Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
1 minuut nog! Goed bezig Tom! Come on!!
[ Voor 12% gewijzigd door Hupske op 23-05-2017 16:27 ]
Ze hebben een behoorlijke tijd gewacht. Enkel een wc-bezoek kost je geen 1.5 minuut.Señor Sjon schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:24:
Wel suf dat ie van de week nog op Quintana heeft gewacht. Snapte dat al niet, je wacht op de leider, niet de rest. Kruiswijk kreeg ook die courtesy niet vorig jaar na zijn val en nu gebeurt het weer. Zijn we dan echt zo naïef?
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 23-05-2017 16:28 ]
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Hij lijkt wel langzaam aan wat in te storten. Plus dit zal geen positieve uitwerking hebben op de andere dagen. Maar dan nog als je nu nog 30 seconden houdt op Quintana. Hoeveel kan hij nog terugpakken in de tijdrit?
[ Voor 78% gewijzigd door Hupske op 23-05-2017 16:38 ]
Hebben we hier onze vloek gevonden??Hackus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:54:
Zullen vanavond andere schouders het roze dragen ?
Ik verwacht niet dat Dumoulin De Giro gaat winnen, ook al heeft ie een mooie voorsprong
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hoeveel bonificatie op de streep?
Weet wel zeker dat hij als italiaan deze afdaling uit z`n hoofd weet.
How do you save a random generator ?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Darm problemen, meesterknecht Kelderman die eerder al uitvalt... weet niet wat dat met te vroeg pieken te maken heeft?Robertdj schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:47:
Ik snap die vloek niet zo, volgens mij hebben we de laatste tijd vooral landgenoten gaat die piekten toen het nog niet om de knikkers ging.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Een bocht missen in de afdaling op de 1na laatste etappe?Robertdj schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:47:
Ik snap die vloek niet zo, volgens mij hebben we de laatste tijd vooral landgenoten gaat die piekten toen het nog niet om de knikkers ging.
Denk dat dat ook wel de laatste keer is geweest.
Maar niet getreurd, de Giro is nog niet voorbij, er komt nog een tijdrit, en wie het laatst lacht lacht het best. Ook is Tom pas 26, en heeft normaalgesproken nog niet z'n top bereikt.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
edit:
In afdalingen zijn de GPS-tijdsverschillen meestal niet zo betrouwbaar.Fleximex schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:59:
Het verschil loopt nu toch hard op opeens. Elk paar seconde zie ik de tijd van Dumoulin omhoog gaan
[ Voor 52% gewijzigd door Andamanen op 23-05-2017 17:00 ]
Dat dacht ik ook toen Kruiswijk klapte en een jaar later maken we dezelfde fout.derx666 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:56:
Ik kreeg niet echt het gevoel dat ze op Tom aan het wachten waren. Denk dat Quintana eerder in z'n vuistje aan het gniffelen was dat Tom wel gewacht heeft toen hij onderuit ging door z'n eigen domme fout.
Denk dat dat ook wel de laatste keer is geweest.
Maar niet getreurd, de Giro is nog niet voorbij, er komt nog een tijdrit, en wie het laatst lacht lacht het best. Ook is Tom pas 26, en heeft normaalgesproken nog niet z'n top bereikt.
Quintana zit maar op 5 seconden.rik86 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:01:
is dat niet Nibali die ongelooflijk hard daalt?
Bergen.Fleximex schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:00:
Er is iets mis met die tijd. Wat is er gaande?
Bovenop de berg is de GPS receptie het best, in het dal het slechtst
Als z`n eten binnen z`n lijf blijft vanavond en morgen dan gaat hij zeker de Giro winnen.
Overigens zag hij er wel gezond uit(in hoeverre wielrenners er gezond uitzien). Dus denk dat het eenmalig iets was.
Morgen gaat hij knallen. Alle frustratie moet eruit
[ Voor 8% gewijzigd door Hupske op 23-05-2017 17:11 ]
Ben wel benieuwd of Tom hier nog iets over gaat zeggen.PatrickC schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:07:
Een diepe buiging voor Dumoulin. En... een wijze les... nooit meer wachten op Quintana/Nibali!
Elect a clown, expect a circus.
Hij zag er geïrriteerd uit... dus ik denk van wel.Exocet schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:11:
[...]
Ben wel benieuwd of Tom hier nog iets over gaat zeggen.
edit:
Dat interview haha. "I think that's kut".
