I served in a company of heroes.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
LolQuad schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:18:
Pieters is bezig op het dak!
Je hebt niet veel gemist, alleen dat de spelersbank een lading sneeuw over zich heen kreeg.FerdiV schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:25:
Lekker is dat. Wedstrijd besteld op Ziggo, gooien ze je eruit in de 87 min...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hmmz, dat vond ik niet. Vond Feyenoord erg slordig spelen. Paar periodes waar ze wel wat dreigender waren, maar over het algemeen vond ik ze teveel fouten maken.ph4ge schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:27:
Gefeliciteerd Ajacieden. Geflatteerd, maar terecht.
Fischer, leuk voor die jongen dat ie 2 goals maakt. Blind ook een meer dan prima wedstrijd gespeeld. Zeker in de 1e helft Schaken volledig uit de wedstrijd gehouden.
En nu doorpakken

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
ph4ge schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:27:
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
⏩ PVOutput☀️
Moet gezegd, sportieve opmerking..!!ph4ge schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:27:
Feyenoord is dus niets meer dan een middenmotor als je de aanvoer naar Pelle onmogelijk maakt en Immers zelfs penalty's (50% van zijn doelpunten zijn gemaakt vanaf 11 meter) gaat missen.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
[ Voor 88% gewijzigd door Ramzzz op 20-01-2013 21:15 ]
XXXVI
Scheen Van Rhijn te zijn, was enige stuk glas wat niet gewapend was.Quad schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:18:
Pieters is bezig op het dak!
⏩ PVOutput☀️
Ik hoop in ieder geval dat hij snel zijn contract verlengt bij Ajax.
Lijkt me ook een top gozer om in de ploeg te hebben als je hem ook in interviews ook ziet. Volwassen antwoorden geven en goed Nederlands dat hij spreekt. Beter als sommige Nederlandse spelers.Tweaking Art schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:04:
Als Ryan Babel besluit te vertrekken dan staat er een prima opvolger in Viktor Fischer, wat een klasbak in wording is dat zeg, er komt een zeer sterke deense generatie aan.
Ik hoop in ieder geval dat hij snel zijn contract verlengt bij Ajax.
En hij is ook nog zelfkritisch. zie ook interview met EL http://eredivisielive.nl/...-voor-deze-wedstrijd.html
Gaat Ajax nog veel plezier beleven aan die jongen!
Jefrim schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:07:
[...]
Lijkt me ook een top gozer om in de ploeg te hebben als je hem ook in interviews ook ziet. Volwassen antwoorden geven en goed Nederlands dat hij spreekt. Beter als sommige Nederlandse spelers.
En hij is ook nog zelfkritisch. zie ook interview met EL http://eredivisielive.nl/...-voor-deze-wedstrijd.html
Gaat Ajax nog veel plezier beleven aan die jongen!
Oeps...
⏩ PVOutput☀️
Drie puntjes voor en sommigen krijgen gelijk weer praatjes. Zo jammer en eigenlijk nog erger dan het verliezen van Ajax zelf.
[ Voor 69% gewijzigd door Ramzzz op 20-01-2013 21:22 ]
Yja, en als Feyenoord had gewonnen?D-e-n schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:32:
Drie puntjes voor en sommigen krijgen gelijk weer praatjes. Zo jammer en eigenlijk nog erger dan het verliezen van Ajax zelf.
Maar er zit weldegelijk een kern van waarheid in. Feyenoord heeft slecht enkele goede spelers, aangevuld met middenmoot. Als de tegenstander de betere spelers weet in te dammen, met name Pelle, dan is Feyenoord op dit moment nergens. Als je Clasie en Pelle uit de wedstrijd speelt weten de overige spelers zich geen raad met de geboden ruimte. En die onmacht werd overduidelijk zichtbaar, terugspeelballen bij de vleet en bij het minste of geringste zich laten vallen. Dat valt toch niet te ontkennen? Het probleem van Feyenoord op dit moment is dat wanneer het bij de basis elf niet goed loopt er geen spelers op de bank zitten die een toegevoegde waarde zijn. Op dat gebied is Ajax meerdere stappen verder.
Maar goed, vandaag was Ajax gewoon de betere. Zelfs tegen 10 man kon Feyenoord geen vuist maken vandaag. Verder dan hoge ballen voor de pot en hopen op een rommelgoal zijn ze niet gekomen. De euforie onder de Ajacied is, terecht, vandaag groot. Het zijn belangrijke punten en er is ruim gewonnen van de grootste rivaal. Natuurlijk mag je dat af doen als praatjes, het zal de pret niet minder drukken
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Maar als je ziet van waar Feyenoord is gekomen dan is het uberhaupt al knap en goed voor het Nederlandse voetbal dat ze weer bovenin meedraaien. En als ze deze selectie bij elkaar weten te houden (de talenten dan) dan doen ze volgend seizoen of het seizoen daarop weer gewoon 100% mee voor de titel.
Ajax staat drie punten voor. Dus zoveel beter blijkt Ajax niet over een half seizoen. Net als Feyenoord heeft Ajax ook "middenmoot" spelers die niet thuisgeven als het elftal niet draait. Ajax heeft als voordeel dat ze wat breder in de spelers zitten waardoor je dat beter kan opvangen.
En dat heeft weer te maken met een groot verschil in bestedingsbudget. Iets waar iedereen over struikelt bij de Champions League, maar in de Eredivisie in 1x geen rol meer lijkt te spelen. Ajax heeft volgens mij 10 spelers meer gebruikt tot nu toe dan de nr 2.D-e-n schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:06:
@han
Ajax heeft als voordeel dat ze wat breder in de spelers zitten waardoor je dat beter kan opvangen.
Desalniettemin, gefeliciteerd jongens, het is volkomen verdient geweest vandaag
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dat zal ik ook nooit beweren. Helemaal niet als je kijkt wat er de afgelopen jaren Ajax heeft verlaten qua spelers... Dus veel beter? Neen. Maar wel beterD-e-n schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:06:
@han
Ajax staat drie punten voor. Dus zoveel beter blijkt Ajax niet over een half seizoen.
Yep, dat heeft elke eredivisie club. Alleen heeft Ajax er minder dan Feyenoord en heeft Ajax meer kwalitatief goede spelers in de selectie. Maar enkel wijzen naar slechts drie punten is scorebordjournalistiek. Ajax heeft een zwaarder programma, dat telt ook zeker mee.Net als Feyenoord heeft Ajax ook "middenmoot" spelers die niet thuisgeven als het elftal niet draait.
Dat zeg ik, GammaAjax heeft als voordeel dat ze wat breder in de spelers zitten waardoor je dat beter kan opvangen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Heel mooi gezegdRoyz schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:22:
[...]
En dat heeft weer te maken met een groot verschil in bestedingsbudget. Iets waar iedereen over struikelt bij de Champions League, maar in de Eredivisie in 1x geen rol meer lijkt te spelen.
Onderling gelden er in de ED inderdaad verschillende regels m.b.t. belasting, schulden en tv inkomstenRoyz schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:22:
[...]
En dat heeft weer te maken met een groot verschil in bestedingsbudget. Iets waar iedereen over struikelt bij de Champions League, maar in de Eredivisie in 1x geen rol meer lijkt te spelen. Ajax heeft volgens mij 10 spelers meer gebruikt tot nu toe dan de nr 2.
XXXVI
Verwijderd
PSV is veel te wisselvallig om kampioen te worden. Het gaat volgens mij echt tussen Twente en Ajax. Verder wat je zegt klopt wel. Het is heel knap hoe Feyenoord zich te laatste jaren heeft ontwikkeld. Alleen vind ik wel dat er nog wat aankopen gedaan moeten worden, liefst spelers met ervaring. Neem als voorbeeld Arsenal. Spelen altijd fantastisch, hebben veel jeugdspelers. maar het gebrek aan ervaren spelers spelen ze bijna nooit om prijzen, en dat doet pijn als je een Arsenal supporter bentik222 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:46:
Feyenoord hoort gewoon weer bij de 5 beste ploegen van Nederland, daar doet deze overwinning niets aan af. Alleen heb ik al het hele seizoen gezegd dat Feyenoord nog geen titelkandidaat is, net zoals Vitesse dat niet is. Op dit momenthebben Twente, PSV en Ajax gewoon meer kwaliteit en daarom zullen die gaan strijden voor de titel.
Maar als je ziet van waar Feyenoord is gekomen dan is het uberhaupt al knap en goed voor het Nederlandse voetbal dat ze weer bovenin meedraaien. En als ze deze selectie bij elkaar weten te houden (de talenten dan) dan doen ze volgend seizoen of het seizoen daarop weer gewoon 100% mee voor de titel.
De superlatieven waren niet weg te krijgen. "Geweldig gespeeld", "Beste wedstrijd van het seizoen", "Kampioen dit en dat"
Wat ik vandaag heb gezien is een redelijk Ajax, tegen een slecht Feyenoord. Een heerlijke Fischer voorin, maar dat was het dan ook wel. Feyenoord verdiende absoluut geen punt, en Ajax gaat er direct met de eer en glorie vandoor. Maar om nu Ajax opeens tot een lekker draaiend team te benoemen
Feyenoord moet gewoon blijven doen wat het doet, en dat is winnen van alles van Nr. 6 tot en met Nr. 18. Als de dat blijven doen, eindig je toch bovenin. Ajax, PSV en Twente zijn gewoon beter dan Feyenoord, maar laten tegen kleintjes wel meer liggen.
Dat is toch lekker, beetje overdrijven vind ik niet zo erg, als Feyenoord de wedstrijd had gewonnen dan had je hetzelfde scenario, Kampioenschap zit er in voor Feyenoord, naar de coolsingel blablabla je kent het wel.PWM schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:53:
Had net 3 vrienden aan de lijn, met wie ik normaal naar Ajax-Feyenoord ga. Ras-Ajacieden. Je weet wat er gebeurt als je opneemt
De superlatieven waren niet weg te krijgen. "Geweldig gespeeld", "Beste wedstrijd van het seizoen", "Kampioen dit en dat"
Maar goed de bragging rights zijn dit seizoen voor Ajax.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee, piemel. Dit is je 11de persoonlijke fout in 18 wedstrijden, wat denk je ervan om het eens niet te vergeten, maar het juist in je achterhoofd te houden?'Het is weer in een topwedstrijd niet gelukt, dat is een harde conclusie', stelde Mathijsen. 'We verdienen het niet om te winnen op basis van ons eigen spel. Je moet verder, dus mijn persoonlijke fout vergeet ik maar snel.'
Als dit lering trekken is, gaat het dus niet lukken volgende week
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 20-01-2013 19:29 ]
Ach, in ieder geval weer even met beide benen op de grond. Volgende week winnen van Twente en er is niets meer aan de hand. Verder waren het vooral persoonlijke fouten bij Feyenoord van met name Immers, Mathijssen en nog een paar verdedigers.PWM schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:19:
Ach. Hopelijk is het een wake-up call. Als je moet verliezen, dan maar op een manier waar je lering uit kan trekken. Als je dat doet, sta je volgende week opeens weer op 1 punt van Twente.
FC Utrecht sluipt overigens ook vrijwel ongemerkt lekker mee richting Europees voetbal...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Lijkt me behoorlijk pijnlijk om al die fouten in je hoofd te houden.PWM schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:29:
Mathijsen:
[...]
Nee, piemel. Dit is je 11de persoonlijke fout in 18 wedstrijden, wat denk je ervan om het eens niet te vergeten, maar het juist in je achterhoofd te houden?
Als dit lering trekken is, gaat het dus niet lukken volgende week
Het Nederlands elftal moet hem in mijn mening gaan vervangen. tijd om een nieuwe verdediger een kans te geven.
M2.Aghanim schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:37:
Stiekem ben ik toch best blij dat Mathijsen naar Feijenoord ging en niet naar Ajax
[ Voor 24% gewijzigd door Tweaking Art op 20-01-2013 19:41 ]
M.b.t. de verschillen in budgetten wordt vooral gestruikeld over de mate waarin clubs schulden hebben, veel meer dan over het budget als zodanig. De verschullen wat dat betreft zijn Europees gezien gigantisch en binnen de Eredivisie relatief klein.Royz schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:22:
[...]
En dat heeft weer te maken met een groot verschil in bestedingsbudget. Iets waar iedereen over struikelt bij de Champions League, maar in de Eredivisie in 1x geen rol meer lijkt te spelen. Ajax heeft volgens mij 10 spelers meer gebruikt tot nu toe dan de nr 2.
Desalniettemin, gefeliciteerd jongens, het is volkomen verdient geweest vandaag
Als Ajax 10 spelers meer gebruikt dan PSV (de nummer 2), dan zie ik niet in waarom dat kwalijk is. Het verschil wat dat betreft, als het er al is, kan heel goed veroorzaakt worden door de opvattingen van de trainers. Als De Boer eerder jonge jongens opstelt dan dat Advocaat dat doet, dan is een eventueel verschil eenvoudig verklaarbaar. Wat is de relatie met het bestedingsbudget eigenlijk? Volgens mij loopt dat weinig uiteen tussen Ajax en PSV, ook zijn beide clubs financieel gezien relatief gezond.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Helaas. Ik heb die aankoop nooit begrepen. Mathijssen was toen al over z'n top.Tweaking Art schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:38:
[...] Tja en Feyenoord moet hem gebruiken aangezien hij nog een contract heeft tot 2015...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Mathijsen had misschien een nuttige speler geweest voor een jaar met misschien een optie voor een extra jaar, dan had Feyenoord hem nog makkelijk kunnen lozen, tja jammer.Fiber schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:42:
[...]
Helaas. Ik heb die aankoop nooit begrepen. Mathijssen was toen al over z'n top.
Het idee als altijd wel goed. Haal een ervaren Nederlandse speler uit het buitenland, om zijn laatste 3 seizoenen nog even te vlammen en de jeugd bij te staan. Als ze in Spanje/UK/Italie?Dld nog (net) meekunnen, moet het in NL toch zeker lukken, toch?Fiber schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:42:
[...]
Helaas. Ik heb die aankoop nooit begrepen. Mathijssen was toen al over z'n top.
Wrong. Het mislukt zo verschrikkelijk vaak. Vele spelers die terug kwamen naar NL naar bijvoorbeeld Ajax (Davids, Litmanen, Stam), PSV (Vennegoor, van Bommel(?)) en Feyenoord (Makaay, Mathijsen), vielen/vallen gewoon enorm tegen.
Ja, er zijn ook succesvolle voorbeelden, maar wat mij betreft zetten ze gewoon een jeugdspeler neer.
Verwijderd
Ik vind van Bommel niet echt tegenvallen, het kon slechterPWM schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:47:
[...]
Het idee als altijd wel goed. Haal een ervaren Nederlandse speler uit het buitenland, om zijn laatste 3 seizoenen nog even te vlammen en de jeugd bij te staan. Als ze in Spanje/UK/Italie?Dld nog (net) meekunnen, moet het in NL toch zeker lukken, toch?
Wrong. Het mislukt zo verschrikkelijk vaak. Vele spelers die terug kwamen naar NL naar bijvoorbeeld Ajax (Davids, Litmanen, Stam), PSV (Vennegoor, van Bommel(?)) en Feyenoord (Makaay, Mathijsen), vielen/vallen gewoon enorm tegen.
Ja, er zijn ook succesvolle voorbeelden, maar wat mij betreft zetten ze gewoon een jeugdspeler neer.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Het hoeft natuurlijk ook niet meteen een "mislukking" te zijnBospa01 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:57:
Stam was toch niet een mislukking ...
Mathijsen is op dit moment niet slechter dan de centrale verdedigers in de jeugd. Ook niet echt beter, en dan kan je maar beter eieren voor je geld kiezen.
