[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 5 ... 154 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Meh, het zit Johnny ook niet mee:
Mogelijk inwendige bloedingen Hoogerland
Hoogerland op IC na aanrijding
''We weten in ieder geval dat zijn ruggenwervels geraakt zijn'', bevestigde een woordvoerder van zijn ploeg Vacansoleil-DCM maandag.

Hoogerland maakte zondag in Villajoyosa een trainingsrit, toen hij op een licht dalende strook over het hoofd werd gezien door een afslaande auto en werd geschept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De volgende Fuentes-klant lijkt bekend: Mario Cipollini. Mooie Mario zou tussen 2002 en 2004 epo, groeihormonen en bloedtransfusies hebben gekocht van Fuentes, waar hij bekend stond onder codenaam "Maria".

Bron: http://www.nu.nl/sport/31...as-klant-bij-fuentes.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:41:
De volgende Fuentes-klant lijkt bekend: Mario Cipollini. Mooie Mario zou tussen 2002 en 2004 epo, groeihormonen en bloedtransfusies hebben gekocht van Fuentes, waar hij bekend stond onder codenaam "Maria".

Ik vraag me altijd af wat epo nu precies oplevert bij een massasprint? Die effecten zijn toch minimaal tov een zware bergetappe? Maar aan de andere kant... als je die Greipel ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
tweaker2010 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:26:
[...]

Ik vraag me altijd af wat epo nu precies oplevert bij een massasprint? Die effecten zijn toch minimaal tov een zware bergetappe? Maar aan de andere kant... als je die Greipel ziet ;)
Sprint is altijd het einde van een etappe natuurlijk; dus daar zo fris mogelijk aankomen geeft ze zeker wel een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
wildhagen schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:41:

Ik denk dat het een grotere kunst is om een renner uit dat tijdperk te vinden die geen verboden middelen heeft gebruikt. Hoewel aan een generaal pardon diverse nadelen kleven verlang ik er zo langzamerhand wel naar. Wat hebben we er aan als om de dag weer bekend wordt dat een reeds gestopte wielrenner 10 jaar of langer geleden EPO en/of iets anders heeft gebruikt? Volgens mij is al lang bekend dat vrijwel iedereen toen gebruikt. Wat mij betreft houden we daarover op en kijken we vooruit.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
En het CAS heeft zich in het voordeel van Katoesja uitgesproken volgens nu.nl; Is dat definitief?

En nu hebben we dus 1 world-tour ploeg te veel, ben benieuwd wat daar het effect van is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Roamor schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:37:
[...]

Sprint is altijd het einde van een etappe natuurlijk; dus daar zo fris mogelijk aankomen geeft ze zeker wel een voordeel.
Door epo te nemen merk je minder van de vermoeidheid en staan je spieren nog op scherp na een hele rit om het daarna af te maken in de sprint.

Volgens Wiki wordt epo gebruikt:
om het zuurstof- en koolstofdioxidetransporterende vermogen van bloed te verhogen.

BreadFan schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:49:
Toch gek dat Rasmussen doping gebruikte. Alles wat je spuit en slikt is ook weer extra gewicht.
Hij had potverdikke bijna de Tour van 2007 gewonnen door zijn dopinggebruik, hij was wel héél goed in de bergen :)

[ Voor 24% gewijzigd door JimDB op 15-02-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, aangezien Katusha nu toch een WT-licentie gekregen heeft, zijn er volgend jaar dus 19 WT-ploegen ipv 18.

Wordt voor organisaties die hun wildcards al uitgedeeld hebben wel lastig, want die zullen dus extra accomodatie moeten regelen. Voornaamste getroffenen zijn dus Parijs-Nice en Giro voorlopig.

Ook wel vervelend, want er is immers een UCI-regel dat er maximaal 200 renners in de koers mogen zijn, maar nu er dus 19 ploegen plus 4 wildcards (in sommige koersen) zijn vergeven, komt dat uit 207. Benieuwd hoe ze daar nu mee om zullen gaan....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35
Extra kans op valpartijen, goed voor de kijkcijfers? ;)

Vreemde beslissing vind ik. Zal dus wel ten koste gaan van een wildcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Reeds vergeven wildcards kan je niet meer intrekken volgens mij? Zou ook raar zijn, want die ploegen hebben daar hun hele planning op afgestemd...

Voor toekomstige rondes, of rondes die hun wildcards nog niet gegeven hadden, zal het idd wel neerkomen op één wildcard minder.

UCI kan denk ik ook weinig anders... enige alternatief was om een ander team de WT-status af te nemen, maar dat lijkt me een nog minder wenselijke beslissing. Die ploegen hebben immers óók hun hele planning al klaar, en ze hebben een budget gebaseerd op een WT-status. Als ze die opeens kwijt zouden raken, zouden ze mogelijk acuut in financiele problemen komen, omdat ze in heel veel koersen dan niet meer (automatisch) mogen starten. Waaronder de drie grote rondes dus. Gaat de sponsor ook niet fijn vinden.

Edit: de Tour, die hun wildcards nog niet bekend gemaakt hadden, doet het dit jaar dus idd met 3 wildcards, ipv 4: http://www.nu.nl/sport/32...r-bij-drie-wildcards.html

In ieder geval Parijs-Nice en de Dauphiné doen dit jaar dus met 23 ploegen ipv 22. Giro waarschijnlijk ook (hadden hun wildcards ook al vergeven).

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 19-02-2013 17:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 00:41
Contador zal niet getuigen op het proces
Wie niet naar de rechtbank hoeft af te zakken, is Alberto Contador. De Spanjaard zou vrijdag gehoord worden als getuige, maar dat blijkt uiteindelijk niet nodig.

"Gezien het verloop van het proces zal ik de getuige Alberto Contador niet oproepen", verklaarde Ignacio Arroyo, de advocaat van Manolo Saiz. Contador, tweevoudig winnaar van de Tour de France en de Vuelta, reed tot 2006 voor het Liberty Seguros van ploegleider Manolo Saiz.
Waar hij eerst nog gevraagd werd om echt in de rechtszaal aanwezig te zijn, hoef hij nu ineens helemaal niet meer te komen. Sowieso raar dat Contador niet via een videoscherm zijn getuigenis mocht doen, maar Basso wel.

Gelukkig zaterdag de eerste van de klassiekers, ben benieuwd wat Niki en Lars laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ritsjert schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:58:
[...]

Waar hij eerst nog gevraagd werd om echt in de rechtszaal aanwezig te zijn, hoef hij nu ineens helemaal niet meer te komen. Sowieso raar dat Contador niet via een videoscherm zijn getuigenis mocht doen, maar Basso wel.
Die advocaat denkt alles al binnen te hebben. Wat mij meer verbaast; hoeft de rechter of de aanklager hem ook niet te spreken dan?

Ik heb heel erg het idee met een doofpot te maken te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:17
En nu zijn er ook nog 51 bloedzakken spoorloos: http://www.nu.nl/sport/32...ak-fuentes-spoorloos.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Spanje beschikt over een heel diepe doofpot. Ik hoop echt dat alles daar boven komt, stinkt aan alle kanten.

• Yohost!
  • Laatst online: 13-09 15:54
http://www.ad.nl/ad/nl/10...met-Michael-Boogerd.dhtml

Erg goed van de NOS, niet doen alsof er niks aan de hand is!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het enige wat ik kan concluderen uit dat stukje is dat Ducrot en Dijkstra exit zijn bij de NOS.
De NOS zal het komende wielerseizoen verder 'zakelijker' en 'minder romantisch' benaderen en verslaan.

Only fools are enslaved by time and space.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bericht van Boogerd is alweer ontkent door de NOS: http://www.nu.nl/media/3251541/nos-ontkent-eis-boogerd.html

NOS stopt iig wel met het uitzenden van veel koersen, en de koersen die ze nog wel uitzenden zullen versoberd worden uitgezonden. Reden: idd alle perikelen.
De NOS laat donderdag tevens weten in 2013 minder wielrennen te gaan uitzenden. Komend weekeinde zal de publieke omroep bijvoorbeeld geen rechtstreeks verslag doen van de Omloop Het Nieuwsblad en Kuurne-Brussel-Kuurne, de eerste semiklassiekers op West-Europees grondgebied.

Aanleiding van de beslissing van de NOS zijn 'de recente ontwikkelingen in de wielersport'. "Stoppen met wielrennen is nooit aan de orde geweest voor ons. Wij zijn een journalistieke organisatie en wielrennen is juist nu heel relevant om te volgen", meldt Nooter.

"Wij kijken echter wel scherper naar wat we wel en wat we niet uitzenden, welk voorverhaal we wel en niet maken. En ook de toon we waarop we verslag doen zal wat anders, zakelijker zijn."

De NOS zal uitsluitend nog rechtstreeks aandacht besteden aan de 'hoofdacts', zoals de grote klassiekers, de WK op de weg, de Tour de France en de Ronde van Spanje. De overige wedstrijden en bijvoorbeeld ook de Giro komen in samenvatting aan bod.

"Maar zelfs van de Tour de France zullen we niet alle etappes klakkeloos van kop tot staart uitzenden. Een mooi voorbeeld is direct al de eerste etappe. Die valt samen met de TT van Assen en dus verdelen we die dag de zendtijd tussen beide evenementen. Dus eerst ruim baan voor de motoren en daarna pas fietsen", aldus Nooter.
Bron: http://www.nu.nl/media/32...-kaart-speelt-doping.html

Virussen? Scan ze hier!

• Vos
Dan zappen we mooi naar de Belg of Eurosport...beetje jammer NOS.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Zaterdag begint het N-europese seizoen weer...

Verwijderd

LoneRanger schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:15:
[...]

Het enige wat ik kan concluderen uit dat stukje is dat Ducrot en Dijkstra exit zijn bij de NOS.

[...]
Lees de achtste alinea eens. Mijn mening: zulk commentaar kan helemaal niet :+

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vos schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:34:
Dan zappen we mooi naar de Belg of Eurosport...beetje jammer NOS.
Ik kijk sowieso alleen nog maar naar de Belg... die weten tenminste wat van wielrennen af, i.t.t. die clowns bij de NOS (minus sommige gast-commentatoren dan). Eurosport vind ik al helemaal drama... 5 minuten reclame, 30 seconden wielrennen, weer 5 minuten reclame.... en het commentaar is daar zo mogelijk nóg erger dan bij de NOS :P

Daarnaast zendt de Belg sowieso veel meer wielrennen uit, de Giro wordt door hen volgens mij ook integraal live uitgezonden ipv samenvattingen van 1 minuut zoals bij de NOS, bijvoorbeeld. Iig was dat voorgaande jaren zo, hoop dat het nu weer zo is.

Virussen? Scan ze hier!

• Vos
Ik keek beetje half om half NOS en Belg, ik kan wel lachen om het NOS duo ;).

• JimDB
Haha, echt nog wel veel wedstrijden worden in België integraal uitgezonden, met (naar mijn mening) toch wel goede commentaar van Michel Wuyts (met some wel heel veel grappige weetjes :p)

Laat het seizoen maar beginnen !

• LoneRanger
  • Niet online
Leuk stukje op sporza.be o.a. wbt de plannen van de NOS:
"In Nederland willen ze nu heiliger zijn dan de Paus door minder enthousiast te zijn. Doe je dat dan met een decibelmeter? Of ga je iemands woorden analyseren en ontslaan als hij of zij zich daar niet aan houdt?"

"Een uitzending is een product en dat probeer je zo goed mogelijk te brengen. Je kunt moeilijk zeggen (op matte toon): "Aanval Boonen, Pozzato reageert". Je moet daar als verslaggever iets moois van proberen te maken", stelt Vandegoor.

"Iedere commentator heeft zijn eigen temperament", vindt Wuyts. "Het meest onzalige is om tegen dat temperament te vechten. Dan ben je jezelf niet meer en ben je dus ook geen goed commentator."
Kan het er alleen maar mee eens zijn, doe het goed of doe het niet maar niet dat halfslachtige.

Het hele stuk: http://www.sporza.be/cm/s...orjaar_vooruitblik_doping

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:17:
NOS stopt iig wel met het uitzenden van veel koersen, en de koersen die ze nog wel uitzenden zullen versoberd worden uitgezonden. Reden: idd alle perikelen.
Ik denk dat de NOS dit gewoon als reden gebruikt om een verkapte bezuiniging uit te voeren. Waarom zouden ze nog veel geld in die uitzendingen steken als er toch minder mensen kijken vanwege alle doping perikelen?

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Vorig jaar zond de NOS in ieder geval wel een livestream uit via de website. Ik hoop dat ze dat dit jaar ook weer doen, want een livestream van Sporza is niet te bekijken vanuit Nederland.
Trouwens heeft de NOS nog nooit fatsoenlijk de Giro uitgezonden, dus wat dat betreft is er niets veranderd.

Toch allemaal heel apart hoor; alle Nederlandse (oud)renners zijn aan het bekennen, maar vanuit andere west-europese landen blijft het angstvallig stil. Heel geloofwaardig :')

[ Voor 12% gewijzigd door krvabo op 21-02-2013 20:41 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
Tsja Boogerd: gesprek met Evers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:42
Wat verwachten jullie morgen van omloop het nieuwsblad?
Zelf denk ik dat een outsider gaat winnen aangezien het de eerste wedstrijd is...

Ik kijk dit voorjaar (en de rest van het jaar ook wel) vooral heel erg uit naar het trio
Boonen-Cavendish-Terpsta. Ik denk dat zij samen met onder andere Chavanel en Martin echt wel een meesterploeg kunnen worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Anton.net schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:57:
Wat verwachten jullie morgen van omloop het nieuwsblad?
Zelf denk ik dat een outsider gaat winnen aangezien het de eerste wedstrijd is...
Er zijn al genoeg mannen redelijk in vorm die zich juist focussen op deze wedstrijd. Blanco is al druk bezig wat te laten zien :)
Ik kijk dit voorjaar (en de rest van het jaar ook wel) vooral heel erg uit naar het trio
Boonen-Cavendish-Terpsta. Ik denk dat zij samen met onder andere Chavanel en Martin echt wel een meesterploeg kunnen worden _/-\o_
BMC vorig jaar ;)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Ik weet niet of jullie het gelezen hebben, maar om 11.15 wordt besloten of Kuurne-Brussel-Kuurne doorgaat.
Ik weet niet hoe het in Brussel is, maar hier in Vlaams Limburg gaat we toch al naar de 15 cm sneeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De wedstrijd is in zijn geheel afgelast.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Laatst online: 12-09 17:47
Aangezien het weer wat beter gaat worden komende weken ga ik mijn fiets ook weer fiets klaar maken. Nu wil ik er mee naar de sportschool gaan zodat ik lekker kan sporten en hierna nog een stukje kan fietsen. Nu is mijn vraag hoe zetten jullie je fiets op slot? Gewoon met 2 hangsloten aan een lantaarnpaal ofzo?

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 19:44
Die vitaminen die Boogerd in Oostenrijk bestelde moeten wel heel goed geweest zijn. Hij kreeg in elk geval voor 17 duizend euro aan rekeningen...

link

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 20:27

Shabbaman

Got love?

Hij fietste dan ook ineens heel veel beter dan de seizoenen ervoor, dus het waren inderdaad goede vitamines.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dat zat er idd aan te komen, iedereen weet dat hij gebruikt heeft.

Maar waarom zou hij nog toegeven als hij al gestopt is... Ze kunnen beter de focus richten op de huidige teams in het peloton die nog steeds gebruiken, je kan erop wachten dat team Sky ook niet clean is.

• Vos
Goh wat een verrassing, not. Hoe lang gaan we hier nog mee door? Het boeit mij allemaal vrij weinig, maar vind het wel jammer dat andere landen er minder aandacht aan lijken te besteden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Antaresje schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:48:
Die vitaminen die Boogerd in Oostenrijk bestelde moeten wel heel goed geweest zijn. Hij kreeg in elk geval voor 17 duizend euro aan rekeningen...

link
Niet alleen Boogerd, ook Rasmussen, Dekker en Menchov kregen rekeningen: 'Raborenners kregen zeker twaalf bloedzakken in drie Tours'.

De eerste 2 hebben al bekend, maar Boogerd maar lekker vol blijven houden dat-ie niets gebruikte. Ben benieuwd of hij zichzelf eigenlijk nog gelooft :P

Virussen? Scan ze hier!

• JimDB
tweaker2010 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:06:
Dat zat er idd aan te komen, iedereen weet dat hij gebruikt heeft.

Maar waarom zou hij nog toegeven als hij al gestopt is... Ze kunnen beter de focus richten op de huidige teams in het peloton die nog steeds gebruiken, je kan erop wachten dat team Sky ook niet clean is.
Al van een tijdje terug, maar toen kwam Rabo ook al in opspraak, in verband met Sky ! :)
Now USADA's dossier of witness statements and other evidence suggest that Michael Rogers, an Australian rider still with the team, and a Dutch doctor, Geert Leinders, who parted company with Team Sky just a few days ago, may have closer links to the doping allegations than have been publicly acknowledged. The Mail on Sunday asked Rogers, via Team Sky, whether he has used performance-enhancing drugs but he had not responded. Leinders was a doctor at the Rabobank team in the Netherlands in the early 2000s.
Leipheimer has testified that a Rabobank doctor, whose name is redacted in the USADA files, sold him EPO in that period, over three years from 2002-2004.
It is not known whether that name is Leinders but the evidence shows at the least he worked within a doping regime. Richard Plugge, of Rabobank, said: 'We don't know if it was Geert Leinders because we had four doctors then. None of them are still with us.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
Leuke koers gisteren bij de Strada Bianca met vooral goed tactisch spel van Cannondale. Nu de eerste grotere rondes beginnen in de vorm van de Tirreno en Parijs-Nice hoop ik dat de wedstrijden weer centraal zullen staan in het nieuws (tegen beter weten in :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Jwlb schreef op zondag 03 maart 2013 @ 07:37:
Leuke koers gisteren bij de Strada Bianca met vooral goed tactisch spel van Cannondale. Nu de eerste grotere rondes beginnen in de vorm van de Tirreno en Parijs-Nice hoop ik dat de wedstrijden weer centraal zullen staan in het nieuws (tegen beter weten in :) )
Overigens de eerste keer dat een Italiaan daar kan winnen, en dus een terecht feest omdat ze dan nog eens met z'n 2 op het podium staan :)

En inderdaad, hopelijk staat het wielrennen zelf nog eens centraal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Persoonlijk vond ik de koers van gisteren maar matig:
Die kopgroep van 4 werd al snel ingelopen van 10 minuten naar een 1minuut, maar daar bleef het dan stilhangen.
Als ze dat groepje gewoon hadden kunnen oppiken wanneer ze nog 20km moesten rijden, hadden we veel mooiere aanvallen kunnen hebben van cancellara, Sagan of misschien zelfs van Van Avermaet...

maarja, het is een redelijk nieuwe wedstrijd, dan is het normaal dat de renners afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 20:11
Dat afwachten komt niet zo zeer doordat de wedstrijd nieuw is. Cancellara heeft hem al een keer kenmerkend gewonnen door gewoon heel hard weg te rijden. De oorzaak is Sagan, hij was er niet af te krijgen en met hem naar de finish rijden is nutteloos want dan verlies je toch. Daarom was het ook zo slim van Moser om te gaan, dan hoeft Sagan geen grote gaten meer dicht te rijden en kan hij de wedstrijd dood maken. Als ze hem wel bijhalen dan wint Sagan.

Ik moet zeggen dat ik ook meer genoten heb van de schitterende plaatjes dan van spetterend aanvallend wielrennen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Vanavond zal de NOS een interview uitzenden met Michael Boogerd. In dit gesprek zal de Haagse ex-wielrenner bekennen ook doping gebruikt te hebben.
http://frontpage.fok.nl/n...-bekent-dope-gebruik.html

Weinig verrassend natuurlijk, maar wel jammer.

Alleen Erik Dekker nog, en dan hebben we alle recente toprenners van < 2007 wel weer gehad van Nederlandse bodem met enig succes geloof ik. Nouja, Blijlevens, maar daarvan is het ook wel zeker.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Noem eens een niet-Nederlandse toprenner van voor <2007 die niet heeft gebruikt dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

rik86 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:08:
Noem eens een niet-Nederlandse toprenner van voor <2007 die niet heeft gebruikt dan ;)
Inderdaad, om succes te hebben op topniveau (lees: etappes winnen) moet je als renner wel doping gebruiken.
Ze kunnen beter gaan zoeken naar wie er in het huidige peloton nog clean is. En anders sta je het toe, dan is iedereen weer gelijk en dan kunnen we pas zien wie er echt de beste benen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Goed dat hij er nu een streep onder heeft gezet.

Ik denk ook wel dat hij gelijk heeft dat de Rabobank niets bijzonders heeft gedaan in die jaren tov het peloton; in ieder geval niet in de mate zoals Armstrong dit heeft gedaan. Een arts als Leinders is volgens mij echt geen bijzonderheid geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Laatst online: 13-09 13:03
Wel bizar, je hebt je tien jaar lang uit de naad gefietst, ondanks de doping, en dat is nu gewoon niets meer waard. Eigenlijk is het dus zonde van je tijd en inspanning geweest. Het blijft natuurlijk een prestatie dat hij die rit op de Alpe d'Huez heeft gewonnen, maar dat heeft hij niet (helemaal) zelf gedaan. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je bedoelt La Plagne denk ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Ow, zou goed kunnen. De koninginnenrit in de Alpen was het en mij stond bij dat het de Alpe d'Huez was, maar dat kan ik zeker mis hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Amras schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:15:
Wel bizar, je hebt je tien jaar lang uit de naad gefietst, ondanks de doping, en dat is nu gewoon niets meer waard. Eigenlijk is het dus zonde van je tijd en inspanning geweest. Het blijft natuurlijk een prestatie dat hij die rit op de Alpe d'Huez heeft gewonnen, maar dat heeft hij niet (helemaal) zelf gedaan. Jammer.
Ik had het eerder jammer gevonden als vast was komen te staan dat Boogerd altijd clean is geweest. Dan had hij (als iedereen clean was geweest / als hij ook had gebruikt, net als de anderen) de TdF mischien wel kunnen winnen. Nu heeft hij gestreden tegen gelijken en soms gewonnen en ook wel eens verloren. Prima lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Hij blijft een held voor mij. En verder natuurlijk geen verrassing. Iedereen wist het al lang en ik vind het ook niet heel gek. Als je wil winnen gebruik je dat soort middelen, anders kun je beter stoppen. Dat spul werkt nou eenmaal erg goed, al moet je nog steeds zelf trappen en koersen, maar dat gaat wel iets makkelijker als je net iets minder moe wordt en/of sneller herstelt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Amras schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:15:
Niets meer waard? Het heeft hem meer opgeleverd dan als hij clean was blijven rijden. In de zin van geld en zeges/podiumplaatsen.

Over 10/20 jaar praten we er niet meer over. Joop, Eddie etc staan toch ook te boek als grote renners ondanks alle hulpmiddeltjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 06-03-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Tja, misschien was de nummer twee in die rit wel clean en heeft Boogerd alleen gewonnen omdat hij doping gebruikte. Onwaarschijnlijk, maar toch.

Dat het hem meer opgeleverd heeft vind ik leuk voor hem, maar eerlijk is het natuurlijk niet. Ik kan ook een dikke BMW rijden, ik moet alleen m'n spaargeld iets aanvullen met gejat geld. Dat is niet erg natuurlijk, want 80% van het bedrag had ik al.

Een held vind ik het zeker niet meer. Het blijft knap dat je zo'n Tour kunt rijden en die bewondering heb ik nog wel. Echter, de manier waarop deze bekentenis tot stand is gekomen - hij kon niet anders eigenlijk - en het feit dat hij al maanden verkondigt clean te zijn geweest, dat maakt dat hij voor mij de heldenstatus wel kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
argro schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:05:
[...]
Nu heeft hij gestreden tegen gelijken en soms gewonnen en ook wel eens verloren. Prima lijkt mij.
Ik zie dit argument vaker, maar dit is zo'n onzin. Als iedereen doping gebruikt dan wint degene die het beste/slimste/meeste doping gebruikt en/of de mazzel heeft dat het bij hem erg goed werkt (zie Nelissen en het effect van EPO op hem -> 0). Niet de degene met de beste benen.

[ Voor 12% gewijzigd door MrAngry op 06-03-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Amras schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:25:
Tja, misschien was de nummer twee in die rit wel clean en heeft Boogerd alleen gewonnen omdat hij doping gebruikte. Onwaarschijnlijk, maar toch.
Volgens mij werd Armstrong tweede... Onwaarschijnlijk dus. (Het zou ook Sastre geweest kunnen zijn, die waren samen in achtervolging op Boogerd.)

Edit: Sastre werd 2de en Armstrong 3de.
MrAngry schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:43:
[...]

Ik zie dit argument vaker, maar dit is zo'n onzin. Als iedereen doping gebruikt dan wint degene die het beste/slimste/meeste doping gebruikt en/of de mazzel heeft dat het bij hem erg goed werkt (zie Nelissen en het effect van EPO op hem -> 0). Niet de degene met de beste benen.
Er is meer doping dan alleen EPO. En een bekentenis a la "ja, ik heb gebruikt, maar het had op mijn geen effect dus de facto was ik clean" vind ik ook maar zo zo. Volgens mij kunnen we onderhand wel vaststellen dat iedereen ruim slimmer was dan de controles en iedereen de voor hem ideale cocktail innam.

[ Voor 49% gewijzigd door argro op 06-03-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
tweaker2010 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:30:
[...]

Inderdaad, om succes te hebben op topniveau (lees: etappes winnen) moet je als renner wel doping gebruiken.
Ze kunnen beter gaan zoeken naar wie er in het huidige peloton nog clean is. En anders sta je het toe, dan is iedereen weer gelijk en dan kunnen we pas zien wie er echt de beste benen heeft.
En dat begint overigens al bij de jeugd, wel te verstaan met minder "erge" (weet geen ander woord ervoor te vinden :)) middelen zoals energy drinks en andere oppeppende middelen ! Vreselijk wat die jonge mannen allemaal wel niet binnensteken om toch maar mee te kunnen. Wie het niet doet zal je ook bijna nooit zien winnen, het is bijna een vereiste dat je het doet dus ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:23
Wat te denken van ouders die hun kids willen pushen. Laatst boek van Agassi gelezen, die waarschijnlijk speed kreeg van z'n pa om zo beter te presteren. Vond ie zelf ook niet tof waardoor die bewust slechter ging spelen.

Vanmorgen op de radio ook over Boogerd, dat ie tegen Mart Smeets heeft gelogen... tja wat dan, in een veld vol renners die hetzelfde spelletje doen gaan bekennen tegen een presentator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JimDB schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:03:
[...]

Wie het niet doet zal je ook bijna nooit zien winnen, het is bijna een vereiste dat je het doet dus ... :/
Ik ken meerdere mensen die als amateur dusdanig goed zijn dat ze de overstap naar professioneel fietsen kunnen maken. Een aantal hebben dat geprobeerd. Gevolg: altijd laatste eindigen. Er werd daar ook tegen iedereen gezegd dat ze, als ze echt mee wilden doen, toch 'meer' moesten doen dan alleen fietsen.
Ze fietsen allen nu weer bij de amateurs, bij de meesten is de wedstrijd drang er niet meer.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
AllSeeyinEye schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:19:
[...]

Ik ken meerdere mensen die als amateur dusdanig goed zijn dat ze de overstap naar professioneel fietsen kunnen maken. Een aantal hebben dat geprobeerd. Gevolg: altijd laatste eindigen. Er werd daar ook tegen iedereen gezegd dat ze, als ze echt mee wilden doen, toch 'meer' moesten doen dan alleen fietsen.
Ze fietsen allen nu weer bij de amateurs, bij de meesten is de wedstrijd drang er niet meer.
Nu ja, dat verandert ook wel met de ouderdom. Een vriend van mij is begonnen met wielrennen toen hij 12 jaar was, en heeft in een van de laatste wedstrijden van zijn eerste seizoen het podium gehaald in een wedstrijd (zonder nog maar 1 vorm van "doping" te gebruiken).

Iemand in zijn club echter, die een paar jaar ouder was (en niet de eerste de beste was) zat echter al volop aan de energy drinks en vitaminen om nog maar te kunnen volgen in het peloton ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
argro schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:44:
Er is meer doping dan alleen EPO. En een bekentenis a la "ja, ik heb gebruikt, maar het had op mijn geen effect dus de facto was ik clean" vind ik ook maar zo zo. Volgens mij kunnen we onderhand wel vaststellen dat iedereen ruim slimmer was dan de controles en iedereen de voor hem ideale cocktail innam.
Het gaat mij niet om die bekentenis, het gaat er meer in het algemeen om dat als iedereen doping gebruikt dat niet leidt tot een gelijk speelveld. Ik zie geen enkele reden om onderhand vast te stellen dat iedereen de voor hem ideale cocktail nam. Je ziet juist dat de ene meer risico's neemt dan de andere (Riis, Rico). Sommigen gebruiken in de tour, andere tijdens trainingsperiodes. De doktoren en hun methodes verschillen, de timing waarop doktoren met nieuwe methodes beginnen verschilt. Het is een absurde stelling om te zeggen dat als iedereen gebruikt dat dat het weer eerlijk maakt, want niet iedereen gebruikt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3360753/mollema-vindt-boogerd-niet-moedig.html
Boom: "Ik ben een beetje klaar met dit soort mensen. Ik heb geen goed woord over voor mensen die jarenlang doping hebben gebruikt en nu gaan bekennen. Hopelijk is dit geouwehoer een keer afgelopen. Ik steek mijn energie er niet meer in."
Mollema zegt niet verrast te zijn door de bekentenis. Mollema vindt het 'goed' dat Boogerd heeft bekend.
"Boogerd kon geen kant meer op", zegt Mollema. "Dus ik zou zijn bekentenis ook niet moedig willen noemen. Hij heeft te lang gewacht, zijn geloofwaardigheid was tot nul gedaald."
Stelletje hyprocrieten... terwijl ze zelf waarschijnlijk ook gebruiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 13-09 15:54
Toch vind ik het wel mooi dat 'Nederland' nu een beetje voorop loopt met bekentenissen.
Of er wat mee gedaan wordt in het buitenland dat zal de toekomst uitwijzen.

Actieve renners die doping gebruikten zullen een bekentenis zoiezo zolang mogelijk uitstellen tot in ieder geval na hun carriere.
En dat kan je ze eigenlijk niet kwalijk nemen.

Ondertussen is het nieuwe seizoen alweer volop in gang en heb ik begrepen dat er ten opzichte van vorige jaren 50% minder geld is voor dopingonderzoek en veel rijders al maanden niet gecontroleerd zijn. |:(

Oftewel het gaat nog jaren duren voordat de wielrennerij weer een beetje geloofwaardig wordt.
Het lijkt mij dus dat de UCI nu aan de beurt is om iets te veranderen want ik heb niet het idee dat binnen die organisatie de laatste maanden veel verandert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Nou, ik vond het interview met Boogerd bijster oninteressant eerlijk gezegd. Hij heeft duidelijk van te voren uitgebreid met een advocaat gesproken en wilde dus kennelijk best biechten, maar zonder daarvoor enige consequenties te verwachten behalve dat hij erop wordt aangekeken. Wat hebben we eraan in het kader van de geloofwaardigheid als hij alsnog niets en public wil zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Een opgeschoonde ranking van een aantal edities Tour de France op basis van de gegevens van dopeology.org:

http://realtourwinner.com/year/1999/nodopers/

Wie staat derde?! Bennie Zalm!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:12
MrAngry schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:45:
[...]

Het gaat mij niet om die bekentenis, het gaat er meer in het algemeen om dat als iedereen doping gebruikt dat niet leidt tot een gelijk speelveld. Ik zie geen enkele reden om onderhand vast te stellen dat iedereen de voor hem ideale cocktail nam. Je ziet juist dat de ene meer risico's neemt dan de andere (Riis, Rico). Sommigen gebruiken in de tour, andere tijdens trainingsperiodes. De doktoren en hun methodes verschillen, de timing waarop doktoren met nieuwe methodes beginnen verschilt. Het is een absurde stelling om te zeggen dat als iedereen gebruikt dat dat het weer eerlijk maakt, want niet iedereen gebruikt gelijk.
http://inrng.com/2012/10/level-playing-field-doping-myth/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik lees net het verhaal op Eijkb's blog over Boogerd, en wat ik me nou afvraag is het volgende. Boogerd komt van de junioren naar de profs en wordt er keihard afgereden. Nu realiseer ik me dat hij er "ineens" af wordt gereden door andere neoprofs, jongens waar hij niet zo lang daarvoor met twee vingers in de neus van won. Zoiets is natuurlijk verdacht, Boogerd kiest voor z'n carriere (geld) als prof en pakt ook. Maar goed, zo'n verhaal moet eigenlijk voor alle neo-profs opgaan. Het is misschien wat makkelijker om jezelf met de rest te vergelijken als je als junior heel erg goed was, maar ook de groep "voorheen goede junioren, net neo-prof" is ieder jaar redelijk groot. Is er nou in al die tijd nooit een verhaal geweest van een renner die laat opschrijven "tsja, ik won voorheen alles maar nu rijdt iedere boerenlul me eraf"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Eijkb schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:35:
Een opgeschoonde ranking van een aantal edities Tour de France op basis van de gegevens van dopeology.org:

Conclusie: Nardello en Van de Wouwer hebben ook gepakt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Eijkb schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:35:

LOL :P

Trouwens, hoe betrouwbaar is die lijst? Want ik zie daar namelijk een aantal namen tussenstaan die bij (op zijn minst) dubieuze ploegen zaten... Fabian Jeker (Festina), Konishev (Fassa Bortolo), Miguel-Angel Pena (ONCE), Giuseppe Guerini (Telekom), die als ploeg toch als dopinggebruikers bekend stonden.
BreadFan schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:25:
[...]

Conclusie: Nardello en Van de Wouwer hebben ook gepakt. 8)
Hehe :P

Nardello is volgens mij nu juist een van de zeer weinigen die nooit, in welke dopingschandaal dan ook, is genoemd :P

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 07-03-2013 13:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
wildhagen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:27:
[...]

Trouwens, hoe betrouwbaar is die lijst? Want ik zie daar namelijk een aantal namen tussenstaan die bij (op zijn minst) dubieuze ploegen zaten... Fabian Jeker (Festina), Konishev (Fassa Bortolo), Miguel-Angel Pena (ONCE), Giuseppe Guerini (Telekom), die als ploeg toch als dopinggebruikers bekend stonden.

[...]

Hehe :P

Nardello is volgens mij nu juist een van de zeer weinigen die nooit, in welke dopingschandaal dan ook, is genoemd :P
Naja nooit genoemd, Guerini is ook nooit zelf genoemd, maar streep je hierboven wel van de lijst af. Nardello fietste toch voor behoorlijk verdachte ploegen: Mapei en T-Mobile.
Maar voor bijna iedereen op de lijst geld een duistere periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
[...]

Tot nog niet zo heel lang geleden werden renners die nu bekennen al vanaf halverwege de jaren 90 aan de doping te hebben gezeten ook niet in dopingschandalen genoemd. Het zegt dus niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Shabbaman schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:05:
Ik lees net het verhaal op Eijkb's blog over Boogerd, en wat ik me nou afvraag is het volgende. Boogerd komt van de junioren naar de profs en wordt er keihard afgereden. Nu realiseer ik me dat hij er "ineens" af wordt gereden door andere neoprofs, jongens waar hij niet zo lang daarvoor met twee vingers in de neus van won. Zoiets is natuurlijk verdacht, Boogerd kiest voor z'n carriere (geld) als prof en pakt ook. Maar goed, zo'n verhaal moet eigenlijk voor alle neo-profs opgaan. Het is misschien wat makkelijker om jezelf met de rest te vergelijken als je als junior heel erg goed was, maar ook de groep "voorheen goede junioren, net neo-prof" is ieder jaar redelijk groot. Is er nou in al die tijd nooit een verhaal geweest van een renner die laat opschrijven "tsja, ik won voorheen alles maar nu rijdt iedere boerenlul me eraf"?
Lees het verhaal van Edwin van Hooydonck eens. Die was prof en kon opeens niet meer mee en is gestopt met de reden: Het is of doping of stoppen en ik gebruik geen doping, dus stop ik. Die verhalen zijn er dus wel. Die verhalen zijn er zelfs genoeg maar niet altijd bekend omdat de pers toen en nu niet zit te wachten op de zoveelste espoir die het net niet haalt en het bij een ander zoekt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Dit verhaal dus: http://sportgeschiedenis....winnen-zonder-doping.aspx

Tsja, triest. Wel weer grappig wat daar over Jan Raas staat geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Tragische verhalen eigenlijk. Wielrennen zo'n mooie sport en dan dit soort shit achter het gordijn. En ik blijf toch maar kijken..

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Mja, ik kijk ook nog steeds, maar ik vraag me nu wel vaker af waar ik naar zit te kijken eerlijk gezegd. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommige teams nog steeds onzuiver in de rondte rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Wielrennen is wat mij betreft juist een mooie sport door het gesjoemel af en toe. 100% clean wielrennen betekent meer teams zoals Sky die met hun watt metertjes alles kapot rijden. Als straks die tactiek door andere teams word overgenomen en iedere bergetappe verwordt een TTT is het maar hopen op één of andere gekke renner die door overmoed eens een keer dat treintje in de poep fietst.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38

Zewatanejo

Fine Thanks!

Het treurige van deze ontwikkelingen is dat de winnaars van nu altijd besmet zullen zijn.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 13-09 17:00

Peetman

Tjah....

[...]

[...]
Azevedo staat genoemd als 3 keer winnaar, maar reed in die periodes voor Once en US-Postal. De kans dat die geen doping heeft gebruikt schat ik zero-zero-zero-zero-zero-zero-zero-zero-zero-zero-cinco :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Tragisch inderdaad.

Maar zien we dit nu ook niet weer? Nemen we eens een voorbeeld aan Andy Schleck:
Andy Schleck blijft op de sukkel. De Luxemburger van RadioShack gaf vandaag op in de zesde rit van Tirreno-Adriatico, een pittige etappe met heel wat daal- en klimwerk. Normaal is dat spek voor de bek van Schleck, maar dit voorjaar niet. RadioSchack zoekt een oplossing voor de mentale problemen van Schleck.
Zou hij het dit jaar schoon proberen? De pers rauscht er meteen weer overheen; maken die zich ook niet schuldig aan de enorme druk om te presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Wat moet de pers anders doen? Andy gaat ook niet bekennen doping te hebben gebruikt, dan krijgt hij minstens een jaar schorsing. Het blijft gissen en speculeren, en alles blijft bij het oude ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
ravenger schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:26:
Wat moet de pers anders doen? Andy gaat ook niet bekennen doping te hebben gebruikt, dan krijgt hij minstens een jaar schorsing. Het blijft gissen en speculeren, en alles blijft bij het oude ;)
Als papa en broer gepakt worden, dan blijft het eigenlijk niet eens meer bij gissen hé :)
Andy (27) miste dit seizoen vrijwel alle belangrijke wedstrijden wegens blessures. Een breuk in het heiligbeen hield hem langs de kant. Hij is de winnaar van de Tour de France van 2010, nadat de zege Alberto Contador wegens doping was ontnomen. Frank (32) werd tijdens de laatste Ronde van Frankrijk betrapt op het gebruik van een verboden middel. Mogelijk wordt hij voor 2 jaar geschorst. "Hij heeft veel geld uitgegeven om zijn onschuld te bewijzen'', aldus vader Johnny. "Dit is geen leven.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
'Zaak-Armstrong bezorgt wielrennen geen slecht imago'
Voorzitter Pat McQuaid van de internationale wielrenunie UCI denkt dat de recente dopingonthullingen zijn sport weinig schade berokkenen.

"De sport gaat verder zonder om te kijken naar een individu die tegen de lamp is gelopen", vertelde de Ierse bestuurder rond de Aziatische kampioenschappen aan The Pioneer, een Engelstalige krant in India.

In januari bekende Lance Armstrong dat hij doping gebruikte in de jaren waarin hij domineerde in de Tour de France, tussen 1999 en 2005.

"Ten eerste is dat een zaak van tien, vijftien jaar terug. Destijds werden er middelen gebruikt die we niet konden opsporen", aldus McQuaid.

"Ten tweede boeken we dagelijks progressie als het op controles aankomt. Wij zijn de enige sport die het biologisch paspoort volledig heeft geadopteerd. We hebben de zaak-Armstrong, de hele controverse, achter ons gelaten. Het was geen klap voor het wielrennen en ik denk niet dat het de sport een slecht imago heeft bezorgd."

Rolmodellen

Volgens McQuaid zorgen de dopingverhalen er niet voor dat kinderen hun droom om wielrenner te worden opgeven.

"Ze moeten naar iconen van nu kijken. We hebben briljante atleten als Mark Cavendish en Bradley Wiggins die als rolmodel kunnen fungeren."

McQuaids termijn als UCI-voorzitter loopt aan het eind van dit jaar af. Hij hoopt in september te worden herkozen.
Ongelooflijk :X Het wielrennen is behoorlijk zijn geloofwaardigheid kwijtgeraakt meneer McQuaid. Een individu tegen de lamp gelopen? Come again? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
BreadFan schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:33:
[...]

Ongelooflijk :X Het wielrennen is behoorlijk zijn geloofwaardigheid kwijtgeraakt meneer McQuaid. Een individu tegen de lamp gelopen? Come again? :?
Volgens mij is iemand het spoor compleet bijster idd. Verbruggen gaf bijvoorbeeld zondag nog aan nog steeds niet goed EPO op te kunnen sporen.

En die namen van Cavendish en Wiggens? Tien jaar terug had hij Armstrong genoemd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
d'r wordt vast nog doping gebruikt, in de jaren 90 kon EPO niet gedetecteerd worden, nu is er vast iets anders dat ze niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
rik86 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:40:
d'r wordt vast nog doping gebruikt, in de jaren 90 kon EPO niet gedetecteerd worden, nu is er vast iets anders dat ze niet kunnen vinden
Tuurlijk, en het is daarom dat het WADA (Wereld Anti Doping Agentschap) ook steeds op zoek is naar nieuwe manieren om de nieuwe soorten doping te detecteren, het is niet zo dat ze een bloedstaaltje na 1 keer testen direct weg gooien hé :) Hoe denk je dat sommige mensen nog na lange tijd gepakt worden :p
WADA is committed to increasing the volume of research dedicated to developing new and improved detection methods for prohibited substances and methods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3373622/radioshack-stopt-met-sponsoring-wielerteam.html
Er blijft geeneen sponsor meer over als het zo doorgaat... Nissan was ook al gestopt. Who's next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
tweaker2010 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:03:
http://www.nu.nl/sport/3373622/radioshack-stopt-met-sponsoring-wielerteam.html
Er blijft geeneen sponsor meer over als het zo doorgaat... Nissan was ook al gestopt. Who's next?
Volgens mij is het van alle tijden dat sponsoren komen en gaan. RadioShack heeft straks 3 jaren als boegbeeld van een ploeg gefungeerd. Prima periode wat mij betreft. Ook zijn de aangevoerde redenen (fors verlies en meer focus op de Aziatisch markt) m.i. legitiem. Er zal zonder twijfel wel een mooie nieuwe sponsor gevonden worden. Je doet alsof de sponsoren bij bosjes afhaken. Daarvan is volgens mij geen sprake.

[ Voor 5% gewijzigd door argro op 19-03-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

argro schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:29:
[...]
Volgens mij is het van alle tijden dat sponsoren komen en gaan. RadioShack heeft straks 3 jaren als boegbeeld van een ploeg gefungeerd. Prima periode wat mij betreft. Ook zijn de aangevoerde redenen (fors verlies en meer focus op de Aziatisch markt) m.i. legitiem. Er zal zonder twijfel wel een mooie nieuwe sponsor gevonden worden. Je doet alsof de sponsoren bij bosjes afhaken. Daarvan is volgens mij geen sprake.
Je gaat voor het gemak even voorbij aan een heel belangrijke reden:
Ook de dopingaffaires rond Lance Armstrong, die in 2010 de Tour reed namens RadioShack, en Fränk Schleck zouden hebben meegewogen in de beslissing te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
tweaker2010 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:30:
[...]

Je gaat voor het gemak even voorbij aan een heel belangrijke reden:

[...]
'zouden hebben meegewogen', speculatie dus, maar het zal ongetwijfeld niet geholpen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 19-03-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook Vacansoleil zou overigens overwegen te stoppen, vóór eind mei zou men een besluit nemen of er na 2013 nog gesponsord wordt. Zowel DCM als Vacansoleil zouden erg twijfelen of men door moet, ivm de diverse dopingschandalen de laatste tijd.

Daarnaast zou men fors méér moeten gaan betalen aan de ploeg, want met het huidige budget komt men in 2014 al niet meer rond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Het lijkt er op dat de UCI Worldtour te duur is geworden voor veel sponsoren en daarmee teams. Te veel wedstrijden op alle continenten waaraan meegedaan moet worden om voldoende punten bijeen te scharrelen. En als dat niet lukt moeten de punten (lees renners met punten) gekocht worden voor te veel geld.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Moet zeggen dat ik e3 Harelbeke de mooiste koers van het jaar tot nu toe vond. Prachtige demonstratie van Cancellara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Het is toch moeilijk na te gaan of de moeilijkheid van sponsoren vinden te maken heeft met de diverse dopingverhalen of vanwege de crisis die nog steeds heerst, het is niet alsof dat ineens dit seizoen het geval is.
Ik moest tijdens Parijs-Nice ook wel lachen om Smeets, die zag een lege tribune bij de finish en dat was omdat de interesse in het wielrennen weg was wegens geloofwaardigheid.
Dat het behoorlijk koud was en er buiten de Tour nooit veel toeschouwers zijn bij Franse wedstrijden had hij het niet over, het is ook maar wat je wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Leuk stukje over Flecha in de Volkskrant. Ik ben benieuwd van Vacansoleil hiermee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Even een linkje erbij. Sowieso blijft het profwielrennen een aanfluiting. In Nederland zijn er dan een aantal renners "uit de kast gekomen", maar Menchov bijvoorbeeld fietst nog vrolijk rond. Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat deze jongeman zonder doping te gebruiken heeft rondgefietst in zijn Raboank periode. Zoals zovaak proberen de Nederlanders weer de braafste jongens uit de klas te zijn, maar internationaal lijkt het wel alsof het niemand wat interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Snik, weer een jaar avondetappe met Mart Smeets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ja, behoorlijk kansloos :) Zijn belofte van vorig jaar om dit jaar het stokje over te dragen aan een nieuwe generatie was dus behoorlijk loos. Hij is nu natuurlijk enorm de kop van jut mbt het falende journaille en wil ongetwijfeld zijn gram proberen halen, maar ik zie voor hem geen enkele kans van slagen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ravenger schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:24:
.... Hij is nu natuurlijk enorm de kop van jut mbt het falende journaille en wil ongetwijfeld zijn gram proberen halen, maar ik zie voor hem geen enkele kans van slagen meer.
Misschien is dat juist de bedoeling; hij hoeft niet meer om zijn carriere te denken om harde beschuldigingen te kunnen maken. Mocht hij toch fout zitten gaat hij gewoon met pensioen.

Jongere journalisten kunnen daar terecht wel veel huiveriger voor zijn.
Pagina: 1 ... 5 ... 154 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21