[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 52 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
Pfft wat is dit, ik dacht duurt nog wel ff, zet hem net pas aan :( Ach ja niets gebeurd dus

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:01
cbr600f4i schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:48:
[...]

Ik begrijp de uitleg maar de regel is een botte regel. Ik vind wel dat regels moeten toegepast worden wanneer men zich in die situatie bevindt zoals jij schetst en niet a la 'befehl ist befehl, ordnung muss sein'.

Als het waar is volgens de conspiracy theory dan lacht DQS zich rot, anderzijds was er natuurlijk nooit een gevaar of enig risico.

Ik kan nog meer regels bedenken die meer veiligheid in het peloton brengen volgens dezelfde maatstaven. Het gevolg is wel dat ze straks alleen nog op een Formule 1 circuit mogen koersen. Maar de regel is te begrijpen en uit te leggen.
Tuurlijk is er wel risico. Sprint word voorbereid en snelheid gaat omhoog. Renners beginnen zich te positioneren en schuiven op.
Als er dan een paar bidons willen aannemen creëer je problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
Chelseamarre123 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:12:
[...]

Tuurlijk is er wel risico. Sprint word voorbereid en snelheid gaat omhoog. Renners beginnen zich te positioneren en schuiven op.
Als er dan een paar bidons willen aannemen creëer je problemen.
Ik heb duizenden wedstrijden gezien en het is of hectisch of niet, zoals ik al zei als we regels streng gaan toepassen omwille van de veiligheid kunnen we vandaag stoppen met koersen. Dit is straffen zoals een flitspaal dat doet op een lege 6-baans snelweg midden in de nacht. Wuyts maakte er gisteren ook nog een opmerking over ergens in het begin van de uitzending, vervolgens de laatste kilometer over de hekken en geen publiek. Het draait allemaal om het perspectief waarin iets plaatsvindt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Duizenden wedstrijden gezien? Da’s best knap ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:38
@cbr600f4i: Weet niet hoor. Het is gewoon wel consequent. Alaphilippe wist dat hij daar geen Bidon mocht aanpakken. Hij deed het toch. Soit.

Bedenkt het ook van de andere kant. Julian is een Fransman, en de jury heeft al een reputatie met een Franse bril op naar de wedstrijd te kijken. Stel je voor dat de jury hier niet ingrijpt. In de loop van de koers zullen andere toppers ook tijdstraffen toebedeeld krijgen om wille van ogenschijnlijke onbenulligheden. En, als die dan, om wat voor reden dan ook, wel worden uitgedeeld, dan is de optiek daarvan zeer slecht. Ik bedoel, koersvervalsing is een woord. Als je nu Julian geen tijdstraf geeft, kun je er de rest van de koers dus ook niet meer mee aankomen.

Dus. Alaphilippe was dom, en de tijdstraf is terecht. Door met de koers.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik snap ook niet zo goed hoe dit de regels 'streng' toepassen is.

Streng toepassen is als je in een twijfelgeval toch een straf uitdeelt.

Dit was op zich geen twijfelgeval. Als je dan een straf niet toepast, wat hebben de vrij expliciete regels dan nog voor zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
@Helixes @Requiem19 Het gaat er mij ook niet om of een regel wel of niet toegepast moet worden. Ik ben het ermee eens dat als je niet gestraft wil worden dat je je dan simpelweg aan de regel moet houden.

Echter, mijn stelling is dat wanneer het doel echt veiligheid is dat men in dit geval moet oordelen volgens de veiligheidsnorm, kwam er iemand in gevaar? Ja/Nee, indien nee, geen straf, hooguit berisping, symbolische geldboete wellicht. Indien Ja, op het dorpsplein en het volk mag met rotte eieren gooien.

Het is mij verder om het even, ik vind alleen dat er steeds meer regels komen die goed bedoeld zijn alleen niet altijd fair uitgevoerd worden. Hagelstenen zo groot als tennisballen maar toch maar even een tijdsstraf willen uitdelen bijv.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Helixes schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:10:
@cbr600f4i: Weet niet hoor. Het is gewoon wel consequent. Alaphilippe wist dat hij daar geen Bidon mocht aanpakken. Hij deed het toch. Soit.
Dat weet ik niet zo zeker, hij reed tenslotte een finale. Of je dan nog nuchter kan nadenken is maar de vraag. Wat ik wel zeker weet is dat zijn ploeg daar een mannetje met bidons had neergezet, en dat is oerstom.

Voor wie het nog niet gezien had: het commentaar van Ten Dam even kijken (https://www.npostart.nl/n...e/02-09-2020/POW_04672375).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
cbr600f4i schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:06:
@Helixes @Requiem19 Het gaat er mij ook niet om of een regel wel of niet toegepast moet worden. Ik ben het ermee eens dat als je niet gestraft wil worden dat je je dan simpelweg aan de regel moet houden.

