[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.121 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:31

polthemol

Moderator General Chat
vergeet niet dat de meeste fans daar niet zitten perse vanwege de kwaliteit van het voetbal Han, maar vanwege het clubgevoel. Big difference ;) Maar ze moeten die topklassers verplichten om te promoveren, klaar. Eisen versoepelen en gaan met die banaan.

(en die teams zijn soms niet om aan te zien aangezien er geen geld is voor wat dan ook, beetje een cirkel die fox niet oplost).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:22
Hoe kan je topklassers met de huidige eisen verplichten te promoveren. Het zijn amateurverenigen met een sociale functie en een eigen identiteit en die moeten ze dan opofferen om een bedrijf te worden met het risico met 2 jaar failliet te zijn en de vereniging om zeep te helpen. Voer verplichte promotie in en je gaat nog gekke wedstrijden krijgen door ploegen die de titel proberen te ontlopen.

Ik snap die aversie niet tegen de jeugdteams, broodvoetballers tegen broodvoetballers levert het minste gedoe op. Zeker als het vooral om het eigen clubgevoel gaat, maakt het toch niks uit tegen wie je moet ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tja, clubgevoel is prachtig, maar voor het overige publiek is aantrekkelijk voetbal toch echt mooi meegenomen. De clubs kunnen niet leven van de bezoekende supporter, ook kijkcijfers tellen en uiteindelijk zullen hogere tv gelden absoluut welkom zijn (over cirkel gesproken). Dus hoe meer kijkers hoe hoger straks de inkomsten. En die verplichte promotie komt er ook. De reden van Katwijk vind ik echt uit het jaar 1950, maar ieder zijn keuze. Straks moeten ze een andere keuze maken en wellicht de laatste vier wedstrijden expres verliezen. Anders moeten ze straks op zondag spelen en belanden ze massaal in de hel.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
@sempy waarschijnlijk vanwege de belachelijke voetbaldagen die er nu komen en omdat het zo gekunsteld is. Of omdat de knvb eerst weigerde wat dan ook aan te passen, maar als een sponsor het vraagt kan het opeens wel ;) Daarmee maak je je niet bijster populair. Of omdat een jong psv 0 uistraling heeft en 0 charmes. Veendam uit was zo gek nog niet :) (en ik betwijfel eigenlijk of dat veel kijkers gaat trekken to be very honest).

Katwijk en consorten moeten ze verplichten te promoveren, klaar. Eisen wel aanpassen voor alles en iedereen en gaan met die banaan. Dan krijg je neit zoeen kromme en onlogische systemen zoals nu.
(btw: de meeste jlploegen hebben ook een sociale functie en een eigen identiteit, dat is ook de aversie tegen deels tegen de jeugdteams. Het is niet meer echt broodvoetbal te noemen haast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
polthemol schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:19:
Of omdat een jong psv 0 uistraling heeft en 0 charmes.
Zie ik net dat ze daar wat op gevonden hebben. Met een beetje mazzel Jong Ajax met Alderweireld/Eriksen en Jong Twente met Chadli/Fer ;)

http://www.nu.nl/sport/34...ijze-psv-respectloos.html

[ Voor 12% gewijzigd door Sempy op 04-06-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Pieters, Toivonen... gewoon 2 internationals in de JL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Sempy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:42:
[...]

Zie ik net dat ze daar wat op gevonden hebben. Met een beetje mazzel Jong Ajax met Alderweireld/Eriksen en Jong Twente met Chadli/Fer ;)

http://www.nu.nl/sport/34...ijze-psv-respectloos.html
tjah en dan wordt de kritiek van de supporters dus erg terecht. Dit haalt elk nut van de competitie weg (buiten het punt dat dit achterlijk beleid is van PSV, hoezo verkapte slavenhandel, brrrr zou me toch bedenken dan als speler zijnde als psv me wilde hebben :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 13:20

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Toivonen gaat Sulejmani achterna... ik snap niet dat PSV zijn contract niet onbindt, bijtekenen gaat ie toch niet en hij zorgt nu nog een heel seizoen voor onrust binnen de selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Nicky Hofs stopt per direct.. Hij had altijd een goede vrije trap.
Gaat als jeugdtrainer bij Vitesse werken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Laatst online: 07-10 09:55
polthemol schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:48:
[...]

tjah en dan wordt de kritiek van de supporters dus erg terecht. Dit haalt elk nut van de competitie weg (buiten het punt dat dit achterlijk beleid is van PSV, hoezo verkapte slavenhandel, brrrr zou me toch bedenken dan als speler zijnde als psv me wilde hebben :/ ).
Naar welke Nederlandse 'topclub' zou je dan nog wel willen gaan. Ajax deed hetzelfde met Miralem Sulejmani en Feyenoord met Kelvin Leerdam. :(

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Lekkere werkgever hoor, dat PSV. Stelletje uitbuiters, niets meer en niets minder. :N

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Quad schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:13:
Nicky Hofs stopt per direct.. Hij had altijd een goede vrije trap.
Gaat als jeugdtrainer bij Vitesse werken.
Jammer, hij is maar nog net 30. Kan zijn keuze ook wel begrijpen, hij is erg vaak geblesseerd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Kan ook heel goed snappen dat hij niet bijtekent, hij had voor >10mln naar Liverpool gekund met ongetwijfeld het dubbele salaris dan wat hij bij psv verdient. Men heeft hem aan zijn contract gehouden en dat heeft hij gerespecteerd en nu krijgt hij een schop na omdat hij niet nogmaals in dezelfde valkuil wilt trappen. Gewoon poot stijf houden, zodra 1-9 nadert zal PSV voor een vergoedinkje hem wel van de hand doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sempy op 04-06-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28

St@m

@ Your Service

Bastien schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:16:
Lekkere werkgever hoor, dat PSV. Stelletje uitbuiters, niets meer en niets minder. :N
Blijkbaar is dit heel normaal tegenwoordig.. Feyenoord doet het Ajax doet het.. (dan is het allemaal prima, ik heb je er in ieder geval niet over gehoord) en als PSV het doet zijn het een stelletje uitbuiters :?
Overigens vind ik dat je spelers niet zo onder druk hoort te zetten, je moet spelen met je beste 11, en als Toivonen daar bij hoort, dan hoort ie te spelen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
YuriV schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:14:
[...]

Naar welke Nederlandse 'topclub' zou je dan nog wel willen gaan. Ajax deed hetzelfde met Miralem Sulejmani en Feyenoord met Kelvin Leerdam. :(
met mijn voetbalkwaliteiten stiekem naar elke, maar dat terzijde ;)

Ik vind het een kwalijke zaak. Ajax en Feyenoord zijn idd net zo hypocriet. Vooral bij Ajax dat de boer die anapak met een uitgestreken gezicht even uitlegt. Ik herinner me nog iets van een Barcelona in zijn tijd. Hypocriet figuur. Ben eigenlijk ook wel benieuwd of dit zomaar mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:09
tweaker2010 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:11:
ik snap niet dat PSV zijn contract niet onbindt, bijtekenen gaat ie toch niet en hij zorgt nu nog een heel seizoen voor onrust binnen de selectie.
Dit zal wel uitdraaien op een vertrek naar het buitenland. Contract ontbinden is bedrijfseconomisch gezien ontzettend onverstandig, dan gaat hij per direct gratis weg.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

polthemol schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:24:
[...]

met mijn voetbalkwaliteiten stiekem naar elke, maar dat terzijde ;)

Ik vind het een kwalijke zaak. Ajax en Feyenoord zijn idd net zo hypocriet. Vooral bij Ajax dat de boer die anapak met een uitgestreken gezicht even uitlegt. Ik herinner me nog iets van een Barcelona in zijn tijd. Hypocriet figuur. Ben eigenlijk ook wel benieuwd of dit zomaar mag.
Ja, denk het wel.. je hebt een contract met een club, er zal waarschijnlijk niet instaan dat je een contract hebt met de 1e selectie.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik vind het in alle gevallen triest, maar het schijnt te horen bij een club met een sterke hang naar de jeugdopleiding.
Als je een speler die niet wil blijven opstelt kunnen je jonge talenten niet doorgroeien.
M.b.t. Leerdam, ik vind Janmaat een stuk beter voor op Linksback en Clasie/Vilhena voor het middenveld.
Sulemani is de grootste miskoop sinds jaren volgens mij.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
krijg je dan geen dingen als recht op arbeid en werk op niveau ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Op VI staat trouwens wat meer achtergrondinfo dan in het artikel va NU. PSV zou minimaal 4 miljoen verlangen en dat zou een struikelblok zijn voor verkoop in de zomer. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen, best veel geld voor een speler die net terug is van een lange blessure en nog maar 1 jaar contract heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mjah... deze manier van werken bij Ajax, PSV en Feyenoord is gewoon schandalig en irritant. Wanneer een speler weg wil roepen ze direct dat de speler met volle verstand een contract heeft getekent en willen ze de speler vast houden aan het contract. Maar als een speler het contract wat is aangegaan gewoon wil uitdienen dan wordt de speler gestraft. Echt, wtf. De club is toch zelf akkoord gegaan met het contractduur? Dan moeten ze niet gaan miepen wanneer een speler dat contract netjes uitdient.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Han schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:35:
Mjah... deze manier van werken bij Ajax, PSV en Feyenoord is gewoon schandalig en irritant. Wanneer een speler weg wil roepen ze direct dat de speler met volle verstand een contract heeft getekent en willen ze de speler vast houden aan het contract. Maar als een speler het contract wat is aangegaan gewoon wil uitdienen dan wordt de speler gestraft. Echt, wtf. De club is toch zelf akkoord gegaan met het contractduur? Dan moeten ze niet gaan miepen wanneer een speler dat contract netjes uitdient.
Inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

PSV aapt Samsung een beetje na...

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Zet er even bij dat die knakker in de auto Willy van der Kuijlen is (moest het zelf ook opzoeken) want anders slaat dat filmpje nergens op. Heeft PSV geen aansprekende spelers om de shirts mee te verkopen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:43
tweaker2010 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:11:
Toivonen gaat Sulejmani achterna... ik snap niet dat PSV zijn contract niet onbindt, bijtekenen gaat ie toch niet en hij zorgt nu nog een heel seizoen voor onrust binnen de selectie.
Welke onrust? http://www.ajaxshowtime.c.../&search=sulejmani&page=1

Vaak zie ik zo'n berichten met aannames, maar zonder bron om dit te onderbouwen. Het zou fijn zijn als mensen zich gewoon bij feiten hielden, ipv er dingen bij gaan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

JanW schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:22:
[...]

Welke onrust? http://www.ajaxshowtime.c.../&search=sulejmani&page=1

Vaak zie ik zo'n berichten met aannames, maar zonder bron om dit te onderbouwen. Het zou fijn zijn als mensen zich gewoon bij feiten hielden, ipv er dingen bij gaan verzinnen.
Volgens mij doelt tweaker2010 op de situatie met Toivonen, niet op de situatie of onrust rond Sulejmani ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het is nu officieel :)

Dijks op huurbasis naar Heerenveen
04 juni 2013

Ajax en sc Heerenveen hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Mitchell Dijks. De verhuur is per direct en loopt tot en met 30 juni 2014. De verdediger staat nog tot en met 30 juni 2015 onder contract bij Ajax.
Dijks werd op 9 februari 1993 geboren in Purmerend. De speler maakte op 5 augustus 2012 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de wedstrijd PSV - Ajax (4-2) om de Johan Cruijff Schaal. In totaal speelde hij negen officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars is blij dat Dijks op Eredivisieniveau ervaring kan opdoen in Friesland. ,,Heerenveen is een goede club voor Mitchell. We hebben veel vertrouwen in zijn kwaliteiten. Voor zijn ontwikkeling is dit een belangrijke stap."
Imho een erg goede zaak. Die jongen is te goed om op de bank te zitten, helemaal als nummer 3, achter Blind en Boilesen (indien fit). Stiekem hoop ik dat hij zich zal gaan ontwikkelen als centrale verdediger, die gozer is echt mega-sterk :)

[ Voor 59% gewijzigd door Han op 04-06-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Sempy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:49:
Zet er even bij dat die knakker in de auto Willy van der Kuijlen is (moest het zelf ook opzoeken) want anders slaat dat filmpje nergens op. Heeft PSV geen aansprekende spelers om de shirts mee te verkopen of zo?
Pardon? Vd Kuijlen is één van de grootste PSV'ers ooit, het zou toch in die zin ook mooi zijn als Cruijff voor het 100/125/150 jarig bestaan van Ajax zoiets doet, of wijlen Moulijn dat voor Feyenoord zou doen? Ik zie liever die echte helden dan jongens als Mertens, Alderweireld of Pelle. Maar dan verschillen we wellicht in smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Sempy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:49:
Je weet toch wel wie Willy van der Kuijlen is? Bijna iedereen weet het wel, en het is geen knakker maar een belangrijke held van PSV geweest.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:52:
[...]

Je weet toch wel wie Willy van der Kuijlen is? Bijna iedereen weet het wel, en het is geen knakker maar een belangrijke held van PSV geweest.
misschien teleurstellend voor de PSV supporters dan hun helden niet zo bekend zijn als die van de twee grote concurrenten, maar ik had dhr. vd Kuijlen ook niet herkend hoor... sorry...

@hieronder: ik reageer ook niet op het filmpje, maar op de reacties van Quad en TB1989

[ Voor 9% gewijzigd door P.O. Box op 04-06-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Laatst online: 07-10 09:55
P.O. Box schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:03:
[...]

misschien teleurstellend voor de PSV supporters dan hun helden niet zo bekend zijn als die van de twee grote concurrenten, maar ik had dhr. vd Kuijlen ook niet herkend hoor... sorry...
Ik gok dat jij ook niet tot de doelgroep behoort dus dat jij hem niet (her)kent is niet zo interessant voor de makers...

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
TB1989 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:49:
[...]

Pardon? Vd Kuijlen is één van de grootste PSV'ers ooit, het zou toch in die zin ook mooi zijn als Cruijff voor het 100/125/150 jarig bestaan van Ajax zoiets doet, of wijlen Moulijn dat voor Feyenoord zou doen? Ik zie liever die echte helden dan jongens als Mertens, Alderweireld of Pelle. Maar dan verschillen we wellicht in smaak.
Van naam wel, maar zou hem niet van een foto/filmpje herkennen, volgens wikipedia voor het laatst wat gewonnen in 1978. Mijn geboortejaar, dus toen mocht ik nog niet opblijven voor Studio Sport. :P
Han schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:36:
[...]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het is nu officieel :)

Dijks op huurbasis naar Heerenveen
[...]
Imho een erg goede zaak. Die jongen is te goed om op de bank te zitten, helemaal als nummer 3, achter Blind en Boilesen (indien fit). Stiekem hoop ik dat hij zich zal gaan ontwikkelen als centrale verdediger, die gozer is echt mega-sterk :)
Goede ontwikkeling, hopelijk kan hij daar de stap naar Ajax1 maken. Ook mooi om te zien dat ze toch naar verhuur in eredivisie streven en dat het schijnbaar niet interessant is om met een zo sterk mogelijke selectie aan de Jupiler te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Han schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:36:
[...]
Goed voor hem idd. Maar voor de breedte van de selectie weet ik niet of het zo slim is. Boilesen heb ik weinig vertrouwen in, die jongen is zo breekbaar als wat. En alleen Blind is nogal krap als je ook CL en beker speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:44:
[video]

PSV aapt Samsung een beetje na...
Klopt. Eerst wilde Chelsea die Bruma van Feyenoord hebben en nu PSV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:42

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:17:
[...]

Goed voor hem idd. Maar voor de breedte van de selectie weet ik niet of het zo slim is. Boilesen heb ik weinig vertrouwen in, die jongen is zo breekbaar als wat. En alleen Blind is nogal krap als je ook CL en beker speelt.
Denswil kan ook linksback spelen naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Idd Denswil en volgens mij is Koppers er ook nog als 3e keuze. Zonde om Dijks in z'n ontwikkeling te remmen voor het geval zowel Blind als Boilesen tegelijk geblesseerd zijn. Bovendien schijnt bij Boilessen de oorzaak achter die terugkerende blessurers (slapende spier) achterhaald en behandeld te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Koppers ziet geen toekomstperspectief bij Ajax, dus die zal niet terugkomen denk ik. Bij Boilesen moet ik het eerst zien dan geloven, die jongen is er erg lang uit geweest, het zal een poos duren voor ie 100% fit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Bastien schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:16:
PSV doet niet anders dan clubs als ajax en feyenoord. Beetje vreemde reactie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:10
rikoos schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:03:
[...]

PSV doet niet anders dan clubs als ajax en feyenoord. Beetje vreemde reactie !
Waarom is dat een vreemde reactie :? Omdat Feyenoord en Ajax het ook doen mag er niks van gevonden worden ofzo?? Beetje vreemde reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:35:
Ze betalen het salaris toch nog gewoon? Zo enorm schandalig is het dus ook weer niet. Sure, netjes is het niet en het terugzetten naar het 2e elftal gaat mij ook wat ver, maar er zijn ook genoeg spelers met dikke salarissen die nooit spelen en het allemaal wel prima vinden (een Elia bijvoorbeeld), of die de hakken in het zand zetten als ze niet met een andere club mogen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12
Japan heeft zich geplaatst, gooi dat Wk-topic maar open! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:23

Zeddicius

Conscience do cost

Ik zeg, ga je gang! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja,maar jij bent geen Mod... :s ;) :+

Misschien doe ik het ook wel, is wel leuk om te vertellen welke verrassende niieuw spelers in opkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/237163/achilles-en-beloften-ajax-psv-en-twente-in-jl/

Mooi, kan PSV er ook geen voordeel tov de andere clubs (Ajax en Twente) van hebben. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
tweaker2010 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:39:
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/237163/achilles-en-beloften-ajax-psv-en-twente-in-jl/

Mooi, kan PSV er ook geen voordeel tov de andere clubs (Ajax en Twente) van hebben. Ben benieuwd :)
Was dat echt waar je je het meest druk over maakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:05

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Dus nu hebben Feyenoord en Vitesse voordeel?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Overigens hoorde ik net bij de NOS dat wanneer een speler 15 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld, hij niet meer mee mag doen in de Jupiler League. Lijkt me wel prima, zo kunnen talentvolle spelers toch af en toe meedoen en kijken hoe het gaat op Eredivisie-niveau, zonder dat ze dan meteen worden uitgesloten van JL-voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Sjah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:38:
Japan heeft zich geplaatst, gooi dat Wk-topic maar open! ;)
Ik heb wel alvast even een topic aangemaakt voor de Confederations Cup, WK topic was nog wat vroeg en ik vind dat je dat ook even moet overleggen met anderen die voorgaande edities de TS-en hebben gemaakt O-)

[Voetbal] Confederations Cup 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:24
TB1989 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:38:
Overigens hoorde ik net bij de NOS dat wanneer een speler 15 wedstrijden in het eerste heeft gespeeld, hij niet meer mee mag doen in de Jupiler League. Lijkt me wel prima, zo kunnen talentvolle spelers toch af en toe meedoen en kijken hoe het gaat op Eredivisie-niveau, zonder dat ze dan meteen worden uitgesloten van JL-voetbal.
15 per seizoen? Anders mag Ola niet de Jupiler League in ;)
Vlassie1980 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:18:
[...]

Ik heb wel alvast even een topic aangemaakt voor de Confederations Cup, WK topic was nog wat vroeg en ik vind dat je dat ook even moet overleggen met anderen die voorgaande edities de TS-en hebben gemaakt O-)

[Voetbal] Confederations Cup 2013
Ik vind dat altijd zo'n raar toernooi. De uitnodiging lijkt soms ook wat willekeurig. Niet dat ik er op zit te wachten maar waarom Italïe wel en Nederland niet?

[ Voor 35% gewijzigd door D-e-n op 05-06-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 16:06

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Omdat Italië verliezend finalist was en Spanje als winnaar wellicht geen zin had? De uitnodiging is verre van willekeurig hoor, gewoon de winnaars van de bonden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Willekeur is een groot woord, maar Nederland is ook verliezend finalist.

[ Voor 32% gewijzigd door lateef op 05-06-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lateef schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:33:
Willekeur is een groot woord, maar Nederland is ook verliezend finalist.
Precies, dat dus. Maar gezien de 'prestaties' op het EK vind ik dat we niet op de Conf Cup thuishoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:30
Is het niet zo dat Spanje al meedoet vanwege wereldkampioenschap 2010 dat daarom Italië mee mag doen? Lijkt me het meest logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verxx schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:55:
Is het niet zo dat Spanje al meedoet vanwege wereldkampioenschap 2010 dat daarom Italië mee mag doen? Lijkt me het meest logisch.
Dat klopt ja :) Ze kunnen moeilijk Spanje 2x mee laten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ja. Maar een WK telt toch zwaarder dan een EK? :)

Ik vind het verder overigens een commercieel gedrocht. Niemand weet over tien jaar meer wie dat toernooi gewonnen heeft.

Er was ooit al eens een "mini-WK" in Uruguay. Daar deden we wel aan mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Verxx schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:55:
precies...

er is geen enkele willekeur... gewoon de wereldkampioen, het organiserende land en de kampioenen van ieder continent... indien de wereldkampioen of het organiserende land ook al kampioen is van zijn continent volgt de runner op van dat continent... is vrij duidelijk...
ja ze hadden er ook voor kunnen kiezen om de runner up van het WK te kiezen ipv de runner op van het continentale kampioenschap.. maar dat hebben ze niet gedaan... jammer voor NL in dit geval... (nou ja, jammer... het zijn een paar goede oefenpotjes... maar verder heb ik liever dat onze speler even een jaartje niets hebben en tot rust kunnen komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Bovendien had je dan de discussie gehad: wat is belangrijker? Deze cup of het EK van Jong Oranje? Dan had Pot een halve selectie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Kaap schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:21:
[...]
Waarom is dat een vreemde reactie :? Omdat Feyenoord en Ajax het ook doen mag er niks van gevonden worden ofzo?? Beetje vreemde reactie!
Omdat het op deze manier stemmingmakerij is aangezien je bewust één club noemt. Geeft niet want het dat is hier normaal maar ik wordt er af en toe moe van dat mensen alles van één club raar vinden maar bij andere clubs niet reageren en soms zelf mooi en goed vinden. Apart !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:13

jeka

Support your local club.

TB1989 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:38:
Volgens mij mogen spelers ook alleen in de transfer periode wisselen van selectie. Dus af en toe meedoen zit er niet in.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
jeka schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:32:
[...]

Volgens mij mogen spelers ook alleen in de transfer periode wisselen van selectie. Dus af en toe meedoen zit er niet in.
Dat zijn dus uitzonderingen voor de beloftenteams in de jupiler league. Maar het is sowieso beperkt tot 3 spelers + keeper voor de rest behoort er de 'vast' selectie van het beloftenelftal in te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online

Ik snap je beredenering niet. Het is een vrijwillige keuze die PSV, AJAX en FC Twente maken om mee te doen in de jupiler league met de beloftenelftallen. En het is maar de vraag hoe je dit ziet. Mee doen aan de jupiler league geeft je een voordeel dat je tweederangs spelers zich kunnen bewijzen op het jupiler league niveau voor enerzijds een plek af te dwingen in het eerste en anderzijds om enige transferwaarde op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Het enige wat me nog onduidelijk is, is of deze clubs er nu ook nog een team in de beloftencompetitie op na kunnen houden. Een 2e keeper kan bv nooit in de Jupiler omdat hij op zondag bij het 1e op de bank moet, dat zou dan betekenen dat met een beetje pech Cilissen volgend jaar enkel een paar bekerwedstrijden speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Napo schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:50:
[...]
Ik snap je beredenering niet. Het is een vrijwillige keuze die PSV, AJAX en FC Twente maken om mee te doen in de jupiler league met de beloftenelftallen. En het is maar de vraag hoe je dit ziet. Mee doen aan de jupiler league geeft je een voordeel dat je tweederangs spelers zich kunnen bewijzen op het jupiler league niveau voor enerzijds een plek af te dwingen in het eerste en anderzijds om enige transferwaarde op te bouwen.
PSV zou (bij het niet meedoen) een voordeel kunnen hebben door tijdens het seizoen (in geval van blessures) jeugdspelers door te kunnen schuiven naar het eerste. Dan zouden Ajax en Twente wel degelijk in het nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:39:
[...]

PSV zou (bij het niet meedoen) een voordeel kunnen hebben door tijdens het seizoen (in geval van blessures) jeugdspelers door te kunnen schuiven naar het eerste. Dan zouden Ajax en Twente wel degelijk in het nadeel zijn.
ik begrijp je niet, maar ik vermoed dat je bedoelt dat jeugdspelers die meer dan 15 wedstrijden in het belofte-elftal hebben gespeeld niet meer naar het eerste toe mogen? volgens mij werkt het alleen de andere kant op hoor... maar correct me if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:39:
[...]

En nu worden spelers verhuurt waardoor je vrijwel eenzelfde situatie krijgt. De clubs moeten daar een afweging maken. En dat je dat gaat vertalen naar nadeel voor club X of club Y vind ik vaag.
Als PSV het niet doet zie jij PSV dan ook in het nadeel omdat jeugdspelers minder snel wedstrijden op het niveau van de jupiler league spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
http://www.vi.nl/nieuws/2...enhalen-Babel-en-Donk.htm

VI meldt het vertrek van Babel naar Kasimpasa. Opmerkelijke stap, Galatasaray of Fenerbache zou ik nog kunnen begrijpen. Maar waarom koop je je voor miljoenen vrij bij Hoffenheim om bij Ajax je in de kijker te spelen en dan naar de nr6 van Turkije te verkassen? Geld? Dan had hij beter bij Hoffenheim dat jaartje op de bank kunnen blijven.

Dan doet Eriksen toch beter aan zelfpromotie ;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mC44TNjn_1E&feature=player_detailpage]

[ Voor 16% gewijzigd door Sempy op 05-06-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 10:00
Sempy schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:37:

VI meldt het vertrek van Babel naar Kasimpasa. Opmerkelijke stap, Galatasaray of Fenerbache zou ik nog kunnen begrijpen. Maar waarom koop je je voor miljoenen vrij bij Hoffenheim om bij Ajax je in de kijker te spelen en dan naar de nr6 van Turkije te verkassen? Geld? Dan had hij beter bij Hoffenheim dat jaartje op de bank kunnen blijven.

[video]
Vind het ook een rare move van Babel, want hij ging juist naar Ajax toe om met als doel op sportief gebied iets te gaan presteren en om zijn loopbaan weer goed te vervolgen, om vervolgens voor een (met alle respect) Turkse subtopper te kiezen.. 8)7
En paar weken terug nog kei hard ontkennen toen Derksen al melde dat hij naar Turkije ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Betere clubs zijn er niet gekomen vermoed ik. Ik kende de club geeneens. Geen hoogvlieger lijkt me idd.

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 06-06-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 16:54
Jefrim schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:07:
[...]

Vind het ook een rare move van Babel, want hij ging juist naar Ajax toe om met als doel op sportief gebied iets te gaan presteren en om zijn loopbaan weer goed te vervolgen, om vervolgens voor een (met alle respect) Turkse subtopper te kiezen.. 8)7
En paar weken terug nog kei hard ontkennen toen Derksen al melde dat hij naar Turkije ging...
Precies, dan zou ik nog liever mijn contract bij Ajax met een seizoen verlengen in de hoop wel het hele seizoen fit te blijven en dan hopen dat er wel een leuke club komt.

Want van Ajax naar zo een club in Turkije te gaan is gewoon sportief gezien een flinke stap achteruit en gewoon een teken dat je voor het geld gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:52
Babel realiseert zich gewoon dat hij te kort komt, zelfs bij Ajax valt hij buiten de boot. Althans tot nu toe en hij zal niet de indruk hebben gekregen dat dat gaat veranderen. Dan kan hij daar wel reserve worden, hopend dat het toch wat wordt, maar uiteindelijk moet hij gewoon op z'n 32ste binnen zijn en moet dan ook Hoffenheim hebben terugverdiend. Dat is een stuk makkelijker in Turkije. Hij is gewoon geen topper is eens te meer gebleken, dan zou ik ook kiezen voor het geld. Gegokt en verloren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Babel valt buiten de boot bij Ajax? Heeft dit seizoen enkel wedstrijden gemist door blessures, Fischer is ook pas echt doorgebroken nadat Babel geblesseerd is geraakt. En Boerrigter mag, ondanks zijn goal tegen PSV, Babels veters nog niet strikken. Er waren volgens de geruchten 7 clubs geinteresseerd (Kasimpasa, Fenerbahçe, VfL Wolfsburg, Real Betis, Fulham, Olympiacos en Besiktas ) en misschien later nog wel meer. Snap niet waarom je dan de minst aansprekende club kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Geruchten .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
het stadion van Kasimpasa ligt vlakbij het centrum van Istanbul... dat is echt het enige voordeel dat ik kan bedenken.... het is maar een half stadion (tribune aan 1 lange zijde), ze hebben een zeer kleine aanhang (uiteraard)... speelt pas sinds een paar jaar in de Super Lig, en zal nooit op kunnen boksen tegen de grote 3 uit Istanbul...

ik denk niet dat dit echt waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:42

Vos

AFCA

ph4ge schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 05:21:
Babel realiseert zich gewoon dat hij te kort komt, zelfs bij Ajax valt hij buiten de boot. ...
Sorry maar dat is onzin. Hij is lang geblesseerd geweest. Op het einde was hij nog belangrijk met 2 assists met rechts ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, een belachelijke stap. Kasimpasa kun je onmogelijke een sportieve verbetering noemen.
Triest dat zo'n jongen zijn carierre als een nachtkaars uit gaat. Nooit geen oranje meer voor hem helaas.
Zou Ajax nog een vervanger halen of gewoon de jeugd laten doorstromen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik denk dat Ajax wel een vervanger moet halen, voor de buitenposities heb je momenteel: Fisher, Boerigter, Sana en Lukoki. Daar moet toch wel een speler bij die er gelijk staat op (minimaal) eredivisie-niveau. Volgens mij was dat ook de reden dat ze Cuenca nog een seizoen wilde, maar die is weer geblesseerd.

Ajax heeft de 1e transfercentjes trouwens ook weer binnen, voor Stekelenburg ~1,25 mln (1mln contractclausule doorverkoop, rest opleidingsvergoeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 11:22

StrongArmLance

Endless flow

[video]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PODd1xbqST8]
Deze is ook aardig, en de viering is wat gezelliger dan die van Denemarken :) al is dat te begrijpen
Alleen is het commentaar bij deze zo jammer, maar je hebt ook : YouTube: Lorenzo Insigne Free Kick - Italy U21 vs. England U21 Euro 2013
Insigne is sowieso echt een beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
kristan schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:52:
[...]

Deze is ook aardig, en de viering is wat gezelliger dan die van Denemarken :)
komt ook omdat Eriksen niet kan juichen... :D dat juichen van hem lijkt echt nergens op... nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
http://www.ryanbabel.nl/beste-fans/

Reactie van Babel zelf, zo te lezen is die Turkse club door zijn zaakwaarnemer voorgedragen als beste optie en gaat hij daar nu als eerste kijken. De snor heeft het dus ook wel eens mis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sempy schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:59:
http://www.ryanbabel.nl/beste-fans/

Reactie van Babel zelf, zo te lezen is die Turkse club door zijn zaakwaarnemer voorgedragen als beste optie en gaat hij daar nu als eerste kijken. De snor heeft het dus ook wel eens mis. ;)
Volgens zijn zaakwaarnemer?... volgens de portemonnee van zijn zaakwaarnemer zal hij bedoelen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hieronder het nieuwe thuisshirt van PSV. Het heeft een hoog Arsenal gehalte. Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BMEc-TOCAAAdXLx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Een nette shirt, niets mis mee.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik wil strepen zien!!!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik vind het op zich een mooi shirt, maar ik vind het niet des PSV's. Ik mis de strepen, zoals in het clublied: "vooruit nu rood-witten". De motivatie van de club is dat ze teruggrijpen naar 1988 en 1978, de beste periodes, maar er zitten 100 jaren in een eeuw. Van die 100 jaar heeft PSV er zo'n 90 in het rood-wit gespeeld, dit hadden ze imo in ere moeten houden.

Schijnbaar is een alternatief voor de witte broek een rode broek. Zo zijn we niet PSV maar FC Twente.... -O-

[ Voor 13% gewijzigd door Bra-Jo op 06-06-2013 13:21 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:43
tweaker2010 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:01:
[...]

Volgens zijn zaakwaarnemer?... volgens de portemonnee van zijn zaakwaarnemer zal hij bedoelen :z
Want bij die andere clubs, Galatasaray, Fenerbahce, Betis, zou zijn zaakwaarnemer niets krijgen?

Ik denk dat Babel zijn kansen afweegt, kiest natuurlijk ook voor een financieel aantrekkelijke club, maar ook een club waar hij zeker is van een plek.

En zeg nou zelf, wonen in Turkije is ook zo gek nog niet, als het daar weer rustig is tenminste :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
JanW schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:29:
[...]
En zeg nou zelf, wonen in Turkije is ook zo gek nog niet, als het daar weer rustig is tenminste :X
niet alleen wonen, voetballen naar mijn idee ook. er wordt naar mijn idee nogal denigrerend gedaan over voetballen in Turkije, maar het zou mij weinig verbazen wanneer de Turkse competitie top drie van Europa wordt; voetbal is er huge, stadions worden goed bezocht en de passie is ongekend. Daarnaast is het één van de weinige landen in Europa met economische groei. De stap van een Nederlandse topclub naar een Turkse subtopper lijkt me ook zeker geen stap achteruit, financieel sowieso niet, maar sportief ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik zou mij hoogst verbazen als Turkije top drie van Europa wordt. Op dit moment lijkt het er in de verste verte niet op. De echte sterren komen niet en ze zijn vooralsnog een stuk minder dan bijvoorbeeld Portugal. Ik zie niet in hoe de competitie als geheel aantrekkelijker zal worden dan Spanje of Engeland. Daar zijn de kleine clubs toch nog echt te klein voor.

Als PSV-er zou ik overigens niet blij zijn met dat nieuwe shirt. Alsof je de baan bij Ajax en het wit-rode vlak bij Feyenoord weghaalt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nl 5e op de ranglijst, maar wat denken we vd Belgen>>> 12e nu... _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:34:
Ik zou mij hoogst verbazen als Turkije top drie van Europa wordt. Op dit moment lijkt het er in de verste verte niet op. De echte sterren komen niet en ze zijn vooralsnog een stuk minder dan bijvoorbeeld Portugal. Ik zie niet in hoe de competitie als geheel aantrekkelijker zal worden dan Spanje of Engeland. Daar zijn de kleine clubs toch nog echt te klein voor.
3de zie ik ze inderdaad niet snel worden. Kijkend naar natuurlijk Spanje, Engeland en niet te vergeten Duitsland heb je IMHO toch wel de mooiste competities. Dat zie ik Turkije niet 'even' inhalen in de komende jaren. Italië en Frankrijk schaar ik op dit moment echter wel gelijk aan Turkije. Waar Italië net dat stapje voor heeft op Frankrijk en Turkije.

De waan van de dag blijf je altijd houden. Presteert een land een keer goed is het meteen een topclub en zo gaat het ook met het halen van 'grote' namen. Zo simpel werkt het (gelukkig) niet. Gemiddelde bezoeksaantallen in Turkije vallen daarnaast ook wel mee.
Kijkend naar deze lijst, en geen idee hoe actueel of accuraat deze is scoort de Turkse competitie niet bijster hoog. Nog onder de cijfers van de 2. Bundesliga.
Duits voetbal heeft wat mij betreft wel een charme, ikzelf schaal het dan ook hoger in dan de Spaanse competitie waar het vrijwel altijd om Real Madrid dan wel FC Barcelona gaat. Nu is dat in de Bundesliga ook voornamelijk Bayern Munchen maar de overige wedstrijden zijn wel leuk om te zien, dat heb ik met La Liga een heel stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sjah schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:42:
Nl 5e op de ranglijst, maar wat denken we vd Belgen>>> 12e nu... _o_
"Oranje speelde afgelopen maand geen wedstrijden, maar profiteerde ervan dat oudere wedstrijden minder zwaar meetelden."

Kansloze lijst en het zegt helemaal niets. Oranje heeft zelf niet gespeeld de laatste tijd. :z
Het enige wat telt is de WK titel volgend jaar en die gaan ze never nooit winnen. Belgie ook niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat weet je niet, misschen wordt het volgend jaar pracht en praal, dankzij Louis van Gaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

lateef schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:09:
[...]

niet alleen wonen, voetballen naar mijn idee ook. er wordt naar mijn idee nogal denigrerend gedaan over voetballen in Turkije, maar het zou mij weinig verbazen wanneer de Turkse competitie top drie van Europa wordt; voetbal is er huge, stadions worden goed bezocht en de passie is ongekend. Daarnaast is het één van de weinige landen in Europa met economische groei. De stap van een Nederlandse topclub naar een Turkse subtopper lijkt me ook zeker geen stap achteruit, financieel sowieso niet, maar sportief ook niet.
You're joking right? Turkije top 3? Wat gaat er dan gebeuren met Engeland, Spanje, Duitsland, Italië, Frankrijk om plaats te maken voor Turkije?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
[...]

Inderdaad, de Turkse competitie is erg in opkomst. Stadions worden uit de grond gestampt en voetballers die al wat ervaring hebben willen best wel ernaartoe ( Sneijder, Drogba, Eboue, Cris, Baros, Elmander, Krasic, Kuijt, Raul Meireles etc... )

Iedereen loopt wel te zeggen dat de Turkse competitie niks voorstelt maar als een Ajax of PSV tegen Fener / Gala moet dan denk ik dat Ajax of PSV echt aan het kortste eind gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
D-e-n schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:34:
ik zeg niet dat het gebeurt, maar het zal me niet verbazen. In Spanje is niet alleen het voetbal, maar ook het land als geheel eigenlijk gewoon zo goed als failliet, daar houdt de rek op een gegeven moment echt op. Italië wordt naar mijn idee elk jaar minder, Frankrijk is het ook nooit geworden. Turkije is het enige mediterrane land dat een (forse) economische groei kent, de rest is alleen maar ellende. Duitsland is economisch gezond, zowel het land als het voetbal, ik verwacht dat dat land de komende jaren het grootste voetballand zal worden/blijven. Engeland zal ook nog wel stand houden, maar daarachter zie ik echt plaats voor Turkije. Nogmaals, ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar het zal me niet verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Vlassie1980 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:00:
[...]

Inderdaad, de Turkse competitie is erg in opkomst. Stadions worden uit de grond gestampt en voetballers die al wat ervaring hebben willen best wel ernaartoe ( Sneijder, Drogba, Eboue, Cris, Baros, Elmander, Krasic, Kuijt, Raul Meireles etc... )

Iedereen loopt wel te zeggen dat de Turkse competitie niks voorstelt maar als een Ajax of PSV tegen Fener / Gala moet dan denk ik dat Ajax of PSV echt aan het kortste eind gaan trekken.
Ja, maar de NL'se competitie stelt ook weinig voor ;) :)F

Al vind ik het zelf wel meevallen als ik de blunders in Engeland af en toe zie, en in Spanje vind ik alleen de bovenste regionen leuk.

Wat mij betreft is de leukste competitie diegene waar aardig wat (potentieel) talent loopt en het elk jaar weer spannend is bovenin (en dan liefst van de nr 1 tm nr 8) en dat zie je volgens mij het meest in landen als Nederland.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De spelers die er naar toe gaan zijn toch vooral spelers die ergens anders al uitgerangeerd zijn. Sneijder ging ook alleen maar omdat de toppers hem niet wilden.

En ik zie niet in waarom een goed PSV of een goed Ajax niet van Gala/Fener zouden kunnen winnen. Ik werd er in de Europa League of CL wedstrijden nu niet echt wild van.

Economie zegt niet alles. Wij konden met al onze economische voorspoed nooit tegen de grote competities opboksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sjah schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:54:
Dat weet je niet, misschen wordt het volgend jaar pracht en praal, dankzij Louis van Gaal. :)
Hij heeft er zoveel vertrouwen in dat ie nu al zijn afscheid aankondigt... jammer hoor, dat korte termijn beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
D-e-n schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:10:
De spelers die er naar toe gaan zijn toch vooral spelers die ergens anders al uitgerangeerd zijn. Sneijder ging ook alleen maar omdat de toppers hem niet wilden.
Wellicht, maar wellicht ook omdat de clubs die hem wel hadden willen de middelen niet hadden. De transfermarkt ligt de laatste jaren naar mijn idee echt niet meer zo open als een aantal jaar terug.
D-e-n schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:10:
Economie zegt niet alles. Wij konden met al onze economische voorspoed nooit tegen de grote competities opboksen.
Nee, natuurlijk zegt economie niet alles, maar wel heel veel, uiteindelijk spelen de beste voetballers in de rijkste competities. En dat Nederland in economische voorspoed niet op kon boksen tegen de grote competities komt niet omdat het geld er niet in Nederland was, maar omdat het geld niet bij de Nederlandse clubs was. Dat probleem hebben ze in Turkije niet/veel minder. In Turkije is het geld wel bij de clubs om wereldtoppers (iig qua vergoeding) binnen te halen.En gezien de economische welvaart en de rol die voetbal in dat land speelt, lijkt me daar de grens nog niet bereikt. Maar we zullen het over een aantal jaar wel zien. Wellicht zit ik er ook wel helemaal naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:09
De stap van een Nederlandse topclub naar een Turkse subtopper lijkt me ook zeker geen stap achteruit, financieel sowieso niet, maar sportief ook niet.
Nederlandse topclubs (Ajax in dit geval) spelen CL of voorronde CL, een subtopper uit Turkije speelt met een beetje geluk voorronde EL. De Turkse competitie staat nl. een stuk lager op de UEFA ranking. Daarnaast zijn er aardig wat omkoopschandalen geweest. Ik zie het dus niet zo rooskleuring in als jij.

Overigens strookt dit ook niet met het verhaal dat Babel een jaar geleden heeft opgehangen. Hij wilde zich bij Ajax in de kijker spelen voor een club in een topcompetitie. Als je dan naar de no. 6 van Turkije gaat, is je plan gewoon mislukt. Zeg maar dag tegen je interlandcarrière.
tweaker2010 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:43:
Kansloze lijst en het zegt helemaal niets.
Voor de loting van het WK is dit een hele belangrijke lijst. Naast Brazilie worden de andere zeven groepshoofden gevormd door de zeven hoogstgeplaatste landen van de FIFA-ranking.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens mij werden normaal gesproken ook de laatste WK-resultaten meegeteld voor de plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
D-e-n schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:32:
Volgens mij werden normaal gesproken ook de laatste WK-resultaten meegeteld voor de plaatsing.
Nope, de beste 7 uit die lijst + het gastland (Brazilië, nr 22 op de lijst) zitten allemaal in dezelfde pot en kunnen elkaar dus niet treffen in de poulefase.
Pagina: 1 ... 116 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.