"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ben zelf ook wel eens hard gevallen, en de minuten daarna wil je alleen maar stil blijven zitten en bijkomen.Hackus schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:13:
Nare val en schrok ervan hoe ze bleef liggen
Vervolgens krijg je hele bezorgde mensen om je heen die denken dat de ambulance gebeld moet worden omdat het er voor de buitenstaander erg zorgwekkend uitziet, terwijl er eigenlijk bijna niks aan de hand is.
90% van de tijd als je zoiets ziet is er weinig aan de hand, 9% is het een gebroken been of arm waarbij het ook slim/verstandig is om stil te blijven liggen en minder dan 1% is echt om bang van te worden.
maw altijd rustig afwachten. Het menselijk lichaam kan btw vreselijk veel hebben.
How do you save a random generator ?
[ Voor 16% gewijzigd door Gynnad op 07-08-2016 21:19 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
laten we het laatste hopen
Ze praat en is helder volgens NOS.nlrik86 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:47:
Ik hoop t ook, maar vees t ergste, helemaal omdat de berichten zo summier en weinig zeggend zijn.
Tja, volgens andere bronnen bij bewustzijn maar in shock, dus ik wacht verdere berichtgeving maar af
Verwijderd
Ik ga er toch vanuit dat er ernstige schade is (Vooral als je kijkt naar hoe ze op haar nek terecht kwam)...
Maar ook hoe ze bleef liggen...
Dood stil zonder ook maar 1 beweging... Bij elke andere val dan zie je toch nog een kleine beweging of iets dergelijks.... Maar nu helemaal niets..
Marianne Vos zei het ook al... Ze fietste er langs en ze zag haar dood stil liggen..
Ja leuk dat ze reageert... Maar zoals boven mij al werd gezegd.... Met ernstige schade kan je ook nog reageren..
Hoop trouwens dat ze gewoon OK is hoor.... laat ik dat duidelijk maken
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 21:58 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Helaas is dat blijkbaar een oude foto uit 2015...Shabbaman schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:03:
Wielerupdate heeft een foto waarop Van Vleuten iets van een glimlach laat zien: http://m.wielerupdate.nl/wielernieuws/37280/
Edit: http://nos.nl/artikel/205...leuten-na-aanrijding.html
[ Voor 14% gewijzigd door Artjuh op 07-08-2016 22:07 ]
Verwijderd
Klopt niet. Die foto is van 2 jaar geleden ongeveer.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:58:
Ze is toch wel heel erg lelijk gevallen..
Ik ga er toch vanuit dat er ernstige schade is (Vooral als je kijkt naar hoe ze op haar nek terecht kwam)...
Maar ook hoe ze bleef liggen...
Dood stil zonder ook maar 1 beweging... Bij elke andere val dan zie je toch nog een kleine beweging of iets dergelijks.... Maar nu helemaal niets..
Marianne Vos zei het ook al... Ze fietste er langs en ze zag haar dood stil liggen..
Ja leuk dat ze reageert... Maar zoals boven mij al werd gezegd.... Met ernstige schade kan je ook nog reageren..
Hoop trouwens dat ze gewoon OK is hoor.... laat ik dat duidelijk maken
Volgens mij is dat een foto van een valpartij vorig jaarShabbaman schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:03:
Wielerupdate heeft een foto waarop Van Vleuten iets van een glimlach laat zien: http://m.wielerupdate.nl/wielernieuws/37280/
[ Voor 25% gewijzigd door Shabbaman op 07-08-2016 22:26 ]
Van Vleuten leek op weg naar olympisch goud, toen ze zich in de afdaling - waarin gisteren ook Nibali en Henao bij de mannen hun medaillekansen in rook zagen opgaan - lelijk tegen de grond ging. De wielerwereld leefde mee op Twitter en was opgelucht bij de geruststellende eerste berichten.
De Nederlandse delegatieleider Maurits Hendriks gaf ook mee dat de renster naar een ziekenhuis werd weggevoerd en dat ze "in de ziekenwagen volledig bij bewustzijn" is.
Dit kun je tweezijdig lezen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Update 23.45 uur
De NOS laat weten dat Van Vleuten een zware hersenschudding en drie kleine fractuurtjes in haar lumbale wervelkolom opgelopen heeft, ze moet nog 24 uur op de intensive care blijven. Chef de mission Hendriks en teamartsen Cees-Rein van den Hoogenband en Robert Kempers zijn bij haar.
Dat was een lelijke val, hopenlijk hersteld ze voorspoedig!
[ Voor 81% gewijzigd door lithoijen op 07-08-2016 23:48 ]
Nog steeds ontzettend jammer, maar gelukkig geen dingen waar ze over een jaar nog last van zal hebben.lithoijen schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:45:
De NOS laat weten dat Van Vleuten een zware hersenschudding en drie kleine fractuurtjes in haar lumbale wervelkolom opgelopen heeft.
Ik denk wel dat ze binnen een maand alweer op de fiets zal zitten.
Dit dus.
Nu kan ik mijzelf voorstellen dat je in een olympische wedstrijd ook wat meer risico neemt als je goud kunt winnen in vergelijking met de gemiddelde koers. Pakte nu wel heel slecht uit. Zijn toch blessures waarvan je hoopt dat er geen blijvende schade is.
Wel belachelijk gevaarlijke stoepranden daar. Dat land niet heel veilig.
[ Voor 62% gewijzigd door lithoijen op 08-08-2016 00:26 ]
Nogmaals, het is een tropisch land, daar valt "iets" meer regen dan hier.lithoijen schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 00:21:
Wel belachelijk gevaarlijke stoepranden daar. Dat land niet heel veilig.
Maar ik geef je wel gelijk dat ten behoeve van erg dure olympische Spelen dit wel erg veel beter ingericht had moeten worden. (zeker aangezien bij de mannen ook vrij veel gevallen waren)
Parcours is al meer dan een jaar bekend en zou tenminste al door 50 analytische fietsers bekeken moeten zijn.
Als het bouwen van meerdere stadions, olympische dorpen, promenades, tv netwerken, enzzz mogelijk zijn dan moet een aantal stoepranden weghalen/vervangen, wat extra infoborden+verlichting neerzetten, en een kasseistuk opnieuw leggen de minste eis mogelijk zijn.
Wat ik me afvroeg: Waarom ging ze nu over de kop? Heeft ze op het laatste moment vol haar voorrem gebruikt?
Overigens wat betreft stil blijven liggen, nu weten we wat ze had, maar laatste keer dat ik op de MTB onderuit was gegaan waarbij ik niks groots had (mogelijk gebroken of gekneusde rib), wilde ik ook alleen maar blijven liggen tot de ergste pijn in je spieren voorbij gaat.
https://www.facebook.com/...s/videos/918206821641894/
Ik blijf mij verbazen dat ze die bocht zo aansnijdt. Het lijkt wel alsof ze die bocht gewoon helemaal vergeten was. Blijft toch ook wel bizar dat ze een minuut in de bocht blijft liggen voordat ook maar enig medisch personeel aanwezig is.
@Sissors: Ik denk dat er twee uitkomsten waren: Of je knijpt te hard in de remmen en slaat over de kop. Of je remt te zacht en je knalt je fiets vol tegen de stoeprand aan en slaat alsnog over de kop.
Voor de rest blij dat het goed met haar gaat. Het had veel erger gekund.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het begon ook net te regenen, misschien vergiste ze zich daarin. Ook had ze natuurlijk geen oortjes in, dan had ze geweten dat ze een ruime voorsprong had en minder risico genomen. We zullen pas veel later horen wat de aanleiding was dat ze slecht de bocht in ging. Misschien gewoon de zenuwen, misschien afgeleid door de motor, misschien vergeten, misschien materiaalpech, etc. Ik vraag me ook af of ze misschien niet op dr zij had kunnen vallen. Dan lig je wel open maar kan je in ieder geval verder.Robkazoe schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:12:
Hier nog een ander filmpje van direct uit de bocht:
https://www.facebook.com/...s/videos/918206821641894/
Ik blijf mij verbazen dat ze die bocht zo aansnijdt. Het lijkt wel alsof ze die bocht gewoon helemaal vergeten was. Blijft toch ook wel bizar dat ze een minuut in de bocht blijft liggen voordat ook maar enig medisch personeel aanwezig is.
@Sissors: Ik denk dat er twee uitkomsten waren: Of je knijpt te hard in de remmen en slaat over de kop. Of je remt te zacht en je knalt je fiets vol tegen de stoeprand aan en slaat alsnog over de kop.
Voor de rest blij dat het goed met haar gaat. Het had veel erger gekund.
Ik dacht ook echt even dat ze misschien wel dood was. Nog steeds een zware blessure natuurlijk maar het lijkt dat er geen blijvende schade is en dat is het belangrijkste.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar gelukkig valt het na omstandig heden mee, had eerlijk gezecht erger gedacht, zeker hoe ze erbij lag.
