[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 145 146 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:23
J-M-T schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:09:
Ze rijden voor plek twee in het volgende groepje, daar zit echt geen power op. Zonde!
Jup. Pogi kan vol gas. Groep daarachter zit te sparen voor zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:01
Robkazoe schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:11:
[...]

Jup. Pogi kan vol gas. Groep daarachter zit te sparen voor zilver.
Mooie koers gezien, maar het loopt dan 15 km voor de meet wel even leeg. Pogi wel kneitergoed, vdP plafonneerde goed op de Kwaremont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:36
Ik blijf dat vreemd vinden, dat ze niet voor elkaar willen rijden. Als je niet rijdt win je sowieso niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:22
Eerder een kwestie van niet beter kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:01
Weer bizar van Pogi.

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Bij de vrouwen ook weer tactisch sterk gereden. Rijden ze met Kopecky gewoon naar de streep zonder aanvallen.

Wel mooi, 2 wereldkampioenen die de koers winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:06
Tegen een gemiddelde van 45 (snelste ooit) denk ik vooral dat het was van niet kunnen. De laatste 50km op quasi elke heuvel gelost worden en dan terugkopen kost veel krachten.

Een mooie koers gezien waar het pas na de laatste x Paterberg duidelijk was wieber ging winnen. De winnaar mag hetzelfde blijven. Maar dit is 100x vermakelijker dan te kijken naar een solo van 80km imho

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duclaasie
VdP blijkt dus behoorlijk ziek te zijn geweest afgelopen week. Hij heeft zelfs antibiotica gebruikt, dus die stond duidelijk niet 100% fit aan de start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:33

Jebus4life

BE User

Pogi knokt zich wéér wat hoger in de recordboeken.

Je kan toch niet meer om hem heen in de all-time rankings.
Ik zet hem inmiddels echt wel al vlot in de top-5, en hij is nog maar 26...

Er is maar een man of 3 waar ik aan denk waarvoor je een case kan maken dat ze nóg hoger staan...

Merckx - Obiously
Hinault - 13 Grote rondes gestart; 10 keer gewonnen, 2 keer tweede en 1 keer opgegeven toen hij in het geel reed
De Vlaeminck - Absurd palmares voor een klassieke renners die een halve carriére tegen de allerbeste Merckx moest opboksen

De Vlaeminck gaat hij in dit tempo ook voorbij, misschien kan je al stellen dat hij die inmiddels ook wel voorbij is... Je kan dan nog beginnen over een Kelly of een Van Looy, maar daar plaats ik Pogacar simpelweg al duidelijk boven...

Behoudens pech spreken we over een jaar of 5 enkel nog over de discussie Pogacar en Merckx lijkt me. De efficiënty in grote rondes van Hinault komt niemand ooit nog aan, maar die reed simpelweg te weinig grote klassiekers om vergeleken te worden met Merckx en Pogacar (op termijn).

[ Voor 21% gewijzigd door Jebus4life op 07-04-2025 17:18 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Als je wat dieper in de Strava data kijkt krijg ik toch de indruk dat MvdP niet zo goed was als normaal (of, en dat zal ongetwijfeld de reactie zijn op mijn post ;) is dat Pogacar hem gebroken heeft).

Tweede keer Oude Kwaremont doet Pogacar 2:49 (KOM!)
Derde keer Oude Kwaremont doet Pogacar 3:09.

Als je dat uitrekent komt dat neer op +/- 80 watt minder voor Pogacar, rond de 17% vermogensverlies. Normaliter zou MvdP een dergelijk verval moeten aankunnen. Terwijl hij deze keer een veel groter verval had dan 80 watt / 17%. De KOM tijd van Pogacar reed MvdP in Pogacar's wiel terwijl hij van ver kwam aan het begin van de klim. MvdP zal ws de echte KOM hebben dus, maar hij uploadt helaas niets in Strava :(.

De laatse keer dat hij z'n Strava files uploade was in 2022:

Tweede keer Oude Kwaremont toen: 3:03 (556 watt)
Derde keer Oude Kwaremont toen: 3:11 (520 watt)

Dat is een veel gebruikelijker slijtage bij MvdP (die juist een van de beste is qua fatigue resistance / durability).

Wellicht is hij inderdaad gewoon gebroken door Pogacar, maar na 3 dagen ziek zijn is het natuurlijk niet heel gek dat je aan het einde van zo'n slopende koers net over je toeren gaat en plafoneert.

[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 07-04-2025 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Requiem19 schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:50:

Wellicht is hij inderdaad gewoon gebroken door Pogacar, maar na 3 dagen ziek zijn is het natuurlijk niet heel gek dat je aan het einde van zo'n slopende koers net over je toeren gaat en plafoneert.
En natuurlijk ook nog gevallen tijdens de wedstrijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Vond het al een wereldprestatie om top 3 te rijden als die echt zo ziek was. Dat neem je wel even mee in zo'n belangrijke week en zware wedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:21
Chelseamarre123 schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:17:
Vond het al een wereldprestatie om top 3 te rijden als die echt zo ziek was. Dat neem je wel even mee in zo'n belangrijke week en zware wedstrijd.
Was niet meer ziek, miste wel enkele procentjes.. interview gezien met ploegleider Roodhooft, was de laatste 2 dagen terug in orde, maar nasleep van ziekte heeft inderdaad rol gespeeld, en die val zal ook geen deugd gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

En ook nog een klein kogeltje omdat hij niet zo lekker gepositioneerd was of los kwam (oorzaak was niet duidelijk in beeld) toen Pogacar zijn eerste aanval deed…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Kluus schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:33:
En ook nog een klein kogeltje omdat hij niet zo lekker gepositioneerd was of los kwam (oorzaak was niet duidelijk in beeld) toen Pogacar zijn eerste aanval deed…
Hoe MvdP daar terugreed de Oude Kwaremont op was wel insane.

In de In het Wiel podcast, oh nee, 'In de waaier', zei Thijs Zonneveld dat Pogacar vlak voor het begin van de Oude Kwaremont samen met MvdP iets verder naar achteren zat, maar over het gras keihard naar voren reed en MvdP dat dus kennelijk niet deed. Die zat daarom een beetje vast en kon pas mensen gaan inhalen toen het uit elkaar getrokken werd op de OK.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Raar gekoerst weer bij de vrouwen, voornamelijk van SDW.
Desalniettemin een mooie naam op de erelijst met deze alleskunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:17

Punkrocker

Mostly harmless

Hoe lang zou het duren voordat het bandendruksysteem verboden gaat worden...?

Aan de andere kant: het is wel een Française die heeft gewonnen 8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:19
Punkrocker schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:39:
Hoe lang zou het duren voordat het bandendruksysteem verboden gaat worden...?

Aan de andere kant: het is wel een Française die heeft gewonnen 8)
Waarom zou het verboden moeten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ypuh schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:00:
[...]

Waarom zou het verboden moeten worden?
Ik denk dat het cynisch bedoelt is.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 22:26
Mooie koers en wat mij betreft extra glans om het mtb'en te laten voor wat het is omdat je nog kansen ziet op de weg. Volgens mij is dit jaar al geslaagd voor PFP. Ook nog 2 keien op de schoorsteenmantel, welk stel kan dat zeggen, uniek. Goede tactiek verder in deze wedstrijd en hopelijk ook het inzicht van de rest dat Kopecky of Wiebes meenemen naar de meet zinloos is.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chelseamarre123
En de kasseien liggen er nat bij, na een natte nacht in de hel.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GoZX6gqXAAAUM6A?format=jpg&name=900x900

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GoZUpdnXUAA4pRx?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:42

McMiGHtY

- burp -

Uitzending begonnen!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Mooi dat er wat regen is gevallen.
Komt het nog meer aan op goed kunnen sturen.
Hopelijk blijft iedereen van pech gevrijwaard en gaan we een eerlijke koers zien 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
De beste zijn weg, richting 1 minuut. Van Aert leek me los uit het wiel gereden te zijn op het bos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 19:46
(jarig!)
Trek wás heel sterk, maar nu is er niet veel meer van over.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Bidon gooien naar een renner, wat een idioot. Hopelijk vinden ze hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

Spotmatic

Ken sent me

Ik hoop dat de bidongooier een paar weken cel krijgt.

En Pogacar moet echt een cursus veldrijden gaan doen...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
(jarig!)
Spotmatic schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:26:
Ik hoop dat de bidongooier een paar weken cel krijgt.

En Pogacar moet echt een cursus veldrijden gaan doen...
In de jeugd deed hij ook aan veldrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

Spotmatic

Ken sent me

tiswat schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:42:
[...]

In de jeugd deed hij ook aan veldrijden.
Terug naar zijn roots dan maar. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:43
Wat een held.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tiswat
(jarig!)
Realiteit… we moeten weer een jaar wachten :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Wat een held. 3x op rij!

Deze kwam uit zijn tenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:24:
Bidon gooien naar een renner, wat een idioot. Hopelijk vinden ze hem.
Maar volgens mij moeten ze op tv eens leren daar niet zoveel aandacht aan te geven. Volgens mij is dat precies wat dat soort mensen wilt en je lost het niet op door op tv te gaan discussiëren wat een gepaste straf zou zijn. Geef nou gewoon aandacht aan de renners en de koers en niet die randzaken. Met social media etc. wordt dat toch wel uitgezocht.

En je brengt bepaalde mensen ook nog op ideeën.

[ Voor 4% gewijzigd door LoneRanger op 13-04-2025 17:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Laatst online: 17:17

Punkrocker

Mostly harmless

LoneRanger schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:11:
[...]

Maar volgens mij moeten ze op tv eens leren daar niet zoveel aandacht aan te geven. Volgens mij is dat precies wat dat soort mensen wilt en je lost het niet op door op tv te gaan discussiëren wat een gepaste straf zou zijn. Geef nou gewoon aandacht aan de renners en de koers en niet die randzaken. Met social media etc. wordt dat toch wel uitgezocht.

Daarom ook streng straffen!

Toon aan dat de tv camera alles ziet en dat je je straf niet ontloopt.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Punkrocker schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:17:
[...]

Precies, opsporen en voor de rechter brengen voor mishandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 21:02
Af en toe zou je wel weer eens ouderwetse straffen willen zien. Spoor zo vent/vrouw direct op na t gooien en laat live zien hoe je er mee om gaat. Enigste manier om t tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 06:48
LoneRanger schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:11:
[...]

Gewoon in alle facetten aan de schandpaal nagelen. Boete, celstraf, werkgever die hem niet meer wilt zien, huwelijk naar de knoppen en voor 30 jaar dagelijks lekrijden.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik geloof niet dat ik van der Poel ooit zo kapot heb zien gaan. Hij vergat zelfs zijn computertje over te zetten bij de fietswissel. Indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
TheekAzzaBreek schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:47:
Ik geloof niet dat ik van der Poel ooit zo kapot heb zien gaan. Hij vergat zelfs zijn computertje over te zetten bij de fietswissel. Indrukwekkend.
Dat was Pogacar toch die zijn fietscomputer niet mee wisselde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Pogi ook? Heb ik niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Punkrocker schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:17:
[...]

Ik zeg toch niet dat ze niet streng gestraft zouden moeten worden? Er zijn mensen die om aandacht verlegen zitten en op deze manier geef je ze een platform. Je kunt het wel melden maar er zijn omstanders zat en altijd wel iemand die het filmt of gefilmd heeft. Als je het aandacht geeft op tv dan helpt dat niet bestrijden. Onderbuik zwaar straffen kennen we nu ook wel maar dat gaat niet gebeuren omdat het buiten proportioneel is. Geef die mensen geen aandacht op tv, dat scheelt al een hele hoop.

Wat zei Renaat, dader tegen de muur en alle renners een bidon naar hem laten gooien. Hoe helpt het om dit te roepen?

Dat het v.d. Poel treft komt omdat hij voorop rijdt en dus aandacht want de kans is heel groot dat het in beeld komt. Die dame vorig jaar, bidongooier dit jaar. Volgend jaar is er echt wel weer een overlaat omdat het veel aandacht krijgt, is stoer als je wat bier op hebt en strenge straffen denk je dan echt niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
LoneRanger schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:06:
[...]

Ik zeg toch niet dat ze niet streng gestraft zouden moeten worden? Er zijn mensen die om aandacht verlegen zitten en op deze manier geef je ze een platform. Je kunt het wel melden maar er zijn omstanders zat en altijd wel iemand die het filmt of gefilmd heeft. Als je het aandacht geeft op tv dan helpt dat niet bestrijden. Onderbuik zwaar straffen kennen we nu ook wel maar dat gaat niet gebeuren omdat het buiten proportioneel is. Geef die mensen geen aandacht op tv, dat scheelt al een hele hoop.

Wat zei Renaat, dader tegen de muur en alle renners een bidon naar hem laten gooien. Hoe helpt het om dit te roepen?

Dat het v.d. Poel treft komt omdat hij voorop rijdt en dus aandacht want de kans is heel groot dat het in beeld komt. Die dame vorig jaar, bidongooier dit jaar. Volgend jaar is er echt wel weer een overlaat omdat het veel aandacht krijgt, is stoer als je wat bier op hebt en strenge straffen denk je dan echt niet aan.
omdat de straffen veel te mild zijn. We moeten in het algemeen gewoon veel zwaarder straffen. dan durft 99% van de mensen nooit meer iets te doen hoor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
LoneRanger schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:06:
[...]

