[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 4 ... 154 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
Nikolas schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:32:
Wie kijkt er vanavond nog naar het ongetwijfeld meest teleurstellende interview van de 21ste eeuw? :D
A villain is a villain, ondanks dat, zijn zijn prestaties admirabel.
Ondanks dat, hij krijgt wat hij heeft gezaaid.

Indurain ftw.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Toch enigszins verbaasd dat hij én dopinggebruik bekent én gebruik van andere middelen bekent én bekent dat gedaan te hebben tijdens elk van zijn tourzeges.

EDIT: aha, daar is de verdediging :P
EDIT: aan die grijns van hem te zien dringt het nog steeds niet helemaal door

[ Voor 27% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 18-01-2013 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 05:16

Sargan

Filmfreak...

Verrassend, niks over de UCI. Misschien komt dat in deel 2, of helemaal niet.
Wel EPO gebruikt maar ook groeihormonen, steroïden en cortisone
http://nos.nl/artikel/463...k-won-tour-op-doping.html

Hier de uitspraken op een rij:
http://www.telegraaf.nl/t...rmstrong_op__n_rij__.html

http://www.nrc.nl/nieuws/...interview-in-acht-quotes/

[ Voor 18% gewijzigd door Sargan op 18-01-2013 08:07 ]

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Te triest voor woorden. Mag hopen dat hij financieel aan de grond geparkeerd wordt en ze juridische procedures tegen hem opstarten om hem achter de tealies te krijgen. Het boegbeeld van zijn sokkel gestoten, 1 grote bedondertruc.

Kan wel een lang betoog houden maar meer hoef ik eigenlijk noet kwijt erover.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
@Nikolas>> waar was het live te zien? Je gaat me toch niet vertellen dat je het Winfrey-kanaal in je pakket hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sjah schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:00:
@Nikolas>> waar was het live te zien? Je gaat me toch niet vertellen dat je het Winfrey-kanaal in je pakket hebt? :)
Het interview werd live op TCM uitgezonden. Wordt ook nog herhaald volgens mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Tarkin schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:17:
aangezien hij in de US voor de hoge rechters heeft gelogen, hoop ik echt dat ze hem voor een paar jaar achter tralies steken. Er moet eens een moment komen waarop zulke mensen doorhebben dat ze daar niet ongestraft me kunnen wegkomen
Hij heeft nooit voor een rechter gestaan; hij heeft alleen onder ede tegen een advocaat gelogen. Dit ivm dat dispuut over het uitkeren van zijn verzekering over het winnen van de Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Laatst online: 12-09 14:34
Sjah schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:00:
Op Discovery Channel (Vlaanderen).
tweaker2010 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:03:
[...]
Het interview werd live op TCM uitgezonden. Wordt ook nog herhaald volgens mij. ;)
Ik zit op kamers en kijk nog gewoon ouderwets analoog :P Geen TCM dus ;) En volgens mij bedoel je TLC, dat lees ik toch op de site van DC. Het verbaasde mij al dat een zender voor films uit de oude doos dit live zou uitzenden :P

[ Voor 8% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 18-01-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Nikolas schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:14:
[...]
Ik zit op kamers en kijk nog gewoon ouderwets analoog :P Geen TCM dus ;) En volgens mij bedoel je TLC, dat lees ik toch op de site van DC. Het verbaasde mij al dat een zender voor films uit de oude doos dit live zou uitzenden :P
Oeps... TLC idd... ik gooi die afkortingen altijd door elkaar... 3 letters en het begon ook met een T dus ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Ik merk al dat een hoop mensen het volgende vinden: "Iedereen was fout in het peloton, hij was gewoon de beste. Opgebiecht en klaar en nu weer verder."

Voor wat het wielrennen betreft mee eens. Erg hypocriet om hem zijn titels af te nemen terwijl anderen gewoon in de uitslagen blijven staan omdat ze niet bekend hebben/gepakt zijn. Wat mij betreft moeten ze of de tours helemaal uit de boeken halen of hem zijn titels terug geven.

Wat Lance imho een absolute eikel maakt is het fanatisme waarmee hij zijn leugens door de jaren heen heeft verdedigd en waarmee hij anderen (financieel) kapot heeft gemaakt. Rechtzaken wegens smaad tegen journalisten, etc. Ik mag daarom hopen dat de wraak zoet zal zijn en dat alleen daarom Lance helemaal de vernieling wordt inge-sued zodat alle patjepeeers op deze aardkloot weer zien dat misdaad niet loont, eerlijk duurt het langst, etc. Net als bij Madoff, Leeson, etc.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik vind de impliciete boodschap veel velangrijker: hij impliceert dat ze (destijds) allemaal gebruikten, en dat zou me gezien de berichten geheel niet verbazen. In dat opzicht is de verontwaardiging uit die wereld dus ook enigszins suspect.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ijdod schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:26:
Ik vind de impliciete boodschap veel velangrijker: hij impliceert dat ze (destijds) allemaal gebruikten, en dat zou me gezien de berichten geheel niet verbazen. In dat opzicht is de verontwaardiging uit die wereld dus ook enigszins suspect.
Dat is nu het vervelende voor alle wielrenners uit die tijd. Die worden nooit meer geloofd als ze zeggen dat ze niet gebruikt hebben, terwijl er vast waren die niet gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ook niet onbelangrijk: wat gebruiken ze dan nu? Iedereen heeft opeens zijn leven gebeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Ik denk dat het merendeel niet meer gebruikt, de tijden tijdens bijvoorbeeld bergbeklimmingen zijn nu ook langzamer dan een jaar of 10 geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Ik vond het eerste deel van het interview eigenlijk weinig opzienbarend. Hij bekend dingen te hebben gedaan die eigenlijk al bekend waren, maar er is zoveel meer dat niet wordt gezegd. Alsof je naar het interview met Holleeder zit te kijken bij Collegetour :) Alles waarover vooralsnog twijfel bestaat bekent hij natuurlijk niet noch laat er uberhaubt iets over los.

[ Voor 16% gewijzigd door ravenger op 18-01-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25
Vind het ook weinig schokkends, hij zegt nu een keer ja maar verder niks nieuws. Dit allemaal vooraf besproken met advocaten e.d.

Laat hem maar komen met namen en hoe het allemaal in zijn werk ging, dát is veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Tettie schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:24:
Ik merk al dat een hoop mensen het volgende vinden: "Iedereen was fout in het peloton, hij was gewoon de beste. Opgebiecht en klaar en nu weer verder."
Precies, helemaal mee eens. :)
...misdaad...
Pfff, misdaad... Moord is een misdaad. Doping is ongeveer hetzelfde als een buitenspel-goal of hands-goal bij het voetbal, vind ik. Natuurlijk, het mag niet, het is tegen de regels, maar om er nou zo'n heisa om te maken...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tettie schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:24:
Dat is als zeggen "iedereen was wel een beetje fout in de oorlog, zand erover". Er zijn echter nog steeds veel gradaties en dit is imo nog steeds een PR-spelletje welke alleen maar een vieze smaak in de mond achterlaat. Laat hem dan maar onder ede getuigen en zichzelf dus blootstellen aan een aanklacht wegens meineed, ipv alleen via Oprah te gaan. Dus nee, ik heb nog steeds geen greintje medelijden en hoop dat Armstrong keihard wordt aangepakt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fiber schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:57:

[...]

Pfff, misdaad... Moord is een misdaad. Doping is ongeveer hetzelfde als een buitenspel-goal of hands-goal bij het voetbal, vind ik. Natuurlijk, het mag niet, het is tegen de regels, maar om er nou zo'n heisa om te maken...? O-)
Hij heeft ook gelogen onder ede tegen een advocaat. Dat is wel degelijk een misdaad (iig in NL, weet niet hoe dat in de VS zit).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
wildhagen schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:03:
[...]

Hij heeft ook gelogen onder ede tegen een advocaat. Dat is wel degelijk een misdaad (iig in NL, weet niet hoe dat in de VS zit).
Ja, dat heet gewoon meineed, ook in de VS ;) Maar er was wel iets dat ik voorbij zag komen dat te maken heeft met een verjaringstermijn voor zoiets, ik ken alleen de details niet daarover.

[ Voor 19% gewijzigd door ravenger op 18-01-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ravenger schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:04:
Ja, dat heet gewoon meineed, ook in de VS ;) Maar er was wel iets dat ik voorbij zag komen dat te maken heeft met een verjaringstermijn voor zoiets, ik ken alleen de details niet daarover.
Oftewel, alleen toegeven wat al verjaard is? Allemaal heel berekend, zoals deze hele PR-exercise.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
ijdod schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:23:
Ook niet onbelangrijk: wat gebruiken ze dan nu? Iedereen heeft opeens zijn leven gebeterd?
Inderdaad en ook niet onbelangrijk, kunnen ze er eigenlijk wel achter komen?
Hoe kan het zijn dat iemand zo lang aan de top stond bij herhaling door alle dopingtests is gekomen?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mekkieboek schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:27:
[...]

Hoe kan het zijn dat iemand zo lang aan de top stond bij herhaling door alle dopingtests is gekomen?
Omdat in die tijd er nog niet betrouwbaar op EPO kon worden getest. Dat kon pas (betrouwbaar) vanaf een later moment. Daarna (in 2005) zijn er ook 6 stalen van Armstrong uit de Tour van 1999 retro-actief getest, en... what a surprise, alle zes stalen waren positief voor EPO. Zie http://www.wielerflits.nl...tour-1999-positief--.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK, dus dat doping gebruik is op zichzelf niet zo erg, maar het feit dat hij er over gelogen heeft maakt Lance Armstrong in jullie ogen tot een zware crimineel...? O-)

@Mekkieboek, Over een jaar of tien vinden we waarschijnlijk wel uit wat de huidige winnaars gebruiken in het wielrennen en in andere sporten... Of denken jullie dat je wel zesvoudig wereldkampioen allround schaatsen kan worden op een boterham met pindakaas... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fiber schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:39:
[...]

OK, dus dat doping gebruik is op zichzelf niet zo erg, maar het feit dat hij er over gelogen heeft maakt hem in jullie ogen tot een zware crimineel...? O-)
Niemand had het over zware crimineel of dat doping niet erg zou zijn. Geen dingen in de mond van andere mensen leggen graag.

Het ging er om dat hij een misdaad heeft begaan, want dat heeft hij dus wel degelijk, door meineed te plegen. Naast natuurlijk het feit dat we hier over één van de zwaarste (individuele) dopingschandalen hebben uit het wielrennen van de laatste 20 jaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fiber schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:39:
OK, dus dat doping gebruik is op zichzelf niet zo erg, maar het feit dat hij er over gelogen heeft maakt Lance Armstrong in jullie ogen tot een zware crimineel...? O-)
In de sport van bagatelliseren heb je een goede kans, doping of geen doping. Je legt nu mensen woorden in de mond.

Maar ons rechtssysteem is er op gebaseerd dat mensen niet liegen als ze onder ede staan. Daar is niet opeens anders als iemand lieve broodjes bakt in Ophra's gewillige oventje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

Fiber schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:57:
[...]

Precies, helemaal mee eens. :)

[...]

Dit is precies waar ik echt de zenuwen van krijg. Bewust niet gelezen? Kortzichtig?

De misdaad is NIET de doping, maar het kapot suen van mensen die hem van doping gebruik beschuldigden EN DUS GELIJK HADDEN.

Meineed enzo is weldegelijk een misdaad. Dit gaat niet om doping maar om een ontzettende lul die anderen kapot maakt om zijn eigen handeltje te beschermen.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:17
Het blijft een pathologische control freak, zijn bekentenis gaat onder zijn eigen condities. Zijn verhaal is net zo ingewikkeld als het Nederlandse gedoogbeleid rond softdrugs: hij gebruikte wel verboden middelen, want iedereen deed het; maar hij kan niks zeggen over de enorme logistieke operatie die schuilging achter de (volgens hem overal aanwezige) EPO/testosteron/bloeddoping-voorziening van het complete peloton...

