[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 23 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 14:57
Goron schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:21:
Oei, Gesink op z'n hoofd gevallen in Zwitserland. Mollema ziek uit de Dauphine gestapt. Nog niet echt een geweldige voorbereiding voor de tour.
Persoonlijk vind ik dit top, hoop dat ze in de eerste week flink wat tijd verliezen en vervolgens voor een etappe overwinning of de berg trui gaan. Beide hebben in mijn ogen e en veel hogere waarde als een 6e plek in de GC.

Ik verwacht inderdaad sowieso ook al wel meer van Kelderman al heeft die net als porte eigenlijk altijd wel een slechte dag waarop die veel tijd verliest.

Edit auto correct fouten gecorrigeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Jacco-M op 14-06-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:04
Jacco-M schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:16:
[...]

Persoonlijk vind ik dit top, hoop dat ze in de eerste week flink wat tijd verliezen en vervolgens voor een etappe overwinning of de berg trui gaan. Beide hebben in mijn ogen e en veel hogere waarde als een 6e plek in de GC.

Ik verwacht inderdaad sowieso ook al wel meer van Kelderman al heeft die net als porte eigenlijk altijd wel een slechte dag waarop die veel tijd verliest.

Edit auto correct fouten gecorrigeerd.
Ja ja zal wel weer zien, 3 weken koers, Gesink en Mollema niet in beeld geweest wel plek 8-9 in het klassement.
Land helemaal uit zijn dak. Omdat we 2 Nederlanders hebben die zooo goed presteren.

Ga gewoon voor de etappe zeges....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Joostje123 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:24:
[...]

Ja ja zal wel weer zien, 3 weken koers, Gesink en Mollema niet in beeld geweest wel plek 8-9 in het klassement.
Land helemaal uit zijn dak. Omdat we 2 Nederlanders hebben die zooo goed presteren.

Ze moeten het dus puur voor jou doen en niet voor de rest van het land laat staan wat ze zelf willen? :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37
[...]

Wat levert meer punten op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Vos schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:11:
[...]

Wat levert meer punten op?
De beste stuurlui staan aan wal geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Denk niet eens zo zeer dat het puur om de puntjes gaat maar iets waarbij je jezelf het prettigst voelt waar je jezelf de meeste kansen toe dicht.
Nu dicht ik beide wel een kans om het af te maken in een klein groepje maar de kans om mee te zitten in de juiste ontsnapping een stuk minder, daar moet je ook al een bepaald type renner voor zijn.
Volgens mij wordt dat nogal eens onderschat, vooral in de Tour waar gewoon veel op het spel staat is zoiets vaak een ware oorlog.
Je ziet ook altijd weer dezelfde renners in de groepjes die succesvol wegrijden, zeker in de etappe's waar er echt kansen liggen voor ontsnappers.
Je ziet ook maar vrij zelden dat een type ronderenner ala Gesink/Mollema, die op achterstand komt succesvol in zo'n groep terecht komen, laat staan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Kelderman reed vandaag goed in Zwitserland, kans op top 3 in het eindklassement denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
[...]

Met die instelling hadden we een, voor Nederland, legendarische Giro en Vuelta gemist want laten we wel wezen, we hebben geen Nederlanders die bij voorbaat podium kandidaat zijn voor aanvang van een GT. Een top 10 plek in de tour is en blijft gewoon een topprestatie, er is, zeker in de tour echt geen reden om met dedain over een 8ste/9de plek te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Jay-P schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:19:
[...]

Met die instelling hadden we een, voor Nederland, legendarische Giro en Vuelta gemist want laten we wel wezen, we hebben geen Nederlanders die bij voorbaat podium kandidaat zijn voor aanvang van een GT. Een top 10 plek in de tour is en blijft gewoon een topprestatie, er is, zeker in de tour echt geen reden om met dedain over een 8ste/9de plek te spreken.
Hoe dumoulin en kruijswijk koersen is totaal anders dan hoe gesink en mollema koersen.

Die proberen wat in de koers te maken.

Mollema en Gesink volgen 3 weken lang en hopen daarmee in de top 10 te komen. Terwijl ze iedere keer achterin groepje favorieten bungelen en bij iedere eerste versnelling liggen ze eraf. Maar dan vanwege hun stijl kunnen ze altijd schade beperkt houden.
Leuke prestatie hoor top 10. Maar kan jij top 10 opnoemen van vorig jaar? Terwijl ritzeges van een dumoulin of een weinig, boom, zelfs vorig jaar van poppel en van lindeman blijven mij wel bij.

Daarom ook doodzonde dat kruijswijk 3x 2de werd toen op rij.

Maar ach iedereen zijn voorkeur ik vind gesink en mollema grijze saaie renners.

Hoe gesink twee keer achter elkaar won in de ronde van Emilia of in Zwitserland zijn etappe zeges pakte of toen in Canada die man heeft zoveel potentie.

Maar lotto jumbo offert 8 man voor hem op om 8ste te worden in de tour zonder glans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco-M
Joostje123 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:14:
[...]

Hoe dumoulin en kruijswijk koersen is totaal anders dan hoe gesink en mollema koersen.

Mollema en Gesink volgen 3 weken lang en hopen daarmee in de top 10 te komen. Terwijl ze iedere keer achterin groepje favorieten bungelen en bij iedere eerste versnelling liggen ze eraf. Maar dan vanwege hun stijl kunnen ze altijd schade beperkt houden.
Leuke prestatie hoor top 10. Maar kan jij top 10 opnoemen van vorig jaar? Terwijl ritzeges van een dumoulin of een weinig, boom, zelfs vorig jaar van poppel en van lindeman blijven mij wel bij.

Hoe gesink twee keer achter elkaar won in de ronde van Emilia of in Zwitserland zijn etappe zeges pakte of toen in Canada die man heeft zoveel potentie.

Maar lotto jumbo offert 8 man voor hem op om 8ste te worden in de tour zonder glans.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik vind het een volledig andere situatie als je 4e of 6e word naar lang uitzicht op winst of podium. Als de situatie van mollema en gesink van zolang mogelijk wielletjes plakken en dan hopen zo hoog mogelijk te eindigen. Terwijl ik vooral mollema omdat dier een goed eindschoonmaak heeft zeer geschikt zie om etappes te pakken.

Make memories, dat is een overwinning of een speciale 4-10e plek zoals kruijswijk en dumoulin niet als een grijze muis een evansje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Andamanen schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:51:
Kelderman reed vandaag goed in Zwitserland, kans op top 3 in het eindklassement denk ik.
Ondanks dat hij gevallen was las ik. Ben benieuwd hoe hij het vandaag doet. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Op papier is de finish van vandaag superzwaar, 8km lang boven de 10% (met in het midden 1 km van 5%).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ert0LqA.png

[ Voor 21% gewijzigd door Andamanen op 16-06-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jacco-M schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:19:
[...]

Terwijl ik vooral mollema omdat dier een goed eindschoonmaak heeft zeer geschikt zie om etappes te pakken.
Damn you autocorrect? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Eindschot O-)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

LuPo schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:31:
[...]

Ondanks dat hij gevallen was las ik. Ben benieuwd hoe hij het vandaag doet. :)
De meest succesvolle dag voor het Nederlandse wielrennen? :P

Zwitserland: Weening de etappe, Kelderman leider
Ster ZLM Toer: Kreder etappe, Van Emden (blijft) leider
Aviva Women's Tour: Pieters etappe, Vos leider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Andamanen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:48:
[...]

En veel belangstelling voor Puck :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
VOoral, gezien deelnemersveld, knap in Zwitserland van Weening en Kelderman. Hoop dat Kelderman wat moois in de Tour kan laten zien. En hopen dat hij deze ronde binnen sleept.

Btw, op deze manier hebben Kelderman en Gesink nog minder kans op een goede klassering als tlj het op de sprint gooit...

[ Voor 40% gewijzigd door Megupe op 16-06-2016 21:30 . Reden: Sprinttrein tlj in tour ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Aan de andere kant, je hebt als klassementsrijder pas echt je ploeg nodig als je in het geel rijdt en met alle grote namen in de Tour dit jaar hoeven ze daar denk ik niet bang voor te zijn. Wellicht hopen ze meer op een mooie ritzege in een bergetappe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Andamanen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:30:
Op papier is de finish van vandaag superzwaar, 8km lang boven de 10% (met in het midden 1 km van 5%).

[afbeelding]
Ik vond het op 1 of andere manier al erg langzaam overkomen.

Nette overwinning van Weening en Kelderman ook netjes hoewel de volgende paar dagen nog moeilijk gaan worden met de handvol seconden die hij heeft.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Joostje123 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:14:
[...]

Lotto-Jumbo en hoe ze heten voor die tijd hebben altijd geïnvesteerd in een klassement in de Tour de France en dat zou best iets te maken kunnen hebben met sponsorbelang en ploeg filosofie.
Als Rabo zijnde hadden ze dan wel een Dekker en een sprinter genaamd Freire maar die konden hun ding doen zonder hulp of evt flecha die een handje toestak maar verder altijd klassement.
Boogert, Menchov, Dekker en Rasmussen b.v.
Jij kunt het dan wel belangrijker vinden om een etappe te winnen maar je zei zelf al dat het hele land in rep en roer was toen Mollema en Ten Dam een tijd lang in de top 10 stonden en persoonlijk denk ik niet dat dat zo is als 1 van hun een etappe had gewonnen en beide ergens rond de 50e plek waren geëindigd.
Dat je ze beide grijze muizen vindt heeft gewoon te maken met het feit dat het typische lageland klimmers zijn die liever aan een strak tempo omhoog rijden en nauwelijks met tempowisselingen kunnen omgaan.
Als je niet die super klimmer bent zoals Contador of Froome dan kun je proberen zo lang mogelijk te volgen en hopen dat je concurrenten eerder moeten lossen, zo werkt het spel.
De Gesink waar jij het over hebt is de Gesink van voor de dubbele beenbreuk en andere elende en dan is het altijd maar weer de vraag of hij dat niveau ooit weer gaat halen.

Er zit verder best wel verschil tussen een Giro/Vuelta en de Tour, ik moet nog zien of een Dumoulin en een Kruiswijk ook zo kunnen koersen tegen de groten in topvorm want laten we wel wezen, Chaves is nog geen grote en Nibali was echt niet top.
Aru piekte vorig seizoen naar de Giro waar hij ziekjes rond reed en was in de Vuelta ook niet de gevleugelde klimmer, niet slecht maar ook niet top, zeker de eerste 1,5 week niet.
Volgens mij doe je er ook veel te makkelijk over om te denken dat je wel even makkelijk in een ontsnapping mee bent en zo de etappe wint omdat je jezelf de eerste paar dagen op fikse achterstand laat rijden.
Het belangrijkste is en blijft wat ze zelf willen en wat de sponsor belangrijk[er] vind.
Mollema is b.v. naar Trek gegaan omdat die hem goed betalen om een goed klassement te rijden in de Tour en niet om een tweaker een plezier te doen. :P
Overigens heeft Gesink vorig jaar wel aangevallen alleen droeg dat niet heel ver dus dat grijze muis en alleen maar volgen valt nog best wel mee, je hebt er ook niks aan dat je een aanval plaatst en daardoor juist tijd verliest
Ik teken alvast voor 2 top 10 plaatsen voor Mollema en/of Gesink en/of Kelderman en/of Dumoulin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Nederland is geen wielerland.
We zijn een tour land.

Internationaal betekent een ritzege in een tour zoveel meer dan een top 10.
Want er staan altijd wel een stuk of 3/4/5 nietszeggende renners. In de top 10.
Die gewoon uit het niets daar staan.

Dus ja ik bedoelde Nederland staat op zijn kop. Dus ik snap het ook wel beetje van lotto jumbo. Maar internationaal gezien betekent ritzeges zoveel meer dan een random top 10.

En je praat mooi de prestaties van een dumoulin en kruijswijk lekker weg is maar een Vuelta of een giro.

Valverde, Nibali hadden gewoon hun hoofddoel van de giro gemaakt.

Ja bij de tour heb je altijd iets meer renners die hun hoofddoel van maken. Waardoor het zeker moeilijker is dan bij de giro of een Vuelta.

En mee zitten met de juiste aanval ligt er een beetje aan je moet geluk hebben. Maar dat zag je ook misgaan in de giro. Teveel bezig met beschermen. Niemand van lotto mee.

In de helse etappe voor kruijswijk in de giro.
Was er een groep van 25 man weg daar kan je altijd wel mee zitten niemand van lotto.
Daardoor zat hij alleen nadat chaves op de eerste klim ging aanvallen. Als er lotto renners mee waren met die ontsnapping had die nog een mannetje over na de eerste klim. Nu hadden nog 3 knechten geen kopwerk verricht maar bij de eerste aanval waren die weg. Dus die hadden net zo goed mee kunnen zitten.

Maar lotto zegt altijd wij willen niet aanvallen om te aanvallen. Maar aanvallen is de beste verdediging. Zoals een bekende sportliefhebber wel eens heeft gezegd.

En die instelling ontbreekt zovaak bij lotto we offeren 8 man op voor een random plek 9. Geef gesink of Kelderman 2 knechten en ga met de rest voor de etappes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
Andamanen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:48:
[...]

Hebben we de berg trui niet ook nog in zwitserland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Jacco-M schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:54:
[...]

Hebben we de berg trui niet ook nog in zwitserland?
Yep, Antwan Tolhoek. Bijzonder knap, in zo'n hoog aangeschreven ronde. Hoop dat hij Atapuma voor kan blijven. Zou goed zijn als hij vandaag als eerste op de 1e col (HC) boven kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Weer een zware aankomst trouwens vandaag, 10km 12%.

edit: en op bijna 2700m hoog.

[ Voor 25% gewijzigd door Andamanen op 17-06-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
@ LoneRanger & Joostje123

Afgelopen Giro, welke ploeg herinner je je meer van.

1 Etixx Quick Step, Kittel 2x etappe, Brambilla 1x etappe, Trentin 1x etappe, Jungels 6e plek + allen meerdere dagen roze trui+witte trui+rode trui (en btw het was niet alsof Brambilla totaal nutteloos was voor Jungels in de dagen erna)
2 Tinkoff, Majka 5e plek

Majka heeft dus iedereen bij Etixx Quick Step verslagen, maar wtf cares. Zeker als sponsor, waar zou jij je geld aan uitgeven.

btw als een ploeg goed gaat met extra scores zoals af en toe een trui en/of een etappe, dan zit de klassementsman ook lekkerder op z`n zadel omdat dan wat van de druk eraf is, en de sfeer gezelliger is tussen de finish en start van de volgende etappe, hij slaapt/rust dus beter waardoor hij dan weer beter zal presteren.

Alles op 1 man zetten is dan dus eigenlijk nooit wijs om te doen, behalve misschien alleen als die een heel grote kanshebber is voor de eindoverwinning.

Wat Lotto Jumbo dus had als team voor de Giro was imho wel een gezonde samenstelling, met de resultaten van Roglic 1x TT en Tjallingii blauwe trui als extra bonus erbij. (er had eigenlijk nog 1 ontsnappings renner bij mogen zitten, met als bijfunctie vooruit kunnen rijden net zoals Astana dat gebruikte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Jammer genoeg lijkt Kelderman een slechte dag te hebben vandaag, hij moet er al vroeg af. Wel is er winst voor Groenewegen in de Ster ZLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wel jammer maar niet zo verrassend, na het zien van deze klim vorig jaar toen Dumoulin ook precies daar de leiderstrui verloor, had ik al wat reserve in m`n verwachtingen ingezet.

Misschien kan hij morgen + overmorgen nog wat leuks ervan maken, als hij met de tijdrit dicht bijkomt kan hij zondag misschien nog een leuke aanval plegen met wie weet wat voor leuks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
We worden wel op de proef gesteld zeg. Dumoulin in de Vuelta, net niet. Vervolgens Kruijswijk in de Giro, net niet. En nu Kelderman, ik trek het niet meer. Voor de rest, hele mooie overwinningen her en der maar wat de klassementen betreft en mijn hart is het beter dat Nederlandse klassementsrenners pas een dag voor het einde de leiderstrui pakken ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Joostje123 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:09:
En je praat mooi de prestaties van een dumoulin en kruijswijk lekker weg is maar een Vuelta of een giro.
Misschien dat je dat uit mijn tekst haalt maar jij vergelijkt prestaties uit de Giro/Vuelta met prestaties in de Tour en dat vind ik toch net nog even een treetje hoger als je kijkt naar het deelnemersveld.
Ik zeg ook niet dat een Dumoulin en Kruiswijk dat niet in de Tour zouden kunnen maar ik vraag het me af.
Verder praten we gewoon langs elkaar heen want jij probeert me ervan te overtuigen dat een etappe veel belangrijker/mooier is en ik probeer je uit te leggen waarom dat voor LJ niet zo is.
Dat heeft verder ook niks met het zijn van een Tour-land te maken, wereldwijd is de Tour veel belangrijker en beter bekeken dus leven we in een Tour-wereld.
De Giro is vooral voor aankomende kopmannen, de Italianen die je eventueel in de ploeg hebt aangevuld vaak met renners die je toch niet gaat selecteren voor de Tour.
De Vuelta heeft als nadeel dat het voor veel renners gezien wordt als training richting de WK aangevuld met kopmannen die zijn uitgevallen in de Tour en veelal de Spaanse renners in je ploeg.
In de Tour stel je je best mogelijke renners op voor het doel wat je voor ogen hebt.

Wat Nibali betreft, je gaat me toch niet proberen wijs te maken dat Nibali in een topvorm verkeerde tijdens de Giro?
Hij reed een behoorlijke 3e week maar de rest was toch echt niet Nibaliaans goed te noemen.

@enchion, heeft vooral te maken met voorkeur en wat voor ogen je naar de Giro kijkt.
Persoonlijk zeg ik de bevestiging van Kruiswijk mbt de prestaties van vorig jaar en de "klap" voor België dat Wellens liever een etappe pakt dan een klassement wil rijden.
Ik vind dat wel mooi dat stukje zelfbewustzijn, f#ck de verwachtingen, ik doe mijn ding. :)
Oh, Chaves sluit wel mooi bij Welles aan wbt zelfbewustzijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik denk dat we het wel eens kunnen zijn dat er geen objectief beter doel is, ritten of klassement. Misschien als een bepaalde ploegsamenstelling je bijvoorbeeld een bergrit of een zesde plaats in het klassement kon garanderen, maar er zitten zoveel onzekerheden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Joostje123 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:09:
[...]

Maar lotto zegt altijd wij willen niet aanvallen om te aanvallen. Maar aanvallen is de beste verdediging. Zoals een bekende sportliefhebber wel eens heeft gezegd.

