De assist en de goal: dan valt er wel wat voor te zeggen.
Wat een lijdensweg is die trap voor die jongens, het is gewoon pijnlijk om te zien.
Eensch. Maar ja, assist + goal zal wel meer opvallenQuad schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:42:
Niet mee eens, ik vond beide keepers boven alles en iedereen uitsteken.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Uiteraard, maar beide keepers vond ik echt geniale reddingen hebben. Heerlijk!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Tja, Robben... een assist en een beslissende goal. Dan je gewoon een grote jongen. Hulde, knap hoor. Daar mogen we als Nederland trots op zijn
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Robben in de 89'e minuut eindelijk zijn goal. Wel had het 10 vs 11 moeten zijn, scheids een beetje zwakjes 'omdat het een finale is'. Dante met z'n vd Wiel de Jong praktijken 
Verder vermakelijke wedstrijd!
(idd Vos, ben niet eens dronken ofzo
)

(idd Vos, ben niet eens dronken ofzo
[ Voor 12% gewijzigd door kevz op 26-05-2013 00:03 ]
Hadden Lewandowski en Ribery er niet af gemoeten? Die tweede kaart valt daarbij in het niet voor mij.
Zeker niet imo, desondanks hij de winnende treffer maakte, hij heeft ook teveel kansen laten liggen.MisteRMeesteR schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:35:
Robben motm!! Het is hem gegund, dat hij volgend jaar in Brazilië ook maar mag schitteren
Vd Wiel? Of De Jong? Het was te laag en te zacht voor een De Jongetjekevz schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:05:
Robben in de 89'e minuut eindelijk zijn goal. Wel had het 10 vs 11 moeten zijn, scheids een beetje zwakjes 'omdat het een finale is'. Dante met z'n vd Wiel praktijken
Maar wel te fout om geen kaart te geven, had Dortmund misschien de CL gehadVos schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:49:
[...]
Vd Wiel? Of De Jong? Het was te laag en te zacht voor een De Jongetje.
10 tegen 11? 9 tegen 10 bedoel jekevz schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:05:
Robben in de 89'e minuut eindelijk zijn goal. Wel had het 10 vs 11 moeten zijn, scheids een beetje zwakjes 'omdat het een finale is'. Dante met z'n vd Wiel de Jong praktijken
(idd Vos, ben niet eens dronken ofzo)
Idd. Ben benieuwd wat de gevolgen zijn. Hij zal nu toch wel weer wat extra credits hebben opgebouwd voor volgend seizoen of zou Robben alsnog deze zomer mogen vertrekken?Han schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:58:
Tja, Robben... een assist en een beslissende goal. Dan je gewoon een grote jongen. Hulde, knap hoor. Daar mogen we als Nederland trots op zijn
Trouwens opvallend dat beide coaches pas in de 90e minuut gingen wisselen, het leek net of dat beide teams hoopten op een verlenging en niet alles of niets durfden te spelen.
Robben moet weg gaan, afbouwen, hij heeft nu zijn kroontje.Volgend jaar nog iets pogen op het Wk, verder is zijn tijd nu wel geweest.
Het blijft nu natuurlijk nog steeds wel bizar dat Heynckes ontslagen wordt. Heeft alles perfect gedaan, in de competitie maar 1 keer verloren en 4 keer gelijk, CL gewonnen, grote kans dat ze de bekerfinale ook nog gaan winnen.. Wat wil je nog meer?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Heynckes gaat gewoon met pensioen? Zijn contract liep af en die hebben ze in overleg met elkaar niet verlengt.
⏩ PVOutput☀️
Volgens velen is dat niet wat er gebeurd was. Hij wilde wel door, maar zonder dat hij het wist hadden ze Guardiola al aangetrokken en moest hij wel weg. Niet echt chique allemaal...
Hm ach ja, het is toch de basis die Van Gaal gelegd heeft, en ze speelden de stijl die van Gaal wilde dus eigenlijk is het aan Van Gaal te danken dat Heynckes de CL en landstitel heeft gepakt.

Maar als het op die manier is gegaan, niet chique.
Maar als het op die manier is gegaan, niet chique.
⏩ PVOutput☀️
Het was zeker geel ja.kevz schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:12:
[...]
Maar wel te fout om geen kaart te geven, had Dortmund misschien de CL gehad
FC Utrecht - FC Twente staat na 40 minuten 0-2, met doelpunten in de 34e en 36e minuut. Dat gaat een spannende tweede helft worden!
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
En twee prachtige goals, redelijk identiek, één van links en één van rechts..Railgunner schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:14:
FC Utrecht - FC Twente staat na 40 minuten 0-2, met doelpunten in de 34e en 36e minuut. Dat gaat een spannende tweede helft worden!
lekkere wedstrijd! Utrecht verdiend het ook gewoon om het ticket te pakken. Wat een passie en strijd heeft dit team
En afgelopen: 1-2! Utrecht naar 2e voorronde EL.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Roda JC - Sparta is net begonnen.
