[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.122 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:12

polthemol

Moderator General Chat
gambieter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:28:
Het probleem is dat jullie allemaal vanuit het clubbelang kijken, maar een speler kijkt naar naar het eigenbelang. Vroegah had je clubliefde, nu is het een werkgever-werknemer relatie, en daar zullen clubs zich aan aan moeten passen. En fans ook.
vroeger had je ook geen clubliefde hoor. Ik denk dat dat zwaar overschat wordt omdat het "vroegah" was. Van mijn eigen clubje hebben ze het er ook over, al die clubliefde van destijds, maar als ik de boeken erbij pak en zie hoeveel spelers ze van heinde en ver hebben weggekocht toen ze de eerste profclub werden ... Weinig liefde, veel geld.

Beste manier om niveau aan de competitie te brengen is te kappen met alles af te schermen en te beschermen. Competitie open maken, ook zorgen dat er een haalbare lijn is tussen amateur / profklasse, enz.
Clubs dwingen om zich aan te passen, niet de kleinere clubs dwingen om te moeten vechten tegen een systeem ipv. in de competitie.

(want de clubs ala ajax / psv / twente klagen dan wel dat ze worden leeggekocht, maar da tis precies hetzelfde wat zij doen bij lagere clubs imo. Pot-ketelverhaal dus)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 13:20

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:00:
[...]
Edit:
Op ad.nl staat overigens dat Mourinho aangedrongen zou hebben op de komst van van Ginkel. Zou die hem kennen?
Mourinho kijkt geen eredivisie of hooguit Ajax toen ze tegen Madrid moesten voor de CL. Dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hij van Ginkel ooit wel eens gezien heeft. Daarnaast neemt hij liever een paar portugese spelers mee of haalt hij spelers die al PL ervaring hebben. De enige link die ik kan bedenken is die tussen Vitesse en Chelsea, maar daar heeft Mourinho geen boodschap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
polthemol schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:31:
[...]
Beste manier om niveau aan de competitie te brengen is te kappen met alles af te schermen en te beschermen.
Dat is geen oplossing voor het probleem waar we het nu over hebben. Dat is leuk voor de amateurs die kunnen promoveren en voor de aanvulling van de eerste divisie maar verder niks. De successen in het verleden hadden volgens mij ook weinig te maken met hoe we dat organiseren. De eerste divisie was toen ook al gesloten.
gambieter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:28:
Het probleem is dat jullie allemaal vanuit het clubbelang kijken, maar een speler kijkt naar naar het eigenbelang.
Je haalt eigen belang en korte termijn belang door elkaar. Noem mij naast Seedorf en van Persie één vroeg vertrokken speler uit Nederland die er succes mee had. De laatste ging niet toevallig naar een club die er om bekend staat jonge spelers te halen en ook op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:46:
[...]

Dat is geen oplossing voor het probleem waar we het nu over hebben. Dat is leuk voor de amateurs die kunnen promoveren en voor de aanvulling van de eerste divisie maar verder niks. De successen in het verleden hadden volgens mij ook weinig te maken met hoe we dat organiseren. De eerste divisie was toen ook al gesloten.

[...]

Je haalt eigen belang en korte termijn belang door elkaar. Noem mij naast Seedorf en van Persie één vroeg vertrokken speler uit Nederland die er succes mee had. De laatste ging niet toevallig naar een club die er om bekend staat jonge spelers te halen en ook op te stellen.
tja dat is het probleem, je wilt een quick fix. No such thing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Dat zeg ik toch niet? Doorstroming gaat niks veranderen aan het feit dat topclubs geen spelers kunnen houden of kopen. Daarbij: de meeste talenten stromen door vanuit de jeugd van de profclubs zelf. Dat staat los van het amateurvoetbal. Ik vind die strikte scheiding ook niet zo'n groot issue eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:46:
Eigenbelang en kortetermijnbelang zijn hier synoniem. Ik moet wel lachen om Drenthe: die gaf tenminste eerlijk toe dat hij binnen is, en nu niets meer moet. Zonde van zijn capaciteiten, maar wel eerlijk.

Nederlandse clubs zullen iets moeten bieden waardoor het aantrekkelijker wordt om te blijven. Alleen zeggen "als je nog wat langer blijft ga je het daarna beter doen" werkt niet als iemand dat volgende seizoen geblesseerd kan raken of kan stoppen met de ontwikkeling.

Misschien moeten we het eens omdraaien. Zijn er recente voorbeelden van spelers die een paar seizoenen langer zijn blijven hangen en aanbiedingen van grote clubs afsloegen, en daarna de grote doorbraak elders hebben gemaakt? Een Stekelenburg heeft wat langer gewacht, om nou te zeggen dat die er beter van is geworden?

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 27-05-2013 15:57 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:52:
Dat zeg ik toch niet? Doorstroming gaat niks veranderen aan het feit dat topclubs geen spelers kunnen houden of kopen. Daarbij: de meeste talenten stromen door vanuit de jeugd van de profclubs zelf. Dat staat los van het amateurvoetbal. Ik vind die strikte scheiding ook niet zo'n groot issue eigenlijk
net wel. Het loont zich tegenworodig niet meer voor kleinere clubs haast om eigen spelers opt e leiden nog.

Ajax haalt een speler weg bij ado, ado haalt een nieuwe spits bij vvv, vvv haalt zich daarom een nieuwe spits bij fortuna en fortuna haalt zich bij EVV een nieuwe spits. 1 transfer resulteert in een waslijst transfers. Als het bij dat laatste stuk stagneert, ga je altijd minder kwaliteit krijgen, ook naar boven toe. Die execptionele spelers blijven wel komen, maar je hebt dan nu eerder of echt een topspeler of absoluut ongeschikt. Niet meer een speler die gewoon mwah is. Dat trekt je algehele niveau dan omlaag, want de klassieke topploegen worden relatief gezien veel steker dan de rest van de competitie, wat slecht is voor de competitie en uiteindelijk ook voor die topclubs (minder weerstand, iets met "train hard and fight easy, maar gevecht wordt nu veel te easy).

Het is uiteindelijk een soort pyramide waarmee we werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
De absolute topploegen waren in de goede tijden van het Nederlandse voetbal veel sterker dan nu en het verschil was veel groter.
gambieter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:55:
[...]
Misschien moeten we het eens omdraaien. Zijn er recente voorbeelden van spelers die een paar seizoenen langer zijn blijven hangen en aanbiedingen van grote clubs afsloegen, en daarna de grote doorbraak elders hebben gemaakt? Een Stekelenburg heeft wat langer gewacht, om nou te zeggen dat die er beter van is geworden?
Nu kom je met een keeper. Dat vind ik een beetje een zwaktebod. Dat zijn vaak toch wel uitzonderlijke gevallen. Zoveel belangstelling is er nooit voor Stekelenburg geweest en ik hoor zelden van keepers die op hun 17e of 18e worden weggeplukt uit Nederland.

Maar de stap die Strootman nu wellicht kan maken (volgens het gerucht) of de paar jaartjes die Verthongen heeft gewacht lijken me toch prima niet? Je komt gewoon anders binnen als er geld voor je is neergeteld.

[ Voor 78% gewijzigd door D-e-n op 27-05-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:13:
Nu kom je met een keeper. Dat vind ik een beetje een zwaktebod. Dat zijn vaak toch wel uitzonderlijke gevallen. Zoveel belangstelling is er nooit voor Stekelenburg geweest en ik hoor zelden van keepers die op hun 17e of 18e worden weggeplukt uit Nederland.

Maar de stap die Strootman nu wellicht kan maken (volgens het gerucht) of de paar jaartjes die Verthongen heeft gewacht lijken me toch prima niet? Je komt gewoon anders binnen als er geld voor je is neergeteld.
Ik kon me zo snel geen speler herinneren die lang was gebleven en daarna toch naar een grote competitie is gegaan :)

Is Strootman trouwens beter geworden van dat jaar PSV, of alleen maar gefrustreerder? En Verthongen is nu net een voorbeeld van een speler die naar een buitenlandse competitie ging om daar beter te worden, in dit geval de Nederlandse competitie. Volgens jullie redeneringen had hij langer in Belgie moeten blijven ;) . En waren er wel grote clubs die zich eerder voor Verthongen hebben gemeld?

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 27-05-2013 16:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
polthemol schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:08:
[...]

of net stoppen met bizarre salarissen en de competitie meer struggle geven. Eredivisie is zo afgeschermd als iets door de bond. Kleine clubs kunnen nauwelijks meer talenten opleiden want die worden weggeplukt nog voor je er ook maar iets mee kunt (zie ook de RJObullshit).

Nacompetitie: een sparta gaat nooit weerstand kunnen bieden met normaal voetbal in de nacompetitie tegen een eredivisieploeg, gewoon omdat ze een veel mindere selectie hebben doordat er geen geld is. Het tvgeld van de eredivisie is meer dan het jaarbudget van een JLploeg, wat wil je dan ;)
Als het Twente met een degelijk beleid lukt om aan te sluiten bij de top 3, waarom zou dat een andere club dan niet lukken? Ook Zwolle laat zien dat het mogelijk is om de stap van eerste naar eredivisie te maken, al is het natuurlijk wel even afwachten of dat volgend seizoen ook nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:28:
[...]
Is Strootman trouwens beter geworden van dat jaar PSV, of alleen maar gefrustreerder?
Ja. Hij is beter geworden denk ik. Maar belangrijker: hij heeft meer status. Hij komt straks bij de betreffende club binnen als speler die x miljoen kost, niet als één van de vele jonkies die ze relatief voor een prikkie kopen.
En Verthongen is nu net een voorbeeld van een speler die naar een buitenlandse competitie ging om daar beter te worden, in dit geval de Nederlandse competitie. Volgens jullie redeneringen had hij langer in Belgie moeten blijven ;) . En waren er wel grote clubs die zich eerder voor Verthongen hebben gemeld?
Verthongen heeft gekozen voor een competitie waar jeugd een kans krijgt. Ik weet verder niet wat het niveau van de clubs in België toen was en hoe het hem daar was vergaan. Ik weet wel dat hij bij vertrek naar Chelsea destijds nu niet een basisplek en een status bij The Spurs had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:41:
Verthongen heeft gekozen voor een competitie waar jeugd een kans krijgt. Ik weet verder niet wat het niveau van de clubs in België toen was en hoe het hem daar was vergaan. Ik weet wel dat hij bij vertrek naar Chelsea destijds nu niet een basisplek en een status bij The Spurs had.
Het gaat ook op voor al die Scandinaviers die hun kans grijpen in Nederland. Sommigen redden het, anderen niet. Vertonghen had trouwens geen basisplaats aan het begin, daar heeft hij ook voor moeten vechten. Maar dat moest Lloris ook, en die is Frans international.

Waar het uiteindelijk om gaat is dat je niet kunt voorspellen of het goed of slecht is als spelers naar zo'n grote club gaan. Sommigen redden het, anderen niet. Het is jammer voor de clubs waar ze vertrekken, maar die zitten net zo goed in een voedselketen waar zij weer andere clubs plunderen.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 27-05-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Maar kom op. Je kunt toch niet ontkennen dat de geleidelijke stap beter voor zijn ontwikkeling is dan gelijk op zijn 17e naar Chelsea om dan na diverse leenperiodes verkocht te worden?

Zo'n van Aanholt voetbalt nu gewoon bij Vitesse. Maar doet hij dat volgend jaar weer? Hij heeft niks te vertellen over zijn eigen toekomst. Bruma heeft twee jaar verloren. Die had nu als de Vrij of Indi in Oranje kunnen spelen. Die heeft echt niet minder talent.

België is wat dat betreft ook wel een goed voorbeeld: De Bruyne, Lukaku gaan van hot naar her. En dat zijn toch talentvolle voetballers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:05:
Maar kom op. Je kunt toch niet ontkennen dat de geleidelijke stap beter voor zijn ontwikkeling is dan gelijk op zijn 17e naar Chelsea om dan na diverse leenperiodes verkocht te worden?
De geleidelijke stap kan ook betekenen dat er nooit een grote club meer aanklopt. Soms moet je gewoon risico nemen, er zullen er altijd meer zijn die het niet redden, maar die hebben dan in ieder geval ervaring, een gevulde portemonnee en kunnen altijd nog terug naar mindere competities. Zie Babel bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Babel is uit de categorie spelers die het sowieso nooit tot een basisplek bij AC Milan of Chelsea hadden geschopt.

Maar zo'n Vilhena zou echt gek zijn als hij nu naar Italië was gegaan (wat kon volgens de geruchten). Voor een Eriksen lijkt het me nu ook een beter moment dan twee jaar terug. Hij is volwassener, ondanks de Nederlandse competitie staat hij denk ik wat stabieler op zijn benen.

En zelfs de categorie eronder: wat is Castaignos er nu echt meer opschoten? Hoeveel jaren salaris op Inter-niveau heeft hij? En wat had hij anders nu kunnen cashen bij een latere transfer?

Als een speler echt overtuigd is van zijn kwaliteiten wacht hij het juiste moment af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je kan ook de stap nemen naar bv Chelsea en daar uitgeleend worden naar een andere ploeg om zo ervaring te doen en toch van een grote club zijn.

Zie maar Chelsea: Courtois, de bruyne, lukaku, T. Hazard (broer van Eden) en als je goed genoeg bent dan speel je er gewoon: E. Hazard

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 27-05-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:24:
Babel is uit de categorie spelers die het sowieso nooit tot een basisplek bij AC Milan of Chelsea hadden geschopt.
Hoe weet jij dat nou? Als een matige speler als Emanuelson dat kan waarom hij niet? Het enige wat hij nodig had is het vertrouwen van een coach op zijn juist positie. Die kans heeft hij echter nooit gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:24:
Als een speler echt overtuigd is van zijn kwaliteiten wacht hij het juiste moment af.
En wie bepaalt wat het juiste moment is? Het is makkelijk praten om achteraf te zeggen dat het fout was, maar ze gaan niet met lege handen weg. Het is typisch Nederlands om weinig risico te nemen, maar dat betekent ook dat de kans mogelijk niet meer komt. Er zijn genoeg talenten die niet verder meer komen, dan kan je dat beter doen met een grote zak geld en een ervaring rijker dan zonder die zak geld en de twijfel of je wel de juiste beslissing had genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:05:
Bruma heeft twee jaar verloren. Die had nu als de Vrij of Indi in Oranje kunnen spelen. Die heeft echt niet minder talent.
Maar Bruma lijkt nu wel te gaan tekenen bij PSV. Bij een carriere via bijvoorbeeld NEC was hij nu wellicht ook bij PSV terecht gekomen, maar wel met een fiks minder forse bankrekening, geen ervaring in de top en belangrijker nog, een eeuwig gevoel de kans om bij de daadwerkelijke top te kunnen spelen te hebben laten liggen.

Mijn mening: Komt er een topclub? Gaan voor die kans! Zo'n kans komt misschien nooit weer. Ook is niet gezegd dat de kans voorbij laten gaan tot een hoger eindstation zal leiden.

