Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 15:47
PWM schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:24:
Voel me nog niet goed genoeg voor een Flickr account :p

Vandaag wel de Thumb grip (voor in de hotshoe) en de soft release button besteld. Voor 9,- uit China :p Als het bevalt, ga ik wel naar mooi spul kijken.
Persoonlijk vind ik soft release buttons en thumb grips uit China prima werken. Heb zelf geen behoefte aan duurdere spullen. Het is van metaal, past goed. Prima voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Thumb grip wil ik zelf ook nog een keer kopen (maar inderdaad gewoon uit China, ga geen €80 uitgeven voor een stukje metaal van 3 kubieke centimeter).

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
tobiasvs schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:00:
Thumb grip wil ik zelf ook nog een keer kopen (maar inderdaad gewoon uit China, ga geen €80 uitgeven voor een stukje metaal van 3 kubieke centimeter).
Volgens mij gaat de officiele zelfs 100 euro kosten :F :'( Maar kan het verder echt aanraden. Let wel op de vorm van de thumbrest, heb er twee besteld omdat de eerste voor het sluitertijdwieltje zat. Beide waren volgens mij rond de 4 euro en gratis verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb deze genomen: http://www.dx.com/p/unive...a-red-257903#.VXV6xI0cSR0

Rood omdat dat, hoop ik, wel lekker staat op de zwarte camera. Zo niet, bestel ik nog wel een zilveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Hebben jullie (X100T bezitters) dit ook? Als je focus peek aan zet en je kijkt niet loodrecht in de zoeker dat je dan een zwarte rand om het kleine venstertje rechts onder hebt? Dat zwart "beweegt" mee en alleen als je de camera loodrecht houdt en precies goed kijkt ligt het "venstertje" er perfect op.

Ik heb de camera nu 5 a 6 maanden en deze functie wel eens gebruikt, maar dit viel me vorige week pas op toen ik bij helder weer eens fotografeerde.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2632444/IMG_3135.JPG

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Is dat niet gewoon de schaduw/reflectie van het schermpje? Ik heb het in ieder geval ook en ik gok erop dat iedereen dat heeft :)

Wat nieuwe spulletjes besteld voor de camera;
- Artisan & Artist ACAM 102 camerariem
- JJC LH-JX100 lenshood
- Neewer soft release button
- MaximalPower accu (2x)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12605080/Bestand%2010-08-15%2015%2044%2053%20-%20Copy.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door leonvw op 12-08-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
@leonvw Lekker opgetuigd! Camerafashion. Ik kan je ook een thumbrest aanraden, heb er zelf 1 uit China besteld, ahd er niets van verwacht maar werkt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Thnx, ja een thumbrest staat ook nog op de planning aangezien ik iedereen er positief over hoor. Kon alleen geen mooie vinden voor een leuk bedrag.. Nog even opzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:49

Chiron

Moderator Discord
Die thumbrests zit ik ook naar te loeren, maar de echt leuke zijn nog steeds knetterduur.. heb wel wat cheapo dingen gezien op ebay, maar ik vraag me af hoe comfortabel/compatibel die zijn met de X100.

En ik moet mn softrelease weer eens vastzetten met wat teflon/loctite, hij mieterde er weeer af :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Ik gebruik deze op m'n X-E1. Volgens mij zijn de verhoudingen ongeveer hetzelfde maar dat weet ik niet zeker. Met deze kun je nog makkelijk bij de wieltjes, wel belangrijk want ik heb er ook 1 gehad waarbij het sluitertijdwieltje niet makkelijk te bedienen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ik heb de match Technical Thumbs Up thumb rest gekocht voor veel te veel geld, maar deze is het zeker waard. Het materiaal is gewoon super en de kleur is exact de zwarte kleur van mijn camera. (Ik heb de volledig zwarte X100T). Ik wilde geen el cheapo ding in de hotshoe van mijn premium camera stoppen met de kans dat deze kapot gaat.

Ik heb een soft release van Lensmate, deze werkt heel fijn, maar werk nu zonder. Ik was bang met de camera in de tas doen dat ik de sluiter knop ermee kapot zou maken. Ik wil zonder te kijken de camera snel in de tas kunnen stoppen nl.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Joepv schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:33:
Ik heb de match Technical Thumbs Up thumb rest gekocht voor veel te veel geld, maar deze is het zeker waard. Het materiaal is gewoon super en de kleur is exact de zwarte kleur van mijn camera. (Ik heb de volledig zwarte X100T). Ik wilde geen el cheapo ding in de hotshoe van mijn premium camera stoppen met de kans dat deze kapot gaat.

Ik heb een soft release van Lensmate, deze werkt heel fijn, maar werk nu zonder. Ik was bang met de camera in de tas doen dat ik de sluiter knop ermee kapot zou maken. Ik wil zonder te kijken de camera snel in de tas kunnen stoppen nl.
Ik heb ook even getwijfeld hoor, en diegene die ik hiervoor had was dus ook niet goed. Die thumbrest van de link hierboven past wel perfect en is van metaal en mooi afgewerkt. Kan me voorstellen dat die ook rebranded verkocht worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Die Match Technical is een van de betere ja.. zo niet een van de beste. Maar een vergelijkbare voor minder geld moet ik nog vinden, tips zijn welkom!

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Chiron schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:41:
Die Match Technical is een van de betere ja.. zo niet een van de beste. Maar een vergelijkbare voor minder geld moet ik nog vinden, tips zijn welkom!
Deze dus ;) of had je die link al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Sluw schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:08:
[...]

Deze dus ;) of had je die link al gezien?
Die lijkt me toch wezenlijk anders van vorm dan die van Match Technical..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Chiron schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:25:
[...]

Die lijkt me toch wezenlijk anders van vorm dan die van Match Technical..
Ah sorry, Match technical heeft er meerdere, maar zie dat de X100 versie inderdaad anders is. Die ik heb is een klein stukje langer zoals bijvoorbeeld ook Lensmate en Fuji ze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Match Technical heeft er 2 die op de X100(s) passen, de EP2 en EP5. EP2 is nieuwer en langer geloof ik, opzich heeft dat wel mijn voorkeur. Maar de MT EP2 is ook al anders dan die noname die jij linked. Denk dat er met name verschil in zit hoe ie 'past' in de hotshoe, en die van MT heeft ook nog een steunpunt op de body zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Natuurlijk zijn ze allemaal net anders. Anyway, hij zit strak in de hotshoe, geen rare spelingen, hoeft niet geforceerd te worden, is van metaal, heeft geen rare randjes en is goedkoop. Mocht iemand er een willen proberen dan is het eventueel een interessante optie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sluw op 12-08-2015 16:16 ]

• Joepv
Ik heb de thumbrests bekeken van Lens Mate en Match Technical. Waar je op moet letten is dat deze nog een "steunpunt" heeft tegen de camera waar je met de duim er tegen duwt. Dat deze daar dus aansluit met de camera. Die van Match Technical heeft dat en keurig afgewerkt met een stukje rubber dat niets beschadigd. Zo komt er geen kracht te staan op de hotshoe als je de thumbrest gebruikt. Wat ik begreep hebben de hele goedkope dit niet.

• Sluw
Joepv schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 07:46:
Ik heb de thumbrests bekeken van Lens Mate en Match Technical. Waar je op moet letten is dat deze nog een "steunpunt" heeft tegen de camera waar je met de duim er tegen duwt. Dat deze daar dus aansluit met de camera. Die van Match Technical heeft dat en keurig afgewerkt met een stukje rubber dat niets beschadigd. Zo komt er geen kracht te staan op de hotshoe als je de thumbrest gebruikt. Wat ik begreep hebben de hele goedkope dit niet.
Die van mij heeft niet zo'n extra steunpuntje, hij zit stevig in de hotshoe, kan volgens mij geen kwaad want die van Fuji zelf hebben dat ook niet.

• leonvw
Een kleine aanpassing bij de eerdere aankopen voor de X100:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12605080/_MG_4783.jpg

Een Nikon flitsschoenkapje :+

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-12-2024
Heb mijn X100S ook maar eens uit de lade getrokken. Laatste keer dat ik hem gebruikt heb is in juni 2014 geweest.. Zo zonde zeg. Wat een fijn apparaat. Toch maar meer gaan gebruiken.

Na het forum wat doorgekeken te hebben ook een soft release knop aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: http://www.gariz.com/web/image/SBA37.jpg

Nu nog een duimsteuntje.

Nog veel mensen hier die de camera dagelijks gebruiken?

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik heb m'n X100 standaard in m'n rugzak zitten elke dag, maar ik moet er ook weer wat meer mee schieten eigenlijk :P

Eye-Fi kaartje erin is ook heel relaxed trouwens inzake socialmedia. Schiet wel in RAW, maar kan eventueel onderweg snel iets in-cam omzetten naar jpg, en dat beamed ie dan via wifi naar mn telefoon/tablet, en van daaruit kan het zo hop het internet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 17:37
Wat is een x100 tegenwoordig nog tweedehands waard? Ik ben voornemens er een aan te schaffen, maar heb geen idee wat een goed bod zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Tja, kijk eens rond op Marktplaats zou ik zeggen. Heb er zo'n 2 jaar geleden iets van €400 voor betaald, inclusief 3 accu's, zonnekap, leren camerabescherming en een A&A-strap.

Ik zou op dit moment eerder voor de X100s gaan. De X100 is een gave camera, maar de X100s is stukken beter en sneller. Wat mij betreft zeker die paar honderd euro extra waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Nog geen biedingen van 300,- euro voorbij zien komen. De x100 heeft toch mijn voorkeur, zeker gezien de firmware updates waar ik positieve berichten over lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Tommy The Cat schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:26:
Nog geen biedingen van 300,- euro voorbij zien komen. De x100 heeft toch mijn voorkeur, zeker gezien de firmware updates waar ik positieve berichten over lees.
Volgens mij is er niets dat de x100 beter doet dan de x100s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Sluw schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:09:
[...]

Volgens mij is er niets dat de x100 beter doet dan de x100s.
De x100 is goedkoper? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Ok, je hebt gelijk, je hebt je vast al ingelezen in de verschillen. Zou zelf alleen voor de nieuwere x-trans sensor en snellere AF gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:26:
De firmware-update (zeker de laatste) scheelt een hoop, maar hij blijft qua (AF-)snelheid echt stukken trager dan een X100s. Qua sensor biedt de X100s ongeveer een stop betere ISO-performance (volgens internet), scherpere afbeeldingen (door het ontbreken van een AA-filter) en meer megapixels. Vooral de fase-detectie-AF op de sensor maakt dat de camera een stuk sneller focus vindt dan de X100, laatstgenoemde zoekt (bij multi-punt-AF) de hele focusrange af voor het punt met het meeste contrast en dat kost gewoon veel tijd. Het scheelt al om de X100 in te stellen op single point-AF.

Het moge dus duidelijk zijn dat de X100s qua camera een betere keuze is. Dat betekent echter niet dat de X100 een slechte camera is, in tegendeel! Het blijft een heerlijk apparaat: prachtige looks, fijne ergonomie en goede output. Om wat voorbeelden te geven: prima om een week mee te nemen de bergen in, het water op, naar sportevenementen of naar een gala. Door het kleine formaat stop je 'm veel vaker in een tas dan je grote DSLR en ben je eenmaal gewend aan de AF, dan weet je prima wat de camera wel en niet aankan. Zag er zojuist eentje voor €280 op Marktplaats, voor die prijs is het een echte no-brainer! Kijk echter niet raar op als je over een jaar toch de upgrade wil maken naar een X100s/t ;)

[ Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 05-11-2015 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Reeds meer dan 10 jaar doe ik t met een canon 350d :). Nog steeds tevreden maar ik verkoop mijn gear voor de x100, die ik sinds die uitkwam al wil. Ik kan me dan redelijk beheersen en wacht op de goede tweedehands-toestellen voor een lagere prijs. Ik verwacht dus een behoorlijke vooruitgang, met name op beeldkwaliteit en iso-prestaties. Voor mij zal de x100 voldoende zijn voor de komende, hopelijk, vele jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:47

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De X100 is mooi toestel. En als ik het zo lees dan zul je daar zeker veel plezier van hebben. Kennis loopt bijna dag en nacht met dat ding rond. Hij neemt de camera nu veel meer mee dan toen hij nog een dslr had. Vorig jaar kregen we mooi actie van de winkel met de black edition (LE) kosten toen 400 euro (new)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Na lang wachten heb ik mijn Canon 350d met lenzen de deur uit gedaan en een tweedehands x100 gekocht :). Dit weekend heb ik mijn eerste ervaring opgedaan. Laatste firmware is geïnstalleerd.

Ben er nog niet op uit geweest en vooral 's avonds thuis wat getest (lees: 'slecht' licht). Wat dan opvalt is dat de autofocus vrij snel niet meer werkt, als een object wat dichterbij staat. Om dan toch te kunnen focussen moet je naar macro, maar die tussenstap vind ik niet handig en macro is vrij traag. Vandaar dat ik nu manual focus probeer. Met de AFL/AEL knop kun je nog steeds even snel auto-focussen (kennelijk op alle afstanden) en met focus peak highlight zien waar de focus ligt. Dit laatste kan ook in de OVF, als je even op de instelknop drukt. In theorie werkt deze methode goed. Toch merk ik dat de plaatjes er in de praktijk op deze manier vaak niet met de gewenste focus uit komen. Het zit 'm niet in de snelheid, maar in de accuratesse.

Wellicht dat ik de camera nog wat beter moet leren kennen? Of kan ik nog wat tweaken? Ik zou het bijvoorbeeld prettig vinden als ik het focus-vierkantje in manual focus wat kleiner kan maken (vergelijkbaar met AF-S). Kan dit?

Hoe wordt er hier gefocust met de x100?

[ Voor 6% gewijzigd door Tommy The Cat op 22-11-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:00:
Na lang wachten heb ik mijn Canon 350d met lenzen de deur uit gedaan en een tweedehands x100 gekocht :). Dit weekend heb ik mijn eerste ervaring opgedaan. Laatste firmware is geïnstalleerd.

Ben er nog niet op uit geweest en vooral 's avonds thuis wat getest (lees: 'slecht' licht). Wat dan opvalt is dat de autofocus vrij snel niet meer werkt, als een object wat dichterbij staat. Om dan toch te kunnen focussen moet je naar macro, maar die tussenstap vind ik niet handig en macro is vrij traag. Vandaar dat ik nu manual focus probeer. Met de AFL/AEL knop kun je nog steeds even snel auto-focussen (kennelijk op alle afstanden) en met focus peak highlight zien waar de focus ligt. Dit laatste kan ook in de OVF, als je even op de instelknop drukt. In theorie werkt deze methode goed. Toch merk ik dat de plaatjes er in de praktijk op deze manier vaak niet met de gewenste focus uit komen. Het zit 'm niet in de snelheid, maar in de accuratesse.

Wellicht dat ik de camera nog wat beter moet leren kennen? Of kan ik nog wat tweaken? Ik zou het bijvoorbeeld prettig vinden als ik het focus-vierkantje in manual focus wat kleiner kan maken (vergelijkbaar met AF-S). Kan dit?

Hoe wordt er hier gefocust met de x100?
Dat heeft waarschijnlijk niet zo veel te maken met 's avonds focussen (hoewel het absoluut niet in je voordeel is), maar meer met het schakelen naar de EVF tijdens macro. Die kan namelijk dichterbij scherpstellen dan de OVF, ook zonder dat de macromodus aanstaat. Dat geldt al binnen een redelijk lange scherpstelafstand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Werkt manual focus met de AFL/AEL knop dan ook beter met de EVF dan met de OVF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:41:
Werkt manual focus met de AFL/AEL knop dan ook beter met de EVF dan met de OVF?
Definieer "beter"?

Op korte afstanden: ja, want met de OVF kan je door de parallax error maar tot een bepaalde afstand scherpstellen, verder weg dan je met de EVF zou kunnen. Dit is dan ook de reden dat de X100 bij macro altijd overgaat op de OVF EVF: je bent immers altijd in het bereik aan het scherpstellen waarin de OVF niet meer accuraat kan aangeven wat je frame gaat worden en dus ook niet waar je op scherp zou stellen.

Op lange afstanden zou er geen verschil moeten zijn, hoewel je via de EVF wel nauwkeuriger kan aangeven waar de camera op scherp moet stellen dan met de OVF. Overigens is MF i.c.m. de AFL/AEL-knop qua AF-precisie exact hetzelfde als AF via de EVF met een even zo groot focuspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ik neem aan dat waar je voor de tweede keer OVF schrijft, je EVF bedoelt.

Ah. De parallax error. Dat moest ik even opzoeken. Weer wat geleerd.

Om op het laatste in te haken. Het focuspunt (het vierkantje) is in manual focus wat groter dan de kleinste stand in AF. Naar mijn weten kan je dat focuspunt (in manual focus) niet verkleinen. Dan zou je daarmee in manual focus - als je gebruik maakt van AFL/AEL - dus toch per definitie slechter af zijn qua precisie?

edit
Hier wordt nog de suggestie gedaan dat dit laatste (mogelijk) niet het geval is.

[ Voor 13% gewijzigd door Tommy The Cat op 23-11-2015 21:59 ]

Anoniem: 57411

Joepv schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:54:
Hebben jullie (X100T bezitters) dit ook? Als je focus peek aan zet en je kijkt niet loodrecht in de zoeker dat je dan een zwarte rand om het kleine venstertje rechts onder hebt? Dat zwart "beweegt" mee en alleen als je de camera loodrecht houdt en precies goed kijkt ligt het "venstertje" er perfect op.

Ik heb de camera nu 5 a 6 maanden en deze functie wel eens gebruikt, maar dit viel me vorige week pas op toen ik bij helder weer eens fotografeerde.

[afbeelding]
Als ik het systeem goed begrijp wordt in deze modus het kleine schermpje fysiek afgeschermd van achteren voor de zichtbaarheid van het beeld (net zoals volledige EVF). Kijk aan de voorkant en je ziet een hoekje zwart in de viewfinder. Nadeel is dus dat je dat stukje zwart extra ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Is dit ook het X-70 topic? Wie past e.e.a. aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Ik kreeg de laatste tijd behoorlijk wat vragen over mijn X100, wat mijn ervaringen ermee waren. Was het zat steeds hetzelfde verhaal te moeten typen :P dus heb er maar een review van gemaakt. Het is mijn eerste, dus verwacht er niet te veel van. Weet niet of mensen het leuk vinden als ik die hier met tekst en al post? Zal de link iig even toevoegen, wellicht heeft iemand er wat aan.

Fuji X100 - een langetermijnreview

Een tijd geleden werden er nog behoorlijk wat aangeboden op Marktplaats, tegenwoordig zie je ze eigenlijk vrijwel niet meer langskomen. Iemand enig idee waarom?

[ Voor 4% gewijzigd door tobiasvs op 17-02-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Misschien omdat de 's' en de 't' niet direct een enorme aanwinst zijn ten opzichte van de voorvader?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Tja, van de S niet willen upgraden naar de T kan ik me nog wel in vinden, maar van de normale X100 naar de X100s lijkt mij toch wel een grote verbetering: snelheid, AF, beeldkwaliteit en ISO-performance zijn allemaal een stuk beter dan de originele X100. Bij een prijsverschil van €200 zou ik het wel weten en lekker voor de X100s gaan. Het is dat de mijne in zijn levensjaren behoorlijk wat schrammetjes op heeft gedaan en daarmee de tweedehands waarde nogal laag is, anders had ik de upgrade wel gemaakt.

Aan de andere kant: zo'n €350 voor een X100 in goede staat is wat mij betreft een no-brainer. Mocht je met een beperkt budget zitten, dan blijft het gewoon een hele mooie camera :)

[ Voor 13% gewijzigd door tobiasvs op 02-04-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Tof om te lezen tobiasvs en een goeie bak foto's er bij! Begint ook wel een beetje te kriebelen om een x100 serie camera te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:59

Garyu

WW

tobiasvs schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:42:
Aan de andere kant: zo'n €350 voor een X100 in goede staat is wat mij betreft een no-brainer. Mocht je met een beperkt budget zitten, dan blijft het gewoon een hele mooie camera :)
Dit inderdaad ^^. Heb een paar maanden terug een X100 (incl accessoires voor €400) op de kop getikt, meer budget kon ik voor mezelf niet verantwoorden :). Ben behoorlijk tevreden, al is het wel ook echt weer wennen tov een spiegelreflex zeg.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05 13:17
Mooie foto's in je review Tobias. Ik zit weer te twijfelen om een X100 te halen. Heb ooit in een ver verleden de black edition gekocht maar die is eigenlijk gelijk weer retour gegaan wegens een defect. Ik kan nu een X100 overnemen voor 325 euro maar ik twijfel of ik hem veel zal gebruiken aangezien ik me meer wil richten op video.

Veel in prijs zakken zullen ze niet dus het lijkt me dat je zo'n ding zonder al te veel verlies wel weer door kunt verkopen mocht het niks zijn.

Wat denken jullie, de gok wagen of niet?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik heb hetzelfde destijds gedaan. Wilde me mee op video gaan richten en heb toen mijn 5dIII verkocht en een X100s (ik had hem toevallig al, maar toch) gehouden voor fotografie. Bevalt me uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 20:57
Sinds ik met Sony schiet is mijn X100T aan het stoffen. Ik heb eigenlijk geen idee waarom. Ga hem binnenkort weer gebruiken :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Zonde! Ruilen voor mijn X100 als je 'm toch niet gebruikt? :+
AdmiralSnipe schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:39:
Mooie foto's in je review Tobias. Ik zit weer te twijfelen om een X100 te halen. Heb ooit in een ver verleden de black edition gekocht maar die is eigenlijk gelijk weer retour gegaan wegens een defect. Ik kan nu een X100 overnemen voor 325 euro maar ik twijfel of ik hem veel zal gebruiken aangezien ik me meer wil richten op video.

Veel in prijs zakken zullen ze niet dus het lijkt me dat je zo'n ding zonder al te veel verlies wel weer door kunt verkopen mocht het niks zijn.

Wat denken jullie, de gok wagen of niet?
Thanks :) Voor video zou ik voor een X100s gaan, aangezien de X100 wat beperkte videofuncties heeft. Voor foto's voldoet de X100 nog prima (in mijn geval dan, hoewel je natuurlijk altijd wel wat te wensen overhoudt). Voor €325 zou ik de gok wel durven wagen, zeker als 'ie cosmetisch in goede staat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
mijn vrouw heeft een X-F1, maar zag toen wij de X-T10 kochten ook een X30 staan. Daar heeft ze nu haar zinnen op gezet ;-)

de X30 heeft itt de X-F1 een x-trans sensor, wel zelfde grootte en aantal MP. Tevens is de lens iets van de X30 anders: Minder groothoek, meer tele, minder lichtsterk op groothoek, veel lichtsterker op tele. De camera wordt alleen gebruikt op de volautomatische EXR stand.

Maken deze eigenschappen de X30 echt een betere camera op gebied van IQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Op IQ wellicht niet, hoewel de lens natuurlijk groter is en waarschijnlijk beter. Ik denk dat het voordeel met name in de bediening en de viewfinder zullen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Hamed schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:08:
Sinds ik met Sony schiet is mijn X100T aan het stoffen. Ik heb eigenlijk geen idee waarom. Ga hem binnenkort weer gebruiken :)
En anders zie ik hem graag voorbijkomen op marktplaats ;)
Ik ben zoekende naar een x100t.. maar deze zijn zeer dun gezaaid op het moment (op marktplaats).

Ik ga deze week mijn Canon 7D en objectieven te koop zetten. En dan koop ik graag een 2ehands X100T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 20:57
Hij is veel te mooi om weg te doen. Blijft ook nog even! Probleem is dat ik foto's ben gaan vergelijken tussen A7II + Batis 25mm en X100T. Daarna is de X100T gaan stoffen.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Maar dat moet je ook helemaal niet doen Hamed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:48

Quakie

quakelen

107mb schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:49:
mijn vrouw heeft een X-F1, maar zag toen wij de X-T10 kochten ook een X30 staan. Daar heeft ze nu haar zinnen op gezet ;-)

de X30 heeft itt de X-F1 een x-trans sensor, wel zelfde grootte en aantal MP. Tevens is de lens iets van de X30 anders: Minder groothoek, meer tele, minder lichtsterk op groothoek, veel lichtsterker op tele. De camera wordt alleen gebruikt op de volautomatische EXR stand.

Maken deze eigenschappen de X30 echt een betere camera op gebied van IQ?
Ik heb ook een XF1 en heb een X10 gehad... (zelfde sensor) maar lens is echt een beperking bij de XF1.
Hij dropt snel qua lichtsterkte.. Alleen in wide F1.8..
De X30 gebruikt volgens mij nog steeds dezelfde lens, en als je kan leven met de grote body dan kan je meer uit de voeten met een X30. Sowieso is 1cm marco stand ook heerlijk.

Ik vond het een enorme terugval tussen de XF1 en X10 dus, maar heerlijk compact dus bewuste keuze

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
tobiasvs schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:26:
Zonde! Ruilen voor mijn X100 als je 'm toch niet gebruikt? :+
[...]

Thanks :) Voor video zou ik voor een X100s gaan, aangezien de X100 wat beperkte videofuncties heeft. Voor foto's voldoet de X100 nog prima (in mijn geval dan, hoewel je natuurlijk altijd wel wat te wensen overhoudt). Voor €325 zou ik de gok wel durven wagen, zeker als 'ie cosmetisch in goede staat is :)
Voor video zou ik ook niet snel een X100s halen, de videokwaliteit daarvan laat ook behoorlijk te wensen over.
De verkoper heeft zich op het laatst teruggetrokken dus het feestje gaat niet door. Achja, dan heb ik weer 325 euro om op te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
AdmiralSnipe schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:57:
[...]

Voor video zou ik ook niet snel een X100s halen, de videokwaliteit daarvan laat ook behoorlijk te wensen over.
De verkoper heeft zich op het laatst teruggetrokken dus het feestje gaat niet door. Achja, dan heb ik weer 325 euro om op te zitten.
True that, maar de X100 heeft niet eens manual exposure of (tijdens opname aanpasbare) manual focus tijdens video 8)7 Wel balen dat het op het laatste moment niet doorgaat, maar ach, er komt er vast nog wel weer een langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
tobiasvs schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:30:
[...]

True that, maar de X100 heeft niet eens manual exposure of (tijdens opname aanpasbare) manual focus tijdens video 8)7 Wel balen dat het op het laatste moment niet doorgaat, maar ach, er komt er vast nog wel weer een langs :)
Het was wel de Limited Black edition, die heb ik toch liever en komt wat minder vaak langs. Maar misschien is het maar goed ook want eigenlijk zoek ik naast m'n DSLR een camera die (broekzak) compact is en goed kan filmen, dan kom je eerder bij de RX100 serie van Sony uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
AdmiralSnipe schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:35:
[...]

Het was wel de Limited Black edition, die heb ik toch liever en komt wat minder vaak langs. Maar misschien is het maar goed ook want eigenlijk zoek ik naast m'n DSLR een camera die (broekzak) compact is en goed kan filmen, dan kom je eerder bij de RX100 serie van Sony uit.
Oeh, die is wel wat zeldzamer ja. Qua onopvallendheid heeft 'ie ook een streepje voor op de zilveren versie.
Is de X70 nog iets? Toegegeven, voor die prijs zou ik ook liever een RX100 willen dan een 28mm fixed lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
tobiasvs schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:47:
[...]

Oeh, die is wel wat zeldzamer ja. Qua onopvallendheid heeft 'ie ook een streepje voor op de zilveren versie.
Is de X70 nog iets? Toegegeven, voor die prijs zou ik ook liever een RX100 willen dan een 28mm fixed lens.
Dan zou ik inderdaad eerder voor een RX100 gaan. Fuji maakt mooie camera's maar voor de prijs van een X70 heb je ook een RX100 III die nog net iets compacter is, over een viewfinder beschikt en qua videomogelijkheden toch wel een stuk uitgebreider is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 13:10

MrMarcie

CFMoto 650MT

Had mijn X100s (gekocht via China toen ie uitkwam, scheelde toen veel maar geen support dan in EU) weer eens uit de kast gehaald omdat ie daar alweer veel te lang stof lag te happen. Een schande!
Vanavond dus maar nieuwe firmware erop gezet en dit topic eens doorgespit.

Blijft toch een machtig apparaat. Morgen maar eens op pad en wat foto's maken. Weer helemaal zin in.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.leeuwen
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 18:41
Reeds in het bezit van een X70 en nu viel me op dat als je de camera een beetje schud er iets rammelt/ratelt van binnen. Teruggestuurd naar de winkel en die vertelde dat dit het lenselement is die je iets hoort bewegen en dat dit normaal is. Heeft 1 van jullie dat ook bij zijn X70 exemplaar? Of wellicht bij de X100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Bij laatstgenoemde ja, en dan inderdaad het lenselement. Echt veel geluid geeft het niet, maar het zit wel een klein beetje los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.leeuwen
Het geeft inderdaad niet heel veel geluid, het is een soort getik wat je hoort. Maar aangezien ik dit nog nooit had meegemaakt met mijn Canon spul begon ik te twijfelen of dit wel goed was. Blijkbaar wel dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:45
Ik ben echt super blij met mijn X100t. Ook 'professioneel' voor bruiloften is de camera echt erg waardevol. Ik heb bruiloften waarbij ik bijna 50% vd foto's met de X100t maak... Wat een mooie bestanden, wat een nauwkeurige AF, topcam :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:02
D.leeuwen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:36:
Reeds in het bezit van een X70 en nu viel me op dat als je de camera een beetje schud er iets rammelt/ratelt van binnen. Teruggestuurd naar de winkel en die vertelde dat dit het lenselement is die je iets hoort bewegen en dat dit normaal is. Heeft 1 van jullie dat ook bij zijn X70 exemplaar? Of wellicht bij de X100?
Ik heb geen van beide maar ik las laatst in een artikel op Lensrentals dat er steeds vaker gebruikgemaakt wordt van een focuselement dat wordt bewogen middels magnetisme. Wanneer de camera uitstaat, kan dit element zich vrij bewegen over de foucusbaan. Als hij aanstaat, houdt de magneet hem op zijn plek. Link naar artikel:
https://www.lensrentals.c...electromagnetic-focusing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.leeuwen
Hmm interessant, ik kan alleen niet ontdekken of de Fuji X70 ook zo'n constructie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
Mijn vrouw had een X-F1. Deze is inmiddels overleden (aan dezelfde kwaal waar veel andere gebruikers last van hebben). Omdat ze een Fuji-fan is, wil ze een nieuwe Fuji camera. Een X-M1 o.i.d. is te groot vanwege het objectief. De X70 en X100 vallen af vanwege het vaste brandpunt. De X20/X30 zijn eigenlijk zeer geschikte kandidaten. Nu vindt ze de x30 eigenlijk te duur. Mijn vraag is dus of de X20 nog mee kan komen, aangezien deze toch al een aantal jaartjes meedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Mijn ervaring met de X10 ongeveer 2 jaar geleden is positief. De X20 is technisch niet heel anders toch?
Handzaam apparaat met een goede ergonomie voor fotograferen. De knoppen-layout voor menu-settings e.d. is iets minder intuïtief.
De handmatige zoom is uniek voor dit type camera, en vind ik persoonijk een groot pluspunt t.o.v. zoomen met een knopje. De optische zoeker (zoomt mee!) is leuk en werkt goed. Voor heel precieze kadering en focuspunt kun je beter het scherm gebruiken. Er komen mooie plaatjes uit rollen, alleen de resolutie is laag vergeleken met de concurrentie maar dit heb ik nooit een probleem gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
ik kan een x10 voor 150 euro overnemen. Is deze camera dat waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Voor €50 meer heeft KE Rotterdam een nieuw exemplaar liggen, weliswaar een "outlet" model maar in principe gewoon nieuw en ongebruikt.

Zie ze op Marktplaats ook voor minder dan €150 weg gaan, zitten er nog extra accessoires bij naast wat er standaard bij hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
De Fuji X100F is vandaag released.

Hier een eerste hands-on: https://fujilove.com/whats-new-on-the-x100f/

Ik ga mijn X100T en Canon 7D te koop zetten... En dan ga ik voor de X100F :D
Belangrijkste overweging om te upgraden is de significant snellere AF, en de 24 megapixels (voor large format printing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 06:38
Misschien tijd voor een versie 2 van dit topic? Met vooral meer informatie over de X100F en X70?

Wil eventueel wel helpen met het bouwen van een topic start :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56
Balance schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:23:
Misschien tijd voor een versie 2 van dit topic? Met vooral meer informatie over de X100F en X70?

Wil eventueel wel helpen met het bouwen van een topic start :).
Dat mag ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zijn er al mensen die de X100F in Nederland hebben gekocht?
Hij staat overal op "binnenkort leverbaar". Wordt telkens opgeschoven.

Zou er een productie te kort zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Dacide schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:29:
Zijn er al mensen die de X100F in Nederland hebben gekocht?
Ja hoor, eerder deze week nog 1 verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dan heb ik het gevoel dat ik steeds net naast het potje pies.
Doe regelmatig een rondje langs de bekende fotosites, en steeds niet leverbaar.

MAar goed, ik wacht rustig af. Pas als ik weet dat ik de x100F direct kan kopen, doe ik mijn X100T in de verkoop. Want dat is echt mijn dagelijkse to-go camera. Wil niet een week zonder komen te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:01
Jazeker :D

Wel besteld op de dag van release. De volgende dag was hij overal al uit verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VyYEVvG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Mehhhhhh jaloers. Chique hoor! Snap alleen niet dat de ze "F"-aanduiding niet op de voorkant zetten zoals bij de vorige edities. Weet iemand waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Misschien omdat dit niet meer gaat werken bij de komende editie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Universal Creations schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:04:
Misschien omdat dit niet meer gaat werken bij de komende editie ;)
Die snap ik even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
X100Second, X100Third, X100Fourth, X100Fifth, twee keer X100F :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het geeft een cleanere look plus dat het nu allemaal op 1 plek staat (bovenop). Ik denk dat ze dat gedaan hebben om dezelfde reden als de X-Pro2: veel mensen plakten het af omdat het zou afleiden of te schreeuwerig was. Nu het er bovenop staat is dat eigenlijk niet meer nodig (desondanks plakken velen het alsnog af).

En daarmee is meteen ook het idee van Universal Creations afgeschoten (bovenop staat toch echt X100F). Afgezien van het feit dat je ook gewoon van letters af kunt stappen en voor getallen kan gaan (hetzij Arabisch, hetzij Romeins).

[ Voor 26% gewijzigd door ppl op 23-04-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:01
Het kan natuurlijk X100V worden, de romeinse 5. dan X100VI want sixth gaat ook niet. en seventh haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Sluw schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:27:
[...]

X100Second, X100Third, X100Fourth, X100Fifth, twee keer X100F :+
Grappig, wist niet dat dat de reden was! Maar dan is er niet echt goed over nagedacht, of ze moeten hebben gedacht dat ze nooit meer dan 4 versies zouden gaan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57411

tobiasvs schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:49:
[...]

Grappig, wist niet dat dat de reden was! Maar dan is er niet echt goed over nagedacht, of ze moeten hebben gedacht dat ze nooit meer dan 4 versies zouden gaan maken...
Och, x100Fi en x100Si hebben ook zo zijn charme...

begint wel wat verwarrend te worden bij x100Se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:08
Ik heb net een X100S gekocht voor een leuk prijsje , nog nooit Fuji gehad ,ben benieuwd of het gaat bevallen.
Ik wil kijken op welke firmware de camera draait maar ik kan het in het menu tot nu toe niet vinden , kan iemand mij vertellen waar dit te vinden ?
Tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 20:37
Goede vraag. Volgens mij door de back-knop ingedrukt te houden bij het aanzetten. Mocht er dan een foutmelding komen kun je het beste de meest actuele FW op de SD kaart zetten (in de root) en het dan nog eens proberen. Je kunt er dan meteen voor kiezen te updaten als dat kan. Wel even opletten dat je een volle accu hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:08
Ja klopt , er stond versie 1.03 op ... net 1.21 er op gezet ging erg snel en makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
nevermind :z

[ Voor 96% gewijzigd door 107mb op 07-07-2017 12:49 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Alweer jaren geleden heeft iemand in dit topic of zijn voorganger een link geplaatst naar de x100 zwart-wit foto's van een fotograaf. Volgens mij voornamelijk van natuur/luchten.

Ik was benieuwd naar zijn film-instellingen, omdat ik sinds kort veel zwart-wit fotografeer. Kan 'm echter niet terug vinden.

Gaat er bij iemand een lampje branden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 18:05
Ik schiet z/w voornamelijk in de B/W met rood filter mode. Die levert voor mij over het algemeen de meest bruikbare plaatjes op. Maar ik schiet ook alles RAW, dus in principe kan ik al mijn foto's via bijvoorbeeld Nik Collection Silver Effex makkelijk omzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Zijn er hier mensen die de TCL-X100 gebruiken? Zo ja: hoe bevalt deze jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Peter_Aragorn Die heb ik een tijd geleden gehad/gebruikt. Qua beeldkwaliteit helemaal prima, maar qua handling wel een paar opmerkingen:
• Het maakt de camera groter (gaat tegen het concept van de X100 in)
• Monteren (opschroeven en teleconverter kiezen in het menu) kost wat tijd -> niet echt geschikt om snel en vaak te wisselen

Als je geen losse systeemcamera met 35mm lens hebt of wilt, is het een prima optie zo lang je met bovenstaande punten kunt leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Anoniem: 677216 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:02:
@Peter_Aragorn Die heb ik een tijd geleden gehad/gebruikt. Qua beeldkwaliteit helemaal prima, maar qua handling wel een paar opmerkingen:
• Het maakt de camera groter (gaat tegen het concept van de X100 in)
• Monteren (opschroeven en teleconverter kiezen in het menu) kost wat tijd -> niet echt geschikt om snel en vaak te wisselen

Als je geen losse systeemcamera met 35mm lens hebt of wilt, is het een prima optie zo lang je met bovenstaande punten kunt leven.
Dat hij de camera iets groter maak, vind ik niet zo heel erg eigenlijk. De grootte van de camera zelf is voor mij al erg fijn.

Het monteren lees ik meer dingen over inderdaad. Maar ook dat klinkt niet als een enorme last eigenlijk. Mijn manier van fotograferen staat deze tijd wel toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Peter_Aragorn schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:11:
[...]

Dat hij de camera iets groter maak, vind ik niet zo heel erg eigenlijk. De grootte van de camera zelf is voor mij al erg fijn.

Het monteren lees ik meer dingen over inderdaad. Maar ook dat klinkt niet als een enorme last eigenlijk. Mijn manier van fotograferen staat deze tijd wel toe.
In dat geval is het een heel goedkope oplossing voor een kwalitatief goede 50mm-eq. lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Onlangs kwam ik op YouTube nog een filmpje erover tegen: YouTube: Fuji x100f, Wide (WCL) & Telephoto (TCL) Conversion Lenses @ Esc...

Wat betreft het monteren: je kan een van je Fn-buttons zo instellen dat hij wisselt tussen wel/geen converter.

Heb vroeger zelf ook zitten kijken naar de TCL, toentertijd niet gedaan en een X-Pro1 + 35mm 1.4 gekocht. Op Marktplaats oid worden (/werden) ze nauwelijks aangeboden. Is mij dan nooit helemaal duidelijk of ze gewoon goed bevallen, of nauwelijks gekocht zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
tobiasvs schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:42:
Onlangs kwam ik op YouTube nog een filmpje erover tegen: YouTube: Fuji x100f, Wide (WCL) & Telephoto (TCL) Conversion Lenses @ Esc...

Wat betreft het monteren: je kan een van je Fn-buttons zo instellen dat hij wisselt tussen wel/geen converter.

Heb vroeger zelf ook zitten kijken naar de TCL, toentertijd niet gedaan en een X-Pro1 + 35mm 1.4 gekocht. Op Marktplaats oid worden (/werden) ze nauwelijks aangeboden. Is mij dan nooit helemaal duidelijk of ze gewoon goed bevallen, of nauwelijks gekocht zijn :p
Die heb ik de afgelopen paar dagen inderdaad ook al gezien.

Dat van die FN knop is inderdaad wel slim. Volgens mij heb ik er eentje nog ongebruikt op dit moment.

Klopt, tweedehands zie je ze niet zo veel. Toevallig nu eentje bij Kamera Express, die ga ik dan ook bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 13:10

MrMarcie

CFMoto 650MT

Joepv schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:19:
Nee dat bedoel ik niet, dat ik de shutter button iets naar voren-zij-links-rechts kan bewegen als een "pookje".
Ik heb dat al tijden en dan loopt ie vast. Het is niet het beroemde sticky shuttor button volgens mij.

Dus gebeurt nogal vaak dat ik een foto maak zonder scherp te stellen. Heb al proberen schoon te maken met schooonmaak alchol e.d. Lijkt iets te verbeteren maar niet echt. En je moet de button recht naar beneden drukken. Als je iets op de zijkant drukt loopt ie vast. Gaat zowieso wat stroef naar beneden.
Doordat de Shutterbutton van mijn X100s zo beroerd werkt niet fijn om mee te werken. Ook batterijklepje gaat lastig open.

Ik wil eens kijken of iemand dat kan repareren maar wil niet teveel geld aan uitgeven. Iemand een suggestie in regio Utrecht?

EDIT
Heb een serviceaanvraag bij Fuji gedaan. Wat ik bergijp is dat zij de camera ophalen, offerte maken en dan mag ik beslissen. Ga ik niet akkoord sturen ze 'm ook weer gratis terug.

EDIT2
Heeft bijna 2 weken geduurd maar offerte ontvangen. Net geen 100 Euro inclusief verzendkosten terug. Heb ik geaccepteerd. Want voor dat geld koop ik niet zo iets moois terug. Ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NzdC15q2jXtnakM8VAJ6ChZu/full.png

EDIT3
TErug en gerepareerd. Fijn dat die ontspanknop weer feilloos werkt. Lijkt erop dat ze die ontspanknop+aan/uitschakelaar vervangen hebben. Batterij klepje hebben ze helaas niks aan gedaan. Maar ben blij kan weer vrolijk verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uxmC4e4SlC06a1ttQk9JifFq/full.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door MrMarcie op 20-09-2018 23:49 . Reden: Serviceaanvraag Fuji ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
*bump

De laatste tijd viel het me op dat ik tussen F8 en F16 een dikke stofpit bovenin het beeld had zitten :(

Contact opgenomen met Fujifilm en de camera mocht gratis naar Duitsland verstuurd worden met UPS.

Net de prijsopgave voor sensorreiniging binnen gehad, 95 euro. Gezien de lol ik van het apparaat heb gehad (en heb) sinds aanschaf, alleszins redelijk. Helemaal als je bedenkt dat de camera volledig uitelkaar moet (en ik heb de camera in 2011 gekocht, met een servicebeurt in 2013 waarbij de gehele optische unit is vervangen ivm de beruchte 'sticky blades').

Mocht je het zelf willen proberen :+ Hier een voorbeeldvideo:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram116
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-04 15:40
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een Fujifilm X10.
En ben ook erg benieuwd naar de filmsimulaties op de camera. Is er misschien iemand die voorbeeld foto's heeft?

Alvast heel erg bedankt.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste