"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Met ook nog een super mooie boodschap @ 1:40, echt een held!
Ha, Tafi is toch wel een beetje een soort jeugdheld van me. Draaide altijd zo'n loeigroot verzet. Ben benieuwd of dit lukt.
https://www.ad.nl/wielren...-het-wielrennen~a644eeb7/
na 10 jaar sponsering ?
Misschien iets te maken met 1) Brexit, 2) geloof dat het amerikaanse Comcast daar binnenkort de baas is
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Verwijderd
Een nieuwe sponsor zal inderdaad nooit alle kopmannen bij elkaar kunnen houden.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Benieuwd of hij op de weg wat kan laten zien, daarna lekker de bossen in en een seizoen op de MTB draaien met meer overwinningen en dichter op Nino. Na Tokio 2020 alles op de weg (en eens een keer trainingsschema’s draaien) en dan gaat Mathieu leuke dingen laten zien. Voorjaars klassiekers lijken me dat ze hem wel liggen
Nu je dat zo zegt, het zou wel waanzinnig tof zijn om Sagan eens in het veld te zien!cbr600f4i schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:35:
Geweldig seizoen veldrijden gezien. Sommigen vinden het saai maar als je ziet hoe die VdP rijdt dan kan ik dat niet saai vinden. Wat rijdt die foutloos zeg, zelden iemand zo de fiets onder controle zien hebben als hij. Met wie kan ik dat vergelijken, Sagan misschien. VdP heeft enorm veel inhoud maar ik denk serieus dat wanneer de directe concurrentie hun techniek verbetert dat ze hem daadwerkelijk het vuur aan de schenen kunnen leggen. Ik kijk nu uit naar het MTB seizoen, gelukkig zendt Red Bull dat uit want daar wil je toch geen seconde van missen.
Eeeuh, Sagan heeft bij de junioren in het veld gereden hoor 😉BreadFan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:01:
[...]
Nu je dat zo zegt, het zou wel waanzinnig tof zijn om Sagan eens in het veld te zien!
Eigenlijk zou de UCI zoiets als The Race of the Champions uit de racerij moeten organiseren. Met grote namen uit verschillende disciplines van het fietsen (veld, weg, MTB, baan). Moet wel een spektakel van te maken zijn
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Is de paus katholiek?Hackus schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:11:
Kijken jullie Roubaix ?
Dacht, ik roep even. het is zo stil hier
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Only fools are enslaved by time and space.
Interessant om te volgen
Weet je ook zo waar dit te bekijken is? Ik kan er op de NOS niks van terug vinden.Anton.net schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:25:
Om 18u gaat Victor Campenaerts het werelduurrecord van Wiggins aanvallen.
Interessant om te volgen
Belgie zendt het vanaf 17u30 uit op Canvasdjfrankel schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:39:
[...]
Weet je ook zo waar dit te bekijken is? Ik kan er op de NOS niks van terug vinden.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ah kijk aan, dan ga ik zeker even inschakelen als ik thuis komAnton.net schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:43:
[...]
Belgie zendt het vanaf 17u30 uit op Canvas
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Wat een prestatie.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Had verwacht dat ie, puur van vermoeidheid en krampen, ging omvallen na het eindsignaal maar drie minuten later gaf ie een interview en had je niet eens de indruk dat ie op een fiets gezeten had, laat staan een werelduurrecord had verbroken.
Boven de 55 is toch echt wel indrukwekkend.
Vraag me tegelijk wel beetje af wat het met Wiggins had gegeven in die omstandigheden. Toen was het in Engeland(dus ongeveer zee niveau, gok ik), in een vol "stadion", te snel gestart door het opjutten van het publiek,...
Maar dat doet er eigenlijk niet toe.
Op naar de Brabantse Pijl
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Wiggens haalt een sixpack bier en neemt daarna het besluit om een aanval te doen op het record. Of klink ik nu te romantisch?Kenhas schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:25:
Vraag me tegelijk wel beetje af wat het met Wiggins had gegeven in die omstandigheden. Toen was het in Engeland(dus ongeveer zee niveau, gok ik), in een vol "stadion", te snel gestart door het opjutten van het publiek,...
