Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:08

Hupske

AFCA

Tom helpt als een meesterknecht die broekies de berg op.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06:35
Eindstand blijft Tom tweede met ongeveer een zelfde achterstand op de nummer 1. Alleen is die nummer 1 nu een andere Brit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08:27
lijkt me belangrijk dat Dumoulin zo fris mogelijk blijft voor de volgende rit(ten)... dan kan het nog leuk worden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:46

ralpje

Deugpopje

quote:
tiswat schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:04:
Nou gaan die plakkers ook nog de boni's pakken. Let maar op.
Ja, die tien seconden heb ik in gedachten al meegerekend bij het 'verlies' :p

365Dude - Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Shit, hij zakt in elkaar...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Poeh. Froome nog sneller de berg op ook nog. Onvoorstelbaar knap natuurlijk van Froome. Toch nog een maatje te groot voor Tom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08:11
Verloren door te wachten tijdens de afdaling..

BMW F31 330i M Sport Shadow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjurm
Fantastische rit. Alleen zo jammer dat het uitgerekend Froome moest zijn die dit flikte. Toch een zure nasmaak

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 01:02

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 25-04 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, zo zonder de namen erbij een prima etappe. Maar ik kan toch alleen maar aan Landis denken... Gun het froome echt niet, had nooit mogen starten :X

Wat rijdt Dumoulin goed trouwens zeg! Ook haast alles alleen opgeknapt vandaag. Hoop echt dat ie voor morgen iets over heeft.

En Yates maar hopen dat ie binnen de limiet binnen is inmiddels.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 25-04 16:33
Vroeger vond ik dit soort ontsnappingen prachtig maar hier nu toch ook een zure nasmaak!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Niks loos voor Tom, alleen Froome staat nu 28 sec voor ipv Yates.
Mooi de dag doorgekomen zo

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +3Henk 'm!

• P.O. Box
  • Laatst online: 08:27
Ik heb totaal geen last van zure nasmaak... vind het ook vervelend om zoveel berichten hier te lezen die alleen maar insinuaties doen... tot het tegendeel BEWEZEN/VASTGESTELD is, heb ik gewoon genoten van deze prestatie en baal ik alleen van het verlies van Dumoulin.... heb echter goede hoop, vond hem goed zijn eigen tempo rijden, hij kwam nog redelijk monter over toen hij de finish over reed én Froome heeft vorige keer na zijn goede dag dat ook de volgende dag moeten bekopen....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Zo stond je thuis nog in de woonkamer te springen dat Yates loste. Zo zit je flink te balen dat er nog steeds een Brit voor hem staat.

Wat een prestatie van Froome. Erg knap dat hij dit aan heeft gedurfd.
Van Tom ook een ongelooflijke prestatie. Nagenoeg altijd met de toppers binnen komen en nooit er compleet door heen te zakken.
Maar wow, wat een verschil van Froome met de rest.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
P.O. Box schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:11:
.Tot het tegendeel BEWEZEN/VASTGESTELD is
Tja, dat is er toch al in de Vuelta?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
quote:
Ik heb totaal geen last van zure nasmaak... vind het ook vervelend om zoveel berichten hier te lezen die alleen maar insinuaties doen... tot het tegendeel BEWEZEN/VASTGESTELD is, heb ik gewoon genoten van deze prestatie en baal ik alleen van het verlies van Dumoulin.... heb echter goede hoop, vond hem goed zijn eigen tempo rijden, hij kwam nog redelijk monter over toen hij de finish over reed én Froome heeft vorige keer na zijn goede dag dat ook de volgende dag moeten bekopen....
Tja maar die waardes waren bewezen. Alleen omdat het Froome is mag hij starten. Als het een andere renner was geweest dan was die gelijk half jaar geschorst.
Al ben ik wel met je eens dat Dumoulin fantastisch heeft gereden, en het erg jammer is dat hij zoveel tijd nog verliest. Hopen op die slechte dag van Froome morgen maar ben bang om een Sky treintje te zien die de boel controleert.
Het was wel een fantastische rit, mooi gekoerst.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ze hebben het ook verloren in de afdaling door te wachten op Reichenbach, terwijl die man totaaaaaal niet kon afdalen.

Froome lijkt niet eens moe in het interview.

Hupske wijzigde deze reactie 25-05-2018 17:19 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Redelijk onzinnige situatie zo natuurlijk. Als ie vrij was gesproken prima, maar er is bewezen dat er iets mis was, en een uitspraak wordt uitgesteld. Slaat helemaal nergens op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 25-04 18:08
quote:
Qu3st schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:15:
[...]

Tja maar die waardes waren bewezen. Alleen omdat het Froome is mag hij starten. Als het een andere renner was geweest dan was die gelijk half jaar geschorst.
Al ben ik wel met je eens dat Dumoulin fantastisch heeft gereden, en het erg jammer is dat hij zoveel tijd nog verliest. Hopen op die slechte dag van Froome morgen maar ben bang om een Sky treintje te zien die de boel controleert.
Het was wel een fantastische rit, mooi gekoerst.
Die Sky trein is niet zo sterk hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22:51
quote:
tiswat schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:20:
[...]

Dan ben je redelijk laat ingeschakeld, de sky trein deed prima werk vandaag.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01:51
quote:
tiswat schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:20:
[...]

In welk universum? Die Sky trein heeft er vandaag voor gezorgd dat iedereen zo a bloc zat, dat Froome weg kon rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Froome heeft schijnbaar invloedrijke vrinden jammer

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sharkware
  • Laatst online: 25-04 14:30
quote:
Hackus schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:11:
Niks loos voor Tom, alleen Froome staat nu 28 sec voor ipv Yates.
Mooi de dag doorgekomen zo
Het verschil is 40sec. Daarnaast liet Yates een moment van zwakte zien in z'n vorige etappe. Froome daarentegen laat zien dat die oppermachtig is in z'n vorige etappe.

Ik zie Sky de koers morgen controleren. Afwachten of Froome weer een off-day heeft zoals na de Zoncolan maar ik vrees het ergste. Hoe dan ook: Tom laat zien dat hij supergoed is en bij de beste hoort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjurm
Oomen staat nu 10e trouwens. En Yates is gedaald naar de 18e plek...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 24-04 17:27
Zo, die Landis rijdt me daar toch een mooie uitslag zeg in z'n eentje.

- edit - :X

Zo, die Froome rijdt me daar toch een mooie uitslag zeg in z'n eentje.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, dit zal de complottheorieën weer flink wat nieuwe impuls geven. Ook zeer begrijpelijk want elke andere renner was allang geschorst geweest. Dat Froome mocht starten was eigenlijk al niet uit te leggen. Dat hij de hele Giro vrijwel onzichtbaar was en nu doodleuk vlak voor het einde even iedereen declasseert en er dadelijk met de winst vandoor gaat, is al helemaal niet uit te leggen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Uiteindelijk is de discussie al lang op een glijdende schaal gegaan: uiteindelijk gaat het om de beste renner. Iedere renner heeft een grens, en als je astma hebt, ligt die grens - helaas - lager. Een doktersattest is dan mijns inziens geen reden om dan maar compenserende middelen te gebruiken. Een wielrenner met één been mag ook geen motor op zn fiets monteren en dan meedoen.

Froome speelt mijns inziens dus vals, en had hier niet mogen rijden. Daarmee heeft deze trui (en mogelijk de Giro) een nare bijsmaak.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:10
Dumoulin moet maar zorgen 2e te blijven. Zul je zien dat hij zichzelf over 3 a 4 jaar toch nog de winnaar van de Giro 2018 mag noemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:30
quote:
floriz87 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:34:
Dumoulin moet maar zorgen 2e te blijven. Zul je zien dat hij zichzelf over 3 a 4 jaar toch nog de winnaar van de Giro 2018 mag noemen.
Op zo’n manier winnen is zelden ‘iets waard’ imo.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01:06
Kwalijke zaak voor het wielrennen. Prachtige etappe toch besmet met een dopingverhaal. De renner die eigenlijk niet had mogen starten won na een heroïsche rit.

Ja, maar nog niet veroordeeld? Iedere andere renner is in het verleden in afwachting van zijn schorsing geweerd. Dit is meten met twee maten. Typisch wielrennen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23:37

vliegnerd

Nintendo fan.

Hoe ongelooflijk zuur voor Dumoulin is dit? Dat je verslagen wordt, nee, gedeclasseerd door iemand die gewoon de vorige grote ronde positief getest is. En dan ook nog op de "Landis" manier. Zo van "dit kan alleen met doping" maar jullie pakken mij lekker toch niet.

Dumoulin wordt nu tweede en wint dus eigenlijk gewoon de Giro. Die titel krijgt ie vast nog wel. Maar het feestje wordt hem gewoon ontnomen door die dopingmaffia.

(Even aangenomen dat Tom Dumoulin "schoon" is, misschien is dat ook wel naief, maar ja...) Dit is echt te zuur om te beschrijven. Ik snap wel dat hij zo'n verslagen indruk maakte in de TV interviews. Dumoulin kan het natuurlijk niet hardop zeggen, maar iedereen weet het. Froomie belazert de boel en dat mag blijkbaar van de "powers that be".

Bah!

Eerst kwam ik hier alleen om computer te bouwen. Tegenwoordig ook voor CV-ketels en racefietsen...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:29

Shabbaman

Got love?

quote:
tot het tegendeel BEWEZEN/VASTGESTELD is
Zijn A- en B-staal waren positief. Hij moet nu zijn onschuld aantonen, en waarom hij in de tussentijd mag rijden is een mysterie. Het is al een wonder dat het nieuws van zijn positieve test openbaar is geworden, want de wielerbond heeft z'n best gedaan dat zo lang mogelijk onder de pet te houden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:41
quote:
Krisp schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:27:
Uiteindelijk is de discussie al lang op een glijdende schaal gegaan: uiteindelijk gaat het om de beste renner. Iedere renner heeft een grens, en als je astma hebt, ligt die grens - helaas - lager. Een doktersattest is dan mijns inziens geen reden om dan maar compenserende middelen te gebruiken. Een wielrenner met één been mag ook geen motor op zn fiets monteren en dan meedoen.

Froome speelt mijns inziens dus vals, en had hier niet mogen rijden. Daarmee heeft deze trui (en mogelijk de Giro) een nare bijsmaak.
Ik heb zelf inspanningsastma. Even een termen dingetje. Astma is heel iets ergers dan inspanningsastma. Het gaat hier (slechts) om inspanningsastma.

Voor inspanningsastma is voor de meeste mensen een Ventolin poeder diskus inhalatie van 200mg (normale dosis) salbutamol, met een goede warming-up, genoeg om astma verschijnselen (in mijn geval koud gevoel in longen en slijm) te voorkomen of i.i.g. heel erg te verminderen. Meer dan dat is voor de meeste mensen niet nodig en wordt ook niet aangeraden (bijwerkingen: hartkloppingen en onrustig gevoel als mogelijk gevolg).

De maximale toegestane hoeveelheid is 1600mg per 24 uur of 800mg per 12 uur. Dat is dus helemaal niet streng en ruim boven de normale dosis. Salbutamol werkt 4-6 uur, dus een normale sporter heeft aan 2 doseringen genoeg. Maar laten we het ruim pakken. Voor een etappe 2 inhalaties en tijdens de koers nog eens 2 inhalaties. Dus 800 miligram.
Er wordt gezegd dat je met 1600mg niet boven de gestelde limiet van 1000 nano gram salbutamol per ml urine:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21563035
Froome zat rond de 2000 ng/ml.

Dat betekent dat Froome mogelijk minimaal 16x (16x 200mg) de normale dosis gebruikt heeft. Mogelijk 3200mg waar 400mg-800mg voor een wielrenner normaal is. Alles daarboven is het niet meer om je inspanningsastma tegen te gaan.

Tegenargumenten:
- Eén onderzoek als bron
- Sample size van acht veel te laag
- Als je net op het verkeerde moment getest wordt kan je met een veilig aantal mg toch nog boven de 1000ng/ml komen volgens sommige
- Salbutamol verhoogt je sportprestaties amper of niet

Allemaal misschien waar. Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dan een sporter van de arts van Sky een cocktail aan medicatie krijgt en steeds het randje van het toelaatbare opzoekt. Ze nemen bij Sky zelf het risico. Iets met zitten en blaren...
Wellicht heeft Froome 'slechts' 1200mg aan Salbutamol gebruikt. Maar dan is het aan Froome om aan te tonen dat hij dus niet boven de gestelde limiet van 1600mg is gekomen. Kan hij dat niet, dan zou ik eigenlijk zeggen pech. Had je maar een normalere dosering van 400mg moeten innemen die dag.

Lukt het daarmee niet? Dan heb je dus gewoon een lichamelijke handicap en ben je niet geschikt als topsporter.

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Juridisch misschien. Maar als sportliefhebber en vooral als kijker van het wielrennen is deze sport al zo ver kapot gemaakt door doping dat dat voor mij als kijker niet geldt.

Een Froome die 2 weken lang matig is. En na de winst op die ene berg de dag daarna ook meteen weer minder was. Maar vandaag opeens een superioriteit in één etappe toont zoals alleen dopingzondaars uit het verleden dat konden, laten bij mij de alarmbellen rinkelen. Voor mij als kijker is het inmiddels schuldig tot het tegendeel bewezen is.

Edit:
Maar om niet in een mineurstemming te blijven hangen. Deze kwam ik op Reddit tegen :P
quote:
Kruijswijk: Loses 5 minutes on final stage
Yates: Hold my beer
quote:
Nibali: comes back from 3 minutes down
Froome: Hold my inhaler

Fleximex wijzigde deze reactie 25-05-2018 22:16 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Nu online
quote:
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:26:
Tja, dit zal de complottheorieën weer flink wat nieuwe impuls geven. Ook zeer begrijpelijk want elke andere renner was allang geschorst geweest. Dat Froome mocht starten was eigenlijk al niet uit te leggen. Dat hij de hele Giro vrijwel onzichtbaar was en nu doodleuk vlak voor het einde even iedereen declasseert en er dadelijk met de winst vandoor gaat, is al helemaal niet uit te leggen...
Zo heel vreemd is het nu ook weer niet. Het is zeker niet zo dat een schorsing m.b.t. doping altijd snel wordt uitgesproken. En de regels zijn helaas nu eenmaal dat je mag blijven koersen tot er daadwerkelijk een schorsing is in veel gevallen. Verder is Froome redelijk wisselvallend geweest inderdaad, echter gaf hij (en Tom trouwens ook) aan dat de geplande vormpiek in de 3de week zou liggen zoals gebruikelijk in meeste grote rondes. Gaat Froome schuldig bevonden worden, mogelijk wel, mogelijk niet, ik zie het nog niet als uitgemaakt verhaal.Gebeurt dat dan zal hij deze mogelijk zege verliezen, althans zo gaat het altijd.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

quote:
Sharkware schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:47:
[...]
Ik zie Sky de koers morgen controleren. Afwachten of Froome weer een off-day heeft zoals na de Zoncolan maar ik vrees het ergste. Hoe dan ook: Tom laat zien dat hij supergoed is en bij de beste hoort.
Wordt tijd dat Tom eens mee gaat doen aan de Tour ipv de secondaire races De tour is gewoon de grootste. Hebben we eindelijk weer eens iemand die voor de winst mee kan strijden.

Dit dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
FunkyTrip schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:23:
[...]

Wordt tijd dat Tom eens mee gaat doen aan de Tour ipv de secondaire races De tour is gewoon de grootste. Hebben we eindelijk weer eens iemand die voor de winst mee kan strijden.
Qua mediaspektakel zeker, maar of de koers zelf zwaarder is dan De Giro ?
( hoop niet dat ie dit jaar de tour gaat rijden )

Hackus wijzigde deze reactie 25-05-2018 22:31 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
quote:
FunkyTrip schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:23:
[...]

Hij moet zijn rondes uitkiezen waar hij kan winnen. En de tour heeft nu ook niet echt de tijdritten dit jaar.die Dumoulin wel nodig heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-04 15:49
quote:
Dennism schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:40:
[...]

Hij moet zijn rondes uitkiezen waar hij kan winnen. En de tour heeft nu ook niet echt de tijdritten dit jaar.die Dumoulin wel nodig heeft.
Deze Giro toch ook niet? Daarom vind ik zijn 2de plek erg sterk. Jammer dat zijn tijdrit juist in deze ronde minder was en hij net kleine foutjes maakte zoals vandaag niet vol de afdaling ingaan van de Finestre. Had hij 1 extra tijdrit op de slotdag dan was het spannend geworden. Froome zal morgen niet veel pijn lijden denk ik die groeit alleen maar in vorm en neemt die wrs mee naar de Tour. En doping of geen doping los gelaten als dit lukt heeft hij 3 grote rondes achter elkaar gewonnen.

Ik verheug me nu al op de Tour en hoop dat Dumoulin start en anders mag Kelderman misschien zijn gang gaan?

bvbal79 wijzigde deze reactie 25-05-2018 22:51 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
quote:
bvbal79 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:47:
[...]

Deze Giro toch ook niet? Daarom vind ik zijn 2de plek erg sterk. Jammer dat zijn tijdrit juist in deze ronde minder was en hij net kleine foutjes maakte zoals vandaag niet vol de afdaling ingaan van de Finestre.
Ook niet heel erg, maar nog wel zo'n 10km meer dan de tour dit jaar en volgens mij als ik het me goed herinneren is de tijdrit in de tour aardig selectief en "beter" voor klimmers dan de giro tijdritten. En dan kijkend naar de selecties van bijv. Movistar voor de tour, een Sky die daad mogelijk nog sterker voor de dag gaan komen net als enkele andere ploegen en ik denk dat Tom er goed voor gekozen heeft de Giro te verkiezen dit jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:25
Nou....ik verwacht juist nu dat Tom de Tour ook gaat rijden. Froome heeft ook de Giro achter de kiezen Tom ook.Of zou Bardet er mee heengaan, die Tour?

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 07:43
quote:
bvbal79 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:47:
[...]

Ik verheug me nu al op de Tour en hoop dat Dumoulin start en anders mag Kelderman misschien zijn gang gaan?
Kelderman heeft nog moeite met motoriek en sensibiliteit in zijn arm, het is maar de vraag of ie daar uberhaupt een eendagskoers mee kan rijden tegen die tijd.

Helaas dat Dumoulin echt inhield boven op de Finestre, anders had ik het nog moeten zien. Had ie het wel alleen moeten doen, maar had hij hem wel in zicht gehouden...

Megupe wijzigde deze reactie 25-05-2018 23:59 (18%)

• Dennism
  • Nu online
quote:
Sjah schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:40:
Nou....ik verwacht juist nu dat Tom de Tour ook gaat rijden. Froome heeft ook de Giro achter de kiezen Tom ook.Of zou Bardet er mee heengaan, die Tour?
Ik hou het ook wel voor mogelijk dat Tom de tour gaat rijden. Bardet zie ik met dit parcours inderdaad wel als kanshebber, het lijkt uitgetekend voor een man als Bardet, maar kijk bijv. ook naar Movistar die op volle oorlogssterkte komen met Landa, Quintana en Valverde en een rij knechten om je vingers bij af te likken. Maar ook bijv. Bahrein met Nibali en de broertjes Izagirre en de Sky Train op volle oorlogssterkte. Michelton Scott met de andere Yates.... en zo zijn er nog wel wat namen te noemen.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07:51
Prachtige prestatie van Froome zeg. Ik was het ook eens met de Merckx vergelijking die Jeroen Vanbelleghem maakte in de Eurosport live-uitzending.

PSN: KADR777

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Ik zelf vind het normaal gesproken geen juiste keuze van renners die nu na de volle Giro, ook De Tour gaan rijden. (ook al is deze editie 1 week later). Lijkt me dat je een traject kiest met De Tour als hoofdmoot, en kleinere rondes ter voorbereiding. Na de Giro, De Vuelta rijden zou kunnen. Maar De Tour lijkt me wat kort dag.

Hackus wijzigde deze reactie 26-05-2018 10:12 (3%)

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
De Tour heeft de laatste jaren bewezen juist de mindere ronde te zijn imho. (wat ook logisch is aangezien het de middelste grote ronde is.)

