[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.124 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:00:
De hoofdklasse zondag opheffen en alleen nog verder gaan met de hoofdklasse zaterdag. Idem voor de topklasse zondag. En die beloftenteams inderdaad in die topklassen plaats laten nemen lijkt mij ook een veel betere oplossing.
Gewoon, zo ineens? Waaorm opeens het algehele zondag voetbal weg voor de hogere niveaus van de amateurs? Men die nu op zondag speelt zal niet opeens op zaterdag willen/kunnen/gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:25:
[...]

Gewoon, zo ineens? Waaorm opeens het algehele zondag voetbal weg voor de hogere niveaus van de amateurs? Men die nu op zondag speelt zal niet opeens op zaterdag willen/kunnen/gaan spelen.
Zondag hoofdklasse wordt erg slecht bezocht door toeschouwers i.t.t. de zaterdag hoofdklassers. Dacht dat S.C. Feyenoord ook terug gaat naar de zaterdag hoofdklasse en hoor Ton Ojers ook menigmaal verzuchtingen slaken op RTV Noord Holland over de toeschouwersaantallen bij de wedstrijden op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 16:28

Player1S

Probably out in the dark

Things already getting ugly
Voorzitter Derks: 'Dit is een afgang van bovenste plank'

23/05/2013 17:10

Harrie Derks, voorzitter van het Centraal Orgaan Top- en Hoofdklassen (COTH), is ontstemd over het nieuws dat beloftenteams hun intrede doen in de Jupiler League, terwijl de toetreding van de Topklasse-clubs lijkt uitgesloten.

'Dit is een afgang van de bovenste plank', aldus Derks in gesprek met Voetbal International. 'Als je op die wijze toenadering zoekt tot Katwijk en Achilles '29 (kampioenen Topklasse zaterdag en zondag, red.) en wij ons in allerlei bochten wringen en voorbereidingen treffen voor toetreding tot de Jupiler League. En dan krijg je dit, waar gaat dit over?'

'Wij hebben langdurig gesproken met de KNVB, de Coöperatie Eerste Divisie (CED) en het onderzoeksbureau van de KNVB om de doorstroming naar de Jupiler League te realiseren', gaat Derks verder. 'Dit is een hard gelag, maar wij staan voorlopig aan de kant.'

'Iedereen, van de spelers tot trainers en sponsors, is enorm teleurgesteld. Nota bene woensdag hebben de afdelingen amateurvoetbal en betaald voetbal een akkoord bereikt over de pilot die ging over de toetreding van de Topklassers. Dat was ook bekend bij de CED.'

'Na alle commotie hebben wij besloten er vol voor te gaan nu. Als het even kan gaan wij met Achilles '29 gebruiken maken van ons promotierecht. In dat geval zeggen wij volmondig ja', besluit Derks, die ook voorzitter is van Zondag Topklasser Achilles, zijn relaas. (Marco Timmer)
bron

Dat laatste kan nog spannend worden.....Of zouden ze dan Achilles en Jong PSV toelaten en met 20 verder gaan??

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:59

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

L1nt schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:44:
[...]
bron

Dat laatste kan nog spannend worden.....Of zouden ze dan Achilles en Jong PSV toelaten en met 20 verder gaan??
Waarom Achilles wel toelaten en Katwijk niet? En PSV is le laag geeindigd dus die hebben gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YNhuis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 19:27
tweaker2010 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:07:
[...]

Waarom Achilles wel toelaten en Katwijk niet? En PSV is le laag geeindigd dus die hebben gewoon pech.
Ik denk dat de voorzitter van Achilles er al vanuit gaat dat ze dit weekend van Katwijk winnen. De winnaar van die westrijd, de titelwedstrijd voor de algemene amateurtitel, heeft/had namelijk het recht om te promoveren naar de Jupiler Leauge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:58
Go Ahead Eagles 2-0 FC Volendam op weg naar de Eredivisie?

3-0 zelfs, na een domme overtreding van FC Volendam wat rood opleverde..

[ Voor 39% gewijzigd door Gynnad op 23-05-2013 20:24 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
Gynnad schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:12:
Go Ahead Eagles 2-0 FC Volendam op weg naar de Eredivisie?

3-0 zelfs, na een domme overtreding van FC Volendam wat rood opleverde..
Die zijn er nu wel denk ik ja. Uit ééntje maken en Volendam moet er vijf maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

YNhuis schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:39:
[...]

Ik denk dat de voorzitter van Achilles er al vanuit gaat dat ze dit weekend van Katwijk winnen. De winnaar van die westrijd, de titelwedstrijd voor de algemene amateurtitel, heeft/had namelijk het recht om te promoveren naar de Jupiler Leauge.
Als de winnaar er van af ziet mag de verliezend finalist promoveren.

Hup eagles trouwens d:)b

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 08-10 11:22

StrongArmLance

Endless flow

Eagles, dat is zo'n 5 km verder op.
Publiek is fanatiek, buiten het stadion ook moet ik zeggen... Niet altijd even goed, maar ok.

Het stadion is ook wel aardig, vooral de ligging is leuk.

[ Voor 99% gewijzigd door StrongArmLance op 23-05-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 09:48
kristan schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:04:
Eagles, dat is zo'n 5 km verder op.
Publiek is fanatiek, buiten het stadion ook moet ik zeggen... Niet altijd even goed, maar ok.

Het stadion is ook wel aardig, vooral de ligging is leuk.
Absoluut fanatiek, stadion ligt mooi in een wijkje. Midden jaren 90 ging ik met mijn vader naar GAE - Ajax... dat heeft best indruk gemaakt toen :)

Straks de IJsselderby in de Eredivisie... 2 risicowedstrijden erbij, dat is de keerzijde van de medaille.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

St@m

@ Your Service

ephymerous schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:18:
[...]

Absoluut fanatiek, stadion ligt mooi in een wijkje. Midden jaren 90 ging ik met mijn vader naar GAE - Ajax... dat heeft best indruk gemaakt toen :)

Straks de IJsselderby in de Eredivisie... 2 risicowedstrijden erbij, dat is de keerzijde van de medaille.
Worden weer twee hete wedstrijdjes ja.. kijk nu al uit naar PEC-GAE :) Laatste 10 jaar sowieso niet verloren van GAE volgens mij :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:13:
En hoe wordt bepaald welke tweede elftallen mee mogen doen? Kunnen die dan ook degraderen?
In eerste instantie op basis van interesse en vervolgens welk beloftenteam er dit seizoen het hoogst is geëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:29:
[...]

Zondag hoofdklasse wordt erg slecht bezocht door toeschouwers i.t.t. de zaterdag hoofdklassers. Dacht dat S.C. Feyenoord ook terug gaat naar de zaterdag hoofdklasse en hoor Ton Ojers ook menigmaal verzuchtingen slaken op RTV Noord Holland over de toeschouwersaantallen bij de wedstrijden op zondag.
De eerste divisie wordt ook slechter bezocht dan de eredivisie, ook maar opdoeken dan?
Los van de kromme beredenering zie ik het nut niet echt in van het inkrimpen van de top- en hoofdklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:15:
[...]

De eerste divisie wordt ook slechter bezocht dan de eredivisie, ook maar opdoeken dan?
Los van de kromme beredenering zie ik het nut niet echt in van het inkrimpen van de top- en hoofdklasse?
Te snelle conclusie van jouw kant. Heb het niet gehad over inkrimping. Wel over het stoppen met hoofd- en topklasse spelen op zondag.

Kromme redenatie mijnerzijds is aldus niet aan de orde dacht ik.

Laat je de eerste divisiewedstrijden op zondagen spelen dan zal dat goed voor die eerste divisie zijn.

Kun je ook krom noemen. Maar nogal wat clubs in de eerste divisie zijn daar voorstander van, en niet zonder reden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06

polthemol

Moderator General Chat
men moet kijken naar wat de eigenlijke problemen zijn bij de JLploegen en niet met deze gekunstelde oplossing komen.

de huidige situatie:

- RJO-systemen die onhaalbaar zijn voor JLploegen, dit zou "goed" zijn voor de jeugd.
- jlploegen mogen nu opeens als sparringstegenstander gaan dienen voor wat 2de elftallen
- er zijn hoofdklassers die willen promoveren, echter blijken de regels niet haalbaar te zijn in de huidige situatie, als die aangepast worden willen ze graag (hier zou de bond ook mee bezig zijn)
- eredivisieploegen strijken bijna al het tvgeld op, de nummer laatst casht nog altijd een 3miljoen (dat is meer dan het jaarbudget van een jlploeg ter info). Ajax, PSV en Twente pakken het grootste gedeelte van die taart.
- Foxx boeit het niets hoe goed de competitie is, ze maken het "spectaculair" op een kunstmatige manier, er zit niet veel meer beleid buiten hun eigen aandelen achter. De bond laat ze nu min of meer bepalen hoe de competitie wordt ingedeeld.
- je krijgt nu ploegen in de JL die voor spek en bonen meedoen (en ga toch weg met een doel als "beter worden". De hele competitie zit vol met die spelers en daar hebben we de RJO voor, anders verhuurt ajax ze maar), niet mogen promoveren, maar wel actief meespelen in de eindstand, waarbij er ook nog teams in diezelfde competitie spelen die samenwerkingsverbanden hebben met diezelfde teams.

Conclusie: men gaat lustig verder met de kaalslag in de JL. Alles, maar dan ook echt alles voor de eredivisie, de rest boeit niet. Vorig jaar kregen we al de samenvattingen van foxx, all new, van een dramatisch slecht niveau, die vervfolgens op de zaterdag werden uitgezonden pas (kijkcijfers storten in). Foxx zegt nu doodleuk hey, in plaats van dat jullie ervoor betalen, krijgen jullie een klein zakje centen en willen we iets aan de kwaliteit proberen te doen, want dat is goed voor jullie. Really ?

Als je daarna kijkt naar hoe de knvbregelgeving is voor de teams, loopt het nog schever: clubs die in de financiele problemen zitten krijgen "pompom" een boete dmv. gekort worden op hun tvgelden (Die al bijna niets zijn). Kortom: als je niet genoeg geld hebt, moet je nog eens inleveren. Er is puntenaftrek geweest al, licenties zijn ingenomen en ga zo maar door.

Kortom een hoop problemen en dit is geen oplossing, dit is slechts een voordeeltje voor de grote clubs die er zijn.

De oplossing zou zijn dat je een achilles bv. het mogelijk maakt om te promoveren door regelgeving aan te passen, het verplicht aantal fullprofs laat vallen (wat maakt het uit als een team bestaande uit alleen maar amateurs de titel pakt ? Waarom daar bang voor zijn ?), stopt met die onzinnige financiele straffen voor als je je begroting niet rond krijgt (daar heb je al je licentiesysteem voor, je straft nu dubbel op), en liefst zelfs het RJOsysteem op de schop neemt (iets met een dood paard en al helemaal als je belofteteams in de JL gaat laten spelen, waarom zou ik als jeugdspeler nog kiezen voor Fortuna als ik naar PSV kan opeens en op hetzelfde niveau kan gaan spelen, resultaat: fortuna en consorten heeft 0,0 belang meer bij het onderhouden van een jeugdopleiding, iets wat de hoofdklassers gaan voelen ook).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik geloof dat je de spijker wel redelijk op zijn kop raakt.

Ik ben benieuwd hoe dit nog anders uit te leggen is.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06

polthemol

Moderator General Chat
Ramzzz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 07:57:
[...]

Ik geloof dat je de spijker wel redelijk op zijn kop raakt.

