Informaticus of vakkundig Googler?
Nou, inderdaad zeg. Duur cadeautje wel, ben benieuwd wat de gedachte daarachter was?Exocet schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:42:
Pogi laat hem winnen...
Zeker met de "35" in het achterhoofd...
Informaticus of vakkundig Googler?
Pogi deed meer moeite om del toro 3e te laten worden dan echt voor etappe winst te gaan.
Valt tegen. Ook hier zijn er (spijtig genoeg) veel haters. De voorbije dagen moest hij volgens veel van die mensen knechten voor Lipowitz en nu is de enige reden dat hij wint omdat Pogacar zijn best niet deed. Ik heb er zelfs zien zeggen dat dit geen echte bergrit wasmavaros schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:08:
Onze zuiderburen zijn vandaag weer dolgelukkig.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:52
Het overleg was niet raar. Door het uitvallen van Vingegaard kwam er een scenario wat mijn van te voren echt niet had besproken.Exocet schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:05:
[...]
Hahaha, goed?
Hij is buitenaards, zat op zijn gemak een zware klim te doen, constant aan het overleggen en inhouden om del Toro te helpen.
Geeft ook wel aan hoe ver men tactisch uitdenkt.
Buitenaards.. ja zo kun je het noemen, maar ik vind uae en Pogacar tactisch ook veel en veel sterker. Het totaalpakket klopt waardoor je deze tour een overmacht ziet.
- tweakduke
De haat valt mij ook op. Ik vind het zo ver een leuke tour.Horla schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:10:
[...]
Valt tegen. Ook hier zijn er (spijtig genoeg) veel haters. De voorbije dagen moest hij volgens veel van die mensen knechten voor Lipowitz en nu is de enige reden dat hij wint omdat Pogacar zijn best niet deed. Ik heb er zelfs zien zeggen dat dit geen echte bergrit was
Hoop alleen nog op een succesvolle ontsnapping
Ik heb het mij ook afgevraagd. Hij was volgens mij nochtans mee met de vlucht maar er is er bij de eerste helling afgereden.Dennism schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:45:
Wat is er trouwens met Bernal gebeurt, heb de laatste paar dagen niet kunnen volgen omdat ik op de Zwarte Cross was, maar die zakt er vandaag echt helemaal doorheen. Slechte dag of gewoon laten lopen in de hoop op meer vrijheid de komende week?
Tjah, degene die dat beweren moeten dan maar zelf met hun dikke reet de rit even afwerkenHorla schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:10:
[...]
Valt tegen. Ook hier zijn er (spijtig genoeg) veel haters. De voorbije dagen moest hij volgens veel van die mensen knechten voor Lipowitz en nu is de enige reden dat hij wint omdat Pogacar zijn best niet deed. Ik heb er zelfs zien zeggen dat dit geen echte bergrit was
Ontopic, jammer voor Vingegaard. ASO maakt ook echt wel geen al te beste beurt qua organisatie (accommodatie, veiligheid parcours, wedstrijdbeelden, ...).
Een ding is zeker. VLAB moet hard aan de bak voor de toekomst. Een goede sponsor binnenhalen en toekomstige klassementrenner voor de komende vijf jaar.
Mijn god. 4100hm met 4 gecategoriseerde klimmen.Horla schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:10:
[...]
Ja, de sprint is gegund, maar je moet er zitten om kans te maken op de overwinning. Ja, je moet een beetje 'geluk' hebben met het uitvallen van concurrenten. En ja, je moet profiteren van de situatie die ontstaat (podiumkansen del Toro).
Volgens mij heeft Evenepoel alles goed gedaan. Arensman won vorig jaar ook zo'n rit, en S.Yates won zo de hele Giro.
[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 20-07-2026 16:13 ]
Nee, heb dat gevoel totaal niet. Dit wordt zo vaak geroepen; ook bij mannen als Max Verstappen en Mathieu van der Poel, dat als het even tegen zit dat ze maar moeten gaan stoppen.Pasteis schreef op maandag 20 juli 2026 @ 05:25:
Zijn er meer mensen die ook het gevoel hebben dat dit zomaar de laatste tour was van Vindegaard? Hij liet immers al eens doorschemeren dat hij niet nog 5 jaar door zou gaan en volgens mij kraakt en piept zijn motivatie. Ik zijn vrouw heeft daarnaast nog een rol natuurlijk. Deze nieuwe blessure kan de boel in stroomversnelling raken.
Een ding is zeker. VLAB moet hard aan de bak voor de toekomst. Een goede sponsor binnenhalen en toekomstige klassementrenner voor de komende vijf jaar.
Vingegaard heeft 5 miljoen redenen om door te gaan; en volgens mij is het nog steeds een soort betaalde hobby (een extreem veeleisende, dat wel). Bij dit soort gasten vraag ik me ook af wat ze moeten na hun carriere? Ik zie in Vingegaard of vdP geen toekomstig ploegleider of analist, en ik zie ze ook niet de rest van hun leven op het strand liggen of een eigen fietsenzaak/koffietent beginnen.
Heb ook absoluut niet het idee dat het piept en kraakt in Vingegaard zijn motivatie; hij heeft dit jaar 10 ritzeges en alle meerdaagse rondes gewonnen waar hij aan meedeed (3) en het jaar is amper halverwege.
Ik roep het niet uit het wild, maar Vingegaard heeft zelf ook al aangegeven dat hij niet meer zichzelf over 5 jaar ziet fietsen. Jonas Vingegaard over zijn toekomst in de koers: stopt na zijn 30e.Ypuh schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:28:
[...]
Nee, heb dat gevoel totaal niet. Dit wordt zo vaak geroepen; ook bij mannen als Max Verstappen en Mathieu van der Poel, dat als het even tegen zit dat ze maar moeten gaan stoppen.
[...]
Heb ook absoluut niet het idee dat het piept en kraakt in Vingegaard zijn motivatie; hij heeft dit jaar 10 ritzeges en alle meerdaagse rondes gewonnen waar hij aan meedeed (3) en het jaar is amper halverwege.
Ik heb ook ergens eens gelezen dat zijn vrouw in het verleden kritisch is geweest en druk heeft uitgeoefend in het belang van familie (overigens waar hij zichzelf ook als familieman ziet). Paar jaar geleden is hij natuurlijk ook zwaar ten val gekomen en hij had dit seizoen al bij VLAB aangegeven niet gelukkig was met de aanpak (waar ze gelukkig naar geluisterd hebben en hij weer tevreden is).
of zijn vrouw er iets mee te maken heb, denk het niet. Beste man is gewoon een tijd geleden zwaar geblesseerd geweest, gaat weer fietsen, bereikt weer een heel goed niveau en valt weer. Hij heeft ook gewoon kinderen, gezin, gaf in een interview aan dat hij ook gewoon thuis wilt zijn om bijvoorbeeld een keuken te verbouwen haha. Hoogtestages in de hoeveelheid die ze nu doen zag die niet meer zitten. Zal gewoon een stukje motivatie zijn.Pasteis schreef op maandag 20 juli 2026 @ 05:25:
Zijn er meer mensen die ook het gevoel hebben dat dit zomaar de laatste tour was van Vindegaard? Hij liet immers al eens doorschemeren dat hij niet nog 5 jaar door zou gaan en volgens mij kraakt en piept zijn motivatie. Ik zijn vrouw heeft daarnaast nog een rol natuurlijk. Deze nieuwe blessure kan de boel in stroomversnelling raken.
Een ding is zeker. VLAB moet hard aan de bak voor de toekomst. Een goede sponsor binnenhalen en toekomstige klassementrenner voor de komende vijf
Tiesj Benoot was ook weggegaan bij Visma, heeft een zware rugoperatie gehad en trapt nu zijn beste waardes ooit gaf die in een interview aan. Het plezier was weer terug na al die jaren ''strict'' van Visma.
En ja, ik denk dat de aanpak zelf heel erg goed is, maar je moet daar wel de persoon voor zijn. Dat wegen en afmeten van je eten, de hoogtestages etc. Maar ik weet het niet bij Visma. Ze hebben alles opzij gezet qua budget om Wout en Jonas te houden. Maar een echte sprinter hebben ze nu niet, een klassement man hebben ze nu nog in Jonas, die niet lang doorgaat. Sepp Kuss trapt ook niet mee met de mannen (ik dacht een tijd geleden tijdens die Vuelta dat hij wel eens opvolger kon worden) Simon Yates is abrupt gestopt bij Visma, Kooij is weg bij Visma en 1e tour daarmee wint die een etappe en is die een paar x goed dichtbij gekomen.
Geen idee of ze een beetje hun ruitjes ingooien zelf, maar ze kunnen flink aan de bak om over 2-3 jaar nog relevant te zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door dfbt op 20-07-2026 08:50 ]
Vergeet ook mannen als Brennan en Piganzoli niet. Volgens mij hebben ze best wat jonge gasten die nu al goed zijn en nog flink kunnen groeien.dfbt schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:44:
[...]
of zijn vrouw er iets mee te maken heb, denk het niet. Beste man is gewoon een tijd geleden zwaar geblesseerd geweest, gaat weer fietsen, bereikt weer een heel goed niveau en valt weer. Hij heeft ook gewoon kinderen, gezin, gaf in een interview aan dat hij ook gewoon thuis wilt zijn om bijvoorbeeld een keuken te verbouwen haha. Hoogtestages in de hoeveelheid die ze nu doen zag die niet meer zitten. Zal gewoon een stukje motivatie zijn.
Tiesj Benoot was ook weggegaan bij Visma, heeft een zware rugoperatie gehad en trapt nu zijn beste waardes ooit gaf die in een interview aan. Het plezier was weer terug na al die jaren ''strict'' van Visma.
