vroeger had je ook geen clubliefde hoor. Ik denk dat dat zwaar overschat wordt omdat het "vroegah" was. Van mijn eigen clubje hebben ze het er ook over, al die clubliefde van destijds, maar als ik de boeken erbij pak en zie hoeveel spelers ze van heinde en ver hebben weggekocht toen ze de eerste profclub werden ... Weinig liefde, veel geld.gambieter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:28:
Het probleem is dat jullie allemaal vanuit het clubbelang kijken, maar een speler kijkt naar naar het eigenbelang. Vroegah had je clubliefde, nu is het een werkgever-werknemer relatie, en daar zullen clubs zich aan aan moeten passen. En fans ook.
Beste manier om niveau aan de competitie te brengen is te kappen met alles af te schermen en te beschermen. Competitie open maken, ook zorgen dat er een haalbare lijn is tussen amateur / profklasse, enz.
Clubs dwingen om zich aan te passen, niet de kleinere clubs dwingen om te moeten vechten tegen een systeem ipv. in de competitie.
(want de clubs ala ajax / psv / twente klagen dan wel dat ze worden leeggekocht, maar da tis precies hetzelfde wat zij doen bij lagere clubs imo. Pot-ketelverhaal dus)
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien