Mooie koers gezien vandaag
Pech dat Terpstra en Boom op zo'n moment lek rijden.....wel fijn dat Niki nog beslag kon leggen op de derde plaats.
zeker mooie koers!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Heb alleen de laatste 15km gezien. Zat Boom er goed bij alvorens hij lek reed? Jammer van Sep, maar wel knap. En prima 3e plek van Niki!
Boom zat, samen met Terpstra, in het wiel van Cancellara toen het gebeurde geloof ik. Het moment zelf had ik niet gezien.
Ik als belg had toch echt gehoopt dat Sep het kon afmaken.
Verder moet ik ook mijn complimeten geven aan quickstep (Stybar en Vandenbergh reden een zeer sterke koers. Terpstra reed ook zeer slim door eerst Cancellara van de kopgroep te houden, en dan toch nog 3de te worden. )
Persoonlijk vond ik Boom wat minder, het was een situatie die we vaak van hem zien. Hij is wel mee maar kan het niet afmaken, vaak omdat hij zichzelf opblaast.
Ook een zeer mooi interview met een erg emotionele Vanmarcke klik
Verder moet ik ook mijn complimeten geven aan quickstep (Stybar en Vandenbergh reden een zeer sterke koers. Terpstra reed ook zeer slim door eerst Cancellara van de kopgroep te houden, en dan toch nog 3de te worden. )
Persoonlijk vond ik Boom wat minder, het was een situatie die we vaak van hem zien. Hij is wel mee maar kan het niet afmaken, vaak omdat hij zichzelf opblaast.
Ook een zeer mooi interview met een erg emotionele Vanmarcke klik
Boom kan de verwachtingen (nog) niet waarmaken dit voorjaar inderdaad. Of wij nu te veel van hem verwachten of dat hij de juiste vorm nog niet heeft bereikt is dan de vraag. Ik neig naar het eerste...
Volgens de Belg reden zowel Boom als Terpstra lek en toen is Cancellara vertrokken, de info kregen ze van Meeganck die dat van de koersradio had gehoord.Zeddicius schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:40:
Boom zat, samen met Terpstra, in het wiel van Cancellara toen het gebeurde geloof ik. Het moment zelf had ik niet gezien.
Only fools are enslaved by time and space.
Beide. Over het algemeen verwachten wij in Nederland wel te veel van jonge renners vind ik. Toen Cancellara zo oud was als Boom nu had hij weliswaar 1 keer de Ronde gewonnen, maar het echte oogsten kwam pas later. Zo ook met bijvoorbeeld Gesink. Toen Evans zou oud was als Gesink nu, had nog nooit iemand van hem gehoord. Al zijn ereplaatsen zijn van na zijn 30ste, op een 4de plaats in de Ronde van Lombardije na (2004).Zeddicius schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:33:
Boom kan de verwachtingen (nog) niet waarmaken dit voorjaar inderdaad. Of wij nu te veel van hem verwachten of dat hij de juiste vorm nog niet heeft bereikt is dan de vraag. Ik neig naar het eerste...
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Zo jammer van Stybar
Hij zat goed mee, en ik had graag gezien wat hij in de laatste kilometers nog had kunnen doen tegen Cancellara. Dat ondanks dat ik groot Cancellara-fan ben. Cancellara was vandaag 'the man to beat', maar als hij vandaag op klasse geklopt zou zijn door Stybar of Vanmarcke had ik daar volledig vrede mee gehad.
Desalniettemin mooie koers. Wel jammer dat OPQS in een paar minuten tijd 2 renners kwijtraakt door gedoe met toeschouwers. Maar misschien moet je dan ook gewoon middenop gaan rijden.
Desalniettemin mooie koers. Wel jammer dat OPQS in een paar minuten tijd 2 renners kwijtraakt door gedoe met toeschouwers. Maar misschien moet je dan ook gewoon middenop gaan rijden.
Launching containers into space
Ja, dat is dan ook wel weer zo. Hopelijk gaan onze jongens ook oogsten als ze wat rijper zijn gewordenargro schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:42:
[...]
Beide. Over het algemeen verwachten wij in Nederland wel te veel van jonge renners vind ik. Toen Cancellara zo oud was als Boom nu had hij weliswaar 1 keer de Ronde gewonnen, maar het echte oogsten kwam pas later. Zo ook met bijvoorbeeld Gesink. Toen Evans zou oud was als Gesink nu, had nog nooit iemand van hem gehoord. Al zijn ereplaatsen zijn van na zijn 30ste, op een 4de plaats in de Ronde van Lombardije na (2004).
Dit is wel cool:
NOS Sport goes “Inside Blanco” during the 100th Tour de France!
NOS Sport goes “Inside Blanco” during the 100th Tour de France!
hier een filmpje over de andere kant van het wedstrijdwielrennen. Zeer mooi gedaan.
Gaaf
Lijkt mij leuk om op zo'n manier eens achter de schermen van een pro team te kunnen kijken

Zowel de Ronde van Vlaanderen als Parijs-Roubaix werden niet integraal uitgezonden in Italië, en net in dat hotel was er geen WiFi ... Wel jammer om 2 klassiekers te missen, al had ik wel mijn geld gezet op ofwel Cancellara ofwel Sagan. Al vraag ik me wel af wat Boonen had kunnen doen zonder zijn gebroken ribWhieee schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:26:

Mooie beelden ja, mogen ze meer doen!Anton.net schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:55:
hier een filmpje over de andere kant van het wedstrijdwielrennen. Zeer mooi gedaan.
Als boonen had meegereden in Parijs-Roubaix had een opqs-renner gewonnen. Ik zeg niet dat boonen had gewonnen, maar dan maakten Stybar of bv Terpstra ook veel meer kans.JimDB schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:23:
[...]