[ Voor 37% gewijzigd door devil-strike op 08-08-2016 11:08 ]
Helemaal eens (op de spelfouten nadevil-strike schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:08:
Volgens mij kneep ze ook tehard haar voorrem in, want voor stoeprand sloeg ze al overdekop.
Maar gelukkig valt het na omstandig heden mee, had eerlijk gezecht erger gedacht, zeker hoe ze erbij lag.
Allereerst sneed ze de bocht verkeerd aan. Dat is zoals al door iemand anders hier vermeld te zien aan het feit dat ze al veel te snel aan de binnenkant zit waardoor je de bocht niet gaat houden en je te ver naar buiten komt. Vervolgens remde ze eerst met haar achterrem, dat was op zich verstandig aangezien het nat was. Daarna zag ze dat ze de bocht niet ging halen en kneep ze vol haar voorrem in om een val te "voorkomen". Dit had alleen maar als gevolg dat de val nog erger werd omdat ze direct over de kop sloeg. Wat dat betreft had ze beter al glijdend met een blokkerend achterwiel de greppel in gegaan, dan had ze nog een kans er zonder kleerscheuren van af te komen en door te kunnen.
Ik hoopte dat het missen van een medaille het ergste was omdat het dan fysiek wel mee zou vallen. Gelukkig is dat ook zo, ik heb wel 10 x geroepen "die ligt niet goed, schiet nou op medic"

Die anderhalve minuut lijkt inderdaad akelig lang als je haar zo ziet liggen. Maar hoe realistisch is het om in die omstandigheden nog sneller medische hulp te kunnen bieden? Het is logisch dat het eerste medische team niet direct achter Van Vleuten zit, omdat de onderlinge verschillen pakweg halve minuten bedroegen. Daar tussen gaan rijden is ook niet veilig in zo'n afdaling en dan zou een eventuele vallende achtervolger nog langer moeten wachten. Daarbij kunnen de niet-medici op dat moment ook (beter) niets doen, zoals ze er bij lag. Daardoor lijkt het nog erger in vergelijking met veel andere valpartijen.Han schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:21:
Wat mij verbaast is dat het maar liefst 1 minuut en 35 seconden duurt voordat er medische hulp aanwezig is en dat er zich iemand over haar bekommerd. Totaal onbegrijpelijk in mijn ogen. En dat tijdens een groot evenement als de Olympische Spelen. Ze ligt echt 1 muniit en 35 seconden alleen op het asfalt zonder dat ook maar één iemand zich om haar bekommerd, laat staan een voertuig tussen haar en de weg wordt gezet.
Toen kwam de motorcamera bij Annemiek en was het snel gebeurd. Het enige stukje speculeren wat voor mij overblijft is dat ze wellicht door de motor (onderbewust) nog meer gemotiveerd werd om nog eens extra de grenzen op te zoeken.
In mijn ogen had ze het best bij Mara moeten blijven omdat ze die hoogstwaarschijnlijk nog wel in de sprint had kunnen vloeren.
Het had wel iets heroïsch aan de ene kant maar ook dom aan de andere kant. De dood of de gladiolen (Smeets of de Cauwer?)
Gelukkig is het nog goed afgelopen.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Wat ik vooral niet snapte was dat ze maar risico bleef nemen ook toen ze al een significante voorsprong op Mara had. Zeker in de wetenschap dat ze en op het vlakke en in de sprint de meerdere was geweest had ze zich toen moeten realiseren dat de enige manier om dit nog te verpesten was door te crashen. Ik vind het echt heel erg jammer voor Annemiek, ook omdat ze de jongste niet meer is, en dit natuurlijk een schitterende kroon op haar werk was geweest. Het lijkt me ook een heel sympathiek iemand dus ik had het haar zeer gegund. Mocht helaas niet zo zijn..cbr600f4i schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:05:
M.b.t. de discussie over de val. Ze ging gewoon te hard en nam bewust te veel risico. Op het moment dat je haar uit zag lopen op Mara kreeg ik meteen visioenen van Kruijswijk. Toen ze ook nog eens niet meer in het zicht was van Mara scande ik de randen van het parcours want elk moment kon je Annemiek daar verwachten.
