[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 166 167 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Robkazoe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:02:
Merlier heeft de finish niet gehaald volgens NOS. Dat geeft hoop voor de andere sprinters in etappe 17.
Maar in de uitzending nu/net wisten Tom en Jeroen dat nog niet. Communicatie bij de NOS kan wel wat beter :+

Of misschien hebben Pogi en Del Toro het netwerk overbelast met al hun communicatie :+

Informaticus of vakkundig Googler?

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Nou, inderdaad zeg. Duur cadeautje wel, ben benieuwd wat de gedachte daarachter was?

Zeker met de "35" in het achterhoofd...

Informaticus of vakkundig Googler?

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:58
Visma gaat niet meer rijden, wellicht nog wat tegoed straks bij Redbull :)

Pogi deed meer moeite om del toro 3e te laten worden dan echt voor etappe winst te gaan.

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:25
mavaros schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:08:
Onze zuiderburen zijn vandaag weer dolgelukkig.
Valt tegen. Ook hier zijn er (spijtig genoeg) veel haters. De voorbije dagen moest hij volgens veel van die mensen knechten voor Lipowitz en nu is de enige reden dat hij wint omdat Pogacar zijn best niet deed. Ik heb er zelfs zien zeggen dat dit geen echte bergrit was 8)7

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:11
Wat is er trouwens met Bernal gebeurt, heb de laatste paar dagen niet kunnen volgen omdat ik op de Zwarte Cross was, maar die zakt er vandaag echt helemaal doorheen. Slechte dag of gewoon laten lopen in de hoop op meer vrijheid de komende week?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Exocet schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:05:
[...]

Hahaha, goed?
Hij is buitenaards, zat op zijn gemak een zware klim te doen, constant aan het overleggen en inhouden om del Toro te helpen.
Het overleg was niet raar. Door het uitvallen van Vingegaard kwam er een scenario wat mijn van te voren echt niet had besproken.

Geeft ook wel aan hoe ver men tactisch uitdenkt.

Buitenaards.. ja zo kun je het noemen, maar ik vind uae en Pogacar tactisch ook veel en veel sterker. Het totaalpakket klopt waardoor je deze tour een overmacht ziet.

Tweakers Discord

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Horla schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:10:
[...]

Valt tegen. Ook hier zijn er (spijtig genoeg) veel haters. De voorbije dagen moest hij volgens veel van die mensen knechten voor Lipowitz en nu is de enige reden dat hij wint omdat Pogacar zijn best niet deed. Ik heb er zelfs zien zeggen dat dit geen echte bergrit was 8)7
De haat valt mij ook op. Ik vind het zo ver een leuke tour.

Hoop alleen nog op een succesvolle ontsnapping :)

Tweakers Discord

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:25
Dennism schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:45:
Wat is er trouwens met Bernal gebeurt, heb de laatste paar dagen niet kunnen volgen omdat ik op de Zwarte Cross was, maar die zakt er vandaag echt helemaal doorheen. Slechte dag of gewoon laten lopen in de hoop op meer vrijheid de komende week?
Ik heb het mij ook afgevraagd. Hij was volgens mij nochtans mee met de vlucht maar er is er bij de eerste helling afgereden.

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:20
[...]

Tjah, degene die dat beweren moeten dan maar zelf met hun dikke reet de rit even afwerken :+

Ontopic, jammer voor Vingegaard. ASO maakt ook echt wel geen al te beste beurt qua organisatie (accommodatie, veiligheid parcours, wedstrijdbeelden, ...).

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:51
Zijn er meer mensen die ook het gevoel hebben dat dit zomaar de laatste tour was van Vindegaard? Hij liet immers al eens doorschemeren dat hij niet nog 5 jaar door zou gaan en volgens mij kraakt en piept zijn motivatie. Ik zijn vrouw heeft daarnaast nog een rol natuurlijk. Deze nieuwe blessure kan de boel in stroomversnelling raken.

Een ding is zeker. VLAB moet hard aan de bak voor de toekomst. Een goede sponsor binnenhalen en toekomstige klassementrenner voor de komende vijf jaar.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:31
[...]

Mijn god. 4100hm met 4 gecategoriseerde klimmen.

Ja, de sprint is gegund. Ja, je moet er uberhaupt zitten om kans te maken op de overwinning, en Evenepoel was de enige die dat deed. Ja, je moet een beetje 'geluk' hebben met het uitvallen van concurrenten. En ja, je moet profiteren van de situatie die ontstaat (podiumkansen del Toro).

Volgens mij heeft Evenepoel alles goed gedaan. Arensman won vorig jaar ook zo'n rit, en S.Yates won zo de hele Giro.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:31
Pasteis schreef op maandag 20 juli 2026 @ 05:25:
Zijn er meer mensen die ook het gevoel hebben dat dit zomaar de laatste tour was van Vindegaard? Hij liet immers al eens doorschemeren dat hij niet nog 5 jaar door zou gaan en volgens mij kraakt en piept zijn motivatie. Ik zijn vrouw heeft daarnaast nog een rol natuurlijk. Deze nieuwe blessure kan de boel in stroomversnelling raken.

Een ding is zeker. VLAB moet hard aan de bak voor de toekomst. Een goede sponsor binnenhalen en toekomstige klassementrenner voor de komende vijf jaar.
Nee, heb dat gevoel totaal niet. Dit wordt zo vaak geroepen; ook bij mannen als Max Verstappen en Mathieu van der Poel, dat als het even tegen zit dat ze maar moeten gaan stoppen.

Vingegaard heeft 5 miljoen redenen om door te gaan; en volgens mij is het nog steeds een soort betaalde hobby (een extreem veeleisende, dat wel). Bij dit soort gasten vraag ik me ook af wat ze moeten na hun carriere? Ik zie in Vingegaard of vdP geen toekomstig ploegleider of analist, en ik zie ze ook niet de rest van hun leven op het strand liggen of een eigen fietsenzaak/koffietent beginnen.

Heb ook absoluut niet het idee dat het piept en kraakt in Vingegaard zijn motivatie; hij heeft dit jaar 10 ritzeges en alle meerdaagse rondes gewonnen waar hij aan meedeed (3) en het jaar is amper halverwege.

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:51
Ypuh schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:28:
[...]

Nee, heb dat gevoel totaal niet. Dit wordt zo vaak geroepen; ook bij mannen als Max Verstappen en Mathieu van der Poel, dat als het even tegen zit dat ze maar moeten gaan stoppen.

[...]

Heb ook absoluut niet het idee dat het piept en kraakt in Vingegaard zijn motivatie; hij heeft dit jaar 10 ritzeges en alle meerdaagse rondes gewonnen waar hij aan meedeed (3) en het jaar is amper halverwege.
Ik roep het niet uit het wild, maar Vingegaard heeft zelf ook al aangegeven dat hij niet meer zichzelf over 5 jaar ziet fietsen. Jonas Vingegaard over zijn toekomst in de koers: stopt na zijn 30e.

Ik heb ook ergens eens gelezen dat zijn vrouw in het verleden kritisch is geweest en druk heeft uitgeoefend in het belang van familie (overigens waar hij zichzelf ook als familieman ziet). Paar jaar geleden is hij natuurlijk ook zwaar ten val gekomen en hij had dit seizoen al bij VLAB aangegeven niet gelukkig was met de aanpak (waar ze gelukkig naar geluisterd hebben en hij weer tevreden is).

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:58
Pasteis schreef op maandag 20 juli 2026 @ 05:25:

Een ding is zeker. VLAB moet hard aan de bak voor de toekomst. Een goede sponsor binnenhalen en toekomstige klassementrenner voor de komende vijf
of zijn vrouw er iets mee te maken heb, denk het niet. Beste man is gewoon een tijd geleden zwaar geblesseerd geweest, gaat weer fietsen, bereikt weer een heel goed niveau en valt weer. Hij heeft ook gewoon kinderen, gezin, gaf in een interview aan dat hij ook gewoon thuis wilt zijn om bijvoorbeeld een keuken te verbouwen haha. Hoogtestages in de hoeveelheid die ze nu doen zag die niet meer zitten. Zal gewoon een stukje motivatie zijn.

Tiesj Benoot was ook weggegaan bij Visma, heeft een zware rugoperatie gehad en trapt nu zijn beste waardes ooit gaf die in een interview aan. Het plezier was weer terug na al die jaren ''strict'' van Visma.

En ja, ik denk dat de aanpak zelf heel erg goed is, maar je moet daar wel de persoon voor zijn. Dat wegen en afmeten van je eten, de hoogtestages etc. Maar ik weet het niet bij Visma. Ze hebben alles opzij gezet qua budget om Wout en Jonas te houden. Maar een echte sprinter hebben ze nu niet, een klassement man hebben ze nu nog in Jonas, die niet lang doorgaat. Sepp Kuss trapt ook niet mee met de mannen (ik dacht een tijd geleden tijdens die Vuelta dat hij wel eens opvolger kon worden) Simon Yates is abrupt gestopt bij Visma, Kooij is weg bij Visma en 1e tour daarmee wint die een etappe en is die een paar x goed dichtbij gekomen.

Geen idee of ze een beetje hun ruitjes ingooien zelf, maar ze kunnen flink aan de bak om over 2-3 jaar nog relevant te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door dfbt op 20-07-2026 08:50 ]

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:06
dfbt schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:44:
[...]

of zijn vrouw er iets mee te maken heb, denk het niet. Beste man is gewoon een tijd geleden zwaar geblesseerd geweest, gaat weer fietsen, bereikt weer een heel goed niveau en valt weer. Hij heeft ook gewoon kinderen, gezin, gaf in een interview aan dat hij ook gewoon thuis wilt zijn om bijvoorbeeld een keuken te verbouwen haha. Hoogtestages in de hoeveelheid die ze nu doen zag die niet meer zitten. Zal gewoon een stukje motivatie zijn.

Tiesj Benoot was ook weggegaan bij Visma, heeft een zware rugoperatie gehad en trapt nu zijn beste waardes ooit gaf die in een interview aan. Het plezier was weer terug na al die jaren ''strict'' van Visma.

En ja, ik denk dat de aanpak zelf heel erg goed is, maar je moet daar wel de persoon voor zijn. Dat wegen en afmeten van je eten, de hoogtestages etc. Maar ik weet het niet bij Visma. Ze hebben alles opzij gezet qua budget om Wout en Jonas te houden. Maar een echte sprinter hebben ze nu niet, een klassement man hebben ze nu nog in Jonas, die niet lang doorgaat. Sepp Kuss trapt ook niet mee met de mannen (ik dacht een tijd geleden tijdens die Vuelta dat hij wel eens opvolger kon worden) Simon Yates is abrupt gestopt bij Visma, Kooij is weg bij Visma en 1e tour daarmee wint die een etappe en is die een paar x goed dichtbij gekomen.

Geen idee of ze een beetje hun ruitjes ingooien zelf, maar ze kunnen flink aan de bak om over 2-3 jaar nog relevant te zijn.
Vergeet ook mannen als Brennan en Piganzoli niet. Volgens mij hebben ze best wat jonge gasten die nu al goed zijn en nog flink kunnen groeien.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dfbt schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:44:
[...]

Dat vind ik op zich dan wel weer grappig want dat idee had ik ook toen hij van Sunweb, waar hij anoniem geen deukjes in pakjes boter reed, naar Visma ging waar hij ineens het plezier in het wielrennen leek terug te hebben. Z'n beste jaren waren toch wel bij Lotto waar hij onbevangen reed.

Only fools are enslaved by time and space.

Pagina: 1 ... 166 167 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21