Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copykat schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:23:
@hugovdbos:
die sx was volgens wat ik gezien heb op google geen slechte camera.
(zo als ik al zei ik ben geen expert.)

Heb je dit ook al gekeken: hier
Thnx voor de uitgebreide reactie, ben nu al een stuk verder in mijn zoektocht :).

Ik heb het artikel doorgelezen en krijg nu een beter beeld van de voor- en nadelen van bridge camera's. Ik twijwel nog tussen de sx50 en de hs50 met een lichte voorkeur naar dia van Fujifilm naar de specificaties gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
In Ierland ga je op een bochtige 80 of 100km weg niet uitstappen. Er is Ten eerste nauwelijks ruimte om stil te staan, en ze rijden er soms als Italianen.
Lichtsterkte en alles is gewoon aan te passen. Die van de ondergaande zon heb ik ook lopen spelen met de settings. Als je de camera op manual zet, is alles aan te passen

[ Voor 35% gewijzigd door GAIAjohan op 29-05-2014 08:36 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
GAIAjohan schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 08:33:
Lichtsterkte en alles is gewoon aan te passen. Die van de ondergaande zon heb ik ook lopen spelen met de settings. Als je de camera op manual zet, is alles aan te passen
Dan blijft mijn stelling dus overeind, dat "zoom" en ruis twee verschillende dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:48

copykat

Good copy isn't bad

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 08:13:
[...]

Thnx voor de uitgebreide reactie, ben nu al een stuk verder in mijn zoektocht :).

Ik heb het artikel doorgelezen en krijg nu een beter beeld van de voor- en nadelen van bridge camera's. Ik twijwel nog tussen de sx50 en de hs50 met een lichte voorkeur naar dia van Fujifilm naar de specificaties gekeken.
de hs50 is zeker een camera die hoge ogen gooit, ik was toen ik moest zoeken er ook in geïnteresseerd.(of de hs30.)
ik kwam dit ook nog tegen:
http://www.photographyblo...ix_hs50exr_review/rivals/

En ik kan me herinneren dat er iets was wat me toen tegenhield om de hs30/50 aan te schaffen:
Flaring problemen volgens kenners.(nooit zelf onderzocht.)
http://www.dpreview.com/forums/post/52320455

De beste manier om een keuze te maken is veel googlen met keywords als: hs50 vs (elk andere bridge).; review; tweakersforum; dpreview forum, enz. en de verschillende opmerkingen en meningen vergelijken totdat je er eentje voelt boven drijven in je wens om te kopen.

Succes!

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Toff schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:44:
[...]

Dan blijft mijn stelling dus overeind, dat "zoom" en ruis twee verschillende dingen zijn.
Het grote probleem is dat je de lichtsterkte (f getal) laag kan instellen op bijvoorbeeld F3.5.
Echter zodra je inzoomt, loopt het getal toch op naar F6.3. Dit zie je wel gebeuren, maar hierdoor krijg je dus minder ruis omdat dan OF de ISO omhoog moet (ruis) OF de sluitertijd omlaag (bewogen foto's)

Dus wat je handmatig probeert te doen, zal je camera toch corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruis is bij dit soort camera's eigenlijk onvermijdelijk. Door de kleine sensor en de hoge resolutie, komt er simpelweg te weinig licht op iedere pixel om ruisvrij te zijn. In het voorbeeld wat hierboven staat is iso100 gebruikt. Dit komt ongeveer overeen met iso2500 op Fullframe en dat is zelfs op 12MP echt niet ruisvrij.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Waah schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:39:
[...]

Het grote probleem is dat je de lichtsterkte (f getal) laag kan instellen op bijvoorbeeld F3.5.
Echter zodra je inzoomt, loopt het getal toch op naar F6.3. Dit zie je wel gebeuren, maar hierdoor krijg je dus minder ruis omdat dan OF de ISO omhoog moet (ruis) OF de sluitertijd omlaag (bewogen foto's)

Dus wat je handmatig probeert te doen, zal je camera toch corrigeren.
Ik ben enigzins dylecties dus kan het verkeert lezen wat je schrijft, maar: eh ruis/noise is toch alleen afhankelijk van de ISO en Sensor(grote)?
De rest is onscherpte door beweging of DoF toch?

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 30-05-2014 22:26 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het f-getal omhoog gaat, moet je iets doen om je foto voldoende te belichten. Sluitertijd en iso zijn dan je 2 middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Universal Creations schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:50:
Als het f-getal omhoog gaat, moet je iets doen om je foto voldoende te belichten. Sluitertijd en iso zijn dan je 2 middelen.
ok dat gedeelte begreep ik, maar dat " maar hierdoor krijg je dus minder ruis omdat dan OF..." begreep/begrijp ik niet.

en:
Universal Creations schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:45:
...In het voorbeeld wat hierboven staat is iso100 gebruikt. Dit komt ongeveer overeen met iso2500 op Fullframe en dat is zelfs op 12MP echt niet ruisvrij.
Is dat de verschilfactor in sensorgrote? 1:25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
copykat schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:47:
[...]

ok dat gedeelte begreep ik, maar dat " maar hierdoor krijg je dus minder ruis omdat dan OF..." begreep/begrijp ik niet.
Moet meer ruis en/of meer bewegingsonscherpte zijn, want de iso en/of sluitertijd moeten omhoog.
Is dat de verschilfactor in sensorgrote? 1:25.
De oppervlakte van een fullframe sensor is ongeveer 27x zo groot als van een 1/2.3" sensor. De cropfactor is 5,2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ah duidelijk! thanks!
Dus 400 iso (1/2.3") is bij de fullframe camera ongeveer 25 x 400= 10000 iso kwa ruis opbrengst.
Hier is ook meteen zichtbaar voor een leek wat een enorm verschil in lichtgevoeligheid je hebt tussen compactsensor en fullframesensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je levert wel scherptediepte in. Wat in veel gevallen geen probleem is en in redelijk wat situaties gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag komt uit een ander topic en is gemerged

Beste formuleren,

Zelf ben ik niet erg bekend op,deze site of forum. Ik,heb me eigen alleen aangemeld voor 1 simpele doel:ADVIES. Deze zomervakantie ben ik van plan om een aantal weken het Koerdisch gedeelte van Turkije te bezoeken. Ik wil de bergen, rivieren, platteland, natuur , mensen etc etc fotograferen. Maar ik wil ook video's kunnen maken.

Ik heb zelf 1 van de eerste digitale fotocamera's en een oude Sony cybershot fotocamera, maar nu wil ik echt een goede upgrade en heel graag een digitale foto EN digitale video,camera in 1.
Is dat überhaupt mogelijk? En liefst van het merk Samsung. Kan iemand mij hierover advies geven? En een paar toestellen verwijzen die bij mijn wensen passen?

Ik zou het zo fijn vinden als jullie mijn vraag zouden willen beantwoorden!

Alvast bedankt voor de moeite.

Sil

[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 02-06-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is je budget?

Veel DSLR's maken tegenwoordig prima video's, waarbij de Canon's een goede naam hebben hierin (ik ben zelf meer Nikon-gebruiker, maar eerlijkheid gebiedt dat die pas later met video begonnen zijn). Samsung heb ik geen ervaring mee, in deze markt.

Dus vertel eerst even waar je al naar gekeken hebt en hoeveel geld je uit wil geven.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik als formuleer (? :+ ) wil je welkom heten en even los van je verhaal een tip geven. Wij doen niet zo zeer aan begroeten en de groeten doen. We zien je nickname en je kan hier gewoon typen wat je wilt zonder aanhef en sluiting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Beste Douweegbertje,

In OP's is het desalniettemin best vaak gebruikt dat men even netjes het gesprek start. Dat kan ik me ook voorstellen omdat je zo beleefd mogelijk over wil komen, in je OP, in de hoop zoveel mogelijk nuttige antwoorden te krijgen. In losse posts is het inderdaad 'not done'.

Groet,
Evanescent
(pun intended)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 08:33:
In Ierland ga je op een bochtige 80 of 100km weg niet uitstappen. Er is Ten eerste nauwelijks ruimte om stil te staan, en ze rijden er soms als Italianen.
Mijn ouders hebben na wat wikken en wegen toch de SX280 aangeschaft. Deze is nu leuk geprijsd met de cashback van Canon. We hebben ook nog even naar de HX50v gekeken maar omdat daar net als bij de andere Sony's het scherm erg slecht te zien is in het zonlicht die toch links laten liggen. Ze hebben nu een 16 MP camera en dan terugstappen naar 12 MP is toch een beetje vreemd :P.

Ik vind die link van chip.de die eerder werd geplaatst ook handig als je even doorklikt kom je bij een hele lijst met alle camera's die ze hebben getest. Hier vind je alle specificaties en nog belangrijker de cijfers die ze hebben gegeven en de uitkomsten van testen. http://www.chip.de/besten...ras--index/detail/id/996/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zie het compact camera topic bij de hardware zou ik zo denken =^).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste Sil85: graag ook een budget noemen en waarom je zo graag een samsung wil? Want ik zie daar eerlijk gezegd geen reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:53:
[...]

Ik vind die link van chip.de die eerder werd geplaatst ook handig als je even doorklikt kom je bij een hele lijst met alle camera's die ze hebben getest. Hier vind je alle specificaties en nog belangrijker de cijfers die ze hebben gegeven en de uitkomsten van testen. http://www.chip.de/besten...ras--index/detail/id/996/
Dank voor die link. Even gekeken. Zo was ik voor mezelf overtuigd dat ik voor de Canon Powershot S120 wilde gaan, maar nu twijfel ik of ik niet beter voor de Panasonic DMC-LF1 kan gaan. Dus bedankt, nu twijfel ik weer ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje. ,! Wat een reacties ik ben echt blij! Thanks voor jullie hulp.