Zowel de Ronde van Vlaanderen als Parijs-Roubaix werden niet integraal uitgezonden in Italië, en net in dat hotel was er geen WiFi ... Wel jammer om 2 klassiekers te missen, al had ik wel mijn geld gezet op ofwel Cancellara ofwel Sagan. Al vraag ik me wel af wat Boonen had kunnen doen zonder zijn gebroken rib
In de laatste 20km waren er ong. nog 10 renners die de koers maakten, daar waren Stybar, Vandenbergh en Terpstra bij. Bovendien was Chavanel diegene die het volgend peloton leidde. Zet daar maar eens een goede Boonen bij, ik weet het dan wel hoor.
Zeker! Ik vind deze ook wel mooi:
Oef.....daar ga je dan met zijn allen:
Hopelijk is iedereen ok. Renshaw naar het ziekenhuis naar het schijnt.
Beste valpartij...
Lastest news from Turkey: Renshaw has a concussion and lost a tooth. He also complains of pain in his neck. Collarbone needs further examinations of the medical team. It is still unclear if the collarbone is fractured. Theo Bos also in hospital with upper leg injury
Mooi Allemachtig, zie zijn fiets ook tegen die boom vliegen in de middenberm zeg.
[ Voor 12% gewijzigd door ravenger op 23-04-2013 09:33 ]
Mooi?ravenger schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:08:
Mooi, zie zijn fiets ook tegen die boom vliegen in de middenberm zeg.
Streektaal, sorry

Tering, beste ellende dat zeg. Ook echt over de gehele breedte van de weg, ik kan me geen valpartij herinneren die zo breed over de weg eindigt. Over smallere weggetjes raakt een weg ook wel eens geblokkeerd, maar dit is twee volledige rijbanen helemaal dicht.Zeddicius schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:35:
Oef.....daar ga je dan met zijn allen:
[video]
De Giro komt eraan, nog 9 dagen
Weet iemand of Contador ook mee doet?
Contador gaat 100% voor de Tour, en doet dit jaar niet mee aan de Giro.ravenger schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:49:
De Giro komt eraan, nog 9 dagenWeet iemand of Contador ook mee doet?
Even gekeken op de Gazzetta dello Sport. Die hebben een kort artikeltje met een overzichtje van de kopmannen online staan.
http://www.gazzetta.it/Ci...e-corsa-20286440150.shtml
Kan best interessant worden.
Hesjedal verdedigt zijn titel tegen o.a. Wiggins, Nibali, Samuel Sánchez, Basso, Evans, Gesink, ...
[ Voor 43% gewijzigd door Zamorano op 25-04-2013 15:59 ]
Wiggins heeft wel een heel sterk team zeg, met o.a. Cataldo, Henao, Uran, Zandio en Siutsou maakt hij toch wel aardige goede kans.
Nibali overigens ook, met Tiralongo, Kessiakoff, Aru en Brajkovic.
Mijn gok is dat het tussen die twee zal gaan.
Sanchez lijkt niet in vorm (en Euskaltel neemt relatief weinig sterke renners mee), Basso is al oud en zakt altijd door het ijs, Evans gebruikt de Giro als voorbereiding voor de Tour, en Gesink zakt ook vaak door het ijs.
Hesjedal is nog weinig over te zeggen, afaiik heeft Garmin haar selectie nog niet bekend gemaakt.
Ik ga iig weer kijken (naar de Belg uiteraard)
Nibali overigens ook, met Tiralongo, Kessiakoff, Aru en Brajkovic.
Mijn gok is dat het tussen die twee zal gaan.
Sanchez lijkt niet in vorm (en Euskaltel neemt relatief weinig sterke renners mee), Basso is al oud en zakt altijd door het ijs, Evans gebruikt de Giro als voorbereiding voor de Tour, en Gesink zakt ook vaak door het ijs.
Hesjedal is nog weinig over te zeggen, afaiik heeft Garmin haar selectie nog niet bekend gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 25-04-2013 16:32 ]
Virussen? Scan ze hier!
Helaas is de webstream van Sporza alleen in belgie te bekijken
Gelukkig heb ik een Eurosport Player abbootje, want van de NOS hoeven we niets te verwachten
Eurosport heeft overigens Thijs Zonneveld als co-commentator voor de Giro, dus das nog best aardig.

Wiggins en Nibali zullen van de Giro ook wel echt een doel hebben gemaakt.
Ik zie in Uran overigens wel een sterke 2e kopman. Er zijn redelijk wat heuvel-/bergetappes en maar 1 lange vlakke tijdrit. Niet echt iets voor Wiggins vermoed ik.
Ben trouwens ook wel benieuwd wat Betancur nog kan laten zien.
Ik zie in Uran overigens wel een sterke 2e kopman. Er zijn redelijk wat heuvel-/bergetappes en maar 1 lange vlakke tijdrit. Niet echt iets voor Wiggins vermoed ik.
Ben trouwens ook wel benieuwd wat Betancur nog kan laten zien.
Zover ik weet is de verwachting dat Garmin hetvolgende meebrengt, maar inderdaad nog niet bevestigd:wildhagen schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:32:
Alex Howes
Christian Vandevelde
Peter Stetina
Ryder Hesjedal
Thomas Dekker
Vorig jaar had de NOS een livestream op internet, met commentaar. Dit was echter web-only en niet op tv. In het weekend werden wel etappes op tv uitgezonden, met de gebruikelijke commentatoren.ravenger schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:15:
Helaas is de webstream van Sporza alleen in belgie te bekijkenGelukkig heb ik een Eurosport Player abbootje, want van de NOS hoeven we niets te verwachten
Overigens heb ik het girotopic voor dit jaar aangemaakt, [Wielrennen] Giro d'Italia 2013
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Zie http://nos.nl/artikel/464790-wielerkalender-2013.html. Alleen de samenvatting online volgens dit schema, vandaar. Net even gevraagd ook aan Martijn Hendriks (redactie NOS Studio Sport):
@hendriksmj: alleen samenvattingen op tv en internet... helaas.
[ Voor 38% gewijzigd door ravenger op 26-04-2013 09:42 ]
Oh dat is inderdaad wel heel zuur. Ik vond de oplossing van vorig jaar best prettig werken. Dat wordt dan weer sports-livez opzoeken.
Bron: nu.nlDe drie beschikbare wildcards voor de Ronde van Frankrijk zijn bij Franse ploegen terechtgekomen.
De tourorganisatie ASO maakte zaterdag bekend dat ook renners van Europcar, Sojasun en Cofidis op 29 juni op Corsica aan de start staan voor de honderdste editie van het evenement.
Onder meer de Zwitserse formatie IAM, het Duitse NetApp en het Franse Bretagne-Séché aasden ook op een deelnamebewijs maar werden gepasseerd.
De Nederlandse ploegen Blanco Pro Cycling, Vacansoleil-DCM en Argos-Shimano zijn op grond van hun WorldTour-status automatisch welkom.
Jammer, ik had liever IAM gezien ipv Sojasun. Met alle respect voor Sojasun, maar ik sla IAM toch iets hoger aan. Europcar en Cofidis is wel OK denk ik.
Virussen? Scan ze hier!
Ze zullen Voeckler en Rolland zeker niet uit de Tour laten. Maar dan had ik ook liever IAM gezien dan Sojasun.
[ Voor 5% gewijzigd door PowerUp op 28-04-2013 20:01 ]
Wildcards voor de Vuelta zijn nu ook bekend:
Beetje zuur voor IAM, geen enkele grote ronde voor ze, ondanks toch enkele redelijk grote namen in hun team (Haussler, Lofkvist, Larsson, Tschopp).
Bron: http://www.wielerflits.nl...al-netapp-en-cofidis.htmlDe organisatie Vuelta à España heeft bekend gemaakt welke ploegen dit seizoen kunnen rekenen op een wildcards voor de Spaanse rittenkoers. Het gaat om het Spaanse Caja Rural, het Duitse NetApp-Endura en het Franse Cofidis. Net als de Tour de France deelt de Vuelta dus maar drie wildcards uit. Dit is het gevolg van het feit dat er dit seizoen negentien WorldTour-ploegen zijn, die allemaal automatisch startrecht hebben.
Voor Caja Rural en NetApp-Endura wordt het de eerste grote ronde van het seizoen. Cofidis, dat al jaren een vaste waarde is in de Spaanse ronde, zal eerder ook al de Ronde van Frankrijk betwisten. Het Zwitserse IAM Cycling valt net als bij de Giro d'Italia en de Tour de France buiten de boot.
De Vuelta à España start dit jaar op 24 augustus is Vilanova de Arousa aan de Spaanse westkust, en finisht op 15 september in Madrid. Vorig jaar ging de eindzege naar Alberto Contador.
Beetje zuur voor IAM, geen enkele grote ronde voor ze, ondanks toch enkele redelijk grote namen in hun team (Haussler, Lofkvist, Larsson, Tschopp).
Virussen? Scan ze hier!
Dat dacht ik ook al,PowerUp schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:00:
Ze zullen Voeckler en Rolland zeker niet uit de Tour laten. Maar dan had ik ook liever IAM gezien dan Sojasun.
Wat mij aan het denken heeft gezet...
Voeckler is naar mijn mening toch wel een renner die tot de top behoort, hoe kan het dan dat hij niet in een worldtour ploeg zit..
Denk dat dit komt omdat hij niet tot de absolute top hoort, dus bij andere (niet Franse) ploegen niet de echte kopman is. Bij Europcar krijgt hij deze kans wel.
Daarnaast zijn Franse vooral geintresseerd in de Franse koersen en zijn de Giro en de Vuelta niet van belang. Dat maakt het nut van een worldtour ploeg voor zon renner ook kleiner, want de wildcard voor de tour krijgt die ploeg toch wel.
Daarnaast zijn Franse vooral geintresseerd in de Franse koersen en zijn de Giro en de Vuelta niet van belang. Dat maakt het nut van een worldtour ploeg voor zon renner ook kleiner, want de wildcard voor de tour krijgt die ploeg toch wel.
Ze willen ook geen WorldTour-status, zie dit stukje: http://blogs.bettor.com/T...World-Tour-status-a193230
Virussen? Scan ze hier!
Mwa, Fransen verdienen meer bij Franse ploegen dan ze bij andere ploegen kunnen verdienen, uitgezonderd echter toppers als Jalabert b.v. Voor een Franse ploeg is het bijna ook van levensbelang om de Tour te mogen rijden en zonder Fransen in de TdF zal er bijna geen Fransoos meer kijken. Nu is Frankrijk iets extremer maar het geldt eigenlijk voor alle landen. In "Duitse" wedstrijden krijgen ook kleine vage ploegjes uit Duitsland een wildcard. Je hoort eigenlijk alleen maar commentaar over het uitdelen van Wildcards in de TdF. Het werkt namelijk 2 kanten op, grotere races mogen rijden betekend betere renners kunnen contracteren is betere prestaties is betere sponsoren is de mogelijkheid tot groei. IAM zal ongetwijfeld een wildcard krijgen voor de ronde van Zwitserland en hebben denk ik de pech dat Italie veel kleine[re] ploegjes heeft want vaak is een ploeg uit een buurland commercieel ook nog wel aantrekkelijk voor een ronde. Ach die Zwitsers hebben voldoende geld dus die kopen voor volgend seizoen wel een WT ploeg bij elkaar.Jwlb schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:12:
Denk dat dit komt omdat hij niet tot de absolute top hoort, dus bij andere (niet Franse) ploegen niet de echte kopman is. Bij Europcar krijgt hij deze kans wel.