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 20-01-2013 20:00 ]
Klopt, Fischer is echt een toptalent. Ik schat hem een stuk hoger in dan Eriksen.PWM schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:53:
Wat ik vandaag heb gezien is een redelijk Ajax, tegen een slecht Feyenoord. Een heerlijke Fischer voorin, maar dat was het dan ook wel. Feyenoord verdiende absoluut geen punt, en Ajax gaat er direct met de eer en glorie vandoor. Maar om nu Ajax opeens tot een lekker draaiend team te benoemen
Als de Boer zegt dat dit een slechte wedstrijd van Ajax was, dan staat ons nog heel wat moois te wachten
Mathijsen vond ik altijd al een omstreden speler, zelfs al in zijn Willem II tijd, hij heeft het goed gedaan in zijn carriere maar echt de absolute top heeft hij niet gehaald, het was nooit echt een speler die het verschil maakte, eigenlijk zie je dat goed bij hem bij Feyenoord, hij blinkt totaal niet uit, als hij dan een van de topverdieners is en niet presteerd dan krijg je scheve gezichten.
Dus in andere woorden een speler die het verschil maakt is meestal de juiste persoon voor die rol, denk dat als van Persie besluit aan het einde van zijn carriere terug te keren naar Feyenoord dat hij een sensatie zou zijn.
De succesvolle voorbeelden waren ook direct van belang voor grote successen van de betreffende clubs. Met een jeugdspeler op de plek van Rijkaard in het Ajax van midden jaren 90 had ik nog wel willen zien of de cup met de grote oren was binnen gesleept. Hetzelfde geldt voor Cocu enkele jaren terug bij PSV. Die spelers zijn m.i. essentieel gebleken voor de toen behaalde successen.PWM schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:47:
[...]
Tegenvallen is misschien een groot woord, maar hij valt mij ook niet mee. Ik had verwacht dat hij PSV bij de hand zou nemen en PSV moeiteloos kampioen zou maken. In plaats daarvan deelt hij zo nu en dan vrolijk in de malaise. Hij is niet wat Cocu voor het PSV van een paar jaar terug was bijvoorbeeld. Die voegde m.i. veel meer toe dan dat Van Bommel dat doet. (Toegegeven dat Cocu ook ruim betere spelers om zich heen had lopen.)Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:48:
[...]
Ik vind van Bommel niet echt tegenvallen, het kon slechter
[ Voor 33% gewijzigd door argro op 20-01-2013 20:09 ]
Als een oudgediende veel fouten gaat maken, dan zal dit juist eerder averechts werken en de rest onzeker maken. Dat is aan de coach om af te wegen, maar tot nu toe zijn de verhalen over Mathijsen niet erg positief. Al te ver op zijn retour?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De Boer moet eens stoppen met dit soort gelul. Het is, als je wint, ronduit schofterig richting de tegenstander en het wekt verwachtingen die ook zijn Ajax niet waar kan maken. Het is het Ajax van van Gaal niet en het kan het ook niet worden.tweaker2010 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:00:
[...]
Als de Boer zegt dat dit een slechte wedstrijd van Ajax was, dan staat ons nog heel wat moois te wachten

K to the KillaZ
En nogmaals: zo goed spelen als de Boer het zou willen kan een Nederlandse ploeg gewoon niet elke week voor elkaar krijgen.
Hetgeen jij quote is ook niet wat De Boer letterlijk heeftt gezegd, dat was meer in de trant van "ik ben content, maar we kunnen beter".D-e-n schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:52:
[...]
De Boer moet eens stoppen met dit soort gelul. Het is, als je wint, ronduit schofterig richting de tegenstander en het wekt verwachtingen die ook zijn Ajax niet waar kan maken. Het is het Ajax van van Gaal niet en het kan het ook niet worden.
Zoiets dus. Zo verdomd arrogant is De Boer (dus) niet.D-e-n schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:06:
Tussen slecht of beroerd en goed zit een heel scala aan termen die je kunt kiezen. Hij had ook kunnen zeggen "het was allemaal nog niet perfect maar dat kan ook niet". Nu heb ik toch weer iets van "verdomde arrogante Ajacied".
En nogmaals: zo goed spelen als de Boer het zou willen kan een Nederlandse ploeg gewoon niet elke week voor elkaar krijgen.
[ Voor 34% gewijzigd door argro op 20-01-2013 21:19 ]
Mathijssen heeft voor de winterstop een lange serie uitstekende wedstrijden gespeeld, zelfs een aantal keer de beste man op het veld. Zn debuut was erg ongelukkig en vandaag maakte hij een blunder, maar verder doet hij het echt niet zo slecht. Lullig dat die bal er in gaat, meestal loopt het met een sisser af. Of het beter zou gaan met Indi? Indi dwingt het nou ook niet bepaald af en Mathijssen herpakte zich wel weer redelijk wat ook knap is. In principe stond de verdediging niet eens zo slecht afgezien van een aantal enorme persoonlijke fouten en spelhervattingen. Ajax kan heel goed voetballen maar dat lukte vandaag ook niet echt. Ajax heeft weinig zelf gecreëerd, Fisscher profiteerde knap van 2 grote fouten en Erikssen scoorde natuurlijk met een fabelachtige vrije trap, maar verder viel het allemaal reuze mee. Dat terwijl Feyenoord vanaf het begin van de wedstrijd moest aanvallen en dat ook deed, met veel ruimte ten gevolg. Maar eerlijk is eerlijk, vandaag was het voor Ajax ook niet nodig om beter te spelen tegen dit Feyenoord.gambieter schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:20:
Als een oudgediende veel fouten gaat maken, dan zal dit juist eerder averechts werken en de rest onzeker maken. Dat is aan de coach om af te wegen, maar tot nu toe zijn de verhalen over Mathijsen niet erg positief. Al te ver op zijn retour?

Alle overige conclusies zijn zwaar overdreven, het seizoen is nog lang. Vandaag was Ajax de sterkste, morgen kan het weer een ander zijn. Tot nu toe winnen bijna alle topploegen hun thuiswedstrijden, Ajax is dit seizoen de enige topploeg die een thuiswedstrijd verloor van een andere top 5 ploeg. Feyenoord krijgt ze nog allemaal thuis op Ajax na, ook de nummer 6 komt nog naar de Kuip. Dan nog is 4 puntjes halverwege de competitie bijna niets, uit bij Ajax kan je gewoon verliezen zeker als je een off day hebt. Volgende week kan de stemming zomaar weer andersom zijn. Ik ben ergens wel blij dat ze bij Feyenoord weer terug op aarde zijn.
Het seizoen is nog lang en Feyenoord ligt nog altijd op koers voor Europees voetbal, daar gaat het om. Morgen lekker thuiswerken vanwege de sneeuw en dan is iedereen het weer vergeten
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Rijkaard heeft zeker een grote rol gespeeld maar je moet dat ook niet overdrijven. Het jaar daarop (toen hij gestopt was) haalde Ajax alsnog de finale van de CL. Als die penalty's erin waren gegaan hadden ze die nog gewonnen ook. Cocu was mi belangrijker. In zijn laatste wedstrijd PSV nog even met 1 doelpunt verschil kampioen maken.argro schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:05:
[...]
De succesvolle voorbeelden waren ook direct van belang voor grote successen van de betreffende clubs. Met een jeugdspeler op de plek van Rijkaard in het Ajax van midden jaren 90 had ik nog wel willen zien of de cup met de grote oren was binnen gesleept. Hetzelfde geldt voor Cocu enkele jaren terug bij PSV. Die spelers zijn m.i. essentieel gebleken voor de toen behaalde successen.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Volgens SV ligt hij er het rest van het seizoen uit. 6 pezen + spier gescheurd.argro schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:58:
Poeh, lees net dat Pieters zeker 3 maanden zoet is met zijn arm, waarbij voetballen (wedstrijden) er de eerste minimaal 6 weken niet bij is.
⏩ PVOutput☀️
Sv is inderdaad echt negatief. Hopelijk klopt dat niet, billen branden is blaren zitten, maar we moeten ook niet overdrijven.tweaker2010 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:01:
[...]
Volgens SV ligt hij er het rest van het seizoen uit. 6 pezen + spier gescheurd.
[ Voor 46% gewijzigd door PWM op 20-01-2013 23:03 ]
We gaan het zien. Een paar pezen afscheuren is niet niks.PWM schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:02:
Sv is inderdaad echt negatief. Hopelijk klopt dat niet, billen branden is blaren zitten, maar we moeten ook niet overdrijven.
Zes pezen en een zenuw doorgesneden. Hoe stom kun je zijn?tweaker2010 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:01:
[...]

Dan ga je als werkgever toch minimaal salaris inhouden lijkt me.Fiber schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:06:
[...]
Zes pezen en een zenuw doorgesneden. Hoe stom kun je zijn?
XXXVI
Zo stom is Pieters dus... ook handig voor Oranje... ongelofelijkFiber schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:06:
[...]

En dan wordt er volgend jaar gezegd dat de competitie belangrijker is dan de EL...ph4ge schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:23:
Het seizoen is nog lang en Feyenoord ligt nog altijd op koers voor Europees voetbal, daar gaat het om.
Vind ik een mooi principe: clubs willen in seizoen X allemaal heel graag Europees voetbal halen en als dat dan lukt, is het in seizoen X+1 toch minder belangrijk dan de resultaten in de competitie, omdat ze liever opnieuw Europees voetbal willen veiligstellen

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Nja, wat PSV voor sancties Pieters oplegt is niet bekend, ze houden het intern.ephymerous schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:11:
[...]
Dan ga je als werkgever toch minimaal salaris inhouden lijkt me.
⏩ PVOutput☀️
Dat zeggen ze alleen bij PSV en Twente, en heeft ze nooit iets goeds gebracht en is ze op veel kritiek komen staan. Voor de jonge spelers van Feyenoord is het juist van groot belang om eens tegen andere teams te spelen, sowieso smacht de club er naar om ook in Europa de naam weer enigszins op te poetsen. Het behalen van EL staat voor bekerwinst cq een top 5 klassering, degelijk resultaten voor waar Feyenoord vandaan komt en financieel nog steeds staat, en daarom is dat de doelstelling.Railgunner schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:29:
En dan wordt er volgend jaar gezegd dat de competitie belangrijker is dan de EL...
De telegraaf zegt zelfs; 8 pezen, 1 zenuw én een slagaderlijke bloeding. Dan heb je gewoon vet mazzel dat dat niet verkeerd is afgelopen. Nu kan ie 6 weken niet voetballen, en dan vraag ik me af, als ie niet kan voetballen en bijv. 3 wedstrijden schorsing krijgt van de KNVB, ga ik er wel vanuit dat die schorsing ingaat op het moment dat ie weer kan spelen, en niet gelijktijdig met zijn blessure wordt ingelost.Fiber schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:06:
[...]
Nooit zo geweest. Een schorsing loop in voorkomend geval parallel met een blessuren. Anders is het ook onwerkbaar, dan moet de KNVB gaan controleren of iemand al dan niet kan spelen. Stel dat de schorsing pas in zou gaan als Pieters weer zou kunnen spelen, dan geeft PSV simpelweg aan dat Pieters per heden weer kan spelen.loewie1984 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:20:
[...]
Nu kan ie 6 weken niet voetballen, en dan vraag ik me af, als ie niet kan voetballen en bijv. 3 wedstrijden schorsing krijgt van de KNVB, ga ik er wel vanuit dat die schorsing ingaat op het moment dat ie weer kan spelen, en niet gelijktijdig met zijn blessure wordt ingelost.
(laat nu net Heitinga terug willen keren bij Ajax).
EDIT: Heitinga lijkt mij dus wel een versterking van Ajax. Ondanks de kritiek die ik heb op de "oudjes" vind ik het mooi om ze weer op de velden te zien
[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 21-01-2013 10:27 ]
Soms, voornamelijk bij Ajax, heb ik het gevoel dat iedereen direct lyrisch is wanneer een oud topvoetballer (van de club) een terugkeer wil maken. Hierbij wordt imo te weinig gekeken naar de actuele prestaties van deze voetballer en teveel geleund op de toegevoegde waarde van de speler op het moment dat hij de club verliet. Veelal blijkt dat die speler niet meer kan brengen wat hij in het verleden wel bracht.
Eigenlijk vind ik Ajax net zo wisselvallig, leuk dat het gisteren 3-0 was maar als Feyenoord er wél echt had gestaan hadden ze het nog behoorlijk moeilijk gehad. De 2-4 bij Willem II en 1-2 bij Roda waren ook niet overtuigend, natuurlijk is het lastig tegen een dergelijke speelstijl maar het maakt mij nog niet heel optimistisch.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:50:
PSV is veel te wisselvallig om kampioen te worden. Het gaat volgens mij echt tussen Twente en Ajax.
Daarbij heeft De Boer al het hele seizoen aangegeven dat hij veel wil rouleren. Dat heeft hij dan ook gedaan. Tel daarbij de vele blessures op en het gaat hard. Advocaat houdt daarentegen meer vast aan hetzelfde elftal. Daar zie ik geen verschil tussen goed of slecht, het is puur de werkwijze van de trainer.argro schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:39:
Als Ajax 10 spelers meer gebruikt dan PSV (de nummer 2), dan zie ik niet in waarom dat kwalijk is. Het verschil wat dat betreft, als het er al is, kan heel goed veroorzaakt worden door de opvattingen van de trainers. Als De Boer eerder jonge jongens opstelt dan dat Advocaat dat doet, dan is een eventueel verschil eenvoudig verklaarbaar. Wat is de relatie met het bestedingsbudget eigenlijk? Volgens mij loopt dat weinig uiteen tussen Ajax en PSV, ook zijn beide clubs financieel gezien relatief gezond.
Dus als verschillende tweakers aangeven dat Feyenoord niet zo goed was en dat we de klasse van Ajax niet moeten overdrijven is dat prima. Het zou zelfs arrogant genoemd worden als ik nu zou zeggen dat Ajax heer en meester was en kampioen gaat worden. Maar als De Boer kritisch is draait het verhaal ineens om?D-e-n schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:52:
De Boer moet eens stoppen met dit soort gelul. Het is, als je wint, ronduit schofterig richting de tegenstander en het wekt verwachtingen die ook zijn Ajax niet waar kan maken. Het is het Ajax van van Gaal niet en het kan het ook niet worden.
De Boer kan er niets aan doen dat jij overgevoelig bent voor arrogantie uit de hoofdstad, ik ben blij dat de trainer eens continu kritisch is in plaats van alles goedpraten. De woorden van de voetballer worden altijd verdraaid, als hij op safe speelt in een interview klaagt iedereen dat hij 'zeker mediatraining heeft gehad'. Het is toch nooit goed.D-e-n schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:23:
Dan het verzoek beter te quoten. En misschien toch iets voor De Boer om in de gaten te houden. Aan hoge verwachtingen heeft ook hij niets
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het zal ook met blessures en de doordeweekse Europese wedstrijden (die Ajax als enige NL club wel serieus nam) te maken hebben, het is al weer even geleden dat Ajax een volledig fitte selectie heeft gehad.Gonadan schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:38:
[...]
Eigenlijk vind ik Ajax net zo wisselvallig, leuk dat het gisteren 3-0 was maar als Feyenoord er wél echt had gestaan hadden ze het nog behoorlijk moeilijk gehad. De 2-4 bij Willem II en 1-2 bij Roda waren ook niet overtuigend, natuurlijk is het lastig tegen een dergelijke speelstijl maar het maakt mij nog niet heel optimistisch.
Boilesen en Sigthorsson liggen er al een hele tijd uit, daarnaast is Vertonghen natuurlijk ook vertrokken.
De laatste wedstrijd van 2012 (tegen FC Utrecht) was een gelijk spelAghanim schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:44:
Ajax is qua spel enigszins wisselvallig maar qua resultaten vind ik dat wel meevallen. Ajax heeft de laatste 7 wedstrijden in de competitie gewonnen en is daardoor enorm geklommen op de ranglijst.
(...)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Persoonlijk denk ik dat Ajax er juist een nadeel aan heeft dat ze nu op 1 punt staan. De laatste jaren stonden ze zo ver achter dat ze geen misstappen meer mochten maken. Er moest gewonnen worden. Als ze nu toevallig een keer verliezen is er nog geen man overboord. Ook omdat de rest ook steken laat vallen.Gonadan schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:38:
[...]
Eigenlijk vind ik Ajax net zo wisselvallig, leuk dat het gisteren 3-0 was maar als Feyenoord er wél echt had gestaan hadden ze het nog behoorlijk moeilijk gehad. De 2-4 bij Willem II en 1-2 bij Roda waren ook niet overtuigend, natuurlijk is het lastig tegen een dergelijke speelstijl maar het maakt mij nog niet heel optimistisch.
[...]
Daarbij heeft De Boer al het hele seizoen aangegeven dat hij veel wil rouleren. Dat heeft hij dan ook gedaan. Tel daarbij de vele blessures op en het gaat hard. Advocaat houdt daarentegen meer vast aan hetzelfde elftal. Daar zie ik geen verschil tussen goed of slecht, het is puur de werkwijze van de trainer.
[...]
Dus als verschillende tweakers aangeven dat Feyenoord niet zo goed was en dat we de klasse van Ajax niet moeten overdrijven is dat prima. Het zou zelfs arrogant genoemd worden als ik nu zou zeggen dat Ajax heer en meester was en kampioen gaat worden. Maar als De Boer kritisch is draait het verhaal ineens om?
[...]
De Boer kan er niets aan doen dat jij overgevoelig bent voor arrogantie uit de hoofdstad, ik ben blij dat de trainer eens continu kritisch is in plaats van alles goedpraten. De woorden van de voetballer worden altijd verdraaid, als hij op safe speelt in een interview klaagt iedereen dat hij 'zeker mediatraining heeft gehad'. Het is toch nooit goed.
Ik zie echter wel gebeuren dat ze ver komen in de EL. Finale in eigen huis kan best een goede motivator worden.
Ik denk nog steeds dat het uiteindelijk tussen Twente en PSV gaat. Beslissing in de laatste wedstrijd FC Twente - PSV
Feyenoord en vooral Vitesse zullen de komende weken afvallen verwacht ik.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Situatie Feyenoord en Vitesse moeten de komende 4 rondes duidelijk worden.
⏩ PVOutput☀️
Maar goed, wie vandaag de #1 kampioenkandidaat is, is volgende week weer de schlemiel.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Daarin is Ajax gegroeid, de spelkwaliteit is niet meer direct oorzaak van puntverlies. Dat neemt niet weg dat het af en toe nog wel billenknijpen is.Aghanim schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:44:
Ajax is qua spel enigszins wisselvallig maar qua resultaten vind ik dat wel meevallen. Ajax heeft de laatste 7 wedstrijden in de competitie gewonnen en is daardoor enorm geklommen op de ranglijst. In de 4 wedstrijden daarvoor verspeelde Ajax 9 punten (3x gelijk, 1x verlies). Hopelijk wordt het aantal gewonnen wedstrijden op rij van vorig jaar overtroffen
Die zorg deel ik ook. Ik hoop dat ze volwassen genoeg zijn om ook op deze wijze een seizoen succesvol uit te kunnen spelen maar ik ben er allerminst zeker van.L1nt schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:00:
Persoonlijk denk ik dat Ajax er juist een nadeel aan heeft dat ze nu op 1 punt staan. De laatste jaren stonden ze zo ver achter dat ze geen misstappen meer mochten maken. Er moest gewonnen worden. Als ze nu toevallig een keer verliezen is er nog geen man overboord. Ook omdat de rest ook steken laat vallen.
Ik zie echter wel gebeuren dat ze ver komen in de EL. Finale in eigen huis kan best een goede motivator worden.
Volgens mij gaat het erg lang duren voordat er echt grote verschillen komen, alle clubs laten 'zomaar' punten liggen dus ik denk dat er gewoon een kliekje richting de eindstreep gaat. Tenzij één van de clubs ineens ophoudt met punten laten liggen.Ik denk nog steeds dat het uiteindelijk tussen Twente en PSV gaat. Beslissing in de laatste wedstrijd FC Twente - PSV![]()
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Feyenoord zal misschien nog tijdje valse hoop hebben dat ze een kans maken maar toch afhaken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Feyenoord had aan het begin van het seizoen een loodzwaar programma, en nu na de winterstop ook. Ook toen was er een aantal keer puntverlies. Gaat erom dat de schade deze weken beperkt blijft, Feyenoord heeft op het einde weer een op papier heel makkelijk programma dus dan kunnen ze weer inlopen. Tot nu toe is alleen Vitesse er een keer in geslaagd bij een andere topploeg uit te winnen, Feyenoord krijgt ze nu alleen nog maar thuis dus dat zal ook een voordeel zijn. Zelfs als het gat met de nummer 1 volgende week 7 punten is is dat nog te overzien. Niet dat ik verwacht dat ze serieus meedoen om het kampioenschap, maar ik verwacht wel top 5, zelfs als de achterstand nu oploopt.L1nt schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:00:
Ik weet eigenlijk niet wat sneuer is. Dat je gelijk hebt of dat jij verwacht dat de Nederlandse scheidsrechters consequent zijn.....St@m schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:59:
Ik dacht dat de scheidsrechters geel zouden trekken bij protesten van spelers anders dan de aanvoerder.. helaas niets van gezien.. Weer handig, zo'n nieuwe regel die straks wel wordt toegepast bij wedstrijd A en niet wordt toegepast bij wedstrijd B.
Zaterdag ook weer blauw zitten ergeren aan Bossen

Moet gewoon leren accepteren dat het niveau in Nederland gewoon uitermate bedroevend is

Stel dat Feyenoord 2x wint dan ziet er het opeens toch zeer goed voor ze uit. 2x verliezen in één week kan echter ook voor een flinke opdoffer zorgen. De clichématige 'kortste weg naar Europees voetbal' is dan iig afgesloten, zodat Feyenoord zeer waarschijnlijk extra voorrondes moet zien te overleven om de EL te halen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ben ik trouwens de enige die me er erg aan ergert dat er voortdurend penalties worden gegeven voor handsballen die duidelijk aangeschoten hands zijn? Dat een speler à la Egyptische farao zijn armen langs zijn lichaam houdt, en dan toch een penalty tegen krijgt als iemand tegen hem aan schiet?L1nt schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:16:
Zaterdag ook weer blauw zitten ergeren aan Bossen![]()
Moet gewoon leren accepteren dat het niveau in Nederland gewoon uitermate bedroevend is
Nou wordt er tijdens kroegpraat vaak genoeg geschreeuwd dat dat óók hands is, maar van scheidsrechters verwacht ik toch wel dat ze de échte regels hanteren...
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Over welke 'echte regels' hebben we het dan precies?bwerg schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:25:
[...]
Nou wordt er tijdens kroegpraat vaak genoeg geschreeuwd dat dat óók hands is, maar van scheidsrechters verwacht ik toch wel dat ze de échte regels hanteren...
- De 'echte regels die je alleen kunt toepassen als je iedere situatie eerst 3x in slow-motion op camerabeelden terugkijkt'
- De 'echte regels van een scheidsrechter die de wedstrijd goed aanvoelt'
- De 'echte regels zoals [INSERT NAME KLAGER] vindt dat ze eigenlijk zouden moeten zijn'
- De 'echte regels die stellen dat de scheids per definitie tegen jouw club is en al het geklungel van jouw club per definitie aan de scheids ligt'
- etc.
Scheidsrechters maken fouten, live with it. Met het gebruik van videobeelden kun je daar een deel van weghalen, maar nog niet alles.
Neemt uiteraard niet weg dat scheidsrechters er best een beetje meer naar zouden mogen streven om soortgelijke situaties zoveel mogelijk op dezelfde manier te beoordelen, maar het is een illusie dat het mogelijk is om volstrekt consequent te zijn...
Zullen ze die uberhaubt wel weten??bwerg schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:25:
maar van scheidsrechters verwacht ik toch wel dat ze de échte regels hanteren...
Zaterdag ving een speler van RKC, nadat er was gefloten, een speler op van Twente omdat ie eraan kwam gerend om de vrije bal snel te nemen.
Lijkt mij een logische gele kaart. Bossen deed, zoals te verwachten, niks.

Echt goed was het niet, maar dan loopt er nog iemand die er zomaar een in kan schieten. Dat missen ze nu ook nog.L1nt schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:35:
Ook met Bony was Vitesse de laatste weken slecht....1 punt uit de laatste 4 wedstrijden geloof ik..... Waarbij Bony alleen de laatste miste iirc.
Dat was ik alweer vergeten, maar ook niets van teruggezien inderdaad.St@m schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:59:
Ik dacht dat de scheidsrechters geel zouden trekken bij protesten van spelers anders dan de aanvoerder.. helaas niets van gezien.. Weer handig, zo'n nieuwe regel die straks wel wordt toegepast bij wedstrijd A en niet wordt toegepast bij wedstrijd B.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Beetje late reactie maar hier is ie mooi klaar mee. Die mag hopen dat hij zijn hand straks nog volledig kan gebruiken.tweaker2010 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:01:
[...]
Met als dieptepunten m.i., de niet gegeven gele kaarten bij Ajax-Feyenord, waardoor o.a. Van Rhijn al veel eerder zijn 2e geel zou hebben gehad, en de hand van Strootman op de schouder van de scheids.St@m schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:59:
Blijf met je poten van die scheids af!
Ik zou daar sowieso direct geel voor in de reglementen zetten.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Deze Feyenoord fans (zaten er 120 bij elkaar) hadden gister wat meer ballen:

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 21-01-2013 19:16 ]
@pwm: Ludieke spandoeken altijd +1!
[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 21-01-2013 20:17 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik kan wel lachen om deze actie!PWM schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:12:
Ik ga meestal naar Ajax-Feyenoord, dit was de eerste keer in jaren dat ik niet ging. Ik ga altijd erg incognito, en zeker niet juichen als Feyenoord scoort (vorig jaar voor het eerst in tijden overigens).
Deze Feyenoord fans (zaten er 120 bij elkaar) hadden gister wat meer ballen:
[afbeelding]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat is inderdaad yesterday's news..Postius schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:03:
Misschien "late to the party" maar ik heb zojuist gehoord dat pieters 6(!!) pezen en 1 zenuw zou hebben doorgesneden, das een flinke wond dan en daarnaast staat daarvoor ironisch genoeg ook een revalidatie proces.
@pwm: Ludieke spandoeken altijd +1!
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dit topic is gesloten.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.