Dat leek idd erg makkelijk,
Ik herinner mij Philippe Gilbert nog in 2011, dus zo lang is het nu ook niet geleden...Chelseamarre123 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:32:
Zelden iemand met zoveel overmacht zien domineren op de muur van Huy.
Nog nooit iemand zo vroeg weten aangaan op de muur en het volhouden. De laatste 15 ofzo jaar was het telkens vechten om in die top-5 á 10 te zitten en dan aangaan op 200 meter en doortrekken tot boven.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ja, best knap.
Twee doodsaaie koersen gezien vandaag. Gelukkig was bij de vrouwen de sprint nog een beetje spannend.
Twee doodsaaie koersen gezien vandaag. Gelukkig was bij de vrouwen de sprint nog een beetje spannend.
Heerlijke overwinning van Pieterse in ieder geval. Ze heeft vorig seizoen al een stap gezet met TdFF etappe, en dit seizoen nog eentje door in alle koersen in de top-10 te eindigen en Vollering erop te leggen op de Muur van Hoei die haar toch wel goed ligt.
Ben benieuwd, hoop op een definitieve doorbraak van Puck op de weg. Het is super knap wat ze doet op veld/mtb en nu ook de weg en nog maar 22.
Ben benieuwd, hoop op een definitieve doorbraak van Puck op de weg. Het is super knap wat ze doet op veld/mtb en nu ook de weg en nog maar 22.
Je haalt de woorden uit mijn mond. Benieuwd wat ze in LBL kan doen.Ypuh schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:30:
Heerlijke overwinning van Pieterse in ieder geval. Ze heeft vorig seizoen al een stap gezet met TdFF etappe, en dit seizoen nog eentje door in alle koersen in de top-10 te eindigen en Vollering erop te leggen op de Muur van Hoei die haar toch wel goed ligt.
Helemaal mee eens vwb Puck Pieterse! Naast getalenteerd ooo nog eens bijzonder sympathiek en een inspiratiebron voor veel jeugd. Dit soort rensters maken de sport hopelijk groot bij de jonge meiden en jongens.
Zou heel gaaf zijn, zeker als die andere jonkies met o.a. Bredewold ook die stap weten te zetten. Dat geeft echt nieuw elan aan de koers. Hopelijk behouden ze de lol. Ik ben benieuwd of de inhoud van Puck ook nog wat kan groeien. Ik kan mij voorstellen dat de nadruk op het korte werk met CX en MTB iets doet met haar duurvermogen.Ypuh schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:30:
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
W.t.f. is dit nu weer voor debiele actie
https://www.telegraaf.nl/...se-aniek-van-alphen-omver
Echt wat zijn er toch een hoop hersenlozen op deze wereld te vinden
https://x.com/elsterrato/...se-aniek-van-alphen-omver
https://www.telegraaf.nl/...se-aniek-van-alphen-omver
Echt wat zijn er toch een hoop hersenlozen op deze wereld te vinden
https://x.com/elsterrato/...se-aniek-van-alphen-omver
[ Voor 53% gewijzigd door Shadow_Agent op 07-05-2025 22:42 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Super vervelend natuurlijk, maar van alle ongevallen door publiek de laatste jaren, vind ik dit nog de minst erge. Ik kan me niet voorstellen dat die vrouw dit met opzet doet of dat het ontstaat uit een hersenloze actie. Niet iedereen is even handig/stabiel en dit lijkt me gewoon een uiterst ongelukkig moment.
Ik kijk uit naar de Giro. Leuk drieluik precies daar in Albanië om te starten.
De eerste rit is zo'n typische rit die je normaal over de helft van een grote ronde krijgt en die voor de vluchters is, maar er zal véél volk dromen van het roze met zo'n parcours. Dan een vrij korte tijdrit om het klassement misschien al direct overhoop te gooien en dan weer zo'n halve overgangsrit, te zwaar voor de sprinters, maar dan ook weer te licht om echt spektakel te krijgen.
Eerlijk, 100% op het lijf van geschreven van WvA, dus doodzonde dat die ziek geweest is de laatste weken...
De eerste rit is zo'n typische rit die je normaal over de helft van een grote ronde krijgt en die voor de vluchters is, maar er zal véél volk dromen van het roze met zo'n parcours. Dan een vrij korte tijdrit om het klassement misschien al direct overhoop te gooien en dan weer zo'n halve overgangsrit, te zwaar voor de sprinters, maar dan ook weer te licht om echt spektakel te krijgen.
Eerlijk, 100% op het lijf van geschreven van WvA, dus doodzonde dat die ziek geweest is de laatste weken...
Tsja… WvA, dan weer ziek, dan weer niet in vorm, dan teveel getraind op fatique resistance maar we vervolgens door Evenepoel uitgesprint worden.Jebus4life schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:45:
Ik kijk uit naar de Giro. Leuk drieluik precies daar in Albanië om te starten.
Ben meer benieuwd hoe Pidcock het gaat doen deze ronde.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ik heb een lichte aversie opgebouwd tegen de inconsistentie van Pidcock. In koersen die er niet toe doen lijkt hij met enige regelmaat absolute wereldtop. Een week later kruip je hoopvol naar het puntje van je stoel en eindigt hij buiten beeld 35e.KW25 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:00:
Pidcock is een grote naam door de prestigieuze koersen die hij gewonnen heeft, maar uiteindelijk heeft ie maar 3 of 4 noemenswaardige koersen gewonnen (Strade, Alpe etappe TdF, AGR, Brabantse Pijl) en natuurlijk OS MTB en WK Veldrijden in de VS toen MvdP en WvA afwezig waren.
Al met al een irritante renner die ontzettend leuk is om erbij te hebben als ie zin heeft. Een soort Alfa Romeo onder de wielrenners.