Dat laatste is dus inmiddels achterhaald lees ik net hierboven.
Bron: http://wielerflits.nl/nie...f-nederlandse-ritten.htmlDe Ronde van Spanje start in 2015 met vijf ritten in Nederland. Dat vertelde Jos Vaessen - directeur van het Nederlandse organisatiecomité - aan RTV Drenthe. De Vuelta begint over twee jaar met een ploegentijdrit in Emmen.
Na de openingsrit in Drenthe start het peloton op de tweede dag in het Friese Bolsward aan een rit die eindigt in Leeuwarden. De route zou voor een belangrijk deel langs de Elfstedenroute gaan. De derde rit gaat van Bolsward naar Alkmaar. Vanuit Alkmaar vertrekt men in de vierde etappe naar het zuiden, waar er nog wordt onderhandeld met een aankomstplaatst. De vijfde rit kent zijn start en aankomst in Breda. Op 27 mei wordt er in het Friese Bolsward een haalbaarheidsrapport gepresenteerd.
De Ronde van Spanje startte eerder in 2009 in Nederland. Toen was er een proloog op het circuit van Assen en aankomsten in Emmen en Venlo. Nadat de provincie Drenthe zijn steun terugtrok, was het twijfelachtig of de Ronde van Spanje nog wel naar Nederland zou komen. Dit lijkt het organisatiecomité nu toch te lukken.
5 van de 21 etappes, oftewel bijna een kwart. Dat vind ik wel erg veel, dat is geen Vuelta a Espana meer, maar een Vuelta a Nederlanda (oid)
Wel leuk voor de toeschouwers overigens, ik denk dat ik zeker even in Breda (woon ik vlak bij) ga kijken
Virussen? Scan ze hier!
Vind ik ook wel veel ja. Wel leuk dat ze starten in mijn woonplaats
.
Mja, de UCI heeft nu de regel dat er minstens 5 ritten moeten worden gereden voor een rustdag, en dan is het dus niet mogelijk om er 3 te doen en dan naar Spanje te verkassen bijvoorbeeld
Sanchez mag ook weer rijden kennelijk: http://www.nu.nl/sport/34...-weer-koersen-blanco.html terwijl er toch veel aanwijzingen zijn dat hij daadwerkelijk iets met Fuentes van doen had; slechte zaak voor Blanco dus, het lijkt me niet dat ze er blij mee zijn.
Sanchez mag ook weer rijden kennelijk: http://www.nu.nl/sport/34...-weer-koersen-blanco.html terwijl er toch veel aanwijzingen zijn dat hij daadwerkelijk iets met Fuentes van doen had; slechte zaak voor Blanco dus, het lijkt me niet dat ze er blij mee zijn.
Ze kunnen natuurlijk ook starten in nederland, de eerste etappe er rijden en dan via belgië en frankrijk naar beneden rijden, met steeds enkele verplaatsingen er tussen van een 100 kilometer. Dan ben je ook in 5 etappes in Spanje, 6 zonder grote verplaatsingen, maar dan wel met een zeer gevarieerde eerste week.
[ Voor 5% gewijzigd door krvabo op 08-05-2013 22:17 ]
Volgend jaar misschien een 4e Nederlandse profploeg?
Bron: http://www.nu.nl/sport/34...bs-bouwt-wielerploeg.htmlGert Jakobs wil in 2014 met een geheel Nederlandse ploeg zijn opwachting maken in het peloton.
De oud-renner ergert zich aan de mentaliteit van een deel van de huidige Nederlandse coureurs en mist rittenkapers, zoals bijvoorbeeld Jan Raas was in de jaren zeventig en tachtig.
''Ik ben bezig met een volksploeg waar heel Nederland achter staat. We moeten weer gaan winnen", zegt hij zaterdag in De Telegraaf.
Jakobs is in gesprek met een aantal partijen, die graag wil instappen. ''Later deze maand moet dat rond zijn. Er zijn verschillende potentiële sponsors heel enthousiast. We gaan werken met talenten, die bij ons een verdere opleiding kunnen volgen."
"We zijn niet op zoek naar klassementsrenners, maar naar coureurs die er in de klassiekers staan. En voor de overwinning mee kunnen doen. In de eendagswedstrijden moeten we scoren."
Virussen? Scan ze hier!
'Amerikaanse Belkin mogelijk nieuwe sponsor Blanco''
Als dat doorgaat zullen er wel wat Amerikaanse renners naar binnen geschoven gaan worden.
Ben alleen benieuwd of de licentie dan Nederlands blijft of dat die ook overgaat naar de VS.
Als dat doorgaat zullen er wel wat Amerikaanse renners naar binnen geschoven gaan worden.
Ben alleen benieuwd of de licentie dan Nederlands blijft of dat die ook overgaat naar de VS.
Virussen? Scan ze hier!
Als het doorgaat, dan vermoed ik dat over niet al te lange termijn niet meer herkenbaar is dat de ploeg ooit Nederlands is geweest. Wat dat betreft wordt dan mooi ruimte gemaakt voor de nieuwe ploeg van Jacobs.wildhagen schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:04:
'Amerikaanse Belkin mogelijk nieuwe sponsor Blanco''
En zojuist, superheet van de pers, is idd bevestigd dat Vacansoleil stopt: http://www.vacansoleildcm...-te-zullen-verlengen.htmlwildhagen schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:02:
Ook Vacansoleil zou overigens overwegen te stoppen, vóór eind mei zou men een besluit nemen of er na 2013 nog gesponsord wordt. Zowel DCM als Vacansoleil zouden erg twijfelen of men door moet, ivm de diverse dopingschandalen de laatste tijd.
DCM had enkele dagen geleden al gezegd te gaan stoppen.
Virussen? Scan ze hier!
OMG.... de rit van vandaag in de Ronde van Californië is gewonnen door.... Jens Voigt! Ik wist niet eens dat die man nog rondreed, hij is al 41. En dan toch nog een rit in een toch vrij grote en zware koers winnen, dat doet die netjes....
Virussen? Scan ze hier!
Held! Zeer sympathieke renner.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Met een beetje pech is er dus volgend seizoen geen NL ploeg meer in de protour. Dat zou na al die tijd wel wat sneu zijn. Tenminste... ik kan me niet voorstellen dat Jacobs naast een sponsor ook zomaar een licentie weet te bemachtigen.argro schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:57:
[...]
Als het doorgaat, dan vermoed ik dat over niet al te lange termijn niet meer herkenbaar is dat de ploeg ooit Nederlands is geweest. Wat dat betreft wordt dan mooi ruimte gemaakt voor de nieuwe ploeg van Jacobs.
Ik ben het trouwens wel met Jacobs eens: als Gesink voor de top 5 gaat, waarom heeft hij dan twee man met zich mee bergop? Hij kan toch ook gewoon bij iemand in het wiel gaan hangen? Het is niet zo alsof iemand zijn positie aanvalt ofzo...
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Tijdens de AGR veel besproken en nu komt de aap uit de mouw:
http://www.cyclingweekly....th-banned-dr-ferrari.html
http://www.cyclingweekly....th-banned-dr-ferrari.html
wildhagen schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 06:15:
OMG.... de rit van vandaag in de Ronde van Californië is gewonnen door.... Jens Voigt! Ik wist niet eens dat die man nog rondreed, hij is al 41. En dan toch nog een rit in een toch vrij grote en zware koers winnen, dat doet die netjes....
*proest*"At that time I didn't know he was banned."
Leuke overwinning voor Voigt
http://www.nu.nl/sport/34...gerd-niet-meer-nodig.html
Goede-doelen PR-mannetjes die enkel het vermeende imago-probleem voor ogen hebben, niet willen zien dat Boogerd slechts een radertje in, en, in zekere zin, slachtoffer van, het systeem is; niet zijn naar buiten treden willen respecteren (welk signaal geven ze hiermee af, vraag ik mij af? Eerlijkheid van het individu is een slecht ding? Werkelijk, goede-doelen PR-mannetje? Ik zou denken dat (Boogerd's) eerlijkheid past op een goede-doelen affiche; maar nee heh, goede-doelen PR-mannetjes, dat vermeende imago-probleem ...) .
Niet willen zien dat het nog steeds zwart van de mensen staat langs de grote wedstrijden?
Weet je wat goede-doelen PR mannetjes? Mijn deur blijft voortaan dicht voor jullie.
Goede-doelen PR-mannetjes die enkel het vermeende imago-probleem voor ogen hebben, niet willen zien dat Boogerd slechts een radertje in, en, in zekere zin, slachtoffer van, het systeem is; niet zijn naar buiten treden willen respecteren (welk signaal geven ze hiermee af, vraag ik mij af? Eerlijkheid van het individu is een slecht ding? Werkelijk, goede-doelen PR-mannetje? Ik zou denken dat (Boogerd's) eerlijkheid past op een goede-doelen affiche; maar nee heh, goede-doelen PR-mannetjes, dat vermeende imago-probleem ...) .
Niet willen zien dat het nog steeds zwart van de mensen staat langs de grote wedstrijden?
Weet je wat goede-doelen PR mannetjes? Mijn deur blijft voortaan dicht voor jullie.
[ Voor 11% gewijzigd door CynicRelief op 17-05-2013 20:26 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Wat een aanstellerij zeg, kom op. Dus als een fraudeur netjes toegeeft talloze mensen bedrogen te hebben is de eerlijkheid van het individu te prijzen? En ondanks dat er veel 'slechterikken' waren in het wielrennen, en er vast nog steeds ook zijn, doet niets af aan het feit dat Boogerd, net als velen anderen, iedereen in de zeik heeft genomen. Volledig terecht dat ze hem laten vallen.CynicRelief schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:15:
http://www.nu.nl/sport/34...gerd-niet-meer-nodig.html
Goede-doelen PR-mannetjes die enkel het vermeende imago-probleem voor ogen hebben, niet willen zien dat Boogerd slechts een radertje in, en, in zekere zin, slachtoffer van, het systeem was; niet zijn naar buiten treden willen respecteren (welk signaal geven ze hiermee af, vraag ik mij af? Eerlijkheid van het individu is een slecht ding? Werkelijk, goede-doelen PR-mannetje?)
Als slechts een klein 'onderdeel' van een systeem, een kruimeldief in dienst van hogere fraudeurs, en als een van de weinige die naar buiten treedt, vind ik het nogal wrang inderdaad, dat een enkeling als Boogerd die last moet dragen. Ik zou me, als voormalig innemer en voor goede-doelen linten-knippende of afficherende, nu wel twee keer bedenken. Hoezo, 'goede' doelen, nu ze kennelijk eerlijkheid en openheid negeren?TB1989 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:27:
[...]
Wat een aanstellerij zeg, kom op. Dus als een fraudeur netjes toegeeft talloze mensen bedrogen te hebben is de eerlijkheid van het individu te prijzen? En ondanks dat er veel 'slechterikken' waren in het wielrennen, en er vast nog steeds ook zijn, doet niets af aan het feit dat Boogerd, net als velen anderen, iedereen in de zeik heeft genomen. Volledig terecht dat ze hem laten vallen.
[ Voor 5% gewijzigd door CynicRelief op 17-05-2013 20:52 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Kritiek hebben is altijd zo simpel, als Gesink voor de top5 gaat waarom heeft hij dan geen 2 man met zich mee? Zoiets zou Jacobs gezegd hebben als Gesink ze niet had. Als het onzin zou zijn om iemand bij je te hebben waarom doen ze het dan allemaal? Jacobs vergeet zeker dat er nog wel eens een afdaling en/of een stuk vlak zit tussen 2 cols. Als hij dan alleen zit en b.v. lek rijdt zal Jacobs vast niet zeggen dat dat niet zo erg is omdat ze al in 3 ontsnappingen meezaten. Beetje niveau RTL7/VI/TdJ, zeuren om het zeuren en goedkoop scoren imo.Shabbaman schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:22:
[...]
Ik ben het trouwens wel met Jacobs eens: als Gesink voor de top 5 gaat, waarom heeft hij dan twee man met zich mee bergop? Hij kan toch ook gewoon bij iemand in het wiel gaan hangen? Het is niet zo alsof iemand zijn positie aanvalt ofzo...
De Jacobs die knechtte voor Van Poppel. Van Poppel had ook wel zelf in iemand anders wiel kunnen gaan zitten, dan was Jacobs niet nodig. Jacobs is een vrij simpele ziel...
Gelukkig hebben we, ook als er geen _serieuze_ Nederlandse zender aandacht aan besteedt, buitengewoon deskundig en kijkwaardig commentaar, en de chrono van André Meganck niet te vergeten, op de Belgische zenders!LoneRanger schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:38:
[...]
Kritiek hebben is altijd zo simpel, als Gesink voor de top5 gaat waarom heeft hij dan geen 2 man met zich mee? Zoiets zou Jacobs gezegd hebben als Gesink ze niet had. Als het onzin zou zijn om iemand bij je te hebben waarom doen ze het dan allemaal? Jacobs vergeet zeker dat er nog wel eens een afdaling en/of een stuk vlak zit tussen 2 cols. Als hij dan alleen zit en b.v. lek rijdt zal Jacobs vast niet zeggen dat dat niet zo erg is omdat ze al in 3 ontsnappingen meezaten. Beetje niveau RTL7/VI/TdJ, zeuren om het zeuren en goedkoop scoren imo.
http://nos.nl/artikel/509...15-niet-in-nederland.html
Wel, niet, wel, nietDe start van de Ronde van Spanje van 2015 vindt niet in Nederland plaats.
Dat heeft de organisatie van de Vuelta per mail aan de betrokken provincies en gemeenten laten weten. Waarom Nederland is afgewezen, is vooralsnog onduidelijk.
Emmen zou als startplaats fungeren van de eerste etappe, een ploegentijdrit. De provincie Drenthe besloot in november echter vanwege de financiële crisis en de nasleep van het USADA-rapport geen bijdrage meer te leveren aan het plan.
Andere provincies hoopten nog wel op een start in Nederland en waren bezig om het gat van 600.000 euro te dichten dat was ontstaan door het terugtrekken van Drenthe.
Het gerucht gaat nu ook dat de TDF een tourstart gaat krijgen in Nederland, vanwege het belang dat ASO heeft in de organisatie van de Vuelta.
Andere geruchten zijn dat Boom naar Sky zou gaan en TJ Slaghter naar Greenedge, en Belkin zou al bezig zijn met het zoeken naar Amerikaanse renners
Ben benieuwd wat er met die ploeg gaat gebeuren dan, veel renners hebben een aflopend contract dit jaar: Bol, Brown, Ten Dam, Van Emden, Flens, Garate, Leezer, Martens, Renshaw, Slagter en Van Winden.
Andere geruchten zijn dat Boom naar Sky zou gaan en TJ Slaghter naar Greenedge, en Belkin zou al bezig zijn met het zoeken naar Amerikaanse renners
Wiggins zal de Tour niet gaan rijden, hij is nog niet hersteld van het knie-debacle in de Giro.
Enerzijds misschien maar beter ook, anders was het waarschijnlijk oorlog geworden tussen Froome en Wiggins. Anderszijds had dat misschien wel mooie plaatjes opgeleverd
Enerzijds misschien maar beter ook, anders was het waarschijnlijk oorlog geworden tussen Froome en Wiggins. Anderszijds had dat misschien wel mooie plaatjes opgeleverd
Virussen? Scan ze hier!
Ik hoop dat de belg Jurgen van den broeck hier gebruik van kan maken.wildhagen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:28:
Wiggins zal de Tour niet gaan rijden, hij is nog niet hersteld van het knie-debacle in de Giro.
Hij is een sportman die echt alles over heeft voor zijn sport, en weet dat als hij er hard voor werkt ook iets kan bereiken.
Vorig jaar 4de. Deze keer zonder Nibali en Wiggens...
Het had waarschijnlijk wel een mooie soap opgeleverd. Denk alleen dat ze in huize Froome hier wel blij meezijn, al wordt hopelijk voor hem Porte geen bedreiging voor het klassement.wildhagen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:28:
Denk niet dat het podium er in zit voor Van den Broeck. Contador en Rodriguez doen dit jaar ook weer mee en die schat ik toch hoger in. Maar een Belg of Nederlander op het podium zal natuurlijk altijd leuk zijn, ook al ben ik niet zo fan van de manier van rijden van Van den Broeck.Anton.net schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:56:
[...]
Ik hoop dat de belg Jurgen van den broeck hier gebruik van kan maken.
Hij is een sportman die echt alles over heeft voor zijn sport, en weet dat als hij er hard voor werkt ook iets kan bereiken.
Vorig jaar 4de. Deze keer zonder Nibali en Wiggens...
Evans + van Garderen mag je ook niet vergetenYNhuis schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:41:
[...]
Het had waarschijnlijk wel een mooie soap opgeleverd. Denk alleen dat ze in huize Froome hier wel blij meezijn, al wordt hopelijk voor hem Porte geen bedreiging voor het klassement.
[...]
Denk niet dat het podium er in zit voor Van den Broeck. Contador en Rodriguez doen dit jaar ook weer mee en die schat ik toch hoger in. Maar een Belg of Nederlander op het podium zal natuurlijk altijd leuk zijn, ook al ben ik niet zo fan van de manier van rijden van Van den Broeck.
Dit besluit van Wiggins versterkt alleen maar mijn mening over deze renner.
Hij had het toch niet verdiend om als kopman naar de tour te gaan. Hij heeft op de weg amper iets bewezen. Oke, hij won de tour 2012, met een ploeg die sterker was dan hemzelf, en een gebrek aan zware tegenstand. Uran en Froome verdienen het wel.
Blanco wordt dus Belkin, het is officieel volgens de telegraaf: http://www.telegraaf.nl/t...we_sponsor__Blanco__.html
AMSTERDAM -
De Amerikaanse firma Belkin heeft een contract voor tweeënhalf jaar met Team Blanco getekend. Vanaf komende Tour de France staat de firma op de shirts van de Nederlandse WorldTour-formatie. Hiermee lijkt de toekomst van de voormalige Rabobank-formatie gered.
Over vier weken zal Belkin op grootse wijze in de honderdste Tour de France gepresenteerd worden. Op zaterdag 29 juni op Corsica zullen Robert Gesink, Bauke Mollema en alle andere renners in de nieuwe shirts van de Amerikaanse formatie rijden. In Californië werd de knoop doorgehakt en een akkoord tot eind 2015 met de ploeg van teammanager Richard Plugge getekend. Voor 2014 hebben nog achttien renners uit de voormalige Rabo-formatie een doorlopend contract.
Enerzijds goed nieuws, anderzijds betekent dit wel dat de ploeg internationaler zou worden denk ik. De Nederlandse invloed zou denk ik teruglopen en 50% Nederlanders in deze ploeg in elke grote ronde is geen garantie meer.
Het einde van de Nederlandse ploeg lijkt mij. Tot en met 2014 zal de ploeg wel een Nederlands tintje houden, vanwege alle nog doorlopende contracten, maar daarna zal dat voorbij zijn. Waar in het verleden bij een keuze tussen twee renners diegene met het Nederlandse paspoort het voordeel van de twijfel kreeg, zal dat naar mijn verwachting straks niet meer zo zijn. Dat betekent m.i. het einde van vele Nederlanders bij die ploeg, vooral die renners met het Nederlander zijn als voornaamste meerwaarde. Voor de Rabobank had dat een betekenis, voor Belkin is het allemaal om het even.
http://www.wielerflits.nl...rogio-betrapt-op-epo.html
De ploeg die de Giro zo apart een mooie kleur gaf
[edit] oh ik zie nu wildhagen in "[Wielrennen] Giro d'Italia 2013"
De ploeg die de Giro zo apart een mooie kleur gaf
[edit] oh ik zie nu wildhagen in "[Wielrennen] Giro d'Italia 2013"
[ Voor 28% gewijzigd door krvabo op 03-06-2013 17:32 ]
Tja, verassend is het allemaal niet echt; goed dat hij is gepakt. Er zullen er nog wel een aantal volgen. Op naar een schone sport
Ik zapte er net in, op Eurosport. Overdag verdrongen door Roland Garros, 's avonds uitzending v ong 3 kwartier (incl reclamebreaks natuurlijk).FMS schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:20:
Wordt de Dauphiné nog ergens uitgezonden vandaag?
Vanaf vandaag is het 's middags live.Sassie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:15:
[...]
Ik zapte er net in, op Eurosport. Overdag verdrongen door Roland Garros, 's avonds uitzending v ong 3 kwartier (incl reclamebreaks natuurlijk).
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Een of andere Rus van Vacansoleil heeft positief getest op Hydroxy-ostarine/O-dephenyl-ostarin. Ik had nog niet van hem gehoord, noch van het middel
http://www.nu.nl/sport/34...nwege-positieve-test.html
Dat is natuurlijk wel een probleem voor Vacansoleil, gezien ze nog geen sponsors hebben voor het volgende seizoen.
http://www.nu.nl/sport/34...nwege-positieve-test.html
Dat is natuurlijk wel een probleem voor Vacansoleil, gezien ze nog geen sponsors hebben voor het volgende seizoen.
Ondertussen ligt er op de Tourmalet nog 10 meter sneeuw
https://www.facebook.com/grandtourmalet
Over een maand gaat de Tour erover
Over een maand gaat de Tour erover
Mooie overwinning van Mollema in de ronde van Zwitserland 
Werd wel weer eens tijd
(zijn laatste overwinning stamt uit 2010 vertelde Bauke net in het interview
Werd wel weer eens tijd

Reed knap weg ja en over Hesjedal heen. Mooie overwinning!
Door een sterke (klim)tijdrit is Mollema uiteindelijk van plek vijf naar plek twee gegaan. 
'Gelukkig' dat het verschil met de nummer één Rui Costa meer dan één minuut was, nu is de tijdstraf van 20 seconden die Mollema kreeg (voor het aannemen van een bidon waar het niet mocht), niet extra zuur.