Ik heb de vragenlijst bekeken. En ik kan op een paar dingen antwoord geven.

Ten eerste wil ik maximaal. €500 uitgeven , omdat het een foto en videocamera in 1 is dacht ik dat ik daar wel iets meer in kan uitgeven.

Ten tweede heb ik absoluut geen benul van mega pixels,compact camera's of spiegelcameras, zoom, lens etc etc. Ik ben absoluut niet thuis in de termen van foto en videografie.

Ten derde: de enige reden waarom ik een Samsung wil is om dit: ik ben zelf zeer slechtziend. Ik heb een Samsung Galaxy Note II telefoon, omdat de besturingssystemen hetzelfde zijn leek mij dat het makkelijkste. Ik moet gewoon iets hebben dat erg makkelijkk in de omgang is.

Ten vierde ga ik het toestel,op vakantie gebruiken. Ik ga bergen,rivieren, landschappen, mensen, de zee etc fotograferen. Ik wil echt de schoonheid van het Koerdisch landschap goed vaststellen.

Hopelijk heb ik hiermee jullie vragen beantwoord en kunnen jullie mij helpen.
Alvast bedankt
Sil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op maandag 02 juni 2014 @ 04:52:
Ik als formuleer (? :+ ) wil je welkom heten en even los van je verhaal een tip geven. Wij doen niet zo zeer aan begroeten en de groeten doen. We zien je nickname en je kan hier gewoon typen wat je wilt zonder aanhef en sluiting ;)
Goedendag douweegeberts,

Ik wilde gewoon beleefd zijn en jullie bedanken voor jullie komende hulp.aanbod.

Niks mis met beleefdheid toch :? . Maar ik,zal er voortaan op letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecave1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2021
• Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
Tussen € 200 - 250
• Wat voor camera wil je?
Compact camera, travel
• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
De camera gaat hoofdzakelijk voor vakanties gebruikt worden naar verre bestemmingen. Hierbij foto's van van alles en nog wat, berglandschappen, jungle, dieren, maar ook steden gebouwen en af en toe een filmpje en selfies.
Liefst zou ik de foto's daarna makkelijk willen terugkijken via chromecast ofzo.
• Tussen welke modellen twijfel je en waarom?
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ40 Zwart
pricewatch: Nikon Coolpix S9700 Zwart
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ55 Wit
pricewatch: Canon Powershot SX700 Zwart

De coolpix vind ik het mooist er uitzien, de TZ 55 wel grappig met schermpje dat kan draaien en de andere lees ik positief over hier op het forum. Voorkeur gaat nu uit naar de S9700, beste specificaties op papier en ziet het mooist er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel nog een vraagje. Je hebt ook camcorders.
Misschien een stomme vraag maar wat houdt dat dan precies in?
En wat is het verschil tussen een digitale camera en camcorder?
En wat is een compact camera eigenlijk.

Ik,snap het technologisch tijd perk echt niet.
Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Beste mensen, mijn vriendin is opzoek naar een goedkope fotocamera om op reis mee te nemen en ze had deze in gedachten:
http://www.kijkshop.nl/pr...ng-compact-camera-st150f/
Dit lijkt me een goede keus, maar ik dacht het toch nog even aan de gevestigde orde te vragen. Wat zijn de meningen over deze camera en zijn er voor deze prijs betere alternatieven te vinden?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

TOYS schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:58:
Beste Tweakers,

Ook ik ben aan het kijken naar een compact camera voor de mooie zomerse feestjes. Echter zijn er zoveel dingen om te vergelijken dat ik het moeilijk vind om een keuze te maken. Hopelijk kan iemand mij in de juiste richting sturen zodat ik weet welke goede opties ik heb.

Max €250

• Wat voor compactcamera wil je? (zie ook Soorten compacts)
Travelzoom

• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
-Voornamelijk foto’s op festivals.
-Foto’s in het donker vind ik minder belangrijk.
-compact
-goede stabilisatie
-Heldere foto’s met goede kleuren.
-zoom vanaf 10x
-Wifi is een leuke optie

Er zijn zoveel opties dat ik het moelijk vind om een goede vergelijking te maken.
Op dit moment heb ik de Canon Ixus 265 HS gezien en de panasonic lumix DMC-Tz55
Ik hoop dat jullie wat suggesties kunnen geven naar welke modellen ik nog meer kan kijken.
De panasonic is afgevallen omdat hij kwa formaat net iets te groot is. Heeft iemand nog andere modellen die het waard zijn om te bekijken?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:27:
Even snel nog een vraagje. Je hebt ook camcorders.
Misschien een stomme vraag maar wat houdt dat dan precies in?
En wat is het verschil tussen een digitale camera en camcorder?
En wat is een compact camera eigenlijk.

Ik,snap het technologisch tijd perk echt niet.
Help!
Maar je kan toch googelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:21
TOYS schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:45:
[...]

De panasonic is afgevallen omdat hij kwa formaat net iets te groot is. Heeft iemand nog andere modellen die het waard zijn om te bekijken?
Tsja dan stel je wel eisen... 8)7

Wellicht kun je de Sony WX-350 eens bekijken...

En anders kun je in de PW met alle variabelen schuiven totdat je je ideale camera gevonden hebt... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Na het gebruiken van de lang geleden verkochte analoge Canon EOS 300v en in vakanties geleende compactcams, is het nu de tijd oppertuun om een nieuwe compactcamera aan te schaffen.

+/- EUR 250,00 (bij voorkeur inclusief tas en geheugenkaart, dan is de WAF oneindig)
• Wat voor compactcamera wil je? Waarschijnlijk een Bridge/superzoom, maar een travelzoom en wat functies van een High-end zijn welkom (zoals RAW).
Voornamelijk vakantie, kiekjes van de kids, vastleggen van de lokale motorfietsterreur. Behoorlijk zoom gewenst (vanaf +/- 20x), pop-up flitser, mogelijkheid tot mounten van een losse flitser, beeldstabilisatie, programmavoorkeuzeknop zoals bij (d)slr's, eenvoudig te bedienen voor mijn vrouw maar toch met voldoende intstelmogelijkheden. Indien mogelijk met gps en wifi. Snelle respons wanneer de ontspanknop is ingedrukt. Mijn ervaring met een oudere compactcams en volgens mij een Samsung NX 1000, is dat het het vrij lang kan duren voordat de foto gemaakt wordt. Ik was gisteren bij CityFoto Eindhoven (mijn hofleverancier betreft camera's e.a.) en daar werd mij verteld dat dit aan de programmavoorkeuze kan liggen: bij automatisch worden veel berekeningen gedaan en bij een voorkeuze wordt er veel al "gefilterd" zoals ik het maar noem en dus zijn geen extra berekeningen nodig. Het kan zijn dat mijn ervaring inmiddels achterhaald is.
Het merk is niet in Frage: Canon without a doubt. Ik heb daar gewoon veel feeling mee.

De camera zal begin juli aangeschaft worden. Dat is dus voor de Photokina 2014 in september. De huidige prijzen zijn volwassen en dus volgens mij een zeer goede indicatie. SD(HC/HX) kaart zal een Lexar Premium/Platinum II worden. Als daar opmerkingen over zijn, verneem ik het graag.

Ik heb reeds wat onderzoek gedaan en uitgekomen op een lijst met een aantal camera's en bijbehorende opties:
#ProductPrijsSubtotaal
1Canon Compacte netvoedingsadapter ACK-DC40€ 69,-€ 69,-
1Canon NB-6L, Accu€ 33,-€ 33,-
1Canon Powershot S110 Zwart€ 229,-€ 229,-
1Canon Powershot S120 Zwart€ 366,36€ 366,36
1Canon Powershot S200 Zwart€ 259,-€ 259,-
1Canon Powershot SX50 HS Zwart€ 339,-€ 339,-
1Canon Powershot SX270 HS Zwart€ 153,86€ 153,86
1Canon Powershot SX280 HS Zwart€ 189,-€ 189,-
1Canon Powershot SX510 HS Zwart€ 184,98€ 184,98
1Canon Powershot SX700 Zwart€ 268,91€ 268,91
1Canon HF-DC2€ 80,90€ 80,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.173,01

Vergelijking van de SX700 HS, SX600 HS, SX510 HS, SX280 HS en SX270 HS bij DPReview.

Plaats 77 bij de compactcamtest van Chip.

De PowerShot S120 valt al af vanwege buiten budget en zo ook de SX50 HS. Die laatste was het anders ideaal geweest: voldoende houvast (grip rechts), veel zoom, pop-up flitser die hoog komt, programmavoorkeuze bovenop, RAW, IS, Speedlite compatible en een (electronische) zoeker en er is een onderwaterbehuizing voor beschikbaar. Naast de prijs is het ontbreken van wifi mogelijk een nadeel.

Voorlopig heeft de SX510 HS mijn voorkeur. Gek genoeg gebruikt het nog wel een vrij oude Digic 4 processor. In hoeverre is dat een nadeel wanneer de 5 en ook de 6 inmiddels worden gebruikt in andere genoemde toestellen? Waarom is de SX510 HS zo "goedkoop" in vergelijking met de SX2xx modellen? Omdat ze compacter zijn met een recentere Digic? De sensorgrootte is gelijk volgens de side-by-side comparison bij DPReview.

Jammer dat Canon op de site geen filtermogelijheden heeft.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even leuk om te noemen is de cashback voor alle toestellen. http://www.canon.nl/perfectsummer/
SX600 - 25 euro
SX700 - 35 euro
SX280 - 35 euro
SX50 - 45 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hmmm, interessant. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder qua het maken van een keuze vallen alle camera's met zoom minder dan 20x af. Ik denk dat de SX510 goedkoper is door de formfactor. Wil je 20x of meer zoom in een compact camera stoppen zoals de SX280 en SX700 dan moet je daar meer moeite voor doen dan in een grotere formfactor. Ik denk dat daar het prijsverschil inzit en je hebt dan de oudere dus waarschijnlijk goedkopere imagingprocessor inzitten. Het kiezen van een fotocamera vind ik maar een lastige zaak. Veel reviews lezen dat is belangrijk. Zoeken op Google dan vind je vanzelf wel een hoop reviewsites die verschillende camera's hebben gereviewd zodat je de scores redelijk kunt vergelijken en ook de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan ik zeker. 1 probleem: ik weet geen reet van het onderwerp.

Zoom? Beeldstabilisatie? Pixels ? Camcorder? RAW ? High end?
Ik wil gewoon een goed toestel waarmee ik kan fotograferen EN filmen. Aangezien,ik absoluut geen kennis over dit onderwerp beschik wilde ik advies van de experts.

Ik wil er Max €400 aan uitgeven

Het gebruiken voor verjaardagen, feestjes,familie kliekjes en vakanties.
De rest is er voor mij geen specificaties waaraan hij moet voldoen.

Nou ja, misschien als het toestel ook in roze verkrijgbaar zou zijn. :) ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2014 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
Aangezien ik zelf blijf twijfelen, kunnen jullie me mischien aan wat doorslaggevende argumenten helpen:

Ik ben op zoek naar een Travelzoom tot 300 euro. Ik ben zelf tot het volgende lijstje gekomen:

Canon Powershot SX700
Nikon Coolpix S9700
Sony HX50V
Panasonic TZ40

Uit de vele reviews wordt ik niet heel veel wijs, de meningen over deze camera´s zijn per site erg verschillend en een goede head to head vergelijking heb ik nog niet kunnen vinden.

Wat ik al wel zeker weet of heb gevonden:

- Formaat van alle 4 is voor mij ok
- GPS vind ik niet belangrijk
- Ik wil de camera zo nu en dan binnenshuis gebruiken
- Wifi is een must

- De canon heeft de minst lange accuduur
- De Sony heeft het minste scherm bij fel licht
- Beelstabilisatie is bij alle 4 in orde
- De S9700 is door de consumentenbond als beste getest (Wat is dit waard?)
- De engelse sites zijn minder te spreken over de HX50v, de meeste duitse sites zijn veel positiever....

Op het gebied van gebruiksgemak en overall fotokwaliteit verschillen de meningen van de reviewers nogal.

Wat is jullie gedachte bij deze 4 camera´s? Voor of tegen´s uit eigen ervaring die ik mee kan wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ApoC schreef op zondag 08 juni 2014 @ 09:07:

Ik ben op zoek naar een Travelzoom tot 300 euro. Ik ben zelf tot het volgende lijstje gekomen:

Canon Powershot SX700
Nikon Coolpix S9700
Sony HX50V
Panasonic TZ40

Uit de vele reviews wordt ik niet heel veel wijs, de meningen over deze camera´s zijn per site erg verschillend en een goede head to head vergelijking heb ik nog niet kunnen vinden.
Heb je hier iets aan?
http://www.dpreview.com/p...roducts=panasonic_dmczs30
Kijk ook eens naar mijn lijst (alleen op Canon geselecteerd) met mijn wensen en eisen.

Plaats 28: Sony
Plaats 39: Panasonic (DMC-TZ41)
Plaats 50: Canon
Plaats 53: Nikon
http://www.chip.de/besten...ras--index/detail/id/996/

[ Voor 29% gewijzigd door PcDealer op 08-06-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
Dat is een mooi begin, thanks!

Het blijft lastig dat verschillende review sites zo´n verschillend beeld geven.
Wel opvallend dat de Sony er bij Chip.de met afstand als beste uit komt (Als totaalpakket dan).
Heeft iemand weleens de luxe gehad om met zowel de Sony als de Panasonic (benchmark in deze klasse volgens sommigen?) te fotograferen? Ben erg benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 02:06:
[...]

Ja dat kan ik zeker. 1 probleem: ik weet geen reet van het onderwerp.

Zoom? Beeldstabilisatie? Pixels ? Camcorder? RAW ? High end?
Ik wil gewoon een goed toestel waarmee ik kan fotograferen EN filmen. Aangezien,ik absoluut geen kennis over dit onderwerp beschik wilde ik advies van de experts.

Ik wil er Max €400 aan uitgeven

Het gebruiken voor verjaardagen, feestjes,familie kliekjes en vakanties.
De rest is er voor mij geen specificaties waaraan hij moet voldoen.

Nou ja, misschien als het toestel ook in roze verkrijgbaar zou zijn. :) ?
Hm, ja. Wil je er een zoeker bij hebben waar je doorheen kan kijken of volstaat een schermpje?
Mèt zoeker zit ik te denken aan de Fuji X20 al is die net iets over jouw budget. Maar bij mijn weten is het de enige compactcamera waarvan de zoeker bruikbaar is. Ook voor nèt iets over de €400,- kun je de Canon G15 nog wel krijgen, heeft ook een zoekertje, is minder dan die van de Fuji X20. Verder prima compact.

Zonder zoeker, dus alleen met scherm, is het aanbod redelijk groot. Gezien je wensenlijstje zou ik niet al te veel zoom nemen, 3 à 5 keer o.i.d.
Kijk eens naar de
Fuji X-Q1 van € 349,-
CanonS120 van € 379,-
Nikon P330 voor € 259,-
Olympus XZ-2 voor € 329,-
Panasonic Lumix DMC-LX7 voor € 349,-

Natuurlijk zijn er meer en andere keuzes, maar deze compacts lijken me op grond van de specs geschikt voor wat jij ermee wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barakuda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Ben op zoek naar een leuke waterdichte compactcamera voor de aanstaande zomervakantie.

tot 300 euro

Instapmodel

Een allround onderwatercamera die ook onder normale omstandigheden goede foto’s/video’s maakt (ben niet zo van Photoshop en het na bewerken). Voor onderwaterfoto’s lijkt het mij handig als je snel een aantal foto’s achter elkaar kunt schieten.

Heb al wat reviews op internet gelezen en twijfel voornamelijk tussen deze twee camera’s:
- Panasonic Lumix FT5
- Nikon Coolpix AW110

Het schijnt dat de AW110 betere onderwater foto’s maakt maar de FT5 betere video’s en wat robuuster is. Wat is de meerwaarde van de AW120 t.o.v. de AW110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

slaven84 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:52:

Het schijnt dat de AW110 betere onderwater foto’s maakt maar de FT5 betere video’s en wat robuuster is. Wat is de meerwaarde van de AW120 t.o.v. de AW110?
Hier de verschillen tussen de drie camera's:
http://www.dpreview.com/p...cpaw120&sortDir=ascending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 13-09 14:38
Heb op het moment een Panasonic TZ30 (naast mijn FZ200 die er gewoon in blijft) maar deze begint wat kuren te vertonen (knoppen die af en toe dienst weigeren, zoom die blijft hangen). Ik ben dan ook op zoek naar een vervanger voor deze camera.

Mijn eisen:

Vrij compact, moet in een broekzak passen
Redelijke foto's bij weinig licht
Snel (mbt focus en afdrukken)
Groothoek (rond de 25mm)

Budget is niet heel erg boeiend

Het probleem is dat ik nu naar drie 'soorten camera's aan het kijken ben:

Travelzooms (gewoon een directe opvolger van de TZ30 dus, logische keuzes de Panasonic TZ60, Sony HX50)

High end compact, nadeel is dat ik hierbij veel zoom zal inleveren, is dat de moeite waard voor de betere kwaliteit foto's? Mogelijke opties: Sony RX100 (II/III), Canon S120, Panasonic LF1, Nikon P330...

Toughcam (ik heb het idee dat de TZ30 problemen heeft doordat ie toch wel aardig wat te verduren heeft gehad), waar ik vooral over twijfel is hoeveel ik bij zo'n camera erop achteruit ga kwa fotoprestaties tov een
'normale' camera. Opties bijvoorbeeld de Olympus TG3 of de Nikon AW120

Iemand die mij een goed advies kan geven wat de 'beste' optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Denk dat je jezelf moet afvragen hoezeer je de grote zoomfactor van een travelzoom nodig hebt. Er zijn wel tooltjes te vinden waarmee je je foto's kunt rangschikken naar welke brandpuntsafstand je het meest gebruikt (via EXIF data).

Heb zelf ook de Panasonic TZ30 en an sich voldoet het toestel wel maar als ik opnieuw zo mogen kiezen zou ik eerder een high end compact als de RX100 (II/III) nemen simpelweg omdat ik het grote zoombereik van de TZ30 nauwelijks gebruik en de RX100 aanmerkelijk betere kwaliteit oplevert (en de grotere sensor moet ook bij minder licht betere kwaliteit opleveren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walker78 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:46:
[...]

