La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Als dat zo is zou toch wel triester zijn dan gewoon dom rijden. Ze rijden toch zonder oortjes, zou Vollering gewoon niet om kunnen gaan met het feit dat ze niet weet wat de mogelijke dreiging is, zenuwen?Requiem19 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:18:
Vraag me overigens af of Vollering echt niet slim genoeg kan rijden, of dat ze liever voor zichzelf kan gaan in de finale ipv voor Vos te rijden.
Only fools are enslaved by time and space.
Hij heeft tegenover super lichte renners ook het voordeel dat het morgen koud is.Requiem19 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:41:
VdP 2kg afgevallen. Dat gaat wel echt wen verschil maken.
Ook interessant voor LombardijeZ
BlaBlaBla
Nouja, ze rijdt met de favorieten in de groep al. Wie zou er nog meer van achteren kunnen komen?LoneRanger schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 20:47:
[...]
Als dat zo is zou toch wel triester zijn dan gewoon dom rijden. Ze rijden toch zonder oortjes, zou Vollering gewoon niet om kunnen gaan met het feit dat ze niet weet wat de mogelijke dreiging is, zenuwen?
Dan geeft ze volgas in die groep waardoor er 3 mensen lossen waarvan 2 Nederlanders. Na haar aanval viel het even stil, hadden Vos en Markus terug kunnen komen. Maar gaat ze op het vlakke ook nog op kop rijden.
Echt ongekend. Ze had meer kans gehad met Markus en Vos in de kopgroep. Als ze dan zelf aangevallen had, zou Kopecky haar niet gaan halen (want dan verlies je de sprint van Vos).
Je ne comprends pas.
Ze geven 14 graden en zonnig dus valt wel mee, ideaal koersweer.Strider schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:03:
[...]
Hij heeft tegenover super lichte renners ook het voordeel dat het morgen koud is.
https://www.meteovista.be...02/weersverwachting-48uur
[ Voor 15% gewijzigd door Chelseamarre123 op 28-09-2024 21:15 ]
Kan haar in het eerste stuk wel volgen. Op zich zou ze de absolute nummer 1 moeten zijn en had de Nederlandse ploeg volledig in haar dienst moeten rijden zodat ze in de laatste ronde all in kon gaan op die lange klim.Zewatanejo schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:48:
[...]
Hoorde zojuist een interview op de radio met Vollering. Ze geeft Markus en Vos de schuld van het feit dat ze niet gewonnen heeft. De koers was haar niet hard genoeg en dus daardoor zou niet hebben kunnen demarreren...
Duidelijk dus dat haar ego haar hier in de weg zat. Toen ze in de afdaling gingen had ze Vos er niet af moeten rijden, want die had een veel grotere kans gehad om te winnen in de sprint dan haar..
Maar heel de ploeg reed raar, Markus die plots ging Markus anticiperen met Ghekire en bleeg Markus alleen doorrijden met Ghekire in het wiel, achterin reed Nederland ook een hele tijd? Op een gegeven moment zag je in groep 2 en 3 ook een Nederlandse op kop rijden.
Uiteindelijk ging Vollering dan zelf het gat dichtrijden naar Markus terwijl ze toen het eigenlijk niet aan haar was maar aan een Longo ofzo.
Denk dat Markus beter had blijven zitten en ze dan met de hele ploeg een strak tempo hadden moeten rijden en Vollering af zetten, op die lange klim. Wat je dus morgen verwacht bij Slovenië en België die alles op Evenepoel en Pogacar zetten.
Ik heb hier weleens eerder zitten ranten over hoe enorm dom Vollering is, daar stond ik toen later niet meer achter, maar nu weer wel. Holy shit wat heeft ze vandaag dom gereden.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Volgens mij heeft Markus het vandaag prima gedaan en de koers ook hard gemaakt door te blijven aanvallen. In principe rook je dan de andere ploegen op. Tenminste als, nou ja. Vollering had dan ook Longo Borghini en Lippert niet losgereden op de klim, want daar was ze gewoon niet sterk genoeg voor vandaag.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:21:
[...]
Denk dat Markus beter had blijven zitten en ze dan met de hele ploeg een strak tempo hadden moeten rijden en Vollering af zetten, op die lange klim. Wat je dus morgen verwacht bij Slovenië en België die alles op Evenepoel en Pogacar zetten.
Het was allemaal tenenkrommend vandaag. Nederland reed achter Nederland achter Nederland. Vos en Markus die gelost worden en dan ga je als ze bijna aansluiten weer op kop rijden. Speel dan de breedte van je team uit, dan maak je zelf ook meer kans als je de concurrentie niet los krijgt. Het was echt super dom van Vollering.
Denk dat mijn buren zich afvragen waarom ik tegen de tv schreeuw…
Geen probleem dan, eerste 10 kilometer doorkomen en daarna wegen ze 264 kilometer lang hetzelfdeYpuh schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:38:
Ze zijn nog niet helemaal wakker bij Nu.nl:[Afbeelding]
Van der Poel is bijna 10 kilometer zwaarder dan Pogacar
Dit was naar mijn mening ook het grote probleem. Vollering moet en zal winnen en daarom haalt ze haar eigen rensters uit de kopgroep bij... Onbegrijpelijk, laat de andere ploegen dat lekker doen en ga in het wiel.MrAngry schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:43:
Vollering moet ook durven verliezen. Toen Markus en Vos in de kopgroep zaten hield Nederland ze zelf kort. Als ze toen de ruimte hadden gekregen had Vollering in een zetel gezeten, dan moeten anderen het opknappen of de kopgroep komt nooit terug en Vos wint.
Ik heb hier weleens eerder zitten ranten over hoe enorm dom Vollering is, daar stond ik toen later niet meer achter, maar nu weer wel. Holy shit wat heeft ze vandaag dom gereden.
En in die kopgroep doe je hetzelfde; gewoon in het wiel, want ja de kopvrouw zit van achter. Als de andere rensters dan een kans willen hebben, moeten ze aan de bak. En dan pak je ze hopelijk in de sprint.
Maar ja alle ballen moeten per se op Demi en dan riskeer je de winst. Vollering moet toch ook een keer inzien dat ze niet zooo sterk is dat ze hele pelotons eraf kan rijden in haar eentje....
Straks lost ie op 10 km van de meet en dan is het effectief zoPeetman schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:09:
[...]
Geen probleem dan, eerste 10 kilometer doorkomen en daarna wegen ze 264 kilometer lang hetzelfde
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 29-09-2024 15:36 ]
Belgische ploeg toch wel heel snel opgewerkt en helaas van geen enkel land ondersteuning gekregen.
Belgen gewoon niet goed toch? Eerste helft hebben ze in het wiel van Slovenie gezeten, met alleen Campenaerts die meedraaide. Bij de eerste beste uitval waren ze allemaal weg op van Gils na.Chelseamarre123 schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:38:
Wat een bizar WK, totaal geen organisatie.
Belgische ploeg toch wel heel snel opgewerkt en helaas van geen enkel land ondersteuning gekregen.
Klopt, viel me serieus tegen. Maar dan nog hadden andere landen best ook een pion ingezet toen ze zagen dat de Belgen op aan het geraken waren.Ypuh schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:44:
[...]
Belgen gewoon niet goed toch? Eerste helft hebben ze in het wiel van Slovenie gezeten, met alleen Campenaerts die meedraaide. Bij de eerste beste uitval waren ze allemaal weg op van Gils na.
Ja ongelofelijk toch dat iedereen weet dat ie top favoriet is en het gewoon laat gebeuren.Chelseamarre123 schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:59:
Hoezo "krijgt" Pogacar zomaar een halve minuut. Belgen liggen te slapen
Bij niemand die een lampje aangaat op dat moment om zijn karretje aan te haken en maar te zien waar het schip strandt...
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
"What do you get if you multiply six by nine..."
Mwah. Loopt nog niet zo heel soepel met de achtervolging.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
[ Voor 15% gewijzigd door Pierre op 29-09-2024 16:58 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 11% gewijzigd door CynicRelief op 29-09-2024 17:03 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Ik denk dat er na vandaag geen twijfel meer is.Jebus4life schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:33:
Jaja, wie gaat de Vélo d'Or winnen? Zeg het maar...
Tijdens het voorjaar keek iedereen richting Mathieu van Der Poel. E3 + RvV + PR en dan nog op het podium in Luik. Maar dat lijkt inmiddels al een eeuwigheid geleden (mede dankzij gebrek aan resultaten in de Tour).
Nadien was er eigenlijk geen enkele discussie meer over wie anders dan Pogacar de trofee kon winnen? De dominantie waarmee Pogacar het hele jaar rondreed hadden we in geen 50-60 jaar gezien.
Na de Tour is het plots één en al Evenepoel wat de klok slaat. Die heeft beide Olympische titels gepakt. Heeft zondag zijn wereldtitel in het tijdrijden verlengt.
Gaat de wegrit het zondag beslissen? Wie de regenboog pakt zet de parel op de kroon van zijn seizoen...
Als Pogacar de regenboog pakt evenaart hij Roche & Merckx door de combinaite Giro/Tour/WK in 1 jaar te pakken. Toch de 3 grootste wedstrijden van het reguliere seizoen. Bovendien dat hij er ook nog even Luik-Bastenaken-Luik bij.
Evenepoel kan voor een, quasi onevenaarbaar, unicum zorgen door naast de dubbele olympische titel de dubbele wereldtitel te pakken. Nooit kon een man dubbelen in 1 van beiden. Laat staan in alletwee.
Of zorgt MvdP nog voor de verrassing en hijst hij zich naast Boonen met RvV/PR/WK?
(maar zelfs in dat geval denk ik dat ze de Vélo d'Or aan Pogacar geven als ik eerlijk ben, hij heeft gewoon enorm veel gewonnen op een absurd dominante wijze...)
Zelf verwachtte ik eigenlijk dat er geen maat zal staan op Pogacar. Maar nu Evenepoel (wat mij betreffend toch wat verrassend) zichzelf kon opvolgen ben ik benieuwd wat dat duel zal opleveren.
Maar wat een stunt van hem en een schitterend resultaat. MvdP gelukkig nog brons, kan ook met opgeheven hoofd naar huis nog.KlaasjeNL schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:11:
De regie was O'Connor kwijt?
[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 30-09-2024 11:12 ]
Doel je op de ploegleiders van UAE?
Notoire dopingzondaars toen ze nog fietsten?
Pogacar wordt vaak genoeg gecontroleerd....
[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 30-09-2024 11:12 ]
Hoe speelt hij vals dan?
[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 30-09-2024 11:12 . Reden: Quote aangepast ]
Tadej kon verder steady zijn eigen tempo rijden, daarachter constante aanvallen en weer dicht rijden. Dat kost ook een bak meer energie.
Tot slot zat Tadej er op het einde echt wel duidelijk doorheen. Behoorlijk op karakter uitgereden. Kortom, niet echt de race om met zulke beschuldigingen te komen lijkt me.
Tja tactische variant van wielrennen ligt ook gewoon niet erg goed bij meerdere landen.Morrar schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:11:
Tadej was duidelijk de sterkste, maar achter hem draaiden ze met slechts 2 man ongeveer hetzelfde tempo. De voorsprong bleef constant rond de minuut, hij won niet met minuten zoals sommigen voorspelden.
Tadej kon verder steady zijn eigen tempo rijden, daarachter constante aanvallen en weer dicht rijden. Dat kost ook een bak meer energie.
Tot slot zat Tadej er op het einde echt wel duidelijk doorheen. Behoorlijk op karakter uitgereden. Kortom, niet echt de race om met zulke beschuldigingen te komen lijkt me.
Nederland/België hadden gewoon kunnen afspreken om te draaien en te fietsen, of heeft iedereen gewoon t idee dat 2e en of 3e worden ook prima is vandaag de dag?
Dit leek ook gewoon wel op zo'n wedstrijd als PR dat wanneer Matthieu weg was, iedereen wel dacht het is prima. Allemaal leuk in t wiel springen van een vluchter, en dan viel t weer dood.
Het was idd een vrij saaie WK, weinig spanning. Ik denk dat er door de hoogtemeters ook meer inspanning werd geleverd dan het eruit zag. En dan volgend jaar in Rwanda nog meer hoogtemeters; 5.475dfbt schreef op maandag 30 september 2024 @ 08:29:
[...]
Tja tactische variant van wielrennen ligt ook gewoon niet erg goed bij meerdere landen.
Nederland/België hadden gewoon kunnen afspreken om te draaien en te fietsen, of heeft iedereen gewoon t idee dat 2e en of 3e worden ook prima is vandaag de dag?
Dit leek ook gewoon wel op zo'n wedstrijd als PR dat wanneer Matthieu weg was, iedereen wel dacht het is prima. Allemaal leuk in t wiel springen van een vluchter, en dan viel t weer dood.

BlaBlaBla
Ik snap echt niet dat t zo gigantisch veel moet zijn.. 267,5 km en 5475 hoogtemetersStrider schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:07:
[...]
Het was idd een vrij saaie WK, weinig spanning. Ik denk dat er door de hoogtemeters ook meer inspanning werd geleverd dan het eruit zag. En dan volgend jaar in Rwanda nog meer hoogtemeters; 5.475
Overigens hebben de vrouwen 164,6 km en 3350 hoogtemeters.
We moeten er wel vanuit gaan dat dit clean is. Er is op dit moment geen signaal dat Pogi vals speelt (of Evenepoel of Vingegaard of MvdP). Het is niet dat zijn prestaties onverklaarbaar zijn en uit de lucht komen vallen.
Als er een duidelijke aanleiding is, anders dan een onderbuik gevoel, dan is dat het bespreken waard, maar tot nu toe ben je vooral een irritante last die ongefundeerd dingen roept. Daar is Nu.nl al voor uitgevonden.
* Ypuh heeft z'n CSS geupdate
[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 30-09-2024 11:13 . Reden: Quote aangepast ]
Ja dat wordt volgend jaar nog wat. Rwanda is ook echt een wielerland. Er zal vast veel publiek langs de kant staan.dfbt schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:18:
[...]
Ik snap echt niet dat t zo gigantisch veel moet zijn.. 267,5 km en 5475 hoogtemeters
Overigens hebben de vrouwen 164,6 km en 3350 hoogtemeters.
Edit, schijnbaar is het in september gemiddeld 28 graden daar.
Geen idee wat de temperatuur daar is, maar ik kan mij zo voorstellen dat veel renners dit laten schieten.
Ik vind het echt een schande dat zoiets kan.
[ Voor 5% gewijzigd door Casual Ruud op 30-09-2024 10:21 ]
BlaBlaBla
Why? Door de vele hoogtemeters of een te zwaar parcours?Casual Ruud schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:16:
Geen idee wat de temperatuur daar is, maar ik kan mij zo voorstellen dat veel renners dit laten schieten.
Volgens mij is koersen in Rwanda juist een droom/perk of the job voor velen. Als ik een Stefan Kung was, of desnoods een Daan Hoole, dan leek het me juist fantastisch om zoiets mee te maken, ook al ben je kansloos voor de overwinning. 95% van het peleton rijdt de Tour ook niet met het idee dat ze ook maar iets kunnen winnen, dat is inherent aan wielrennen.
Van wat ik begreep is Rwanda een fantastisch land om te koersen. Je hebt op #1 natuurlijk Vlaanderen, en #2 het Baskenland, maar #3 qua wielergekte schijnt toch Rwanda te zijn.
Dat wordt toch juist supergaaf om naar te kijken? En ook mooi voor de wielersport dat grote wedstrijden ook op andere continenten worden gehouden.Casual Ruud schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:16:
[...]
Ja dat wordt volgend jaar nog wat. Rwanda is ook echt een wielerland. Er zal vast veel publiek langs de kant staan.
De organisatie ligt in handen van Golazo, dus dat zal ook wel in orde komen.
Misschien wat voorbarig, maar ik verwacht volgend jaar een nieuwe hattrick van Pogacar: Tour, Vuelta, WK.
Lees; "Het is duidelijk geworden dat Tadej Pogacar boven mij staat"
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Worden de klimmers of lichtgewichten nog meer naar voren geschoven.. Waarom zou een Matthieu met 75 kg meedoen als er gasten van 60-65 kilo meedoen.
Ik heb zo'n voorgevoel dat sommige t wel helemaal prima vinden
De kans dat de mindere renners ( Geen evenepoel, Pogacar, MvdP , wellicht WvA ) hier zou kunnen winnen is natuurlijk bijna 0.
[ Voor 13% gewijzigd door dfbt op 30-09-2024 11:52 ]
Het WK varieert natuurlijk in parcoursen, gericht op verschillende types eendagsrenners. Eigenlijk komen de (pure) klimmers sowieso best weinig aan bod als je over een WK wilt spreken (maar OK, die hebben met de Tour al de meest prestigieuze wedstrijd).dfbt schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:50:
De kans dat de mindere renners ( Geen evenepoel, Pogacar, MvdP , wellicht WvA ) hier zou kunnen winnen is natuurlijk bijna 0.
Hoogtemeters de afgelopen WK's
Zurich: 4500
Glasgow: 2300
Wollongong: 4000
Leuven: 2500
Imola: 4500
Harrogate: 3200
Innsbrück: 4700
Bergen: 4000
Doha: 0
Richmond: 1600
50% van de WK's zit met 3500 hoogtemeters of meer -> Dat is in het voordeel van de lichtere types:
50% van de WK's zit onder die 3500 hoogtemeters wat in het voordeel van de zwaardere types zou moeten zijn
En dat zijn natuurlijk geen wetmatigheden, kijk naar Bergen. Daar wint Sagan een sprint van een behoorlijke groep voor een beer als Kristoff op een parcours waar je qua hoogtemeters de Valverde's van die tijd zou verwachten.
Uiteindelijk variëren de parcoursen dus best vaak, al zijn het nu 2 wel heel zware WK's na elkaar. Maar ook dat is niet ongezien. Pakweg 85-86-87 moest je echt een podium moest kunnen rijden in een grote ronde om op het podium van het WK te raken.
Ja, en in de hoogtemeters zit nog wel verschil natuurlijk. of je steeds kleine heuvels heb, wat uiteindelijk samen neer komt op een groot getal ( Amstel Gold Race) of je hebt echt klimmen met constant 15% tot 20%Jebus4life schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:25:
[...]
Het WK varieert natuurlijk in parcoursen, gericht op verschillende types eendagsrenners. Eigenlijk komen de (pure) klimmers sowieso best weinig aan bod als je over een WK wilt spreken (maar OK, die hebben met de Tour al de meest prestigieuze wedstrijd).
Hoogtemeters de afgelopen WK's
Zurich: 4500
Glasgow: 2300
Wollongong: 4000
Leuven: 2500
Imola: 4500
Harrogate: 3200
Innsbrück: 4700
Bergen: 4000
Doha: 0
Richmond: 1600
50% van de WK's zit met 3500 hoogtemeters of meer -> Dat is in het voordeel van de lichtere types:
50% van de WK's zit onder die 3500 hoogtemeters wat in het voordeel van de zwaardere types zou moeten zijn
En dat zijn natuurlijk geen wetmatigheden, kijk naar Bergen. Daar wint Sagan een sprint van een behoorlijke groep voor een beer als Kristoff op een parcours waar je qua hoogtemeters de Valverde's van die tijd zou verwachten.
Uiteindelijk variëren de parcoursen dus best vaak, al zijn het nu 2 wel heel zware WK's na elkaar. Maar ook dat is niet ongezien. Pakweg 85-86-87 moest je echt een podium moest kunnen rijden in een grote ronde om op het podium van het WK te raken.
Wat bazel je nou. Vanuit Amsterdam is het 8u vliegen en er is geen tijdsverschil. De WK's in Richmond en Wollongong zijn wat dat betreft zwaarder voor de wielrenners. Vooral Australië natuurlijk qua reistijdCasual Ruud schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:16:
[...]
Ja dat wordt volgend jaar nog wat. Rwanda is ook echt een wielerland. Er zal vast veel publiek langs de kant staan.
Ach als ze in Qatar etc gewoon kunnen rijden, kunnen ze ook wel een keer in Afrika rijden toch?Casual Ruud schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:16:
[...]
Denk dat ze daar meer publiek hebben dan in de golfstaten
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volgens mij een denkfout; een kort WK (zeg 180km) met 5500 hm's is zwaarder dan een 270km parcours met 5500hm.
en verder is het BRILJANT dat ze volgend jaar het WK in Rwanda gaan doen. Wielergek land met legendarische klimmetjes. Echt heel mooi dat we een keer een WK in aan Afrikaans land houden.
Het parcours is echt heel tof volgens mij.Requiem19 schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:47:
en verder is het BRILJANT dat ze volgend jaar het WK in Rwanda gaan doen. Wielergek land met legendarische klimmetjes. Echt heel mooi dat we een keer een WK in aan Afrikaans land houden.
https://www.wielerflits.n...5%20kilometer%20lang%20en
De Mur de Kigali zit er (helaas maar) 1 keer in: https://maps.app.goo.gl/1D6RwPPnNriivS8AA
Dit is ook een schitterende weg omhoog (1,3km 6,3%) naar de finish: https://maps.app.goo.gl/tyoxpxszMXoQLKVz5
Ook een leuke klim: https://maps.app.goo.gl/rurtnmLHRms7DjDt9
Speciaal voor Mathieu en Wout
Andere tijden, voor mij blijft Merckx nog wel even de echte kanibaal. Zal ook mede wel een soort van historisch dingetje zijn, de zwart-wit beelden, geen helmen, heroïsch etc. Wat het heden allemaal waard is weten we eigenlijk pas over 10 jaar of meer. De nieuwe Pogacars staan al klaar, het is gewoon niet vergelijkbaar met vroeger.Jebus4life schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:48:
Mooie woorden van Merckx in lequipe: "« C'est évident que Tadej Pogacar est au-dessus de moi »
Lees; "Het is duidelijk geworden dat Tadej Pogacar boven mij staat"
Ze vertelde op Sporza gister ook een mooi verhaal over die 2 Vlaamse broers die begin jaren 30 naar Spanje gingen om de Vuelta te rijden [en winnen]. Het ging dan vooral over hoe je daar in die tijd heen ging en hooe je je dan verstaanbaar maakt. Dat soort verhalen zijn gewoon smullen.
