Jaja, wie gaat de Vélo d'Or winnen? Zeg het maar...
Tijdens het voorjaar keek iedereen richting Mathieu van Der Poel. E3 + RvV + PR en dan nog op het podium in Luik. Maar dat lijkt inmiddels al een eeuwigheid geleden (mede dankzij gebrek aan resultaten in de Tour).
Nadien was er eigenlijk geen enkele discussie meer over wie anders dan Pogacar de trofee kon winnen? De dominantie waarmee Pogacar het hele jaar rondreed hadden we in geen 50-60 jaar gezien.
Na de Tour is het plots één en al Evenepoel wat de klok slaat. Die heeft beide Olympische titels gepakt. Heeft zondag zijn wereldtitel in het tijdrijden verlengt.
Gaat de wegrit het zondag beslissen? Wie de regenboog pakt zet de parel op de kroon van zijn seizoen...
Als Pogacar de regenboog pakt evenaart hij Roche & Merckx door de combinaite Giro/Tour/WK in 1 jaar te pakken. Toch de 3 grootste wedstrijden van het reguliere seizoen. Bovendien dat hij er ook nog even Luik-Bastenaken-Luik bij.
Evenepoel kan voor een, quasi onevenaarbaar, unicum zorgen door naast de dubbele olympische titel de dubbele wereldtitel te pakken. Nooit kon een man dubbelen in 1 van beiden. Laat staan in alletwee.
Of zorgt MvdP nog voor de verrassing en hijst hij zich naast Boonen met RvV/PR/WK?
(maar zelfs in dat geval denk ik dat ze de Vélo d'Or aan Pogacar geven als ik eerlijk ben, hij heeft gewoon enorm veel gewonnen op een absurd dominante wijze...)
Zelf verwachtte ik eigenlijk dat er geen maat zal staan op Pogacar. Maar nu Evenepoel (wat mij betreffend toch wat verrassend) zichzelf kon opvolgen ben ik benieuwd wat dat duel zal opleveren.
[
Voor 5% gewijzigd door
Jebus4life op 24-09-2024 11:35
]