Toon posts:

[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 06:10
Chelseamarre123 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:46:
Hart er ook uit na een valpartij. Ze sneuvelen snel zo in de top.
:/

Begint een beetje een sneue Giro te worden. Zaterdag en zondag begon het ineens super leuk te worden en nu zonder Evenepoel, Vlasov, Hart en vele anderen is het enthusiasme in een vrije val geraakt.

Hadden ze er iets aan kunnen doen? Corona-protocol ja. Etappes inkorten, misschien?

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:07

Jebus4life

BE User

Wat is dit voor een Giro seg, hoeveel pech kan je hebben...
Laten we hopen dat er niemand sterft in deze, lijkt het wel, vervloekte Giro...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:12
Kenhas schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:29:
Vraag me beetje af wat Quickstep nog wil bereiken in deze Giro. Met deze drie renners kunnen ze toch niet veel meer bereiken? Of mis ik iets? Voorlopig staan ze wel nog in het ploegenklassement maar nog anderhalve week met drie renners gaan ze in dat klassement ook geen potten meer breken
moet je de italiaanse krantekoppen zien als ze nu gewoon zeggen (insert sappig vlaams dialect) "dag en bedankt he, we zijn ermee weg he met de ploeg" :+

Met de rest nog een paar etappes proberen winnen gok ik zo?

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Tarkin schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:10:
[...]

moet je de italiaanse krantekoppen zien als ze nu gewoon zeggen (insert sappig vlaams dialect) "dag en bedankt he, we zijn ermee weg he met de ploeg" :+

Met de rest nog een paar etappes proberen winnen gok ik zo?
Als Van Wilder fit is krijgt hij natuurlijk de kans om een ritje te proberen winnen, of eens kijken wat hij waard is als hij de favorieten probeert te volgen...

***EDIT***
Sivakov ook teruggeslagen, het houdt niet op...

[Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 17-05-2023 16:49]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:14

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Had echt zin in deze giro maar ben er inmiddels wel klaar mee

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Heerlijke sprint wel dit _/-\o_
(maar wat een gekkigheden halen ze weer allemaal uit voor die laatste bocht 8)7)

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als die Milan nu ipv om Pedersen heen tussen Pedersen en Cavendish door sprint dan wint hij gewoon.

Only fools are enslaved by time and space.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Weer een val in laatste km. Met Thomas schijnt

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Nutterd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:37:
Had echt zin in deze giro maar ben er inmiddels wel klaar mee
goh mja, als je enkel kijkt voor de grote namen wellicht … maar dit is de Giro, er gebeurt altijd van alles en opkomende namen laten zich zien … de dagelijkse strijd is er niet minder om

To create man was a quaint and original idea, but to add sheep was tautology.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

CynicRelief schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:21:
[...]

goh mja, als je enkel kijkt voor de grote namen wellicht … maar dit is de Giro, er gebeurt altijd van alles en opkomende namen laten zich zien … de dagelijkse strijd is er niet minder om
Ja tuurlijk, ik kijk ook nog maar de valpartijen en covid besmettingen maken het er absoluut niet leuker op voor mij persoonlijk!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Chelseamarre123
  • Nu online
CynicRelief schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:21:
[...]

Valt wel mee toch met die nieuwe opkomende talenten. Enkel Milan is een kleine ontdekking maar als je het baanwielrennen en jeugdwielrennen volgt ook weer niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:35:
[...]

Valt wel mee toch met die nieuwe opkomende talenten. Enkel Milan is een kleine ontdekking maar als je het baanwielrennen en jeugdwielrennen volgt ook weer niet.
ja ok, ik bedoelde mede ook weinig-tot-niks-wins renners, zoals vandaag, de finale vandaag was best boeiend, of, voor GC, een Almeida, die nu mogelijk wel eens weet door te stoten, een Arensman, nog zo’n voorbeeld … Rome is nog ver! morgen gaan we al veel meer weten mbt GC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Rit zwaar ingekort vandaag, maar 80km ipv 200.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:52
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:54:
Rit zwaar ingekort vandaag, maar 80km ipv 200.