In de Tour is de helft top fit en de andere helft heeft er al een ronde op zitten, terwijl bij de Giro is iedereen fit en de Vuelta is iedereen moe waardoor er een interessantere gelijke strijd ontstaat.

Ook is de Tour in ongeveer het moeilijkste seizoen om lekker aanvallend te rijden in Europa imho, tenminste ik zelf heb in eind-Juni tot begin-Augustus daar het meest last van, nl de zware vochtige warmte.
In het voorjaar (Giro) is het lekkerder bergop vanwege de koelte, en eind-Augustus tot September (Vuelta) is meestal het drogere seizoen wat ervoor zorgt dat het zweet wat beter verdampt, wat ik ook veel prettiger vind rijden.

How do you save a random generator ?

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

quote:
Fleximex schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:38:
[...]

Ik heb zelf inspanningsastma. Even een termen dingetje. Astma is heel iets ergers dan inspanningsastma. Het gaat hier (slechts) om inspanningsastma.

[...]

Lukt het daarmee niet? Dan heb je dus gewoon een lichamelijke handicap en ben je niet geschikt als topsporter.
Waarom niet daarvoor al, dus zonder salbutamol? :) Let wel: het gaat hier om de beste renners, zonder beperkingen. Nogmaals: (inspannings)astma is mijns inziens een beperking. Een lichte beperking, waar je normaliter weinig last van hebt. Maar als topsporter moet je domweg geen beperking hebben, hoe vervelend voor (in dit geval) Froome ook. Je kunt het gebrek aan beperkingen ook 'talent' noemen.
quote:
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Juridisch misschien. Maar als sportliefhebber en vooral als kijker van het wielrennen is deze sport al zo ver kapot gemaakt door doping dat dat voor mij als kijker niet geldt.

Een Froome die 2 weken lang matig is. En na de winst op die ene berg de dag daarna ook meteen weer minder was. Maar vandaag opeens een superioriteit in één etappe toont zoals alleen dopingzondaars uit het verleden dat konden, laten bij mij de alarmbellen rinkelen. Voor mij als kijker is het inmiddels schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ik hoop oprecht dat hij vandaag in zal storten. Dan zou het in ieder geval gerechtigheid zijn. Maar ik vrees het ergste.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Sjurm
quote:
Krisp schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:48:

Ik hoop oprecht dat hij vandaag in zal storten. Dan zou het in ieder geval gerechtigheid zijn. Maar ik vrees het ergste.
Tom heeft in principe gisteren ook alles leeggereden, dus ik hoop maar dat hij nog een beetje mee kan komen.
Zelf heeft hij er volgens mij niet heel veel vertrouwen in als ik hem hoor praten.

Ik zie dat Gesink in de kopgroep zit, misschien kan hij iets moois laten zien vandaag. Gisteren kwam hij als 20ste over de streep, dus hij lijkt vrij goed te zijn.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Gesink, Bouwman en Lammertink zitten in een grote kopgroep met 4'39" en 79km te gaan. Ga zo tussendoor ff F1 kwalificatie kijken en dan weer terug naar de Giro.

update: proberen ze nu de prestatie van Froome te gooien op 1 kg lichter gewicht en zonde 2 bidons ? Iedere renner wordt toch lichter in koers

Hackus wijzigde deze reactie 26-05-2018 13:24 (31%)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zelfs al zou Dumoulin zich vandaag prima voelen, zo zonder support van een team is het kansloos. Als je alleen in de vlakke etappes support hebt, wordt het wel heel erg lastig om te winnen.

• Sjurm
quote:
MikeyMan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:45:
Zelfs al zou Dumoulin zich vandaag prima voelen, zo zonder support van een team is het kansloos. Als je alleen in de vlakke etappes support hebt, wordt het wel heel erg lastig om te winnen.
Opzich zou Oomen die support moeten kunnen bieden, die staat niet voor niets 10e in het klassement. Gisteren zat hij helaas in het groepje achter Tom.

Op dit moment zie ik 4 man van Sunweb in het peloton zitten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Sjurm schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:00:
[...]

Opzich zou Oomen die support moeten kunnen bieden, die staat niet voor niets 10e in het klassement. Gisteren zat hij helaas in het groepje achter Tom.

Op dit moment zie ik 4 man van Sunweb in het peloton zitten.
Oomen haakt ook te snel af. Is vaak de enige die een beetje kan volgen, maar brebgt (nog) niet genoeg als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Nou, daar gaat Pinot.

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:28
quote:
Karma made him pinot noir

• Vos
  • Laatst online: 22:48
De Sky ploeg is maar matig deze Giro :+

Wat een luxe.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Pinot durft geen medicatie te nemen voor zijn inspanningsastma

• Sjurm
Daar gaat Tom, alles of niks

En... Klaar

Sjurm wijzigde deze reactie 26-05-2018 15:47 (21%)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaaf man zo! Laat froome nou instorten!

• Vos
Helaas, gaat niet gebeuren.

• Sjurm
Toch sterk zo, Froome geïsoleerd en Oomen nog voor Tom

Toch niet, die dekselse Poels

Sjurm wijzigde deze reactie 26-05-2018 15:52 (23%)

• Qu3st
Poels is terug, dus zo geïsoleerd is hij ook weer niet

• Vos
Vroem Froome... Bah

Met een iets beter team was deze Giro toch anders geweest.

Vos wijzigde deze reactie 26-05-2018 15:56 (62%)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Chris "doping" Froome bah

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Sjurm
Tom heeft nog een aardige marge op de nummer 3. Je kunt niet zeggen dat hij het niet geprobeerd heeft

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Mooie rit van Gesink

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vos
Knappe Giro van Tom hoor. Had ik vooraf niet gedacht kijkende naar het parcours.

Oomen ook heel goed. Toch mist Sunweb wat in de breedte.

Al met al zat spektakel dit jaar :)

Vos wijzigde deze reactie 26-05-2018 16:10 (12%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Toch knap hoor, twee keer op rij de Giro winnen.

• enchion
  • Niet online
Wat ik zo maf vind van Sky is dat die renners vaker in een etappe stuk zitten en 5 minuten later ineens weer terugkomen. (nadat ze iets uit de auto hebben gehad)

Vandaag met Poels en geloof ik vorig jaar op Peyragudes met Froome.

Lijkt alsof de tussensnack ongeevenaarde effecten hebben bij Sky maar niet bij andere ploegen.

Je zou bijna gaan denken dat ze een soort kortetermijn middeltje (doping) hebben gevonden, wat een uur later alweer verdwenen is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vos
Haha sorry maar daar moest ik even om lachen ^^

Is gewoon puur tempo dat inzakt.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Oomen kwam toch ook een paar keer terug? Dat lijkt me toch minder verdacht dan bilharzia.

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-04 16:50

Cranzai

IGN: Cranzai

Geldt voor de etappe van morgen net zo'n Herenakkoordje als voor de champs-elysées?

• tiswat
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 25-04 18:08
quote:
Cranzai schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:44:
Geldt voor de etappe van morgen net zo'n Herenakkoordje als voor de champs-elysées?
Jep

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-04 16:50

Cranzai

IGN: Cranzai

quote:
Persoonlijk vind ik het toch altijd wel jammer, waarom zou je stoppen met vechten voor het einde?
(In dit specifieke geval zie ik het echter niet gebeuren dat een sunweb-treintje de sky-trein eruit rijdt maar goed.)

Massasprints zoals op de champs-elysées zijn natuurlijk wel erg leuk maar waarom niet eens wat anders?

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:39
quote:
Hij mocht toch starten omdat er nog geen uitspraak was? Stel, die uitspraak komt alsnog en is negatief voor Froome heeft hij deze Giro dan voor spek en bonen mee gedaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cordonbleu
quote:
repeP schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:17:
[...]

Hij mocht toch starten omdat er nog geen uitspraak was? Stel, die uitspraak komt alsnog en is negatief voor Froome heeft hij deze Giro dan voor spek en bonen mee gedaan?
Nee, dat is nog het meest tenenkrommende van alles. De Giro organisatie heeft laten weten dat als Froome uit de uitslag van de Vuelta wordt geschrapt vanwege zijn Salbutamol gebruik, hij een eventuele overwinning in de Giro zal behouden.
Ik weet inmiddels echt niet meer in wat voor een wereld we leven. Ik zal er niet verbaasd van opkijken als Tom over 2, 5, misschien wel 10 jaar alsnog als winnaar wordt uitgeroepen. Maar dan valt er niks meer te vieren. Welke bedrijf in de wereld wil deze sport dan ooit nog gaan sponsoren?

cordonbleu wijzigde deze reactie 26-05-2018 19:36 (7%)

• repeP
quote:
cordonbleu schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:34:
[...]

Nee, dat is nog het meest tenenkrommende van alles. De Giro organisatie heeft laten weten dat als Froome uit de uitslag van de Vuelta wordt geschrapt vanwege zijn Salbutamol gebruik, hij een eventuele overwinning in de Giro zal behouden.
Ik weet inmiddels echt niet meer in wat voor een wereld we leven. Ik zal er niet verbaasd van opkijken als Tom over 2, 5, misschien wel 10 jaar alsnog als winnaar wordt uitgeroepen. Maar dan valt er niks meer te vieren. Welke bedrijf in de wereld wil deze sport dan ooit nog gaan sponsoren?
Kan me voorstellen dat concurrerende ploegen mogelijkheden gaan bekijken dan om naar het CAS te gaan, temeer daar er in het verleden wel renners zijn geschorst voor dat middel: http://www.cyclingweekly....es-salbutamol-case-362848

• cordonbleu
quote:
repeP schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:43:
[...]

Kan me voorstellen dat concurrerende ploegen mogelijkheden gaan bekijken dan om naar het CAS te gaan, temeer daar er in het verleden wel renners zijn geschorst voor dat middel: http://www.cyclingweekly....es-salbutamol-case-362848
Maar Froome is niet 'een renner'. Dat hij nu gaande het onderzoek al niet tijdelijk geschorst wordt zegt toch al genoeg? Waarom zou een aanvraag bij het CAS dan wel net zo gaan als bij andere renners? Het lijkt wel de hoge pieven er aandelen hebben..

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Pinot is dus uitgestapt na onderzoek in het ziekenhuis. Uitgedroogd, koorts. Dan vraag ik me toch af of z'n team vandaag niet beter voor hem had moeten zorgen. Als je na de finish naar het ziekenhuis moet dan moet je tijdens de koers ook wel de conclusie kunnen trekken dat uitstappen beter is. Met een oorthermometer kan je zelfs op de fiets prima zien of iemand koorts heeft.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07:13

4POX

Everybody is wired

quote:
Shabbaman schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:32:
Pinot is dus uitgestapt na onderzoek in het ziekenhuis. Uitgedroogd, koorts. Dan vraag ik me toch af of z'n team vandaag niet beter voor hem had moeten zorgen. Als je na de finish naar het ziekenhuis moet dan moet je tijdens de koers ook wel de conclusie kunnen trekken dat uitstappen beter is. Met een oorthermometer kan je zelfs op de fiets prima zien of iemand koorts heeft.
Het zijn geen voetballers ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:59
https://www.ad.nl/video/~vp38587

Dumoulin lijkt de hand van Froome te weigeren. Iets wat mij gister ook al op viel.

Iets zegt mij dat Dumoulin Froome totaaaaaaaaaaal niet vertrouwd. Kan het mij ook wel voorstellen, naar eigen zeggen is Dumoulin in topvorm en Froome knalt em er uit het niets opeens 3 min+ vanaf met zo'n geschiedenis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:25
tJa, bij mij wint Tom met die weigering wederom niet de sympathie]prijs. Hij kan niks bewijzen dus speel desnoods de vriendelijkheid zelve. Nu staat Froome er zielig bij, en wint daarmee bij veel mensen aan steun, Tom niet.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Terranova Filmpje is toch gewoon sensatie. Iedereen trekt en duwt daar aan elkaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:59
quote:
Hackus schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:33:
@Terranova Filmpje is toch gewoon sensatie. Iedereen trekt en duwt daar aan elkaar.
Ja maar hij lijkt hem wel bewust te negeren

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-04 20:15

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vos
quote:
Sjah schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:26:
tJa, bij mij wint Tom met die weigering wederom niet de sympathie]prijs. Hij kan niks bewijzen dus speel desnoods de vriendelijkheid zelve. Nu staat Froome er zielig bij, en wint daarmee bij veel mensen aan steun, Tom niet.
Het was dus geen negeren aldus Tom, hij was in gesprek met een interviewer. Hij heeft hem later gefeliciteerd.

Sympathieke vent die Tom ;)

Vos wijzigde deze reactie 27-05-2018 19:03 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sharkware
quote:
Terranova schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:41:
[...]

Ja maar hij lijkt hem wel bewust te negeren
Toen ik de finish zaterdag live zag leek het er toch echt op alsof Tom hem niet zag. Froome kwam (met moeite door al het geduw/getrek) buiten zijn zicht op hem af terwijl Tom druk bezig was met allerlei journalisten voor hem... De cameraman liep precies achter Froome, dus je kon het best goed zien vanuit die hoek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cordonbleu
Wat maakt het ook allemaal uit? Commotie om niks. Ik denk niet dat het bewust was. En al zou het wel zo zijn, al acht ik die kans klein bij Tom, dan zou ik het nog begrijpen ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Suicyder

31gaming.nl

quote:
repeP schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:17:
[...]

In het verleden mochten renners onder verdenking niet starten, Froome ineens wel.

Ik volg de nodige jaren TdF, Giro met interesse. Maar met de verwachting van dit jaar bijna niets gekeken of de behoefte gehad. Einduitslag verbaasde mij dan ook niets en de manier waarop ook niet.

Ik snap best dat niet bewezen/veroordeeld normaal vrijheid is. Maar dat staat een beetje krom in verhouding tot het verleden waar men niet mocht rijden tot het duidelijk was (zelfs bij kleinere hoeveelheden).

Die hele SKY trein heeft de afgelopen jaren voor mij de lol er een beetje af gehaald, de zaak rondom Froome erbij en weg plezier in kijken. Ik denk persoonlijk dat voor de TdF er nog niets bekend is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Heel toevallig is er ook onduidelijkheid over de transponder data van Froome (wattage ed) tijdens zijn monster ontsnappings rit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:30
quote:
hjs schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:04:
Heel toevallig is er ook onduidelijkheid over de transponder data van Froome (wattage ed) tijdens zijn monster ontsnappings rit.
Interessant. Waar is hier meer over te lezen?

Kunnen we Froome’s gemiddelde wattage niet berekenen op basis van snelheid, stijgingspercentage etc?

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Je zou dan ook zijn gewicht moeten weten. (iets waar renners naar buiten toe ook graag vaag over doen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sharkware
quote:
Requiem19 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:37:
[...]

Interessant. Waar is hier meer over te lezen?

Kunnen we Froome’s gemiddelde wattage niet berekenen op basis van snelheid, stijgingspercentage etc?
quote:
Opmerkelijk is wel dat van de minutieus uitgekiende monsterontsnapping van Froome niet alle data beschikbaar zijn. Velon - een samenwerkingsverband tussen de wielerploegen dat beelden en informatie levert vanuit de wedstrijd - bracht in de Giro elke dag de getrapte vermogens van verschillende renners naar buiten. Maar op de dag dat de Giro werd beslist, ontbrak juist de informatie over Froome. ,,Ik zou verbaasd zijn als Velon ze niet heeft'', zegt Froome zelf, wanneer hem ernaar wordt gevraagd. ,,Want ik heb al drie weken een wattagemeter van 180 gram aan mijn fiets.''
Bron: https://www.ad.nl/giro/fr...jfel-overheerst~a29fd424/. Het viel me tijdens de etappe zelf ook al op, ik meen dat er constant 350 stond en een cadans van 89, geen fluctaties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

quote:
Andamanen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:51:
Je zou dan ook zijn gewicht moeten weten. (iets waar renners naar buiten toe ook graag vaag over doen)
Van andere dagen is die readout er wel, dus daar kan je zijn gewicht wel uit afleiden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• repeP
quote:
Suicyder schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:00:
[...]

In het verleden mochten renners onder verdenking niet starten, Froome ineens wel.

Ik volg de nodige jaren TdF, Giro met interesse. Maar met de verwachting van dit jaar bijna niets gekeken of de behoefte gehad. Einduitslag verbaasde mij dan ook niets en de manier waarop ook niet.

Ik snap best dat niet bewezen/veroordeeld normaal vrijheid is. Maar dat staat een beetje krom in verhouding tot het verleden waar men niet mocht rijden tot het duidelijk was (zelfs bij kleinere hoeveelheden).

Die hele SKY trein heeft de afgelopen jaren voor mij de lol er een beetje af gehaald, de zaak rondom Froome erbij en weg plezier in kijken. Ik denk persoonlijk dat voor de TdF er nog niets bekend is.
Wanneer Sky van het voetstuk zou duikelen vanwege onoorbare praktijken zou dat buitengewoon schadelijk zijn voor het wielrennen in zijn geheel, temeer daar Sky er prat op gaat schoon te rijden.

De UCI is bepaald niet consequent wat straffen aan gaat. Mogelijk is voornoemde daar de hoofdreden voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Het zou me niet verbazen als Froome vanwege een "verzonnen" reden niet meedoet aan de Tour, gewoon omdat de organisatie hem niet wil toelaten omdat dan een Fransman meer kans gaat maken.

Maar dan wel op het laatste moment zodat de andere prominenten ook wegblijven om niet tegen Froome te hoeven.

ofzoiets. (in elk geval verwacht ik gekke vreemde verhalen/redenen die ineens zullen opkomen.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

quote:
repeP schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:16:
Wanneer Sky van het voetstuk zou duikelen vanwege onoorbare praktijken zou dat buitengewoon schadelijk zijn voor het wielrennen in zijn geheel, temeer daar Sky er prat op gaat schoon te rijden.
Dat was wellicht vijf jaar geleden zo, maar dat is nu iets dat alleen matige wielercommentatoren roepen. Sinds Fancy Bear en het pakketje is Sky allang van z’n voetstuk gevallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08:07
quote:
enchion schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:59:
Het zou me niet verbazen als Froome vanwege een "verzonnen" reden niet meedoet aan de Tour, gewoon omdat de organisatie hem niet wil toelaten omdat dan een Fransman meer kans gaat maken.

Maar dan wel op het laatste moment zodat de andere prominenten ook wegblijven om niet tegen Froome te hoeven.

ofzoiets. (in elk geval verwacht ik gekke vreemde verhalen/redenen die ineens zullen opkomen.)
Beetje zoals Merckx in '73.
Ik vind zelf ook dat Froome tot z'n veroordeling of vrijspraak niet mag koersen, zoals elke andere renner niet mag koersen bij doping verdenkingen. Wel denk ik dat dit geval 'mild' is, maar lijn is lijn dus een schorsing van 1 tot 2 jaar is op z'n plaats. Hoe Sky het voor elkaar krijgt om dit bijna een jaar te vertragen is mij een raadsel en vooral de redenatie van de WADA en andere instanties die normaal heel snel zijn met de schandpaal op te tuigen. Zeker nu met deze Giro overwinning (en vooral de manier waarop werkt niet mee) scheppen ze een enorm probleem en elke prominent roept nu dat hij niet had mogen starten etc. Zelfs als hij wordt vrijgesproken (onwaarschijnlijk, maar toch), dan ligt er een smet op Froome, de Vuelta 2017 en de Giro 2018... Niet goed, voor niemand

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Suicyder

31gaming.nl

quote:
Suicyder schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:00:
[...]
...
Ik denk persoonlijk dat voor de TdF er nog niets bekend is.
Wat een onverwacht feit :|
https://www.nu.nl/wielren...kheid-in-zaak-froome.html

Suicyder wijzigde deze reactie 29-05-2018 15:24 (18%)

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

BreadFan

Semi-professioneel amateur

Interessant verhaal over de plannen van Sky in die bewuste etappe over de Finestre: https://www.bbc.com/sport/cycling/44372328

• Andamanen
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

En bevestiging van wat we al verwachtten, Dumoulin gaat de Tour rijden.

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-04 15:49
quote:
Vooral dat er veel geld bij komt kijken zegt genoeg...
Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True