[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 23-05-2017 17:28 ]
Ik weet niet of je fietst maar je moet het maar eens proberen en kijken hoever je daarna komt.Slasher schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:12:
Had hij het niet gewoon in zijn broek kunnen schijten?
Dumoulin kan beter eens naar het vrouwenwielrennen kijken hoe die een nummer 2 lozen
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Hopelijk is ie zo sterk dat ie kan blijven volgen en dan in de tijdrit kan afmaken...
Dat, en ik vind het ook wel bizar dat Tom ergens last van heeft er wordt aangevallen. Flikkert Quintana, houd het peleton zich in...Exocet schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:35:
Toch jammer dat vorig jaar Kruijswijk en nu Dumoulin zo weinig helpers hebben die in een finale mee kunnen. Dat kan Tom de komende dagen ook nog flink gaan opbreken.
Hopelijk is ie zo sterk dat ie kan blijven volgen en dan in de tijdrit kan afmaken...

Niet het peloton hoor, Dumoulin. Onze jongens moeten gewoon gehaaider worden en lak hebben aan sportiviteit. Racen is doden of gedood worden, gewoon trappen als je tegenstander ligt. Je zag het vorig jaar en ook nu weer, Nibali wacht niet en Quintana deed ook slechts een halfbakken poging.tiswat schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:12:
[...]
Dat, en ik vind het ook wel bizar dat Tom ergens last van heeft er wordt aangevallen. Flikkert Quintana, houd het peleton zich in...
1-2 minuten wachten (bv bij Dumoulin en Kruijswijk) is natuurlijk onlogisch.
Als een rijder gevallen is geef je hem ook niet de volgende dag die 5 minuten terug.
Het chauvinisme viert weer hoogtij merk ik.
Ik ben chauvinist, misschien snap ik het daarom niet. Maar waarom precies is 15 seconden wachten "natuurlijk" netjes? (wist Tom trouwens dat het 15 sec waren? )enchion schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:10:
10-15 seconden verschil wachten is natuurlijk netjes.
1-2 minuten wachten (bv bij Dumoulin en Kruijswijk) is natuurlijk onlogisch.
Als een rijder gevallen is geef je hem ook niet de volgende dag die 5 minuten terug.
Het chauvinisme viert weer hoogtij merk ik.
Waarom is 1,5 minuut wachten onlogisch? ( wisten ze dat het 1,5 minuut was?)
Ik constateer een verschil in mentaliteit en ik vind dat TD hier moet bijschaven. Als 1 valt en de rest niet, dan heeft die ene niet goed gestuurd. Profiteren dus.
Ergens zit er een omslagpunt in tijd, Dumoulin en Kruijswijk zitten duidelijk over dat omslagpunt, en Quintana niet.
Toen Quintana viel was hij al de renner met achterstand, de man die eigenlijk moest aanvallen. Dumoulin had graag die etappe in een rustig tempo met zn allen uitgereden, wachten was voor hem niet nadelig.
Hier kan ik wel wat mee. Het leven is soms hard
Mogen we dan spreken van een vloek op Nederlanders in het algemeen? Ik doelde namelijk meer op voorgaande gevallen. Dat het Dumoulin niet mee zit mag duidelijk zijn.PatrickC schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:50:
[...]
Darm problemen, meesterknecht Kelderman die eerder al uitvalt... weet niet wat dat met te vroeg pieken te maken heeft?
Dat is gewoon een (stuur)fout, heeft niets met pech te maken.Hupske schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:51:
[...]
Een bocht missen in de afdaling op de 1na laatste etappe?
Overigens enorm knap dat Dumoulin de schade zo weet te beperken, hoop echt dat hij ervan af is. Vorig jaar won hij toch een tourrit de dag na zijn buikloop? Wel schokkend dat hij vandaag zelfs na z'n initiële tijdverlies alleen Ten Dam (even) bij zich had maar er verder alleen voor stond. Dat beloofd niet veel goeds voor de komende dagen
Maar die stuurfouten hebben toch ook niks met pieken te maken?Robertdj schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:07:
[...]
Mogen we dan spreken van een vloek op Nederlanders in het algemeen? Ik doelde namelijk meer op voorgaande gevallen. Dat het Dumoulin niet mee zit mag duidelijk zijn.
[...]
Dat is gewoon een (stuur)fout, heeft niets met pech te maken.
Overigens enorm knap dat Dumoulin de schade zo weet te beperken, hoop echt dat hij ervan af is. Vorig jaar won hij toch een tourrit de dag na zijn buikloop? Wel schokkend dat hij vandaag zelfs na z'n initiële tijdverlies alleen Ten Dam (even) bij zich had maar er verder alleen voor stond. Dat beloofd niet veel goeds voor de komende dagen
Wat ik onder pieken versta is dat je eerste weken in topconditie bent en daarna die conditie niet meer hebt.
Die valpartijen hebben niks met conditie te maken. Zowel Kruijswijk en Mollema(tour).
Daarvoor de Vuelta(Tom) was überhaupt eerst niet het plan voor klassement te gaan. Het overkwam hem door zijn tijdrit.
Heb ik dan nog renners gemist? Misschien een Gesink, maar dat is al lang bekend dat hij niet met druk om kan gaan. Niemand verwacht er ook wat van.
Morgen gaat Tom knallen denk ik. Even laten zien aan de rest dat er niks te halen valt. (Wishfull thinking)
Kelderman had die rol moeten vervullen, maar we weten hoe dat is afgelopen. Maar je slaat wel de spijker op z'n kop. Dumoulin (Vuelta 2015), Kruijswijk (Giro vorig jaar), Mollema (Tour vorig jaar) en nu Dumoulin hadden en hebben een niet sterk genoege ploeg om een ronde te kunnen winnen, als je het vergelijkt met Froome, Quintana en Nibali.Robertdj schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:07:
[...]
Wel schokkend dat hij vandaag zelfs na z'n initiële tijdverlies alleen Ten Dam (even) bij zich had maar er verder alleen voor stond. Dat beloofd niet veel goeds voor de komende dagen
Lijkt me wel vreselijk irritant, als je in volle inspanning met krampen rijdt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
De doorbloeding zal niet zo zeer veel minder zijn, maar het zuurstofgehalte op die hoogte is veel lager. Met al het bloed dat bij inspanning naar de spieren gaat krijgen de darmen nog minder zuurstof en dan gaan die tegenwerken.loekf2 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:33:
Overigens op Eurosport (wat een bagger commentaar trouwens) legde Tom uit dat ie bij grote inspanning op hoogte (was tegen de 2000 meter) last van slechte doorbloeding in z'n darmen heeft, met diarree als gevolg. Heeft ie vaker, zie ook Tour vorig jaar. Klinkt dus niet als virus of bacterie.
Lijkt me wel vreselijk irritant, als je in volle inspanning met krampen rijdt.
Klopt, dat was het exacte verhaal was ie ook had.Megupe schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:47:
[...]
De doorbloeding zal niet zo zeer veel minder zijn, maar het zuurstofgehalte op die hoogte is veel lager. Met al het bloed dat bij inspanning naar de spieren gaat krijgen de darmen nog minder zuurstof en dan gaan die tegenwerken.
Afgezien van de sanitaire stop reed ie wel even hard als Nibali & co omhoog, erg knap ... zou toch verwachten dat z'n bloedsuikerspiegel een klap krijgt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dus dat is echt onwijs knap / sterk naar omstandigheden. Heb de profielen de komende dagen bekeken en in de rit van donderdag zijn er nog een aantal beklimmingen naar iets boven de 2000m. Maar dat scheelt zeker nog 500m in hoogte met de Stelvio. Dus als het een probleem is waar hij met name op hoogte last van heeft, dan valt het hopelijk mee de komende dagen.
Lijkt me wel slim om te kijken naar een sneller manier om die broek uit te krijgen, want die helm had niet af gehoeven. Had zo 30 sec kunnen schelen, tijd de ze dan misschien wel hadden gewacht.
Shirt moest toch uit? Die gaat niet (makkelijk) over die helm heen medunkt.Peetman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:36:
Lijkt me wel slim om te kijken naar een sneller manier om die broek uit te krijgen, want die helm had niet af gehoeven. Had zo 30 sec kunnen schelen, tijd de ze dan misschien wel hadden gewacht.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Pro-tips van een vrouwelijke wielrenster (die dit probleem natuurlijk niet alleen bij een No 2 hebben):Koenoe schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:37:
[...]
Shirt moest toch uit? Die gaat niet (makkelijk) over die helm heen medunkt.
https://twitter.com/marijnfietst/status/867024966486827008
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Maarten Tjallingii zei gisteren bij de NOS dat je het shirt ook als een soort col om je nek kan doen. Dan zijn wel z'n armen vrij zodat de broek uitkan, maar dat scheelt je een helm op en af doen.Koenoe schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:37:
[...]
Shirt moest toch uit? Die gaat niet (makkelijk) over die helm heen medunkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Koenoe op 24-05-2017 09:44 ]
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Het ging mij er vooral om dat er wordt gesproken over een 'vloek' op Nederlanders in grote rondes.Hupske schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:51:
[...]
Maar die stuurfouten hebben toch ook niks met pieken te maken?
Wat ik onder pieken versta is dat je eerste weken in topconditie bent en daarna die conditie niet meer hebt.
Die valpartijen hebben niks met conditie te maken. Zowel Kruijswijk en Mollema(tour).
Daarvoor de Vuelta(Tom) was überhaupt eerst niet het plan voor klassement te gaan. Het overkwam hem door zijn tijdrit.
Heb ik dan nog renners gemist? Misschien een Gesink, maar dat is al lang bekend dat hij niet met druk om kan gaan. Niemand verwacht er ook wat van.
Morgen gaat Tom knallen denk ik. Even laten zien aan de rest dat er niks te halen valt. (Wishfull thinking)
Nu bij Dumoulin heb ik trouwens voor het eerst echt vertrouwen in, is het niet in deze ronde dan wel binnen binnen een paar jaar. Voor het eerst in een lange tijd weer een groot talent incl. een goede kop, want bij dat laatste gaat het meestal fout bij 'ons'. Met een verrotte maag/darm de 5e tijd rijden en na de finish nog energie over hebben om pissed te zijn, dan ben je gewoon enorm strijdbaar na een enorme tegenslag.
Dit inderdaadlateef schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:52:
Ik denk vooral dat hij daar niet echt over nagedacht heeft, zoals Ten Dam en Mollema gister al aangeven, was er spraken van redelijk wat paniek, denk dat hij vooral zo snel mogelijk alles uit wilde hebben. Schouders en armen vrij maken, door je hele shirt om je nek te hebben hangen, zal waarschijnlijk wel sneller zijn. Maar als je in enige paniek bent en je niet top voelt, kan ik me goed voorstellen dat je alles uit wilt hebben.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Vandaagoest ik werken. Heb er dus niks van gezien. Maar hebben ze het Tom jog moeilijk proberen te maken vandaag?
Morgen wordt het de twee na zwaarste dag van de Giro, tenzij ze allemaal net zo bang zijn dan wordt het de langzaamste dag van de Giro.
1. Pierre Rolland (Fra)
2. Rui Costa (Por) + 0.24
3. Gorka Izagirre (Spa) z.t.
4. Rory Sutherland (Aus) z.t.
5. Matteo Bosato (Ita) z.t.
6. Dries Devenyns (Bel) z.t.
7. Felix Grosschartner (Oos) z.t.
8. Omar Fraile (Spa) z.t.
9. Michael Woods (Can) z.t.
10. Julien Bernard (Fra) z.t.
Tom Dumoulin op 7.54
Klassement na 17e etappe
1. Tom Dumoulin (Ned)
2. Nairo Quintana (Col) + 0.31
3. Vincenzo Nibali (Ita) + 1.12
4. Thibaut Pinot (Fra) + 2.38
5. Ilnur Zakarin (Rus) + 2.40
6. Domenico Pozzovivo (Ita) + 3.05
7. Bauke Mollema (Ned) + 3.49
8. Bob Jungels (Lux) + 4.35
9. Steven Kruijswijk (Ned) + 6.20
10. Jan Polanc (Slo) + 6.33
Denk dat Kruijswijk en Mollema wat dichter in tijd bij Roze komen
Maar leuk om deze omgeving zo terug te zien. Hopen dat Dumoulin goed stand kan houden!
Ik zie er 5.D-e-n schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:28:
Alleen Ten Dam nog over voor Dumoulin? Hij moet echt naar een andere ploeg in de toekomst.
Verder wel eens dat de ploeg te kort komt eigenlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 25-05-2017 14:33 ]
Dat is vrij slecht van het AD danD-e-n schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:30:
[...]
Ik las op het AD dat alleen ten Dam er nog was net
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 25-05-2017 14:31 ]
Tom gaat op 1 renner 10-20 seconden verliezen en samen met de 2 renners voor hem aardig wat winnen op de rest.Hackus schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:43:
Ik heb het gevoel dat Tom het Roze gaat verliezen vandaag, en hopelijk kan ie dat zondag terugpakken.
Denk dat Kruijswijk en Mollema wat dichter in tijd bij Roze komen
Quintana gaat op de laatste berg of Nibali gaat in de grote afdaling voor de laatste klim.
Een ontsnapper gaat imho de etappe winnen.
Maw niks aan de hand vandaag.
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21