Dan moet je voor de wedstrijd zorgen dat je hematocriet zo laag mogelijk ligt en dan tijdens de wedstrijd weer opkrikken 

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.
Houdoe
Bron: http://wielerflits.nl/nie...ploegen-in-tour-2013.htmlHet kan best dat in de aankomende Tour de France het aantal renners dat een ploeg mag selecteren zal worden gereduceerd van negen tot acht wielrenners. Dit jaar ontstond er enige commotie in het tourpeloton dat de valpartijen tijdens de nerveuze eerste Tourweek zouden ontstaan door een te groot peloton. Volgens Tourbaas Christian Prudhomme ligt het onderwerp momenteel ter studie binnen de UCI.
"We zouden er alvast niet rouwig om zijn als er per ploeg een renner minder meer zou rijden," legt de Fransman aan Het Nieuwsblad uit. "Vooral omwille van de veiligheid, maar ook zou het zorgen voor een minder gesloten wedstrijd." Ploegen schrappen ziet Prudhomme niet zitten. "Het blijft toch een Franse wedstrijd. Ploegen schrappen zou vooral ten koste komen van onze Franse teams."
Virussen? Scan ze hier!
De grootste brokkenploeg (de Raboploeg) is in ieder geval opgeheven, dus dat scheelt een hoop.wildhagen schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:30:
[...]
Bron: http://wielerflits.nl/nie...ploegen-in-tour-2013.html
Op zich niet eens zo'n slecht idee, hoewel niet vanwege de valpartijen (ik denk niet dat dat significant zal afnemen), maar wel omdat het dan voor ploegen iets minder eenvoudig is om te domineren, omdat er minder mensen zijn waarmee men dat moet doen.
Oh?tweaker2010 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:23:
[...]
De grootste brokkenploeg (de Raboploeg) is in ieder geval opgeheven
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
tweaker2010 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:23:
[...]
De grootste brokkenploeg (de Raboploeg) is in ieder geval opgeheven, dus dat scheelt een hoop.
Laat ze de Nederlandse renners maar over de andere teams verdelen, dan is het risico een stuk kleiner.
Voila: http://www.nu.nl/sport/29...sky-dopingbekentenis.htmlBreadFan schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:33:
Ik snap alleen niet waarom sommige namen gecensureerd worden in die documenten. Enkelen zijn best te achterhalen trouwens, zo is Rider-4 in het document van Hincapie duidelijk Bobby Julich.
Heb je nooit zijn beroemde afscheidsinterview gezien? Daarin zit toch wel een bekentenis verborgen, als het niet een hele is dan op z'n minst een halve.BreadFan schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:14:
Ik heb ook nog eens na zitten denken over Michael Boogerd, en of hij nou wel of niet gebruikt heeft tijdens zijn carriere.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik denk dat Boogerd niet meer of niet minder heeft gebruikt dan de rest, en dat een schone wielersport niet veel aan zijn erelijst had veranderd. Niet kunnen sprinten en altijd willen koersen heeft hem gemaakt tot de renner die hij was, en daar verander je met doping ook niets aan.BreadFan schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:14:
Goed stuk over oa. Patrick Lefevre, van wie ik het onbegrijpelijk vind dat hij nog steeds in de wielerwereld rondloopt: http://www.extrasport.be/...-en-het-grote-vraagteken/ Het lezen waard.
Ik heb ook nog eens na zitten denken over Michael Boogerd, en of hij nou wel of niet gebruikt heeft tijdens zijn carriere. Wat ik voor hem vind spreken is zijn betrekkelijk korte erelijst. Tuurlijk, hij heeft mooie koersen gewonnen, hij hij verloor meer wedstrijden dan hij won (dan heb ik het over koersen waar hij in de finale meestreed). Hij was ook niet iemand die een verpletterende Vandenbroucke-achtige demarrage had. Het is nergens op gebaseerd (behalve op wat gevoel), maar ik heb het gevoel dat in een schone wielersport hij meer gewonnen had.
Dat is tenminste positief.Onderzoekscommissie onderzoekt rol UCI
De Internationale Wielerunie is ook niet blind voor de kritiek die de UCI de voorbije maanden heeft moeten slikken. De UCI zal een onafhankelijke onderzoekscommissie oprichten die de aantijgingen aan het adres van de Wielerunie moet onderzoeken. De UCI werd er in het Usada-rapport van beschuldigd om positieve tests onder de mat geveegd te hebben.
Nu zijn de eerste twee sowieso twijfelgevallen (net als Merckx bijvoorbeeld) om Armstrong te steunen, maar van Indurain (met een redelijk cleane reputatie als ik mij niet vergis) had ik zeker wel meer afstand verwacht. Hij heeft alleen maar te verliezen door zijn steun aan Armstrong."Het maakt me ziek als ik lees dat renners als Alberto Contador, Samuel Sanchez (foto) en Miguel Indurain Armstrong blijven steunen", schrijft hij op Twitter.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik ben benieuwd of de Jongh stiekem ook een dopingzondaar was. Ze hebben het dan wel over TVM, hij fietste in de beruchte 2000-2005 periode bij Rabo waarbij Lotz en Leipheimer al bekende gebruikers waren, en hij heeft ook lang bij Lefevre gefietst...Ploegleider De Jongh verlaat Team Sky'
RIJSWIJK - Ploegleider Steven de Jongh verlaat de Britse wielerploeg Team Sky van Tourwinnaar Bradley Wiggins.
Dat meldt de Engelse krant Sunday Telegraph.
De ploeg hanteert sinds kort het beleid dat alle coureurs en begeleiders moeten zweren dat ze nimmer te maken hebben gehad met doping.
Of De Jongh is vertrokken wegens een dopingbekentenis is nog onduidelijk. Hij fietste in het verleden bij TVM, de ploeg die in 1998 uit de Tour stapte wegens de beruchte epo-affaire.
Ook Sean Yates vertrekt bij de formatie. Volgens de Sunday Telegraph heeft de Brit, een van de grondleggers van het toursucces van Wiggins, opgebiecht een dopingverleden te hebben. De krant kon daarover geen details melden.
Yates heeft een historie met Lance Armstrong, want hij reed in het begin van de loopbaan van de levenslang geschorste Amerikaan samen met hem in één ploeg en was tijdens twee Tours zijn coach (2005 en 2009).
Eerder deze week stapte de Amerikaanse trainer Bobby Julich al op bij Sky nadat hij had toegegeven doping te hebben gebruikt als wielrenner.
Virussen? Scan ze hier!
Het is in ieder geval een duidelijk statement van Sky welke ik wel kan waarderen. Toen ze deze aankondiging deden had ik niet al deze acties verwacht.wildhagen schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:47:
Zal denk ik idd met TVM te maken hebben, pas geleden werd bekend dat ook daar mogelijk dopinggebruik geweest zou zijn.
Servais Knaven zal dan wel de volgende worden gok ik zo die mag vertrekken. Komt immers ook bij diezelfde ploeg vandaan uit diezelfde periode ongeveer.
Sky is sowieso grote opruiming aan het houden geloof ik de laatste dagen.
Ja, dat was hij. Hij heeft vandaag bekend gedoped te hebben: De Jongh bekent dopinggebruik en verlaat Sky.ravenger schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:38:
[...]
Ik ben benieuwd of de Jongh stiekem ook een dopingzondaar was.
Virussen? Scan ze hier!
Ik twijfel heel erg. Aan de ene kant wijst de dominantie op dopinggebruik, maar aan de andere kant....Zamorano schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:10:
Tja, eigen straatje schoonvegen kan iedereen (en doet iedereen ook in het wielrennen).
Als er één ploeg is waar anno 2012 structureel doping gebruikt wordt, is het wel UK Postal Sky.
Jammer dat we dat niet van de Jongh zelf te horen krijgen, maar via Sky. Ik ben wel benieuwd naar zijn verhaal.wildhagen schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:14:
[...]
Ja, dat was hij. Hij heeft vandaag bekend gedoped te hebben: De Jongh bekent dopinggebruik en verlaat Sky.
Van de Jongh, kennelijk dus bij TVM doping gebruikt. bron: http://stevendejongh.nl/nieuws.php?ID=840With the conversations happening in Team Sky it was time to be honest. This was the moment to talk. Sure I could have kept my mouth shut, but it was the time to admit my mistakes and the chance for me to talk openly.
I took EPO in 1998-2000 on a few occasions. I was a young rider, the opportunity was there and it was a huge challenge to stay away. I took a product that was easy to get and I knew it couldn’t be detected. There was no pressure from team Directors or the Doctors. It was my own decision. I believe that everyone has to take responsibility for their own choices and I made the wrong ones that time.
And know all these years later. I couldn’t just keep quiet, sign up and move on. I wanted to stop the lies and after three years working with this team I didn’t want a price to be paid later.
I’ve been shocked by the rumours and stories of doping programmes in cycling lately. I never saw anything like that. Nobody forced me.
I stopped because it was wrong and it wasn’t worth the risk - to my health, to the family I wanted. It also didn’t change me into a TDF winner. The years after when I didn’t dope were some times hard. But slowly cycling was getting better and better and I managed to win races. I think the whereabouts system and biological passport where a great thing for the sport.
My mistake was more twelve years ago, but now I have to move on. I want to stay in this sport but, sadly, I know that it can’t be with Team Sky. It’s hard to leave Team Sky but there was no other option. People might accept and forgive if we can only tell them what happened. I truly regret what I did. I also believe it’s important that if you make a mistake you can still get a second chance in life.
I learned a lot the last three years and had some great staff surrounding me. We were very ambitious when we came into the sport. And I am proud I was a part of that building process . With the great steps we’re now taking in cycling there is a better chance than ever to compete in a clean sport. I’m certainly committed to that and everybody I worked with can assure you I promote a clean sport.
At the moment I am having a lot of support from my girlfriend, family and friends. For them this came as a big shock as well. I had always their confidence and have to re-establish /regain that. I also want to prove my girlfriend and all our kids I still can still give them a future after this difficult decision. And it would be regretful if a rookie mistake of twelve years ago would make working in cycling impossible. Hopefully the next time I’m in the news is something good to tell about my future in cycling. I truly believe I can play a part in the future to move cycling to a even cleaner sport.
[Voor 77% gewijzigd door ravenger op 29-10-2012 20:02]
Idd. Het is wel heel toevallig dat juist de ploegleider van Sky ook doping gebruikt heeft. Het zou me niet verbazen als er bij Sky nog steeds doping gebruikt wordt. Ook door renners als Froome en Wiggins.Zamorano schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:10:
Tja, eigen straatje schoonvegen kan iedereen (en doet iedereen ook in het wielrennen).
Als er één ploeg is waar anno 2012 structureel doping gebruikt wordt, is het wel UK Postal Sky.
Het viel mij ook al op; ik snap waarom ze zo achter hem blijven staan."Ik geloof in de onschuld van Lance Armstrong", zei Indurain. Eerst dacht ik dat hij een grapje maakte. Dat hij lachend duizend pagina's USADA-materiaal achter zijn rug vandaan zou halen en er zijn favoriete passages ("Moet je deze horen!") uit zou voorlezen.
Maar Indurain maakte geen grapje. Dat deden Alejandro Valverde en Samuel Sanchez ook niet toen ze Armstrong 'een groot kampioen' noemden.
En zelfs nadat Alberto Contador had gepiept dat Armstrong 'zonder respect wordt behandeld' startte er geen lachband. Ze meenden het serieus. Het zei pijnlijk veel over Spanje. En over de breuk die ontstaat tussen Spanje - in mindere mate ook Italië en een aantal Oostbloklanden - en de rest van de wielerwereld.
Bron: http://www.nu.nl/sport/29...eer-dopingschandalen.htmlDe provincie Drenthe trekt de handen af om opnieuw de Ronde van Spanje naar Nederland te halen.
Na alle dopingschandalen die de afgelopen tijd naar buiten zijn gekomen, wil de provincie niet worden geassocieerd met de wielersport. Bovendien moet Drenthe bezuinigen.
Dat maakte het provinciebestuur donderdag bekend.
De provincie had toegezegd een bedrag van 600.000 euro vrij te maken voor het evenement. Het is nu zeer onwaarschijnlijk dat de Vuelta in 2015 op Nederlandse bodem gaat beginnen.
In 2009 was de start van de Vuelta in Drenthe. Dat was toen een enorm succes, met tienduizenden bezoekers langs de wegen. Ook de Spaanse organisatie was zo enthousiast dat ze graag wilde terugkomen.
Voor 2015 waren er reeds vijf etappes gepland, waarvan de eerste een ploegentijdrit is over 31 kilometer met start in het voetbalstadion van FC Emmen en aankomst op het plein voor hetzelfde stadion. De vijfde en laatste etappe op Nederlands grondgebied zou in Breda eindigen.
Nu de wielerwereld zo in opspraak is, vreest de provincie voor de negatieve gevolgen voor de beeldvorming en sponsoring. Daarnaast verwacht Drenthe de komende jaren te maken te krijgen met nieuwe bezuinigingen vanuit Den Haag.
