[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 25 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
1 van de meest spannende en attractieve rondes die ik ooit gezien heb is ten einde.

Ik hoop dat men organisatoren er iets mee wil doen om de ronde zoals de Tour afliep enigzins te kunnen verbeteren.

Ik merk ook op dat ik me bij deze ronde ook niet echt veel heb zitten storen aan organisatorische dingen en het publiek was ook relatief goed onder controle. (behalve dan de overduidelijke motoren die te dicht voor de renners reden waardoor er onterecht voordeel + nadeel ontstond, hoewel ik wel denk dat elke renner deze ronde er ongeveer evenveel baat als last van heeft gehad.)

Jammer dat het wielerseizoen bijna ten einde is, maar wat voor een einde.

How do you save a random generator ?

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Veel politie/militairen langs de weg (en niet alleen deze etappe die op een militaire basis eindigde) en dat lijkt te helpen. Al zijn de irritante fans natuurlijk nog een paar stapjes irritanter in de grootste ronde.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:51
enchion schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:26:
Jammer dat het wielerseizoen bijna ten einde is, maar wat voor een einde.
Kunnen we ons weer verheugen op het veldrijden en de klassiekers, dat word weer smullen!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

De regie kon wel een tikkeltje beter, had de indruk dat er wel eens teveel op het slechte moment werd geschakeld, en bij berg etappes werden er wel eens wat mensen die top 10-20 finishten niet in beeld gebracht.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:46

Hupske

AFCA

De Vuelta was dit jaar wel genieten. Elke etappe leuke groepjes die konden ontsnappen, wat na een tijd weer lekker elkaar kapot probeerde te fietsen om te kunnen winnen. En de klassementsmannen deden hier ook lekker aan mee. Orica die dan opeens weer volle bak ging fietsen voor Yates of Chavez om vervolgens heel vroeg al vooruit te gaan fietsen en zodoende 2x tijd hebben kunnen pakken.

Contador die met alle mogelijkheden die hij had heeft geprobeerd om op het podium te komen. Erg leuke renner om te zien. Zal hij morgen nog een mini poging wagen om 13 seconden te pakken op Chaves?
Valverde die iedereen verbaasd heeft door zo sterk te rijden in zijn derde ronde :o
Leuke gevechten tussen Froome en Quintana. Wat dan wel erg heeft geholpen dat Quintana nu wel goed was, want in de tour was het geen hol aan om naar hem te kijken.
Froome heeft het eigenlijk in 1 etappe laten liggen waar hij met zijn team heeft zitten slapen, anders had hij de Vuelta gewonnen.
Felline die erg sterk heeft gereden en bijzonder goed de berg op kan en zodoende nog de groene trui overneemt van Valverde.

Wellicht was het leuke van de Vuelta wel dat er veel geklommen moest worden en dat de aankomsten allemaal iets bijzonders hadden. Van mij mag het vaker alleen maar met bergen. Sprint etappes zijn over het algemeen in een ronde helemaal niks aan om naar te kijken.
Ook zal het wel geholpen hebben dat team Sky alles op de Tour had gezet en zodoende niet met de sterkste selectie kwam, anders hadden die alles gecontroleerd.

Jammer vond ik wel dat Kruijswijk tegen dat paaltje is op gefietst en dat Lopez van Astana ook al erg vroeg ten val kwam. Ik had verwacht dat die 2 ook nog mee hadden gedaan voor plek 3 wat het wellicht nog leuker had gemaakt.
Quintana en Froome zijn wel buitencategorie en zullen elke ronde wel alleen met zijn tweeën de strijd aan moeten.

Verder heeft Team Lotto Jumbo het helemaal niet slecht gedaan deze Vuelta ondanks dat Kruijswijk vroeg uitviel. Bennet is mooi 10e in het klassement en met Gesink hebben ze een geweldige etappe gewonnen.
Verder natuurlijk met Gesink nog 2e, 3e en 5e geworden.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:46

Shabbaman

Got love?

Ik lees net dat er een paralympische wielrenner na een val op de Vista Chinese is overleden. Nu heb ik het niet gezien, maar ik word nog ongemakkelijk als ik denk aan hoe Van Vleuten daar lag. Ik blijf het bizar vinden dat je zo'n afdaling in je parcours kan opnemen en er nog gewoon mee wegkomt ook.

Aan de andere kant, als je een alpenpas afdaalt moet je ook niet in het ravijn vallen. Tsja.

Edit: hm, ik lees op nu.nl dat het om een andere afdaling gaat. Lekkere journalistiek hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Shabbaman op 18-09-2016 09:39 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
False sense of security is de gevaarlijkste factor in racen.

Daarom ook dat oud/lang-Spa-Francorchamps gevaarlijker/dodelijker is dan de oude Nurburgring.

De Nurburgring schrikt af dus rijdt ongeveer iedereen iets Onder z`n limiet, oud Spa lijkt makkelijk en overzichtelijk dus rijdt iedereen iets Over z`n limiet.

In de Alpen zie je de afgrond en dat schrikt af dus bouwt de renner iets zekerheid in, bij vista chinese zit je in de bossen en zie je het gevaar niet us ram je je hoofd kapot op de stoeprand.

Mensen schatten gevaar niet op objectieve logische manier in, elk mens zal altijd (bij een split second beslissing) "liever/eerder" een been breken tegen een vangrail, dan over de vangrail heen te springen om 10 meter lager schadevrij in het water terecht te komen.

Daarvoor hoort een organisatie juist wakker/bewust te zijn, en zeker voorgaande gevallen te beschouwen.
(maarja organisaties doen wereldwijd tegenwoordig niks anders dan zoveel mogelijk geld innen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooie Eneco Tour etappe gezien na Moto GP.

Go Niki ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 25-09-2016 16:39 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Was een mooi einde inderdaad!.

Wat vinden we hier van het verhaal Wiggins? Persoonlijk vind ik dat het stinkt maar ook dat de UIC die hem toestemming heeft gegeven voor die medicijnen boter op zijn hoofd heeft.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:46

Shabbaman

Got love?

Als je een TUE aanvraagt, dan krijg je die. Dat je er vervolgens over gaat liegen, daar kan de UCI niet echt wat aan doen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vast een heel zenuwachtig mannetje die Wiggins
Dat hij steeds een week voor de tour een Astma aanval kreeg kwam vast door de stress :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De Ronde van Lombardije vandaag

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Esteban Chavez pakt de winst in mooie sprint, waar Rosa net werd geklopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Iemand gekeken naar de Eurométropole vandaag?

http://sporza.be/permalin...AB9902EAF4&utm_term=29171

Ik vond persoonlijk dat er niet zoveel aan de hand was met de eindsprint. De boosheid van Naesen (die overigens uit hetzelfde dorp komt als mij) komt voor een stuk ook dat hij zelf zijn winstkans vergooide. Hij was met twee anderen weg, 28 seconden voorsprong in de laatste kilometer. En toen zijn ze naar elkaar beginnen kijken, bijna surplace om dan nog ingehaald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Hier is de race te zien op youtube (voorlopig).

Het was geen goede lijn van Groenewegen. Achteraf gezien had hij waarschijnlijk ook gewoon gewonnen als hij rechtdoor was gereden, maar dit soort dingen gaan natuurlijk vaak op gevoel en dan doe je soms domme onnodige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zie niet veel misgaan, hij beukt hem niet van z'n fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Volgens de regels moet je echter rechtdoor sprinten. Dit is een van de minder erge voorbeelden, maar hij gooit duidlijk de deur dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Andamanen schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:57:
Volgens de regels moet je echter rechtdoor sprinten. Dit is een van de minder erge voorbeelden, maar hij gooit duidlijk de deur dicht.
Ik denk dat ie niet eens door had dat er links achter een renner zat. heel wat anders dan bekende sprinters die elkaar een schouderduw geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb de ploegenachtervolging van de heren niet gezien maar was dat net zo'n drama als bij de dames?
Volstrekt idioot toch bij dat soort temperaturen topsport bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:48

Peetman

Tjah....

hjs schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:41:
Heb de ploegenachtervolging van de heren niet gezien maar was dat net zo'n drama als bij de dames?
Volstrekt idioot toch bij dat soort temperaturen topsport bedrijven?
Bij de heren is voor zover ik weet niemand zelf de hekken ingestuurd. Maar dat komt misschien omdat daar de top wat beter is en de teams wat beter gebalanceerd zijn. Dus heb je wat minder dat iemand veel te lang in het rood rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Peetman schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

Bij de heren is voor zover ik weet niemand zelf de hekken ingestuurd. Maar dat komt misschien omdat daar de top wat beter is en de teams wat beter gebalanceerd zijn. Dus heb je wat minder dat iemand veel te lang in het rood rijdt.
De Heren reden op een later tijdstip, waardoor het wat minder warm was. Ben benieuwd naar de dagetappe/wegwedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Vandaag het WK! Nog 200 kilometer dorre woestijn te gaan. Moet je zien wat een aantrekkelijke route! Wat een belachelijk idee om hier een wereldkampioenschap te houden. 8)7 Heb aardig medelijden met Ducrot die dit nog 5 uur moet verslaan zonder een kasteel in zicht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sqf8DBY.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Goron op 16-10-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Gelukkig maakt de massale belangstelling onder het lokale publiek veel goed ;)

edit: Bij de Belgen was er gisteren wel nog de hoop dat we vandaag wat waaiers gaan zien. Dat kan het nog leuk maken.

[ Voor 43% gewijzigd door Andamanen op 16-10-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ja je merkt wel echt hoe het leeft onder de lokale bevolking\

edit: Inderdaad waaiers na de richting verandering. En de Belgische ploeg zit er goed bij. Nederland heeft alleen nog Leezer en Terpstra in de eerste groep.

[ Voor 85% gewijzigd door Goron op 16-10-2016 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 18:37
Sagan wederom he! Knap hoor.

Dappere poging van Leezer, toch nog beetje spektakel in de finale ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38
Mooie sprint! En heerlijk dat er geen Belg of kabouter won :+

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
Goron schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:34:
Heb aardig medelijden met Ducrot die dit nog 5 uur moet verslaan zonder een kasteel in zicht.

[afbeelding]
Ik kijk Sporza en derhalve medelijden met de mensen die Ducrot moeten aanhoren. Ik had even studio sport na het journaal aanstaan en daar kreeg ik een halve minuut Ducrot te horen en dan weet je weer waarom je Sporza en Eurosport kijkt. Tenenkrommend en tot op de meet nog verbaast, zelfs vertwijfeld, dat Sagan wint 8)7 .

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:18

Zeddicius

Conscience do cost

cbr600f4i schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:29:
[...]

Ik kijk Sporza en derhalve medelijden met de mensen die Ducrot moeten aanhoren. Ik had even studio sport na het journaal aanstaan en daar kreeg ik een halve minuut Ducrot te horen en dan weet je weer waarom je Sporza en Eurosport kijkt. Tenenkrommend en tot op de meet nog verbaast, zelfs vertwijfeld, dat Sagan wint 8)7 .
Sporza is een stuk beter dan de NOS ja, maar ik begin steeds meer moeite met Wuyts te krijgen, met zijn gezaag over Boonen bijvoorbeeld. de Cauwer en Schotte zijn samen veel fijner vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Zeddicius schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:33:
[...]

Sporza is een stuk beter dan de NOS ja, maar ik begin steeds meer moeite met Wuyts te krijgen, met zijn gezaag over Boonen bijvoorbeeld. de Cauwer en Schotte zijn samen veel fijner vind ik.
Klopt, ik heb af en toe met dat chauvinisme ook wel van nou weten we het wel, en toch heeft Wuyts zoveel meer kennis en inzicht tov Ducrot en die ander. Als er een Belg als eerste de finish dreigt over te gaan zet ik de tv ff op mute :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:18

Zeddicius

Conscience do cost

cbr600f4i schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:56:
[...]

Klopt, ik heb af en toe met dat chauvinisme ook wel van nou weten we het wel, en toch heeft Wuyts zoveel meer kennis en inzicht tov Ducrot en die ander. Als er een Belg als eerste de finish dreigt over te gaan zet ik de tv ff op mute :)
Haha, klopt. Ook mooi hoe hij elke situatie/gebeurtenis weer kan linken aan de Belgen. Maar qua kennis is het inderdaad nog altijd beter dan Ducrot ("Het nieuwe wielrennen/stoempen") en Dijkstra ("Zal ik je eens het verhaal van de Katharen vertellen Maarten?").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Even op Tom stemmen door te retweeten

https://mobile.twitter.co...#tweet_805716353508225024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Wanneer is het wielerjaaroverzicht 2016 van Sporza? Meestal rond deze tijd maar ik kan niks vinden.

edit: ff wat research gedaan en vorig jaar was het als het goed is op 26 december. Ik ga er vanuit dat het dit jaar ook wel zo zal zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door cbr600f4i op 12-12-2016 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

cbr600f4i schreef op maandag 12 december 2016 @ 07:39:
Wanneer is het wielerjaaroverzicht 2016 van Sporza? Meestal rond deze tijd maar ik kan niks vinden.

edit: ff wat research gedaan en vorig jaar was het als het goed is op 26 december. Ik ga er vanuit dat het dit jaar ook wel zo zal zijn.
Ze hebben wel dit al online staan:

http://sporza.be/cm/sporz...en/v-wielrennen/1.2833460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee wanneer het jaaroverzicht wordt uitgezonden, kan niks vinden bij sporza. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weer een groot wielrenner overleden, hoewel denk ik weinigen hem zullen kennen omdat het voor de tijd van de meesten hier was.

Dit keer gaat het om de Zwitser Ferdinand Kübler, oud-wereldkampioen (1951), en oudste nog in leven zijnde Tour de France-winnaar (1950):
Oud-wielrenner Ferdi Kübler is op 97-jarige leeftijd in het ziekenhuis van Zürich overleden. De Zwitser was de oudste, nog levende winnaar van de Tour de France.

Kübler was in de naoorlogse jaren een van de beste en spectaculairste wielrenners in het peloton. 'Dolle Ferdi', een bijnaam die hij kreeg omdat hij een voorkeur had voor vroege demarrages en schijnbaar uitzichtloze vluchtpogingen, won meer dan 400 wedstrijden.

In 1951 werd hij na twee podiumplaatsen in de voorgaande edities wereldkampioen in het Italiaanse Varese. Datzelfde jaar won hij de dubbel Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik, een kunststukje dat hij een jaar later in de regenboogtrui herhaalde.

Het hoogtepunt voor de begenadigd tijdrijder en klimmer was echter zijn Tourzege in 1950. Vier jaar later werd hij nog eens tweede in de Ronde van Frankrijk. Ook in de Ronde van Italië stond hij twee keer op het podium. In 1951 en 1952 werd hij derde in de Giro.

