[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 139 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-09 20:11

McMiGHtY

- burp -

RigolleM schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

Jolien D'hoore (ploegleider AG Insurance-Soudal Quick-Step) was gewoon de stream in haar wagen aan het volgen en zag de valpartij 'live' in de auto. Dit kwam gisterenavond in beeld tijdens het programma met Marijn de Vries en Maarten Vangramberen.
Klopt, maar die heeft ook nog een stuur in dr handen en neemt deel aan het verkeer..

Zo'n regiebus als VISLAB is een beetje over de top, maar op je ServiceKoers een aantal schermen hebben staan met de diverse uitzendingen e.d. en de optie om dingen terug te spoelen e.d. samen met een livetracker welke teamwagen waar zit, het hoeft niet heel spannend te zijn om meer overzicht te creeeren en de DS van dienst te ondersteunen..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:06
Roozzz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:15:
[...]

Sterker nog, in de beelden die Lanterne Rouge laat zien op youtube (vanaf 3:20). Lijkt het er sterk op dat Wiebes degene is die tegen het stuur botst van Vollering, achterom kijkt naar het geel en besluit door te fietsen ;w

Vas was inderdaad top. Eindelijk een "grote" overwinning, na al regelmatig dicht bij het podium te zijn bij grote wedstrijden.
Ja zag die analyse van LR later ook. Beelden zijn te blurry om 100 procent zeker te zijn, maar als het inderdaad Wiebes is dan is het nog schandaliger. Dan ben je echt alleen maar met jezelf / je eigen ritwinst bezig... Vollering heeft tijdens de eerste 2 etappes nog voor haar gereden 8)7

Ook het interview van Niewiadoma na de finish was redelijk tactloos. Kan me goed voorstellen dat niet iedereen fan is van Vollering, maar dit gaat wel wat ver...

Heel benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren en wat men te zeggen heeft nu het stof wat is neergedaald! Duidelijk is wel dat SD Workx het meest disfunctionele team is van het vrouwenrennen.

P.S. Verwondingen van Pfeiffer Georgie (die bleef liggen bij de crash) lijken gelukkig mee te vallen zegt DSM.

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 16-08-2024 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:28
Het valt wel op dat het vrouwen wielrennen een stuk 'gemener' lijkt te zijn dan het mannen wielrennen.

Teamgenoten die elkaar bij de vleet naaien, teamgenoten die tegen elkaar rijden, teamgenoten die niet wachten. Andere ploegen die keihard op kop gaan hengsten als er een concurrent gevallen is.

En dan achteraf bij de finish doen ze allemaal bij de interviews 'oh echt ja nee daar had ik geen idee van'.

Maar als je dan het interview van bijv Chloe Dygert bekijkt na de etappe blijkt dat het oorspronkelijke plan was voor haar om aan te vallen aan het einde van de rit om solo te winnen. Maar na de val van Vollering schreeuwde Niewiadoma in de oortjes dat Dygert op kop moest gaan knallen.

Behoorlijk vals :).

Hier het interview met Dygert:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik hoor d'r niet zeggen "De DS riep dat geel gevallen was en dat we als de bliksem naar de finish moesten gaan om op die manier geel te pakken"

Wellicht is dit een beetje karma na opmerkingen als "we hadden niet gepland om nu al geel te hebben" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
McMiGHtY schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:44:
Ik hoor d'r niet zeggen "De DS riep dat geel gevallen was en dat we als de bliksem naar de finish moesten gaan om op die manier geel te pakken"

Wellicht is dit een beetje karma na opmerkingen als "we hadden niet gepland om nu al geel te hebben" ?
Ze zegt 'the original plan for me was to go on a late attack. And then things changed, there was a big crash so I was told on the radio and Kasia you know she is team leader and she says go.. she says jump I ask how high'. So she's just telling me to go and we're in it to win it'.

Met de beste wil van de wereld kan ik er niet veel anders van maken dat Nieuwiadoma een keiharde tante is.

Wel lekker ook, dat ze zo venijnig naar elkaar zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:44
Requiem19 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:24:
Het valt wel op dat het vrouwen wielrennen een stuk 'gemener' lijkt te zijn dan het mannen wielrennen.
Jij hebt Movistar nooit gevolgd zeker.... :D

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
Morrar schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:54:
[...]

P.S. Verwondingen van Pfeiffer Georgie (die bleef liggen bij de crash) lijken gelukkig mee te vallen zegt DSM.
Beetje voorbarig blijkbaar:

Pfeiffer Georgi, de renster van dsm-firmenich PostNL, stapt vandaag niet meer op. Ze kan niet verder fietsen nadat ze gisteren hard onderuitging in de slotfase van de etappe, dat was ook de val waar Demi Vollering bij betrokken was. Georgi heeft meerdere breuken in haar hand en in haar nek, waardoor ze de komende tijd niet op de fiets zal stappen, meldt haar ploeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Jwlb schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:33:
[...]

Beetje voorbarig blijkbaar:

Pfeiffer Georgi, de renster van dsm-firmenich PostNL, stapt vandaag niet meer op. Ze kan niet verder fietsen nadat ze gisteren hard onderuitging in de slotfase van de etappe, dat was ook de val waar Demi Vollering bij betrokken was. Georgi heeft meerdere breuken in haar hand en in haar nek, waardoor ze de komende tijd niet op de fiets zal stappen, meldt haar ploeg.
Oef... valt toch tegen dan. Ik baseerde me op een tweet van DSM van gisteravond, maar toen liepen de onderzoeken nog... Blijkbaar waren de uitslagen daarvan dus niet best.

Overigens werden er opmerkingen gemaakt over dat de vrouwen vaker vallen; maar als je de parcours ziet is het ook wel echt een stukje minder dan bij de mannen. Veel b-weggetjes, road furniture, overstekende treinen, rare bochten, etc. Dit was daar ook een voorbeeld van; rare scherpe bocht na een rotonde terug een afslag in...

[ Voor 19% gewijzigd door Morrar op 16-08-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Requiem19 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Ze zegt 'the original plan for me was to go on a late attack. And then things changed, there was a big crash so I was told on the radio and Kasia you know she is team leader and she says go.. she says jump I ask how high'. So she's just telling me to go and we're in it to win it'.

Met de beste wil van de wereld kan ik er niet veel anders van maken dat Nieuwiadoma een keiharde tante is.

Wel lekker ook, dat ze zo venijnig naar elkaar zijn :D
Ik denk dat de Poolse dame idd iets minder vaak huilt dan bepaalde gele truidraagsters..

Was er vorig jaar ook niet zoiets met een plaspauze waarbij er aangevallen werd..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
GerbenBK schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:33:
[...]