Vergeet niet dat hij pas 25 is. Niet iedere renner ontwikkelt lineair en is al op die leeftijd op zijn best. Ik zou hem zeker nog niet afschrijven.
Landa lijkt al wel klaar in de Giro helaas
Lag er vrij naar bij.
En Pedersen voor van Aert voor de dagzege.
En Nederlands hoop Arensman krijgt ook wel tikkie hier hoor.
[ Voor 43% gewijzigd door Dennism op 09-05-2025 17:12 ]
Inderdaad naar voor hem, leek door Vine (wat doet die gast in een peloton) te komen.Dennism schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:09:
Landa lijkt al wel klaar in de Giro helaasLag er vrij naar bij.
van Aert ondanks zijn val in de vuelta en griep vorige week toch best ok. Had hem misschien wel in mijn poeltje moeten doen.Dennism schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:11:
En Pedersen voor van Aert voor de dagzege.
Arensman zakt alweer door het ijs. Zal utieindelijk wel keurig in de top 10 komen, maar voor de eindzege wel klaar.
Hoe krijg je trouwens zo'n mooi lijntje tussen jouw regels?
[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 09-05-2025 17:51 ]
Het was niet heel goed te zien, maar ik denk dat Landa als eerste viel en Vine tegen hem op knalde.
Van Aert was gewoon goed. Moest zich wel een paar keer zich terug in positie brengen, hij had weinig steun.
Van Aert was gewoon goed. Moest zich wel een paar keer zich terug in positie brengen, hij had weinig steun.
@Megupe en @TheekAzzaBreek
Het lijkt er inderdaad op, zoals je het op tv zag in ieder geval, dat Landa er al lang en breed ligt en dat Vine dan vol in de remmen moet, en valt, omdat Landa's fiets tegen die lantaarnpaal aan ligt.
Dat lijntje is omdat het 2 verschillende posts zijn die zijn samengevoegd omdat er niemand 'tussen' zit met een post
Het lijkt er inderdaad op, zoals je het op tv zag in ieder geval, dat Landa er al lang en breed ligt en dat Vine dan vol in de remmen moet, en valt, omdat Landa's fiets tegen die lantaarnpaal aan ligt.
🚴🇮🇹 | Nare valpartij met in elk geval Mikel Landa en Jay Vine! Dat ziet er niet goed uit. #giroditalia
— Eurosport Nederland (@Eurosport_NL) 9 mei 2025
📺 Stream koers op HBO Max pic.twitter.com/UQAwvxDUXV
Dat lijntje is omdat het 2 verschillende posts zijn die zijn samengevoegd omdat er niemand 'tussen' zit met een post
[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 09-05-2025 19:26 ]
Breuk in de ruggenwervel. Maanden trainen en dan pats, eerste rit klaar.
Ook de tour halen lijkt me onrealistisch
Tja, de wervel bestaat uit diverse gedeelten. Hangt er echt van af wat er gebroken is en in welke mate. In het algemeen kan zomaar meevallen en na 2 weken weer fietsen tot aan een complete dwarslaesie.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:22:
Breuk in de ruggenwervel. Maanden trainen en dan pats, eerste rit klaar.
Ik hoop voor hem dat ie de tour haalt.
En inderdaad na herhaling lijkt hij zelf schuldig aan de val en niet Vine.
Zou dat zo zijn, en ja, dat is natuurlijk met schade als deze een goede kans ook wel een aderlating voor Remco denk ik, toch eigenlijk altijd wel de beste man in koers van zijn teamgenoten.
Schuldig of niet, was een heel akelige bocht vond ik en heel slecht aangeduid. Klein stuurfoutje of verkeerd remmen en je mist die bocht.Megupe schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:56:
[...]
Tja, de wervel bestaat uit diverse gedeelten. Hangt er echt van af wat er gebroken is en in welke mate. In het algemeen kan zomaar meevallen en na 2 weken weer fietsen tot aan een complete dwarslaesie.
Ik hoop voor hem dat ie de tour haalt.
En inderdaad na herhaling lijkt hij zelf schuldig aan de val en niet Vine.
Nah.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:37:
[...]
Schuldig of niet, was een heel akelige bocht vond ik en heel slecht aangeduid. Klein stuurfoutje of verkeerd remmen en je mist die bocht.
Die bocht was niet scherp, breed, goed asfalt en vooral: ze waren er al een keer geweest.
Wat een sprint reed die Zambanini... Jammer voor hem dat hij 20 centimeter tekort komt...
Maar wat een berewerk deed Vacek. Tempo rijden, daarna alles controleren, Pedersen nog even naar voor brengen en dan nog de leadout van Picnic overrulen en de sprint aan trekken.Jebus4life schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:26:
Wat een sprint reed die Zambanini... Jammer voor hem dat hij 20 centimeter tekort komt...
Ja! Dat was mijn originele intentie om te posten; maar dan kwam die sprint.Chelseamarre123 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:56:
[...]
Maar wat een berewerk deed Vacek. Tempo rijden, daarna alles controleren, Pedersen nog even naar voor brengen en dan nog de leadout van Picnic overrulen en de sprint aan trekken.
Echt niet normaal wat Vacek daar deed; grote klasse!
Wat een sprint reed Pedersen!! Alles moeten geven op dat klimmetje op 3km en dan toch nog zo’n lange sprint van voren winnen.
Wat een idioten toch in de wielrennerij. Maak je een zware val en dan komt zo'n clown klagen dat je te lang bij de dokterswagen blijft.David Gaudu (Groupama-FDJ) is niet ongeschonden uit de 7e Giro-etappe gekomen, met een pijnlijke blessure aan zijn hand. Dat hij na zijn val nog eens een waarschuwing kreeg van de wedstrijdjury omdat hij "te lang" aan de dokterswagen hing, begreep hij niet. "En dan hebben ze het over onze gezondheid."
In een fractie van een seconde zagen de Fransen bijna hun twee best geklasseerde renners uitvallen in de Giro. David Gaudu en Romain Bardet gingen, met nog zo'n 40 kilometer te gaan, tegen de grond.
Bardet klaagde over "pijn aan zijn knieschijf", maar Gaudu was er erger aan toe. Met de hulp van zijn ploegmaats van Groupama-FDJ kwam hij nog als 25e binnen (op 51 seconden van Ayuso), maar de Fransman was totaal ontredderd.
De blessure aan zijn hand was dan ook ernstig. "Mijn rechterhand is zwaar gehavend", vertelde hij aan de streep. "Je ziet de pees zelfs zitten. Het is echt niet goed."
Logischerwijs ging Gaudu al tijdens de etappe even hulp vragen aan de dokterswagen, maar volgens de wedstrijdjury hing hij te lang aan het portier. Een waarschuwing die in het verkeerde keelgat schoot.
"Zijn jullie dom?", foeterde hij. "Er zit een gat in mijn hand. En dan hebben ze het over onze gezondheid."
Het is voorlopig niet het jaar van Gaudu: de 28-jarige renner begon nog goed met een ritzege in de Tour of Oman, maar kwam vervolgens ten val op training door een zwerfkat, moest opgeven in de Strade na een valpartij en brak zijn linkerhand in Tirreno-Adriatico.
Ik snap niet dat de renners en de ploegen dit soort zaken altijd maar accepteren. In principe moet het gewoon enkel aan de dokter zijn om te oordelen of je daar weg moet of niet, niet aan 1 of andere commissaris die zich interessant wilt maken.
Ik zou echt razend zijn als FdJ of Gaudu zijnde. Het is echt hoog tijd dat er een paar mensen uit het peleton hun nek uitsteken voor verandering...
Dat is idd wel echt idioot, bekijk zoiets dan 'after the fact' zodat je als jury ook exact de ernst van de blessures kent voordat je gaat lopen klagen over de duur van een behandeling.
Bizarre tactiek van Lidl-Trek...
Vacek met een absurde inspanning om vooraan te raken (erg sterk wel) en er dan vervolgens direct afgereden worden.
Terwijl je achteraan Konrad zich dood laat rijden en een Ciccone in hoogvorm hebt zitten die concurrenten voor het klassement tijd aan de broek kan smeren (of in principe zelf gewoon de rit kan winnen als alles samenkomt, al was die kans misschien wel héél klein)
Vacek met een absurde inspanning om vooraan te raken (erg sterk wel) en er dan vervolgens direct afgereden worden.
Terwijl je achteraan Konrad zich dood laat rijden en een Ciccone in hoogvorm hebt zitten die concurrenten voor het klassement tijd aan de broek kan smeren (of in principe zelf gewoon de rit kan winnen als alles samenkomt, al was die kans misschien wel héél klein)
[ Voor 13% gewijzigd door Jebus4life op 18-05-2025 16:56 ]
Prachtige rit wel. Van Aert op de limiet en heeft pech dat de finish in Siena ligt.
Heel straf gedaan van Van Aert. Hij wist toch een paar keer een hoge piek af te leveren. Hij had net genoeg tijd om recupereren in de laatste 10 km.Chelseamarre123 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:15:
Prachtige rit wel. Van Aert op de limiet en heeft pech dat de finish in Siena ligt.
Wat een vette rit en wat is het daar toch mooi. Blij dat Van Aert eens als eerste over de lijn kwam. Verdiend!
van Aert is r al meermaals geweest, ook als winnaar.Chelseamarre123 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:15:
Ik zag hen vanaf de kopgroep hoe dan ook winnen.
En het is hem zo gegund, dit is ook zoveel mooier dan een gewone sprint.
Verder ook fantastische rit, consequenties voor het klassement zonder dat die volledig in een plooi ligt.
Van harte gegund: zeker!
Verdiend: mwah, na 10 km in het wiel hangen.
WvA liet zich er verdienstelijk niet afrijden Een lepere del Toro had gewonnen. We gaan nog een hoop lol beleven met dat joch.
WvA liet zich er verdienstelijk niet afrijden Een lepere del Toro had gewonnen. We gaan nog een hoop lol beleven met dat joch.
Was dit een ééndagskoers geweest dan had Del Toro gewonnen. Maar dit is de Giro en van Aert maakt handig gebruik van de droom van Del Toro op het roze en misschien (stiekem dromen) de eindoverwinning. Niets mis mee!
Volgens PCS is Del Toro 14kg lichter en er dan niet afgereden worden op de steile stroken is gewoon erg knap.
Een herstelde van Aert en de interne competitie binnen UAE (4 man in top 10 en Ayuso heeft niet de volledige support) verhogen de spektakel waarde voor de komende twee weken.
Volgens PCS is Del Toro 14kg lichter en er dan niet afgereden worden op de steile stroken is gewoon erg knap.
Een herstelde van Aert en de interne competitie binnen UAE (4 man in top 10 en Ayuso heeft niet de volledige support) verhogen de spektakel waarde voor de komende twee weken.
Maar dat is toch juist wat wielrennen mooi maakt? De sterkste wint niet altijd.TheekAzzaBreek schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:44:
Van harte gegund: zeker!
Eíndelijk reed hij eens een keer niet mee godzijdank.
Waarom zou van Aert overnemen? Yates, z'n kopman, zit er kort achter. De ploeg heeft er geen baat bij dat het gat groter zou worden tussen die twee.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
WvA gaat net op tijd in orde zijn voor TdF, daar gaan ze hem nodig hebben, zoals de vorige jaren... Nog 2 weekjes trainen in Italië
Straffe prestatie, wat kan die afzien zeg...
Straffe prestatie, wat kan die afzien zeg...
Ik stond ook letterlijk te juichen voor van Aert, maar dit zal geen zege op zijn palmares zijn die ik over 10 jaar nog naar boven haal. Vooral een mooie verdienste na een lastige periode.
Wat me wel bij blijft is de (definitieve?) doorbraak van Del Torro. Allemachtig wat is die gozer sterk zeg. En wat voor een team heeft UAE nu met dat mannen als McNulty, Almeida en A.Yates gewoon simpele knechten (gaan) zijn voor talenten als Del Torro, Ayuso en Pogacar. En dan ook nog eens legio rittenkapers zoals Molano, Ulissi, Vine, Narvaez
Heb wel het gevoel alsof ik naar Real Madrid zit te kijken met 11 ego's op het veld.
Wat me wel bij blijft is de (definitieve?) doorbraak van Del Torro. Allemachtig wat is die gozer sterk zeg. En wat voor een team heeft UAE nu met dat mannen als McNulty, Almeida en A.Yates gewoon simpele knechten (gaan) zijn voor talenten als Del Torro, Ayuso en Pogacar. En dan ook nog eens legio rittenkapers zoals Molano, Ulissi, Vine, Narvaez
Heb wel het gevoel alsof ik naar Real Madrid zit te kijken met 11 ego's op het veld.
Zeker!Requiem19 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:10:
[...]
Maar dat is toch juist wat wielrennen mooi maakt? De sterkste wint niet altijd.
Eíndelijk reed hij eens een keer niet mee godzijdank.
Ik net wel. Je zag ook de ontlading bij hem en zijn ploeg wat het betekende. Hij komt echt van heel ver fysiek maar ook mentaal.Ypuh schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:34:
Ik stond ook letterlijk te juichen voor van Aert, maar dit zal geen zege op zijn palmares zijn die ik over 10 jaar nog naar boven haal. Vooral een mooie verdienste na een lastige periode.
De trilogie die hij compleet maakt, de manier waarop hij wint. Hij werd er keer op keer bijna af gereden maar toch weer op karakter door de muur gaan.
En dan net op die plaats je eerste winnen na een jaar vol ellende.
Hoeft niet altijd te betekenen dat t echt een ''team is''Ypuh schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:34:
Wat jammer voor Ciccone. Leek de beste benen uit zijn carrière te hebben en stond maar op een minuutje van het podium... Ook Tiberi gehavend op een stevige achterstand...
Jammer jammer. Toch 2 mannen waarvan ik véél had verwacht qua spektakel in die derde week. Zeggen dat de Giro onthoofd is gaat misschien net te ver, maar het scheelt niet veel
Jammer jammer. Toch 2 mannen waarvan ik véél had verwacht qua spektakel in die derde week. Zeggen dat de Giro onthoofd is gaat misschien net te ver, maar het scheelt niet veel
[ Voor 51% gewijzigd door Jebus4life op 24-05-2025 16:52 ]
Mogelijk Roglic uit de giro.
Maar belangrijker, MvdP heeft, wederom, met zijn mountainbike avontuur mogelijk een blessure opgelopen waardoor de tour de france op de tocht komt te staan. Is nog niet echt een succesvol huwelijk tussen MvdP en MTB.
Maar belangrijker, MvdP heeft, wederom, met zijn mountainbike avontuur mogelijk een blessure opgelopen waardoor de tour de france op de tocht komt te staan. Is nog niet echt een succesvol huwelijk tussen MvdP en MTB.
Ik denk dat hij het MTB-en onderschat en “wel even erbij” denkt te doen. Wanneer hij zich er echt op zou focussen kan het best een succes worden, maar op deze manier blijft het teleurstellingen stapelen vrees ik.Megupe schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:08:
Mogelijk Roglic uit de giro.
Polsbreukje voor VDP. Lijkt een lastige te zijn, kan je echt lang last van hebben.
https://sporza.be/nl/2025...geraakt-is~1748272791499/
Hij moet echt stoppen met mountainbikenChelseamarre123 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:29:
Polsbreukje voor VDP. Lijkt een lastige te zijn, kan je echt lang last van hebben.
Of juist meer oefenen.
Even tussendoor doen werkt niet, zover is wel duidelijk.
Laten we hopen dat hij snel weer op de fiets zit. Deze tour biedt meer mogelijkheden voor hem dan vorig jaar. Sowieso de eerste week én de allerlaatste dag, over de Montmartre.
Gewoon pech. Bij het veldrijden lukt het probleemloos.Patrick4 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:48:
[...]
Of juist meer oefenen.(en minder wielrennen)
Even tussendoor doen werkt niet, zover is wel duidelijk.
Laten we hopen dat hij snel weer op de fiets zit. Deze tour biedt meer mogelijkheden voor hem dan vorig jaar. Sowieso de eerste week én de allerlaatste dag, over de Montmartre.
Veldrijden is geen MTB, is een totaal andere discipline en Nové Město is nog eens een zeer uitdagend parcours, maar hij is niet gevallen op de moeilijke trails, dus het is gewoon te weinig gewenning aan de MTB door vooraf geen wedstrijden te rijden. MvdP wou ook na de eerste val zoveel mogelijk plaatsen terug winnen, en dan ben je iets te overmoedig en dat in combinatie met weinig wedstrijd-ritme maak je fouten.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 00:01:
[...]
Gewoon pech. Bij het veldrijden lukt het probleemloos.
Akelige val dit, banale schuiver dankzij het natte weer maar hij vliegt blijkbaar 10tal meter het ravijn in.
Ook Roglic heeft de giro verlaten
Ook Roglic heeft de giro verlaten
🚴🇮🇹 | Het is opnieuw glijden geblazen. Wat een lelijke val. We hebben inmiddels van Bardiani vernomen dat Martinelli niet in gevaar is gelukkig. 🙏 #giroditalia
— Eurosport Nederland (@Eurosport_NL) 27 mei 2025
📺 Stream koers op HBO Max pic.twitter.com/pzTpPwIKrC
Wel een fenomenale strijd voor het klassement.
3 man op zowat een halve minuut van elkaar. Ook voor de top-5 ziet het er nog mooi uit met Gee, Bernal en Caruso; die allemaal misschien nog hopen op het podium als Del Toro verder wegzakt.
3 man op zowat een halve minuut van elkaar. Ook voor de top-5 ziet het er nog mooi uit met Gee, Bernal en Caruso; die allemaal misschien nog hopen op het podium als Del Toro verder wegzakt.
Kelderman in de kopgroep. Geen rappe aankomer, dus zijn streak met top 10 finishes zonder te winnen kan ie zo verlengen.
Del Toro blijft wel verbazen. Groot talent maar dat die nog mee ging doen voor Giro winst had ik niet verwacht
Nou inderdaad, wel een mannetje hoorChelseamarre123 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:39:
Del Toro blijft wel verbazen. Groot talent maar dat die nog mee ging doen voor Giro winst had ik niet verwacht
Wordt nog een mooie afsluiting
De organisatie van de Giro heeft het peloton gevraagd om wat door te rijden. Anders worden ze gedubbeld op het locale circuit! 
Maakt het extra rondje om de kerk dan wat groter. Of beter nog: geen extra rondje maar gewoon Finish...

Maakt het extra rondje om de kerk dan wat groter. Of beter nog: geen extra rondje maar gewoon Finish...
[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 29-05-2025 16:58 . Reden: Typo ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Normaal word je uit koers gehaald als je gedubbeld wordt :-).Punkrocker schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:57:
De organisatie van de Giro heeft het peloton gevraagd om wat door te rijden. Anders worden ze gedubbeld op het locale circuit!
Pidcock valt wel weer echt tegen eigenlijk. Heeft af en toe een goede dag, maar zakt vaak door het ijs. Nu ook alweer achteraan het peloton.KW25 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:00:
[...]
Tsja… WvA, dan weer ziek, dan weer niet in vorm, dan teveel getraind op fatique resistance maar we vervolgens door Evenepoel uitgesprint worden.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ik snap echt niet goed wat Del Toro doet. Gaat die nu gewoon de Giro simpel weggeven aan Yates uit angst dat hij zou kunnen verliezen van Carapaz 
***EDIT***
Wel waar onwaarschijnlijk van WvA, wat een geweldige klim rijdt die ook waar. Die gaat Yates hier nu definitief naar het roze fietsen.
***EDIT2***
Ik had het eerder aan Carapaz gegund, die toch enorm aanvallend gekoerst heeft deze Giro. Maar dan toch liever Yates dan Del Toro. De manier waarop die gekoerst heeft vandaag is echt te bizar voor woorden. Als je op deze manier rijdt verdien je niet om ooit nog een koers te winnen in je carrière.

***EDIT***
Wel waar onwaarschijnlijk van WvA, wat een geweldige klim rijdt die ook waar. Die gaat Yates hier nu definitief naar het roze fietsen.
***EDIT2***
Ik had het eerder aan Carapaz gegund, die toch enorm aanvallend gekoerst heeft deze Giro. Maar dan toch liever Yates dan Del Toro. De manier waarop die gekoerst heeft vandaag is echt te bizar voor woorden. Als je op deze manier rijdt verdien je niet om ooit nog een koers te winnen in je carrière.
[ Voor 67% gewijzigd door Jebus4life op 31-05-2025 15:55 ]
Meesterlijk van TVL hoe ze deze etappe hebben aangepakt… wie had voorspeld dat Yates deze Giro alsnog zou gaan winnen?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik denk dat Carapaz en Del Toro nu vrienden voor het leven zijn. Die gaan elkaar denk ik in de toekomst nog heel veel helpen. Het soort hulp "van de regen in de drup" en "er nog niet overheen plassen als de ander in de fik staat" dan.
Briljante actie van zowel Visma als Yates zelf.
Virussen? Scan ze hier!
De tactiek van Del Toro ontgaat mij volledig. Wat een negatief racen. Carapaz had ik de winst ook gegund, hij heeft er tenminste nog serieus voor geknokt. Ook de ploeg aan het werk gezet etc.
Huzarenstukje van Yates en van Aert.
Huzarenstukje van Yates en van Aert.
If you can see, look. If you can look, observe
Het is nu niet zo dat ze elkaar zo vaak gaan tegenkomen (Carapaz is nu eenmaal dik 10 jaar ouder), maar er komt inderdaad nog wel een moment dat Carapaz hem in het verlies zal koersen...wildhagen schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 16:02:
Ik denk dat Carapaz en Del Toro nu vrienden voor het leven zijn. Die gaan elkaar denk ik in de toekomst nog heel veel helpen. Het soort hulp "van de regen in de drup" en "er nog niet overheen plassen als de ander in de fik staat" dan.
Bizarre rit dit zeg, zelden gezien.
Die Del Toro na de finish leek nog blij te zijn met zijn tweede plek??
Grappig dat ze vlak voor die aanval van Yates het er nog over hadden dat UAE wellicht de 2e ploeg konden worden die alle 3 de grote ronden kon winnen. Geen idee wat het was met Del Torro en Carapaz. Die eerste liet Carapaz het vuile werk opknappen waar Carapaz in die poging ook probeerde Del Torro te lossen. Del Torro zat daar initieel natuurlijk met de gedachten dat Carapaz het moest doen en dan zelf Carapaz een dreun uitdelen als zijn bordje leeg was.
Beide mannen hebben gegokt en beide wilden niet toegeven aan de ander en zaten zodoende gevangen?
Denk dat het vooral cynisch was en dat hij niet op was?Chelseamarre123 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 16:27:
Bizarre rit dit zeg, zelden gezien.
Beide mannen hebben gegokt en beide wilden niet toegeven aan de ander en zaten zodoende gevangen?
Only fools are enslaved by time and space.
Ze zullen bij UAE gedacht hebben dat Del Toro er door Carapaz af gereden zou worden als hij wel had meegewerkt. Dat dacht ik zelf eigenlijk ook.
Maar dan nog: het zo laten lopen is beschamend, zo'n grote ploeg onwaardig. Toon je dan een vent en ga strijdend ten onder. In het voetbal zou de coach er meteen uitvliegen, dat zou hier ook op z'n plaats zijn.
Maar dan nog: het zo laten lopen is beschamend, zo'n grote ploeg onwaardig. Toon je dan een vent en ga strijdend ten onder. In het voetbal zou de coach er meteen uitvliegen, dat zou hier ook op z'n plaats zijn.
Er hebben toch meerdere ploegen de 3 grote rondes gewonnen? Of bedoel je in 1 en zelfde jaar.LoneRanger schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 16:56:
Grappig dat ze vlak voor die aanval van Yates het er nog over hadden dat UAE wellicht de 2e ploeg konden worden die alle 3 de grote ronden kon winnen. Geen idee wat het was met Del Torro en Carapaz. Die eerste liet Carapaz het vuile werk opknappen waar Carapaz in die poging ook probeerde Del Torro te lossen. Del Torro zat daar initieel natuurlijk met de gedachten dat Carapaz het moest doen en dan zelf Carapaz een dreun uitdelen als zijn bordje leeg was.
[...]
Denk dat het vooral cynisch was en dat hij niet op was?
Echt een bizarre dag/ontknoping. Heb wel eerder gezien dat twee renners lopen de bakkeleien (Alaphilippe en Fuglsang in de AGR die MvdP won), maar dit was van een totaal andere orde. Del Torro had gewoon de benen om 'makkelijk' het gat dicht te rijden toen het nog <1 minuut was.
Ik snap dat je vooraf afspreekt dat je Carapaz niet uit het oog mag laten, maar om zo de eindoverwinning op de Giro weg te geven? Carapaz had het gat naar Yates al voor 90% dichtgereden, waarom zou je zelfs dan niet een paar trappen op kop doen?!?
Meestal kun je zeggen 'achteraf is het makkelijk praten', maar hier waren 100 kansen om het in eigen hand te houden en Del Torro nam er geen één en stak zijn been niet eens uit. Carapaz vond ik wel begrijpelijk.
Ik snap dat je vooraf afspreekt dat je Carapaz niet uit het oog mag laten, maar om zo de eindoverwinning op de Giro weg te geven? Carapaz had het gat naar Yates al voor 90% dichtgereden, waarom zou je zelfs dan niet een paar trappen op kop doen?!?
Meestal kun je zeggen 'achteraf is het makkelijk praten', maar hier waren 100 kansen om het in eigen hand te houden en Del Torro nam er geen één en stak zijn been niet eens uit. Carapaz vond ik wel begrijpelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 31-05-2025 20:54 ]
3 in hetzelfde jaar vermoed ik ja, net als Visma deed in 2023Chelseamarre123 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:20:
[...]
Er hebben toch meerdere ploegen de 3 grote rondes gewonnen? Of bedoel je in 1 en zelfde jaar.
Pff... Gesink blijft ook weinig bespaard...
Meldt net op Instagram dat zn vrouw is overleden...
Pff wat een vreselijk nieuws. Plots overlijden of was ze ziek?MikeyMan schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:00:
Pff... Gesink blijft ook weinig bespaard...
Heel verdrietig bericht van Gesink, las het ook. De goden lijken hem (en daarmee z’n familie) niet gunstig gezind
.
Mbt de Giro: waar was DT nu bang voor? Bergop met 10% help je de rijder in je wiel nauwelijks, zeker niet op het gravel stuk.
Mbt de Giro: waar was DT nu bang voor? Bergop met 10% help je de rijder in je wiel nauwelijks, zeker niet op het gravel stuk.
Geen idee... Nieuwsberichten komen nu los, maar weinig extra info. Maargoed, linksom of rechtsom een drama voor de kleintjes natuurlijk.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:06:
[...]
Pff wat een vreselijk nieuws. Plots overlijden of was ze ziek?
Verschrikkelijk
"Een agressieve ziekte"MikeyMan schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:44:
[...]
Geen idee... Nieuwsberichten komen nu los, maar weinig extra info. Maargoed, linksom of rechtsom een drama voor de kleintjes natuurlijk.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Even terug naar de Giro
https://www.instagram.com...hR/?igsh=eW0zcXM3ajRjNWNm
Zou je al renner niet kneiter gestoord worden van dat gepraat de hele tijd in je oor? Met van die dooddoeners van "we're fighting for pink eyhh, we're fighting for pink eyhh".
Verder blijft het rijden van DT bizar. Op een gegeven moment,nadat Gee er weer bij zat, demarreerd Yates en rijdt weg. Ze laten hem even wegrijden. Carapaz haalt hem terug vervolgens tot op een paar meter. Maar nòg neemt Del Toro niet over. Volgens mij had Carapaz toen ook zoiets van 'laat dan maar' . Waar zaten we naar te kijken.... Terecht de Giro verloren!
Tactisch goed gespeeld van Visma LAB door met WvA nog een man na de top te hebben voor SY. UAE had helemaal niemand meer....
Al met al mooie Giro gezien maar hoe dit eindigde op de Finestre toch een lichte zure nasmaak voor wat betreft het rijden van DT.
Zou je al renner niet kneiter gestoord worden van dat gepraat de hele tijd in je oor? Met van die dooddoeners van "we're fighting for pink eyhh, we're fighting for pink eyhh".
Verder blijft het rijden van DT bizar. Op een gegeven moment,nadat Gee er weer bij zat, demarreerd Yates en rijdt weg. Ze laten hem even wegrijden. Carapaz haalt hem terug vervolgens tot op een paar meter. Maar nòg neemt Del Toro niet over. Volgens mij had Carapaz toen ook zoiets van 'laat dan maar' . Waar zaten we naar te kijken.... Terecht de Giro verloren!
Tactisch goed gespeeld van Visma LAB door met WvA nog een man na de top te hebben voor SY. UAE had helemaal niemand meer....
Al met al mooie Giro gezien maar hoe dit eindigde op de Finestre toch een lichte zure nasmaak voor wat betreft het rijden van DT.
[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 01-06-2025 08:50 ]
Ja en nee. Die aanmoedigingen heb je echt wel nodig, maar dit klinkt echt gaar.Shadow_Agent schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:49:
Even terug naar de Giro
Desalniettemin heel goed gereden van Visma met Yates, en ook heel fijn als je half mens half brommer in je team hebt.
In het begin snapte ik het nog wel. Je ziet vaak dat een klassementsleider niet zelf hoeft te werken omdat iemand anders zijn ere/podiumplek bedreigd ziet worden. Dat was de bluf van Del Toro.Shadow_Agent schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:49:
Maar toen Carapaz ook pokerde en het gat groter liet worden had UAE moeten schakelen toen ook het roze werd bedreigd, maar daar waren ze blijkbaar niet toe in staat. Onbegrijpelijk bizar idd. Kan nog wel een beetje meeleven met Del Toro, die knaap is pas 21. Maar het team moet zich kapot schamen, ook de renners die hem hadden moeten helpen hier en totaal niet thuis gaven (maar wel veelal nog kort eindigen in het klassement).
Tot 5 minuten geleden dacht ik dat Del Toro gewoon had moeten rijden op de Finestre, ook al zat Carapaz in z'n wiel. Want met 18 km/h is er toch bijna geen aerodynamisch voordeel om in het wiel te zitten.
Nou, wel dus
https://link.springer.com/article/10.1007/s12283-021-00345-2
Mooie studie uit 2021, die laat zien dat bij eem klim van 7.5% met een gemiddelde snelheid van 22 km/h, het aerodynamische voordeel van de 2e rijder ong 7% is. Dat komt voor Del Toro ongeveer uit op 28 watt, en voor Caparaz op iets minder, omdat hij wat minder weegt.
De Finestre is iets steiler en langzamer (18 km/h gemiddeld), maar zelfs dan heb je nog wel 4-5% aero voordeel, wat op hun niveau toch snel 20 watt is.
Dan begrijp ik ook beter dat na de initiële fout om Yates te laten gaan er een onmogelijke positie was voor Del Toro. Met Carapaz in z'n wiel rijden was dan ook mogelijk de Giro verliezen, aangezien Carapaz hem dan makkelijk had kunnen aanvallen de laatste 3-4km.
Nou, wel dus
https://link.springer.com/article/10.1007/s12283-021-00345-2
Mooie studie uit 2021, die laat zien dat bij eem klim van 7.5% met een gemiddelde snelheid van 22 km/h, het aerodynamische voordeel van de 2e rijder ong 7% is. Dat komt voor Del Toro ongeveer uit op 28 watt, en voor Caparaz op iets minder, omdat hij wat minder weegt.
De Finestre is iets steiler en langzamer (18 km/h gemiddeld), maar zelfs dan heb je nog wel 4-5% aero voordeel, wat op hun niveau toch snel 20 watt is.
Dan begrijp ik ook beter dat na de initiële fout om Yates te laten gaan er een onmogelijke positie was voor Del Toro. Met Carapaz in z'n wiel rijden was dan ook mogelijk de Giro verliezen, aangezien Carapaz hem dan makkelijk had kunnen aanvallen de laatste 3-4km.
Het is niet per se alles of niets. Hij had toen het gat groter werd ook 80-90% beurten kunnen proberen om zo samen te werken met Paz. Maar uiteindelijk was er nog Wout die de genadeklap was.Requiem19 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:06:
Denk dat, toen duidelijk werd dat Van Aert de berg was over geraakt met voorsprong, ze snel de bui voelden hangen. Yates moest altijd voor de top bijgehaald worden anders ging het niet meer lukken en zo geschiede.
Ik blijf beetje met het idee zitten dat Del Toro meer had kunnen doen, dat hij nog wel beetje overschot had. Maar ja, dan kon je je afvragen of hij de laatste km's van de klim nog wel overschot ging hebben om Carapaz af te houden.
Vond het een zeer raar slot van de zaterdag rit
Ik blijf beetje met het idee zitten dat Del Toro meer had kunnen doen, dat hij nog wel beetje overschot had. Maar ja, dan kon je je afvragen of hij de laatste km's van de klim nog wel overschot ging hebben om Carapaz af te houden.
Kenhas schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:46:
Denk dat, toen duidelijk werd dat Van Aert de berg was over geraakt met voorsprong, ze snel de bui voelden hangen. Yates moest altijd voor de top bijgehaald worden anders ging het niet meer lukken en zo geschiede.
https://www.wielerflits.n...n-simon-yates-onderschat/Eén keer aangemoedigd
Baldato zag hoe Carapaz en rozetruidrager Del Toro elkaar in de tang hielden op de Colle delle Finestre. “De instructies (voor Del Toro, red.) waren om Carapaz te volgen, want we verwachtten al dat hij vanaf de voet vol zou gaan. In het begin was Isaac dus niet verrast. Hij kon goed reageren. Maar Simon was zo slim om zelf te gaan, te anticiperen en de twee anderen zo tegen elkaar op te zetten.”
Yates reed daarna verder en verder weg van Carapaz en Del Toro. In de ploegleiderswagen bij UAE Emirates XRG werden ze wel een beetje ongerust toen het verschil groeide tot een halve minuut, erkent Baldato. Zeker omdat Yates met Wout van Aert ook nog een sterke ploeggenoot voor zich had. “Halverwege de klim hebben we Isaac aangemoedigd om ook Yates in bedwang te houden, maar we hebben dat niet vaker dan één keer gedaan. Ook omdat hij degene is die op de fiets zit, hij voelt zijn eigen benen.”
Tsja... dat faal je als ploeg echt wel hoor. Sowieso nogal zwak excuus van Baldato maar okee. Ze hebben gewoon zeer zeer matig gekoerst op de Finestre.
Ik geloof niet dat Evepoel in de Tour kan winnen van Pogacar en Vingegaard, maar wat kan die kleine hard trappen...
Ik gun hem een Tourparcours zoals J-M Leblanc ze uittekende in het Armstrongtijdperk... Maar dat zal er niet direct inzitten...
Ik gun hem een Tourparcours zoals J-M Leblanc ze uittekende in het Armstrongtijdperk... Maar dat zal er niet direct inzitten...
Ik denk dat hij vandaag ironisch genoeg het minst hard getrapt heeft van de ‘grote drie’ ;-).Jebus4life schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:49:
Ik geloof niet dat Evepoel in de Tour kan winnen van Pogacar en Vingegaard, maar wat kan die kleine hard trappen...
Ik vrees voor een saaie tour, de eerste bergen deze Dauphine en Pogacar maakt er na een paar meter op de slotklim al korte metten mee.
Dit belooft inderdaad niks goedsChelseamarre123 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:51:
Ik vrees voor een saaie tour, de eerste bergen deze Dauphine en Pogacar maakt er na een paar meter op de slotklim al korte metten mee.
ik keek toevallig net de herhaling/samenvatting. op t moment dat visma weer met 5 man op kop reed en er aanvallen werden gedaan, dacht ik oei die zijn wel sterk. En echt 1 min later, pogi is er vandoor en ineens een gat van een minuut op jonas.
Lees iets dat Pogacar 7,38W/kg reed op de laatste col aan 19m47 is gemiddelde van 26,5 per uur.
Moet zeggen dat ik geen fan was van die parcoursen, vaak zo ingericht dat de tijdrijdende klimmer altijd zou winnen en de niet tijdrijdende klimmer over het algemeen geen kans maakte vanwege veel te veel (vlakke) tijdrit kilometers.Jebus4life schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:49:
Tijdritten zijn dan best leuk, maar proloog + 2x 50-60+ ITT km, of proloog met 50-60+km ITT + 60-70KM TTT zoals je veel zag is me dan wat teveel van het goede.
dan zie ik liever zo nu, wel/geen proloog, en dan 2x +-30-40km ITT (of een klim tijdrit zoals dit jaar), zo je in ieder geval in theorie wat meer mensen hebt die zouden moeten kunnen winnen. Dat met Pogacar, Vingegard en Evenepoel dat er niet direct uit zal komen is denk ik een ander verhaal. Die steken er gewoon net wat te ver bovenuit. Al moet Remco denk ik wel goed gaan uitkijken dat ze de omkadering rondom hem blijven verbeteren qua renners e.d. Dat blijft m.i. toch het zwakke punt van Soudal.
Die kans zit er natuurlijk wel in, maar de commentaren gaan wel van het ene uiterste naar het andere. Woensdag was Pogacar overal al zo'n beetje afgeschreven, Evenepoel en op gepaste afstand Vingegard te goed in de ITT en Pogacar viel tegen. Zou teveel gedaan hebben in het voorjaar en wat al niet meer.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:51:
2 dagen later iedereen volledig de andere kant op, Pogacar gedoodverfde winnaar van de komende tour en de rest mag spelen om de kruimels.
Terwijl de wedstrijd nog moet beginnen, er kan nog zoveel gebeuren. Het kan uiteraard zo uitkomen dat ie hem 'makkelijk' wint, maar ook Pogacar kan zo maar eens instorten op een zware col zoals we eerder hebben gezien als de anderen het 'spel' goed spelen.
Ik wist niet goed in welk topic ik dit kon posten.
Ik heb mijn stuur pen laten verlengen.
Daardoor moesten de kabels ook verlengd worden
Ik wou graag rechter op zitten op deze racefiets.
:strip_exif()/f/image/JIYbiujgQ6Xq5RtPSACuuTq3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gLuDpJi7ZWkMWbHZSuPkCmgr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb mijn stuur pen laten verlengen.
Daardoor moesten de kabels ook verlengd worden
Ik wou graag rechter op zitten op deze racefiets.
:strip_exif()/f/image/JIYbiujgQ6Xq5RtPSACuuTq3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gLuDpJi7ZWkMWbHZSuPkCmgr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hYkAReWbbFwSPi7dnNhbDPkk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Water_824 op 18-06-2025 11:21 ]
Ik zit sinds 1 jaar weer op de wielrenfiets. Steeds als ik op dat ding stapte wat last van mijn knie. Geen idee waar het aan lag. Nu de laatste keer nergens last van gehad en wil dan natuurlijk weer doorgaan.
*knip* dit is niet de bedoeling, zie het beleid
*knip* dit is niet de bedoeling, zie het beleid
[ Voor 40% gewijzigd door ZieMaar! op 18-06-2025 13:38 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
@Oxigeon en @Water_824
Jullie moeten in dit topic zijn voor zo'n zaken. Deze gaat specifiek over de wielersport.
https://gathering.tweaker...ist_messages/1875353/last
Jullie moeten in dit topic zijn voor zo'n zaken. Deze gaat specifiek over de wielersport.
Ok bedankt😀Chelseamarre123 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:59:
@Oxigeon en @Water_824
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21