Roger Walkowiak is nu de oudste nog levende Tourwinnaar. De Fransman won de Ronde van Frankrijk in 1956.
Bron: http://nos.nl/artikel/215...-kubler-97-overleden.html

RIP. Wel een mooie leeftijd gehaald natuurlijk :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Hij zal in Nederland wel minder bekend zijn, maar hij won dit jaar in de Vuelta twee ritten:
Gianni Meersman (31) moet noodgedwongen stoppen met koersen. De West-Vlaming kampt met hartritmestoornissen. "Wielrennen was niet alleen mijn beroep, maar ook mijn passie. Het doet enorm veel pijn om deze passie niet meer te kunnen uitoefenen."
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2856985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 15-09 19:58
Lieuwe Westra heeft besloten te stoppen met wielrennen. De Friese coureur die onlangs nog overstapte van Astana naar Wanty, maakte zondagavond bekend per direct op te houden.

Op zijn Facebookpagina zei hij te veel tegenwerking te ondervinden van zijn vroegere zaakwaarnemer Andre Boskamp, die hem al vier jaar dwarszit.

Westra (34) is acht jaar op het hoogste niveau actief geweest. Zijn grootste zeges behaalde hij in Parijs-Nice, de Ronde van Catalonië en de Dauphiné waar hij etappes op zijn naam schreef. Afgelopen seizoen won hij de het eindklassement van de Driedaagse De Panne. Westra maakte verder deel uit van de ploeg rond Vincenzo Nibali die in 2014 de Tour won.
Bron: http://www.telegraaf.nl/t...opt_met_wielrennen__.html

Echt zonde dit!
Zo'n sterke renner.
Maar zal ook wel met zijn depressie te maken hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:21
Yohost! schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:11:
[...]

Bron: http://www.telegraaf.nl/t...opt_met_wielrennen__.html

Echt zonde dit!
Zo'n sterke renner.
Maar zal ook wel met zijn depressie te maken hebben denk ik.
Jammer, maar 34 is ook al een behoorlijke leeftijd voor een renner.
Ik gok dat het verschil in loon tussen Astana en Wanty ook niet goed is voor de motivatie. ;)

Overigens, jammer dat de ronde van Qatar niet meer doorgaat. De lage landen scoorden daar altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Alle nieuwe wielertruitjes van de World Tour ploegen:

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2864681

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Kun je wielrennen (topniveau) nog wel een sport noemen? Is het niet meer pharmaceutisch verstoppertje spelen?
Dopinggebruik is volgens mij inherent aan de sport, beetje zoals dat ook aan Russen kleeft.
http://nos.nl/artikel/216...n-nodig-voor-wiggins.html

Is er uberhaupt in heel dit millenium een tour/giro/vuelta winnaar geweest die wel echt clean was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:39
Heel jammer dit, ik vind Eurosport met die reclames en het Nederlandse commentaar echt helemaal niks. Gelukkig kan ik wel meestal naar Engels commentaar switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Megupe schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:59:
Heel jammer dit, ik vind Eurosport met die reclames en het Nederlandse commentaar echt helemaal niks. Gelukkig kan ik wel meestal naar Engels commentaar switchen.
Ai, das jammer idd. Gelukkig is het nog wel gewoon te zien, maar Eurosport heeft ook niet mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Reden dat ik het jammer vind is omdat ik het eigenlijk wel fijn vond dat Wuyts er bij de Giro niet bij was, ookal weet hij veel, vind ik hem een moeilijke persoon om naar te luisteren.

Verder ben ik enigszins verrast dat Discovery Eurosport heeft overgenomen, dat wist ik nl nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Fijn dat het vandaag regent hier, lekker voor de buis La Primavera kijken. :)

De afgelopen jaren waren het toch een beetje renners uit de 2e lijn die er met winst vandoor gingen (muv Kristoff). Dit jaar toch een Sagan, Van Avermaet of Matthews?

Ik ben benieuwd of Gaviria echt nog last heeft van zijn pols, of het nu een beetje gebruikt om in de underdog rol te komen.

Ik zeg: een vreemde sprint die Degenkolb wint. :9 (oftewel: geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Sagan die wegrijdt op de Poggio en in de afdaling uitloopt om alleen aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 11:37
Andamanen schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:30:
Sagan die wegrijdt op de Poggio en in de afdaling uitloopt om alleen aan te komen.
Bijna goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Mooie koers hoor! Sagan neemt voor mijn gevoel het stokje over van Cancellara, al liggen hun kwaliteiten op andere vlakken.
Sagan gaat hier ook vol voor de overwinning en neemt gewoon zijn verantwoordelijkheid. Heel mooi om te zien, en eigenlijk jammer dat hij het niet afmaakt in de sprint. Al past dat er ook wel bij.
Kwiatkowski is ook een mooie winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

We moeten inderdaad erg blij zijn met Sagan. Overal waar hij meedoet maakt hij de koers mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik vond het eigenlijk wel meevallen met Milaan-San Remo op Eurosport, al is dat natuurlijk bij uitstek een koers waar je pas 20km voor het einde de TV hoeft aan te zetten. De Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix zijn meer middagvullend en wil ik absoluut bij de Belgen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Scheelt weer belastinggeld toch !

En het commentaar was best rustig en geinformeerd wmb, ook goed wederzijds respect tussen de 2 commentatoren. (wat ik met Wuyts nog wel wil missen)

Toch heb ik iets liever de Belg ookal was Eurosport best een prima vervanger en in elk geval beter dan de Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Na dat zootje, heb ik wel een paar hele mooie etappes gezien in Catalonië.
Valverde was uiteindelijk oppermachtig, maar mooie gevechten met o.a.Contador, Martin en Froome.

En het zal wel een deel wishful thinking zijn, maar als ik Soler zo makkelijk die bergen op zie versnellen vanuit het zadel, doet mij dat toch denken aan Miguel Indurain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Morgen is het tijd voor de Ronde, die ook door ons dorp passeert.

Ik woon in Overmere, deelgemeente van Berlare, en we zijn dorp van De Ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

De mooiste koers van het jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Hoogdag voor de wielerfans. De ronde van vlaanderen is net gestart!!!

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Helaas pas later te volgen op Eurosport

Edit: ah. Wel te volgen op de Belg..

[ Voor 33% gewijzigd door Equator op 02-04-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Livestream op sporza. En gewoon rechtstreeks op de vrt ook.

Geweldig idee ook van die cameras in die volgautos :D

[ Voor 32% gewijzigd door SadisticPanda op 02-04-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:51

4POX

Everybody is wired

Equator schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:48:
Helaas pas later te volgen op Eurosport

Edit: ah. Wel te volgen op de Belg..
Oei. Wel of niet flash installeren :/

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat is niet nodig op de TV. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Wat een volk was er op de been in het dorp ...

Beetje jammer dat de heli moest tanken vlak voor ze bij ons waren, dus geen TV beelden.

Handig zo'n speciale trui, dan herken je tenminste een renner als ze jou voorbijflitsen ;)

Sagan RVV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ik woon in Sint-Niklaas - zelden zoveel volk op de been gezien. Heerlijke sfeer, terwijl ik helemaal niet gemaakt ben voor massabijeenkomsten.

Verder Sporza: die twee zijn stilaan een karikatuur geworden. Wuyts zegt iets en De Cauwer begint zijn antwoord met letterlijk te herhalen wat Wuyts zei.

'Daar gaan ze, José!'
'Ja, daar gaan ze, Michel.'
'Interessante situatie!'
'Ja, interessante situatie, Michel.'

Etcetera. Vervelend. Beiden zoveel wielerkennis, jammerlijke uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Noooo Sagan!
Toch erg bijzonder wat daar eigenlijk gebeurd. Eens zien of ik een herhaling ergens terug kan vinden.

Wel geweldig hoe Gilbert bezig is :)

[ Voor 49% gewijzigd door Hupske op 02-04-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Was een aparte val ja, benieuwd wat er nu precies gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Als ik het goed begrepen heb, is Sagan blijven hangen in zo'n stuk stof aan de nadar en zijn Naesen en Van Avermaet er overheen gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Hupske schreef op zondag 2 april 2017 @ 16:55:
Noooo Sagan!
Toch erg bijzonder wat daar eigenlijk gebeurd. Eens zien of ik een herhaling ergens terug kan vinden.

Wel geweldig hoe Gilbert bezig is :)
Sagan raakt het hek en valt. Sleurt van avermaet de grond op en naessen die sleurt het spandoek mee en de pull/deken dat erop ligt.

Geweldig weeral. België boven. Verdiende winnaar en 2e plaats voor greg. Die nog 2 nederlanders op zijn doos :)B :)B
Coltrui schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:22:
Als ik het goed begrepen heb, is Sagan blijven hangen in zo'n stuk stof aan de nadar en zijn Naesen en Van Avermaet er overheen gegaan?
Ongeveer. Sagan gaat vol opzijn bek door die poootjes van het hek. Naessens sleurt in zijn val dat doek mee. Puur fout van sagan lijkt me.

[ Voor 27% gewijzigd door SadisticPanda op 02-04-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Fantastische wedstrijd.. mooie overwinning van Gilbert. Jammer van de valpartijen van van Marcke, en Sagan, Naese en Van Avermaet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nouja, niemand durft het te stellen wat er nu precies gebeurd. Hij kan zo een pootje van het hek hebben geraakt, maar het kan ook zijn dat hij eerst al iets achter een jas blijft hangen en daardoor het pootje van het hek raakt.
Maar we weten het pas als ze Sagan hebben gesproken.

Gilbert heeft daarmee in ieder geval wel geluk gehad. Anders waren hun waarschijnlijk nog wel terug gekomen.
In ieder geval nog steeds een mooie overwinning voor Gilbert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Voor de koers was die valpartij heel jammer, hadden er wellicht nog bij kunnen komen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Kan me wel storen aan die Terpstra. Ik weet wel dat ie niet moest rijden, maar dan kilometers in het wiel van de andere twee azen op die tweede plaats, ik word er misselijk van. Niet de eerste keer dat hij dat excuus kan inroepen. Blij dat het niet lukte.

Speel dan stoorzender en laat het podium aan de twee die gewerkt hebben, maar nee, wieltjeszuigen en dan profiteren (en mislukken). Zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Volgens wat ik zie komt de jas er pas op het einde bij te pas. Het is inderdaad op Sagan wachten om te weten waarom hij precies tegen de vlakte gegaan is. Gezien op het einde het verschil 30 seconden was is het echt moeilijk in te schatten of ze Gilbert echt nog hadden kunnen bedreigen.

:)B Philippe Gilbert :)B
Coltrui schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:34:
Kan me wel storen aan die Terpstra. Ik weet wel dat ie niet moest rijden, maar dan kilometers in het wiel van de andere twee azen op die tweede plaats, ik word er misselijk van. Niet de eerste keer dat hij dat excuus kan inroepen. Blij dat het niet lukte.

Speel dan stoorzender en laat het podium aan de twee die gewerkt hebben, maar nee, wieltjeszuigen en dan profiteren (en mislukken). Zielig.
Nou ja, wat kan hij doen behalve *niet* wegrijden? In het wiel van Van Avermaet en van Baarle blijven is tactisch het interessantste. Zal de ploegleiding hem ook wel opgedragen hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door YellowOnline op 02-04-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

http://www.procyclingstat...ode=uci-worldtour-ranking
http://www.procyclingstat...i-worldtour-teams-ranking ;) Gaat allemaal om de punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Weet ik wel. Maar 't is altijd dezelfde. Akkefietje met Sagan tijdens Gent-Wevelgem, net hetzelfde. Blij dat Sagan zei: bekijk het maar, laat Van Avermaet maar winnen. Zat ie daar mooi, met z'n hoop weer ergens te komen zonder zelf een meter te moeten dichtrijden. Hoeveel punten had ie daar?

En dat 'knul' hoeft niet echt hoor ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Coltrui op 02-04-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ze hebben de beelden genoeg herhaald op sporza en is duidelijk zichtbaar. En naessens ging er ook mee akkoord.

Zoetemelk v2.0

Vorige week was het ook al van dat. Gewoon wieltjeszuigen. Hatelijk.

De legendarische woorden van Wuyts: "Een Nederlander zal eerst een ander zijn telloor (bord) leegeten, voor hem aan die van zijn eigen begint". :o :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
Iemand anders zijn bord eerst leeg eten is gewoon een algemene wielerterm. Snap dat haten niet zo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barteljaap
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 14:29
Het heeft niet eens zoveel te maken met het bord leegeten, Terpstra gaat niet achter zn ploegmaat aanrijden. Dat zou iedere wielrenner doen in zo'n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Is nochtans niet zo moeilijk. Als iedereen zich zo zou gedragen, zou het nogal een saaie sport zijn.

En ja Barteljaap, alleen is het altijd dezelfde die toevallig in 'die situatie komt'. Sagan, Van Avermaet, vandaag Gilbert... Die doen dat niet.

In Gent-Wevelgem wilde ie niet rijden omdat er twee ploegmaten áchter hem reden. Kom op, Terpstra is echt een profiteur. Is niet voor niks een van de minder geliefde renners in het peleton. Wat heeft ie nou gedaan deze ronde? Niks. Alleen meezuigen en hopen op die tweede plaats, iets wat hem zelfs na kilometers profiteren niet eens lukte.

Maar ik hou erover op, mijn bloeddruk en zo :P

[ Voor 30% gewijzigd door Coltrui op 02-04-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Nu had die geluk dat er ploegmaat op kop zat. Vorige week in gent-wevelgem, juist zelfde. Het is algemeen geweten dat Terpstra niet populair is bij de andere rijders.

Net goed, gokken en profiteren. En dan nog op waarde geklopt door Greg :p

[ Voor 18% gewijzigd door SadisticPanda op 02-04-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Coltrui schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:38:
Weet ik wel. Maar 't is altijd dezelfde. Akkefietje met Sagan tijdens Gent-Wevelgem, net hetzelfde. Blij dat Sagan zei: bekijk het maar, laat Van Avermaet maar winnen. Zat ie daar mooi, met z'n hoop weer ergens te komen zonder zelf een meter te moeten dichtrijden. Hoeveel punten had ie daar?

En dat 'knul' hoeft niet echt hoor ;)
90 punten levert het hem op en vandaag 150. Maar volgens mij was het met Gent-Wevelgem meer dat hij ook wilde wachten op Boonen die er niet ver achter zat, maar dat hebben ze gewoon dom aangepakt.

Verder kan die man ook niet meer. Als hij zelf gaat rijden wordt hij er uiteindelijk ook afgetrapt, dus daarmee haalt hij zijn doel ook niet.

Verder is het toch geheel normaal dat er renners niet rijden? Hoevaak zie je wel niet dat ze aan het kijken zijn naar Avermaet en Sagan? Nagenoeg niemand wilt meer wat doen als die bij je fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ja Hupske, dikke prima. Volledig verdiend, al die punten dan. Ik snap het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barteljaap
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 14:29
Terpstra is in deze ook maar éen van de vele kopmannen, in tegenstelling tot vorige week kan je hem niks verwijten nu. Quickstep heeft het perfect gespeeld vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

QS heeft het inderdaad goed gespeeld. Maar wint omdat Gilbert rijdt. En da's nou net wat ik wil aantonen. Terpstra rijdt nooit - die sleept maar mee en steekt zich constant weg achter de ploegtactiek, terwijl we allemaal weten dat ie gewoon niks anders kan.

Nee, dan heb ik meer sympathie voor een Dumoulin, die rijdt en niks kan afmaken. Maar hij probeert tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Inderdaad, Dumoulin vecht voor elke meter en daardoor heeft / verdient hij veel respect. Ook voor de fans van andere teams en rijders. Voor de neutrale fan zijn mannen zoals sagan, dumoulin, van avermaet, gilbert, .... geweldig.

Voor mensen als terpstra kijk je geen koers.
Plus Gilbert, heeft net nog de 3daagse De Panne gewonnen _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door SadisticPanda op 02-04-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Allez, intussen is het duidelijk dat de reden voor de val wel degelijk Sagans eigen fout is: hij is tegen de voetjes van een dranghek gereden. Schaamteloos van Sporza overgenomen:
Een tik tegen de pootjes van de dranghekken: die veroorzaakte de val van Peter Sagan en zijn volgelingen. De Slovaak sleurde Greg Van Avermaet en Oliver Naesen met zich mee op een cruciaal moment in de koers. De Belgen trokken een reclammebanner en een jas mee.
Afbeeldingslocatie: https://sporza.be/polopoly_fs/1.2940696!image/3379679707.jpg_gen/derivatives/landscape670/3379679707.jpg
Afbeeldingslocatie: https://sporza.be/polopoly_fs/1.2940695!image/3283409090.jpg_gen/derivatives/landscape670/3283409090.jpg
Afbeeldingslocatie: https://sporza.be/polopoly_fs/1.2940693!image/726009599.jpg_gen/derivatives/landscape670/726009599.jpg
Afbeeldingslocatie: https://sporza.be/polopoly_fs/1.2940694!image/253679708.jpg_gen/derivatives/landscape670/253679708.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door YellowOnline op 02-04-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Kan ook een gevolg zijn :P Mooie foto wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Coltrui schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:07:
QS heeft het inderdaad goed gespeeld. Maar wint omdat Gilbert rijdt. En da's nou net wat ik wil aantonen. Terpstra rijdt nooit - die sleept maar mee en steekt zich constant weg achter de ploegtactiek, terwijl we allemaal weten dat ie gewoon niks anders kan.

Nee, dan heb ik meer sympathie voor een Dumoulin, die rijdt en niks kan afmaken. Maar hij probeert tenminste.
Naja wellicht is Terpstra niet beter? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Coltrui schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:51:
Kan ook een gevolg zijn :P Mooie foto wel!
Refresh eens mijn post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Vos schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:53:
[...]

Naja wellicht is Terpstra niet beter? ;)
Dat weet ik wel zeker :P Maar dan nog mag ik me er toch wel aan storen? Ik vergelijk het met voetbal: de orders je te laten vallen in de zestien, tijdrekken etc.. Het helpt voor de punten, maar is niet waar ik graag naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Coltrui schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:56:
[...]

Dat weet ik wel zeker :P Maar dan nog mag ik me er toch wel aan storen? Ik vergelijk het met voetbal: de orders je te laten vallen in de zestien, tijdrekken etc.. Het helpt voor de punten, maar is niet waar ik graag naar kijk.
Ja natuurlijk wel, maar bij wielrennen is het vooral veel profiteren van anderen en proberen een ander zoveel mogelijk vuil werk op te laten knappen. Vind het raar dat je je daar aan stoort. Dat doet het gros van de renners. Ik zie ook liever een aanvallende coureur als Sagan of Greg, maar die zijn ook uitzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Misschien laat ik me te veel opjutten door de Sporzacommentatoren, maar ik meen toch gewag te kunnen maken van een kentering in het wielrennen - het zogenaamde 'nieuwe wielrennen'. Rijden maar en ophouden met dat gezuig. Finales worden hoe langer hoe ehm... langer. Vroeger kon je er gerust in zijn om na de arbeidsvreugd rustig naar huis te rijden, en je in de zetel te ploffen om de laatste 30km te zien. Tegenwoordig moet je er als toeschouwer al bij zijn op 80 km voor de streep. Massasprints in klassiekers? Nee hoor, dat lijkt wel voorbij. Ze rijden en da's maar goed ook. En in dat opzicht moet je maar eens afstappen van wat het gros van de renners vroeger altijd gedaan heeft naar mijn bescheiden mening. Nogmaals: Gent - Wevelgem is een goed lesje geweest voor Terpstra. Rij je niet mee? Bekijk het maar.

Er is echt een kentering aan de gang.

Edit: om je een idee te geven over hoe Terpstra buiten de Nederlandse bubbel wordt ervaren.

[ Voor 9% gewijzigd door Coltrui op 02-04-2017 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:21
Ik vind dat Terpstra (weeral) te hard wordt aangepakt. In het verleden heeft hij ook al heel mooie dingen laten zien.
Wat moest hij dan doen in die situatie?
-Doorrijden en Gilbert misschien terugpakken?
-Gewoon niet rijden, en stoppen?

Deze situatie is het gevolg van een ploeg die gewoon ijzersterk is. QS heeft met Boonen, Gilbert, Stybar, Trentin én Terpstra allemaal mannen die eigenlijk kopman zouden moeten zijn. Dan is het logisch dat je gaat gokken en linkeballen. Als Boonen daar had gezeten, had hij precies hetzelfde gedaan.
(Ik ben een Belg trouwens)

En Boonen oogt toch wel goed hoor, ik zet hem op nummer 1 voor volgende week.

Sagan lijkt het allemaal wat beu te zijn precies, ik denk dat hij blij gaat zijn als het voorjaar achter de rug is. Hopelijk kan hij zijn plezier opnieuw vinden in de Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Coltrui schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:07:
Misschien laat ik me te veel opjutten door de Sporzacommentatoren, maar ik meen toch gewag te kunnen maken van een kentering in het wielrennen - het zogenaamde 'nieuwe wielrennen'. Rijden maar en ophouden met dat gezuig. Finales worden hoe langer hoe ehm... langer. Vroeger kon je er gerust in zijn om na de arbeidsvreugd rustig naar huis te rijden, en je in de zetel te ploffen om de laatste 30km te zien. Tegenwoordig moet je er als toeschouwer al bij zijn op 80 km voor de streep. Massasprints in klassiekers? Nee hoor, dat lijkt wel voorbij. Ze rijden en da's maar goed ook. En in dat opzicht moet je maar eens afstappen van wat het gros van de renners vroeger altijd gedaan heeft naar mijn bescheiden mening. Nogmaals: Gent - Wevelgem is een goed lesje geweest voor Terpstra. Rij je niet mee? Bekijk het maar.

Er is echt een kentering aan de gang.

Edit: om je een idee te geven over hoe Terpstra buiten de Nederlandse bubbel wordt ervaren.
Ik zie in ieder geval liever vroege ontsnappers beloond worden voor hun noeste arbeid dan favorieten die in een peletonzetel zitten door het werk van hun knechten en dan in de laatste kilometer een massasprintje doen. Als het wielrennen niet heroïsch is, dan is het niet leuk meer.
Anton.net schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:14:
Ik vind dat Terpstra (weeral) te hard wordt aangepakt. In het verleden heeft hij ook al heel mooie dingen laten zien.
[...]
Ik heb geen algemene mening over hem, maar ik zie hier ook niet in wat hij anders had moeten doen.

[ Voor 14% gewijzigd door YellowOnline op 02-04-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Als je niet beter kan en je opgedragen wordt om stoorzender te spelen, prima, alle begrip daarvoor. Maar dan na kilometers lanterfanten een paar honderd meter voor de finish uit het wiel van het werkvolk proberen kruipen om de tweede plaats te pakken, is als een bal niet teruggooien naar een tegenstander die hem buitenwerkte om een gekwetste teammaat van je te laten verzorgen. En het wordt helemaal pijnlijk als je dan nog geklopt wordt door degene die de kilometers gevreten heeft.

Snap het hele 'dat is toch altijd zo geweest!' verhaal wel, maar dat is echt geen goed argument.

[ Voor 9% gewijzigd door Coltrui op 02-04-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anton.net schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:14:
In dit geval kon hij niet veel anders, maar ik lees/hoor vaker dat Terpstra geen graag geziene gast is in het peloton omdat hij zo'n wielenzuiger is.
Tja, en met zo'n manier van koersen word je ook geen publiekslieveling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:17
Laten we het beestje bij de naam noemen: Terpstra is gewoon een vuile rat.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoffa op 02-04-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Misschien is het mijn Oranje bril, maar ik vind het als kijker niet zo'n probleem als er een paar renners bijzitten die graag op die manier gokken. Dat het je minder populair maakt in het peloton moet je dan accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Stoffa schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:12:
Laten we het beestje bij de naam noemen: Terpstra is gewoon een vuile rat.
Die wel even Parijs-Roubaix heeft gewonnen.

Regel nr. 1 van wielrennen: eet eerst het bord van een ander leeg voor je aan je eigen begint.
Wat een gezeik op Terpstra. Als ie heeft lopen spugen keur ik dat wel af uiteraard.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:17
LuPo schreef op maandag 3 april 2017 @ 07:56:
[...]

Die wel even Parijs-Roubaix heeft gewonnen.

Regel nr. 1 van wielrennen: eet eerst het bord van een ander leeg voor je aan je eigen begint.
Wat een gezeik op Terpstra. Als ie heeft lopen spugen keur ik dat wel af uiteraard.
Het een sluit het ander niet uit ;)
Ik heb zelf ook geen hekel aan Terpstra hoor; hij heeft simpelweg niet de absolute klasse van sommige andere renners, en dan geldt "wie niet sterk is moet slim zijn".

Alkeen jammer dat hij zich met zijn rattengedrag ook niet al te vaak weet te belonen.
Pagina: 1 ... 25 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21