[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 140 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:44
Megupe schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:38:
[...]

Vallen is een onderdeel van de sport dat je moet vermijden. Op zich heeft KN dat goed gedaan, dus verdiend gewonnen.

Anders had Kelderman misschien wel de nieuwe Pogacar geweest :+
Tuurlijk en dit soort acties en intriges maakt de sport ook mooi.

Maar je ploeg op kop zetten na een massale valpartij waarbij het geel betrokken is, is gewoon niet zo sjiek. Daarnaast was ze dus overduidelijk niet de sterkste. Dus inderdaad knap dat ze alsnog gewonnen heeft.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Dennism schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:44:
[...]

Die nare bijsmaak zie ik eigenlijk niet zo, zeker niet in het kamp van de winnares, in het SD Worx kamp waarschijnlijk / mogelijk wel, maar ik denk echt niet dat iemand er nog mee bezig zal zijn dan wanneer ze over 5 jaar ofzo deze overwinning alleen nog 'ophalen' uit de statistiekenboekjes dat Demi een valpartij had en daardoor de tour niet won.
Oh bij haar natuurlijk niet, dat snap ik. Maar iedereen die de sport volgt weet natuurlijk dat ze eigenlijk niet de beste was.

Mooie van deze sport is ook dat ze dit natuurlijk weer terugbetaald moet krijgen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Tarkin schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:25:
Goh ja, als we nu nog over Gouden Greg (Rio 2016) spreken, spreken er ook nog maar weinigen over "jamaar, hij heeft dat kunnen winnen omdat Nibali viel".
Ja precies, of zo als die ene renster die nu ploegleidster is, die toen goud won omdat Van Vleuten viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-09 20:11

McMiGHtY

- burp -

GerbenBK schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:10:
[...]

Ja precies, of zo als die ene renster die nu ploegleidster is, die toen goud won omdat Van Vleuten viel.
Verklaart dat dan dat Annemiek samen Phiney met een verfroller bezig was?

https://sportnieuws.nl/wi...ares-2024081820273955120/

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
McMiGHtY schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Verklaart dat dan dat Annemiek samen Phiney met een verfroller bezig was?

https://sportnieuws.nl/wi...ares-2024081820273955120/
It keeps getting better & better :*). Over 2 jaar de comeback van Van Vleuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik ga vast een roller bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 08:42
hoe je t allemaal wilt benoemen, of t nou een geweldige tour de femme was of niet. (ben trouwens niet echt vollering fan)
maar zonder die valpartij was Demi gewoon met 2 vingers in haar neus winnares geworden, en ze was gewoon de beste op de fiets. Tuurlijk in elke sport gebeurd er wat, als Max verstappe crasht en nummer 2 wordt spontaan 1e dan is dat ook gewoon een overwinning.. maar je komt gewoon te boek te staan als degene die heeft gewonnen omdat t geel is gecrasht, niet omdat je gewoon weg de beste was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:42
Waarom hebben ze bij de Vuelta geen fatsoenlijk beelden van de finish?
Gisteren was het ook al bagger.

Is dat traditie bij hun of zo? 🤷

Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-09 20:17
Aldoendex schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:06:
Waarom hebben ze bij de Vuelta geen fatsoenlijk beelden van de finish?
Gisteren was het ook al bagger.

Is dat traditie bij hun of zo? 🤷
Haha echt he, even uitzoomen als ze gaan aankomen. Ook zo lang wachten op een finishfoto.
Of geen beeld van op de streep.

Opmerkelijke jump van Van Aert, leek wel alsof die de streep vroeger zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wout leek wel 2 jumps te doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
De uitleg van Van Aert, waarom hij te vroeg zijn wiel gooide, is best wel vreemd te noemen. “Ik was verward door wat schaduwen op de weg. Dat is een dure fout.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:16

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

@dfbt en wat als DV nu een enorme hongerklop had gehad? Dan was KN de winnares geweest die gewonnen had omdat Vollering een hongerklop had. Er is altijd wel een reden waarom iemand wel of niet wint 😉

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 22:40
Zo gek veel had Niewiadoma ook niet kunnen doen om Vollering aan de overwinning te helpen?

De crash gebeurde op 6km van de meet van een sprintersrit, in de volle finale dus. En Vollering bleef 1.5 minuut beduust staan bij te komen over wat er gebeurd was. Had Kasia dan achteruit moeten rijden om haar op te halen, terwijl SD Worx daar zelf niet eens mee bezig wat en keihard naar de streep reed en uiteindelijk ook de etappe won?

Ik ben het er mee eens dat Demi de Tour verliest door haar valpartij, maar voor de rest moeten we wel realistisch blijven en is het gewoon topsport. Ik zou dan eerst nog naar SDWorx kijken voor ik een concurrent de schuld gaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 21-08-2024 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Ypuh schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:55:
Zo gek veel had Niewiadoma ook niet kunnen doen om Vollering aan de overwinning te helpen?

