Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik kreeg de laatste tijd behoorlijk wat vragen over mijn X100, wat mijn ervaringen ermee waren. Was het zat steeds hetzelfde verhaal te moeten typen :P dus heb er maar een review van gemaakt. Het is mijn eerste, dus verwacht er niet te veel van. Weet niet of mensen het leuk vinden als ik die hier met tekst en al post? Zal de link iig even toevoegen, wellicht heeft iemand er wat aan.

Fuji X100 - een langetermijnreview

Een tijd geleden werden er nog behoorlijk wat aangeboden op Marktplaats, tegenwoordig zie je ze eigenlijk vrijwel niet meer langskomen. Iemand enig idee waarom?

tobiasvs wijzigde deze reactie 17-02-2017 20:16 (4%)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Peter_Aragorn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:23
Misschien omdat de 's' en de 't' niet direct een enorme aanwinst zijn ten opzichte van de voorvader?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Tja, van de S niet willen upgraden naar de T kan ik me nog wel in vinden, maar van de normale X100 naar de X100s lijkt mij toch wel een grote verbetering: snelheid, AF, beeldkwaliteit en ISO-performance zijn allemaal een stuk beter dan de originele X100. Bij een prijsverschil van €200 zou ik het wel weten en lekker voor de X100s gaan. Het is dat de mijne in zijn levensjaren behoorlijk wat schrammetjes op heeft gedaan en daarmee de tweedehands waarde nogal laag is, anders had ik de upgrade wel gemaakt.

Aan de andere kant: zo'n €350 voor een X100 in goede staat is wat mij betreft een no-brainer. Mocht je met een beperkt budget zitten, dan blijft het gewoon een hele mooie camera :)

tobiasvs wijzigde deze reactie 02-04-2016 22:43 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11-11 16:08
Tof om te lezen tobiasvs en een goeie bak foto's er bij! Begint ook wel een beetje te kriebelen om een x100 serie camera te kopen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:28
quote:
tobiasvs schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:42:
Aan de andere kant: zo'n €350 voor een X100 in goede staat is wat mij betreft een no-brainer. Mocht je met een beperkt budget zitten, dan blijft het gewoon een hele mooie camera :)
Dit inderdaad ^^. Heb een paar maanden terug een X100 (incl accessoires voor €400) op de kop getikt, meer budget kon ik voor mezelf niet verantwoorden :). Ben behoorlijk tevreden, al is het wel ook echt weer wennen tov een spiegelreflex zeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01-11 00:34
Mooie foto's in je review Tobias. Ik zit weer te twijfelen om een X100 te halen. Heb ooit in een ver verleden de black edition gekocht maar die is eigenlijk gelijk weer retour gegaan wegens een defect. Ik kan nu een X100 overnemen voor 325 euro maar ik twijfel of ik hem veel zal gebruiken aangezien ik me meer wil richten op video.

Veel in prijs zakken zullen ze niet dus het lijkt me dat je zo'n ding zonder al te veel verlies wel weer door kunt verkopen mocht het niks zijn.

Wat denken jullie, de gok wagen of niet?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Peter_Aragorn
Ik heb hetzelfde destijds gedaan. Wilde me mee op video gaan richten en heb toen mijn 5dIII verkocht en een X100s (ik had hem toevallig al, maar toch) gehouden voor fotografie. Bevalt me uitstekend.

• Hamed
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:08
Sinds ik met Sony schiet is mijn X100T aan het stoffen. Ik heb eigenlijk geen idee waarom. Ga hem binnenkort weer gebruiken :)

Sony A7III - Carl Zeiss Batis 25 & 85 - Sony FE 90 Makro

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Zonde! Ruilen voor mijn X100 als je 'm toch niet gebruikt? :+
quote:
AdmiralSnipe schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:39:
Mooie foto's in je review Tobias. Ik zit weer te twijfelen om een X100 te halen. Heb ooit in een ver verleden de black edition gekocht maar die is eigenlijk gelijk weer retour gegaan wegens een defect. Ik kan nu een X100 overnemen voor 325 euro maar ik twijfel of ik hem veel zal gebruiken aangezien ik me meer wil richten op video.

Veel in prijs zakken zullen ze niet dus het lijkt me dat je zo'n ding zonder al te veel verlies wel weer door kunt verkopen mocht het niks zijn.

Wat denken jullie, de gok wagen of niet?
Thanks :) Voor video zou ik voor een X100s gaan, aangezien de X100 wat beperkte videofuncties heeft. Voor foto's voldoet de X100 nog prima (in mijn geval dan, hoewel je natuurlijk altijd wel wat te wensen overhoudt). Voor €325 zou ik de gok wel durven wagen, zeker als 'ie cosmetisch in goede staat is :)

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11-11 14:57
mijn vrouw heeft een X-F1, maar zag toen wij de X-T10 kochten ook een X30 staan. Daar heeft ze nu haar zinnen op gezet ;-)

de X30 heeft itt de X-F1 een x-trans sensor, wel zelfde grootte en aantal MP. Tevens is de lens iets van de X30 anders: Minder groothoek, meer tele, minder lichtsterk op groothoek, veel lichtsterker op tele. De camera wordt alleen gebruikt op de volautomatische EXR stand.

Maken deze eigenschappen de X30 echt een betere camera op gebied van IQ?

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07-11 21:56
Op IQ wellicht niet, hoewel de lens natuurlijk groter is en waarschijnlijk beter. Ik denk dat het voordeel met name in de bediening en de viewfinder zullen zitten.

• Dacide
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 14:58
quote:
Hamed schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:08:
Sinds ik met Sony schiet is mijn X100T aan het stoffen. Ik heb eigenlijk geen idee waarom. Ga hem binnenkort weer gebruiken :)
En anders zie ik hem graag voorbijkomen op marktplaats ;)
Ik ben zoekende naar een x100t.. maar deze zijn zeer dun gezaaid op het moment (op marktplaats).

Ik ga deze week mijn Canon 7D en objectieven te koop zetten. En dan koop ik graag een 2ehands X100T.

• Hamed
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:08
Hij is veel te mooi om weg te doen. Blijft ook nog even! Probleem is dat ik foto's ben gaan vergelijken tussen A7II + Batis 25mm en X100T. Daarna is de X100T gaan stoffen.

Sony A7III - Carl Zeiss Batis 25 & 85 - Sony FE 90 Makro

• Peter_Aragorn
Maar dat moet je ook helemaal niet doen Hamed ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08-11 15:30

Quakie

quakelen

quote:
107mb schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:49:
mijn vrouw heeft een X-F1, maar zag toen wij de X-T10 kochten ook een X30 staan. Daar heeft ze nu haar zinnen op gezet ;-)

de X30 heeft itt de X-F1 een x-trans sensor, wel zelfde grootte en aantal MP. Tevens is de lens iets van de X30 anders: Minder groothoek, meer tele, minder lichtsterk op groothoek, veel lichtsterker op tele. De camera wordt alleen gebruikt op de volautomatische EXR stand.

Maken deze eigenschappen de X30 echt een betere camera op gebied van IQ?
Ik heb ook een XF1 en heb een X10 gehad... (zelfde sensor) maar lens is echt een beperking bij de XF1.
Hij dropt snel qua lichtsterkte.. Alleen in wide F1.8..
De X30 gebruikt volgens mij nog steeds dezelfde lens, en als je kan leven met de grote body dan kan je meer uit de voeten met een X30. Sowieso is 1cm marco stand ook heerlijk.

Ik vond het een enorme terugval tussen de XF1 en X10 dus, maar heerlijk compact dus bewuste keuze

Ik teken nergens meer voor

• AdmiralSnipe
quote:
tobiasvs schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:26:
Zonde! Ruilen voor mijn X100 als je 'm toch niet gebruikt? :+
[...]

Thanks :) Voor video zou ik voor een X100s gaan, aangezien de X100 wat beperkte videofuncties heeft. Voor foto's voldoet de X100 nog prima (in mijn geval dan, hoewel je natuurlijk altijd wel wat te wensen overhoudt). Voor €325 zou ik de gok wel durven wagen, zeker als 'ie cosmetisch in goede staat is :)
Voor video zou ik ook niet snel een X100s halen, de videokwaliteit daarvan laat ook behoorlijk te wensen over.
De verkoper heeft zich op het laatst teruggetrokken dus het feestje gaat niet door. Achja, dan heb ik weer 325 euro om op te zitten.

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

quote:
AdmiralSnipe schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:57:
[...]

Voor video zou ik ook niet snel een X100s halen, de videokwaliteit daarvan laat ook behoorlijk te wensen over.
De verkoper heeft zich op het laatst teruggetrokken dus het feestje gaat niet door. Achja, dan heb ik weer 325 euro om op te zitten.
True that, maar de X100 heeft niet eens manual exposure of (tijdens opname aanpasbare) manual focus tijdens video 8)7 Wel balen dat het op het laatste moment niet doorgaat, maar ach, er komt er vast nog wel weer een langs :)

• AdmiralSnipe
quote:
tobiasvs schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:30:
[...]

True that, maar de X100 heeft niet eens manual exposure of (tijdens opname aanpasbare) manual focus tijdens video 8)7 Wel balen dat het op het laatste moment niet doorgaat, maar ach, er komt er vast nog wel weer een langs :)
Het was wel de Limited Black edition, die heb ik toch liever en komt wat minder vaak langs. Maar misschien is het maar goed ook want eigenlijk zoek ik naast m'n DSLR een camera die (broekzak) compact is en goed kan filmen, dan kom je eerder bij de RX100 serie van Sony uit.

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

quote:
AdmiralSnipe schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:35:
[...]

Het was wel de Limited Black edition, die heb ik toch liever en komt wat minder vaak langs. Maar misschien is het maar goed ook want eigenlijk zoek ik naast m'n DSLR een camera die (broekzak) compact is en goed kan filmen, dan kom je eerder bij de RX100 serie van Sony uit.
Oeh, die is wel wat zeldzamer ja. Qua onopvallendheid heeft 'ie ook een streepje voor op de zilveren versie.
Is de X70 nog iets? Toegegeven, voor die prijs zou ik ook liever een RX100 willen dan een 28mm fixed lens.

• AdmiralSnipe
quote:
tobiasvs schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:47:
[...]

Oeh, die is wel wat zeldzamer ja. Qua onopvallendheid heeft 'ie ook een streepje voor op de zilveren versie.
Is de X70 nog iets? Toegegeven, voor die prijs zou ik ook liever een RX100 willen dan een 28mm fixed lens.
Dan zou ik inderdaad eerder voor een RX100 gaan. Fuji maakt mooie camera's maar voor de prijs van een X70 heb je ook een RX100 III die nog net iets compacter is, over een viewfinder beschikt en qua videomogelijkheden toch wel een stuk uitgebreider is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22:53

gas0line

Joomla ❤

Had mijn X100s (gekocht via China toen ie uitkwam, scheelde toen veel maar geen support dan in EU) weer eens uit de kast gehaald omdat ie daar alweer veel te lang stof lag te happen. Een schande!
Vanavond dus maar nieuwe firmware erop gezet en dit topic eens doorgespit.

Blijft toch een machtig apparaat. Morgen maar eens op pad en wat foto's maken. Weer helemaal zin in.

Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say. E. Snowden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D.leeuwen
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 05-11 19:09
Reeds in het bezit van een X70 en nu viel me op dat als je de camera een beetje schud er iets rammelt/ratelt van binnen. Teruggestuurd naar de winkel en die vertelde dat dit het lenselement is die je iets hoort bewegen en dat dit normaal is. Heeft 1 van jullie dat ook bij zijn X70 exemplaar? Of wellicht bij de X100?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Bij laatstgenoemde ja, en dan inderdaad het lenselement. Echt veel geluid geeft het niet, maar het zit wel een klein beetje los.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D.leeuwen
Het geeft inderdaad niet heel veel geluid, het is een soort getik wat je hoort. Maar aangezien ik dit nog nooit had meegemaakt met mijn Canon spul begon ik te twijfelen of dit wel goed was. Blijkbaar wel dus ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:29
Ik ben echt super blij met mijn X100t. Ook 'professioneel' voor bruiloften is de camera echt erg waardevol. Ik heb bruiloften waarbij ik bijna 50% vd foto's met de X100t maak... Wat een mooie bestanden, wat een nauwkeurige AF, topcam :)

STRAVA | Mijn trouwfotografie site

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06:33
quote:
D.leeuwen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:36:
Reeds in het bezit van een X70 en nu viel me op dat als je de camera een beetje schud er iets rammelt/ratelt van binnen. Teruggestuurd naar de winkel en die vertelde dat dit het lenselement is die je iets hoort bewegen en dat dit normaal is. Heeft 1 van jullie dat ook bij zijn X70 exemplaar? Of wellicht bij de X100?
Ik heb geen van beide maar ik las laatst in een artikel op Lensrentals dat er steeds vaker gebruikgemaakt wordt van een focuselement dat wordt bewogen middels magnetisme. Wanneer de camera uitstaat, kan dit element zich vrij bewegen over de foucusbaan. Als hij aanstaat, houdt de magneet hem op zijn plek. Link naar artikel:
https://www.lensrentals.c...electromagnetic-focusing/

• D.leeuwen
Hmm interessant, ik kan alleen niet ontdekken of de Fuji X70 ook zo'n constructie heeft.

• 107mb
Mijn vrouw had een X-F1. Deze is inmiddels overleden (aan dezelfde kwaal waar veel andere gebruikers last van hebben). Omdat ze een Fuji-fan is, wil ze een nieuwe Fuji camera. Een X-M1 o.i.d. is te groot vanwege het objectief. De X70 en X100 vallen af vanwege het vaste brandpunt. De X20/X30 zijn eigenlijk zeer geschikte kandidaten. Nu vindt ze de x30 eigenlijk te duur. Mijn vraag is dus of de X20 nog mee kan komen, aangezien deze toch al een aantal jaartjes meedraait.

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
Mijn ervaring met de X10 ongeveer 2 jaar geleden is positief. De X20 is technisch niet heel anders toch?
Handzaam apparaat met een goede ergonomie voor fotograferen. De knoppen-layout voor menu-settings e.d. is iets minder intuïtief.
De handmatige zoom is uniek voor dit type camera, en vind ik persoonijk een groot pluspunt t.o.v. zoomen met een knopje. De optische zoeker (zoomt mee!) is leuk en werkt goed. Voor heel precieze kadering en focuspunt kun je beter het scherm gebruiken. Er komen mooie plaatjes uit rollen, alleen de resolutie is laag vergeleken met de concurrentie maar dit heb ik nooit een probleem gevonden.

• 107mb
ik kan een x10 voor 150 euro overnemen. Is deze camera dat waard?

• leonvw
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 27-10 22:32
Voor €50 meer heeft KE Rotterdam een nieuw exemplaar liggen, weliswaar een "outlet" model maar in principe gewoon nieuw en ongebruikt.

Zie ze op Marktplaats ook voor minder dan €150 weg gaan, zitten er nog extra accessoires bij naast wat er standaard bij hoort?

Fujifilm X100T | Canon 5D3 | 35L f/1.4 | 50 f/1.8 STM | 135L f/2 ❤ | TS-E 17 f/4L | TS-E 24 f/3.5L | 24-70 f/2.8L mkII | 70-200 f/2.8L mkII

• Dacide
De Fuji X100F is vandaag released.

Hier een eerste hands-on: https://fujilove.com/whats-new-on-the-x100f/

Ik ga mijn X100T en Canon 7D te koop zetten... En dan ga ik voor de X100F :D
Belangrijkste overweging om te upgraden is de significant snellere AF, en de 24 megapixels (voor large format printing).

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11-11 14:49
Misschien tijd voor een versie 2 van dit topic? Met vooral meer informatie over de X100F en X70?

Wil eventueel wel helpen met het bouwen van een topic start :).

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11-11 09:30
quote:
Balance schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:23:
Misschien tijd voor een versie 2 van dit topic? Met vooral meer informatie over de X100F en X70?

Wil eventueel wel helpen met het bouwen van een topic start :).
Dat mag ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• Dacide
Zijn er al mensen die de X100F in Nederland hebben gekocht?
Hij staat overal op "binnenkort leverbaar". Wordt telkens opgeschoven.

Zou er een productie te kort zijn?

• Universal Creations
quote:
Dacide schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:29:
Zijn er al mensen die de X100F in Nederland hebben gekocht?
Ja hoor, eerder deze week nog 1 verkocht.

• Dacide
Dan heb ik het gevoel dat ik steeds net naast het potje pies.
Doe regelmatig een rondje langs de bekende fotosites, en steeds niet leverbaar.

MAar goed, ik wacht rustig af. Pas als ik weet dat ik de x100F direct kan kopen, doe ik mijn X100T in de verkoop. Want dat is echt mijn dagelijkse to-go camera. Wil niet een week zonder komen te zitten :)

• sweebee
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-11 22:41
Jazeker :D

Wel besteld op de dag van release. De volgende dag was hij overal al uit verkocht.

5DIII + 6D + 15mm Fisheye F/2.8 + 16-35mm L F/2.8 II + 24-70mm L F/2.8 II + 85mm F/1.8 + 70-200mm L F/2.8 IS II + Speedlite 430EX II || MacBook Pro Retina 15 ‘17

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Mehhhhhh jaloers. Chique hoor! Snap alleen niet dat de ze "F"-aanduiding niet op de voorkant zetten zoals bij de vorige edities. Weet iemand waarom?

• Universal Creations
Misschien omdat dit niet meer gaat werken bij de komende editie ;)

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

quote:
Universal Creations schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:04:
Misschien omdat dit niet meer gaat werken bij de komende editie ;)
Die snap ik even niet.

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11-11 16:08
quote:
X100Second, X100Third, X100Fourth, X100Fifth, twee keer X100F :+
Het geeft een cleanere look plus dat het nu allemaal op 1 plek staat (bovenop). Ik denk dat ze dat gedaan hebben om dezelfde reden als de X-Pro2: veel mensen plakten het af omdat het zou afleiden of te schreeuwerig was. Nu het er bovenop staat is dat eigenlijk niet meer nodig (desondanks plakken velen het alsnog af).

En daarmee is meteen ook het idee van Universal Creations afgeschoten (bovenop staat toch echt X100F). Afgezien van het feit dat je ook gewoon van letters af kunt stappen en voor getallen kan gaan (hetzij Arabisch, hetzij Romeins).

ppl wijzigde deze reactie 23-04-2017 22:50 (26%)

• sweebee
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-11 22:41
Het kan natuurlijk X100V worden, de romeinse 5. dan X100VI want sixth gaat ook niet. en seventh haha

5DIII + 6D + 15mm Fisheye F/2.8 + 16-35mm L F/2.8 II + 24-70mm L F/2.8 II + 85mm F/1.8 + 70-200mm L F/2.8 IS II + Speedlite 430EX II || MacBook Pro Retina 15 ‘17

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

quote:
Sluw schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:27:
[...]

X100Second, X100Third, X100Fourth, X100Fifth, twee keer X100F :+
Grappig, wist niet dat dat de reden was! Maar dan is er niet echt goed over nagedacht, of ze moeten hebben gedacht dat ze nooit meer dan 4 versies zouden gaan maken...

• emphy
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-11 03:53
quote:
tobiasvs schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:49:
[...]

Grappig, wist niet dat dat de reden was! Maar dan is er niet echt goed over nagedacht, of ze moeten hebben gedacht dat ze nooit meer dan 4 versies zouden gaan maken...
Och, x100Fi en x100Si hebben ook zo zijn charme...

begint wel wat verwarrend te worden bij x100Se

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07:33
Ik heb net een X100S gekocht voor een leuk prijsje , nog nooit Fuji gehad ,ben benieuwd of het gaat bevallen.
Ik wil kijken op welke firmware de camera draait maar ik kan het in het menu tot nu toe niet vinden , kan iemand mij vertellen waar dit te vinden ?
Tx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:41
Goede vraag. Volgens mij door de back-knop ingedrukt te houden bij het aanzetten. Mocht er dan een foutmelding komen kun je het beste de meest actuele FW op de SD kaart zetten (in de root) en het dan nog eens proberen. Je kunt er dan meteen voor kiezen te updaten als dat kan. Wel even opletten dat je een volle accu hebt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07:33
Ja klopt , er stond versie 1.03 op ... net 1.21 er op gezet ging erg snel en makkelijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 107mb
nevermind :z

107mb wijzigde deze reactie 07-07-2017 12:49 (96%)
Reden: dubbelpost

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:18
Alweer jaren geleden heeft iemand in dit topic of zijn voorganger een link geplaatst naar de x100 zwart-wit foto's van een fotograaf. Volgens mij voornamelijk van natuur/luchten.

Ik was benieuwd naar zijn film-instellingen, omdat ik sinds kort veel zwart-wit fotografeer. Kan 'm echter niet terug vinden.

Gaat er bij iemand een lampje branden? :P

• PdeBie
  • Niet online
Ik schiet z/w voornamelijk in de B/W met rood filter mode. Die levert voor mij over het algemeen de meest bruikbare plaatjes op. Maar ik schiet ook alles RAW, dus in principe kan ik al mijn foto's via bijvoorbeeld Nik Collection Silver Effex makkelijk omzetten. :)

Fujifilm X-T2 || 16mm f1.4 || 35mm f/2 // Tesla Model 3 LR AWD

• Peter_Aragorn
Zijn er hier mensen die de TCL-X100 gebruiken? Zo ja: hoe bevalt deze jullie?

• kpg
  • Niet online
@Peter_Aragorn Die heb ik een tijd geleden gehad/gebruikt. Qua beeldkwaliteit helemaal prima, maar qua handling wel een paar opmerkingen:
• Het maakt de camera groter (gaat tegen het concept van de X100 in)
• Monteren (opschroeven en teleconverter kiezen in het menu) kost wat tijd -> niet echt geschikt om snel en vaak te wisselen

Als je geen losse systeemcamera met 35mm lens hebt of wilt, is het een prima optie zo lang je met bovenstaande punten kunt leven.

• Peter_Aragorn
quote:
kpg schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:02:
@Peter_Aragorn Die heb ik een tijd geleden gehad/gebruikt. Qua beeldkwaliteit helemaal prima, maar qua handling wel een paar opmerkingen:
• Het maakt de camera groter (gaat tegen het concept van de X100 in)
• Monteren (opschroeven en teleconverter kiezen in het menu) kost wat tijd -> niet echt geschikt om snel en vaak te wisselen

Als je geen losse systeemcamera met 35mm lens hebt of wilt, is het een prima optie zo lang je met bovenstaande punten kunt leven.
Dat hij de camera iets groter maak, vind ik niet zo heel erg eigenlijk. De grootte van de camera zelf is voor mij al erg fijn.

Het monteren lees ik meer dingen over inderdaad. Maar ook dat klinkt niet als een enorme last eigenlijk. Mijn manier van fotograferen staat deze tijd wel toe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kpg
  • Niet online
quote:
Peter_Aragorn schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:11:
[...]

Dat hij de camera iets groter maak, vind ik niet zo heel erg eigenlijk. De grootte van de camera zelf is voor mij al erg fijn.

Het monteren lees ik meer dingen over inderdaad. Maar ook dat klinkt niet als een enorme last eigenlijk. Mijn manier van fotograferen staat deze tijd wel toe.
In dat geval is het een heel goedkope oplossing voor een kwalitatief goede 50mm-eq. lens :)

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Onlangs kwam ik op YouTube nog een filmpje erover tegen: YouTube: Fuji x100f, Wide (WCL) & Telephoto (TCL) Conversion Lenses @ Esc...

Wat betreft het monteren: je kan een van je Fn-buttons zo instellen dat hij wisselt tussen wel/geen converter.

Heb vroeger zelf ook zitten kijken naar de TCL, toentertijd niet gedaan en een X-Pro1 + 35mm 1.4 gekocht. Op Marktplaats oid worden (/werden) ze nauwelijks aangeboden. Is mij dan nooit helemaal duidelijk of ze gewoon goed bevallen, of nauwelijks gekocht zijn :p

• Peter_Aragorn
quote:
tobiasvs schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:42:
Onlangs kwam ik op YouTube nog een filmpje erover tegen: YouTube: Fuji x100f, Wide (WCL) & Telephoto (TCL) Conversion Lenses @ Esc...

Wat betreft het monteren: je kan een van je Fn-buttons zo instellen dat hij wisselt tussen wel/geen converter.

Heb vroeger zelf ook zitten kijken naar de TCL, toentertijd niet gedaan en een X-Pro1 + 35mm 1.4 gekocht. Op Marktplaats oid worden (/werden) ze nauwelijks aangeboden. Is mij dan nooit helemaal duidelijk of ze gewoon goed bevallen, of nauwelijks gekocht zijn :p
Die heb ik de afgelopen paar dagen inderdaad ook al gezien.

Dat van die FN knop is inderdaad wel slim. Volgens mij heb ik er eentje nog ongebruikt op dit moment.

Klopt, tweedehands zie je ze niet zo veel. Toevallig nu eentje bij Kamera Express, die ga ik dan ook bestellen denk ik.

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22:53

gas0line

Joomla ❤

mindfreaker schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:19:
Nee dat bedoel ik niet, dat ik de shutter button iets naar voren-zij-links-rechts kan bewegen als een "pookje".
Ik heb dat al tijden en dan loopt ie vast. Het is niet het beroemde sticky shuttor button volgens mij.

Dus gebeurt nogal vaak dat ik een foto maak zonder scherp te stellen. Heb al proberen schoon te maken met schooonmaak alchol e.d. Lijkt iets te verbeteren maar niet echt. En je moet de button recht naar beneden drukken. Als je iets op de zijkant drukt loopt ie vast. Gaat zowieso wat stroef naar beneden.
Doordat de Shutterbutton van mijn X100s zo beroerd werkt niet fijn om mee te werken. Ook batterijklepje gaat lastig open.

Ik wil eens kijken of iemand dat kan repareren maar wil niet teveel geld aan uitgeven. Iemand een suggestie in regio Utrecht?

EDIT
Heb een serviceaanvraag bij Fuji gedaan. Wat ik bergijp is dat zij de camera ophalen, offerte maken en dan mag ik beslissen. Ga ik niet akkoord sturen ze 'm ook weer gratis terug.

EDIT2
Heeft bijna 2 weken geduurd maar offerte ontvangen. Net geen 100 Euro inclusief verzendkosten terug. Heb ik geaccepteerd. Want voor dat geld koop ik niet zo iets moois terug. Ben benieuwd.

EDIT3
TErug en gerepareerd. Fijn dat die ontspanknop weer feilloos werkt. Lijkt erop dat ze die ontspanknop+aan/uitschakelaar vervangen hebben. Batterij klepje hebben ze helaas niks aan gedaan. Maar ben blij kan weer vrolijk verder.

gas0line wijzigde deze reactie 20-09-2018 23:49 (31%)
Reden: Serviceaanvraag Fuji

Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say. E. Snowden

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:13
*bump

De laatste tijd viel het me op dat ik tussen F8 en F16 een dikke stofpit bovenin het beeld had zitten :(

Contact opgenomen met Fujifilm en de camera mocht gratis naar Duitsland verstuurd worden met UPS.

Net de prijsopgave voor sensorreiniging binnen gehad, 95 euro. Gezien de lol ik van het apparaat heb gehad (en heb) sinds aanschaf, alleszins redelijk. Helemaal als je bedenkt dat de camera volledig uitelkaar moet (en ik heb de camera in 2011 gekocht, met een servicebeurt in 2013 waarbij de gehele optische unit is vervangen ivm de beruchte 'sticky blades').

Mocht je het zelf willen proberen :+ Hier een voorbeeldvideo:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True