[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 8 ... 154 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gun het Costa ook van harte na een prima seizoen met winst in Zwitserland.
Hij had in de TdF de pech dat hij moest wachten op Valverde in de waaierrit anders had hij daar wellicht ook nog een mooi klassement gereden, laat staan als hij voor zichzelf had mogen rijden.
Het mooie is nog dat het totaal niet gestolen is, tuurlijk at ook hij het bord van Nibali leeg maar hij moest in z'n eentje toch nog een behoorlijk gat dichtrijden op de sigaar.
Volgens mij zat Valverde toch behoorlijk kapot want anders had hij moeten gaan de eerste keer dat Rodriguez teruggepakt werd of toch op z'n minst reageren op Costa.
Netjes van Kelderman dat hij uitgereden heeft, toont toch karakter vind ik en hij heeft zichzelf laten zien.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Valverde speelde de Movistar-kaart in de finale, de hele dag sparen en dan op het eind overblijven met Rodriguez met wie hij niet door een deur kan naar het schijnt, en maar denken dat Nibali dat gat zou dichten; Valverde is het sulletje van de dag, en hij naait Rodriguez, die verdiend, en prachtig, stond te grienen op het podium. Prima winnaar hoor, Costa, niks gestolen, Movistar dankt Valverde.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
CynicRelief schreef op maandag 30 september 2013 @ 00:06:
Valverde speelde de Movistar-kaart in de finale, de hele dag sparen en dan op het eind overblijven met Rodriguez met wie hij niet door een deur kan naar het schijnt, en maar denken dat Nibali dat gat zou dichten; Valverde is het sulletje van de dag, en hij naait Rodriguez, die verdiend, en prachtig, stond te grienen op het podium. Prima winnaar hoor, Costa, niks gestolen, Movistar dankt Valverde.
Ik denk dat je mis zit, Nibali reed het gat al een keer dicht en toen bleef Valverde zitten.
Als hij toen al kon kun je hooguit zeggen dat hij verkeerd heeft gegokt maar ik denk dat hij allang blij was daar nog te zitten.
Dat hij Rodriguez naait moet je me even uitleggen, hij heeft geen poot uitgestoken om hem terug te halen en is ook niet gegaan toen Rodriguez in eerste instantie teruggepakt werd.
De kaart Movistar lijkt me helemaal stug, Costa heeft allang elders een contract getekend.
Ik zie niet waar Valverde Rodrigues genaaid heeft, je kunt hem hooguit verwijten dat hij niet op Costa heeft gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik vroeg me nog af wat Rodriguez met zijn hoofd zat te schudden en met zijn vinger/hand een "nee-beweging" zat te maken (hoe druk ik dat uit), toen hij teruggepakt werd door Nibali. Dat was vanuit de heli te zien. Tegen wie was dat gericht? Of was het dat Valverde hem daar "opdroeg" voor hem te gaan werken?

[ Voor 5% gewijzigd door BreadFan op 30-09-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Aardige column voor wat helderheid naar mijn idee. Pakt Valverde Costa terug, dan rijdt ofwel Costa Valverde in een zetel naar de streep ofwel Costa staakt de aanval en Rodriquez wint. Naar mijn idee speelde het Movistar belang wel degelijk.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...r-voor-hun-eigen-bv.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Dat is het inderdaad. Niet kunnen reageren als Costa wegspringt, maar wel 1km verderop kunnen sprinten voor P3. Ik geloof er geen reet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, Vacansoleil gaat door, en heet volgend jaar "Wanty" (een Waals bedrijf) en komt uit in de ProContinentale circuits, dus een treetje lager dan ze nu zitten. Er is nog een tweede sponsor, maar diens naam is nog onbekend. Zie http://www.nu.nl/sport/35...dak-bij-nieuwe-ploeg.html en http://wielerflits.nl/nie...oeg-van-der-schueren.html

Jammer dat veel renners al elders getekend hebben....

Iig gaan mee naar Wanty: Leukemans, Veuchelen, Selvaggi en waarschijnlijk ook Flecha.

De Gendt zal iig niet meegaan, die zou te duur zijn voor de nieuwe sponsor. Wel jammer, dat was denk ik toch een beetje de grootste naam daar...

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 01-10-2013 17:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Nouja goed dat de ieder mindere renners (+Flecha) in ieder geval nog een plek hebben komend jaar. Het alternatief was werkloos thuis zitten :P
En het geeft in ieder geval de ruimte om weer te richten op opkomend talent en te doen waar ze goed in zijn: aanvallend koersen.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Ronde van Italië van 2014 staat deels in het teken van een eerbetoon aan Marco Pantani. Komend jaar is het tien jaar geleden dat de voormalige winnaar van de Giro d'Italia en Tour de France overleed.

Volgens Italiaanse media is de Monte Carpegna opgenomen in het routeschema, de favoriete trainingsklim van Pantani.

Ook zijn er ritten met aankomst in Oropa en op de Montecampione, plekken waar de Italiaan een ritzege boekte in de Giro.

Pantani overleed in februari 2004 op 34-jarige leeftijd aan de gevolgen van een overdosis cocaïne.

De Ronde van Italië begint in 2014 op vrijdag 9 mei en telt liefst drie rustdagen. Het startschot wordt gegeven in Belfast en de derde etappe eindigt in Dublin, de plaats waar de door Pantani gewonnen Tour de France van 1998 van start ging.

Komende week wordt het routeschema officieel gepresenteerd.
http://www.nu.nl/sport/35...en-eerbetoon-pantani.html

Hmm, een start op vrijdag ipv zaterdag, en 3 rustdagen. Netto dus wel hetzelfde aantal koersdagen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Als je dit soort dingen leest is het eigenlijk ongelooflijk dat het wielrennen nog altijd de zwarte-doping-piet toegespeeld krijgt:

http://www.nu.nl/sport/35...orsing-wegens-doping.html

Een waarschuwing :X Niet meer doen he! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Giro-parcours 2014 is vandaag aangekondigd.

- 3 rustdagen
- start op een vrijdag
- 9 aankomsten bergop (waarvan 5 + een klimtijdrit in de laatste 8 dagen)
- drie tijdritten (teamtijdrit, individuele vlakke tijdrit, individuele klimtijdrit)

Etappe 16 is zo'n beetje de koningerit, met de Gavia, de Stelvio én een finish op de Val Martello!

Afbeeldingslocatie: http://www.gazzetta.it/Giroditalia/2014/images/tappa/tappa_dettagli_tecnici_altimetria_16.jpg

Etappe 20 is ook wel een mooie, met een finish boven op de Zoncolan!

Afbeeldingslocatie: http://www.gazzetta.it/Giroditalia/2014/images/tappa/tappa_dettagli_tecnici_altimetria_20.jpg

Alle etappes zijn te zien op http://www.wielerflits.nl...rgop-drie-tijdritten.html

Afbeeldingslocatie: http://images.gazzettaobjects.it/Giroditalia/2014/images/ghiera/Ghiera.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Hopelijk ligt er dan geen 4 meter sneeuw op de Stelvio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31
Etappe 16 is wel heel gaaf ja! De etappes zijn wat korter, vind ik een goede zaak.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 08-10-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:22

Shabbaman

Got love?

Ik had in eerste instantie niet uit dat kaartje gehaald dat er in Ierland gestart wordt. TTT op de eerste dag is leuk voor de koers.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Etappeschema Tour 2014:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BXPuiTEIUAAksCo.jpg

1 tijdrit maar als ik het zo zie.

Via.

[ Voor 22% gewijzigd door BreadFan op 23-10-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Lijkt erop dat ze Huez weer meepakken in de rit van Grenoble naar Risoul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Arenberg, door het bos heen?
Ypres/Ieper ligt ook niet zover van Roubaix en het kaartje inschattend gaan ze ook door Roubaix.
Verder opvallend weinig echt zware ritten wbt klimwerk, iig wat de Alpen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vind het idd een vrij zwak parcours qua sterkte.

Dat men de nadruk zou leggen op het bezoeken van beroemde (beruchte) plekken uit WO1 was al een tijdje bekend. In dat oogpunt wel jammer dat men nu juist niet start of finished in Verdun, want als één plaats vaak geassocieerd wordt met WO1 is het Verdun wel...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:18
Misschien ook verstandig dat ze niet Compiègne aandoen. ;)

Bauke noemt de Tour promising.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Slechts 1 tijdrit is iig wel positief voor hem. Hopen dat Froome op de kasseien onderuit gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:16:
Slechts 1 tijdrit is iig wel positief voor hem. Hopen dat Froome op de kasseien onderuit gaat :)
Zie toch liever dat Froome op waarde geklopt wordt ipv pech zoals in de befaamde waaierrit.
Dat brengt spanning mee, zo'n valpartij of pech is kwa spanning altijd een anti-climax.
Het leuke van een wat minder zwaar parcours is dat er meer mannen zijn die kans maken en da's alleen maar mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
Hmm, wtb profieltjes, 6x aankomst berg op, 9 kasseistroken uit roubaix en maar 1 tijdrit moet toch voor vuurwerk zorgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Quintana zal dit ook wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:08:
Lijkt erop dat ze Huez weer meepakken in de rit van Grenoble naar Risoul.
Nope. Ze rijden vanaf Grenoble naar Bourg d'Oisans, maar gaan daar niet de Alpe d'Huez op, maar pakken de RD 1091. Dan rijd je dus de lange en niet bepaald lastige klim naar de Lautaret (tot de voet van de Galibier, zuidkant). Vervolgens afdalen naar Briançon, de Izoard beklimmen (= dak van de TdF 2014), afdalen naar Guillestre en slotklim naar Risoul.

Best mooi routeschema. Ik zou alleen wel weer eens een proloog zien. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:11:
[...]

Nope. Ze rijden vanaf Grenoble naar Bourg d'Oisans, maar gaan daar niet de Alpe d'Huez op, maar pakken de RD 1091. Dan rijd je dus de lange en niet bepaald lastige klim naar de Lautaret (tot de voet van de Galibier, zuidkant). Vervolgens afdalen naar Briançon, de Izoard beklimmen (= dak van de TdF 2014), afdalen naar Guillestre en slotklim naar Risoul.

Best mooi routeschema. Ik zou alleen wel weer eens een proloog zien. :>
Thnx, ik baseerde het enkel op het gelekte kaartje :). Naar de Lautaret stelt inderdaad weinig voor, lang maar laag gemiddelde stijging. Wel benieuwd naar de Izoard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hesjedal kan ook naar het lijstje met foute renners, heeft dopinggebruik bekend: http://wielerflits.nl/nie...-te-hebben-bewandeld.html

S. Sanchez wellicht naar Wanty (het vroegere Vacansoleil dus)?: http://www.wielerflits.nl...or-samuel-sanchez.html... zou wel een coup zijn....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Het seizoen is weer écht begonnen! Belkin doet prima mee in de Omloop tot op heden.

Go Niki & Lars! Wel wat vroeg...

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 01-03-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mooie koers inderdaad vandaag!
baalde wel dat lars lek reed , had hem graag naar de finish zien rijden met Terpstra.
vanmarcke was ook ontzettend sterk.

Op naar morgen weer :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Vandaag weer leuke dag voor Nederland met overwinningen van Dumoulin en Clement.

Dit topic leeft helaas nog niet echt. Misschien wat nieuw leven in blazen met nieuwe topicstart? Wil ik wel op mij nemen eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:33

Sargan

Filmfreak...

Vos schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:26:
Vandaag weer leuke dag voor Nederland met overwinningen van Dumoulin en Clement.

Dit topic leeft helaas nog niet echt. Misschien wat nieuw leven in blazen met nieuwe topicstart? Wil ik wel op mij nemen eventueel.
d:)b
kunnen we gelijk discussiëren over de nieuwe regels die de UCI wil invoeren...

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 13:37
Vos schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:26:

Ik heb je medeauteur gemaakt van de TS, mijn zegen heb je. Ik verwacht echter niet dat het aanpassen veel meer activiteit gaat opleveren ;) Daarvoor hebben we de grote klassiekers en rondes nodig :)

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:38
Ach, in aanloop naar komende twee koersen zal het hier toch wel iets meer gaan leven?

Ik vond vooral de solo van Niki Terpstra in Dwars door Vlaanderen erg indrukkwekkend!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Zeker, hij is in ieder geval goed in vorm. Hopelijk kan hij dit doorzetten naar de grote koersen. Sowieso doen de Nederlanders het goed op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

De afgelopen weken hebben we alweer wat leuke koersen gezien, maar de Ronde en Roubaix zijn voor mij toch altijd de twee leukste eendagswedstrijden van het seizoen. Buiten Terpstra lijken de Nederlanders helaas niet zo in vorm voor de klassiekers, maar dat mag de pret niet drukken. (ze doen het wel boven verwachting goed in de kleine rondes, dus misschien belooft dat wat leuks voor de grote rondes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Masch schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:57:
[...]

Ik heb je medeauteur gemaakt van de TS, mijn zegen heb je. Ik verwacht echter niet dat het aanpassen veel meer activiteit gaat opleveren ;) Daarvoor hebben we de grote klassiekers en rondes nodig :)
OK, bedankt. Gaan het zien, hebben het zelf in de hand ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik hoop dat Nederland dit wielerseizoen eindelijk weer eens een aansprekend resultaat gaat halen:
- een echte klassieker
- etappe in de Tour
- wereldkampioenschap
Dat is allemaal wel heel erg lang geleden voor een land waarin iedereen fietst.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Vergeet ook TJ Slagter niet. Belkin heeft em vorig jaar een beetje onder het tapijt geveegd, maar hij komt nu alsnog mooi bovendrijven en had zowaar Parijs Nice kunnen winnen. Nu weet ik niet of ie klassiekers gaat rijden, misschien AGR of LBL? Afaik iig wel de Giro, daar kan ie wel een etappe binnenharken denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
Cancellara rijdt zondag weer de kasseien uit de straat. Sagan 2e, Terpstra 4e.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 13:37
We gaan het zien. Ik denk dat Sagan gaat winnen en vlak ook Boonen niet zomaar uit.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
cbr600f4i schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:30:
Cancellara rijdt zondag weer de kasseien uit de straat. Sagan 2e, Terpstra 4e.
en 3e? Boonen?

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:42
Vergeet Sep Vanmarcke ook niet ;), hoewel hij meer gebrand zal zijn op een goed resultaat in Roubaix.
Daarnaast zijn er nog redelijk wat outsiders, kijk bijvoorbeeld naar Stijn Devolder. Luca Paolini heeft zijn zinnen ook op zondag gezet, maar die rijdt altijd wel.

[ Voor 45% gewijzigd door Anton.net op 04-04-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Sep oogt wel erg sterk de laatste tijd. Hopen dat de Belkin boys wat geluk hebben qua valpartijen en materiaal, dan kan er misschien wat leuks gebeuren.

Sep is imo de favoriet samen met Cancellara en Sagan. Gevolgd door Boonen, Terpstra, Devolder, Paolini, Roelandts, Van Avermaet. In willekeurige volgorde ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Heb de topicstart aangepast. Zal hem de komende tijd misschien nog wat uitbreiden. Zie je foutjes of heb je tips of aanvullingen, graag per DM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Vos schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:34:
Heb de topicstart aangepast. Zal hem de komende tijd misschien nog wat uitbreiden. Zie je foutjes of heb je tips of aanvullingen, graag per DM :).
Leuk, er mag hier altijd wel wat meer leven zijn :P
Ik zie dat je in de topicstart over ProTour praat. Wordt deze term nog gebruikt, over is veze helemaal vervangen door WorldTour?

Vandaag is het natuurlijk een hoogdag met de ronde van Vlaanderen.
Ik snap niet waarom mensen altijd zo dicht bij de renners moeten komen. Johan Vansummeren is al afgevoerd nadat hij tegen een overstekende vrouw knalde. Ze zijn er beide behoorlijk erg aan toe. iIet dat Vansummeren de wedstrijd zou hebben gemaakt, maar ik denk wel dat het van plan was iets te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Gelukkig staan er in de finale van de Ronde op de populaire plekken meestal van die heel grote hekken, waar je ook niet overheen kunt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Die vrouw ligt kritiek in het ziekenhuis. Soms verwonderlijk dat er niet vaker wat gebeurd. Mensen moeten altijd even snel kijken of ze er al aan komen...

Wederom veel valpartijen.
Anton.net schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:34:
[...]

Ik zie dat je in de topicstart over ProTour praat. Wordt deze term nog gebruikt, over is veze helemaal vervangen door WorldTour?

.....
Je hebt gelijk :). Zal dat even aanpassen.

[ Voor 55% gewijzigd door Vos op 06-04-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:21
Anton.net schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:34:
[...]

Vandaag is het natuurlijk een hoogdag met de ronde van Vlaanderen.
Ik snap niet waarom mensen altijd zo dicht bij de renners moeten komen. Johan Vansummeren is al afgevoerd nadat hij tegen een overstekende vrouw knalde. Ze zijn er beide behoorlijk erg aan toe. iIet dat Vansummeren de wedstrijd zou hebben gemaakt, maar ik denk wel dat het van plan was iets te ondernemen.
Die vrouw stak niet over. Ze stond wel ergens waar je eigenlijk niet moet staan, maar ze stak de straat niet over:

filmpje

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Het aantal valpartijen is wel bizar. De schuld kan ook bij de renners gezocht worden, maar de organisatie mag zijn hier absoluut ook achter de oren krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Het is wel een mooie koers geworden wat mij betreft. De winnaar zit bij die vier en ik gun het Van Avermaet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Van Aevermaat wel erg sterk inderdaad. Ik hoop op Vanmarcke en dan Greg. Maar ben bang dat Fabian de sterkste is :p.

Neeee Sep, laat Fabian maar dat gat dicht rijden.

Cancellara goed de energie bewaard voor de sprint. De overigen hebben al te veel gegeven.

[ Voor 62% gewijzigd door Vos op 06-04-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Superspannend slot! Ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten. Het grote aantal valpartijen was wel erg jammer, daarvoor sta je niet aan de start of kijk je niet naar de koers.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
http://www.nu.nl/sport/37...in-in-parijs-roubaix.html

Belkin van start in Parijs Roubaix met Sep Vanmarcke, Lars Boom, Maarten Tjallingii, Jos van Emden, Tom Leezer, Bram Tankink, Robert Wagner, en Maarten Wynants.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ben benieuwd naar Boom, komt toch net wat te vroeg heb bij het idee m.b.t. zijn blessure. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Sallin schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:45:
http://www.nu.nl/sport/37...in-in-parijs-roubaix.html

Belkin van start in Parijs Roubaix met Sep Vanmarcke, Lars Boom, Maarten Tjallingii, Jos van Emden, Tom Leezer, Bram Tankink, Robert Wagner, en Maarten Wynants.
Ik hoop dat het Vanmarcke eindelijk eens lukt. Ik heb zondag een goede Cancellara gezien, maar geen onklopbare Cancellara. In de finale gebeurde het een paar keer dat Cancellara echt moest harken om het wiel te houden. ..
Daarom vind ik ook niet dat er commentaar gegeven moet worden op de manier hoe Vanmarcke het gat op Vandenbergh en Van Avermaet heeft dichtgereden. Aan de manier hoe Cancellara achter Vanmarcke reed kon je wel zien dat hij diep zat, ik denk niet dat hij het gat had kunnen dichten. Moest Vanmarcke hebben gewacht waren Vandenbergh en Van Avermaet weggereden.

