En weer aangesloten! Goed gereden, eigen tempo en niet dat gedoe van Quintana volgen
Ja erg knap gedaan van Tom. Geeft de rest ook weer minder vertrouwen dat er wat mogelijk is.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik zou het toch mooi vinden als Kruijswijk, Mollema en Dumoulin samen optrekken. Zij willen toch ook tijd pakken op de anderen en van Dumoulin winnen kunnen ze niet
Rusten zit er niet in voor de mannen. Gaat hard.
Ik verwacht niet dat die 3 samen gaan werken. Ze kunnen lang niet zo hard de berg op als Dumoulin. Je hoeft dan ook niet te verwachten dat Mollema of Kruijswijk gaat aanvallen.
Ik verwacht niet dat die 3 samen gaan werken. Ze kunnen lang niet zo hard de berg op als Dumoulin. Je hoeft dan ook niet te verwachten dat Mollema of Kruijswijk gaat aanvallen.
[ Voor 14% gewijzigd door Hupske op 25-05-2017 15:56 ]
Verwijderd
Verwacht het ook niet dat deze mannen gaan samenwerken.Hupske schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:55:
Rusten zit er niet in voor de mannen. Gaat hard.
Ik verwacht niet dat die 3 samen gaan werken. Je hoeft ook niet te verwachten dat Mollema of Kruijswijk gaat aanvallen.
Ook al zou het voor alle 3 de beste optie zijn.
Helaas zie je het te vaak in het wielrennen dat ze dat absoluut niet doorhebben..
Enige wat ze zouden kunnen afspreken is dat ze om ste beurt het gat dicht rijden met een aanvaller.
Gaat lekker voor Dumoulin. Van mij mag TJ wel winnen vandaag
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Van mij ook, TJ heeft wel eens wat positiefs nodig.Hackus schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:37:
Gaat lekker voor Dumoulin. Van mij mag TJ wel winnen vandaag
(kan emotioneel niet goed zijn om eigenlijk alle wedstrijden met een min te moeten beoordelen en zichzelf weer uit de put te moeten motiveren.)
How do you save a random generator ?
Haha Quintana ziet er wanhopig uit
Die aanval van Quintana is wel slappe hap zeg. Het zou me niets verbazen als hij er straks vanaf gereden wordt.
Haha wat een koning! Prachtig om te zien.
Nibali verspeelt zo zijn 3e plek.
Bizar spel van Quintana en Nibali! Zou hij de minuut verliezen?
Mooi, ben dik tevreden over deze etappe
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Quintana en Nibali kunnen of willen niet, matig.
Klasse Tom gezien!
Klasse Tom gezien!
Tom laat zien dat die zich kan gedragen als een leider. Nette finale en Tom heeft zich niet gek laten maken.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wat nu wel een probleem is. Hij moet nu op de gehele top 5 gaan letten.
Ja, maar de hele top 5 moet op elkaar letten nu. Quintana bijv. moet ook werken nu als iemand gaat.
[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 25-05-2017 17:11 ]
Hij komt de volgende 2 dagen dus niet meer "geisoleerd" te zitten.Vos schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:10:
Ja, maar de hele top 5 moet op elkaar letten nu. Quintana bijv. moet ook werken nu als iemand gaat.
Gaat een mooie chaos worden 
Haha dat interview met Tom. Hij vind het maar niks dat Nibali en Quintana niet wilde fietsen. En hoopt nu dan ook dat zij hun podium plek kwijt raakt.
Hopelijk kan hij samenwerken met Pinot om dat voor elkaar te krijgen
Haha dat interview met Tom. Hij vind het maar niks dat Nibali en Quintana niet wilde fietsen. En hoopt nu dan ook dat zij hun podium plek kwijt raakt.
Hopelijk kan hij samenwerken met Pinot om dat voor elkaar te krijgen
[ Voor 79% gewijzigd door Hupske op 25-05-2017 17:32 ]
Morgen zullen ze waarschijnlijk nog voorzichtig zijn net als vandaag, maar als het klassement er dan nog zo uitziet kan het inderdaad een vermakelijke chaos worden op zaterdag.