Jij hebt Movistar nooit gevolgd zeker.... :D
Ah ja hoe kan ik die docu serie vergeten. Die kunnen er ook wat van inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
McMiGHtY schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:14:
[...]

Ik denk dat de Poolse dame idd iets minder vaak huilt dan bepaalde gele truidraagsters..

Was er vorig jaar ook niet zoiets met een plaspauze waarbij er aangevallen werd..?
Ach het mag natuurlijk allemaal, maar sjiek is anders. Wat me wel tegenviel is dan uitspreken dat je op deze manier het geel niet wil. Zeg dat dan ook gewoon niet als je volle bak op kop gaat / laat rijden na een valpartij van het geel.

Zag meer woede dan verdriet bij Vollering in het interview bij de NOS. Benieuwe hoe ze op die emotie rijdt, als ze er fysiek toe in staat is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Woede richting het team neem ik dan aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
McMiGHtY schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:07:
Woede richting het team neem ik dan aan?
Ongerichte woede richting de hele situatie denk ik.

Persoonlijk verrast mij het gestuntel van die ploeg me helemaal niet. Heb ooit die docu gezien en vond de onplezierige manier van samenwerking echt stuitend, met name vanuit de ploegleiding. Ze winnen alsnog heel veel m.i. door surplus aan talent e.o budget.

[ Voor 40% gewijzigd door GerbenBK op 16-08-2024 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-09 20:17
Vandaag start de Vuelta, maar liefst 60.000 hoogtemeters over 3 weken. (Giro had er 44.000 en de tour 52.000)

Net de ritprofielen eens bekeken, er zijn amper sprintkansen.

https://www.touretappe.nl...rcours/route-spanje-2024/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen waarom nooit de volledige etappe wordt uitgezonden van welke ronde dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:36

Rhapsody

In Metal We Trust

DR!5EQ schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:19:
Kan iemand mij uitleggen waarom nooit de volledige etappe wordt uitgezonden van welke ronde dan ook?
Waarschijnlijk omdat de eerste helft van een etappe meestal niet spannend is en er dus amper iemand kijkt. En als er bijna niemand kijkt, dan kiest de zender voor iets waar meer mensen naar kijken (denk ik?).

Vaak starten uitzendingen bij bergetappes wel eerder overigens.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:20
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 18-08-2024 16:35 . Reden: Graag of behulpzaam of niet reageren ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
In de Tour vaak wel.

Andere rondes betalen de TV productie simpelweg niet vanaf de start. Je kunt het wel wíllen uitzenden, maar er zijn dan gewoon nog geen camera’s / helicopters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Valt me op dat veel vrouwen met relatief lage wielen rijden (35-40mm) tov de mannen (40-50mm).

Vaak is het idee dat je dit doet voor iets lager gewicht. Maar de vrouwen frames zijn toch al kleiner en daarmee lichter. Bij de mannen ligt de focus meer op aero en wordt iets meer gewicht geaccepteerd.

Dus of de vrouwen zetten hier een nieuwe trend, of ze lopen nog wat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:33
Requiem19 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:25:
Valt me op dat veel vrouwen met relatief lage wielen rijden (35-40mm) tov de mannen (40-50mm).

Vaak is het idee dat je dit doet voor iets lager gewicht. Maar de vrouwen frames zijn toch al kleiner en daarmee lichter. Bij de mannen ligt de focus meer op aero en wordt iets meer gewicht geaccepteerd.

Dus of de vrouwen zetten hier een nieuwe trend, of ze lopen nog wat achter.
Met hogere velgen ben je ook gevoeliger voor wind. Vrouwen zijn lichter dan mannen en zouden daar dan meer last van hebben.

Wellicht is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Could be, maar 45mm is qua wind vandaag nog prima te doen. Die 35mm op een SL8 ziet er niet uit :).

Wat me ook opvalt is dat Puck Pieterse op de weg zoveel beter is als Fem van Empel. In het veld is Van Empel toch vaak beter (en dit jaar helemaal). Je zou verwachten dat haar motor voor de weg ook groot genoeg is.

Maar op de weg rijdt Van Empel best anoniem rond somehow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Requiem19 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 14:51:
Could be, maar 45mm is qua wind vandaag nog prima te doen. Die 35mm op een SL8 ziet er niet uit :).

Wat me ook opvalt is dat Puck Pieterse op de weg zoveel beter is als Fem van Empel. In het veld is Van Empel toch vaak beter (en dit jaar helemaal). Je zou verwachten dat haar motor voor de weg ook groot genoeg is.

Maar op de weg rijdt Van Empel best anoniem rond somehow.
Dat viel me ook al op hoe matig Van Empel op de weg rondrijd maar in het veld alles kapot rijd.
Maar ze is nog maar 21, tijd zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Niewiadoma blijft een tactisch wonder. Doet even de lead out voor Vollering voor 4 boni’s.

Goed gewerkt hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:22

Punkrocker

Mostly harmless

Vos! :)F
Voor mij de GOAT wat Nederlandse rensters betreft. :)F

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:02:
[...]

Dat viel me ook al op hoe matig Van Empel op de weg rondrijd maar in het veld alles kapot rijd.
Maar ze is nog maar 21, tijd zat.
Zat 2 dagen mee met de ontsnapping, dus valt wel mee toch? Dan moet je net wat vaker een kop beurt doen...

Pieterse doet het net wat slimmer (in het peloton) en is waarschijnlijk net wat meer in vorm vanwege de Olympische Spelen.

Niewiadoma deed wat ze altijd doet; lange sprint naar de finish. Maar ja Vollering kan dat echt wel aan in het wiel en heeft dan net wat meer over tot de streep.

Maar die gele trui gaat ze niet meer terug zien vrees ik. Jammer voor Vollering, maar net goed voor SD Workx met hun belachelijke focus op een ritzege voor Wiebes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Morrar schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:36:
[...]

Zat 2 dagen mee met de ontsnapping, dus valt wel mee toch? Dan moet je net wat vaker een kop beurt doen...

Pieterse doet het net wat slimmer (in het peloton) en is waarschijnlijk net wat meer in vorm vanwege de Olympische Spelen.

Niewiadoma deed wat ze altijd doet; lange sprint naar de finish. Maar ja Vollering kan dat echt wel aan in het wiel en heeft dan net wat meer over tot de streep.

Maar die gele trui gaat ze niet meer terug zien vrees ik. Jammer voor Vollering, maar net goed voor SD Workx met hun belachelijke focus op een ritzege voor Wiebes.
Ja maar ze ging er vrij snel af in de kopgroep en leek niet de sterkste.

Morgen Alpe D'huez toch? Dan kan alles nog voor Vollering, vorig jaar won ze met 2min voorsprong op de Tourmalet op Kasia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Iemand hier de ronde van Polen aan het volgen. Thibau Nys wint zijn 3de zege op weer indrukwekkende wijze. Is nog maar 21 en wint zijn 8e al van het seizoen in vrij grote wedstrijden voor zijn leeftijd.
Heb echt grote Phillipe Gilbert vibes als ik hem zie sprinten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:47:
[...]

