Vraag die toeschouwers 1€ pp en je hebt direct geld genoeg om de hele berg te bezetten met nadars...Dennism schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 19:40:
[...]
Geen idee hoe waar, maar op de NOS hadden ze het op gegeven moment over geruchten dat er een miljoen+ aan toeschouwers op de berg zou staan.....
Of gewoon een draadje spannen. Hoeft niet eens 220, 48 V is genoeg. Voor dit soort types zijn veterinaire middelen bedoeld.
Gezien het geld dat ASO schept kan dat er best uit eigen zak vanaf ...Tarkin schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 20:05:
[...]
Vraag die toeschouwers 1€ pp en je hebt direct geld genoeg om de hele berg te bezetten met nadars...
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Prachtig, Pogačar! Ik telde juichend de seconden mee af, maar tegen het einde had ik het ook mooi gevonden als Carapaz had gewonnen.
Er is ontzettend hard gereden gisteren, niet alleen door Pogi. Evenepoel is dan blijkbaar toch een klimmer, want die reed gisteren de zevende tijd ooit op Alpe d'Huez. Del Toro rijdt even snel als Riis in 1995. Verder op de ranglijst allertijden sinds gisteren:
Mattias Skjelmose 13e
Paul Seixas 14e
Lenny Martinez 20e
Richard Carapaz 22e
Mattias Skjelmose 13e
Paul Seixas 14e
Lenny Martinez 20e
Richard Carapaz 22e
Eindelijk wat zuivere tijden (hoop ik toch) in de top 10 stand.zacht schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 08:58:
Er is ontzettend hard gereden gisteren, niet alleen door Pogi. Evenepoel is dan blijkbaar toch een klimmer, want die reed gisteren de zevende tijd ooit op Alpe d'Huez. Del Toro rijdt even snel als Riis in 1995. Verder op de ranglijst allertijden sinds gisteren:
Mattias Skjelmose 13e
Paul Seixas 14e
Lenny Martinez 20e
Richard Carapaz 22e
Het gaat gewoon ook echt sneller tegenwoordig. Ayuso had gisteren een off-day t.o.v. de andere klassementsrenners, hij verloor dik zes minuten op Pogi. En toch reed hij dezelfde klimtijd als die waarmee Pidcock de etappe won in 2022.RigolleM schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 09:14:
[...]
Eindelijk wat zuivere tijden (hoop ik toch) in de top 10 stand.
Even wat context:zacht schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 08:58:
Mattias Skjelmose 13e
Paul Seixas 14e
Lenny Martinez 20e
Richard Carapaz 22e
- Pantani’s fiets was 8.5-9 kg. Dat scheelt tov 6.8 kg al snel 1-1.30
- Pantanti (et al) reden met enorm trage banden. Die hadden - per band - een rolweerstand van 15-20 watt. Een moderne Conti of Pirelli zit rond de 8-9 watt.
- Pantani et al reden met flapperende shirtjes ipv snelpakken. Met 23 km/h scheelt dat ook weer een paar watts.
Het wordt altijd zo absoluut vergeleken, maar dan mis je 31 jaar aan materiaal ontwikkeling.
Ik denk dat je het gewicht overdrijft: https://road.cc/content/feature/pantanis-1998-bianchi-vs-pogacars-2024-colnago-309423Requiem19 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 10:44:
[...]
Even wat context:
- Pantanti (et al) reden met enorm trage banden. Die hadden - per band - een rolweerstand van 15-20 watt. Een moderne Conti of Pirelli zit rond de 8-9 watt.
- Pantani et al reden met flapperende shirtjes ipv snelpakken. Met 23 km/h scheelt dat ook weer een paar watts.
Het wordt altijd zo absoluut vergeleken, maar dan mis je 31 jaar aan materiaal ontwikkeling.
Die oren van Pantani scheelden ook al een paar Watt. Je kunt het idd niet echt heel goed vergelijken. Persoonlijk denk ik dat de ontwikkeling van o.a. training, voeding en materiaal de voordelen van de doping destijds wel evenaren.Requiem19 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 10:44:
[...]
Even wat context:
De shirtjes zaten toen al best strak, niet als een snelpak van vandaag maar flapperend was het ook niet echt. En die rolweerstand, heb je daar gegevens van de test? Het was toen wel een stukje rustiger op de weg en ze kregen meer ruimte dan nu van de toeschouwers. Leuk om weer terug te zien.
Hoeveel km koers was er toen al geweest ?