Als Spartaan weet ik wel beter, dit gaat Sparta echt niet winnen
Als Spartaan weet ik wel beter, dit gaat Sparta echt niet winnen
1-1 is genoeg voor Sparta
Sparta 1-0 voor
[ Voor 8% gewijzigd door Gynnad op 26-05-2013 14:57 ]
Ik zit nu half zwetend naar NOS Langs de Lijn te luisteren
Het zal toch wat zijn, geen één Limburgse ploeg meer in de Eredivisie. Sowieso wanneer is het voor het laatst voorgekomen dat er 3 teams degraderen?Vlassie1980 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:10:
Ik zit nu half zwetend naar NOS Langs de Lijn te luisteren
Ben Feyenoorder maar uiteraard hoop ik dat Sparta wint en daarna de Go Ahead Eagles...
GAE moet nog wel heel gek lopen willen hun het niet halen..Dracul schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:20:
Ben Feyenoorder maar uiteraard hoop ik dat Sparta wint en daarna de Go Ahead Eagles...
Vandaag op Twitter gelezen:Gynnad schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:19:
Sowieso wanneer is het voor het laatst voorgekomen dat er 3 teams degraderen?
Bron: https://twitter.com/sportzelootIn het seizoen 2001/2002 promoveerden voor het laatst 3 clubs naar de eredivisie: Zwolle, RBC en Excelsior.
Inderdaad... Volendam moet er 4 maken en geen goal tegen krijgen.Gynnad schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:21:
[...]
GAE moet nog wel heel gek lopen willen hun het niet halen..
Nog 45 minuten voor Sparta om te voorkomen dat Roda 2x scoort...
Kan ik eindelijk weer eens met Sparta in FIFA 14 spelen
1-1
Wat een ontknoping zeg! Fledderus in de laatste minuut 2-1!
Jammer, heel jammer. Had veel liever Sparta gehad dan die constant zeikende roda spelers.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Jaaaaa 2-1!!! Ben weliswaar een Ajax supporter. Maar Roda ligt bij mij om de hoek dus ging ik toch vaak een wedstrijdje kijken!
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Dit is Sparta...
Je weet het van tevoren.... Echt niet te geloven.
Je weet het van tevoren.... Echt niet te geloven.
Als je zag wat Roda heeft gepresteerd echt compleet onverdiend erin gebleven. Amper kansen behalve twee vrije trappen waarvan de eerste echt 0,0 vrije trap was.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Wat is die keeper allemaal aan het doen? Bij de 1e vrije trap stond ie al totaal verkeerd, en dan bij de 2e niet eens kijken waar de bal eigenlijk heengaat? Zou haast denken dat ie omgekocht is.
je ziet wel mooi bij welk land kerkrade dichtbij ligt
Gisteren toch een voorbeeld gezien van een Duitse ploeg die in de laatste minuten de wedstrijd verloorHamburgerHenk schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:28:
je ziet wel mooi bij welk land kerkrade dichtbij ligt
Ja duh, er stonden twee Duitse ploegen in de finale. Dan moet er wel eentje verliezen heJorizzz schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:35:
[...]
Gisteren toch een voorbeeld gezien van een Duitse ploeg die in de laatste minuten de wedstrijd verloor
En BAM Volendam.
De stand mag zo wel blijven.
De stand mag zo wel blijven.
[ Voor 50% gewijzigd door StrongArmLance op 26-05-2013 16:46 ]
Twee vrije trappen van Fledderus. Hij heeft wel gepiekt op het juiste moment zeg.
De keeper bij die 2eNiku schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:49:
Twee vrije trappen van Fledderus. Hij heeft wel gepiekt op het juiste moment zeg.
Zo jammer! Sparta had ik graag er bij zien komen, weg met dat armoedige Kerkrade. Jammer maar helaas, volgend jaar beter
Go Ahead gaat het wel redden zo denk ik, leuke ploeg voor de eredivsie
Jammer dat Roda mag blijven, ze verdienden het absoluut niet dit seizoen, en ook vandaag was het niets. Waardeloos publiek ook.
Nee, Sparta had het verdiend. Maar goed, de kans dat Roda nu wel blijft na 1 seizoen zal wel groter zijn dan bij Sparta.
Nee, Sparta had het verdiend. Maar goed, de kans dat Roda nu wel blijft na 1 seizoen zal wel groter zijn dan bij Sparta.
Sparta had die eerste wedstrijd gewoon moeten winnen, het op de laatste wedstrijd aan laten komen is vragen om problemen.
Dat geldt natuurlijk net zo voor Roda. Sparta vond ik over twee wedstrijden beter, maar het mocht niet zo zijn. Kijk er naar uit wanneer Het Kasteel weer een eredivisie-stadion wordt
Jammer dat Twente het niet heeft gered, maar het zal ongetwijfeld wederom eigenschuld dikke bult zijn (vanwege verbouwing niet kunnen kijken).. Geen mooie Europese wedstrijden in de Grolsch Veste komend jaar:(
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
Twente heeft op basis van de tweede seizoenshelft ook helemaal niks te zoeken in Europa, want met elke ploeg in de Eredivisie hebben ze niet de topvorm laten zien. Ook zullen sterkhouders als Chadli vertrekken, waardoor er een ploeg staat die op papier niet beter is dan het Utrecht van dit jaar. Hoop dat Twente dit jaar verstandig is en niet zoals afgelopen jaar vele miljoenen betaalt voor een speler die met veel te hoge verwachtingen gehaald wordt. Want men kan niet verwachten dat Castaignos er gelijk 30 inschiet voor Twente.
FIFA Benelux Administrator
Verwijderd
Miraculeuze ontsnapping voor Roda door 2 uitstekende vrije trappen van Fledderus. Eigelijk best wel een beetje gerechtigheid gezien alle pech die Roda het afgelopen seizoen over zich heen heeft gehad met onterechte rode kaarten etc.
Dat wel, en misschien had Sparta, hoe zeer ik hen het ook gun, het ook niet echt verdiend.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 07:22:
Miraculeuze ontsnapping voor Roda door 2 uitstekende vrije trappen van Fledderus. Eigelijk best wel een beetje gerechtigheid gezien alle pech die Roda het afgelopen seizoen over zich heen heeft gehad met onterechte rode kaarten etc.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Mjah, gezien de verwachte leegloop bij Utrecht zie ik Utrecht ook niet die voorronden overleven. Weer een Europees ticket dat niks gaat opbrengen. Niet dat ik verwacht dat Twente helemaal in tact blijft, maar dat gaat meer te maken hebben met het feit dat ze niet Europees gaan voetballen. Spelers zullen nu eerder geneigd zijn om te vertrekken.MyUtd4Life schreef op maandag 27 mei 2013 @ 00:49:
Twente heeft op basis van de tweede seizoenshelft ook helemaal niks te zoeken in Europa, want met elke ploeg in de Eredivisie hebben ze niet de topvorm laten zien. Ook zullen sterkhouders als Chadli vertrekken, waardoor er een ploeg staat die op papier niet beter is dan het Utrecht van dit jaar. Hoop dat Twente dit jaar verstandig is en niet zoals afgelopen jaar vele miljoenen betaalt voor een speler die met veel te hoge verwachtingen gehaald wordt. Want men kan niet verwachten dat Castaignos er gelijk 30 inschiet voor Twente.
Verder lees ik dat een delegatie van Ajax gisteren op de tribune zat voor Toornstra. Ik mag toch hopen dat dat is om zand in de ogen te strooien van AZ en Vitesse en zo de eventuele vraagprijzen voor Maher en van Ginkel te drukken. Kan me niet voorstellen dat Ajax serieus interesse heeft in Toornstra. OP zich een leuke voetballer, maar niet echt in de lijn van de ambities bij Ajax. Daar moeten toch een paar vergelijkbare spelers van rondlopen in de jeugd? En sowieso, Toornstra heeft een contract tot 2017, dus niet een speler die je voor een appel en een ei kunt oppikken om de selectie mee te verbreden.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Jij weet nu al dat Chadli vertrekt? Mag ik die glazen bol ook even lenen? Chadli heeft aangegeven nog best een jaar te willen blijven als hij maar speelt bij een club waar hij zeker in de basis blijft staan. Als hij nog een jaar zou blijven kan hij gratis uit de deur weglopen en zo wel meer kans maken om bij een leuke club te komen spelen. Als Twente er nog aan wil verdienen zullen ze hem nu wel moeten proberen te verkopen.MyUtd4Life schreef op maandag 27 mei 2013 @ 00:49:
Daarnaast verwacht ik dat Boschker nu echt zijn laatste seizoen heeft gespeeld en Michajlov ook vertrekt. En waarom weet Tadic nog niet of hij volgend seizoen bij Twente speelt? Hij heeft vorig jaar toch een 3-jarig contract getekend?
Inderdaad. Toornstra maakt Ajax niet beter, hij mag dan goedkoper zijn het lijkt mij geldverspilling.Han schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:10:
[...]
Verder lees ik dat een delegatie van Ajax gisteren op de tribune zat voor Toornstra. Ik mag toch hopen dat dat is om zand in de ogen te strooien van AZ en Vitesse en zo de eventuele vraagprijzen voor Maher en van Ginkel te drukken. Kan me niet voorstellen dat Ajax serieus interesse heeft in Toornstra. OP zich een leuke voetballer, maar niet echt in de lijn van de ambities bij Ajax. Daar moeten toch een paar vergelijkbare spelers van rondlopen in de jeugd? En sowieso, Toornstra heeft een contract tot 2017, dus niet een speler die je voor een appel en een ei kunt oppikken om de selectie mee te verbreden.
Chadli vertrek gewoon, dat is geen speculatie maar een kwestie van tijd. Ook Twenet wil heb graag kwijt omdat hij niet gaat bijtekenen.mickjuh schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:46:
Jij weet nu al dat Chadli vertrekt? Mag ik die glazen bol ook even lenen? Chadli heeft aangegeven nog best een jaar te willen blijven als hij maar speelt bij een club waar hij zeker in de basis blijft staan. Als hij nog een jaar zou blijven kan hij gratis uit de deur weglopen en zo wel meer kans maken om bij een leuke club te komen spelen. Als Twente er nog aan wil verdienen zullen ze hem nu wel moeten proberen te verkopen.