Ik ben benieuwd hoe dit nog anders uit te leggen is.
haha, zat ook wat frustratie in hoor stiekem ;) Ik weet zelf hoe hard mijn clubje aan het worstelen is om het hoofd boven water te houden. ik snap dat ajax en noem maar op groter willen worden, maar ik denk ook dat de eredivisie aan het vergeten is dat zij ook niet veel meer gaan voorstellen als er geen "natuurlijke selectie" meer is. Degradatie hoort daar ook bij. Dat is nu al bijna onmogelijk gemaakt (nummer laatst worden eigenlijk alleen nog maar) omdat de budgetten te zeer verschillen met de JL. VVV speelt komend seizoen bv. gewoon keihard mee voor de titel terwijl hun halve selectie weg gaat en dat is gewoon raar :) Ik hoef niet perse eredivisie te zien (heb er ook niet veel mee op, sterker nog: ik kijk het zelden). De JL heeft gewoon zijn charmes voor een grote groep mensen en het is frustrerend dat men daar nu ook de laatste paar euros uit gaat wringen omdat het zo goed is voor de eredivisie. Fikken afblijven imo, :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
Ook knap van Utrecht, niks creëren, toch met 0-2 winnen van Twente.

Twente creëerde ook niets, maar speelde wel om te winnen, ipv niet te verliezen. Ik zou het zonde vinden mocht Utrecht Europa in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:49

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

JanW schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:08:

Twente creëerde ook niets, maar speelde wel om te winnen, ipv niet te verliezen. Ik zou het zonde vinden mocht Utrecht Europa in gaan.
Twente moet gewoon met 1-3 winnen in Utrecht (eigenlijk 0, maar wie vol op de aanval speelt kan er eentje tegen krijgen;))

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
frankwopereis schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:27:
[...]

Twente moet gewoon met 1-3 winnen in Utrecht (eigenlijk 0, maar wie vol op de aanval speelt kan er eentje tegen krijgen;))
Gaat niet gebeuren denk ik. Utrecht maakt een erg sterk seizoen door en gaat thuis echt niet met 1-3 verliezen. 't is de vraag of Utrecht echt de EL ook kan halen, maar da's een andere discussie :)

Ik gun het Utrecht wel trouwens, Twente heeft afgelopen seizoen niet echt helemaal niet weten te overtuigen in de EL, dus laat een andere club het maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Pffff... ik lees net dat Cor Pot maar liefst 12 (!!) A-internationals meeneemt naar Israël. Ik weet het niet hoor, maar het is toch een toernooi voor jong-Oranje? Wat is nu het daadwerkelijke doel? Een goed resultaat boven alles? Of de junioren ervaring laten op doen in een groot toernooi? Als ik lees dat bijvoorbeeld een Bram Nuytinck, notabene de aanvoerder en van grote waarde tijdens de kwalificaties, op de bank beland omdat het centrale duo in eens bestaat uit Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi.

En met spelers als Blind, van Rhijn, Strootman, Fer en Luuk de Jong kunnen andere jonge talenten een basisplaats wel op hun buik schrijven. Ik persoonlijk vind dit een slechte zaak. Van de 12 A-internationals is een groot deel basisklant van het grote Oranje. Die moeten niet meer mee met Jong Oranje. Jong Oranje is in mijn ogen bedoeld voor spelers die nog niet in aanmerking komen voor het grote Oranje.
frankwopereis schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:27:
Helaas is dat eerste niet zo gewoon meer, Twente weet niks meer te forceren, al hele lange tijd niet. Het is te afhankelijk van de vorm van spelers als Chadli en Tadic. De rest is absolute B-garnituur. En dan lees ik ook nog eens dat Twente graag verder wil met Schreuder. Wait, what? Sowieso onmogelijk vanwege het ontbreken van de juiste papieren en Schreuder heeft totaal niks geen bagage. Wat dat betreft lopen er meerdere trainders rond in Nederland die meer ervaren zijn. Als Twente wil mee doen in de top dan moeten ze beginnen met een gelouterde trainer, die spelers ook daadwerkelijk beter kan maken en de spelers ka motiveren. Als ik gisteravond zelfs Douglas zie coachen buiten de dug-out, tja, dat is sprekend voor Twente op dit moment. Een beetje trainer stuur Douglas terug op de bank. Er is maar een trainer/coach, dat moet je gewoon niet toelaten. Nee, Twente gaat nog verder afglijden dit jaar en gaat behoren tot het rijtje Heerenveen, Utrecht en AZ. Een titelkandidaat gaat het zeker niet worden. Of er moeten twee tot vier topaankopen worden gedaan en een gevestigde trainer komen zoals een van Marwijk. Dan geef ik ze nog een kans, anders niet.

Overigens las ik laatst hier dat Castaignos een talent is maar dat het er nog niet uitkomt bij Twente. Castaignos is alles behalve een talent. Niks wijst daar op, een talent, ook in een slecht jaar, laat bij vlagen zijn kunnen zien, piekt op zijn minst enkele wedstrijden per seizoen. Maar van dat alles is bij Castaignos geen sprake. Sowieso heeft Castaignos een serieus mentaal probleem, bij één of twee mislukte pogingen gaat het kopje hangen en bakt hij de rest van de wedstrijd er niks meer van. Hij ligt meer op de grond dan dat hij de bal goed behandeld. Zelfs simpele steekpasings lukken hem niet en in scoringskans schiet hij of huizenhoog over of legt hij de bal (verkeerd) breed. Twente moet echt snel op zoek naar twee goede spitsen en die hadden ze vorig jaar op kunnen halen bij hun buren, Heracles. Nu moeten ze voor het volgend seizoen op elke linie een versterking halen. En daar hebben ze het geld niet voor. Dus jammer voor Twente, maar het gaat absoluut niet beter worden volgend seizoen.

[ Voor 56% gewijzigd door Han op 24-05-2013 09:23 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Han schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:08:
Pffff... ik lees net dat Cor Pot maar liefst 12 (!!) A-internationals meeneemt naar Israël. Ik weet het niet hoor, maar het is toch een toernooi voor jong-Oranje? Wat is nu het daadwerkelijke doel? Een goed resultaat boven alles? Of de junioren ervaring laten op doen in een groot toernooi? Als ik lees dat bijvoorbeeld een Bram Nuytinck, notabene de aanvoerder en van grote waarde tijdens de kwalificaties, op de bank beland omdat het centrale duo in eens bestaat uit Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi.

En met spelers als Blind, van Rhijn, Strootman, Fer en Luuk de Jong kunnen andere jonge talenten een basisplaats wel op hun buik schrijven. Ik persoonlijk vind dit een slechte zaak. Van de 12 A-internationals is een groot deel basisklant van het grote Oranje. Die moeten niet meer mee met Jong Oranje. Jong Oranje is in mijn ogen bedoeld voor spelers die nog niet in aanmerking komen voor het grote Oranje.
Ben ik het wel mee eens. De jongens die je noemt, hebben allemaal al in Oranje gestaan (twijfel alleen even over Van Rhijn), laat ze daar volgend jaar lekker "op kamp" gaan en neem nu de jonge jongens mee die er aan zitten te komen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Han schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:08:

Klopt, toen ik zag dat Strootman mee ging dacht ik ook "waarom?". Eenmaal "vaste" speler bij het grote Oranje hoor je niet mee met de jonkies mee te spelen... Dat is ook niet eerlijk voor de rest.

Dit gebeurd overigens ook met de spelers uit de eerste selectie van elftallen die met een beloften team mee doen om meer minuten te maken... Ook niet eerlijk in mijn ogen..
Misschien dat hier iets aan wordt gedaan nu er enkele beloften teams in de Jupiler League komen..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 13:01
Van Rhijn heeft ook een paar keer met Oranje meegedaan, maar is nu uit het elftal gespeeld door Janmaat. Ben het compleet eens met Han, maar het lijkt erop dat Cor Pot en de KNVB in het algemeen op zoek is naar eerherstel. 2005, 2006 werd het EK gewonnen, maar met de laatste editie deed Jong Oranje niet meer mee. En de overige tegenstanders in de groep zullen ook wel wat angst hebben aangejaagd: Duitsland, Spanje en Rusland.

Bovendien zou ik eerder Nuytinck kiezen dan De Vrij, die straalt wat meer uit imo. De Vrij heeft dan weer het voordeel dat ie normaal al samen speelt met Martins Indi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Niet eerlijk voor de rest is imho enkel als argument te gebruiken als je aandraagt dat ze in de kwalificatie niets hebt toegevoegd. Wat natuurlijk wel zo is. Daarnaast ga je dus een speler veroordelen omdat hij goed presteert en in het 'grote' oranje komt terwijl hij leeftijdstechnisch gewoon mee zou mogen doen bij 'jong' oranje.
Het is nou niet zo dat die spelers al bakken internationale ervaring hebben en als ze mee willen waarom niet? In oranje spelen, of dat nou het 'grote' of 'jong' is is geen liefdadigheidsinstelling waar men moet spelen omdat ze zo veel hebben bijgedragen in de kwalificatie of dat ze ervaring op moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Martell schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:26:
Bovendien zou ik eerder Nuytinck kiezen dan De Vrij, die straalt wat meer uit imo.
Mij lijkt het dat de Vrij gewoon het grotere talent is. Met "uitstraling" kun je weinig.

Wat dat selecteren van Strootman en co betreft. Bijkomend probleem is dat zelfs jongens als Fer en v Ginkel gewoon op de bank terecht kunnen komen.

Dat brengt me wel op de vraag: gaan de jonge A-internationals van Duitsland en Spanje ook naar dat toernooi?

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 24-05-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
volgens mij is door de KNVB en Van Gaal duidelijk aangegeven dat deze jongen meegaan omdat Van Gaal wil dat ze zoveel mogelijk internationale (toernooi)-ervaring op doen... lijkt mij wel slim, als je niet compleet voor schut wilt gaan volgend jaar in Brazilie...
leuk dat het "niet eerlijk" is voor andere spelers, maar m.i. is het net als bij clubteams... er is maar 1 team dat telt, en alle andere teams zijn daar ondergeschikt aan...
overigens mag Strootman van mij prima bij Jong Oranje.. die heeft m.i. geen enkel recht op een plekje bij het grote Oranje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wie zouden er dan op het middenveld moeten staan bij het grote Oranje? Dan kom je toch al snel bij zijn andere Jong Oranje collega's uit. Kijk maar wat er overblijft bij v Gaal nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39

Vos

AFCA

Ik ga vanavond eens live kijken wat Jong Oranje er van bakt tegen Jong Australië.
D-e-n schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:37:
[...]

Dat brengt me wel op de vraag: gaan de jonge A-internationals van Duitsland en Spanje ook naar dat toernooi?
Bij Duitsland missen mannen als Reus en Gotze, zijn al tijd volwaardig A-international. Iets waar wij niet aan doen ;). Holtby is de grootste naam. Bij Spanje o.a. van Barca Martín Montoya, Marc Bartra, Christian Tello, Marc Muniesa en Thiago. En dan heb je nog Isco, Muniain, De Gea, Canales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Blijkbaar heeft Utrecht wel wat gecreëerd, anders hadden ze niet gewonnen ;)
Lijkt me logisch dat Utrecht in een uitwedstrijd niet vol op de aanval speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22

Mwa, op basis van wat ik heb gezien verdiende Twente ook niks. Over het hele seizoen zeg ik, ondanks dat Twente hogere geeindigd is, dat Utrecht het verdiend heeft. Twente heeft met heel veel mogelijkheden het zelf verziekt, als je ziet met welke instelling ze Europa ingingen en bijv. naar de Kuip kwamen, dan roep je het over je zelf af. Zomaar ineens een coach ontslaan en dat kritische publiek van ze laat ze niet de sympathieprijs winnen. Vorig seizoen haalde Twente het ook niet maar kregen ze het cadeau uit Zeist, nog een reden om het ze nu niet te gunnen.

Utrecht is juist precies andersom, die hebben altijd met minimale middelen er geprobeerd het beste van te maken en hebben gewoon een heel knap seizoen achter de rug. Wedstrijden van Utrecht zitten vaak vol inzet en passie en hoewel het niet altijd even groots is maken ze er het beste van, ook het publiek verdient het itt Twente. Zou erg zonde zijn als je met zo'n instelling het voor elkaar krijgt om zo'n seizoen neer te zetten en dan geen beloning te hebben aan het einde van de rit.