Van OPQS vind ik dan weer dan ze een vreselijke koers hebben gereden. De manier hoe zij de eerste helft onder controle hielden hebben ze cash betaald later in de race. Waarom laten ze Vandenbergh achter Van Avermaet rijden? Van Avermaet terughalen zou moeilijk zijn, Vandenbergh laten rijden was ook niet mogelijk want hij kan niet sprinten. Had Stybar daar gestoken, hij zou daar perfect voor zijn als 3de kopman. Door hun 3 kopmannen gewoon te laten wachten raakten ze op, als je niet aanvalt ga je gewoon dood.

Ik heb ook een goede Bjorn Leukemans gezien. :)
Als Lotto eens gaat nadenken zullen ze zien dat die eigenlijk heel goed in hun groep zou kunnen passen.

Sagan: in een interview zei hij dat hij het parcour 'ongeveer' kende, maar het niet perfect zou bestuderen. Dat zegt al genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Wout Poels pakt een mooie rit in de Ronde van het Baskenland :)
Als je dit iemand gunt dan is het Wout wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Inderdaad, heel knap! Verder Slagter op 4 en Mollema op 5. Eens op zoek naar beelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

nos.nl heeft ze (zonder commentaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Nu ook met commentaar te vinden ;)

Dit weekend de hel van het noorden. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
“Wat een onzin, deze wedstrijd”, zei Theo de Rooij na Parijs-Roubaix van 1985. Vloekend stapte de Panasonic-renner af, nadat hij in winnende positie ten val kwam. “Het is een grote hoop stront”, schreeuwde de Nederlander tegen een cameraploeg. “Of ik ooit weer mee ga doen? Natuurlijk. Het is de mooiste wedstrijd ter wereld.”
Prachtig :). Zondagmiddag weer lekker genieten.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 11-04-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Go Terpstra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
inderdaad, wat vroeg, maar gaan met die Banaan!! laat die tijdritkwaliteiten zien!!!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Kom op Niki!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
JAAAAAAAAA, niet op je smoel gaan dan win je!!!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

_/-\o_ *O* :)F
WAUW!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Wat mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 20:11
YES!! oOo
Heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Oef wat een spanning die laatste kilometers! Gun het hem zo, toprenner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Volle bak blijven rijden en dan zie je het besef dat hij gaat winnen wanneer hij de laatste ronde in gaat. Mooi om te zien *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Prachtig _O_

Maar het verbaasde me wel dat er niet 1 achtervolgingspoging gedaan is. Of het moet De kleine actie geweest zijn waar je De Backer terug zag zakken en waar Thomas nog iets probeerde, maar voor de rest niemand.

Nog even een kleine toevoeging: Petje af voor Tom Boonen. Prachtig dat hij met 64 km te gaan de aanval kiest, en elke keer weer blijft gaan. Als die op de kasseien onder in de beugels hangt en gas geeft is dat echt prachtig om te zien _O_

[ Voor 34% gewijzigd door BreadFan op 14-04-2014 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ik had Cancellara nog wel verwacht, die weet ook dat Degenkolb de betere sprinter is. Maar blijkbaar zat toch iedereen leeg.

Overigens bracht Niki Boonen nog terug naar de kop, wat heeft die een werk verzet! Zal wel een week op bed gaan liggen nu :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 12:07

Peetman

Tjah....

Gesink zien we voorlopig niet meer in actie. Hij blijkt hartritmestoornissen te hebben als gevolg van stress meldt het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/10...artritmestoornissen.dhtml

Dat zou dus wel gelijk een reden zijn waarom het slecht gaat zodra het spannend wordt. Lijkt me einde kopmanschap voor de rest van z'n carriere. Kan hij mooi gaan knechten voor Mollema en later Kelderman.

Verder rijdt Wout Poels in tegenstelling tot eerdere berichten zondag wel de AGR. Hopelijk kan hij z'n vorm uit de Ronde van het Baskenland meenemen en mooie dingen laten zien.

[ Voor 45% gewijzigd door Peetman op 15-04-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:38
Wel een beetje hoog salaris dan voor een knecht.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Sneu voor hem, verklaart wel een heel aantal zaken. En hij kampt er dus al een tijd mee. In potentie de beste Nederlandse renner imo. Zijn wattages zijn ook heel goed.

Als het maar niet een lichamelijk iets is waardoor zijn carriere in gevaar komt.

Om 18:00 persconferentie...

[ Voor 38% gewijzigd door Vos op 15-04-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
Vos schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:19:
Sneu voor hem, verklaart wel een heel aantal zaken. En hij kampt er dus al een tijd mee. In potentie de beste Nederlandse renner imo. Zijn wattages zijn ook heel goed.

Als het maar niet een lichamelijk iets is waardoor zijn carriere in gevaar komt.

Om 18:00 persconferentie...
Of hij kondigt aan dat hij stopt of hij zal er een jaar tussen uit gaan o.i.d. want waarom zou je anders een persconferentie geven. Ben erg benieuwd!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Opvallend is het in elk geval, verrassend niet zo. Misschien is dat ook de reden dat hij zich zo timide gedraagt; hij wordt binnen de ploeg in elk geval met fluwelen handschoenen benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Vandaag verschijnt die documentaire 'Nieuwe helden: In het hart van de Tour' toch? Ben er erg benieuwd naar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Idem benieuwd :) Hij verschijnt donderdag, maar het is wel zoeken naar plekken waar die film draait; voor nu volgens mij slechts in drie zalen, en andere vertoningen zijn eenmalig op een bepaalde datum: http://www.amstelfilm.nl/nieuwehelden.

[ Voor 9% gewijzigd door ravenger op 15-04-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gynnad schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:04:
[...]
Of hij kondigt aan dat hij stopt of hij zal er een jaar tussen uit gaan o.i.d. want waarom zou je anders een persconferentie geven. Ben erg benieuwd!
Dat lijkt me idd logischer. Voor zijn gezondheid zou het beter zijn als hij helemaal stopt met wielrennen.
Denk ook aan een Stive Vermaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
tweaker2010 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:35:
[...]

Dat lijkt me idd logischer. Voor zijn gezondheid zou het beter zijn als hij helemaal stopt met wielrennen.
Denk ook aan een Stive Vermaut.
Waarom dan? Jij weet meer?

Als de stoornissen puur het gevolg van stress zijn dan valt er wellicht iets aan te doen. Is het aangeboren én aantoonbaar gevaarlijk, dan wordt het een ander verhaal?

Vermaut had een aangeboren hartafwijking...

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 15-04-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 13-09 15:54
Heb hem niet horen praten over stress.
Is boezemfibrilleren waar hij naar eigen zeggen sinds begin van zijn carriere al last van heeft.

Vaak is dit met een ablatie wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@Vos: De oorzaak kan een aangeboren hartziekte (WPW-syndroom) zijn. Als gevolg kan ook hartspierfalen optreden wat niet zonder risico is. Normaal gesproken komt boezemfibrilleren niet voor onder de 55 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Yohost! schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:47:
Heb hem niet horen praten over stress.
Is boezemfibrilleren waar hij naar eigen zeggen sinds begin van zijn carriere al last van heeft.

Vaak is dit met een ablatie wel op te lossen.
In het eerste artikel dat naar buiten kwam stond dat het door stress kwam, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

Hallo daar.

Ik wil iemand graag een abbonnement op een fietsmagazine kado dien aangezien die gast helemaal into wielrennen ed is. Nu zijn er een behoorlijk aantal van dit soort magazines in de omloop en heb ik er weinig verstand van. Zijn er hier kenners die me een bepaald magazine aan kunnen bevelen?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Soigneur, De Muur?
Ik heb zelf Wielersport Magazine; ook best aardig, maar slechts 4x per jaar meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

Wel weer jammer dat ze het niet gewoon in de Delft doen hier ;)
(slootje in Assendelft)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Hij krijgt het nog druk zaterdag :

http://www.dichtbij.nl/za...terpstra-in-zaanstad.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Niemand LBL aan het kijken? Saaie koers tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
Ben het aan het kijken.. weinig spanning inderdaad.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Begint nu wel leuk te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Vond het toch wel een wat matte uitvoering, net als de de AGR.

TJS 6e, als die zijn groei door kan zetten gaat dat nog wat leuks opleveren voor ons :).

[ Voor 42% gewijzigd door Vos op 27-04-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Netjes van Slagter inderdaad! Had niet verwacht dat hij er nog bij zou zitten na zo'n lange koers. Belooft wat voor de toekomst.
Mollema viel mij tegen, gezien zijn goede vorm had ik meer van hem verwacht eerlijk gezegd.

@ Vos: je mag je signature wel aanpassen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Zeddicius op 27-04-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Zeddicius schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:38:
Netjes van Slagter inderdaad! Had niet verwacht dat hij er nog bij zou zitten na zo'n lange koers. Belooft wat voor de toekomst.
Mollema viel mij tegen, gezien zijn goede vorm had ik meer van hem verwacht eerlijk gezegd.

@ Vos: je mag je signature wel aanpassen ;)
Mollema had het eerder in de koers al lastig, een mindere dag? had er ook meer van verwacht.

Done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Echt een enorm saaie koers, niet veel spannender dan AGR. Jammer van Mollema, had meer van hem verwacht vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Vos schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:10:
Vond het toch wel een wat matte uitvoering, net als de de AGR.

TJS 6e, als die zijn groei door kan zetten gaat dat nog wat leuks opleveren voor ons :).
LBL en AGR zijn vaak saai en voorspelbaar, voor de roche aux faucons gebeurd er niks.
Je mist weinig als je pas dan inschakeld of nog iets later bij de klim naar st Nicolas.
Bij Roubaix begint het spel bij de passage van het bos en daarna valt het eigenlijk nooit meer helemaal stil.
Die schifting heb je in LBL en AGR veel minder.
Niemand kan en durft op la Redoute al te gaan waar Boonen dat b.v. wel durft op 60km van de finish in Roubaix.
Dat kan waarschijnlijk ook niet meer omdat veel ploegen wel renners hebben die denken kans te maken en dus meer ploegen die rijden en minder schifting is meer ploegmaats.

Slaghter is pas aan z'n 3e profseizoen bezig, daar zit zeker nog rek in.
Ik vermoed dat hij nog wel iets dichter had gefinisht als Martin er niet voor had gereden.
Erg sneu dat die viel in de laatste bocht want hij was imo de sterkste man vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Bizarre val inderdaad. Het leek of zijn achterwiel weggleed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
TJS gaat nu ook geen meer Giro rijden maar de Tour, best nice :) Dat betekent ook dat van Baerle wel de Giro gaat doen; ook gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
BreadFan schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:35:
Bizarre val inderdaad. Het leek of zijn achterwiel weggleed :?
Ik las op Twitter iets over dat zijn pedaal de grond raakte. Maar zie dat nergens bevestigd.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 28-04-2014 09:46 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 154 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21