Morgen Alpe D'huez toch? Dan kan alles nog voor Vollering, vorig jaar won ze met 2min voorsprong op de Tourmalet op Kasia.
Alles kan nog inderdaad, maar Niewiadoma lijkt ook behoorlijk in vorm gezien de eerdere etappes. Plus haar team rijdt wel voor de volle 100 procent voor geel. En 1.15 is vraagt wel wat meer dan ff het eindsprintje winnen natuurlijk.

Bij SD workx kan geel eigenlijk ook het enige doel zijn voor morgen. Maar geen idee of de rensters dan wel gaan rijden. Vandaag paar keer op kop gezien, maar weinig aanvallend.

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 17-08-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:35:
Iemand hier de ronde van Polen aan het volgen. Thibau Nys wint zijn 3de zege op weer indrukwekkende wijze. Is nog maar 21 en wint zijn 8e al van het seizoen in vrij grote wedstrijden voor zijn leeftijd.
Heb echt grote Phillipe Gilbert vibes als ik hem zie sprinten
volg het niet, maar zag wel net GC van Polen; Kelderman op 20s … het zal toch niet?! Weet niet wat er nog komt daar, en of ie mag (gezien Vingegaard het GC leidt), maar zou mooi zijn voor meesterknecht/weinigwinnaar Kelderman

nu eerst (ook) de Vuelta, met een handvol potentiele eindwinnaars (i.t.t. Giro en Tour), dus hopelijk open strijd … zin an!

[ Voor 6% gewijzigd door CynicRelief op 17-08-2024 17:36 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catwoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:32
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:47:
[...]

Het was eerder ~2:40 op de Tourmalet, want Vollering moest eerst nog een gat van rond de 40 sec dichtrijden tot Niewiadoma.

Of Niewiadoma wat gaat hebben aan haar team op Glandon/Alpe valt te bezien. Haar laatste/beste knecht normaal gesproken Bradbury lag er vandaag ook vroeg af. Verwacht dat Vollering en Niewiadoma allebei redelijk snel geisoleerd zitten en het alleen moeten uitvechten.

[ Voor 28% gewijzigd door Catwoman op 17-08-2024 18:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Morrar schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:36:
[...]

Is breder dan deze TdF, Van Empel heeft überhaupt nog weinig laten zien op de weg. Verbaast mij wel, had gedacht dat ze qua inhoud minimaal op niveau Pieterse zit (die dit jaar ong in alle klassiekers top 10 rijdt).
Onbegrijpelijk dat je je concurrent naar de sprint voor P3 rijdt als je weet dat je die verliest. Laat dan gewoon wat mensen uit de groep wegrijden en laat Vollering maar op kop rijden laatste km.
Ik weet het zo net nog niet. Vollering is morgen weer een extra dag hersteld van de val. Op basis van het vermogen dat ze leverde op de vlakke tijdrit kan ze in w/kg veel meer produceren dan Niewiadoma. Míts ze hersteld is.

Ik kijk niet gek op als Vollering morgen wint met 3m voorsprong.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57

Spotmatic

Ken sent me

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:06:
Vandaag start de Vuelta, maar liefst 60.000 hoogtemeters over 3 weken. (Giro had er 44.000 en de tour 52.000)

Net de ritprofielen eens bekeken, er zijn amper sprintkansen.

https://www.touretappe.nl...rcours/route-spanje-2024/
Bedankt voor de reminder! Zo te zien komt de Vuelta-karavaan vlak langs ons vakantie-adres in Portugal, dus ik ga het eens een keer live meemaken. d:)b

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:52

Kluus

Gang is alles

Spotmatic schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:38:
[...]

Bedankt voor de reminder! Zo te zien komt de Vuelta-karavaan vlak langs ons vakantie-adres in Portugal, dus ik ga het eens een keer live meemaken. d:)b
Goed plan, de publieksaandacht die deze eerste rit heeft is wel wat bedroevend vind ik. Veel plezier alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Weer zo'n late tijdrit. Hebben ze geluk met het weer en zon. Herrinner me vorig jaar dat er veel kritiek op die start ploegentijdrit was in volle duisternis en regen.

Mcnulty pakt hem, Van Aert net niet maar krijgt morgen al kans op rood met een "vlakke" rit met 2700 hoogtemeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

McNulty in het rood, word leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:21

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Nu is de uitzending allang begonnen maar rijden de motoren nog buiten het signaal bereik (schijnbaar). Gevolg is dat "we" nu naar herhaling zitten te kijken van gisteren en beelden van een strand :')

Toch jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:21

Shadow_Agent

Semoix paar weken geleden nog geweest! Geen lynx gezien helaas :'(

Prachtig Jeroen en Karsten _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lol die gesprekken van de commentatoren bij de Vuelta. Van bakfietsen tot aan filterkoffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Morrar schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 16:50:
[...]

Alles kan nog inderdaad, maar Niewiadoma lijkt ook behoorlijk in vorm gezien de eerdere etappes. Plus haar team rijdt wel voor de volle 100 procent voor geel. En 1.15 is vraagt wel wat meer dan ff het eindsprintje winnen natuurlijk.

Bij SD workx kan geel eigenlijk ook het enige doel zijn voor morgen. Maar geen idee of de rensters dan wel gaan rijden. Vandaag paar keer op kop gezien, maar weinig aanvallend.
Nu al virtueel geel en Alpe D'Huez moet nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:47
Chelseamarre123 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:30:
[...]

Nu al virtueel geel en Alpe D'Huez moet nog komen.
Rooijakkers moet er nog vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:50
Heerlijke rit. Rooijakkers verbaast mij enorm. Virtuele top 3 binnen 3 seconden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Holk schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:32:
[...]

Rooijakkers moet er nog vanaf
Die gaat wel overboord op de slotklim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:47
Chelseamarre123 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:36:
[...]

Die gaat wel overboord op de slotklim.
I know, maar Vollering heeft geen virtueel geel zolang ze er nog naast fietst. Doe je Rooijakkers te kort als je maar op 1 dame focust imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Holk schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:38:
[...]

I know, maar Vollering heeft geen virtueel geel zolang ze er nog naast fietst. Doe je Rooijakkers te kort als je maar op 1 dame focust imho
Toen ik het postte was het virtueel wel want toen reed ze even alleen in de afdaling. Roojakkers staat op een paar seconde dus normaal gezien gaat die nooit kunnen volgen op D'Huez tegen Vollering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
boeiende ontknoping bij de vrouwen, maar de mannen in Portugal zijn ook wakker … oh nee nog niet … na een rit waar een getrainde recreant prima mee had gekomen … dat wordt heen-en-weer zappen

[ Voor 5% gewijzigd door CynicRelief op 18-08-2024 17:53 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Het blijft spannend. Is Demi aan het pokeren of zit er niet meer in (wat ik mij niet kan voorstellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:41

Pierre

Van nature lui!