Utrecht is er nog lang niet, maar ik zit voor ze te duimen <3

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
ph4ge schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:45:
[...]
Mwa, op basis van wat ik heb gezien verdiende Twente ook niks. Over het hele seizoen zeg ik, ondanks dat Twente hogere geeindigd is, dat Utrecht het verdiend heeft. Twente heeft met heel veel mogelijkheden het zelf verziekt, als je ziet met welke instelling ze Europa ingingen en bijv. naar de Kuip kwamen, dan roep je het over je zelf af. Zomaar ineens een coach ontslaan en dat kritische publiek van ze laat ze niet de sympathieprijs winnen. Vorig seizoen haalde Twente het ook niet maar kregen ze het cadeau uit Zeist, nog een reden om het ze nu niet te gunnen.

Utrecht is juist precies andersom, die hebben altijd met minimale middelen er geprobeerd het beste van te maken en hebben gewoon een heel knap seizoen achter de rug. Wedstrijden van Utrecht zitten vaak vol inzet en passie en hoewel het niet altijd even groots is maken ze er het beste van, ook het publiek verdient het itt Twente. Zou erg zonde zijn als je met zo'n instelling het voor elkaar krijgt om zo'n seizoen neer te zetten en dan geen beloning te hebben aan het einde van de rit.

Utrecht is er nog lang niet, maar ik zit voor ze te duimen <3
Eens met je verhaal, maar Utrecht is boven Twente geëindigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
tweaker2010 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:09:
[...]

Blijkbaar heeft Utrecht wel wat gecreëerd, anders hadden ze niet gewonnen ;)
Lijkt me logisch dat Utrecht in een uitwedstrijd niet vol op de aanval speelt.
Heb je de wedstrijd gezien? Ik heb Utrecht 3 keer op de helft van Twente gezien in een aanval. Ze hadden één corner en een kansloze lange bal waar Boschker op blundert. Verder stonden ze met 10 man voor de 16. Twente verdiende ook niets, maar het was wel een ontzettend lelijke pot voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mooi was anders, met de tactiek van Utrecht was effectief. Utrecht weet ook als je gaat meevoetballen tegen Twente dat je gaat verliezen. En dat hoeft Utrecht ook niet, ze hebben goede verdedigers en ze stonden goed. Met de wetenschap dat ze er snel uit kunnen komen hebben ze gewoon gedisciplineerd gespeeld. En Twente was creatief zo lam als een mak schaap, die konden weinig creëren. En die keren dat ze iets creëerden waren ze, op z'n zachts gezegd, slordig in de afronding. Het zat er gewoon niet in voor Twente. Utrecht heeft zijn wapens goed gebruikt. Maar eerlijk is eerlijk, mooi is het allemaal niet en de wedstrijd was een strijd op zich om te kijken...

Leuk dat Twente volop de aanval ging, maar dat mocht ook van Utrecht. Dus dat is voor mij geen argument dat ze meer verdienden. Het leek wel een kip zonder kop, weinig verrassend en alles behalve creatief. De 0-2 was gewoon jammer, dat was ook meer dan Utrecht recht op had. Maar de winst voor Utrecht aan zich was niet eens onverdiend... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Han schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:56:
Mooi was anders, met de tactiek van Utrecht was effectief. Utrecht weet ook als je gaat meevoetballen tegen Twente dat je gaat verliezen. En dat hoeft Utrecht ook niet, ze hebben goede verdedigers en ze stonden goed. Met de wetenschap dat ze er snel uit kunnen komen hebben ze gewoon gedisciplineerd gespeeld. En Twente was creatief zo lam als een mak schaap, die konden weinig creëren. En die keren dat ze iets creëerden waren ze, op z'n zachts gezegd, slordig in de afronding. Het zat er gewoon niet in voor Twente. Utrecht heeft zijn wapens goed gebruikt. Maar eerlijk is eerlijk, mooi is het allemaal niet en de wedstrijd was een strijd op zich om te kijken...

Leuk dat Twente volop de aanval ging, maar dat mocht ook van Utrecht. Dus dat is voor mij geen argument dat ze meer verdienden. Het leek wel een kip zonder kop, weinig verrassend en alles behalve creatief. De 0-2 was gewoon jammer, dat was ook meer dan Utrecht recht op had. Maar de winst voor Utrecht aan zich was niet eens onverdiend... :)
Amen. Ik hoop overigens dat Rosales er zondag wel bij is. Iemand enig idee hoe het met zijn blessure is? Aan Breukers had je echt helemaal niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Twente vraagt 10 miljoen voor Chadli. Was natuurlijk te verwachten maar is in mijn ogen wel behoorlijk overdreven voor Chadli, die ook maar een eenjarig contract heeft. Na van Ginkel en mogelijk ook Maher niet te (kunnen) gaan halen zal er dan toch in de jeugd of het buitenland gekeken moeten worden voor versterkingen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:11

