[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.121 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

L1nt schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:28:
[...]

In Duitsland en Spanje gaat dat net zo. Alleen heb je daar alle 2e elftallen in de competities dus die kunnen wel gewoon degraderen en promoveren. Alleen mogen ze niet in de hoogste divisie meedraaien,

Als het trouwens zo gaat als in Spanje en Duitsland eindigen Jong Ajax en Jong Twente ergens in de middemoot dus hoeven we ons geen echte zorgen te maken.
Maar kijk naar bijvoorbeeld Engeland. Daar gaat het toch een stuk beter? Ik volg al jaren een club uit Yeovil. Die zijn zonder problemen van de conference dit jaar naar het Championship gepromoveerd. Daar hebben ze niet te maken met belachelijke regelingen die zorgen voor een financiele strop. De clubs in de JL gaan echt niet naar de knoppen omdat er weinig bezoekers komen hoor.

Lekker die jeugdelftallen tegen elkaar laten spelen. Je werkt hier bovendien ook alleen maar competitievervalsing mee in de hand. Want wat als Almere City bovenaan staat en in de laatste wedstrijd tegen Jong Ajax speelt? Die laten City gewoon kampioen worden zodat ze er zelf weer beter van worden en jeugdspelers bij een club kunnen stallen die Eredivisie speelt.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 13:20

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3486244/fc-twente-betreurt-keuze-mcclaren.html
Tja, Munsterman heeft gewoon gefaald. Het wordt tijd dat hij zijn conclusies trekt voor zijn wanbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:22
CR1691 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:44:

Lekker die jeugdelftallen tegen elkaar laten spelen. Je werkt hier bovendien ook alleen maar competitievervalsing mee in de hand. Want wat als Almere City bovenaan staat en in de laatste wedstrijd tegen Jong Ajax speelt? Die laten City gewoon kampioen worden zodat ze er zelf weer beter van worden en jeugdspelers bij een club kunnen stallen die Eredivisie speelt.
Kan het niet meer terugvinden, maar volgens mij wordt zelfs het competitieprogramma zodanig aangepast dat Ajax2 vrij vroeg tegen City moet zodat er geen beinvloeding van (periode)titels kan plaatsvinden. Natuurlijk kan je dan weer roepen dat City standaard 6 punten cadeau krijgt, maar dat is hetzelfde (kinderachtige) discussie die enkele jaren terug bij elke wedstrijd tussen Feyenoord en Excelsior werd gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Hoe gaan ze dat doen met spelers die terug komen van een blessure? nu doen ze vaak met het 2de/beloften mee om ritme te krijgen. Dit lijkt me niet meer kunnen als clubs in de JL instromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:18
Per wedstrijd 3 dispensatiespelers toch?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
sempy wat ze willen doen is dat almere dan bv. in het begin van de nacompetitie tegen jong ajax gaat ballen, maar dat is niet echt een safe measure. Je kunt het kinderachtig noemen, maar je gokt volledig op de sportmanship dat het goed gaat als bond zijnde en dat lijkt me niet een zinnige maatregel om uit te sluiten dat er gecheat gaat worden.

Feyenoord / excelsior was nog iets heel anders qua constructie: die spelers stonden gewoon bij excelsior op de lijst als speler dat jaar, er was niet veel te schuiven. Daarbij speelde excelsior mee voor iets (Tegen degradatie of voor prijzen, die kansen waren er). De beloftes spelen om helemaal niets mee.

Het is nu gewoon zoeen immens gekunsteld systeem, je kunt hiervan niet zeggen dat het ook maar iets goeds heeft (Buiten voor de bankrekening van foxx waarschijnlijk). Het is gewoon een competitie, daarin moeten teams meespelen die iets kunnen winnen, geen elftallen die voor de bonnefooi meehobbelen. Als ik dat wil zien, dan ga ik wel naar de 6de klasse kijken, naar de cafeploegen die gewoon willen voetballen en waar de uiteindelijke uitslag of stand op de ranglijst geen bal uitmaakt.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:54

Hupske

AFCA

Het maakt mij allemaal weinig uit.

Ik vind het heerlijk om een wedstrijdje van Jong Ajax te zien of Twente. Daarnaast ben ik erg benieuwd naar Achilles en Katwijk.
Dit brengt weer wat nieuws in de competitie en maakt het ook weer interessanter.
Je ziet eindelijk weer eens wat andere wedstrijden met andere clubs, in plaats van telkens het zelfde.

Van mij mogen ze ook alle beloften elftallen mee laten doen in hoofdklasse/topklasse/1e divisie.
Persoonlijk vind ik dat leuker.
Heb je 15 wedstrijden in het 1e gespeeld mag je niet meer mee doen met de beloften.
Ik weet heus wel dat dit ook een hoop geregel gaat worden, met wanneer alle teams moeten spelen etc.
Daar ben ik ook niet voor om het te bedenken. Vind het zelf alleen op deze manier leuker.

Haal die regel met het aantal contracten ook maar weg. Mooi toch als je met alleen maar amateurs in de 1e divisie kan komen.
Je hoeft alleen te zorgen dat je je accommodatie in orde hebt. Dat je een aantal toeschouwers kwijt kan en daarbij een uitvak hebt.(voor de veiligheid)

[ Voor 15% gewijzigd door Hupske op 29-05-2013 10:22 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
polthemol schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:09:
sempy wat ze willen doen is dat almere dan bv. in het begin van de nacompetitie tegen jong ajax gaat ballen, maar dat is niet echt een safe measure. Je kunt het kinderachtig noemen, maar je gokt volledig op de sportmanship dat het goed gaat als bond zijnde en dat lijkt me niet een zinnige maatregel om uit te sluiten dat er gecheat gaat worden.

Feyenoord / excelsior was nog iets heel anders qua constructie: die spelers stonden gewoon bij excelsior op de lijst als speler dat jaar, er was niet veel te schuiven. Daarbij speelde excelsior mee voor iets (Tegen degradatie of voor prijzen, die kansen waren er). De beloftes spelen om helemaal niets mee.
Ze spelen om een titel of ontlopen degradatie (neem aan dat ze ook weer terug naar beloften kunnen degraderen). Waarom zou Ajax cheaten, weinig motiverend en het belang bij een (zeer onwaarschijnlijke) promotie van City is nihil. Een eigen team in de Jupiler zal wel eens het einde van de samenwerking betekenen, hoogstens interessant voor spelers die niet goed zijn voor de bank van Ajax2.
Het is nu gewoon zoeen immens gekunsteld systeem, je kunt hiervan niet zeggen dat het ook maar iets goeds heeft (Buiten voor de bankrekening van foxx waarschijnlijk).
Het belangrijkste is de bankrekening van de Jupiler ploegen, foxx wil dit omdat de betaalde tv-gelden niet in verhouding staan met de kijkcijfers en de komst van jeugdteams van grote clubs dit wel eens zou keren. Fijn als ze in de Jupiler hun eigen feestje willen, maar dan niet zeuren als straks geen hond die tv-rechten wil en graag ook het collegiale % van de eredivisie-gelden ten gunste van die competitie. Met Achillis en Katwijk allen ga je de Jupiler niet naar een hoger niveau tillen en is het afwachten op een volgend failissement (Emmen?). De Jupiler zou blij moeten zijn met dit experiment en een beetje inschikkelijk moeten zijn en niet gelijk overal beren op de weg zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Sempy schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:35:
[...]

