Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Ik vind dat geen slimme actie. Of het betekend dat hij tijdens De Giro niet in goede vorm was, maar dat betwijfel ik. Twee van zulke koersen zo vlak na elkaar.... :?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-02 08:58
Het rijden is opzich geen probleem-> overwinning tijdritten.

Hij laat echter doorschemeren dat hij ook voor het klassement gaat.
Ze zullen hopelijk weten wat ze doen.

Krijgen in ieder geval weer een Tour om naar uit te kijken vanuit Nederlands oogpunt.
Tom, Molkema, kruijswijk en Kelderman(al gaat hij blijkbaar voor riten) voor klassement. Sprints voor Dylan.

• Andamanen
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Naar het parcours kijkend is dit toch al niet het jaar waar hij de beste kans heeft om het klassement te winnen. Meedoen is vooral voor de kijker en sponsor de beste keuze.

(en dan volgend jaar de Giro overslaan en de Tour winnen :) )

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:28
@Andamanen
Ik vrees dat de Tour de France voorlopig weinig tijdritten zal kennen de komende jaren. Al die Franse klimmers hebben daar niets aan.

Dumoulin zou smullen van het parcours dat een Hinault of Anquetil in het verleden voorgeschoteld kregen. Pure klimmers hadden bij de voet van de eerste col al vijf minuten aan de broek en dan kwamen er nog twee tijdritten.

Als ik Dumoulin was had ik de Tour nu dan ook laten schieten.

D-e-n wijzigde deze reactie 06-06-2018 18:16 (7%)

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Maar het blijft de koers waar verreweg de meeste publiciteit te halen valt voor de teams (sponsors).

• D-e-n
quote:
Andamanen schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:57:
Maar het blijft de koers waar verreweg de meeste publiciteit te halen valt voor de teams (sponsors).
Dat ontken ik ook niet maar ik kijk naar het sportieve :)

• Sharkware
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:35
Weet niet zeker of die al voorbij gekomen was maar dit vond ik wel een mooi stukje achter de schermen: YouTube: #InsideOut at Giro101 | The final GC battle

Sharkware wijzigde deze reactie 06-06-2018 19:42 (4%)

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03:57

4POX

Everybody is wired

quote:
BreadFan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:03:
Interessant verhaal over de plannen van Sky in die bewuste etappe over de Finestre: https://www.bbc.com/sport/cycling/44372328
Bij de volgende grote koersen gaan we nu om de 10 minuten een bevoorrading zien?

AKA Rinkel weblog

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
4POX schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:35:
[...]

Bij de volgende groten koersen gaan we nu om de 10 minuten een bevoorrading zien?
In de tour mag dat toch alleen op aangewezen plekken?

• ravenger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-01 18:48

ravenger

Invader

quote:
BreadFan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:03:
Interessant verhaal over de plannen van Sky in die bewuste etappe over de Finestre: https://www.bbc.com/sport/cycling/44372328
Hoe aannemelijk is dit verhaal? Er zijn best wel wat lui die dit verhaal lulkoek vinden (Rasmussen bijvoorbeeld)

Eve Online: Rai Ardose - 21 dagen Extended EVE-Online Trial

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:18
quote:
ravenger schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:59:
[...]

Hoe aannemelijk is dit verhaal? Er zijn best wel wat lui die dit verhaal lulkoek vinden (Rasmussen bijvoorbeeld)
Welk aspect is dan lulkoek? De extra mannetjes op de berg zijn gewoon confirmed.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• ravenger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-01 18:48

ravenger

Invader

quote:
MrAngry schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:09:
[...]

Welk aspect is dan lulkoek? De extra mannetjes op de berg zijn gewoon confirmed.
Paar voorbeelden:
quote:
We had reconnoitred the Finestre by mistake. We were in Sestriere in June last year to have a look at some of that year's Tour de France stages, and we had an extra day. At that stage we didn't know the Finestre was in this year's Giro.
Zie https://www.instagram.com/p/BVUWdg1ABCh/ #giroditalia. 'By mistake'?
quote:
Each water bottle weighs 500g. We obsess over losing 30g from a bike. On this hour-long climb of the Finestre, which could be the decisive moment of the entire race, was it worth carrying an extra 500g up this possibly pivotal climb? But if you didn't, if he didn't hydrate, there was a very real risk he could blow.
Geen bidon mee wil nemen vanwege 500 gram extra op zijn fiets. Wel of geen bidon mee maakt geen verschil; stel hij pakt halverwege een bidon aan, drinkt em in een keer leeg en gooit em weg. Heeft ie nog steeds 500 gram extra bij.

Eve Online: Rai Ardose - 21 dagen Extended EVE-Online Trial

• MrAngry
Dat by mistake snap ik ook niet zo, maar dat is ook niet heel relevant he, ze hadden hem verkend, daar draait het om. Op een klim van een uur scheelt een bidon een halve minuut (~1 minuut per kilo), dus als hij hem halverwege aanpakt dan heb je toch 15 seconden gewonnen.
Ik snap de nood om dit artikel aan te pakken niet zo. Ik ben de eerste om Froome het ravijn in te wensen en ik hekel Sky en alles waar het voor staat met al dat (legale) valsspelen, maar dit hebben ze gewoon verkend en gepland (gehoopt meer), er stonden mannetjes extra bidons en voeding langs de berg, hij heeft het ook nog echt zelf getrapt etc. En dan nog was het niet gelukt als Dumoulin niet een tactische fout had gemaakt in de achtervolging.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Froome rijdt vaak in zgn fitness mode. stuk lichter verzet dan anderen en hij neemt geen 1 of 2 bidons mee.
Verder drinkt ie weinig, hij drinkt geen bidon leeg. hij drinkt iets en spuit de rest over zich heen. Hij was op dieet in de laatste week 1/1.5kg lichter te zijn. Dit alles is een voordeel to andere rijders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Met nog 2 weken te gaan een [wielrennen] Tour De France 2018 topic aangemaakt.

Wil je mede-auteur worden, stuur me ff een PB.

Enjoy Cycling :)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Cynische geschiedenisnerd

Modbreak:
Graag het verzoek om de de Tour de France in het topic daarover te houden. Ik heb daar dus een aantal reacties naartoe geschopt. :)
[wielrennen] Tour De France 2018

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 26-06-2018 20:54 (14%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21-02 13:19
Wordt het NK wielrennen nergens uitgezonden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-02 20:20
quote:
cbr600f4i schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:42:
Wordt het NK wielrennen nergens uitgezonden?
Volgens mij vanaf 15 uur op NL 2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Het parcours is niet zo spannend dit jaar, dacht ik. Inschakelen voor de sprint aan het einde dus :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cbr600f4i
Breaking News

Froome mag waarschijnlijk niet starten in de Tour

Chris Froome mag volgende week niet van start gaan in de Tour de France. De viervoudig winnaar, die is verwikkeld in een salbutamolzaak, wordt door organisator ASO uitgesloten van deelname.

bron: nu.nl

cbr600f4i wijzigde deze reactie 01-07-2018 13:01 (61%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joster
quote:
Joster schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:45:
[...]

Volgens mij vanaf 15 uur op NL 2.
Ow, op NL 1 is het nu ook op, tussen de TT van Assen door..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-02 22:22

Shabbaman

Got love?

VdP kampioen, mooi om te zien.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Wat een man is dat toch. Jammer voor het wegwielrennen dat we hem waarschijnlijk voorlopig nog niet veel gaan zien in de grote wedstrijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
quote:
cbr600f4i schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:01:
Breaking News

Froome mag waarschijnlijk niet starten in de Tour

Chris Froome mag volgende week niet van start gaan in de Tour de France. De viervoudig winnaar, die is verwikkeld in een salbutamolzaak, wordt door organisator ASO uitgesloten van deelname.

bron: nu.nl
Dat had nou niemand verwacht

enchion in "[Wielrennen] Centraal discussietopic"

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sharkware
quote:
Moest meteen aan jouw bericht denken toen ik las dat Froome niet mee mocht doen. Wist niet meer precies wat je geschreven had maar wel dat je voorspeld had dat het vlak voor het begin zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09:45
Wat een misselijkmakende situatie. Froome wordt volledig vrijgesproken, alsof er nooit iets is gebeurd.
Vlak voor de Tour zal er wel veel geld op tafel zijn gelegd zeker?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 26-01 10:18
Dit is de uitleg van de UCI:
quote:
On 20 September 2017, Mr Froome was notified that a sample collected during the Vuelta a España on 7 September 2017 was reported to contain a concentration of salbutamol in excess of 1000ng/ml.

The World Anti-Doping Agency (WADA) Prohibited List provides that inhaled salbutamol is permitted subject to a maximum dose of 1600 micrograms over 24 hours, not to exceed 800 micrograms every 12 hours (the permitted use), and that a concentration in excess of 1000 ng/ml is an abnormal finding which is presumed not to be the result of a permitted use. The WADA Prohibited List further provides that the athlete can establish that his/her abnormal result was the consequence of a permitted use, in which case it will not be considered as an Adverse Analytical Finding (AAF).

The UCI instigated disciplinary proceedings in accordance with the UCI Anti-Doping Rules (ADR), during which Mr Froome exercised his right to prove that his abnormal result was the consequence of a permitted use. The proceedings started with an evidentiary phase, with the UCI and Mr Froome agreeing that the UCI Anti-Doping Tribunal would decide whether certain information could be provided to Mr Froome in preparing his defence. The UCI already sought WADA’s advice at that stage, during which a significant number of expert and scientific reports were submitted on behalf of Mr Froome.

After the evidentiary phase, Mr Froome requested additional information from WADA about the salbutamol regime. Following receipt of information from WADA, Mr Froome then filed his explanation for the abnormal result on 4 June 2018, together with significant additional expert evidence.

The UCI has considered all the relevant evidence in detail (in consultation with its own experts and experts from WADA). On 28 June 2018, WADA informed the UCI that it would accept, based on the specific facts of the case, that Mr Froome’s sample results do not constitute an AAF. In light of WADA’s unparalleled access to information and authorship of the salbutamol regime, the UCI has decided, based on WADA’s position, to close the proceedings against Mr Froome.
http://www.uci.org/pressr...lving-christopher-froome/

Eerlijk gezegd ben ik niet helemaal verbaasd door deze beslissing, gezien het NRC-artikel Is Froome schuldig? Dat is niet te bewijzen van 30 mei jl. Een quote:
quote:
Froome is betrapt met te veel van het astmamedicijn salbutamol in een bij dopingcontrole afgenomen urinemonster. Drie onderzoekers van het Leidse medicijnenonderzoekinstituut CHDR maken aannemelijk dat met één zo’n urinemonster Froome’s schuld of onschuld nooit te bewijzen is. Hun artikel is vorige maand online gepubliceerd door het British Journal of Clinical Pharmacology.

Laatste auteur Adam Cohen: „We zeggen niet dat hij schuldig of onschuldig. We zeggen dat je het niet kunt zeggen.” En eerste auteur Jules Heuberger, die op dopingonderzoek gaat promoveren: „Zoals de dopingcontrole op salbutamol nu gaat is het onacceptabel. Het gaat om een stof waar een drempelwaarde voor bestaat, die in kleine hoeveelheden is toegestaan. De farmacokinetische wetten die beschrijven hoe een medicijn in het lichaam wordt opgenomen, verwerkt en uitgescheiden, zeggen dat je dan nooit met één meting in urine een ingenomen dosis kan bepalen. Onmogelijk.”

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Dit is echt walgelijk :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:06
Tja, ik vertrouw Sky nog steeds niet, maar dit is een middel dat geen voordelen geeft/ mag en waarbij de omstandigheden de metingen enorm beïnvloeden.

Ik ben meer voorstander van alles verbieden, heb je inspanningsastma, dan heb je blijkbaar niet het perfecte lichaam dat nodig is om de tour te winnen. Heb je een keer ontsteking op 't verkeerde moment, balen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D-e-n
Dus als je maar genoeg advocaten kunt betalen ...............

Wellicht een idee om het middel gewoon maar helemaal te verbieden? Vette pech als je astma krijgt bij hoge inspanning. Maar met één been kun je ook niet aan de Tour meedoen. Al die vrijstellingen gaan nergens meer over

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Suicyder

31gaming.nl

Belachelijk, bizar en pure geld/klassenjustitie gevoerd door WADA en het UCI hier. Waarom zijn indertijd bijvoorbeeld Petacchi, Ulissi en Trentin wel geschorst voor hetzelfde vergrijp.

Ik vertrouw Sky niet, al lang niet meer. Dit is het slechtste wat er voor de wielersport kon gebeuren.

edit:
Eens met hierboven, verbiedt maar helemaal. Gezond kan dergelijke astma nooit zijn.

Suicyder wijzigde deze reactie 02-07-2018 12:00 (13%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:59
quote:
voske schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:39:
Eerlijk gezegd ben ik niet helemaal verbaasd door deze beslissing, gezien het NRC-artikel Is Froome schuldig? Dat is niet te bewijzen van 30 mei jl. Een quote:

[...]
Kan zijn. Maar dat een zich al maandenlang voortslepende affaire binnen een etmaal nadat de TdF organisatie hem een startverbod oplegt wordt 'opgelost' is wel een vrij vreemde gang van zaken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-02 14:58

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

Scheelt me wel een hoop tijd dit jaar, ik hoef de tour niet meer te zien.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 26-01 10:18
quote:
alexbl69 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:06:
[...]

Kan zijn. Maar dat een zich al maandenlang voortslepende affaire binnen een etmaal nadat de TdF organisatie hem een startverbod oplegt wordt 'opgelost' is wel een vrij vreemde gang van zaken.
Dat valt inderdaad op, maar het bericht van WADA aan UCI dateerde van voor het door de ASO opgelegde startverbod.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joster
Ik vind het echt nergens op slaan. Lelijkheid ten top. Andere renners werden voor hetzelfde vergrijp direct op non-actief gesteld maar meneer Froome mag lekker blijven rijden. Het onderzoek duurt vervolgens maanden en als de ASO hem vervolgens verbied te starten is er exact een dag later plotsklaps wel een vrijspraak? Een vrijsprak waarbij we de reden van zijn onschuld niet mogen weten? Echt, wtf 8)7
quote:
rik86 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:57:
Tja, ik vertrouw Sky nog steeds niet, maar dit is een middel dat geen voordelen geeft/ mag en waarbij de omstandigheden de metingen enorm beïnvloeden.
Doet totaal niet ter zake. Het staat op de dopinglijst en hij heeft 2x de toegestane hoeveelheid genomen.
quote:
Ik ben meer voorstander van alles verbieden, heb je inspanningsastma, dan heb je blijkbaar niet het perfecte lichaam dat nodig is om de tour te winnen. Heb je een keer ontsteking op 't verkeerde moment, balen.
Héél veel wielrenners hebben astma omdat ze hun longen zo extreem belasten, de lagere dosering toestaan is dus gewoon reëel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

BreadFan

Semi-professioneel amateur

quote:
Joster schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:20:
Ik vind het echt nergens op slaan. Lelijkheid ten top. Andere renners werden voor hetzelfde vergrijp direct op non-actief gesteld maar meneer Froome mag lekker blijven rijden.
Exact dit. Bizar. Zou daar weleens een verklaring over willen zien.
quote:
[...]

Doet totaal niet ter zake. Het staat op de dopinglijst en hij heeft 2x de toegestane hoeveelheid genomen.
Dat is dus het lastige, dat is niet te bewijzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Suicyder

31gaming.nl

quote:
BreadFan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:46:
[...]

Exact dit. Bizar. Zou daar weleens een verklaring over willen zien.

[...]

Dat is dus het lastige, dat is niet te bewijzen.
De gemeten waarde ligt bizar ver boven wat toegestaan is, dat zou moeten voldoen. Dat heeft het voor andere renners ook. Dat is ook wat de zaak zo bizar maakt.

Maargoed zoals iemand anders al zei, scheelt mij weer de tour kijken.

edit:
Tenzij de ASO het toch voor elkaar krijgt hem uit te sluiten. Regeltechnisch zou het moeten kunnen, maar zal wel wat onder tafel door gaan in euro's.

Hij mag starten

Suicyder wijzigde deze reactie 02-07-2018 13:47 (23%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Anton.net
Los van het het huidig verdict en schuld/onschuld: Froome had tot op vandaag op non-actief moeten staan.
Het feit dat dat niet is gebeurd valt niet goed te praten en trekt de geloofwaardigheid van de UCI al volledig in twijfel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rik86
Wat is er over van het onschuldig tot het tegendeel bewezen is?

Dit middel staat op een lijst waarbij je als sporter te maken hebt met maximale doseringen die je in mag nemen en waarbij je de mogelijkheid hebt aan te tonen waarom de waarde vanuit je bloed/urine hoger is dan gebruikelijk als je de maximale dosering in neemt.

Dat is Sky/Froome blijkbaar gelukt, wat impliceert dat hij dus ook niet meer heeft ingenomen dan maximaal toegestaan is. Dus hij heeft niet te veel ingenomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Kelderman niet en Froome wel naar de tour, klote dag voor wielernieuws :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:09
quote:
rik86 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:21:

Dit middel staat op een lijst waarbij je als sporter te maken hebt met maximale doseringen die je in mag nemen en waarbij je de mogelijkheid hebt aan te tonen waarom de waarde vanuit je bloed/urine hoger is dan gebruikelijk als je de maximale dosering in neemt.

Dat is Sky/Froome blijkbaar gelukt, wat impliceert dat hij dus ook niet meer heeft ingenomen dan maximaal toegestaan is. Dus hij heeft niet te veel ingenomen.
Ik als niet wielren liefhebber moet toch wel hartelijk lachen om het wederom belachelijk maken van het wielrennen .

Ik las net het wel niet geschorst verhaal en dan moet ik net als vele mensen die net als ik ook niet echt interesse in wielrennen hebben hartelijk lachen om deze door doping en corruptie doordrenkte sport 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:55
helaas weer een domper op een sport die het imago al tegen heeft.
Om doping uit te bannen zul je ook moeten handelen op randgevallen.
Het is een prachtige sport maar op deze manier blijft het profpeleton de schijn tegen houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rik86
quote:
leekers schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:21:
[...]

Ik als niet wielren liefhebber moet toch wel hartelijk lachen om het wederom belachelijk maken van het wielrennen .

Ik las net het wel niet geschorst verhaal en dan moet ik net als vele mensen die net als ik ook niet echt interesse in wielrennen hebben hartelijk lachen om deze door doping en corruptie doordrenkte sport 8)7
Eens, 't zou me ook niets verrassen als over een paar jaar blijkt dat Sky/Froome inderdaad de grens over zijn gegaan. (of een andere willekeurige ploeg).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

coelho

VanTheManFan

quote:
Terranova schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:32:
Kelderman niet en Froome wel naar de tour, klote dag voor wielernieuws :(
Kelderman is geblesseerd door een val en water is nat :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-02 20:08
Moet nog zien hoe het Franse publiek gaat reageren op het rijden van Froome in de Tour. Dit zou wel eens een heel onplezierige ervaring voor Froome kunnen gaan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 07:04
quote:
rik86 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:57:

Volgens Franse onderzoekers blijkt uit een (beperkt) onderzoek dat het wel voordelen geeft.

http://www.ergogenics.org/salbutamol-werkt-als-doping.html

De baas van de Sky ploeg komt ook met een heel verhaal aanzetten over o.a. het onbetrouwbaar meten van deze stof. In het geval van Sky lees ik dan tussen de regels dat ze het niet zo nauw met de dosis hoeven te nemen omdat ze immers naar de onbetrouwbaarheid van de metingen kunnen wijzen.

Wordt tijd dat de attesten eens door onafhankelijke artsen, die niets met de wielersport te maken hebben, doorgelicht gaan worden. Net als dat in Rusland de meeste topsporters hartpatiënt bleken te zijn tot het bewuste medicijn verboden werd.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
quote:
repeP schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:03:
Moet nog zien hoe het Franse publiek gaat reageren op het rijden van Froome in de Tour. Dit zou wel eens een heel onplezierige ervaring voor Froome kunnen gaan worden.
Wat teflonspray op z`n remmen/velgen spuiten in de 1e etappe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rik86
quote:
Lekker Ventje schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:26:
[...]

Volgens Franse onderzoekers blijkt uit een (beperkt) onderzoek dat het wel voordelen geeft.

http://www.ergogenics.org/salbutamol-werkt-als-doping.html

De baas van de Sky ploeg komt ook met een heel verhaal aanzetten over o.a. het onbetrouwbaar meten van deze stof. In het geval van Sky lees ik dan tussen de regels dat ze het niet zo nauw met de dosis hoeven te nemen omdat ze immers naar de onbetrouwbaarheid van de metingen kunnen wijzen.

Wordt tijd dat de attesten eens door onafhankelijke artsen, die niets met de wielersport te maken hebben, doorgelicht gaan worden. Net als dat in Rusland de meeste topsporters hartpatiënt bleken te zijn tot het bewuste medicijn verboden werd.
Tja, volgens 't dopingregister op dit moment niet, en daar gaat 't toch om; Ik weet niet of iets met terugwerkende kracht als doping aangetoond kan worden, waarbij dit soort twijfelgevallen als nog tot afname van prijzen(geld) kan leiden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cbr600f4i
Tijdens de jaren van Armstrong nam ik altijd 2 weken vrij tijdens de TDF. Al was dat meer vanwege de warmte in juli maar ik zorgde dus wel dat ik de 2 interessantste weken vrij had. Dat zwakte daarna redelijk af maar dat was omdat Armstrong niet meer reed en de TDF iets minder interessant was. Ik bedoel als je dan toch bedrogen werd dan waren de jaren van Ullrich, Armstrong, Pantani en Rasmussen wel de leukste.

Goed, daarna volk dat ineens de TDF ging winnen waarmee ik weinig had. Maar ze reden wel schoon was het verhaal. Dan maar in juni en september met vakantie. Maar toch ging mijn vrije tijd gedurende de TDF naast het werken geheel op aan de herhaling kijken (Sporza uiteraard), Avondetappe met Mart en de Belgische Avondetappe (ben de naam even vergeten).

Nu zijn we dus in de tijd aanbelandt waarin het niet meer leuk is om te kijken, ik noem het daylight robbery. Misschien heb ik ongelijk. De avondetappe boeit me al jaren niet meer en het uitgekauwde Tour du Jour mis ik ook niets aan. Wellicht dat ik alleen nog even de Belgische avondetappe ga kijken dit jaar en de rest van de tijd van het mooie weer ga genieten.

p.s. ik ben wel zo hypocriet dat wanneer Tom wat moois neerzet dat ik dan wel weer voor de buis zit, ietsje meer dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 23:14
quote:
rik86 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:21:

Het probleem is dat andere renners wel direct op non-actief staan bij een twijfelgeval. Bovendien, de ASO sluit hem uit en prompt is er een uitspraak!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Sky is machtig. Dat is ondertussen wel bekend. Het Froome hardloop incident op die berg vind ik ook nog steeds vaag. Het verhaal gaat dat een Sky manager aanwezig was in de trailer waar op dat moment werd overlegt of Froome wel of niet de regels had overtreden toen hij begon te hardlopen. Die Sky meneer had helemaal niet aanwezig mogen zijn. Dat verhaal is mij altijd bijgebleven als rode lijn hoe Sky dingen voor elkaar kan krijgen. Zij hebben niet alleen het geld, maar ook de juiste mensen.

Ik ben niet tegen of voor Froome. Het is een goede renner met zeer professioneel team achter zich. Maar dat kan soms een beetje doorschieten.

Gaan de renners die in het verleden zijn veroordeelt voor dit middel nu verhaal halen?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rik86
Als ik t goed begrijp zijn de regels omtrent dit middel een aantal jaar geleden gewijzigd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-02 16:43
quote:
4POX schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 04:47:

Gaan de renners die in het verleden zijn veroordeelt voor dit middel nu verhaal halen?
Die zouden dat zeker moeten doen. Echter hebben ook zij ook gewoon een grote hoeveelheid ingenomen. Want resultaten van onderzoeken verschillen heel erg over de jaren, echter het is toch wel duidelijk dat ondanks dat je veel zweet en alles (wat nu wordt aangehaald als oorzaak) dat zelfs met meer dan 1000 ng/ml in je urine je nog steeds wel een flinke dosis Salbutamol ingenomen hebt.

Een bepaald onderzoek met wielrenners zag bij een inname van een driedubbele dosis (600µg) een piek van 510 ng/ml. En dat gaat dus niet om zwemmers met een volle blaas dat nu steeds wordt aangehaald opeens. Alsof dat het enige onderzoek is dat bestaat. Dan heeft Froome nog steeds hoogstwaarschijnlijk de max 800µg per 12 uur overtreden. Minder grote overschrijding dan eerst misschien gedacht maar nog steeds een overschrijding. Echter is het niet te bewijzen.

Dat uitfluiten en -jouwen van Froome vind ik dan wel weer slecht tijdens de ploegenpresentatie. Daar zijn die Fransen wel goed in. Naar volk kan dat toch zijn. Als je je ongenoegen over Froome wilt laten blijken zou ik bij hem gewoon niet gaan klappen als hij voorbij komt. Team Sky zou eerder uitgefloten moeten worden die de limieten opzoekt en zijn renners het risico laat lopen om over die limieten te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAngry
Maar als de test om salbutamol aan te tonen waardeloos blijkt (vanwege farmacokinetische redenen) dan zijn al die onderzoeken die van soortgelijke test methodes gebruik maken ook waardeloos.

MrAngry wijzigde deze reactie 06-07-2018 10:10 (120%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anton.net
Domme uitspraak zeg, gooi anders nog wat olie op het vuur.. ;w
Er moet gewoon een compleet verbod komen op die puffers en heel dat handeltje.
Als je inspannings(astma) hebt, dan heb je pech. Dan is je lichaam niet in staan om normaal te functioneren en kan je niet meer wielrennen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joster
quote:
Anton.net schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:39:
Domme uitspraak zeg, gooi anders nog wat olie op het vuur.. ;w
Er moet gewoon een compleet verbod komen op die puffers en heel dat handeltje.
Als je inspannings(astma) hebt, dan heb je pech. Dan is je lichaam niet in staan om normaal te functioneren en kan je niet meer wielrennen
Dan kunnen we stoppen met professioneel wielrennen.

• Fuelke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-02 19:56

Fuelke

Forza Ferrari

quote:
cbr600f4i schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:26:
de Belgische Avondetappe (ben de naam even vergeten).

Wellicht dat ik alleen nog even de Belgische avondetappe ga kijken dit jaar en de rest van de tijd van het mooie weer ga genieten.
Vive Le Vélo

Vanaf dinsdag 18/07/2018 op de buis, want daarvoor is de presentator nog druk bezig met zijn programma rond het WK voetbal.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• cbr600f4i
quote:
Fuelke schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:08:
[...]

Vive Le Vélo

Vanaf dinsdag 18/07/2018 op de buis, want daarvoor is de presentator nog druk bezig met zijn programma rond het WK voetbal.
Ondertussen had ik de naam alweer opgedoken , al moet ik wel zeggen dat dat vannacht was ;)

Toch vind ik het apart dat uitgerekend Belgie Vive le Velo pas uitzend na het WK terwijl Nederland al 2 Tourprogramma's uitzend s'avonds gedurende de gehele 3 weken. Het zal wel een budgetkwestie zijn anders halen ze Lieven van Gils maar terug.

• Sharkware
quote:
Joster schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:52:
[...]

Dan kunnen we stoppen met professioneel wielrennen.
Dit impliceert dat iedereen het gebruikt. Is dat zo? Want als het dit niet impliceert zijn er toch zat profrenners over die het zonder wel afkunnen?

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

Voor de Tour de France hebben we een apart topic: [wielrennen] Tour De France 2018 . Posts van vandaag zijn daarheen verplaatst.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Joster
quote:
Sharkware schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:52:
[...]

Dit impliceert dat iedereen het gebruikt. Is dat zo? Want als het dit niet impliceert zijn er toch zat profrenners over die het zonder wel afkunnen?
Door de extreme belasting van de longen van wielrenners zijn er zeer veel renners met inspannings astma ja.

• enchion
  • Niet online
quote:
Joster schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:04:
[...]

Door de extreme belasting van de longen van wielrenners zijn er zeer veel renners met inspannings astma ja.
Hoe deed men dat 100 jaar geleden dan toen ze 400km per dag reden over gravel/klei/kasseien ?

Wikipedia: 1919 Tour de France

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Het verhaal wordt nu zo gebracht mbt Salbutamol, dat je er niet harder van gaat fietsen. Het verwijd de luchtwegen en beschermd de wanden tegen irritatie(bronchiactasieen)waardoor je beter kunt ademen en dus langer de prestatie kunt volhouden. Onder extreme prestaties heeft iemand die geen astma heeft er ook profijt van bij gebruik. Het is dus prestatie verbeterend en daar gaat het om. Kijk bijv. bij een interview, waar een renner vaak begint te hoesten direct na etappe.
Prestatieverbeterend is het in mijn bescheiden mening.

@enchion rochelen spugen en verder fietsen :)

Hackus wijzigde deze reactie 14-07-2018 09:46 (4%)

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-02 21:55
In het Belgische roddelblad 'Dag Allemaal' stond onlangs een interessant artikel over Salbutamol.
Een fietsende medewerker van hen heeft de tests gedaan en reed een heel pak sneller met dan zonder het spul.
Blijft wel een roddelblad, maar was wel interessant artikeltje.

• Sharkware
quote:
Hackus schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:42:
Het verhaal wordt nu zo gebracht mbt Salbutamol, dat je er niet harder van gaat fietsen. Het verwijd de luchtwegen en beschermd de wanden tegen irritatie(bronchiactasieen)waardoor je beter kunt ademen en dus langer de prestatie kunt volhouden. Onder extreme prestaties heeft iemand die geen astma heeft er ook profijt van bij gebruik. Het is dus prestatie verbeterend en daar gaat het om. Kijk bijv. bij een interview, waar een renner vaak begint te hoesten direct na etappe.
Prestatieverbeterend is het in mijn bescheiden mening.

@enchion rochelen spugen en verder fietsen :)
Zo zie ik het ook. Je gaat er waarschijnlijk niet harder van fietsen maar je bent in staat langer hard te fietsen. Indirect ga je er dus harder van fietsen 8)7

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Wat is er bij Sunweb aan de hand?
Wat een hoop renners vertrekken er, nu weer ten Dam.

• BreadFan
  • Niet online

BreadFan

Oei. Hoop echt dat ze nog met een paar echte versterkingen gaan komen (met alle respect voor bijv. Cees Bol). Loopt wel hard leeg zo. Met Dumoulin en Kelderman als kopmannen wordt de spoeling verder wel erg dun. De selectie voor de Vuelta vliegen de vonken ook niet van af...

[11:35 edit] Ik vergeet hierboven ff gladjes Sam Oomen :X [/11:35 edit]

Goed, je moet natuurlijk ook het budget hebben, zie ook het vertrek van Terpstra bij QuickStep.

BreadFan wijzigde deze reactie 17-08-2018 11:36 (9%)

• Megupe
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-02 21:47
quote:
BreadFan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:22:
Oei. Hoop echt dat ze nog met een paar echte versterkingen gaan komen (met alle respect voor bijv. Cees Bol). Loopt wel hard leeg zo. Met Dumoulin en Kelderman als kopmannen wordt de spoeling verder wel erg dun. De selectie voor de Vuelta vliegen de vonken ook niet van af...

[11:35 edit] Ik vergeet hierboven ff gladjes Sam Oomen :X [/11:35 edit]

Goed, je moet natuurlijk ook het budget hebben, zie ook het vertrek van Terpstra bij QuickStep.
Ik vind Matthews (ok geen knecht) ook wel een behoorlijke renner hoor ;)

• Anton.net
Dumoulin zal ook steeds duurder worden, dan zal wel een groot deel van het budget opnemen.
Maar ze moeten wel zorgen dat ze nog een redelijke ploeg rond hem kunnen zetten...

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
quote:
hjs schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:23:
Wat is er bij Sunweb aan de hand?
Wat een hoop renners vertrekken er, nu weer ten Dam.
Ten Dam is geen verrassing en ook geen aderlating. Wordt gewoon te oud. Maar er mag wel wat vers bloed bij met ervaring. Tot nu toe veel jonkies.

• BreadFan
  • Niet online

BreadFan

Vanavond de werelduurrecordpoging van Dion Beukeboom. Ben heel erg benieuwd hoe ver hij komt.

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-02 08:58
Dumoulin moet inderdaad eens hard op de tafel gaan slaan. Kelderman en Oomen is niet genoeg en die zullen ook niet alleen willen knechten voor Tom. Bovendien kun je valpartijen van kelderman amper nog als pech zien, dus daar moet je niet op rekenen.
Een T Martin zou bijvoorbeeld ook niet slecht zijn voor een ploegentijdrit. Qua klimmers zal er toch ook niet veel meer vrij zijn.

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Hij zou eigenlijk iemand als Majka erbij moeten hebben.

• Nixo
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21-02 10:49
quote:
BreadFan schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:02:
Vanavond de werelduurrecordpoging van Dion Beukeboom. Ben heel erg benieuwd hoe ver hij komt.
Erg jammer dat hij er zover vanaf zat. Hij scheen last te hebben van een klem zittende zenuw in zijn been.
Ik hoop dat hij nog een poging gaat ondernemen.

(ondanks geen record, wat een bizarre snelheid!)

• BreadFan
  • Niet online

BreadFan

Ja, dat leek hij te zeggen na afloop inderdaad. Apart, dat je zoveel traint in die positie en dat het dan nu naar voren komt.

Maar inderdaad, waanzinnige afstand! Nieuw Nederlands record iig ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

La Vuelta is al begonnen :D

tijdrit en 1e etappe

http://i68.tinypic.com/2w3c22a.png

• enchion
  • Niet online
MOL, MOL, MOL, MOL, MOL, MOL. :)

Echt niemand kijkt Vuelta ???

• Vos
  • Nu online
quote:
enchion schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:33:

Hij wint niet ;)

• D-e-n
Damn. Met terugwerkende kracht heeft Kelderman echt veel pech gehad. Hij lijkt één van de sterksten maar heeft er geen reet aan.

• enchion
  • Niet online
quote:
Jammer, hij ging wel goed toen ik het postte.

• Joster
quote:
D-e-n schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:03:
Damn. Met terugwerkende kracht heeft Kelderman echt veel pech gehad. Hij lijkt één van de sterksten maar heeft er geen reet aan.
Echt zo zonde!

En ook zonde van Mollema zeg, alweer tweede.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:

meeste kijken alleen de tour en verder niets ;)

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-02 17:12

Hupske

AFCA

quote:

Ik kijk iedere dag :9 Maar discussieer voornamelijk alleen op wielerflits. Daar krijg je toch wat meer respons als je wat te zeggen hebt.

• Vos
  • Nu online
quote:
Hupske schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:35:
[...]

Ik kijk iedere dag :9 Maar discussieer voornamelijk alleen op wielerflits. Daar krijg je toch wat meer respons als je wat te zeggen hebt.
Same here :)

• Hupske

Hupske

AFCA

Het is verder wel echt een heel stuk leuker om naar te kijken dan de Tour. Er gebeurd veel meer in zo een etappe. Een sprint etappe wordt soms een etappe voor de klassement mannen en andersom.

• hjs
  • Niet online
quote:
Hupske schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:26:
Het is verder wel echt een heel stuk leuker om naar te kijken dan de Tour. Er gebeurd veel meer in zo een etappe. Een sprint etappe wordt soms een etappe voor de klassement mannen en andersom.
Ja, hopeloos voor mn poule :+

• Hupske

Hupske

AFCA

Beetje jammer dat vandaag Majka en Pinot in de kopgroep zitten. Staan veel te dicht in het klassement om veel ruimte te krijgen. Die gaan ze echt niet laten rijden.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

:)F Kanjer Steven Kruijswijk eindigt weer in de top 5 na de Tour(5) en nu de Vuelta.4e.
echt goed seizoen *O*

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:04
Hackus schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:16:
:)F Kanjer Steven Kruijswijk eindigt weer in de top 5 na de Tour(5) en nu de Vuelta.4e.
echt goed seizoen *O*
Toffe wielrenner, altijd racen met het hart.

PSN: KADR777

• hjs
  • Niet online
Staat geen maat op die Evenepoel :D

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:37:
Die heeft toch een relatie met Femke Van den Driessche? :P
Een veelwinnaar kan maar iemand die het peloton in z'n eentje op een kwartier rijdt vind ik toch ietwat ongeloofwaardig.

Only fools are enslaved by time and space.

• Fuelke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-02 19:56

Fuelke

Forza Ferrari

Kermiskoers in het naburige dorp is er eentje voor beroepsrenners. Hier Oliver Naesen op weg naar de zege in Berlare.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• tiswat
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09:08
hjs schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:37:
Bizar. Anderhalf jaar op de fiets en dan al zo presteren.

• stefanmiler
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08:56
LoneRanger schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:58:
[...]

Die heeft toch een relatie met Femke Van den Driessche? :P
Een veelwinnaar kan maar iemand die het peloton in z'n eentje op een kwartier rijdt vind ik toch ietwat ongeloofwaardig.
Of enorm talent? Liep zelfs als 16 jarige 1/2 marathon van Brussel in 1h16'.

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:14
LoneRanger schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:58:
[...]

Hoe kan dit nu niet geloofwaardig zijn? Of denk je dat, net als de maanlanding, alles geproduceerd is in een filmstudio met CGI? ;)

Gisteren vroeger gestopt op het werk om te kunnen kijken. Even ongeloof bij het oplopen van de achterstand om dan licht euforisch te worden.
Door de achterstand nog meer dan anders een heldenverhaal _/-\o_

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-02 22:22

Shabbaman

Got love?

Zou Tom al geleerd hebben hoe hij moet sprinten?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Nu online
Het is Valverde zeker gegund. Tom heeft teveel gegeven om erbij te komen

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-02 23:13
Keurig van Valverde. Niks van gestolen. Ik had het ze alle 4 gegund, maar ik kan ermee leven dat hij eindelijk z'n titel pakt.

Mijn vrouw is vegetariër :(

• Hupske

Hupske

AFCA

Shabbaman schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:36:
Valt niks aan te leren. De explosiviteit in de spieren heb je of niet :9

Wel lekker dat Valverde hem wint. Tuurlijk een geweldige renner om naar te kijken. Mooi weer een jaar in de regenboog trui. Die trui zou je ook nog vaak genoeg voor in zien rijden.

Hupske wijzigde deze reactie 30-09-2018 16:45 (27%)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Shabbaman schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:36:
Als je tijd hebt en graag boeken leest. Pak dan het boek over Laurens ten Dam erbij.

Daarin leggen ze uit dat elke renner dezelfde vezels in hun benen hebben. Maar dat het kleine verschil daartussen het verschil maakt waarin je goed bent. Dat verschil is heel klein. Je ziet in de vlakke etappes dat iedereen makkelijk bijelkaar blijft. De sprinters winnen. Maar de andere renners zitten er maar een paar tellen achter.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True