Ik denk vanwege de tegenvallende resultaten bij Twente? De verdwenen hosanna-sfeer? Twente is weggevallen uit de top3 en zal daar voorlopig ook niet terugkeren. Misschien vanwege een rustiger programma dat ze volgend seizoen hoger zullen eindigen dan dit jaar, maar het is geen titelkandidaat meer. Ze hebben geen geld om te versterken en als club zonder Europees voetbal zijn niet echt in trek ten opzichte van de concurrenten. De stabiliteit waar Twente om geroemd werd is verdwenen en als ze echt doorgaan met Schreuder dan maken ze zich echt ongeloofwaardig.En waarom weet Tadic nog niet of hij volgend seizoen bij Twente speelt? Hij heeft vorig jaar toch een 3-jarig contract getekend?
Ja maar we willen gewoon Kenneth weer terug in het topic.Ramzzz schreef op maandag 27 mei 2013 @ 07:50:
Dat wel, en misschien had Sparta, hoe zeer ik hen het ook gun, het ook niet echt verdiend.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kan natuurlijk ook gewoon voor Chadli zijn geweest, Overmars heeft tenslotte al bevestigd dat Ajax interesse heeft.Han schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:10:
Verder lees ik dat een delegatie van Ajax gisteren op de tribune zat voor Toornstra.
Kennelijk niet. Maar dat is toch geen nieuws meer inmiddels? Ik vind het overigens wél een goede voetballer. Maar van het niveau van v Ginkel en Maher is hij niet nee. Bovendien zijn die jonger.Han schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:10:
[...]
Daar moeten toch een paar vergelijkbare spelers van rondlopen in de jeugd?
En optie 3: van der Hoorn als extra verdediger voor als Toby gaat. Uiteraard loopt Veltman er ook nog, maar versterking in de breedte kan geen kwaad mits niet te duur. Zeker als dat Jupilerverhaal door gaat en je dus rekening moet houden met spelers die niet op de bank mogen zitten als ze al in de Jupiler hebben meegedaan.toolkist schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:43:
[...]
Kan natuurlijk ook gewoon voor Chadli zijn geweest, Overmars heeft tenslotte al bevestigd dat Ajax interesse heeft.
Chadli vertrekt naar Oekraïne..Han schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:56:
[...]
Chadli vertrek gewoon, dat is geen speculatie maar een kwestie van tijd. Ook Twenet wil heb graag kwijt omdat hij niet gaat bijtekenen.
[...]
Ik denk vanwege de tegenvallende resultaten bij Twente? De verdwenen hosanna-sfeer? Twente is weggevallen uit de top3 en zal daar voorlopig ook niet terugkeren. Misschien vanwege een rustiger programma dat ze volgend seizoen hoger zullen eindigen dan dit jaar, maar het is geen titelkandidaat meer. Ze hebben geen geld om te versterken en als club zonder Europees voetbal zijn niet echt in trek ten opzichte van de concurrenten. De stabiliteit waar Twente om geroemd werd is verdwenen en als ze echt doorgaan met Schreuder dan maken ze zich echt ongeloofwaardig.
Tadic blijft wel denk ik, volgend jaar halen ze wel weer Europees voetbal en dan het jaar erop is er niks meer aan de hand.
Ik verwacht dat Twente met een goede trainer komt en met fitte, gretige, jonge spelers.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
van Ginkel wellicht naar Chelsea?!
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=188597
Heel opmerkelijk, ik vind het persoonlijk nog geen goede stap.Marco van Ginkel staat mogelijk voor een droomtransfer. De middenvelder van Vitesse heeft een ijzersterk seizoen achter de rug en maandagmorgen duikt in de Engelse media het gerucht op dat Chelsea Van Ginkel naar Londen zal halen. Een akkoord met Vitesse zou al zijn bereikt: Van Ginkel gaat eerst naar het EK voor spelers onder de 21 jaar, voordat hij zijn transfer zou gaan afronden.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Slechte ontwikkeling, die nu een paar jaar aan de gang is. Topclubs die zo vroeg mogelijk talenten willen strikken (vanwege de centjes), maar uiteindelijk slaagt slechts nog een enkeling vervolgens om de potentie te behalen, die men ze vooraf had toegedicht.Quad schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:02:
van Ginkel wellicht naar Chelsea?!
[...]
Heel opmerkelijk, ik vind het persoonlijk nog geen goede stap.
Volgens mij las ik dat hij mogelijk ook verhuurd wordt. Dan is het pas echt een belachelijke stap. Mag je een beetje draven bij WBA ofzo
Of je krijgt een Büttner-verhaal: wel een grote club, maar alleen meespelen in League Cup wedstrijdjes of als het echt niet anders kan in de competitie. Sowieso is de concurrentie voor Van Ginkel bij Chelsea vele malen groter dan voor Büttner bij ManU.
Van Ginkel naar Chelsea zou een domme zet zijn voor zijn persoonlijke ontwikkeling (dat zag je ook bij toptalenten als Lukaku). Wanneer hij in NL blijft zou dat zijn kansen op WK-selectie een stuk groter maken.