Ze spelen om een titel of ontlopen degradatie (neem aan dat ze ook weer terug naar beloften kunnen degraderen). Waarom zou Ajax cheaten, weinig motiverend en het belang bij een (zeer onwaarschijnlijke) promotie van City is nihil. Een eigen team in de Jupiler zal wel eens het einde van de samenwerking betekenen, hoogstens interessant voor spelers die niet goed zijn voor de bank van Ajax2.
Waarom zou dat het einde van de samenwerking kunnen betekenen? Ze hebben net Fred Grimm daarheen gestuurd om iets op poten te zetten. Bovendien is de kans altijd aanwezig dat Almere City terechtkomt in de Eredivisie, no way dat Ajax de samenwerking stopzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
ik denk dat een hoop zich dan moeten inlezen in het handelen van foxx.

- dat hun kijkcijfers niets waren, kwam door de achterlijke tijden waarom alles gezet werd, een fenomeen waar ze in andere landen ook last van hadden. Samenvattingen op zaterdag gezet bv, samenvattingen van een dramatisch slecht niveau en ga maar door. Daar konden de JLploegen niets aan doen, maar ze kregen wel de gevolgen voor hun rekening.
- de belofteteams spelen niet voor promotie, ze hobbelen wat mee
- betaalde tvgelden ? Je weet dat de jlploegen afgelopen seizoen zelf betaalden voor de productiekosten ? (rond de 60 000 per club als ik het goed heb).
- de knvb straft slechte financieen af met *tromgeroffel* een boete (korten in beetje tvgelden wat overbleef na het gerotzooi van foxx). (dus geen geld hebben wordt beloond met nog minder geld krijgen).

Kortom: waarmee moet men blij zijn ? Je wordt eerst zo goed als kapot gemaakt door allerlei regelgeving en daarna krijg je een paar euro waar je nog dankbaar voor zou moeten zijn ook.

Kortom: de bankrekening van foxx gaat er hoofdzakelijk van profiteren.

Wat heeft ajax nu (als voorbeeld): ze hebben het RJOsysteem waarvoor je geld krijgt en wat een totaal afgeschermde opleiding oplevert, een systeem waar geen enkele JLploeg ook maar van hoeft te dromen om eraan te kunnen meedoen (VVV wil bv. ook weer samengaan met PSV). Jeugdopleidingen van JLploegen kun je dus afschrijven omdat ze gewoon niet kunnen concurreren meer op deze manier. Vervolgens moeten de grote ploegen ook nog meedoen met een opleidingsteam in een reguliere competitie, na druk van een tvmaatschappij. Dat zijn geen experimenten die gezond of doordacht zijn. Het is een gekunsteld systeem en de financiele voordelen voor de ploegen zelf zijn van de categorie "pitty fuck" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:28

Player1S

Probably out in the dark

Qua budgetten doen een Achilles en Katwijk niet onder van de gemiddelde Jupiler League club.

De tijdelijke versoepelde regels voor die 2 zouden echter voor iedereen moeten gelden en dan ook niet tijdelijk.
Ik zie het zo 123 niet gebeuren dat je met alleen semiprofs helemaal bovenin gaat meedoen dus tenzij als iedereen dat gaat doen gaan de clubs met voldoende financiele steun gewoon met fullprofs werken en zullen bovenaan eindigen.
uitzonderingen daargelaten, uitschieters hou je altijd

Op zich zal ik komend seizoen waarschijnlijk wel wat wedstrijden meepikken van Jong Twente. Zitten leuke wedstrijden tussen zo.

Ik had echter andere opzet gekozen. Bv topklasse en reservecompetities samenvoegen en soort 2e divisie van maken. Eventueel opsplitsen in 2 groepen. Zaterdag en zondag amateurs vind ik achterhaalt concept. Gewoon bij elkaar en om het leed te verzachten rekening mee houden dat sommigen niet op zondag willen spelen. Speeldagen worden dan zaterdag en zondag.

@hierboven: Het is overigens Fox met 1 X.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
CR1691 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:43:
[...]

Waarom zou dat het einde van de samenwerking kunnen betekenen? Ze hebben net Fred Grimm daarheen gestuurd om iets op poten te zetten. Bovendien is de kans altijd aanwezig dat Almere City terechtkomt in de Eredivisie, no way dat Ajax de samenwerking stopzet.
Fred Grim is daarheen gestuurd voordat dit speelde. Verder loopt die samenwerking ook niet wat betreft niveau Excelsior/Feyenoord. Begin van het seizoen wilde er maar 2 spelers Kip en Toivomaki (de laatste mislukt en voetbalt zijn contract uit, slechts 9 optredens dit seizoen!). In de winterstop zijn daar v.Kessel en Nieuwpoort bijgekomen. Dus slechts 4 spelers die daar ervaring op doen, de jongens die wat beter zijn worden in de eredivisie (Castillion, Bonevacia, Koppers) gestald. Straks kan je er gewoon iedere week 11 laten spelen en ook nog eens volgens het systeem van Ajax1.

Verder denk ik dat de kans dat Almere City (begroting 1,7mln) ooit de eredivisie gaat halen zo klein is, dat niemand bij Ajax daar beleid op gaat voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
polthemol schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:43:
i- de belofteteams spelen niet voor promotie, ze hobbelen wat mee
je blijft dat maar verkondigen, maar dat is m.i. dikke onzin... de beloftenteams spelen voor een kampioenschap... net zoals ze dat in een beloftencompetitie zouden doen (en daar kunnen ze ook niet promoveren)... het enige verschil is dat als een beloftenteam kampioen wordt dat dan degene die geen kampioen geworden is, promoveert... en dat geeft een beetje een second-best gevoel... er is m.i. geen enkele sprake van meehobbelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
dus haal je het hele idee van die competitie onderuit op verzoek van een tvmaatschappij ... Ze hebben toch al hun beloftencompetitie, dan moeten ze daar ballen voor hun kampioenschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
polthemol schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:01:
dus haal je het hele idee van die competitie onderuit op verzoek van een tvmaatschappij ... Ze hebben toch al hun beloftencompetitie, dan moeten ze daar ballen voor hun kampioenschap :)
het hele idee van een competitie is ballen voor het kampioenschap..... dat jij het hele idee voor een competitie vind: ballen voor promotie, is jouw probleem... maar Jong Ajax en Jong Twente zullen gewoon ballen voor het kampioenschap.. precies zoals een competitie is bedoeld...

@hieronder:
op zich ben ik daar ook voor... in het verleden waren er weinig amateurploegen die in de eerste divisie wilden spelen... waarschijnlijk ook vanwege de voorwaarden van minimaal x full-time spelers... maar volgens mij ook omdat bijv. Katwijk de derby tegen Quick-Boys niet kwijt wilde... hetzelfde geldt voor IJsselmeervogels en Spakenburg... de hoofdklassers hadden al zo'n onderlinge traditie ontwikkeld, en daarmee een behoorlijke supportersschare ontwikkeld waar de gemiddelde eerste-divisionist jaloers op was... en de kans dat je dat kwijt raakt als je ineens Veendam, Haarlem, Emmen, Cambuur, MVV e.d. op bezoek krijgt i.p.v. IJsselmeervogels, Spakenburg, Quick-Boys, Katwijk, etcetera is natuurlijk sterk aanwezig...

overigens vind ik het onzin dat de KNVB een minimum aan het aantal fulltime spelers stelt... als Ajax de CL in wil met een elftal amateurs die 1x per week trainen, dan moeten ze dat kunnen doen wat mij betreft...

[ Voor 45% gewijzigd door P.O. Box op 29-05-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

De KNVB had het gewoon helemaal af moeten stemmen op het Engelse model.

Wikipedia: Football in England

Minder gezeik en teams die tenminste ergens voor kunnen spelen. Dit slaat he-le-maal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Op zich heb ik geen problemen met beloften teams in de Jupiler League alleen de huidige manier ben ik geen fan van.

Of allemaal de kans geven of niemand. Nu kun je moeilijk alle teams in de Jupiler League drukken maar je kunt ze wel allemaal laten instromen in de topklasse bijvoorbeeld.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
P.O. Box schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:12:
[...]

het hele idee van een competitie is ballen voor het kampioenschap..... dat jij het hele idee voor een competitie vind: ballen voor promotie, is jouw probleem... maar Jong Ajax en Jong Twente zullen gewoon ballen voor het kampioenschap.. precies zoals een competitie is bedoeld...
net niet, want ze worden met aparte regels erbij gezet. Dus meerdere deelnemers aan een competitie waarbij er nu 3 verschillende "soorten" teams zijn. Topklassers met aparte regeltjes hier en daar, beloftes met aparte regeltjes en dan de "reguliere" teams. Dat is gewoon krom en gekunsteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44

Sherlock

No Shit

L1nt schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:12:
Op zich heb ik geen problemen met beloften teams in de Jupiler League alleen de huidige manier ben ik geen fan van.

Of allemaal de kans geven of niemand. Nu kun je moeilijk alle teams in de Jupiler League drukken maar je kunt ze wel allemaal laten instromen in de topklasse bijvoorbeeld.
Ik zou het ook wel mooi vinden als de beloftencompetitie wordt opgedoekt en ze iets meer als zelfstandig team worden gezien. Daarbij instromend in de top van het amateurvoetbal, naar gelang het niveau. Maar wel met mogelijkheid tot degradatie en promotie (met uitzondering van de Eredivisie).

De regels over welke spelers mee mogen doen of niet, daar moet je toch wel uit kunnen komen.

Het zou voor mij de JL een stuk aantrekkelijker maken om naar te kijken. Bijvoorbeeld Viktor Fischer heeft vorig jaar in de beloften van Ajax gespeeld, die had ik toen graag in de JL zien spelen. Nu heb ik niks van hem gezien.

edit:
Die regels van minimaal zoveel contractspelers zouden wat mij betreft meteen wegmogen. Of je nu naar de eredivisie promoveert of niet, als je dat doet met alleen maar amateurs dan is dat toch ook geen probleem? Alleen op het moment dat al die amateurs ineens prof worden bij een andere club, dan heeft die club dus een probleem. Lijkt me redelijk zelfregulerend.

[ Voor 15% gewijzigd door Sherlock op 29-05-2013 11:27 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik snap ook niet helemaal waarom de KNVB het wiel opnieuw probeert uit te vinden.

Duitsland en Spanje werken al jaren met 2e elftallen in de gewone competitie. Hoe doen zij het?

Belgie en Engeland hebben het gewoon helemaal open? Hoe doen zij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

L1nt schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:27:
Ik snap ook niet helemaal waarom de KNVB het wiel opnieuw probeert uit te vinden.

Duitsland en Spanje werken al jaren met 2e elftallen in de gewone competitie. Hoe doen zij het?

Belgie en Engeland hebben het gewoon helemaal open? Hoe doen zij het?
Wikipedia: Football in England

Op deze manier. Meest logische in mijn ogen. A en B team moeten van elkaar gescheiden blijven. De ''jong'' elftallen zijn niet meer dan reserveteams. Hier spelen over het algemeen niet eens de grootste talenten in maar spelers die buiten de boot vallen. 0,0 Toegevoegde waarde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01
Dit opent nieuwe wegen om clubs uit het rood te helpen : :P
http://www.fcgroningen.nl...n-en-sparv-in-de-veiling/

Elke voetballer in zijn vrije tijd laten schilderen of zingen oid...geld gaat naar de club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

De kogel lijkt eindelijk door de kerk....

http://www.rijnmond.nl/ni...rotterdam-wil-nieuwe-kuip

Werd ook wel tijd dat er een besluit kwam. Hoewel nog niet helemaal officieel lijkt het nu voor 99% zeker dat er een nieuw Feyenoord stadion komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

CR1691 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:27:
De kogel lijkt eindelijk door de kerk....

http://www.rijnmond.nl/ni...rotterdam-wil-nieuwe-kuip

Werd ook wel tijd dat er een besluit kwam. Hoewel nog niet helemaal officieel lijkt het nu voor 99% zeker dat er een nieuw Feyenoord stadion komt.
En zo springt Rotterdsm dus met publiek (en privaat) geld en haar erfgoed om, daar waar de Rotterdammert zelf absoluut geen behoefte heeft aan een ander stadion.

Kansloze manier van doen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou bijna zeggen dat dat in Staatssteun aan sportclubs en andere commerciele partners past :D

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ramzzz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:40:
[...]
En zo springt Rotterdsm dus met publiek (en privaat) geld en haar erfgoed om, daar waar de Rotterdammert zelf absoluut geen behoefte heeft aan een ander stadion.

Kansloze manier van doen.
Wat is je probleem? Er waar lees jij dat de Rotterdammer niet wil investeren in 'hun' stadion?
Renovatie is dan misschien goedkoper, het gaat dan nog steeds om een bedrag van 117 miljoen wat opgehoest moet worden door de gemeenschap. En op de lange termijn is nieuwbouw noodzakelijk, dat weet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

L1nt schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:28:
[...]

In Duitsland en Spanje gaat dat net zo. Alleen heb je daar alle 2e elftallen in de competities dus die kunnen wel gewoon degraderen en promoveren. Alleen mogen ze niet in de hoogste divisie meedraaien,

Als het trouwens zo gaat als in Spanje en Duitsland eindigen Jong Ajax en Jong Twente ergens in de middemoot dus hoeven we ons geen echte zorgen te maken.
In Duitsland kunnen de reserveteams van clubs nooit een divisie direct onder de "hoofdclub" spelen. Bayern II kan hooguit in de 3. Bundesliga komen te spelen (daar spelen nu Dortmund II en Stuttgart II).
De publieke belangstelling voor reserveteams is wel lager dan bij gewone teams. SV Meppen speelt regionalliga (4e niveau) bij oa. Wolfsburg II, Hamburger SV II, St Pauli II en Werder Bremen II.
HSV II trekt gemiddeld 300 toeschouwers per thuiswedstrijd, Wolfsburg II zit rond de 170, Werder II rond de 500 en St Pauli II rond de 280.
De "normale" clubs als Kiel en Meppen trekken resp 3600 en 1400 toeschouwers gemiddeld.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

tweaker2010 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:16:
[...]

Wat is je probleem? Er waar lees jij dat de Rotterdammer niet wil investeren in 'hun' stadion?
Renovatie is dan misschien goedkoper, het gaat dan nog steeds om een bedrag van 117 miljoen wat opgehoest moet worden door de gemeenschap. En op de lange termijn is nieuwbouw noodzakelijk, dat weet iedereen.
http://reddekuip.nl/
http://reddekuip.nl/ons-initiatief/
http://reddekuip.nl/plan/
http://reddekuip.nl/10-misverstanden/
http://reddekuip.nl/wie-zijn-wij/
http://www.defeijenoorder...e-kuip-verdient-een-kans/
www.feyenoordforum.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=655

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 29-05-2013 19:40 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ja Red de Kuip, leuk dat ze het geprobeerd hebben maar die presentatie van gisteren was waardeloos. Zo tenenkrommend slecht...

Hoe pijnlijk ook, Feyenoord is toe aan een nieuw stadion. Ik ben geen supporter van de Kuip maar van Feyenoord. Als blijkt dat een nieuw stadion noodzakelijk is so be it. Neemt niet weg dat in mijn ogen de Kuip één van de mooiste stadions ter wereld is hoor. De sfeer die daar hangt is subliem en zit tegen het Engelse aan. Hopelijk kunnen ze dat behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik niet. De EU gaat zich er nog over buigen en dan horen we wel of het terecht is of niet. Bij PSV hebben ze het zelf verpest door geen onderzoek te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

tweaker2010 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:16:
[...]

Renovatie is problemen verschuiven. Over 20 jaar wil nog steeds niemand uit de Kuip vertrekken en kun je weer 117 miljoen ophoesten. Ergste van alles is nog dat die 117 miljoen niet eens vaststaat. RdK wist dat wel mooi te vertellen iedere keer maar uit de presentatie van gisteren bleek dat dit helemaal niet het geval is. Ben je mooi klaar mee dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, renovatie is leuk voor de korte termijn, maar op de lange termijn is het goedkoop duurkoop denk ik:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:22:
[...]

Ik zou het ook wel mooi vinden als de beloftencompetitie wordt opgedoekt en ze iets meer als zelfstandig team worden gezien. Daarbij instromend in de top van het amateurvoetbal, naar gelang het niveau. Maar wel met mogelijkheid tot degradatie en promotie (met uitzondering van de Eredivisie).

De regels over welke spelers mee mogen doen of niet, daar moet je toch wel uit kunnen komen.

Het zou voor mij de JL een stuk aantrekkelijker maken om naar te kijken. Bijvoorbeeld Viktor Fischer heeft vorig jaar in de beloften van Ajax gespeeld, die had ik toen graag in de JL zien spelen. Nu heb ik niks van hem gezien.

edit:
Die regels van minimaal zoveel contractspelers zouden wat mij betreft meteen wegmogen. Of je nu naar de eredivisie promoveert of niet, als je dat doet met alleen maar amateurs dan is dat toch ook geen probleem? Alleen op het moment dat al die amateurs ineens prof worden bij een andere club, dan heeft die club dus een probleem. Lijkt me redelijk zelfregulerend.
Wel een minimum aantal contractspelers maar geen maximum aantal. Gevolg is bijvoorbeeld dat Ajax meer dan 60 spelers onder contract heeft en Feyenoord 35. Laat die Jong elftallen mee doen met de JL en die verschillen zullen nog groter worden. Gaat Ajax langzaam lijken op Chelsea, zij het op Nederlandse schaal. Is dat wat de KNVB voor ogen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polthemol schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:43:
ik denk dat een hoop zich dan moeten inlezen in het handelen van foxx.

- dat hun kijkcijfers niets waren, kwam door de achterlijke tijden waarom alles gezet werd, een fenomeen waar ze in andere landen ook last van hadden. Samenvattingen op zaterdag gezet bv, samenvattingen van een dramatisch slecht niveau en ga maar door. Daar konden de JLploegen niets aan doen, maar ze kregen wel de gevolgen voor hun rekening.
- de belofteteams spelen niet voor promotie, ze hobbelen wat mee
- betaalde tvgelden ? Je weet dat de jlploegen afgelopen seizoen zelf betaalden voor de productiekosten ? (rond de 60 000 per club als ik het goed heb).
- de knvb straft slechte financieen af met *tromgeroffel* een boete (korten in beetje tvgelden wat overbleef na het gerotzooi van foxx). (dus geen geld hebben wordt beloond met nog minder geld krijgen).

Kortom: waarmee moet men blij zijn ? Je wordt eerst zo goed als kapot gemaakt door allerlei regelgeving en daarna krijg je een paar euro waar je nog dankbaar voor zou moeten zijn ook.

Kortom: de bankrekening van foxx gaat er hoofdzakelijk van profiteren.

Wat heeft ajax nu (als voorbeeld): ze hebben het RJOsysteem waarvoor je geld krijgt en wat een totaal afgeschermde opleiding oplevert, een systeem waar geen enkele JLploeg ook maar van hoeft te dromen om eraan te kunnen meedoen (VVV wil bv. ook weer samengaan met PSV). Jeugdopleidingen van JLploegen kun je dus afschrijven omdat ze gewoon niet kunnen concurreren meer op deze manier. Vervolgens moeten de grote ploegen ook nog meedoen met een opleidingsteam in een reguliere competitie, na druk van een tvmaatschappij. Dat zijn geen experimenten die gezond of doordacht zijn. Het is een gekunsteld systeem en de financiele voordelen voor de ploegen zelf zijn van de categorie "pitty fuck" :)
De KNVB is in mijn ogen inderdaad gezwicht voor het geld in plaats van vast te houden aan het ingezette lange termijn beleid wat goed is voor het Nederlandse voetbal als geheel. Murdoch koopt domweg de ploegen in de JL met wat pecunia. De nood daar is zo hoog dat die elke strohalm aangrijpen. Ook al zitten daar op termijn negatieve gevolgen aan vast.

Wat de KNVB moet uitonderhandelem met Murdoch zijn die zogenaamde parachute gelden die het Engelse systeem wel heeft. Dat kan de KNVB nog iets herstellen van het lange termijn beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 08:52
tweaker2010 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:16:
Inderdaad, renovatie is leuk voor de korte termijn, maar op de lange termijn is het goedkoop duurkoop denk ik:

[video]
Aannemers hebben weinig werk en maken misbruik van de emoties van de supporters om werk te scoren. De Kuip onherkenbaar toetakelen, dat is lekker respectvol. En dan over 10 jaar weer deze discussie, als voor die tijd het stadion die beslissing niet zelf heeft genomen door deels in te storten. Ik ben blij als de kogel straks door de kerk is. De bouwers van de Kuip hadden dezelfde weerstand als de bouwers van de nieuwe Kuip. Hopelijk toont Rotterdam weer durf en ambitie, dat heeft ons bijna 80 mooie jaren gebracht.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 02:53:
[...]

Aannemers hebben weinig werk en maken misbruik van de emoties van de supporters om werk te scoren. De Kuip onherkenbaar toetakelen, dat is lekker respectvol. En dan over 10 jaar weer deze discussie, als voor die tijd het stadion die beslissing niet zelf heeft genomen door deels in te storten. Ik ben blij als de kogel straks door de kerk is. De bouwers van de Kuip hadden dezelfde weerstand als de bouwers van de nieuwe Kuip. Hopelijk toont Rotterdam weer durf en ambitie, dat heeft ons bijna 80 mooie jaren gebracht.
De enige redenen waarom persoonlijk ik tegen ben:
  • wie betaalt dat dan?
  • wat gebeurt er met het historisch architectonisch erfgoed, wordt het tegen de vlakte gegooid om er huizen of kantoren te bouwen. Het is immers een monument. geen verschrikkelijke verbouwingen, beter nog, herstel het terug naar oorspronkelijke staat (zie ook het lot van het Olympisch stadion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik denk dat de oude kuip tegen de vlakte zal moeten omdat het zonder voetbal niet meer rendabel te exploiteren is. En nog belangrijker, met de opbrengst van de grond kunnen de plannen gefinancieerd worden. Beetje vergelijkbaar met Ajax, waar de opbrengsten van De Meer zijn gebouwd om De Toekomst te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:43:
[...]

• wie betaalt dat dan?
  • wat gebeurt er met het historisch architectonisch erfgoed, wordt het tegen de vlakte gegooid om er huizen of kantoren te bouwen. Het is immers een monument. geen verschrikkelijke verbouwingen, beter nog, herstel het terug naar oorspronkelijke staat (zie ook het lot van het Olympisch stadion)
ik zeg, dak eraf, rode stoeltjes terug ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
P.O. Box schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:55:
[...]
ik zeg, dak eraf, rode stoeltjes terug ! :)
ik zou daar ook wel voor zijn, maar dan? wie gaat dat exploiteren? het Olympisch Stadion is van zo'n schaal dat het goed bruikbaar is voor kleinschaligere evenementen, maar dat kan met De Kuip niet. Ik zie De Kuip niet zo snel een nieuwe bewoner krijgen en dan krijg je een heel mooi, maar ook heel groot en heel duur stadion dat leeg staat. Dan zal het waarschijnlijk vanzelf vervallen en zal het alsnog gesloopt worden. Want De Kuip is dan wel een monument, maar wel 'slechts' ene gemeentelijk monument en aangezien de gemeente Rotterdam achter de bouw van een nieuwe Kuip staat, zullen ze niet onwelwillend staan tegenover de sloop van de huidige Kuip.

Het is eeuwig zonde, maar na ruim 75 jaar is De Kuip niet meer bruikbaar voor zijn doel en is er naar mijn idee ook geen ander doel voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:54:
[...]

De KNVB is in mijn ogen inderdaad gezwicht voor het geld in plaats van vast te houden aan het ingezette lange termijn beleid wat goed is voor het Nederlandse voetbal als geheel. Murdoch koopt domweg de ploegen in de JL met wat pecunia. De nood daar is zo hoog dat die elke strohalm aangrijpen. Ook al zitten daar op termijn negatieve gevolgen aan vast.

Wat de KNVB moet uitonderhandelem met Murdoch zijn die zogenaamde parachute gelden die het Engelse systeem wel heeft. Dat kan de KNVB nog iets herstellen van het lange termijn beleid.
Wel grappig, de vergelijking maken met Chelsea terwijl die contracten juist er voor zijn om clubs als Chelsea te snel af te zijn. Een lullig jeugdcontractje != prof. contract.

Ik durf te wedden dat de vergoedingen in de top van de Hoofdklasse en in de Topklasse nog hoger zijn dan wat de spelers met een jeugdcontract krijgen.

Voordeel is wel dat je spelers met een toekomst vast kunt leggen zodat clubs als Chelsea ze niet kunnen wegkapen voor een paar ton aan opleidingsvergoedingen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:49:
[...]

Wel een minimum aantal contractspelers maar geen maximum aantal. Gevolg is bijvoorbeeld dat Ajax meer dan 60 spelers onder contract heeft en Feyenoord 35. Laat die Jong elftallen mee doen met de JL en die verschillen zullen nog groter worden. Gaat Ajax langzaam lijken op Chelsea, zij het op Nederlandse schaal. Is dat wat de KNVB voor ogen heeft?
Volgens mij baseer je dit op oude informatie. Ik heb net even geteld en dan kom ik op een selectie van 27 spelers en 9 spelers die verhuurd zijn. Bij Feyenoord is dat 26 en 6. Dat verschilt niet zo gek veel. 4 om precies te zijn en niet meer dan 25 zoals jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ramzzz schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:43:
[...]
  • wie betaalt dat dan?
Je aan de ene kant druk maken over de kosten en aan de andere kant het willen terug herstellen naar de oorspronkelijke staat (puur vanuit sentiment) wat ook kosten met zich meebrengt matcht niet met elkaar vind ik. Historisch erfgoed klinkt leuk, maar er moet naar de toekomst toe dan wel een invulling aan het oude stadion worden gegeven. Hieronder een impressie hoe beide stadions er evt uit zouden komen te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.architectenweb.nl/bin/news/253021.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Heeft iemand trouwens ervaring met het bezoeken van een Turkse competitiewedstrijd? Ik ben van plan eind september een weekje naar Istanbul te gaan en zou dan graag een wedstrijd bezoeken (club doet er niet toe). Heeft iemand een (betrouwbaar) webadres voor kaartjes of is dit iets wat je in Turkije probleemloos aan de stadionkassa regelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:41:
Heeft iemand trouwens ervaring met het bezoeken van een Turkse competitiewedstrijd? Ik ben van plan eind september een weekje naar Istanbul te gaan en zou dan graag een wedstrijd bezoeken (club doet er niet toe). Heeft iemand een (betrouwbaar) webadres voor kaartjes of is dit iets wat je in Turkije probleemloos aan de stadionkassa regelt?
ja... kun je gewoon aan de stadionkassa kopen...

ben bij Fenerbahce, Besiktas en Galatasaray (oude stadion) geweest...
Fenerbahce - Eskisehirspor
Besiktas - Kasimpasa
Galatasaray - Manisaspor
Fenerbahce had ik dag van tevoren kaartje gekocht bij een boekhandel aan de Istiklal Cadessi... Bij Besiktas kwam ik toevallig langs het stadion vlak voor de wedstrijd, heb gewoon bij de kassa kaartje gekocht... sterker nog, heel veel mensen kopen ter plekke een kaartje... seizoenkaarten is volgens mij niet echt iets turks... en ruim van tevoren kaartjes kopen ook niet (tenzij je toevallig net een topwedstrijd hebt)... bij Galatasaray ook gewoon aan de poort kaartjes gekocht... voor het kaartverkoop-hokje stond een vent ook kaartjes te verkopen.. die heb ik voor de zekerheid maar gewoon genegeerd :)

ik kan het je zeker aanraden.. het is heel apart en leuk om mee te maken... ik had gewoon de goedkoopste kaartjes, en dan sta je ook een beetje tussen de zingende menigte... erg leuk...

bij Galatasaray werd trouwens je portomonnee gecontroleerd... je mocht geen muntgeld meenemen het stadion in.. (blijkbaar zien de supporters het veld als een soort wensput ;)).... omdat ik toerist was mocht ik mijn portomonnee gevuld laten ;)
ik zie nergens parkeerplaatsen, of ben ik gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Bedankt voor de info, ik was ook van plan om voor de goedkoopste tickets te gaan, gaat me vooral om de sfeer en de rest is bijzaak. Zit er tussen de clubs nog veel verschil qua ambiance, voor het geval ik het geluk heb dat er 2 of zelfs 3 thuis spelen.

Wat betreft de parkeerplaatsen bij de nieuwe kuip, waarschijnlijk is ondergronds de goedkoopste oplossing?

[ Voor 18% gewijzigd door Sempy op 30-05-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:02:
Bedankt voor de info, ik was ook van plan om voor de goedkoopste tickets te gaan, gaat me vooral om de sfeer en de rest is bijzaak. Zit er tussen de clubs nog veel verschil qua ambiance, voor het geval ik het geluk heb dat er 2 of zelfs 3 thuis spelen. ;)
ik was 2 weken in istanbul, daarom kon ik alle 3 de club bezoeken.. (istanbul BB en kasimpasa komen ook nog uit Istanbul, daar heb ik geen thuiswedstrijd van bezocht... )

de sfeer is bij alledrie wel goed...
Fenerbahce had uiteindelijk de beste sfeer, maar dat was ook de enige ploeg die won (4-2), dus dat zal wel meetellen...
bij Galatasaray rommelde het toen heel erg... Rijkaard was net ontslagen... ze verloren 0-2 dus sfeer was minder... na de wedstrijd was wel een mooi anti-bestuur gezang van de harde kern die nog even in het stadion bleef... bij besiktas was het mooi om de passie van de supporters te zien... vooral toen bij een 1-1 stand in de blessuretijd een penalty werd gemist door Besiktas :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Voor wat betreft De Kuip. Het is me ook nog steeds niet duidelijk hoe ze bij renovatie om willen gaan met de bezetting van de tribunes tijdens de bouw. Zo'n renovatie gaat echt niet tijdens een zomerstopje. Het loopt altijd uit en het valt altijd tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3487712/cuenca-maanden-uit-de-roulatie-na-operatie.html
Het was te verwachten... wat een man van glas zeg!
Cuanca weer 4 maanden uit de roulatie. Ik mag toch hopen dat Ajax nu afscheid van hem neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Sempy schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:02:
Bedankt voor de info, ik was ook van plan om voor de goedkoopste tickets te gaan, gaat me vooral om de sfeer en de rest is bijzaak. Zit er tussen de clubs nog veel verschil qua ambiance, voor het geval ik het geluk heb dat er 2 of zelfs 3 thuis spelen.

Wat betreft de parkeerplaatsen bij de nieuwe kuip, waarschijnlijk is ondergronds de goedkoopste oplossing?
Als je zo'n masterplan maakt gaat parkeren vrijwel zeker ondergronds.

Om te beginnen, binnenstedelijk is het altijd woekeren met ruimte, grondprijs, dubbel grondgebruik, dus dat lijkt mij niet zo lastig.

[ Voor 103% gewijzigd door Ramzzz op 30-05-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Ramzzz schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:44:
Als je zo'n masterplan maakt gaat parkeren vrijwel zeker ondergronds.

Om te beginnen, binnenstedelijk is het altijd woekeren met ruimte, grondprijs, dubbel grondgebruik, dus dat lijkt mij niet zo lastig.
huuuu??? niet dat ik het niet met je eens ben, maar ik kan je reactie niet zo plaatsen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
D-e-n schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:09:
Voor wat betreft De Kuip. Het is me ook nog steeds niet duidelijk hoe ze bij renovatie om willen gaan met de bezetting van de tribunes tijdens de bouw. Zo'n renovatie gaat echt niet tijdens een zomerstopje. Het loopt altijd uit en het valt altijd tegen.
Als het om een renovatie gaat komt het erop neer dat ze altijd een gedeelte van het stadion tijdelijk afsluiten.
Mooi voorbeeld daarvan is het Velodrome in Marseille. Die dakconstructie die erop komt is echt imposant.
Afbeeldingslocatie: http://leblog.om.net/webcam_velodrome/velodrome.jpg?1369404197

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vlassie1980 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:56:
[...]
Als het om een renovatie gaat komt het erop neer dat ze altijd een gedeelte van het stadion tijdelijk afsluiten.
Mooi voorbeeld daarvan is het Velodrome in Marseille. Die dakconstructie die erop komt is echt imposant.
[afbeelding]
Mooi voorbeeld van weinig financieel voordeel bij renovatie. 273 miljoen, terwijl nieuwbouw 300 miljoen kost.
De kosten worden geschat op 273 miljoen euro. Ondanks die mega-investering blijft het Stade de France, dat in Parijs staat, overigens het grootste voetbalstadion van Frankrijk. In die arena is plek voor 80.000 fans. Het toekomstige Stade Vélodrome kan 67.000 voetballiefhebbers herbergen.
Stade Vélodrome werd in 1937 geopend en al twee keer eerder flink onder handen genomen. In 1984 en 1998 kreeg de voetbaltempel een facelift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:43
27 miljoen is een aardige smak geld hoor. Als je dat kan besparen moet je het doen, zeker nu. 27 miljoen extra uitgeven is een forse investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

JanW schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:53:
27 miljoen is een aardige smak geld hoor. Als je dat kan besparen moet je het doen, zeker nu. 27 miljoen extra uitgeven is een forse investering.
27 miljoen valt mee gezien het totaalbedrag. Op de lange termijn verdien je dat zeker terug. Vergeet niet dat dit bij een oud stadion zeker niet de laatste renovatie zal zijn. (Stade Vélodrome werd in 1937 geopend en al twee keer eerder flink onder handen genomen. In 1984 en 1998 kreeg de voetbaltempel een facelift.)
Dus over 14 a 15 jaar moet er weer geld bij voor een nieuwe renovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12
Interresssante lijst http://www.guardian.co.uk...icture=409665148&index=32

De Argentijnen komen volgende jaar met Centurion? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Schijnbaar gaat De Bruyne naar Leverkusen in plaats van Dortmund. Dat opent de deuren voor Eriksen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Aghanim schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:49:
Schijnbaar gaat De Bruyne naar Leverkusen in plaats van Dortmund. Dat opent de deuren voor Eriksen :)
Dat zou mooi zijn. Dortmund heeft nog 30 miljoen te besteden, de helft richting Ajax lijkt me een goede deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 10:00
Mooi interview met en over De Boer.
http://eredivisielive.nl/...ie-van-frank-de-boer.html

Net gezien en is echt leuk gedaan en ik denk dat Ajax echt geluk heeft gehad met De Boer als trainer en dat ze de juiste keuze hebben gemaakt om hem 3 jaar geleden aan te stellen als hoofdtrainer, want het is echt een baas. En hij heeft ook nog eens een leuke dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jefrim schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:37:
Mooi interview met en over De Boer.
http://eredivisielive.nl/...ie-van-frank-de-boer.html

Net gezien en is echt leuk gedaan en ik denk dat Ajax echt geluk heeft gehad met De Boer als trainer en dat ze de juiste keuze hebben gemaakt om hem 3 jaar geleden aan te stellen als hoofdtrainer, want het is echt een baas. En hij heeft ook nog eens een leuke dochter.
Mooie docu ja, de Boer lijkt echt een geboren trainer. Ook zijn afsluitende opmerking vind ik mooi op de vraag of hij al weer met het 4e kampioenschap bezig is: "Wij zijn nooit bezig met het kampioenschap. Het kampioenschap moet een gevolg zijn van wat je doet."

Ik zou hem in de toekomst graag nog eens als bondscoach zien, als we een talentvolle lichting hebben. Hij zou best wel eens voor een verassing kunnen zorgen heb ik zo het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
kazuka schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:37:
[...]

Mooie docu ja, de Boer lijkt echt een geboren trainer. Ook zijn afsluitende opmerking vind ik mooi op de vraag of hij al weer met het 4e kampioenschap bezig is: "Wij zijn nooit bezig met het kampioenschap. Het kampioenschap moet een gevolg zijn van wat je doet."

Ik zou hem in de toekomst graag nog eens als bondscoach zien, als we een talentvolle lichting hebben. Hij zou best wel eens voor een verassing kunnen zorgen heb ik zo het gevoel.
Die hebben we vrij vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sjah schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:32:
[...]
Die hebben we vrij vaak.
Tja, wat is talentvol? De lichting van 1998 was naar mijn idee meer talentvol dan die van 2010 bijvoorbeeld, maar soms moet je ook geluk hebben. Er is meer voor nodig om iets te winnen dan alleen talent (zie ook Belgie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
[mijmermode]ja als die strafschoppenserie tegen Brazilie goed was afgelopen, was die generatie de Gouden Analen ingegaan, zonde. Ja , ik ben van mening dat je niet eens een wk-Finale moet winnen, je moet hem wel hálen. Kan er nog chagrijnig van worden. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:00:
[mijmermode]ja als die strafschoppenserie tegen Brazilie goed was afgelopen, was die generatie de Gouden Analen ingegaan, zonde. ;w
wat dacht je van dat scheidsrechters hun gele bril afzetten en een overduidelijke overtreding tegen Van Hooijdonk vlak voor tijd tot penalty bekronen? (niet dat we die raak hadden geschoten natuurlijk ;))

[ Voor 3% gewijzigd door P.O. Box op 31-05-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
In 1998 was Nederland zoooo goed. Stel je voor, Van Hooijdonk in bloedvorm als bankzitter. Breng hem 10 minuten voor tijd in het veld, slinger de bal voor de pot, en je hebt niet één (Kluivert) maar twee (!) uitzonderlijke koppers.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Aanvallend zat het wel goed in 2010, het verschil in verdediging is echt enorm :D

Numan, de Boer, Stam, Reiziger

vs.

Gio, Matthijsen, Heitinga, van der Wiel

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

KillaZ schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:24:
Aanvallend zat het wel goed in 2010, het verschil in verdediging is echt enorm :D

vs.

Nou ja, Numan vond ik niet bepaald beter dan Gio hoor. Verder kun je de Matthijsen van nu niet vergelijken met de Matthijsen van toen. Maar Heitinga en van der Wiel zijn idd geen toppers. Grote verschil was dat we deze keer een keeper hadden die wel het verschil maakte (Stekelenburg). En een dosis geluk tegen Brazilie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=188914
Alle voormalige seizoenkaarthouders van het failliete SC Veendam ontvingen afgelopen week een brief van FC Groningen. De Eredivisionist stelde voetbalfans op de hoogte dat het mogelijk is kaarten te kopen voor duels van FC Groningen, maar dat schoot veel supporters in het verkeerde keelgat. In een eerste reactie zei directeur Hans Nijland het niet zo goed te begrijpen; nu is hij wat bijgedraaid.
Volgens mij heb je dan toch wel een behoorlijke plaat voor je kop 8)7

Het kleine groepje wat bij zulke clubjes zit/zat is een stuk fanatieker dan menig toeschouwer bij grotere clubs. Die zijn net iets verloren wat ze erg dierbaar is en dan kom je met zo'n actie. Wat had je verwacht?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=188897

Meneer Fer is overal boos en voelt zich overal onbegrepen. Tijd dat die gozer eens met beide beentjes op de grond komt. Heeft 2 jaar niks gepresteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
tweaker2010 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:56:
[...]
Verder kun je de Matthijsen van nu niet vergelijken met de Matthijsen van toen.
Nee, maar de Matthijsen van toen kan je ook echt niet vergelijken met de De Boer van toen :|
De Boer was op dat moment één van de beste centrale verdedigers van de wereld, Matthijsen is de middelmaat van de Europese subtop nooit overschreden. En Stam was één van de degelijkste centrale verdedigers van de wereld, ook dat kan je lastig zeggen van Heitinga.

Numan en Gio is een beetje lood om oud ijzer, zelfde geldt voor Reiziger en Van der Wiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja,maar was het niet de verdediging die tegen Brazilie stond te slapen bij de 0-1 van Ronaldo... ? Geloof dat het een De Boertje -geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
KillaZ schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:24:

vs.

Gio was echt een goede speler/verdediger...
Leuke CV heeft die gast trouwens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gio is een Molukker, en had bijna als aanvoerder met die Cup gestaan. Dat hadden we over 30 jaar nog gehoord van de Molukse Gemeenschap.

Had ik er graag voor over gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sjah schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:33:
Gio is een Molukker, en had bijna als aanvoerder met die Cup gestaan. Dat hadden we over 30 jaar nog gehoord van de Molukse Gemeenschap.

Had ik er graag voor over gehad. :)
Wat maakt dat nu uit waar hij vandaan komt? Gio is gewoon in Rotterdam geboren hoor.
Afkomst is totaal niet relevant in deze discussie over zijn voetbalkwaliteiten.

Wel opvallend trouwens dat van Gaal nu al (na het WK dus) stopt met Oranje, getuigd ook van weinig lange termijn visie van de KNVB. Ben benieuwd wie zijn opvolger wordt... Koeman misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Uhm, mis ik iets, ligt afkomst als subject beladen? Bij mij niet, ik vind het zelfs interessant waar mensen vandaan komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Malki gesignaleerd op het terras van de kater in Enschede.
Zou het wat zijn voor fc Twente ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste voetbalinterland voor mensen met een prothese tussen Nederland en België is een beetje uit de hand gelopen: http://nieuws.vtm.be/binn...atch-andersvalide-duivels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:46:
De eerste voetbalinterland voor mensen met een prothese tussen Nederland en België is een beetje uit de hand gelopen: http://nieuws.vtm.be/binn...atch-andersvalide-duivels
Reageer
  • De scheids was zéker blind?
  • Ze staan al met 1 been in de finale ?
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:38

Quad

Doof

Het schijnt dat de spelers na het voorval de benen hebben genomen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:16
Idifix schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:58:
Malki gesignaleerd op het terras van de kater in Enschede.
Zou het wat zijn voor fc Twente ?
Lijkt me een betere spits voor Twente dan Castaignos en Bulykin.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruijff's seizoen bij Feyenoord: YouTube: Cruyff's Final Season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
http://www.nu.nl/sport/34...veren-jupiler-league.html

Katwijk haakt af als nieuwe Jupiler-ploeg, de speeldag blijft een heet hangijzer. Benieuwd of er nu PSV2 alsnog mag, of dat Twente2 pech heeft en er met 18 ploegen gestart gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Als de KNVB stug blijft vasthouden aan die zondag dan gaat er de komende jaren dus geen enkele zaterdag-amateur promoveren.

Ik heb verder niks met geloof, zolang ze mij maar niet lastigvallen, maar je kunt toch wel rekening met ze houden. Al die andere clubs hebben geen geloofsovertuiging waardoor ze perse op zondag moeten spelen dus waarom niet dan 1 of 2x per jaar op een andere dag spelen als je eigenlijk het liefst op zondag speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Betaald voetbal in NL betekent ook spelen op zondag en daar kan je moeilijk uitzonderingen voor bepaalde clubs op gaan maken. Immers met een beetje mazzel, periodetiteltje en a la GoAhead door de playoffs en Katwijk mag naar de eredivisie. Dan speel je het meerendeel van je wedstrijden op zondag. Of gaan ze dan promotie weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

In de Eredivisie worden ook voldoende wedstrijden op vrijdag en zaterdag gespeeld.

Een katwijk die aangeeft niet op zondag te willen spelen is makkelijker rekening mee te houden dan met een Vitesse of Ajax waarvan het stadion regelmatig voor andere dingen gebruikt wordt. Daar moeten ze niet alleen rekening houden met het evenement maar ook met de tijd die nodig is om op te bouwen en af te breken.

Bij Vitesse hebben we dat dit jaar nog mogen meemaken toen ze door waren in de beker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ze kunnen een verzoek indienen om alleen op zaterdag te spelen, maar geen eis. Dat is een belangrijk verschil: Katwijk zal ook bereid moeten zijn om zich aan te passen als dat nodig is. En als die bereidheid er niet is, dan kunnen ze het niet doen en is het beter voor alle partijen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
L1nt schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:08:
In de Eredivisie worden ook voldoende wedstrijden op vrijdag en zaterdag gespeeld.
Laatste 2 speelrondes zijn echter standaard op zondag en verder zit je met verplichte rustdagen van ploegen die Europees spelen en dan pas op zondag in actie hoeven te komen, tv-belangen, wensen van politie, etc. Zoals gambieter al aangeeft kan er hoogstens sprake zijn van een verzoek, maar een harde eis lijkt me onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:16
Prima hoor, graag of niet. Ben dan benieuwd of ze dan met 18 of 20 teams willen starten.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Sempy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:44:
[...]

Laatste 2 speelrondes zijn echter standaard op zondag en verder zit je met verplichte rustdagen van ploegen die Europees spelen en dan pas op zondag in actie hoeven te komen, tv-belangen, wensen van politie, etc. Zoals gambieter al aangeeft kan er hoogstens sprake zijn van een verzoek, maar een harde eis lijkt me onmogelijk.
Lekker verplaatsen naar zaterdag. Mits in die ronde de kampioen bekent word, zaterdag schaal uitreiken, zondag huldiging, maandag gewoon werken.

Daarnaast zal een Katwijk zo 123 niet in de Eredivisie komen omdat daar wel de strengere eisen gelden en daar kunnen ze voorlopig niet aan voldoen.

En natuurlijk kan een Katwijk voor die 2 wedstrijden zelf ook een uitzondering maken maar de overige 32-36 wedstrijden kan de rest ook beetje coulant zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Van Twitter;

Fred Rutten in vd Valk hotel in Hengelo! Op dit moment! #fctwente wie weet meer? #dtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:28

Koppensneller

winterrrrrr

Dennis Rommedahl is weer terug in Nederland! Heeft een contract voor 2 seizoenen getekend bij RKC :) Altijd van genoten toen 'ie nog bij Ajax speelde, ben benieuwd wat hij nog klaargespeeld krijgt in Waalwijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53
Sempy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:44:
Laatste 2 speelrondes zijn echter standaard op zondag
Vanaf volgend seizoen niet meer :(
De laatste ronde in de Eredivisie hebben we vastgesteld op zaterdag 3 mei. Alle wedstrijden starten dan om 18.45 uur.
http://www.knvb.nl/nieuws...nkalender-seizoen-2013-14

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
L1nt schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:45:

En natuurlijk kan een Katwijk voor die 2 wedstrijden zelf ook een uitzondering maken maar de overige 32-36 wedstrijden kan de rest ook beetje coulant zijn toch?
KNVB kan/wil geen harde garantie honoreren, dus dan is het einde verhaal voor Katwijk aangezien die geen water bij de wijn doet. Vrij logisch ook dat je niet dergelijke concessies doet, er zijn straks nog 37 teams en burgemeesters en een tv-producent die allemaal wensen hebben voor een speelschema en dan is het een vereiste dat iederen wat geeft en neemt. Wat mij betreft lekker PSV2 erbij gooien, minder gezeur, meer kwaliteit en naar de toekomst toe een stuk stabieler.
Ik denk een eenmalige uitzondering ivm Dodenherdenking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Koppensneller schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:00:
Dennis Rommedahl is weer terug in Nederland! Heeft een contract voor 2 seizoenen getekend bij RKC :) Altijd van genoten toen 'ie nog bij Ajax speelde, ben benieuwd wat hij nog klaargespeeld krijgt in Waalwijk!
Mooi dat ie terug is! Blijf het jammer vinden dat hij naar Griekenland vertrok, hij deed het best goed bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik ben benieuwd in hoeverre je nog wat aan hem hebt. Hij was toch een speler die het van zijn snelheid moet hebben en de vraag is in hoeverre die dat nog heeft op zijn 35e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik denk dat hij op de training van Peppen nog steeds voorbij loopt.

Maar goed, dat doet Suljemani ook..... :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
KillaZ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:34:
Ik denk dat hij op de training van Peppen nog steeds voorbij loopt.

Maar goed, dat doet Suljemani ook..... :+
Denk het niet, want Van Peppen is toch naar Roda? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Sempy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:33:
Ik ben benieuwd in hoeverre je nog wat aan hem hebt. Hij was toch een speler die het van zijn snelheid moet hebben en de vraag is in hoeverre die dat nog heeft op zijn 35e.
Natuurlijk een bak aan ervaring. Moet je ook niet onderschatten. In z'n eentje kan ie de kar niet trekken daar maar kan die jonkies wel het eea leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:47:
http://www.nu.nl/sport/34...veren-jupiler-league.html

Katwijk haakt af als nieuwe Jupiler-ploeg, de speeldag blijft een heet hangijzer. Benieuwd of er nu PSV2 alsnog mag, of dat Twente2 pech heeft en er met 18 ploegen gestart gaat worden.
Heeft ook met de snelle toetreding te maken. Ze willen een stabiele ploeg zijn in de topklasse en van daaruit verder groeien om uiteindelijk de overstap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
die moeten nu met 20 ploegen starten. Seizoenskaarten worden nu verkocht op basis van 19 wedstrijden, dan kun je het niet maken om na de inschrijving er opeens 17 van te maken (of je kunt weer geld gaan teruggeven naar je supporters).

Balen wel, weer een jeugdteam erbij met wat pech. Schiet lekker op op deze manier :/ Geef het nog een jaartje en we hebben de RJO in de JL zitten >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

polthemol schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:22:
Balen wel, weer een jeugdteam erbij met wat pech. Schiet lekker op op deze manier :/ Geef het nog een jaartje en we hebben de RJO in de JL zitten >.<
Dat is in ieder geval beter aan te gluren dan menig elftal wat nu ronddobbert in de JL. Om van het overgrote deel spelers nog maar te zwijgen. Persoonlijk vind ik het een aanwinst voor de JL en het zal mij in ieder geval als kijker aantrekken. Ik ben dit jaar zo'n tien keer naar de Graafschap thuis gaan kijken, alle keren vreselijk voetbal gezien, van beide kanten. Dan zijn de thuiswedstrijden van HSC '21 in de zondaghoofdklasse tig keer beter en leuker om naar te kijken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1 ... 115 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.