zou wel eens een héél verrassende tourwinnaar kunnen worden gezien de rit over de kasseien en de coronagolf in het peleton.

De betting sides hebben hun odds ook offline gehaald, die vrezen hetzelfde zo te zien.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:48
Jebus4life schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:05:
Zou wel eens een héél verrassende tourwinnaar kunnen worden gezien de rit over de kasseien en de coronagolf in het peleton.
Heeft Pogacar ook positief getest? En die kan ook over een stukje kassei rijden, maar heeft er vooral geen schrik van, zoals Froome enkele jaren terug. Zal hem meer over de 2de en 3de plaats gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
RigolleM schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Heeft Pogacar ook positief getest? En die kan ook over een stukje kassei rijden, maar heeft er vooral geen schrik van, zoals Froome enkele jaren terug. Zal hem meer over de 2de en 3de plaats gaan...
Pog wint zojuist een etappe in Slovenie, dus qua positieve coronatest durf ik nee te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:23

Jebus4life

BE User

RigolleM schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Ik doelde eerder op het feit dat corona terug rondgaat in het peleton (dus het zou zomaar eens positieve tests in de tour kunnen opleveren).

Dat Pogacar erg goed over de stenen gaat lijkt me buiten kijf te staan, maar pech kan hard toeslaan in zo'n rit. Ik ben enorme fan van de kasseien, en heb er op zich weinig tegen dat ze in de tour zitten (een compleet renner moet het allemaal kunnen), behalve dat het in de tour tot ridicule hoeveelheid nervositeit leidt (wat tig keer gevaarlijker is dan de kasseien op zich)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Pagina: 1 ... 85 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21