Echter, mijn stelling is dat wanneer het doel echt veiligheid is dat men in dit geval moet oordelen volgens de veiligheidsnorm, kwam er iemand in gevaar? Ja/Nee, indien nee, geen straf, hooguit berisping, symbolische geldboete wellicht. Indien Ja, op het dorpsplein en het volk mag met rotte eieren gooien.

Het is mij verder om het even, ik vind alleen dat er steeds meer regels komen die goed bedoeld zijn alleen niet altijd fair uitgevoerd worden. Hagelstenen zo groot als tennisballen maar toch maar even een tijdsstraf willen uitdelen bijv.
Volgens mij staat in het reglement vrij expliciet: 'indien je bidon / voeding aanpakt in laatste 20km -> automatische tijdstraf van 20 seconden'.

Als de wedstrijdleiding die straf, die automatisch volgt op het vergrijp, niet toegepast, hadden ze een uitzondering moeten maken en deze rechtvaardigen. Dat had ze ongetwijfeld de schijn van partijdigheid gegeven.

Je zou wel kunnen beargumenteren wellicht dat de regel an sich aangepast moet worden, met meer keuzevrijheid voor de wedstrijdleiding qua strafmaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 12:48

Jebus4life

BE User

Ik snap de discussie erover eigenlijk niet. We hebben de afgelopen maand 2 verschrikkelijke valpartijen gehad met Jacobsen & Evenepoel. Iedereen klaagt dat de veiligheid dringend omhoog moet. Vervolgens hebben we 2 weken later een bestaande regel ivm de veiligheid die ze overtreden, en dan krijg je discussie of een straf dan wel op z'n plaats was. Wereld op z'n kop lijkt me dat? 8)7

Alles gaat altijd over precedent: Was er in dit geval een gevaarlijke situatie: Nee. Zorgt dit door de vingers zien in de toekomst voor gevaarlijkere situaties: Ja. Het lijkt me ook zo dat ze dat bij Quickstep gewoon beseffen want Lefevre blijft opvallend stil deze keer (want mochten ze erover klagen krijgen ze net dat argument teruggekaatst).

Ivm de koers: mooi nummer van Bora; de dominantie van Sagan voor groen maakt het puntenklassement eigenlijk al jaren saai; maar dit doen ze toch maar weer erg sterk.

[ Voor 10% gewijzigd door Jebus4life op 04-09-2020 15:43 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jebus4life schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:41:
Ik snap de discussie erover eigenlijk niet. We hebben de afgelopen maand 2 verschrikkelijke valpartijen gehad met Jacobsen & Evenepoel. Iedereen klaagt dat de veiligheid dringend omhoog moet. Vervolgens hebben we 2 weken later een bestaande regel ivm de veiligheid die ze overtreden, en dan krijg je discussie of een straf dan wel op z'n plaats was. Wereld op z'n kop lijkt me dat? 8)7

Alles gaat altijd over precedent: Was er in dit geval een gevaarlijke situatie: Nee. Zorgt dit door de vingers zien in de toekomst voor gevaarlijkere situaties: Ja. Het lijkt me ook zo dat ze dat bij Quickstep gewoon beseffen want Lefevre blijft opvallend stil deze keer (want mochten ze erover klagen krijgen ze net dat argument teruggekaatst).
Zoals zo vaak in de sport wordt er vooral bestraft als de gevolgen groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wat een eindbaas is van Aert toch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Man man man, die van Aert toch. En ook Dumoulin die na de finish weer bijna vol ongeloof en vol bewondering naast van Aert staat, dat is gaaf om te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:08
'Wat doe jij allemaal', inderdaad heerlijke reactie van Dumoulin bij Van Aert. Mooi, mooi.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:11
Ik vond t commentaar van Mollema “ik had wel willen weten dat hier een risico op waaiers was” wel een beetje bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28
rik86 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:20:
Ik vond t commentaar van Mollema “ik had wel willen weten dat hier een risico op waaiers was” wel een beetje bijzonder...
Dat is wel een erg slechte voorbereiding ja. Jumbo wist dit al lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
En waar was Sagan?
Plaatsje 13, nog achter Alaphilippe. Daar heeft zijn ploeg zich dan voor afgebeuld.
Hij rijd steeds al futloos, laat de laatste meters lopen in de tussensprints. Zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sagan zat prima in het wiel van van Aert maar koos toen voor de verkeerde kant van de weg, "knalde" tegen Hofstetter op en raakte toen uit z'n klikpedaal lijkt het. Tja, als je niet in vorm bent maak je altijd de verkeerde keuzes. Het leek een beetje wild allemaal waar Sagan altijd cool leek maar futloos was het niet.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ketting was afgelopen zei hij later.
Wel apart dat je in de laatste 100 nog schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-09 14:08
Is dat zo raar? Met Di2 knopjes is dat heel makkelijk, en bovendien als je eenmaal op gang bent wil je wel naar een zwaardere versnelling om nog meer vaart te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:29
Waar is Jumbo nu mee bezig? Zo rook je al je mannen op en heb je straks naast Roglic niemand meer kort in het klassement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
GodverTomme :( hij is opeens een knecht :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat Dumoulin gewoon niet goed genoeg is, en dat ze daarom de knoop doorgehakt hebben om hem te laten knechten. Gezien de vorm van Roglic snap ik dit wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

D-e-n schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:16:
Waar is Jumbo nu mee bezig? Zo rook je al je mannen op en heb je straks naast Roglic niemand meer kort in het klassement?
Vraag ik me ook af. Zolang het bij elkaar blijft kan Dumoulin toch prima rustig aan doen? Houdt je energie over voor de finale.

Geldt ook voor de rest eigenlijk, boel bij elkaar houden ipv zichzelf oproken.

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 05-09-2020 17:23 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
RoD schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:22:
Ik denk dat Dumoulin gewoon niet goed genoeg is, en dat ze daarom de knoop doorgehakt hebben om hem te laten knechten. Gezien de vorm van Roglic snap ik dit wel.
Vrij dom, stel dat er nu wat gebeurd met Roglic heb je niet eens een top 10 meer, kan je net zo goed naar huis gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ze gooien alles op Roglic dus, nu naar hopen dat ie het kan en geen tegenslag heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar nu is Roglic straks geïsoleerd en wat heb je bereikt? Een schaduwkopman in de top tien vind ik toch van grote waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:46
Terranova schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:23:
[...]

Vrij dom, stel dat er nu wat gebeurd met Roglic heb je niet eens een top 10 meer, kan je net zo goed naar huis gaan
Precies, snap hier ook niks van. Ze kunnen in feite de benen stil houden en anderen tempo laten rijden. Voor zover dat überhaupt al nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Als Pogacar nu tijd wint vandaag en Dumoulin verliest hierdoor te veel tijd dan kan je wel concluderen dat het echt een hele domme move is geweest, maargoed. Dan zien we zo wel dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Terranova schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:28:
Als Pogacar nu tijd wint vandaag en Dumoulin verliest hierdoor te veel tijd dan kan je wel concluderen dat het echt een hele domme move is geweest, maargoed. Dan zien we zo wel dan
Het is hoe dan ook een domme move. Bij de finish moet blijken hoe dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het is ook zo zonde want zo slecht lijkt Dumoulin dus helemaal niet. Die had er nu makkelijk bij kunnen zitten. Sta je gewoon nummer 1 en 5 in het klassement.

Ps.
En als chauvinistische Nederlander is het natuurlijk helemaal balen. Je beste ronderenner die zich opblaast voor een ander

[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 05-09-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Jumbo lekker op kop gereden de hele dag en nu zit Roglic alleen. Ben je nu dus gewoon in het nadeel ten opzichte van andere ploegen.
Ben benieuwd naar de uitleg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik dacht dat er in de Tour ook voor publiek afstandsregels gelden? Zie er niet veel van.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:32:
Ik dacht dat er in de Tour ook voor publiek afstandsregels gelden? Zie er niet veel van.
Ook genoeg zonder mondkapje, wachten op het eerste corona geval in het peloton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ook ik had gehoopt op weinig toeschouwers op de beklimmingen, als voordeel van Corona misschien eindelijk geen irritante supporters meer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Vond Roglic er op het eind ook niet meer zo overtuigend sterk uitzien als de afgelopen dagen. Balen dat Tom nu wegzakt, maar voor de spanning wel mooi dat alles nog open ligt en Pogacar en Bardet tijd pakken. Verder jammer dat Mollema en Pinot er niet bij zaten.

Schatte ik een eindoverwinning van Roglic gisteren nog op 90%, nu ben ik daar toch een stuk minder zeker van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkware
  • Laatst online: 11-09 23:07
Hij zat er tot vandaag gewoon goed bij. Dus op basis waarvan ze dan besluiten dat hij "niet goed genoeg is"...?

Denk dat Jumbo vandaag gewoon geel wilde pakken en daar alles voor gegeven hebben. Het feit dat Sepp Kuss te vroeg uitviel zal ze misschien de keuze hebben laten maken dat Tom zich moest opofferen.

Ik vind het een vreemde keuze. Vooral gezien de uitslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:15
Snap ook niet zo veel van de Jumbo tactiek. Tom viel inderdaad af, maar waarom zet Roglic dan niet aan? Op een gegeven moment was hij weg met Quintana en Pogacar, waarom dan omkijken en niet doorrijden?

Niets gewonnen vandaag met Roglic terwijl dat echt mogelijk was. Wel verloren met Dumoulin die terugvalt. Ik snap het niet, maar misschien zijn ze toch niet zo goed als gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Amras schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:37:
Snap ook niet zo veel van de Jumbo tactiek. Tom viel inderdaad af, maar waarom zet Roglic dan niet aan? Op een gegeven moment was hij weg met Quintana en Pogacar, waarom dan omkijken en niet doorrijden?

Niets gewonnen vandaag met Roglic terwijl dat echt mogelijk was. Wel verloren met Dumoulin die terugvalt. Ik snap het niet, maar misschien zijn ze toch niet zo goed als gedacht.
Zelfs verloren met Roglic, het is dat Pogacar gister tijd verloor, maar anders was het echt een drama uitslag

Edit: Nergens reactie van Dumoulin nog, of ik kan het niet vinden of hij is pissed.

[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 05-09-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Terranova schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:44:
[...]

Zelfs verloren met Roglic, het is dat Pogacar gister tijd verloor, maar anders was het echt een drama uitslag

Edit: Nergens reactie van Dumoulin nog, of ik kan het niet vinden of hij is pissed.
Hier wel wat reacties, maar geen Tom.
Dumoulin knecht voor favoriet Roglic en zakt uit toptien Tourklassement - https://nos.nl/l/2346919

Veel blabla en gezwets van Roglic.
Denk dat Tom op z'n zachtst gezegd niet blij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik vond een van de verklaringen op de Belg dat het wellicht wat overmoedigheid was niet ondenkbaar.Volgens van Aert was het niet afgesproken en waarschijnlijk een beslissing van Dumoulin zelf.
Dumoulin leverde ook werk voor Roglic. "Tom voelde zich misschien minder goed. Het was in principe niet aan hem om te rijden, maar ik neem aan dat hij zelf de beslissing heeft genomen. Ik heb de jongens nog niet gesproken, dus ik ken het verhaal nog niet."
sporza.be

[ Voor 43% gewijzigd door LoneRanger op 05-09-2020 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
LoneRanger schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:29:
Ik vond een van de verklaringen op de Belg dat het wellicht wat overmoedigheid was niet ondenkbaar.Volgens van Aert was het niet afgesproken en waarschijnlijk een beslissing van Dumoulin zelf.

[...]

sporza.be
Maar als je niet goed bent, ga je toch niet op kop sleuren? Dan kun je beter volgen en hopen dat je later nog van nut kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Teamgenoten die zeggen dat Dumoulin het zelf voorstelde omdat ie niet goed was en dan Dumoulin die zelf niet voor de camera wil/mag verschijnen. Iets klopt hier niet. Normaal geeft ie dan wel aan dat hij niet goed was oid.

[ Voor 0% gewijzigd door Terranova op 05-09-2020 19:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik weet niet wat jullie lezen, Wout zegt volgens mij dat Tom waarschijnlijk zelf de beslissing heeft genomen en waarschijnlijk dus minder goed voelde, dat kan ook iets zijn wat gebeurd als je op kop gaat sleuren, dat de benen toch niet zo goed zijn, klein hongerklopje, zeg het maar. Waar lees je trouwens dat Tom niet voor de camera mag verschijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
LoneRanger schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:44:
Ik weet niet wat jullie lezen, Wout zegt volgens mij dat Tom waarschijnlijk zelf de beslissing heeft genomen en waarschijnlijk dus minder goed voelde, dat kan ook iets zijn wat gebeurd als je op kop gaat sleuren, dat de benen toch niet zo goed zijn, klein hongerklopje, zeg het maar. Waar lees je trouwens dat Tom niet voor de camera mag verschijnen?
Nergens, maar een renner die altijd zo uitgesproken is en altijd wel voor de camera verschijnt die het nu opeens weigert nadat z'n tour in feite over is.

Als Jumbo de beslissing genomen heeft en dan kan ik mij goed voorstellen dat ze niet willen dat Dumoulin ze afbrand in de media. Maar als Dumoulin het zelf heeft gedaan, waarom zegt hij dat dan niet meteen. Zal niet de eerste keer zijn dat hij zegt dat hij niet goed genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Stel dat Jumbo die beslissing genomen heeft dan zal dat toch zijn omdat Dumoulin zelf wel zal hebben aangegeven niet goed genoeg te zijn lijkt me en wellicht daarom er nog even alles heeft uitgeperst voor Roglic? Dat lijkt me niet onaannemelijk. Je hebt 2 keuzes als Dumoulin zich minder voelt, je laat hem doen wat hij deed of je verstopt je en hoopt op het beste maar ik denk dat dat voor het resultaat niet had uitgemaakt. Pogacar was toch wel gaan aanvallen vanwege zijn achterstand. Ik kan me niet voorstellen dat hij niet mag praten met de pers. We zullen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
LoneRanger schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:03:
Je hebt 2 keuzes als Dumoulin zich minder voelt, je laat hem doen wat hij deed of je verstopt je en hoopt op het beste maar ik denk dat dat voor het resultaat niet had uitgemaakt. Pogacar was toch wel gaan aanvallen vanwege zijn achterstand. Ik kan me niet voorstellen dat hij niet mag praten met de pers. We zullen zien.
Dan is het toch veel logischer om je te verstoppen en te hopen dat je er in de tweede week wel staat dan je vandaag op te roken en weg te zakken in het klassement? Voor het verloop van de koers had het inderdaad niet uitgemaakt, dus is dit naar mijn idee het domste wat ze konden doen. Had hij zich niet opgerookt, dan had hij misschien vandaag zelfs Pogacar nog tot de orde kunnen roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik ben het met je eens hoor, ik had ook voor die optie gekozen maar het had ook anders uit kunnen pakken. Volgens van Aert wilden ze de koers hard maken en iedereen proberen pijn te doen en in die lijn paste de beslissing denk ik wel. Niet het slimste [achteraf] maar ook niet echt een blunder denk ik.

Oh, hoe grappig dat Alaphillipe precies hetzelfde deed als Dumoulin, Die ging ook in de aanval en een paar minuten later moest hij lossen. apart.

[ Voor 19% gewijzigd door LoneRanger op 05-09-2020 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Jullie gaan er vanuit dat die optie er was, maar dat weten we toch niet?
Als Tom voelde dat hij sowieso klop ging krijgen is Roglic zo goed mogelijk helpen de logische keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:18:
Jullie gaan er vanuit dat die optie er was, maar dat weten we toch niet?
Als Tom voelde dat hij sowieso klop ging krijgen is Roglic zo goed mogelijk helpen de logische keuze.
En wat heeft deze hulp opgeleverd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Niets, maar dat lag niet zozeer aan de beslissing Dumoulin zo in te zetten maar vooral dat hij al zo vroeg de laatste man was.
Misschien is het hele team wel wat overschat, na die beestachtige etappe van gisteren. Roglic was zelf ook niet super, anders had hij Pogacar natuurlijk niet laten gaan.

Edit: opmerking over Roglic neem ik terug, de eerste jump van Pogacar pareerde hij soepel.

[ Voor 13% gewijzigd door TheekAzzaBreek op 05-09-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54
Blijkbaar toch beslissing van Tom zelf, omdat ie al aanvoelde dat het hem dit jaar niet gaat lukken...

https://www.nu.nl/tour-de...n-nu-vol-voor-roglic.html

Zonde, maar het is niet anders... Wie weet krijgen we nog wel wat meer vuurwerk van Wout te zien nu Tom meer kan gaan knechten.

[ Voor 54% gewijzigd door Morrar op 05-09-2020 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Morrar schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:03:

Zonde, maar het is niet anders... Wie weet krijgen we nog wel wat meer vuurwerk van Wout te zien nu Tom meer kan gaan knechten.
Ik hoop eigenlijk dat hij een keer mee mag in een ontsnapping en kan meedoen voor een etappezege. (maar dan moet hij waarschijnlijk eerst nog een half uur verliezen in het klassement)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Dat kopwerk van Dumoulin was toch behoorlijk indrukwekkend. Het grootste probleem lijkt vooral dat hij niet in zichzelf gelooft. Daar zou de ploeg ook wel wat beter op mogen letten. Als hij dat kopwerk niet doet moet hij misschien een groepje of zes, zeven laten gaan maar dan staat hij nog gewoon binnen een minuut van de gele trui en heeft Jumbo gewoon een tweede man in de top. En dat kan heel handig zijn in het verdere verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Frans Maassen zegt dus nu ook dat Tom dit niet had moeten doen en dat het voor de uitkomst niets heeft uitgemaakt

https://t.co/oCkssJyjzQ

[ Voor 28% gewijzigd door Exocet op 06-09-2020 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Lekker openingsuur zeg. Superharde koers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28
Chelseamarre123 schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:55:
Lekker openingsuur zeg. Superharde koers
Inderdaad, niemand komt weg. Wel het idee dat Jumbo er te veel energie in legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Vos schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:01:
[...]

Inderdaad, niemand komt weg. Wel het idee dat Jumbo er te veel energie in legt.
Snap ze nu niet. Van Aert mee, en toch blijven ze daar achter tempo houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Chelseamarre123 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:03:
[...]

Snap ze nu niet. Van Aert mee, en toch blijven ze daar achter tempo houden.
Met opnieuw Dumoulin, terwijl hij juist had aangegeven de laatste helper van Roglic te zijn. TJV lijkt er tactisch een potje van te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sky kon altijd controleren, of liet andere ploegen het doen wanneer het niet voor hen noodzakelijk was. TJV wil zich blijkbaar altijd laten zien en vruchteloos energie stoppen in de koers.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Clement snapt ook niet waar TJV mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Quad schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:19:
Sky kon altijd controleren, of liet andere ploegen het doen wanneer het niet voor hen noodzakelijk was. TJV wil zich blijkbaar altijd laten zien en vruchteloos energie stoppen in de koers.
TJV lijkt zich nu al maanden krampachtig aan Sky te willen spiegelen maar lijkt daarin door te schieten. Want Sky zorgde ervoor dat er op de laatste col altijd nog meerdere helpers over waren. En Sky had twee man voorin het klassement en offerde die tweede man pas op als er nog een klein groepje over was, en dan alleen nog als er iemand moest worden teruggehaald. Ik heb Froome of Thomas als tweede man nooit tempo zien maken in een peleton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Dumoulin ligt er weer af. We gaan nu zien of Roglic een goed resultaat kan neerzetten deze tour of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Lijkt wel of TJV tegenwoordig voor Pogacar rijdt... Strategie is me echt een vraagteken; 1 onbelangrijke man weg en TJV rijdt op volle kracht het hele team stuk. Terwijl iedereen die er wel toe doet profiteert...

Edit: nah lijkt zich misschien nog uit te betalen in de slot kilometers.

[ Voor 25% gewijzigd door Morrar op 06-09-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Op basis van die sprint voor die bonificaties lijkt duidelijk te zijn dat Bernal in ieder geval geen concurrent meer is voor de gele trui.

Dit was verder wel een hele vermakelijke etappe. Wat een rit van Hirschi zeg. Jammer dat hij het net niet heeft kunnen afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Pimorez schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:31:
Op basis van die sprint voor die bonificaties lijkt duidelijk te zijn dat Bernal in ieder geval geen concurrent meer is voor de gele trui.

Dit was verder wel een hele vermakelijke etappe. Wat een rit van Hirschi zeg. Jammer dat hij het net niet heeft kunnen afmaken.
Bernal lijkt me net steeds beter te worden in deze tour.
Beetje raar om hem af te schrijven na een vlakke sprint 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Morrar schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:02:
Edit: nah lijkt zich misschien nog uit te betalen in de slot kilometers.
Valt wel mee. Een hele hoop werk en Roglic rijdt gewoon met zijn drie grootste concurrenten naar de finish. Zonder dat kopwerk was dat groepje ook wel weggereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:35:
[...]

Bernal lijkt me net steeds beter te worden in deze tour.
Beetje raar om hem af te schrijven na een vlakke sprint 😅
Ik doelde op die sprint bovenop de berg ;)

Hoewel Bernal daar ook in kon houden, dat was lastig te zien. Uiteindelijk blijft Bernal geen goede indruk achterlaten bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Het belangrijkste wat ik heb gezien is dat Roglic Pogacar blijkbaar niet ziet als concurrent. Tuurlijk, hij staat op achterstand door de waaiers - en dat geeft hem wel wat ruimte. Maar, Roglic lijkt niet te schrikken van de aanzetten die Pogacar doet in de bergen.

Roglic lijkt meer gefocust te zijn op de Columbianen - Bernal en Quintana. Ik denk dat hij die ziet als concurrenten van de lange adem. Dat hebben beide heren trouwens al meermaals bewezen. Tuurlijk, Pogacar reed vorig jaar 3e in de Vuelta. Maar het lijkt er op dat Roglic en/of TJV inschatten dat Pogacar niet voor het geel gaat, en - wellicht ook door zijn frivole rijden - dit spelletje geen drie weken gaat volhouden. Zoals Roglic het niet volhield in de Giro van 2019.

Wat er overblijft zijn twee Fransmannen. Natuurlijk, deze Tour is op het lijf geschreven van Bardet. Letterlijk. Toch denk ik dat beide niet beter kunnen hopen dan op het podium te eindigen.

Dus dan houden we over: Primoz Roglic; Nairo Quintana en Egan Bernal. Met uitzondering van Carapaz en mogelijk Dumoulin mogen de heren het zelf onderling gaan uitmaken. Geen Sky Train. Geen Movistar trucs. Gewoon, mano a mano. Heerlijk :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Maar hoe goed is Roglic nu echt?

Hij heeft bergop de beste versnelling, maar als hij Bernal en Quintana als de grootste concurrenten ziet.. had hij dan niet beter naar Pogacar toe kunnen springen en samen weg moeten rijden met hem?

Bergop voelt het alsof hij niet heel veel over heeft tov de andere top klimmers, op z'n explosiviteit na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Maar hoe goed is Roglic nu echt, inderdaad.

Als ik het goed heb gezien, dan denk ik dat Roglic zijn aas nog niet op tafel heeft gegooid. Volgen en counteren van de concurrentie volstaat op dit moment. Er is nog geen reden om een inspanning a la Froome in de Giro 2018 te doen.

Ik denk oprecht dat Roglic en TJV denken dat de frivoliteit waarmee Pogacar met zn krachten omspringt niet de weg naar het geel in Parijs is - dat het meer een risico is dan winst om met hem mee te springen. Men zegt dat de Tour in de derde week wordt gewonnen. Welnu, een andere manier om het zelfde te zeggen is dat de Tour in de derde week wordt verloren - als je niet op je allerbeste bent in die derde week. Dit was week één. Pogacar's aanzetten en prikjes waren niet meer dan ruis.

Roglic zou zich trouwens ook kwetsbaar tonen wanneer hij Pogacar steeds gaat halen. Als hij werkelijk overal achteraan zou springen, dan kan hij dus op die manier worden uitgespeeld. Welnu, Pogacar was zeker zaterdag geen bedreiging. Dus mocht hij twee handen vol seconden terugpakken. Soit.

Roglic ziet Pogacar (voorlopig) niet als bedreiging. Hij schaduwt Nairo en Egan. Zo goed als Egan en Nairo hem schaduwen. Dat maakt Pogacar soms de lachende vierde. Totdat hij natuurlijk een échte bedreiging gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Vermoed dat Roglic nu wel op Pogacar zal reageren hoor nu die veel dichter staat.

Daarbij vraag ik me af hoe goed Roglic blijft, zijn vormcurve is al extreem hoog sinds een de ronde van Ain/Dauphine. Terwijl ik het gevoel begin te krijgen dat de vormcurve van een Bernal aan het stijgen is en die van Roglic enkel naar beneden zal gaan.

Bernal werd er een maand geleden bergaf afgereden terwijl dit nu minder is als toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zolang Roglic geen achterstand oploopt zal het hem allemaal prima zijn denk ik, met die tijdrit op de laatste zaterdag op het oog zal de rest hem juist op achterstand moeten zetten en voorlopig staat hij voor en is het aan de anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
LoneRanger schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:33:
Zolang Roglic geen achterstand oploopt zal het hem allemaal prima zijn denk ik, met die tijdrit op de laatste zaterdag op het oog zal de rest hem juist op achterstand moeten zetten en voorlopig staat hij voor en is het aan de anderen.
Eens, maar ik ben ook wel van mening dat het goed is een voorsprong op te bouwen. Anders hoef je maar 1x panne te hebben of een waaier te missen en je bent het bokkie. Daarnaast heb ik de indruk dat Bernal groeit, waar ze de eerste week 1 of 2x de kans hebben gehad hem er af te rijden.

Overigens is dit de finishstraat vandaag. Het publiek staat al klaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JWAN5K0.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Alle geteste renners in tour testen negatief. De tourbaas Prudhomme daarentegen.. Als enige positief getest. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Quad schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:56:
Alle geteste renners in tour testen negatief. De tourbaas Prudhomme daarentegen.. Als enige positief getest. :+
Dat is treurig en hilarisch tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Niet helemaal als enige. Ook 4 medewerkers van 4 ploegen. Cofidis, Mitchelton, Ineos en AG2R.

1 besmetting er bij voor deze 4 en het is exit voor de hele ploeg.

[ Voor 27% gewijzigd door BreadFan op 08-09-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
BreadFan schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:08:
Niet helemaal als enige. Ook 4 medewerkers van 4 ploegen. Cofidis, Mitchelton, Ineos en AG2R.