Quad

Doof

Ik zou zeggen haal maar weer een Deen erbij, ze bevallen mij prima! :Y

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39

Vos

AFCA

Aghanim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:26:
Twente vraagt 10 miljoen voor Chadli. Was natuurlijk te verwachten maar is in mijn ogen wel behoorlijk overdreven voor Chadli, die ook maar een eenjarig contract heeft. Na van Ginkel en mogelijk ook Maher niet te (kunnen) gaan halen zal er dan toch in de jeugd of het buitenland gekeken moeten worden voor versterkingen denk ik.
Het is eind mei, de transferperiode loopt nog enkele maanden door. IMO vrij logisch dat ze hoog beginnen. Echter wel 3-4M te veel ja als ze er aan vast blijven houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 24-05-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik hoop dat ajax weer gewoon eigen nederlansde jeugd doorbrengt. Het halen van Denen en IJslanders is leuk, maar er is gewoon geen enkele toevoer van types als VD Vaart en Sneijder op dit moment. We zullen toch weer wat exceptionele spelers moeten hebben in het Nederlands elftal.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb je helemaal gelijk in, maar als deze momenteel 16/17 jaar oud zijn kan je daar geen kampioen mee worden en moet je het opvullen met ander materiaal.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Royz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:38:
Ik hoop dat ajax weer gewoon eigen nederlansde jeugd doorbrengt. Het halen van Denen en IJslanders is leuk, maar er is gewoon geen enkele toevoer van types als VD Vaart en Sneijder op dit moment. We zullen toch weer wat exceptionele spelers moeten hebben in het Nederlands elftal.
Die komen er ook zeker aan. Maar Ajax heeft een 'gat' in de talenten en om die reden werd er talent uit het buitenland gehaald. De keuze voor de Denen (en Scandinaviërs in het algemeen) heeft niet enkel met het voetbaltalent te maken. Scandinaviërs zijn in zeer korte tijd de Nederlandse taal machtig, in tegenstelling tot Zuid-Europese en Zuid-Amerikaanse talenten. Communicatie is een belangrijke sleutel voor een goed elftal. Als er een taalbarrière is dan heeft dat negatieve invloed op het rendement van een elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Aghanim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:26:
10 miljoen vragen is 7-8 krijgen, 7-8 vragen is 4-5 krijgen..
Ik denk dat hij naar Dortmund gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Han schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:54:
[...]
Die komen er ook zeker aan. Maar Ajax heeft een 'gat' in de talenten en om die reden werd er talent uit het buitenland gehaald.
Quad schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:42:
Heb je helemaal gelijk in, maar als deze momenteel 16/17 jaar oud zijn kan je daar geen kampioen mee worden en moet je het opvullen met ander materiaal.
Maar ze hebben laatst toch ook al spelers van die leeftijd gehaald? En is dat "gat" er al niet langer? De doorbraak van Sneyder is ook al een tijd geleden tenslotte. Nu heeft heel Nederland te maken met een dipje achter de generatie Sneyder-van Persie-Robben maar ook de Jong Oranjes van de laatste jaren stonden niet bol van de Ajacieden.

Opvallend vind ik overigens dat er veel verdedigers doorbreken en veel minder aanvallers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk heeft Han gelijk. Je zult maar bijgedragen hebben aan de resultaten van Jong Oranje waardoor je naar het eindtoernooi gaat om dan te merken dat je dat eindtoernooi niet mag spelen omdat de bond persé goed voor de dag wil komen en tig spelers uit Oranje mee laat doen. Lekker voor al spelers die Jong Oranje daar naar toe hebben gevoetbald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:19:
Tuurlijk heeft Han gelijk. Je zult maar bijgedragen hebben aan de resultaten van Jong Oranje waardoor je naar het eindtoernooi gaat om dan te merken dat je dat eindtoernooi niet mag spelen omdat de bond persé goed voor de dag wil komen en tig spelers uit Oranje mee laat doen. Lekker voor al spelers die Jong Oranje daar naar toe hebben gevoetbald.
Je zal maar een belangrijke kans om je in de kijken te spelen en je te ontwikkelen missen omdat je te goed bezig was en daardoor bij Oranje zat en niet bij jong-Oranje. ;)

Ik vind het volstrekt normaal dat de sterkste ploeg speelt. Als je daar niet tegen kan moet je geen voetballer worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:36:
Je zal maar een belangrijke kans om je in de kijken te spelen en je te ontwikkelen missen omdat je te goed bezig was en daardoor bij Oranje zat en niet bij jong-Oranje. ;)

Ik vind het volstrekt normaal dat de sterkste ploeg speelt. Als je daar niet tegen kan moet je geen voetballer worden.
Dat laatste vind ik vanzelfspekend wanneer je het hebt over het grote Oranje. Voor Jong Oranje moet meedoen belangrijker zijn dan winnen, dat geldt overigens voor alle jeugdelftallen. Wat heb je er aan als je kampioen wordt met Jong Oranje terwijl de toekomst op de bank blijft zitten. En blijkbaar kunnen ze wel wat, ze hebben immers op eigen kracht de kwalificatie tot een goed einde gebracht. En wat andere landen doen moeten ze zelf weten, al neemt Spanje hun hele eerste elftal mee, leuk voor ze, ze mogen die beker hebben. Laat gewoon de jonkies zonder ervaring in het grote Oranje lekker ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik snap je andere argumenten maar "de toekomst op de bank zitten" snap ik niet. Volgens mij zijn de betere en meer talentvolle spelers juist doorgeschoven naar Oranje. Concreet zitten van Aanholt, Leerdam en Nuytink nu op de bank omdat Blind, Indi, v Rhijn en De Vrij gaan spelen en moeten van Ginkel en Fer achter Strootman, Maher en Clasie aansluiten. Waarbij het overigens zo is dat een deel van die spelers de kwalificatie ook gewoon meegedaan heeft.

Bij de selectie van Strootman heb ik mijn vraagtekens. Die heeft volgens mij niet gespeeld in de kwalificatie en hoorde nooit bij die groep. Maar aan de andere kant: waar leg je de grens? De Vrij en Indi doen al een tijd niet meer mee bij Jong Oranje. Maar Clasie en Maher hebben nog wel meegedaan het laatste jaar. Waar leg je de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:03:
Ik snap je andere argumenten maar "de toekomst op de bank zitten" snap ik niet. Volgens mij zijn de betere en meer talentvolle spelers juist doorgeschoven naar Oranje. Concreet zitten van Aanholt, Leerdam en Nuytink nu op de bank omdat Blind, Indi, v Rhijn en De Vrij gaan spelen en moeten van Ginkel en Fer achter Strootman, Maher en Clasie aansluiten. Waarbij het overigens zo is dat een deel van die spelers de kwalificatie ook gewoon meegedaan heeft.

Bij de selectie van Strootman heb ik mijn vraagtekens. Die heeft volgens mij niet gespeeld in de kwalificatie en hoorde nooit bij die groep. Maar aan de andere kant: waar leg je de grens? De Vrij en Indi doen al een tijd niet meer mee bij Jong Oranje. Maar Clasie en Maher hebben nog wel meegedaan het laatste jaar. Waar leg je de grens?
De grens ligt volgens mij bij 21 jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38
ph4ge schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:08:
[...]

21 jaar bij start kwalificatie of iets dergelijks, Blind is inmiddels 23.

AZ heeft overigens de 1e versterking binnen, Gouweleeuw tekent voor 5 jaar volgens nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:08:
Yep, echter geldt dat wel voor het jaar waarin de kwalificatie begint, niet in het jaar van het hoofdtoernooi. Dus de spelers die in 2011 nog geen 21 waren of net werden, mogen mee doen met het eindtoernooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bra-Jo schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:22:
[...]

Ben ik het wel mee eens. De jongens die je noemt, hebben allemaal al in Oranje gestaan (twijfel alleen even over Van Rhijn), laat ze daar volgend jaar lekker "op kamp" gaan en neem nu de jonge jongens mee die er aan zitten te komen.
Liever dat ze er nu op een niet al te belangrijk toernooi achter komen hoe het toernooi leven is, dan volgend jaar op het (1 na?)belangrijkste toernooi voor landenteams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:26:
[...]

Te snelle conclusie van jouw kant. Heb het niet gehad over inkrimping. Wel over het stoppen met hoofd- en topklasse spelen op zondag.

Kromme redenatie mijnerzijds is aldus niet aan de orde dacht ik.

Laat je de eerste divisiewedstrijden op zondagen spelen dan zal dat goed voor die eerste divisie zijn.

Kun je ook krom noemen. Maar nogal wat clubs in de eerste divisie zijn daar voorstander van, en niet zonder reden.
Ok, dan had ik dat niet goed begrepen ;)
Maar nog zie ik het nut van het opheffen van de zondag competities niet in. Alsof de eerste divisie ineens veel meer toeschouwers gaat krijgen als ze tegelijk spelen met Ajax, Feyenoord of PSV.

Wat mij betreft laten ze elke club helemaal vrij of ze vrijdag, zaterdag of zondag als vaste speeldag willen hebben zo lang ze dan ook maar het grootste deel van de wedstrijden (of zelfs alle) op die dag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Royz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:38:
Dan moeten die talenten er wel zijn natuurlijk. Spelers als VD Vaart en Sneijder waren zeldzame toptalenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:58
`
PSV heeft zijn eerste versterking voor volgend seizoen bijna binnen, zo meldt De Telegraaf. Nick Viergever verruilt de defensie van AZ voor het middenveld in Eindhoven.

In Alkmaar gaat men er al langer van uit dat Viergever deze zomer vertrekt. Jeffrey Gouweleeuw werd daarom al vastgelegd, terwijl ook Jan Wuytens van FC Utrecht nog moet komen. Viergever richt zich op zijn beurt op een toekomst bij PSV.

Opmerkelijk is dat de nummer twee van Nederland in Viergever geen versterking voor de defensie ziet. De 23-jarige linkspoot zou gehaald worden voor het middenveld, waar Mark van Bommel sowieso vertrekt. Kevin Strootman wordt daarnaast in verband gebracht met een transfer naar het buitenland.

Het contract van Viergever loopt over één jaar af. Ook Ajax zou op de éénvoudig international azen, vooral met het oog op een eventueel vertrek van Toby Alderweireld.
Waarom zouden ze hem voor het middenveld halen? Is toch best een goede verdediger?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42
Gynnad schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:42:
`
[...]

Waarom zouden ze hem voor het middenveld halen? Is toch best een goede verdediger?
Tja verdediging of middenveld beide zitten een beetje in dezelfde situatie.
Als je bekijkt wie er allemaal weg gaat houden zo alleen Strootman over op het middenveld en die gaat misschien ook weg.
Dus verdediging of middenveld het maakt niet zoveel uit.

Alhoewel ik me ook vraag hoe vaak hij op het middenveld gespeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Brands vond het in de winterstop toch ook al niet nodig om verdedigers te halen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 02:18

Fiber

Beaches are for storming.

ph4ge schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:36:
[...]

Precies! En ik denk dat als deze ploeg Europees kampioen wordt in deze (op één na hoogste?) klasse dat dit wel eens de basis voor de WK ploeg van volgend jaar kan worden... :) :)F

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:24:
[...]

Precies! En ik denk dat als deze ploeg Europees kampioen wordt in deze (op één na hoogste?) klasse dat dit wel eens de basis voor de WK ploeg van volgend jaar kan worden... :) :)F
Mwah, is natuurlijk helemaal niet gezegd dat deze groep spelers Europees kampioen worden. Zitten per slot van rekening in een poule samen met o.a. Spanje en Duitsland.

Waar je wel gif op kunt innemen is dat er nogal wat spelers van dit Jong Oranje zijn die mede door dit eindtoernooi en de Europese kwalificatierondes voor hun clubteams weinig aan vakantie toe zullen komen. Of hun clubs daar nu echt zo blij mee zijn?

Kan me zo voorstellen dat Feyenoord dubbele gevoelens heeft ten aanzien van bijvoorbeeld Clasie. Die gozer moet al tijdenlang aan zijn schouder worden geholpen (wil nog wel eens uit de kom schieten) maar stelt dat bij voortduring uit vanwege de wedstrijden bij eerst Feyenoord en nu Jong Oranje.

Ongetwijfeld zullen er meer spelers zijn bij dit Jong Oranje die hun rust goed kunnen gebruiken vanwege onbehandelde slepende blessures dan wel moeheid in het koppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gynnad schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:42:
[...]
Idd, het lijkt erop dat PSV zijn goede verdedigers nu ook al op het middenveld gaat zetten. Slechte ontwikkeling als je het mij vraagt. Viergever is geen middenvelder, maar ja die scouts van PSV zullen het wel beter weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:03

epic_gram

undercover moderator

jongens ik wilde vanavond eigenlijk de finale der finales kijken van de champions league. Alleen nu moet ik werken, net gebeld. Word de wedstrijd uitgezonden op radio1? Ik kan geen tv kijken, alleen radio luisteren. HELP! ;( :'( :'(

edit: en ja, ik heb gekeken op de site van radio 1 en er is een uitzending van nos op de lijn. Alleen ik kan nergens zien wat ze daarin uitzenden. Lijkt me logisch dat ze gewoon voetbal verslag uitzenden, maar ik wil het even zeker weten :)

[ Voor 34% gewijzigd door epic_gram op 25-05-2013 16:43 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

NOS Langs de lijn zal het verslag uitbrengen van de volledige wedstrijd.

Ik mag het gelukkig mooi thuis kijken, maten komen langs dus wij gaan er klaar voor zitten :Y).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06
Over NOS LdeL gesproken, wat is het intro-muziekje slecht geworden. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:03

epic_gram

undercover moderator

Quad schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:09:
NOS Langs de lijn zal het verslag uitbrengen van de volledige wedstrijd.

Ik mag het gelukkig mooi thuis kijken, maten komen langs dus wij gaan er klaar voor zitten :Y).
Mooi, dankjewel! Ik moet ook echt tussen 8 en 11 aan het werk, dus het komt weer prachtig uit. :) ( :') )

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 14:46

Sargan

Filmfreak...

Sjah schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:18:
Over NOS LdeL gesproken, wat is het intro-muziekje slecht geworden. :S
Vindt je? Heeft het Metropole orkest gedaan, ik vind het wel mooi.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Huhhh marsmannetjes op Wembley :o

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, ik ben benieuwd. Ik heb geen voorkeur of afkeur vanavond :)

Edit: het eerste kwartier is duidelijk voor Dortmund, ze zijn feller en hebben al kansen gehad, en de Bayern spelers krijgen geen kans om te bouwen.

[ Voor 54% gewijzigd door gambieter op 25-05-2013 21:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik ben voor Dortmund, maar ook voor Robben dus eigenlijk hoop ik op een 4 - 3 voor Dortmund of zo met drie goals van Robben... Een 3 - 3 met een winnende penalty van Robben kan ik ook nog wel mee leven. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Ben ik de enige die zich irriteert aan de camerahoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28
Had Robben die bal goed afgelegd naar links dan was het 1-0 voor bayern. Was wel een moeilijk balletje met buitenkant links, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:27
Snap best dat robben zelf ging. Hij had hem gewoon af moeten maken. Verder hoop ik op een snelle goal. Want beide teams kijken behoorlijk de kat uit de boom zo lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 14:51
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:21:
Snap best dat robben zelf ging. Hij had hem gewoon af moeten maken. Verder hoop ik op een snelle goal. Want beide teams kijken behoorlijk de kat uit de boom zo lijkt het
We hebben toch al een mooi aantal kansen gekregen, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
jaa opzich wel. maar het tempo ligt niet erg hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

'In your face' moet Robben gedacht hebben :+
Prima wedstrijd, maar weinig hoogtepunten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dortmund mag hem van mij winnen qua club al is dat wel triest voor Robben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, Ribery mag blij zijn dat hij geen rood kreeg. Dat was toch echt een elleboogstoot. Leuke wedstrijd verder, zeker niet saai en met kansen aan beide kanten :)

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 25-05-2013 22:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gaat het dan eindelijk de avond van Robben worden? Hij heeft iig de assist op zijn naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Werd daar achter klopp iemand afgevoerd op een stretcher??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
yupla, goal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dat is dan toch rood? Hij had zelfs al geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Zag er me nu niet echt met opzet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

SmokingCrop schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:10:
Zag er me nu niet echt met opzet uit..
Natuurlijk geen maatstaf. Anders gaat iedereen doen alsof het geen opzet was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
1-1 het begint op een leuke wedstrijd te lijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
L1nt schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:12:
[...]
Natuurlijk geen maatstaf. Anders gaat iedereen doen alsof het geen opzet was
Nu doen ze dat nog niet? :+
Hij ging toch vrij duidelijk gewoon voor de bal, maar failde hard (lol)

--

Heh, Ribery kan er niet goed tegen dat ze nog niet goed voor staan

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 25-05-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Laat Ribery maar snel rood krijgen, wat een vervelende speler.

Terechte pingel, domme overtreding. Toch zie ik Bayern eerder scoren dan Dortmund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Lewandowski is pas een ploert. Wat geniepig zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

D-e-n schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:21:
Lewandowski is pas een ploert. Wat geniepig zeg
Heel vies. Met de overtreding van Ribery erbij toch weer wat missers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Hehe:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BLIprDHCEAE_c8A.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lewandowski en Ribery samen in een hokje stoppen en de sleutel weggooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Komt ie dan hoor, goeie van Robben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
amai, dan toch nog Robben die scoort na al zijn halve blunders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bah, Robben. Zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Nu nog eens, gaarne. Anders ben ik alsnog de klos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Heh, ik heb het ook niet direct voor Robben..
Dan nog liever Ribery }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Een Nederlander die de finale op zijn Duits beslist en dat in London :+

[ Voor 16% gewijzigd door Joosie200 op 25-05-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nu kan Arjen rustig heengaan :')

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Robben treedt inderdaad in de voetsporen van Ronald Koeman met deze goal... :)F

(Als dit de winnende is natuurlijk, maar daar lijkt het wel op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
met al deze wissels zijn ze al een minuut te laat x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:48

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Robben motm!! Het is hem gegund, dat hij volgend jaar in Brazilië ook maar mag schitteren ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hij nam m nog goed mee.

Mooi voor het Nederlandse voetbal. Doen we tenminste nog iets beslissends in Europa.

[ Voor 65% gewijzigd door D-e-n op 25-05-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:35:
Robben motm!! Het is hem gegund, dat hij volgend jaar in Brazilië ook maar mag schitteren ;)
Niet mee eens, ik vond beide keepers boven alles en iedereen uitsteken.

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 112 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.