De crash gebeurde op 6km van de meet van een sprintersrit, in de volle finale dus. En Vollering bleef 1.5 minuut beduust staan bij te komen over wat er gebeurd was. Had Kasia dan achteruit moeten rijden om haar op te halen, terwijl SD Worx daar zelf niet eens mee bezig wat en keihard naar de streep reed en uiteindelijk ook de etappe won?

Ik ben het er mee eens dat Demi de Tour verliest door haar valpartij, maar voor de rest moeten we wel realistisch blijven en is het gewoon topsport. Ik zou dan eerst nog naar SDWorx kijken voor ik een concurrent de schuld gaf.
Helemaal mee eens hoor, maar het blijft natuurlijk wel wat ik schreef de tour die is gewonnen door een valpartij. Niet omdat ze zo sterk is/was. En natuurlijk heeft ze ook niet slecht gereden.
En als t publiek thuis met een NOS streampje, binnen 10-15 seconden weet dat er een valpartij is en direct wordt geroepen t geel ligt er bij, en zo'n ploeg met een analisten, ploegenauto, en rensters hebben geen idee. Dan is er denk nog zat te verbeteren binnen je team. Binnen 30 seconden hoort je team vandaag de dag wel te weten dat jou gele ploegmaat er tussen ligt, waarbij SD workx direct kan roepen dat iedereen moet stoppen met fietsen en haar moet oppikken.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
dfbt schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:26:
[...]

Helemaal mee eens hoor, maar het blijft natuurlijk wel wat ik schreef de tour die is gewonnen door een valpartij. Niet omdat ze zo sterk is/was. En natuurlijk heeft ze ook niet slecht gereden.
En als t publiek thuis met een NOS streampje, binnen 10-15 seconden weet dat er een valpartij is en direct wordt geroepen t geel ligt er bij, en zo'n ploeg met een analisten, ploegenauto, en rensters hebben geen idee. Dan is er denk nog zat te verbeteren binnen je team. Binnen 30 seconden hoort je team vandaag de dag wel te weten dat jou gele ploegmaat er tussen ligt, waarbij SD workx direct kan roepen dat iedereen moet stoppen met fietsen en haar moet oppikken.
Kleine nuance denk ik. Ik was bij de hockey in Parijs (OS) en er zat zeker een minuut vertraging tussen wat ik live zag en wat ik in de app van de NOS of HBO zag. Dus aan die beelden heb je ook niet zoveel in dit geval.

• Ypuh
Die vertraging geldt voor wielrennen ook, plus dat de ploegleiders natuurlijk een sprinter voorin hadden die reed voor de overwinning. De bedoeling was volgens mij dat Wiebes ging winnen, dus dat Vas voorin zit en wint en aangeeft niets gezien te hebben, daar kun je ook je vraagtekens bij zetten.

Hoe dan ook, ik vond het een heerlijke week koers, misschien wel de leukste van het jaar tot nu toe.

• Ypuh
Vuelta start straks om 12.40u in een supermarkt:
https://www.hln.be/vuelta...-een-supermarkt~a7e0b022/

• GerbenBK
Ik heb het gemist. :'( Bij welk schap?

ps Grappig detail: de renners van Lidl-Trek en Intermarché-Wanty rijden er door de supermarkt van een concurrent. :*)

[ Voor 18% gewijzigd door GerbenBK op 22-08-2024 13:20 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RgTsuoW.jpeg

Lidl renners beklimmen de Alto de Carrefour.

Als dit geen Cycling out of context is weet ik het ook niet meer.

Extreme weather protocol van toepassing: Vuelta nu enkel in airconditioned supermarkt.

[ Voor 21% gewijzigd door BreadFan op 22-08-2024 15:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
@BreadFan Hahaha, ik ga heel goed op de kneuterigheid van de wielersport soms.

Ben benieuwd wanneer T-Rex zich weer laat zien deze Vuelta:
Afbeeldingslocatie: https://img.gva.be/eyGdPS2Jvr9F7IC8WKZj7Rg-das=/1280x853/smart/https%3A%2F%2Fstatic.gva.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2024%2F08%2F15%2Ff462b84e-dac1-475d-a447-b1155ae960af.png
Afbeeldingslocatie: https://cyclingpro.net/spaziociclismo/wp-content/uploads/2024/08/Landa-Intervista-Vuelta-T-Rex.png

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ypuh schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:23:
@BreadFan Hahaha, ik ga heel goed op de kneuterigheid van de wielersport soms.

Ben benieuwd wanneer T-Rex zich weer laat zien deze Vuelta:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Patlef mag https://www.procyclingstats.com/rider/tim-rex wel vastleggen nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Vuelta nu al boeiender dan de laatste Tour en Giro bij mekaar a.g.v. de omwenteling gisteren, met zicht op een open strijd

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:19
Maar wie snapt Vlasov? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
iets met de ene Rus die een andere Rus betaald wou zetten omdat em ex-Rus was geworden; zo werd het ongeveer uitgelegd, speculatie dus, we moeten de propaganda afwachten :+

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:29
Blijft toch wel vreemd, zeker ook met de rit van Kuss vorig jaar in het achterhoofd dat men O'Connor zo heeft laten rijden. Niet dat ik direct verwacht dat die de ronde wel even zeker gaat pakken maar toch, hij heeft nu zeker een kans, die ik hem vooraf eigenlijk niet toegedicht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Dennism schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:11:
Blijft toch wel vreemd, zeker ook met de rit van Kuss vorig jaar in het achterhoofd dat met O'Connor zo heeft laten rijden. Niet dat ik direct verwacht dat die de ronde wel even zeker gaat pakken maar toch, hij heeft nu zeker een kans, die ik hem vooraf eigenlijk niet toegedicht had.
vreemd in de zin dat BoraHG het zo heeft laten lopen beslist; de verwachting is wel dat de tijd op O'Connor goedgemaakt gaat worden (moet het nog zien, zit wel een kop op, die O'Connor, en heeft een aardige ploeg mee), en dan liggen alle kaarten weer op tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Draagt dezelfde helm als Van Aert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Toch wel bizar welk niveau Roglic haalt. Een dikke maand geleden nog een ruggenwervel gebroken en een tijd niet gefietst. Normaal is je conditie dan toch snel een pak minder.

https://www.wielerflits.b...d-nemen-om-te-herstellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:48:
Toch wel bizar welk niveau Roglic haalt. Een dikke maand geleden nog een ruggenwervel gebroken en een tijd niet gefietst. Normaal is je conditie dan toch snel een pak minder.

https://www.wielerflits.b...d-nemen-om-te-herstellen/
Die iets kortere klimmen kan hij altijd wel goed aan. Gebrek aan training gaan we wel/niet zien op de lange klimmen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57
van Aert laat zich foppen door alpecin en Groves, of is hij toch niet zo snel meer...
Natuurlijk wel zijn plek in het bergklassement versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Megupe schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:03:
van Aert laat zich foppen door alpecin en Groves, of is hij toch niet zo snel meer...
hij moest om Planckaert heen, die deed dat slim, en zat even later naast Groves, of zelfs iets voor, uit de lucht gezien, maar net te weinig over idd; bittere nederlaag voor van Aert wordt dan gezegd, mja, misschien gezien het harde labeur van de ploeg de hele dag; maar doet niks fout en heeft dan net te weinig over, dat is sprinten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:45
Megupe schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:03:
Vooral ook een vreemde tactiek van Visma lijkt me. Ze hebben eigenlijk de rode loper uitgerold voor Alpecin door heel de beklimming voor hun rekening te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Exit Van Aert, zoveel pech dit seizoen. Lijkt weer een breuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Engelhart leek op de TV wel volledig rechtdoor te gaan en de hele bocht te missen. Van Aert idd slachtoffer, ook Del Toro is gevallen, maar hij en Engelhart gaan wel door volgens mij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:28:
Exit Van Aert, zoveel pech dit seizoen. Lijkt weer een breuk
ongelofelijk. Krijgt echt een hoop voor zn kiezen zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Als ik me het goed herinner heeft hij dit seizoen al een keer of 8 het asfalt geraakt.

Eerst in dat gootje op de Paterberg tijdens E3, waarna hij moest achtervolgen op van der Poel.
Dan de zware van in Dwars door Vlaanderen.
In de ronde van Noorwegen ook eens gevallen.
Tijdens de Tour 2 keer onderuit.
Op de Olympische wegrit, een paar km voor de finish.
En nu vandaag 2 keer..

Als van Aert fan zeg ik het niet graag, maar er lijkt zich toch een soort patroon te vormen. Recht blijven is ook onderdeel van de sport natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 01:26
Anton.net schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:57:
Als ik me het goed herinner heeft hij dit seizoen al een keer of 8 het asfalt geraakt.

Eerst in dat gootje op de Paterberg tijdens E3, waarna hij moest achtervolgen op van der Poel.
Dan de zware van in Dwars door Vlaanderen.
In de ronde van Noorwegen ook eens gevallen.
Tijdens de Tour 2 keer onderuit.
Op de Olympische wegrit, een paar km voor de finish.
En nu vandaag 2 keer..

Als van Aert fan zeg ik het niet graag, maar er lijkt zich toch een soort patroon te vormen. Recht blijven is ook onderdeel van de sport natuurlijk
Ik zat te denken, hij lijkt gewoon wat minder te sturen dit jaar. Er zijn best wel wat momenten geweest waarvan je kan zeggen, hij maakt zelf een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Kist schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:59:
[...]

Ik zat te denken, hij lijkt gewoon wat minder te sturen dit jaar. Er zijn best wel wat momenten geweest waarvan je kan zeggen, hij maakt zelf een fout.
Die valpartij tijdens de Spelen was eigenlijk een goed bijvoorbeeld. Hier zie je de beelden.
Een soort S-bocht die hij volledig verkeerd instuurt...
Achteraf zei hij zelf dat hij op dat moment niet meer geconcentreerd was omdat het toen al duidelijk was dat Evenepoel de koers zou winnen.

Tijdens de Tour is hij gelijkaardig gevallen. Hij reed toen aan kop van het peloton, dus had veel erger kunnen aflopen

[ Voor 10% gewijzigd door Anton.net op 03-09-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hij had gewoon achterin de groep moeten hangen, Buit was al binnen.

Met op nat wegdek afdalen is het de truc om anderen eerst te laten vallen voordat je er zelf tussen zit.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Tjoh wat sneu, maar zoals mensen hier eerder al opmerken, al de zoveelste keer dit jaar en na deze etappe had ie voor beide truien in een zetel gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Geen breuk maar een diepe wond las ik net..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
wildhagen schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:31:
Engelhart leek op de TV wel volledig rechtdoor te gaan en de hele bocht te missen. Van Aert idd slachtoffer, ook Del Toro is gevallen, maar hij en Engelhart gaan wel door volgens mij.
heb ook dat stukje van de valpartij gezien, maar van Aert lijkt engelhart gewoon te volgen. die hebben elkaar niet geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dfbt schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:18:
[...]

heb ook dat stukje van de valpartij gezien, maar van Aert lijkt engelhart gewoon te volgen. die hebben elkaar niet geraakt?
Klopt, werd op Eurosport ook gemeld. De eerste zet de lijn, de rest volgt die doorgaans omdat die minder zicht hebben op de route.

Ze hebben idd elkaar niet geraakt, maar Van Aert knalde wel loeihard tegen de bergwand, waarna hij uiteindelijk op moest geven.

Las vanochtend overigens dat hij niks gebroken heeft dit keer, het was "slechts" een diepe wond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
95% van de tijd volg je gewoon de rijder voor je qua snelheid de bocht in.

Die Engelhart onderschatte de bocht volledig en Van Aert ging er ook gewoon te hard in en crashte daardoor zelf. Hij kon hem nog wel iets beter insturen maar raakte uiteindelijk denk ik net dat nare stoeprandje met z'n knie toen hij viel (was niet in beeld).

Volledig een eigen fout dus wmb. Het is echt heel zuur en lullig, maar ik vind het VLAB verhaal 'we hebben zo'n pech dit jaar' niet opgaan deze keer. Rijdersfout is geen pech. Dat is een human error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Het was ook wel een kudt afdaling in het natte, met een Engelhart die té hard naar beneden gaat. Een inschattingsfout van Wout om daar achteraan te gaan dus.

Om van Aert nou de grootste pechvogel van het jaar te noemen... Er lijken dit jaar wel uitzonderlijk veel te zijn (van Baarle, Geoghan Hart, Vingegaard, Gloag). Het lijkt in die zin gewoon een ramp-jaar voor Visma-Lease a Bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
maar hebben mensen tijdens zo'n afdaling niet gewoon zelf een navigatie aanstaan? Dan zie je toch gewoon hoe de bochten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
dfbt schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:45:
maar hebben mensen tijdens zo'n afdaling niet gewoon zelf een navigatie aanstaan? Dan zie je toch gewoon hoe de bochten lopen?
Zeker wel, maar je kunt soms niet 100% goed zien of een bocht nu echt knijpt of juist opent. En soms zie je een bocht aankomen en denk je ik kijk even niet naar m'n scherm' (want dat is ook best link, zeker in het nat) en blijkt de bocht toch iets anders te zijn dan je dacht. Daarnaast is kijken op je scherm ook iets trickier als je achter iemand aan rijdt (hij zal maar net remmen als jij even naar beneden kijkt).

De map op je Edge/Wahoo geeft je een stuk meer controle en inzicht in je afdaling, maar fouten zullen altijd gemaakt worden.

Een stap vooruit zou displayen van de kaart in je bril / vizier zijn denk ik. Dan hoef je in ieder geval niet naar beneden te kijken tijdens een afdaling met 90 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:28
Requiem19 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:05:
[...]
Een stap vooruit zou displayen van de kaart in je bril / vizier zijn denk ik. Dan hoef je in ieder geval niet naar beneden te kijken tijdens een afdaling met 90 km/u.
Gewoon een HUD op de kont van je voorganger... mag er wel geen wereldkampioen voor je rijden met een witte broek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
dfbt schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:18:
[...]