Only fools are enslaved by time and space.
Gaan ze ook echt over dat laatste gravel weggetje? Zou me verbazen als ze dat niet asfalteren of er klinkertjes op leggen.Peetman schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:56:
[...]
Het parcours is echt heel tof volgens mij.
https://www.wielerflits.n...5%20kilometer%20lang%20en
De Mur de Kigali zit er (helaas maar) 1 keer in: https://maps.app.goo.gl/1D6RwPPnNriivS8AA
Dit is ook een schitterende weg omhoog (1,3km 6,3%) naar de finish: https://maps.app.goo.gl/tyoxpxszMXoQLKVz5
Ook een leuke klim: https://maps.app.goo.gl/rurtnmLHRms7DjDt9
Speciaal voor Mathieu en Wout: https://maps.app.goo.gl/LF3tHgw4T3guToA89
En jammer dat het maar 1x de muur van Kigali is. Al schijnt dat andere klimmetje wat je noemt ook wel flink pittig te zijn.
Nu al zin in dit WK. Zou bijna overwegen om er heen te gaan. Denk dat dit het grootste fiets-feest wordt dat we ooit gezien hebben.
Ik ben mij er terdege van bewust dat dit het wielrennen discussie topic is en niet het het politiek/mensen rechten topic, maar ik vind het echt van de zotte om grote sportevenementen te houden in landen waar dictators al 24 jaar de mensenrechten schenden, 90% van de mensen onder de armoede grens leeft en zonder enig wieler of sport klimaat. Kennelijk is het na WKs voetbal in Qatar en Saudi Arabië allemaal heel normaal.
Hartstikke leuk dat de inwoners daar een keertje naar Pogacar en Evenepoel mogen kijken langs een door het westen betaalde snelweg, maar dat verandert niets aan het bovenstaande. Zou het met Brits smeergeld zijn? Of is die deal niet doorgegaan? Ik kan echt niet wachten op de eerste interviews "nee echt heel mooi daar, nee verder niets van gezien of gemerkt".
Dit is pure sportwashing. Lappartient kan het allemaal mooi vertellen (lees letterlijk verkopen).
Los van het politieke aspect is het sportieve aspect ook ver te zoeken.
Die hoogtemeters is allemaal niet zo interessant. Ik dacht aanvankelijk overigens dat het parcours 227 km was, maar het is dus wat meer. Dat maakt het wat minder erg. Maar met finales die op 100km voor de meet beginnen, zijn ploegen al gehalveerd voordat ze begonnen zijn. Nog sneller dan afgelopen zondag. Het is daar net even anders fietsen. Voor de mindere goden valt er dan vrijwel niets te knechten. Outsiders hoef je minder (niet) te verwachten en een duelletje Pogacar en Evenepoel kun je vast opschrijven. De meeste landen hebben niet eens een geschikte kopman voor dit type rit.
Het hoeft echt niet ieder jaar in België te zijn, mag wel, maar dit heeft wat mij betreft niets met wielrennen te maken.
Agree to disagree verder hoor.
Je punt komt echter minder sterk over doordat je dit zegt (bold)
Rwanda heeft JUIST WEL een groot wielerklimaat. Verdiep je daar eens in zou ik zeggen, dan kunnen we het vooral hebben over of je WK's moet toewijzen aan landen in een dergelijke politieke situatie.maar ik vind het echt van de zotte om grote sportevenementen te houden in landen waar dictators al 24 jaar de mensenrechten schenden, 90% van de mensen onder de armoede grens leeft en zonder enig wieler of sport klimaat.
Voor jouw beeldvorming, Tour de Rwanda op de Mur de Kigali:

Startlijst voor de Tour de Rwanda 2024: https://www.procyclingsta...-of-rwanda/2024/startlist
Deden ook gewoon 4 grote teams mee bijv:
Astana
Soudal Quickstep
Total Energies
Israel Premiertech
Rwanda is een COMPLEET wielergek land, dus hoe mooi is het (los van de politieke situatie) dat alle mensen daar die wielrennen op tv volgen maar nooit van hun leven een wedstrijd in Europa juist de allergrootste wedstrijd in hun eigen land krijgen? Dat is wielrennen juist meer toegankelijk maken voor meer mensen.Het hoeft echt niet ieder jaar in België te zijn, mag wel, maar dit heeft wat mij betreft niets met wielrennen te maken.
Vanuit sportief oogpunt moeten we dat alleen maar toejuichen.
[ Voor 16% gewijzigd door Requiem19 op 30-09-2024 18:13 ]
Zonder op het politieke in te gaan is algemene teneur overigens wel dat Kagame de mácht zéér strak in handen houdt, maar in tegenstelling tot veel andere dictators wel degelijk (relatief veel) legimiteit geniet onder de bevolking door zijn rol als redder van zowel de Tutsi's als de gematigde Hutu's in de Rwandese genocide (ik kan iedereen dit boek van de NATO generaal daar aanwezig énorm aanraden). Bovendien heeft de welvaart onder Kagame enorme stappen gezetCasual Ruud schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:55:
Goed, impopulaire mening blijkbaar.
Ik ben mij er terdege van bewust dat dit het wielrennen discussie topic is en niet het het politiek/mensen rechten topic, maar ik vind het echt van de zotte om grote sportevenementen te houden in landen waar dictators al 24 jaar de mensenrechten schenden, 90% van de mensen onder de armoede grens leeft en zonder enig wieler of sport klimaat. Kennelijk is het na WKs voetbal in Qatar en Saudi Arabië allemaal heel normaal.
Hartstikke leuk dat de inwoners daar een keertje naar Pogacar en Evenepoel mogen kijken langs een door het westen betaalde snelweg, maar dat verandert niets aan het bovenstaande. Zou het met Brits smeergeld zijn? Of is die deal niet doorgegaan? Ik kan echt niet wachten op de eerste interviews "nee echt heel mooi daar, nee verder niets van gezien of gemerkt".
Dit is pure sportwashing. Lappartient kan het allemaal mooi vertellen (lees letterlijk verkopen).
Los van het politieke aspect is het sportieve aspect ook ver te zoeken.
Die hoogtemeters is allemaal niet zo interessant. Ik dacht aanvankelijk overigens dat het parcours 227 km was, maar het is dus wat meer. Dat maakt het wat minder erg. Maar met finales die op 100km voor de meet beginnen, zijn ploegen al gehalveerd voordat ze begonnen zijn. Nog sneller dan afgelopen zondag. Het is daar net even anders fietsen. Voor de mindere goden valt er dan vrijwel niets te knechten. Outsiders hoef je minder (niet) te verwachten en een duelletje Pogacar en Evenepoel kun je vast opschrijven. De meeste landen hebben niet eens een geschikte kopman voor dit type rit.
Het hoeft echt niet ieder jaar in België te zijn, mag wel, maar dit heeft wat mij betreft niets met wielrennen te maken.
Sportief staat Rwanda wel degelijk al jaren bekend als een wielergek land. Dus op dat vlak vind ik de keuze om er een WK te houden absoluut niet verkeerd.
Er is toch niks mis met een klim parcours? Zo kunnen de pure klimmers ook eens kans krijgen op een trui. Eens in de 10 jaar mag het wel eens extreem lastig zijn. Net zoals er ook eens een vlak parcours mag bijzitten.dfbt schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:50:
als je 270 km moet fietsen met 5,5 duizend hoogtemeters en de kans tussen 25-35 graden.. Is natuurlijk wel anders of je met 15-20 graden rondrijd... ook nog iets met op tijd aankomen, druk wielerschema (Vuelta was 8 september afgelopen) , verkenningen doen, weet ik niet of menig prof hier echt op staat te popelen. Hoe zwaarder het parcours (of hoogtemeters)
Worden de klimmers of lichtgewichten nog meer naar voren geschoven.. Waarom zou een Matthieu met 75 kg meedoen als er gasten van 60-65 kilo meedoen.
Ik heb zo'n voorgevoel dat sommige t wel helemaal prima vinden
De laatste 30 jaar zijn er maar 2 tourwinnaars ook wereldkampioen geworden in hun carrière.
Armstrong en Cadel Evans. ( Nu dus de 3de)
Waarvan dke eerste was voor de kankerbehandelingen zijn lichaam hadden kapotgemaakt. Dat was absoluut geen ronderenner qua lichaamsbouwChelseamarre123 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:45:
[...]
Er is toch niks mis met een klim parcours? Zo kunnen de pure klimmers ook eens kans krijgen op een trui. Eens in de 10 jaar mag het wel eens extreem lastig zijn. Net zoals er ook eens een vlak parcours mag bijzitten.
De laatste 30 jaar zijn er maar 2 tourwinnaars ook wereldkampioen geworden in hun carrière.
Armstrong en Cadel Evans. ( Nu dus de 3de)
Het is dat de toppers nu veel vroeger openen in een WK.Casual Ruud schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:55:
Vroeger was een WK eigenlijk doodsaai. Het was wachten op de toppers in de allerlaatste ronde om aan te vallen of op mannen uit de 2de lijn die een ronde eerder gingen.
Klopt hij was toen ook echt een vrij grote onbekende en brak zo door.Jebus4life schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:50:
[...]
Waarvan dke eerste was voor de kankerbehandelingen zijn lichaam hadden kapotgemaakt. Dat was absoluut geen ronderenner qua lichaamsbouw
Vond het de laatste 10 a 20 jaar echt jammer dat de echte ronderenners nooit piekten naar het WK.
Vond het wel geweldig om zo'n Mas en O Conner gisteren de finale mee te zien kleuren.
Vingegaard zou dit toch ook moeten kunnen.
Zo te zien op street view waren er werkzaamheden. En de beelden zijn uit 2022/2023. Dus zal nu vast geasfalteerd zijn, want het is een vrij grote weg als ik de kaart mag geloven.Requiem19 schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:53:
[...]
Gaan ze ook echt over dat laatste gravel weggetje? Zou me verbazen als ze dat niet asfalteren of er klinkertjes op leggen.
Vandaar ook de
Ben het met je eens @Casual Ruud, dat een wk houden in een land met een op z’n minst dubieus regime niet zou moeten.
Maar als wielerliefhebber zie ik wel een schitterend parcours in een wielergek land. Hopelijk voegt het ook wat toe aan de regio mbt verbeteringen van mensenrechten. Dat lijkt me iets waar bijv Pogacar en van Aert zich best voor uit willen spreken. Die hebben al eerder aangetoond ook een mening te hebben over andere zaken dan wielrennen.
[ Voor 34% gewijzigd door Peetman op 30-09-2024 20:12 ]
en terechtRobkazoe schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:41:
https://www.ad.nl/wielren...ij-ploeggenotes~ac290a4d/
Thijs laat niets heel van de NL vrouwenploeg.
heb toevallig hun podcast geluisterd met de nabeschouwing van dit WK.
Ook wel een heel stuk over de bondcoach. Laten we t er op houden, dat t ook wel goed is , dat daar een nieuwe voor komt:D
Het was dan ook serieus droevig.Robkazoe schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:41:
Wel een mooi klusje voor de nieuwe bondscoach, kijken of deze schervenbende een beetje tot een geheel gesmeed kan worden. Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat diverse rensters nog een keer zin hebben om in dienst van Vollering te gaan rijden. Wat heeft zij een hoop vrienden gemaakt (bij de andere landen).
If you can see, look. If you can look, observe
We hebben al eerder de podcast met Vollering bij De Rode Lantaarn besproken, maar dat gesprek heeft (jammer genoeg) ook mijn beeld van haar dusdanig beinvloed dat ik er niet helemaal objectief meer naar kan kijken.
Ik vind het heerlijk dat ze er rondrijdt, net als Evenepoel. Welk shirtje ze aan hebben maakt me dan ook niet zo uit, maar de relletjes zoals met van Vleuten en Niewiadoma en in Oranje zijn om van te smullen. Ik denk dat ze bij FDJ ook een goede nieuwe ploeg om zich heen krijgt, waarvan het nog maar de vraag is of die wel allemaal voor haar willen rijden.
Robkazoe schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:41:
Er was een moment dat er een Nederlandse op kop reed, met daarachter een Nederlandse vol rijdend in de achtervolging én dat twee andere Nederlandse vrouwen op kop van het peloton sleurden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Die zal weinig zin hebben om met de pers te praten komende tijd.
die had nu ook een story op insta staan, hele dag met haar vriend en zus fietsen met de tekst searching some distraction. 'Requiem19 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:41:
Ben wel benieuwd hoe Vollering met deze kritiek omgaat.
Die zal weinig zin hebben om met de pers te praten komende tijd.
Die wordt in elke krant/elke post op insta/story finaal afgebrand.
Maar goed, t lijkt erop alsof volgend jaar WK nog zwaarder wordt, dus vollering meenemen is alsnog ''de beste keus'' tenminste of ze komend jaar presteert. Maar ik geloof wel dat als ze bij FDJ als kopvrouw , alle vrouwen die voor haar kopbeurten gaan maken en koersen hard maken, t wel eens een legendarisch jaartje kan worden met winsten. Bij SD zaten er teveel kapiteinen op t schip.
https://nos.nl/artikel/25...igen-gelijker-dan-anderen
Heeft de bond een punt? Ik ben geneigd te zeggen van wel.
De Letse bond is vooral heel ontevreden dat Skujins 4e geworden is.DeKever schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:56:
De letse bond is ontevreden:
https://nos.nl/artikel/25...igen-gelijker-dan-anderen
Nogal doorzichtig.
Goed punt. Dat zet het protest wel wat in een ander licht. Tijdens de wedstrijd vond ik het niet zo spannend, maar ik denk wel dat acties als die van Van der Poel geen gewoonte moeten worden. Een boete was wel op zijn plaats geweest.Requiem19 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:58:
[...]
De Letse bond is vooral heel ontevreden dat Skujins 4e geworden is.
Nogal doorzichtig.
En als er een miljoen mensen kijken inclusief UCI , en iemand op dat moment direct een straf uitdeelt ( wat in mijn ogen niet heel moeilijk zou zijn, ben je van al dit gezeik af) dan moet je wel consequent in elke wedstrijd regels hanteren en bestraffen.
[ Voor 7% gewijzigd door dfbt op 02-10-2024 13:12 ]
Nee, als het nou Jay Vine was...maar dit was volledig in controlDeKever schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:56:
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
je kan geen uitzonderingen makenGerbenBK schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:13:
[...]
Nee, als het nou Jay Vine was...maar dit was volledige in control
Haha tuurlijk wel. De UCI is heel consequent in het niet consequent zijn.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Precies - omdat niemand er iets om geeft tenzij het een voordeel geeft voor eigen ploeg/team.
RVV 2019:

Heb je het wel bekeken? Als die persoon op het voetpad niet opzij was gesprongen, reed hij er gewoon tegen.GerbenBK schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:13:
[...]
Nee, als het nou Jay Vine was...maar dit was volledig in control
Ik heb het nog eens een keer bekeken, ik zag niemand opzij springen op het voetpad?Horla schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:09:
[...]
Heb je het wel bekeken? Als die persoon op het voetpad niet opzij was gesprongen, reed hij er gewoon tegen.
Het leek ook veel te snel te gaan voor mensen om erop te reageren (niet dat dit het goed praat, probeer alleen even de feiten helder te krijgen).
Je mag gewoon niet over het fietspad rijden, dat de UCI zijn eigen regels niet toepast omdat het Vdp is. Ik zou het zelf ook lullig vinden dat ze hem hadden gediskwalificeerd maar de Letse bond had zeker wel een punt.Requiem19 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:40:
Waarom hoorde we hier niemand over in RVV 2019 bijv?
Precies - omdat niemand er iets om geeft tenzij het een voordeel geeft voor eigen ploeg/team.
RVV 2019:
[Afbeelding]
In 2018 werd Rowe uit koers genomen hiervoor in de ronde.
https://sporza.be/nl/2018...dt-uitgesloten-1-3172089/
Hij rijdt bijna over de tenen van de eerste persoon op het voetpad en was de persoon die naast de fotograaf stond niet naar achter gegaan, dan zou hij keuze hebben om iemand van het groepje omver te rijden of die gast.Requiem19 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:56:
[...]
Ik heb het nog eens een keer bekeken, ik zag niemand opzij springen op het voetpad?
Het leek ook veel te snel te gaan voor mensen om erop te reageren (niet dat dit het goed praat, probeer alleen even de feiten helder te krijgen).
Rowe die reed op een fietspad meters lang tussen de mensen door en probeerde een heel peloton in te halen.Chelseamarre123 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:45:
[...]
Je mag gewoon niet over het fietspad rijden, dat de UCI zijn eigen regels niet toepast omdat het Vdp is. Ik zou het zelf ook lullig vinden dat ze hem hadden gediskwalificeerd maar de Letse bond had zeker wel een punt.
In 2018 werd Rowe uit koers genomen hiervoor in de ronde.
https://sporza.be/nl/2018...dt-uitgesloten-1-3172089/
Dit is typisch zo'n regel die vooral ingeroepen wordt als iemand het echt té bont maakt, of als een andere ploeg er voordeel bij heeft om een andere renner te laten diskwalificeren.
Idem met stayeren achter de auto. Mag formeel volgens de regels ook niet, maar wordt alleen bij excessen aangepakt en wordt somehow toegelaten als je terug moet komen na pech/valpartij. Tenzij je Nils Eekhoff heet en je tegenstander een proces tegen je indient tijdens het WK beloften.
Dan word je opeens wel weer geDQ'ed.
Wat VDP deed was ook gewoon inhalen via het fietspad en dat mag gewoon niet volgens de regels. Gelukkig is VDP zo'n piloot anders had die toeschouwer misschien op de grond gelegen. Dat Rowe er 10 meter langer over rijd maakt toch niks uit.Requiem19 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:44:
[...]
Rowe die reed op een fietspad meters lang tussen de mensen door en probeerde een heel peloton in te halen.
Dit is typisch zo'n regel die vooral ingeroepen wordt als iemand het echt té bont maakt, of als een andere ploeg er voordeel bij heeft om een andere renner te laten diskwalificeren.
Idem met stayeren achter de auto. Mag formeel volgens de regels ook niet, maar wordt alleen bij excessen aangepakt en wordt somehow toegelaten als je terug moet komen na pech/valpartij. Tenzij je Nils Eekhoff heet en je tegenstander een proces tegen je indient tijdens het WK beloften.
Dan word je opeens wel weer geDQ'ed.
Maar het is inderdaad die inconsistentie over dit soort zaken die frustrerend is.
Maar precies wat ik zeg: in principe moet iedere renner die achter een auto rijdt ge-DQ'ed worden.Chelseamarre123 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:51:
[...]
Wat VDP deed was ook gewoon inhalen via het fietspad en dat mag gewoon niet volgens de regels. Gelukkig is VDP zo'n piloot anders had die toeschouwer misschien op de grond gelegen. Dat Rowe er 10 meter langer over rijd maakt toch niks uit.
Maar het is inderdaad die inconsistentie over dit soort zaken die frustrerend is.
Zullen we dat dan nu ook rücksichtloss gaan toepassen?
Het was geen inhalen maar ontwijken.Chelseamarre123 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:51:
[...]
Wat VDP deed was ook gewoon inhalen via het fietspad en dat mag gewoon niet volgens de regels. Gelukkig is VDP zo'n piloot anders had die toeschouwer misschien op de grond gelegen.
...
Omdat REV zich weer eens ergens druk over aan het maken was.
Sorry maar dit vind ik echt bullshit, hij rijd er gewoon voor en reed aan de kant van de weg? Dan moet VDP maar even inhouden en langs links inhalen??Punkrocker schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:02:
[...]
Het was geen inhalen maar ontwijken.
Omdat REV zich weer eens ergens druk over aan het maken was.
https://sporza.be/nl/2024...tijdens-wk~1727863466312/
:strip_exif()/f/image/JuYtgb2salHtCsHqr3zKmqdO.jpg?f=fotoalbum_large)
Als dat de regels zijn wel en gewoon toepassen ongeachte of het Pogacar, Evenepoel, Van Aert of renner x van een continentale ploeg is.Requiem19 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:54:
[...]
Maar precies wat ik zeg: in principe moet iedere renner die achter een auto rijdt ge-DQ'ed worden.
Zullen we dat dan nu ook rücksichtloss gaan toepassen?
Dan stopt het wel vanzelf...
[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 06-10-2024 16:48 ]
Dat zijn rijders van de age groups van de wedstrijd die gelapt worden. Er zijn in totaal zo'n 2600 mensen die zich gekwalificeerd hebben voor het WK (enorme hoeveelheid voor een 'wedstrijd').Niellie41 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:47:
Hoe kunnen daar toerrijders midden in de finale op de weg rijden? Erg bijzonder.
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21