Toen kwam de motorcamera bij Annemiek en was het snel gebeurd. Het enige stukje speculeren wat voor mij overblijft is dat ze wellicht door de motor (onderbewust) nog meer gemotiveerd werd om nog eens extra de grenzen op te zoeken.
In mijn ogen had ze het best bij Mara moeten blijven omdat ze die hoogstwaarschijnlijk nog wel in de sprint had kunnen vloeren.
Het had wel iets heroïsch aan de ene kant maar ook dom aan de andere kant. De dood of de gladiolen (Smeets of de Cauwer?)
Gelukkig is het nog goed afgelopen.
Ze moest wel vol risico blijven rijden, omdat ze geen idee had hoever de andere rensters achter haar lagen. Ik denk dat ze Abbott allang niet meer als probleem zag, maar door het gebrek aan communicatie kon ze er denk ik niet vanuit gaan dat de achtervolgers haar, zoals nu bij abbott gebeurde, nog in konden halen.Stoffa schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:11:
[...]
Wat ik vooral niet snapte was dat ze maar risico bleef nemen ook toen ze al een significante voorsprong op Mara had. Zeker in de wetenschap dat ze en op het vlakke en in de sprint de meerdere was geweest had ze zich toen moeten realiseren dat de enige manier om dit nog te verpesten was door te crashen. Ik vind het echt heel erg jammer voor Annemiek, ook omdat ze de jongste niet meer is, en dit natuurlijk een schitterende kroon op haar werk was geweest. Het lijkt me ook een heel sympathiek iemand dus ik had het haar zeer gegund. Mocht helaas niet zo zijn..
Tja, en als je dan best acceptabel kan afdalen, is het een goede mogelijkheid om je voorsprong uit te bouwen. Maar dan is er altijd het risico om te vallen, eeuwig jammer natuurlijk, maar dat weet je nooit van te voren.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Ja heb je ook gelijk in, ze hadden geen oortjes idd dus ze wist niet hoe dicht de anderen achter ze zaten. Als ik het goed zag op tv was het ook zo'n beetje de laatste bocht voordat ze het dorpje en daarna de Copa Cobana opgingen toch? Echt heel sneu voor haar.Moofnor schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:18:
[...]
Ze moest wel vol risico blijven rijden, omdat ze geen idee had hoever de andere rensters achter haar lagen. Ik denk dat ze Abbott allang niet meer als probleem zag, maar door het gebrek aan communicatie kon ze er denk ik niet vanuit gaan dat de achtervolgers haar, zoals nu bij abbott gebeurde, nog in konden halen.
Tja, en als je dan best acceptabel kan afdalen, is het een goede mogelijkheid om je voorsprong uit te bouwen. Maar dan is er altijd het risico om te vallen, eeuwig jammer natuurlijk, maar dat weet je nooit van te voren.
Klopt ook, maar dan had ze de bocht nog wel goed aan moeten snijden i.p.v. al aan de binnenkant gaan zittenMoofnor schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:18:
[...]
Ze moest wel vol risico blijven rijden, omdat ze geen idee had hoever de andere rensters achter haar lagen. Ik denk dat ze Abbott allang niet meer als probleem zag, maar door het gebrek aan communicatie kon ze er denk ik niet vanuit gaan dat de achtervolgers haar, zoals nu bij abbott gebeurde, nog in konden halen.
Ze is pas in het ziekenhuis bij kennis gekomen.
edit: ze moet nog een paar dagen ter observatie in het ziekenhuis blijven
[ Voor 60% gewijzigd door Hackus op 08-08-2016 17:59 ]
Tja je kan idd ook met 20km/u van de berg af.Sporza-journalist Carl Berteele merkte op dat de renners in de afdaling wel erg snel naar beneden reden. "De motoren konden hen niet volgen, ze namen veel risico's", zegt hij over Nibali en Henao.
UCI: "Jammer genoeg gebeuren er soms valpartijen"
De UCI weerlegt die kritiek in een officiële mededeling. "Het parcours was uitvoerig getest tijdens trainingen en het testevent", aldus de Wielerunie. "We doen ons uiterste best om veilige, uitdagende parcours uit te stippelen, maar jammer genoeg gebeuren er soms valpartijen."
Altijd die wanargumentatie bij het wielrennen, zodat de organisatie maar geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen.
Sport = de grens opzoeken, van jezelf en vooral ook van je tegenstander.
[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 08-08-2016 22:19 ]

Wat een gepruts, dumoulin was altijd al een risico. Dan neem je toch ff een fiets mee.
Of desnoods maar op je normale fietsje.