Ze worden wel makkelijk verhuurd aan een andere club, waardoor hijzelf nog steeds vorstelijk beloond wordt met een vorstelijk salaris. Ik zie het probleem niet zo zeer, na volgend jaar (of het jaar erop) is Lampard (tweaker2010 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:21:
Van Ginkel naar Chelsea zou een domme zet zijn voor zijn persoonlijke ontwikkeling (dat zag je ook bij toptalenten als Lukaku). Wanneer hij in NL blijft zou dat zijn kansen op WK-selectie een stuk groter maken.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Van Ginkel kan het niveau van de PL nu echt nog niet aan. Laat hem het eerst maar eens bewijzen bij een echte Nederlandse topclub waar hij wekelijks onder druk moet presteren. Het lijkt me nog nog te vroeg voor een buitenlandse transfer voor hem.
Ik zie het probleem wel want al deze spelers falen gruwelijk hard in het buitenland en raken dan op een zijspoor (Emanuelson, Afellay, Babel, Elia, Castelen, Maduro, Butner, Luuk De Jong, Drenthe, etc.) terwijl ze zich in Nederland of bij een goede subtopper nog flink hadden kunnen ontwikkelen.
Alsof je liever bij Chelsea onder contract staat en bij WBA mag spelen dan dat je bij Ajax of PSV in de basis staat
(los van de centen die Chelsea je betaalt).
Het probleem, en eigenlijk ook wel logisch, is dat iedere voetballer zo snel mogelijk zo rijk mogelijk wil worden omdat je nooit weet tot welke leeftijd je kunt voetballen en vaak geen opleiding hebt genoten om na je voetbalcarrière nog even als Chirurg of Accountant aan de gang te gaan.
Alsof je liever bij Chelsea onder contract staat en bij WBA mag spelen dan dat je bij Ajax of PSV in de basis staat
Het probleem, en eigenlijk ook wel logisch, is dat iedere voetballer zo snel mogelijk zo rijk mogelijk wil worden omdat je nooit weet tot welke leeftijd je kunt voetballen en vaak geen opleiding hebt genoten om na je voetbalcarrière nog even als Chirurg of Accountant aan de gang te gaan.
En dan schuiven ze niet v Ginkel door maar kopen ze een andere middenvelder.Outerspace schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:28:
[...]
na volgend jaar (of het jaar erop) is Lampard () toch weg.
Je conclusie klopt maar niet voor alle namen gaat dit verhaal op denk ik. Drenthe had een goede linksback kunnen worden, de Jong had zeker moeten blijven maar Afellay was toch niet zo heel jong meer dacht ik.Aghanim schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:36:
Emanuelson, Afellay, Babel, Elia, Castelen, Maduro, Butner, Luuk De Jong, Drenthe
En Emanuelson, Elia, Castelen of Babel zijn toch duidelijk minder getalenteerd dan v Ginkel.
[ Voor 49% gewijzigd door D-e-n op 27-05-2013 12:43 ]
Inderdaad, die club staat nou niet echt bekend om het opleiden, maar om het kopen.D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:40:
[...]
En dan schuiven ze niet v Ginkel door maar kopen ze een andere middenvelder.
Elect a clown, expect a circus.
Leuk rijtje, maar Maduro speelt gewoon al jaren best veel bij een spaanse subtopper(valencia en nu sevilla) alleen is stelselmatig genegeerd door de bondscoachesAghanim schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:36:
Ik zie het probleem wel want al deze spelers falen gruwelijk hard in het buitenland en raken dan op een zijspoor (Emanuelson, Afellay, Babel, Elia, Castelen, Maduro, Butner, Luuk De Jong, Drenthe, etc.) terwijl ze zich in Nederland of bij een goede subtopper nog flink hadden kunnen ontwikkelen.
Alsof je liever bij Chelsea onder contract staat en bij WBA mag spelen dan dat je bij Ajax of PSV in de basis staat(los van de centen die Chelsea je betaalt).
Ik denk dat er voor van Ginkel weinig keuze is gezien de invloed die Chelsea heeft. Of verhuizen naar het hoofdkantoor in Londen en verhuurd worden of in het Arnhems filiaal blijven tegen zijn huidige salaris. Vitesse heeft al laten doorschemeren dat een verkoop aan concurrent Ajax geen optie is.
Door er 1 speler uit te halen betekent nog niet dat dit voor allemaal geldt.HamburgerHenk schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:54:
[...]
Leuk rijtje, maar Maduro speelt gewoon al jaren best veel bij een spaanse subtopper(valencia en nu sevilla) alleen is stelselmatig genegeerd door de bondscoaches
Elia en Babel hebben beide de verkeerde keuzes gemaakt in hun carriere, ik denk dat zij getalenteerder zijn dan wat er tot heden uitgekomen is, maar dat kan ook een mentaliteitskwestie zijn (zie vd Meyde bijvoorbeeld).D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:40:
[...]
En Emanuelson, Elia, Castelen of Babel zijn toch duidelijk minder getalenteerd dan v Ginkel.
Eerste vraag is wat Babel is: vleugelspits of centrumspits? Als vleugelspits is het voor mij toch vooral een "onetrick pony". Misschien had die wat eerder een keuze moeten maken voor de spitspositie.
Elia heeft ook in Nederland de nodige omwegen gemaakt, niet echt het toonbeeld van het grote talent dat doorbreekt en gelijk naar het buitenland vertrekt, of vertrekt voordat hij doorbreekt.
Ik denk niet dat we hiermee bepalende internationals zijn misgelopen.
Elia heeft ook in Nederland de nodige omwegen gemaakt, niet echt het toonbeeld van het grote talent dat doorbreekt en gelijk naar het buitenland vertrekt, of vertrekt voordat hij doorbreekt.
Castelen heeft natuurlijk een serie zware knieblessures gehad, dat had hem overal kunnen gebeuren. Overigens was hij wel toe aan een stap en ging hij naar en subtopper.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nou ja, Babel kan een trucje heel goed: Naar binnen komen en hard schieten. Datzelfde doet Robben ook.D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:11:
Eerste vraag is wat Babel is: vleugelspits of centrumspits? Als vleugelspits is het voor mij toch vooral een "onetrick pony". Misschien had die wat eerder een keuze moeten maken voor de spitspositie.
Daarnaast heeft Babel bij Liverpool op het middenveld gespeeld waar hij een stuk minder tot zijn recht kwam.
Bij Elia had het heel anders kunnen lopen als hij eerst naar een Nederlandse topclub als Ajax was gegaan.
Robben en Babel vergelijken? Het moet niet gekker worden. Babel mag de schoenen van Robben nog niet poetsen. Hij heeft nooit het talent gehad van Robben. In tegenstelling tot Babel is Robben wel aan de "goede kant" van de vleugel inzetbaar. Om over dreiging en dribbelen nog maar niet te spreken.
En Elia had wellicht beter kunnen kiezen. Maar dan nog is het geen vergelijking met jongens als Maher, v Ginkel of bijvoorbeeld Vilhena. Die zijn veel jonger en daarmee zou hun top ook hoger moeten kunnen liggen. Elia en Babel waren international maar ook bij betere keuzes denk ik niet dat ze ooit bepalende internationals waren geworden. De huidige jonkies kunnen dat, bij de juiste keuze, wel worden.
En Elia had wellicht beter kunnen kiezen. Maar dan nog is het geen vergelijking met jongens als Maher, v Ginkel of bijvoorbeeld Vilhena. Die zijn veel jonger en daarmee zou hun top ook hoger moeten kunnen liggen. Elia en Babel waren international maar ook bij betere keuzes denk ik niet dat ze ooit bepalende internationals waren geworden. De huidige jonkies kunnen dat, bij de juiste keuze, wel worden.
Babel heeft wel al 42 interlands gespeeld he, dus hij kan wel iets. Robben heeft ook zijn mindere momenten in zijn carriere gehad. Het scheelde dit seizoen niet veel of Bayern had hem uitgekotst.
Ik krijg het idee dat er een beetje wishful thinking is, want naar welke Nederlandse club zouden ze moeten gaan? Een Lukaku is juist heel veel beter geworden bij WBA en heeft zich mooi in de kijker gespeeld. Spelen in de PL is wel even wat anders dan spelen in de eredivisie.tweaker2010 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:21:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Elia had bijna voor ajax gekozen, echter wilde ajax niet meer betalen en vroeg hem een transfer te forceren. Daar wilde hij toen niet aan meewerken en ging toen naar HSV: Elia: 'Ajax vroeg me een transfer te forceren'D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:14:
En Elia had wellicht beter kunnen kiezen.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik vind dat dus onbegrijpelijk. Hij heeft in een counter wel eens zijn waarde laten zien maar voor de rest kan ik me geen speciale bijdrage herinneren van Babel. Babel ook nooit maar één moment tegen de basis aangezeten. Als spits had ik hem nog wel eens willen zien (goed jeugd EK!!) maar als vleugelspeler is elke vergelijking met Robben een waanzinnige.tweaker2010 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:19:
Babel heeft wel al 42 interlands gespeeld he, dus hij kan wel iets. Robben heeft ook zijn mindere momenten in zijn carriere gehad. Het scheelde dit seizoen niet veel of Bayern had hem uitgekotst.

Gewoon lekker blijven zitten dan of hopen dat er een club als Tottenham of Arsenal komt waar je wel speeltijd krijgt omdat een trainer je echt wil hebben.gambieter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:19:
[...]
Ik krijg het idee dat er een beetje wishful thinking is, want naar welke Nederlandse club zouden ze moeten gaan?
Nu vind ik Lukaku sowieso overschat en hou ik ook niet zo van voetballers die het vooral van hun kracht en lichaam moeten hebben. Maar los daarvan: je weet niet hoe goed hij zou zijn geworden wanneer hij bij Anderlecht was gebleven of bij Ajax of PSV in de spits had gestaan.Een Lukaku is juist heel veel beter geworden bij WBA en heeft zich mooi in de kijker gespeeld. Spelen in de PL is wel even wat anders dan spelen in de eredivisie.
En hij kan zich in de kijker spelen. Maar dan nog is hij afhankelijk van de grillen van Chelsea. Die kopen straks weer een andere spits dus daar gaat hij niet spelen. En dan moet je maar hopen dat er een goede club komt die echt die transfersom wil ophoesten die allerlei vage Russische clubs willen ophoesten.
Ajax of PSV zouden goede clubs zijn voor hem. Bij Vitesse is het hetzelfde als met Maher bij AZ: speel je 3x slecht blijf je gewoon in de basis staan en niemand die daar moeilijk over doet, bij een echte topclub kan dat niet. Lukaku heeft geluk gehad bij WBA, maar zijn eerste seizoen bij Chelsea heeft ie amper speeltijd gehad en dat was een verloren jaar.gambieter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:19:
[...]
Ik krijg het idee dat er een beetje wishful thinking is, want naar welke Nederlandse club zouden ze moeten gaan? Een Lukaku is juist heel veel beter geworden bij WBA en heeft zich mooi in de kijker gespeeld. Spelen in de PL is wel even wat anders dan spelen in de eredivisie.
Met het risico dat die niet komen en je je partijtjes in de eredivisie blijft ballen. Ook als je niet direct speelt leer je echt wel veel van trainen met toppers.D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:33:
Gewoon lekker blijven zitten dan of hopen dat er een club als Tottenham of Arsenal komt waar je wel speeltijd krijgt omdat een trainer je echt wil hebben.
Hij had in ieder geval niet tegen een ManU gespeeld met zijn hattrick, en niet elke week onder zware druk hebben gestaan. Zeer leerzaam.Nu vind ik Lukaku sowieso overschat en hou ik ook niet zo van voetballers die het vooral van hun kracht en lichaam moeten hebben. Maar los daarvan: je weet niet hoe goed hij zou zijn geworden wanneer hij bij Anderlecht was gebleven of bij Ajax of PSV in de spits had gestaan.
Dat is een risico. Er zijn voor- en nadelen verbonden aan zo'n keuze. Maar ik zou ook zeggen: liever geprobeerd hebben dan geen risico hebben genomen en dan altijd jezelf afvragen of het meer had kunnen zijn. Een Ajax of een PSV is op dit moment maar een relatief kleine stap vooruit en de competitie/tegenstand wordt er alleen maar zwakker mee.En hij kan zich in de kijker spelen. Maar dan nog is hij afhankelijk van de grillen van Chelsea. Die kopen straks weer een andere spits dus daar gaat hij niet spelen. En dan moet je maar hopen dat er een goede club komt die echt die transfersom wil ophoesten die allerlei vage Russische clubs willen ophoesten.
Leuk in theorie maar de praktijk bij de Nederlandse voetballers laat anders zien. Ze hobbelen van leenperiode naar leenperiode of ze komen met hangende pootjes terug in Nederland. En bovendien denk ik dat een goede scherpe training in Nederland niet onder hoeft te doen voor eentje bij Chelsea of City. Dat is met het drukke program vaak ook meer een overgang naar de volgende wedstrijd.gambieter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:48:
[...]
Met het risico dat die niet komen en je je partijtjes in de eredivisie blijft ballen. Ook als je niet direct speelt leer je echt wel veel van trainen met toppers.
Tot nu toe pak het voor niemand goed uit. Eén seizoen van Lukaku zegt tenslotte niks. Hetzelfde geldt voor de Guzman: je weet niet waar je volgend jaar zit en dan heb je weer een seizoen om zeep geholpen. Er is nog geen speler beter geworden van zo'n vroege overstap. Ik kan voor Nederland alleen Seedorf bedenken bij wie het uiteindelijk goed is uitgepakt.[...]
Dat is een risico. Er zijn voor- en nadelen verbonden aan zo'n keuze.
De competitie wordt zwakker omdat al die voetballers blind naar het geld en de korte termijn kijken.en de competitie/tegenstand wordt er alleen maar zwakker mee.
Ook zo'n prachtig voorbeeld. "de concurrentie aangaan", "beter worden bij een topploeg". Yeah right....
Edit:
Op ad.nl staat overigens dat Mourinho aangedrongen zou hebben op de komst van van Ginkel. Zou die hem kennen?
[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 27-05-2013 15:03 ]
Dan moeten de Nederlandse clubs ook proberen wat aantrekkelijker te blijven. Voetballers hebben niet tot hun 65e om financieel binnen te komen. En de competitie wordt juist zwakker als spelers naar de grote binnenlandse clubs gaan. En dan nog is er weinig uitdaging, of je met Vitesse tegen een Roda JC speelt of met Ajax maakt niet veel uit. Het blijft Roda JC.D-e-n schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:00:
De competitie wordt zwakker omdat al die voetballers blind naar het geld en de korte termijn kijken.
of net stoppen met bizarre salarissen en de competitie meer struggle geven. Eredivisie is zo afgeschermd als iets door de bond. Kleine clubs kunnen nauwelijks meer talenten opleiden want die worden weggeplukt nog voor je er ook maar iets mee kunt (zie ook de RJObullshit).gambieter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:04:
[...]
Dan moeten de Nederlandse clubs ook proberen wat aantrekkelijker te blijven. Voetballers hebben niet tot hun 65e om financieel binnen te komen. En de competitie wordt juist zwakker als spelers naar de grote binnenlandse clubs gaan. En dan nog is er weinig uitdaging, of je met Vitesse tegen een Roda JC speelt of met Ajax maakt niet veel uit. Het blijft Roda JC.
Nacompetitie: een sparta gaat nooit weerstand kunnen bieden met normaal voetbal in de nacompetitie tegen een eredivisieploeg, gewoon omdat ze een veel mindere selectie hebben doordat er geen geld is. Het tvgeld van de eredivisie is meer dan het jaarbudget van een JLploeg, wat wil je dan
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Dat proberen is vrij lastig zo lang er per voetballand totaal verschillende regels en wetten gelden op het gebied van financiering en het feit dat de NL competitie sowieso weinig aanzien heeft in Europa. Om dat te veranderen zouden er in ieder land exact dezelfde regels moeten gelden, zonder enige gedoogcontstructie of verkapte staatssteun voor clubs.gambieter schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:04:
[...]
Dan moeten de Nederlandse clubs ook proberen wat aantrekkelijker te blijven. Voetballers hebben niet tot hun 65e om financieel binnen te komen. En de competitie wordt juist zwakker als spelers naar de grote binnenlandse clubs gaan. En dan nog is er weinig uitdaging, of je met Vitesse tegen een Roda JC speelt of met Ajax maakt niet veel uit. Het blijft Roda JC.
Ik neem aan dat Ajax en PSV ook liever de topspelers in Nederland houden
@gambieter
Nederland is juist groot geworden doordat grote clubs als Feyenoord, PSV en Ajax zichzelf versterkten met spelers van de subtop. Het PSV van Hiddink en het Ajax van v Gaal werden met een straatlengte kampioen (net als Barcelona nu overigens). Die hadden ook weinig tegenstand.
Eén van de redenen voor het verval van de topclubs is juist het feit dat ze jongens als Maher, Chadli, v Ginkel niet meer kunnen krijgen of mogen krijgen. Als dit soort jongens eerst de stap maken in het binnenland is er veel meer kans dat Nederlandse topclubs de CL-schifting overleven.
Dan zul je die CL nog steeds nooit winnen. Maar dan kun je wel weer wat beter aanhaken bij bijvoorbeeld Portugal. Daar stelt de begroting van de clubs onder de top tenslotte ook niet zoveel voor.
Het is ook de macht van het getal. Vitesse, Twente: ze willen allemaal dolgraag bij de top horen maar ik heb liever een top van drie dan een top van vijf. Concentratie van talent in drie clubs is beter dan in vijf.
Nederland is juist groot geworden doordat grote clubs als Feyenoord, PSV en Ajax zichzelf versterkten met spelers van de subtop. Het PSV van Hiddink en het Ajax van v Gaal werden met een straatlengte kampioen (net als Barcelona nu overigens). Die hadden ook weinig tegenstand.
Eén van de redenen voor het verval van de topclubs is juist het feit dat ze jongens als Maher, Chadli, v Ginkel niet meer kunnen krijgen of mogen krijgen. Als dit soort jongens eerst de stap maken in het binnenland is er veel meer kans dat Nederlandse topclubs de CL-schifting overleven.
Dan zul je die CL nog steeds nooit winnen. Maar dan kun je wel weer wat beter aanhaken bij bijvoorbeeld Portugal. Daar stelt de begroting van de clubs onder de top tenslotte ook niet zoveel voor.
Het is ook de macht van het getal. Vitesse, Twente: ze willen allemaal dolgraag bij de top horen maar ik heb liever een top van drie dan een top van vijf. Concentratie van talent in drie clubs is beter dan in vijf.
[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 27-05-2013 15:14 ]
Ik vind het persoonlijk ook behoorlijk kansloos dat de UEFA deze ontwikkeling maar laat gebeuren. Lekker alle subtoplanden leegplukken om 2 a 3 (Engeland, Spanje, Duitsland?) supercompetities te maken.
PSV is blijkbaar bezig met het binnenhalen van Bruma. Als ik dan lees dat hij bij HSV zijn basisplaats is kwijtgeraakt dan vraag ik me af of PSV hier blij van moet worden. HSV is toch wel het niveau wat je minimaal na zou moeten streven lijkt me zo. Snap dat het beter is dan wat er nu rondloopt, maar vermoed dat Bruma niet komt voetballen voor 2 ton per jaar.
PSV is blijkbaar bezig met het binnenhalen van Bruma. Als ik dan lees dat hij bij HSV zijn basisplaats is kwijtgeraakt dan vraag ik me af of PSV hier blij van moet worden. HSV is toch wel het niveau wat je minimaal na zou moeten streven lijkt me zo. Snap dat het beter is dan wat er nu rondloopt, maar vermoed dat Bruma niet komt voetballen voor 2 ton per jaar.
[ Voor 47% gewijzigd door Aghanim op 27-05-2013 15:19 ]
Het probleem is dat jullie allemaal vanuit het clubbelang kijken, maar een speler kijkt naar naar het eigenbelang. Vroegah had je clubliefde, nu is het een werkgever-werknemer relatie, en daar zullen clubs zich aan aan moeten passen. En fans ook.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.