Joostje123 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:14:
[...]
Hoe dumoulin en kruijswijk koersen is totaal anders dan hoe gesink en mollema koersen.
Die proberen wat in de koers te maken.
Mollema en Gesink volgen 3 weken lang en hopen daarmee in de top 10 te komen. Terwijl ze iedere keer achterin groepje favorieten bungelen en bij iedere eerste versnelling liggen ze eraf. Maar dan vanwege hun stijl kunnen ze altijd schade beperkt houden.
Leuke prestatie hoor top 10. Maar kan jij top 10 opnoemen van vorig jaar? Terwijl ritzeges van een dumoulin of een weinig, boom, zelfs vorig jaar van poppel en van lindeman blijven mij wel bij.
Daarom ook doodzonde dat kruijswijk 3x 2de werd toen op rij.
Maar ach iedereen zijn voorkeur ik vind gesink en mollema grijze saaie renners.
Hoe gesink twee keer achter elkaar won in de ronde van Emilia of in Zwitserland zijn etappe zeges pakte of toen in Canada die man heeft zoveel potentie.
Maar lotto jumbo offert 8 man voor hem op om 8ste te worden in de tour zonder glans.
Lotto-Jumbo en hoe ze heten voor die tijd hebben altijd geïnvesteerd in een klassement in de Tour de France en dat zou best iets te maken kunnen hebben met sponsorbelang en ploeg filosofie.
Als Rabo zijnde hadden ze dan wel een Dekker en een sprinter genaamd Freire maar die konden hun ding doen zonder hulp of evt flecha die een handje toestak maar verder altijd klassement.
Boogert, Menchov, Dekker en Rasmussen b.v.
Jij kunt het dan wel belangrijker vinden om een etappe te winnen maar je zei zelf al dat het hele land in rep en roer was toen Mollema en Ten Dam een tijd lang in de top 10 stonden en persoonlijk denk ik niet dat dat zo is als 1 van hun een etappe had gewonnen en beide ergens rond de 50e plek waren geëindigd.
Dat je ze beide grijze muizen vindt heeft gewoon te maken met het feit dat het typische lageland klimmers zijn die liever aan een strak tempo omhoog rijden en nauwelijks met tempowisselingen kunnen omgaan.
Als je niet die super klimmer bent zoals Contador of Froome dan kun je proberen zo lang mogelijk te volgen en hopen dat je concurrenten eerder moeten lossen, zo werkt het spel.
De Gesink waar jij het over hebt is de Gesink van voor de dubbele beenbreuk en andere elende en dan is het altijd maar weer de vraag of hij dat niveau ooit weer gaat halen.
Er zit verder best wel verschil tussen een Giro/Vuelta en de Tour, ik moet nog zien of een Dumoulin en een Kruiswijk ook zo kunnen koersen tegen de groten in topvorm want laten we wel wezen, Chaves is nog geen grote en Nibali was echt niet top.
Aru piekte vorig seizoen naar de Giro waar hij ziekjes rond reed en was in de Vuelta ook niet de gevleugelde klimmer, niet slecht maar ook niet top, zeker de eerste 1,5 week niet.
Volgens mij doe je er ook veel te makkelijk over om te denken dat je wel even makkelijk in een ontsnapping mee bent en zo de etappe wint omdat je jezelf de eerste paar dagen op fikse achterstand laat rijden.
Het belangrijkste is en blijft wat ze zelf willen en wat de sponsor belangrijk[er] vind.
Mollema is b.v. naar Trek gegaan omdat die hem goed betalen om een goed klassement te rijden in de Tour en niet om een tweaker een plezier te doen.

Overigens heeft Gesink vorig jaar wel aangevallen alleen droeg dat niet heel ver dus dat grijze muis en alleen maar volgen valt nog best wel mee, je hebt er ook niks aan dat je een aanval plaatst en daardoor juist tijd verliest
Ik teken alvast voor 2 top 10 plaatsen voor Mollema en/of Gesink en/of Kelderman en/of Dumoulin.
Only fools are enslaved by time and space.