Hm, ja. Wil je er een zoeker bij hebben waar je doorheen kan kijken of volstaat een schermpje?
Mèt zoeker zit ik te denken aan de Fuji X20 al is die net iets over jouw budget. Maar bij mijn weten is het de enige compactcamera waarvan de zoeker bruikbaar is. Ook voor nèt iets over de €400,- kun je de Canon G15 nog wel krijgen, heeft ook een zoekertje, is minder dan die van de Fuji X20. Verder prima compact.

Zonder zoeker, dus alleen met scherm, is het aanbod redelijk groot. Gezien je wensenlijstje zou ik niet al te veel zoom nemen, 3 à 5 keer o.i.d.
Kijk eens naar de
Fuji X-Q1 van € 349,-
CanonS120 van € 379,-
Nikon P330 voor € 259,-
Olympus XZ-2 voor € 329,-
Panasonic Lumix DMC-LX7 voor € 349,-

Natuurlijk zijn er meer en andere keuzes, maar deze compacts lijken me op grond van de specs geschikt voor wat jij ermee wilt ;)
Oooh oke dan zal ik Rens ff kijken naar de specificaties van elk model. Bedankt!
Nou moet ik wel toegeven dat ik niet weet wat een zoom of pixels precies is?

Maar goed als ze maar makkelijk in omgang mee zijn. Als slecht ziende word ik soms helemaal gek van dit technologisch tijdperk!

Maar ik ga ff kijken. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens , een toestel dat fotografeerde en video's maakt noem je toch een compact camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OW mijn excuses ff snel nog een bericht voor Walker 78:

Het liefst zou ik een scherm en een zoeker willen? Alleen een zoeker is erg onhandig naar mijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Panasonic Lumix LF1 heeft ook zowel een zoeker als een scherm. Dus wellicht is dat nog wat voor je. Ligt ook binnen je budget en wordt behoorlijk goed beoordeeld.

btw, volgende keer even de wijzigen knop gebruiken ipv twee berichten achter elkaar te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm ik zat meer aan een Nikon coolpix aw120 te denken. Ook handig aangezien ik een grote kluns ben en alles laat vallen. De toestel heeft alles wat ik wil en goede reviews

Wat vinden jullie als experts van mijn keus?
l3art schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:56:

btw, volgende keer even de wijzigen knop gebruiken ipv twee berichten achter elkaar te posten
OW ja duh tuurlijk. Vroeger kwam ik vaak op forums dus ik had het moeten weten. Sorry vergeten!

Zal er volgende x op letten! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:21:
Hmmmm ik zat meer aan een Nikon coolpix aw120 te denken. Ook handig aangezien ik een grote kluns ben en alles laat vallen. De toestel heeft alles wat ik wil en goede reviews
Het liefst zou ik een scherm en een zoeker willen? Alleen een zoeker is erg onhandig naar mijn doen.
Behalve dan een zoeker (je kunt dus alleen foto's nemen vanaf het schermpje).
Lumix LF1 is ook een goede optie. Maar misschien is het inderdaad een idee om gewoon eens naar een goede fotozaak te gaan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Walker78 op 10-06-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt helemaal weg van de Nikon Coolpix AW120. Ik ben echt in Love met dat ding. Er ontbreekt alleen 1 ding aan: Android! Ik ben erg gewend aan dat systeem. Als slechtziende houd ik niet echt van veranderingen, vooral op technisch gebied. Heeft er iemand een suggestie. Is er een toestel met dezelfde specificaties EN Android?

Ik heb trouwens ook, gegoogled wat nou precies een compact camera is. Blijkbaar heeft het iets met de zoekertje te maken. Professor Sil dacht dat het te maken had met het feit dat je met een compacte camera kon filmen EN fotograveren . Niet dus. 8)7 |:(

Ik zal van de week mijn Professor titel van mijn kantoordeur verwijderen :)
Weet hier iemand hoe zo een camera heet?
Ik weet gewoon niet meer wat te doen joh.

Een fotozaak hmmmm ik ben niet erg mobiel wilde eigenlijk gewoon iets bij wehkamp bestellen. Maar blijkbaar moet ik iets anders verzinnen. :/

By the way, nooit gedacht dat een goede camera kopen zoveel moeite tijd stress en energie koste. Ik heb minder tijd besteed aan mijn HBO studie dan dit uitzoeken!! Jezus vermoeiend! Ik zie door de bomen het bos niet meer joh!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ben je nu serieus Sil85, ons zit je ons gewoon een beetje in het ootje te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 01:23:
Ben je nu serieus Sil85, ons zit je ons gewoon een beetje in het ootje te nemen?
Waar heeft u het over?

Waarom zou ik de moeite doen om me op een site aan te melden en om advies/hulp te vragen?
Dat allemaal om mensen in de maling te nemen? Jezus,ik heb echt wel andere dingen te doen met mijn kostbare tijd!!

Ik ben gewoon echt absoluut niet bekend met dit onderwerp dus ik zal zeker hele domme vragen stellen!!
Ik zoek kennis waar ik zelf niet over beschik bij anderen. Tijdens mijn zoektocht u naar kennis kan ik dom overkomen of idiote vragen stellen. So what? Ik heb eerlijk toegegeven dat ik niks van dit onderwerp weet daardoor ben ik ook hier, om mijn kennis te verbreden.

Sinds ik slechtziend ben geworden houd ik me verre van het technologisch tijdperk. Ik weet niet eens waarvoor Facebook is. Ik schaamde me daar nooit voor en zat er ook niet echt mee,tot nu.

Waarom zou ik u in hemelsnaam het ootje willen nemen?? Ik heb echt wel iets beters met mijn tijd te doen dan mensen voor de gek te houden!
Ik voel me nu erg beledigd, vernederd, gekwetst en verdrietig . Ik kan er ook niks aan doen dat ik niks over dit onderwerp weet? Ik dacht dat ik op een forum met experts hulp komen krijgen. Niet vernederd zou worden. Ik weet niet eens wat ik fout heb gezegd volgens u.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Heel begrijpelijk wat je schrijft, Sil85; er is een grote keuze als het gaat om het type camera dat jij zoekt en vóór je het weet zie je inderdaad door de bomen het bos niet meer. Daarom nogmaals mijn advies: ga eens naar een goede fotozaak, daar kun je zo'n compactcamera zelf eens beetpakken, bijvoorbeeld die Nikon AW120, en daar kunnen ze je dan ook laten zien hoe alles werkt en wat alles zo'n beetje betekent.
Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 01:05:
Ik ben echt helemaal weg van de Nikon Coolpix AW120. Ik ben echt in Love met dat ding. Er ontbreekt alleen 1 ding aan: Android! Ik ben erg gewend aan dat systeem. Als slechtziende houd ik niet echt van veranderingen, vooral op technisch gebied. Heeft er iemand een suggestie. Is er een toestel met dezelfde specificaties EN Android?
http://www.dpreview.com/p...amera_2&sortDir=ascending
Ik heb trouwens ook, gegoogled wat nou precies een compact camera is. Blijkbaar heeft het iets met de zoekertje te maken. Professor Sil dacht dat het te maken had met het feit dat je met een compacte camera kon filmen EN fotograveren . Niet dus. 8)7 |:(
Kan dus wel.
Ik zal van de week mijn Professor titel van mijn kantoordeur verwijderen :)
Weet hier iemand hoe zo een camera heet?
Ik weet gewoon niet meer wat te doen joh.
Ik kan je ook moeilijk serieus nemen.
Een fotozaak hmmmm ik ben niet erg mobiel wilde eigenlijk gewoon iets bij wehkamp bestellen. Maar blijkbaar moet ik iets anders verzinnen. :/

By the way, nooit gedacht dat een goede camera kopen zoveel moeite tijd stress en energie koste. Ik heb minder tijd besteed aan mijn HBO studie dan dit uitzoeken!! Jezus vermoeiend! Ik zie door de bomen het bos niet meer joh!
Als er zoveel keus is, moet je je er wel in verdiepen om de juiste keuze te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walker78 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:42:
Heel begrijpelijk wat je schrijft, Sil85; er is een grote keuze als het gaat om het type camera dat jij zoekt en vóór je het weet zie je inderdaad door de bomen het bos niet meer. Daarom nogmaals mijn advies: ga eens naar een goede fotozaak, daar kun je zo'n compactcamera zelf eens beetpakken, bijvoorbeeld die Nikon AW120, en daar kunnen ze je dan ook laten zien hoe alles werkt en wat alles zo'n beetje betekent.
Succes ermee :)
He he! Eindelijk iemand die mij begrijpt. Ik begon echt aan mijn gezond verstand te twijfelen! Maar goed ik,zal ff van de week naar de fotozaak in het winkelcentrum gaan. Jeetje ik wilde alleen een camera aanschaffen. Moeilijker dan ik dacht. Mijn laatste camera is een Sony Cybershot uit 2009 in de aanbidding gehaald bij Media Markt. Toen eertijds was te niet echt moeilijk om iets te kiezen. Het word steeds moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:52:
[...]
http://www.dpreview.com/p...amera_2&sortDir=ascending

[...]
Kan dus wel.

[...]
Ik kan je ook moeilijk serieus nemen.

[...]

Als er zoveel keus is, moet je je er wel in verdiepen om de juiste keuze te kunnen maken.
Ik wilde niet al TE ERG dom overkomen. Vandaar de Professor opmerking. Het is best intimiderend hoor, om een forum,binnen te gaan en om hulp,vragen. Ik weet er niks vanaf en ben gewoon bang om belachelijk gemaakt te worden om mijn gebrek aan kennis. Is dat mou zo raar? De user Tolf denkt al dat ik jullie in de maling neem omdat mijn vragen te dom voor woorden zijn. Mag ik dan even een grapje maken uit zelfspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Houd je vragen en antwoorden gewoon kort en bondig en dan lijkt mij dat er niets aan de hand is. Te veel tekst leidt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:45:
Houd je vragen en antwoorden gewoon kort en bondig en dan lijkt mij dat er niets aan de hand is. Te veel tekst leidt af.
Ik,vind het persoonlijk erg onbeleefd om meteen met de deur in huis te vallen. Maar goed jij je zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 01:28:
[...]
Toff schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 01:23:

Waar heeft u het over?

Waarom zou ik de moeite doen om me op een site aan te melden en om advies/hulp te vragen?
Dat allemaal om mensen in de maling te nemen? Jezus,ik heb echt wel andere dingen te doen met mijn kostbare tijd!!

Ik ben gewoon echt absoluut niet bekend met dit onderwerp dus ik zal zeker hele domme vragen stellen!!
Ik zoek kennis waar ik zelf niet over beschik bij anderen. Tijdens mijn zoektocht u naar kennis kan ik dom overkomen of idiote vragen stellen. So what? Ik heb eerlijk toegegeven dat ik niks van dit onderwerp weet daardoor ben ik ook hier, om mijn kennis te verbreden.

Sinds ik slechtziend ben geworden houd ik me verre van het technologisch tijdperk. Ik weet niet eens waarvoor Facebook is. Ik schaamde me daar nooit voor en zat er ook niet echt mee,tot nu.

Waarom zou ik u in hemelsnaam het ootje willen nemen?? Ik heb echt wel iets beters met mijn tijd te doen dan mensen voor de gek te houden!
Ik voel me nu erg beledigd, vernederd, gekwetst en verdrietig . Ik kan er ook niks aan doen dat ik niks over dit onderwerp weet? Ik dacht dat ik op een forum met experts hulp komen krijgen. Niet vernederd zou worden. Ik weet niet eens wat ik fout heb gezegd volgens u.
"Beledigd, vernederd, gekwetst en verdrietig"???
Kom op zeg, dit is niet het Libelleforum! Je komt hier binnenvallen met een diarree aan vragen die geen enkele aanwijzing geven van enig eigen onderzoek of betrokkenheid bij het onderwerp en je enige verklaring is, dat je geen reet van het onderwerp weet. Je geeft een budget van € 500 en even later is het € 400. Je hebt "absoluut geen benul" van de meest essentiële termen op het gebied van de digitale fotografie. Je meent dat het besturingssysteem van een Samsung Galaxy Note II telefoon hetzelfde zou zijn als dat van een camera. Je weet het verschil niet tussen een (digitale) compactcamera en een camcorder? Je weet niet wat zoom of pixels is?
Dat je "zeer slechtziend" bent, is voor een fotograaf best wel een handicap en dat je een kluns bent die alles laat vallen is ook heel vervelend en vast niet je eigen schuld (een koordje om je nek kan een hoop ellende besparen), maar het geheel maakt op mij een zodanige indruk, dat ik mijn vraag of je serieus bent of niet, geheel te rechtvaardigen vind. Heel jammer en volstrekt niet bedoeld, dat je daardoor "Beledigd, vernederd, gekwetst en verdrietig" zou moeten zijn, maar zolang je geen blijk geeft van enige kennis door eigen onderzoek en wat gerichtere vragen gaat stellen, zal ik jouw posts verder negeren.

Vriendelijke groeten, Toff ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Laten we de vorm maar even buiten beschouwing voor de rest van dit topic.

Sil85: ik heb maar 1 opmerking voor je. Ga gewoon naar een winkel. Vertel wat je wil en koop een camera.

Misschien kan je nog even zeggen wat er mis is met je Sony Cybershot uit 2009.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Ola fotografen!
Ik denk dat ik er bijna uit ben welke camera ik wil gaan aanschaffen, maar mis net het laatste duwtje richting de winkel :)

Ongeveer €650

Het hoeft geen compactcamera met veel zoom of andere features te zijn. Ik ben op zoek naar de beste kwaliteit foto's en video's (voor bovengenoemd bedrag).

Een beetje fotograferen rondom het huis en onderweg. Ook vakantiefoto's wil ik ermee maken.
En onze puppy die binnenkort bij ons komt wonen :)
De puppy is eigenlijk de belangrijkste reden voor mij om een nieuwe camera te kopen. Ik moet een beetje rekening houden met snelle bewegingen denk ik.
Goede kwaliteit video vind ik ook erg belangrijk.

Ik heb de Sony 100 rx m2 op het oog.
Compact, stevige behuizing, goede kwaliteit foto's en 24p video.
De nieuwe uitvoering vind ik met €850 te duur en ik denk niet dat ik opties zal missen. De eerste rx mist wifi en dat lijkt me toch wel handig.

Ik twijfel omdat ik met mijn beperkte kennis van fotografie moeilijk kan inschatten of een compactcamera als deze €650 waard is. Ik weet van mezelf dat ik graag voor kwaliteit kies, maar zie bijvoorbeeld ook systeemcamera's voor dat bedrag.

Heb een d3100 gehad en verkocht. Daarna een Fuji x10 maar weet niet zo goed wat ik van die camera moet denken. Te ingewikkeld met die exr functies. Je moet maar net weten hoe je hem in moet stellen en dan is de kwaliteit nog een beetje random.

Ik moet zeggen dat ik de Olympus OMD EM10 echt heel mooi vind. Is weer heel wat anders maar die blijft me toch steeds aantrekken. Jammer dat die niet filmt in 24p. Dat lijkt me toch wel heel leuk om eens uit te proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Lowizi op 13-06-2014 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lowizi schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 01:02:

Ongeveer €650

Het hoeft geen compactcamera met veel zoom of andere features te zijn. Ik ben op zoek naar de beste kwaliteit foto's en video's (voor bovengenoemd bedrag).

Canon PowerShot G-serie? Pricewatch.

pricewatch: Nikon Coolpix P7800 Zwart
[q]• Tussen welke modellen twijfel je en waarom?
Ik heb de Sony 100 rx m2 op het oog.
Compact, stevige behuizing, goede kwaliteit foto's en 24p video.
De nieuwe uitvoering vind ik met €850 te duur en ik denk niet dat ik opties zal missen. De eerste rx mist wifi en dat lijkt me toch wel handig.
Sorry? pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 II Zwart

[ Voor 45% gewijzigd door PcDealer op 13-06-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe kost €850, dat is de III: pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 III Zwart
De canon G-serie? Je bedoelt dan wel specifiek de G1X en G1X-II neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Met de komst van een kleine en toch wel wat onvrede over de huidige camera (canon cheap ass, 5 jar geleden iets van 120,-) brn ik op zoek naar een nieuwe

Ongeveer €400

• Wat voor compactcamera wil je? (zie ook Soorten )
Geen specifieke voorkeur. Moet niet supergroot zijn maar hoeft ook niet in mijn broekzak te passen.

• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen.
Voornamelijk de toekomstige dochter en vakantiefoto's. Een beetje zoom is wel een vereiste.

De volgende selectie heb ik gemaakt maar weet niet zeker of ik cameras uitsluit die ik mee zou moeten nemen.

http://tweakers.net/price...;331279;331908/categorie/

Ik ben niet iemand die de tijd neemt voor een foto. Het is dus handig als de camera ook binnenshuis snel goede fotos maakt alleen weet ik niet goed welke features de camera daarvoor moet hebben. Nou ben ik ook niet super veeeleisend dus dat valt mee. Deze cameras hebben iig voldoende zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 14:34
Ik ben op zoek naar een leuke compactcamera voor algemeen gebruik.

€200 tot €300

• Wat voor compactcamera wil je?
Instapmodel.

Een allround camera die onder normale omstandigheden goede foto’s/video’s maakt. Minimale zoom van 20X
Belangrijkste is dat ik hem snel kan gebruiken en dat hij in mijn broekzak past.

Heb al wat reviews op internet bekeken en dit lijkt me een mooie alrouder. Maar vraag me af of er iets beters is van dezelfde prijs/qualitijd verhouding.

http://tweakers.net/product/368383/canon-powershot-sx700/

Mooi geprijsd en nu met korting. Waardoor hij op €254 komt. heb goede resultaten gelezen over dit toestel. Maar misschien heb ik er 1 over het hoofd gezien rond dezelfde prijs die beter is.

Ben benieuwd wat jullie er van denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
@ Pc Dealer. Ik zag dat je aantal post terug beetje dezelfde toestellen hebt geselecteerd. Heb jij al een keuze gemaakt?

Zal de meerprijs van €140 dit toestel veel verschil maken? Ik zal geen foto's bewerken of uitprinten. Of is dit echt wel een groot verschil? De S110 is volgens mij niet zo goed leverbaar meer.

Ik heb nog 2 vragen. Is 5X zoom genoeg voor algemeen gebruik? En merk je veel verschil tussen Screen (922,000 pixels) of Screen (461.000 pixels) erg als er bijvoorbeeld veel zon op staat?

[ Voor 44% gewijzigd door Dragonm8 op 16-06-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thejoker80 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 11:07:
Met de komst van een kleine en toch wel wat onvrede over de huidige camera (canon cheap ass, 5 jar geleden iets van 120,-) brn ik op zoek naar een nieuwe

Ongeveer €400

• Wat voor compactcamera wil je? (zie ook Soorten )
Geen specifieke voorkeur. Moet niet supergroot zijn maar hoeft ook niet in mijn broekzak te passen.

• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen.
Voornamelijk de toekomstige dochter en vakantiefoto's. Een beetje zoom is wel een vereiste.

De volgende selectie heb ik gemaakt maar weet niet zeker of ik cameras uitsluit die ik mee zou moeten nemen.

http://tweakers.net/price...;331279;331908/categorie/

Ik ben niet iemand die de tijd neemt voor een foto. Het is dus handig als de camera ook binnenshuis snel goede fotos maakt alleen weet ik niet goed welke features de camera daarvoor moet hebben. Nou ben ik ook niet super veeeleisend dus dat valt mee. Deze cameras hebben iig voldoende zoom.
Kijk eens naar de Fuji X-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dragonm8 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:32:
@ PcDealer. Ik zag dat je aantal post terug beetje dezelfde toestellen hebt geselecteerd. Heb jij al een keuze gemaakt?
Ik wil een bridge. Ik heb echter ook met een nieuw filter een pricewatch: Fujifilm FinePix HS35EXR Zwart, pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ72 Zwart en een pricewatch: Samsung WB1100F Zwart bekeken. Maar ik ga voor 90% voor de Canon PowerShot SX510 HS.
Zal de meerprijs van €140 dit toestel veel verschil maken? Ik zal geen foto's bewerken of uitprinten. Of is dit echt wel een groot verschil? De S110 is volgens mij niet zo goed leverbaar meer.
Ik denk niet dat je het verschil ziet.
Ik heb nog 2 vragen. Is 5X zoom genoeg voor algemeen gebruik?
Lijkt mij goed genoeg. Ter vergelijking: ik heb een EOS 300v gehad met een 70-300 en die gebruikte ik het meeste.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 16-06-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
Het aantal x zoom zegt niet zoveel, het gaat er om van waar naar waar het zoombereik loopt. 5x zoom van ultragroothoek naar groothoek, van groothoek naar tele of van tele naar supertele maakt nogal een verschil voor waar je camera toepast.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Ondanks dat ik op een hogere prijsklasse zou komen vind ik het niet zo fijn idee dat de S110 een uitlopend model is. Daarom neig ik toch meer uit te geven en naar de S120 van €360 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:21
PcDealer schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:05:
De S110 is platter en goedkoper dan opvolger S120 en heeft een grotere sensor wat meer lichtopvang betekent:
http://tweakers.net/price...18157;376699;346960/s120/
De S110 en S120 hebben exact dezelfde sensor volgens mij, alleen is de lens van de S120 ietsje lichtsterker. Ook zit er een nieuwere versie van de Digic processor in, in theorie kan dat zorgen voor iets betere beeldkwaliteit (maar of je dat met een ongetraind oog ziet is maar de vraag)
Dragonm8 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:54:
Ondanks dat ik op een hogere prijsklasse zou komen vind ik het niet zo fijn idee dat de S110 een uitlopend model is. Daarom neig ik toch meer uit te geven en naar de S120 van €360 te gaan.
Aan de andere kant kun je je afvragen of je de verbeteringen aan de S120 nodig hebt:
- iets lichtsterkere lens - het verschil is zo klein dat je het in het dagelijks gebruik waarschijnlijk niet merkt
- hogere burstrate (van 2fps naar 6fps)
- hogere framerates bij video (o.a. van full HD 24fps naar full HD 60fps max)
- hogere resolutie van de monitor op de S120, maar zowel de S110 als de S120 hebben touchscreens

En dan vooral: zijn die verschillen je het 130 Euro prijsverschil waard? Verder zijn het namelijk dezelfde camera's, en zul je evenveel plezier aan het fotograferen beleven - en daar draait het immers om. Je kunt nu wel de S120 willen kopen 'omdat dat het nieuwste model is', maar over 3-4 maanden zal de opvolger gepresenteerd worden en dan loop je alsnog met een oud model rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:59:
[...]

Kijk eens naar de Fuji X-10.
mmm, als ik die bekijk zie ik dat deze 'maar' 5x zoom heeft. of interpreteer ik dat niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
thejoker80 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:00:
[...]

mmm, als ik die bekijk zie ik dat deze 'maar' 5x zoom heeft. of interpreteer ik dat niet goed?
Nog erger: hij heeft maar 4x zoom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Walker78 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:54:
[...]

Nog erger: hij heeft maar 4x zoom 8)
:) slip of the pen.... maar, is het een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
thejoker80 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 11:07:
Een beetje zoom is wel een vereiste.

Nou ja, je schrijft zelf: een beetje zoom is wel een vereiste. Ik weet niet wat jij onder 'een beetje zoom' verstaat. De X10 loopt van 28 tot 112. Voor de een is dat genoeg, een ander wil meer.

Afgezien hiervan vraag ik me af of de X10 het toestel is dat je zoekt. Zelf heb ik dit cameraatje zo'n twee jaar en heb er al eerder positieve en negatieve punten van genoemd: Fujifilm FinePix X100(s) en X10/20

Vanwege de specifieke technologie vraagt dit toestel softwarematig de nodige aandacht voordat je eruit kunt halen wat erin zit, daarnaast zit het hardwarematig niet vlekkeloos in elkaar: de automatische scherpstelling laat het zo af en toe afweten en het inschakelen door aan de lens te draaien wil ook niet altijd gelijk lukken. Zo zijn er wel meer puntjes. Als alles goed gaat maakt het ding prachtige foto's, daar niet van, maar het is geen cameraatje waar je altijd en overal 100% op kunt vertrouwen.

Heb dit al vaker geschreven hier, kennelijk is dat nodig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je bijna 400 euro uitgeven voor de S120 met 1/1,7" inch sensor als je voor 400 euro de Sony RX100 model 1 met 1" inch sensor kunt kopen? Tussen die twee zit een flink verschil in formaat. Misschien zijn er ook nog wel andere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Om hier op in te haken,wat voor mij de reden zou zijn is dat de RX100 toch een stukje groter is dan de S120. Dus ja inderdaad het verschil in formaat. Compact betekend voor mij dat de camera in je broekzak moet passen. Dat wordt met de RX100 toch iets lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
De Canon S110 is niet meer leverbaar voor de prijs dat ik hem wou kopen. Is er een alternatief voor de S110 max E300.- ?

Heb zelf wat naast elkaar gezet. http://www.dpreview.com/p...sx280hs&sortDir=ascending

Hierdoor zou mijn keuze vallen op de Nikon Coolpix P330 Al is die ook niet veel leverbaar meer.

Volgens http://www.chip.de is de sx280 beter dan de sx700 ondanks de prijs.
En daar zit allebei ook nog eens E35.- korting op. Daardoor kost de sx280 Maar E165.- daar is ook geen buil aan te vangen lijkt mij zo.

Of toch bij het eerste alternatief blijven en de S110 kopen maar op Duitse site. Ook kan je hem nog kopen op amazon.de alleen dan ben ik bang voor de hoge invoerkosten. En hoe gaat het dan met de garantie?

[ Voor 109% gewijzigd door Dragonm8 op 18-06-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Gezien mijn kleintje inmiddels wat groter wordt, wil ik mooie foto's maken die we in groot formaat kunnen uitprinten. De telefoon was goed genoeg voor vakantiefoto's, maar hiervoor wil ik echt een goed apparaat die foto's maakt waarvan we nog jaren kunnen genieten.

- Maximaal 250 euro, het is een vaste limiet.

- Een travelzoom gezien ik wel een camera met goede zoom wil (denk aan 10-20), terwijl ik niet verwacht dat ik op een vlieg op 100 meter zal zoomen (niet high-end dus).

- Heel veel foto's zullen worden gemaakt van de kleine die (hopelijk) heel wat leuks zal doen. Het moet dus een redelijk snelle camera zijn met een zeer goede daglicht IQ, redelijk tot goede low light IQ en goede HD opname.

- Panasonic TZ40: mijn zusje heeft deze en ik vind het een prachtig apparaat. Ze heeft het echter in Oktober 2013 voor ~270 gekocht en na al die maanden is het nog steeds 250 euro. Is het nog steeds een zeer goede toestel of gaan de prijsdalingen in cameraland gewoon heel langzzam?
- Canon PowerShot S110: volgens reviews een hele goede camera die binnen mijn budget valt.
- Samsung WB800F: een goedkope allrounder, wel slechter dan de TZ40.

Ik neig sterk naarde TZ40.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dragonm8 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:54:
De Canon S110 is niet meer leverbaar voor de prijs dat ik hem wou kopen. Is er een alternatief voor de S110 max E300.- ?

Heb zelf wat naast elkaar gezet. http://www.dpreview.com/p...sx280hs&sortDir=ascending

Hierdoor zou mijn keuze vallen op de Nikon Coolpix P330 Al is die ook niet veel leverbaar meer.

En daar zit allebei ook nog eens E35.- korting op. Daardoor kost de sx280 Maar E165.- daar is ook geen buil aan te vangen lijkt mij zo.

Of toch bij het eerste alternatief blijven en de S110 kopen maar op Duitse site. Ook kan je hem nog kopen op amazon.de alleen dan ben ik bang voor de hoge invoerkosten. En hoe gaat het dan met de garantie?
Amazon.de is toch Duits? Als het gewoon uit Duitsland komt heb je geen invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
l3art schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:14:
[...]

Amazon.de is toch Duits? Als het gewoon uit Duitsland komt heb je geen invoerrechten.
Ja dat is Duits. Ik dacht dat je altijd vanuit buitenland invoerrechten of in ieder geval een extra bedrag moet betalen door de douane.

