[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 53 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
LoneRanger schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:05:
Ik heb het net even teruggekeken en volgens mij moet Sagan uitwijken voor het dranghek wat wat schuin staat. Kijk het maar eens terug op halve snelheid en je ziet dat hij iets moet uitwijken.

https://www.youtube.com/watch?v=ApewMootnqw [kan hem niet embedden]

Vanaf 50 seconden en op 53 seconden moet je kijken hoe dat dranghek staat.Of er een gaatje is waar hij langs wil is wel discutabel.
Let ook op de selfiestick op 52 / 53 seconden :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2CQw3Iu.png

Diepte is moeilijk te zien, maar kan me voorstellen dat je duikt als je dat ding voor je neus ziet.

[ Voor 11% gewijzigd door BreadFan op 10-09-2020 09:01 ]

Verwijderd

BreadFan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:59:
[...]

Let ook op de selfiestick op 52 / 53 seconden :X

[Afbeelding]

Diepte is moeilijk te zien, maar kan me voorstellen dat je duikt als je dat ding voor je neus ziet.
Lijkt me niet lekker om met 60 km/h tegen aan te knallen ja.

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Zaterdag ben ik in de buurt van Clermont-Ferrand. Ik wil de etappe gaan kijken alleen dit heb ik nooit gedaan. Hebben jullie tips? Misschien bij Col du Béal of Côte du Courreau. Aangezien ik daarna meteen naar Nederland rijd. Ik heb mijn racefiets bij dus zou zelf ook een stukje kunnen fietsen naar een goede plek. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Kun je bijvoorbeeld nog makkelijk over het parcours heen in de ochtend?

Is het overigens ook bekend waar de waterpunten zijn? Misschien dat ik dan een bidon kan vangen ;)

Het is geen oranje gebied maar drukke punten zoals de finish, dorpjes, tussensprints en bergtoppen wil ik vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bidons mogen weggegooid overal waar mensen staan.
Bevoorradingspunten liggen niet vast dit jaar, juist om te voorkomen dat jij daar gaat staan, met nog een paar honderd anderen. :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LoneRanger schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:03:
[...]

Tegen wie heb je het, ik zie niemand die zo reageert? Mijn eerste reactie tijdens de sprint was, mweh niet veel aan de hand maar na de beslissing denk ik dat het wel terecht is. Niks om je over op te winden veder zoals verder ook niemand hier doet.
Tegen wie het leest in dit topic.
Commentaar op TV is/was anders niet zo mild.

@Chelseamarre123 Een sprinter gaat voor een gat, dan moet Van Aert de deur dicht houden, dan was Sagan aan de andere kant langs gekomen.

@Dr. Horrible Dat is niet te vergelijken, ook de gevolgen niet en veiligheid qua hekwerk.

Beslissing kun je over twisten.(Sagan)

@Verwijderd Berg op, is niet echt voor spinters..

@Chelseamarre123 Cees Bol duwt duidelijk een renner weg(andere etappe) met zijn hand(arm van god) en krijgt geen 'straf' Als de tweede renner ernaast niet zo ervaren was, kon daar een flinke valpartij uit ontstaan.

Oftewel, pak iedereen duidelijk aan, en meet niet met twee maten. Sprinten hoort er bij, en beetje duw en kwakken ook. Iemand opzettelijk ten val brengen is wat anders natuurlijk. waar Mark Cavendish het handje van had.

@BreadFan Niet alleen die selfie-stick met telefoon, ook dat reclame "zuiltje"

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 10-09-2020 12:40 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:58
Hackus schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:38:
[...]

Tegen wie het leest in dit topic.
Commentaar op TV is/was anders niet zo mild.

@Chelseamarre123 Een sprinter gaat voor een gat, dan moet Van Aert de deur dicht houden, dan was Sagan aan de andere kant langs gekomen.

@Dr. Horrible Dat is niet te vergelijken, ook de gevolgen niet en veiligheid qua hekwerk.

Beslissing kun je over twisten.(Sagan)

@Verwijderd Berg op, is niet echt voor spinters..

@Chelseamarre123 Cees Bol duwt duidelijk een renner weg(andere etappe) met zijn hand(arm van god) en krijgt geen 'straf' Als de tweede renner ernaast niet zo ervaren was, kon daar een flinke valpartij uit ontstaan.

Oftewel, pak iedereen duidelijk aan, en meet niet met twee maten. Sprinten hoort er bij, en beetje duw en kwakken ook. Iemand opzettelijk ten val brengen is wat anders natuurlijk. waar Mark Cavendish het handje van had.

@BreadFan Niet alleen die selfie-stick met telefoon, ook dat reclame "zuiltje"
Sagan had blijkbaar reeds 2 waarschuwingen gekregen voor zijn elleboogwerk in deze tour.

Vind het wel verbazend dat sommige dit hier nog goedkeuren terwijl alle ex en huidige renners die hun mening geven zeggen dat de declassering terecht is. En hij meermaals blijkbaar een gevaar in het peleton is

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:52

Jebus4life

BE User

Tenzij er nog iets vanuit het peleton komt gaat Luis Leon z'n vijfde tourrit winnen, en waarschijnlijk by far de makkelijkste tot noch toe...Ik vrees voor een bijzondag saaie dag

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Chelseamarre123 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:06:
[...]

Sagan had blijkbaar reeds 2 waarschuwingen gekregen voor zijn elleboogwerk in deze tour.

Vind het wel verbazend dat sommige dit hier nog goedkeuren terwijl alle ex en huidige renners die hun mening geven zeggen dat de declassering terecht is. En hij meermaals blijkbaar een gevaar in het peleton is
Dit heeft niets met eerdere acties te maken. Bekijk ook even de reacties van Stef Clement en Henk Lubberding in de avondetappe https://www.npostart.nl/n...e/09-09-2020/POW_04672382

De straf komt voort uit beeldvorming van kijkers, daar straft men op. Men wil niet meer dat zoiets gebeurt voor de ogen van huidige kijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/51b124ac278fb697564d144d5a0adf1b50556c7a/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F2CQw3Iu.png

Je kunt met je knie of arm de reclame 'zuil' raken. buitenom de selfie-stick vanuit het publiek, is dit qua veiligheid niet goed vanuit organisatie

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 10-09-2020 14:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:06:
[...]

Maar waarom niet uit de tour gehaald dan? Hoe anders is deze duw dan die van Groenewegen, wanneer je niet naar de gevolgen kijkt?

Het is gewoon erg onduidelijk wat wel/niet mag, want ze zijn niet consequent én ook hier vind ik 't niet echt heel veilig met zo'n bordje/paaltje en al dat publiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jebus4life schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:08:
Tenzij er nog iets vanuit het peleton komt gaat Luis Leon z'n vijfde tourrit winnen, en waarschijnlijk by far de makkelijkste tot noch toe...Ik vrees voor een bijzondag saaie dag
Ik gok op Mark Hirschi ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jebus4life schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:08:
Viel serieus anders uit😅

• Jebus4life
  • Laatst online: 17:52

Jebus4life

BE User

Ik had mezelf slim ingedekt met de "tenzij er nog iets vanuit het peleton komt", dat was dan Hirschi :+

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:56
Abandon Mollema :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:04
Shit Bauke eruit door een val... Hopelijk valt de schade mee. Ook wel absurde valpartij op het vlakke en in een flauw bochtje.

