[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.124 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja Nederlands commentaar probeer ik al jaren niet meer naar te luisteren...de Engelsen zijn wat dat betreft zoveel beter. Die geven ten eerste echt goed commentaar op de wedstrijd en missen zelden iets, en natuurlijk lullen die ook wat af omdat ze vaak met zijn tweeën zijn (wat al beter is dan een monoloog) en een van de twee tegenwoordig praktisch altijd een oud-voetballer is die nog wel wat leuks te vertellen heeft, of een wat meer insiders-uitleg heeft voor een voorval, of taktiek, of misverstand...echt een verademing...luister 100 keer liever naar Steve McManaman of Ian Wright dan welke NL commentator dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vitesse ziet voorlopig af van Leerdam. En Leerdam looft Koeman's inzet hem scherp te houden op de trainingen waardoor hij nu mee gaat naar dat EK onder de 21 in Israël. Is 1+1=2 of zie ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:59

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.ad.nl/2013/05/21/TT-Ajax-vangt-bot-bij-Heracles-na-bod-op-Duarte
Lijkt me logisch dat ze niet de hoofdprijs gaan betalen voor een speler van Heracles met nog maar 1 jaar contract. Zoiezo vraag ik me af of Duarte het niveau van Ajax aankan, laat staan dat hij een aanwinst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:58:
Vitesse ziet voorlopig af van Leerdam. En Leerdam looft Koeman's inzet hem scherp te houden op de trainingen waardoor hij nu mee gaat naar dat EK onder de 21 in Israël. Is 1+1=2 of zie ik dat fout?
Nee dat gaat niet meer gebeuren. Hij gaf aan dat hij voor het EK bekend gaat maken waar hij volgend seizoen speelt. Hij sprak zelf al van een andere club namelijk. Zal wel Twente worden. Kopen alles met een Rotterdams verleden.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:39
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:58:
Het zou mooi zijn als Leerdam wilt blijven bij Feyenoord, maar ik denk dat die jongen liever speelt bij een club waar de kans op een basisplek een stuk groter is. En ik kan hem geen ongelijk geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marmar schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:52:
[...]

Het zou mooi zijn als Leerdam wilt blijven bij Feyenoord, maar ik denk dat die jongen liever speelt bij een club waar de kans op een basisplek een stuk groter is. En ik kan hem geen ongelijk geven...
Vind het opvallend hoe schijnbaar nuchter Leerdam blijft onder alles wat er is voorgevallen rond zijn persoontje dit seizoen. In mijn ogen is Leerdam niet weinig beschadigd geraakt door al die perikelen. Dat gun je geen enkele speler toe.

Las zojuist overigens dat Vitesse nu Peter Bosz zou willen proberen aan te trekken als nieuwe trainer. Mocht dat werkelijk zo zijn en gelukken dan zou een overgang van Leerdam naar Vitesse alsnog tot de mogelijkheden kunnen gaan behoren. Bosz kent Leerdam immers al uit zijn tijd als TD bij Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 17:49

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

CR1691 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:20:
[...]

Nee dat gaat niet meer gebeuren. Hij gaf aan dat hij voor het EK bekend gaat maken waar hij volgend seizoen speelt. Hij sprak zelf al van een andere club namelijk. Zal wel Twente worden. Kopen alles met een Rotterdams verleden.
Munsterman hoopt er financieel beter aan te worden..
Cabral is een mislukkeling in mijn ogen, maar het was het proberen waard. Verhoek zat immers ook geen potentie in.
Fer is een goede speler, wordt beter, en gaat voor meer de deur uit.
Castaignos is nog niet wat het wezen moet, maar die gaat straks voor veel meer de deur uit dan waar hij voor binnen kwam ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

frankwopereis schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:34:
[...]
Castaignos is nog niet wat het wezen moet, maar die gaat straks voor veel meer de deur uit dan waar hij voor binnen kwam ;)
Klopt, zoiezo een ondergewaardeerde speler. Hij is nog jong (20) en heeft een redelijk seizoen achter de rug. 13 goals in 34 wedstrijden is bijna hetzelfde als in zijn laatste seizoen bij Feyenoord, die jongen komt er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

frankwopereis schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:34:
[...]

Munsterman hoopt er financieel beter aan te worden..
Cabral is een mislukkeling in mijn ogen, maar het was het proberen waard. Verhoek zat immers ook geen potentie in.
Fer is een goede speler, wordt beter, en gaat voor meer de deur uit.
En voor hoeveel moet Fer straks de deur uitgaan? Dat zal een miljoen of 8 moeten zijn want meer is hij niet waard. Hij heeft voor Twente een paar leuke wedstrijden gespeeld maar raakte daarna geblesseerd. Dus die 2,5 miljoen die Feyenoord misschien misloopt is nou ook weer niet zo'n grote ramp. Bovendien krijgt Feyenoord nog een bedragje voor Fer dus dat maakt het ''gat'' nog kleiner.

Cabral heeft al helemaal niks bijgedragen. Sowieso onbegrijpelijk dat Twente zo'n probleem geval daarnaartoe heeft gehaald. Jongen van de straat die meer bezig is met zijn haartjes en rap''kunsten'' dan met zijn werk/sport. Verhoek heeft misschien niet de potentie maar wel de mentaliteit. Dat hij het niveau nog niet aankan is jammer maar hij heeft in ieder geval een belangrijke goal en assist gemaakt dit jaar.

Castaignos is een leuke spits maar wordt nu wel een beetje misbruikt. Hij staat meer linksbuiten dan centraal dus ik weet niet echt wat ik van hem moet vinden. Heeft zat talent maar moet die centrale plek volgend jaar opeisen middels prestaties. Als spits kan hij best ver komen namelijk. Maar hoe je er op komt dat hij voor meer de deur uitgaat is mij een raadsel. Twente heeft ongeveer 6 miljoen voor die jongen betaald, hij is dat nu niet waard en al schopt hij er volgend jaar 20 in dan zal hij dat nog niet waard zijn. Buitenlandse clubs zijn niet achterlijk...

Ebecilio is wel een goede en het is wel jammer dat hij nu bij Twente zit. Als die gozer meer geduld had dan had hij al genoeg minuten bij Feyenoord gemaakt in plaats van het zoveelste jeugdelftal van Arsenal. Zonde maar zo lopen die dingen eenmaal. Blij dat Feyenoord hem niet terug heeft gehaald, dat was een verkeerd voorbeeld naar de eigen jeugd geweest in mijn ogen.

[ Voor 6% gewijzigd door CR1691 op 21-05-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

CR1691 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:10:
[...]

En voor hoeveel moet Fer straks de deur uitgaan? Dat zal een miljoen of 8 moeten zijn want meer is hij niet waard. Hij heeft voor Twente een paar leuke wedstrijden gespeeld maar raakte daarna geblesseerd. Dus die 2,5 miljoen die Feyenoord misschien misloopt is nou ook weer niet zo'n grote ramp. Bovendien krijgt Feyenoord nog een bedragje voor Fer dus dat maakt het ''gat'' nog kleiner.

Castaignos is een leuke spits maar wordt nu wel een beetje misbruikt. Hij staat meer linksbuiten dan centraal dus ik weet niet echt wat ik van hem moet vinden. Heeft zat talent maar moet die centrale plek volgend jaar opeisen middels prestaties. Als spits kan hij best ver komen namelijk. Maar hoe je er op komt dat hij voor meer de deur uitgaat is mij een raadsel. Twente heeft ongeveer 6 miljoen voor die jongen betaald, hij is dat nu niet waard en al schopt hij er volgend jaar 20 in dan zal hij dat nog niet waard zijn. Buitenlandse clubs zijn niet achterlijk...
Fer gaat onder de 10 niet weg denk ik (inclusief alles), anders blijft hij gewoon komend seizoen nog bij Twente voetballen (Twente heeft immers optie tot 2015, dus hij kan volgend jaar ook nog worden verkocht)

Castaignos staat nog tot 1 juli (geloof ik) 2016 onder contract, en ik ga er vanuit dat hij voor die tijd nog wel een hoop gaat scoren. En als een spits in de eredivisie er 20 inlegt, of beter nog 2 seizoenen achter elkaar, gaat hij echt niet onder de 10 miljoen weg. Hij is ook nog jong dus investerende buitenlandse clubs hebben nog jaren wat aan hem.
Hij is eerder naar het buitenland geweest, maar dat was gewoon te vroeg...

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

frankwopereis schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:25:
[...]

Fer gaat onder de 10 niet weg denk ik (inclusief alles), anders blijft hij gewoon komend seizoen nog bij Twente voetballen (Twente heeft immers optie tot 2015, dus hij kan volgend jaar ook nog worden verkocht)

Castaignos staat nog tot 1 juli (geloof ik) 2016 onder contract, en ik ga er vanuit dat hij voor die tijd nog wel een hoop gaat scoren. En als een spits in de eredivisie er 20 inlegt, of beter nog 2 seizoenen achter elkaar, gaat hij echt niet onder de 10 miljoen weg. Hij is ook nog jong dus investerende buitenlandse clubs hebben nog jaren wat aan hem.
Hij is eerder naar het buitenland geweest, maar dat was gewoon te vroeg...
De vraag is natuurlijk of hij fysiek wel helemaal in orde is. Everton keurde hem in de winterstop niet voor niets af. Dat kan de prijs in de toekomst wel drukken natuurlijk. Ik denk dat hij met de komst van Ebecilio sowieso deze zomer wil vertrekken. Echt in beeld bij Oranje is hij niet dus de kans dat hij het WK mist is al groot. Dan zou een mooie transfer niet riskant zijn.

Helaas zeggen doelpunten in de Eredivisie niet zoveel. Geen denken aan dat er clubs 10 miljoen of meer gaan bieden voor Finnbogason en Pelle bijvoorbeeld. Voor Bony dan weer wel maar die is ook international van Ivoorkust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:33:
[...]
Helaas zeggen doelpunten in de Eredivisie niet zoveel. Geen denken aan dat er clubs 10 miljoen of meer gaan bieden voor Finnbogason en Pelle bijvoorbeeld. Voor Bony dan weer wel maar die is ook international van Ivoorkust.
Beetje scheve vergelijking he? Dit seizoen van Pelle was een incident gezien zijn verleden. Finnbogason heeft het zijn eerste jaar goed gedaan, maar dat blijft ook afwachten of dat volgend jaar doorzet. Bony is inmiddels te goed voor de eredivisie, dat is het verschil tussen deze spelers. Bony is minimaal 15 a 20 miljoen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38
Eredivisie-doelpunten tellen enkel als er goede prestaties in internationale wedstrijden naast gezet kunnen worden, dus CL of zoals bij Bony voor het nationaal team. Dost, Luuk de Jong, Vleminckx, Ruiz, El-Hamdoui. Allemaal topscoorder of runner-up en nu in het buitenland een redelijk anoniem bestaan. Voor een speler als Castaignos is het dus behoorlijk belangrijk dat Twente EL haalt en daarin ook verder komt dan de poultjes tegen allerlei oostblokclubs. uiteindelijk zal hij tegen een echte tegenstander moeten laten zien wat hij kan en niet enkel die jongen is die in de eredivisie wel scoort maar bij inter mislukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tweaker2010 Vind ik een beetje een aparte redenering van je. Bony zou tussen de €15,- en €20,- miljoen waard zijn en te goed voor de eredivisie zijn? En Pelle en Finbogasson moeten het volgend seizoen nog maar eens bewijzen dat het structureel is? Wat heeft Bony vorig seizoen dan laten zien?

@Sempy Toch heeft een Dost het bepaald niet slecht gedaan in zijn eerste seizoen bij Wolfsburg dacht ik. Kijk naar zijn statistieken, http://www.transfermarkt....sdaten/spieler_56331.html en vergelijk die eens met pak hem beet die van Huntelaar, http://www.transfermarkt....gsdaten/spieler_4357.html

Van Luuk de Jong verwacht ik volgens seizoen ook meer. Spelers moeten blijkbaar wennen aan de Bundesliga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:54:
@tweaker2010 Vind ik een beetje een aparte redenering van je. Bony zou tussen de €15,- en €20,- miljoen waard zijn en te goed voor de eredivisie zijn? En Pelle en Finbogasson moeten het volgend seizoen nog maar eens bewijzen dat het structureel is? Wat heeft Bony vorig seizoen dan laten zien?
Ik bedoelde dat er bij Bony al sinds vorig seizoen een stijgende lijn in zijn prestaties zit. Bij Pelle zal het eerder minder gaan worden (gezien zijn leeftijd) en is zijn waarde dus beperkt. Finbogasson mist nog wat ervaring.
Ik kan het mishebben natuurlijk, maar Bony hoort volgens mij bij een echte topclub thuis... Chelsea ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07

Rhapsody

In Metal We Trust

Volgens wikipedia is Bony maar 3 jaartjes jonger en heeft hij in het verleden ook nog niet echt denderende cijfers laten zien. Wel beter als Pelle, maar niet voldoende voor 15-20 miljoen m.i.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 08-10 11:22

StrongArmLance

Endless flow

tweaker2010 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:49:
[...]

Ik bedoelde dat er bij Bony al sinds vorig seizoen een stijgende lijn in zijn prestaties zit. Bij Pelle zal het eerder minder gaan worden (gezien zijn leeftijd) en is zijn waarde dus beperkt. Finbogasson mist nog wat ervaring.
Ik kan het mishebben natuurlijk, maar Bony hoort volgens mij bij een echte topclub thuis... Chelsea ofzo ;)
Pellè is nu juist in zijn hoogtijdagen, dat wordt pas minder over een jaar of 3/4.
Tussn de 25 en 32 (falcao bijv) is een spits het bruikbaarst. Daarvoor 'onervaren', daartussen: ervaren, volwassen, fysiek sterk etc. Pellè heeft sowieso geen snelheid nodig blijkt, dus kan hij ook langer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

tweaker2010 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:49:
[...]

Laat het hem eerst maar eens zien bij een leuke sub- middenmoter zoals Newcastle United of Everton. Ik weet nog niet precies wat ik van hem moet verwachten. Zijn hele houding staat mij niet zo aan eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

kristan schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:53:
Pellè is nu juist in zijn hoogtijdagen, dat wordt pas minder over een jaar of 3/4.
Tussn de 25 en 32 (falcao bijv) is een spits het bruikbaarst. Daarvoor 'onervaren', daartussen: ervaren, volwassen, fysiek sterk etc. Pellè heeft sowieso geen snelheid nodig blijkt, dus kan hij ook langer mee :)
Pelle gaat het een stuk lastiger krijgen volgend seizoen... Ploegen stellen zich er op in, Ajax heeft dat thuis bewezen door de aanvoer naar Pelle af te snijden. Dan is Feyenoord een stuk minder gevaarlijk. Sowieso, er waren totaal geen verwachtingen richting Pelle, dat is komend seizoen wel anders. Ik moet eerst maar eens zien of hij zijn prestatie van dit seizoen kan halen, de verwachtingen liggen in ieder geval een stuk hoger. Iemand die een seizoen goed draait is nog geen topspeler, sterker nog, op basis van zijn verleden is hij ondanks een sterk seizoen nog steeds een middelmatige speler, zijn voorgaande jaren waren voor een spits gewoon slecht.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Han schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:09:
[...]
Pelle gaat het een stuk lastiger krijgen volgend seizoen... Ploegen stellen zich er op in, Ajax heeft dat thuis bewezen door de aanvoer naar Pelle af te snijden. Dan is Feyenoord een stuk minder gevaarlijk. Sowieso, er waren totaal geen verwachtingen richting Pelle, dat is komend seizoen wel anders. Ik moet eerst maar eens zien of hij zijn prestatie van dit seizoen kan halen, de verwachtingen liggen in ieder geval een stuk hoger. Iemand die een seizoen goed draait is nog geen topspeler, sterker nog, op basis van zijn verleden is hij ondanks een sterk seizoen nog steeds een middelmatige speler, zijn voorgaande jaren waren voor een spits gewoon slecht.
Precies, dat dus. Hetzelfde verhaal met die andere jonkies in dat elftal, komend jaar moeten ze echt presteren. En in een stroef draaiend elftal heeft Pelle nog nooit het verschil gemaakt. Afgelopen seizoen had hij het geluk dat Feyenoord als een trein liep en alle ballen voor hem waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Oh jongens wat zullen jullie van een koude kermis thuiskomen volgend seizoen. Pelle trapt er minimaal 15 in. Die man heeft zo ontzettend veel vertrouwen, die komt er wel. Bovendien, welke wereldverdedigers in de Nederlandse competitie moeten hem afstoppen dan? Leuk dat Ajax en PSV uit het goed op wisten te lossen destijds maar dat waren ook gelijk de enige clubs. Bovendien is het geen schande als je daar eens een mindere dag hebt.

Pelle is gewoon veel slimmer dan het merendeel van de verdedigers in Nederland. Hij is altijd veel eerder in de lucht dan zijn tegenstander die daardoor meteen kansloos zijn.

Barcelona is ook afhankelijk van Messi, dat heeft de hele wereld kunnen zien dit seizoen. Is dat een schande? Nee tuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

tweaker2010 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:22:
[...]

Precies, dat dus. Hetzelfde verhaal met die andere jonkies in dat elftal, komend jaar moeten ze echt presteren. En in een stroef draaiend elftal heeft Pelle nog nooit het verschil gemaakt. Afgelopen seizoen had hij het geluk dat Feyenoord als een trein liep en alle ballen voor hem waren.
Hoezo is dat nou weer geluk? Feyenoord heeft na Ajax en PSV de sterkste selectie van Nederland.

Dit seizoen MOESTEN die jonkies ook presteren en dat hebben ze wederom prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22
Han schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:09:
Mwa, Ajax profiteerde van een paar individuele blunders in de Feyenoord verdediging en toch kreeg Feyenoord ook een paar goede kansen. Dat had niets te maken met een of ander tactisch plan. Niemand bij Feyenoord haalde zn niveau en ook Pelle speelde zwak. Maar om nou te zeggen dat Ajax het antwoord op Pelle gevonden had, als dat waar is hadden anderen dat ook wel gedaan. Ajax was gewoon scherper voor de goal en beter die dag. Het zijn meestal lange hoge ballen die op Pelle afkomen, dat is niet altijd even hoogstaand maar het is onmogelijk om te voorkomen dat er een lange bal gegeven worden. Je kan hem wel vol op zn huid zitten zodat hij er weinig mee kan, maar dat proberen de meeste clubs en werkt zelden.

Pelle past precies in het systeem van Feyenoord. Eigenlijk was het team al op Pelle afgestemd voordat hij er was, met bijv. goede buitenspelers met een behoorlijke voorzet en inschuivende middenvelders. Voor zijn komst had Feyenoord ook al kwaliteit, dat zag je bijv. tegen Kiev, maar er ontbrak flair en scorend vermogen om ook daadwerkelijk te winnen. Feyenoord paste bij Pelle en andersom.

Dat betekent ook dat de kans kleiner is dat hij bij een andere club ook slaagt, die moeten dan ook het systeem op Pelle aanpassen en hem hetzelfde vertrouwen geven als hij bij Feyenoord voelt. Maar zolang hij bij Feyenoord speelt en fit blijft zal hij goed renderen ook als de vorm wat minder is, daar twijfel ik niet aan. Hopelijk komen we er voorlopig niet achter of hij bij een andere club ook kan slagen, hij ligt niet voor niets nog voor 4 jaar vast.
tweaker2010 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:22:
Dat is natuurlijk onzin, het tegendeel is waar. Zeker de tweede seizoenshelft draaide Feyenoord vaak heel stroef leidde Pelle toch een overwinning in. VVV thuis is het eerste voorbeeld dat in me op komt. Maar ook Ajax thuis pakte Feyenoord een punt en won het zelfs bijna voornamelijk omdat Pelle uit het niets scoorde.

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 21-05-2013 16:55 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Sodekneiters, de Boer tekent voor 4 jaar bij! *O*

https://twitter.com/Frank...status/336869857528279041

[ Voor 39% gewijzigd door Quad op 21-05-2013 19:24 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:48:
[...]
Pelle past precies in het systeem van Feyenoord. Eigenlijk was het team al op Pelle afgestemd voordat hij er was, met bijv. goede buitenspelers met een behoorlijke voorzet en inschuivende middenvelders. Voor zijn komst had Feyenoord ook al kwaliteit, dat zag je bijv. tegen Kiev, maar er ontbrak flair en scorend vermogen om ook daadwerkelijk te winnen. Feyenoord paste bij Pelle en andersom.
De vraag is of Pelle nu daadwerkelijk zo goed is, ik vermoed dat Castaignos het dit seizoen bij Feyenoord ook goed zou hebben gedaan. Elke keer worden de spitsen bij Feyenoord als onmisbaar bestempeld, maar achteraf blijkt dat vaak alles mee te vallen: zie ook Guidetti. Een jaar later hoor je er niemand meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:52:
[...]

De vraag is of Pelle nu daadwerkelijk zo goed is, ik vermoed dat Castaignos het dit seizoen bij Feyenoord ook goed zou hebben gedaan. Elke keer worden de spitsen bij Feyenoord als onmisbaar bestempeld, maar achteraf blijkt dat vaak alles mee te vallen: zie ook Guidetti. Een jaar later hoor je er niemand meer over.
Pelle of welke spits dan ook is natuurlijk behoorlijk afhankelijk van de aanvoer die hij krijgt. Schaken is wat dat betreft onmisbaar voor hem gebleken afgelopen seizoen. Zoals Aisaidi en Narsingh dat vorig seizoen voor Dost waren en Verhoek dat het seizoen daarvoor voor Bulyikin was. En hoe vaak is van Persie niet verzopen in het Nederlands elftal omdat hij amper goede voorzetten kreeg?

In mijn optiek dient elk team er naar te streven dat verdedigers over het gehele seizoen minimaal 5x dienen te scoren, middenvelders en buitenspelers minimaal 10x en spitsen minimaal 15x.

Ga je van die doelstellingen uit dan heeft Feyenoord nog aardig wat training te verrichten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
tweaker2010 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:52:
Ik weet vrijwel zeker van niet. A. Castagnois zou nooit zo met open armen ontvangen zijn als Pelle. B. De speelwijze van Feyenoord is afgestemd op een grote statische spits, een target man zeg maar. Een spits die kaatst met opkomende spelers en die groot en sterk genoeg is om een voorzet erin te koppen. Castagnois is een kleine snellere technische speler, meer geschikt voor de counter en als er ruimte ligt. Wellicht kan hij om Pelle heen spelen. Maar Feyenoord speelt niet op de counter en heeft al meer dan genoeg van dat soort spelers op de flanken. Het ontbrak echt aan een speler die uitstraling heeft, fysiek wat toevoegt en een neusje voor de goal heeft, en dat zijn precies de kwaliteiten die Pelle toevoegt en waar Castagnois op zn best er maar 1 van bezit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47
Het beste nieuws van vandaag :*) Heerlijk nieuws voor Ajaxfans!

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Is er ook iets bekend over een evt afkoopsom? Want als een club als Barca komt is Frank vertrokken denk ik.
Verder wel goed dat ze hem zolang vastleggen, maar ik vind 4 jaar wel erg lang als ik eerlijk ben. Stel dat ie nu nog 2 jaar kampioen wordt, dan is de honger naar succes in NL toch wel een eind uitgewerkt vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

er is verder niets inhoudelijks bekend gemaakt.
Ik denk dat het allemaal wel goed opgelost wordt intern, de Boer en Overmars hebben het heus wel door dat wanneer een club als Barca langs komt de Boer weg gaat. Hebben ze vast over nagedacht.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Nee, er zijn nog geen details bekend. Het is tot nu toe ook alleen mondeling afgesproken, er is nog niks getekend.

En wat is precies het probleem als de Boer Ajax nog twee keer kampioen maakt?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39

Vos

AFCA

Net of een topclub dan geen 5 miljoen oid kan betalen voor Frankie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Vos schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:45:
En dan sturen wij stiekem Ronald, hebben ze toch niet door en doen wij als of Ronald het roer overneemt bij Ajax... Balletje balletje :p

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Een 4-jarig contract is vooral een signaal naar buiten toe, namelijk dat er vertrouwen is in het technisch hart en dat men op de langere termijn op deze weg door willen. Op deze manier laat je dit naar buiten blijken, wat ook aantrekkelijk is voor nieuwe aankopen (best kut als de trainer die je haalt met de winterstop al weg is). Wat er echt is afgesproken, doet er verder niet zo toe. Misschien mogen beide partijen wel na ieder seizoen opzeggen in ruil voor een doos gebak voor de spelersgroep. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Wat Feyenoord betreft:

-Het is inderdaad de vraag of Pelle nu zo goed is of dat de aanvoer zo goed is. Ik denk dat het allebei deels waar is. Pelle past precies in het plaatje maar dat betekent niet dat een andere spits dat ook niet zou kunnen.

-Ik hoor iedere keer weer mensen beweren dat Ajax bewezen heeft dat Pelle makkelijk is af te stoppen. Maar dat is echt onzin. Dat zou namelijk betekenen dat alle andere ploegen zitten te slapen, inclusief Ajax in de eerste wedstrijd. Nee, het was gewoon de vorm van die dag die beslissend was in de Arena.

-Bij Feyenoord is er altijd druk. Dus ook dit jaar. Dat wordt volgend jaar echt niet erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
D-e-n schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:06:

-Ik hoor iedere keer weer mensen beweren dat Ajax bewezen heeft dat Pelle makkelijk is af te stoppen. Maar dat is echt onzin. Dat zou namelijk betekenen dat alle andere ploegen zitten te slapen, inclusief Ajax in de eerste wedstrijd. Nee, het was gewoon de vorm van die dag die beslissend was in de Arena.
Verschil tussen Ajax en de rest is dat ze de mensen hebben om Pelle af te stoppen. Ongetwijfeld hebben de andere trainers hier ook goede ideeen over, maar die hebben niet spelers als Poulsen of Alderweireld die Pelle aftroefde bij die hoge ballen. Uit in de Kuip ging het ook best goed, Pelle scoorde ook pas toen Ajax met 10 man stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
tweaker2010 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:39:
Is er ook iets bekend over een evt afkoopsom? Want als een club als Barca komt is Frank vertrokken denk ik.
Verder wel goed dat ze hem zolang vastleggen, maar ik vind 4 jaar wel erg lang als ik eerlijk ben. Stel dat ie nu nog 2 jaar kampioen wordt, dan is de honger naar succes in NL toch wel een eind uitgewerkt vermoed ik.
Of stel dat Ajax in de komende 2 jaar respectievelijk 4de en 3de wordt? Zo lang er succes is, dan is alles makkelijk. Natuurlijk heeft Frank de Boer wel wat krediet, maar toch.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sempy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:14:
[...]

Verschil tussen Ajax en de rest is dat ze de mensen hebben om Pelle af te stoppen. Ongetwijfeld hebben de andere trainers hier ook goede ideeen over, maar die hebben niet spelers als Poulsen of Alderweireld die Pelle aftroefde bij die hoge ballen. Uit in de Kuip ging het ook best goed, Pelle scoorde ook pas toen Ajax met 10 man stond.
Het komt altijd van twee kanten. De defensie van Ajax stond goed maar Feyenoord was ook niet goed. Doet Feyenoord gewoon zijn ding dan is Pelle ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 20:42
Vos schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:45:
Zoals hij zelf al aangaf, het geld is niet direct het punt. Het gaat erom hij er zelf inzit (beginnend, mensen om zich heen, ..) En dan is er ook nog het leven zijn vrouw (incl. winkeltje) en kinderen dat hij overhoop gooit.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Lang geleden, maar voor velen nog vers in 't geheugen:

http://www.nu.nl/sport/34...n-doping-finale-ajax.html

Ik kan me in elk geval nog herinneren dat het er erg verdacht uitzag, maar kan me niet voorstellen dat de UEFA hier nog iets aan gaat doen.

Bewijslast is aanwezig, maar er is geen aanklager die iets gaat doen, verwacht ik.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:59:
[...]

In mijn optiek dient elk team er naar te streven dat verdedigers over het gehele seizoen minimaal 5x dienen te scoren, middenvelders en buitenspelers minimaal 10x en spitsen minimaal 15x.
Bij een 4-3-3 formatie:

4 x 5 = 20
3 x 10 = 30
3 x 15 = 45
opgeteld = 95 doelpunten

PSV, Bayern München, Barcelona en Real Madrid zijn de enige clubs in NL, DE, EN, FR, IT en ES die genoeg scoren. De verdeling die jij maakt hebben die clubs geen van allen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ramzzz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:49:

Ik kan me in elk geval nog herinneren dat het er erg verdacht uitzag, maar kan me niet voorstellen dat de UEFA hier nog iets aan gaat doen.

Bewijslast is aanwezig, maar er is geen aanklager die iets gaat doen, verwacht ik.
Alsof de Nederlanders zoiets niet deden in die tijd. Volgens mij zijn er zelfs een paar gepakt en ook dat had geen gevolgen. Kan je nu niks meer mee. Net als dat we het WK78 ook nooit zullen krijgen terwijl er vast staat dat er toen veel is gebeurd wat niet door de beugel kon.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 22-05-2013 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Laat ze die beker lekker houden in Turijn, ik denk dat geen Ajax-supporter er echt blij om zal zijn. Verder zijn dit soort zaken alleen maar slecht voor de imago van de sport. Kijk maar eens naar het wielrennen, de tour is verworden tot een 3-wekelijkse dopingtest en als aan het eind je truitje geel is, heb je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

is er ieder jaar weer een wetenschapper/journalist die denkt iets ontdekt te hebben? dit "nieuwtje" komt echt ieder jaar weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
frankwopereis schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:52:
Bij een 4-3-3 formatie:

4 x 5 = 20
3 x 10 = 30
3 x 15 = 45
opgeteld = 95 doelpunten

PSV, Bayern München, Barcelona en Real Madrid zijn de enige clubs in NL, DE, EN, FR, IT en ES die genoeg scoren. De verdeling die jij maakt hebben die clubs geen van allen ;)
Als je de beker- en Europese wedstrijden meerekent, is 95 doelpunten een haalbaar aantal. De genoemde aantallen lijken mij een goed streven voor een ploeg die aanvallend voetbal speelt met veel positiewisselingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Sempy schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:15:
Laat ze die beker lekker houden in Turijn, ik denk dat geen Ajax-supporter er echt blij om zal zijn. Verder zijn dit soort zaken alleen maar slecht voor de imago van de sport. Kijk maar eens naar het wielrennen, de tour is verworden tot een 3-wekelijkse dopingtest en als aan het eind je truitje geel is, heb je gebruikt.
Wat mij betreft pakken ze de prijs af, dan maar geen winnaar. Armstrong is toch ook zijn titels kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zijn de Boer en Davids ook niet eens betrapt op nandrolon? Ajax had die penalty's gewoon moeten maken of Ravanelli niet laten scoren, dan was er in de finale niets aan de hand geweest. Al dat achteraf gepraat :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
De teams van feyenoord en ajax welke heerste in europa begin jaren 70 waren ook gebruikers van diverse middelen. Dat is al meer dan eens naar buiten gekomen.

Waarschijnlijk hebben de Spanjaarden in 2010 ook gebruikt ......

[ Voor 3% gewijzigd door rikoos op 22-05-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Van de Twitter van VI:
Van Gaal neemt Miquel Nelom, Dwight Tiendalli, Lerin Duarte en Jens Toornstra op in de Oranje-selectie voor oefentrip naar Indonesië/China.
Opvallende namen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:38
Railgunner schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:27:
Van de Twitter van VI:

[...]

Opvallende namen!
Valt mee, rekening houdend met het Onder-21 toernooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankwopereis schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:52:
[...]

Bij een 4-3-3 formatie:

4 x 5 = 20
3 x 10 = 30
3 x 15 = 45
opgeteld = 95 doelpunten

Middenvelders en buitenspelers minimaal 10 doelpunten stelde ik. Wordt het dus ietsje anders:

4 x 5 = 20
5 x 10 = 50
1 x 15 = 15
Samen: 85 doelpunten

Zeg niet dat het gemakkelijk te halen is. Wat niet wil zeggen dat je het als team niet zou moeten proberen na te streven.

Er staan geen spelers van Ajax hoog in de topscorerslijst afgelopen competitie. Toch is Ajax kampioen. Omdat Ajax als team goed heeft gefunctioneerd. Waarvoor de Boer een compliment verdient.

Feyenoord stond ook goed als team maar was erg afhankelijk van met name Pelle en in mindere mater Immers, al heeft Immers veel pingels genomen en gescored (7 dacht ik).

Opvallend vind ik met name het gemak waarmee Gini Wijnaldum wederom ik dacht nu 14 doelpunten heeft weten te maken afgelopen seizoen. Terwijl die jongen zo vaak in goede scoringspositie kwam dat meer doelpunten zeker niet onmogelijk waren geweest. Maar nog krijgt die jongen ik weet wel niet hoeveel pek en veren over zich heen van PSV-supporters. Apart volk daar in dat Brabantse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:31:
[...]

Opvallend vind ik met name het gemak waarmee Gini Wijnaldum wederom ik dacht nu 14 doelpunten heeft weten te maken afgelopen seizoen. Terwijl die jongen zo vaak in goede scoringspositie kwam dat meer doelpunten zeker niet onmogelijk waren geweest. Maar nog krijgt die jongen ik weet wel niet hoeveel pek en veren over zich heen van PSV-supporters. Apart volk daar in dat Brabantse :)
http://www.vi.nl/Spelers/...649&goals=true&season=399

Curieuze statistiek is dat 11 van de 14 doelpunten in een wedstrijd waren die PSV uiteindelijk met 3 of meer goals verschil won. Die zijn leuk voor de statistiek, maar de supporters onthouden vooral de belangrijke doelpunten (en de gemiste kansen). Zou je al zijn doelpunten wegstrepen, dan zou dat PSV slechts 3 punten kosten op de ranglijst. Vergelijkbaar rendement als Daley Blind die slechts 2 keer scoorde, maar wel belangrijke tegen AZ uit (2-3 winst) en Roda uit (1-1 gelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wijnaldum is vergelijkbaar met Mertens: veel goals tegen de kleintjes maar onzichtbaar in topwedstrijden.
Van Gaal neemt Miquel Nelom, Dwight Tiendalli, Lerin Duarte en Jens Toornstra op in de Oranje-selectie voor oefentrip naar Indonesië/China.
Nou, dat is koren op de molen van Heracles, als hij speeltijd krijgt zal zijn transferwaarde flink stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Hij was niet goed genoeg voor selectie EK onder 21 en nu mag hij het grote oranje aanvullen omdat die 12 man moeten missen. Leuke troostprijs voor hem, maar een jeugd-EK was veel beter voor zijn carriere geweest dan wat speelminuten vriendschappelijk tegen Indonesie/China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06
Toornstra in Oranje "om te proeve"..

* Sjah fluistert nog maar eens chagrijnig over de 1 miljoen die ADO kreeg voor em

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sempy schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:41:
Hij was niet goed genoeg voor selectie EK onder 21 en nu mag hij het grote oranje aanvullen omdat die 12 man moeten missen. Leuke troostprijs voor hem, maar een jeugd-EK was veel beter voor zijn carriere geweest dan wat speelminuten vriendschappelijk tegen Indonesie/China.
Maar een interland met het 'grote' oranje telt natuurlijk wel zwaarder op je cv dan een of ander jeugd EK.
Wie kent Marceo Rigters nu nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik kan me een oefeninterland herinneren waarbij er een compleet B-elftal stond opgesteld. Dat zei volgens mij ook niet zoveel over de status van de spelers die toen meededen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:35:
[...]

Maar een interland met het 'grote' oranje telt natuurlijk wel zwaarder op je cv dan een of ander jeugd EK.
Wie kent Marceo Rigters nu nog?
Vind ik van niet. Men heeft het er over dat oranje met een heel ervaren selectie naar het jeugd EK gaat. Stel je voor dat ze deze titel pakken. Wanneer je hier een bijdrage hebt geleverd, staat dit volgens mij leuker op je CV dan een tweetal oefenwedstrijden banken bij het grote Nederlands Elftal omdat men zo nodig geld moest gaan ophalen tegen Indonesië en China. Bovendien weet iedereen met kennis van zaken dat de prioriteit ligt bij het jeugdtoernooi.
Sempy schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:24:
[...]

http://www.vi.nl/Spelers/...649&goals=true&season=399

Curieuze statistiek is dat 11 van de 14 doelpunten in een wedstrijd waren die PSV uiteindelijk met 3 of meer goals verschil won. Die zijn leuk voor de statistiek, maar de supporters onthouden vooral de belangrijke doelpunten (en de gemiste kansen). Zou je al zijn doelpunten wegstrepen, dan zou dat PSV slechts 3 punten kosten op de ranglijst. Vergelijkbaar rendement als Daley Blind die slechts 2 keer scoorde, maar wel belangrijke tegen AZ uit (2-3 winst) en Roda uit (1-1 gelijk).
Leuke statistieken. Bevestigen het beeld van de grote hoeveelheid mooi-weer voetballers bij PSV perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

http://ajax.bbvms.com/view/default/2163134.html

Frank de Boer tegen AjaxTV over waarom hij gaat verlengen.
Mooie reactie!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam een site tegen met een bijdrage van ene Albert Treur die in mijn ogen begrijpt hoe een uit shirt van Ajax er uit dient te zien (en dat voor een Feyenoord supporter als mijn persoontje :)): http://www.avajax.nl/2013...t-voor-ajax-heeft-u-even/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:28:
Kwam een site tegen met een bijdrage van ene Albert Treur die in mijn ogen begrijpt hoe een uit shirt van Ajax er uit dient te zien (en dat voor een Feyenoord supporter als mijn persoontje :)): http://www.avajax.nl/2013...t-voor-ajax-heeft-u-even/
Ik als ajacied zie dat toch niet zo, wat een afgrijselijke shirts. Dan maar de roze meuk wat we nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WasBak schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 07:41:
[...]

Ik als ajacied zie dat toch niet zo, wat een afgrijselijke shirts. Dan maar de roze meuk wat we nu hebben.
Meen je dat nu echt? Voor het uit shirt heeft anders aardig karakteristieke kenmerken van de vlag van Amsterdam. Wil je die vlag authentiek gebruiken zou je rood-zwart-rood moeten nemen met witte Andreas-kruizen op de zwarte baan. Volgens mij zouden het gros van de Amsterdamse Ajax-supporters dat zeer wel kunnen waarderen. Andere mogelijkheid is natuurlijk de zwaan uit het wapen van de Watergraafsmeer op te nemen vanuit historisch perspectief (kun je mooi zien in de gevelsteen op het nu ABN-Amro gebouw wanneer je vanaf de Middenweg over de Ringvaart gaat (heb jarenlang in de Watergraafsmeer gewoond)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

http://www.telegraaf.nl/t...t_pijlen_op_Chadli__.html
Ik zeg niet doen !
Liever naar BvD of Juve i.p.v. de concurrent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik snap niet wat Ajax zo nodig met Chadli moet. Aardige speler, maar Ajax heeft genoeg goede aanvallers, daarnaast is ie (te) vaak geblesseerd. Laat ze aub de focus op een middenvelder als Maher leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:10
tweaker2010 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:14:
[...]

Ik snap niet wat Ajax zo nodig met Chadli moet. Aardige speler, maar Ajax heeft genoeg goede aanvallers, daarnaast is ie (te) vaak geblesseerd. Laat ze aub de focus op een middenvelder als Maher leggen.
Fischer komt dan waarschijnlijk op 10, maar daarbuiten heeft Ajax maar 2 goede aanvallers (Fischer (nog jong dus niet zeker dat hij alles kan spelen) en Sigthorsson (afgelopen seizoen geblesseerd geweest, dus nog maar afwachten of hij 100% fit is).

Daarbij komt kijken dat Chadli nog maar een contract heeft voor één seizoen, dus proberen ze hem goedkoop te halen. Nadeel is echter dat Chadli zelf ook redelijk vaak geblesseerd is? Ze zullen wel een poging wagen voor een miljoen of 6? Altijd een versterking en zeker niet mis voor in de Champions League.

Maher verwacht ik ook nog wel dat hij komt, echter gaat hij eerst het jeugd EK spelen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 16:28

Player1S

Probably out in the dark

Typisch telegraaf bericht. Chadli heeft al meerdere malen gezegd naar het buitenland te willen of eventueel nog 1 jaar in Enschede te blijven.
Ze beginnen weer vroeg met stoken zeg :N

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

L1nt schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:29:
[...]
Typisch telegraaf bericht. Chadli heeft al meerdere malen gezegd naar het buitenland te willen of eventueel nog 1 jaar in Enschede te blijven.
Ze beginnen weer vroeg met stoken zeg :N
Aan de andere kant is dit positief nieuws voor Twente want dit drijft de vraagprijs natuurlijk op. Verder vind iedere trainer Chadli wel een interessante speler, dus dat zegt helemaal niets, Ajax heeft geen bod gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet een beetje raar dat er tot in het aankomende seizoen ongetwijfeld weer talloze berichten in de media zullen circuleren over mogelijke transfers zonder dat direct betrokken partijen tot een akkoord zijn gekomen?

Of heeft dat iets te maken met schaarste aan bepaalde spelers en heeft dat te maken met tactiek van die partijen die in de markt zijn voor die bepaalde spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het is ook een kwestie van marktwerking en daar spelen de media een grote rol in:
http://www.uithaal.nl/het-spel-van-spelers-club-en-media/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd waar Bony naartoe gaat. Zou echt perfect zijn voor de PL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:29:

[...]

Leuke statistieken. Bevestigen het beeld van de grote hoeveelheid mooi-weer voetballers bij PSV perfect.
Ondanks dat ik zelf zeer kritisch ben t.a.v. PSV en de spelers, vind ik deze wel zeer kort door de bocht.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vind Mertens wel een beetje een "mooi weer voetballer". Maar Wijnaldum heeft van Advocaat nooit het vertrouwen gehad en Lens laat in Oranje zien dat hij prima kan pieken als het echt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ramzzz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:07:
[...]

Ondanks dat ik zelf zeer kritisch ben t.a.v. PSV en de spelers, vind ik deze wel zeer kort door de bocht.
Bij PSV was het dit seizoen anders wel vaak dat als het lekker liep de gehele voorhoede (Dries Mertens voorop) opeens 3x zo hard leek te werken om een monsterscore neer te zetten. In de wedstrijden dat het tegenzit, zag je vervolgens diezelfde spelers niet die extra inspanning leveren. Uiteindelijk wel de metaliteitskwestie die je de titel kost en bijna de 3e plek (evenveel punten als een club die 39x minder scoort!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:05:
Ben benieuwd waar Bony naartoe gaat. Zou echt perfect zijn voor de PL
FC Anzhi van Guus Hiddink schijnt serieuze belangstelling te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

http://www.nu.nl/sport/34...innaar-europa-league.html

het begint redelijk. Winnaar EL krijgt ticket voor CL jaar erop. Kan ik best inkomen maar dan lees je dit
Andere plannen waar de UEFA dezer dagen over vergadert zijn de uitbreiding van het deelnemersveld van de Europa League en het geven van een vijfde Champions League-ticket aan de grote competities.
De moed zakt me weer in de schoenen. De groten moeten nog groter worden en de kleintjes moeten eigenlijk oprotten uit de CL. Ga maar in een uitgebreidere EL spelen voor een fooi. :N

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugman
  • Nu online
L1nt schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:29:
Andere plannen waar de UEFA dezer dagen over vergadert zijn de uitbreiding van het deelnemersveld van de Europa League en het geven van een vijfde Champions League-ticket aan de grote competities.
Dit vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Ik snap ook niet helemaal hoe dit gaat helpen om de Europa League meer aantrekkelijk te maken. Zoals wel vaker heb ik het gevoel dat er totaal geen visie is bij de Uefa over hoe ze de toekomst in willen.

Laat ze nou eerst eens de Financial Fair Play regels strenger maken, zodat gezonde kleine clubs minder last hebben van de concurrentie van de grote clubs met miljoenenschulden.

Als ze de Europa League aantrekkelijker willen maken zullen ze de prijzen gelden moeten verhogen ten koste van die van de champions league. Dat zal als neven effect hebben dat de grote clubs misschien minder gaan gokken met grote bedragen om alsnog in die champions league te komen, want de eventuele inkomsten zullen dan de uitgaven niet geheel meer dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vind het ook altijd lachwekkend dat de reclame voor de EL zegt dat je de beste spelers van Europa aan het werk ziet terwijl je gewoon naar de Europese variant van de Jupiler League zit te kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
http://www.vi.nl/nieuws/2...ams-in-Jupiler-League.htm

Er is een akkoord over toetreding van beloftenteams, mede onder druk van de tv-zenders. Mooi voor de ontwikkeling van jeugdspelers en ook de regels tegen competitievervalsing lijken me zeer redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugman
  • Nu online
Sempy schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:45:

Er is een akkoord over toetreding van beloftenteams, mede onder druk van de tv-zenders. Mooi voor de ontwikkeling van jeugdspelers en ook de regels tegen competitievervalsing lijken me zeer redelijk.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken, want de 'jong' elftallen van de grote clubs hebben op sommige momenten volgens mij meerdere spelers van boven de 23 gehad. Als ze dat volgend seizoen weer hebben, moeten zij dan aan het begin van het seizoen al gelijk bepalen welke spelers dispensatie krijgen of mogen ze per wedstrijd kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

L1nt schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:29:
http://www.nu.nl/sport/34...innaar-europa-league.html

het begint redelijk. Winnaar EL krijgt ticket voor CL jaar erop. Kan ik best inkomen maar dan lees je dit

[...]

De moed zakt me weer in de schoenen. De groten moeten nog groter worden en de kleintjes moeten eigenlijk oprotten uit de CL. Ga maar in een uitgebreidere EL spelen voor een fooi. :N
Ze kunnen er beter een ticket afhalen! Zo gaat het nog meer scheef lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Sempy schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:45:

had liever gezien dat ze de licentievoorwaarden hadden versoepeld waardoor clubs uit de topklasse ook daadwerkelijk willen promoveren.

Overigens vraag ik me af of dit de ontwikkeling ook niet deels zal belemmeren. Ben Twentefan dus beter bekent met die spelers dan die van andere clubs dus neem een Holscher. Die zou bijvoorbeeld beginnen in het beloften elftal maar mag hij dan ook meedoen in het 1e? of moet ie tot de transferperiode in de beloften mee doen?

En nu spelen geblesseerde spelers mee bij de beloften om ritme op te doen, mag dat nog? Veel vragen nog iMHO.

enig pluspuntje is misschien dat EA het nu interessanter vind om de Jupiler League toe te voegen aan FIFA :|

[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 23-05-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
brugman schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:51:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken, want de 'jong' elftallen van de grote clubs hebben op sommige momenten volgens mij meerdere spelers van boven de 23 gehad. Als ze dat volgend seizoen weer hebben, moeten zij dan aan het begin van het seizoen al gelijk bepalen welke spelers dispensatie krijgen of mogen ze per wedstrijd kiezen?
Zoals ik het lees geldt enkel de 23-jaarsgrens per wedstrijd. Vooraf is lastig te doen, want het zal vooral gaan om (langdurig) geblesseerden die je speelritme wil laten opdoen. Zou voor Ajax best soepel zijn, die kunnen bijna ongewijzigd op vrijdag en zondag aan de bak. ;)
L1nt schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:54:

had liever gezien dat ze de licentievoorwaarden hadden versoepeld waardoor clubs uit de topklasse ook daadwerkelijk willen promoveren.
Als ik het goed begrijp is dit voordeliger voor de Jupiler-clubs ivm tv-geld. Waarschijnlijk mogen ze de koek met z'n 15-en delen en krijgen de 2e efltallen niks. Beter dan 3 topklassers die je aan deel moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

15? Wie valt er nog meer af dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
L1nt schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:04:
15? Wie valt er nog meer af dan??
Idd 16, ik rekende ff terug omdat in het artikel van VI 3 gegadigden (ajax, psv, twente) worden genoemd. Dus 1 van de 3 zal wel afvallen dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 23-05-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
En hoe wordt bepaald welke tweede elftallen mee mogen doen? Kunnen die dan ook degraderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugman
  • Nu online
Op voetbalzone staat:
Op basis van de ranglijst van het voorbije seizoen bij de beloften stromen Ajax en FC Twente in; PSV zit in de wachtkamer.[....]
Jong Ajax en Jong FC Twente kunnen niet promoveren naar de Eredivisie, ze kunnen geen periodetitel pakken en nemen ook niet deel aan play-offs. [...]
Hieruit leid ik af dat ze dus ook niet kunnen degraderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het geen goede zaak die Jong elftallen in de eerste divisie toe te laten. Werkt verschraling van het Nederlandse voetballandschap in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Sempy schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:08:
[...]

Idd 16, ik rekende ff terug omdat in het artikel van VI 3 gegadigden (ajax, psv, twente) worden genoemd. Dus 1 van de 3 zal wel afvallen dan.
D-e-n schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:13:
En hoe wordt bepaald welke tweede elftallen mee mogen doen? Kunnen die dan ook degraderen?
Ajax en Twente zullen het waarschijnlijk worden.
Dit omdat Twente vorig jaar kampioen was en nu weer boven PSV is geëindigd.
Tevens hebben deze twee clubs een betere jeugdopleiding als PSV.

Andere clubs hebben geen interesse getoond, en maken dus geen kans (willen geen kans maken)..
Ze kunnen geen kampioen worden, geen periode pakken, geen nacompetitie spelen dus ik vermoed ook niet degraderen..

Ik ben wel benieuwd naar het seizoen er na, als er bijvoorbeeld meer beloften elftallen naar de Jupiler League willen. Gaan ze dan opnieuw kijken welke 2 teams er in willen? Of stel dat een Topklasser dat wel wil en voldoet aan de eisen? Lijkt mij dat een Topklasser dan voor gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Volgens mij was Heerenveen kampioen en Utrecht 2e, Ajax 4e, Twente 8e, PSV 9e. Moet ik daaruit opmaken dan die andere clubs niet kunnen/willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feyenoord wil niet vanwege de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron VI:

De clubs uit de Jupiler League zijn onder protest akkoord gegaan met de toetreding van beloftenteams. Welke ploegen dat zijn is nog niet bekend. De grootste gegadigden lijken Jong Ajax, Jong PSV en Jong FC Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het wordt een beetje subjectief zo. Als PSV nu afgetekend kampioen wordt bij de beloften en Twente eindigt onder Ajax ergens onderin. Heeft PSV dan geen recht op die plek?

Het probleem van de kosten zie ik niet zo. Het tweede speelt toch alleen op een andere dag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugman
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:23:
Feyenoord wil niet vanwege de kosten.
Is het ook niet zo dat ze niet kunnen vanwege het samenwerkingsverband met Excelsior?
Volgens mij kunnen spelers van het eerste van Excelsior nu met jong feyenoord meespelen (ik kan het mishebben). Maar als dat zo is, zouden ze dus in een nieuwe situatie twee teams van dezelfde club(s) in de competitie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik zie liever de beloften van Feyenoord in de eerste divisie dan een samenwerking met Excelsior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Kosten zitten met name in het stadion. Ajax zal de toekomst denk ik aanpassen aan jupiler-eisen, want Arena huren is onbetaalbaar en te belastend voor het veld. Verder heb je wat meer (betere) contractspelers nodig om op niveau mee te kunnen, ook dat is voor Ajax/PSV/Twente een minder groot probleem dan bijvoorbeeld Utrecht.

[ Voor 4% gewijzigd door Sempy op 23-05-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugman
  • Nu online
Sempy schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:30:
Verder heb je wat meer (betere) contractspelers nodig om op niveau mee te kunnen, ook dat is voor Ajax/PSV/Twente een minder groot probleem dan bijvoorbeeld Utrecht.
Maar als ze in theorie niet kunnen degraderen en promoveren, hoeven ze toch ook geen extra spelers te kopen? het gaat dan puur om de ervaring en de ontwikkeling van de talenten. Beetje zonde om dan ten koste van die talenten nieuwe spelers te halen die niet goed genoeg zijn voor het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

frankwopereis schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:21:

Andere clubs hebben geen interesse getoond, en maken dus geen kans (willen geen kans maken)..
Ze kunnen geen kampioen worden, geen periode pakken, geen nacompetitie spelen dus ik vermoed ook niet degraderen..
In de meest bizarre scenario's zou dus of #3 "kampioen" worden of #16 degraderen :X
als topklasse teams ooit willen gaan promoveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brugman schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:28:
[...]

Is het ook niet zo dat ze niet kunnen vanwege het samenwerkingsverband met Excelsior?
Volgens mij kunnen spelers van het eerste van Excelsior nu met jong feyenoord meespelen (ik kan het mishebben). Maar als dat zo is, zouden ze dus in een nieuwe situatie twee teams van dezelfde club(s) in de competitie hebben.
Volgens van Geel op RTV Rijnmond zijn het echt de kosten die Feyenoord daarvan op korte termijn weerhouden, http://www.rijnmond.nl/sp...-niet-naar-eerste-divisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dit klinkt toch veel beter??
Inmiddels is ook duidelijk dat de kampioenen Achilles '29 en Katwijk onder voorwaarden bereid zijn om te promoveren uit de Topklasse. Zij kunnen op voor hen beter behapbare licentie-eisen rekenen.

Het plan is om hen toe te staan om hen stapsgewijs naar het aantal van zestien contractspelers (dat is nu een eis) toe te laten groeien. In het eerste seizoen na promotie is acht professionals voldoende. Ook is de amateurs bijna een verdubbeling van de entreefee in het vooruitzicht gesteld. Oorspronkelijk konden zij rekenen op een bijdrage van 80.000 euro in de kosten. Dat bedrag zal worden opgetrokken naar 150.000 euro.
bron

Gooi de beloften teams in de topklasse of hoofdklasse en laat ze maar naar boven werken.
Soepelere eisen aan JL + beloften teams die zich omhoog kunnen werken bevorderd de degradatie/promotie in de JL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoofdklasse zondag opheffen en alleen nog verder gaan met de hoofdklasse zaterdag. Idem voor de topklasse zondag. En die beloftenteams inderdaad in die topklassen plaats laten nemen lijkt mij ook een veel betere oplossing.
Pagina: 1 ... 111 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.