Dan ga ik toch eens kijken of ik de S110 daar ga bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dragonm8 op 18-06-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragonm8 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:54:

De SX280 (20x optical) en SX700 (30x optical) moet je alleen kopen als je een camera per se zoekt met 20x of meer zoom. In die klasse zijn er ook verschillende alternatieven, je vindt echter niet snel zo'n goede en goedkope camera als de SX280. Het meeste geld zit volgens mij in het stoppen van 20x of 30x zoom in zo'n kleine behuizing.

De S110 en S120 en ook de P330 zitten in een andere klasse door de grotere beeldsensor en zoom van maximaal 5x. Je moet dus eerst bekijken wat je wilt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dragonm8 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:23:
[...]

Ja dat is Duits. Ik dacht dat je altijd vanuit buitenland invoerrechten of in ieder geval een extra bedrag moet betalen door de douane.

Dan ga ik toch eens kijken of ik de S110 daar ga bestellen.
Sind europa één is niet meer hoor :)
Van buiten europa heb je wel kans dat je moet bijbetalen.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 19-06-2014 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Bedankt voor alle reacties. Ik heb besloten om via Duitsland de Canon S110 te kopen. Nu hopen dat ze hem daar wel kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 00:59:
[...]

"Beledigd, vernederd, gekwetst en verdrietig"???
Kom op zeg, dit is niet het Libelleforum! Je komt hier binnenvallen met een diarree aan vragen die geen enkele aanwijzing geven van enig eigen onderzoek of betrokkenheid bij het onderwerp en je enige verklaring is, dat je geen reet van het onderwerp weet. Je geeft een budget van € 500 en even later is het € 400. Je hebt "absoluut geen benul" van de meest essentiële termen op het gebied van de digitale fotografie. Je meent dat het besturingssysteem van een Samsung Galaxy Note II telefoon hetzelfde zou zijn als dat van een camera. Je weet het verschil niet tussen een (digitale) compactcamera en een camcorder? Je weet niet wat zoom of pixels is?
Dat je "zeer slechtziend" bent, is voor een fotograaf best wel een handicap en dat je een kluns bent die alles laat vallen is ook heel vervelend en vast niet je eigen schuld (een koordje om je nek kan een hoop ellende besparen), maar het geheel maakt op mij een zodanige indruk, dat ik mijn vraag of je serieus bent of niet, geheel te rechtvaardigen vind. Heel jammer en volstrekt niet bedoeld, dat je daardoor "Beledigd, vernederd, gekwetst en verdrietig" zou moeten zijn, maar zolang je geen blijk geeft van enige kennis door eigen onderzoek en wat gerichtere vragen gaat stellen, zal ik jouw posts verder negeren.

Vriendelijke groeten, Toff ;w
Zeer bedankt voor jou inzicht in mijn leven. Ik zoek het zelf wel uit . Sorry dat ik je heb gestoord.
Moby schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:13:
Laten we de vorm maar even buiten beschouwing voor de rest van dit topic.

Sil85: ik heb maar 1 opmerking voor je. Ga gewoon naar een winkel. Vertel wat je wil en koop een camera.

Misschien kan je nog even zeggen wat er mis is met je Sony Cybershot uit 2009.
De cybershot was erg goedkoop ook al is hij bijna 5 jaar oud. Ik dacht dat ik door de uitvindingen van deze tijd iets nieuws moest hebben om beter beeld kwaliteit te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
mister_S schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:03:
- Panasonic TZ40: mijn zusje heeft deze en ik vind het een prachtig apparaat. Ze heeft het echter in Oktober 2013 voor ~270 gekocht en na al die maanden is het nog steeds 250 euro. Is het nog steeds een zeer goede toestel of gaan de prijsdalingen in cameraland gewoon heel langzzam?
- Canon PowerShot S110: volgens reviews een hele goede camera die binnen mijn budget valt.
- Samsung WB800F: een goedkope allrounder, wel slechter dan de TZ40.

Ik neig sterk naarde TZ40.

Alvast bedankt voor het meedenken.
De nieuwe TZ55 lijkt ook een mooie kandidaat, maar als ik de specs bekijk is deze slechter dan de TZ40 terwijl het een update hiervan moet zijn. Begrijp ik de cijfertjes nou verkeerd? Ik kan helaas geen enkel review vinden van de TZ55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me opvalt bij de TZ55 dat er niet langer Leica op de lens staat en er dus geen Leica lens meer in de camera zit :?. De TZ55 heeft trouwens een cashback actie waardoor de camera wat goedkoper wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ja dat begrijp ik zelf ook niet. Volgens verschillende sites heeft het geen Leica. De TZ55 is dus slechter dan zijn broertje, de TZ40 :/ Of wordt de TZ60 als de opvolger beschouwt (die helaas goed boven mijn budget ligt)?
Ik begrijp de TZ55 in ieder geval niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38

masauri

aka qwybyte

incl hoesje en evt. extra accu.
Minimaal vanaf 250 euro
Maximaal 450-500 euro
• Wat voor compactcamera wil je?
Travelzoom, (of High-end? maar zit je dan in een hogere prijscat.?)
Ik ben altijd fotograaf van dienst bij vriendenfeestjes, afspraken, events. En maak graag filmpjes en bewerk deze ook nadien. Verder vind ik het belangrijk om ook mooie foto's in het donker te maken bij events. (met laser effecten enz.) Dus een all-rounder met extra aandacht voor foto's met minder licht en 720p of 1080p opname mogelijkheid. En een zo groot mogelijke groothoek voor podia/overview foto's op events. Een goede accuduur is ook meegenomen.
Een kennis had nav men wenslijstje de volgende top 3 gegeven. Na véél reviews te lezen heb ik mijn commentaar erbij gezet tussen haakjes.
1: Canon Powershot SX700 (slecht bij weinig licht, vooral bij events in de avond met lasers dus een probleem)
2: Panasonic Lumix DMC-TZ40 (Some colour noise in shadow areas, some chromatic aberration (purple fringing))
3: Sony Cyber-shot DSC-RX100 (deze heeft men voorkeur maar neemt ook de grootste hap uit men budget weg)

#ProductPrijsSubtotaal
1Canon PowerShot SX280 HS Zwart€ 189,-€ 189,-
1Canon PowerShot SX700 Zwart€ 267,81€ 267,81
1Panasonic Lumix DMC-FZ200 Zwart€ 359,-€ 359,-
1Panasonic Lumix DMC-TZ40 Zwart€ 242,-€ 242,-
1Sony Cyber-shot DSC-RX100 Zwart€ 396,99€ 396,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.454,80

Ik heb al voor alternatieven gekeken, maar kom er nog altijd niet uit.
De canon-powershot-sx reeks kan me ook niet bekoren na het lezen van reviews.
Ik heb op dit moment een Panasonic DMC-FS30 maar hij laat na zoveel jaar teveel steken vallen, slechte opname kwaliteit en foto's die niet bruikbaar zijn voor bewerking nadien.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Gezien je wens om bij weinig licht goede foto's te maken is een grote sensor je uitgangspunt.
Zolang je niet teveel zoom wilt blijven ze nog "compact"

deze al bekeken?
Panasonic Lumix DMC-LX7 Zwart
Samsung EX2F
Fujifilm X10
Canon s110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat je ook de Panasonic Lumix DMC-FZ200 Zwart hebt geselecteerd. Als formaat niet zo heel belangrijk is kun je ook kijken naar systeemcamera's. Deze hebben sowieso een grotere sensor 1" inch (Nikon V en S-serie) of hoger. Misschien is bijvoorbeeld zoiets als dit wel interessant: pricewatch: Sony Alpha A5000 + 16-50mm F3.5-5.6 OSS Zwart Ziet er nog redelijk compact uit en is niet heel zwaar. Zo zien trouwens veel systeemcamera's eruit :).
Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/19bqasj11n445jpg/original.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Bedankt voor jullie reacties copykat & ChicaneBT. Ik heb na verder onderzoek van jullie voorstellen de volgende vooruitgang gemaakt:
copykat schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 00:48:
Gezien je wens om bij weinig licht goede foto's te maken is een grote sensor je uitgangspunt.
Zolang je niet teveel zoom wilt blijven ze nog "compact"

deze al bekeken?
Panasonic Lumix DMC-LX7 Zwart
Samsung EX2F
Fujifilm X10
Canon s110
Grote sensor is dus belangrijk voor me, bedankt voor deze tip!
Na het lezen van verschillende reviews van elk toestel heb ik volgende dingen geconcludeerd:

• Panasonic Lumix DMC-LX7 Zwart
Ziet er niet slecht uit, alleen vraag ik me af of een camera uit 2012 nog mee kan met de huidige ontwikkelingen van een recenter model?
Word ook tegenover de Sony Cyber-shot RX100 gezet en het grootste verschil zit hem in het geringe prijsverschil voor de lens ring die Sony gebruikt waardoor de sony iets duurder is. +-350 (Panasonic) vs +-400€ (Sony)
Deze neem ik dus zeker mee als mogelijke keuze!
• Samsung EX2F
Video quality isn’t bad, although a video shot at night looked a bit noisy and soft, and with a slight hiccup, Slow zoom, Photos can sometimes be overexposed (niet geschikt voor events dus, de voorbeeldvideo die ze gemaakt hadden was écht niet acceptabel :s)
• Fujifilm X10
Voor zover ik een voorkeur kwa uiterlijk heb vind ik dit echt een lelijk toestel.
• Canon s110
Grootste nadelen: poor battery life (komt bij véél reviews terug) - 200 shots per charge is worsened by Wi-Fi and GPS, Corners of shots aren't as sharp at wide-angle, heavy distortion in RAW mode
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 02:20:
Ik zie dat je ook de Panasonic Lumix DMC-FZ200 Zwart hebt geselecteerd. Als formaat niet zo heel belangrijk is kun je ook kijken naar systeemcamera's. Deze hebben sowieso een grotere sensor 1" inch (Nikon V en S-serie) of hoger. Misschien is bijvoorbeeld zoiets als dit wel interessant: pricewatch: Sony Alpha A5000 + 16-50mm F3.5-5.6 OSS Zwart Ziet er nog redelijk compact uit en is niet heel zwaar. Zo zien trouwens veel systeemcamera's eruit :).
[afbeelding]
• Sony Alpha A5000 + 16-50mm F3.5-5.6 OSS Zwart
Ik heb hier naar gekeken en vrees dat de wat langere lens me aardig zuur gaat opbreken. Ik draag veel zorg voor mijn materiaal maar zie dit nog mis gaan op events.

Verder kwam ik bij de Sony Cyber-shot HX60, Sony HX50V (waarbij ik uitkwam op dit topic: Travelzoom advies) En die me ook niet verkeerd lijkt.
Ik ga de volgende toestellen dan nog vergelijken en denk dat ik dan wel meer zekerheid heb over mijn te maken keuze. Hoewel sommige kwa prijsverschil wel ver uit elkaar liggen, duurder wil niet altijd zeggen ebter maar hoe dit met camera's in deze range ligt weet ik niet.:
#ProductPrijsSubtotaal
1Panasonic Lumix DMC-LX7 Zwart€ 329,-€ 329,-
1Sony Cyber-shot HX60 Zwart€ 359,62€ 359,62
1Sony HX50V Zwart€ 258,90€ 258,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.344,51

Als iemand nog tips of feedback heeft lees ik deze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DlennartD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-11-2015

DlennartD

Random Idiot

Beste Tweakertjes,

Ik ben opzoek naar een goeie digitale camera die compact genoeg is om aan mijn broekriem te hangen en overal mee naartoe te nemen. Ik maak graag foto's van bewegende dingen dus hij moet een korte sluitertijd aankunnen zonder dat de foto's te donker of bewogen worden.

Ik wil ook graag bij weinig licht fotograferen, bijvoorbeeld snachts op een strandfeest, goeie foto's met weinig ruis zonder flits.

De camera moet ook flink kunnen inzoomen zodat ik bij een concert de artiesten van het podium kan plukken (beeldstabilisatie?), maar hij moet ook een beetje een brede invalshoek hebben voor foto's van dichtbij, zoals groep selfies. (fisheye is ook altijd een leuk iets)

Verder wil ik gewoon scherpe foto's kunnen maken in allerlei verschillende situaties.

Mijn budget is ongeveer tussen de 0 en 500 euro, zelf heb ik de Samsung NX mini in gedachten, maar wat zouden jullie mij aanraden??? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Fujifilm X10. De jat factor ligt dan ook niet zo hoog ;). Ander voordeel van dat toestel is dat er een normale zoeker op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Grappig. Juist het (retro) uiterlijk van de X10 was (en is) voor veel mensen aantrekkelijk; zo valt er over smaak weer eens niet te twisten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Cyber-shot HX60 Zwart€ 359,62€ 359,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.344,51

1Panasonic Lumix DMC-LX7 Zwart

Ziet er niet slecht uit, alleen vraag ik me af of een camera uit 2012 nog mee kan met de huidige ontwikkelingen van een recenter model?
Word ook tegenover de Sony Cyber-shot RX100 gezet en het grootste verschil zit hem in het geringe prijsverschil voor de lens ring die Sony gebruikt waardoor de sony iets duurder is.

1Sony Cyber-shot DSC-RX100 Zwart

Recenter dan de Panasonic Lumix DMC LX7, iets duurder (50€ na de cachback).
Op snapsort http://snapsort.com/compa...-Sony-Cybershot-DSC-RX100 zijn de verschillen tussen deze 2:
Sony-Cybershot-DSC-RX100:
- Large sensor Nikon CX 13.2x8.8mm
- Low noise at high ISO, 390 ISO
- Great image quality 66.0
- High resolution screen (1,229k dots)
Panasonic Lumix DMC LX7:
- Wide aperture f/1.4
- In-camera panoramas (Stitches together multiple photos into a panorama)
- Takes 3D photos (View photos in 3D on 3D televisions)
- Great macro (1 cm)

1Sony Cyber-shot HX60 Zwart

Voornaamste nadelen zijn:
De lange verwerk tijden die het toestel nodig heeft na een burst reeks.
Niet zo snel in gebruik bij het wisselen van instellingen.
noise is already starting to appear at ISO 800 and the faster settings of 1600 and 3200 suffer from more noise and smearing of fine detail. You should ignore 6400 and 12800 completely unless there's really no alternative -> Maar in welke mate heeft dit invloed op mijn fotogebruik bij nabewerking?

1Sony HX50V Zwart

Filmen en gelijktijdig een foto nemen is een plus. Mogelijke nadelen volgens de coolblue pagina:
- De camera ondersteunt geen RAW-formaat voor optimale nabewerkingsmogelijkheden (werk nu ook enkel met jpg, ken het verschil dus niet)
- Een lens control ring had de bediening van de camera nog makkelijker gemaakt. (die heeft de rx100 dan weer wel zeker.)

De Sony Cyber-shot HX60 valt dan al af, blijven er nog 3 over.
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 984,89

Dat word iets om een paar nachtjes over te slapen...
(En ik blijf erbij, die retrolook van de x10 kan me niet bekoren :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Die Panasonic heeft dan wel een lens met een maximale opening van f/1.4, maar de sensor is dusdanig kleiner dat je een betere lichtopbrengst hebt bij de RX100. Dat zie je ook terug in de lage iso-score: de RX100 wint daar met gemak. Voor omstandigheden met weinig licht is de RX100 dus de betere keuze.

Tel daarbij op dat de RX100 bijna een seconde sneller opstart, 30% lichter is, een scherper display heeft en de keuze is snel gemaakt. Ik zou voor die €70 verschil tussen de LX7 en RX100 echt voor de laatste gaan.

Als je 24mm versus 28mm echt een heel groot, onmisbaar verschil vindt, dan moet je die LX7 of HX50V misschien wel overwegen. Bedenk dan wel dat die groothoek ten koste gaat van fotokwaliteit in het donker.

Hou daarnaast wel rekening met een geheugenkaartje, extra accu en evt. een tasje.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

tobiasvs schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:49:
Die Panasonic heeft dan wel een lens met een maximale opening van f/1.4, maar de sensor is dusdanig kleiner dat je een betere lichtopbrengst hebt bij de RX100. Dat zie je ook terug in de lage iso-score: de RX100 wint daar met gemak. Voor omstandigheden met weinig licht is de RX100 dus de betere keuze.

Tel daarbij op dat de RX100 bijna een seconde sneller opstart, 30% lichter is, een scherper display heeft en de keuze is snel gemaakt. Ik zou voor die €70 verschil tussen de LX7 en RX100 echt voor de laatste gaan.

Als je 24mm versus 28mm echt een heel groot, onmisbaar verschil vindt, dan moet je die LX7 of HX50V misschien wel overwegen. Bedenk dan wel dat die groothoek ten koste gaat van fotokwaliteit in het donker.

Hou daarnaast wel rekening met een geheugenkaartje, extra accu en evt. een tasje.
Ik was net alle details op http://snapsort.com/compa...-Sony-Cybershot-DSC-RX100 aan het overlopen ja en daar kom ik ook ongeveer tot die conclusie.
Vooral de snelle opstarttijd vind ik een groot pluspunt als je net die bepaalde foto op een moment wil maken is dat belangrijk. de RX100 steekt er dan in ieder geval bovenuit ja.

De groothoek vond ik belangrijk voor grote podia, maar overdag bij goed licht zal je dit minder zien denk ik, terwijl het vaak mooier is in het donker, dus opteer ik dan idd liever voor 28mm in de RX100.

Het feit dat ik idd nog een hoesje, reserve bat. en nieuw sd kaartje wil maakt het me wel niet gemakkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ach, daar hebben we DealExtreme voor ;) Nu beknibbelen op die paar euro's en straks lopen kloten met een te korte batterijduur of binnen de kortste keren een kras op je camera ga je meer spijt van krijgen.

SD-kaartjes kosten tegenwoordig ook geen drol meer. Het valt allemaal wel mee! Dat kratje bier dat je nu minder kan kopen, ben je al lang weer vergeten als je de foto's van je nieuwe camera te zien krijgt :)

[ Voor 23% gewijzigd door tobiasvs op 20-06-2014 19:00 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ui reviews en forums van dpreview heb ik begrepen dat de LX7 in vergelijking met de RX100 een snellere lens heeft en dat het betere foto's maakt bij minder licht. Heb ik dit goed begrepen? Ik dacht dat de RX100 zowat de koning van de compact camera's was. Ik weet dat de LX7 niet geheel "compact" kan worden genoemd, maar de extra dikte zou me niet storen als de foto's beter zijn bij een stuk goedkopere camera.

edit: ik zie dat de 50 euro cashback voor de RX100 nog steeds gaande is. Dit maakt de keus nog moeilijker :'(
Ik zie bij de actievoorwaarden geen online winkels staan. Mogen die niet meedoen?

[ Voor 19% gewijzigd door mister_S op 22-06-2014 14:59 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste