[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 22 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 14:57
Wat is dit balen, ben de rest van de dag chagrijnig geweest als het weer ter sprake kan.

Vind het alleen ook zo onbegrijpelijk dat jumbo niet ook 1 of 2 man mee stuurt heb je toch iemand voor het stuk te overbruggen. Je zou zeggen dat die engels wat van vorig jaar geleerd moest hebben met Dumoulin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Echt jammer, mijn dochter zei; Pa Kruijswijk is gevallen in de sneeuw, ik dacht ze houd me voor de gek, maar niks was minder waar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Harmen schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:04:
Denk dat hij morgen niet meer start.... met een breuk in je ribben is het niet lekker fietsen. Vooral niet bergop....
En als hij start dan komt hij morgen binnen op 10 minuten of meer.

Game Over dus.

Belangrijkste in een race is zorgen dat je erbij bent/blijft, vallen kost meer tijd (vanwege pijn en schrik) dan iemand in de afdaling uit het zicht verliezen. Want dan had hij altijd nog in de groep Valverde gezeten, met alle mogelijkheden nog over.
Hij had 3 minuten om te spenderen in de laatste 2 etappes, wat gebruikt had kunnen worden in dit soort bochten/moeilijke afdalingen.
Zelfs als hij niet gevallen was en 5 minuten had verloren dan had hij er beter voor gestaan, zo belangrijk is overzicht en opletten.
(is die winnen = 25% kracht/talent/adrenaline versus 75% strategie/opletten/wijsheid andere mensen de fouten laten maken waar ik het eerder overhad)

Het is een harde wijsheid om op deze manier te moeten leren, maar hij moet geleerd worden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Jacco-M schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:08:
Wat is dit balen, ben de rest van de dag chagrijnig geweest als het weer ter sprake kan.

Vind het alleen ook zo onbegrijpelijk dat jumbo niet ook 1 of 2 man mee stuurt heb je toch iemand voor het stuk te overbruggen. Je zou zeggen dat die engels wat van vorig jaar geleerd moest hebben met Dumoulin.
Idem, ik had dezelfde gedachte. Gewoon stom geweest, ze staan er steeds alleen voor. Terwijl Nibali gewoon een mannetje vooruit heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:51

Hupske

AFCA

Nah nog heel erg knap wat Kruijswijk vandaag gepresteerd heeft met een scheurtje in je rib. Heb zelf ook wel eens een kneuzing in mijn ribben gehad, maar dan doet ademhalen soms flink pijn. Met een scheurtje zal het niet veel anders zijn.

Zie nu beelden in Late night. Maar dat wordt morgen helemaal niks. Kon amper de trap de trap af komen. Zo aan t strompelen.

Heel erg jammer. Benieuwd of het hem volgend jaar nog een keer gaat lukken. Als zijn ontwikkelingen ziet van de afgelopen jaren dan moet dat zeker lukken.

Wij Nederlanders kunnen ons nu iig gaan richten op de Tour en OS.

Wie achten we als beste Nederlander met de Tour? 😋

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:57
Zonde zeg, door zo'n stomme stuurfout je hele giro verpesten. Daar zal die jongen nog wel even last van hebben, naast zijn fysieke ongemakken natuurlijk. Wel erg sterk gereden, had niemand verwacht. Top prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
hupske schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:01:
Nah nog heel erg knap wat Kruijswijk vandaag gepresteerd heeft met een shirtje in je rib. Heb zelf ook wel eens een kneuzing in mijn ribben gehad, maar dan doet ademhalen soms flink pijn. Met een scheurtje zal het niet veel anders zijn.

Zie nu beelden in Late night. Maar dat wordt morgen helemaal niks. Kon amper de trap de trap af komen. Zo aan t strompelen.

Heel erg jammer. Benieuwd of het hem volgend jaar nog een keer gaat lukken. Als zijn ontwikkelingen ziet van de afgelopen jaren dan moet dat zeker lukken.

Wij Nederlanders kunnen ons nu iig gaan richten op de Tour en OS.

Wie achten we als beste Nederlander met de Tour? 😋
Mollema...
alleen dat zal net top 10 worden ben ik bang. Alle toppers staan in de Tour. Contador, Froome, Aru en Quintana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Ik ben dus niet de enige die boos op Nibali is:

http://m.ad.nl/ad/m/nl/10...tingNavigationItemId=5585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

bvbal79 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:12:
[...]

Mollema...
alleen dat zal net top 10 worden ben ik bang. Alle toppers staan in de Tour. Contador, Froome, Aru en Quintana!
Ik heb nooit het idee dat Mollema zich ontwikkeld. Dus denk dat die buiten de top 10 valt.
Gesink heeft volgens mij al gezegd dat die voor een etappe winst gaat en niet voor een klassering. Ben dus eigenlijk heel erg benieuwd naar Kelderman.

En wat als Doumelin mee gaat? Kan wellicht ook wat worden met Ten Dam ernaast.

En niet te vergeten Poels. Die heeft een erg goed voor seizoen gehad. Als hij iedere dag mee kan met froome belooft dat ook nog wat :)

Ben dus erg benieuwd en durf jog niemand aan te wijzen. Maar hopelijk kunnen ze Kruijswijk een beetje doen vergeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat enorm balen van Kruijswijk. Maar als hij deze Giro zo sterk reed dan zullen we er hopelijk in de toekomst nog meer plezier aan beleven.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37
Op de fiets blijven zitten hoort er toch ook bij? Het ligt er imo aan hoe het gebeurt. Dit is een stuurfout. Als hij was aangereden door bijvoorbeeld een motor was het een andere zaak geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:11
Vos schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:28:
[...]

Op de fiets blijven zitten hoort er toch ook bij? Het ligt er imo aan hoe het gebeurt. Dit is een stuurfout. Als hij was aangereden door bijvoorbeeld een motor was het een andere zaak geweest.
Ja, maar nu duurde het erg lang voordat hij een fiets kon krijgen. Als hij die wel had gehad had hij met Valverde in het groepje mee kunnen gaan en was had hij het roze nog aan gehad. Al denk ik dat vandaag het niet gaat lukken.
Ze hebben maximaal geprofiteerd van de pech van een ander. Het mag maar zeg dan straks niet dat je zo goed was als je in het roze eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Nibali en ook Chaves hebben expres elke bocht scherp ingezet om een foutje uit te lokken. (geen bijbedoeling dat het foutje met schade zou aflopen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29
"Giro update: Steven Kruijswijk doet nog een warming up op de home trainer en gaat van start in de 20e etappe van de Giro d'Italia."

Zie ik net voorbij komen op de officiële Facebookpagina. Dapper... Ik hoop dat hij nog een beetje mee kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hoop dat hij het uitrijdt, staat toch goed op je palmares een top3 in de giro als je over een paar jaar terug kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ben benieuwd, 3 keer afdalen in de etappe, als hij niet in een groepje blijft zitten is hij zomaar gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
mercapto schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:33:
Ben benieuwd, 3 keer afdalen in de etappe, als hij niet in een groepje blijft zitten is hij zomaar gezien.
Kans is 100% dat hij in de eerste klim al gelost wordt.

Als hij hier nog een 3de plek uithaalt dan snap ik echt niks meer van wielrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het lijkt mij dat de motivatie nu weg is, en mentaal een te grote klap heeft gehad en die andere rijdens die tijd niet meer laten afnemen. Hij zal nog wel z'n lichaam voelen / nawerking van de klap hebben en is extra vermoeid. Het is niet realistisch nog wat te verwachten. Die stuurfout was gewoon fataal. Echt ontzettend zonde.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
hjs schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:24:
Hoop dat hij het uitrijdt, staat toch goed op je palmares een top3 in de giro als je over een paar jaar terug kijkt.
En jij gelooft dat hij op plek 3 blijft staan? Misschien even het profiel bekijken van de etappe? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ik vind het al klasse dat hij start met een scheurtje in de rib en een pijnlijke voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Hij rijdt gisteren toch nog best behoorlijk die laatste berg op. Vandaag met een sloot pijnstillers (of mag dat niet van UCI?) kan hij misschien nog gewoon mee. Zolang de beenspieren nog heel zijn is het vooral meer pijnlijden dan de rest.

Aan de andere kant zeggen ze dat het herstel van het lichaam ten koste gaat van het maximale vermogen dus misschien is hij zomaar 50+ watt kwijt en wordt hij er zo afgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Goron schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:24:
Hij rijdt gisteren toch nog best behoorlijk die laatste berg op. Vandaag met een sloot pijnstillers (of mag dat niet van UCI?) kan hij misschien nog gewoon mee. Zolang de beenspieren nog heel zijn is het vooral meer pijnlijden dan de rest.

