Ik kan de link niet openen, maar wat is dat precies? de KOM data ofzo? Want daar staan ook mensen tussen die niet in de tour zitten (Gall, Pozzo). Terwijl er ook mensen missen die denk ik net zo snel zijn als Evenepoel (Lipo, Ayuso en ik denk nog een paar).BreadFan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:39:
Ook wel interessant: https://www.strava.com/se...zNTEyMTQ3MjcyMTc3OTE3Mzk4
De demarrage van Pogi vergeleken met Evenepoel. Evenepoel was dan nr. 2 op dat segment. De nummer 10 ligt al bijna een minuut achter:
[Afbeelding]
Ah sorry, blijkbaar alleen voor Strava leden. Het is een vergelijking van de strava data van Pogacar en Evenepoel op het laatste stuk van de klim waar Pog er vandoor ging:Dennism schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:05:
[...]
Ik kan de link niet openen, maar wat is dat precies? de KOM data ofzo? Want daar staan ook mensen tussen die niet in de tour zitten (Gall, Pozzo). Terwijl er ook mensen missen die denk ik net zo snel zijn als Evenepoel (Lipo, Ayuso en ik denk nog een paar).

In 500 meter rijdt hij 15 seconden bij Evenepoel weg. Evenepoel rijdt ongeveer 20 a 21 km/h en Pogacar zo'n 4 a 5 km/h harder.
dat is gewoon 20% harder he. Niet een verschil van 5 % of 10% waar sommige t over hebben.BreadFan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:31:
[...]
Ah sorry, blijkbaar alleen voor Strava leden. Het is een vergelijking van de strava data van Pogacar en Evenepoel op het laatste stuk van de klim waar Pog er vandoor ging:
[Afbeelding]
In 500 meter rijdt hij 15 seconden bij Evenepoel weg. Evenepoel rijdt ongeveer 20 a 21 km/h en Pogacar zo'n 4 a 5 km/h harder.
Je kan op meerdere manieren rekenen maar volgens mij is het toch nog steeds ~10%.dfbt schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:30:
[...]
dat is gewoon 20% harder he. Niet een verschil van 5 % of 10% waar sommige t over hebben.
24,1 vs 22,0 of 205 vs 225 seconden
Dan is 22,0 km/uur 91,2% van 24,1 km/uur.
Of als je het andersom doet is 24,1 km/uur 9,5% sneller dan 22,0 km/uur.
3m:25s (205 seconden) vs 3m:45s (225 seconden) zal hetzelfde zijn.
205 seconden is 91,1% van 225 seconden (oftewel 8,9% sneller).
225 seconden is 9,8% langzamer dan 205 seconden
Wel jammer dat er geen powerdata beschikbaar is.
Al zal er vast iemand zijn die dat heeft uitgerekend.
Iig bizar het verschil, alsof de rest geen profs zijn.
Al zal er vast iemand zijn die dat heeft uitgerekend.
Iig bizar het verschil, alsof de rest geen profs zijn.
ja excuus voor niet zo'n rekenmodel erachter. ik ging alleen in op reactie boven mij die zei 20/21 tegen 24/25. Als je 21 en 25 neemt ,is t 4 km per uur sneller en dat zou richting 20% gaan. Dit is dus 22,0 vs 24,1. Dat verschil is gewoon maar 10% of kleine 10% . makkelijk rekenen.Robkazoe schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:19:
[...]
Je kan op meerdere manieren rekenen maar volgens mij is het toch nog steeds ~10%.
24,1 vs 22,0 of 205 vs 225 seconden
Dan is 22,0 km/uur 91,2% van 24,1 km/uur.
Of als je het andersom doet is 24,1 km/uur 9,5% sneller dan 22,0 km/uur.
3m:25s (205 seconden) vs 3m:45s (225 seconden) zal hetzelfde zijn.
205 seconden is 91,1% van 225 seconden (oftewel 8,9% sneller).
225 seconden is 9,8% langzamer dan 205 seconden
Waar kijken jullie, ik begrijp dat Eurosport duo Vanbelleghem, en Kroon hot is. Men is geen fan van Renaat op Sporza..?
Pijnlijk dit voor Allaphilippe. Kan er beter mee ophouden na dit seizoen vrees ik
Dat heb ik niemand echt horen zeggen? Uiteindelijk gaat het er toch om wat jij het fijnst vindt? Ik vind radio tour de france en op de achtergrond eventueel de tv ook wel fijn. Beetje vakantiegevoel en jeugdsentiment.Sjah schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:49:
Waar kijken jullie, ik begrijp dat Eurosport duo Vanbelleghem, en Kroon hot is. Men is geen fan van Renaat op Sporza..?
Only fools are enslaved by time and space.
Sprint niet heel duidelijk kunnen zien, gebeurde er iets vreemds dat Waerenskjold ineens een paar lengtes leek te hebben en toen maar doorreed? Wel slim van hem.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/jeroen-vanbelleghem-en-karsten-kroon-verkozen-tot-beste-commentaarduo-van-2025/LoneRanger schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:54:
[...]
Dat heb ik niemand echt horen zeggen? Uiteindelijk gaat het er toch om wat jij het fijnst vindt? Ik vind radio tour de france en op de achtergrond eventueel de tv ook wel fijn. Beetje vakantiegevoel en jeugdsentiment.
Bol trok de sprint aan en stuiyven zat in zijn wiel en viel weg. Waerenskjold demarreerde daar eigenlijk naar toe omdat er een gat viel en sprintte toen door. Leek eerst opzet dat ze het gat achter Bol lieten vallen maar dat was dus Stuiven die wegviel en voor de sprinters eigenlijk nog te vroeg/twijfel. Maar je hebt het vast inmiddels al gezien.Dennism schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:37:
Sprint niet heel duidelijk kunnen zien, gebeurde er iets vreemds dat Waerenskjold ineens een paar lengtes leek te hebben en toen maar doorreed? Wel slim van hem.
Philipsen derde - of nee gedeclasseerd naar 119de maar we zeggen niet waarom - sorry hoor, je bent toch derde
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Leek me weinig aan de hand. Heel raar dit, heeft wel erger uitgestokenFuelke schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:22:
Philipsen derde - of nee gedeclasseerd naar 119de maar we zeggen niet waarom - sorry hoor, je bent toch derde
Dankje, had het nog niet gezien.LoneRanger schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:20:
[...]
Bol trok de sprint aan en stuiyven zat in zijn wiel en viel weg. Waerenskjold demarreerde daar eigenlijk naar toe omdat er een gat viel en sprintte toen door. Leek eerst opzet dat ze het gat achter Bol lieten vallen maar dat was dus Stuiven die wegviel en voor de sprinters eigenlijk nog te vroeg/twijfel. Maar je hebt het vast inmiddels al gezien.
Vandaag al de laatste sprinterskans tot Parijs. Benieuwd hoeveel sprinters er al gaan afstappen vanaf morgen. Parijs is ook geen zekerheidje meer want Montmartre is weer opgenomen in de laatste rit een paar keer.
De sprintersploegen hebben de vlucht veel te vroeg ingehaald, waardoor er met een spervuur aan demarrages en heerlijke finale ontstond. Mogen ze van mij vaker doen.
En toch voelt de Avondetappe net wat minder 'echt' of leuk nu ze niet in Frankrijk zijn. Begrijpelijk zeker, maar toch. Een beetje kaal als het ware...
fookin mad fer it
Eens. Het is maar een gevoel maar het mist zeker ietsDikkeBMW schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:35:
En toch voelt de Avondetappe net wat minder 'echt' of leuk nu ze niet in Frankrijk zijn. Begrijpelijk zeker, maar toch. Een beetje kaal als het ware...
Mede dankzij lidl-trek natuurlijk die geen massaprint wilden voor de groene trui van Pedersen. De high 5 van Simmons met zn vader, goede timing ook wbt in een ontsnapping zitten .TheekAzzaBreek schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 18:06:
De sprintersploegen hebben de vlucht veel te vroeg ingehaald, waardoor er met een spervuur aan demarrages en heerlijke finale ontstond. Mogen ze van mij vaker doen.
[ Voor 7% gewijzigd door LoneRanger op 16-07-2026 21:50 ]
Er wordt overal wel wat op bespaard vrees ik.
Sporza TV commentaar zit al een paar jaar niet meer in Frankrijk.
Sinds dit jaar zit Sporza radio commentaar ook niet meer in Frankrijk.
Gelukkig wel nog steeds iemand mee op de motor voor radio en tv. En ook Vivo Le Velo trekt 's avonds van locatie naar locatie in Frankrijk.
Sporza TV commentaar zit al een paar jaar niet meer in Frankrijk.
Sinds dit jaar zit Sporza radio commentaar ook niet meer in Frankrijk.
Gelukkig wel nog steeds iemand mee op de motor voor radio en tv. En ook Vivo Le Velo trekt 's avonds van locatie naar locatie in Frankrijk.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Stil hier, maar te begrijpen alleen de sprints zijn nog leuk. In de bergen zet Poga een keer aan en rijdt iedereen de moeder. En zo fris als een zonnetje, hij zweet niet eens.................
Alleen de plaatjes zijn nog leuk van de dorpjes, kastelen en omgeving. De Tour zelf is bijzaak.
Alleen de plaatjes zijn nog leuk van de dorpjes, kastelen en omgeving. De Tour zelf is bijzaak.
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
Vandaag was hij volgens de rekenmeesters ongeveer 10% beter qua vermogen in w/kg dan Vingegaard en Seixas toen hij aanviel op de laatste klim.
Hij rijdt in een andere klasse in z’n eentje. En Vingegaard is vooral stil blijven staan (of zelfs achteruit gegaan).
Zonde, maar gelukkig heb ik mn poultje nog.
Hij rijdt in een andere klasse in z’n eentje. En Vingegaard is vooral stil blijven staan (of zelfs achteruit gegaan).
Zonde, maar gelukkig heb ik mn poultje nog.
De tactiek van Visma was ook een lachertje. Beetje de lead out spelen voor Pogacar.
Dan heb ik naar een heel andere wedstrijd gekeken.aveenhuysen schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 21:21:
Stil hier, maar te begrijpen alleen de sprints zijn nog leuk.
Er werd overal aanvallend gereden. Sterke kopgroep, harde jacht er achter, Pedersen die bergop meestrijdt en in de finale serieuze pogingen van Seixas en Vingegaard. Natuurlijk won Pogacar maar het verschil was niet groot. Als ze achter hem niet zouden samenwerken is hij te pakken. Heerlijke rit.
Ouderwets fietsen voor P2.
Maarja, als ze het hadden laten stilvallen hadden ze even veel tijd verloren uiteindelijk denk ik?
Had Carapaz alleen gewonnen.
Maar valt mij wel ECHT op hoe Vingegaard door iedereen bijgehaald is. Zelfs Evenepoel zat op een oaar tellen vandaag. Dat was vorig jaar en 2 jaar terug wel anders.
Maarja, als ze het hadden laten stilvallen hadden ze even veel tijd verloren uiteindelijk denk ik?
Had Carapaz alleen gewonnen.
Maar valt mij wel ECHT op hoe Vingegaard door iedereen bijgehaald is. Zelfs Evenepoel zat op een oaar tellen vandaag. Dat was vorig jaar en 2 jaar terug wel anders.
Zou dat niet te maken hebben met de Giro die hij in de benen heeft?Requiem19 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 21:52:
volgens Vingegaard zelf heeft dat juist een positief effect op zijn vorm. Ik weet natuurlijk niet of dat klopt, maar dat weten zij (Vingegaard en Team) het beste ga ik vanuit.LoneRanger schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:14:
[...]
Zou dat niet te maken hebben met de Giro die hij in de benen heeft?
Hij heeft het vandaag geprobeerd, maar 2e is maximaal haalbare vooralsnog. Opvallend hoe Evenepoel al een paar etappes lijkt te moeten lossen en dan even later alsnog een enorme eindsprint tevoorschijn tovert overigens. Beide keren leek Lipowitz sterker bergop.
🇪🇺 pro Europa!
Vooralsnog zie ik Vingegaard als enige iets proberen en rijdt de rest continue voor plek twee. De hele tijd in zijn wiel en er aan het eind net even voorbij.
Omdat die op wattage rijd en niet over de rooie gaat. Hij houd tempo constant vol en voorin mindert het iets waardoor die kan terugkomen. Die laatste km kan die dan wel volgaan.Rhapsody schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:20:
[...]
volgens Vingegaard zelf heeft dat juist een positief effect op zijn vorm. Ik weet natuurlijk niet of dat klopt, maar dat weten zij (Vingegaard en Team) het beste ga ik vanuit.
Hij heeft het vandaag geprobeerd, maar we is maximaal haalbare vooralsnog. Opvallend hoe Evenepoel al een paar etappes lijkt te moeten lossen en dan even later alsnog een enorme eindsprint tevoorschijn tovert overigens. Beide keren leek Lipowitz sterker bergop.
Ben wel benieuwd wat dat gaat geven op de eerste aankomst boven want nu had die 3x geluk met een afdaling/vlakker einde
De cijfers zeggen van niet. Ook wel een beetje naïef om dat te geloven terwijl blijkt dat het niet zo is toch? Eigenlijk is "een positief effect op je vorm" behoorlijk niks zeggend, er staat niet t.o.v. zijn vorm van vorig jaar in de Tour b.v.Rhapsody schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:20:
[...]
volgens Vingegaard zelf heeft dat juist een positief effect op zijn vorm. Ik weet natuurlijk niet of dat klopt, maar dat weten zij (Vingegaard en Team) het beste ga ik vanuit.
Niemand heeft overgenomen na de jump van Pogacar, Vingegaard heeft zich leeg gereden om het verlies te beperken. Dat de overblijvers in de laatste 500 over hem heen zouden kletsen lijkt me een ingecalculeerd risico.LoneRanger schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:14:
[...]
Zou dat niet te maken hebben met de Giro die hij in de benen heeft?
Morgen wordt interessant. Nummers 2 tot 6 staan binnen een minuut, de strijd gaat niet meer om plek 3, maar om plek 2. Heel benieuwd wat dat voor plannetjes gaat opleveren.
Ik dacht even teruglezen van vandaag, druk op de "laatste" knop, maar toen moest ik lang scrollen...
Leeft echt helemaal niet meer deze Tour, jammer dat 1 buitenaardse het zo saai maakt.
Leeft echt helemaal niet meer deze Tour, jammer dat 1 buitenaardse het zo saai maakt.
Ik moet ook bekennen dat ik meestal de stream sluit zodra UAE gaat rijden, vanaf dat moment weet je toch dat Pogi gaat winnen.
Over een paar jaar zal het vast weer spannender worden in de tour. Het enige wat het tot dan spannend kan maken is als blijkt dat Pogi dus toch aan de doping zit of hij tijdens een trainingsrit vooraf geblesseerd raakt.
Heel jammer.
Over een paar jaar zal het vast weer spannender worden in de tour. Het enige wat het tot dan spannend kan maken is als blijkt dat Pogi dus toch aan de doping zit of hij tijdens een trainingsrit vooraf geblesseerd raakt.
Heel jammer.
De spanning voor plek 1 is er wel af. Spanning voor plek 2 is er gelukkig nog wel.
Vingegaard lijkt niet helemaal in orde, maar volgens mij heeft de concurrentie ook echt stappen gemaakt in hun ontwikkeling. Ze zijn gewoon allemaal in orde en het verschil is gewoon wat kleiner geworden. Ze verliezen ook niet zoveel als dat ze eerder wel deden op Pogacar.
Verder was er niks mis met de tactiek van Visma. Ze hebben het geprobeerd om er nog wat van te maken. Dat ze Pogacar niet gingen lossen wisten ze ook wel, maar met het kopwerk kan je nog wel proberen om de rest te lossen. Dat zal niet iedere keer lukken en vandaag was dat het geval.
De rest van de renners probeert niet eens wat. Gelukkig dat Vingegaard tenminste nog wat probeert.
Vandaag zal ook meer een klim voor hem zijn. Eindelijk een finish bergop, geen vlakke stukken tussendoor en hoge percentages.
Hij zal ook wel tijd moeten pakken, want in de tijdrit zal hij het nodig hebben om Evenepoel van zich af te kunnen houden.
Vingegaard lijkt niet helemaal in orde, maar volgens mij heeft de concurrentie ook echt stappen gemaakt in hun ontwikkeling. Ze zijn gewoon allemaal in orde en het verschil is gewoon wat kleiner geworden. Ze verliezen ook niet zoveel als dat ze eerder wel deden op Pogacar.
Verder was er niks mis met de tactiek van Visma. Ze hebben het geprobeerd om er nog wat van te maken. Dat ze Pogacar niet gingen lossen wisten ze ook wel, maar met het kopwerk kan je nog wel proberen om de rest te lossen. Dat zal niet iedere keer lukken en vandaag was dat het geval.
De rest van de renners probeert niet eens wat. Gelukkig dat Vingegaard tenminste nog wat probeert.
Vandaag zal ook meer een klim voor hem zijn. Eindelijk een finish bergop, geen vlakke stukken tussendoor en hoge percentages.
Hij zal ook wel tijd moeten pakken, want in de tijdrit zal hij het nodig hebben om Evenepoel van zich af te kunnen houden.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Mmmja..... als hij de Giro niet had gereden, hadden ze bij VLAB ook gezegd dat dat een positief effect op zijn vorm hadRhapsody schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:20:
[...]
In bredere zin: het valt mij op dat ze bij VLAB maar zelden fouten durven toe te geven. Ze proberen het altijd recht te praten.
Informaticus of vakkundig Googler?
Leuk die woorden van ‘beste cijfers ooit Vingegaard’.
Maar tot nu toe heeft hij qua w/kg nog geen enkele personal best neergezet op de langere klimmen.
Maar tot nu toe heeft hij qua w/kg nog geen enkele personal best neergezet op de langere klimmen.
Ik zie hem op kop rijden zonder echt plan, waarbij hij meer tijd verliest dan wint.J-M-T schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:23:
Vooralsnog zie ik Vingegaard als enige iets proberen en rijdt de rest continue voor plek twee. De hele tijd in zijn wiel en er aan het eind net even voorbij.
Waar is de strategie? Waar is de demarrage? Waar is het team spel?
Wat is nu precies hun plan? Pogacar en iedereen een goede bergop draft geven (15-20watt met de snelheden die ze nu bergop doen)?
Ja eens hoor, vooral ook omdat hij als enige nog blijft rijden. De rest hangt er achter, stil laten vallen zal meer tijd verlies opleveren schat ik zo in.Requiem19 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 09:32:
[...]
Ik zie hem op kop rijden zonder echt plan, waarbij hij meer tijd verliest dan wint.
Waar is de strategie? Waar is de demarrage? Waar is het team spel?
Wat is nu precies hun plan? Pogacar en iedereen een goede bergop draft geven (15-20watt met de snelheden die ze nu bergop doen)?
Plan? Weet ik niet. Ik vermoed tijdverlies minimaliseren en proberen bij de laatste zware etappe’s te zien of er nog iets te halen valt. Wat denk ik niet zo is, helaas.
Daar gaat het toch niet alleen over, het gaat over de hele Tour. Evenepoel moest het ook allemaal alleen doen he, komt ook nog heel dicht op Vingegaard. Vingegaard rijdt niemand uit het wiel, dat was voorheen ook wel anders. Ik denk dat dat gewoon komt door de Giro. Kijk ook maar naar Arensman b.v. die reed ook een klassement in de Giro en die rijdt ook niet een bepaald goede Tour. Niemand die top 10 reed en aanwezig is in de Tour al iets zien doen wat op vorm wijst.TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:50:
[...]
Niemand heeft overgenomen na de jump van Pogacar, Vingegaard heeft zich leeg gereden om het verlies te beperken. Dat de overblijvers in de laatste 500 over hem heen zouden kletsen lijkt me een ingecalculeerd risico.
En dat natuurlijk.Requiem19 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 09:30:
Leuk die woorden van ‘beste cijfers ooit Vingegaard’.
Visma dat nog eens de rode loper voor Pogacar lijkt uit te rollen.
Vingegaard gevallen. Houdt zijn sleutelbeen vast, die is denk ik klaar.
Vingegaard onderuit en zwaar ook.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Ai ai..,Vingegaard breekt hier zijn sleutelbeen…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat is over en uit voor Jonas, denk zijn sleutelbeen
[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 19-07-2026 16:56 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nu is het in ieder geval echt klaar voor VingegaardChelseamarre123 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:48:
Visma dat nog eens de rode loper voor Pogacar lijkt uit te rollen.
Veel lelijke stoepjes/stoeprandjes in dit overgangsstuk naar de laatste col toe. Schmidt moest ook al jumpen.
Meteen ook de redding voor de kopgroep in deze etappe…
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Eigenlijk de verkeerde route gekozen door het treintje van Visma waardoor de bocht lastiger wordt dan nodig. Dat kan je voorkomen.Robkazoe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:57:
Veel lelijke stoepjes/stoeprandjes in dit overgangsstuk naar de laatste col toe. Schmidt moest ook al jumpen.
Lekker bochtje ook met de vluchtheuvel en stoepranden…
Dit was ook echt wel een heel smerig bochtje met dat obstakel in het midden nog is.
Drama voor Visma en Vingegaard, hopelijk kunnen ze zich nog ergens herpakken in een vlucht etappe met Kuss ofzo.
oei oei oei, dat is toch wel ontzettend sneu. Al die offers het hele jaar om top te zijn in de tour en dan krijg je dit
Eens zien in hoeverre Pidcock kan profiteren van deze situatie in de koers, het zal nu toch aan de andere ploegen zijn te gaan rijden voor het podium
In ieder ander seizoen waar normaliter het seizoen voor Vingegaard op wat kleinere rondes na pas start in de toer was dit wel nog erger geweest voor hem denk ik, hij heeft nu in ieder geval de Giro dit jaar meegepakt.scrappy.doo schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:01:
oei oei oei, dat is toch wel ontzettend sneu. Al die offers het hele jaar om top te zijn in de tour en dan krijg je dit
Arme Vingegaard, leek erg veel pijn te hebben bij ingaan van de bus.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Misschien niet meer zo scherp na een verstoorde nachtrust?
Ook voor de eerste keer in 5 jaar dat Pogi / Vingegaard niet de hoogste tredes op het podium gaan verdelen.
Blijft wel een onderschat renner en erelijst dankzij Pogacar. Check dit eens, enkel in zijn debuut grote ronde geen 2de of winst.Dennism schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:08:
Ook voor de eerste keer in 5 jaar dat Pogi / Vingegaard niet de hoogste tredes op het podium gaan verdelen.
Zou toch dolgraag eens een Harry Lavreysen of Jeffrey Hoogland (ja, Hoogland heeft gekoerst) in een ééndagskoers willen zien, vraag mij af hoe een baanwielrenner het er vanaf zou brengen als hij door een compleet team naar de finish wordt gebracht.
Wiggins was wel een aardig voorbeeld.Maarten_E schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:13:
Zou toch dolgraag eens een Harry Lavreysen of Jeffrey Hoogland (ja, Hoogland heeft gekoerst) in een ééndagskoers willen zien, vraag mij af hoe een baanwielrenner het er vanaf zou brengen als hij door een compleet team naar de finish wordt gebracht.
Maar voor de pure sprinters, die zijn te vierkant om een ronde door te komen. En eendagskoersen hebben vaak ook een gevarieerd parcours.
Inderdaad, en die 2023 Vuelta had hij misschien ook nog wel gewonnen als ze niet in de positie kwamen deze aan Kuss te gunnen (Ik had het idee daar van Jonas daar geen probleem mee had in tegenstelling tot Roglic).Chelseamarre123 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:10:
[...]
Blijft wel een onderschat renner en erelijst dankzij Pogacar. Check dit eens, enkel in zijn debuut grote ronde geen 2de of winst.
[Afbeelding]
En ook een reden waarom ik hem graag vaker in de Giro had gezien, en blij was dat hij dit jaar dan ook ging (en won).
Dat is meestal geen succes, die mannen zijn niet gewoon om eerst 200km te fietsen.Maarten_E schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:13:
Valt toch wel mee, volgens mij wordt hij niet onderschat hoorChelseamarre123 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:10:
[...]
Blijft wel een onderschat renner en erelijst dankzij Pogacar.
RIP Simmons. Een minuut is niet voldoende met nog 7 kilometer te gaan.
Zo'n helikoptershot. Het ziet er zo traag uit, alsof je zelf zo mee kan rijden, tot ze de snelheid en hellingsgraad laten zien. Holy.
Goede dag voor Evenepoel.

Laatste 6 kilometer is ook niet het zwaarste spul (komt niet meer boven de 10% uit).

Laatste 6 kilometer is ook niet het zwaarste spul (komt niet meer boven de 10% uit).
Simmons ook wel indrukwekkend, rijd toch ook weg van niet de minste mannen ook al gaat ie het niet halen.
Ja gunde het hem wel, leuke renner altijd aanvallen en ook iets te veel in dienst moeten rijden.Dennism schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:27:
Simmons ook wel indrukwekkend, rijd toch ook weg van niet de minste mannen ook al gaat ie het niet halen.
Dus zelfs met val in peloton en het wachten daarop, is niet voldoende om als aanvaller weg te blijven. SadDennism schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:27:
Del Toro zit daar ook niet echt in een luxe positie. Voelt die valpartij ook nog wel gok ik.
En kan gewoon een weekje knechten voor Del ToroExocet schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:32:
Iedereen op de limiet, pogi met een trainingsrit
Wat zal het plan zijn voor Evenepoel? Blijven plakken bij Pogi en hopen dat ie de eindsprint kan winnen? Of toch ergens een keer aanzetten en hopen dat hij Del Toro eraf kan rijden?
Hopen op de sprint lijkt me...Robkazoe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:36:
Wat zal het plan zijn voor Evenepoel? Blijven plakken bij Pogi en hopen dat ie de eindsprint kan winnen? Of toch ergens een keer aanzetten en hopen dat hij Del Toro eraf kan rijden?
Pogi wilt duidelijk de rit aan Del Toro geven, dus als je hem te vroeg lost gaat Pogi gewoon zelf wegknallen.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Is lastig denk ik, want als Del Toro lost zal het Pogacar zijn die hij moet verslaan. Terwijl Pogi het anders misschien laat uitlopen tot een duel tussen Del Toro en Evenepoel. Maar of hij overtuigd is dat hij dat sprintje altijd wint van deze Del Toro weet ik niet.Robkazoe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:36:
Evenepoel moet/wil gewoon tijd pakken op Lipowitz en Seixas
Tis leuk om 2e te worden, maar een etappe wil je ook gewoon pakken als dat kan. Ik zet mijn geld niet op Del Toro. Wordt of Pogi of Remco.Anton.net schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:38:
Evenepoel moet/wil gewoon tijd pakken op Lipowitz en Seixas
Evenepoel!!!!
Ik ben geen groot fan van Remco Evenepoel maar dit doet hij toch wel erg netjes hoor. Chapeau!
Hij wint bij de gratie van Pogacar.
nggyu nglyd
Winnen is winnen he
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Prachtige zege toch wel, leek heel sterk bergop. Niet verwacht na zijn mindere momenten eerder bergop op net deze zware lange klim
Maar als dat het geval is, waarom finisht Pogi dan niet als 3e (en laat hij Del Toro de bonificatiepunten pakken)?Quad schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:42:
Hij wint bij de gratie van Pogacar.
Is er niet een soort van afspraak dat zelfs al 'gun' je iemand de zege dat je het waar mogelijk niet te opzichtig doet, tenzij je van hetzelfde team bent?Robkazoe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:43:
[...]
Maar als dat het geval is, waarom finisht Pogi dan niet als 3e (en laat hij Del Toro de bonificatiepunten pakken)?
En dan volgende rit een tijdrit waar die nog meer tijd op de concurrentie voor het podium kan nemen.
Evenepoel heeft dit gewoon goed gedaan, door slim mee te denken. Pogacar kwam nu in de positie waardoor hij knechtwerk ging doen en een keer minder explosieve energie overhad.
Pogi is goed, maar geen superman.
Theo Bos was niet bepaald een succes te noemen.Maarten_E schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:13:
Zo, ik zag het flashinterview met Evenepoel, ik herkende hem bijna niet, zo'n scherpe kop heeft 'ie nu.
Merlier heeft de finish niet gehaald volgens NOS. Dat geeft hoop voor de andere sprinters in etappe 17.
Hahaha, goed?tweakduke schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:49:
Evenepoel heeft dit gewoon goed gedaan, door slim mee te denken. Pogacar kwam nu in de positie waardoor hij knechtwerk ging doen en een keer minder explosieve energie overhad.
Hij is buitenaards, zat op zijn gemak een zware klim te doen, constant aan het overleggen en inhouden om del Toro te helpen.
Nou dat lijkt me geen sprintkans, zeker voor Merlier niet. 2200 hoogtemters.Robkazoe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:02:
Merlier heeft de finish niet gehaald volgens NOS. Dat geeft hoop voor de andere sprinters in etappe 17.
Finale ook bergop, zelfs Parijs word geen sprintkans denk ik.
Onze zuiderburen zijn vandaag weer dolgelukkig.
Del Toro stond de laatste 25m stil.Robkazoe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:43:
[...]
Maar als dat het geval is, waarom finisht Pogi dan niet als 3e (en laat hij Del Toro de bonificatiepunten pakken)?
Niets op tegen trouwens, ik vind het een prima actie van een groot sportman.
nggyu nglyd
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21