Helemaal eens met gambieter dus, achteraf is het allemaal zo makkelijk. Soms slaagt een speler en soms niet. Het is allemaal lastig te voorspellen, en wie is een speler om het beter te weten dan een hele batterij scouts bij de club die hem graag zou aantrekken?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere voetbalkenner (jaja ik weet het iedereen vindt zich een kenner) weet toch dat voetbal gewoon arbitrair is en een kwestie van geluk en de juiste speler op het juiste moment bij het juiste team. Daaruit kan zich dan nog iets ontwikkelen, maar daar komt weer 100% mentaliteit bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kwam nog wel een goede foto tegen met het probleem in de Kuip. Dit is een foto van Feyenoord-PSV, uitverkocht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Cu4qqnal0QJkjG3Yg5cSFGJm/full.png

Door de veiligheidsmaatregelen heb je dus die vakken er omheen helemaal leeg, terwijl er allerlei mensen graag de pot zouden willen zien. Zonde toch.

Ik weet overigens niet waarom een deel van de ring links (en een beetje rechts) leeg zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 27-05-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:28

Player1S

Probably out in the dark

Daar zie je gelijk 1 van de redenen dat de meeste clubs het liefst geen uitsupporters willen en waarom ze het uitsupporters dus zo moeilijk maken

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.vi.nl/nieuws/241696/PSV-vindt-in-Argentinie-potentiele-nieuwe-rechtsback.htm
3 miljoen voor een rechtsback is een hoop geld. Is er nu echt geen goede Nederlandse verdediger te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hebben ze weer een DVD gekregen van de zaakwaarnemer van Hutchinson? :p

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
PWM schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:33:
Kwam nog wel een goede foto tegen met het probleem in de Kuip. Dit is een foto van Feyenoord-PSV, uitverkocht:

[afbeelding]

Door de veiligheidsmaatregelen heb je dus die vakken er omheen helemaal leeg, terwijl er allerlei mensen graag de pot zouden willen zien. Zonde toch.

Ik weet overigens niet waarom een deel van de ring links (en een beetje rechts) leeg zijn.
Heel jammer dit inderdaad. Maar hebben die lege plekken ook niet te maken met de maximum capaciteit? Volgens mij mag de Kuip nog maar maximaal 44.000 toeschouwers per wedstrijd ontvangen omdat ze anders bang zijn voor metaalmoeheid ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweaker2010 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:13:
http://www.vi.nl/nieuws/241696/PSV-vindt-in-Argentinie-potentiele-nieuwe-rechtsback.htm
3 miljoen voor een rechtsback is een hoop geld. Is er nu echt geen goede Nederlandse verdediger te vinden?
Wie dan? Bij Ajax is het Van Rhijn (toch?), bij Twente toch Rosales, bij Feyenoord zou ik het zo even niet weten. De spoeling is erg dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05
Janmaat ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oh ja :D . Maakt de spoeling niet dikker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Mwa.. Ik vind Janmaat een prima back, die het tot op heden in het NL 11tal ook redelijk doet.

Om de spoeling echt dikker te maken moet je Zeefuik omtrainen tot verdediger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nnoitra schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:40:
Mwa.. Ik vind Janmaat een prima back, die het tot op heden in het NL 11tal ook redelijk doet.

Om de spoeling echt dikker te maken moet je Zeefuik omtrainen tot verdediger :+
Ik zeg niets over de kwaliteiten van de spelers, alleen dat ze al bij de NL top spelen. Dan is PSV niet zo snel een stap vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:52
gambieter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:22:
[...]

Wie dan? Bij Ajax is het Van Rhijn (toch?), bij Twente toch Rosales, bij Feyenoord zou ik het zo even niet weten. De spoeling is erg dun.
Leerdam, nota bene een gratis jeugdinternational. Vitesse gaat waarschijnlijk niet door. In ieder geval is dat nog niet beklonken. Maarja, als je voor miljoenen een buitenlander kan halen doet PSV liever dat natuurlijk :+

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Vlassie1980 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:21:
[...]

Heel jammer dit inderdaad. Maar hebben die lege plekken ook niet te maken met de maximum capaciteit? Volgens mij mag de Kuip nog maar maximaal 44.000 toeschouwers per wedstrijd ontvangen omdat ze anders bang zijn voor metaalmoeheid ofzo?
Nee. Metaalmoeheid voorkom je op de ene zijde niet door een geheel andere zijde geheel leeg te laten. De Kuip zit dan ook nog regelmatig tot de nok toe vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
toolkist schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:35:
[...]

Als het Twente met een degelijk beleid lukt om aan te sluiten bij de top 3, waarom zou dat een andere club dan niet lukken? Ook Zwolle laat zien dat het mogelijk is om de stap van eerste naar eredivisie te maken, al is het natuurlijk wel even afwachten of dat volgend seizoen ook nog zo is.
hoe constant kunnen ze het ? :) Want nu zit twente zonder europees, az had bijna nacompetitie aan de broek zelfs.

Zwolle was 1 van de weinige ploegen uit de juup die financieel niet rockbottom zit, dus die konden nog wel wat proberen. Het budgetverschil is gewoon niet te negeren.
Heracles Almelo – begroting: 8,5 miljoen
Willem II – begroting: 8,1 miljoen
VVV-Venlo – begroting: 7,5 miljoen
PEC Zwolle – begroting: 7,1 miljoen
RKC Waalwijk – begroting: 4,9 miljoen

Dat is een factor 2 tot 3 maal groter dan de meeste ploegen waar ze tegen moeten spelen in de nacompetitie. Dat breekt je uiteindelijk vaker wel dan niet op :)

Anyways: Achilles en Katwijk komen erbij. Benieuwd, ziet eruit als 2 leuke awaydays erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Ginkel naar Chelsea? Je bent broodvoetballer of je bent het niet. Te stellen dat het niet slim is vanwege zijn sportieve ambities is misschien wel ietwat kort door de bocht. Per slot van rekening doet hij daar ervaringen op die hij niet zo snel in de eredivisie op zal doen. Die niemand hem nadien meer af neemt. Komt bij dat zijn bankrekening daar niet slechter van zal worden. Idem voor die van Vitesse.

En Bruma naar PSV? Tsja, of dat nu zo verstandig is van PSV. Vooralsnog heeft Bruma de laatste seizoenen niet bepaald veel laten zien. Qua niveau is hij de afgelopen seizoenen een de Rijck van PSV niet ontstegen. En mocht die de Rijck nu niet juist weg bij PSV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu.nl Eindelijk een bericht op Nu over de mogelijke uitbreiding van de Jupiler League wat hier al bekend was. Ik vind het wel verrassend dat er voor twee amateurclubs kennelijk toch geld beschikbaar is om daar betaald voetbal te organiseren, waar anderen failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik denk dat de KNVB de regels aangepast heeft zodat het wél past met de twee amateurs + beloftenteams.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38
De voorzitter van Achilles'29 was gisteren bij VI en zei dat de licentievoorwaarden zo zijn aangepast dat ze voor een bepaalde overgangsperiode met versoepelde voorwaarden (semi-profs) mogen werken. Ze hebben dan de tijd om succesvol door te groeien of weer terug te degraderen. Dit scheelt een slok op een borrel ten opzichte van de overige ploegen die gewoon aan 16 fullprofs vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:53:
Nu.nl Eindelijk een bericht op Nu over de mogelijke uitbreiding van de Jupiler League wat hier al bekend was. Ik vind het wel verrassend dat er voor twee amateurclubs kennelijk toch geld beschikbaar is om daar betaald voetbal te organiseren, waar anderen failliet gaan.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de onderstaande regel minder streng gaat worden voor de amateurclubs:
Eerste divisieclub verplicht is minimaal zestien contractspelers in dienst te hebben en die minimaal Wettelijk minimumloon te betalen.
Met alleen maar semi-profs kun je heel wat geld besparen op alleen al de loonkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Zal wat zijn als ineens Excelsior '31 (zaterdag topklasse) over 2 jaar in de JL speelt _O-

Overigens, heb hard moeten lachen om afgelopen vrijdag bij de VI, kantineheld kwam uit Rijssen (waar ik woon dus) en ik ken hem wel aardig. Echt een mafkees _O-

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
argro schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:20:
[...]
Maar Bruma lijkt nu wel te gaan tekenen bij PSV. Bij een carriere via bijvoorbeeld NEC was hij nu wellicht ook bij PSV terecht gekomen,
Bruma speelde bij Feyenoord, niet bij NEC. Groot verschil. Die had (a la De Vrij en Indi) zich daar prima in de kijker kunnen spelen.
Mijn mening: Komt er een topclub? Gaan voor die kans! Zo'n kans komt misschien nooit weer.
Je hebt kennelijk weinig vertrouwen in spelers. Moet een Vilhena nu maar naar Milan verkassen? Een kans op een grote club komt echt nog wel een keer hoor. Ja, je kan je been breken. Maar moet een speler zijn hele carrière plannen op die optie? Hef dan de competitie hier maar meteen op. Dan zijn Clasie, Indi, v Rhijn, Maher, v Ginkel, Vilhena, De Vrij meteen vertrokken.
Soms slaagt een speler en soms niet.
Wie is er dan tot nu toe geslaagd door jong naar Chelsea of Man City te verkassen? Waarom geloof je in de illusie die die clubs de spelers voorschotelen? Het is gewoon handel: we halen er vijf en hopen dat er eentje doorbreekt. En anders verkopen we ze alle vijf weer. Daar moet je je als speler niet voor laten misbruiken.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:07:
Je bent broodvoetballer of je bent het niet.
Het is dus een keuze. Maar als je er voor kiest om enkel broodvoetballer te zijn kun je in 99% van de gevallen de sportieve ambities maar even op een lager pitje zetten. Zelfs bij de spelers die met succes jong verkasten (van Persie, Seedorf) zat er wel degelijk een gedachte achter die verder ging dan veel brood op de plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:51:
[...]
Het is dus een keuze. Maar als je er voor kiest om enkel broodvoetballer te zijn kun je in 99% van de gevallen de sportieve ambities maar even op een lager pitje zetten. Zelfs bij de spelers die met succes jong verkasten (van Persie, Seedorf) zat er wel degelijk een gedachte achter die verder ging dan veel brood op de plank.
Overigens hebben van Persie en Seedorf niet gelijk voor de echte top gekozen. Sampdoria en Arsenal vallen daar niet onder wat mij betreft. Pas bij Man Utd voelt van Persie wekelijks de druk om te moeten scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Nnoitra schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:26:
[...]

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de onderstaande regel minder streng gaat worden voor de amateurclubs:

[...]

Met alleen maar semi-profs kun je heel wat geld besparen op alleen al de loonkosten.
idd, loonkosten zijn bij veel kleinere ploegen iets van 2/3de give or take van het geld wat ze kwijt zijn. Tikt wel hard aan als je parttimers hebt :) Wel zuur dat het voor een achilles ed. aangepast kan worden maar voor anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik vind het niet zuur, met een gezond beleid zou Achilles dus rustig de tijd hebben om zich te ontwikkelen naar het niveau van de Jupiler League. Nu kunnen ze meer inkomsten genereren, spaarpotje bouwen en investeren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Dit is voor clubs als Achilles ook de enige manier om de selectie in stand te houden en de stap naar Jupiler te maken. Daar zitten veel spelers bij die naast het voetbal ook een maatschappelijke carriere hebben die ze niet willen opgeven voor een onzeker avontuur en vaak ook een teruggang in inkomsten. Voor je het weet moet je een hele selectie van nul af aan opbouwen met als belangrijkste selectiecriteria de salariseis. met een paar seizoenen kan je nu naar een volwaardige profclub groeien.

[ Voor 12% gewijzigd door Sempy op 28-05-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
tweaker2010 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:59:
[...]
Overigens hebben van Persie en Seedorf niet gelijk voor de echte top gekozen. Sampdoria en Arsenal vallen daar niet onder wat mij betreft. Pas bij Man Utd voelt van Persie wekelijks de druk om te moeten scoren.
Arsenal toen nog wel wat meer, qua spelers wel in elk geval. Ze hebben nog CL-finale gehaald. Maar het is wel een club waar een filosofie achter zit als het op jonge spelers aankomt. Net als bij bijvoorbeeld Dortmund. Niks mis mee als Eriksen daarheen gaat.

En Ronaldo is bij Man Utd ook goed begeleid en gebracht. Nu is dat een supertalent dat het toch wel redt maar die was echt veel later tot wasdom gekomen als hij naar Chelsea of Man City was verkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Quad schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:10:
Ik vind het niet zuur, met een gezond beleid zou Achilles dus rustig de tijd hebben om zich te ontwikkelen naar het niveau van de Jupiler League. Nu kunnen ze meer inkomsten genereren, spaarpotje bouwen en investeren.
de eis is gewoon bezopen. Dat het voor achilles ed. nodig is, agree. Maar het laat ergens ook wel zien dat er wat te hoog wordt getilt aan die eisen. Imo moeten ze het loslaten. Stel op wat je wil, desnoods een compleet amateurelftal. Als jij daar de landstitel mee pakt, good for you :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Quad schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:30:
Zal wat zijn als ineens Excelsior '31 (zaterdag topklasse) over 2 jaar in de JL speelt _O-

Overigens, heb hard moeten lachen om afgelopen vrijdag bij de VI, kantineheld kwam uit Rijssen (waar ik woon dus) en ik ken hem wel aardig. Echt een mafkees _O-
Word helemaal grappig als Club A zegt enkel en alleen op zondag te willen spelen terwijl Excelsior '31 absoluut niet op zondag wil spelen. O-)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

D-e-n schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:16:
[...]

Arsenal toen nog wel wat meer, qua spelers wel in elk geval. Ze hebben nog CL-finale gehaald. Maar het is wel een club waar een filosofie achter zit als het op jonge spelers aankomt. Net als bij bijvoorbeeld Dortmund. Niks mis mee als Eriksen daarheen gaat.
True :) Van Persie speelde nog met Bergkamp en Henry, dat was een leuk trio.
En Ronaldo is bij Man Utd ook goed begeleid en gebracht. Nu is dat een supertalent dat het toch wel redt maar die was echt veel later tot wasdom gekomen als hij naar Chelsea of Man City was verkast.
Ronaldo is bij Sporting Lissabon gebracht ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

L1nt schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:42:
[...]

Word helemaal grappig als Club A zegt enkel en alleen op zondag te willen spelen terwijl Excelsior '31 absoluut niet op zondag wil spelen. O-)
Klopt, en zo zijn er meer clubs :9
Volgens mij zeiden ze er ook wat over bij VI, maar weet zo niet meer wat.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 28-05-2013 12:56 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 15:46

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik zoek een filmpje van supporters in van een bepaald land. Waarbij alle supporters in het stadion van boven naar beneden rennen. In het vak zelf.

Weet niet meer welke club dat is. Weet iemand wat ik bedoel?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre van Hooijdonk gaat samen met Lodewijks het beloftenelftal van Feyenoord trainen.

http://www.feyenoord.nl/p...30528_lodewijks_hooijdonk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wat ik me afvraag: kan een belofteteam dan ook promoveren naar de eredivisie wanneer het kampioen wordt van de Jupiler League? Kan me voorstellen dat dat ongewenste situaties (vanwege gezamelijke belangen) oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
DNA_Saint schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:29:
Ik zoek een filmpje van supporters in van een bepaald land. Waarbij alle supporters in het stadion van boven naar beneden rennen. In het vak zelf.

Weet niet meer welke club dat is. Weet iemand wat ik bedoel?
sargentinie is dat. Kom nu ook niet meer op de naam van die club, maar ik meende dat maradonna er gespeeld had of er tegenworodig iets mee te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:31:
Wat ik me afvraag: kan een belofteteam dan ook promoveren naar de eredivisie wanneer het kampioen wordt van de Jupiler League? Kan me voorstellen dat dat ongewenste situaties (vanwege gezamelijke belangen) oplevert.
Geen beloftenteams van clubs die al in de eredivisie spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:32:
[...]
Geen beloftenteams van clubs die al in de eredivisie spelen.
Wie promoveert er dan? Anders heeft het voor de beloftenteams ook weinig nut om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
tweaker2010 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:47:
[...]

Wie promoveert er dan? Anders heeft het voor de beloftenteams ook weinig nut om te winnen.
alleen de normale jlleague clubs kunnen promoveren.

Foxx wil graag wat ajaxfans aan het kijken krijgen naar de JL en hoopt op deze manier dus nieuw publiek te winnen (ajax en twentefans dus atm).

De 2de elftallen spelen om spek en bonen mee, wat meteen de waanzin van dit plan laat zien imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:49
Er zijn toch ook al buitenlandse competities waar beloftenteams meedraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:42

Vos

AFCA

rik86 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:55:
Er zijn toch ook al buitenlandse competities waar beloftenteams meedraaien?
Ja, o.a. Duitsland en Spanje. En vast wel meer.
tweaker2010 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:47:
[...]

Ze kunnen toch gewoon kampioen worden? Wat maakt het uit of ze kampioen worden van de beloftencompetitie of van de JL? Ook in de beloftencompetitie kan je niet promoveren?

[ Voor 45% gewijzigd door Vos op 28-05-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
polthemol schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:50:
[...]

alleen de normale jlleague clubs kunnen promoveren.

Foxx wil graag wat ajaxfans aan het kijken krijgen naar de JL en hoopt op deze manier dus nieuw publiek te winnen (ajax en twentefans dus atm).

De 2de elftallen spelen om spek en bonen mee, wat meteen de waanzin van dit plan laat zien imo :)
Waanzin vind ik een veel te groot woord. In Spanje werkt het prima, ik ben ook absoluut voorstander van Jong xxx toe te laten tot de Jupiler League. Liever beloftevolle spelers van een Jong elftal, dan kijken naar middelmatige voetballers van Almere City, RBC, AGOVV en dat soort clubs.

Punt is wel; het moet niet de overhand krijgen. Een club of 3/4 maximaal zou prima kunnen werken, lijkt me ook goed voor de ontwikkeling van onze talentvolle spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Is het ook niet zo dat veel clubs hun 2e elftal gebruiken als revalidatieteam. Dus de toppers uit het eerste raken gebleseerd maar voor ze met het 1e weer mee spelen moeten ze eerst wedstrijd ritme opdoen in het tweede. Lijkt me ook niet een gewenste situatie toch?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo kunnen de grote clubs bijna gaan bepalen wie er wel en niet promoveren. Want bij beloftenteams is het maar de vraag wie er opgesteld gaan worden, en krijg je veel eerder competitievervalsing. Dan moet je de beloftenteams behandelen als een aparte club, met een bepaalde selectie, en veranderingen mogen alleen maar in de transferperiode. Dus als je voor de beloften speelt ben je niet beschikbaar voor het eerste team, en andersom.

Oftewel: tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
TB1989 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:56:
[...]

Waanzin vind ik een veel te groot woord. In Spanje werkt het prima, ik ben ook absoluut voorstander van Jong xxx toe te laten tot de Jupiler League. Liever beloftevolle spelers van een Jong elftal, dan kijken naar middelmatige voetballers van Almere City, RBC, AGOVV en dat soort clubs.

Punt is wel; het moet niet de overhand krijgen. Een club of 3/4 maximaal zou prima kunnen werken, lijkt me ook goed voor de ontwikkeling van onze talentvolle spelers.
tb waarom moet agovv / rbc / almere "en dat soort clubs" gaan wijken voor wat spelers in opleiding van ajax ? Voetbal is entertainment, niets meer, niets minder. Ik wordt niet entertained door naar ajax te kijken of naar twente enz., maar wel door naar almere - fortuna te gaan :) Dus of het zo prima is ? Neu, er wordt van een andere groep fans iets afgenomen voor een onzinnig plan. Jong ajax heeft niets te zoeken in de juup, indien ze dat wel menen, dan schrijven ze zich maar om naar een apart team zodat ze ergens om spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Blijkbaar nog 3mln verschil tussen vraag en aanbod Ajax en Dortmund over Eriksen. Zal wel in orde komen lijkt me,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Lijkt me idd een makkelijk te overbruggen verschil tussen een 1e bod en de vraagprijs, ~13 miljoen is een nette prijs gezien zijn 1-jarige contract. Overmars moet nu even z'n gezicht in de plooi krijgen en kijken of er nog een bonus bij te ritselen valt. En dan als de donder naar Alkmaar om Maher op te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja, aan de andere kant weet Ajax ook wat Dortmund voor Gotse heeft gekregen. Ajax mag zo ook voor Maher de hoofdprijs dokken omdat AZ weet dat Ajax Eriksen verkocht heeft. In dat kader vind ik 15mln een nette prijs. Een behoorlijk doorverkoop percentage mag overigens ook aangezien Ajax spelers regel stug bij de top belanden via een tussenstation. Zo zullen Vertonghen en Suarez ook een veelvoud opleveren van waar Ajax ze voor verkocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

gambieter schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:59:
Zo kunnen de grote clubs bijna gaan bepalen wie er wel en niet promoveren. Want bij beloftenteams is het maar de vraag wie er opgesteld gaan worden, en krijg je veel eerder competitievervalsing. Dan moet je de beloftenteams behandelen als een aparte club, met een bepaalde selectie, en veranderingen mogen alleen maar in de transferperiode. Dus als je voor de beloften speelt ben je niet beschikbaar voor het eerste team, en andersom.

Oftewel: tegen.
Tja, toen Excelsior nog in de Eredivisie speelde, zaten daar ook genoeg spelers van Feyenoord tussen, dus dan nog blijft het een grijs gebied met spelers die belangen hebben bij hun eigen (en dus een andere) club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweaker2010 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:32:
Tja, toen Excelsior nog in de Eredivisie speelde, zaten daar ook genoeg spelers van Feyenoord tussen, dus dan nog blijft het een grijs gebied met spelers die belangen hebben bij hun eigen (en dus een andere) club.
Maar die konden niet opeens voor Feyenoord gaan spelen, die moesten daar echt een half- of heel seizoen spelen. Ik heb er niet zo een probleem mee als de jonge teams als echt apart worden gezien, wel als ze gewoon verbonden zijn met het eerste team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Hoe zit dat in Spanje dan? Als Messi ritme op wil doen, kan dat dan in Barcelona 2? Volgens mij niet. En zo niet: dat betekent dat Messi nergens ritme op kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
gambieter schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:36:
[...]

Maar die konden niet opeens voor Feyenoord gaan spelen, die moesten daar echt een half- of heel seizoen spelen. Ik heb er niet zo een probleem mee als de jonge teams als echt apart worden gezien, wel als ze gewoon verbonden zijn met het eerste team.
agree. Lekker als je als almere tegen Jong Ajax in de laatste wedstrijd van de periode moet voetballen voor de periodetitel en je krijgt een Eriksen / Hoessen / Finbogasson tegenover je op het veld, omdat de boer ze terug wedstrijdfit wil krijgen. Ik hoop dat ze er regels op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
polthemol schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:49:
[...]

agree. Lekker als je als almere tegen Jong Ajax in de laatste wedstrijd van de periode moet voetballen voor de periodetitel en je krijgt een Eriksen / Hoessen / Finbogasson tegenover je op het veld, omdat de boer ze terug wedstrijdfit wil krijgen. Ik hoop dat ze er regels op maken.
Finbogasson? dat is nog eens een primeur! :P

Regels moeten nog exact uitgewerkt worden, maar las verleden week ergens dat spelers niet in dezelfde ronde voor 2 teams uit mogen komen en dat er na een x-aantal wedstrijden in Ajax1 geen mogelijkheid is om in Ajax2 te voetballen. Er is dus eerder een nadeel door beperking van de inzet van wisselspelers en revalidatiemogelijkheden dan een eventueel voordeel door zogenaamd bevriende ploegen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
humz ik was het me net aan het bedenken idd ;P De Boer dacht dat dat een perfecte aankoop was voor in de JL >)

x-aantal wedstrijden is ook onzin, gewoon niet imo. Het was toch opleiding ? Dan moet ajax maar kiezen (ze hebben toch hun prachtige RJO wat zo goed was ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Dan moet je het hele principe van beloftenteams van tafel vegen als het puur gescheiden selecties moeten zijn, dan is het voor Ajax voordeliger om wat meer spelers te verhuren en een deel van de salarissen terug te verdienen ipv allerlei extra kosten als stadionhuur te maken. Met de rest in de beloftencompetitie zodat je bij blessures gewoon je 3e/4e keuze kan opstellen en niet opeens met de keeper van de B1 in de basis staat.

Uiteindelijk was het de Jupiler die ploegen tekort had en die omwille van de tv-gelden liever beloftenteams dan topklasse-ploegen wilde, dan is het ook coulantie bij de uitwisselingsregels aangezien beloftenteams niet meedelen bij de tv-gelden en niet meedoen voor promotieplekken.

[ Voor 11% gewijzigd door Sempy op 28-05-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sempy schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:10:
Dan moet je het hele principe van beloftenteams van tafel vegen als het puur gescheiden selecties moeten zijn
Ik vind het dan ook een slecht idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

polthemol schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:49:
[...]

Gaat niet gebeuren.

Om te beginnen spelen Jong Twente en Jong Ajax voor spek en bonen mee. Geen titel, geen periodetitel, geen playoffs, geen degradatie (al zou ik de laagst geplaatst Jong [club] laten degraderen naar de reservecompetitie en de kampioen van de reservecompetitie laten promoveren naar de Jupiler League).
In theorie zou dus #3 "kampioen" kunnen worden en promoveren

Tevens mag je maar 3 dispensatiespelers opstellen. Rest moet onder 21 of 23 (weet even niet meer welke het was).
En als je 15 wedstrijden gespeeld hebt in het eerste mag je ook niet meer meedoen. Revalidaties kan dus ook niet meer later in het seizoen. Of dan geld de dispensatie misschien ook :X

Persoonlijk zou ik 2 of 4 topklasse teams laten promoveren tegen versoepelde eisen. Deze eisen meteen ook laten gelden voor rest Jupiler League. Wil je promoveren naar de Eredivisie krijg je 1 jaar dispensatie en dan gelden de huidige regels. Dus of aanpassen of na 1 jaar (verplicht) degraderen.

Alle 2e elftallen laat je instromen in de topklasse en kunnen ofwel verder weg zakken of promoveren tot max Jupiler League, net zoals in bv Duitsland of Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Sempy schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:10:
Dan moet je het hele principe van beloftenteams van tafel vegen als het puur gescheiden selecties moeten zijn, dan is het voor Ajax voordeliger om wat meer spelers te verhuren en een deel van de salarissen terug te verdienen ipv allerlei extra kosten als stadionhuur te maken. Met de rest in de beloftencompetitie zodat je bij blessures gewoon je 3e/4e keuze kan opstellen en niet opeens met de keeper van de B1 in de basis staat.

Uiteindelijk was het de Jupiler die ploegen tekort had en die omwille van de tv-gelden liever beloftenteams dan topklasse-ploegen wilde, dan is het ook coulantie bij de uitwisselingsregels aangezien beloftenteams niet meedelen bij de tv-gelden en niet meedoen voor promotieplekken.
how sempy, mijn bronnen over die vergadering zijn nog vrij aardig te noemen en daar was 0,0 echte instemming. Er was niets te onderhandelen of om over akkoord te gaan, er stond een mes op hun keel.
Ajax hoeft dus 0,0 coulantie te verwachten, want daar hebben ze 0,0 recht op. (schrap foxx en er is geen JLploeg die jong ajax in de jl wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nee, we moeten lekker doorgaan met JL zoals deze nu is.... Wat een gezeik zeg, en dat om een competitie die op sterven na dood is en weinig tot geen belangstelling geniet. Steeds vaker gaan de clubs in die competitie failliet. Nu is er een pilot (!!!) met wat extra inbreng en die mede tot stand gekomen door een tv-contract. Dergelijke contracten hebben in het buitenland al een hoop geld opgeleverd, maar in Nederland kan men er alleen maar negatief over doen. Het idee is al verkettert voordat het überhaupt is uitgeprobeerd. Alle veranderingen zijn bij voorbaat al slecht, typisch Nederlands. Wat een boer niet kent dat vreet ie niet, maar als alles bij het oude blijft is het ook niet goed. Laat dit experiment lekker uitgeprobeerd worden, als het niks is dan zijn er wellicht andere opties die voortkomen uit het leerproces.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Han schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:51:
Nee, we moeten lekker doorgaan met JL zoals deze nu is.... Wat een gezeik zeg, en dat om een competitie die op sterven na dood is en weinig tot geen belangstelling geniet. Steeds vaker gaan de clubs in die competitie failliet en dalen het aantal bezoekers ieder jaar. Nu is er een pilot (!!!) met wat extra inbreng en die mede tot stand gekomen door een tv-contract. Dergelijke contracten hebben in het buitenland al een hoop geld opgeleverd, maar in Nederland kan men er alleen maar negatief over doen. Het idee is al verkettert voordat het überhaupt is uitgeprobeerd. Alle veranderingen zijn bij voorbaat al slecht, typisch Nederlands. Wat een boer niet kent dat vreet ie niet, maar als alles bij het oude blijft is het ook niet goed. Laat dit experiment lekker uitgeprobeerd worden, als het niks is dan zijn er wellicht andere opties die voortkomen uit het leerproces.
Zoals ik al zei, aangepast eisen voor Achilles '29 en VV Katwijk laten gelden voor alle clubs. Diegene die wel geld hebben en Eredivisie ambities (VVV, Graafschap, Sparta, Volendam) die gaan wel met fullprofs werken maar een FC Emmen wat het geld eigenlijk niet heeft zal gelijk de kans grijpen om zo de kosten te verlagen.

Op die manier kun je de boel al aardig gezond maken (clubs die stug boven hun stand blijven leven uitgezonderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Nee, we moeten lekker doorgaan met JL zoals deze nu is.... Wat een gezeik zeg, en dat om een competitie die op sterven na dood is en weinig tot geen belangstelling geniet. Steeds vaker gaan de clubs in die competitie failliet. Nu is er een pilot (!!!) met wat extra inbreng en die mede tot stand gekomen door een tv-contract. Dergelijke contracten hebben in het buitenland al een hoop geld opgeleverd, maar in Nederland kan men er alleen maar negatief over doen. Het idee is al verkettert voordat het überhaupt is uitgeprobeerd. Alle veranderingen zijn bij voorbaat al slecht, typisch Nederlands. Wat een boer niet kent dat vreet ie niet, maar als alles bij het oude blijft is het ook niet goed. Laat dit experiment lekker uitgeprobeerd worden, als het niks is dan zijn er wellicht andere opties die voortkomen uit het leerproces.
bullshit han. Er zijn tig jaren al voorstellen gedaan richting de bond om zaken aan te passen. Niets kon, alles was goed, enz. enz. Nu opeens een foxxnews eisen begint te stellen gaat de KNVB overstag en kan het opeens wel. Dat is bezopen.

De weinige tot geen belangstelling: in vergelijking met wat ? Met een feyenoord of ajax ? Kan goed zijn, maar vergeet niet: het is entertainment en er zijn ook mensen die geen behoefte hebben aan het eredivisiecircus. Een gemiddelde JLploeg trekt meer publiek dan een gemiddelde schouwburg, dus op sterven na dood is nogal overtrokken.

het contract levert trouwens zo goed als niets op ter info. Dus ze moeten wiebelen met hun experiment. Fans zitten niet te wachten op experimenten, clubs evenmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Laat dit experiment lekker uitgeprobeerd worden, als het niks is dan zijn er wellicht andere opties die voortkomen uit het leerproces.
Dat is nu typisch veranderingen doordrukken omdat je verandering wil, niet omdat de plannen goed zijn of goed doordacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
L1nt schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:54:
[...]

Zoals ik al zei, aangepast eisen voor Achilles '29 en VV Katwijk laten gelden voor alle clubs. Diegene die wel geld hebben en Eredivisie ambities (VVV, Graafschap, Sparta, Volendam) die gaan wel met fullprofs werken maar een FC Emmen wat het geld eigenlijk niet heeft zal gelijk de kans grijpen om zo de kosten te verlagen.

Op die manier kun je de boel al aardig gezond maken (clubs die stug boven hun stand blijven leven uitgezonderd).
Misschien flauw, maar gelden de aangepaste eisen niet al voor iedereen?
Als ik het goed begrijp is de eis namelijk dat nieuwe clubs in de jupiler league niet gelijk aan de oude eisen moeten voldoen, maar een paar jaar krijgen om daar aan te kunnen voldoen. Alle andere clubs zitten als langer in de jupiler league en hebben dus niet meer het recht op die overgangsfase, want die zijn al lang opgezet als professionele club ipv een amateurvereniging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

gambieter schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:01:
[...]
Dat is nu typisch veranderingen doordrukken omdat je verandering wil, niet omdat de plannen goed zijn of goed doordacht.
Stilstand is achteruitgang, dan kun je net zo goed de hele Jupiler Ligue opheffen of wachten tot er nog meer clubs failliet gaan. Ik denk dat het goed is dat er vernieuwing plaatsvind, hopelijk zorgt dat voor meer kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
die oude eisen zijn net het probleem. Dat zijn eisen die uit de tijd stammen dat het maar niet op kon. Clubs worstelen daar nu mee en geven al een paar jaar aan dat er bij hun profs ook meer de tendens aan het groeien is naar parttime topsporter zijn. Die mogelijkheid kunnen ze echter maar zeer beperkt bieden gezien die regelgeving. Resultaat is dat ze niet alleen kaalgeplukt worden door eredivisie, maar dat ze ook grote moeite hebben om spelers weg te halen bij zelfs topklasse (Daar kan het namelijk wel).

De goede oplossing zou zijn: geen contracteisen. Stel op wat je wil opstellen, als die speler maar minimaal een jaar voor jouw club uit komt tenzij hij zich op de transferperiode laat omschrijven :)

@tweaker: die voorstellen zijn er al geweest, al diverse jaren zelfs om zaken aan te passen (oa. speeldag) maar dat mocht niet / kon niet. Topklasse laten promoveren, kon niet vanwege regelgeving. Fox goot een miserabel zakje centen op tafel en eist dat jong ajax meespeelt en opeens kan alles wel ? Dat zijn geen experimenten meer te noemen, zo maak je je voetbal net gewoon kapot.

[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 28-05-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47
Aghanim schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:19:
Blijkbaar nog 3mln verschil tussen vraag en aanbod Ajax en Dortmund over Eriksen. Zal wel in orde komen lijkt me,
Interessant! Heb je een bron?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweaker2010 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:05:
Stilstand is achteruitgang, dan kun je net zo goed de hele Jupiler Ligue opheffen of wachten tot er nog meer clubs failliet gaan. Ik denk dat het goed is dat er vernieuwing plaatsvind, hopelijk zorgt dat voor meer kijkers.
Nee, dat betekent dat je bij het maken van plannen rekening moet houden met de problemen en ze waar mogelijk voorkomen, ipv het er door rammen en zeggen "we passen het wel aan als het niet werkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Coocoocachoo schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:03:
[...]

Misschien flauw, maar gelden de aangepaste eisen niet al voor iedereen?
Als ik het goed begrijp is de eis namelijk dat nieuwe clubs in de jupiler league niet gelijk aan de oude eisen moeten voldoen, maar een paar jaar krijgen om daar aan te kunnen voldoen. Alle andere clubs zitten als langer in de jupiler league en hebben dus niet meer het recht op die overgangsfase, want die zijn al lang opgezet als professionele club ipv een amateurvereniging.
Nu krijg je paar jaar dispensatie. Afschaffen, niks dispensatie. Wil je met semi-profs werken ga je gang zolang je maar niet promoveert naar de Eredivisie. Daar krijg je 1 jaar respijt en dan moet je fullprofs aantrekken of vrijwillig degraderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
waarom perse profs ? Wat is het probleem als je een ploeg met alleen amateurs in de eredivisie hebt ? Als ze tot zo hoog komen doen ze iets goed waar andere clubs wat van kunnen leren ook nog :) (aannemelijker is dat zich dat scenario gewoon nooit gaat voordoen, dus eigenlij kis het een vorm van regulering die gewoon onzinnig is, je hebt er niets van te vrezen. Als het slecht is voor het niveau komen ze niet tot daar, zou het wel werken, dan heb je blijkbaar een verbetering ontdekt, ook mooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Railgunner schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:07:
[...]

Interessant! Heb je een bron?
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polthemol schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:35:
[...]

how sempy, mijn bronnen over die vergadering zijn nog vrij aardig te noemen en daar was 0,0 echte instemming. Er was niets te onderhandelen of om over akkoord te gaan, er stond een mes op hun keel.
Ajax hoeft dus 0,0 coulantie te verwachten, want daar hebben ze 0,0 recht op. (schrap foxx en er is geen JLploeg die jong ajax in de jl wil).
Daar heb je helemaal gelijk in. De clubs in de eerste divisie zijn slechts en slechts alleen akkoord gegaan vanwege de financiën die Murdoch hen in het vooruitzicht heeft gesteld.

De eerste opzet van de KNVB om clubs uit de topklasse naar de eerste divisie te laten promoveren is veel beter voor het voetbal in het algemeen. Idem voor wat betreft de mogelijkheid dat eerste divisieclubs kunnen degraderen naar de topklasse.

Leerzaam is wellicht wat Crystal Palace nu in financieel opzicht te wachten staat nu het gepromoveerd is naar de PL, uitleg daaromtrent valt hier te lezen: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=105531 Crystal Palace weet dat het een aanzienlijk bedrag ontvangt vanwege het spelen in de PL én weet dat, mochten ze het aankomende seizoen degraderen, ze in de 4 opvolgende seizoenen (in de lagere divisie) ook nog een aanzienlijk bedrag ontvangen, de zogenaamde parachute gelden.

Die Jong elftallen van Ajax etc zijn slechts in het leven geroepen om de tig contractspelers bezig te houden. Al jarenlang hangt die competitie van die Jong elftallen er maar een beetje bij. Om een 2-tal van die Jong elftallen nu in de eerste divisie te laten spelen slaat in mijn ogen echt helemaal nergens op. Net zo min als het ergens op slaat om naar het zich laat aanzien dat Jong Ajax en Twente te laten zijn. Omdat Jong Heerenveen (de kampioen) niet wil en/of kan vanwege financiële perikelen. Idem voor Jong Feyenoord. De keuze voor betreffende 2 Jong clubs is derhalve volstrekte willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:50:
De keuze voor betreffende 2 Jong clubs is derhalve volstrekte willekeur.
Dat zeker. Leukste zou nog zijn om al die Jong... elftallen én de JL clubs in een pot te gooien, en er twee competities van te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Sherlock op 28-05-2013 16:59 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:58
Sherlock schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:59:
[...]

Dat zeker. Leukste zou nog zijn om al die Jong... elftallen én de JL clubs in een pot te gooien, en er twee competities van te maken.
Ik denk dat het sowieso voor de kijkcijfers niet verkeerd is, en kijkcijfers = meer geld uiteindelijk. Ik keek eerst sporadisch naar de JL, nu Jong Ajax er waarschijnlijk inkomt is het wel interesant om die ploeg te zien spelen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik vind het wel leuk dat twee van deze teams erbij zitten, maakt het wel aantrekkelijker om een JL wedstrijd te kijken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Laatst online: 02-10-2024
Zeker goed dat de KNVB de beloftenteams op laten draven. Trekt ook weer kijken, want ik ga nu zeker ook kijken. Er zitten best wel aardige ploegjes in de eerste divisie. Beetje jammer dat er dan weer twee topklassers in komen, zonder dat er gedegradeerd kan worden vanuit de Jupiler Leaque naar Topklasse. Dit moeten ze ook gaan aanpakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
[...]

Net zo min als het ergens op slaat om naar het zich laat aanzien dat Jong Ajax en Twente te laten zijn. Omdat Jong Heerenveen (de kampioen) niet wil en/of kan vanwege financiële perikelen. Idem voor Jong Feyenoord. De keuze voor betreffende 2 Jong clubs is derhalve volstrekte willekeur.
Als ik het Algemeen Dagblad mag gelover is er zeker wel sprake van een ratio en (dus) niet van willekeur:
Tot nu toe zijn Jong Ajax, Jong PSV, Jong Twente en Jong Vitesse de kandidaten om de overstap te maken.
Mochten de clubs onderling geen beslissing kunnen nemen, zal de KNVB een beslissing nemen op basis van de ranglijst van de beloftencompetitie. Dat zou betekenen dat Jong Ajax en Jong FC Twente worden toegelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:59:
[...]

Ik weet het niet. Ik heb er persoonlijk een beetje moeite mee dat er nogal wat eredivisieclubs zijn die zoveel spelers onder contract hebben lopen dat zij zo'n jong elftal op poten hebben gezet om al die spelers maar wedstrijden te kunnen laten spelen.

Geef minder spelers een contract en je kunt als club meer uitgeven aan die spelers die je écht wilt hebben voor je eerste elftal. De spelers die daardoor buiten die boot zullen vallen komen vervolgens in zicht bij clubs uit bijvoorbeeld de eerste divisie. Zal het spelniveau daar laten stijgen. Bovendien kun je spelers in je eerste elftal langer aan je binden omdat je langer kan concurreren met het buitenland qua financiën.

Nu krijg je een situatie dat je een A1 hebt, een beloftenelftal, en een eerste elftal. En de clubs met heel veel spelers onder contract zullen ook wellicht nog meerdere spelers verhuren aan clubs uit dan wel de ere- dan wel de eerste divisie.

Het is maar waar je als club in de eredivisie voor kiest. Wil je voor de prijzen gaan, wellicht ook internationaal, dan lijkt het mij dat je met een beperkt aantal contractspelers meer kans daar op maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Krasloos schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:53:
Zeker goed dat de KNVB de beloftenteams op laten draven. Trekt ook weer kijken, want ik ga nu zeker ook kijken. Er zitten best wel aardige ploegjes in de eerste divisie. Beetje jammer dat er dan weer twee topklassers in komen, zonder dat er gedegradeerd kan worden vanuit de Jupiler Leaque naar Topklasse. Dit moeten ze ook gaan aanpakken..
degradatie zou in het laatste voorstel gewoon blijven geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Ik ben het er totaal niet mee eens. Het hele begrip ''competitie'' is bij deze door de KNVB om zeep geholpen. Waarom laat je in godsnaam teams toe die toch niet kunnen promoveren? Wat is daar nou in hemelsnaam een voordeel van? Van die BVO's snap ik het wel, die denken toch alleen maar aan zichzelf en kunnen op deze manier hun spelers extra ervaring op laten doen.

Had lekker nog 2 andere Topklassers laten promoveren, had je alsnog 20 clubs gehad. Bovendien kunnen deze promoveren én degraderen.

Helaas denken ze bij de KNVB en in de toekomst ook FOX alleen maar aan centjes. Ik vind dit echt de meest waardeloze beslissing sinds jaren.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

[...]

Die Jong elftallen van Ajax etc zijn slechts in het leven geroepen om de tig contractspelers bezig te houden. Al jarenlang hangt die competitie van die Jong elftallen er maar een beetje bij. Om een 2-tal van die Jong elftallen nu in de eerste divisie te laten spelen slaat in mijn ogen echt helemaal nergens op. Net zo min als het ergens op slaat om naar het zich laat aanzien dat Jong Ajax en Twente te laten zijn. Omdat Jong Heerenveen (de kampioen) niet wil en/of kan vanwege financiële perikelen. Idem voor Jong Feyenoord. De keuze voor betreffende 2 Jong clubs is derhalve volstrekte willekeur.
Feyenoord kan én wil niet. Ze kunnen niet omdat ze samenzijn met Excelsior, Jong Feyenoord/Excelsior dus.

Willen niet omdat de reglementen bepaalde dingen voorschrijven waar Feyenoord het niet mee eens is. Het is voor Feyenoord financieel niet aantrekkelijk om het B-team de JL in te sturen omdat dit veel te veel geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Afbeeldingslocatie: http://www.fr12.nl/images/userfiles/10075/photo.jpg

Deze wilde ik jullie niet onthouden :*). Geniaal gewoon. _/-\o_

Alleen jammer van het woordje hoger op :+ ipv hogerop.

[ Voor 3% gewijzigd door CR1691 op 28-05-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

CR1691 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:21:
Ik ben het er totaal niet mee eens. Het hele begrip ''competitie'' is bij deze door de KNVB om zeep geholpen. Waarom laat je in godsnaam teams toe die toch niet kunnen promoveren? Wat is daar nou in hemelsnaam een voordeel van? Van die BVO's snap ik het wel, die denken toch alleen maar aan zichzelf en kunnen op deze manier hun spelers extra ervaring op laten doen.

Had lekker nog 2 andere Topklassers laten promoveren, had je alsnog 20 clubs gehad. Bovendien kunnen deze promoveren én degraderen.

Helaas denken ze bij de KNVB en in de toekomst ook FOX alleen maar aan centjes. Ik vind dit echt de meest waardeloze beslissing sinds jaren.
In Duitsland en Spanje gaat dat net zo. Alleen heb je daar alle 2e elftallen in de competities dus die kunnen wel gewoon degraderen en promoveren. Alleen mogen ze niet in de hoogste divisie meedraaien,

Als het trouwens zo gaat als in Spanje en Duitsland eindigen Jong Ajax en Jong Twente ergens in de middemoot dus hoeven we ons geen echte zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
L1nt schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:28:
[...]
Als het trouwens zo gaat als in Spanje en Duitsland eindigen Jong Ajax en Jong Twente ergens in de middemoot dus hoeven we ons geen echte zorgen te maken.
Zo zal het hier ook gaan, je kan op vrijdagavond immers niet met spelers van start gaan die tot de wedstrijdselectie in de eredivisie behoren omdat ze anders niet mogen invallen. Dus op papier zal je met een minder sterk team staan dan waarmee bijvoorbeeld Ajax afgelopen jaar 3e bij de beloften werd. Ik denk dat een plek in het linkerrijtje dan al best een prestatie zal zijn. De Boer gaat echt geen risico's nemen met zijn reservespelers om in de Jupiler een plekje hoger te eindigen.
Pagina: 1 ... 114 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.