''We vinden het jammer dat we deze beslissing nu moeten nemen'', reageerde gedeputeerde Ard van der Tuuk. ''We hadden als provinciebestuur graag een herhaling van het succes in 2009 gezien. De omstandigheden zijn in korte tijd echter veranderd.''
Virussen? Scan ze hier!
In tegenstelling tot de ploegleiders van bijvoorbeeld Rabobank, die allemaal wel een brandschoon verleden hebben?tweaker2010 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:20:
[...]
Idd. Het is wel heel toevallig dat juist de ploegleider van Sky ook doping gebruikt heeft.
Dat zeg ik toch niet? Maar je kan niet ontkennen dat Sky het laatste jaar opvallend goed presteert.Shabbaman schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:43:
[...]
In tegenstelling tot de ploegleiders van bijvoorbeeld Rabobank, die allemaal wel een brandschoon verleden hebben?
Volgens interview bij nieuwsuur net idd vooral kwestie van geld nodig voor andere dingen.tweaker2010 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:14:
Ik vermoed dat de financiele redenen belangrijker zijn dan dat gezeur over doping. In 2015 is dat toch al lang weer vergeten? Zoiezo gaat het nergens over dat de Ronde van Spanje maar liefst 5(!) etappes in NL heeft.
Wat moet je nou met zo'n Thomas Dekker die zogenaamd eerlijk was over zijn dopingverleden en dan alsnog blijkt te hebben gelogen? Wat schiet je er nou mee op om te vertellen dat je doping gebruikt, maar dan te verzwijgen dat je nog meer doping gebruikt?'Dekker gebruikte tot 2008 bloeddoping'
Thomas Dekker gebruikte tot en met 2008 bloeddoping om zijn prestaties te verbeteren. Dat heeft Jonathan Vaughters laten weten op een internetforum. Hij leidt de Garminploeg die Dekker een tweede kans bood na het uitzitten van zijn dopingstraf.
In 2008 nam de Raboploeg afscheid van Dekker, omdat zijn bloedprofiel niet in orde was. Hij heeft toegegeven dat hij doping gebruikte, maar noemde alleen dynepo. Op die epo-variant testte hij positief.
Vaughters: 'Thomas gebruikte geavanceerde bloeddoping tot en met 2008. Het veranderde zijn prestaties wezenlijk.'
Dekker heeft dit aan Vaughters verteld. Daarvan is Martijn Berkhout, een van zijn managers, overtuigd. 'Thomas heeft, voor hij bij de ploeg kwam, alles over zijn verleden met Jonathan gedeeld.'
[Voor 36% gewijzigd door ravenger op 06-11-2012 11:37]
Naast Thomas Dekker wordt nu ook Michael Boogerd beschuldigd:Shabbaman schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:03:
Wat moet je nou met zo'n Thomas Dekker die zogenaamd eerlijk was over zijn dopingverleden en dan alsnog blijkt te hebben gelogen? Wat schiet je er nou mee op om te vertellen dat je doping gebruikt, maar dan te verzwijgen dat je nog meer doping gebruikt?
quote: TeletekstMichael Boogerd en Thomas Dekker worden genoemd in een dopingstuk van de Oostenrijkse justitie, waarop NRC.nl de hand heeft gelegd.
In de verslaglegging van een gesprek dat rechercheurs na diens aanhouding met dopinghandelaar Stefan Matschiner hadden over verboden bloedtransfusies uit 2007/2008 in het dorp Steyrermühl, worden beide oud-Raborenners genoemd.
"Eenmaal werd ook Dekker Thomas, twee keer werd Michael Boogerd behandeld met het apparaat in Steyrermühl", staat in het verslag. "Bij Boogerd werd het bloed niet ingevroren, maar direct door hem meegenomen." In officiële verhoren heeft Matschiner beiden nooit genoemd.
Moet Wiggins dan nog een cadeautje krijgen van Froome? Bovendien kan Wiggins de strijd met Contador en Schleck (als die volgend jaar meedoet) nooit aan.tweaker2010 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:18:
http://www.nu.nl/sport/2968845/froome-kopman-sky-in-tour-france.html
Op zich wel logisch, maar jammer dat Wiggins het volgend jaar niet nog een keer probeert.
Beetje kansloos om je deelname aan de Tour af te laten hangen van de zwaarte van de ritten.
Daar ben ik juist benieuwd naar. Laat hem de strijd met de concurrentie aangaan, maar zo goed is hij dus niet.Gebanned schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:20:
[...]
Moet Wiggins dan nog een cadeautje krijgen van Froome? Bovendien kan Wiggins de strijd met Contador en Schleck (als die volgend jaar meedoet) nooit aan.
Waarom zou hij dat niet kunnen? In 2009 zat hij al niet ver van ze af.Gebanned schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:20:
[...]
Moet Wiggins dan nog een cadeautje krijgen van Froome? Bovendien kan Wiggins de strijd met Contador en Schleck (als die volgend jaar meedoet) nooit aan.
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
[Voor 39% gewijzigd door ravenger op 03-12-2012 11:41]
Het zal ook een kwestie zijn van je tegenstanders elimineren. Vergelijk het maar met organisaties als de FIFA, ook jarenlang dezelfde voorzitter die onder druk van sponsors en het grote geld er alles aan doet om zichzelf te redden.ravenger schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:36:
Wat ik ook niet echt begrijp is dat voorzitters gewoon jaren lang kunnen aanblijven; Verbruggen heeft 14 jaar gezeten en McQuaid zit er ook al weer bijna 8 jaar.
+6 op Bertje en +2 op Andy wordt nog best lastig. Wigigns heeft veel tijdrit kilometers nodig en veel steun in de bergen om langdurig op hoog tempo omhoog te kunnen blijven rijden om tempo wisselingen en aanvallen uit te vlakken.BreadFan schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:26:
[...]
Waarom zou hij dat niet kunnen? In 2009 zat hij al niet ver van ze af.
Wikipedia: Ronde van Frankrijk 2009/Eindstanden
De bewijzen stapelen zich op... een coach die Armstrong al in zijn jongen jaren 'begeleidde' met dopingWielercoach Rick Crawford heeft toegegeven Levi Leipheimer aan epo te hebben geholpen. De coach, die eerder Lance Armstrong begeleidde in zijn jonge jaren als triatleet, werkte met meer Amerikaanse profrenners. Onder hen Tom Danielson, die eveneens het gebruik van doping toegaf en net als Leipheimer voor zes maanden werd geschorst.
http://www.nu.nl/sport/2975707/wielercoach-hielp-leipheimer-aan-epo
"De coach, die eerder Lance Armstrong begeleidde in zijn jonge jaren als triatleet, werkte met meer Amerikaanse profrenners." Is alles wat ik lees over Armstrong. Lees ik er nu overheen of...tweaker2010 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:04:
[...]
De bewijzen stapelen zich op... een coach die Armstrong al in zijn jongen jaren 'begeleidde' met doping
Virussen? Scan ze hier!
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Virussen? Scan ze hier!
Michael Boogerd stelt tegen de NOS dat hij "geen kop van Jut wil zijn" in de dopingzaak rondom Rabobank.
De veertigjarige oud-renner van de bankiersformatie zegt dit op de vraag of hij ooit verboden middelen gebruikte. "Ga eerst maar eens bij mijn ploeggenoten langs, want als ik hier als enige ga zeggen wat ik allemaal weet, ben ik straks de kop van Jut."
Een andere oud-renner, die anoniem wil blijven, bekent wel openlijk tegen de NOS dat er een dopingprogramma was bij Rabobank.
Doping vanaf 1999
De formatie besloot in 1999 - na een dramatisch verlopen Tour voor Rabobank - gezamenlijk tot het gebruiken van epo. "Ga er maar vanuit dat negentig procent van het peloton epo gebruikte en dat moest ook wel", zegt de bron. "We zijn als ploeg bij elkaar gaan zitten en hebben gezegd: Jongens, we worden ineens door renners voorbij gereden die in het verleden tot de middenmoot behoorden van het peloton. Er is iets aan de hand."
En dat was de aanzet voor dopinggebruik. "We zeiden: we kunnen twee kanten op; of we stoppen of we gaan ook gebruiken. En dat is toen gebeurd." En dat gebeurde onder aanvoering van Geert Leinders.
Leipheimer onthult Leinders
De bekentenis volgt op de dag dat de NRC onthulde dat Levi Leipheimer de naam van arts Geert Leinders noemde in het USADA-rapport. De belastende verklaring van de Amerikaan was al bekend sinds 10 oktober, de dag dat het USADA het rapport over de dopingzaak rondom Lance Armstrong bekend maakte.
Judging a person does not define who they are, it defines who you are.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Bron: http://www.nu.nl/sport/29...-met-dopingprogramma.htmlTwee anonieme voormalige renners van de Raboploeg hebben verklaard dat er sprake was van een dopingprogramma bij de Nederlandse wielerequipe.
Eén oud-coureur zegt maandag in De Telegraaf dat dit programma al in 1996, in het eerste jaar van de formatie, werd opgezet.
Dit gebeurde naar aanleiding van een tegenvallend voorjaar. De renners zouden voor de start van de Tour de France in Den Bosch zijn geprepareerd.
Volgens de renner die zijn verhaal deed tegenover de NOS begon het gebruik van verboden middelen pas later, namelijk rond de eeuwwisseling.
"1999 was een dramatische Tour de France voor Rabobank. Na die Tour hebben de renners onderling afgesproken dat het zo niet meer kon en dat er iets moest veranderen", zei de anonieme bron zondag op de website van de NOS.
"De stemming was in de trant van: 'we laten ons niet meer piepelen'. Ze gingen aan de epo. Een jaar later won Erik Dekker drie Touretappes. Rarara, hoe kan dat? Jij bent toch ook niet gek..."
De bron geeft aan hoe eenvoudig het was om met doping te beginnen. "Op een zeker moment ben ik naar de ploegarts gegaan en vroeg: 'mag ik epo hebben?' Ja, dat was goed, zei de dokter. Hij gaf mij een tasje met zes spuiten erin - zo'n koeltasje. Ik bewaarde het gewoon thuis in de koelkast."
Virussen? Scan ze hier!
Player1s Twitch
Virussen? Scan ze hier!
Dit inderdaad.L1nt schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:05:
Zou je uberhaubt ploegen uit die tijd kunnen vinden die wel clean was/is?
Dus omdat iedereen fout was is fout ineens weer goed?Vos schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:21:
[...]
Dit inderdaad.
Ik ben wel flauw van al die verhalen over 'vroeger'. Lance kan zijn titels ook wel terug krijgen, want 'iedereen' gebruikte...zoals langzamerhand wel echt duidelijk wordt.
[Voor 48% gewijzigd door wildhagen op 24-12-2012 14:02]
Virussen? Scan ze hier!
Zet alle "winnaars" met een asterisk (*) in de boeken.Eskimootje schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:26:
[...]
Dus omdat iedereen fout was is fout ineens weer goed?
Een echte opschoning moet plaats gaan vinden. Ik zou voorstander zijn van iedereen die nu bekend voor meer dan 5 jaar geleden mag zijn prijzen houden, maar niet meer in de sport komen.
Word je later betrapt ben je je prijs+ prijzengeld kwijt.
En ja dat betekend dat de komende jaren de sport op een lager niveau terecht komt, maar anders ruim je nooit echt op.
Player1s Twitch
Dat kan je van Armstrong ook wel zeggen. Bloeddoping zoals bij Humanplasma vraagt toch een stuk betere organisatie dan een paar ampulletjes EPO. Dus als de rabo's slimmer waren in het dopinggebruik en daardoor niet gepakt werden (overigens zijn er een redelijk aantal (ex-)rabo's gewoon gepakt, maar goed) en dientengevolge minder verdacht leken, maakt het dat minder erg of juist erger? Het verwijt aan Armstrong is meen ik niet zozeer het dopinggebruik alswel het georganiseerde dopinggebruik.krvabo schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:56:
Gezien er maar zeer weinig Raborenners ooit zijn verdacht van dopinggebruik lijkt het er op dat ze in ieder geval niet enorm grote hoeveelheden hebben gebruikt om de beste van de beste te worden.
Ik zeg ook niet dat ik vind dat het gelegaliseerd moet worden hoor. Ik heb ook liever geen doping, maar ik bedoel dat het me gewoon niet meer kan deren. Er is de laatste tijd al zoveel doping naar buiten gekomen dat ik me er niet meer druk over kan maken.wildhagen schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:00:
In andere woorden, als er een zootje die troep gebruiken, moet de rest dat ook maar gaan doen, want dan is het OK, "want de rest gebruikt ook"?
Waarom schaffen we dopingcontroles dan niet af, en legaliseren we het gebruik van doping dan niet gewoon?
Of hef de sport simpelweg op, want op die manier heeft het met sport niks meer te maken, want dan wordt het een wedstrijdje "wie heeft de beste doping?". Daar zit ik als toeschouwer niet op te wachten.
Daar heb je zeker een punt, maar de erelijst van Rabo is dan ook niet zo groot als die van Armstrong. Er zijn wel wat ex-raborenners gepakt, maar volgens mij vrij weinig tijdens hun contract met de Raboploeg?Shabbaman schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:02:
[...]
Dat kan je van Armstrong ook wel zeggen. Bloeddoping zoals bij Humanplasma vraagt toch een stuk betere organisatie dan een paar ampulletjes EPO. Dus als de rabo's slimmer waren in het dopinggebruik en daardoor niet gepakt werden (overigens zijn er een redelijk aantal (ex-)rabo's gewoon gepakt, maar goed) en dientengevolge minder verdacht leken, maakt het dat minder erg of juist erger? Het verwijt aan Armstrong is meen ik niet zozeer het dopinggebruik alswel het georganiseerde dopinggebruik.
[Voor 65% gewijzigd door ravenger op 24-12-2012 14:33]
[Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 24-12-2012 14:29]
Virussen? Scan ze hier!
No One Can Predict the Market!
Nee dat zeg ik toch niet?Eskimootje schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:26:
[...]
Dus omdat iedereen fout was is fout ineens weer goed?
Een echte opschoning moet plaats gaan vinden. Ik zou voorstander zijn van iedereen die nu bekend voor meer dan 5 jaar geleden mag zijn prijzen houden, maar niet meer in de sport komen.
Word je later betrapt ben je je prijs+ prijzengeld kwijt.
En ja dat betekend dat de komende jaren de sport op een lager niveau terecht komt, maar anders ruim je nooit echt op.
BREAKING NEWS: Looking forward to this conversation with @lancearmstrong: http://bit.ly/Xix8Ah #NextChapter
Right....A representative for Lance Armstrong once offered a "donation" of around $250,000 to the U.S. Anti-Doping Agency, the same agency that recently banned him for life and stripped him of his seven titles in the Tour de France, according to a report by 60 Minutes Sports airing Wednesday night on Showtime.
USADA chief executive officer Travis Tygart confirms it in the interview with Scott Pelley, saying he was stunned by it.
"I was stunned," Tygart says in the interview. "It was clear -- it was a clear conflict of interest for USADA. We had no hesitation in rejecting that offer."
Tygart said the offer came sometime in 2004.
Armstrong's attorney denied it.
"No truth to that story," Tim Herman told USA TODAY Sports Tuesday. "First Lance heard of it was today. He never made any such contribution or suggestion."
Herman said he had a "foggy recollection that Lance had been solicited for a contribution to purchase testing equipment and I think he made donations, but don't know if it was to USADA, UCI, WADA or some other acronym."
Heksenjacht? Het is toch logisch dat degene die uiteindelijk wint de aandacht trekt? Het is toch logisch dat niemand interesse toont in de nummer elf die ook gebruikt heeft?Vos schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:01:
[...]
Er is een complete heksenjacht op Lance, omdat deze zeer succesvol was. Maar een mindere renner die gebruikte is in principe net zo fout. Alleen deze heeft de 'wereld' minder voor de gek gehouden omdat deze meer in de luwte meereed. En natuurlijk minder geld verdiende.
Slim om daar te gaan zitten. Een kritiekloos slijmerig interview is hiermee gegarandeerd. Oprah kan goed gezellige talkshows hosten maar een serieus interview houden met kritische vragen kan ze niet. Types als Cruise gaan daar meestal ook enkel zitten als iemand nodig hebben die het hoofd even in hun achterwerk steekt.
Daarom dusRoamor schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:18:
maar waarom Oprah?
[Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 09-01-2013 09:20]
Vind het wel meevallen dat de rest de dans ontspringt:ravenger schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:46:
Mwa, het is inmiddels toch wel duidelijk dat veel ploegen toch wel georganiseerder waren met doping dan werd verondersteld toen het verhaal met Lance en Bruyneel naar buiten kwam. Niet dat Lance te hard is aangepakt in de zin dat hij zijn titels heeft moeten inleveren, maar hij is wel aan de schandpaal genageld en de rest ontspringt die dans nog een beetje vooralsnog.
Nee, tuurlijk niet. Da's een NederlanderVos schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:43:
Maar waar trek je dan de lijn? Gaan we Joop zijn TdF titel ook ontnemen?
En degenen die niet zijn gepakt? Daarvan weten we het eigenlijk niet eens totdat hun naam een keertje ergens opduikt, terwijl toch een aanzienlijk deel van het peloton zou hebben gebruikt.tweaker2010 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:10:
[...]
Vind het wel meevallen dat de rest de dans ontspringt:
Asterloza, Basso, Contador, Di Luca, Landis, Piepoli, Rebellin, Ricco, F.Schleck, Ullrich, Valverde en nog vele anderen zijn in het verleden ook gepakt. Al is geen van deze renners levenslang geschorst en Lance wel.
Virussen? Scan ze hier!
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Virussen? Scan ze hier!
[Voor 42% gewijzigd door ravenger op 17-01-2013 10:14. Reden: image was dood]
Bron: http://www.nu.nl/sport/30...bekentenis-armstrong.htmlOprah Winfrey heeft impliciet bevestigd dat Lance Armstrong dopinggebruik heeft toegegeven tijdens het interview wat ze maandag hield met de ex-renner.
[...]
Het item werd door CBS aangekondigd als de 'bekentenis van Armstrong'. Winfrey zei niet letterlijk dat Armstrong heeft bekend, maar ging mee wel mee in de suggestie van de presentatoren.
[Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 15-01-2013 16:01]
Virussen? Scan ze hier!
Inderdaad. En dat we ons dan kunnen richten op 'de toekomst'. Al doet al dat doping gebruik mij weinig en geniet ik nog steeds van de sportwildhagen schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:59:
[...]
Mag hopen dat de hele beerput nu open gaat en er eindelijk eens koppen gaan rollen bij de diverse instanties.
Precies mijn idee.Vos schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:10:
[...]
Inderdaad. En dat we ons dan kunnen richten op 'de toekomst'. Al doet al dat doping gebruik mij weinig en geniet ik nog steeds van de sport.
[Voor 11% gewijzigd door BreadFan op 15-01-2013 22:53]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 17-01-2013 19:48]
Virussen? Scan ze hier!
Wassen neus, nr 1 was zijn ploeggenoot Ekimov, nummer 2 was Ullrich... vraag die dan ook even terug.wildhagen schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:46:
En hij moet nu ook zijn Olympische bronzen medaille uit 2000 inleveren: http://wielerflits.nl/nie...e-medaille-inleveren.html
Nondejantjes... 3 miljoen om er alleen maar te startenOok vind de gouverneur van Zuid-Australie dat hij het startgeld van de Tour Down Under, 3x 3 miljoen euro, terug moet betalen, omdat hij de boel heeft lopen bedonderen: http://www.spitsnieuws.nl...t-startgeld-terug-betalen
Betalen ze hem dan nog wel het geld wat hij hen opgeleverd heeft?Andere sponsoren willen ook geld terug, zowel persoonlijke sponsoren als sponsoren van de ploeg als geheel. Ook wegens jarenlang bedonderen van hen, en van de hele sport.
Ik kan er niet mee zitten. Alle winnaars snoepen uit potjes, anders win je niets.wildhagen schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:46:
Tsja, niet onmogelijk dat hij toen ook al uit potjes snoepte natuurlijk....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat anderen ook de fout in gaan geeft een oplichter/bedonderaar als Armstrong nog niet het recht om dat ook te doen. Daarnaast is Ekimov volgens mij nooit betrapt, en loopt er tegen Ulrich volgens mij nog steeds een onderzoek (of is dat al weer gestopt?), en kan dat dus bij hem ook alsnog gebeurenBreadFan schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:07:
[...]
Wassen neus, nr 1 was zijn ploeggenoot Ekimov, nummer 2 was Ullrich... vraag die dan ook even terug.
Armstrong stond sowieso bekend om zijn hoge financiele eisen, maar daarin was hij niet alleen hoor. Ook anderen grote namen vroegen soms (voor die tijd) zeer forse startgelden als ze ergens aan de slag moesten.[...]
Nondejantjes... 3 miljoen om er alleen maar te starten
Dat klopt idd, maar feit blijft dat hij de sponsoren heeft beduveld. En daar ondervinden ze nu ook schade van, want wat denk je dat dit met de naam van een US Postal of een Discovery Channel doet? Die namen worden nu wel met doping in verband gebracht....[...]
Betalen ze hem dan nog wel het geld wat hij hen opgeleverd heeft?
Begrijp me niet verkeerd, ik snap het allemaal best en vind veel dingen ook terecht, maar aan de andere kant hebben sponsoren en dergelijke ook weer geld aan Armstrong verdiend.
Virussen? Scan ze hier!
Ja idd. OW die allemaal vragen gaat stellen die uiteraard vantevoren door Lance zijn goedgekeurd...Nikolas schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:32:
Wie kijkt er vanavond nog naar het ongetwijfeld meest teleurstellende interview van de 21ste eeuw?
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details