Toen aten renners nog geen 60 gram koolhydraten per uur. Ja ze hadden doping, maar hoe je dat allemaal vergelijkt , kan het gewoon niet meer dan dat deze records er allemaal aangaan. Laatste 5 jaar zijn er zo bizar veel stappen gemaakt. Mooi om te zien
Toen aten renners nog geen 60 gram koolhydraten per uur. Ja ze hadden doping, maar hoe je dat allemaal vergelijkt , kan het gewoon niet meer dan dat deze records er allemaal aangaan. Laatste 5 jaar zijn er zo bizar veel stappen gemaakt. Mooi om te zien
Wel even het goede jaar pakken…. 1995 is zijn 36:50 ADH record.La1974 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 11:01:
[...]
Ik denk dat je het gewicht overdrijft: https://road.cc/content/feature/pantanis-1998-bianchi-vs-pogacars-2024-colnago-309423
https://medium.com/@pmapi...st-of-doping-1a591e2d074d
Obv rolweerstand, fietsgewicht, CdA waarde deed Pantani 7.8 w/kg. Pogacar gisteren zat gecalculeerd op 7.1 w/kg.Yet this simplicity hides a structural flaw when comparing across eras: it treats the bicycle itself as irrelevant. In 1995, Pantani was riding a machine of roughly 9.1 kilograms.
All time beste klim prestaties met materieel meegenomen:
[ Voor 13% gewijzigd door Requiem19 op 25-07-2026 13:07 ]
Klopt dat? In mijn hoofd reed Pantani de Tour van 1995 op een titanium fiets. Het genoemde gewicht van 9,1kg duid voor mij op een stalen fiets.
Benieuwd wat vandaag gaat brengen.
Benieuwd wat vandaag gaat brengen.
Wat een suggestieve en (al dan niet onterecht) oordelende laatste kolom.Requiem19 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 13:02:
[...]
Wel even het goede jaar pakken…. 1995 is zijn 36:50 ADH record.
https://medium.com/@pmapi...st-of-doping-1a591e2d074d
[...]
Obv rolweerstand, fietsgewicht, CdA waarde deed Pantani 7.8 w/kg. Pogacar gisteren zat gecalculeerd op 7.1 w/kg.
All time beste klim prestaties met materieel meegenomen: [Afbeelding]
Y is vziw een rijder met een positieve test. Wat vind je er suggestief aan?zacht schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:07:
[...]
Wat een suggestieve en (al dan niet onterecht) oordelende laatste kolom.
Nou ja de meeste zijn wel gewoon gepakt geweest. Alleen Contador is niet op pure epo/bloeddoping/... gepakt.zacht schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:07:
[...]
Wat een suggestieve en (al dan niet onterecht) oordelende laatste kolom.
Indurain kan je ook gewoon als ja bestempelen.
Het zou mijn inziens vreemd geweest zijn als Pogi dit record niet gepakt had. Die gozer is toch gewoon moker goed. Lijkt mij veruit de beste renner all-time in een tijd dat zowel materiaal, voeding als training veel verder geoptimaliseerd zijn.
Dan ook nog een korte etappe en ideaal koersverloop (vluchters 3 minuten vooruit) en ontzettend gedreven Pogi om te winnen op de drukst bezochte en historische klim. Qua motivatie ook sky-high.
Dan ook nog een korte etappe en ideaal koersverloop (vluchters 3 minuten vooruit) en ontzettend gedreven Pogi om te winnen op de drukst bezochte en historische klim. Qua motivatie ook sky-high.
Het enige wat m.i. suggestief zou kunnen zijn is of die kolom gaat over of ze ooit gepakt zijn of dat ze gepakt zijn / de stalen hertest zijn die expliciet bij die specifieke prestatie afgenomen zijn. Iemand die ooit doping gepakt heeft hoeft natuurlijk immers niet iedere prestatie 'strak van de dope' gedaan te hebben. Ook al kan je daar in dit soort gevallen waarschijnlijk wel vanuit gaan dat de beste prestaties dat wel zijn bij de mensen waar een Y staat.Requiem19 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:13:
[...]
Y is vziw een rijder met een positieve test. Wat vind je er suggestief aan?
Verkeerd
[ Voor 100% gewijzigd door Kluus op 25-07-2026 14:39 ]
Niet zo zeer de Y's, dat is duidelijk, maar wel het onderscheid tussen de N's, de *'s en zelfs een '?'. Maak er dan allemaal N's van (onschuldig tot het tegendeel bewezen is) of ?'s (we weten het niet).Requiem19 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:13:
[...]
Y is vziw een rijder met een positieve test. Wat vind je er suggestief aan?
Mazzel met dat vangnet zeg.... Man man man, wat een afdaling van Kuss.
Kuss bezwijkt onder de druk van Carapaz en valt 2 keer…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Schol echt niks of die ging de afzink inDennism schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:24:
Mazzel met dat vangnet zeg.... Man man man, wat een afdaling van Kuss.
Kijken of Pogi zo nog weer een minuut in een kilometer dicht gaat rijden
Zou zomaar kunnen, is best nog steilDennism schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:25:
Kijken of Pogi zo nog weer een minuut in een kilometer dicht gaat rijden
Poh echt klote en zo onnodig maarja. Blij dat er een vangnet hing bij val 2…PatrickC schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:24:
Kuss bezwijkt onder de druk van Carapaz en valt 2 keer…
Edit: wat een vette etappe, zit hier tv france te kijken op het grote scherm op de camping, zonder geluid, maar commentaar is niet nodig.
[ Voor 23% gewijzigd door Kluus op 25-07-2026 16:32 ]
Hij zou er over dat kleine muurtje schieten poeh,
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ondanks die dominantie van Pogacar de laatste jaren. Blijft wel een fantastische kerel zeg
Met de aanname dat ze allemaal die klim alleen hebben gereden zeker? Anders kan je ze toch niet vergelijken? En de aanname dat een renner in de derde week nog net zo veel weegt als aan de start (wat zeker voor 2010 niet zo was)? Dan zijn die W/kg schattingen toch maar een natte vinger, ook al presenteren die met twee decimalen?Requiem19 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 13:02:
[...]
All time beste klim prestaties met materieel meegenomen: [Afbeelding]
(Wat is het verschil tussen een N en een * in de doping kolom?)
Zoals het artikel zelf al zegt:TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:07:
[...]
Met de aanname dat ze allemaal die klim alleen hebben gereden zeker? Anders kan je ze toch niet vergelijken? En de aanname dat een renner in de derde week nog net zo veel weegt als aan de start (wat zeker voor 2010 niet zo was)? Dan zijn die W/kg schattingen toch maar een natte vinger, ook al presenteren die met twee decimalen?
(Wat is het verschil tussen een N en een * in de doping kolom?)
In de moderne tijden zijn er meer tools. Naast de VAM formule (die verfijnd zijn tov de originele Ferrari formule), benchmarken ze obv rijders die hun power data delen, corrigeren ze voor tegen/mee wind, draft.None of these numbers is exact. They depend on estimates of rider weight, bike mass, gradient, speed, air density, and rolling resistance. Realistic uncertainty bands are on the order of ±0.1–0.2 W/kg. But within those bands, the relative hierarchy is robust: the 1990s and 2000s strongmen remain clustered at the very top of the historical power-to-weight spectrum.
In deze podcast wordt het goed toegelicht door Ozols:
https://podcasts.apple.co...9?l=en-GB&i=1000747197899
(Ps; waarom is gewichtsverlies relevant in een ronde? Überhaupt het gewicht van een renner is een schatting. Zie MvdP’s onjuiste 75 kg op PCS).
Als ze op twee decimalen precisie W/kg pretenderen te kunnen schatten, is de kg factor toch zeer relevant?
Maar dat maakt bij gebruik van doping ook niet zo veel uit. Als je in de winter vol doping traint. Dan tijdens het seizoen niets, dan heb je daar alsnog zo ontzettend veel voordeel van. Daarom zou wat mij betreft ook iedere doping schorsing voor het leven moeten zijn.Dennism schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:22:
[...]
Het enige wat m.i. suggestief zou kunnen zijn is of die kolom gaat over of ze ooit gepakt zijn of dat ze gepakt zijn / de stalen hertest zijn die expliciet bij die specifieke prestatie afgenomen zijn. Iemand die ooit doping gepakt heeft hoeft natuurlijk immers niet iedere prestatie 'strak van de dope' gedaan te hebben. Ook al kan je daar in dit soort gevallen waarschijnlijk wel vanuit gaan dat de beste prestaties dat wel zijn bij de mensen waar een Y staat.
Anyway. Blij dat we deze laatste week toch een week vol interessante ritten hebben gehad. GC eigenlijk al voor de Tour bepaald, maar wat zijn rijders als Carapaz toch een aanwinst voor dit peloton. Vanavond nog een lekker toetje.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Las ergens dat Pogi en Vingegaard zo'n 80 controles ontvangen per jaar, en dan nog hun whereabouts opgeven.Phydomir schreef op zondag 26 juli 2026 @ 08:03:
Maar dat maakt bij gebruik van doping ook niet zo veel uit. Als je in de winter vol doping traint. Dan tijdens het seizoen niets, dan heb je daar alsnog zo ontzettend veel voordeel van. Daarom zou wat mij betreft ook iedere doping schorsing voor het leven moeten zijn.
Begrijp alleen niet waarom we het iedere Tour weer over doping insinuaties moeten hebben, zo vermoeiend. Krijg RTL Boulevard en Story-vibes bij deze "discussies".
Del Toro op meer dan een minuut en het is vollebak koers. Gaat die niet alsnog zijn witte trui en podiumplek verliezen?
[ Voor 106% gewijzigd door Jebus4life op 26-07-2026 19:25 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Tijden zijn vastgelegd al. Eindstand is bekend.Jebus4life schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:21:
Del Toro op meer dan een minuut en het is vollebak koers. Gaat die niet alsnog zijn witte trui en podiumplek verliezen?
Prachtige koers wel weer
Belachelijk trouwens - Maar alsof de Fransen geen reden gaan zoeken op Seixas nog in het wit én op het podium te hijsenChelseamarre123 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:24:
[...]
Tijden zijn vastgelegd al. Eindstand is bekend.
Prachtige koers wel weer
Wat een geweldige etappe is dit toch geworden in die paar jaar dat hij bestaat. Echt een prachtig slot van de grootste ronde van de kalender.
Ik vind dit net goed, geen onnodig risico pakken. En ook gezien de hoeveelheid aan lekke banden dat er vallen op dat stads parcours logische beslissing.Jebus4life schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:25:
[...]
Belachelijk trouwens - Maar alsof de Fransen geen reden gaan zoeken op Seixas nog in het wit én op het podium te hijsen
Dus in een sprintetappe moeten de klassementsrenners en hun ploegen risico's nemen om vooraan te zitten in de slotkilometers want dat is de Tour. We laten renners tegen snelheden van 90 per uur cols afknallen op toch maar elke meter te kunnen optimaliseren. Bij 40 graden kunnen we at most een parcours een kilometer of 30 inkorten.Chelseamarre123 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:28:
[...]
Ik vind dit net goed, geen onnodig risico pakken. En ook gezien de hoeveelheid aan lekke banden dat er vallen op dat stads parcours logische beslissing.
Maar laten we op eer droge, frisse dag op klassiek parcours waar je nog (grote) tijdsverschillen kan creëren gaan we beslissen "we gaan toch geen risico's meer nemen met oog op de veiligheid".
De absurditeit totaal maar dan ook totaal voorbij... De mensen die dit vinden en dit beslissen hebben hun prioriteiten totáál achterstevoren
[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 26-07-2026 19:35 ]
Finish is te ver van de beklimming dit jaar voor Pogacar en van der Poel. Wordt toch een sprinters overwinning denk ik.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Die sprinters zijn toch meer moe en de knechten zijn al bijna weg nog voor de klim. Ik verwacht een elitegroepje.PatrickC schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:36:
Finish is te ver van de beklimming dit jaar voor Pogacar en van der Poel. Wordt toch een sprinters overwinning denk ik.
Als je ziet hoe snel ze uiteindelijk bij gehaald worden… de renners zijn nog behoorlijk fris. Er zal vast nog iemand proberen te ontsnappen maar waarschijnlijk tevergeefs.PatrickC schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:36:
Dit moet na de F1-start toch wel de grootste verbetering van de TdF zijn; geen saaie Champagne rit meer. Op Eurosport zeiden ze; iedere Tour mag wel 15x deze Montmarte etappe bevatten.
En daar gaan ze weer. Blijf het wel mooi vinden dat Pogacar gewoon denkt “fuck it, ik doe mee.” Zelfde als vorig jaar.
[ Voor 71% gewijzigd door tiswat op 26-07-2026 19:44 ]
enchion schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:48:
Motor anyone ???
Organisatie bepaalt de uitkomst ofzo ???
Idd, dit is echt mooi weer, net als vorig jaar.Ypuh schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:40:
Dit moet na de F1-start toch wel de grootste verbetering van de TdF zijn; geen saaie Champagne rit meer. Op Eurosport zeiden ze; iedere Tour mag wel 15x deze Montmarte etappe bevatten.
Weet niet of ik fan ben van die extra 4 kilometer though.
Ze zeiden het wel goed, twee klassiekermannen, en dat is deze etappe zo wel. Klassiekerrijden.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Prachtig dit… van der Poel weet natuurlijk dat Philipsen er ook nog achter zit…
Van der Poel heeft nog wat extra denk iktiswat schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:51:
Gaat denk ik een massa sprint worden.
Zenuwslopend.
nggyu nglyd
Pedersen zit prima, laat Cofidis gewoon rijden.
Ja? Nee? Ja?
nggyu nglyd
Wauw op het tandvlees
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ook wel mooi dat Pogi het MVdP ook echt lijkt te gunnen met die laatste beurt.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:52
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Moest even de herhaling zien om het te geloven.. geweldig
Pfha, wat een finish. Waanzin
Geweldige zege. Superfinale
Fantastische etappe
If you can see, look. If you can look, observe
Mooi dat Philipsen het MvdP ook echt gunt, mooie finish
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ongelofelijk! Wat een sportief hoogtepunt. Heb denk ik nog nooit zulke mooie sport gezien. Ongehoord goed!!!
HELD mijn GOD
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Toch wel een top 5 Tour fragment ooit… van der Poel die de beste renner ter wereld eraf rijdt en een groep met top sprinters achter zich houdt. Wat een fenomeen!
Ik zat het Welsh commentaar te kijken (enige op publieke tv hier) en moest dus even goed kijken wie wie was, zeker omdat Philipsen juichte
VdP
VdP
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wat een finish, stond te schreeuwen naar de tv.
En wat een held is Pogacar, hoe hij MvdP hielp. Die is deze tour wel in mijn aanzien gestegen.
En wat een held is Pogacar, hoe hij MvdP hielp. Die is deze tour wel in mijn aanzien gestegen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Wat is hij diep gegaan zeg, ziet er nogal slecht uit.
1 van zijn mooiste zeges denk ik
1 van zijn mooiste zeges denk ik
Ongeveer de mooiste finish die ik ooit gezien heb in Parijs.
Circuit is wmb precies goed uitgemeten.
Circuit is wmb precies goed uitgemeten.
[ Voor 27% gewijzigd door enchion op 26-07-2026 20:02 ]
How do you save a random generator ?
Wat een rit weer, echt een affiche weer. 1-2tje ook nog met Philipsen. Pedersen toch ook weer mooi erbij.
Ik denk dat vdP aan het infuus mag, wat is díe diep gegaan zeg! Chapeau en petje af voor deze TOP prestatie.
Ben echt wel benieuwd naar de interviews nu. Kijk of MvdP nog net zo fris te krijgen is als Pogi na een zege
Maar dat is toch al heel lang zo? Tijden liggen vast 2 of 3 (dacht 3) rondjes voor het einde.Jebus4life schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:25:
[...]
Belachelijk trouwens - Maar alsof de Fransen geen reden gaan zoeken op Seixas nog in het wit én op het podium te hijsen
Lang leven de NOS. Die gaan gewoon de uitzending stoppen op het hoogtepunt.Dennism schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:06:
Ben echt wel benieuwd naar de interviews nu. Kijk of MvdP nog net zo fris te krijgen is als Pogi na een zege
Kijk online bij de NOS, en hij heeft het officiële interview voor de Tour al gegeven (het Engelstalige). Zag er behoorlijk moe uit, maar kwam toch best goed uit zijn woorden nog. Legde het spreekwoord "het komt uit je tenen" nog even uit in het EngelsDennism schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:06:
Heerlijke etappe. Tijd voor meer van dit soort criterium achtige world tour wedstrijden. Kilometer of 80 op een omloop van zo'n 10k door een stad. Twee uur lang vol knallen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ook even @mathy_ toen ze begonnen over 8 uur journaal ben ik direct naar Eurosport gegaan. En moet eerlijk zeggen, die gooien er tenmiste niet direct reclame inautje schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:08:
[...]
Kijk online bij de NOS, en hij heeft het officiële interview voor de Tour al gegeven (het Engelstalige). Zag er behoorlijk moe uit, maar kwam toch best goed uit zijn woorden nog. Legde het spreekwoord "het komt uit je tenen" nog even uit in het Engels.
En ja, goed interview wel met de 'Dutch saying'
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 26-07-2026 20:10 ]
En waar het vandaan kwam, het waren niet z'n tenen.autje schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:08:
[...]
Kijk online bij de NOS, en hij heeft het officiële interview voor de Tour al gegeven (het Engelstalige). Zag er behoorlijk moe uit, maar kwam toch best goed uit zijn woorden nog. Legde het spreekwoord "het komt uit je tenen" nog even uit in het Engels.
nggyu nglyd
Ook wel logisch, anders krijg je een heel rare koers. Mensen die niet meer willen rijden enzo om geen risico te nemen. Nu krijg je gewoon koers met alle grote namen die er vol voor gaan.TheekAzzaBreek schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:06:
[...]
Maar dat is toch al heel lang zo? Tijden liggen vast 2 of 3 (dacht 3) rondjes voor het einde.
Wat een renner! Niet alleen ongelofelijk sterk, maar ook heel bijzonder hoe diep hij kan gaan.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Pff, keek iets uitgesteld maar ongekend die laatste 800 meter zeg. Niet vaak dat ik niet op de bank blijf zitten tijdens het kijken van sport en dan te zien dat ie het nét haalt. 
Yup, je kunt zeggen en vinden wat je wilt van de dominantie van Pogacar die het saai maakt. Maar prachtig om te zien dat hij gewoon zijn kopbeurten is blijven doen ondanks dat hij een sprint op het vlakke 9/10 keer niet gaat winnen van Van Der Poel. De meeste andere renners in deze situatie hadden ofwel geprobeerd de ander te lossen of alleen maar in het wiel blijven zitten met zoals we al vaker hebben gezien deze tour met als gevolg dat je beide de grote groep niet voor blijft.M@cer schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:00:
Wat een fantastische overwinning zeg. Inderdaad een top-5 momentje, dat hebben we al een tijd niet meer gezien van MvdP.
100% mogelijk gemaakt door Pogacar. Ondanks z'n dominantie en dat aankomsten bergop daardoor niet leuk meer zijn, is het toch ook een sierraad voor de sport. Heeft zowel del Toro, Evenepoel als van der Poel aan een etappe geholpen deze Tour.
Ook props voor Decathlon dat ze het met de hele ploeg nog terug probeerde te halen voor Kooij.
100% mogelijk gemaakt door Pogacar. Ondanks z'n dominantie en dat aankomsten bergop daardoor niet leuk meer zijn, is het toch ook een sierraad voor de sport. Heeft zowel del Toro, Evenepoel als van der Poel aan een etappe geholpen deze Tour.
Ook props voor Decathlon dat ze het met de hele ploeg nog terug probeerde te halen voor Kooij.
Denk dat Pogacar nog meer geniet van een etappe als vandaag dan wanneer hij alleen aankomt op Alpe D'huez, een duel met een andere grootheid. Beide bleven rijden, niet pokeren. Ik had wel het idee dat Philipsen de laatste meters "inhield"? Geen idee of hij het anders had gehaald maar hij jumpte ook niet en keek alleen naar Pedersen en vdPoel.
Ik was altijd voorstanders van de optocht met sprint omdat dat een beetje traditie was maar dit is toch wel gaaf, helemaal nu de finish iets verder na de top ligt en sprinters een kans hebben.
Ik was altijd voorstanders van de optocht met sprint omdat dat een beetje traditie was maar dit is toch wel gaaf, helemaal nu de finish iets verder na de top ligt en sprinters een kans hebben.
Only fools are enslaved by time and space.
Philipsen was overduidelijk de backup van Alpecin. Hij hield inderdaad in toen hij zag dat het goed was.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Erg sterk gereden van Philipsen ook… had ‘m denk ik ook kunnen winnen, maar ‘controleerde’. Uiteindelijk worden ze ‘gewoon’ 1-2 op de Champs-Élysées.
Inderdaad… zonder Pogacar had van der Poel deze etappe niet gewonnen. Doet hij toch nog iets terug voor die tijdrit winst in Zwitserland toen hij op minder dan een seconde Mathieu nog versloeg.Ypuh schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:27:
Wat een fantastische overwinning zeg. Inderdaad een top-5 momentje, dat hebben we al een tijd niet meer gezien van MvdP.
En Pogacar vertelt nog even doodleuk op het podium dat hij de laatste dagen ziek is geweest? Hoe dan?
Man wat een einde zeg, heerlijk!
BlaBlaBla
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21