[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 7 ... 154 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31
tweaker2010 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:20:
En Robert Gesink een gekneusde rib, gaat lekker met die Nederlanders in aanloop naar de Tour...
Met wie gaat het nog meer niet lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mollema, die andere zogenaamde kopman die het dit jaar in de favorietenrol gedrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Omdat hij afstapt omdat hij voelt dat hij de benen niet heeft vandaag? Vind ik niet heel raar. Heeft vorige week toch laten zien prima mee te kunnen. Beetje overdreven reactie imo :) net of alle Nederlanders een dramatische voorbereiding draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Overigens heeft Dylan van Baarle zowel TT als wegwedstrijd gewonnen bij de beloften. Daar gaat Garmin wel wat aan hebben denk ik :)

Nu Belkin persco trouwens: http://www.belkin.com/us/ridethefuture

[ Voor 20% gewijzigd door ravenger op 24-06-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Blanco wordt Belkin Pro Cycling Team.
Het Blanco Pro Cycling Team heeft vandaag aangekondigd dat Belkin, bedenker van door mensen geïnspireerde technologieproducten de nieuwe hoofdsponsor wordt. Vanaf vandaag gaat de formatie Belkin Pro Cycling Team heten. Het team zal onder deze naam en met het Belkin-logo de strijd aangaan vanaf de start van de 100ste Tour de France. Belkin heeft getekend als hoofdsponsor tot en met 2015.

De twee-en-een-halfjarige overeenkomst begint tijdens de 100ste Tour de France
Afbeeldingslocatie: http://static.tagthelove.com/cms/9_21925bd7711db41b_1024box.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Vos op 24-06-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Nieuwe site: http://www.teambelkin.com/

Ploegleidersauto is ook al gespot:
Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/05d199e0e6f6d7b1d23ef40712496a6a_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:29
Er was gisteren een twitterride in Hilversum met Belkin. Iedereen kreeg een setje kleding bleek achteraf, balen dat ik niet ben gegaan! :P

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 25-06-2013 10:46 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sargan schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:23:
Ik zie net dat de Telegraaf hun tourspel ook hebben vernieuwd, toch maar weer eens een poging wagen. maar verder eens met Kamstra, de GoTour is idd leuker!
Lijkt het je wat? Een maat van me probeert me daar ook al jaren aan mee te laten doen, ik ben voorlopig alleen nog bij TourCoach gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Complimenten, de naam Belkin, en dat groen ihet tenue met dat zwart, ja I like.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Het valt hopelijk wat beter op dan het huidige Blanco tenue, ik heb echt moeite die renners te vinden in het peloton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:45:
Complimenten, de naam Belkin, en dat groen ihet tenue met dat zwart, ja I like.
Vond juist het Blanco tenue heel erg stylevol!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
LuPo schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:46:
Er was gisteren een twitterride in Hilversum met Belkin. Iedereen kreeg een setje kleding bleek achteraf, balen dat ik niet ben gegaan! :P
Baalde er ook van. Ik vond 25km wel een heel kort rondje om de fiets in de auto te gooien, en te ver weg voor een retourtje op de fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Garmin heeft vanmiddag ook eindelijk zijn selectie bekend gemaakt. Farrar gaat niet mee naar de Tour.
De selectie: Ryder Hesjedal, Dan Martin, David Millar, Andrew Talansky, Christian Vande Velde, Tom Danielson, Ramunas Navardausaks, Jack Bauer en Rohan Dennis.

Van Talansky verwacht ik erg veel, misschien weet hij wel de witte trui te winnen tijdens zijn debuut.

[ Voor 16% gewijzigd door tweaker2010 op 26-06-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Sterke ploeg hoor, lijken me ook zeker kanshebbers voor de ploegentijdrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Psst: Er is een TdF 2013 topic hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik erger me vandaag toch wel een beetje aan nu.nl.

Onmogelijk om Tour te winnen zonder doping
Armstrong heeft het over zijn tijdperk. Ik snap de inleiding ook niet.

Dit soort sensationele berichtgeving is buitengewoon slecht voor de wielersport. |:(

Ah kijk. Ze hebben het aangepast. Hulde hoor...

Eerst stond:
"Lance Armstrong is ervan overtuigd dat de renner die zich over ruim drie weken laat huldigen als winnaar van de Ronde van Frankrijk verboden middelen heeft gebruikt."

en nu:
"Lance Armstrong heeft aan de vooravond van de Ronde van Frankrijk nog eens benadrukt dat de Franse etappekoers in zijn tijd niet te winnen was zonder verboden medische hulp."

Derp.

[ Voor 40% gewijzigd door FMS op 28-06-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Beetje oud nieuws, maar Frank Schleck is dus ontslagen bij RadioShack. Hij zit dus een schorsing van een (klein?) jaar uit die over 2 weken afloopt, en ze ontslaan hem nu? :? Wat is dat voor vaag beleid? Ik zou haast zeggen dat daar iets anders achter zit dan zijn dopingschorsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Begint er steeds minder goed uit te zien voor Vacansoleil:
De kans is groot dat Vacansoleil-DCM volgend jaar eens stap terug doet naar ProContinentaal niveau. Dat vertelde Daan Luijkx aan de Belgische krant Het Nieuwsblad. De teammanager van de Nederlandse formatie heeft nog altijd geen nieuwe sponsor gevonden.