Als sport (het wielrennen en sport in het algemeen) hem echt aan het hart gaat, dan pakt ie nu door en legt ie verklaringen af zoals de anti-dopingautoriteiten dat willen. En niet alleen bij Oprah in een volledig geregisseerde en eenzijdige setting.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
mekkieboek schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:27:
[...]

Inderdaad en ook niet onbelangrijk, kunnen ze er eigenlijk wel achter komen?
Teveel mensen hebben oog kleppen op, teveel bedrijven verdienen teveel geld aan topsport.

In iedere sport is doping. Top sport is door en door rot.
Je moet wel als je 1e wil worden, en niemand wil 8e worden of 18e. Er hangt teveel van af, je carrière, je leven, je hypotheek, etc.

Het ontduiken van doping controles is ingewikkeld maar niet onmogelijk. Dat zie je ook in andere takken van sport dat er af en toe iemand gepakt word, die heeft dus net pech.
Hoe meer geld je beschikbaar hebt, hoe meer connecties je hebt, hoe meer je kunt blijven ontduiken.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Lance is een scapegoat, en nu, een bliksemafleider. Hij is een makkelijke prooi, want mensen geilen op succes, maar ook op een downfall als een vlekje blijkt.

Maar, Lance was een werknemer bij wielerploegen met grote sponsors, die belang hadden bij zijn doping-gebruik, waar het grote geld binnenstroomt bij succes; de miljoenen van Lance zijn daar slechts peanuts bij, een enkele post in de begroting van die sponsors.

Lance is, in het interview, nog steeds die werknemer, zij het niet contractueel weliswaar, maar men praat geen poep over de werkgevers die men in het verleden gediend heeft.

Een ware boter-tsunami druipt nu van de collectieve hoofden van de wielerwereld en controlerende instanties (al kan ik de reacties van collega-wielrenners zelf wel begrijpen, zij weten donders goed hoe het zit, en zij vertonen, willens en wetens, ontkennend gedrag, uit zelfbescherming wellicht, en ik kan het ze niet kwalijk nemen; het is aan controlerende instanties om dat in goede banen te leiden).

Het is de wieler(-gebruikt-doping-) cultuur die aangepakt moet worden, niet een enkeling, hoe succesvol ook.

Ik hoef, en wil de tranen van Lance, die ongetwijfeld, naar Amerikaans gebruik, in het 2e deel van het interview geplengd gaan worden, niet af te wachten om te pleiten voor een generaal pardon voor elke renner in de 'doping-periode'. We willen geen namen van individuele renners, we willen morele sponsors (geen wonder dat er onlangs een bank is uitgestapt, maar dit terzijde).

[ Voor 16% gewijzigd door CynicRelief op 18-01-2013 20:38 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CynicRelief schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:21:
Lance is een scapegoat, en nu, een bliksemafleider. Hij is een makkelijke prooi, want mensen geilen op succes, maar ook op een downfall als een vlekje blijkt.

Maar, Lance was een werknemer bij wielerploegen met grote sponsors, die belang hadden bij zijn doping-gebruik, waar het grote geld binnenstroomt bij succes; de miljoenen van Lance zijn daar slechts peanuts bij, een enkele post in de begroting van die sponsors.
Wie hoog klimt kan hard vallen... dat blijkt maar weer. Als hij 1x de Tour had gewonnen (ipv 7x op rij) was er nooit deze hetze geweest. Dan vraag er ook om. Ieder weldenkend mens wist dat ie gebruikte...

Hij moet nu niet zielig lopen doen want hij heeft ook genoeg roem gekend en mooie prijzen gepakt in zijn leven.
Alleen de tijd is nu gekomen om eerlijk te zijn. Ik heb het idee dat hij de UCI nog steeds buiten schot houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweaker2010 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:41:
Wie hoog klimt kan hard vallen... dat blijkt maar weer. Als hij 1x de Tour had gewonnen (ipv 7x op rij) was er nooit deze hetze geweest. Dan vraag er ook om. Ieder weldenkend mens wist dat ie gebruikte...
Dan mis je nog steeds waar het om gaat: Armstrong heeft veel mensen kapot gemaakt en geprocedeer die eerder uit de school klapten. Dat is de allereerste reden dat hij alle stront verdiend, en ik een faillisement etc niet erg kan vinden. Het moet zijn "wie hoog bedriegt liegt en vernietigd, die gaat ten onder aan zijn eigen gedrag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
gambieter schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:47:
[...]

Dan mis je nog steeds waar het om gaat: Armstrong heeft veel mensen kapot gemaakt en geprocedeer die eerder uit de school klapten. Dat is de allereerste reden dat hij alle stront verdiend, en ik een faillisement etc niet erg kan vinden. Het moet zijn "wie hoog bedriegt liegt en vernietigd, die gaat ten onder aan zijn eigen gedrag".
Ik denk toch dat hij dat als werknemer als een van z'n taken heeft gezien. En niet zonder eigenbelang, lees een flink bedrag op z'n bankrekening, vanzelf.

Ik praat het niet goed, ik heb Lance altijd een eikel gevonden, maar gewiekst was hij wel. En ik blijf erbij dat, zolang de boter-tsunami vloeit, Lance een bliksemafleider is.

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CynicRelief schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:55:
Ik denk toch dat hij dat als werknemer als een van z'n taken heeft gezien. En niet zonder eigenbelang, lees een flink bedrag op z'n bankrekening, vanzelf.
Kom kom, Lance Armstrong was echt geen werknemer, het was een leider van het team waar het om draaide. De sponsors kwamen naar hem, niet na een sollicitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
gambieter schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:06:
[...]

Kom kom, Lance Armstrong was echt geen werknemer, het was een leider van het team waar het om draaide. De sponsors kwamen naar hem, niet na een sollicitatie.
Natuurlijk kwamen de sponsors naar hem in de tijd dat hij succesvol was, en dan? Succesvolle Lance praat met sponsor: Sponsor: hey Lance, you wanna make a zero more? Lance: ru kidding man, where's my new jersey? Sponsor: here it is Lance, don't ya just love the new subdued colorscheme? Oh, and Lance, could you just have a chat with your doctor, yeah, we had a chat with him already, no probs on his part, so ...

Ik overdrijf wellicht, maar ik blijf erbij dat het probleem zit bij die partijen die het meest verdienen aan de wielersport (of welke sport dan ook).

Een gesponsorde (sp?) sporter is een speelbal van z'n sponsor, en dat betekent in het beste geval zoveel als dat een sporter zijn of haar uiterste best moet doen, en als het even kan met zijn of haar truitje op de finish dichtgeritst over de finish gaat; in het slechtste geval? Daar zien we nu de uitwassen van ... hoe krijgen we als sponsor dat dichtgeritste truitje in beeld? Doctor?

[ Voor 18% gewijzigd door CynicRelief op 18-01-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Thomas Dekker bekent wel met veel meer details over de organisatie erachter. Nu gaat de beerput echt open lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deel 2 van het interview is vannacht (onze tijd) uitgezonden, maar bevatte verder weinig nieuws. Armstrong hoopt nog onder zijn levenslange schorsing uit te komen en weer te mogen sporten. Hoop dat dat dus niet gaat gebeuren, want zo iemand heeft in de sport niets te zoeken,

En het is weer bekentenistijd geloof ik... Dekker bekent, naast EPO waar hij al eens op betrapt is, ook bloeddoping te hebben gebruikt bij Rabobank: http://www.nu.nl/binnenla...k-bloeddoping-en-epo.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

Hopen dat die bekentenissen eens doorbreken. De wielerwereld houdt nog steeds de kaken op elkaar. Ik vraag met toch af waarom. Iedereen gaat er nu vanuit dat iedereen rot was, tot nu toe is dat ook altijd gebleken. Kom er voor uit en los het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gaan we dit gezeik nou elke dag krijgen? Morgen Erik Dekker? Overmorgen Michael Boogerd? Dinsdag Erik Breukink? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 13:43
Ik blijf het toch vreemd vinden dat het zo wijdverspreid is. Een tijd geleden stond er nog een artikel in de Volkskrant dat doping helemaal niet zoveel invloed heeft als beweert/gedacht wordt (placebo effect). Zijn er ergens cijfers te vinden hoeveel harder (meer vermogen) iemand rijdt als die doping (epo bijvoorbeeld) heeft gebruikt t.o.v. een periode waarin die niet gebruikt.

Ook hoor je van iedereen (Amstrong, Rabo renners) dat ze voorbij werden gereden, wat dan juist weer zou pleiten dat doping wel degelijk helpt.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Fiber schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:10:
[...]

Gaan we dit gezeik nou elke dag krijgen? Morgen Erik Dekker? Overmorgen Michael Boogerd? Dinsdag Erik Breukink? O-)
Woensdag Joop, Donderdag Eddy? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Koenoe schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:39:
Ik blijf het toch vreemd vinden dat het zo wijdverspreid is. Een tijd geleden stond er nog een artikel in de Volkskrant dat doping helemaal niet zoveel invloed heeft als beweert/gedacht wordt (placebo effect). Zijn er ergens cijfers te vinden hoeveel harder (meer vermogen) iemand rijdt als die doping (epo bijvoorbeeld) heeft gebruikt t.o.v. een periode waarin die niet gebruikt.

Ook hoor je van iedereen (Amstrong, Rabo renners) dat ze voorbij werden gereden, wat dan juist weer zou pleiten dat doping wel degelijk helpt.
Ik meen mij te herinneren dat het tot circa 5% (VO2max) kan schelen (bloeddoping). Dat is natuurlijk flink wat. De verschillen aan de top van de topsport zijn miniem. 5% is het verschil tussen de TdF winnen en 87ste worden. 5% is 2 minuten op de Alpe d'Huez, dat is gigantisch.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

gambieter schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:06:
[...]
Zo vreemd is dat niet als meervoudig tourwinnaar. Denk je soms dat de sponsors niet naar Contador en de Schlecks komen nu? Dat is van alle tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
argro schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:00:
[...]
Ik meen mij te herinneren dat het tot circa 5% (VO2max) kan schelen (bloeddoping). Dat is natuurlijk flink wat. De verschillen aan de top van de topsport zijn miniem. 5% is het verschil tussen de TdF winnen en 87ste worden. 5% is 2 minuten op de Alpe d'Huez, dat is gigantisch.
Tja, helemaal niet aan gedacht eigenlijk. Dat wielrennen eigenlijk gewoon een duursport (dat wel) is met enorm lange ritten. M.a.w. dat kleine verschillen enorm uitvergroot (kunnen) worden.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ah, één van de "anonieme bronnen" die eerder verhaaldde over structureel dopinggebruik bij de Rabobank-ploeg is nu bekend, hij is zelf in de openbaarheid getreden: Danny Nelissen.

En passant heeft hij zelf nu dus ook een bekentenis van dopinggebruik (in 1996 en 1997) afgelegd:
Oud-wielrenner Danny Nelissen heeft zaterdag voor de camera van RTL4 toegegeven als renner van Rabobank in 1996 en 1997 het verboden middel epo te hebben gebruikt. Nelissen (42) zei een van de anonieme getuigen te zijn in het artikel van zaterdag in NRC Handelsblad waarin staat dat er bij de bankploeg meteen vanaf het begin sprake was van dopinggebruik.

,,Ik ben een van die getuigen en bevestig dat het verhaal klopt. In de Tour van 1996 en 1997 heb ik epo gebruikt. Ik kreeg het toegediend door ploegarts Geert Leinders'', aldus Nelissen.

Nelissen, tegenwoordig werkzaam bij Eurosport, werd in 1995 ,,zonder doping'' wereldkampioen bij de amateurs. Als prof bleek er in 1996 moeilijk op te boksen tegen buitenlandse overmacht. ,,We werden uitgelachen, vernederd. De ploegleiding vond ons watjes, we moesten wat doen'', verklaarde Nelissen de introductie van het verboden wondermiddel bij de Nederlandse ploeg. ,,Ik heb het nooit zelf hoeven kopen, dat was een ploegissue. Ik weet niet hoe dat later is gegaan.''
Bron: http://www.bndestem.nl/al...kent-epogebruik-1.3616594

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Capo schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:25:
[...]

Teveel mensen hebben oog kleppen op, teveel bedrijven verdienen teveel geld aan topsport.

In iedere sport is doping. Top sport is door en door rot.
Je moet wel als je 1e wil worden, en niemand wil 8e worden of 18e. Er hangt teveel van af, je carrière, je leven, je hypotheek, etc.

Het ontduiken van doping controles is ingewikkeld maar niet onmogelijk. Dat zie je ook in andere takken van sport dat er af en toe iemand gepakt word, die heeft dus net pech.
Hoe meer geld je beschikbaar hebt, hoe meer connecties je hebt, hoe meer je kunt blijven ontduiken.
Ik ben het niet met je eens dat in iedere topsport doping gemeengoed is (bij squash bijvoorbeeld is in NL ooit wel eens iemand betrapt, maar er bleek toch echt iemand iets in haar drankje gedaan te hebben in de discotheek). Ook bij schaatsen komt het veel minder voor.

Bij beide heb je namelijk ook nog iets meer nodig dan alleen kracht: techniek en talent.
Bij wielrennen hoef je alleen hard te kunnen trappen, en dan is doping het ideale middel. Er komt geen talent bij kijken (je hebt wel bepaalde eigenschappen nodig natuurlijk).
Bij mountainbiken, BMX, veldrijden heb je ook minder aan doping dan bij wielrennen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Dat is een factor, en natuurlijk de (fors) lagere populariteit (en dus financieel belang). Wat overigens niet per se uitsluit dat doping daar ook niet plaats vindt met andere middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

wildhagen schreef op zondag 20 januari 2013 @ 07:16:
Ah, één van de "anonieme bronnen" die eerder verhaaldde over structureel dopinggebruik bij de Rabobank-ploeg is nu bekend, hij is zelf in de openbaarheid getreden: Danny Nelissen.

En passant heeft hij zelf nu dus ook een bekentenis van dopinggebruik (in 1996 en 1997) afgelegd

Bron: http://www.bndestem.nl/al...kent-epogebruik-1.3616594
Ergens dan wel weer hypocriet om in TdJ Armstrong af te vallen vanwege zijn mogelijke dopinggebruik. Ondertussen ontkennen maar nu Armstong heeft bekent is er voor DN ook maar weinig reden om te blijven ontkennen. Gert Jakobs daarentegen maar toen stond EPO nog niet op de lijst. Maar goed, wachten is op Boogerd en Dekker...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MrSleeves schreef op zondag 20 januari 2013 @ 07:59:
[...]

Ook bij schaatsen komt het veel minder voor.
http://schaatsen.nl/nieuw...ders-bestraft-voor-doping
http://www.sportprimeur.n...kramer-betrapt-op-doping/
http://www.telegraaf.nl/t..._betrapt_op_doping__.html

Dat er het amper in het nieuws komt betekend niet dat het er niet is. ;)
Als Rabobank het al zo lang heeft kunnen verbergen waarom het schaatsen b.v. dan niet?
Dan vraag ik me ook nog af hoe streng de controles bij het schaatsen zijn, als ik me niet vergis zei Wust een tijdje geleden nog dat ze afgelopen zomer 2x "out of competition" gecontroleerd was.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrSleeves schreef op zondag 20 januari 2013 @ 07:59:
[...]

Ik ben het niet met je eens dat in iedere topsport doping gemeengoed is (bij squash bijvoorbeeld is in NL ooit wel eens iemand betrapt, maar er bleek toch echt iemand iets in haar drankje gedaan te hebben in de discotheek). Ook bij schaatsen komt het veel minder voor.

Bij beide heb je namelijk ook nog iets meer nodig dan alleen kracht: techniek en talent.
Bij wielrennen hoef je alleen hard te kunnen trappen, en dan is doping het ideale middel. Er komt geen talent bij kijken (je hebt wel bepaalde eigenschappen nodig natuurlijk).
Bij mountainbiken, BMX, veldrijden heb je ook minder aan doping dan bij wielrennen.
Bij geen enkele sport zijn de controles zo intensief als bij wielrennen. Als er bij squash ook op eerste Kerstdag gecontroleerd gaat worden, tussen de wedstrijden door dus, dan komen er naar mijn stellige overtuiging meer gevallen aan het licht. Dat geldt m.i. voor alle sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dergelijke doping heeft ook veel meer effect in een duursport als wielrennen. Vergeet niet dat de Tour een 3 weken "tour de force" (sic) is waarbij ze bijna elke dag ~6u of meer op topniveau moeten presteren. Veel andere sporten hebben niet zo'n duurbelasting, maar veel meer een piekbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
gambieter schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:05:
Dergelijke doping heeft ook veel meer effect in een duursport als wielrennen. Vergeet niet dat de Tour een 3 weken "tour de force" (sic) is waarbij ze bijna elke dag ~6u of meer op topniveau moeten presteren. Veel andere sporten hebben niet zo'n duurbelasting, maar veel meer een piekbelasting.
Natuurlijk, wielrennen is de sport bij uitstek voor doping, maar dat wil niet zeggen dat er geen voordeel te behalen is bij andere sporten. Niet alle doping is op uithoudingsvermogen gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Het begint nu te rollen over de Rabobank Ploeg. Marc Lotz bekent in zijn tijd bij Rabo ook al te hebben gebruikt: http://www.nu.nl/sport/30...ebruik-bij-raboploeg.html. Geen verrassing, maar als de knechten al doping gebruikten, dan zijn Dekker en Boogerd toch nu ook wel aan de beurt denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door ravenger op 20-01-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, las het net ook

En ik vraag me dan ook af wanneer de huidige generatie, dus bijvoorbeeld een Gesink, Mollema, Kruiswijk etc aan de beurt gaan zijn voor onthullingen. Want ergens heb ik nu niet het idee dat de ploeg opeens dopingvrij zou zijn. Zeker niet als vrijwel alle oude poppetjes nog op dezelfde plekken zitten...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Wat ik eigenlijk hoop is dat Leinders zelf eens een boekje open doet, maar dat zal wel niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Mooi artikel in het NRC van Thijs Zonneveld:
"Dit weekend onthulde NRC Handelsblad dat er bij de Rabobankploeg vanaf het begin, in 1996, doping werd gebruikt. Redacteur Thijs Zonneveld voerde gesprekken met tientallen betrokkenen en schreef een reconstructie over hoe het dopinggebruik bij de Nederlandse ploeg in z’n werk ging. Lees het artikel van ruim 3500 woorden hieronder terug"

http://www.nrc.nl/nieuws/...uik-doping-bij-raboploeg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
m'n gevoel zegt inmiddels dat 95% van de top-10 klasseringen in elke grotere ronde/ klassieker t/m ~2007/2008 sowieso door een dopinggebruiker is behaald. Als je dat artikel leest uit het NRC, waarbij ik me de financiele druk vanuit sponsoren goed voor kan stellen, dan kan 't eigenlijk ook niet anders en ik vraag me af in hoeverre 't de schuld van de wielrenners zelf is. Ze konden niet anders volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
wildhagen schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:36:
Idd, las het net ook

En ik vraag me dan ook af wanneer de huidige generatie, dus bijvoorbeeld een Gesink, Mollema, Kruiswijk etc aan de beurt gaan zijn voor onthullingen. Want ergens heb ik nu niet het idee dat de ploeg opeens dopingvrij zou zijn. Zeker niet als vrijwel alle oude poppetjes nog op dezelfde plekken zitten...
Als ze gebruikt zouden hebben dan gaan ze dat echt niet zeggen, zeg dan maar doei tegen je carriere. Echter geloof ik niet dat de huidige jongens gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
rik86 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:17:
m'n gevoel zegt inmiddels dat 95% van de top-10 klasseringen in elke grotere ronde/ klassieker t/m ~2007/2008 sowieso door een dopinggebruiker is behaald. Als je dat artikel leest uit het NRC, waarbij ik me de financiele druk vanuit sponsoren goed voor kan stellen, dan kan 't eigenlijk ook niet anders en ik vraag me af in hoeverre 't de schuld van de wielrenners zelf is. Ze konden niet anders volgens mij
Helemaal mee eens. Nu dit allemaal zó duidelijk is, vraag ik me af waarom wielrenners hier nog zo`n geheim van maken. Met dat blijven ontkennen en zwijgen beschadigen ze de huidige generatie wielrenners. Dit is het moment om alles open te gooien en die discussie af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vos schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:26:
[...]

Als ze gebruikt zouden hebben dan gaan ze dat echt niet zeggen, zeg dan maar doei tegen je carriere. Echter geloof ik niet dat de huidige jongens gebruiken.
Waarom zou de huidige generatie niet gebruiken? Dat lijkt me een iets te naïeve aanname. Datzelfde werd immers over de generatie-Dekker/Boogerd ook gezegd, en die liggen nu ook behoorlijk onder vuur.

Daarnaast zitten degenen die (naar zeggen) op de hoogte waren van structureel dopinggebruik merendeels nog altijd binnen de ploeg op hun plek.

Ik heb, gezien de ontwikkelingen qua doping van de laatste 15-20 jaar, niet de illusie dat de ploeg nu schoon zou zijn.... ik hoop van harte dat ik ernaast zit, maar ik vrees van niet.

En nee, EPO zullen ze vast niet meer gebruiken (veel te makkelijk op te sporen tegenwoordig), maar wie weet wat er nog meer op de markt is nu...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Die Rabo ploegarts Leinders verliet de ploeg begin 2009, toen reed Gesink ook al voor Rabobank. Erik Dekker is nog steeds een ploegleider. Allebei zaten ze volgens NRC in het dopingwereldje, dus waarom zou een Gesink niet ook doping gebruiken? Zolang die oude doping generatie nog in het wielerwereldje actief is, vertrouw ik helemaal niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Zeker met de mentaliteit "Als het niet op de lijst staat dan is het geen doping". Nu begrijp ik wel waarom Boogerd nog steeds ontkent, hij krijgt immers de hoon van heel Nederland over zich heen wanneer hij dat wel doet, maar hij maakt het er zichzelf niet gemakkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Lees zojuist dit bericht: Nelissen kapot van reacties na dopingbekentenis
http://www.nu.nl/sport/30...ies-dopingbekentenis.html

Ik vind het wel vreemd, zijn wat mij betreft juist helden, wielrenners die toegeven dat ze hebben gebruikt. Maar ik ga er dan ook vanuit dat iedereen die gepresteerd heeft gebruikt heeft, dus diegene die ontkent, liegt :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
Helden? Het hek is van de dam, bekennen is geen heldendaad, het is een opluchting. Eindelijk kan het nu. Zeker voor de mindere helden als Nelissen, die wellicht veel beter zijn dan hun erelijsten doen vermoeden, is het vooral eeuwig zonde. Waar hadden zij gestaan als ze niet voorbij gereden waren door beter geprepareerde concurrenten? Waren Boogerd en Dekker dan de helden van Nederland geworden, of hadden we met z'n allen staan juichen voor Nelissen en Bouwmans?

Nee, ik vind helden geen goede term. Een echte held had in de jaren '90 bewijs verzameld en aan de bel getrokken. Jongens als Nelissen zijn gewoon het slachtoffer van het systeem geworden, 'toppers' als Boogerd en Dekker die echt wat aan hun epo gebruik gehad hebben zijn simpelweg bedriegers. En ja, dan doe ik een aanname over hun gebruik, maar ik kan me niet voorstellen dat we niet binnen afzienbare tijd ook van hen een bekentenis krijgen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nelissen was een held geweest als hij het 5 jaar geleden had verteld. Nu is hij slechts aan het meeliften op de mediageilheid n.a.v. Armstrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Misschien is een held wat overdreven, maar om hem nou af te fakkelen gaat me ook wat te ver.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Inderdaad, wees blij dat er in ieder geval iemand met de kop op tv de waarheid durft te zeggen. Helden status is wel overdreven. Ik vond overigens dat Genee het gisteren wel aardig deed (slechts het eerste half uur oid. gezien). Hij nam niet snel genoegen met wat Nelissen zei en trok zijn betrouwbaarheid regelmatig in twijfel, Nelissen leek hierdoor aardig geïrriteerd op momentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Het is ook wel vooral een statement naar de andere renners toe, een beetje het voorbeeld geven en de deur open zetten. Dat bleek uit de vragen die Genee voorlegde en ook aan het gesprek achteraf met Zonneveld oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static2.volkskrant.nl/static/photo/2013/12/4/3/20130122225231/media_xl_1496718.jpg

Zakboekje van een PDM soigneur in 1988; heel interessant: bron. Niet schokkend omdat het al bekend was van PDM, maar toch wel opmerkelijk (zeker de bloedtransfusies) om dat zo terug te lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 23-01-2013 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat me opvalt is dat ze ook spul halfweg kregen blijkbaar? Zou dat drinkbaar spul zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door BreadFan op 23-01-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Thomas Dekker gaat binnenkort de vuile was buitenhangen:
De Dopingautoriteit kan rekenen op de volledige medewerking van Thomas Dekker.

De renner van Garmin-Sharp kondigt woensdag op zijn website aan dat hij alle details van zijn dopingverleden gaat prijsgeven.

Dekker werd in 2009 voor twee jaar geschorst wegens epo-gebruik. Hij bekende afgelopen weekend dat hij gedurende zijn tijd bij Rabobank in 2007 ook bloeddoping gebruikte.

De 28-jarige Noord-Hollander gaat in de vertrouwelijke gesprekken alle namen noemen die bij zijn dopinggebruik betrokken waren. "Ik wil helpen om de wielerwereld schoon te maken."

"Daarom kies ik ervoor om alles te vertellen dat ik weet. Namen, data en details van de mensen die me hebben geholpen. Ik ga met dat proces beginnen en hoop dat het makkelijker wordt voor ex-collega's en oud-teamgenoten om zich ook uit te spreken", schrijft Dekker in een verklaring.

Het gesprek met het Nederlandse antidopingbureau zal volgens zijn management SEG binnen twee weken worden gehouden. Dekker verblijft momenteel in Spanje voor een trainingskamp.

Dekkers hulp aan de Dopingautoriteit - directeur Herman Ram wilde woensdag enkel bevestigen dat er een gesprek met de renner komt - staat los van de antidopingcommissie, waarmee wielerbond KNWU en sportkoepel NOC*NSF het dopinggebruik in de wielersport van de afgelopen jaren willen onderzoeken.
Bron: nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:15:
Thomas Dekker gaat binnenkort de vuile was buitenhangen:
[...]
Fijn al die aankondigingen, maar ik wil feiten horen en geen nieuwe mediahype a la Lance.
Over 2 weken horen we het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
tweaker2010 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:40:
[...]

Fijn al die aankondigingen, maar ik wil feiten horen en geen nieuwe mediahype a la Lance.
Over 2 weken horen we het wel...
Ik verwacht wel dat hij namen en alles gaat noemen, Boogerd en Dekker hebben dus nog even om zelf 'uit de kast' te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vos schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:47:
[...]
Ik verwacht wel dat hij namen en alles gaat noemen, Boogerd en Dekker hebben dus nog even om zelf 'uit de kast' te komen ;)
Dat zou kunnen, maar hij kan zoveel roepen. We weten allemaal dat Boogerd gebruikt heeft, die zal dat alleen niet toegeven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Inderdaad, erg de moeite waard. Probleem is echter wel, zoals Walsh mocht ondervinden, dat jourmalisten zonder hard bewijs weinig kunnen beginnen. Als de dopinglabs al niets kunnen vinden en de omerte welig tiert; wat kunnen jourmalisten er dan mee? Vermoedens zullen ze vast wel hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
De 1e zege voor Blanco is een feit, TJ Slagter pakt de 3e etappe van de TDU :). Ook zijn 1e profzege.

[ Voor 59% gewijzigd door Vos op 24-01-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Mooi stuk ja. Zoals het einde aangeeft is wielrennen een soort Wie is de mol? geworden. En dan doel ik niet op Dirk, die wellicht niet toevallig de rechterhand van Bruyneel was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vos schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:19:
De 1e zege voor Blanco is een feit, TJ Slagter pakt de 3e etappe van de TDU :). Ook zijn 1e profzege.
Mooie zege, maar is ie clean of niet, da's de grote vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
TJ Butcher pakt de leiding in algemeen klassement! Knappe prestatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Vos schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:24:
TJ Butcher pakt de leiding in algemeen klassement! Knappe prestatie!

[video]
Jazeker! En met nog maar één rit (etappe voor de sprinters?) te gaan, een goede kans op de eindoverwinning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Hij heeft em inmiddels gewonnen, best nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
http://nos.nl/artikel/467...-verhoor-bij-kbwb-af.html
Johan Bruyneel zal dinsdag niet voor een verhoor verschijnen op het kantoor van de Belgische wielerbond in Brussel. De Belgische oud-ploegleider heeft een dag van tevoren afgezegd.

De bond wilde de oud-teambaas van Lance Armstrong horen over zijn rol bij het dopingnetwerk rond de gevallen renner. Het Amerikaanse antidopingburea Usada zette Bruyneel daarin als spilfiguur neer.

Het oderzoek wordt door de aanklager van de KBWB gewoon voortgezte, meldde de KBWB. De aanklager bepaalt welke stappen er verder tegen de in opspraak geraakte ploegleider worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Bennie Zalm is weer eens opgedoken. Lees het mooie verhaal Pascal Jules op hetiskoers.nl. De zoon (Justin Jules) van die man en moordenaar van zijn stiefvader, heeft in het shirt van La Pomme-Marseille onlangs een wedstrijd gewonnen, zie wederom een artikel op hetiskoers.nl. Weet je wie technisch directeur is bij Pomme-Marseille? Tuurlijk! Benoit Salmon!

[ Voor 7% gewijzigd door Eijkb op 30-01-2013 13:58 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Om 14.00 uur gaat Michael Rasmussen een persconferentie geven.... doping bekentenis?
Na deze persconferentie zal de dopingautoriteit ook een persconferentie geven...

[ Voor 32% gewijzigd door Sargan op 31-01-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Of hij heeft harde bewijzen tégen Rabobank ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Dat zou idd ook nog kunnen, Thomas Dekker gaat toch ook binnenkort een boekje open doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Thomas Dekker gaat ten biecht bij de waarheidscommissie, niet publiekelijk.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Rasmussen gaat ook alles vertellen wat hij weet:
Rasmussen gebruikte tussen 1998 en 2010 doping
HOOFDDORP - Voormalig Raborenner Michael Rasmussen heeft tussen 1998 en 2010 doping gebruikt. Dat heeft hij donderdag laten verklaren door zijn ploeg Christina Watches-Onfone tijdens een persconferentie in het Deense Herning.
Foto: ANP

"Michael heeft aangeboden om alles te vertellen wat hij heeft meegemaakt", luidde een passage uit de verklaring. "Hij kan de sleutel zijn voor een nieuw begin van de wielersport."

Rasmussen werd in de Tour de France van 2007 op staande voet ontslagen door Rabobank nadat was uitgekomen dat hij had gerommeld met zijn where-abouts, waarschijnlijk om dopingjagers te misleiden. In de zomer van 2008 werd hij daarvoor voor twee jaar geschorst.

Enkele uren voor zijn ontslag had de Deen, die sinds begin 2003 koerste voor de Nederlandse equipe, zijn leidende positie in het algemeen klassement verstevigd.

Over het ontslag loopt nog een civiele rechtszaak tussen Rasmussen en de inmiddels opgeheven Raboploeg. De eerstvolgende zitting is op 7 maart. Rasmussen eist een schadevergoeding van 5,8 miljoen euro.
nu.nl

Laat hij de zaak tegen Rabo nu ook vallen? Kan me zo voorstellen dat het ontslag an sich terecht was, ook al had de ploegleiding waarschijnlijk ook boter op zijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ik lees geruchten dat ook Boogerd en Dekker vandaag gaan bekennen. Maar wat boeit het allemaal, ja ok het is dan officieel. We weten nu toch wel al dat 90% gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ik mag hopen dat ze dat niet alleen maar aan de 'autoriteiten' doen maar dat wij als klootjesvolk en liefhebber ook de onderste steen boven zien; dan kunnen we lui als de Rooij ook eens fileren.

[ Voor 14% gewijzigd door ravenger op 31-01-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Toch wel apart dat hier alles open wordt gegooid; en in de rechtszaak rondom Fuentes (ook nu aan de gang) houdt iedereen de waffel op elkaar. Of was het toch een Nederlands probleem? Nee toch zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Toch gek dat Rasmussen doping gebruikte. Alles wat je spuit en slikt is ook weer extra gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 13-09 17:00

Peetman

Tjah....

BreadFan schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:49:
Toch gek dat Rasmussen doping gebruikte. Alles wat je spuit en slikt is ook weer extra gewicht.
Misschien slikte hij wel helium :p

Hoop wel dat het nu een beetje snel gedaan is met al die bekentenissen. Beetje de vaart er in, zo elke week 1 komen we niet verder.

Het wordt tijd dat we een nieuw spreekwoord gaan gebruiken: Als er 1 renner over de col is, dan volgen er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Roamor schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:58:
Toch wel apart dat hier alles open wordt gegooid; en in de rechtszaak rondom Fuentes (ook nu aan de gang) houdt iedereen de waffel op elkaar. Of was het toch een Nederlands probleem? Nee toch zeker.
Met die erelijst die onze Nederlanders de laatste 13 jaar bij elkaar reden?
Zou wel erg sneu zijn als dat met doping gebeurde tegen cleane renners. :P

Maar idd, het buitenland houdt de lippen stijf op elkaar maar wellicht dat daar straks met T.Dekker verandering in komt, die reed toch ook nog een jaar in dienst bij Lotto en natuurlijk zijn connecties met Checcini.
Het is wel leuk om te zien dat het bij die verklaring van Nelissen begon die toch een relatief kleine de sneeuwbal steeds groter wordt.

[edit]

lol@peetman.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Michael Rasmussen heeft 'zeer gedetailleerde informatie' doorgespeeld aan antidopingbureau's uit onder meer Nederland en Denemarken. Dat vertelt Herman Ram, directeur van de Nederlandse dopingautoriteit, aan de NOS.

"We hebben namen en rugnummers van hem gekregen", zei Ram. "Rasmussen heeft veel over zichzelf verteld, maar ook over wat er allemaal in zijn omgeving gebeurde op dopinggebied. Over de inhoud kan ik uiteraard niets zeggen. Maar zijn informatie is ontzettend belangrijk voor het onderzoek waarmee we bezig zijn. We weten nu bijvoorbeeld ook veel meer over hoe de manieren waarop hij de dopingcontroles wist te omzeilen. Deze feiten waren nieuw voor ons."

Rasmussen bekende donderdag tussen 1998 en 2010 doping te hebben gebruikt. Zijn oud-werkgever Rabobank wilde niet reageren op de bekentenis van de Deen. De bankiersformatie ontsloeg Rasmussen in 2007, toen bleek dat hij tegenover de UCI had gelogen over zijn verblijfplaatsen. Beide partijen zijn nog verwikkeld in een civielrechtelijke procedure over de hoogte van de ontslagvergoeding.
Het dikgedrukte ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

De UCI laat ook even zien hoe gecomitteerd ze is aan een schone sport: http://nos.nl/l/469383

[ Voor 20% gewijzigd door Shabbaman op 01-02-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Blanco heeft nu ook LL Sanchez op non-actief gezet, er loopt een onderzoek naar hem ivm banden met Fuentes: http://wielerflits.nl/nie...anchez-op-non-actief.html

Ik voel binnenkort een nieuwe bekentenis aankomen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Nou, het hoge woord is er uit:
Spaanse voetbalclub kocht jaren doping, mogelijk bij Fuentes
Let wel, de beste man vertelt dit waarschijnlijk alleen maar omdat hij een hekel heeft aan de voorzitter van de voetbalbond, maar toch... Een gemiste kans dat de Spaanse justitie hier zo lang mee heeft getreuzeld [/open deur].

Er stond een stukje over het niet-bekennen van Erik Dekker en Boogerd in de VK afgelopen zaterdag. De strekking van het verhaal: het wordt zo langzamerhand ook wel riskant voor beide heren om niet toe te geven, want daardoor valt hun straf straks alleen maar hoger uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Shabbaman op 04-02-2013 11:39 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 154 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21