Maar City is traditiegetrouw niet een kampioensploeg. Dat zijn toch meer de Uniteds, Liverpools en Arsenals.
AZ en Twente worden ook 1 keer in de 50 jaar kampioen. Zegt ook niks over dat het een topploeg is of niet.
I.m.o. is een kampioen van Engeland altijd in staat om de CL te winnen, puur omdat de PL i.m.o. de sterkste competitie is van Europa.
Zelfde als hierboven. City is traditiegetrouw geen CL club, zoals Real, Barca of AC Milan.
Dat het geen topteam is, blijkt maar weer uit de wedstrijden tegen Dortmund en Ajax.....

Dat is weer het andere extreme want ze hebben op papier op elke positie een betere speler, dus als iedereen gewoon z'n normale haalt, winnen ze 9 van de 10 keer van Ajax.
Als ze net zo hadden gespeeld als de wedstrijd tegen Real, was Ajax kansloos. Maar wat ik al zei, City is gewoon een wankele ploeg nu. Ze hebben de kwaliteiten om wedstrijden te winnen (en vaak met mooi voetbal) maar het is ook een wisselvallige ploeg. De eerste helft van vorig seizoen bijvoorbeeld speelden ze prachtig voetbal. Daarna werd het iets minder en op het eind.. nouja, iedereen weet wel hoe spannend het was. Misschien wel 1 van de spannendste ontknopingen van de laatste tijd, kampioenswedstgrijd tegen QPR met de winnende van Aguero in de laatste seconde. Man, ik hield het niet meer!
Maar Arsenal is net zo, die zijn ook in staat om een prachtig spel op de mat te leggen maar ook met 8 - 1 te verliezen. Ben je dan een toploeg? Real en Barca zijn nu een beetje die enige die een hoog en constant niveau kunnen aanhouden en ook al is het minder, ziet het er nog goed uit, maar ze zullen nooit van die uitschieters hebben dat ze met 8 - 1 verliezen, zoals de andere dat wel hebben dus ja.
Zei ik toch? Ze hebben gewoon een goeie ploeg met allemaal jonge Brazilianen en kunnen behoorlijk tikken. De thuiswedstrijd tegen Chelsea werd Chelsea helemaal weggetikt. Alleen jammer dat ze deze keer verloren hebben. Die eerste goal verdedigersfout, die bal mag nooit terug naar de keeper, GEwoon wegrossen naar de zijkant. Tweede goal keepersfout, hij moest hem niet wegkoppen maar wegtrappen. Wel erg knap ingeschoten daarna! Maar ze doen me een beetje denken aan Dortmund van een tijdje terug met allemaal jonge spelers en tikkie takkie voetbal.
Hoop echt dat ze ver komen, maarja ze moeten nog tegen Juve.
[
Voor 17% gewijzigd door
chim0 op 08-11-2012 08:11
]