'Why you don't ride?' Tom begint zich een beetje uit te sloven 
https://twitter.com/giroditalia/status/867758885066747904
https://twitter.com/giroditalia/status/867758885066747904
Zijn toch ook rare momenten om zo naast elkaar uit te fietsen. Knap hoe zo een Quintana dan ook kan zwijgen. Niet eens bereid om een gesprekje te voeren
Onthutsend om te zien hoe Nibali en Quintana het proberen en daarna bijna sur place de berg op te gaan, waarom zou Tom voor hun rijden?

Juist morgen is een vuurwerketappe met een finish bergop, dat is zaterdag met de laatste kilometers redelijk vlak wel iets anders vermoed ik
De laatste paar kilometer morgen waarschijnlijk wel ja, maar als ze net als vandaag merken dat ze Tom er niet makkelijk af krijgen, vermoed ik dat we morgen lang moeten wachten op het vuurwerk. (maar de laatste kilometers zullen zeker interessant zijn, wat er ook gebeurd)
Dit zijn trouwens de profielen voor de komende dagen:

Dit zijn trouwens de profielen voor de komende dagen:

[ Voor 23% gewijzigd door Andamanen op 25-05-2017 19:14 ]
Ze zijn niet alleen op de fiets met elkaar in gevecht.
Maar verbaal zijn ze ook met elkaar bezig. http://www.wielerflits.nl...-zo-arrogant-te-doen.html
Maar verbaal zijn ze ook met elkaar bezig. http://www.wielerflits.nl...-zo-arrogant-te-doen.html
Het zou mooi zijn als Steven, Bouke en Tom samen rijden vandaag. Nibali kwam niet erg geloofwaardig over toen er gevraagd werd naar samenwerken. wij zijn 2e en 3e en moeten Tom in de gaten houden die erg sterk rijdt
Ik verwacht dat als Tom het vandaag redt dat het eigenlijk wel goed komt.. Zaterdag is een niet al te zware etappe, vandaag gaat er vuurwerk komen op de laatste klim.
Zou geweldig zijn als Tom vandaag als eerste over de streep komt!
Zou geweldig zijn als Tom vandaag als eerste over de streep komt!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Als Dumoulin geen slechte dag heeft wint hij de Giro. Gezien zijn niveau is er geen enkele reden waarom hij er op de laatste twee etappes nog af wordt gereden. Maarja, er ligt altijd iets op de loer, een sanitaire stop ofzo
En in de Vuelta vorig jaar zagen we ook nog een inzinking, maar ik heb wel het idee dat de Dumoulin van dit jaar dit niet gaat overkomen.
Ik maak mij toch wel een beetje zorgen voor komende twee etappes. De top 6 staat binnen de 2:07. Als de nummers 2 t/m 6 één voor één gaat aanvallen en niemand gaat counteren dan moet Tom dit allemaal in z'n eentje gaan dichtrijden. Dat lukt 1x, dat lukt 2x maar op een gegeven moment is het dan ook wel weer gedaan.
Mannen als Pinot, Zakarin en Pozzovivo kon je gisteren nog weg laten rijden. Maar vanaf vandaag kan dat eigenlijk al niet meer.
Mannen als Pinot, Zakarin en Pozzovivo kon je gisteren nog weg laten rijden. Maar vanaf vandaag kan dat eigenlijk al niet meer.
Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen. Quintana en Nibbles zullen in zo'n situatie van het podium afdonderen. Verder zie ik de aanvallen pas gebeuren op de laatste beklimming en dat kan Dumoulin nog wel aan in een strak tempo.Robkazoe schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:54:
Ik maak mij toch wel een beetje zorgen voor komende twee etappes. De top 6 staat binnen de 2:07. Als de nummers 2 t/m 6 één voor één gaat aanvallen en niemand gaat counteren dan moet Tom dit allemaal in z'n eentje gaan dichtrijden. Dat lukt 1x, dat lukt 2x maar op een gegeven moment is het dan ook wel weer gedaan.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dumoulin moet zich daar niet zo druk om maken. Focus je nou op de koers en niet op allerlei verbale veldslagen. Daar maak je geen vrienden mee, terwijl je die weleens nodig kan hebben.Hupske schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:56:
Ze zijn niet alleen op de fiets met elkaar in gevecht.
Meh, ik denk dat de renners zelf er niet zo'n probleem van maken.
