Maar met respect voor de prestaties van Pogi en friends; een renner die wegspringt op 60 kilometer en dan niet meer bij te halen is, is ook gewoon bijzonder saai.J-M-T schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:47:
Voorheen hadden we hier nog wel over Il Lombardia gesproken. De recente koersen en de dominantie van iedere keer een enkele renner (uiteraard veelal Pogacar) zorgt ervoor dat er geen woord aan wordt vuilgemaakt. Het is knap, thuisblijven ervoor hoeft alleen niet meer. Hopelijk verandert dat wel in de komende jaren. Afgelopen jaren gaf vaak genoeg spannende koersen.
Op dit moment fietst het hele peloton in een 5 zone model en Pogacar als enige in een 6 zonde model. Dan is er gewoon weinig lol meer aan.
Hij heeft een geschat FTP van 450 bij 64kg. VdP paar jaar terug zat op 445 met 10kg meer. En zelfs echte grote mannen zitten niet heel ver voor Pogacar. Ganna heeft bijv ooit 463 gemeten.
Het zijn letterlijk 2 verschillende niveaus.
Beschuldig je Pogacar nu impliciet van het gebruik van verboden middelenRequiem19 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:48:
Ben benieuwd of Pogacar dit niveau kan vasthouden EN of de rest dichterbij kan komen.
Op dit moment fietst het hele peloton in een 5 zone model en Pogacar als enige in een 6 zonde model. Dan is er gewoon weinig lol meer aan.
Hij heeft een geschat FTP van 450 bij 64kg. VdP paar jaar terug zat op 445 met 10kg meer. En zelfs echte grote mannen zitten niet heel ver voor Pogacar. Ganna heeft bijv ooit 463 gemeten.
Freud agrees!La1974 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:47:
[...]
Beschuldig je Pogacar nu impliciet van het gebruik van verboden middelen
De ronde van de vallende balderen keek ik altijd al met een half oog. Het was dit jaar wel heel voorspelbaar, ook omdat Remco aan het einde van zijn energie is. Ik het vdPoel nog wel willen zien rijden, maar dan moet eerst die monumententrui komen.J-M-T schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:47:
Voorheen hadden we hier nog wel over Il Lombardia gesproken. De recente koersen en de dominantie van iedere keer een enkele renner (uiteraard veelal Pogacar) zorgt ervoor dat er geen woord aan wordt vuilgemaakt. Het is knap, thuisblijven ervoor hoeft alleen niet meer. Hopelijk verandert dat wel in de komende jaren. Afgelopen jaren gaf vaak genoeg spannende koersen.
Eigenlijk was MSR dit jaar de spannendste klassieker en dat is wel spijtig. Ook WK en OS gingen als een nachtkaars uit. En natuurlijk het is allemaal episch wat de mannen doen met de lange solo's maar ik zou toch meer concurrentie willen zien. Dus hopelijk gaat Jonas volgend jaar een LBL doen, is Wout een voorjaar fit en doet Remco eens Vlaanderen. Als Matje dan de normale vorm in de heilige week haalt dan wordt het een mooie week.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Moet ook zeggen dat ik meer met het voorjaar heb dan met het najaar.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Nu ze moeten strijden tegen zowel Pogi en Primoz, is het toch een stuk anders.
Denk dat zeeman op tijd vertrokken is
Wanneer heeft Teunissen voor het laatst iets echt goeds gepresteerd? Was denk ik nog bij jumbo.
Nu gaat ie lekker samen met Wout Poels koersen.
die zou eigenlijk naar Vislab gaan als aantrekker voor Kooij toch?
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Zelf niet zoveel maar volgens mij heeft hij een aantal mooie lead-outs verzorgd voor Girmay dit jaar! (ook wel eens de boot gemist maar hey dat hou je toch als je geen van Poppel of van der Poel bent)Megupe schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:53:
[...]
Wanneer heeft Teunissen voor het laatst iets echt goeds gepresteerd? Was denk ik nog bij jumbo.