Tour zonder die teams zou meteen wel over zijn naar mijn mening; met name zonder Ineos is het een beetje bekeken lijkt me... Hopen dat ze die medewerkers op tijd hebben afgezonderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch alleen als er 2 renners besmet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Nee, voor wat ik me herinner en berichten lees op twitter bijv. (https://twitter.com/hendriksmj/status/1302557787575259136) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:11

toch alleen als 't binnen een week is? en de volgende testronde is vast volgende rustdag, dus precies buiten de marges...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 08:32

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Benieuwd naar de etappe van vandaag! Benieuwd hoe de verhoudingen van de toppers na een rustdag. Snel herstellen is toch ook een bijzondere kwaliteit na 9 dagen afgebeuld te zijn.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
rik86 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:39:
[...]

toch alleen als 't binnen een week is? en de volgende testronde is vast volgende rustdag, dus precies buiten de marges...
Hmm, je hebt gelijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Quad schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:56:
Hahahaha, die bobo's....

Tijd om de organisatie dan ook maar aan dopingcontrole's te gaan onderwerpen. Wie weet waar ze verder nog positief op testen :X

[ Voor 44% gewijzigd door Helixes op 08-09-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Helixes schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:37:
[...]

Hahahaha, die bobo's....

Tijd om de organisatie dan ook maar aan dopingcontrole's te gaan onderwerpen. Wie weet waar ze verder nog positief op testen :X
Want dat is relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooie slotfase, met foute richting keuze van deel Jumbo ploeg bij rotonde( kijk vanaf iets eerder). Jammer dan Sunweb Cees Bol te vroeg wou brengen, en 8e wordt achter.
Sam Bennett
Caleb Ewan
Peter Sagan
Viviani
Pedersen
Greipel
Coquard

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Jammer dan Sunweb Cees Bol te vroeg wou brengen, en 8e wordt achter...
En dat is niet voor het eerst deze tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:05:
[...]

En dat is niet voor het eerst deze tour.
Inderdaad, het Sunweb treintje is machtig en tegelijkertijd slordig. Ik weet even niet meer wie er zo vroeg uit het zadel ging op kop van het treintje, maar de rest erachter zat een beetje te lantefanten en liet een gat van een meter vallen. Bij de eerstvolgende gebeurt precies hetzelfde. En op het moment dat er daadwerkelijk wordt gesprint door de rest lijkt Cees Bol weer te laat aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Laatste keer dat ze dat getraind hebben bij Sunweb heette de ploeg nog Argos Shimano. Beter dat ze met hun huidige trein ook eens op Zandvoort trainen.

Blijft een mooi filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan die Cees Bol niet gewoon wat harder trappen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gaan we nu elke keer dat gezeur krijgen in sprint ?
Wat Sagan doet, hoort bij sprinten, en zie ik al ja-ren zo. ‘Gewoon tikje dat hij er aan komt in mijn ogen’. Nu het ongeval van Jakobsen is gebeurt wordt men ineens streng ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:22:
Wat Sagan doet, hoort bij sprinten, en zie ik al ja-ren zo. ‘Gewoon tikje dat hij er aan komt in mijn ogen’. Nu het ongeval van Jakobsen is gebeurt wordt men ineens streng ?
Tegen wie heb je het, ik zie niemand die zo reageert? Mijn eerste reactie tijdens de sprint was, mweh niet veel aan de hand maar na de beslissing denk ik dat het wel terecht is. Niks om je over op te winden veder zoals verder ook niemand hier doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Toch wel terecht lijkt me. Sagan gaat ergens door waar geen/amper plek is en geeft een serieuze beuk aan Van Aert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Ik volg het wielrennen nog niet lang genoeg om echt een mening te vormen maar ik ben toch benieuwd: verdient Gronewegen dan wel een straf? Of is het sowieso hoort erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Zoals je hierboven kan zien vinden sommigen dat het er bij hoort.

Ik niet. Gemanoeuvreer en geduw om de goede posities zal er altijd blijven, maar de grens ligt wat mij betreft bij renners beletten te sprinten en bij renners in gevaar brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb het net even teruggekeken en volgens mij moet Sagan uitwijken voor het dranghek wat wat schuin staat. Kijk het maar eens terug op halve snelheid en je ziet dat hij iets moet uitwijken.

https://www.youtube.com/watch?v=ApewMootnqw [kan hem niet embedden]

Vanaf 50 seconden en op 53 seconden moet je kijken hoe dat dranghek staat.Of er een gaatje is waar hij langs wil is wel discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
1:20 is duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hij duikt in een gaatje wat er eigenlijk niet is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen de sprinters of meer de klassieker/ontsnappers?

• Chelseamarre123
Gisteren in talkshow werden alle vorige sprints nog eens bekeken met focus op Sagan.
Echt keer op keer deed die wel iets.
Zal ook wel meegespeeld hebben in de beslissing
Pagina: 1 ... 52 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21