Edit: hij staat gelukkig, maar pols is niet best. Lijkt dus verder mee te vallen

[ Voor 62% gewijzigd door Morrar op 11-09-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Weet iemand waar je informatie kunt vinden over de verwachte finishtijden en op welk 'tijdschema' ze nu fietsen. Daar was een site voor, maar ik kan het niet weervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:12
@Sjurm Ik gebruik gewoon Sporza Liveblog

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ja ik gebruik het racecenter van de Tour zelf.

Maar er moet ook ergens informatie zijn met de tijdschema's voor de finish van de Tour. Dus als ze op het langzame schema fietsen, finishen ze zo laat etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37
@Sjurm ik zocht het ook altijd op de website van de tour zelf:
https://www.letour.fr/en/stage-13

Moeten ze zich wel aan de geplande snelheden houden natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:25
https://www.letour.fr/en/stage-13, en dan iets naar beneden scrollen, dan zie je "Time Schedule". (Tussen "Map" en "Mountain passes & Hull".)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
Luuk741 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:55:
@Sjurm ik zocht het ook altijd op de website van de tour zelf:
https://www.letour.fr/en/stage-13

Moeten ze zich wel aan de geplande snelheden houden natuurlijk
HeleBoel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:55:
https://www.letour.fr/en/stage-13, en dan iets naar beneden scrollen, dan zie je "Time Schedule". (Tussen "Map" en "Mountain passes & Hull".)
Yes, dat bedoelde ik. Ze liggen nu op een relatief snel schema dus.

Is voor mij om in te schatten of ik finish op m'n werk of thuis kijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Morrar schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:47:
Shit Bauke eruit door een val... Hopelijk valt de schade mee. Ook wel absurde valpartij op het vlakke en in een flauw bochtje.

Edit: hij staat gelukkig, maar pols is niet best. Lijkt dus verder mee te vallen
Ja, hoor het net op de radio. jammer man, staat/stond op 2 minuut 31 sec. :(

waarschijnlijk polsbreuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
HeleBoel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:55:
Er is ook een officiële tour app van die site met die info. Zeer praktisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat een heerlijke etappe. Flink wat spektakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Is Roglic maar een klein stukje beter dan de rest (op Pogacar na, die ongeveer even sterk lijkt te zijn) of zou Roglic nog wat reserve hebben?

Het ziet er enorm makkelijk uit hoe hij rijdt, maar tegelijkertijd werd het gat met mannen als Porte niet echt groter gedurende het steile stuk van de klim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:45
Requiem19 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:44:
Is Roglic maar een klein stukje beter dan de rest (op Pogacar na, die ongeveer even sterk lijkt te zijn) of zou Roglic nog wat reserve hebben?

Het ziet er enorm makkelijk uit hoe hij rijdt, maar tegelijkertijd werd het gat met mannen als Porte niet echt groter gedurende het steile stuk van de klim.
Lijkt er inderdaad sterk op dat Roglic nog over heeft. In principe volgt hij alleen maar en ging pas het laatste deel op kop (etappe niet voor 100% gezien dus kan wat gemist hebben).
Daarentegen zat Bernal echt tussen het kader dus mits die geen magische wederopstanding heeft nog ergens, zal Pogacar de gevaarlijkste klant zijn. Denk dat die laatste nog wel eens kan verrassen in de tijdrit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Pogacar is nationaal kampioen tijdrijden bij de junioren geweest, en verrassing zal het niet worden.
Wel spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:55:
Pogacar is nationaal kampioen tijdrijden bij de junioren geweest, en verrassing zal het niet worden.
Wel spannend :)
In een land met 9 prof wielrenners weet ik niet hoe breed de spoeling is bij de junioren ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 18:31
Sterker nog, hij is dit jaar en was vorig jaar ook al Sloveens kampioenschap tijdrijden bij de profs. Roglic was dit jaar tweede achter hem.

[ Voor 16% gewijzigd door cordonbleu op 11-09-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:59:
[...]

In een land met 9 prof wielrenners weet ik niet hoe breed de spoeling is bij de junioren ;)
Touché :)
Maar tijdrijden kan hij, anders doe je niet eens mee. Vreselijke discipline ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:44:

Het verschil in tijd was niet zo groot, het verschil in stijl was enorm.

Waar de rest zat te sleuren en bekken te trekken draaide Roglic als een machientje, schijnbaar onverstoorbaar en 100% focus. Ik moest aan Armstrong denken door die blik (grappig genoeg moest Clement dat ook).
Ik vond dat het er uit zag of Roglic minder diep hoefde te gaan dan de rest, al weet je het nooit met hem. Nog onleesbaarder dan Quintana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
cordonbleu schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:59:
Sterker nog, hij is dit jaar en was vorig jaar ook al Sloveens kampioenschap tijdrijden bij de profs. Roglic was dit jaar tweede achter hem.
Een uitslag zegt vrij weinig over het verloop, het ging om een klimtijdrit met als detail:
Tijdens de tijdrit koos Pogacar voor een andere strategie dan zijn collega-favoriet. Hij koos namelijk vanaf de start voor een gewone racefiets tijdens de steile klim, waarna hij op de top wisselde naar zijn tijdritfiets. Roglic koos op zijn beurt ervoor om de hele tijdrit op de tijdritfiets te rijden.
2019 was zonder Roglic.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Ik bedoelde met verrassing ook meer winnen met een verschil t.o.v. de rest. Dattie goed is zien we allemaal wel, maar in de stijle stukken is hij echt een vak apart. Lijkt me echt op zijn lijf geschreven die Planche de belles.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook Romain Bardet is slachtoffer van etappe 13, en niet meer in race. weer top 15 rijder er uit, met Bouke Mollema.

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:38

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ties 'onwies' Benoot , duimen voor die man. Jammer dat niemand meesprong

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Knappe prestatie van Andersen, weer een overwinning van Sunweb.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16
Mooie strategische winst voor Sunweb!!!! Die zetten CCC en Bora toch even mooi te kakken!!!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Redelijk saaie etappe met mooie spannende slotfase.
Knap werk van Team Sunweb om de boel zo uit te spelen.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Hij was in ieder geval een stuk boeiender dan ik verwacht had.

Nog nooit een ploeg zo'n enorme inspanning zien leveren voor de puntjes. Heel veel heeft het niet opgeleverd: Sagan's achterstand op Bennett is 23 punten ingelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:04:
Ook Romain Bardet is slachtoffer van etappe 13, en niet meer in race. weer top 15 rijder er uit, met Bouke Mollema.
Volkomen onverantwoord dat hij door heeft mogen rijden.
Oerstom van Bardet, schandalig van ploeg en organisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Dus Tom kon een aanval van Egan neutraliseren. Dat moet de burger moed geven.

Voor wat betreft de groene trui... Bennett moet Parijs nog maar eerst zien te halen. Hoe harder de koers de komende week, hoe harder de bus iedere keer maar weer moet rijden. Er is Bora dus alles aan gelegen zeker op dit soort etappes zo hard mogelijk door te fietsen. Zou me niks verbazen als dat de eigenlijke tactiek is. Want Sagan lijkt niet goed genoeg voor een sprintoverwinning...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Heeft er trouwens iemand beelden van de Giro Rosa gezien? Van Vleuten was weer een beest op de witte straten. Zo'n beest dat ze zichzelf de vernieling intrapte, haar evenwicht verloor, en een stuk moest lopen.

Maar dan wel weer anderhalve minuut voor de competitie finishen he. Dat dan weer wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:45
Helixes schreef op zondag 13 september 2020 @ 00:12:
Heeft er trouwens iemand beelden van de Giro Rosa gezien? Van Vleuten was weer een beest op de witte straten. Zo'n beest dat ze zichzelf de vernieling intrapte, haar evenwicht verloor, en een stuk moest lopen.

Maar dan wel weer anderhalve minuut voor de competitie finishen he. Dat dan weer wel....
Ik vond dat een heel raar tafereel. Het leek wel alsof er iets vastliep aan haar fiets want als ze dan gaat lopen lijkt het wiel stil te blijven staan. Want als ze zich echt 'de vernieling in' had gereden, had ze daarna nooit zo door kunnen een trekken. Je kunt wel een 'tweede adem' vinden, maar als je echt over je grens gaat heb je daarvoor toch echt wel geruime tijd nodig , bijvoorbeeld in een peloton tussen de wielen, om bij te komen en dat heeft ze hier niet gehad.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:52:
[...]

Volkomen onverantwoord dat hij door heeft mogen rijden.
Oerstom van Bardet, schandalig van ploeg en organisatie.
Dat weet je nooit natuurlijk. zoiets komt pas bij verder onderzoek naar voor. (zeker met zonnebril op) ;)
Altijd makkelijk om achteraf te roepen onverantwoordelijk dit en dat.
Helixes schreef op zondag 13 september 2020 @ 00:12:

Lijkt materiaalpech .

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/AaRJ6arNSG2UQoNgwvFPcJ-1680-80.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 13-09-2020 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Schijnbaar geslipt in een stukje dieper grind en heuvel op op grind kom je moeilijk of niet meer op gang. Ze moest een stukje te voet tot het wat vlakker werd, was dat nog geen 30 meter. Geen materiaalpech die man helpt haar weer op gang. Volgens mij kostte haar dat 20 seconden max.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:17:
[...]

Dat weet je nooit natuurlijk. zoiets komt pas bij verder onderzoek naar voor. (zeker met zonnebril op) ;)
Altijd makkelijk om achteraf te roepen onverantwoordelijk dit en dat.

[...]

Lijkt materiaalpech .

[Afbeelding]
Als iemand niet op z'n benen kan blijven staan moet je natuurlijk wel even opletten.

Even checken of beide ogen nog in sync een bewegende vinger kunnen volgen is zo gebeurd en is niet sluitend, maar haalt de meeste gevallen er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Ik heb het stukje nog een paar keer gekeken. Ze valt een beetje knullig om. Dat lijkt mij een gebrek aan coördinatie. Dan staat ze op, en er komt een man met wielen aan, die ze een beetje weert. Op geen moment kijkt ze naar haar wielen of aandrijving.

Na een klein stukje gelopen te hebben probeert ze het weer. Dat gaat een keer mis - wederom een probleem met balans, hoewel dat op een heuveltje allicht ook niet meevalt. Pas als de materiaalman haar fiets overeind houdt lukt het haar weer verder te fietsen.

Alles wijst wat mij betreft op uitputting. Nu heeft ze geen veldervaring, hoewel ze wel wat mountainbike geprobeerd heeft. De eerste reactie van een wielrenner is: terug op de fiets springen. Dat kon ze blijkbaar niet. Toen ze het wel probeerde ging dat nog mis ook.

Ik heb nog geen interviews kunnen vinden. Als iemand iets heeft gezien of gelezen, hou ik me warm aanbevolen. Dit lijkt mij weer een uitstekend wielerverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Helixes op 13-09-2020 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier haar eigen verhaal https://twitter.com/AvVleuten

Lijkt er idd op dat ze niet opgewassen was op dit weggetje bult op, met losse gravel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Dit nog gevonden bij NOS:
"Het was zo zwaar, dat ik gewoon van mijn fiets moest", erkende Van Vleuten na afloop. "Natuurlijk niet echt fijn, maar het was Strade Bianche plus plus. Heel steil en heel erg los gravel."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Higuita blij dat hij een helm op had..
Even later alsnog afgestapt.

De val van Higuita - https://nos.nl/l/2348041#UPDATE-container-47590679

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Quad schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:47:
Higuita blij dat hij een helm op had..
Even later alsnog afgestapt.

De val van Higuita - https://nos.nl/l/2348041#UPDATE-container-47590679
Kijken of Patrick nu weer zo'n grote bek heeft. Over aanslag gesproken...

[ Voor 20% gewijzigd door Morrar op 13-09-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Wat ik niet snap: waarom stuurt Jumbo niet eens een mannetje vooruit in de kopgroep? Dan kan Roglic wellicht eens proberen op de voorlaatste col weg te springen en gebruik te maken van die renner. Nu doet Jumbo ook het werk voor zijn naaste concurrenten blijft het een secondenspel op de laatste col.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
D-e-n schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:36:
Wat ik niet snap: waarom stuurt Jumbo niet eens een mannetje vooruit in de kopgroep? Dan kan Roglic wellicht eens proberen op de voorlaatste col weg te springen en gebruik te maken van die renner. Nu doet Jumbo ook het werk voor zijn naaste concurrenten blijft het een secondenspel op de laatste col.
Om wat je nu ziet, ze rijden gewoon iedereen eraf. Een kopgroep is er al niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Sjurm schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:50:
[...]

Om wat je nu ziet, ze rijden gewoon iedereen eraf. Een kopgroep is er al niet meer
Maar je verwacht niet dat Bernal eraf gaat nu. Sowieso: als hij nu al gaat was hij toch geen bedreiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zoals Dumoulin zou zeggen tegen Van Aert "Wat doe jij allemaal?".

Het is echt smullen om die Van Aert het hele seizoen al te zien rijden, ongelofelijk.

Gezien Bernal nu gelost is begin ik mij af te vragen of Jumbo Visma de aanval van Bernal gisteren gezien heeft als laatste poging om te kijken wat er in het vat zit, en Jumbo Visma daar nu keihard overheen denderd.

Wat een geweld van Gesink ook, niet normaal dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jumbo is echt ijzersterk.

Jammer dat Dumoulin al zo vroeg de handdoek heeft gegooid

[ Voor 54% gewijzigd door Exocet op 13-09-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
D-e-n schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:53:
[...]

Maar je verwacht niet dat Bernal eraf gaat nu. Sowieso: als hij nu al gaat was hij toch geen bedreiging.
Ja maar een kopgroep had ook geen kans gehad. Roglic hoeft alleen maar te verdedigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Tjonge TJV probeert voor de rust nog maximaal de boel te slopen en zo seconden te pakken. Wat een sterk team. Maar Pogacar is de lachende tweede nog steeds...

Bernal is uitgespeeld deze tour; fysiek net te kort, maar mentaal moet dit ook wel een dreun zijn.

En Van Aart rijdt wel de Tour van z'n leven zeg.

[ Voor 33% gewijzigd door Morrar op 13-09-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Sjurm schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:55:
[...]

Roglic hoeft alleen maar te verdedigen
Dat ben ik niet met je eens. Met Pogacar wil je nog wel meer speling.

Jumbo is wel getalsmatig sterker dan in de Pyreneeën. Ze hebben nog mannetjes over.

Edit:
Dit dus. Je bereikt niks nu.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 13-09-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Pogacar profiteert weer, dat gaat 't grootste probleem worden voor TJV. Zolang hij lekker kan meeliften op hun treintje en op het eind net sterker is, gaat het uiteindelijk toch een keer mis.

Tempo wat lager leggen en dan de eindsprint wel pakken lijkt me nu de betere keuze.

Edit: in de herhaling kijkt Pogacar toch wel stukje frisser nog dan Roglic.

Tom terug in de top 10 is wel mooi!

[ Voor 35% gewijzigd door Morrar op 13-09-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Die tactiek is dus gewoon stupide zo. Je laat je hele ploeg werken en je verliest van de grootste concurrent. Zul je zien dat het in de tijdrit fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooie slag voor Jumbo-Visma, maar jonge Pogacar is toch te sterk de laatste meters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Hackus schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:28:
Mooie slag voor Jumbo-Visma, maar jonge Pogacar is toch te sterk de laatste meters.
Welke slag hebben ze geslagen? Alsof Quintana en Bernal er sowieso niet af waren gereden in deze vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

D-e-n schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:30:
[...]

Welke slag hebben ze geslagen? Alsof Quintana en Bernal er sowieso niet af waren gereden in deze vorm.
We zullen zien de komende dagen. eerst rustdag morgen, waar velen blij mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
Van mij mag Pogacar deze tour winnen... Roglic beloont niet het harde werken van zijn team. Zo jammer ook om te zien hoe onze beste ronderenner gewoon een knecht geworden is, terwijl hij gewoon podium had kunnen rijden in deze tour. En ja, Tom heeft zichzelf in deze positie gebracht, maar de teamleiding heeft het ook laten gebeuren.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
D-e-n schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:28:
Die tactiek is dus gewoon stupide zo. Je laat je hele ploeg werken en je verliest van de grootste concurrent. Zul je zien dat het in de tijdrit fout gaat.
Wat hadden ze anders moeten doen. Nu rijd je een tempo die je zelf maximaal vol gaat houden en springt er uiteindelijk niemand echt weg (behalve Pogacar die net een paar boni's pakt).

Ik denk dat als Roglic zelf aanvallend had gefietst sws Pogacar ook weer in z'n wiel had gezeten. Zij zijn beiden gewoon het sterkst, waarvan Roglic de ene dag een tikkeltje beter en de volgende dag Pogacar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
Ik heb toch het idee dat Roglic, hoewel duidelijk een van de sterkste renners deze tour, elke dag een stukje minder wordt terwijl Pogacar nog een heel frisse indruk maakte op de finish. Die zal er achteraf mogelijk spijt van hebben dat hij niet eerder heeft aangevallen. Kan nog wel een probleem worden in deze laatste week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Ik snap niet zo goed dat mensen ontevreden zijn over de uitslag en tactiek van TJV. Het dominante vertoon heeft fysiek - maar ook mentaal - twee zeer belangrijke concurrenten uitgeschakeld. Dat had niemand van tevoren kunnen vermoeden.

We houden over het duel tussen de twee Slovenen, en er zijn nog twee grote obstakels over. De zware rit van woensdag, met aankomst bergop, met twee cols boven de 2.000 meter, en de tijdrit van zaterdag. Natuurlijk zijn er nog twee bergetappes, maar ik weet niet of die het verschil gaan maken.

Welnu. Ik denk niet dat de tijdrit van zaterdag een zekerheidje is voor beide heren. Dus er zullen verschillen moeten worden gemaakt op La Loze. Die staat dus bij mij dubbel onderstreept in de agenda. Ik denk niet dat iemand zich dan nog kan verstoppen - dat wordt een prachtig duel!

Edit: Ik besef me trouwens ineens dat er nog twee Andes-condors binnen de twee minuten staan. Dat zou in theorie in het hooggebergte nog te spelen zijn voor geel :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Helixes op 14-09-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 18:31
Ik denk niet dat de tijdrit verschil gaat veroorzaken tussen de twee. Ze zijn hier heel gewaagd aan elkaar. Alleen pech of een val kan hier een significant verschil maken lijkt mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Helixes schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:34:
Ik snap niet zo goed dat mensen ontevreden zijn over de uitslag en tactiek van TJV. Het dominante vertoon heeft fysiek - maar ook mentaal - twee zeer belangrijke concurrenten uitgeschakeld. Dat had niemand van tevoren kunnen vermoeden.

We houden over het duel tussen de twee Slovenen, en er zijn nog twee grote obstakels over. De zware rit van woensdag, met aankomst bergop, met twee cols boven de 2.000 meter, en de tijdrit van zaterdag. Natuurlijk zijn er nog twee bergetappes, maar ik weet niet of die het verschil gaan maken.

Welnu. Ik denk niet dat de tijdrit van zaterdag een zekerheidje is voor beide heren. Dus er zullen verschillen moeten worden gemaakt op La Loze. Die staat dus bij mij dubbel onderstreept in de agenda. Ik denk niet dat iemand zich dan nog kan verstoppen - dat wordt een prachtig duel!

Edit: Ik besef me trouwens ineens dat er nog twee Andes-condors binnen de twee minuten staan. Dat zou in theorie in het hooggebergte nog te spelen zijn voor geel :Y)
Ik vind de strategie niet echt flexibel. Het is 1 standje: op zo hard mogelijk tempo omhoog rijden. Dat is best voorspelbaar. Het mooie is dat je de zwakke mannen er gewoon afrijdt, maar de mannen die misschien min of meer even goed zijn, gaan lekker in het wiel bergop zitten en profiteren van het werk van TJV.

Gisteren hadden ze Kuss nog gewoon over. Waarom niet Dumoulin laten aanvallen met een demarrage. Kuss voorop die even zn benen stil houdt... en dan kijken of Pogacar of iemand anders het vuile werk eens gaat opknappen? Als Pogacar dat een paar keer doet, kan Roglic er misschien nog van profiteren door erover te knallen zodra hij stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 15:18
Requiem19 schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:44:
[...]

Ik vind de strategie niet echt flexibel. Het is 1 standje: op zo hard mogelijk tempo omhoog rijden. Dat is best voorspelbaar. Het mooie is dat je de zwakke mannen er gewoon afrijdt, maar de mannen die misschien min of meer even goed zijn, gaan lekker in het wiel bergop zitten en profiteren van het werk van TJV.

Gisteren hadden ze Kuss nog gewoon over. Waarom niet Dumoulin laten aanvallen met een demarrage. Kuss voorop die even zn benen stil houdt... en dan kijken of Pogacar of iemand anders het vuile werk eens gaat opknappen? Als Pogacar dat een paar keer doet, kan Roglic er misschien nog van profiteren door erover te knallen zodra hij stuk gaat.
Dat is precies wat ik ook dacht toen er nog 3 TJV mannen in de kopgroep reden. Laat Tom nou maar weg fietsen en laat de andere het vuile werk opknappen. Mocht Roglic nog hulp nodig hebben, dan heeft hij Kuss nog.
De tactiek om zo hard mogelijk door te trappen met Skybots JumboBots is een goede tactiek en heeft zijn nut nu bewezen door Bernal en Quintana te elimineren als kanshebbers voor het geel. Maar Pogacar krijg je met deze tactiek niet gelost. Wil je zeker zijn van winst, dan moet je hem toch op verdere afstand zetten, want hij kan ook best tijdrijden en zeker een klimtijdrit, zie Sloveens tijdrit kampioenschap.
Roglic is nu nog sterk, maar is hij nog sterk genoeg na 19 etappes om een dijk van een tijdrit neer te zetten? Als leiding van TJV zou ik daar niet alles van laten afhangen als dat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
@Requiem19 TJV doet toch ook maar wat Team Sky jaren succesvol heeft uitgevoerd? Als een bepaalde ploeg jaar na jaar wint, is het een klein beetje normaal dat een ander team dat ook probeert, denk ik.

Waarom zou Pogacar (of een ander) het vuile werk doen? Daar heeft hij toch geen enkel reden voor? Hij heeft geen teamgenoten bij zich dus zijn taak is gewoon in het wiel volgen (op misschien eens een speldenprik na).
Als Dumoulin aanvalt, dan zou ik die gewoon laten rijden tot een bepaalde afstand. Hij staat toch al op meer dan vijf minuten. Gaat Pogacar er toch achteraan, dan moet Roglic natuurlijk ook kunnen volgen. Denk niet dat TJV Dumoulin wil laten rijden om er dan achter te komen dat ze hun eigen Roglic in de vernieling hebben gereden

Nu toch al een paar keer gehoord tijdens deze Tour dat het overlijden van Portal de (tijdelijke) ondergang van Team Ineos betekent omdat hij het grote brein was achter de tactiek, schema's, ...
Kwam gisteren ook ter sprake in Vive Le Vélo. De trainingschema's van Bernal zitten nu anders in mekaar waardoor het gebeurt dat hij meerdere dagen na mekaar tegen de 8 uur traint. Dan kan je niet verwachten dat zo'n renner fris is.
Aan de andere kant kan ik precies moeilijk geloven dat in een team, dat zo prat gaat op technologie, alles afhangt van die ene persoon

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
@Requiem19 @Solkram Met welk doel zou Tom gedemarreerd zijn, precies? Voor de etappe? Ik breng graag in herinnering dat hij geen bedreiging is voor het klassement. Pogacar zou hem waarschijnlijk hebben laten rijden. Misschien had hij Yates of Porte achter zich aan gekregen.

Gezien de situatie denk ik dat TJV er wel degelijk veel aan gelegen was om Quintana zoveel mogelijk tijd aan te smeren. Dan is het gewoon wijsheid om een eersteklas klimmer-tijdrijder op kop te zetten, en laten ze er nu precies zo een in huis hebben daar. Als Tom of Sepp waren vertrokken, dan leidt dat ongetwijfeld tot het hollen en stilstaan dat we kennen van klimmen met aanvallers. Dat gaat over de afstand minder hard dan wat Tom heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@Solkram Helemaal mee eens.

In Het Wiel Podcast gaf vanochtend ook aan dat Roglic in the '19 Giro echt een matige tijdrit had op de laatste dag, ver onder zn normale waardes.

Roglic lijkt ook relatief gezien iets minder sterk te worden... Dus als ze deze tactiek blijven volhouden en niet met wat meer variatie komen, dan zou Roglic zomaar zaterdag uit het geel gereden kunnen worden.

Als dat gebeurt, heb je de kracht van de ploeg niet goed gebruikt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 15:18
Kenhas schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:00:
@Requiem19 Als Dumoulin aanvalt, dan zou ik die gewoon laten rijden tot een bepaalde afstand. Hij staat toch al op meer dan vijf minuten. Gaat Pogacar er toch achteraan, dan moet Roglic natuurlijk ook kunnen volgen.
De grap is natuurlijk wie het controleert hoe ver Dumoulin weg mag rijden. Dat hoeft dan niet TJV of Roglic te zijn. Dat zal eerder een Astana/EF/UAE renner zijn om diens kopman, want Tom bedreigd eerder deze mannen dan Roglic. Daarnaast rijdt niet iedereen voor winst, sommige willen best rijden voor een top 10.
Hierdoor zou TJV een Bennett of Kuss achter de hand kunnen houden.

Lees. Dit is ook een gedeelte wishful thinking. Bovenstaand scenario is vooral leuker om te zien dan de Jumbo-trein die naar boven knalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@Kenhas @Helixes

Dumoulin staat op 5 minuten van Roglic he.. dus dat is 4:15 van Pogcar. Pogacar won gisteren 34 seconden + 15 bonificatieseconden.

Kortom, hij stond op 3:25 van Pogacar.

Zou Pogacar Dumoulin laten doorrijden als hij 1 minuut voorsprong heeft en de voorsprong aan het uitbouwen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:44:
[...]

Dat was het oorspronkelijke idee ook.

Helaas heeft Tom zich op een onbezonnen moment uit het klassement laten zakken, waardoor hij geen bedreiging meer is voor de klassementsmannen. Die hadden dus geen enkele reden meer om achter hem aan te springen. Als hij nog op twee minuten had gestaan had het waarschijnlijk gewerkt, en nu hoogstwaarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
@Requiem19: Roglic liet Pogacar rijden toen hij op anderhalve minuut stond. In het moderne wielrennen kun je op een klim makkelijk 5 minuten verliezen. Maar echt veel meer dan een minuut winnen in een solo is uniek. Het enige voorbeeld dat ik me zo kan herinneren is Froome in de negentiende rit van de Giro 2018. Een ontketende Froome pakte daar drie minuten op de nummer twee.

Welnu, Tom Dumoulin heeft niet de benen van een Chris Froome van toen. Niet met zo weinig koersritme. Het is wat mijn part wishful thinking dat hij dat wel zou kunnen.

Wat er gebeurt in die gevallen is dat andere renners reageren. Renners die bedreigd zouden kunnen worden door Dumoulin in het klassement. Renners die hun zinnen hadden gezet op de dagwinst. En ja, dan denk ik meer aan Yates en Porte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Hij stond dus gisteren op 3:15 van iedereen op Roglic na.

Als hij gisteren 1 minuutje had teruggepakt + 15 bonificatieseconden, had hij weer op 2 minuten gestaan en had Jumbo de laatste week van de tour met nog betere opties ingegaan.

Want wat gaat er nu gebeuren... Elke bergetappe TJV trein? Poglic haakt zn wagonnetje aan en verliest 0 seconden op Roglic. In het beste geval wint hij nog wat bonificatieseconden en komt hij op 35 seconden oid van Roglic.

Als ik Merijn Zeeman was, zou ik de tijdrit van zaterdag niet willen ingaan met 35 seconden voorsprong op Pogacar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Helixes schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:19:
@Requiem19: Roglic liet Pogacar rijden toen hij op anderhalve minuut stond. In het moderne wielrennen kun je op een klim makkelijk 5 minuten verliezen. Maar echt veel meer dan een minuut winnen in een solo is uniek. Het enige voorbeeld dat ik me zo kan herinneren is Froome in de negentiende rit van de Giro 2018. Een ontketende Froome pakte daar drie minuten op de nummer twee.

Welnu, Tom Dumoulin heeft niet de benen van een Chris Froome van toen. Niet met zo weinig koersritme. Het is wat mijn part wishful thinking dat hij dat wel zou kunnen.

Wat er gebeurt in die gevallen is dat andere renners reageren. Renners die bedreigd zouden kunnen worden door Dumoulin in het klassement. Renners die hun zinnen hadden gezet op de dagwinst. En ja, dan denk ik meer aan Yates en Porte.
Dat Roglic Pogacar liet rijden toen is achteraf toch ook een foute keuze geweest? Die hem mogelijk de Tour kan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Requiem19 schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:20:
Dat Roglic Pogacar liet rijden toen is achteraf toch ook een foute keuze geweest? Die hem mogelijk de Tour kan kosten.
Hm ja. Als je voor de tour een lijstje van favorieten had moeten maken, dan had Tadej Pogacar daar allicht wel opgestaan. Maar dan op plaats acht of zo. Op het moment dat we begonnen aan die etappe, waren de verschillen alleen gemaakt door de welbekende waaieretappe. En daarin zat Pogacar nog aan de verkeerde kant ook. Je moet in de race af en toe een inschatting maken van bedreigingsniveau, en Pogacar sprong er op dat moment niet echt uit. Welnu, je kan niet overal achteraan springen. Er zijn legio renners die op die manier hun Tour verloren hebben. Dus - in tweede instantie heeft Roglic besloten te blijven zitten.

Dat de verhoudingen achteraf anders liggen is, nu ja, achteraf. Het zou Roglic achteraf de Tour kunnen kosten. Maar of dat, anders dan achteraf, een fout is, waag ik te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Pogacar pakte toen mooi wat tijd terug op iedereen. Als Roglic er naartoe gesprongen was, had hij (toen al) tijd kunnen winnen op iedereen in het klassement.

Roglic gaf meerdere keren, in die 1e week, aan dat hij bewust niet aanviel 'omdat hij de gele trui nog niet wilde'.

Vond ik wel opmerkelijk, omdat TJV zonder gele trui eigenlijk al koerste alsof ze de gele trui hadden ;).

Het is ook van onze kant erg makkelijk om kritiek te hebben op de tactiek. Want als TJV het anders gedaan had en het had verkeerd uitgepakt, was de kritiek nog veel heftiger geweest.

Maar - imo - is de copy/paste Sky tactiek als enige wapen in je arsenaal niet voldoende op dit moment. Om met een goed gevoel de laatste tijdrit in te gaan heeft Roglic 1:30 - 2:00 nodig op Pogacar.

De vraag is: hoe krijg je dat voor elkaar?

Imo iig niet met de huidige tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Requiem19 schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:40:
Pogacar pakte toen mooi wat tijd terug op iedereen. Als Roglic er naartoe gesprongen was, had hij (toen al) tijd kunnen winnen op iedereen in het klassement.
Nee joh. Roglic is de grote rode lap. Als hij iets doet, gaat iedereen er direct achteraan. Pogacar kon - in derde instantie - vertrekken omdat hij, anderhalve kilometer onder de top van de laatste klim geen bedreiging was. De twee eerdere pogingen van Pogacar werden gecounterd door Roglic, en waren daarom niet succesvol. Juist omdat iedereen er direct alles aan zal doen om hem terug te halen. Dat was voor Pogacar, in die specifieke situatie, anders.

Natuurlijk - Roglic zou nu meer voorsprong hebben op zijn naarste belager als hij Pogacar daar niet had laten rijden. Maar dat wisten we toen nog niet.

Op zich heb je wel gelijk. De huidige tactiek leidt niet tot tijdsverschillen die nodig zijn om een touroverwinning veilig te stellen. Ik vermoed dat Pogacar alleen te slopen is met een maximale inspanning in het hooggebergte. Op explosieve kracht zijn de Slovenen aan elkaar gewaagd. En, ze zijn beide in staat een selecte groep van 10 man te volgen. Dus zal die selectie naar beneden moeten. Naar vier, of twee, of één man.

Pogacar zal er echt het zelfde over denken. Als hij ambitie heeft voor het geel in Parijs (ik heb het hem nog niet horen zeggen), dan zal ook hij moeten aanvallen. Dat wordt dus smullen op de La Loze. En, misschien al wel op de Madeleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Roglic is de rode lap.. maar een serieuze versnelling van Roglic kunnen er maar 2 volgen. Zeker als hij even durft door te knallen.

Pogacar hoeft er niet hetzelfde in te zitten als Roglic. Als TJV dezelfde tactiek hanteert hoeft Pogacar alleen maar in het wiel te blijven van Roglic en 1km - 200m voor het einde een demarrage te plaatsen zodat hij bonificatieseconden wint, of als de vluchters winnen, een paar tellen terugpakt op Roglic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Haha, je hebt het nu over het type inspanning dat je in week drie wilt doen. Je hebt het over het soort inspanning die ik voorstel in de derde alinea van mijn vorige bijdrage.

Ik denk niet dat we het oneens zijn. Wie woensdag de benen heeft, wie woensdag kan - die heeft de beste papieren. Het is week drie. Eigenlijk kan niemand zich nog verstoppen. Ik verwacht vuurwerk in de laatse zes kilometer van de Loze. Misschien dat er wordt gewacht op de laatste 3 kilometer - wanneer er door de 2000 hoogtemeters wordt geprikt, en het percentage boven de 10% gaat. Maar wie de Tour wil winnen zal daar iets moeten proberen.

Maar - dat maakt de gevoerde tactiek van TJV in de eerste twee weken zeker niet slecht of onbegrijpbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Helixes op 14-09-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Requiem19 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:13:
Roglic is de rode lap.. maar een serieuze versnelling van Roglic kunnen er maar 2 volgen. Zeker als hij even durft door te knallen.

Pogacar hoeft er niet hetzelfde in te zitten als Roglic. Als TJV dezelfde tactiek hanteert hoeft Pogacar alleen maar in het wiel te blijven van Roglic en 1km - 200m voor het einde een demarrage te plaatsen zodat hij bonificatieseconden wint, of als de vluchters winnen, een paar tellen terugpakt op Roglic.
Inderdaad. Ik snap de strategie van TJV ook niet helemaal. Zoals het er nu naar uitziet is de strategie om iedereeneraf te rijden. Dat werkt alleen voor de rijders die het tempo niet kunnen volgen. Gisteren was prima te zien dat dit niet werkt op grote schaal. Er zaten nog 12 renners in de kopgroep tegen het einde van de race.

Zolang niemand wegspringt is het een kwestie van wiel voor je volgen. Het maakt dan eigenlijk niet uit of TJV 1 eller 5 kopmannen heeft. Iedereen die kan aanpikken heeft evenveel voordeel. Roglic moet er gewoon uitspringen, zodat andere moeten volgen en zichzelf opblazen (met het gevaar dat Roglic zichzelf opblaast).

Ik ben er overigens helemaal niet van overtuigd dat TJV het geel naar Parijs brengt. Als Pogacar een marginaal betere tijdrijd weet te rijden dan is het over en uit.

Wat ik stiekem hoop:
TJV stuurt Dumoulin en 1 goede knecht in de aanval op de Madeleine. Slaan een gaatje en pakken wat tijd in de afdaling. Vervolgens laten ze de rest van de kopmannen het vuile werk opknappen op de Loze. Als tom zijn knecht hem halverwege de Loze kan hazen dan zou hij zomaar een sprong kunnen maken.

Zou dit lukken zorg je ervoor dat de rest opeens weer 2 kopmannen moet volgen en kan je het wellicht uitspelen in de laatste paar dagen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Requiem19 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:13:

Ik zou het eerder zetten als: Zeker als hij even durft door te knallen kan doorknallen.

Ik krijg geen onoverwinnelijke indruk van Roglic en daar staat of valt alles mee.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Rene schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:57:
TJV stuurt Dumoulin en 1 goede knecht in de aanval op de Madeleine. Slaan een gaatje en pakken wat tijd in de afdaling. Vervolgens laten ze de rest van de kopmannen het vuile werk opknappen op de Loze. Als tom zijn knecht hem halverwege de Loze kan hazen dan zou hij zomaar een sprong kunnen maken.
Okee, maar de vraag is: wie gaat er mee als je dit lukt? Als Tom dit gaat doen, dan zul je hem moeten sparen totdat hij wegrijdt. De groep waaruit hij weg zou moeten springen is dan nog zeker 25 man - maar waarschijnlijk groter. Als er ook maar één van de renners is die korter in het klassement staat dan Tom meespringt, dan gaat deze vlieger al niet op. En we weten dat er twaalf renners zijn die hem kunnen volgen op de klim, waarvan er negen boven hem staan. Quintana, Mas, Landa en Porte zouden dit als bedreiging kunnen zien. Yates heeft al getoond een avontuurtje niet uit de weg te gaan, en zegt zelf niet voor zijn klassement te rijden. Die mannen staan allen te kort om een avontuurtje mee aan te gaan.
Zou dit lukken zorg je ervoor dat de rest opeens weer 2 kopmannen moet volgen en kan je het wellicht uitspelen in de laatste paar dagen.....
Ik denk dat er te weinig etappes over blijven om dit uit te spelen. De rit van donderdag is niet selectief genoeg. Vrijdag is een overgangsetappe, en zaterdag is een individuele tijdrit....
Kenhas schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:59:
Ik krijg geen onoverwinnelijke indruk van Roglic en daar staat of valt alles mee.
Kijk, dit ben ik niet met je eens. Iemand moet de Tour winnen. Ook als er niemand onoverwinnelijk is. Dus hoewel zeker alles er mee staat, valt niet per se alles ermee. Dé manier om de Tour veilig te stellen is een aanval op de Loze, en genoeg reserves houden om geen hele beroerde tijdrit neer te zetten. Je kunt het altijd nog op de tijdrit laten aankomen. Ik denk dat, met de voorsprong die Roglic heeft, hem dat een kans geeft van 60-40.

Intussen, en dat vergeten we wel eens, kunnen beide heren ook nog gewoon breken in week drie. Dat hebben we al heel vaak gezien - dat het podium al wordt verdeeld op de tweede rustdag, en dat er achteraf werkelijk geen kont van die voorspellingen klopt. Uran en Lopez zijn wat mij betreft bijvoorbeeld nog steeds outsiders, zeker gezien het feit het hooggebergte hun specialiteit is.

[ Voor 25% gewijzigd door Helixes op 14-09-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
@Helixes TJV heeft qua team een enorme overmacht op eigenlijk alle teams.

Los van Roglic' vorm tov Pogacar en de andere mannen is mijns inziens de vraag hoe ze dit grote team voordeel gaan gebruiken om Roglic zo goed mogelijk de tijdrit te laten ingaan.

Dat is de vraag waar Merijn Zeeman en co nu over moeten nadenken, toch?

En dan hebben is de optie of a) de Sky tactiek, of b) een andere tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is mooi om als team een rijder te brengen, maar er rijden renners mee. Pogačar is de grootste concurrent, en niemand van TJV rijdt hem er af. stilletjes rijdt ie mee, zoals je vaak ziet rondom geel. Paar keer paar seconden sprokkelen en één keer Roglič 'aan gort' rijden en hij wint de Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Requiem19 schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:56:
@Helixes TJV heeft qua team een enorme overmacht op eigenlijk alle teams.

Los van Roglic' vorm tov Pogacar en de andere mannen is mijns inziens de vraag hoe ze dit grote team voordeel gaan gebruiken om Roglic zo goed mogelijk de tijdrit te laten ingaan.

Ze gaan gewoon voor A. Dat heeft in het verleden gewerkt en ik heb het vermoeden dat TJV een rechtstreekse kopie heeft gemaakt van die werkwijze.

