Fisico schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:18:
Pinot die wegsprint bij zijn ploegmaat in het roze te rijden, waarbij een derde van diens seconden verdampen. Dan ben je toch wel een eerste klas zak hooi. Pipi met zijn dalangst, rugklachten, kniepijntjes, nee ik ben hem liever kwijt dan rijk.
Hmm, kan niet goed volgen? Heb rit van zondag niet helemaal gekeken waar ging Pinot weg dan?
Persoonlijk vind ik Pinot net een leuke renner, altijd aanvallen bergop zonder veel nadenken. Is na een tijd zijn eigen limieten beginnen ontdekken en wist dat hij nooit een klassement ging winnen. Blessures kon hij weinig aan doen denk ik?
Daarbij is Pinot kopman en zal die mikken op een ritzege en top 5(?). Armirail kwam ook per toeval in het roze toch? Had al een achterstand van 18min.
De plicht roept. “Ik zal mijn roze trui zolang mogelijk proberen te behouden, maar zodra ik mijn leiderstrui kwijtspeel, zal ik me 100 procent wegcijferen voor Thibaut Pinot. Dat was mijn rol in het begin van de Giro en dat blijft zo, ook al draag ik nu de roze trui. Met Thibaut kunnen we nog op een etappezege en een goed eindklassement jagen. Zelf kan ik misschien nog in de top-10, top-15 of top-20 eindigen.”