Nu gaat ie lekker samen met Wout Poels koersen.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Ik zag laatste een interview met Pogacar, ging over zijn zone 2 training. Vind die de fijnste training en kan die zo naar eigen zeggen eindeloos volhouden zonder problemen. Hartslag is dan rond de 150.Requiem19 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:48:
Ben benieuwd of Pogacar dit niveau kan vasthouden EN of de rest dichterbij kan komen.
Maar hier komt die, er werd gevraagd wat voor wattage dit dan is, zegt die doodleuk dat dat rond de 320 watt is
Ik hou dat misschien 1-2 minuten vol
Ook omgerekend naar W/kg, of wordt het dan, net als bij mij, nog triester?Blik1984 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:22:
[...]
Ik zag laatste een interview met Pogacar, ging over zijn zone 2 training. Vind die de fijnste training en kan die zo naar eigen zeggen eindeloos volhouden zonder problemen. Hartslag is dan rond de 150.
Maar hier komt die, er werd gevraagd wat voor wattage dit dan is, zegt die doodleuk dat dat rond de 320 watt is![]()
Ik hou dat misschien 1-2 minuten vol
Mijn intervals.icu power records laten zien dat ik 320W ooit als max 13 a 14 minuten lang heb volgehouden.
Komt bij Pogi (66 kg) neer op ~4.85 W/kg.
Geschaald naar mijn W/kg kom ik dan maar op 2 minuten en 50 seconden
Ik blijf het altijd geweldig vinden om die profwattages in mijn amateurperspectief te plaatsen.
Interview bron, zat er laatst ook met verbazing naar te kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door TheTinusNL op 30-10-2024 08:44 ]
Informaticus of vakkundig Googler?
De KNWU heeft een nieuwe bondscoach voor de elite vrouwen. Het gaat om niemand minder dan Laurens ten Dam. De 43-jarige oud-renner volgt Loes Gunnewijk op. Ten Dam gaat vanaf 1 januari 2025 aan de slag.
We gaan het zien!
Ik denk dat het lastig te beoordelen is of LtD te lief is. Je hebt het idee die man door-en-door te kennen en het één van je beste vrienden is vanwege zijn podcast, maar dat is natuurlijk ook maar een gespeelde rol. Het draait uiteindelijk gewoon om keuzes maken, en de komende 3-5 jaar draait het eigenlijk maar om één keuze; is Vollering de enige kopvrouw ja of nee.wibblemoo schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:16:
Denk dat LtD te 'lief' is voor de groep en weinig ervaring meebrengt. Maar veel slechter dan Loes Gunnewijk kon sowieso niet. We gaan het zien.
De gevolgen zijn heel simpel en hoef je geen lul voor te zijn. Is Vollering kopvrouw en cijfer je je niet 100% weg, dan word je daarna niet meer geselecteerd. Kies je voor Vos, v/d Breggen of Wiebes als kopvrouw en cijfert Vollering zich niet volledig weg, dan is dat haar laatste selectie.
Overigens luister ik nooit naar die podcasts.
[ Voor 36% gewijzigd door wibblemoo op 07-11-2024 11:56 ]
OF: teamspirit is het grote probleem bij de vrouwen.KW25 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:27:
Beetje armoedige keuze, leuk voor het wat informelere gravel, maar denk iets te licht voor deze profs.
We gaan het zien!
En wie kun je beter een teamspirit laten bouwen dan….
Tactisch lijkt het me in ieder geval heerlijk om de NL dames te coachen.
[ Voor 17% gewijzigd door Ypuh op 07-11-2024 12:34 ]
"We hebben een teammeeting, bij de bbq"Requiem19 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:05:
[...]
OF: teamspirit is het grote probleem bij de vrouwen.
En wie kun je beter een teamspirit laten bouwen dan….
Zal het dan nu toch echt klaar zijn? 😄
Indrukwekkend loopbaan, mooie finishes van hem gezien. En knap dat het afgelopen Tour nog een keer is gelukt.
Kan Valverde weer opstappenCharles Hill schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:15:
https://nos.nl/artikel/25...chter-zijn-wielerloopbaan
Indrukwekkend loopbaan, mooie finishes van hem gezien. En knap dat het afgelopen Tour nog een keer is gelukt.
Die is blijkbaar nog altijd niet afgestapt, rijdt voor Movistar Team gravelwedstrijden, 44 jaar oud 😏
Peloton weer stukje veiliger.Charles Hill schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:15:
https://nos.nl/artikel/25...chter-zijn-wielerloopbaan
Wielrenner Remco Evenepoel heeft tijdens een trainingsrit een ongeluk gehad en is daarna naar het ziekenhuis vervoerd. De 24-jarige Belgische olympisch kampioen zou volgens Het Laatste Nieuws een openstaande deur van een wagen van BPost, het postbedrijf van België, niet meer hebben kunnen ontwijken.
Zijn gouden fiets was in 2 stukken gebroken.
Sleutelbeenbreuk (alweer)Willem30 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:14:
https://nos.nl/artikel/25...-na-botsing-met-postwagen
Wielrenner Remco Evenepoel heeft tijdens een trainingsrit een ongeluk gehad en is daarna naar het ziekenhuis vervoerd. De 24-jarige Belgische olympisch kampioen zou volgens Het Laatste Nieuws een openstaande deur van een wagen van BPost, het postbedrijf van België, niet meer hebben kunnen ontwijken.
Zijn gouden fiets was in 2 stukken gebroken.
Blijkbaar geen sleutelbeenbreuk.
Wel schouderblad, hand en ribben gebroken...
Heeft die toch al veel pech gehad met breuken in zijn korte carrière
https://www.wielerflits.n...p-naar-q36-5-pro-cycling/
Opmerkelijke stap toch? Ken het team niet zo goed, zit daar een nieuwe geldschieter of hoe kunnen ze Pidcock binnenhalen.Willem30 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:18:
Tom Pidcock koerst vanaf 2025 voor het ProTeam Q36.5 Pro Cycling en tekent een contract voor drie jaar.
https://www.wielerflits.n...p-naar-q36-5-pro-cycling/
Qua huidige selectie renners ook niet heel bijzonder
https://www.procyclingsta...-pro-cycing-2025/overview
Ja vind het ook vrij apart. Maar vind Pidcock ook niet echt een sterke renner, lijkt overal net te kort te komen tegen mannen als MvdP, Poga, WVA. Schijnt ook een slechte teamspeler te zijn, dus snal wel dat niemand hem wilt tegen zo’n salaris (5m bij Ineos)Chelseamarre123 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:27:
[...]
Opmerkelijke stap toch? Ken het team niet zo goed, zit daar een nieuwe geldschieter of hoe kunnen ze Pidcock binnenhalen.
Qua huidige selectie renners ook niet heel bijzonder
https://www.procyclingsta...-pro-cycing-2025/overview
Sponsoren Tudor: Assos, BMC, DT Swiss, Boss, Mercedes, SRAM
Sponsoren Q36.5: UBS bank, Breitling, Scott, Mercedes, SRAM en Zipp
Ben toevallig wel een horlogeliefhebber en merken als Breitling (Q36.5) en Tudor doen het ontzettend goed en kijken niet op een miljoen meer of minder. De transfer van Alaphilippe kon ik dan ook nog wel inkomen, maar Pidcock lijkt me toch wel redelijk in z'n prime en Q36.5 net een niveautje minder nog dan Tudor.
Heb er geen studie van gemaakt, maar voor mij wat iconische renners uit mijn jeugd (Indurain, Ullrich, Tafi, Pantani, Zoetemelk (was ik te jong voor om gezien te hebben, maar keek ik zeker tegen op) gecombineerd met renners waar ik sympathie voor had (mn. clubje NL-ers, Freire ook) of die me af en toe van mijn stoel geblazen hebben (Matje, Pogi, Gilbert, Sagan)

Volgorde is trouwens bepaald door PCS. Ben benieuwd naar andere lijstjes!