Aan de andere kant zeggen ze dat het herstel van het lichaam ten koste gaat van het maximale vermogen dus misschien is hij zomaar 50+ watt kwijt en wordt hij er zo afgereden.
Dat is meer omdat het lichaam in de herstel modus wil schieten. Als hij daar nog niet volledig in zit, kan hij door de inspanning die hij moet leveren dit misschien nog een dagje uitstellen. Morgen dan uitrijden moet niet echt een probleem zijn. Ik denk dat we na de eerste col al duidelijkheid hebben en hij helaas zal afstappen omdat hij mentaal gebroken is. Als hij na de 1e col er af ligt en hem uitfietst en 100e word heb ik diep respect voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-08 18:46
Eraf gereden worden op de 1e col en dan bedoel ik met meer dan 1 minuut achterstand op roze trui en doorrijden is uitgesloten. Dit zal ten eerste dom zijn, omdat hij gaat forceren waardoor herstel lang kan duren en ten 2e zinloos omdat dan top 10 ook waarschijnlijk niet gaat lukken.

1 ding is zeker na col 1 weten we hoe hij ervoor staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Jammer dat ze maar live uitzenden vanaf 14u45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Eurosport begint op 14:15 soort voorbeschouwing en 14:30 de etappe

[ Voor 32% gewijzigd door enchion op 28-05-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29
http://nos.nl/artikel/210...-niet-zomaar-opgeven.html

'Starten en kijken hoever ik kan komen', is zijn insteek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:32
Vooral ook balen nu dat hij geen etappe heeft kunnen winnen. Als hij de trui had gewonnen had dat niet veel uitgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:29
Dat vind ik altijd zo jammer dat er pas uren na de start live (zelfs Eurosport) wordt uitgezonden. Is er nou geen enkele zender die nu al een live uitzending heeft?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

enchion schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:12:
Eurosport begint op 14:15 soort voorbeschouwing en 14:30 de etappe
Ik wacht dan wel dat extra half uurtje. Gezien de uitermate chauvinistische regie en volledig onbetrouwbare GPS-informatie, leg ik mijn vertrouwen volledig in handen van de Sporzacommentatoren :P

[ Voor 12% gewijzigd door Coltrui op 28-05-2016 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Erulezz schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:13:
Dat vind ik altijd zo jammer dat er pas uren na de start live (zelfs Eurosport) wordt uitgezonden. Is er nou geen enkele zender die nu al een live uitzending heeft?
Op Eurosport wordt er nu wel uitgezonden, hoewel de gids iets anders zegt.

Edit: Nu reclame > als je inschakelt en niks ziet ;)
Verbaas me er altijd over hoeveel reclame ze in zo'n rit kunnen proppen

[ Voor 29% gewijzigd door Sjurm op 28-05-2016 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Kruijswijk danst op zijn pedalen op de Col de Vars, hij oogt op 1e gezicht goed

https://twitter.com/sporz...36515375962165252/photo/1

http://sporza.be/cm/sporz.../Comp_Giro_2016/1.2645529

Het zal me verbazen.

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 28-05-2016 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Erulezz schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:13:
Nee. Sowieso heeft elke zender dezelfde beelden.

Is wel vaker over geklaagd. Juist het hectische begin van veel ritten is het leukst. Het middengedeelte als er al een kopgroep is gevormd is vaak veel saaier. Hoewel dit bij bergritten soms anders is.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-08 18:46
Livestreams kan je kijken. Tot nu toe ziet hij er scherp uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Maar bij deze rit mis je dus 33% van de pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Eurosport 2 is wel live

[ Voor 56% gewijzigd door Goron op 28-05-2016 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Eurosport 1 ook gewoon. TV gids klopt niet, geen Rolland Garros blijkbaar.

Valverde en Nibali alweer een man in de kopgroep. Geen LottoNLJumbo helaas. Hopelijk laat zijn ploeg hem vandaag minder in de steek.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjurm op 28-05-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Zodra ik de roze trui zie rijden denk ik in eerste instantie nog steeds dat het Kruijswijk is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Je moet op de ellebogen en knieschijven letten :+

[ Voor 19% gewijzigd door Coltrui op 28-05-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Voorlopig doet het peloton nog rustig aan... Wel lekker voor Kruijswijk om rustig warm te kunnen draaien.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ondertussen de etappe in de ronde van België stilgelegd. Renners weigerden verder te rijden, nadat valpartij werd veroorzaakt door motors.

---

Het gaat mooi rustig inderdaad. Ben benieuwd of de aanval van een van de klassementsrenners op de volgende col al komt of dat ze wachten tot de laatste beklimming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Sjurm schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:52:
Ondertussen de etappe in de ronde van België stilgelegd. Renners weigerden verder te rijden, nadat valpartij werd veroorzaakt door motors.
Broeckx heeft een schedelbreuk opgelopen.

Edit: En wegens annulatie van de rit in de RVB, zendt Sporza 'al' uit om 14u25.

[ Voor 12% gewijzigd door Coltrui op 28-05-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Wel fijn dat de klassementsrenners wachten tot de formule 1 is afgelopen voordat ze beginnen met het echte gevecht ;)

Kruijswijk sterker dan verwacht tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wow er lijkt enigszins nog iets mogelijk.

Groep is nog groot maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Wel jammer dat Battaglin er gelijk af is, weer geïsoleerd zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ja het team is gewoon niet sterk genoeg helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Erbij blijven tijdens de afdaling - volgens mij heb je niet veel aan ploegmaats bij het bergop rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nieve verdiend de bergtrui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Al twee van de drie bergen overleefd. Hopelijk lukt het om de podiumplaats te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Hopelijk wat meer dan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Coltrui schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:53:
[...]

Broeckx heeft een schedelbreuk opgelopen.
Van de NOS:

"Slecht nieuws vanuit België. Stig Broeckx, die zwaar gewond is geraakt na de crash bij de Ronde van België is er ernstig aan toe. Hij zou voorlopig in een coma gehouden worden en zijn toestand zou heel ernstig zijn. Later meer..."

Pff :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Blijkbaar niks gebroken, wel sprake van geheugenverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Gelukkig valt het dan mee

---

Gebeurt nog heel weinig in de Giro, behalve in de kopgroep dan

Edit: Astana gaat toch aardig hard rijden nu

[ Voor 19% gewijzigd door Sjurm op 28-05-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ja opvallend saaie rit. Of misschien was het gisteren gewoon te spannend in vergelijking. Zal nog wel losbarsten, groep roze trui is nu ook bij de laatste berg aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Nou gebeurt er eindelijk wat. Kruijswijk nog goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
Vos schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:02:
[...]

En jij gelooft dat hij op plek 3 blijft staan? Misschien even het profiel bekijken van de etappe? ;)
Hopelijk heb ik heb fout! Blijft er nog goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Nibali zal nog wel wat moeten doen. Als hij daar mee meekan...

Ritwinst zou Atapuma trouwens wel gegund zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Scarponi is toch ook wel een beul hoor. De hele Giro maakt hij al het tempo hoog.

Kangert gaat nu ook op Nibali wachten.

Nibali is nu echt de sterkste, hij gaat hem nog winnen ook!

[ Voor 40% gewijzigd door Goron op 28-05-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Astana blijkt toch elke keer weer de sterkste ploeg te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
Laat Valverde aub nog inzinking krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Nu maar hopen dat Valverde ontploft zodat Steven hem bij kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Of een stuurfoutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ik gun het Chaves toch meer dan Nibali, jammer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

't Blijft een ploegsport, dat blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Heel erg jammer. Ik vind het toch een beetje een in de schoot geworpen overwinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ik klok Kruijswijk op 56 seconden van Nibali

Valverde zit daar tussenin en Kruijswijk heeft 43 seconden te verspelen tegen hem

[ Voor 50% gewijzigd door Goron op 28-05-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Goron schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:11:
Ik klok Kruijswijk op 56 seconden van Nibali

Valverde zit daar tussenin en hij heeft 43 seconden te verspelen
Half daar tussen Valverde. Kruijswijk mag 43 verliezen op hem voor podium

Edit: Spuit elf

[ Voor 3% gewijzigd door Sjurm op 28-05-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Valverde had net 26 seconden op Stevie, gaat dus nog goed.

En 36...oops

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 28-05-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Nibali valt gewoon stil?

Hoe het ook zij, jammer van de val van Steven, maar het is een geweldige Giro.

[ Voor 71% gewijzigd door Coltrui op 28-05-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Kruijswijk 4de nu ;(

Vierde geworden, en drie keer tweede in een rituitslag. Overal net naast. Wel zeer goed gereden.

[ Voor 77% gewijzigd door Goron op 28-05-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Inderdaad, bummer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
Kruiswijk 4e wat zonde maar dat die ondanks een gebroken rip en die val dit nog laat zien, laat me zo balen. Dit was een gegarandeerde giro overwinning geweest.

Wat kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Balen, echt balen. Rijd in de laatste meters ook nog weg bij Chaves. Baal zelf nu ook wel.

Het team blijkt weer te zwak. Astana en Movistar hebben steeds mensen voorin zitten die terug kunnen zakken.

[ Voor 38% gewijzigd door tiswat op 28-05-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Jacco-M schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:31:
Kruiswijk 4e wat zonde maar dat die ondanks een gebroken rip en die val dit nog laat zien, laat me zo balen. Dit was een gegarandeerde giro overwinning geweest.

Wat kut
Dat weet ik zo niet. Chaves werd er vandaag ondanks zijn voorsprong ook gewoon afgereden door Nibali's uitstekende team - het team dat Kruijswijk toch een beetje ontbreekt.

Toegegeven, 3 minuten is wat anders dan 44 seconden, maar dan zou Astana's tactische plan van vandaag er ook anders uitgezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Moeilijk hier iets mee te doen.

Kruijswijk klimt deze etappe op de manier die we van onze medelanders gewend zijn en waar we allemaal zo`n hekel aan hebben. (zonde om hem zo te zien rijden)

Blijft een hele spannende Giro ookal wil ik hem eigenlijk heel graag snel vergeten.

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 28-05-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
De gifbeker was diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
Coltrui schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:36:
[...]

Dat weet ik zo niet. Chaves werd er vandaag ondanks zijn voorsprong ook gewoon afgereden door Nibali's uitstekende team - het team dat Kruijswijk toch een beetje ontbreekt.

Toegegeven, 3 minuten is wat anders dan 44 seconden, maar dan zou Astana's tactische plan van vandaag er ook anders uitgezien hebben.
Ik weet het haast wel zeker hij had 4.48 op nibali he. Dat is wat anders als de 1.48 op chavez. Plus kruiswijk bleek nu uiteindelijk nog beter als chavez inclusief een rip breuk en een voet waar die amper op kan staan.

Ik durf zelfs te beweren als die een team als Astana had gehad, die inclusief val de giro nog gewonnen had. Hij verloor gisteren alleen als 2.5 min in het tussenstuk en moest daardoor uitgebrand aan de klim beginnen met knechten omzich heen had die dus ook frisser aan die klim kunnen starten en dus daar ook minder tijd verloren.

Maar ja ik weet het het is als.

Een ding is zeker z'n contract loopt af dit jaar en die moet die zeker niet verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Heb je meer genoten van Majka 5e in GC?

Of van Atapuma 9e in GC?

Kruijswijk verdiende deze Giro meer dan de nietszeggende GC klassering die hij uiteindelijk heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimootje
Viel niets tegen die Kruijswijk, na zo'n val nog zo meezitten is erg netjes. Jammer dat er een motor voor Nibali de afdaling rijd. Weer erg onsportief van die Italianen maar we hadden niets anders kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Jacco-M schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:49:
[...]

Ik weet het haast wel zeker hij had 4.48 op nibali he. Dat is wat anders als de 1.48 op chavez. Plus kruiswijk bleek nu uiteindelijk nog beter als chavez inclusief een rip breuk en een voet waar die amper op kan staan.

Ik durf zelfs te beweren als die een team als Astana had gehad, die inclusief val de giro nog gewonnen had. Hij verloor gisteren alleen als 2.5 min in het tussenstuk en moest daardoor uitgebrand aan de klim beginnen met knechten omzich heen had die dus ook frisser aan die klim kunnen starten en dus daar ook minder tijd verloren.

Maar ja ik weet het het is als.

Een ding is zeker z'n contract loopt af dit jaar en die moet die zeker niet verlengen.
Je zegt ongeveer precies wat ik zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
Coltrui schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:12:
[...]

Je zegt ongeveer precies wat ik zeg :)
Ah ok dan zijn we het eens ik begreep het iets anders namelijk.

Misschien omdat ik nog in de baal stand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Van Emden en Tjallingi hadden het aangekondigd en daar fietsen ze hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Zo is de Giro dit jaar toch serieus Oranje gekleurd geweest :)

Van Emden alleen. Erg dapper :P

[ Voor 22% gewijzigd door Coltrui op 29-05-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Sprintpeleton is ook niet veel meer, en Van Emden is supersterk. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

WTF doet die gast met zijn camera daar? Serieus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Oi Oi Oi die toeschouwer knalt Colbrelli gewoon om met z'n arm

Al reed hij wel heel dicht langs de stoep en het publiek

[ Voor 40% gewijzigd door Goron op 29-05-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Gehurkte fotograaf.

Afbeeldingslocatie: http://zinloos.be/Colbrelli.PNG

[ Voor 19% gewijzigd door Coltrui op 29-05-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Waar blijft die herhaling van die sprint? Goede regie weer, of willen ze het niet laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Vos schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:51:
Waar blijft die herhaling van die sprint? Goede regie weer, of willen ze het niet laten zien?
Alle ogen gericht op Nibali he ;)

Chauvinisme blijft toch dé zwakte wat regie betreft in grote rondes. In Frankrijk kunnen ze er ook wat van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
Haha toch diskwalificatie voor Nizzolo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
Nog een overwinning voor Giant dus.

Ik vond die Nizzolo ook verschrikkelijk draaien tijdens de sprint.

[ Voor 50% gewijzigd door Megupe op 29-05-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:05

Niku

Alagaesii

Wat komt die DQ laat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Even een vraag enigszins naar aanleiding van de crash in de Ronde van Belgie.

Ik zat niet alleen te denken aan de hoeveelheid motoren maar ook aan de volgwagens, en daardoor ook aan hoevaak de volgwagen "nodig" is.

Voor aangeven van drinken en eten wordt bijna altijd de volgwagen gebruikt.

Mijn vraag die hieruitvolgt "hoeveel eet een renner onderweg" en zou het kunnen om dat aan het begin van de etappe al mee te nemen.

Voor drinken heb je ook al houders, waarom niet voor eten. (maar dit ligt erg aan de hoeveelheid.)

Zou ook een strategisch element kunnen hebben, kans op hongerklop zou dan groter zijn, nu kan je nl ongelimiteerd bijeten.
Dan zou meer eten meenemen meer gewicht meenemen betekenen.

Dan bv ook alleen drinken tijdens de etappe uit de neutrale wagen/motor. (om minder verkeer te hebben)
En ploegwagen dan uitsluitend voor materiaalpech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23

4POX

Everybody is wired

enchion schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:52:
Even een vraag enigszins naar aanleiding van de crash in de Ronde van Belgie.

Ik zat niet alleen te denken aan de hoeveelheid motoren maar ook aan de volgwagens, en daardoor ook aan hoevaak de volgwagen "nodig" is.

Voor aangeven van drinken en eten wordt bijna altijd de volgwagen gebruikt.

Mijn vraag die hieruitvolgt "hoeveel eet een renner onderweg" en zou het kunnen om dat aan het begin van de etappe al mee te nemen.

Voor drinken heb je ook al houders, waarom niet voor eten. (maar dit ligt erg aan de hoeveelheid.)

Zou ook een strategisch element kunnen hebben, kans op hongerklop zou dan groter zijn, nu kan je nl ongelimiteerd bijeten.
Dan zou meer eten meenemen meer gewicht meenemen betekenen.

Dan bv ook alleen drinken tijdens de etappe uit de neutrale wagen/motor. (om minder verkeer te hebben)
En ploegwagen dan uitsluitend voor materiaalpech.
Een maatje van mij vertelde dat hij een paar jaar geleden in een talkshow (Smeets?) een renner heeft gezien die liet zien wat die eet tijdens een etappe. Je zit een grote glazen kom en die gaat helemaal vol.

Veel renners hebben een laag vet percentage. Ze moeten daarom blijven eten. Een menselijk lichaam kan 60 gram koolhydraten per uur opnemen.

Maatje keek mij eens verschrikt aan dat ik 140 KM fiets met alleen een mars en een kitkat. Maar ik heb dan ook 30/35 procent aan vet :S Nu zorg ik ervoor dat ik wat meer eten meeneem. Vet of geen vet. Ik heb een keer een hongerklop gehad. Dat is zo aparte ervaring. Het lichaam wil niets meer. Je wilt in elk grasveld wat je tegenkomt gaan liggen. Ik hoefde toen nog maar 20 KM. Maar dat ging met veel moeite.

[ Voor 8% gewijzigd door 4POX op 30-05-2016 08:44 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Per dag hebben ze ongeveer 6000-8000kcal nodig en drinken ze ongeveer 6-10 liter. Afhankelijk van het weer.

Qua eten zal je het mee kunnen geven. Ze eten nagenoeg alleen maar gelletjes tijdens de etappe en bijna niks vast. Maar dan heb je wel alles bij je. Dus extra gewicht en alles loopt op te warmen en dan heb je kans op bacteriën, waar ze juist er vatbaar voor zijn.

Qua drinken gaat het niet lukken. Je kan niet voor een dag 6 of 10 kilo mee nemen op de fiets. Plus het drinken gaat opwarmen in de bidon en dat zorgt ervoor dat het niet te drinken is en je maag houdt er niet van als je drinken warm word.
Achterin de auto's is het drinken gekoeld. Het eten wordt voornamelijk bij de bevoorradingspunten gegeven in die tasjes. Bevoorradings is meestal 2-3 keer per etappe.

Wat betreft neutrale volg auto's zal er geen verschil zijn. Die moeten dan 200 renners voorzien dus heb je nog steeds zoveel auto's nodig.
Tevens in een berg etappe valt het hele team uit elkaar. Dan heb je achter elk groepje een auto zitten die ervoor zorgt dat je geholpen kan worden bij pech.

Terugkomend op België. Daar zijn al minder auto's aanwezig dan bij een Giro, aangezien er minder belangen zijn en er geen etappes zijn waarbij een hele peleton in stukjes komt te zitten.

De motoren worden veelal gebruikt om de verschillen te weergeven als er groepjes zijn, het in beeld te brengen, radioverslaggeving en enkele voor wat drinken en eten.

Als je denk ik wat wilt aanpassen, moeten het niet de volgauto's van de ploegen zijn, maar juist alle neutrale auto's. Laat alleen neutrale auto's erin waar een dokter in zit. Of haal de auto's er uit en laat ze op een motor mee rijden. Die kunnen overal stuk makkelijker bij komen ook nog. Die ene bobo die mee wilt heeft gewoon pech. Die kijkt het maar op een schermpje. Tevens kunnen er ook minder motoren rijden. Laat die radioverslaggeving op de motor toch zitten. Is ook niet meer van deze tijd de radio:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dumoulin, Kruijswijk, Mollema en Poels naar Rio
Kan me er wel in vinden, hoewel ik Slagter in goeie vorm ook wel kansen toedichtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Leuke etappe in de Dauphine vandaag, het is toch wel leuk als de groten niet zo bang zijn te verliezen (wat etappes in de Tour vaak lam lijkt te leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hupske schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:09:
Ze eten nagenoeg alleen maar gelletjes tijdens de etappe en bijna niks vast.
Dat is niet helemaal waar. Dan zou de maag alsnog snel leeg zijn. En zo heel gezond zijn die gelletjes ook niet.
Er zit in de bevoorradingszone zeker wel vast voedsel in de tassen. Per tas wat ze aanpakken zit er een klein broodje in ( vaak met jam/pasta ) en een rijsttaartje.
En de repen die ze krijgen vallen ook onder de noemer "vast" voedsel ;)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Oei, Gesink op z'n hoofd gevallen in Zwitserland. Mollema ziek uit de Dauphine gestapt. Nog niet echt een geweldige voorbereiding voor de tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Gesink wel in de eigen teamauto weg gegaan, gelukkig. Desalniettemin geen goede voorbereiding van hem en Mollema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
Goron schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:21:
Oei, Gesink op z'n hoofd gevallen in Zwitserland. Mollema ziek uit de Dauphine gestapt. Nog niet echt een geweldige voorbereiding voor de tour.
Dichte Keldermans al beter kansen toe dan hen . Met dit veld zou of gesink of mollema net aan top 10 kunnen halen.
Pagina: 1 ... 22 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21