Hopelijk houdt hij deze vorm vast naar de Tour
'Gelukkig' dat het verschil met de nummer één Rui Costa meer dan één minuut was, nu is de tijdstraf van 20 seconden die Mollema kreeg (voor het aannemen van een bidon waar het niet mocht), niet extra zuur.
Hopelijk houdt hij deze vorm vast naar de Tour
Sowieso een mooi weekend voor Blanco met de overwinningen van Boom [Ster ZLM] en Martens [Luxemburg].
Blanco Selection for @letour: @lars_boom @laurenstendam @RGUpdate Tom Leezer @BaukeMollema @LPNordhaug @bramtankink @sepvanmarcke @wynants82
Met Mollema als topman en top 10 als doel. Gesink krijgt een vrije rol.BreadFan schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:14:
Blanco Selection for @letour: @lars_boom @laurenstendam @RGUpdate Tom Leezer @BaukeMollema @LPNordhaug @bramtankink @sepvanmarcke @wynants82
Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Hopelijk kunnen ze wat potten breken.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Gesink kon de druk niet aan, vandaar dat ie kopman af is. Of is Mollema echt zoveel beter?
Of het de druk is weten we niet. Feit is wel dat hij minder koerst dan voor zijn beenbreuk. Goede keus om voor Mollema te gaan. Op dit moment de beste ronderenner.tweaker2010 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:53:
Gesink kon de druk niet aan, vandaar dat ie kopman af is. Of is Mollema echt zoveel beter?
Heeft iemand overigens zin om het tour topic te maken? Ik sla het een keertje over 
Lotto-Belisol, Quickstep, Rabo en Argos zijn nu bekend.
[edit] + Cannondale.
[edit] + Cannondale.
[ Voor 7% gewijzigd door krvabo op 18-06-2013 20:45 ]
Gesink heeft de Giro al gereden, al niet uit. Het plan van Blanco was sowieso al om Mollema de tour te laten rijden als kopman, en Gesink als meesterknecht mee te sturen.tweaker2010 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:53:
Als ik er aan toe kom knal ik er morgen één in elkaar, dan meld ik het hier wel. Mag er werk uit vorige topics gebruikt worden? Als een ander het doet ook graag melden hier, scheelt eventueel dubbel werkkrvabo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:15:
Heeft iemand overigens zin om het tour topic te maken? Ik sla het een keertje over
[edit] + Cannondale.
Ik ga er nu mee bezig.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 19-06-2013 09:46 ]
Ha!
Moest er net aan denken, doe op mijn werk nu ook mee met de cyclingnews tour ( http://fantasy.cyclingnews.com/ ), maar de GoTour is stiekem veul leuker!
Moest er net aan denken, doe op mijn werk nu ook mee met de cyclingnews tour ( http://fantasy.cyclingnews.com/ ), maar de GoTour is stiekem veul leuker!

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Ik ben al enkele jaren gestopt met alle Tourspellen. Pas als bekend is wie met welk middel rondrijdt kan ik de te verwachte prestaties uitrekenen en daaruit een team/winnaar samenstellen. Ik weet maar 1 ding en dat is dat Froome de Tour wint en wellicht Contador 2e wordt.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik zie net dat de Telegraaf hun tourspel ook hebben vernieuwd, toch maar weer eens een poging wagen. maar verder eens met Kamstra, de GoTour is idd leuker!
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Het nieuwe Tour 2013 topic nadert voltooiing, pff veel werk
Radioshack neemt het bejaardentehuis mee geloof ik? Voigt (41 jaar), Klöden (38 jaar), Zubeldia (36 jaar), Irizar (33 jaar). Gemiddeld volgens mij zowat het oudste team
Virussen? Scan ze hier!
Het zal niemand schokken, maar:
bronJetzt ist es also raus. Endlich. Ein verurteilter Dopingsünder ist Jan Ullrich schon seit über 16 Monaten, nun ist der ehemalige Sieger der Tour de France auch ein geständiger. Jahrelang hatte die Öffentlichkeit auf diesen einen Satz des einstigen deutschen Radsport-Helden gewartet: „Ja, ich habe gedopt.“
Gesink onderuit gegaan bij de start, Mollema en Bol afgestapt. Gaat al weer lekker bij Blanco
.
Zucht, die commentatoren... Zwaar verbaast dat Mollema afgestapt is.
Hoogerland de nieuwe NK, heel leuk voor hem. Zijn manier van praten blijft mooi
.
Zucht, die commentatoren... Zwaar verbaast dat Mollema afgestapt is.
Hoogerland de nieuwe NK, heel leuk voor hem. Zijn manier van praten blijft mooi
[ Voor 47% gewijzigd door Vos op 23-06-2013 16:44 ]
Ik ben al tijden klaar met dat kibbelende duo van de NOS 
Leuk voor Hoogerland ja. In ieder geval nu de Nederlandse driekleur in de Tour
Leuk voor Hoogerland ja. In ieder geval nu de Nederlandse driekleur in de Tour
Laten we hopen dat Hoogerland zich weer kan laten zien in de tour als twee jaar geleden. Met uitzondering van de etappe van de aanrijding.
Erg knap van Hoogerland na al die miserie met valpartijen/ongelukken
heel mooi voor Hoogerland. Had hem het ook echt gegund.
Die commentatoren van de nos.....sjah , normaal kijk ik altijd koers op belgische zenders , maar daar ws vandaag weinig NK op te zien
Die commentatoren van de nos.....sjah , normaal kijk ik altijd koers op belgische zenders , maar daar ws vandaag weinig NK op te zien
www.degroot-it.nl
En Robert Gesink een gekneusde rib, gaat lekker met die Nederlanders in aanloop naar de Tour...
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21