Mollema kan soms best een goede tijdrit neerzetten, die had kunnen verrassen.
De tijdrit is pas morgen, hoe moeilijk kan het zijn om een fiets overnight daar te krijgen? Ik denk als ze KLM bellen dat het er zo is.MikeyMan schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 07:36:
Goed verhaal... Poels start niet ivm blessure. En hij wordt niet vervangen omdat mollema en kruiswijk geen fiets bij zich hebben.
Wat een gepruts, dumoulin was altijd al een risico. Dan neem je toch ff een fiets mee.
Of desnoods maar op je normale fietsje.
Mollema kan soms best een goede tijdrit neerzetten, die had kunnen verrassen.
Vraag me alleen af of je wel last-minute een andere sporter in mag schrijven/ in mag sturen bij zoiets?
Ik ga ervan uit dat dit het zelfde interview is als van omroep Gelderland. Dat is niet wat ze zij. Ze weet zich pas dingen te herinneren nadat ze wakker werd in het ziekenhuis. Daarvoor was waarschijnlijk ook al bij. Bij een hersenschudding ontstaat er een zwart gat in je geheugen. Pacificocean heeft ervaring met het oplopen van een hersenschudding bij een duik over het stuur. Ik weet ook van niks meer, maar van andere mensen weet ik dat ik direct na het ongeluk wel met hun gesproken heb.Hackus schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:52:
Interview nu op radio 538 met Annemiek van Vleuten
Ze is pas in het ziekenhuis bij kennis gekomen.
edit: ze moet nog een paar dagen ter observatie in het ziekenhuis blijven
Mwoh, als je ziet hoe ze afgelopen zaterdag allemaal rondreden, is het een redelijke loterij.Andamanen schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:46:
Vervangers maken toch allemaal geen kans, Poels ook al niet eigenlijk.
En als je Mollema toch 6e ziet worden in de afgelopen tour-tijdrit die erop leek, is het zonde om het niet te proberen.
Dus je ziet liever maar 3-5 rijders deelnemenAndamanen schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:46:
Vervangers maken toch allemaal geen kans, Poels ook al niet eigenlijk.
Ik denk dat het nog verrassend gaat worden.Andamanen schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:41:
Voor het plezier van het meedoen mag het best, maar veel meer dan 8 kanshebbers voor de prijzen zijn er denk ik niet.
Normaal zou ik Froome als favoriet kiezen, maar in de wegwedstrijd vond ik hem niet echt schitteren.
Okee, hij is geen eendagsrenner, maar echt frivool en vlot reed hij die bergen toch niet op vond ik.
Porte en Nibali vallen ook weg...
Ik zet mijn geld op Bardet
Poels kan best een aardige tijdrit rijden maar ik denk dat zowel bij hem als bij Mollema het een beetje op is voor dit seizoen.
Ik denk dat Froome zich vooral heeft gericht op de TT en minder op de wegwedstrijd.
Het zal gaan tussen Martin, Froome, Izagirre, Porte.
Outsiders o.a. Kiryienka, Dennis, Kwiatkovsky, en wat namen die ik vergeet.
Ik weet ook niet 100% zeker of die allemaal in Rio zijn en hoe het met hun conditie is en hoe het met Dumoulin is.
Only fools are enslaved by time and space.
Met Dumoulin, Froome, Dennis, Cancellara, Kiryenka, Martin, Roglic, Izaguirre, Castroviejo, Oliviera kom ik al zeker op een tiental favorieten en outsiders en dan doen er nog wel een paar mee die op een goede dag een goede tijdrit kunnen neerzetten. Daar gaan er natuurlijk ook vast een paar enorm van teleurstellen, maar opzich staat er best een sterk veld qua tijdrit specialisten.Andamanen schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:41:
Voor het plezier van het meedoen mag het best, maar veel meer dan 8 kanshebbers voor de prijzen zijn er denk ik niet.
Zou ik niet doen, hij start namelijk niet eens. Vuillermoz en Alaphillipe staan voor Frankrijk aan de start.
Porte zal lastig wordenLoneRanger schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:55:
Het zal gaan tussen Martin, Froome, Izagirre, Porte.
Outsiders o.a. Kiryienka, Dennis, Kwiatkovsky, en wat namen die ik vergeet.
Ik weet ook niet 100% zeker of die allemaal in Rio zijn en hoe het met hun conditie is en hoe het met Dumoulin is.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Adam Hansen gaat voor zijn 16de grote ronde op rij.
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Vuelta/1.2736671
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Het kan nog wat worden in de Vuelta, ookal ws geen klassement voor de Nederlanders.
Zat ook net naar de aankomst profielen te kijken van de etappes, en kwam die van komende zaterdag tegen.

Kan dit eigenlijk wel ? Gaat dit niet een beetje te ver ?
Helaas heb ik het niet gezien, tegen de tijd dat ik de stream wou starten werd ik afgeleid door de kinderen. Eigenlijk had ik van Kruijswijk nog wel wat verwacht, maar ik las dat hij na Rio een tijd ziek is geweest.
Maar wat was er met Kruijswijk aan de hand, ziekte was ruim week terug...
https://twitter.com/ammat...status/767811351293071361
Gesink staat er nu niet eens opShabbaman schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:37:
Vergelijking klimtijden gisteren vs 2012. Check die tijd van Gesink.
https://twitter.com/ammat...status/767811351293071361

Zakte vandaag ook volledig door het ijs. En kruijswijk ook op achterstand...
[ Voor 11% gewijzigd door Megupe op 23-08-2016 18:02 ]
Ik weet niet wat hij precies had maar je bent natuurlijk niet gelijk topfit na een ziekte. Kan behoorlijke aanslag op spieren e.d. zijn.Megupe schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:05:
Is "slechts" 8,5 km he, dus tov mortirolo/stelvio/angliru of nog wat andere bergen past ie er wel tussen denk ik.
Maar wat was er met Kruijswijk aan de hand, ziekte was ruim week terug...
Waarom gaat ie dan mee, alleen om in de laatste week misschien te kunnen helpen vind ik wel krapjes voor een Vuelta. Als je geen kopman bent en niet fit, en het statuur van Gesink, verwacht ik dat als je meedoet wel iets meer.mr_obb schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:05:
Gesink zakt niet door het ijs. Hij is sinds zijn val in de Ronde van Zwitserland aan het kwakkelen. Twee weken geleden heeft hij voor het eerst weer een wedstrijd gereden. Hij doet nu niet mee voor de winst, hooguit als knecht voor Kruiswijk. Misschien dat hij in de laatste week iets kan, of misschien gaat hij na de eerste week naar huis, omdat het niet lekker gaat.
Als hij inderdaad nog niet fit is na die val dan had ie beter zijn focus later dit seizoen of op 2017 kunnen leggen.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
https://mobile.twitter.co...status/768482470232678400
Valt te verwachten dat daar iemand tegenaan rijdt natuurlijk.
[ Voor 22% gewijzigd door mr_obb op 24-08-2016 18:39 ]
Schandalig dat daar niks aan gedaan is.

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Vuelta/1.2751598
[ Voor 41% gewijzigd door Fuelke op 24-08-2016 20:29 ]
Hij heeft idd lang gekwakkeld met de gevolgen van z'n val en naast dat ie sowieso niet naar de Tour kon viel het trainen in de eerste weken geloof ik ook tegen (mn veel meer rust nodig gehad). Hij heeft pas in de Tour de l'Ain (die Sam Oomen won) z'n rentree gemaakt en dat ging best aardig (gezien de voorgeschiedenis), maar hij is nu nog lang niet op het niveau dat je een klassement aankan. Met slechts 4 koersdagen sinds z'n val in juni is dat ook niet echt reëel om te verwachten. Vandaar ook dat ie als (extra) ondersteuning voor Kruijswijk meeging. Voor de val van Kruijswijk gaf hij ook al aan dat voor hem de focus op de tweede helft v/d Vuelta ligt: https://twitter.com/RGUpdate/status/767637396896833536Megupe schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:19:
[...]
Waarom gaat ie dan mee, alleen om in de laatste week misschien te kunnen helpen vind ik wel krapjes voor een Vuelta. Als je geen kopman bent en niet fit, en het statuur van Gesink, verwacht ik dat als je meedoet wel iets meer.
Als hij inderdaad nog niet fit is na die val dan had ie beter zijn focus later dit seizoen of op 2017 kunnen leggen.
Gisteren heeft ie het ook laten lopen op een gegeven moment en finishte alleen Bennet in/vlakbij de groep rode trui.
Als knecht en mogelijke rittenkaper had hij best kunnen renderen in deze ronde (Bijv. op het moment dat Kruijswijk loste op dat Muurtje was het o.a. Gesink die bij hem bleef, samen met Sjors geloof ik), een rit kapen kan uiteraard nog steeds, zeker nu Kruijswijk weg is zal hij eerder mee mogen springen en niet bij Kruijswijk moeten blijven en zijn dagen uitzoeken, al is het nog steeds dan niet makkelijk, er hoeft er maar 1 beter te zijn zo'n dan en je hebt nog steeds niets.Megupe schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:19:
[...]
Waarom gaat ie dan mee, alleen om in de laatste week misschien te kunnen helpen vind ik wel krapjes voor een Vuelta. Als je geen kopman bent en niet fit, en het statuur van Gesink, verwacht ik dat als je meedoet wel iets meer.
Maar je kan van een Gesink na een zware val en matige voorbereiding niet veel meer verwachten, een goed klassement is dan vrijwel onmogelijk, net als iedere dag in de aanval. Hij heeft koersdagen nodig voor koershardheid, en waar pak je die meer dan in een grote ronde. Juist door nu koersdagen te pakken kan hij mogelijk nog wat op het einde van het seizoen, al zijn het niet echt de koersen meer voor Gesink geloof ik.
Als hij daar wat leuke uitslagen kan rijden is dat goed voor z'n moreel en vertrouwen en ga je met een heel ander gevoel de winter in.
Een grote ronde is nu eenmaal de effectiefste manier om snel ritme en conditie op te doen omdat je 3 weken aaneengesloten koerst op een relatief hoog niveau.
De Vuelta werd/wordt ook altijd gezien als een goede voorbereiding op het WK en dat zijn dan vaak ook renners van het statuur Gesink die je totaal niet ziet of een dagje uitpakken met een lange ontsnapping.
Die Canadese koersen vallen toch tijdens de Vuelta, of is dat dit jaar aangepast? Ik meende namelijk altijd dat het een keuze was tussen het Canadese tweeluik of de Vuelta. Lombardije vind ik eigenlijk niet echt een koers voor Gesink, vaak wel redelijke uitslagen gereden (rond de top 10), maar volgens mij nog nooit echt aanspraak kunnen maken op de overwinning.LoneRanger schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 02:04:
Er zijn nog 2 WT koersen in Canada waar het parcours hem wel ligt en natuurlijk Lombardije.
Als hij daar wat leuke uitslagen kan rijden is dat goed voor z'n moreel en vertrouwen en ga je met een heel ander gevoel de winter in.
Een grote ronde is nu eenmaal de effectiefste manier om snel ritme en conditie op te doen omdat je 3 weken aaneengesloten koerst op een relatief hoog niveau.
De Vuelta werd/wordt ook altijd gezien als een goede voorbereiding op het WK en dat zijn dan vaak ook renners van het statuur Gesink die je totaal niet ziet of een dagje uitpakken met een lange ontsnapping.
Normaal inderdaad ook WK voorbereiding, echter dit jaar niet echt, vanwege zowel het parcours (WK op vlakke wegen, en weinig voor de sprinters in de Vuelta) als het verzetten van de datum wegens hitte in de zandbak naar oktober voor het WK dit jaar geloof ik. Geen enkele echte WK favoriet heeft dit jaar voor de Vuelta gekozen.
Klopt, Vuelta loopt tot 11 september, Québec is op 9 september, Montréal op 11 september.Dennism schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:56:
[...]
Die Canadese koersen vallen toch tijdens de Vuelta, of is dat dit jaar aangepast?

Wel erg toffe beelden en leuke uitslag voor het klassement, goed om te zien dat Quintana en Contador goed zijn, en dat Froome het niet makkelijk had.
Voorspellen wie er gaat winnen is alleen maar moeilijker geworden, gelukkig maar.
Was een mooie klim inderdaad, Valverde ook nog een steeds een baas imho, als ie dit vol gaat houden gewoon 5x top 10 in een grote ronde in iets meer dan een jaar tijd.enchion schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:46:
400 meter hoogteverschil in 3 kilometer, iedereen totaal kapot, wat een harkklim.
Wel erg toffe beelden en leuke uitslag voor het klassement, goed om te zien dat Quintana en Contador goed zijn, en dat Froome het niet makkelijk had.
Voorspellen wie er gaat winnen is alleen maar moeilijker geworden, gelukkig maar.
Het wordt spannend of hij Contador en Quintana voor kan blijven.
Conclusie: 2e geworden achter Quintana.
[ Voor 46% gewijzigd door mr_obb op 29-08-2016 17:29 ]
Maar wel knap gereden, op het laatst nog Froome voorblijven.
Omar Fraile trouwens ook erg sterk vond ik, ook goed stand gehouden vanuit de kopgroep. En Valverde gewoon weer 2de, gaat nog wel dalen in het klassement verwacht, maar toch klasse het hele seizoen zo'n niveau hebben. Froome wel een wonderbaarlijk vreemde klim gereden volgens mij, eerst best flink lossen en dan toch bijna iedereen nog weer voorbij. En jammer van Contador, toch weer karakter getoond, maar daarna toch ook weer redelijk hard geparkeerd.
Wel zonde van Gesink, als Movistar net iets langzamer had gereden tussen de 2 klimmetjes dan had hij het gehaald.
Hopelijk kan hij nog eens iets proberen deze Vuelta, er zijn wat dat betreft nog genoeg mogelijkheden.
Felline had deze etappe eenvoudig kunnen winnen, echter zat hij totaal ingesloten. Ook zijn eigen schuld door te ver achterin te zitten aan het begin van de sprint.
[ Voor 34% gewijzigd door Hupske op 01-09-2016 17:29 ]
De regie volgt het niet meer. Gesink wordt net ingehaald.
Of toch weer niet. Maar is hij Bakelants kwijt?
Wel kwijt. Maar hij zit nu met 2 andere. Hopelijk kan die daar van winnen.
Hoppa wat een koning!!!!
[ Voor 58% gewijzigd door Hupske op 03-09-2016 18:00 ]
Taaie knakker die Gesink en "gewoon" zonder omkijken z'n 2 medevluchters uit het wiel rijden in de laatste 500m.
Sowieso een erg leuke etappe met vooral op de slotklim veel gevechten en mede door de matige regie een behoorlijke chaos wbt het overzicht.
Minpuntje wegvallen Valverde, had echt gehoopt dat ie top 10 zou rijden, maar na het verliezen van 10 min hier gaat dat toch heel lastig worden.
Regie kwam wel camera's te kort inderdaad op de slotklim.
En echt mooie etappe ook met heel veel aanvallen bij de kopmannen.
Waarom werd het gat niet dicht gefietst toen het verschil nog maar 1 minuut was ? Astana heeft Scarponi en die hebben als concurrentie De La Cruz, die in de kopgroep zit. Astana waren met zijn vijven.
Zelfde waarom begint Orica ook zo laat, die hadden ook vijf man in het begin.
Ze hebben echt dom zitten slapen en daarna ook nog dom gekoerst.
[ Voor 18% gewijzigd door Hupske op 04-09-2016 17:03 ]
Die sky mannen zaten waarschijnlijk gewoon verkeerd? Er is best hard gekoersd voor een bergrit dus dan kom je echt niet zomaar terug als voorin ook vol gas gegeven wordt. Plus de meesten van de sky ploeg hebben niet en giro en/of tour en vuelta gereden dus daar moet wat vers bloed bij zijn. Of zeer "lokaal" virusje.hupske schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:01:
Het is in ieder geval niet te volgen. Waarom is het peloton in tweeën gebroken en hoe kunnen al die Sky mannen niet terug komen.
Waarom werd het gat niet dicht gefietst toen het verschil nog maar 1 minuut was ? Astana heeft Scarponi en die hebben als concurrentie De La Cruz, die in de kopgroep zit. Astana waren met zijn vijven.
Zelfde waarom begint Orica ook zo laat, die hadden ook vijf man in het begin.
Ze hebben echt dom zitten slapen en daarna ook nog dom gekoerst.
De la Cruz, overheen gekeken. Dat zal het zijn geweest ja.
Maar toch, vaker dit soort koersen, prachtig

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2759405
De Ronde van Réunion is opgeschrikt door een schandalige daad. In een vlaag van zinsverbijstering trok een vader van een renner vlak voor de finish de dranghekken omver. Zes renners kwamen daardoor zwaar ten val. Het motief van de dader: frustratie omdat de wedstrijd niet geneutraliseerd werd na een valpartij van zijn zoon eerder op de dag.
En zijn straf is 300 euro boete... Beter sluiten ze die man op, idioot...
aanklagen voor poging tot doodslag.marrk schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:45:
[...]
En zijn straf is 300 euro boete... Beter sluiten ze die man op, idioot...
Ik ben benieuwd of Gesink morgen nog iets gaat doen. Lijkt me wel een etappe voor hem.
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21