Het is inderdaad lekker speculeren over hoe dit zich zal ontwikkelen. Het is echt jammer (maar volkomen begrijpelijk) dat ze geen data delen. Ben echt benieuwd of Roglic lang in het rood gereden heeft in de laatste bergetappes. Denk gister sowieso wel op de limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
doomtech schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:07:
[...]

Ze gaan gewoon voor A. Dat heeft in het verleden gewerkt
Dat werkte omdat de renner van Sky/Ineos ook gewoon de beste was. Die hoefde het ook niet op 40 seconden aan te laten komen in de laatste tijdrit.
Nu moet je als nummer één in het klassement gewoon nog tijd sprokkelen. Dat vraagt een andere tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Requiem19 schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:56:
TJV heeft qua team een enorme overmacht op eigenlijk alle teams.

Hm. De meest voor de hand liggende tactiek is om Van Aert zo hard mogelijk de Madeleine op te laten rijden, en dan af te geven op Tom zo tegen de tijd dat ze in het skioord komen of zo. Dan Tom laten doortrekken en een zo diep mogelijke selectie te laten maken. Iedereen isoleren en uitputten, zeg maar. Er blijven dan zo'n 15 mannen over aan de voet van de Loze, zeker als Tom de brommer aanzet in de overgang. Dan is het aan Sepp om de zaak in te leiden totdat Primoz voelt dat hij het verschil kan maken.

Er is ook wat te zeggen voor juist een hele gemoedelijke Madeleine, waarbij een kopgroep de ruimte krijgt om de bonificatie op te strijken. Dan zul je wel vliegensvlug een selectie moeten maken op de Loze. Eén truc zou kunnen zijn om Wout of Sepp als voorgeschoven post te gebruiken. A la Movistar zeg maar. Of één van beide in de ontsnapping te laten mee zijn of zo. Dat is wel getelefoneerd - maar je moet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Hoe zit 't met de daalkwaliteiten van beide Slovenen? Roglic kan dat wel dacht ik? Als het bergop niet lukt zou je het juist in de afdaling van de Madeleine moeten proberen. En dan al vroeg een mannetje meesturen om als springplank te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
D-e-n schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:13:
[...]

Dat werkte omdat de renner van Sky/Ineos ook gewoon de beste was. Die hoefde het ook niet op 40 seconden aan te laten komen in de laatste tijdrit.
Nu moet je als nummer één in het klassement gewoon nog tijd sprokkelen. Dat vraagt een andere tactiek.
Denk dat ze de tactiek voortzetten, op Loze de boni’s laten pakken door een vluchtgroep en dan in de afsluitende tijdrit uitgaan van de sterkte op de eerste 30km vlak van Roglic, om daar te consolideren of uitbouwen t.o.v. Pogacar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

doomtech schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:34:
[...]

Denk dat ze de tactiek voortzetten, op Loze de boni’s laten pakken door een vluchtgroep en dan in de afsluitende tijdrit uitgaan van de sterkte op de eerste 30km vlak van Roglic, om daar te consolideren of uitbouwen t.o.v. Pogacar.
Nadeel is dat Pogacar ook goed kan tijdrijden en de laatste 6.4km 8.3% berg op is. Roglic moet voor zaterdag al ruime voorsprong hebben op Pogacar. Wil je dat Roglic wint, moet je maar hopen dat het respect/opzien van Pogacar naar Roglic hem helpt. Ik zou het mooi vinden als Pogacar de Tour wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Hackus schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:55:
[...]

Nadeel is dat Pogacar ook goed kan tijdrijden en de laatste 6.4km 8.3% berg op is. Roglic moet voor zaterdag al ruime voorsprong hebben op Pogacar. Wil je dat Roglic wint, moet je maar hopen dat het respect/opzien van Pogacar naar Roglic hem helpt. Ik zou het mooi vinden als Pogacar de Tour wint.
Zou het ook vet vinden als Pogacar de tour wint!
De recente verschillen in ITT’s:
Vorige Vuelta wint Roglic 1:29 op een redelijk vlakke tijdrit.
Sloveens kampioenschap was een overwinning van Pogacar met 9 seconden. Hier deed Pogacar een fietswissel en Roglic niet, geen idee wat dit voor effect heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

doomtech schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:11:
[...]

Zou het ook vet vinden als Pogacar de tour wint!
De recente verschillen in ITT’s:
Vorige Vuelta wint Roglic 1:29 op een redelijk vlakke tijdrit.
Sloveens kampioenschap was een overwinning van Pogacar met 9 seconden. Hier deed Pogacar een fietswissel en Roglic niet, geen idee wat dit voor effect heeft gehad.
We zijn 1 jaar verder en Pogacar is 'gegroeid' en Roglic 1j ouder.
Sloveens kampioenschap was 21 juni dit jaar, en tijdrijden week later .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Roglic 2019 laatste Giro tijdrit:

https://www.procyclingsta...ro-d-italia/2019/stage-21

Rnk Rider Team UCI Pnt Avg Time
1 HAGA Chad Team Sunweb 100 80 46.119 22:07
2 CAMPENAERTS Victor Lotto Soudal 40 50 45.980 0:04
3 DE GENDT Thomas Lotto Soudal 20 35 45.911 0:06
4 CARUSO Damiano Bahrain Merida 12 25 45.808 0:09
5 LUDVIGSSON Tobias Groupama - FDJ 4 18 45.740 0:11
6 ČERNÝ Josef CCC Team 15 45.740 ,,
7 BILBAO Pello Astana Pro Team 12 45.536 0:17
8 CATTANEO Mattia Androni Giocattoli - Sidermec 10 45.434 0:20
9 NIBALI Vincenzo Bahrain Merida 8 45.333 0:23
10 ROGLIČ Primož Team Jumbo-Visma 6 45.233 0:26
11 DURBRIDGE Luke Mitchelton-Scott 5 45.199 0:27
12 BOHLI Tom UAE-Team Emirates 4 44.967 0:34
13 ZAKARIN Ilnur Team Katusha Alpecin 3 44.901 0:36
14 POLANC Jan UAE-Team Emirates 2 44.868 0:37
15 MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 1 44.770 0:40
16 VAN EMDEN Jos Team Jumbo-Visma 44.704 0:42
17 JUNGELS Bob Deceuninck - Quick Step 44.639 0:44
18 BAUER Jack Mitchelton-Scott 44.509 0:48
19 AMADOR Andrey Movistar Team 44.348 0:53
20 SIVAKOV Pavel Team INEOS 44.220 0:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
D-e-n schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:13:
[...]

Precies dit. Een Froome kon er zelf nog een keer vandoor gaan, dat zie ik Roglic nou niet zo 1,2,3 doen. Sterker nog, het is juist Pogacar die er als laatste een klap op geeft en nog wat secondes sprokkelt.

Als dit overigens 'het grote TJV draaiboek' is om te winnen dan hoop ik zelf dat Pogacar of iemand anders er uiteindelijk met de winst vandoor gaat.

Pagina: 1 ... 53 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21