Maar dat doet er eigenlijk niet toe.
Op naar de Brabantse Pijl
Zou zomaar kunnenkoli-man schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:35:
Vandaag de brabantse pijl. Zou MVDP weer een kansje kunnen maken.
Ik dacht dat Alaphilippe niet kon verliezen. Op naar AGR, benieuwd hoe VDP dat afgaat.
Nou, hij deelt eerst even een frietje met Taylor Phinney, dan een steak van de bbq van ten dam, en dan besluit hij om er nog een keertje voor te gaan.4POX schreef op donderdag 18 april 2019 @ 06:30:
[...]
Wiggens haalt een sixpack bier en neemt daarna het besluit om een aanval te doen op het record. Of klink ik nu te romantisch?
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Ja, ik zit in het weekend ook aan een bord met frieten. Maar ja...dat presteren he.Jampot007 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:03:
Mathieu vd Poel zit in t weekend ook aan 'n bord frieten met mayo zoals hij het zelf zegt en die presteert ook prima
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Maar hij rijdt nog voorop ook, niks afwachten of verstoppen, gewoon gaan. Ongelooflijk.Pierre schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:16:
Is het wel waar of droom ik. Wat een held die gast.
don't mistake lack of talent for genius.
Idem, zat ook vol ongeloof te kijken. Zo van, hij zal toch niet... Jij doet het gewoon!!! Hoe dan??AcoLyte! schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:17:
Ik zit hier met open mond nadat ik een kreet slaakte. Ongeloof. Deze finale gaat mij nog lang heugen.. Wow.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Waar haalt ie zijn patat ?Jampot007 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:03:
Mathieu vd Poel zit in t weekend ook aan 'n bord frieten met mayo zoals hij het zelf zegt en die presteert ook prima
Als dat bekend was....
Maar wat 'n kunststukje, lijkt Sagan wel in z'n jongste jaren maar dan met 1e ipv 2e plaatsen. I
https://streamable.com/nb556
En op zijn Engels:
https://twitter.com/Johan.../1119982434894995463?s=19
[ Voor 34% gewijzigd door Exocet op 21-04-2019 19:20 ]
Ik lees op sociale media heel veel zure Belgen. Ik merk het ook in de presentator zijn stem, die heeft een voorkeur voor Wout.Exocet schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:13:
Ok leuk, op de Belg van een minuut of 7 in dit filmpje:
https://streamable.com/nb556
Maar een hele mooie dag!
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Grootste fout ever
Wat een zever.Chevy454 schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:11:
[...]
Ik lees op sociale media heel veel zure Belgen. Ik merk het ook in de presentator zijn stem, die heeft een voorkeur voor Wout.

Mathieu is een renner die in Belgie ook heel erg geapprecieerd wordt. Koerst aanvallend en is bovendien veel te zien in Belgische crossen.
De gemiddelde Belg ziet veel liever Van der Poel winnen dan een onbekende als Bettiol (met alle respect)
En tja, Mathieu vs Wout; natuurlijk zullen veel Belgen Wout dan kiezen, puur omdat hij een Belg is. Echter is die discussie hier totaal niet relevant omdat Wout er vandaag niet aan te pas kwam.

Het veldrijden is wat saai geworden, maar wat Mathieu hier tijdens het voorjaar laat zien: hoedje af
* ook van zijn techniek in het veld
https://podcasts.apple.co...254370585?i=1000435967751
Dat die Armstrong nog aandacht krijgt, daar blijf ik me over verbazen. Valsspeler.Exocet schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:17:
Lance Armstrong is redelijk sprakeloos, dat is bijzonder:
https://podcasts.apple.co...254370585?i=1000435967751
De podcast is minder interessant aan het worden. Maar dat hij nog aandacht krijgt snap ik even goed wel.Pierre schreef op maandag 22 april 2019 @ 06:01:
[...]
Dat die Armstrong nog aandacht krijgt, daar blijf ik me over verbazen. Valsspeler.
Wat betreft het valsspeler gedeelte....ik heb er persoonlijk vrede mee dat het andere tijden waren...
Wat mvdp betreft, volgens mij gaat hij nu even rustig bijkomen en dan de MTB op.
Ach, alsof de rest in het genoemde Armstrong tijdperk zo schoon wasPierre schreef op maandag 22 april 2019 @ 06:01:
[...]
Dat die Armstrong nog aandacht krijgt, daar blijf ik me over verbazen. Valsspeler.

Knappe prestatie zonder meer van vdP
Op 5km was het gat naar de twee koplopers 1minuut.Wackmack schreef op maandag 22 april 2019 @ 00:43:
Als leek, wat maakt deze overwinning zo goed? De lange eindsprint? Totale race?
Dat is een onoverbrugbare gat. Toen op anderhalve km was dit nog 30 seconden.
Van der Poel had het geluk dat zijn mede achtervolgers meedraaide. Maar als hij op kop kwam zag je de rest afzien.
Hij deed verreweg het meeste werk. Normaal gesproken is er een wielerwet, bordje van de tegenstander eerst leeg eten. Dus de andere mannen in het groepje zouden eerder moeten profiteren.
Alaphillpe is een hele rappe renner ook qua sprint. Maar van der Poel zetten op 400 meter al aan, normaal wacht je zo lang mogelijk. Voor de meeste vaart. Maar hij had dat niet nodig. Hij was gewoon nog frisser dan de rest op dat moment ondanks al het werk.
Bijzonder!
...
Eens!Joostje123 schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:19:
[...]
Op 5km was het gat naar de twee koplopers 1minuut.
Dat is een onoverbrugbare gat. Toen op anderhalve km was dit nog 30 seconden.
Van der Poel had het geluk dat zijn mede achtervolgers meedraaide. Maar als hij op kop kwam zag je de rest afzien.
Hij deed verreweg het meeste werk. Normaal gesproken is er een wielerwet, bordje van de tegenstander eerst leeg eten. Dus de andere mannen in het groepje zouden eerder moeten profiteren.
Alaphillpe is een hele rappe renner ook qua sprint. Maar van der Poel zetten op 400 meter al aan, normaal wacht je zo lang mogelijk. Voor de meeste vaart. Maar hij had dat niet nodig. Hij was gewoon nog frisser dan de rest op dat moment ondanks al het werk.
Bijzonder!
Daarbij komt ook nog die aanbal van VdP op 42km, waarbij hij niet weer ingelopen werd en vervokgens niet meekon met Alaphilippe’s aanval.
Hij leek z’n krujt verschoten te hebben, maar hij kan bizar goed herstellen in de wedstrijd.
Bijzonder fenomeen!
Verwijderd
Mathieu woont en is is geboren in belgie:p.Anton.net schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:41:
[...]
Wat een zever.![]()
Mathieu is een renner die in Belgie ook heel erg geapprecieerd wordt. Koerst aanvallend en is bovendien veel te zien in Belgische crossen.
De gemiddelde Belg ziet veel liever Van der Poel winnen dan een onbekende als Bettiol (met alle respect)
En tja, Mathieu vs Wout; natuurlijk zullen veel Belgen Wout dan kiezen, puur omdat hij een Belg is. Echter is die discussie hier totaal niet relevant omdat Wout er vandaag niet aan te pas kwam.
Ah het halve-belg-syndroom. Iedereen die ooit naar België op de kaart heeft gekeken is een Belg volgens SporzaVerwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:19:
[...]
Mathieu woont en is is geboren in belgie:p.
Cancellara? Rasechte Flandrien, zijn grootste supportersgroep zit hier
Stybar? Hij praat een beetje Vlaams
Valverde? Kwam dit jaar eindelijk thuis door de Ronde van Vlaanderen te rijden
Sagan? Man van het volk. Geniet van het wielrennen, net zoals de Belgische supporters
Dumoulin? Afkomstig van Maastricht, met wat verbeelding ligt dat nog in Belgisch Limburg
Belgie mag trots zijn op haar renners
Verwijderd
Zeker als hij voor Nederland was gaan voetballen.