Ondanks dar Q36.5 met Scott rijd is de eigenaar van het team ook eigenaar van Pinarello. En Pidcock rijd offroad voor Q36.5 ook nog op Pinarello is blijkbaar de afspraak, ook omdat Pinarello daar veel geld in heeft geïnfecteerd samen met Pidcock. Heb ik begrepen uit verschilldende media en GCN heeft dat allemaal samengrvat.Ypuh schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:06:
Er zit wel serieus geld achter die nieuwe ploegen (Tudor en Q36.5) zeg.
Sponsoren Tudor: Assos, BMC, DT Swiss, Boss, Mercedes, SRAM
Sponsoren Q36.5: UBS bank, Breitling, Scott, Mercedes, SRAM en Zipp
Ben toevallig wel een horlogeliefhebber en merken als Breitling (Q36.5) en Tudor doen het ontzettend goed en kijken niet op een miljoen meer of minder. De transfer van Alaphilippe kon ik dan ook nog wel inkomen, maar Pidcock lijkt me toch wel redelijk in z'n prime en Q36.5 net een niveautje minder nog dan Tudor.
U bent apotheker?RigolleM schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:59:
Kort lijstje als je er maar 15 mag kiezen, maar hier gaan we dan:
[Afbeelding]
/f/image/X4ywZWoHUgQEEhbGAN1X6OBv.png?f=fotoalbum_large)
Kijk nu een kleine ~15 jaar, maar vind het lastig om namen als Schleck, Armstrong, Cancellara en Froome erbij te zetten, mede omdat ik er toen niet echt van genoot. Gilbert en Boogert is net iets daarvoor. Uit de begintijd staat eigenlijk alleen Contador me positief bij.
[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 15-12-2024 11:11 ]
[ Voor 84% gewijzigd door ZieMaar! op 18-12-2024 07:57 ]
De videoscheidsrechter is al in meerdere sporten bekend, waaronder het hockey, tennis en voetbal. Mogelijk zien we de VAR (video assistent referee) binnenkort ook terug in de wielersport. Tijdens het strandracen test de KNWU deze winter met het jureren via een livestream, als antwoord op het vergrijzende jurykorps en de hoop op de aanwas van jongere juryleden.
Volgens mij heeft de KNWU wat grotere uitdagingen dan een VAR te introduceren....
2 training rondjes, op rij 3 starten, na 1 minuut 15 al eerste en de rest op een gat
Wat een fenomeen
Wout had voordat hij ziek werd al aangegeven waarschijnlijk niet om de podium plaatsen mee te doen, dus ik denk dat je het een beetje moet temperen..Megupe schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:21:
Wat een baas. Ik hoop dat Wout snel beter is, ik ga vrijdag namelijk naar Loenhoven en een confrontatie tussen de wereldkampioen en half mens half brommer zou wel erg vet zijn.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

https://www.indeleiderstr...ersum-is-alles-omgedraaid
Heb je geen AI voor nodig hoorYpuh schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:35:
Dit is het vreemdste dat ik vandaag ga zien vermoed ik:
[Afbeelding]
https://www.indeleiderstr...ersum-is-alles-omgedraaid

Maar die is dan weer zo lelijk dat het cult isYpuh schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:44:
Die trui is bijna net zo lelijk als Ninjaturtle Roglic:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.wielerflits.n...n-santos-tour-down-under/
Hopelijk gaat het bij Visma dit jaar niet lijken op vorig jaar...

Even gemist, maar Narvaez rijdt nu dus ook al voor UAE. Wat een sterrenteam hebben die voor komend seizoen zeg.
ze moeten wat willen ze die 75 overwinningen van vorig jaar evenaren of verbeterenYpuh schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:43:
Het zwarte gat is weer voorbij!
Even gemist, maar Narvaez rijdt nu dus ook al voor UAE. Wat een sterrenteam hebben die voor komend seizoen zeg.
[YouTube: BATTLE on Legendary Willunga Hill 🔥👏 | Stage 5 | Santos Tour Down Under | Men's Highlights]

Denk wel dat MVDP hem gewoon pakt.
Dit gaat om de klassiekers. Even kijken of MvdP uit balans te brengen is met deze verassing. En als hij hem geheel onverwacht pakt is dat een mentale mokerslag.
Als hij op 2 minuten gereden wordt maakt het echter niet uit, want ‘voorbereiding wegseizoen etc’.
Mokerslag zal wel meevallen moest MVDP er naast grijpen. Hij heeft immers een pak klassiekers ook al binnen dus denk dat hij alles wel zal kunnen relativeren.Requiem19 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 06:59:
Dit gaat vlgs mij niet om het WK veldrijden.
Dit gaat om de klassiekers. Even kijken of MvdP uit balans te brengen is met deze verassing. En als hij hem geheel onverwacht pakt is dat een mentale mokerslag.
Als hij op 2 minuten gereden wordt maakt het echter niet uit, want ‘voorbereiding wegseizoen etc’.
Denk dat MVDP ook liever een wereldtitel pakt met Van Aert aan de start, is de zege toch iets groter.
Het zou een grandioze overwinning zijn voor WvA. En als hij op het veld MvdP kan verslaan, zal hij ook een boost krijgen voor RVV/PR en MvdP zal dan toch iets met minder vertrouwen het wegseizoen ingaan.Chelseamarre123 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:12:
[...]
Mokerslag zal wel meevallen moest MVDP er naast grijpen. Hij heeft immers een pak klassiekers ook al binnen dus denk dat hij alles wel zal kunnen relativeren.
Denk dat MVDP ook liever een wereldtitel pakt met Van Aert aan de start, is de zege toch iets groter.
Visma probeert al jaren om MvdP te kraken en dat is ze nog nooit gelukt. Dan maar een speldenprikje in de mental games.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Hij heeft al wat mokerslagen gehad in het verleden en dat heeft hem niet doen stoppen met winnen (nachtje in de nor, plankje....)Chelseamarre123 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:12:
[...]
Mokerslag zal wel meevallen moest MVDP
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Hun seizoen zit gewoon anders in elkaar. Van Der Poel piekt naar het WK, Van Aert is maar met één ding bezig en dat is het voorjaar.
Zijn deelname zal ook met paar andere zaken te maken hebben. Het WK is net naast de deur (vanuit de Kempen een goede twee uur), ploeg moet er toch naar toe (want twee deelnemers bij de dames), goede "training", ...
Ik ga dus geen geld zetten op Van Aert maar zeker weten dat ik hem, vanuit de luie zetel, ga vooruit schreeuwen
Ik hoop gewoon zo hard dat hij in het voorjaar het niveau haalt dat hij in de Vuelta haalde voor zijn val
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Hij is een van de weinige renners die zoveel wint en nog steeds onderpresteert.
Van der Poel was verrast over de keuze van zijn eeuwige rivaal. 'Het is normaal niet iemand die zijn plannen snel aanpast. Ik schrik er toch een beetje van', stelt Van der Poel voor de microfoon van Sporza. 'Maar het is wel altijd leuk om tegen zo iemand te strijden. Ik kijk ernaar uit.'
Nou, op de mountainbike heb ik hem na dat plankje wel niet veel meer weten doen. Hij heeft geluk dat ze een idiote regel hebben uitgevonden die de de top-10 van een andere wielerdiscipline de kans geeft om op kampioenschappen vanaf de vijfde rij te starten want anders werd het in de toekomst helemaal moeilijk. Hij zal dit jaar toch echt een goed wk moeten rijden trouwens want anders is er misschien zelfs geen ticket voor Nederland voor de Olympische Spelen. Dat was in Parijs al kantje boordje (maar uiteindelijk niet nodig).GerbenBK schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:25:
[...]
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Hij heeft al wat mokerslagen gehad in het verleden en dat heeft hem niet doen stoppen met winnen (nachtje in de nor, plankje....)
Klopt, maar dat lag volgens meer aan het feit dat hij na die OS al het plan had om de focus nog meer naar de weg te verleggen. Mijn punt was meer dat hij niet het type lijkt dat zich snel uit het veld laat slaan door verlies of een minder resultaat.Horla schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:41:
[...]
Nou, op de mountainbike heb ik hem na dat plankje wel niet veel meer weten doen. Hij heeft geluk dat ze een idiote regel hebben uitgevonden die de de top-10 van een andere wielerdiscipline de kans geeft om op kampioenschappen vanaf de vijfde rij te starten want anders werd het in de toekomst helemaal moeilijk. Hij zal dit jaar toch echt een goed wk moeten rijden trouwens want anders is er misschien zelfs geen ticket voor Nederland voor de Olympische Spelen. Dat was in Parijs al kantje boordje (maar uiteindelijk niet nodig).
Dan gun ik hem toch liever RVV en/of Parijs Roubaix want die horen eigenlijk wel op zijn erelijst. Allemaal leuk en aardig zo'n WK titel in de modder maar ook niet meer dan dat.Ypuh schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:57:
Hoop dat tegen de verwachtingen in Wout van Aert iedereen op een hoop rijdt volgende week. Het is niet dat hij het nodig heeft, maar ik gun hem toch wel wat succesjes na alle tegenslagen van afgelopen jaren.
Hij is een van de weinige renners die zoveel wint en nog steeds onderpresteert.
Only fools are enslaved by time and space.
Hij komt er wel van terug uiteindelijk, maar het duurt soms wel even voordat hij dat doet.GerbenBK schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:44:
[...]
Klopt, maar dat lag volgens meer aan het feit dat hij na die OS al het plan had om de focus nog meer naar de weg te verleggen. Mijn punt was meer dat hij niet het type lijkt dat zich snel uit het veld laat slaan door verlies of een minder resultaat.
Tussen het WK veldrijden en bijv RVV zit 'maar' 2 maanden. Als WvA een net iets betere flow heeft dit voorjaar door een kickstart bij het WK veldrijden en bij MvdP valt alles net even de verkeerde kant op in de voorbereidingskoersen op de monumenten kan dat het verschil precies zijn.
Sure, WvA en wie dan ook die RVV/PR wil winnen moet de benen hebben. Maar als hij in de buurt zit van de beste kunnen kleine dingen het verschil maken imo.
En klein beetje mindgames mogen daar best bij horen. WvA is altijd een beetje te lief imo, zou leuk zijn als hij iets meer de bad boy gaat spelen
Je maakt er nogal veel van, Van Der Poel is momenteel al in een betere vorm dan de rest. Hij heeft elke veldrit gedomineerd. Ik verwacht niet dat VDP ineens een offday heeft volgende week.Requiem19 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:30:
[...]
Hij komt er wel van terug uiteindelijk, maar het duurt soms wel even voordat hij dat doet.
Tussen het WK veldrijden en bijv RVV zit 'maar' 2 maanden. Als WvA een net iets betere flow heeft dit voorjaar door een kickstart bij het WK veldrijden en bij MvdP valt alles net even de verkeerde kant op in de voorbereidingskoersen op de monumenten kan dat het verschil precies zijn.
Sure, WvA en wie dan ook die RVV/PR wil winnen moet de benen hebben. Maar als hij in de buurt zit van de beste kunnen kleine dingen het verschil maken imo.
En klein beetje mindgames mogen daar best bij horen. WvA is altijd een beetje te lief imo, zou leuk zijn als hij iets meer de bad boy gaat spelen.
Daarbij is het "nog" 2 maand voor de heilige week. Ze hebben beiden een prima basis en zullen enkel nog verbeteren zonder val of ziekte.
Daarbij had Van Aert ook een serieuze achterstand door die valpartij in de Vuelta. Laatst dat litteken gezien en was toch erger als verwacht.
We kunnen het ook anders bekijken: WvA is normaalgesproken iemand die uitermate planmatig werkt en zelden van z'n plan afwijkt.Chelseamarre123 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:50:
[...]
Je maakt er nogal veel van, Van Der Poel is momenteel al in een betere vorm dan de rest. Hij heeft elke veldrit gedomineerd. Ik verwacht niet dat VDP ineens een offday heeft volgende week.
Daarbij is het "nog" 2 maand voor de heilige week. Ze hebben beiden een prima basis en zullen enkel nog verbeteren zonder val of ziekte.
Daarbij had Van Aert ook een serieuze achterstand door die valpartij in de Vuelta. Laatst dat litteken gezien en was toch erger als verwacht.