Engelhart vloog naar rechts uit de bocht. WvA zat er vlak achter en rechts van hem en kon er daarom niet meer omheen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
dfbt schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:45:
Tijdens een snelle afdaling op je GPS kijken is imho 1 van de gevaarlijkste dingen die je kan doen. (zelf proefondervindelijk ondervonden.)

• RigolleM
WvA komt niet meer in actie dit seizoen!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:24

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

RigolleM schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:25:
WvA komt niet meer in actie dit seizoen!
Spijtig, maar ook wel logisch na zo'n klapper. Er lijkt wel een vloek te rusten op TVL. :/
Mathieu krijgt het zo wel erg makkelijk deze winter. (Cyclecross)

Whatever.

• RigolleM
Harmen schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:59:
[...]

Spijtig, maar ook wel logisch na zo'n klapper. Er lijkt wel een vloek te rusten op TVL. :/
Mathieu krijgt het zo wel erg makkelijk deze winter. (Cyclecross)
Denk dat WvA zich eerder focust op RvV en P-R, gewoon niet meer koersen tot die weekends enkel trainen en dan beiden pakken, als hij recht blijft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ik heb best wel wat van de Vuelta gezien. Eigenlijk een heerlijke onvoorspelbare koers.
Helaas doen de Nederlanders niet mee om welke prijs dan ook en erg jammer dat van Aert uitgevallen is.

Maar verder koerst Visma verder totaal kleurloos in de rondte, op 2 kleine aanvallen van Kruijswijk na.
Maar heeft Gesink eigenlijk nog iets laten zien op beetje kopwerk voor kuss in de 1e week na? Ik heb hem niet zien rijden verder, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Heel team Roglic is ziek. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
lol, overdrijven is ook een vak >:) … maar idd, 3 uitgevallen wegens vermeende voedselvergiftiging … als het maar garnalen ofzoiets waren en niets besmettelijks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Megupe schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:29:
Ik heb best wel wat van de Vuelta gezien. Eigenlijk een heerlijke onvoorspelbare koers.
Helaas doen de Nederlanders niet mee om welke prijs dan ook en erg jammer dat van Aert uitgevallen is.

Maar verder koerst Visma verder totaal kleurloos in de rondte, op 2 kleine aanvallen van Kruijswijk na.
Maar heeft Gesink eigenlijk nog iets laten zien op beetje kopwerk voor kuss in de 1e week na? Ik heb hem niet zien rijden verder, erg jammer.
Kleurloos? Helpt natuurlijk niet als Van Baarle al meteen uitvalt, de kopman Kuss niet top is, Cian Uijtdebroeks ook met zijn gezondheid sukkelde en uiteindelijk nog het uitvallen van Van Aert.

Al bij al gezien een prima Vuelta van Visma toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
1 van de leukste rondes die ik gezien heb denk ik.
Lekker spannend tot het einde, geen echt lelijke dingen/controverses.
(behalve van Aert dan, maar dat zijn dingen die normaal kunnen gebeuren.)

Morgen nog een spannende tijdrit ookal denk ik dat er precies niks gaat gebeuren in de top5.
Zowiezo liever een tijdrit aan het einde dan een onnodige massasprint, maar zo zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
CynicRelief schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 16:49:
[...]

lol, overdrijven is ook een vak >:) … maar idd, 3 uitgevallen wegens vermeende voedselvergiftiging … als het maar garnalen ofzoiets waren en niets besmettelijks
Een staflid in het ziekenhuis met salmonella vergiftiging, meldt d'n belg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:56:
[...]

Een staflid in het ziekenhuis met salmonella vergiftiging, meldt d'n belg.
toch maar oppassen met bijv. een verzorger in de auto, met een onvermoede besmetting die, alvorens een bidon aan te geven, nog even aan z’n aars krabt - 1 poepbacterie zit in een klein hoekje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Salmonella != E. Coli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:33:
[...]

Kleurloos? Helpt natuurlijk niet als Van Baarle al meteen uitvalt, de kopman Kuss niet top is, Cian Uijtdebroeks ook met zijn gezondheid sukkelde en uiteindelijk nog het uitvallen van Van Aert.

Al bij al gezien een prima Vuelta van Visma toch?
Ik schreef ook "verder" he. Doorgaans is een grote ronde meer dan geslaagd bij 3 etappezeges. Dat zal ook wel de conclusie bij Visma zijn, ware met beetje rauw randje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ik hoor op Sporza regelmatig de uitdrukking 'hij heeft de bidon van onderen'.
Wat wordt daar mee bedoeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
TheekAzzaBreek schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:39:
Je bedoelt waarschijnlijk gidon. Dat is de benaming voor een koersstuur.
Gidon van onder betekent als iemand zijn stuur onderaan in de boog vast heeft. Zoals bij een sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ah, verkeerd verstaan dus. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Chelseamarre123 schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:50:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk gidon. Dat is de benaming voor een koersstuur.
Gidon van onder betekent als iemand zijn stuur onderaan in de boog vast heeft. Zoals bij een sprint.
Of het gidon als de rayonhoofden bij elkaar zijn geweest :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CynicRelief
Robert Geesink zwaait, van z’n laatste meters genietend, af - het ga je goed Robert!
Niet de gedroomde GC-renner geworden, maar toch mooie carriere, en een fantastische, minzame kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
TheekAzzaBreek schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:39:
Waarschijnlijk rijdt hij dan ook met zijn groot mes, en moet hij zijn tenen uitkuisen en worden zijn benen afgesneden :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ook Thomas De Gendt stopt er mee. Een echte grote ronde legend imo.
25 Grote Rondes!
501 etappes in Tour, Giro & Vuelta!
5 etappezeges!
Bollen in Spanje!

En honderden, neen, duizenden kilometers in de ontsnapping!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 20:10
Moest even het topic zoeken :+

Maar, wat mooi dat van de Poel in de regenboog trui mag rijden vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Holk schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:08:
Moest even het topic zoeken :+

Maar, wat mooi dat van de Poel in de regenboog trui mag rijden vandaag
Mooi idd, laatste keer(op de weg). Volgende week begint het WK al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:11:
[...]

Mooi idd, laatste keer(op de weg). Volgende week begint het WK al
Volgens mij start hij volgende week in de ronde van Luxemburg en is het WK over 14 dagen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
LoneRanger schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:16:
[...]

Volgens mij start hij volgende week in de ronde van Luxemburg en is het WK over 14 dagen.
Oh ja, Wk tijdrit is volgende week zondag al. Vergist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Machtige sprint, Kooij heel dichtbij maar kwam van te ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Pakt het goed uit voor de Belgen met de 2 sprinttreinen.
Maar wat een matig parcours, zo veel mooie wegen in België en dan dit neerleggen.

Mooie winnaar wel, sprinter met de meeste zeges dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 07:54
Ja vrij saaie ronde, niet echt mogelijkheden om weg te komen. Scheelde niet veel voor Kooij.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 18:38

Jebus4life

BE User

Jaja, wie gaat de Vélo d'Or winnen? Zeg het maar...

Tijdens het voorjaar keek iedereen richting Mathieu van Der Poel. E3 + RvV + PR en dan nog op het podium in Luik. Maar dat lijkt inmiddels al een eeuwigheid geleden (mede dankzij gebrek aan resultaten in de Tour).

Nadien was er eigenlijk geen enkele discussie meer over wie anders dan Pogacar de trofee kon winnen? De dominantie waarmee Pogacar het hele jaar rondreed hadden we in geen 50-60 jaar gezien.

Na de Tour is het plots één en al Evenepoel wat de klok slaat. Die heeft beide Olympische titels gepakt. Heeft zondag zijn wereldtitel in het tijdrijden verlengt.

Gaat de wegrit het zondag beslissen? Wie de regenboog pakt zet de parel op de kroon van zijn seizoen...

Als Pogacar de regenboog pakt evenaart hij Roche & Merckx door de combinaite Giro/Tour/WK in 1 jaar te pakken. Toch de 3 grootste wedstrijden van het reguliere seizoen. Bovendien dat hij er ook nog even Luik-Bastenaken-Luik bij.

Evenepoel kan voor een, quasi onevenaarbaar, unicum zorgen door naast de dubbele olympische titel de dubbele wereldtitel te pakken. Nooit kon een man dubbelen in 1 van beiden. Laat staan in alletwee.

Of zorgt MvdP nog voor de verrassing en hijst hij zich naast Boonen met RvV/PR/WK?
(maar zelfs in dat geval denk ik dat ze de Vélo d'Or aan Pogacar geven als ik eerlijk ben, hij heeft gewoon enorm veel gewonnen op een absurd dominante wijze...)

Zelf verwachtte ik eigenlijk dat er geen maat zal staan op Pogacar. Maar nu Evenepoel (wat mij betreffend toch wat verrassend) zichzelf kon opvolgen ben ik benieuwd wat dat duel zal opleveren.

[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 24-09-2024 11:35 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:59
Jebus4life schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:33:

Tijdens het voorjaar keek iedereen richting Mathieu van Der Poel. E3 + RvV + PR en dan nog op het podium in Luik. Maar dat lijkt inmiddels al een eeuwigheid geleden (mede dankzij gebrek aan resultaten in de Tour).

Nadien was er eigenlijk geen enkele discussie meer over wie anders dan Pogacar de trofee kon winnen? De dominantie waarmee Pogacar het hele jaar rondreed hadden we in geen 50-60 jaar gezien.

Na de Tour is het plots één en al Evenepoel wat de klok slaat. Die heeft beide Olympische titels gepakt. Heeft zondag zijn wereldtitel in het tijdrijden verlengt.

Gaat de wegrit het zondag beslissen? Wie de regenboog pakt zet de parel op de kroon van zijn seizoen...

Als Pogacar de regenboog pakt evenaart hij Roche & Merckx door de combinaite Giro/Tour/WK in 1 jaar te pakken. Toch de 3 grootste wedstrijden van het reguliere seizoen. Bovendien dat hij er ook nog even Luik-Bastenaken-Luik bij.

Evenepoel kan voor een, quasi onevenaarbaar, unicum zorgen door naast de dubbele olympische titel de dubbele wereldtitel te pakken. Nooit kon een man dubbelen in 1 van beiden. Laat staan in alletwee.

Of zorgt MvdP nog voor de verrassing en hijst hij zich naast Boonen met RvV/PR/WK?
(maar zelfs in dat geval denk ik dat ze de Vélo d'Or aan Pogacar geven als ik eerlijk ben, hij heeft gewoon enorm veel gewonnen op een absurd dominante wijze...)

Zelf verwachtte ik eigenlijk dat er geen maat zal staan op Pogacar. Maar nu Evenepoel (wat mij betreffend toch wat verrassend) zichzelf kon opvolgen ben ik benieuwd wat dat duel zal opleveren.
Tsja waar je niet rijd kun je niet winnen, en wie niet start kun je niet verslaan :9. Maar eerlijk is eerlijk, Pogacar kun je eigenlijk niet omheen. Want in het hele seizoen zijn er maar 2 wedstrijden geweest waar Pogacar wel is gestart maar niet heeft gewonnen:

Milaan-San Remo
GP Quebec

Kortom als hij niet wint dan ben ik pas verbaasd :9

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Interessante podcast/Youtube aflevering met Peter Attia en Pogacar. Heb alleen eerste stukje geluisterd. Paar dingen die ik wel interessant vond:

- Befaamde Plance de Belles Filles tijdrit: Pogacar vertelt vrij open dat hij op het vlakke stuk naar de klim niet eens zo gek hard reed, 380-390 watt
- 2022 Pogacar vs 2024 Pgacar: In 2022 (toen hij op de Glandon geklopt werd door Vingegaard), woog hij ongeveer 66kg. In 2024 begon hij de TdF op 64,5kg.

Nog niet gehoord, maar las in de comments dat hij ook over z'n Zone 2 ritjes vertelt: 300-320watt haha :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Requiem19 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:43:
Interessante podcast/Youtube aflevering met Peter Attia en Pogacar. Heb alleen eerste stukje geluisterd. Paar dingen die ik wel interessant vond:

- Befaamde Plance de Belles Filles tijdrit: Pogacar vertelt vrij open dat hij op het vlakke stuk naar de klim niet eens zo gek hard reed, 380-390 watt
- 2022 Pogacar vs 2024 Pgacar: In 2022 (toen hij op de Glandon geklopt werd door Vingegaard), woog hij ongeveer 66kg. In 2024 begon hij de TdF op 64,5kg.

Nog niet gehoord, maar las in de comments dat hij ook over z'n Zone 2 ritjes vertelt: 300-320watt haha :D.

[YouTube: 318 - The Meteoric Rise of Tadej Pogačar: From Prodigy to Cycling Legend]
Maakt die 1,5 kilo nou dan echt t verschil, of het verschil van trainen, trainer die veranderd is, eten, materiaal etc. allemaal beter?
Hogere kilo's in de bergen , niet gecompenseerd door op t vlakke/heuvelterrein met een hogere ftp gewoon sneller te zijn? ook in dingen zoals afdaling.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk

Alles en iedereen moet Evenepoel in de gaten houden. Die wil je niet laten wegspringen op 50/40 kilometer voor de meet want dan haal je hem nooit meer bij. Dat kunstje doet hij overal waar hij wint. Niet zelf aanvallen, afwachten en zijn wiel blijven kiezen. De persoon die dat doet en met hem mee kan de finale in wordt wereldkampioen. Is hij er alleen vandoor, dan kun je hem een uur vooraf al opschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
dfbt schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:57:
[...]

Maakt die 1,5 kilo nou dan echt t verschil, of het verschil van trainen, trainer die veranderd is, eten, materiaal etc. allemaal beter?
Hogere kilo's in de bergen , niet gecompenseerd door op t vlakke/heuvelterrein met een hogere ftp gewoon sneller te zijn? ook in dingen zoals afdaling.?
1,5kg maakt bergop enorm veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123

Kan niet anders als Pogacar zijn met Evenepoel als 2de en Mvdp als 3de.
Pogacar domineert het hele jaar en de grote rondes zoals al jaren nooit gezien.
Evenpoel heeft de pech dit seizoen dat Pogi een fenomenaal seizoen rijd.
Van Der Poel heeft enkel in het voorjaar fantastisch gereden, zeker als Pogi en Evenepoel zo'n seizoen hebben ben je vrij kansloos om de velo do'r te winnen zonder goede tour of WK.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
dfbt schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:57:
[...]

Die 1.5kg maakt op dat niveau echt een groot verschil.

Pogacar's beste prestatie ooit was Plateau de Beille 2024. 39 minuut 50 seconden op 6,98 w/kg. Met z'n huidige gewicht van 64,5kg komt dat neer op een wattage van 450watt.

450watt op 66kg is 6,8 w/kg ipv 6,98 w/kg. Hoe snel was Vingegaard op Plateau de Beille.. komt ie... 6,85 w/kg...

Die 1.5kg zijn op dat niveau game changers. Het scheelt 10 watt op zo'n vol gas effort. Dat is 2% meer vermogen en 2% winnen op dat niveau aan meer watts is echt veel. Daar trainen ze maanden voor.

Als je gewicht kunt verliezen zonder aan vermogen in te boeten is dat een enorm verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Voor de liefhebber van de Belg, de jarige Jose wordt geëerd.

• Requiem19
  • Nu online
VdP 2kg afgevallen. Dat gaat wel echt wen verschil maken.

Ook interessant voor LombardijeZ

• Chelseamarre123
Lekker in beeld gebracht bij de vrouwen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:49

Zewatanejo

Fine Thanks!

Vollering maakt een tactische blunder door Vos er af te te rijden volgens mij...

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:22
Zelden iemand zo dom zien rijden als Vollering vandaag… smijt met haar krachten en heeft 2 andere Nederlandse eraf gereden. Wordt Kopecky hier de lachende derde? Of heeft ze toch nog wat in de tank zometeen?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PatrickC
Tsja…

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PatrickC
Met z’n drieën in de kopgroep en dan wordt de beste 5e.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
Netjes van Puck!

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ongelofelijk hoe tactisch zwak die vrouwen weer reden vandaag. Hoe kan je Kopecky nu weer laten terugkomen door niet meer door te rijden.

• PatrickC
Waarom blijft Knetemann zo mild? Tactisch enorm slecht gereden. Van Vleuten noemt het wel meteen.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
Ja van 3 in een kopgroep van 6, naar niet beter finishen dan als 5e. Echt heel slecht.

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als de tactiek was om Kopecky de laatste kilometers uit de wind te houden, te controleren en de sprint aan te trekken voor haar dan is Vollering's tactiek prima gelukt lijkt me.

Only fools are enslaved by time and space.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011

Roozzz

Plus ultra

Ik heb vandaag naar best een vermakelijke koers gekeken. En ik heb een idee wie de sterkste in koers was, helaas was ze verre van de slimste in koers.

Wel een hele diepe buiging voor Kopecky hoe ze zich in een positie brengt (en houdt) van waaruit ze daadwerkelijk kon winnen. Ook goed van die Australische trouwens; als 'nobody' gewoon keihard pokeren en de juiste keuzes maken. Er is hoop :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Blijft toch opvallend dat je dit soort tactisch falen eigenlijk nooit bij de mannen ziet.

Vraag me overigens af of Vollering echt niet slim genoeg kan rijden, of dat ze liever voor zichzelf kan gaan in de finale ipv voor Vos te rijden.

Heb het idee dat het bij de dames daar vaker inzit - je ploeggenoten nog minder gunnen dan je concurrenten.

Lijkt wel F1 😃

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:44
Requiem19 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:18:
Blijft toch opvallend dat je dit soort tactisch falen eigenlijk nooit bij de mannen ziet.

Vraag me overigens af of Vollering echt niet slim genoeg kan rijden, of dat ze liever voor zichzelf kan gaan in de finale ipv voor Vos te rijden.

Heb het idee dat het bij de dames daar vaker inzit - je ploeggenoten nog minder gunnen dan je concurrenten.

Lijkt wel F1 😃
Omloop het nieuwsblad in 201x ( weet het exacte jaartal niet meer . Maar het jaar dat top Boonen wel heel veel tandpijn had na de rit in de commentaarcabine van sporza :+ )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:49

Zewatanejo

Fine Thanks!

ElPaco schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:05:
Ja van 3 in een kopgroep van 6, naar niet beter finishen dan als 5e. Echt heel slecht.
Hoorde zojuist een interview op de radio met Vollering. Ze geeft Markus en Vos de schuld van het feit dat ze niet gewonnen heeft. De koers was haar niet hard genoeg en dus daardoor zou niet hebben kunnen demarreren...

Duidelijk dus dat haar ego haar hier in de weg zat. Toen ze in de afdaling gingen had ze Vos er niet af moeten rijden, want die had een veel grotere kans gehad om te winnen in de sprint dan haar..

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Pagina: 1 ... 140 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21