Het gebeurt MVDP echt niet omdat hij vooraan rijdt. Als Pogacar of Pedersen vooraan rijden, heb ik nog nog nooit iemand iets zien doen. Als WVA eens vooraan zou kunnen rijden... Stel je voor...

Het is heel simpel. Dit soort raddraaiers komt uit een redelijk specifieke groep met een redelijk specifieke nationaliteit. Die zoeken echt geen media aandacht hoor, maar hebben hele andere motieven.

Dat ze op Sporza hier een uur over door blijven praten, is omdat ze ook wel weten hoe het zit en zich kapot schamen voor hun eigen landgenoten.

Gewoon strafrechtelijke vervolgen en daarnaast financieel aanpakken en uitkleden. Paal en perk stellen.

Overigens behoorlijk typisch dat Visma direct op X zet, dat ze er niets mee te maken hebben. No shit Sherlock, alsof iemand denkt dat Richard Plugge daar een Visma bidon staat te gooien. Die weten ook dondersgoed hoe het zit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zonde dat het hier alleen over bidonnen gaat :(.

Net als met trollen op het internet - als je ze aandacht geeft bereiken ze precies wat ze willen.

Er is veel meer interessants gebeurd vandaag en daar lees ik weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Casual Ruud schreef op zondag 13 april 2025 @ 22:33:
[...]
Het gebeurt MVDP echt niet omdat hij vooraan rijdt. Als Pogacar of Pedersen vooraan rijden, heb ik nog nog nooit iemand iets zien doen. Als WVA eens vooraan zou kunnen rijden... Stel je voor...
Pogi heeft ook wel eens een chips gooier ontmoet toch?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 13 april 2025 @ 22:34:
Zonde dat het hier alleen over bidonnen gaat :(.
Mee eens. Ik heb twee dingen gezien.

Pogacar is nog steeds te slopen (z'n ploeg ook), hij zat er op een paar momenten slecht bij. Die stuurfout kwam niet uit het niets.

Wout heeft de lef om zich in het gewoel te mengen nog niet hervonden. Heb kloeke inspanningen gezien, maar op de verkeerde momenten. Alle begrip daarvoor. Doodsverachting hoort niet bij de vereisten van een topsporter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
TheekAzzaBreek schreef op zondag 13 april 2025 @ 23:13:
[...]

Pogacar is nog steeds te slopen (z'n ploeg ook), hij zat er op een paar momenten slecht bij. Die stuurfout kwam niet uit het niets.

Wout heeft de lef om zich in het gewoel te mengen nog niet hervonden. Heb kloeke inspanningen gezien, maar op de verkeerde momenten. Alle begrip daarvoor. Doodsverachting hoort niet bij de vereisten van een topsporter.
Pogi is prima sloopbaar op vlakke koersen, het hele verhaal van w/kg's en absolute watts wederom. Die ene aanval na het Bos van Wallers van MvdP die met veel snelheid van achteren kwam en Pogacar die met bekken trekken en al het gat maar ter nauwer dood dichtkreeg daar, dat was al episch.

Het wordt voor Pogacar heel moeilijk PR te winnen als MvdP meedoet in topvorm (die nog iets hoger is dan hoe hij vandaag was, nog steeds 98% ipv 100% zoals MSR / vorig jaar). Hij gaat hem er niet vanaf rijden en gaat dan 9 van de 10keer de sprint verliezen in Roubaix.

Neemt niet weg dat wat Pogacar ook gisteren weer deed gewoon absolute insane en waanzinnig is. Hij is echt een menselijk mirakel. Met zo'n klein lichaam zulke grote reuzen eraf rijden op het vlakke is ongekend. Maar daar zijn we al niet meer verbaasd over volgens mij...

WvA gisteren wederom MIA. Ik zie wel wat je zegt over positioneren, maar tegelijkertijd begon hij op plek 3 aan het Bos van Wallers en kwam hij het Bos uit op wat, P25 met 15 seconden achterstand? Aan het einde van de wedstrijd kwam hij er weer wat doorheen, maar het lijkt erop dat z'n piekvermogens enorm zijn afgebot ten gunste van meer uithoudingsvermogen.

WvA GC Giro vorm? ik denk het niet, maar ben wel benieuwd hoe hij terug kan keren in het whatsapp groepje. De grootste stap die hij moet nemen - IMO - is met gezin en al verhuizen naar Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
TheekAzzaBreek schreef op zondag 13 april 2025 @ 23:13:
[...]

Wout gaf aan dat hij op dat moment niet goed genoeg was en op de limiet. Hij was daarvoor gevallen en had veel energie gestoken in het terugkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Requiem19 schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:44:
[...]

WvA gisteren wederom MIA. Ik zie wel wat je zegt over positioneren, maar tegelijkertijd begon hij op plek 3 aan het Bos van Wallers en kwam hij het Bos uit op wat, P25 met 15 seconden achterstand? Aan het einde van de wedstrijd kwam hij er weer wat doorheen, maar het lijkt erop dat z'n piekvermogens enorm zijn afgebot ten gunste van meer uithoudingsvermogen.
Ze haalden in het Bos toch ook een aantal koplopers in? Daardoor ontstond er, samen met de motoren, aardig wat gedrang, en dan maakt ze positionering ondanks de goede startpositiie bij het ingaan van het bos toch wel wat uit vermoed ik.
Sluit niet uit dat hij inderdaad niet in topvorm is momenteel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Meneer de bidonsmijter heeft zich gemeld: https://nos.nl/artikel/25...ich-bij-politie-in-belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:19
Chelseamarre123 schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:40:
[...]

Wout gaf aan dat hij op dat moment niet goed genoeg was en op de limiet. Hij was daarvoor gevallen en had veel energie gestoken in het terugkeren.
Daar kan ik zeker inkomen maar de beelden door het bos vertellen voor mij toch iets anders. Hij hield meerdere keren de benen stil omdat hij, volgens mij, zeer onzeker was.

Dit was geen Van Aert die zich met doodsverachting door het bos joeg. Ook wel verstaanbaar na hetgeen hij al meegemaakt heeft. Maar toch, als je behendiger bent dan de rest (door veldrijden) , dan mag je wel iets zekerder zijn van jezelf.

Voor mij waren het dus twee zaken: achterstand door angst in het bos en niet meer de benen hebben om dat gat te dichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kenhas schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:46:
[...]

Daar kan ik zeker inkomen maar de beelden door het bos vertellen voor mij toch iets anders. Hij hield meerdere keren de benen stil omdat hij, volgens mij, zeer onzeker was.

Dit was geen Van Aert die zich met doodsverachting door het bos joeg. Ook wel verstaanbaar na hetgeen hij al meegemaakt heeft. Maar toch, als je behendiger bent dan de rest (door veldrijden) , dan mag je wel iets zekerder zijn van jezelf.

Voor mij waren het dus twee zaken: achterstand door angst in het bos en niet meer de benen hebben om dat gat te dichten
Ik heb WvA z'n benen niet zien stilhouden in het Bos (volgens mij is dat ook best gevaarlijk op dit soort kasseien, waarbij je niet wilt vertragen). Ik zag alleen dat hij heel langzaam een gaatje liet vallen dat steeds groter werd.

Dit zei hij zelf hierover:
Dat het podium vandaag aartsmoeilijk zou worden, bleek al in het Bos van Wallers. Daar moest Van Aert passen, hij keerde nooit meer terug voorin.

"Ik was echt niet goed op dat moment", klonk het eerlijk. "Ik was voor de eerste strook al gevallen. Zonder veel erg, maar het zorgde er wel voor dat ik heel lang van achteruit moest koersen. In het Bos had ik de benen dus nog niet."
https://sporza.be/nl/2025...n-sprinten~1744538429977/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:19
Requiem19 schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:02:
[...]

Ik heb WvA z'n benen niet zien stilhouden in het Bos (volgens mij is dat ook best gevaarlijk op dit soort kasseien, waarbij je niet wilt vertragen). Ik zag alleen dat hij heel langzaam een gaatje liet vallen dat steeds groter werd.

Dit zei hij zelf hierover:

[...]

https://sporza.be/nl/2025...n-sprinten~1744538429977/
Overduidelijk wel. Je kunt het hier herbekijken: https://sporza.be/nl/2025...akt-er-weg~1744548221909/

Hij volgt Pogacar in tweede positie maar door een paar keer de benen stil te houden, terwijl er echt niemand maar dan ook niemand anders dat doet, verliest hij plaats na plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kenhas schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:13:
[...]

Overduidelijk wel. Je kunt het hier herbekijken: https://sporza.be/nl/2025...akt-er-weg~1744548221909/

Hij volgt Pogacar in tweede positie maar door een paar keer de benen stil te houden, terwijl er echt niemand maar dan ook niemand anders dat doet, verliest hij plaats na plaats.
Sporza geoblocked dit voor iedereen buiten België.

Maar als je dat zo gedetailleerd hebt teruggekeken zal het ongetwijfeld waar zijn :-). Wellicht dat WvA het niet durft te vertellen dat hij bang is en het daarom op slechte benen gooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:12
In de podcast 'In de waaier' benoemen ze dit ook. Daar gaan ze er vanuit dat het angst is, wat natuurlijk logisch is gezien het afgelopen jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliopatra
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-05 16:00
Het zal vast ook angst zijn, maar met die twee valpartijen van vorig jaar is dat beetje training van afgelopen winter ook wel een magere basis voor het geweld van die paar anderen. Op dit niveau kun je heel goed zijn maar die laatste procent minder verschilt dus een halve km/u. Dat ziet er dan uit als langzaam lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Prachtige race van talent Del Grosso, heerlijk smijten met krachten, ploegmaten die achter je aan racen, alles bij mekaar brengen en uiteindelijk wint een Cofidis sprinter 8)7

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Mooie prestatie van Evenepoel, ben wel benieuwd naar het verhaal van Wout hier, die had dit eigenlijk toch moeten winnen zo, vanuit de zetel waarin hij naar de meet werd gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Dennism schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:09:
Mooie prestatie van Evenepoel, ben wel benieuwd naar het verhaal van Wout hier, die had dit eigenlijk toch moeten winnen zo, vanuit de zetel waarin hij naar de meet werd gereden.
Simpel, de benen waren leeg.

Wel bijzondere prestatie na die zware val en revalidatie van Remco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Die Evenepoel kan wel fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:44
Dennism schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:09:
Waarom had hij dit moeten winnen? Nogal een negatieve insteek.

Met Evenepoel met z’n tweeën naar de finish (de 45km, niet laatste 2) gaan is loodzwaar omdat je achter hem nog steeds vol in de wind fietst. vAert was gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Patrick4 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 19:27:
[...]

Waarom had hij dit moeten winnen? Nogal een negatieve insteek.

Met Evenepoel met z’n tweeën naar de finish (de 45km, niet laatste 2) gaan is loodzwaar omdat je achter hem nog steeds vol in de wind fietst. vAert was gewoon op.
Ik zie niet wat daar zo negatief aan is, van Aert hoort gewoon op zo'n moment na een korte koers niet zo op te zijn, we hebben het immers over een van de beste sprinters in het peloton in dit soort situaties, zeker in kleine groep. Die kan normaal na een veel zwaardere koers (denk bijv. een MSR) een zwaardere sprint winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
misschien moeten we accepteren dat het gewoon zijn voorjaar/jaar niet is. Na afgelopen jaar heeft hij toch ook behoorlijk wat moeten revalideren. Het kan nooit zo zijn dat je lichaam alles maar gewoon pikt. ook van topsporters niet. Wellicht gaat hij in Giro/Tour wel wat ritzeges pakken in verloop van koers door zijn duur vermogen. Maar dat weten we ook pas achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
dfbt schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:39:
misschien moeten we accepteren dat het gewoon zijn voorjaar/jaar niet is. Na afgelopen jaar heeft hij toch ook behoorlijk wat moeten revalideren. Het kan nooit zo zijn dat je lichaam alles maar gewoon pikt. ook van topsporters niet. Wellicht gaat hij in Giro/Tour wel wat ritzeges pakken in verloop van koers door zijn duur vermogen. Maar dat weten we ook pas achteraf.
Z’n ongeluk was in augustus, op zich genoeg tijd om weer goed te zijn in april.

Hij lijkt zelf ook niet te begrijpen waarom hij niet meer kan sprinten. Ze zullen goed evalueren. Pasr dingen die mij iig opvallen:

1. Gewijzigd van trainer toen Marc Lamberts meeging met Roglic naar Bora. Nu wordt hij getraind door Matthieu Heijboer, die accenten duidelijk verlegd heeft. Zie oa https://www.wielerflits.n...rainer-van-wout-van-aert/

2. Hij rijdt nu met 165mm cranks vlgs mij, wat klein is voor zijn lengte. Vaak wordt de sprint niet slechter van korte cranks, maar ik zou hier toch eens naar kijken.

3. Eurosport commentaar zei dat hij geen (of minder?) krachttraining doet vanwege zn knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Requiem19 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:55:
[...]

Z’n ongeluk was in augustus, op zich genoeg tijd om weer goed te zijn in april.

Hij lijkt zelf ook niet te begrijpen waarom hij niet meer kan sprinten. Ze zullen goed evalueren. Pasr dingen die mij iig opvallen:

1. Gewijzigd van trainer toen Marc Lamberts meeging met Roglic naar Bora. Nu wordt hij getraind door Matthieu Heijboer, die accenten duidelijk verlegd heeft. Zie oa https://www.wielerflits.n...rainer-van-wout-van-aert/

2. Hij rijdt nu met 165mm cranks vlgs mij, wat klein is voor zijn lengte. Vaak wordt de sprint niet slechter van korte cranks, maar ik zou hier toch eens naar kijken.

3. Eurosport commentaar zei dat hij geen (of minder?) krachttraining doet vanwege zn knie.
Ik heb het niet alleen over zijn val in augustus ( september)
In september in de Vuelta een zware val en revalideren.
in Maart in Dwars door Vlaanderen een sleutelbeen en meerdere ribben.

Het zal ook ongetwijfeld wat veroorzaken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:44
Thijs Zonneveld benadrukt in de podcast van vandaag ook dat mee rijden met Evenepoel verschrikkelijk is. Juist op de tussenstukken, waar hij een constant hoog vermogen trapt én super aerodynamisch is.

Ik vind het dus eigenlijk best knap dat vAert er bij kon blijven. Volgens mij is dat eerder alleen Campenaerts gelukt op een EK. Alle andere keren als Evenepoel met een klein groepje vertrekt, wappert daarna iedereen er af en komt hij alleen aan (correct me if I’m wrong).

Voor vAert in het algemeen moeten de verwachtingen niet meer gebaseerd worden op 2021 en 2022. Ik hoop dat hij dat niveau ooit weer haalt. Genieten voor ons in de tour. Maar dat is niet vanzelfsprekend..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Patrick4 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:24:
Thijs Zonneveld benadrukt in de podcast van vandaag ook dat mee rijden met Evenepoel verschrikkelijk is. Juist op de tussenstukken, waar hij een constant hoog vermogen trapt én super aerodynamisch is.

Ik vind het dus eigenlijk best knap dat vAert er bij kon blijven. Volgens mij is dat eerder alleen Campenaerts gelukt op een EK. Alle andere keren als Evenepoel met een klein groepje vertrekt, wappert daarna iedereen er af en komt hij alleen aan (correct me if I’m wrong).

Voor vAert in het algemeen moeten de verwachtingen niet meer gebaseerd worden op 2021 en 2022. Ik hoop dat hij dat niveau ooit weer haalt. Genieten voor ons in de tour. Maar dat is niet vanzelfsprekend..
Colbrelli EK :-)

YouTube: SONNY COLBRELLI - VITTORIA EUROPEI CICLISMO 21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
L1 is al begonnen met uitzenden van de Amstel Gold (op YouTube te zien)

[ Voor 50% gewijzigd door cbr600f4i op 20-04-2025 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
Wel vreemd dat ze van de dames maar zo weinig uitzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Tactisch weer sterk bij SD Worx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmagus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:13
Inderdaad, ook niet duidelijk hoe het komt dat ze bijna 1/3 van peleton in de kopgroep mocht en een voorsprong van 1:45 mocht bijeenrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Scherp gezien! :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Haha wow alsnog wint SDW. Niet gedacht dat Bredewold ging terugkomen en nog de beste ging zijn op de Cauberg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
(jarig!)
Toch ook wel een mooie finale bij de vrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Oké, Pogacar heeft even orde op zaken gesteld. Betwijfel of de achtervolgende groep nog terug kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Allaphilippe? Aanvallen op 45 km en dan zo zo stilvallen. Met zijn ervaring moet die toch zijn lichaam beter kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:44:
Allaphilippe? Aanvallen op 45 km en dan zo zo stilvallen. Met zijn ervaring moet die toch zijn lichaam beter kennen.
Even de boel aan het schijten brengen, als je weet dat je toch niet de benen hebt om de groep bij te houden als ze echt gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:44:
Die had waarschijnlijk gehoopt dat Pogacar nog niet mee ging en hij zo een buffer opbouwde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Evenepoel brengt de spanning weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Evenepoel gaat het toch nog spannend proberen te maken! Nadert ineens Pogacar weer

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
En wat een dummies, waarom zou je een fakkel af willen steken op een plek waar de renners vol in het rood moeten? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Zou wel is mooi zijn als Pogacar op een counter loopt en de 2 kunnen terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Wow, iets met twee honden. Wat een ontknoping!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 08:37
Wat een mooie koers!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:39

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Skjelmose _/-\o_

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Zo dat was een mooie finale!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Prachtige finish! Mooie winnaar ook, eens wat anders dan Pogacar, Evenepoel of Van Der Poel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 08:37
Sprint van boven lijkt het erop dat Pogi dacht “ben voorbij Evenepoel en dus winst”, totdat Skjelmose er nog overheen ging

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
Wat fantastisch dat Pogacar’s standaard draaiboek ‘ik rijd iedereen eraf en dan solo naar de finish’ een keer niét lukt.

Lang leve het wielrennen, was even bang dat het marathonlopen geworden was :-).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Vet genieten!

Bloedstollende achtervolging, Remco die er op en er over ging bij de aansluiting, volkomen onverwachte uitslag en dan nog Skjelmose die zich bijna verontschuldigt bij het flash interview.

Zo mooi zien we ze niet vaak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:33

Jebus4life

BE User

Pogacar zich misschien toch wat mispakt aan de terugkeer van Evenpoel in het peleton, in combinatie met het feit dat hij toch al voorbij z'n allerbeste vormpiek is. Want in normale omstandigheden komt er nooit iemand terug op Pogacar als hij vertrekt, integendeel...

Maar Evenepoel (die zelf ook toch nog niet 200% zal zijn, het is tenslotte zijn tweede koersdag na vrijdag nog volop gegaan te zijn) had natuurlijk ook een zéér goed companion de route met Sjkelmose, want alleen komt hij natuurlijk nooit terug.

In de sprint speelt Pogacar het eigenlijk perfect, hij dringt Evenepoel de kop (die leek me iets te zeker na vrijdag) en lokt perfect uit dat Evenepoel misschien van nét te ver vertrekt. Alleen is er dan nog die dekselse Skjelmose.

Ik gun hem trouwens de zege, zoals hierboven ook al geschreven werd. Het mag wel eens een andere naam zijn, zeker als het iemand is die absoluut mee de koers kleurgegeven heeft.

Kleine shout-out naar Van Aert, slaagt er toch maar weer in vierde te worden tegen een heel ander peleton renners ( Het is dat hij zo'n kaliber renner is dat we dat misschien weer net te weinig vinden).

[ Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 20-04-2025 17:25 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Wat een heerlijke AGR. Ook een echte grote mannen finale die Skjelmose hier afmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Jebus4life schreef op zondag 20 april 2025 @ 17:24:

In de sprint speelt Pogacar het eigenlijk perfect, hij dringt Evenepoel de kop (die leek me iets te zeker na vrijdag) en lokt perfect uit dat Evenepoel misschien van nét te ver vertrekt.
Het was ook nét te ver voor Pogacar, die moest ook gaan zitten. Perfect kan je dat niet noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Als Pogacar zich vrij snel had laten inrekenen had hij meer kans gehad.

Gelukkig kent hij maar 1 tactiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 02:00
Fantastisch! Dat doortrekken van Evenepoel bij het inrekenen van Pogi was een hele slimme. Pogi moest daardoor even flink in het rode terwijl hij zelf minder hoefde te versnellen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik lees net dat Wout van Aert de morele winnaar is. Zouden ze dat ook gevonden hebben als Evenepoel had gewonnen?

Bij deze vind ik Puck Pieterse de morele winnaar van de vrouwen wedstrijd en voor de Belgen mag dat ook Lotte Kopecky zijn want Lorena deed ongetwijfeld 1 beurt te weinig op kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 09:45
cbr600f4i schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:39:
Ik lees net dat Wout van Aert de morele winnaar is. Zouden ze dat ook gevonden hebben als Evenepoel had gewonnen?

Bij deze vind ik Puck Pieterse de morele winnaar van de vrouwen wedstrijd en voor de Belgen mag dat ook Lotte Kopecky zijn want Lorena deed ongetwijfeld 1 beurt te weinig op kop.
Volgens wat ik hoorde, moest SDworx zelfs niet rijden in de kopgroep dus ik ben 100% zeker dat Lorena te weinig kop heeft gedaan :+

En Pieterse heeft een sprint verloren, Van Aert gewonnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

cbr600f4i schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:39:

Ah, in dat geval zie ik Julian Alaphilippe als morele winnaar. Alleen Pogacar kon zijn inspanning bijbenen, maar kreeg daar later de rekening voor gepresenteerd. Zijn dappere aanval bleek uiteindelijk van groot belang voor de einduitslag. Dat hij daarbij zichzelf volledig opblies en verder geen rol van betekenis speelde (20e?) is minder relevant :+

Die wieler-"journalisten" leuteren ook maar wat. Of zijn het clickbait-titel-generatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Zelden iemand met zoveel overmacht zien domineren op de muur van Huy.
Pagina: 1 ... 145 146 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21