En die instelling ontbreekt zovaak bij lotto we offeren 8 man op voor een random plek 9. Geef gesink of Kelderman 2 knechten en ga met de rest voor de etappes.
Gesink gaat niet mee en de Lotto's gaan voor dagzeges...

http://www.nu.nl/wielrenn...r-france-eerdere-val.html

Jammer voor hem, maar ik kan er niet eens erg rouwig om zijn, gek genoeg...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Een hoop posts zijn verplaatst naat het Tour 2016 topic. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tom Dumoulin gestart in De Acht van Chaam en na uurtje gestopt.Weet niet wat er loos is maar met Rio in zicht ga je nu toch geen criterium rijden, zijn hand heeft een breuk

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:15
Ik vond het ook nogal vreemd (zeker met de vele klinkers aldaar), maar volgens mij heeft hij gezegd dat rustig trainen niet helpt en dat met 60 achter een brommer aan rijden in Limburg ook risico's met zich mee brengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rust en indie nodig hij energie kwijt moet kan ie op zijn fiets in standaard. Stevig stuhr vasthouden met schokken opvangen is niet bevorderlijk voor genezing

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

Volgensmij probeert tommeke zijn favorietenrol wat te temperen, hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hackus schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:40:
Rust en indie nodig hij energie kwijt moet kan ie op zijn fiets in standaard. Stevig stuhr vasthouden met schokken opvangen is niet bevorderlijk voor genezing
Hij en z'n adviseurs / artsen / begeleiders zullen dat vast niet afwegen nee :|

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 28-07-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Joster schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:44:
[...]

Hij en z'n adviseurs / artsen / begeleiders zullen dat vast niet afwegen nee :|
5 dagen gelden gevallen en nu al criterium rijden
dat zou zijn team wel hebben geadviseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Als dat ook maar 1 % meer risico op zou leveren voor een fatsoenlijke deelname in Rio had hij het echt niet gedaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
Hackus schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:09:
[...]

5 dagen gelden gevallen en nu al criterium rijden
dat zou zijn team wel hebben geadviseerd
De teams hebben volgens mij maar vrij weinig met de criteriums, dat is meer een dingetje voor de individuele renners die daar een mooi zakcentje kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Volgens mij gaat onze Mol dit flikken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Die gaat met een goed gevoel naar Rio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 16:31

Zeddicius

Conscience do cost

Ja mooi dit! Slim weggereden ook. Als ik het iemand gun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

Shabbaman

Got love?

Dat staat toch mooi op je palmares. Nederlandse renners die iets presteren in een klassieker zijn tegenwoordig zeldzamer dan touretappewinnaars.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 16:31

Zeddicius

Conscience do cost

Nou ja, 'we' hebben nu twee klassiekers en twee touretappes dit jaar :)

-edit: Thijs Zonneveld haalt op Twitter zijn column over Bauke uit 2013 nog eens aan. Leuk stuk!

http://www.ad.nl/sport/hoera-ooit-ben-ik-aan-gruzels-gereden-door-boike-malema~aa785863/

[ Voor 67% gewijzigd door Zeddicius op 30-07-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niks kunnen zien, alleen net huldiging. Go Bauke go go:cheer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Perfect moment gepakt, was bang dat ze nog terugkwamen. Maar je zag op het eind dat gallopin, Valverde em Rodrigues naar elkaar gingen kijken.

Go Bauke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag start de wegwedstrijd in Rio.

Ik ben benieuwd hoe het de Nederlanders vergaat en hoe het met Dumoulin z'n pols gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Wat is de verwachte finishtijd van dat wielrennen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ergens van 20:30 tot 21:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Hackus schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:34:
Vandaag start de wegwedstrijd in Rio.

Ik ben benieuwd hoe het de Nederlanders vergaat en hoe het met Dumoulin z'n pols gaat
Dumoulin is al vroeg afgestapt. Ik vond het al raar dat hij startte, maar blijkbaar mag hij anders niet aan de tijdrit meedoen. Maar goed, het afstappen was dus gepland. Die kasseien lijken me ook geen pretje met een botbreuk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Shabbaman schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:39:
[...]

Dumoulin is al vroeg afgestapt. Ik vond het al raar dat hij startte, maar blijkbaar mag hij anders niet aan de tijdrit meedoen. Maar goed, het afstappen was dus gepland. Die kasseien lijken me ook geen pretje met een botbreuk anders.
Klopt, hij moet starten anders geen deelname aan Tijdrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dacht Het Wielrennen te volgen, blijkt dat De NPO switcht tussen Hockey en de wegwedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Hackus schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:16:
Dacht Het Wielrennen te volgen, blijkt dat De NPO switcht tussen Hockey en de wegwedstrijd
Sporza :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zie ik judo en tennis. of bedoel je live stream ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Hackus schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:36:
[...]

Zie ik judo en tennis. of bedoel je live stream ?
Ze zijn net geswitcht naar judo :(

Edit: nu weer live

[ Voor 4% gewijzigd door Shabbaman op 06-08-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bouke 2x fiets wissel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hij heet Bauke :p

Volgens mij wordt de boot volledig gemist hier door nl. regie is ook helemaal ruk zeg.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 06-08-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

De Nederlanders zijn zo te zien niet sterk genoeg vandaag. Van Avermaet gaat zeer knap mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38
Wat een kutregie zeg. Mollema heeft de boot inderdaad gemist.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38
Godver.... Wat zonde zeg. Krijg kippenvel ervan. Jammer jammer jammer :( dat laat zien dat ook de beste dalers de fout ingaan :(

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Als ik het rondje zo een keer gezien heb lijkt het me wel weer een parcours voor Vos morgen. (al is natuurlijk praktisch ieder parcours een Vos-parcour)

[ Voor 24% gewijzigd door Andamanen op 06-08-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Oef wat een finale met een aantal vallers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Bijzonder triest inderdaad. In de finale nog net wel tijdsverschillen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30
Wel erg spannend/ spectaculair om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooie finish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Als de Nederlanders niet winnen, dan gun ik het de Belgen graag. (en zeker een renner als Van Avermaet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wat een schitterende race, echt superspannend aan het einde, en wat een zwaar parcours.

Nibali = eigen schuld
Groot Brittanie = dom om alles op Froome te zetten. (zelfde fout als 4 jaar geleden, + Froome is geen 1 dags renner)
Nederland helemaal niet gezien. (wat opzich goed kan zijn als er 1 van uiteindelijk in de laatste groep terecht was gekomen.)

Greg v Avermaet = de nieuwe Eddie. (geweldige rijder, mag door Belgie op handen gedragen worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Die emotie op Sporza, genieten van de klaarkomende Jose de Cauwere, en de genietende Michel Wuyts. _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Andamanen schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:35:
Als ik het rondje zo een keer gezien heb lijkt het me wel weer een parcours voor Vos morgen. (al is natuurlijk praktisch ieder parcours een Vos-parcour)
Nelissen tipt juist armitstead voor dit parcours. Is Vos al helemaal 100% eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Sjah schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:25:
Die emotie op Sporza, genieten van de klaarkomende Jose de Cauwere, en de genietende Michel Wuyts. _o_
Dat was mooi ja, dat moest er even uit bij Jose :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

MikeyMan schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:34:
[...]

Nelissen tipt juist armitstead voor dit parcours. Is Vos al helemaal 100% eigenlijk?
Zo goed als voor haar pauze zal ze helaas misschien nooit meer worden.

Armitstead of Stevens zijn denk ik de veilige keuzes, maar wij hebben een zeer sterke ploeg. Vos of Van der Breggen maken zeker kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ook erg leuk om in het meer dan een half uur wachten op de huldiging, erg mooie beelden van Rio te kunnen zien.

Weer erg goed bewezen dat er veel meer toffe locaties voor wielrennen zijn. Zou leuk zijn als we vaker races in bv Zuid Amerika kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Zeer blij met de uitslag. Wat een race ook. Van Avermaet woont hier ook niet zo heel ver vandaan. Café op een kilometertje hiervandaan is een zijn vaste rustplaats als hij aan het trainen is hier. Altijd sympathiek.

[ Voor 4% gewijzigd door Fuelke op 06-08-2016 22:35 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

eigenlijk zag je geen enkele renner vandaag voorin welke in de tour in de laatste week nog goed was, verklaart een boel denk ik, maar dat is zomaar een hersenspinseltje wat net in me opkwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Mwa, Mollema was niet bepaald goed maar ook niet gezien.
Nibali, Alaphilippe, Roderiquez reden de voorlaatste etappe in de kopgroep, wel gezien.
Bedoel je niet gewoon de klassementsmannen die van de Tour hun doel gemaakt hadden en een klassement reden?
Froome was toch gewoon goed de laatste week?
Het waren gewoon voornamelijk de mannen die je in een zware finale van een WK ook zou zien min of meer.
Daarbij is deze race nog wat individueler aangezien ploegen van maximaal 5 en weinig ploegenbelang aangezien je hier b.v. geen trui aan overhoud die je mag dragen.
In elke ploeg dan ook 2 renners die zich meer focussen op de tijdrit.

Als iets opvallend is dan is het dat de veel renners in de finale in de Tour ook meerdere keren in de aanval zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
The_Scarabial schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:03:
eigenlijk zag je geen enkele renner vandaag voorin welke in de tour in de laatste week nog goed was, verklaart een boel denk ik, maar dat is zomaar een hersenspinseltje wat net in me opkwam.
Nou die Majka reed voor zn klassement in de Giro, reed in de laatste tour week continu vooraan en gisteren weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ook een mooie finale bij de dames nu, vandaag wel met een sterke Nederlandse ploeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 22:01
2 Nederlanders nog bij de beste 5, dus dat is gunstig, waarvan er één zelfs bij de kopgroep van 2 zit.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gynnad schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:48:
2 Nederlanders nog bij de beste 5, dus dat is gunstig, waarvan er één zelfs bij de kopgroep van 2 zit.
Als het een beetje de trend doorzet van het Nederlands Wielrennen dit jaar dan gaat er 1 nog onderuit en de andere krijgt matriaalpech....

Hoop het trouwens wel hoor..
Een 1 2 zou FAN TAS TISCH zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Naah van Vleuten lijkt nu toch al aardig los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Nee nee nee, het gebeurd ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zware val ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Nederlanders en afdalen dit jaar. :( (zit niet mee zeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Echt eng, haar hoofd ligt helemaal geknakt en ze blijft stilliggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Dat zag er echt niet goed uit hoe ze daar lag. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Shabbaman schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:56:
Zit me ook zorgen te maken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar mag ik eventjes zeggen.
Wat een IDIOOT van een commentator...

Iedereen ziet dat het een lelijke val is..... en wat roept hij..

Ga op je fiets....

Wat een idioot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoop dat er snel medic bij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Shabbaman schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:56:
Leek ook dat ze met haar nek op de stoeprand belandde. Dat was echt schrikken! Hopelijk horen we snel iets goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
het is heel stil. Maar het zag er ook heel slecht uit. Vrees het ergste

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar nog een voorspelling van mijn kant dan maar :P .

Als Bergen geen matriaalpech krijgt zal ze wel 4de worden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:02:
het is heel stil. Maar het zag er ook heel slecht uit. Vrees het ergste
Ga er gewoon vanuit dat ze alleen knock-out is met wat schaafwonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

http://nos.nl/rio2016/liv...ce-twee-nederlandsen.html

Zo te zien valt ze op haar hoofd... laten we hopen dat de schade meevalt.
Wel idiote hoge stoepen btw! Viel mij gisteren ook al op.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Harmen schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:04:
Wel idiote hoge stoepen btw! Viel mij gisteren ook al op.
Tropisch land he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Toch GOUD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

Goud!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw...
Gewoon wauw..

Niets minder dan dat.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 21:08 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21