“We zoeken nog 60 tot 70 procent van het budget voor een WorldTour-ploeg,” bekende Luijkx. “Dat is de waarde van een titelsponsor. Bianchi wil zijn inbreng verhogen, maar geen titelsponsor worden. Halen we maar 2 tot 3 miljoen euro op, dan zetten we een stap terug en worden ProContinentaal”, geeft hij aan.

Luijkx heeft zijn renners verzocht tot het einde van de Tour niet bij een andere ploeg te tekenen. Enkele van hen – waaronder Thomas De Gendt – hebben een clausule in hun contract waarbij zijn kunnen vertrekken bij een terugkeer naar ProContinentaal niveau.
Bron: http://wielerflits.nl/nie...voor-vacansoleil-dcm.html

Als ze idd een stap lager gaan zitten, zullen een hele hoop van de betere renners wel vertrekken denk ik. Ten eerste omdat de ploeg ze dan niet meer kan betalen (veel kleiner budget en minder prijzengeld), en ten tweede omdat ze dan niet meer automagisch alle grote wedstrijden zullen rijden, maar afhankelijk worden van wildcards.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

BreadFan schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:14:
Beetje oud nieuws, maar Frank Schleck is dus ontslagen bij RadioShack. Hij zit dus een schorsing van een (klein?) jaar uit die over 2 weken afloopt, en ze ontslaan hem nu? :? Wat is dat voor vaag beleid? Ik zou haast zeggen dat daar iets anders achter zit dan zijn dopingschorsing.
Ze ontslaan hem niet, maar zijn contract was afgelopen en dat wordt niet verlengd. ;)
Nu het einde van de dopingschorsing van Fränck Schleck nadert, hebben Leopard en zijn partners een evaluatie gemaakt van een mogelijke nieuwe samenwerking. Het team heeft uiteindelijk besloten om het contract van de renner niet te hernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

http://www.wielerflits.nl...ga-pharma-quick-step.html

Frappant.
Nouja Uran is gewoon een heel goede renner uiteraard, maar OPQS is toch echt meer ingesteld op de sprint dan het echte klassementswerk dacht ik zo.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:42
De ploeg lijkt inderdaad op meerdere paarden te willen wedden. Maar het is wel te verklaren. Cav is niet meer alleen heerser van de sprints en wint gewoon een stuk minder. De etappes die hij gewonnen heeft, deed hij dat ook met een kleinere trein. Met andere woorden, er lijkt wat ruimte open te liggen voor wat klimmers. En met die jonge pool, maar ook Velits heb je al mensen die aardig de bergen in kunnen. Tel daar Terpstra en Chavanel bij die heuvel op best goed mee kunnen en je hebt al een aardige basis.

Daarnaast komt Uran van Sky af en kan dus TTT. Ook niet onbelangrijk voor Omega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar wat ze bij OPQS met Petacchi moeten is me dan toch een beetje een raadsel. Die gast is al 39. Hij zal wel in de trein van Cavendish komen (zelf wint hij al jaren nauwelijks meer, lijkt me ook logisch op die leeftijd), maar het lijkt me dat daar zat jongere mensen voor te vinden zijn....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
wildhagen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 07:33:
Maar wat ze bij OPQS met Petacchi moeten is me dan toch een beetje een raadsel. Die gast is al 39. Hij zal wel in de trein van Cavendish komen (zelf wint hij al jaren nauwelijks meer, lijkt me ook logisch op die leeftijd), maar het lijkt me dat daar zat jongere mensen voor te vinden zijn....
Ik lees dat hij ook sprinttrainer zal worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
In ander nieuws, Sayar - die nogal verrassend de Ronde van Turkije won - is gepakt op EPO :) Iedereen wist het al, maar toch mooi dat het is bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is weinig verassend idd.... een totaal onbekende renner die nog nauwelijks iets had gepresteerd, die opeens allerlei bekende toprenners, out of the blue, verslaat? Iets te mooi om waar te zijn.

Vraag me of dit het einde van de Ronde van Turkije gaat zijn, na Gabrovski vorig jaar, nu de 2e winnaar ook al betrapt..... zou wel zonde zijn, was op zich toch best een aardige ronde.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Tja, Gabrovski was van het zelfde team. Ze kunnen dat team nu gewoon weren natuurlijk, maar als het nog eens gebeurt is het wel einde verhaal vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las vanmorgen op Teletekst (pagina 668) dat er vandaag mogelijk 44 namen van renners bekend gemaakt zullen worden door de Franse senaatscommissie, die doping hebben gebruikt in de Tour de France van 1998. Volgens de Franse krant Le Monde gaat het in ieder geval om de top drie van die editie van de Tour (Marco Pantani, Jan Ullrich en Bobby Julich) en bronnen zouden deze krant ook gemeld dat ook Erik Zabel (winnaar groene trui) en minimaal drie Franse renners (Laurant Jalabert, Laurent Desbiens en Jacky Durand) op de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, de Tour de Dope van 1998. Zou dat echt iemand verbazen, na het gebeuren rondom Festina en TVM in die Tour?

Van de top-3 was het sowieso al bekend dat ze gedoped hebben, van de Top-20 staan een aantal sowieso al onder verdenking, bijvoorbeeld omdat ze voor hoogst verdachte ploegen reden (Mapei, US Postal, Telekom, Polti).

Een flink deel van die namen zal gok ik dan ook wel uit die ploegen komen.

Maarreh, er finishten toen maar 96 renners. Als er 44 geschrapt worden, blijven er 52 over. Wordt een leuk uitslagje dan :P

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2013 08:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Daar gaat Boogerd z'n 5e plek :P

Overigens wordt die rennersstaking uit die Tour met de dag hypocrieter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Voici les premiers noms de cyclistes dopés sur le Tour de France 1998 et 1999: Tafi, Zabel, Hamburger, Serrano, Heppner, Blijlevens, Minali, Cipollini, Sacchi, Mazzoleni, Durand, Olano, Desbiens, Pantani, Beltran, Ullrich (deux fois), Livingston...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:01:
Maarreh, er finishten toen maar 96 renners. Als er 44 geschrapt worden, blijven er 52 over. Wordt een leuk uitslagje dan :P
Dat een renner is afgestapt in die Tour betekend niet dat hij niet kan voorkomen op die lijst van 44, sterker nog ik denk dat heel veel "afstappers" juist op die lijst staan.
44 vind ik eigenlijk nog weinig voor 1998, wellicht dat ze over 10 jaar dit onderzoek nog een keer kunnen onderzoeken, liefst wel weer rond Juli dan met een uitslag komen natuurlijk.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Vooralsnog dus geen Bobby Julich, die 3e werd, en ook geen Boogerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Julich valt onder de 'verdachte' gevallen, net zoals o.a. Merckx, Chanteur, Moncassin, Zanini en O'Grady (verklaart wel meteen waarom die gisteren opeens gestopt is, terwijl hij er eerst nog een jaar aan wilde plakken....).

Maar Julich reed bij Cofidis, waar dopinggebruik structureel en endemisch was. Trek je eigen conclusies..

Anderen namen vind ik in niet zo verassend, of waren al bekend als dopinggebruikers (Hamburger, Heppner, Olano, Pantani, Beltran, Ullrich, Livingston, Tafi, Blijlevens), bijvoorbeeld gezien de ploegen waar ze reden.

Maar er komen nog meer namen, dit is maar een kleine greep. Probleem is dat men alleen de staalnummers van de tests heeft vrijgegeven en niet de namen zelf, dit moet men dus nog matchen met de namen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Blijlevens werd eerder toch ook weleens 'genoemd'? Wat is er trouwens zo bijzonder aan deze lijst, zijn alle stalen opnieuw geanalyseerd met gevoeligere methodes dan er toen waren?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Sallin schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:06:
Blijlevens werd eerder toch ook weleens 'genoemd'? Wat is er trouwens zo bijzonder aan deze lijst, zijn alle stalen opnieuw geanalyseerd met gevoeligere methodes dan er toen waren?
Toen was EPO simpelweg niet op te sporen, nu wel. Toen hadden we ook alleen maar een Tour Dopage omdat er mensen (zoals Voet), met de spullen op heterdaad werden betrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 13-09 15:54
Gaan ze ook nog andere jaren doen?
Ben namelijk benieuwd wanneer ze Erik Dekker pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Tja, zo kunnen we nog wel een aantal namen noemen. Knaven zat destijds net als Blijlevens bij TVM. Ik ben ook wel benieuwd naar Kroon eerlijk gezegd. Het gaat me niet eens zozeer om het 'pakken', maar gewoon om de waarheid.

[ Voor 19% gewijzigd door ravenger op 24-07-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kroon zal je in deze berichtgeving sowieso niet tegenkomen, die reed in 1998 en 1999 (deze controles gaan ook over de Tour van 1999) niet in de Tour.

Nog een positieve test: Udo Bölts. Niet verassend (want Telekom), maar toch.

Alle 'verdachte' resultaten, zitten ook weer wat nieuwe namen tussen:
Ermanno Brignoli, Alain Turicchia, Pascal Chanteur, Frederic Moncassin, Bobby Julich, Roland Meier, Giuseppe Calcaterra, Stefano Zanini, Eddy Mazzoleni, Stephane Barthe, Stuart O'Grady, Axel Merckx

[ Voor 54% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2013 16:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Het ging om meerdere jaren, 98, 99 en 2004 om precies te zijn.
Het ging er ook niet om om renners alsnog te betrappen maar meer om de resultaten af te zetten tegen de resultaten destijds, daarom zijn er officieel geen namen bekend gemaakt maar alleen staal-nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Klopt inderdaad, Kroon werd ook pas prof in 99; maar goed, hij heeft in de beruchte jaren tm 2005 bij Rabo gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

O'Grady kan je schrappen van het lijstje verdachten en verplaatsen naar het lijstje schuldigen, want hij bekent doping te hebben gebruikt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
En Saxo en Tinkoff gaan uit elkaar: http://teamsaxotinkoff.com/ny_news.asp?n_id=4131&lang=uk

Dan zal dat twitteraccount van Tinkov wellicht toch wel echt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Dat is echt is was wel duidelijk :) Kennelijk vindt Riis het nu wel best met die kerel, ik geef hem geen ongelijk :)

En Blijlevens geeft ook toe en is per direct weg bij Belkin; niet erg verrassend. Ik vraag me af waarom hij dat een half jaar geleden heeft verzwegen; had hij bekend dan had hij 6 maanden schorsing gepakt en had niemand er daarna meer een vuil woord over gezegd.

Dit is ook wel aardig om te lezen: http://cyclingtips.com.au...t-tour-de-france-edition/

[ Voor 66% gewijzigd door ravenger op 25-07-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ravenger schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:55:
En Blijlevens geeft ook toe en is per direct weg bij Belkin; niet erg verrassend. Ik vraag me af waarom hij dat een half jaar geleden heeft verzwegen; had hij bekend dan had hij 6 maanden schorsing gepakt en had niemand er daarna meer een vuil woord over gezegd.
Inderdaad, en dat als ploegleider van Belkin nota bene. Dat dopingconvenant is dus ook waardeloos. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Nou ja waardeloos... je hebt een stok om mee te slaan als blijkt dat ze gelogen hebben. Zolang niet uit feiten blijkt dat iemand de boel liegt kan je als ploeg niks natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Pffff elke week later sinds de bom ontplofte rondom Armstrong dat iemand gepakt wordt of bekend heb ik er meer moeite mee. Het lijkt wel of veel gasten nog heel stil in de hoek van de klas zitten in de hoop niet gekozen te worden voor hun beurt. Boogerd was al rijkelijk laat, maar Blijlevens en wie nu nog komen vind ik echt heel laat. Mijn medelijden-o-meter slaat ook niet meer uit. Bij de eersten (voor de armstrong-bom) en vlak erna heb ik nog mededogen dat iedereen het deed in die tijd en top dat ze schoon schip willen maken maar als je nu nog wacht... lutsers.

En die gasten met hele verhalen over onbewust en iemand anders heeft het erdoor geprakt etc. Dacht dat we die omerta nu wel kwijt waren.

Krijg bijna medelijden met Armstrong. Nou ja, dat gaat wel heel ver.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YNhuis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45
Jazzper schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:55:

Krijg bijna medelijden met Armstrong. Nou ja, dat gaat wel heel ver.
Ik vind wel dat Armstrong buiten propotioneel gestraf is. Hij is als zijn tourzege's kwijt, terwijl de andere dopingzonderaars van Merckx tot Ullrich wel hun overwinningen mogen behouden. Tevens kan Armstrong door een lezenslange schorsing niet eens meer als recreant een triathlon lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

YNhuis schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:36:
[...]
Ik vind wel dat Armstrong buiten propotioneel gestraf is. Hij is als zijn tourzege's kwijt, terwijl de andere dopingzonderaars van Merckx tot Ullrich wel hun overwinningen mogen behouden. Tevens kan Armstrong door een lezenslange schorsing niet eens meer als recreant een triathlon lopen.
Klopt, dat is ook wel zo. Maar aan de andere kant heeft Armstrong zich ook jaren tegen dopinggebruik afgezet in de media, als je later dan toch bekent dan moet je als 7-voudig winnaar en voorbeeld ook extra op de blaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Laatst online: 13-09 15:03

Fisico

by Fabian

Lance heeft zich ook afgezet omdat hij er elke keer nagevraagd werd. Boogie heeft ook meer moeten liegen dan de meervouding etappewinnaar Blijlevens, want aan Jeromeke vroeg niemand iets. Hoge bomen die veel de media zoeken vangen nu eenmaal meer wind. Lance is in verhouding tot de rest echt veels te zwaar gestraft.

Blijlevens is ontslagen vanwege het liegen, dat snap ik wel want dan is het vertrouwen tussen werkgever en werknemer weg. Maar wil dit zeggen dat Erik Dekker wel ja heeft ingevuld bij de vier vragen? Want ik kan me niet voorstellen dat hij als nummer 4 van de uci-lijst 2001 wel clean was terwijl de hele top 25 of gepakt is of heeft toegegeven te gebruiken.

Wat ik bij Jeroen wel heel zwak vindt, is dat hij zegt dat de ploeg geen rol speelde. Dat kan je niet volhouden als een auto van jouw ploeg wordt gepakt met epo. Voor Knaven kan het ook lastig worden. Voor Kroon niet, want die won nooit wat.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar als je als werkgever een vraag stelt als "Heb je doping gebruikt?" en je weet dat het antwoord "Ja" moet zijn (tenminste, ik wist dat). Ben je dan wel in orde als je een "Nee" accepteerd?

Van mij mag dit hoofdstuk wel eens afgesloten worden. Alléén met doping kon je in die tijd presteren. Dit geldt niet alleen voor wielrennen.

Ik hoop dat het bloedpaspoort de uitkomst is. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@hierboven: Als je geen "nee" accepteert [als werkgever] ben je dan wel in orde als je überhaupt die vraag stelt?

Voor zij die Duits kunnen lezen:
Im Gegensatz zum Radsport bleiben dem Fußball derartige Negativschlagzeilen weiter erspart. Wie die französische Sporttageszeitung „L'Équipe“ berichtete, seien die bei der WM 1998 gemachten Dopinganalysen auf Anordnung der Fifa vernichtet worden. Auch über die Anhörung des französischen Teamchefs Didier Deschamps, der zur Zeit des EPO-Skandals bei Juventus Turin spielte und 1998 Kapitän der französischen Weltmeister-Mannschaft war, gab der Senat keine Auskunft.
In het kort, de dopinganalysen die tijdens het WK voetbal in 98 zijn gedaan werden in opdracht van de FIFA vernietigd vandaar dat daar dus niks over naar buiten komt wbt positieve gevallen.
Deschamps wordt nog aangehaald vanwege het EPO-schandaal uit die tijd bij Juventus.
In datzelfde artikel stond nogal een "leuke" quote die in Marca gedaan werd, iets in de trend van "Het brengt enorme schade weer aan de wielrennerij terwijl het de enige sport is die ruim 15 jaar bevroren glazen met urine bewaard."

Het hele artikel is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Hier de verklaring van Blijlevens: http://nos.nl/artikel/533...ef-jeroen-blijlevens.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Zo'n Blijlevens snapt er echt geen pepernoot van of is gewoon zeer egoïstisch. Ik heb echt zo'n hekel aan die mensen die maar blijven liegen en nog steeds actief zijn in het wielrennen. zolang die mensen actief zijn geloof ik helemaal niks van dat zogenaamde nieuwe wielrennen.

Begrijpen die gasten nou echt niet wat voor schade ze de wielrenners van nu aanbrengen? Prima dat in hun tijd doping nodig was om te winnen, dat is nu wel bekend. Geef dat toe, zeg sorry en daarmee klaar. Maar dat liegen, echt, kap daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik merk echt dat ik tot voor kort een beetje meewarig over die dopingtoestanden was, maar deze ronde met o.a. Blijlevens maakt me echt pissed. Zoals ik gister ook al zei met Boogerd begon het al te borrelen. Volgens mij had een half jaar geleden toen de bom barste iedereen uit moeten komen. Degenen die daarna kwamen hebben echt hear no evil, see no evil, speak no evil gespeeld. En dan nog zo aan damage control doen door te zeggen dat het solitaire acties zijn. Brrrr

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Koen de Kort zit in de voorselectie van Argos voor de Vuelta. Bizar, want hij reed ook al de Giro en uiteraard de Tour.

Als hij de Vuelta uitrijdt is dat een unicum, want dan zou hij de eerste Nederlander zijn die alledrie de grote rondes in één jaar uitrijdt (3 deelnames in één jaar is wel vaker voorgekomen).

Verder nog meer nieuws rondom Tour de Dope van 1998/1999: Olano is door de Vuelta-organisatie ontslagen wegens zijn bedrog, en Zabel wordt vermoedelijk door de organisatie van de Hamburg Cyclassics ook op straat gezet wegens zijn bedrog.

[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 26-07-2013 17:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Tja, dat wordt ook de Korts 5e Grand Tour op rij. Adam Hansen heeft er overigens atm al 6 op rij, maar het is wel bizar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
LoneRanger schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 02:26:
@hierboven: Als je geen "nee" accepteert [als werkgever] ben je dan wel in orde als je überhaupt die vraag stelt?
Precies mijn punt. Als je een schone sport wilt met schone medewerkers mag je hier en daar ook je gezonde verstand gebruiken.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ook Zabel heeft nu (meer) bekend overigens: http://www.sporza.be/cm/s...ennen/130728_Zabel_doping

Ik ben benieuwd of hij voor Katusha blijft werken, ik vrees van wel eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FicoF schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:49:
Zo'n Blijlevens snapt er echt geen pepernoot van of is gewoon zeer egoïstisch. Ik heb echt zo'n hekel aan die mensen die maar blijven liegen en nog steeds actief zijn in het wielrennen. zolang die mensen actief zijn geloof ik helemaal niks van dat zogenaamde nieuwe wielrennen.

Begrijpen die gasten nou echt niet wat voor schade ze de wielrenners van nu aanbrengen? Prima dat in hun tijd doping nodig was om te winnen, dat is nu wel bekend. Geef dat toe, zeg sorry en daarmee klaar. Maar dat liegen, echt, kap daarmee.
Ik denk eigenlijk dat hij zijn totale geloofwaardigheid binnen zo'n ploeg kwijt is door een verklaring te tekenen die niet conform de waarheid wordt ingevuld. Iemand die zelf doping heeft gebruikt om te presteren, het een lange tijd ontkent en ook nog eens verklaart en dan nu jonge wielrenners gaat opleiden? Mijns inziens had hij een half jaar geleden schoon schip moeten maken tijdens de Armstrong-affaire.

Het zal niet de laatste naam zijn die we gaan horen. Komt er nog een commissie die onderzoek gaat doen en oude renners gaat horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:22

Shabbaman

Got love?

Die commissie is er al geweest.

[ Voor 39% gewijzigd door Shabbaman op 31-07-2013 10:07 . Reden: link toegevoegd ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, Bedankt! Ik zie dat het doel was om de sport in het algemeen te onderzoeken, niet om individuele namen naar buiten te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Weening wint de Ronde van Polen :)

Reed al een sterk op de 1e dag van de ronde toen hij bijna een etappe won. Daarna dicht in het klassement gestaan en uitgerekend in de tijdrit heeft hij de eindzege gepakt. Werd 6e op 1'44 van Wiggins wat genoeg bleek om de vier renners voor hem te passeren in het klassement.

2e WT zege dit jaar al van een Nederlandse renner na Slagter in de TDU. Mooi. Het zijn dan wel niet de meest prestigieuze world tour rondes maar ze tellen wel.
België daarentegen... Hermans reed geen top 10 waardoor België niet genoeg punten in de World Tour heeft verzameld om met 9 man naar het WK te mogen. Ze moeten nu met slechts 7 man afreizen.. Pijnlijk, zeker na de superjaren 2011 en 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Tof inderdaad om eens wat mannelijk NL succes te hebben in het fietsen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Knap van Weening hoor! Leuk zo'n succes inderdaad :). Hopelijk krijgen we nog wat Nederlands succes in de Vuelta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Wilco Kelderman heeft de 12km tijdrit in de ronde van Denemarken gewonnen :).

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
En de ronde ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3553783/wiggins-stopt-eind-2014-als-wielrenner-weg.html
Wat een huilebalk is die Wiggins ook... eerst ziet ie de tour niet zitten omdat ie dan te hard moet werken en vooraf al denkt dat ie geen kans maakt tegen Froome en nu stopt ie er volgend jaar helemaal mee. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Dat vind ik wel een wat respectloze reactie. Motivatie is de bepalende factor in de absolute top, als Wiggins bij zichzelf merkt dat hij moeite heeft om de motivatie nog op te brengen dan kan ik dat enkel verstandig vinden. Bovendien stopt hij niet, maar gaat hij verder met wat hij leuk vindt: baanwielrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wel ff goed lezen. Hij stopt als wegwielrenner omdat hij nog één keer Olympisch goud wil pakken op het baanwielrennen. Beiden tegelijk doen (op topniveau) is gewoon teveel op zijn leeftijd.

Hij stopt dus zeker niet helemaal, maar gaat op de baan nog tot 2016 door.

Kan de beslissing wel begrijpen, zeker gezien zijn leeftijd. Als hij nog één keer goud wil winnen is 2016 zijn laatste kans. Wiggins komt oorspronkelijk ook van de baan, en heeft daar toch een aantal behoorlijk mooie en sterke prestaties weggezet

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Totaal geen vreemde beslissing inderdaad. Hij heeft één (of meerdere) jaren alles opzij gelegd voor de TdF en deze ook gewonnen. Hij heeft zelf al verkondigd dat de opoffering te groot was om nogmaals te doen.

Sir Bradley hoort ook op de baan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik kan hem ook begrijpen. In het jaar dat hij de tour won had Froome er misschien al wel met de zege van door kunnen gaan, maar hebben teamorders dat (waarschijnlijk?) voorkomen. Als je zelf weet dat een teamgenoot beter is dan jijzelf, dan is het voor jezelf en je team toch gunstiger om je op dat te focussen waarvan je weet dat je dat het best kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:42
Tourwinnaar Chris Froome doet ook mee aan de etappekoers. De Brit moest maandag lossen uit het peloton op een colletje van de vierde categorie en finishte op ongeveer vijf minuten van Sagan.

Aldus: http://www.nu.nl/sport/35...ro-cycling-challenge.html

WTF. Hoe kan iemand die drie weken lang heel sterk reed in de Tour, nu lossen in de eerste etappe op een bergje van de 4e categorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:05

aerofreak

Steve Jobs

Robkazoe schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:08:
Tourwinnaar Chris Froome doet ook mee aan de etappekoers. De Brit moest maandag lossen uit het peloton op een colletje van de vierde categorie en finishte op ongeveer vijf minuten van Sagan.

Aldus: http://www.nu.nl/sport/35...ro-cycling-challenge.html

WTF. Hoe kan iemand die drie weken lang heel sterk reed in de Tour, nu lossen in de eerste etappe op een bergje van de 4e categorie?
Doet me denken aan de TdF, verslaggever Ducrot. "De menselijke maat is terug" :')

Misschien dat Froome gewoon meerijdt, maar niet om te winnen of heeft de Tour gewoon nog niet helemaal verwerkt en wil zich graag een beetje sparen voor het WK?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Omdat hij sinds de Tour nauwelijks meer gefietst heeft (alleen enkele criteriums) en niet getrained?
Both (Froome en Porte zijn dit) riders acknowledged that their fitness is nowhere what it was on the roads of France, and that they’ve come to the USA Pro Challenge to ride in support roles, and to bring their fitness up heading into WorldTour races in Canada next month, prior to the world road championships.

Froome told VeloNews that other than competing in post-Tour criteriums, he’d done very little focused training. Time off the bike, combined with the altitude in Aspen (7,900 feet), proved to be a “shock to the system” during his first ride in Colorado, on Thursday.
Zie http://velonews.competito...roome-richie-porte_299431

Virussen? Scan ze hier!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wie verwachten jullie als winnaar van de Vuelta? Nibali, Valverde of toch Rodriguez?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik houd het op Nibali.

Maar dit lijkt me meer iets voor De 68e Vuelta a España (2013) ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Niet veel over te zeggen nog, vormbehoud mbt tot WK speelt, dus ik denk dat Nibali en mede-favorieten, daar op zal/zullen spelen; Valverde en Rodriguez mogelijk vanwege thuisfront, maar nee, ik gok op 2nd-liners die de timetrial-verschillen van de eerste dag te boven weten te komen.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Fernando Alonso schijnt de licentie van Euskaltel Euskadi te hebben opgekocht, waarmee de ploeg kan blijven bestaan.
Samuel Sánchez (mede-asturiër) zou de kopman blijven en een groot deel van de structuur van de ploeg zou bewaard blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Dat is inderdaad wel heel opvallend..
En ergens wel goed nieuws aangezien er anders te weinig protour teams zouden zijn :P

De begroting zou 6 miljoen zijn, wat was ook alweer het budget van het team nu?

[ Voor 25% gewijzigd door krvabo op 02-09-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
krvabo schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:44:
Dat is inderdaad wel heel opvallend..
En ergens wel goed nieuws aangezien er anders te weinig protour teams zouden zijn :P

De begroting zou 6 miljoen zijn, wat was ook alweer het budget van het team nu?
Alonso had al eens aangekondigd dat hij zich wel wilde inkopen bij een bestaande Spaanse wielerploeg, of zelfs een nieuwe ploeg op wilde zetten. Ook heeft hij voetbalclub Real Oviedo (uit zijn geboortestad dus) al eens financieel gesteund.
Het komt niet uit het niets, maar ik had niet verwacht dat het nog zou gebeuren. Misschien wilde hij de ploeg uit zich zelf al wat laten uitdunnen.

6 miljoen klinkt wel redelijk. Kan me niet voorstellen dat het nu (veel) hoger is.

Edit: schijnt 7 miljoen te zijn. 6 is wel weinig als je dit lijstje ziet.

AG2R: 9,5 mln euro
Argos: onbekend
Astana: 12 mln euro
BMC: 18 mln euro
Cofidis: 8,5 mln euro
Europcar: 6,5 mln euro
Euskatel: 7 mln euro
FDJ: 10 mln euro
Garmin: 8,5 mln euro
Katusha: 15 mln euro
Lampre: 7,5 mln euro
Liquigas: 10,5 mln euro
Lotto: 10 mln euro
Movistar: 7 mln euro
OPQS: 13,5 mln euro
Orica: 12,5 mln euro
Rabobank: 15 mln euro
Radioshack: 18 mln euro
Saur: onbekend
Saxobank: 9 mln euro
Sky: 15 mln euro
Vacansoleil: 8 mln euro

[ Voor 25% gewijzigd door Zamorano op 02-09-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Nouja dat ligt er aan of Euskadi dan wel blijft. Volgens mij wilde Euskatel stoppen, maar ik meen me te herinneren dat Euskadi wel door wilde, maar niet het hele bedrag kon ophoesten? Dan zou er nog een paar miljoen bijkomen.

Gezien wat Movistar doet met 7 miljoen, en BMC met 18, denk ik dat het opzich genoeg geld is om goed te kunnen rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
krvabo schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:13:
Nouja dat ligt er aan of Euskadi dan wel blijft. Volgens mij wilde Euskatel stoppen, maar ik meen me te herinneren dat Euskadi wel door wilde, maar niet het hele bedrag kon ophoesten? Dan zou er nog een paar miljoen bijkomen.

Gezien wat Movistar doet met 7 miljoen, en BMC met 18, denk ik dat het opzich genoeg geld is om goed te kunnen rijden :P
Euskadi = Baskenland (Lees: Baskische wielerfederatie). Die zullen weinig sponsoren als de ploeg verkast naar Oviedo. :)
Er schijnt wel een nieuwe sponsor te komen (Banco Santander?).

Ja, belachelijk wat een BMC of zelfs Radioshack met zo'n budget (niet) presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Zamorano schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:47:
[...]

Ja, belachelijk wat een BMC of zelfs Radioshack met zo'n budget (niet) presteren.
Het is m.i. wel een beetje beperkt om alleen naar dit jaar te kijken. Wanneer je iets verder terugkijkt, dan presteert BMC prima. Als ik alleen naar de TdF kijk, dan tel ik één gele trui en daarbij nog 2 top tien plaatsen in de afgelopen 3 jaren. Best netjes. Ook in de andere grote rondes zijn meerdere podiumplekken en etappewinsten te noteren. Zonder na te tellen een stuk beter dan bijvoorbeeld Rabobank / Belkin denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 02-09-2013 15:29 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Net de documentaire 'Tour van Bauke' gezien, ofwel, de tour van de Belkin-ploeg; ik heb werkelijk anderhalf uur op 't puntje van m'n stoel gezeten, heerlijke docu en fascinerend inkijkje in de wereld van prof-renners; die beelden uit de Belkin-autos ... geweldig. Hulde voor de Belkin-ploeg dat ze op deze manier hebben willen meewerken. Die opmerking van Robert Geesink over de media, en die ingreep van Lau gedurende managmentbabbel, prachtig. 300 uur beeldmateriaal? Laat maar komen die DVD-serie!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:29
'Pak de wagen vast! Er is geen jury!' :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Ik heb hem net zitten kijken, het is jammer dat ze ook niet nog even een stukje hadden van de avondetappe waarbij ze kwamen binnengecrasht met z'n allen :P
Interessante 'docu' wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Overname van Euskaltel is definitief van de baan, waarschijnlijk betekent het ook meteen het einde van de ploeg. Alonso heeft de stekker eruit getrokken.

Reden: Basque Cycling Pro Team, dat de ProTour-licentie beheert, had allerlei aanvullende eisen van over te nemen personeel, sponsorcontracten etc, waarin Alonso niet mee wilde gaan.

Zie http://www.nu.nl/sport/35...ielerploeg-euskaltel.html

Virussen? Scan ze hier!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:37

Eijkb

Zo.

Met bloed, zweet en gelach de hetiskoers.nl/wk special afgerond. Anders gezegd, we hebben het NOS archief (samenvattingen van 1985 tot nu) opgeleukt met een HTML / CSS sausje en inleidingen, statistieken en nieuwe lange verhalen.

Met andere woorden: Zin in a.s. zondag!

.

• Vos
Mooi gedaan! Leuk om in de sfeer te komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Eijkb schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:10:
Met bloed, zweet en gelach de hetiskoers.nl/wk special afgerond. Anders gezegd, we hebben het NOS archief (samenvattingen van 1985 tot nu) opgeleukt met een HTML / CSS sausje en inleidingen, statistieken en nieuwe lange verhalen.

Met andere woorden: Zin in a.s. zondag!
hier en daar staan de landen van de renners nog niet helemaal goed ;) zo komt Cadel Evans uit ITA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Nou, we zijn eindelijk van Pat McQuaid verlost. Hopelijk verandert er nu eens iets ten goede bij de UCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Shabbaman schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:09:
Nou, we zijn eindelijk van Pat McQuaid verlost. Hopelijk verandert er nu eens iets ten goede bij de UCI.
las dat de conference in florence nogal een farce was, is de UCI niet onderhevig aan heur eigen wieler-cultuur die onder andere doping-gebruik propageerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Na een geweldige zaterdag voor de Nederlanders, verwacht ik ook een leuke race vanmiddag. De regen is denk ik helaas wel slecht nieuws voor onze kopmannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Het regent echt flink zeg. Lekker de hele dag met natte kleding rijden :-/

edit: LOL de italianen rijden nibali eraf

[ Voor 23% gewijzigd door Goron op 29-09-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Hoe kwam die Nibali na zijn val, en daardoor ± 1 minuut achtertand, zo snel terug...
Ik heb beelden gezien van stayeren achter een auto, zou de jury dat ook gezien hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Karloe schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:46:
Ik heb beelden gezien van stayeren achter een auto, zou de jury dat ook gezien hebben?
Ik denk dat als zelfs jij het gezien hebt, dat de jury het dan ook gezien heeft. Dat lijkt mij althans een veilige aanname.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Nu hij buiten de medailles is gefinisht zal het wel met een sisser aflopen. (en is het wat mij betreft ook niet zo'n probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Mja Nibali aan de auto hangen (en dan flink vaart maken) en de imho onverdienstelijke winst van Rui Costa. Het is goed dat er zoveel regen en valpartijen waren waardoor het in ieder geval spectaculair was :X

Er zijn uiteindelijk een whopping 61 renners over de finish gekomen. Gilbert 9e op 34 seconden, Mollema in dezelfde groep, en ook samen met Cancellara, 11e in de einduitslag; Weening op 1:44 op de 25e positie. Kelderman samen met Gautier en Voeckler op 15 minuten ruim, en dan ook meteen laatsten in de koers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Onverdienstelijk? Ik vond het wel vermakelijk om te zien dat die spanjolen met lege handen achterbleven. Ik heb nou niet echt het idee dat het Rodriguez meer toekomt dan Costa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er drie vechten om één been, gaat Rui Costa er mee heen. Slimme overwinning. En een klassecoureur.

Nibali had gewoon niet DE demarrage en dan win je vandaag, in deze situatie, niet. Klaar.
Pagina: 1 ... 7 ... 154 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21