En ja, ik denk dat de aanpak zelf heel erg goed is, maar je moet daar wel de persoon voor zijn. Dat wegen en afmeten van je eten, de hoogtestages etc. Maar ik weet het niet bij Visma. Ze hebben alles opzij gezet qua budget om Wout en Jonas te houden. Maar een echte sprinter hebben ze nu niet, een klassement man hebben ze nu nog in Jonas, die niet lang doorgaat. Sepp Kuss trapt ook niet mee met de mannen (ik dacht een tijd geleden tijdens die Vuelta dat hij wel eens opvolger kon worden) Simon Yates is abrupt gestopt bij Visma, Kooij is weg bij Visma en 1e tour daarmee wint die een etappe en is die een paar x goed dichtbij gekomen.
Geen idee of ze een beetje hun ruitjes ingooien zelf, maar ze kunnen flink aan de bak om over 2-3 jaar nog relevant te zijn.
Dat vind ik op zich dan wel weer grappig want dat idee had ik ook toen hij van Sunweb, waar hij anoniem geen deukjes in pakjes boter reed, naar Visma ging waar hij ineens het plezier in het wielrennen leek terug te hebben. Z'n beste jaren waren toch wel bij Lotto waar hij onbevangen reed.dfbt schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:44:
[...]
Only fools are enslaved by time and space.
Ik lees dat artikel anders:Pasteis schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:35:
[...]
Ik roep het niet uit het wild, maar Vingegaard heeft zelf ook al aangegeven dat hij niet meer zichzelf over 5 jaar ziet fietsen. Jonas Vingegaard over zijn toekomst in de koers: stopt na zijn 30e.
- " zelf ziet Vingegaard het niet zo."
- "Ik heb nog niet alle rittenkoersen van een week gewonnen, wat ook mooi zou zijn om te winnen”
- "er zijn nog steeds enkele grote koersen die ik op zijn minst wil proberen te winnen.”
- "Op dit moment zie ik mezelf niet met pensioen gaan.”
Hij zegt 4x in twee zinnen dat hij nog helemaal niet over stoppen nadenkt. Doorgaan tot z'n 35e (nog 5 seizoenen) is moeilijk te beantwoorden. Als jongens als Seixas, Evenepoel en del Toro zich door blijven ontwikkelen en Vingegaard gaat richting het niveau van Roglic, dan kan ik me voorstellen dat je de offers niet langer maken wilt. Zo lang hij nog vrijwel alles wint waar hij start, kan ik me dat moeilijk voorstellen.
Die valpartij in het Baskenland was echt heftig. Een soort Froome-scenario voorspel ik niet voor Vingegaard, maar ik denk dat in zo'n situatie vrijwel iedereen de eer aan zichzelf zou houden.
En gelijk minder alien.
Hij heeft niet de commitment meer voor de VLAB methode. Wellicht kan het bij een ander team speelser en dan toch hetzelfde niveau halen.
Ik betwijfel het - zodra je een groter gezin krijgt is het bijzonder ingewikkeld om de bizarre hoeveelheid uren en trainingskampen erin te stoppen.
trainingskampen wel, maar er zijn toch genoeg mensen die 40 uur werken? Profs trainen tussen 25-35 uur per week toch?Requiem19 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 18:07:
Vingegaard is dit jaar minder op hoogtestages en trainingskampen geweest. Meer family time.
En gelijk minder alien.
Hij heeft niet de commitment meer voor de VLAB methode. Wellicht kan het bij een ander team speelser en dan toch hetzelfde niveau halen.
Ik betwijfel het - zodra je een groter gezin krijgt is het bijzonder ingewikkeld om de bizarre hoeveelheid uren en trainingskampen erin te stoppen.
Dan thuis met beentjes omhoog
Daarbij hebben dit soort professionele atleten ook nog wel andere verplichtingen naast het trainen.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Denk niet dat geld de primaire drijfveer is. Deze toppers (op Jonas na dan, die hebben ze van de visafslag geplukt) hebben bij wijze van nog nooit een dag gewerkt in hun leven. Ze zijn van kinds af aan bezig geweest om wielerprof te worden.DDX schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:00:
De echte goede krijgen er anders goed voor betaald en kunnen na aantal jaar leuk ervoor met pensioen.
Ik denk dat ze dat ook gewoon het leukste vinden om te doen; en als je daar dan 5 miljoen per jaar voor krijgt (MvdP/Vingegaard, of in geval van Verstappen 50 miljoen), waarom zou je dan eerder stoppen dan nodig?
Een stapje terug naar Uno-X ofzo lijkt me realistischer, maar komop, Vingegaard heeft tot gister letterlijk iedere koers gewonnen die hij gestart is dit jaar
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik begrijp je opmerking niet helemaal. Hij haalt toch nog steeds een zeer hoog niveau? Heeft de Giro, Parijs Nice en Catalonië met twee vingers in de neus gewonnen.Requiem19 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 18:07:
Vingegaard is dit jaar minder op hoogtestages en trainingskampen geweest. Meer family time.
En gelijk minder alien.
En hij is ook al 29 he. Op een bepaald moment stagneert de groei, terwijl zijn jongere concurrenten blijven verbeteren.
De Giro was vs Felix Gall en Jay Hindley.Anton.net schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:57:
[...]
Ik begrijp je opmerking niet helemaal. Hij haalt toch nog steeds een zeer hoog niveau? Heeft de Giro, Parijs Nice en Catalonië met twee vingers in de neus gewonnen.
En hij is ook al 29 he. Op een bepaald moment stagneert de groei, terwijl zijn jongere concurrenten blijven verbeteren.
Ik kijk vooral naar data en zie dat hij deze TdF tot zijn crash minder hard fietste dan in ‘25 en ‘24. Resultaten zijn (nog) meer contextafhankelijk.
Plateau de Beille in ‘24 is nog steeds zijn beste klimprestatie bijvoorbeeld met 6.85 w/kg over 41 minuten. Vorig jaar was het Ventoux met 6.52 over 51 minuten. Dit jaar im de Tour heeft hij dat niveau niet meer gehaald.
Met 29 kun je uiteraard nog prima doorgroeien. We moeten niet doen alsof hij al 35 is.
VLAB zat enorm veel op hoogte. Daar was vorig jaar een flinke rel over omdat zijn vrouw dat onmenselijk vond. Daar heeft Vingegaard het over gehad en dit jaar doen ze het anders - meer thuis trainen, minder op de berg, lees ik daar dan in.dfbt schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:32:
[...]
trainingskampen wel, maar er zijn toch genoeg mensen die 40 uur werken? Profs trainen tussen 25-35 uur per week toch?
Dan thuis met beentjes omhoog
Maar wellicht traint hij nog even vaak op hoogte en komt z’n gezin mee ;-)
Meer thuis, maar daar veel getraind en veel in de hoogtekamer geslapen. Ik weet niet of dat qua trainingsopbouw nou zoveel minder is, hij zit wel zichtbaar beter in z'n vel.Requiem19 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 18:07:
En gelijk minder alien.
Dat hij niet meer in de VLAB methode zou passen vind ik discutabel. Misschien evolueert die methode wel, welzijn heeft immers ook invloed op prestaties.
Gelet op de Exodus bij VLAB zou dat laatste zomaar kunnen. Maar voor je de kernfilosofie (wetenschappelijke benadering, veel structuur, weinig individuele vrijheid) verandert ben je wel even verder.TheekAzzaBreek schreef op maandag 20 juli 2026 @ 23:01:
[...]
Meer thuis, maar daar veel getraind en veel in de hoogtekamer geslapen. Ik weet niet of dat qua trainingsopbouw nou zoveel minder is, hij zit wel zichtbaar beter in z'n vel.
Dat hij niet meer in de VLAB methode zou passen vind ik discutabel. Misschien evolueert die methode wel, welzijn heeft immers ook invloed op prestaties.
Dat deed hij vorig jaar ook. Niet zo gek met een loodzwaar programma: twee grote rondes en twee kleine.Fuelke schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:16:
Wat ik niet leuk vind aan Vingegaard is dat hij zo weinig lijkt te koersen, als deze stats kloppen (https://www.procyclingstats.com/rider/jonas-vingegaard/calendar/calendar) dan heeft niet zoveel wedstrijden gereden.
Even kijken:Fuelke schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:16:
Wat ik niet leuk vind aan Vingegaard is dat hij zo weinig lijkt te koersen, als deze stats kloppen (https://www.procyclingstats.com/rider/jonas-vingegaard/calendar/calendar) dan heeft hij niet zoveel wedstrijden gereden.
Vingegaard heb je dit jaar al 50x op tv kunnen zien.
Pogacar heb je dit jaar al 29x op tv kunnen zien.
Het ligt er maar net aan welke koersen je volgt.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Eens, je kunt de Giro niet vergelijken met 1 klassieker. Uiteindelijk is de Giro wel gewoon 20 koersdagen en Parijs-Nice zijn er 8 en Catalunya zijn er 7. Qua koersdagen heeft Vingegaard juist veel meer gedaan, alleen geen enkele klassieker en daarmee minder zichtbaarHupske schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:51:
[...]
Even kijken:
Vingegaard heb je dit jaar al 50x op tv kunnen zien.
Pogacar heb je dit jaar al 29x op tv kunnen zien.
Het ligt er maar net aan welke koersen je volgt.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Volgens de belg 16 seconden.PatrickC schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:27:
Arensman die gewoon 10 seconden te laat start… wat een enorme sukkels daar bij die ploeg.
Hoe dan, deze tijdritdagen wordt alles tot op de seconde nauwkeurig voorbereid. Heel benieuwd naar het verhaal.
En gaat de tijd om vanaf de start of echt letterlijk op de klok? Dat weet ik eigenlijk niet.
Volgens de NOS 10,2 seconden… tijd begint gewoon te lopen als je nog niet gestart bent.Megupe schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:56:
[...]
Volgens de belg 16 seconden.
Hoe dan, deze tijdritdagen wordt alles tot op de seconde nauwkeurig voorbereid. Heel benieuwd naar het verhaal.
En gaat de tijd om vanaf de start of echt letterlijk op de klok? Dat weet ik eigenlijk niet.
En hij komt nu 5 seconden tekort, maar er gaan er vast nog wel sneller zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 21-07-2026 17:00 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hij verwijt het vooral zichzelf... Maar dat er dan niemand in dat team ff op zn klok kijkt...Megupe schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:56:
[...]
Volgens de belg 16 seconden.
Vroeger had je vaak meerdere vlakke tijdritten van 50 kilometer. Maar daar reden Armstrong en Ullrich 5 minuten weg van hun concurrenten en was de Tour gedaan.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:17:
Weer zo'n stevige heuvel tijdrit in de tour. Kan me haast niet meer herinneren wanneer ze nog is een pure vlakke hadden.
Sinds Prudhomme heeft overgenomen is dat er volledig uit (mede omdat Pinot en Bardet geen tijdrijders waren). Ik zie dat niet meer terugkomen.
(Misschien ook omdat een Evenepoel 3 minuten pakt op iedereen als je dat doet - al zou het wel eens wat spanning brengen als je Pogacar plots op 3 minuten van Evenepoel zet vooraleer je een bergrit gehad hebt
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
[ Voor 24% gewijzigd door Jebus4life op 21-07-2026 17:34 ]
Crazy die afdaling met een tijdritfiets. Is het een beetje zoeken vind ik
[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 21-07-2026 17:38 ]
Tsja, de renners "klagen" maar blijven gewoon meedraaien in het circus, dus er verandert niets...Chelseamarre123 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:35:
Damn wat een valpartij, dit is einde tour en sleutelbeen/schouder.
Ja snap ik, maar je krijgt nu ook een pak meer aankomsten boven.Jebus4life schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:30:
[...]
Vroeger had je vaak meerdere vlakke tijdritten van 50 kilometer. Maar daar reden Armstrong en Ullrich 5 minuten weg van hun concurrenten en was de Tour gedaan.
Sinds Prudhomme heeft overgenomen is dat er volledig uit (mede omdat Pinot en Bardet geen tijdrijders waren). Ik zie dat niet meer terugkomen.
(Misschien ook omdat een Evenepoel 3 minuten pakt op iedereen als je dat doet - al zou het wel eens wat spanning brengen als je Pogacar plots op 3 minuten van Evenepoel zet vooraleer je een bergrit gehad hebt)
50km tijdritten hoeven inderdaad niet meer, maar eens 20 a 30 km vlak mag wel eens.
Vorig jaar, rit 5, vlakke tijdrit van 33km met 200hm.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:38:
[...]
Ja snap ik, maar je krijgt nu ook een pak meer aankomsten boven.
50km tijdritten hoeven inderdaad niet meer, maar eens 20 a 30 km vlak mag wel eens.
Die bocht naar rechts was na de afdaling. 2 km in op het vlakke stuk.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:35:
Damn wat een valpartij, dit is einde tour en sleutelbeen/schouder.
Hoeveel renners zijn er gepasseerd in die bocht? Hoeveel zijn er gevallen? Als je de bocht op die manier instuurt dan is de kans groot dat het voorwiel wegschiet...Jebus4life schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:37:
[...]
Tsja, de renners "klagen" maar blijven gewoon meedraaien in het circus, dus er verandert niets...
Hoezo niet leuk? Hij stelt een paar grote doelen en richt zich het hele seizoen op. Dit maakt zijn prestaties ook een stuk realistischer dan een Pogacar die het hele jaar top presteert en de een na de andere prijs binnenhaalt zonder enige moeite. Het lijkt me haast onmogelijk dat een heel jaar vol te kunnen houden jaar in jaar uit.Fuelke schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:16:
Wat ik niet leuk vind aan Vingegaard is dat hij zo weinig lijkt te koersen, als deze stats kloppen (https://www.procyclingstats.com/rider/jonas-vingegaard/calendar/calendar) dan heeft hij niet zoveel wedstrijden gereden.
Dit vind ik ook het verschil tussen deze twee als het gaat over dopingvermoedes. Zelfs Armstrong, die vals speelde, richtte zich het hele jaar op de Tour.
PS: Ik wil niet hiermee Pogacar direct beschuldigen van dopinggebruik, maar ik kan zijn prestaties moeilijk zonder geloven (dit zou ik overigens in elke sport hebben waar iemand zo machtig en zo stabiel is).
En de Amstel Gold Race!Pasteis schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 08:59:
[...]
Zelfs Armstrong, die vals speelde, richtte zich het hele jaar op de Tour.
Maar één die we hebben gezien maar vergeet niet dat we 95% van de renners niet door die bocht zien gaan en zelfs als ze vallen, we het niet noodzakelijk weten omdat het mindere goden zijn. Pogacar zijn wiel schoof daar ook weg. Een tikkeltje meer snelheid of minder behendigheid en hij lag er ook.RigolleM schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:52:
[...]
Hoeveel renners zijn er gepasseerd in die bocht? Hoeveel zijn er gevallen? Als je de bocht op die manier instuurt dan is de kans groot dat het voorwiel wegschiet...
En 95 procent van het peloton ging ook niet vol in de tijdrit.Horla schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:37:
[...]
Maar één die we hebben gezien maar vergeet niet dat we 95% van de renners niet door die bocht zien gaan en zelfs als ze vallen, we het niet noodzakelijk weten omdat het mindere goden zijn. Pogacar zijn wiel schoof daar ook weg. Een tikkeltje meer snelheid of minder behendigheid en hij lag er ook.
Tim Heemskerk, trainer van Evenepoel en voorheen 7 jaar van Vingegaard bij VLAB:TheekAzzaBreek schreef op maandag 20 juli 2026 @ 23:01:
[...]
Meer thuis, maar daar veel getraind en veel in de hoogtekamer geslapen. Ik weet niet of dat qua trainingsopbouw nou zoveel minder is, hij zit wel zichtbaar beter in z'n vel.
Tot begin dit seizoen was Heemskerk de vaste vertrouweling en trainer van Vingegaard bij Visma | Lease a Bike, waar hij vanaf het eerste uur de sportieve evolutie van de Deen begeleidde. De breuk met het Nederlandse topteam kwam begin dit jaar plotseling. Als voornaamste reden gaf hij aan dat er in de strak georganiseerde structuur te weinig ruimte overbleef voor creativiteit en passie. Meerdere WorldTour-teams stonden vervolgens voor hem in de rij, maar het gevoel bij de leiding van Red Bull–BORA–hansgrohe was het meest vertrouwd.
Het is tegenwoordig ook gewoon zo lastig om nog een etappe te winnen.PatrickC schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:58:
België beleeft wel een erg goede Tour. 6e etappe winst en nu al de 3e op een rij.
Na dag 17:
- 4x Pogacar
- 3x Merlier
- 2x Evenepoel
- 1x Visma/Vingegaard TTT
- 1x Van der Poel
- 1x Pedersen
- 1x Del Toro
- 1x Kooij
- 1x Philipsen
- 1x Schmid
- 1x Wærenskjold
Nouja, vandaag rijd stuyven weg na de tussensprint en dan zit er 5 man naar elkaar te kijken. Je kan alles zeggen, ( behalve de alpacin renner) maar je kan ook een keer denken joh laten we allemaal beurtjes doen van een kilometer en proberen dit niet op een sprint uit te laten komen.Anton.net schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 19:39:
[...]
Het is tegenwoordig ook gewoon zo lastig om nog een etappe te winnen.
Na dag 17:Schmid en Wærenskjold zijn de enige 'normale' renners. Al de rest wordt verdeeld onder de aliens of een heel select groepje topsprinters.
- 4x Pogacar
- 3x Merlier
- 2x Evenepoel
- 1x Visma/Vingegaard TTT
- 1x Van der Poel
- 1x Pedersen
- 1x Del Toro
- 1x Kooij
- 1x Philipsen
- 1x Schmid
- 1x Wærenskjold
Maar mensen zijn al snel bang dat t allemaal mislukt. Steek wat koppen bij elkaar en ga volgas rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door dfbt op 22-07-2026 21:45 ]
Het is duidelijk dat Philipsen nooit een lead out voor MvdP gaat zijn, terwijl als hij dat wel zou doen, ik MvdP ook wel zie winnen in een sprint.Requiem19 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 17:36:
Hij had zelf ook wel kunnen winnen denk ik.
BlaBlaBla
Tja Philipsen is gewoon sneller in de (massa)sprint. En hij doet weer helemaal mee voor groen al hoop ik dat MVDP dat ooit ook eens wil doen.Strider schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 22:46:
[...]
Het is duidelijk dat Philipsen nooit een lead out voor MvdP gaat zijn, terwijl als hij dat wel zou doen, ik MvdP ook wel zie winnen in een sprint.
Heb jij zelf wel eens een koers gereden? Want dit is niet hoe het werkt in zulke situaties. Er spelen zoveel factoren mee die bepalen of een groep een ontsnapte renner terug gaat halen of niet. Wel of niet samenwerken is er maar 1 van.dfbt schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:44:
[...]
Nouja, vandaag rijd stuyven weg na de tussensprint en dan zit er 5 man naar elkaar te kijken. Je kan alles zeggen, ( behalve de alpacin renner) maar je kan ook een keer denken joh laten we allemaal beurtjes doen van een kilometer en proberen dit niet op een sprint uit te laten komen.
Maar mensen zijn al snel bang dat t allemaal mislukt. Steek wat koppen bij elkaar en ga volgas rijden.
Ik ben het met je eens dat MvdP vandaag had kunnen winnen. Iedereen zat helemaal stuk, dan is het scherpe randje van de (meeste) sprinters er wel af.Strider schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 22:46:
[...]
Het is duidelijk dat Philipsen nooit een lead out voor MvdP gaat zijn, terwijl als hij dat wel zou doen, ik MvdP ook wel zie winnen in een sprint.
In een normale massasprint is MvdP te langzaam. Zijn 5-10s piekvermogen zit rond de 1400-1450 watt. Dat is belachelijk veel. Maar in een normale massasprint word je met dat vermogen voorbij gereden.
Merlier zit bijvoorbeeld rond de 1700 watt. Groenewegen 1850 watt. Milan 1970 watt.
Ook al heeft MvdP de perfecte leadout in een sprint, kan hij net niet dezelfde topsnelheid ontwikkelen als rasprinters. Die hebben meer explosieve spiervezels.
De kracht van MvdP zit hem meer in dat hij enorm vaak hoge vermogens kan herhalen. Terwijl veel sprinters na herhaalde zware inspanningen veel afvlakken. Ik denk dat Olav Kooij wel een paar honderd watt onder z'n eerdere sprints zat gisteren bijvoorbeeld.
Je zag gisteren ook dat MvdP uit de bocht niet vol versnelde, maar eerst op tempo komt en halverwege pas echt vol aanzet zodat Philipsen de kans had in zijn wiel te blijven. Bij het uitmomen zie je als het shot wisselt nog een vrij ontspannen gezicht, maar halverwege wordt dat een grimas en zie je aan zijn onderarmen ook dat hij vol kracht zet.Requiem19 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:16:
[...]
Ik ben het met je eens dat MvdP vandaag had kunnen winnen. Iedereen zat helemaal stuk, dan is het scherpe randje van de (meeste) sprinters er wel af.
Mcnulty en Wellens lossen toch wel zeer snel. Of gaat dar toch een virusje rond in dat team.
Zou zomaar kunnen dat Pogi er ook last van heeft, maar hij kan dat wat beter camoufleren. Hij kan vandaag geen zwakte tonen iig, dan gaan ze hem proberen kapot te rijden.
Ja normaal heeft die enkel Del Toro nog vandaag bergop in de finale. Grossschartner en Politt gaan niet zo lang meegaan en Adam Yates lijkt me straf dat die op 1 nacht hersteld is van die buikgriep.Requiem19 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:01:
Ziekte binnen de ploeg is het verhaal inderdaad.
Zou zomaar kunnen dat Pogi er ook last van heeft, maar hij kan dat wat beter camoufleren. Hij kan vandaag geen zwakte tonen iig, dan gaan ze hem proberen kapot te rijden.
Arensman heeft zich opgeblazen zo te zien… niet zijn Tour dit jaar helaas.
[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 24-07-2026 17:03 ]
Ja hoe dan? Dan kan de renner ook geen kant meer op.Dennism schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:25:
Wat een debielen soms inderdaad zeg. Moeten gewoon bergop remmen om mensen te ontwijken. Die motoren moeten echt veel dichter rijden, zodat men niet achter de motards weer in kan springen.
Gewoon minder motoren en auto's. Waarom moeten er continu 20 moto's vooraan rijden.MikeyMan schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:28:
[...]
Ja hoe dan? Dan kan de renner ook geen kant meer op.
Om het publiek uit de weg te krijgen?Chelseamarre123 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:29:
[...]
Gewoon minder motoren en auto's. Waarom moeten er continu 20 moto's vooraan rijden.
Kijk naar die motor voor Pogi daarstraks, die kan echt wel dichter rijden zonder pogi te hinderen. Bij een groepje dan natuurlijk wat minder, want dan kunnen ze niet meer demarreren. Maar bij Pogi zag je gewoon de motor rijden en dan achter de motor iedereen weer inspringen.MikeyMan schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:28:
[...]
Ja hoe dan? Dan kan de renner ook geen kant meer op.
[ Voor 12% gewijzigd door Dennism op 24-07-2026 17:31 ]
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Tja maar dan krijg je gigantisch veel draft voordeel. Gewoon meer hekken of desnoods touwen zetten.Dennism schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:31:
[...]
Kijk naar die motor voor Pogi daarstraks, die kan echt wel dichter rijden zonder pogi te hinderen. Bij een groepje dan natuurlijk wat minder, want dan kunnen ze niet meer demarreren. Maar bij Pogi zag je gewoon de motor rijden en dan achter de motor iedereen weer inspringen.
Dat zou nog beter zijn, maar voor wat ze zeiden is het logistiek blijkbaar niet mogelijk om dat zo te regelen met 13km aan hek aan 2 kanten van de weg. Waardoor je nu bijv. op plekken wel een hek ziet staan aan 1 kant van de weg. Maar dan aan de andere kant niet, dus staat iedereen daarChelseamarre123 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:36:
[...]
Tja maar dan krijg je gigantisch veel draft voordeel. Gewoon meer hekken of desnoods touwen zetten.
De populariteit van het wielrennen lijkt het niet te schaden, maar ik vind het wielrennen een heel stuk minder interessant geworden door Pogacar.Quad schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:35:
Pogacar laat deze tour zien dat hij de allerbeste wielrenner ooit is. Klasbak hoor. En die wint de komende 3 tours ook wel.
Echt bizar, rijd gewoon meer dan 3 minuten dicht tijdens de klim.Dennism schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:35:
35m27s voor Pogacar volgens de NOS
- tweakduke
Jup ze smeten met krachten door niet samen te werken..Dennism schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:40:
Denk wel dat Geesink gelijk heeft, als Martinez, Kuss en Carapaz niet gaan pokeren, maar gewoon doorrijden zonder demarrages en het op een sprint laten komen tussen hen 3 hebben ze een grote kans dat ze het gewoon redden.
Helemaal niet onhandig was dat voor Pogacar. Die laatste minuut hebben ze sowieso gewoon weggegooid.
Zeker een goede kans. En dan wint Martinez, dat weten Carapas en Kuss ook.Dennism schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:40:
Denk wel dat Geesink gelijk heeft, als Martinez, Kuss en Carapaz niet gaan pokeren, maar gewoon doorrijden zonder demarrages en het op een sprint laten komen tussen hen 3 hebben ze een grote kans dat ze het gewoon redden.
Die had in het sprintje dan natuurlijk een goede kans, maar nu geef je het gewoon weg aan Pogacar, weet niet of dat een beter alternatief is dan in ieder geval een kans om te rijden voor de overwinning met een uitval in de laatste kilometer of een sprint om de zege.TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:53:
[...]
Zeker een goede kans. En dan wint Martinez, dat weten Carapas en Kuss ook.
Naja, Morgen hebben ze weer een kans, want ik weer niet of UAE nog een keer wil / kan en de rest zie ik het ook niet doen.
452 watt gemiddeld voor 35 minuten. Er zijn dagen dat ik dat niet haal als ik zonder ontbijt train.
Alles is mogelijk. Als ze al 3km kunnen afzetten kunnen ze ook 13km afzetten. Hoeft niet overal te zijn in de tour. Op deze cols wel imho.Dennism schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:38:
[...]
Dat zou nog beter zijn, maar voor wat ze zeiden is het logistiek blijkbaar niet mogelijk om dat zo te regelen met 13km aan hek aan 2 kanten van de weg. Waardoor je nu bijv. op plekken wel een hek ziet staan aan 1 kant van de weg. Maar dan aan de andere kant niet, dus staat iedereen daar
maar een simpel touw en op regelmatige plaatsen gendarmerie helpt ook al veel!
Nu kijk ik wat meer als 'leek' maar had de hele klim het gevoel dat de rest op zich best wou werken maar Martinez vanaf het begin het strijdplan leek te voeren van in het wiel blijven plakken en de laatste 100 meter de rit pakken. Jammer dat hij niet 1/3 van de tijd wou overnemen tot in ieder geval de laatste 1-2 km om Pogacar voor proberen te blijven.tweakduke schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:46:
[...]
Jup ze smeten met krachten door niet samen te werken..
Ik snap dan een Carapaz ook wel dat ie zo'n beetje alles geprobeerd heeft qua demarrages om die man eraf te rijden in plaats van de hele weg op kop sleuren en Martinez naar de overwinning te rijden.
Kuss duidelijk de zwakkere van de 3, maar als die er weer bij was leek die nog wel eens op kop te willen rijden:P
Heftige blessures
Unavoidable with the behavior of some "fans" today... 🤬
— Domestique (@Domestique___) 24 juli 2026
📹ondrej_bursa pic.twitter.com/O6kfNS743k
Rustig aan, dat gaat te ver.
[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 25-07-2026 00:05 ]
Nou dat is wel weer heel overdreven, maar de organisatie zou wel meer kunnen doen.dfbt schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 19:11:
Je zal toch echt een keer moeten ingrijpen. iedereen die daar de weg op loopt gelijk boete van paar duizend. Echt wat een randdebielen. Je hebt al de sport waarbij fans ongeveer de sportmannen kunnen aanraken en dan ga je dit soort dingen uithalen op televisie. Stel idioten. *knip*
Bijvoorbeeld een maximum aantal mensen toelaten op zo'n berg. En meer hekken neerzetten.
[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 25-07-2026 00:05 . Reden: quote aangepast ]
🇪🇺 pro Europa!
Ja, las het ook al, zeer jammer. Snapte al niet direct dat hij niet in de stand kwam terwijl hij en Johannessen nog samen ingehaald werden door Pogacar, en Johanssen werd nog 5de.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 18:50:
En Rubio uit de tour gemoeten omdat die vol in de volgauto reed van UAE die plots een noodstop moesten maken voor wat idioten op de weg.
Heftige blessures
[Embed]
Geen idee hoe waar, maar op de NOS hadden ze het op gegeven moment over geruchten dat er een miljoen+ aan toeschouwers op de berg zou staan.....Rhapsody schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 19:31:
[...]
Nou dat is wel weer heel overdreven, maar de organisatie zou wel meer kunnen doen.
Bijvoorbeeld een maximum aantal mensen toelaten op zo'n berg. En meer hekken neerzetten.
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21