En het idee van "iedereen samen om de beurt tegen de leider" komt ongeveer iedere grote ronde terug, maar gebeurd echt bijna nooit. Klassementsrenners leren al snel dat conservatief en verdedigend rijden meer oplevert, ook al willen de toeschouwers natuurlijk liever aanvallen zien.
edit: Van der Poel rijdt trouwens ook indrukwekkend goed in België deze week. Zo krijgen we via het veldrijden misschien nog een talentvolle renner voor het voorjaar. (waar de ploegen van het wegwielrennen de laaste jaren goede klimmers/klassementsrenners afleveren)
En het idee van "iedereen samen om de beurt tegen de leider" komt ongeveer iedere grote ronde terug, maar gebeurd echt bijna nooit. Klassementsrenners leren al snel dat conservatief en verdedigend rijden meer oplevert, ook al willen de toeschouwers natuurlijk liever aanvallen zien.
edit: Van der Poel rijdt trouwens ook indrukwekkend goed in België deze week. Zo krijgen we via het veldrijden misschien nog een talentvolle renner voor het voorjaar. (waar de ploegen van het wegwielrennen de laaste jaren goede klimmers/klassementsrenners afleveren)
[ Voor 27% gewijzigd door Andamanen op 26-05-2017 12:31 ]
Zulke vrienden? Het zijn backstabbers. Ik denk dat Kruijswijk en Mollema hem tactisch beter kunnen helpen en betrouwbaarder zijn.BreadFan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:10:
[...]
Dumoulin moet zich daar niet zo druk om maken. Focus je nou op de koers en niet op allerlei verbale veldslagen. Daar maak je geen vrienden mee, terwijl je die weleens nodig kan hebben.
Als ik TD was dan zou ik zeggen tegen de overige Nederlanders, pak die rit van vandaag maar, ik ga niet achter jullie aan jagen.
[ Voor 13% gewijzigd door cbr600f4i op 26-05-2017 12:59 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
http://nos.nl/video/21750...pgefokt-na-de-finish.html
Hij vind het nu zelf ook blijkbaar een beetje onhandig
Hij vind het nu zelf ook blijkbaar een beetje onhandig
Het profiel te zien van de laatste 2 etappes denk ik dat vandaag Quintana en morgen Nibali (op de afdaling van de Monte Grappa) in ieder geval voor een etappe overwinning willen gaan. (omdat ze de bui al wel lang en breed zien hangen dat de kansen om de giro te winnen steeds beperkter aan het worden zijn.)
Vandaag zal er tot de col van 2e categorie een minimale ontsnapping zijn die iets uitloopt op die col, maar Movistar zal de tijdsverschillen korthouden op het vlakke stuk naar de laatste klim om zo Quintana de kans te geven naar de top te fietsen.
Vandaag zal er tot de col van 2e categorie een minimale ontsnapping zijn die iets uitloopt op die col, maar Movistar zal de tijdsverschillen korthouden op het vlakke stuk naar de laatste klim om zo Quintana de kans te geven naar de top te fietsen.
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 26-05-2017 13:18 ]
Mooie is dat ze na de afdaling van dinsdag ook weten dat er totaal geen mogelijkheid is om Tom in de afdaling kwijt te raken. Hij was zelfs 11 seconden sneller dan Nibali
Ze moeten ook wel voor de etappe winst gaan rijden, want dat lijkt op dit moment nog de enige seconden die je kan pakken op Tom. Berg op zijn ze ook niet sneller.
Ze moeten ook wel voor de etappe winst gaan rijden, want dat lijkt op dit moment nog de enige seconden die je kan pakken op Tom. Berg op zijn ze ook niet sneller.
Ik geef de vluchters van vandaag wel een goede kans om het te halen, eerlijk gezegd. Sunweb vindt het allemaal wel goed en Movistar heeft volgens mij ook geen zin om uren te achtervolgen op een grote groep.
Ai ai Tom zit er niet bij, vooraan wordt nu volle bak gereden..
Wat gebeurd er dan?
Team van Niballi en Quintana rijden volop kop, Tom rijdt er al meer dan 1:30 achter..
Edit: inmiddels al 2 minuten
Edit: inmiddels al 2 minuten
[ Voor 15% gewijzigd door Gynnad op 26-05-2017 13:41 ]
Peleton in 2 (Zo lijkt het). Tom eraf en heeft al een minuut aan zijn broek. Godver.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Hij gaat hier keihard afgerekend worden op zijn arrogantie gisteren
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ongelooflijk zeg. Hoe kan dat nou weer.
Hoor je straks achteraf dat hij net aan het pissen was en toen gingen ze vol aanzetten.
Hoor je straks achteraf dat hij net aan het pissen was en toen gingen ze vol aanzetten.
[ Voor 53% gewijzigd door Hupske op 26-05-2017 13:43 ]
Kruiswijk zit er ook niet bij, dat kan een voordeel zijn dat hij bij Tom zit. Maar Movistar, Bahrain-Merida en FDJ rijden volle bak op kop, dat gaat zwaar worden..
Het is natuurlijk zwaar jammer dat het Tom overkomt, maar het maakt het wel weer spannend.
Verwijderd
Dag dag Podium voor Tom.
1 seconde niet opletten en je vergooit je hele Tour.
Lijkt wel of de Nederlanders gewoon niet met de druk kunnen omgaan, net zoals Kruiswijk vorig jaar die een amateuristische fout maakt doet Tom dat nu ook.
Je zo laten aftroeven in de beginfase...
O hoor nu dat Tom net aan het pissen was...
Dan is het wel een schande hoor als ze aan hebben gevallen tijdens het plassen.....
Lijkt wel of de Nederlanders gewoon niet met de druk kunnen omgaan, net zoals Kruiswijk vorig jaar die een amateuristische fout maakt doet Tom dat nu ook.
O hoor nu dat Tom net aan het pissen was...
Dan is het wel een schande hoor als ze aan hebben gevallen tijdens het plassen.....
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2017 13:48 ]
Hij moest pissen godver
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Schrale timing, irritante commentatoren en verschrikkelijk veel reclames. Leuk kijken zo man.
Dit is de giro, niet de tour. Bovendien is het veel te voorbarig om nu het podium al uit te zwaaien.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:47:
Dag dag Podium voor Tom.
[ Voor 72% gewijzigd door Joster op 26-05-2017 13:48 ]
Eén voordeel: ORICA, Lotto en Sunweb hebben allemaal de boot gemist. Dus die moeten nu allemaal voor straf op kop
Even pissen dus.. als dat echt waar is.. dan ben je echt een laffe rijder
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dumoulin heeft ook nog gewacht toen Quintana vielSt@m schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:48:

Schijnt nu rond de 30 seconden te zijn..
Oh dat is een klein gaatje (op tv te zien)
[ Voor 23% gewijzigd door St@m op 26-05-2017 13:51 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik hoop ook dat Nibali en Quintana nog van het podium donderen door die tijdrit.St@m schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:48:
Oh de timing is weer eens flink fout, het gat is helemaal niet groot
Verwijderd
Over het geheel is elke ronde een Tour..Joster schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:47:
Schrale timing, irritante commentatoren en verschrikkelijk veel reclames. Leuk kijken zo man.
[...]
Dit is de giro, niet de tour. Bovendien is het veel te voorbarig om nu het podium al uit te zwaaien.
Daarom is het ook de UCI World Tour.
Net zoals in F1 elke race een Grand Prix is.
Maar ik was inderdaad iets te voorbarig met het afschrijven van het Podium, excuses
Ook allemaal lekker onduidelijk.
Maar dan had je dus FDJ, Bahrein en Mobistar die vol rijden.
Maar dan zat Tom dus met zijn team Sunweb, Lotto Jumbo, Cannondale, Orica en Katusha er achter.
En team Trek.
Maar dan had je dus FDJ, Bahrein en Mobistar die vol rijden.
Maar dan zat Tom dus met zijn team Sunweb, Lotto Jumbo, Cannondale, Orica en Katusha er achter.
En team Trek.
[ Voor 3% gewijzigd door Hupske op 26-05-2017 13:54 ]
Mollema heeft ook de boot gemist. Komt er toch nog (onbewust) een Nederlands pact. Hopelijk zijn de mensen die in de tweede groep zitten gebrand om Nibali en co aan te pakken vandaag.
pff gat lijkt nu toch weer een minuut te worden
Na de afdaling van de eerst volgende Col is er eerst nog een stuk van +- 60km vlak, zelfs voor Movi, FDJ en Bahrein is dat nog wel een flink stuk hoor.
Wat een naaistreek zal dat zijn zeg. Aanvallen tijdens sanitaire stop.
Als Kruijswijk en Mollema een kans hebben om eigenbelang te combineren met iets van chauvinisme, dan is het nu.
Als ik Italiaan was dan zou ik zeggen dat Tom wel verdacht vaak sanitaire stoppen houdtHupske schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:01:
Wat een naaistreek zal dat zijn zeg. Aanvallen tijdens sanitaire stop.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Echt een naaistreek om tijdens een sanitaire stop dus aan te vallen... volgende keer tijdens een valpartij van een die gasten gewoon terug doen.. maar ja dan krijg je daar weer discussies over.. Wees een man en vecht het gewoon 1v1 uit tijdens etappe ipv aanvallen tijdens iemand zijn noodgedwonge stop of val!
Godskanonne.. weer reclame..
Jezus christus, hoe vaak gaan ze wel niet naar de reclame op Eurosport..
Het is nog een heel eind. Dit kan 2 dingen betekenen:
- het gat wordt gedicht
- Tom en co krijgen en monsterachterstand aan hun broek.
Statistisch gezien moet Tom en co dit dicht kunnen rijden.
De eerstvolgende col zal het verschil maken. Dan moeten Nibali en co de groep bij elkaar houden (en tijd geven) of iedereen erafrijden en met de klassementrenners de laatste 75 kilometer afleggen.
- het gat wordt gedicht
- Tom en co krijgen en monsterachterstand aan hun broek.
Statistisch gezien moet Tom en co dit dicht kunnen rijden.
De eerstvolgende col zal het verschil maken. Dan moeten Nibali en co de groep bij elkaar houden (en tijd geven) of iedereen erafrijden en met de klassementrenners de laatste 75 kilometer afleggen.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Op Eurosport UK hebben ze gebeld met een teamleider en die zei dat Tom zat te slapen (te ver van achter) tijdens de afdaling, geen sanitaire stop...
Ik heb sinds ik ingeschakeld heb nu meer reclame gezien dan van de koers.Gynnad schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:05:
Jezus christus, hoe vaak gaan ze wel niet naar de reclame op Eurosport..
Als dat zo is mogen ze van mij tijdstraffen uitdelen.The RAI commentator said that Rojas stayed with Tom to inform Quintana the "right" moment to attack. Crazy shit...
Dumoulin heeft de mazzel dat aardige teams in zijn groep zitten die belang hebben bij het klassement, hierdoor hoeft hij zelf niet zo hard te trappen in tegenstelling tot Quintana en Nibali.
⏩ PVOutput☀️
Eurosport bevestigt zojuist dat de aanval is geplaatst tijdens een sanitaire stop van DuMoulin.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Wat een -&;€2@-!;! gasten. Ik hoop dat ze zich compleet in de vernieling rijden.
Als dat echt zo is.. bah wat een laffe aanval dan. En hij heeft inderdaad voorheen ook nog gewacht op die kleine. Dat moet hij dus nooit meer gaan doen.
Ik hoop echt dat Tom flink gas geeft en die 2 lui de vernieling in rijd, bah
Ik hoop echt dat Tom flink gas geeft en die 2 lui de vernieling in rijd, bah
[ Voor 20% gewijzigd door Erulezz op 26-05-2017 14:19 ]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Wauw, inderdaad.. Bizar.
⏩ PVOutput☀️
Ze komen terug
Maar even serieus : als het waar is dat hij geschaduwd werd kun je de betreffende ploeg toch straffen? Zie het als een schwalbe
Het lijkt er wel op
Team Sunweb-manager Iwan Spekenbrink bevestigt volgens Eurosport dat de aanval werd ingezet tijdens een plaspauze van Tom Dumoulin. #giro
Ze zijn er bijna. Ik ben benieuwd naar de reactie van Dumoulin op die twee gasten..
⏩ PVOutput☀️
Is daar een regel voor? Dat gaan ze natuurlijk nooit bevestigen..D-e-n schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:19:
Maar even serieus : als het waar is dat hij geschaduwd werd kun je de betreffende ploeg toch straffen? Zie het als een schwalbe
[ Voor 7% gewijzigd door n2theb op 26-05-2017 14:23 ]
Neen2theb schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:23:
[...]
Is daar een regel voor? Dat gaan ze natuurlijk nooit bevestigen..
Ze moeten in de hoek gaan staann2theb schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:23:
[...]
Is daar een regel voor? Dat gaan ze natuurlijk nooit bevestigen..

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21