Het is op z'n minst opvallend dat hij een paar dagen voor het WK z'n voorbereiding ineens verandert. Dit heeft namelijk voor je trainingsschema een impact. In een normale week train je gewoon door. Als je mee gaat doen aan het WK op zondag kun je tot donderdag maar echt door trainen. En met een echt goede taper zou je do ook al wat volume terugdraaien. Vrijdag rustdag, zaterdag kort en intensief ritje om scherp te staan.
Zo'n wedstrijd toevoegen kost je dus 4-5 dagen normale trainingsarbeid, wat weer in de weg staat van je opbouw en planning naar het wegseizoen.
Als ik bekijk hoe georganiseerd en planmatig VLAB en WvA zijn valt me dat toch wel op. En wellicht lees ik er teveel in en dacht 'dn Wout gewoon 'goh ja, wel zin in'.
Could be.
Or not
Ja dat is wel leuk al past dat wellicht niet zo bij hem. Sowieso leuk en opvallend te zien dat ze nu eens niet "stick-to-the-plan" hanteren bij Visma, misschien gaat het werken. Ik gun het hemRequiem19 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:30:
[...]
En klein beetje mindgames mogen daar best bij horen. WvA is altijd een beetje te lief imo, zou leuk zijn als hij iets meer de bad boy gaat spelen.
Gappie, leuk dat je het spannend probeert te maken, en ik gun Van Aert het natuurlijk 110%. Maar laten we eerlijk zijn, dit gaat ’m niet worden.Requiem19 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:30:
[...]
Hij komt er wel van terug uiteindelijk, maar het duurt soms wel even voordat hij dat doet.
Tjah, als ik m'n geld nu moet inzetten zou ik 9 euro inzetten op MvdP en 1 euro op WvA. Maar het is een dikke moddercross, makkelijk om een foutje te maken en een halve ronde op een brakke fiets te moeten rijden.Nutterd schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:57:
[...]
Gappie, leuk dat je het spannend probeert te maken, en ik gun Van Aert het natuurlijk 110%. Maar laten we eerlijk zijn, dit gaat ’m niet worden.
Om te winnen moet je eerst maar eens winnen. In 2018 was MvdP ook de gedoodverfde favoriet, maar ging het WK volledig in de soep met talloze lekke banden en werd hij uiteindelijk derde.
Ik vind dat iedereen al doet alsof het 100% zeker is dat MvdP wint. Dat zie ik toch een klein beetje anders. 90% voor mij
Ik hoop dat je gelijk hebt hoor! Maakt het voorjaar ook weer spannender maar ik zet gewoon een 10-tje op Matje!Requiem19 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:17:
[...]
Tjah, als ik m'n geld nu moet inzetten zou ik 9 euro inzetten op MvdP en 1 euro op WvA. Maar het is een dikke moddercross, makkelijk om een foutje te maken en een halve ronde op een brakke fiets te moeten rijden.
Om te winnen moet je eerst maar eens winnen. In 2018 was MvdP ook de gedoodverfde favoriet, maar ging het WK volledig in de soep met talloze lekke banden en werd hij uiteindelijk derde.
Ik vind dat iedereen al doet alsof het 100% zeker is dat MvdP wint. Dat zie ik toch een klein beetje anders. 90% voor mij.
https://sporza.be/nl/2025...js-roubaix~1737978957810/
Hij heeft het wel slim aangepakt om voor een Franse licentie te gaan, de kans is nu groter op een wilcard in ASO koersen. In Nederland en België was hij natuurlijk al vrij populair.schilderstape schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:39:
Ondertussen heeft de ploeg van Tietema een wildcard te pakken voor Roubaix!
https://sporza.be/nl/2025...js-roubaix~1737978957810/
https://www.rijksoverheid...gokreclames-en-sponsoring
(Hier staat nog 1 januari, maar is later 1 juli 2025 geworden)
[ Voor 21% gewijzigd door Niellie41 op 27-01-2025 20:09 ]
Daar zijn andere omwegen voor. Kijk naar Club Brugge die hebben ook Unibet als hoofdsponsor ondanks dat dat wettelijk gezien niet mag. Nu heeft Unibet een andere website gelanceerd en dat staat op het shirt.Niellie41 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:08:
Volgens heeft de Franse licentie ook (meer?) te maken met een wet die 1 juli ingaat.
https://www.rijksoverheid...gokreclames-en-sponsoring
(Hier staat nog 1 januari, maar is later 1 juli 2025 geworden)
Het zal vast hebben meegespeeld, maar ik denk sportief gezien. Als je nu naar het programma van ploeg tietema kijkt, is die doordat ze de zogenaamde coupe de France moeten rijden al een stuk beter dan dat van vorig jaar. Veel wedstrijden tegen world tour ploegen ook.
Als je dan ziet dat we in Nederland bijna geen enkele koers kunnen organiseren snap ik het sportieve perspectief ook wel.
Maar ik heb ook nergens gezegd dat die wet de enige reden is, hè.
[ Voor 43% gewijzigd door Niellie41 op 28-01-2025 06:54 ]
Denk niet dat Van Aert de planning heeft aangepast maar het team van performance managers. Als je van in het begin weet dat je gaat meedoen aan het WK, ga je als renner toch proberen te pieken. Nu heeft Van Aert braaf zijn planning gevolgd en mag hij "als cadeau'tje" meedoen aan het WK. Denk dat de performance managers dat plan wel al tijdje hadden, op voorwaarde dat Van Aert een bepaald niveau haaldeRequiem19 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:56:
[...]
We kunnen het ook anders bekijken: WvA is normaalgesproken iemand die uitermate planmatig werkt en zelden van z'n plan afwijkt.
Het is op z'n minst opvallend dat hij een paar dagen voor het WK z'n voorbereiding ineens verandert. Dit heeft namelijk voor je trainingsschema een impact. In een normale week train je gewoon door. Als je mee gaat doen aan het WK op zondag kun je tot donderdag maar echt door trainen. En met een echt goede taper zou je do ook al wat volume terugdraaien. Vrijdag rustdag, zaterdag kort en intensief ritje om scherp te staan.
Zo'n wedstrijd toevoegen kost je dus 4-5 dagen normale trainingsarbeid, wat weer in de weg staat van je opbouw en planning naar het wegseizoen.
Als ik bekijk hoe georganiseerd en planmatig VLAB en WvA zijn valt me dat toch wel op. En wellicht lees ik er teveel in en dacht 'dn Wout gewoon 'goh ja, wel zin in'.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Bij de beloften was er weinig spannends aan met de sterke Del Grosso. Benieuwd naar zijn evolutie, topper in wording
Wout toen hele seizoen iets beter, maar Matthieu WK. Nu bij de vrouwen ook.
Wat dit seizoen ook lijkt is dat Pieterse telkens halverwege nog dichtbij is, maar daarna toch telkens afhaakt.
Gaat Parijs-Nice rijden als ik het goed begrepen heb. Zag een weekje of 3 geleden hem voorbij komen is de serie "day in the life of a pro cyclist", leuke serie trouwens.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:03:
Mooi WK gezien bij de vrouwen, prachtig parcours ook.
Bij de beloften was er weinig spannends aan met de sterke Del Grosso. Benieuwd naar zijn evolutie, topper in wording
Ja hoorde ik vandaag op Sporza uitzending. Starten in GP Samyn en dan Parijs-Nice.LoneRanger schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:30:
[...]
Gaat Parijs-Nice rijden als ik het goed begrepen heb. Zag een weekje of 3 geleden hem voorbij komen is de serie "day in the life of a pro cyclist", leuke serie trouwens.
[YouTube: DAY IN THE LIFE OF A PRO CYCLIST ft. Tibor Del Grosso]
Heeft vorig jaar al wat mogen proeven van de elites maar Parijs-Nice word wel wat anders. Benieuwd
https://www.procyclingstats.com/rider/tibor-del-grosso
Nieuwenhuis net te weinig gereden dit seizoen om Nys af te houden.
En MvdP, klasbak exceptionel
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21