[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 51 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Instagram van zn trainer (De Kegel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Maravilla
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 22:39:
[...]
Wat is zijn programma eigenlijk de rest van dit jaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eszuwLp7aqON8cKk3qZDTSYUpfc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cgCg1FnbRo2pv9rZXkvw8UqT.png?f=user_large

Dus, als hij het EK deze week ook wint, welke trui moet er dan gedragen worden?

Bron

[ Voor 8% gewijzigd door Il Maravilla op 24-08-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
De Europese trui (helaas, want die is bij lange na zo mooi niet als de NK/WK trui).

Zo te zien zijn die 2 weekjes in Oktober het moment van de waarheid voor hem dit seizoen. Hoop dat hij er toch wel minimaal ééntje pakt van de 3 (AGR, RVV, PR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
Il Maravilla schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:44:
[...]

[Afbeelding]

Dus, als hij het EK deze week ook wint, welke trui moet er dan gedragen worden?

Bron
Thx, als het goed is zou hij ook nog 2 MTB wedstrijden doen maar die kan ik niet meer terugvinden. Hopelijk rijdt ie die nog wel want hij is nu aardig in vorm.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:39
Ypuh schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:11:
De Europese trui (helaas, want die is bij lange na zo mooi niet als de NK/WK trui).

Zo te zien zijn die 2 weekjes in Oktober het moment van de waarheid voor hem dit seizoen. Hoop dat hij er toch wel minimaal ééntje pakt van de 3 (AGR, RVV, PR).
Ik hoop zo dat ie RVV of PR pakt, dat zou echt genieten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:50
https://www.ad.nl/wielren...-in-spanning-af~aa7f387d/

Roglic mogelijk ook niet of verre van topvorm naar de Tour? Zou na Kruijswijk, Froome en Thomas wel een flinke aderlating zijn. En dan is er nog Bernal met z'n rugproblemen. Maar vooral voor TJV natuurlijk een flinke klap als hij niet fit aan de start verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
KlaasjeNL schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:17:
https://www.ad.nl/wielren...-in-spanning-af~aa7f387d/

Roglic mogelijk ook niet of verre van topvorm naar de Tour? Zou na Kruijswijk, Froome en Thomas wel een flinke aderlating zijn. En dan is er nog Bernal met z'n rugproblemen. Maar vooral voor TJV natuurlijk een flinke klap als hij niet fit aan de start verschijnt.
Tja wie moet je geloven.
Zijn partner die hem dus ff niet gezien heeft of zijn ploegleider die met hem traint, waarbij hij daadwerkelijk dus ook op de fiets zit.
Uiteraard is het commercieel wel van belang voor TJV dat Roglic deel zal nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te luisteren naar de AD wielerpodcast. Maar als ik dat zo hoor dan gaat de Tour dit jaar Parijs niet halen.

De heren gaan er vanuit dat bij 3-5 coronagevallen in de Tour de Franse overheid de stekker er uit trekt. En er zijn amper maatregelen voor journalisten, dat is toch wachten tot het mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Journalisten zitten toch in hun eigen bubbel?

De verschillende groepen worden niet voor niets uit elkaar gehouden. Je zou verwachten dat bij x besmettingen onder journalisten de journalisten naar huis mogen, bij x besmettingen in het peloton het peloton naar huis.

Ik had trouwens eerder begrepen dat er per team ingegrepen zou worden, maar dat is misschien veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:04:
Journalisten zitten toch in hun eigen bubbel?

De verschillende groepen worden niet voor niets uit elkaar gehouden. Je zou verwachten dat bij x besmettingen onder journalisten de journalisten naar huis mogen, bij x besmettingen in het peloton het peloton naar huis.

Ik had trouwens eerder begrepen dat er per team ingegrepen zou worden, maar dat is misschien veranderd.
Voor zover ik het hoorde moeten de journalisten een negatieve test overleggen aan het begin van de Tour en was dat het qua maatregelen.

Ingrijpen per team is inderdaad het beleid van de ASO en UCI. Maar de Franse overheid heeft er natuurlijk ook nog wat over te zeggen en die zouden de stekker er uit trekken bij 3-5 besmettingen. Wat uit volksgezondheid oogpunt natuurlijk logisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
...En zo lijkt MvdP zelfs in de sprint de sterkste, alleen mist hij de ervaring om zich juist te positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Was toch even bang dat hij Jakobsen achterna ging toen hij buitenom ging in die sprint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
KlaasjeNL schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:42:
...En zo lijkt MvdP zelfs in de sprint de sterkste, alleen mist hij de ervaring om zich juist te positioneren.
Inderdaad. Zeker met de aanvallen die hij eerder plaatste, leek me ook duidelijk dat hij de sterkste in koers was. Onvoorstelbaar hoe hij ook vanuit achter gewoon een beetje van links naar rechts zwiept om een gaatje te zoeken en ook gewoon koeltjes in de remmen knijpt als het gekozen gaatje op de streep wordt dicht gedrukt.

Er valt het e.e.a. te zeggen van zijn aanpak, maar als hij zich om liet scholen tot massa sprinter en een treintje a la Groenewegen kreeg, dan wint hij zulke ritten ook gewoon (laten we het niet hopen, hij was één van de weinigen die er nog iets van probeerde te maken).

Kreeg ook echt een Sagan-dejavu die zich vaak ook maar doodverveeld, onderweg met wat krachten smijt en net niet killer-sprinter genoeg is om het dan ook af te maken en zo in de top-5 eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Ypuh schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:00:
[...]

Inderdaad. Zeker met de aanvallen die hij eerder plaatste, leek me ook duidelijk dat hij de sterkste in koers was. Onvoorstelbaar hoe hij ook vanuit achter gewoon een beetje van links naar rechts zwiept om een gaatje te zoeken en ook gewoon koeltjes in de remmen knijpt als het gekozen gaatje op de streep wordt dicht gedrukt.

Er valt het e.e.a. te zeggen van zijn aanpak, maar als hij zich om liet scholen tot massa sprinter en een treintje a la Groenewegen kreeg, dan wint hij zulke ritten ook gewoon (laten we het niet hopen, hij was één van de weinigen die er nog iets van probeerde te maken).

Kreeg ook echt een Sagan-dejavu die zich vaak ook maar doodverveeld, onderweg met wat krachten smijt en net niet killer-sprinter genoeg is om het dan ook af te maken en zo in de top-5 eindigt.
Achteraf bekeken moet je op een parcours als dit aantreden met allemaal sprinters, ervan uitgaande dat het gedoe met Groenewegen en Jakobsen niet had gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
KlaasjeNL schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

Achteraf bekeken moet je op een parcours als dit aantreden met allemaal sprinters, ervan uitgaande dat het gedoe met Groenewegen en Jakobsen niet had gespeeld.
Inderdaad. De Lotto Jumbo trein met Groenewegen in de punt had hier "makkelijk" gewonnen. Een paar mannen als Teunissen, Gesink, en van der Poel erbij en je hebt al 4 kanshebbers die ook nog eens verschillende kaarten kunnen spelen (aanvallen mag, maar als je het niet lukt om weg te komen moet je in de trein voor Groenewegen).

Naja, dit jaar is alles anders en het EK is sowieso niet de meest sexy wedstrijd. Wel mooi om MvdP weer in goede vorm te zien. Z'n laatste 3 wedstrijden (NK, EK, Lombardije) zit ie er weer heerlijk in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
'Blij' dat MvdP dit niet heeft gewonnen, ik zie hem toch liever in de Nationale trui rijden. Heeft na het zien van deze wedstrijd en deelnemersveld ook meer waarde.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:01
Nice kleurt rood, maar dat vormt geen probleem voor de Tourstart - Sporza.

I've got a baaad feeling about this….

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Wtf heb ik zitten kijken, wat hield van Vleuten weer huis! Longo ook ijzersterk, maar uiteindelijk er gewoon opgelegd in de sprint *O*

[ Voor 16% gewijzigd door Roozzz op 27-08-2020 15:57 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Het is ook "maar" voor Belgen dat het rood kleurt. Is blijkbaar niet zo op de Europese kaart.

Hoewel ik hier nu lees dat Frankrijk het zelf heeft uitgeroepen tot rode zone. Ben het nu niet 100% zeker maar dacht dat Nice in Alpes-Maritime lag en dat is één van de regio's die veranderd is: https://www.vrt.be/vrtnws...partementen-in-frankrijk/
Maar de Fransen kennende gaan ze wellicht wachten tot na de start om dan te zeggen dat het eigenlijk beter niet had door gegaan ;)
Roozzz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:54:
Wtf heb ik zitten kijken, wat hield van Vleuten weer huis! Longo ook ijzersterk, maar uiteindelijk er gewoon opgelegd in de sprint *O*
Was inderdaad wel prestatie om u tegen te zeggen. Was duidelijk te zien dat ze alle twee aan het einde van hun krachten waren maar de ene had nog net een procentje meer in de tank zitten

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
@Kenhas: Was Alpes-Maritime niet waar die nudistencolonie is met nogal uit de hand gelopen coronanummers?

Maar even serieus. Er gaan renners uitvallen omdat ze besmet zijn. Er gaan teams uitvallen omdat er twee besmet zijn. Ik verwacht een finish die op de Giro van 1999 lijkt. Ik ben, kort om, bang dat de beste renner niet gaat winnen. Ik ben bang dat de hele zaak op een farce uitloopt.

Ik hoop het van niet. Maar. I've got a baaaad feeling about this.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Helixes
Dit is ongeveer wat ik bedoel

Twee man van de Lotto-Soudalstaf naar huis gestuurd, vanwege besmettingen. Als dit iets later was gebeurd, dan lag het hele team er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Helixes schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:44:
Dit is ongeveer wat ik bedoel

Twee man van de Lotto-Soudalstaf naar huis gestuurd, vanwege besmettingen. Als dit iets later was gebeurd, dan lag het hele team er uit.
Die regel is geschrapt : https://sporza.be/nl/2020...smettingen~1598538983914/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
@Kenhas: Ja, dat las ik ook. De belangen zijn groot, en uitsluiting van een hele ploeg op basis van een test die niet 100% waterdicht is, is ook problematisch.

Op zich een goede zaak, maar ik hoop nog steeds vurig dat we een eerlijke Tour gaan zien. Ik ben nog steeds bang voor een rit in Parijs met minder dan 100 man en een onthoofde uitslag, zoals in 1998.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Helixes schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:04:
@Kenhas: Ja, dat las ik ook. De belangen zijn groot, en uitsluiting van een hele ploeg op basis van een test die niet 100% waterdicht is, is ook problematisch.

Op zich een goede zaak, maar ik hoop nog steeds vurig dat we een eerlijke Tour gaan zien. Ik ben nog steeds bang voor een rit in Parijs met minder dan 100 man en een onthoofde uitslag, zoals in 1998.
Het zou mij niets verbazen als de Tour Parijs helemaal niet gaat halen. Tony Martin zei dat ook al, al was toen nog sprake van uitsluiting bij 2 besmettingen: https://www.ad.nl/wielren...er-toeschouwers~a2a256e6/

Zo'n groot evenement is gewoon vragen om problemen. Dan kun je wel het aantal auto's in de caravaan verlagen, geen auto's op cols toelaten en gratis mondkapjes uitdelen, maar het blijft een groot evenement waar veel mensen samenkomen op bepaalde plekken. Vooral op de champs-élysées lijkt dan een onhoudbare situatie. En dan scheelt het weliswaar dat er minder toeristen zullen zijn, maar wanneer het aantal besmettingen in Frankrijk blijft oplopen zal de druk vanuit de EU om maatregelen te nemen ook toenemen. En dan kan het peloton wel 'schoon' zijn, maar gaat er alsnog een streep door een evenement als de Tour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Even heel duister gedacht.

Stel Pinot ligt op plek 2 in het algemeen klassement en Roglic ligt op plek 1.

Er is maar een gekke franse supporter nodig met corona die op een berg een beetje (bewust?) in Roglic gezicht hoeft te kuchen om Pinot te laten winnen...

Misschien heb ik een te negatief beeld van de mensheid, maar er hoeft er maar 1-tje tussen te zitten die zoiets in z'n hoofd haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Requiem19 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:44:
Even heel duister gedacht.

Stel Pinot ligt op plek 2 in het algemeen klassement en Roglic ligt op plek 1.

Er is maar een gekke franse supporter nodig met corona die op een berg een beetje (bewust?) in Roglic gezicht hoeft te kuchen om Pinot te laten winnen...

Misschien heb ik een te negatief beeld van de mensheid, maar er hoeft er maar 1-tje tussen te zitten die zoiets in z'n hoofd haalt...
Met een incubatietijd van een dag of 6 moet die gekke franse supporter slim genoeg zijn om dat vóór de laatste week te doen. Iemand die zo niet snugger is dat hij dit overweegt, zal daar hopelijk ook niet aan denken.

Bovendien, de vraag is of 1x hoesten genoeg is om iemand anders te besmetten. De Corona-app gaat bijvoorbeeld pas af wanneer je >15min op minder dan 1.5 meter van een bewezen besmette persoon af gestaan hebt.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
coelho schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:37:
[...]

Met een incubatietijd van een dag of 6 moet die gekke franse supporter slim genoeg zijn om dat vóór de laatste week te doen. Iemand die zo niet snugger is dat hij dit overweegt, zal daar hopelijk ook niet aan denken.

Bovendien, de vraag is of 1x hoesten genoeg is om iemand anders te besmetten. De Corona-app gaat bijvoorbeeld pas af wanneer je >15min op minder dan 1.5 meter van een bewezen besmette persoon af gestaan hebt.
Verschil is dat de app uitgaat van een standaard en/of gemiddelde situatie. Als jij vol in iemands gezicht staat te blaffen terwijl je corona hebt, kan ik mij voorstellen dat er niet veel voor nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
coelho schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:37:
[...]

De fan die dit zou doen is denk ik al niet zo slim.

Ben vooral benieuwd hoe de klimmen eruit gaan zien qua publiek. Als dat toch stiekem wel weer druk gaat worden met mensen die super dichtbij staan, meelopen, tegen de renners schreeuwen... dan zie ik het somber in dat de Tour uitgereden gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Requiem19 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

De fan die dit zou doen is denk ik al niet zo slim.

Ben vooral benieuwd hoe de klimmen eruit gaan zien qua publiek. Als dat toch stiekem wel weer druk gaat worden met mensen die super dichtbij staan, meelopen, tegen de renners schreeuwen... dan zie ik het somber in dat de Tour uitgereden gaat worden.
Dan kunnen ze dit jaar eindelijk invoeren wat ze al jaren eerder hadden moeten doen: Sneeuwschuivers voorop en motoragenten met knuppels naast de rijders :+

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
En die wijziging is nu toch weer teruggedraaid omdat de franse overheid dwars is gaan liggen. Ik volg zelf al tientallen jaren de tour, maar overweeg nu het geheel langs mij heen te laten gaan omdat de kans te groot is dat het een loterij gaat zijn of dat het geheel gestaakt gaat worden voordat ze in Parijs zijn. Meer mensen hier last van?
https://nos.nl/collectie/...tieve-testen-in-een-ploeg

[ Voor 13% gewijzigd door Philpend op 29-08-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ze moeten de finish in Parijs sowieso schrappen lijkt mij... dat blijft toch nooit rustig daar?

En die bergen met maar 1/2 wegen omhoog kan je nog vrij goed afsluiten en schoonvegen;

Het ‘voordeel’ is wel dat ze, en sowieso met t rittenschema, al gelijk moeten pieken want t kan zomaar over zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Philpend schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:51:
[...]

En die wijziging is nu toch weer teruggedraaid omdat de franse overheid dwars is gaan liggen. Ik volg zelf al tientallen jaren de tour, maar overweeg nu het geheel langs mij heen te laten gaan omdat de kans te groot is dat het een loterij gaat zijn of dat het geheel gestaakt gaat worden voordat ze in Parijs zijn. Meer mensen hier last van?
https://nos.nl/collectie/...tieve-testen-in-een-ploeg
Nee, je moet er gewoon met een andere mindset naar kijken, het is en wordt geen normale Tour de France. Elke dag dat het duurt is meegenomen wat mij betreft, liever dit dan helemaal geen wielrennen. Daarbij zijn voor de meeste mensen de vakanties voorbij en zal het sowieso wel minder druk zijn denk ik.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
LoneRanger schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:49:
[...]

Nee, je moet er gewoon met een andere mindset naar kijken, het is en wordt geen normale Tour de France. Elke dag dat het duurt is meegenomen wat mij betreft, liever dit dan helemaal geen wielrennen. Daarbij zijn voor de meeste mensen de vakanties voorbij en zal het sowieso wel minder druk zijn denk ik.
Als doorgewinterde TdF-junk is dat inderdaad wel een goed plan, mijzelf kennende slinger ik straks toch weer die TV aan om te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jammer voor Bol, net te vroeg gestart met sprint.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28
Wat een etappe, wat een valpartijen! Benieuwd wie er morgen nog opstapt. En in wat voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Het leek wel of ze nog snel even nieuw asfalt hadden gelegd.

Ik heb alleen een samenvatting gezien (houd niet van sprintetappes), maar Bennet die op kruissnelheid op een recht stuk onderuit gaat is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:16:

Ik heb alleen een samenvatting gezien (houd niet van sprintetappes), maar Bennet die op kruissnelheid op een recht stuk onderuit gaat is niet normaal.
Volgend Gesink zou er olie op delen van het parcours hebben gelegen, dus het eerste wat ik daarna dacht is dat Bennett daarop was uitgegleden. Wellicht dat we dit verhaal nog wel te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:16:

Mja was vlak voor een haarspeldbocht. Daar remmen auto's en motoren flink af en hopen stukjes rubber en olie zich op. Bij eerste buitje na droge periode gaat het aan de wandel en wordt het spekglad. Dan lig je echt zo onderuit; alsof je op ijs rijdt.

Voor mijn huis heb ik ook zo'n bochtje en ieder jaar rapen we zo'n tiental scootertjes op voor de eerste hulp. Laatst weer een meisje dat geen vel meer over had op haar rug...

Hoe dan ook, vrij waardeloze eerste etappe zo helaas. Hopelijk valt de schade mee voor de renners; beetje jammer als dit meteen - naast COVID - een stempel op de race drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:10
Degenkolb buiten tijd. Benieuwd of ze hem nog opvissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lekker weertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5PaujEo1HgNifpBj1Okdt5L4cU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o3PTS0FpSW2P14zFBW2cEPg8.png?f=fotoalbum_large

Op Twitter verschijnen wat berichten over een voertuig in de reclamecaravaan die mogelijk met zeep het parcours glad gemaakt had. (nog niet bevestigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Jimmy-time1 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:56:
[Afbeelding]

Op Twitter verschijnen wat berichten over een voertuig in de reclamecaravaan die mogelijk met zeep het parcours glad gemaakt had. (nog niet bevestigd)
Holy shit, dat zou het begrip domheid wel naar een heel nieuw niveau tillen... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiwMkeOM8Rf6s9exFXWa1wEySH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzQULSbuHoOAZPIabvVyUuGD.jpg?f=fotoalbum_large

Fake news blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Morrar schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:21:
[...]

Mja was vlak voor een haarspeldbocht. Daar remmen auto's en motoren flink af en hopen stukjes rubber en olie zich op. Bij eerste buitje na droge periode gaat het aan de wandel en wordt het spekglad. Dan lig je echt zo onderuit; alsof je op ijs rijdt.
Ah, eerste regenbui. Niet aan gedacht, verklaart een hoop.

Net bij tour journaal Nelissen zien beweren dat het de verantwoordelijkheid van de renners is de koers te neutraliseren als het te gevaarlijk wordt. Hoe haalt hij het in z'n hoofd!
Als een sectie te gevaarlijk is geworden om competitief te rijden, moet de organisator de koers daar neutraliseren, met de UCI als achtervang. Pas als de twee machtigste organisaties falen, zoals vandaag, kunnen de coureurs aan de noodrem trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Jimmy-time1 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:56:
Oh dear.
Iemand had bedacht dat een 10 x life size mock-up van een zeepfles ook echt zeep zou bevatten en dat wordt nieuws?

(Niets ten nadele van @Jimmy-time1 , meerdere media meldden het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07

Fuelke

Forza Ferrari

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:26:
Degenkolb buiten tijd. Benieuwd of ze hem nog opvissen.
Nee dus, zelfs niet opgenomen in de uitslag.

En zo is Lotto-Soudal al meteen twee renners kwijt, want Gilbert heeft een breuk in de knieschijf opgelopen

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geslepen overwinning van Alaphilippe.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De koers vandaag was vele malen leuker dan de F1 race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Inhakend op de Tour uitzending van vandaag..

Kennelijk rijd TJV op 2 types Bianchi’s deze tour. Vanwege sponsorbelangen in de makkelijkere etappes op een zwaardere Bianchi. Voor de bergritten op een lichter model.

Lijkt me niet ideaal :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
@Requiem19: Meestal is er een keuze tussen een aero- en klimfiets. Op vlakkere ritten is luchtweerstand belangrijker, dus dan wordt er voor het aeromodel gekozen. Maar die zijn, zoals je zegt, wel wat zwaarder. Voor de bergen geldt dat iedere gram telt, en dan pak je het lichte model specifiek voor omhoog.

In de tijdrit is het aero voordeel nog groter, dus die fietsen zijn in de regel zelfs nog iets zwaarder. Vandaar ook de fameuze fietswissel in wisselend terrein, nog tijdens de tijdrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37
Helixes schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:17:
@Requiem19: Meestal is er een keuze tussen een aero- en klimfiets. Op vlakkere ritten is luchtweerstand belangrijker, dus dan wordt er voor het aeromodel gekozen. Maar die zijn, zoals je zegt, wel wat zwaarder. Voor de bergen geldt dat iedere gram telt, en dan pak je het lichte model specifiek voor omhoog.

In de tijdrit is het aero voordeel nog groter, dus die fietsen zijn in de regel zelfs nog iets zwaarder. Vandaar ook de fameuze fietswissel in wisselend terrein, nog tijdens de tijdrit.
Is het in het geval van Jumbo niet zo dat ze op vrijwel identieke fietsen rondfietsen bij vlakke en bergachtige ritten? Echter is voor de bergritten niet gekozen voor de bekende Celeste kleur, maar voor een neutralere, en lichtere zwarte verf. Die keus scheelde ze een paar honderd gram per fiets las ik ergens geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Volgens BikeRadar rijd TJV in 2020 op Oltre XR4, en Aquila CV in de bergen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Helixes schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:24:
Interessant, en dan blijkbaar een Celeste in de vlakke etappes en een 80 gram (!) lichtere zwarte in de bergetappes: https://road.cc/content/t...smas-bianchi-bikes-276459

Edit: wat @Luuk741 dus ook zei.

[ Voor 3% gewijzigd door Erapaz op 31-08-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:17

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Helixes schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:24:
De Aquilia CV is de tijdritfiets van JV dus het lijkt mij niet dat ze daarop in de bergen rijden, TT-fietsen zijn vaak een stuk zwaarder dan koersfietsen. In de laatste tijdrit verwacht ik dat ze voor de klim van La Plance de Belle Ville van fiets wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37
@Erapaz Dat was de bron waar ik het gelezen had inderdaad! Kon hem zo even niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit had een mooie finish geweest voor Dylan Groenewegen, maar helaas.
Caleb Ewan knalt er als klein manneke, met dikke poten mooi tussendoor, en pakt de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Helixes schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:17:

Merken als Specialised hebben dat nu gecombineerd in 1 fiets.

Waar je vroeger moest kiezen tussen de Venge (aero) en Tarmac (klimmen), is de Tarmac SL7 nu ook aero a la de Venge, maar nog wel met laag gewicht.

Maar misschien is het niet voor niets dat TJV naar Cervelo gaat vlg jaar. Bianchi lijkt me niet echt het meest vernieuwende merk op het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:43:
Caleb Ewan knalt er als klein manneke, met dikke poten mooi tussendoor, en pakt de winst.
Toch nog wat moois in een slaapverwekkende etappe.
Ik ben niet van de sprinters, maar Ewan's move was groots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
ohno_nl schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:37:
[...]

De Aquilia CV is de tijdritfiets van JV dus het lijkt mij niet dat ze daarop in de bergen rijden, TT-fietsen zijn vaak een stuk zwaarder dan koersfietsen. In de laatste tijdrit verwacht ik dat ze voor de klim van La Plance de Belle Ville van fiets wisselen.
Klein beetje mierenneukmodus maar het is La Planche des Belles Filles. De reden waarom het die naam kreeg, is te "dramatisch" om het niet te verbeteren ;) Sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Doe er dan ook even een linkje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:17

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Kenhas schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:59:
[...]

Klein beetje mierenneukmodus maar het is La Planche des Belles Filles. De reden waarom het die naam kreeg, is te "dramatisch" om het niet te verbeteren ;) Sorry :$
Frans was niet mijn favoriete vak op de middelbare school, had een draak van een lerares, dus ben het wel gewend om verbeterd te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hackus schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:43:
Sinds dat voorval met Jakobsen bekijk ik de sprints wat anders.
Eigenlijk ongelooflijk hoeveel pech ook Groenewegen had toen en door de wielerwereld uitgespuwd werd.
In elke sprint wijkt er wel iemand wat van zijn lijn af of gaan ze in een gat wat eigenlijk geen gat is.

Waar Ewan gisteren indook had ook helemaal fout kunnen aflopen als Sagan iets meer naar rechts ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Was dat eigenlijk wel van plan maar dan gezet als een soort van "teaser" ;)
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:42:
[...]

Sinds dat voorval met Jakobsen bekijk ik de sprints wat anders.
Eigenlijk ongelooflijk hoeveel pech ook Groenewegen had toen en door de wielerwereld uitgespuwd werd.
In elke sprint wijkt er wel iemand wat van zijn lijn af of gaan ze in een gat wat eigenlijk geen gat is.

Waar Ewan gisteren indook had ook helemaal fout kunnen aflopen als Sagan iets meer naar rechts ging.
Denk dat iedereen er het wel over eens is dat de publieke veroordeling veel te veel gebaseerd is op de gevolgen en niet op de fout zelf. Zou me niet in zijn mentale schoenen willen bevinden op dit moment.
Zoals het gisteren ging, was eigenlijk zoals het altijd moet verlopen. Denk dat Sagan ook wel bewust de deur niet sluit. Hij is ook geen heilig boontje op dat vlak. Mocht hij nu het gat dicht gooien, mag ie per direct terug naar huis. Zou misschien anders verlopen mocht het echt voor de overwinning zijn. Op het moment dat Ewan voorbij kwam, was het al duidelijk dat Sagan niet ging winnen. En denk dat hij toch slimmer is dan zijn ganse tour op het spel te zetten voor dat ene puntje extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Requiem19 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:16:
[...]

Merken als Specialised hebben dat nu gecombineerd in 1 fiets.

Waar je vroeger moest kiezen tussen de Venge (aero) en Tarmac (klimmen), is de Tarmac SL7 nu ook aero a la de Venge, maar nog wel met laag gewicht.
Letterlijk het tegenovergestelde van 'specialized' dus. 'T is gewoon concessies maken t.b.v. kostenbesparing/winstmaximalisatie om één frame te produceren i.p.v. 2. De consument koopt het toch wel zo lang er maar S-Works op de onderbuis staat en de DQS en Sagan hun koersjes blijven winnen.

Voor de normale sterveling maakt het niet uit, maar als ik de keuze had zou ik toch een aparte aero- en klimfiets willen. Het scheelt misschien maar 10-20w en 0.5-1kg, maar alles draaide om marginals gains 2-3 jaar geleden en nu maakt het ineens niet meer uit wat je rijdt of hoe zwaar een fiets is.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 01-09-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Een beetje de discussie die we laatste hadden :).

Een aantal merken kan het lage gewicht dus nu echter combineren met de aero features. Dan heb je gewoon de hele Tour 1 type fiets, wat qua consistentie toch wel zo lekker is lijkt me.

Welke andere teams naast TJV gebruiken 2 verschillende modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Requiem19 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:20:
Een beetje de discussie die we laatste hadden :).

Een aantal merken kan het lage gewicht dus nu echter combineren met de aero features. Dan heb je gewoon de hele Tour 1 type fiets, wat qua consistentie toch wel zo lekker is lijkt me.

Welke andere teams naast TJV gebruiken 2 verschillende modellen?
Volgens mij zijn TJV en Ineos juist twee teams die géén 2 verschillende modellen gebruiken maar het met de Oltre XR4 en Dogma F12 moeten doen. De rest wisselen vrijwel allemaal tussen een klim en aero fiets.

O.a. Sam Bennett is kortgeleden ook gespot op een S-Works Venge (terwijl eigenlijk verwacht wordt dat hij op de nieuwe Tarmac SL7 rijdt). Logisch lijkt me; jarenlang gek gemaakt dat aero > gewicht, en nu krijgt hij ineens een minder aerodynamische fiets met de opmerking dat het allemaal geen zak uitmaakt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ypuh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:24:
[...]

Volgens mij zijn TJV en Ineos juist twee teams die géén 2 verschillende modellen gebruiken maar het met de Oltre XR4 en Dogma F12 moeten doen. De rest wisselen vrijwel allemaal tussen een klim en aero fiets.

O.a. Sam Bennett is kortgeleden ook gespot op een S-Works Venge (terwijl eigenlijk verwacht wordt dat hij op de nieuwe Tarmac SL7 rijdt). Logisch lijkt me; jarenlang gek gemaakt dat aero > gewicht, en nu krijgt hij ineens een minder aerodynamische fiets met de opmerking dat het allemaal geen zak uitmaakt :D.
Je hebt gelijk, ik heb de discussie hierboven niet goed gelezen. TJV gebruikt dus de Oltre XR4, maar dan in 2 kleurstellingen, waarbij de ene kleurstelling dus 80 gram lichter is.

Voor Sam Bennett si rijden op de Venge natuurlijk niet zo'n gekke keuze. Het zal hem een worst zijn of hij op een col 30 seconden eerder boven komt, aangezien het aero voordeel in de (tussen) sprint voor hem veel belangrijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Vreemd toch? Dat je topsprinter op een model rijdt die uit de productie gehaald is? De nieuwe Venge is helemaal nog niet zo oud en gewoon een top aero fiets, dus ik begrijp de beslissing niet (ja; kostenbesparing).

Moet wel toegeven dat die Tarmac SL7 wel een hele goede allround fiets is. Voor een klimfiets super aerodynamisch en zelfs met discs extreem licht. Neemt niet weg dat hij altijd nog meer luchtweerstand heeft dan de Venge.

Doet mij vermoeden dat ze gewoon zoveel mogelijk Tarmac's verkopen willen dit jaar (zal wel meer marge op zitten en een productielijn minder te onderhouden) om volgend jaar waarschijnlijk weer een nieuwe Venge uit de hoge hoed te toveren die nóg aerodynamischer is. Op die manier zitten ze niet in elkaars vaarwater qua sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53
Even een algemene vraag. Van de afgelopen jaren weet ik dat de nos zo'n mooie 'tracker' had, een schematisch overzicht van de rit met alle hoogteverschillen enzo, met daarin een paar vlaggetjes zodat je kon zien welke groepjes waar waren, wie daarin zaten en wat het onderlinge tijdsverschil was. Die kan ik dit jaar niet zo 1-2-3 vinden. iemand enig idee of die er wel is dit jaar? Of een alternatief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Jorizzz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:51:
Even een algemene vraag. Van de afgelopen jaren weet ik dat de nos zo'n mooie 'tracker' had, een schematisch overzicht van de rit met alle hoogteverschillen enzo, met daarin een paar vlaggetjes zodat je kon zien welke groepjes waar waren, wie daarin zaten en wat het onderlinge tijdsverschil was. Die kan ik dit jaar niet zo 1-2-3 vinden. iemand enig idee of die er wel is dit jaar? Of een alternatief?
NOS had die vlgs mij vorig jaar ook niet, maar NU.nl heeft die altijd wel:

https://www.nu.nl/tour-de...vizier-in-vierde-rit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53
Requiem19 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:55:
[...]

NOS had die vlgs mij vorig jaar ook niet, maar NU.nl heeft die altijd wel:

https://www.nu.nl/tour-de...vizier-in-vierde-rit.html
Precies dat, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Le Tour heeft er ook een.
Voor als je wil zien waar de reclame karavaan is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
hé, andere verslaggever bij de NOS? Ik herken 1 van de 2 stemmen volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Kan Van Aert niet paar kg afvallen, dan is ‘t gewoon een top klimmer :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jumbo _/-\o_ Roglic _/-\o_

Nu wel 100% duidelijk dat hij de te kloppen man is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Exocet schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:42:
Jumbo _/-\o_ Roglic _/-\o_

Nu wel 100% duidelijk dat hij de te kloppen man is
Leek met speels gemak te gaan. Leuke finale met een super beurt van Van Aert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Dumoulin op ‘t tandvlees.

Komt bergop net paar procent tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooie overwinning voor Roglic, Geel had geen schijn van kans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:45:
Dumoulin op ‘t tandvlees.

Komt bergop net paar procent tekort.
Zit hem meer in de lengte van de klim en [gebrek aan] explosiviteit, pure laagland klimmer dus. Die aanval moet je direct op reageren waar je op een lange klim je tempo langzaam iets omhoog kunt gooien. Direct reageren kost dan teveel kracht. Ik vond het op zich wel knap dat hij niks verloor op de springveren als Alaphillipe en Pogacar om er eens 2 te noemen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
LoneRanger schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:01:
[...]

Zit hem meer in de lengte van de klim en [gebrek aan] explosiviteit, pure laagland klimmer dus. Die aanval moet je direct op reageren waar je op een lange klim je tempo langzaam iets omhoog kunt gooien. Direct reageren kost dan teveel kracht. Ik vond het op zich wel knap dat hij niks verloor op de springveren als Alaphillipe en Pogacar om er eens 2 te noemen.
Mmjah, er werd gewoon in 1 tempo hard omhoog gereden en toen zat hij al te bungelen.

Eerste aanval kwam eigenlijk pas vlak voor de laatste km. In ‘t NOS interview gaf hij ook net aan dat hij minder was dan gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Laatste kilometers gingen wel kneiterhard. Hoop ook dat Tom nog een paar procentjes vind, maar hij zag er niet overdreven slecht uit. Het was meer dat 3 mensen positief opvielen. Roglic naar verwachting, maar Pogacar en Yates zagen er wel erg sterk uit. Quintana zat er ook kort bij, waar Bernal en Dumoulin een beetje tegenvielen.

Verder zou ik er niet al teveel uit opmaken. Dit is niet Tom zijn parcours met één lange aanloop naar de slotklim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:57
Dumoulin is toch nooit supergoed geweest in dit soort etappes? Het blijft voor hem gewoon een probleem dat er gewoon geen tijdritten zijn om tijd te pakken op de pure klimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
En bijna niemand is 3 weken top in de tour, helemaal nu t eigenlijk t begin van t seizoen zal nog niet iedereen in topvorm zijn/ blijven, dus ik denk niet dat we er al heel veel over kunnen zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
D-e-n schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:33:
Dumoulin is toch nooit supergoed geweest in dit soort etappes? Het blijft voor hem gewoon een probleem dat er gewoon geen tijdritten zijn om tijd te pakken op de pure klimmers.
Nah, Giro ‘18? De etappes in ‘t begin waar Yates voor se bonificaties ging bergop met explosieve finish kon hij goed volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

In de loop der jaren hebben we aardig wat versies van Dumoulin gezien, bergop sprinten, bergop aanklampen, bergop volledig instorten. Alleen zoals de echte klimmers dat wel kunnen, uit de groep favorieten wegspringen en wegblijven ontbreekt bij Tom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
D-e-n schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:33:
Nou, integendeel. Waren ook niet de minste tegenstanders die Vuelta.
En in de giro heeft hij ook iets vergelijkbaar gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Denk dat mensen, die twijfelden aan Roglic, nu wel weten hoe het in mekaar zit ;)
En vermoed (hoop) dat Dumoulin er wel doorkomt tegen volgende week of zo. Een renner kan groeien in een rittenwedstrijd en hoop dat dit voor Dumoulin het geval gaat zijn. Hij noemde zichzelf "zeer slecht" maar dat viel al bij al nog wel mee.

En wil niet meedoen met de grote meute met de uitspraak "had Van Aert dat kopwerk niet moeten doen, hij had grote kans om te winnen". Dat is misschien wel goed mogelijk maar dat zijn nu eenmaal afspraken. Hij mag mee als superknecht en die taak voert hij tot nu toe perfect uit.
Als ik de kenners mag geloven, zou vandaag wel goed zijn voor hem. Misschien krijgt hij vandaag wel groen licht om zijn ding te doen. Maar het kan natuurlijk evengoed gebeuren dat hij puur als knecht gaat moeten werken en bij Dumoulin in de buurt moet blijven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
Kenhas schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:43:
Denk dat mensen, die twijfelden aan Roglic, nu wel weten hoe het in mekaar zit ;)
En vermoed (hoop) dat Dumoulin er wel doorkomt tegen volgende week of zo. Een renner kan groeien in een rittenwedstrijd en hoop dat dit voor Dumoulin het geval gaat zijn. Hij noemde zichzelf "zeer slecht" maar dat viel al bij al nog wel mee.

En wil niet meedoen met de grote meute met de uitspraak "had Van Aert dat kopwerk niet moeten doen, hij had grote kans om te winnen". Dat is misschien wel goed mogelijk maar dat zijn nu eenmaal afspraken. Hij mag mee als superknecht en die taak voert hij tot nu toe perfect uit.
Als ik de kenners mag geloven, zou vandaag wel goed zijn voor hem. Misschien krijgt hij vandaag wel groen licht om zijn ding te doen. Maar het kan natuurlijk evengoed gebeuren dat hij puur als knecht gaat moeten werken en bij Dumoulin in de buurt moet blijven
Bestonden die?

Alaphilippe een 20s straf gekregen, uit het geel dus.

https://nos.nl/collectie/...bidon-yates-nieuwe-leider

Van Aert weer magistraal vandaag _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 02-09-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Wat een bende met die bidon. Ik snap dat er regels zijn enzo, maar dit voelt toch wel suf... Waarom stond daar in godsnaam iemand met een bidon? Mag hopen dat die zich kapot schaamt nu. Yates begrijpelijk ook niet echt happy met z'n nieuwe truitje.

Maar inderdaad, wat een actie van Van Aart. Lekker seizoen maakt ie mee zo! Voor Bol wel echt balen als je zo mooi je treintje op stoom had. Maar ja, dat is ook sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Bol kon gewoon het wiel van z'n lead-out niet houden.

Die bidon straffen vind ik wel erg hard.
De regel is er niet voor niets, maar de situatie is nu wel erg onoverzichtelijk, zonder duidelijke ravitailleringszones. Er wordt regelmatig nogal soepel met de regels omgegaan (stayeren, lijn houden bij sprint), dat was hier ook wel op z'n plaats geweest.

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Zou juist fijn zijn als ze altijd consequent de regels hanteren

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 23:57
Is het niet zo dat Bol het gaatje laat, om extra snelheid te maken om dan binnendoor te steken? Daarmee dwong hij vanaert om buitenom te gaan en dan is dus het voordeel van zijn achtervolger weg: 1 hij zit ook in de wind, 2 hij moet langere weg afleggen.
Hij was alleen niet opgewassen tegen het TJV geweld van WVA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Morrar schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:31:
Wat een bende met die bidon. Ik snap dat er regels zijn enzo, maar dit voelt toch wel suf...
Ja, suffe regels, suffe straffen. Hopelijk waren z'n sokken niet te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
cbr600f4i schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:38:
[...]

Ja, suffe regels, suffe straffen. Hopelijk waren z'n sokken niet te hoog.
Eigenlijk een heel goede regel en goed dat ze geen uitzondering voor hem hebben gemaakt.

Hoorde gisteren een renner dit uitleggen en versta de regel nu meer. Zo worden er minder risico's genomen in de finale om nog een bus te pakken in volle sprintvoorbereiding. Als meerder renners dit doen krijg je echt risicovolle toestanden bij die stress en snelheden.

Gewoon bizar dat die verzorger daar stond en die bus net allaphilipe te geven ipv desnoods een knecht.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
En helemaal raar dat de über controle ploeg TJV dezelfde fout maakte.

• Vos
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:06:
En helemaal raar dat de über controle ploeg TJV dezelfde fout maakte.
Die hebben geen straf gehad? Of stond er ook mannetje van hun op die plek?

• cbr600f4i
Chelseamarre123 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:09:
[...]

Eigenlijk een heel goede regel en goed dat ze geen uitzondering voor hem hebben gemaakt.

Hoorde gisteren een renner dit uitleggen en versta de regel nu meer. Zo worden er minder risico's genomen in de finale om nog een bus te pakken in volle sprintvoorbereiding. Als meerder renners dit doen krijg je echt risicovolle toestanden bij die stress en snelheden.

Gewoon bizar dat die verzorger daar stond en die bus net allaphilipe te geven ipv desnoods een knecht.
Ik begrijp de uitleg maar de regel is een botte regel. Ik vind wel dat regels moeten toegepast worden wanneer men zich in die situatie bevindt zoals jij schetst en niet a la 'befehl ist befehl, ordnung muss sein'.

Als het waar is volgens de conspiracy theory dan lacht DQS zich rot, anderzijds was er natuurlijk nooit een gevaar of enig risico.

Ik kan nog meer regels bedenken die meer veiligheid in het peloton brengen volgens dezelfde maatstaven. Het gevolg is wel dat ze straks alleen nog op een Formule 1 circuit mogen koersen. Maar de regel is te begrijpen en uit te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Vos schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:35:
[...]

Die hebben geen straf gehad? Of stond er ook mannetje van hun op die plek?
Sep Kus. Ook straf gehad, maar dat zal hem niet deren.
Carlos Verona van Movistar dito.

• Chelseamarre123
Matige rit zeg vandaag. Gebeurde echt niks bij de favorieten. Leek nochtans een moeilijke klim
Pagina: 1 ... 51 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21