Van der poel heeft wel altijd een duidelijk gevoel bij Nederland gehad natuurlijk net als Max V.
Inderdaad, van dat geëmmer over het Belg zijn, daar wordt ik ook zo moe van.Terranova schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:46:
[...]
Ah het halve-belg-syndroom. Iedereen die ooit naar België op de kaart heeft gekeken is een Belg volgens Sporza
Btw. Mathieu van der Poel heeft een Nederlandse vader & Franse moeder & is in België geboren.
Dat wordt een lastige voor de medemens die last heeft van het halve-belg-syndroom.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
[ Voor 4% gewijzigd door Horla op 25-04-2019 09:56 ]
Het geëmmer over het geëmmer is minstens net zo storend en nogal offtopic.Xfile schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:14:
[...]
Inderdaad, van dat geëmmer over het Belg zijn, daar wordt ik ook zo moe van.
Fransen zijn chauvinistisch, Belgen claimen iedereen als Belg en Nederlanders uiteraard niet, die zeuren er alleen over.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe aankomst in LBL en of het dankzij die verandering idd weer los gaat op La Redoute. Wel jammer dat de st Nicholas er uit is, was toch ook meermaals een scherprechter.
Only fools are enslaved by time and space.
Het geëmmer over het geëmmer over het geëmmer ....LoneRanger schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:00:
[...]
Het geëmmer over het geëmmer is minstens net zo storend en nogal offtopic.
Fransen zijn chauvinistisch, Belgen claimen iedereen als Belg en Nederlanders uiteraard niet, die zeuren er alleen over.![]()
Ik ben benieuwd naar de nieuwe aankomst in LBL en of het dankzij die verandering idd weer los gaat op La Redoute. Wel jammer dat de st Nicholas er uit is, was toch ook meermaals een scherprechter.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
https://nos.nl/artikel/22...al-afhaken-voor-giro.html
In elk geval wel zin erin, beginnende met een tijdritje op zaterdag
Tom start als 1e, en Live te volgen via oa Eurosport 1 https://www.eurosport.nl/...gna_mtc1082844/live.shtml
13:22.35 voor Tom
13:22.01 voor Lopez Moreno
13:17.03 Nibali
12:54... Roglic
[ Voor 70% gewijzigd door Hackus op 11-05-2019 17:14 ]
inderdaad. Tom laat weten tevreden te zijn (in 1e instantie)Exocet schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:23:
Een flinke slag voor Roglic tov Tom, helaas wel als verwacht gezien de vorm dit seizoen
(aangezien de renners nog vol met eten/vet zitten (relatief dan) als voorbereiding voor de giro)
Verder waarom hebben ze besloten achterstevoren te starten ?
How do you save a random generator ?
Had te maken met de weersverwachtingen.enchion schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:29:
Zou Tom meer moeite hebben om op temperatuur te komen met zo`n korte tijdrit die ook nog eens bergop is, aangezien hij wat groter is dan de rest ?
(aangezien de renners nog vol met eten/vet zitten (relatief dan) als voorbereiding voor de giro)
Verder waarom hebben ze besloten achterstevoren te starten ?
Ik denk dat Roglic’ grootste uitdaging de druk en dus het elke dag top moeten zijn wordt. Ben erg benieuwd, zolang er maar een paar mooie gevechten bergop tussen de favorieten bij zitten.Hackus schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:24:
[...]
inderdaad. Tom laat weten tevreden te zijn (in 1e instantie)
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dit gaat een mooie worden! Ik hoop dat de rest een beetje kan samenspannen tegen Roglic, hij is wel érg sterk!
Eurosport?Xtrafris schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:31:
Zo frustrerend dat de Giro altijd achter een paywall zit...
Dit gaat een mooie worden! Ik hoop dat de rest een beetje kan samenspannen tegen Roglic, hij is wel érg sterk!
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21