Het is inderdaad heel spannend, geen idee hoe dit gaat uitpakken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
wat een finish. Deze had ik niet zien aankomen. 4 seconden

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:22
Het bijna niet helpen door de ploeg van Demi na haar valpartij is nu wel erg duur…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:16
Dat en een slechte tactiek vandaag. Haar helpers waren niet sterk genoeg

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:41

Pierre

Van nature lui!

Pff mooie etappe zwaar hoor, en heel zuur voor Demi.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Die Roxane Knetemann…” Vollering heeft gedaan wat ze moest doen”… haar ploegleider zei eerder vandaag toch wat anders… Ze hadden op dik 2 minuten gerekend.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Pierre schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:45:
Pff mooie etappe zwaar hoor, en heel zuur voor Demi.
Heel erg zuur voor Demi inderdaad en helemaal verdiend voor haar ploeg...

Misschien toch net teveel kracht gekost om op de Glandon al te gaan. Niewiadoma had daarna toch net wat meer hulp om zich heen rijden... En sowieso; dat is ook geen pannenkoek en die gingen wel vol voor geel.

Anyway spannendste koers in tijden, toch wel leuk dat vrouwen wielrennen :)

P.S. Dat de team leiding denkt dat ze gehavend op 1 berg wel ff minuten pakt geeft ook wel aan dat ze beter een andere baan kunnen gaan zoeken.

P.P.S. Is Pieterse eigenlijk wel in de witte trui geëindigd?

[ Voor 32% gewijzigd door Morrar op 18-08-2024 19:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 22:40
Wat een prachtige finale van de TdFF! Rooijakkers, Vollering en Niewiadoma met een prachtige eindoverwinning.

Wel zuur idd dat er een valpartij van Demi voor nodig was, maar daar kan ik ook niks aan doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Brand nog niet genoemd hier, denk dat die toch ook wel de meubelen red daar voor Niewiadoma. Als dat groepje daar met alleen kopvrouwen gezeten had denk ik dat het gat wel groter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Ypuh schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:04:
Wat een prachtige finale van de TdFF! Rooijakkers, Vollering en Niewiadoma met een prachtige eindoverwinning.

Wel zuur idd dat er een valpartij van Demi voor nodig was, maar daar kan ik ook niks aan doen.
benieuwd naar de flash met Vollering idd; volgens de analisten was de valpartij er net teveel aan, maar benieuwd wat ze daar zelf over te zeggen heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Vollering heeft de ogen van Landa, en/of andersom, is me meermaals opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Dennism schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:06:
Brand nog niet genoemd hier, denk dat die toch ook wel de meubelen red daar voor Niewiadoma. Als dat groepje daar met alleen kopvrouwen gezeten had denk ik dat het gat wel groter geweest was.
Klopt zeker! Dal voor de Alpe heeft best wel impact gehad. En Brand heeft daarin een grote rol gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Morrar schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:00:
P.P.S. Is Pieterse eigenlijk wel in de witte trui geëindigd?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dan zie je dat er toch heel andere regels gelden in het vrouwenwielrennen. Niewiadoma werd toch behoorlijk in het zadel gehouden door Brand in het dal anders was het gat alleen maar groter geworden ipv kleiner. Later ging Realini ook nog eens versnellen en bleef zelfs op kop rijden met Niewiadoma in het wiel. In het mannen wielrennen is het toch not done om geel te helpen tegen directe concurrenten. Uiteraard is het haar gegund natuurlijk maar ze moest wel behoorlijk geholpen worden, valpartij en de hulp vandaag.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Top! Zeer verdiend. Mooi gekoerst ook, zeker als het je eerste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
LoneRanger schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:17:
Dan zie je dat er toch heel andere regels gelden in het vrouwenwielrennen. Niewiadoma werd toch behoorlijk in het zadel gehouden door Brand in het dal anders was het gat alleen maar groter geworden ipv kleiner. Later ging Realini ook nog eens versnellen en bleef zelfs op kop rijden met Niewiadoma in het wiel. In het mannen wielrennen is het toch not done om geel te helpen tegen directe concurrenten. Uiteraard is het haar gegund natuurlijk maar ze moest wel behoorlijk geholpen worden, valpartij en de hulp vandaag.
Je ziet het minder denk ik, maar of het helemaal not done is weet ik ook weer niet. Niet voor het geel, maar ik kan me bijvoorbeeld Dumoulin nog wel herinneren die her en der wat hulp kreeg voor het roze.

Maar volgens mij laten ze in de tour ook niet heel sec het geel het altijd maar oplossen als er ook nog andere belangen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:54
Enorm zonde voor Vollering, ik dacht gisteren al waarom hier niet alvast proberen wat seconden te pakken. Ik vond het erg riskant om alles op 1 etappe en eigenlijk 1 klim te gooien. En ik had het idee dat de 2 vooraan veel te snel begonnen met het onderlinge spel. Had eerst Niewiadoma wat meer op achterstand gezet.

De opeenstapeling is nu wel heel zuur voor Vollering. Lang gewacht met opstappen, kan gebeuren natuurlijk door de schrik maar het is wel erg jammer dat het lichaam zo lang op slot ging. En dan net teveel rekenen op je overmacht op de klim. Die er onvoldoende bleek te zijn. Maar mooie finale voor de kijkers dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 14:15
Dat andere ploegen, voor wat voor reden dan ook, het geel helpen is natuurlijk gewoon bizar. Je weet dat er geen ritwinst meer in zit, waarom ga je daar dan op kop zitten hengsten? Stel je nou eens voor, dat Pogi of Vingegaard in het geel, met minuutje voorsprong ineens in een laatste etappe door een ander team compleet geholpen worden door op kop te hengsten en iemand te laten profiteren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
dfbt schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:59:
Dat andere ploegen, voor wat voor reden dan ook, het geel helpen is natuurlijk gewoon bizar. Je weet dat er geen ritwinst meer in zit, waarom ga je daar dan op kop zitten hengsten? Stel je nou eens voor, dat Pogi of Vingegaard in het geel, met minuutje voorsprong ineens in een laatste etappe door een ander team compleet geholpen worden door op kop te hengsten en iemand te laten profiteren.
Ik heb geen idee van het prijzengeld e.d. in de Tour Femmes, of wat een top 10 plek waard is qua exposure, en natuurlijk de waarde die de dames er zelf aan toekennen maar die teamgenoot (Realini) waar Brand voor reed stond gister nog 12de en nu 5de, Brand zelf gaat van 13 naar 8, die top 10 plekken zou in de mannen tour ook ieder team gewoon voor gereden hebben, ook als je daarmee het geel of iemand anders een handje helpt, daarnaast stellen ze het teamklassement er mee veilig.

Ik denk niet dat we moeten doen alsof Brand en haar team zelf geen belangen meer hadden daar, en enkel voor het geel reden daar. Ik denk dat het helemaal niet zo bizar is dat ze gewoon voor hun eigen belangen hebben gereden.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 19-08-2024 00:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:18
Dennism schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 00:29:
[...]

Ik heb geen idee van het prijzengeld e.d. in de Tour Femmes, of wat een top 10 plek waard is qua exposure, en natuurlijk de waarde die de dames er zelf aan toekennen maar die teamgenoot (Realini) waar Brand voor reed stond gister nog 12de en nu 5de, Brand zelf gaat van 13 naar 8, die top 10 plekken zou in de mannen tour ook ieder team gewoon voor gereden hebben, ook als je daarmee het geel of iemand anders een handje helpt, daarnaast stellen ze het teamklassement er mee veilig.

Ik denk niet dat we moeten doen alsof Brand en haar team zelf geen belangen meer hadden daar, en enkel voor het geel reden daar. Ik denk dat het helemaal niet zo bizar is dat ze gewoon voor hun eigen belangen hebben gereden.
Eens, er was duidelijk belang. En er schieten nog wel wat flarden door mijn hoofd:

- Ik vraag me af of het peloton SDWorx veel gunt. Niewiadoma heeft denk ik wel een redelijke gunfactor.
- In het mannen peloton zie je dit ook wel, Landa vorig jaar nog voor Kuss.
- Bij Pogacar zie je dit inderdaad niet, kan me geen scenario herinneren waarbij dit had gekund.

Prachtige finale gisteren, echt genoten. Met Rooijakkers erbij een prachtig scenario zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Vraag me ook af of Realini, Brand en Muzic allemaal op hoogte waren van de live verschillen. Vollering is komende jaren bijvoorbeeld ploeggenoot van Muzic, die tot de laatste meters volle bak aan het rijden was met Niewiadoma in haar wiel.

Bij de mannen is het de laatste tijd meer een kwestie van niet meer kunnen. VLAB en UAE beginnen met tempo rijden na de start, en de finale begint al op 90km. Je ziet ook zelden nog iemand anders dan de grote 6 nog wegrijden, dus elke trap die je onderweg teveel doet, levert tijdverlies op bij de streep. Het tactische spelletje in een afvalrace is wie als eerste gaat en voor de rest geldt wie er als langste aan kunnen blijven hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 19-08-2024 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Poels gaat nog een jaartje door: https://www.ad.nl/wielren...ent-voor-astana~a8dcb42e/

Wout Poels verruilt Bahrain-Victorious voor Astana. De 36-jarige wielrenner heeft voor een jaar getekend bij de ploeg van algemeen directeur Alexandr Vinokourov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 11:41
Willem30 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:55:
Poels gaat nog een jaartje door: https://www.ad.nl/wielren...ent-voor-astana~a8dcb42e/

Wout Poels verruilt Bahrain-Victorious voor Astana. De 36-jarige wielrenner heeft voor een jaar getekend bij de ploeg van algemeen directeur Alexandr Vinokourov.
Snap wel dat hij doorgaat, al heeft hij dit jaar niet veel laten zien.
Benieuwd hoe dit nieuwe avontuur gaat uitpakken, hopelijk wint ie nog een leuke rit/koers ergens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011

Roozzz

Plus ultra

Ypuh schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:27:
Vraag me ook af of Realini, Brand en Muzic allemaal op hoogte waren van de live verschillen. Vollering is komende jaren bijvoorbeeld ploeggenoot van Muzic, die tot de laatste meters volle bak aan het rijden was met Niewiadoma in haar wiel.
Net als Realini en Brand, rijdt Muzic voor haar eigen klassement. Ze schuift op van plek 9 naar plek 4. En eindigt op het podium voor de rit. Dat levert voor haar ploeg een sloot extra punten op in de UCI team rankings. Ik schat zo dat men dat veel belangrijker vind dat een toekomstige ploeggenote tegemoet te komen. Men rijdt daar allemaal voor hun eigen belangen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het Vollering volgend jaar vergaat. FDJ lijkt daadwerkelijk een ploeg die als team probeert te rijden en tactiek laat zien. Dat maakt haar kansen een heel stuk beter. In plaats van een aantal toppers die elkaar net het licht in de ogen gunnen...

[ Voor 39% gewijzigd door Roozzz op 19-08-2024 13:17 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Je ziet bijv een Ineos ook heel vaak een P5 of P6 in het GC verdedigen door met de hele ploeg op kop te rijden en daarmee soms een aanval van een andere GC coureur die hoger staat neutraliseren.

It happens all the time. Iedereen rijdt z'n eigen race en gaat voor eigenbelang, ook als het gaat om P8 en ook als dat ten koste gaat van iemand die op P1 / P2 staat.

Zo hoort het imo ook. Muzic moet gewoon zo goed mogelijk deze etappe eindigen en niet boni's gratis weggeven.

Tegelijkertijd zie je naast dit principe ook wel teams die oude rekeningen even vereffen (Movistar in de Vuelta die Roglic helpen zodat Carapaz niet wint bijv). Dus ergens kan ik me ook wel voorstellen dat Brand met veel plezier op kop reed in de vallei aangezien SD Worx niet echt lekker ligt bij de rest van het peloton volgens mij.

Voor wie het niet gezien heeft grote tip om de SD Worx TdF Femmes docu over 2022 te bekijken op Amazon. Echt bizar hoe die ploeg intern gemanaged wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Requiem19 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:49:
Je ziet bijv een Ineos ook heel vaak een P5 of P6 in het GC verdedigen door met de hele ploeg op kop te rijden en daarmee soms een aanval van een andere GC coureur die hoger staat neutraliseren.

It happens all the time. Iedereen rijdt z'n eigen race en gaat voor eigenbelang, ook als het gaat om P8 en ook als dat ten koste gaat van iemand die op P1 / P2 staat.
Eens, daarom moet je juist als ploeg zo goed zijn om je hier tegen te wapenen. Zo verloor Dumoulin (mede) daardoor) ook ooit de leiderstrui in de Vuelta en had ie geluk in die poepetappe met een paar maatjes die bereid waren te helpen.

SD workx heeft hier een aantal keren echt serieus steken laten vallen op tactisch vlak, maar daarnaast ook door blijkbaar niet 100% gefocused te zijn op het veilig houden van de gele trui. En, als er dan toch iets gebeurt met de gele trui, de schade zoveel mogelijk te beperken. Bij elke serieuze klassementsploeg was de hele ploeg om de gele trui gaan staan (of afzakken) en vervolgens 6km volle bak gaan koersen.

Heeft de ploeg hier trouwens al ergens op gereageerd, anders dan de gebruikelijke insta post "not the result we wanted, but bladieblab....come back stronger...blabloelba"

[ Voor 9% gewijzigd door GerbenBK op 19-08-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
GerbenBK schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:06:
[...]

Eens, daarom moet je juist als ploeg zo goed zijn om je hier tegen te wapenen. Zo verloor Dumoulin (mede) daardoor) ook ooit de leiderstrui in de Vuelta en had ie geluk in die poepetappe met een paar maatjes die bereid waren te helpen.

SD workx heeft hier een aantal keren echt serieus steken laten vallen op tactisch vlak, maar daarnaast ook door blijkbaar niet 100% gefocused te zijn op het veilig houden van de gele trui. En, als er dan toch iets gebeurt met de gele trui, de schade zoveel mogelijk te beperken. Bij elke serieuze klassementsploeg was de hele ploeg om de gele trui gaan staan (of afzakken) en vervolgens 6km volle bak gaan koersen.

Heeft de ploeg hier trouwens al ergens op gereageerd, anders dan de gebruikelijke insta post "not the result we wanted, but bladieblab....come back stronger...blabloelba"
Ja volledig mee eens. Het kwam op mij beetje over als arrogantie 'wij kunnen de gele trui ook winnen als we er niet 100% prioriteit aan geven, want we moeten de andere rensers ook tevreden houden'.

Als de leiding van de ploeg die mindset uitstraalt gaan de rensters zich ook zo gedragen. Dat kun je hen niet kwalijk nemen imo.

Tegelijkertijd vraag ik me af hoeveel het gescheeld had als Wiebes was gestopt in de etappe dat Vollering viel. Het was nog maar 6km naar de finish, waarbij een redelijk stuk bergop ging en Vollering eigenlijk al niets meer had aan Bredewold (en dus ook niets had gehad aan Wiebes).

Waar SD Worx het wmb echt verloor was gisteren; ze waren met 4 rensters in de kopgroep en géén enkele van hun rensters kon de Glandon goed genoeg overleven om bij Vollering te zijn in het tussenstuk Glandon - ADH.

Als Bredewold gisteren wel de Glandon had overleefd en Vollering was precies bij de top bij haar gekomen, had Bredewold de hele vallei een 'Lucinda Brandje' gepulled en had Vollering gewoon de TdF gewonnen.

Ze waren dus naast tactisch falen als ploeg ook gewoon niet goed genoeg als ploeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Roozzz schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:14:
Net als Realini en Brand, rijdt Muzic voor haar eigen klassement. Ze schuift op van plek 9 naar plek 4. En eindigt op het podium voor de rit. Dat levert voor haar ploeg een sloot extra punten op in de UCI team rankings. Ik schat zo dat men dat veel belangrijker vind dat een toekomstige ploeggenote tegemoet te komen. Men rijdt daar allemaal voor hun eigen belangen.
Ik ben het ook gewoon niet meer gewend dat er gewoon 7 mensen zijn die allen als (wat mij leek kip zonder kop) volle bak voor hun eigen belang rijden. Vond het in ieder geval fantastisch om te zien, net als de Olympische damesfinale.

Waar een paar jaar terug de grootste verrijking was dat aanval de beste verdediging bleek, de afgelopen jaren het teamwork van Jumbo-Visma en ontstaan van 'de grote 6', is dat voor mij dit jaar het dameswielrennen. Ben al een tijdje uitgekeken op dat de favorieten elkaar tijdens grote koersen ontwijken en vervolgens individueel het hele peloton op een hoop rijden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57

Spotmatic

Ken sent me

Gisteren bleek de Vuelta dus langs ons vakantie-adres te komen. Leuk om een keer mee te maken, maar het is natuurlijk in een paar seconden voorbij. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Csd2PAeQSMLs5mKcP5jW146tDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JD6VIlA2YYuPEnL6Q7XTcRTE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LV2DTtstEXdVR_js4O-gFjiCcSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfvAwk6bLtYa5eQ27UP8AGKf.jpg?f=fotoalbum_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 14:15
Ypuh schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:07:
[...]

Ik ben het ook gewoon niet meer gewend dat er gewoon 7 mensen zijn die allen als (wat mij leek kip zonder kop) volle bak voor hun eigen belang rijden. Vond het in ieder geval fantastisch om te zien, net als de Olympische damesfinale.

Waar een paar jaar terug de grootste verrijking was dat aanval de beste verdediging bleek, de afgelopen jaren het teamwork van Jumbo-Visma en ontstaan van 'de grote 6', is dat voor mij dit jaar het dameswielrennen. Ben al een tijdje uitgekeken op dat de favorieten elkaar tijdens grote koersen ontwijken en vervolgens individueel het hele peloton op een hoop rijden.
Grote 6 op uitgekeken?

Vrouwenwielrennen heb je laatste jaar(jaren) Van vleuten, Vos, Vollering, Kopecky, Niewiadoma, Elisa Longo Borghini, en wellicht kan je nog Wiebes aan toevoegen. verder is t ook niet heel spannend toch? Oja en nu die amerikaanse die OS had gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Requiem19 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:51:
[...]

Ja volledig mee eens. Het kwam op mij beetje over als arrogantie 'wij kunnen de gele trui ook winnen als we er niet 100% prioriteit aan geven, want we moeten de andere rensers ook tevreden houden'.

Als de leiding van de ploeg die mindset uitstraalt gaan de rensters zich ook zo gedragen. Dat kun je hen niet kwalijk nemen imo.
De ploegleider zei voorafgaand aan de etappe gisteren dat ze ervanuit gaan dat Vollering op de slotklim 2,5 minuut sneller omhoog kan dan Kasia. In de praktijk bleek dat 10 seconden.

Hoe ging dat spreekwoord ook alweer ? Hoogmoed komt voor de val? Wie weet komt er enige reflectie daar. Ik ben wel blij dat de verzameling toppers daar wat reduceert, dat maakt de koers leuker. Een voorjaar zoals 2023 is niet goed voor de sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Best wel ja. Ik vond PR, RVV, LBL, Strade, OS en waarschijnlijk Lombardije allemaal geen zak aan dit jaar. MSR waarbij MvdP de benen stilhoudt was ook gewoon kudt.

Bij de mannen moet ik even goed nadenken wat ik de leukste koers van 2024 vond. Ik denk die van Bardet/van den Broek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Roozzz schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:32:
[...]
De ploegleider zei voorafgaand aan de etappe gisteren dat ze ervanuit gaan dat Vollering op de slotklim 2,5 minuut sneller omhoog kan dan Kasia. In de praktijk bleek dat 10 seconden.
Maar hoeveel was het geweest als Vollering die inspanning op de Glandon e/o het dal niet had hoeven doen?

Eigenlijk is ze te vroeg of te laat gegaan. Of ze had eerder naar de kopgroep moeten rijden, maar toen bleek dat de vooruitgeschoven pionnen het niet redden had ze niet meer moeten gaan en wachten op de Alpe.

Nu realiseer ik me dat het geen playstation is, maar in het geval van SD Workx geef ik ze het nadeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

GerbenBK schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:05:
[...]

Maar hoeveel was het geweest als Vollering die inspanning op de Glandon e/o het dal niet had hoeven doen?

Eigenlijk is ze te vroeg of te laat gegaan. Of ze had eerder naar de kopgroep moeten rijden, maar toen bleek dat de vooruitgeschoven pionnen het niet redden had ze niet meer moeten gaan en wachten op de Alpe.

Nu realiseer ik me dat het geen playstation is, maar in het geval van SD Workx geef ik ze het nadeel van de twijfel in dit geval.
Eens. Als ze deze uitspraak echt geloofden had ze rustig kunnen wachten tot de voet van de Alp. Het was nu een beetje vlees noch vis qua tactiek. Hoewel wel goed gezien werd dat Kasia stuk zat op de glandon. Dan kan je het plan omgooien, maar het voelt wel een beetje als hinken op twee gedachten. Zeker als je weet dat ze na de val gewoon iets minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Roozzz schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:32:
[...]

Hoe ging dat spreekwoord ook alweer ? Hoogmoed komt voor de val? Wie weet komt er enige reflectie daar. Ik ben wel blij dat de verzameling toppers daar wat reduceert, dat maakt de koers leuker. Een voorjaar zoals 2023 is niet goed voor de sport.
Dit is best wel kortzichtig van Danny Stam (die sws kortzichtig is ;)).

Hij houdt totaal geen rekening met de koerssituatie (dus Vollering die volle bak solo op kop moet rijden in de vallei naar ADH tov KN die in het wiel zit van LB).

En hij houdt ook geen rekening met de mogelijke gevolgen van Vollering's val een paar dagen eerder. Niet heel gek voor Vollering dat haar rug niet helemaal lekker voelt na een max effort op de Glandon, flink doorrijden naar ADH en dan nog een keer max effort ADH op.

Danny Stam leek mij een behoorlijk groot probleem bij SD Worx als ik de genoemde Prime docu bekijk. Veroorzaakt m.i. geen veilige en fijne werkomgeving voor de rensters. Brand ze (pun not indended) af in de bus waar de anderen bijzitten en loopt vooral heel boos te zijn.

Weet niet aan wie hij verantwoording aflegt, maar daar mag iemand wel eens kritisch naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Requiem19 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

Danny Stam leek mij een behoorlijk groot probleem bij SD Worx als ik de genoemde Prime docu bekijk. Veroorzaakt m.i. geen veilige en fijne werkomgeving voor de rensters. Brand ze (pun not indended) af in de bus waar de anderen bijzitten en loopt vooral heel boos te zijn.

Weet niet aan wie hij verantwoording aflegt, maar daar mag iemand wel eens kritisch naar kijken.
Ik heb de docu niet gezien dus dat neem ik van je aan, maar ik heb hem ook niet bepaald hoogzitten van wat ik af en toe op tv zie langskomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:20
Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29

Jazzper

BB4E^Guerilla

oeps! suf. Ik zit in beiden en het was gister al laat. Ik post het in het andere topic :)

[ Voor 97% gewijzigd door Jazzper op 20-08-2024 09:26 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:19
Zelf wielrennen (+materiaal) bespreken we hier: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21

Dit topic gaat over als je thuis komt van een ritje, wat je dan op tv ziet. ;)

Veiligheidsdingetje voor 28mm banden monteren; check even of die wel gemonteerd mogen worden op zo’n smalle velg (binnenmaat) m.b.t. er potentieel aflopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
nm wrong topic

[ Voor 98% gewijzigd door GerbenBK op 20-08-2024 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:54
Vollering heeft het niet winnen enkel en alleen aan zichzelf te danken. Moest "gewoon" blijven zitten tot aan de voet van de slotklim. Ze heeft veel te veel energie verbruikt die ze dan te kort kwam.
Ze leek ook op bepaalde momenten te wachten op Rooijakkers in de hoop dat die ging helpen maar daar had ze uiteindelijk niet zoveel aan.

Gun het Niewiadoma ook wel. Is mooie winnares. Dacht nog even dat ze het ging vergooien door geen boni seconden te pakken toen Muzic er nog overkwam op de streep maar had net genoeg voorsprong

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Kenhas schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:11:
Vollering heeft het niet winnen enkel en alleen aan zichzelf te danken. Moest "gewoon" blijven zitten tot aan de voet van de slotklim. Ze heeft veel te veel energie verbruikt die ze dan te kort kwam.
Ze leek ook op bepaalde momenten te wachten op Rooijakkers in de hoop dat die ging helpen maar daar had ze uiteindelijk niet zoveel aan.

Gun het Niewiadoma ook wel. Is mooie winnares. Dacht nog even dat ze het ging vergooien door geen boni seconden te pakken toen Muzic er nog overkwam op de streep maar had net genoeg voorsprong
Ik denk dat het moeilijk te voorspellen is of Vollering 2.5 minuten zou kunnen winnen op ADH vs een frisse KN.

Sure, die had het moeilijk op de Glandon, maar die is 5km langer en laatste paar km zijn stuk steiler. Als DV pas op ADH gegaan was en ze had op 4 seconden de TdF verloren hadden we allemaal gezegd dat ze eerder moest aanvallen.

Ik denk dat er een paar andere dingen fout gingen:

1. Ondersteuning SD Worx in alle etappes voor etappe 8
2. Valpartij DV met pijn in haar rug en tijdsverlies
3. SD Worx niet goed genoeg in de ADH etappe - 1 van de 4 SD Worx dames in de kopgroep had de Glandon moeten overleven om DV te steunen in de vallei. Interessant feitje: volgens Lucinda Brand wilden de 4 SD Worx dames niet het merendeel van het kopwerk op zich nemen in de kopgroep. Mede daarom was de voorsprong te weinig bij begin Glandon
4. DV verloor tijd in de afdaling door te wachten op PR - ze had echt niets aan haar, dus achteraf had ze gewoon door moeten knallen
5. KN had 'geluk' dat Brand een superdag had en de Glandon wel goed overleefde en al het kopwerk deed in de vallei. Zonder Brand had KN de TdF verloren.
6. DV had pijn in haar rug op de AdH en kon niet 100% gaan

Allemaal communicerende vaten, waarbij dit keer bijna alle puzzelstukjes goed vielen voor KN. Beetje geluk, beetje hulp van SD Worx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Requiem19 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:30:
[...]

Ik denk dat het moeilijk te voorspellen is of Vollering 2.5 minuten zou kunnen winnen op ADH vs een frisse KN.
Ze had genoeg aan een minuutje toch, had wel gekund denk ik. Ze hebben toch een dik uur geklimt, dus achteraf gezien had ze daar wel het verschil kunnen maken al is dat gemakkelijk gezegd nu. Ze was duidelijk niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:12:
[...]

Ze had genoeg aan een minuutje toch, had wel gekund denk ik. Ze hebben toch een dik uur geklimt, dus achteraf gezien had ze daar wel het verschil kunnen maken al is dat gemakkelijk gezegd nu. Ze was duidelijk niet 100%.
Oh ja kak, ik zat met die 2.5m in m'n hoofd die Danny Stam makkelijk dacht te kunnen winnen.

Met 'maar' 1 minuut klinkt het inderdaad wel veel waarschijnlijker dat ze dat had kunnen winnen op alleen AdH.

Dan had Vollering echter niet aangevallen op Glandon en ook niet geweten dat KN kwetsbaar was. Dan ga je dus met best wel grote onzekerheid op ADH af. Met de kennis van nu weten we dat KN minder was, maar dat kon je vooraf niet weten. Dus vanuit dat opzicht snap ik wel dat ze aanviel op Glandon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:33
Requiem19 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:17:
[...]

Oh ja kak, ik zat met die 2.5m in m'n hoofd die Danny Stam makkelijk dacht te kunnen winnen.

Met 'maar' 1 minuut klinkt het inderdaad wel veel waarschijnlijker dat ze dat had kunnen winnen op alleen AdH.

Dan had Vollering echter niet aangevallen op Glandon en ook niet geweten dat KN kwetsbaar was. Dan ga je dus met best wel grote onzekerheid op ADH af. Met de kennis van nu weten we dat KN minder was, maar dat kon je vooraf niet weten. Dus vanuit dat opzicht snap ik wel dat ze aanviel op Glandon.
DV had alleen maar last van PR in haar wiel. Voor KN werd het gat mooi dichtgereden door LB die voor GR reed :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GerbenBK
La1974 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:33:
[...]

DV had alleen maar last van PR in haar wiel. Voor KN werd het gat mooi dichtgereden door LB die voor GR reed :+
Al met al een heel vermakelijke TdFF, lijkt wel alsof ik op mn werk zit met al die afko's. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door GerbenBK op 20-08-2024 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

Requiem19 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:30:

5. KN had 'geluk' dat Brand een superdag had en de Glandon wel goed overleefde en al het kopwerk deed in de vallei. Zonder Brand had KN de TdF verloren.
Vlak de hoeveelheid motoren en auto's bij die groep ook niet uit. Er reden in sommige shots twee motoren voor en naast die groep met alle ploegleiders erachter. Het duo moest het doen met een motor achter zich. Dat vond ik toch wel een vorm van koersvervalsing.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zullen we het anders is hebben over de winnares?

Na het winnen van het WK Gravel pakt ze dan eindelijk en echt grote overwinning en is wat mij betreft een mooier uithangbord voor de sport dan de altijd en immer huilende Demi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
McMiGHtY schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:55:
Zullen we het anders is hebben over de winnares?

Na het winnen van het WK Gravel pakt ze dan eindelijk en echt grote overwinning en is wat mij betreft een mooier uithangbord voor de sport dan de altijd en immer huilende Demi.
Je wil het hebben over de winnares en begint dan met haar te vergelijken met de nr 2?

Mooie renster die altijd wil koersen (niet altijd even slim maar dat maakt het juist aantrekkelijker), maar deze overwinning zal toch altijd een nare bijsmaak houden door heel direct profiteren van een val van het geel.

[ Voor 20% gewijzigd door GerbenBK op 21-08-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:28
Goh ja, als we nu nog over Gouden Greg (Rio 2016) spreken, spreken er ook nog maar weinigen over "jamaar, hij heeft dat kunnen winnen omdat Nibali viel".

Is leuk voor de die-hards dit soort discussies, maar uiteindelijk blijft het wel op je palmares staan.

Ze heeft het zeker in de laatste rit zeker nog moeten verdedigen, het is dus niet dat het zomaar in haar schoot geworpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 11:41
GerbenBK schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:06:
[...]

Je wil het hebben over de winnares en begint dan met haar te vergelijken met de nr 2?

Mooie renster die altijd wil koersen (niet altijd even slim maar dat maakt het juist aantrekkelijker), maar deze overwinning zal toch altijd een nare bijsmaak houden door heel direct profiteren van een val van het geel.
Vallen is een onderdeel van de sport dat je moet vermijden. Op zich heeft KN dat goed gedaan, dus verdiend gewonnen.

Anders had Kelderman misschien wel de nieuwe Pogacar geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
[...]

Die nare bijsmaak zie ik eigenlijk niet zo, zeker niet in het kamp van de winnares, in het SD Worx kamp waarschijnlijk / mogelijk wel, maar ik denk echt niet dat iemand er nog mee bezig zal zijn dan wanneer ze over 5 jaar ofzo deze overwinning alleen nog 'ophalen' uit de statistiekenboekjes dat Demi een valpartij had en daardoor de tour niet won.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Fisico schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:38:
[...]

Vlak de hoeveelheid motoren en auto's bij die groep ook niet uit. Er reden in sommige shots twee motoren voor en naast die groep met alle ploegleiders erachter. Het duo moest het doen met een motor achter zich. Dat vond ik toch wel een vorm van koersvervalsing.
Was mij niet opgevallen, maar als dat zo is heeft dat zeker invloed gehad. Zeker op die vlakke stukken waar ze 45-50+ gaan scheelt het echt VEEL als er een motor voor je rijdt.

Valt mij trouwens op dat niemand het ooit heeft over het voordeel dat je hebt als er een renner achter je rijdt. Als er iemand goed dicht áchter je rijdt scheelt dat een paar watts omdat je minder drag hebt. Dus zelfs met Rooijakkers in het wiel die niet mee fietst ben je sneller dan solo. Dat geldt dus ook voor motoren die achter de groep rijden (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Ik denk dat er in Nederland wat mensen zijn die een nare bijsmaak hebben, de rest van de wereld niet.

Het zou anders zijn als Vollering in de laatste etappe gevallen was en door die val het geel verloren had. Deze TdFF was er nog genoeg tijd om de tijdsschade te herstellen. Ik denk dat we juist één van de briljantste grote rondes ooit hebben gezien, juist door de randomization van de valpartij.
Pagina: 1 ... 139 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21