[Embed]
Heel jammer, waarschijnlijk wel verstandig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Opgave Pedersen, gisteren nog in de vlucht strijdend voor de punten.
Milan heeft nu een straatlengte voor op Ackerman(78ptn)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Sfeerplaatje van de mensen van Sporza van de Col du Grand-Saint-Bernard:

[Voor 15% gewijzigd door Andamanen op 19-05-2023 11:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Andamanen schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:28:

[Afbeelding]
Spikebanden eronder en gaan! HTFU!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ypuh
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:24:
Opgave Pedersen, gisteren nog in de vlucht strijdend voor de punten.
Milan heeft nu een straatlengte voor op Ackerman(78ptn)
Deze kon je 6 maanden geleden aan zien komen. Cavendish zal vandaag of morgen ook wel verkouden zijn, en een Gaviria en Ackerman ook, al maakt die laatste nog wel kans op de puntentrui als Milan uitvalt. Ofwel; iedere sprinter die de Tour kan/wil rijden of een kleine kans ziet om als back-up mee te kunnen gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:12
Andamanen schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:28:

[Afbeelding]
het veldrijden in val di sole valt vroeg dit jaar :+

Verstandige beslissing waarschijnlijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat gaan ze met de tijdlimiet doen trouwens? Als dat blijft zoals het was wordt dat wel stevig battelen voor een groot deel van het peloton...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Wat een jankerd die Cepeda. Waarom rijd die nu zo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:41

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

BreadFan schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:38:
Wat gaan ze met de tijdlimiet doen trouwens? Als dat blijft zoals het was wordt dat wel stevig battelen voor een groot deel van het peloton...
Ik hoorde in de uitzending dat die limiet 22% vandaag is. Zou ruim genoeg voor de sprinters moeten zijn.

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:48:
hij dacht misschien de beste klimmer te zijn, maar heeft nu wel een rekening bij die andere drie

gaat die linkmiechel de rit winnen, nee toch …

[Voor 8% gewijzigd door CynicRelief op 19-05-2023 17:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:47
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:48:
Vrij sneu inderdaad, zal straks wel op 'ploeg belang' ofzo gegooid worden.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Ineos rijd ook niet echt door. Groep is nog vrij groot en vluchters lopen uit zonder dat ze daar echt vol doorrijden.
Hopelijk straks toch nog een versnelling van Thomas/Roglic maar vrees ervoor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Pinot was dan wel heel boos op Cepeda (begrijpelijk imho), maar heeft iemand Rubio kopwerk zien doen in de laatste 20 km?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
Wat een beest die Denz. Reed zo'n beetje het hele laatste gat dicht en dan ook nog de hele laatste kilometer en legt massasprinters als Mayrhofer, Oldani en Ballerini erop in de sprint. En Gee de verrassing van deze Giro als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Blijkbaar stopt Pinot op het einde van het seizoen? Dat nieuws heb ik in januari gemist zo te zien.
Hij was best jong toen hij overkwam, maar op je 33 stoppen is toch relatief vroeg?

Heb het altijd een fijne coureur gevonden, met een groot hart. Jammer dat hij niet meer uit z'n carriere heeft weten halen. Zal voor de Fransen na zijn witte trui en het Tourpodium in 2014 toch ook een beetje als "net niet" aanzien worden. Gelukkig heeft hij een aantal jaar terug met Lombardije toch ook een echte topkoers op zijn naam kunnen zetten.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 23:43

Fisico

by Fabian

Pinot die wegsprint bij zijn ploegmaat in het roze te rijden, waarbij een derde van diens seconden verdampen. Dan ben je toch wel een eerste klas zak hooi. Pipi met zijn dalangst, rugklachten, kniepijntjes, nee ik ben hem liever kwijt dan rijk.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Fisico schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:18:
Pinot die wegsprint bij zijn ploegmaat in het roze te rijden, waarbij een derde van diens seconden verdampen. Dan ben je toch wel een eerste klas zak hooi. Pipi met zijn dalangst, rugklachten, kniepijntjes, nee ik ben hem liever kwijt dan rijk.
Hmm, kan niet goed volgen? Heb rit van zondag niet helemaal gekeken waar ging Pinot weg dan?
Persoonlijk vind ik Pinot net een leuke renner, altijd aanvallen bergop zonder veel nadenken. Is na een tijd zijn eigen limieten beginnen ontdekken en wist dat hij nooit een klassement ging winnen. Blessures kon hij weinig aan doen denk ik?

Daarbij is Pinot kopman en zal die mikken op een ritzege en top 5(?). Armirail kwam ook per toeval in het roze toch? Had al een achterstand van 18min.
De plicht roept. “Ik zal mijn roze trui zolang mogelijk proberen te behouden, maar zodra ik mijn leiderstrui kwijtspeel, zal ik me 100 procent wegcijferen voor Thibaut Pinot. Dat was mijn rol in het begin van de Giro en dat blijft zo, ook al draag ik nu de roze trui. Met Thibaut kunnen we nog op een etappezege en een goed eindklassement jagen. Zelf kan ik misschien nog in de top-10, top-15 of top-20 eindigen.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:05:
[...]

Hmm, kan niet goed volgen? Heb rit van zondag niet helemaal gekeken waar ging Pinot weg dan?
In de laatste paar kilometer.

Het zag er wel raar uit, met Armirail voluit aan het jagen, maar het kan net zo goed zo afgesproken zijn.
Maar dan vind ik het nog raar. Pinot moet kiezen tussen een mogelijke top 10 plaats of een ritzege, allebei zit er niet meer in.

Edit: ik hoor net dat Armirail inderdaad gezegd heeft dat Pinot niet moest wachten.

[Voor 8% gewijzigd door TheekAzzaBreek op 23-05-2023 14:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Armirail, de nieuwe Voeckler? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:05:

Daarbij is Pinot kopman en zal die mikken op een ritzege en top 5(?). Armirail kwam ook per toeval in het roze toch? Had al een achterstand van 18min.
daar kwam vandaag weinig van terecht. Ik denk dat top 10 al mooi voor hem was geweest en dan maken die handvol extra seconden ook niet uit. Als Armirail nu pech had gekregen dan had de roze trui daar mooi gestaan zonder hulp.
TheekAzzaBreek schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:18:

Edit: ik hoor net dat Armirail inderdaad gezegd heeft dat Pinot niet moest wachten.
Dan nog kan je dat wel doen. Als je ziet hoe het vandaag ging had dat ook best gekund.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Daar heeft de eerste keer US Postal zich ook behoorlijk op verkeken en ook in een Giro hield hij lang stand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Fisico schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:28:
Dan nog kan je dat wel doen. Als je ziet hoe het vandaag ging had dat ook best gekund.
Ja, mee eens. Was voor Pinot zelf ook beter geweest, je kan je wel voorstellen wat voor nummer de Franse media zouden maken van zo'n 'groots gebaar'.

Armirail bleef er trouwens nog lang bij, Die heeft gereden voor wat hij waard is, vond ik mooi om te zien.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik zie op Velon dat Almeida de laatste 4km bergop reed met een gemiddelde van 370 watt. Met zijn gewicht van 63kg komt dat uit op 5.8 w/kg.

Het was natuurlijk een etappe met ontzettend veel hoogtemeters, maar er werd niet hard gekoerst tot de laatste klim. Kortom, geen spectaculaire cijfers en laat m.i. vooral zien dat Almeida en Thomas niet extreem goed waren gisteren, maar dat Roglic een flinke stap onder z'n normale niveau zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 22:31
Requiem19 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:36:
Ik zie op Velon dat Almeida de laatste 4km bergop reed met een gemiddelde van 370 watt. Met zijn gewicht van 63kg komt dat uit op 5.8 w/kg.

Het was natuurlijk een etappe met ontzettend veel hoogtemeters, maar er werd niet hard gekoerst tot de laatste klim. Kortom, geen spectaculaire cijfers en laat m.i. vooral zien dat Almeida en Thomas niet extreem goed waren gisteren, maar dat Roglic een flinke stap onder z'n normale niveau zit.
Waarop baseer je dat er niet hard gekoerst werd tot de laatste klim? Heb niet de hele koers kunnen kijken maar ik begreep dat Jumbo behoorlijk het tempo erin had.

Vindt het zelf altijd een beetje lastig om conclusies te trekken puur uit de kale cijfers. Het zijn geen robots he, ze zijn ook maar mens, een echtgenoot, een zoon en een ploegmaat met normale gevoelens ;)

[Voor 5% gewijzigd door GerbenBK op 24-05-2023 11:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Geef die Milan een goede loods en die wint alle sprints in deze giro >:)

• Fisico

Fisico

by Fabian

Chelseamarre123 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:47:
Geef die Milan een goede loods en die wint alle sprints in deze giro >:)
Er is wel wat ruimte voor verbetering inderdaad. Wat een beest!

• LoneRanger
  • Niet online
En dat met z'n 194cm. Best knap om met zo'n lengte heel explosief te zijn, beetje Usain Bolt verhaal.

• Chelseamarre123
  • Nu online
LoneRanger schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:13:
En dat met z'n 194cm. Best knap om met zo'n lengte heel explosief te zijn, beetje Usain Bolt verhaal.
Klopt, al kan je zo ook heel hard op de macht sprinten.
2 namen die me te binnen schieten, Cippolini is 1m89 en Tom Boonen 1m92 waren ook geen trage jongens.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
LoneRanger schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:13:
En dan komt hij - voor een sprinter - ook nog lang mee in de bergen.

• BreadFan
  • Niet online
Sepp Kuss _O_ Gast is goud waard.

• Megupe
En wat voorzichtig herstel van Roglic, dat wordt nog leuk morgen en zaterdag.
De eindoverwinning zal wel tussen hem en Thomas gaan. Almeida vlotte 3e.

En Pinot weer een hele mooie 2e plek.

• CynicRelief
imho had Roglic het verschil vandaag moeten maken, ofwel het verschil met Thomas minder groot moeten maken (en dan morgen enkel Thomas volgen en ‘uitrusten’ voor de klimtijdrit op zaterdag, waar Roglic normaliter de betere is van Thomas, maar een halve minuut … ?); nu moet hij dat morgen doen, en dat heeft direct gevolgen voor de tijdrit op zaterdag; dus mja, Roglic houdt stand, maar ben er niet gerust op

[Voor 3% gewijzigd door CynicRelief op 25-05-2023 22:37]

• Chelseamarre123
  • Nu online
Denk dat Roglic ook zo super niet meer is. Beetje schaamtelijk dat Roglic aanvalt en even later gewoon Kuss terug kan komen.
Wat me ook opvalt is dat alles vrij dicht op mekaar staat in de top 10 na 3 weken giro. Nr 10 staat maar op 5m52 en is een pure knecht. Als ik dat vergelijk met de giro en tour van vorig jaar in het eindklassement is het verschil tussen 1 en 10 tussen de 20 en 30 minuten en zijn het kopmannen die daar staan.
De absolute top steekt er niet echt bovenuit lijkt het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Er is dan nog niet zo heel veel gebeurt tussen de favorieten volgens mij behalve de tijdrit, dinsdag en gister. Covid en het weer hebben meer slachtoffers gemaakt wat dat betreft dan het koersverloop. Ik volg het niet op de voet maar de eerste 2 weken was vooral sprinters en zogenaamde overgang etappes, ik denk dat de favorieten zich vooral een beetje schuil hebben gehouden vanwege de loodzware laatste week. Zal me niks verbazen als er vandaag en/of morgen nog wel wat verschillen gemaakt gaan worden in de top10.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:42
Gelukkig is de omgeving prachtig want het wielrennen is slaapverwekkend, zeker als het gaat om de klassement renners. Koninginnenrit…. tsja…

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-05 17:29
PatrickC schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:15:
Gelukkig is de omgeving prachtig want het wielrennen is slaapverwekkend, zeker als het gaat om de klassement renners. Koninginnenrit…. tsja…
Ik vermoed dat dat geweld wel gaat komen op de laatste beklimming. Er schijnt een Gravelfiets met 10-44 voor Roglic klaar te staan?!

[Voor 2% gewijzigd door Docslik op 26-05-2023 16:22. Reden: Geen gravelbike]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:15:
Eens, normaal is de Giro 1 van de leukere koersen om te kijken. Maar dit jaar is echt slaapverwekkend

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Hoe zit het overigens met die tijdrit van morgen?
Ik hoorde dat ze die moesten inkorten omdat de wagens niet naar boven konden? Maar dat is alweer weken geleden, dus ik gok dat ze wel een oplossing hebben inmiddels?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:00
Docslik schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:19:
[...]

Ik vermoed dat dat geweld wel gaat komen op de laatste beklimming. Er schijnt een Gravelfiets met 10-44 voor Roglic klaar te staan?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Jebus4life schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:31:
Hoe zit het overigens met die tijdrit van morgen?
Ik hoorde dat ze die moesten inkorten omdat de wagens niet naar boven konden? Maar dat is alweer weken geleden, dus ik gok dat ze wel een oplossing hebben inmiddels?
Een mechanieker gaat op een motor achter de renner aan. Dat is al vaker gedaan, maar blijft onhandig en apart.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CynicRelief
Gee eindelijk de ritwinst ??? wat een smaakmaker, deze Giro, samen met Denz en Healy, maar die hadden we in de klassiekers al leren kennen

[Voor 40% gewijzigd door CynicRelief op 26-05-2023 17:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Nou dan moet er onderhand wel wat gaan gebeuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Nu is het wel heel steil de laatste km'ers maar Roglic gaat toch geen minuut meer wegrijden. Denk dat het van niet beter kunnen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:19:
Nu is het wel heel steil de laatste km'ers maar Roglic gaat toch geen minuut meer wegrijden. Denk dat het van niet beter kunnen is.
TJV gegokt op de eindexplosie van Roglic, maar het lijkt op voor Roglic idd, en Thomas weet het, gezien z’n poging in de laatste 100m; als het verschil gehalveerd was, tot 15sec, dan maybe, maar denk dat het op is voor Roglic; en wederom het idee, als ze deze etappe in afstand en aantal klimmen gehalveerd hadden, dan was er meer spel geweest, zoals eerdere, soortgelijke ‘experimenten’ al uitgewezen hebben …

[Voor 16% gewijzigd door CynicRelief op 26-05-2023 17:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Het verschil is te klein om nu uitspraken te doen imo. Er moet echt niet veel gebeuren morgen om het de andere kant op te laten vallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
26 seconden op deze tijdrit is echt niets. Als je goed bent morgen win je meer dan 1.5 minuut.

Dat gezegd hebbende, leek Thomas iets sterker/stabieler. Maar of dat morgen ook zo is…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Laat Thomas hem maar winnen, altijd sympathie voor gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megupe
Ik heb niets tegen beide renners, maar voor sky had ik geen sympathie.
Morgen gaan we wel zien wie er sterker is.
Wie dat ook moge zijn, ik durf het echt niet te zeggen, is de verdiende winnaar wat mij betreft.
Wel gek dat er door hen nog geen rit gewonnen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CynicRelief
Roglic is moe, kan niet z'n gebruikelijke eindspurts doen; Thomas kan altijd makkelijk volgen zo lijkt het; TJV weet z'n overtalligheid ook niet goed uit te spelen lijkt 't; maar goed, de individuele test morgen wacht nog, met 10 seconden verschil had het spannend kunnen zijn, maar met dit verschil zet ik m'n geld op Thomas, met small returns denk ik

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Fisico schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:06:
[...]

Een mechanieker gaat op een motor achter de renner aan. Dat is al vaker gedaan, maar blijft onhandig en apart.
Met een fiets op z'n rug ...

Ik vind het maar een dwaze vertoning. Ze laten een heel peloton door allerlei hoepels springen om maar maximaal spektakel te krijgen, met een hele waslijst aan speciale regels, verplichte fietswissels en wat al niet. Plus twee stukjes van 22%.
Ik vind dat geen wielrennen meer, dat is een circusact

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Megupe schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 20:53:
Ik heb niets tegen beide renners, maar voor sky had ik geen sympathie.
Zaten we deze weken niet gewoon naar twee ploegen in Sky stijl te kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:40:
[...]

Met een fiets op z'n rug ...

Ik vind het maar een dwaze vertoning. Ze laten een heel peloton door allerlei hoepels springen om maar maximaal spektakel te krijgen, met een hele waslijst aan speciale regels, verplichte fietswissels en wat al niet. Plus twee stukjes van 22%.
We hebben de saaiste grote ronde in jaren gezien en jij stekt voor om het éne spectaculaire ook lekker saai te maken?

Zucht…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:40:

Helemaal met je eens. Je ziet het in de Giro en de Vuelta wel vaker gebeuren dat ze een of ander boerenpad kiezen, maar het loopt nu wel uit de hand. Ook zo'n stuk gravel in de laatste kilometer zoals soms in de tour vind ik echt onnodig. Het is wel wegwielrennen en geen gravelwedstrijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CynicRelief
deze Giro was eigenlijk ook niet meer te redden sinds Revenepoel uitviel, viel in een zwart gat, en Thomas en Roglic kwamen bovendrijven, was een beetje, OK, we gaan het met die 2 moeten doen, boeien ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CynicRelief
Fisico schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:47:
[...]

Helemaal met je eens. Je ziet het in de Giro en de Vuelta wel vaker gebeuren dat ze een of ander boerenpad kiezen, maar het loopt nu wel uit de hand. Ook zo'n stuk gravel in de laatste kilometer zoals soms in de tour vind ik echt onnodig. Het is wel wegwielrennen en geen gravelwedstrijd.
idd, zoals ik eerder al vermeldde: als ze deze etappe in afstand en aantal klimmen gehalveerd hadden, dan was er meer spel geweest, zoals eerdere, soortgelijke ‘experimenten’ al uitgewezen hebben …

het is dus al eens gedaan, maar in deze Giro geen navolging

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
CynicRelief schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:47:
deze Giro was eigenlijk ook niet meer te redden sinds Revenepoel uitviel, viel in een zwart gat, en Thomas en Roglic kwamen bovendrijven, was een beetje, OK, we gaan het met die 2 moeten doen, boeien ...
Blijft eeuwig zonde dat Remco er met Corona is uitgevallen. Een fitte Evenepoel hadden ze denk ik nooit uit het roze gereden met wat we nu weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:19:
[...]

We hebben de saaiste grote ronde in jaren gezien en jij stekt voor om het éne spectaculaire ook lekker saai te maken?

Zucht…
Dat het een saaie ronde was lag minder aan het parcours dan aan de omstandigheden: anderhalve week beestenweer, de twee grootste kanshebbers door pech uitgeschakeld, van de overgebleven 3 kanshebbers 2 niet in goeden doen.

Sterker nog: juist door die idioot zware slottijdrit is iedereen gaan sparen. Zonder de focus op de laatste drie dagen incl circusact hadden we waarschijnlijk meer aanvallen gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 23:17:
[...]

Dat het een saaie ronde was lag minder aan het parcours dan aan de omstandigheden: anderhalve week beestenweer, de twee grootste kanshebbers door pech uitgeschakeld, van de overgebleven 3 kanshebbers 2 niet in goeden doen.

Sterker nog: juist door die idioot zware slottijdrit is iedereen gaan sparen. Zonder de focus op de laatste drie dagen incl circusact hadden we waarschijnlijk meer aanvallen gezien.
Je eerste en tweede alinea zeggen precies het tegenovergestelde? :-).

Ik ben in ieder geval mega benieuwd naar morgen en denk dat het de beste etappe van de Giro gaat worden.

• Megupe
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:47:
[...]

Zaten we deze weken niet gewoon naar twee ploegen in Sky stijl te kijken?
Wel enigzins mee eens.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:03

Phydomir

Dennis

Wel een heerlijk fietspad in het begin zeg. Prachtig.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Chelseamarre123
  • Nu online
Starttijden top 10:
16.47 uur
Laurens De Plus (Ineo)
16.50 uur
Andreas Leknessund (DSM)
16.53 uur
Lennard Kämna (Bora-hansgrohe)
16.56 uur
Thymen Arensman (Ineo)
16.59 uur
Thibaut Pinot (Groupama-FDJ)
17.02 uur
Eddie Dunbar (Jayco-AlUla)
17.05 uur
Damiano Caruso (Bahrain Victorious)
17.08 uur
Joao Almeida (UAE)
17.11 uur
Primoz Roglic (Jumbo-Visma)
17.14 uur
Geraint Thomas (Ineo)

• Chelseamarre123
  • Nu online
Even ook van helm wisselen zegt Thomas.

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:28:
Even ook van helm wisselen zegt Thomas.
dat kon hem de kop nog wel eens kosten, 11 secs …

• CynicRelief
NEEEE

• Chelseamarre123
  • Nu online
Wat een dramatische regie zeg, ze moeten 2 man volgen en ze missen zelfs het tussenpunt van Thomas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:40
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:51:
Wat een dramatische regie zeg, ze moeten 2 man volgen en ze missen zelfs het tussenpunt van Thomas.
Logisch dat ze naar Roglic gaan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zoals Mollema zou zeggen: Fucking Sram!

Benieuwd of TJV nu blij is met de extra poen die ze krijgen van SRAM…

[Voor 49% gewijzigd door Requiem19 op 27-05-2023 17:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Holy shit! Thomas ontploft 😱😱

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jan390
Die had ik niet meer zien aankomen. Ongelofelijk

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CynicRelief
niet te doen dit, beste etappe in deze Geero, en eindelijk ondanks typisch Roglic-moment, toch Roglic, fantastisch!

[Voor 6% gewijzigd door CynicRelief op 27-05-2023 18:01]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Oke, dit was de vetste tijdrit aan het einde van een grote ronde ooit!

Dus voortaan eerst kijken en dan pas klagen over het parcours bitte :D

• Chelseamarre123
  • Nu online
Requiem19 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 18:00:
Oke, dit was de vetste tijdrit aan het einde van een grote ronde ooit!

Dus voortaan eerst kijken en dan pas klagen over het parcours bitte :D
Lemond VS Fignon?
Of recenter op la planche

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Wat een absurde ontknoping dit 8)7

Ik had het voor Thomas, maar de zege missen door die pech gun ik niemand, dus eigenlijk zeer tevreden dat hij het heeft kunnen omkeren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 18:04:
[...]

Lemond VS Fignon?
Of recenter op la planche
Die hadden niet een ketting die eraf vloog, waardoor hij 10 seconden verloor die hij precies nodig had op dat moment. Bij La Planche wist je al op 5km voor het einde dat Roglic ging verkiezen. Dat was nu wel even anders mi gado.

We hebben vandaag echt wielergeschiedenis gezien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Pff... Het duurde wel een halfuurtje voor mijn hartslag weer een beetje normaal werd.

Ben benieuwd of we Primos ooit nog met een enkel voorblad gaan zien fietsen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• jan390
Nog niet genoemd, maar ik ben ook wel heel erg onder de indruk van Thymen Arensman. Vorig jaar 6e in de Vuelta en nu hetzelfde in de Giro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:52:
Pff... Het duurde wel een halfuurtje voor mijn hartslag weer een beetje normaal werd.

Ben benieuwd of we Primos ooit nog met een enkel voorblad gaan zien fietsen.
Denk je dat het daaraan lag? Bijna alle CX-ers, alle gravelbikers en alle MTB-ers rijden tegenwoordig met een 1X setup. Één van de kenmerken daarbij is dat je een derailleur hebt met meer veerspanning dan een normale wegderailleur.

En ik meende te zien dat de ketting er achter af was gegaan, niet voor.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Megupe
jan390 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:26:
Nog niet genoemd, maar ik ben ook wel heel erg onder de indruk van Thymen Arensman. Vorig jaar 6e in de Vuelta en nu hetzelfde in de Giro.
Als knecht ook hè.
Heel mooi voor Roglic dit, zo knap om het zo om te draaien na die pech.
En Thomas een heel sportieve verliezer.

Je hebt 3 weken nodig om tot een einde te komen, maar dit was zo veel spannender dan de afgelopen 3 weken.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
StevenK schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:28:
[...]

Denk je dat het daaraan lag? Bijna alle CX-ers, alle gravelbikers en alle MTB-ers rijden tegenwoordig met een 1X setup. Één van de kenmerken daarbij is dat je een derailleur hebt met meer veerspanning dan een normale wegderailleur.

Ik dacht voor maar kan geen beelden vinden die uitsluitsel geven.

Bij mij komt ontsporing voor meer voor dan achter, maar draai geen belaschelijkveelwatts@22%

• CynicRelief
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:40:
[...]

Ik dacht voor maar kan geen beelden vinden die uitsluitsel geven.

Bij mij komt ontsporing voor meer voor dan achter, maar draai geen belaschelijkveelwatts@22%
wat ik dan niet snap is, je bent als ploeg zo bezig met die techniek en probeert die naar omstandigheden aan te passen, is een renner daar niet mee bezig dan kennelijk, dan weet je toch als renner dat je niet moet schakelen als je in een deukje rijdt ... afijn, het zal de stress op dat moment zijn

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:24
StevenK schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:28:
[...]

Die rijden met een chainstay voor ;)

• Fisico

Fisico

by Fabian

Requiem19 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:54:
Zoals Mollema zou zeggen: Fucking Sram!

Benieuwd of TJV nu blij is met de extra poen die ze krijgen van SRAM…
Dat is toch wel wat kort door de bocht. Er rijden tig mensen door dat gootje en die hebben niets. Als je ziet hoe de kettingen stuiteren bij iedereen is het een wonder dat het goed gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jimijames75
  • Laatst online: 08:04
Kon de tijdrit niet live volgen, maar chapeau voor die toeschouwer! Die kwam een flink stuk terug rennen om Roglic weer op gang te helpen, waar zijn mecanicien zat te hannesen met die fiets op zijn schouder trad deze toeschouwer zeer kordaat op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CynicRelief
Jimijames75 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 00:30:
Kon de tijdrit niet live volgen, maar chapeau voor die toeschouwer! Die kwam een flink stuk terug rennen om Roglic weer op gang te helpen, waar zijn mecanicien zat te hannesen met die fiets op zijn schouder trad deze toeschouwer zeer kordaat op.
was het een Sloveen?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jimijames75 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 00:30:
Het was niet zo maar een toeschouwer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Fisico schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 23:43:
[...]

Dat is toch wel wat kort door de bocht. Er rijden tig mensen door dat gootje en die hebben niets. Als je ziet hoe de kettingen stuiteren bij iedereen is het een wonder dat het goed gaat.
Kuss deze Giro zat z’n derailleur ook nog te fixen al rijdend….

Roglic is de enige die met de Gravel groep reed voor zover ik weet en ook nog de enige die bergop met 12 km/u z’n ketting eraf krijgt.

Daar zal hopelijk even goed naar gekeken worden. Had letterlijk z’n Giro kunnen verliezen :(.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jimijames75
  • Laatst online: 08:04
@Exocet prachtig verhaal!
Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee