Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Verbal_Kint schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:39:
[...]

Vergelijk hier maar eens dan... http://camerasize.com/compare/#467,534

spoiler:
Dat is best een groot verschil!
:o best verschil !
die wil ik zeker IRL zien.

Is er iemand iets bekend over een eventuele opvolger van de Sony RX100 mkII ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:21

copykat

Good copy isn't bad

jesper86 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:34:
[...]

Twee kaartjes verdubbelt enkel de kans dat er 1 kan falen. (of kwijtraken) Als een kaartje faalt dan is dat meestal of heel snel, of als hij stokoud is. Ik zou altijd eerst gewoon een flinke stresstest doen aan een PC/laptop, als hij het volhoud dan heb je een goede, zoniet dan stuur je hem terug en krijg je een nieuwe.
Ik bedoelde meer op het verlies door stelen of vochtschade oid maar corrupte memorycard komt af en toe voor :+

Ik heb het gevoel dat selectief wissen met je laptop de card kan beschadigen.
ik wis altijd in de camera of doe een format na leeghalen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neeh dat is echt onzin, dan heb je een defecte cardreader, of dus een slecht kaartje. En daarom dus ook testen voor je de kaart gaat vertrouwen, daar doe je het voor, meteen zekerheid binnen de DOA periode. :)

Je ben misschien in de war met verkeerd formatteren, op de PC kan je NTFS kiezen als je heel klungelig ben, in plaats van FAT32, en dat kunnen de meeste camera's niet lezen, maar dat heeft niks met beschadigen te maken. Formatteer de kaart opnieuw in de camera welke inderdaad sowieso het juiste filesystem zal kiezen en ze begrijpen elkaar weer. Je hoeft de kaart ook niet te formatteren, alleen het lezen/schrijven goed testen met random files of een tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:28
Universal Creations schreef op zondag 16 maart 2014 @ 00:09:
Ik zou voor deze camera gaan, als ik op zoek was naar een superzoom: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ200 Zwart
Optisch erg goed, vooral vanwege zijn constante f/2.8 lens. "600mm" is overigens ook echt meer dan genoeg.
Heb uiteindelijk toch niet gekozen voor een superzoom, maar een travelzoom.
De kwaliteit in foto's tussen beiden valt mee (zover ik gelezen heb, zelfde sensor etc), en enkel de grotere zoom was dan een voordeel. De camera waar ik nu voor gekozen heb, de Panasonic Lumix TZ40, heeft verschillende extra opties (wifi, gps), een mooi formaat en krijgt goede reviews (zowel op internet, als in de winkel, maar ook via via).

De DMC-FZ200 heb ik overigens ook bekeken. Een mooie camera, net was duurder dan de door mij voorgestelde modellen, maar zoals ik las wel wat beter dan mijn eerste keuzes. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een mooie compacte camera, wat waarschijnlijk ook het voornaamste is eraan. Veel plezier met je aankoop!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aushyro
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2023
Aangezien er niet gereageerd is op mijn vorige vraag hierbij een nieuwe:

Ik kan kiezen uit de volgende modellen:

pricewatch: Canon Powershot SX170 IS Zwart
pricewatch: Nikon Coolpix S3600 Zwart
pricewatch: Nikon Coolpix S6500 Zwart

Welke is het beste? Ik twijfel voornamelijk uit de SX170 en de S6500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:21
Zie topicstart - als je een zinvol antwoord verwacht is het handig om er bij te vertellen wat jouw wensen/eisen aan een nieuw toestel zijn, wat voor soort fotografie je 'm voor gaat gebruiken, hoe je aan je shortlist gekomen bent (welke toestellen zijn al afgevallen en waarom, wat zijn de plussen/minnen van de toestellen op je shortlist)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn post verplaatst naar: Verwijderd in "[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6" Daar past het iets beter omdat het voornamelijk opties zijn voor systeemcamera's. Ik ga echter het lijstje van Erazzzer in "[Aankoopadvies] Compactcamera" ook nog even bekijken.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zoek een compact camera voor maximaal €200 die ik als camera kan gebruiken voor wanneer ik mijn DSLR niet mee heb. Op dit moment heb ik een Canon SX260, waarmee ik het fotograferen heb geleerd en een Nikon D3200, die op dit moment naar Nikon is wegens backfocus. Ik ben dus aangewezen op de SX260. Hoewel die leuk kan zoomen is de kwaliteit niet echt goed naar mijn mening. Gauw ruis en weinig detail. Zelfs iso 100 heeft ruis. Ook focust de camera veel te langzaam.

Daarom zoek ik een camera die zo klein mogelijk is, snel kan focussen en goede kwaliteit levert voor maximaal 200 euro. Zoom e.d. is niet belangrijk. Zelf kwam ik bijvoorbeeld de pricewatch: Fujifilm FinePix X-F1 Rood die me best aardig lijkt. Alleen lees ik verschillende verhalen over dat de raw bestanden, gezien de speciale Fuji sensor, niet helemaal ondersteund worden door bijv. Lightroom, hetgeen zonde is. De RX100 heb ik ook bekeken, maar deze is me toch te duur, aangezien het om een backup camera gaat en ik het prijsverschil liever in een nieuwe DSLR lens stop. Deze Olympus lijkt ook aardig te voldoen aan mijn eisen, maar is wat ouder dan de Fujifilm: pricewatch: Olympus XZ-1 Zwart.

Ik zoek dus:
- snelle focus voor prijsklasse
- goede beeldkwaliteit
- klein (moet bij voorkeur in zak passen)
- RAW

[ Voor 7% gewijzigd door Cobiwan op 25-03-2014 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
Je kunt ook eens kijken naar een Canon Powershot S110. Net als de Olympus is het niet het nieuwste model, maar met de camera zelf is niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ah, die is iets kleiner dan de XF1 en focuspunt bepalen met touch kan ook handig zijn. Ik zag ook nog de X10 van Fuji, maar die is wel weer een stuk groter. Voordeel is dan wel weer de optische zoeker en redelijk lichtsterke lens.

[ Voor 46% gewijzigd door Cobiwan op 25-03-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

jesper86 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:00:
Je ben misschien in de war met verkeerd formatteren, op de PC kan je NTFS kiezen als je heel klungelig ben, in plaats van FAT32, ...
Nee, ik heb het echt over: sdcard in cardreader steken, via winverkenner je foto's knippen/ plakken of kopieren en later verwijderen met de delete functie.
Dus niet formateren op je laptop of zo.
Ik heb 1 of twee keer gehad dat na rechtstreeks in lezer steken en niet via usb en de sdcard in de camera laten zitten dat ik daarna opeens een read write error in de camera had.
Dus ik doe of via de camera uploaden of alles er af halen op de pc/laptop en de card in de camera opnieuw formateren.
Better safe then sorry..... :+

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hmm vanavond de RX100 nog even goed bekeken en die deed het toch wel lekker in de Mediamarkt. De foto's die ik op Flickr zie zijn ook echt een stuk scherper dan die van de XF1. Helaas niet de XF1 kunnen proberen. Keuzes, keuzes...

[ Voor 8% gewijzigd door Cobiwan op 25-03-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ik heb zelf de S110 vorige week gekocht en hij bevalt me goed, moet er wel bij zeggen dat ik geen echte kenner ben.
De RX100 heb ik ook naar gekeken en is zeker een beter toestel maar hij is op dit moment 250€ duurder als de S110 en aangezien ik ook een Panasonic FT5 heb gekocht was het budget eigenlijk wel op.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan het overwegen de Canon Powershot S110 te kopen.

Ik twijfel alleen over of een Travel Zoom camera (bijv. de Canon Powershot SX280 HS) niet een betere optie is ivm grotere optische zoom (20x ipv 5x van de S110). Het is me echter niet duidelijk op wat voor vlakken de S110 beter is (er van uit gaande dat deze op bepaalde vlakken toch wel beter zal zijn ivm de gelijke prijs icm mindere zoom).

Kan iemand mij dit duidelijk maken?

Edit: de camera is voor mijn moeder, ze gaat hem vooral gebruiken om tijdens het wandelen foto's van omgevingen te maken en ze zal hem ook mee nemen wanneer ze op vakantie gaat. Maar ze wil zich ook wel gaan verdiepen in fotografie, dus een camera die een beetje all-round is zou wel handig zijn denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ik zal zeggen ga met je moeder naar een foto speciaal toe en probeer een compact met zoom lens uit.
Ikzelf vind de foto's van een Panasonic TZ40 niet heel best met maximale zoom, ik denk dat dat met een Canon SX280 niet veel anders zal zijn.
De redenenen voor mij om voor de S110 te gaan waren de grotere sensor, snellere lens en de mogelijkheid om in RAW te schieten.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
Voordeel van de S110 zijn wat mij betreft de grotere sensor en de mogelijkheid in RAW te schieten, die er gezamenlijk voor zorgen dat je uiteindelijk een betere beeldkwaliteit in je JPG's krijgt. De zoomrange is beperkter dan die van de SX280, maar hij biedt wel meer groothoek. Of die grotere zoom van de SX280 echt zo'n voordeel is weet ik niet, maar als ik zo lees waar je moeder 'm voor gaat gebruiken denk ik dat de zoomrange van de S110 voor 95% van de foto's goed genoeg is - tenzij ze buizerds, vossen en herten wil fotograferen tijdens het wandelen, maar dan zou ik ook niet voor de SX280 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb de SX260 en hoewel die ver kan zoomen ben ik er niet heel erg tevreden over. Ver ingezoomd kan je namelijk zeer moeilijk een object 'tracken'. Een centimeter bewegen en je bent een paar meter naast het onderwerp... Ook is de SX260 best traag met autofocus e.d. De SX280 zal iets beter zijn, maar volgens mij verschilt het niet zo erg veel. Daarom zoek ik nu dus ook naar een camera die vooral een grote sensor heeft en snel is :). Zo'n S110 is best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik kon het niet laten... Zojuist de RX100 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:51
Ik heb max 200euro over voor een travelzoom en er zijn drie die op m;n lijstje staan.
10x optische zoom vind ik minimaal en GPS-tracking wil ik ook. Dit ivm gebruik op vakantie. Wat ik wil fotograferen zullen voornamelijk landschappen zijn en wellicht dieren en details van gebouwen.
Ook moet de kwaliteit natuurlijk beter zijn dan een Lumia 920.
Panasonic TZ35 - €179
Canon Powershot SX280 - €199
Nikon S9500 - €189

Dan valt de Panasonic eigenlijk al af, maar nu heeft de Panasonic iig niet zo'n irritante flitser die omhoog flipt op de plek waar mijn linker wijsvinger normaal zit.. Een TZ40 vind ik gewoonweg te duur.

Op het internet lees ik meer positieve ervaringen over de SX280 dan over de S9500, of mis ik nog een interessant model van bv Fujifilm, of zou ik volgens jullie goedkoper moeten zoeken of ook voldoende hebben aan minder zoom? Een Sony Cybershot W350 die thuis ligt komt in ieder geval niet ver genoeg voor mij qua zoom.
Dit ding dus:
http://www.cnet.com/uk/products/sony-cyber-shot-dsc-w350/

/edit
Uiteindelijk een SX280 gekocht en ben er nu ff mee aan het pielen.

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 28-03-2014 20:54 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
• Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
Op dit moment ligt het budget op ongeveer €250,-
• Wat voor compactcamera wil je?
Compactcamera.
• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
Deze gaat mee op vakantie naar Portugal en moet een kleine vervanger zijn voor als de DSLR niet mee gaat.
Nu twijfel ik wel erg of ik daarvoor een travelzoom wil aanschaffen of gewoon een goede camera met wat minder zoom. Daarom graag advies.
• Tussen welke modellen twijfel je en waarom?
Panasonic Lumix DMC-TZ40 - Waarbij dit wel de voorkeur Travelzoom is.
Canon Powershot S110 - Omdat deze vaak in dit topic wordt aangeraden.
Canon Powershot SX280 HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Als je niet weet of het een travel zoom of niet moet worden wordt het wel erg lastig om advies te geven. Travel zooms kunnen lekker zoomen maar zijn bij minder licht best slecht. Een camera als de s110 doet dat veel beter. Mijn sx260 (voorganger sx280) geeft zelfs op iso 100 bij de beste lichtomstandigheden aardig wat noise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Laatst online: 15-09 07:21
Dat snap ik, maar heb je echt de zoom groter dan 5x nodig om bijvoorbeeld landschappen of steden te fotograferen?
En in hoeverre is de beeldkwaliteit minder bij een Travelzoom ten opzichte van de Powershot S110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Niet voor landschappen of steden. Eventueel wel als je een dier in de verte wil fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:50
Ik ga in augustus naar Japan dus was aan het kijken voor een nieuw fototoestel..
Ik kwam op deze uit:
pricewatch: Samsung WB800F Blauw

Waarom:
- Heeft wifi dus kan ik meteen foto's backuppen op skydrive bv
- GPS mogelijkheid om uit sorteren naderhand makkelijker te maken
- Oplaadbare batterij met USB
- Optisch zoom lijkt me handig..

Nu vraag ik me af hoe goed/slecht is dit voor bv voor macro fotografie? (bv electronica)

En kent iemand een beter toestel voor deze prijs? 180-200

[ Voor 9% gewijzigd door Icekiller2k6 op 02-04-2014 13:57 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dat ligt eraan wat je onder macro fotografie verstaat. Hoe dichtbij wil je komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:50
Ach is meer als extra ding is niet echt mandatory, is voor te checken of er kortsluitingen zijn en hoe PCB baantjes gefreesd zijn

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
Max €250

Wat voor compactcamera wil je?
Een compactcamera met vooral goede filmkwaliteit en zo in je zak past.

Waar gaat de camera voor gebruikt worden?
Ik wil hiermee in de zomervakantie dat ik een maand op vakantie ga in Indonesië elke dag gaan vloggen. Daarom is de filmfunctie het belangrijkst.

Specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
- Full-HD filmen
- Goed filmen bij weinig licht
- Snel in gebruik
- Goed geluid kunnen opnemen

Tussen welke modellen twijfel je en waarom?
Ik twijfel momenteel tussen de Canon Powershot S110 en de SX280 HS. Op dit moment spreekt de S110 mij het meest aan, wegens de goede filmkwaliteit van vlogs op YouTube. Als jullie betere vlog-camera's kennen in die prijscategorie hoor ik het graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindcrimeNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 11:31
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:36:
Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
Max €250

Wat voor compactcamera wil je?
Een compactcamera met vooral goede filmkwaliteit en zo in je zak past.

Waar gaat de camera voor gebruikt worden?
Ik wil hiermee in de zomervakantie dat ik een maand op vakantie ga in Indonesië elke dag gaan vloggen. Daarom is de filmfunctie het belangrijkst.

Specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
- Full-HD filmen
- Goed filmen bij weinig licht
- Snel in gebruik
- Goed geluid kunnen opnemen

Tussen welke modellen twijfel je en waarom?
Ik twijfel momenteel tussen de Canon Powershot S110 en de SX280 HS. Op dit moment spreekt de S110 mij het meest aan, wegens de goede filmkwaliteit van vlogs op YouTube. Als jullie betere vlog-camera's kennen in die prijscategorie hoor ik het graag!
Net binnen je budget: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ40 Zwart

Zie bijvoorbeeld review Chip.de:
http://www.chip.de/artike...kamera-Test_60063203.html
Staat op #4 van hun all-time travelzoom lijst:
http://www.chip.de/artike...rossem-Zoom_62164955.html (zie onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor uw snelle reactie. Is de TZ40 zoveel beter qua filmen?

Hier komt de S110 als winnaar uit de bus:
http://snapsort.com/compa...0-vs-Panasonic-Lumix-TZ40

En als ik verder kijk, de TZ40:
http://versus.com/nl/cano...-panasonic-lumix-dmc-tz40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindcrimeNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 11:31
De twee vergelijkingssites die jij noemt gaan automatisch specs vergelijken tussen twee compleet verschillende type camera's. De ene is een travelzoom, ofwel compact met 480mm (20x zoom) tele, de andere een compact camera met grotere sensor, maar met 120mm (5x zoom) tele. Dat is appels met peren vergelijken.

Als je alleen maar panorama shots maakt (en dus niet veel hoeft in te zoomen), dan zou ik voor de S110 gaan (vanwege de grotere sensor en over algemeen iets betere beeldkwaliteit van Canon bij weinig licht), maar als je zo nu en dan ook dat wilde dier/vogel op de foto wilt krijgen die verder weg staat, dan zou ik de TZ40 nemen. Daarnaast moet ik wel even vermelden dat Panasonic een hele goede staat heeft op het gebied van (kwalitatief goede) videocamera's in het consumenten segment en daar volgens mij ook de fotocamera's van profiteren. Zelf heb ik een TZ30 (voorloper van TZ40) en die maakt uitstekende kwaliteit videobeelden. Maar ik heb zelf ook nog altijd een videocamera bij me, dus die TZ30 gebruik ik eigenlijk alleen voor foto's...

Het is nog altijd zo dat videocamera's betere video beelden maken dan fotocamera's en vice versa. Wel gaan die grenzen langzaam vervagen...

[ Voor 6% gewijzigd door MindcrimeNL op 17-04-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankuwel voor het advies! ik weet genoeg en neem de S110.
Ik heb bewust gekozen om geen videocamera te kopen omdat ik graag snel de camera uit m'n zak wil kunnen halen als er iets te vloggen valt.

ps. en hoe zit het dan tussen de Ixus255/265 HS en de S110? Welke zou u mij dan aanraden? Geavanceerde functies voor het fotograferen heb ik niet nodig aangezien ik daarvoor mijn spiegelreflex heb. Dus puur en alleen voor het vloggen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Ik neig heel erg naar de Canon PowerShot G1 X Mark II, maar misschien moet ik nog even wachten:

http://www.sonyalpharumor...finder-and-new-fast-lens/

:D

[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 27-04-2014 21:17 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

Sick Nick

Drop the top!

Sowieso is de G1X mark II een beetje een rare camera, wel een mooie nieuwe lens maar daar achter dezelfde oude sensor als de 1e G1X. En omdat de lens wat anders is croppen ze wat meer van de sensor zodat je effectief niet alles van je sensor gebruikt, dat hangt dan weer af van je beeld verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de plaatsing van de Wi-Fi-knop is abominabel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:09:
En de plaatsing van de Wi-Fi-knop is abominabel. :X
Ik zag het in een filmpje van digital-rev ook ja, echt idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Hoeveel geld wil je er aan uitgeven? Ongeveer tussen de €100 en €200
• Wat voor compactcamera wil je? Maakt op zich niet uit, als het maar een goeie camera is.
• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen? gewoon voor dagelijkse dingen, dagjes uit foto's van de kinderen enz.
• Tussen welke modellen twijfel je en waarom? Canon SZ-15, Fujifilm Finepix S4800 en Canon SX170 ik weet alleen niet welke van de drie de beste is. Ik ken wel het verschil tussen het aantal pixels en optische zoom maar voor de rest heb ik maar weinig verstand van camera's
als jullie nog andere aanbevelingen hebben mag dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je misschien ook reviews van de camera's opgezocht en bekeken? In de winkel eens vasthouden, kijken en uitproberen helpen ook bij de keuze voor een camera.

Het is trouwens een Olympus SZ-15.
http://tweakers.net/price...;346777;346961/categorie/
Ik zie dat ze alle 3 een CCD hebben (ipv een CMOS sensor) en maar op 720p kunnen filmen. Misschien dat je voor betere foto en film kwaliteit kunt kijken naar camera's met een CMOS sensor en 1080p filmfunctie.

[ Voor 52% gewijzigd door Universal Creations op 29-04-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Bedankt voor de tip,
Wat voor verschil zit er tussen CCD en CMOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CCD kan beter zijn bij lage isowaardes, maar CMOS is veel beter bij hoge iso-waarden (veel minder ruis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Ik heb nog wat op het internet rond gekeken, en kwam de volgende modellen voor rond de €150 tegen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Nikon Coolpix S6400 Zilver€ 139,-€ 139,-
1Nikon Coolpix S6500 Rood€ 129,90€ 129,90
1Olympus VH-520 Zwart€ 139,-€ 139,-
1Sony DSC-WX60 Zwart€ 115,-€ 115,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 522,90

Zijn er nog andere modellen die jullie voor rond de €150 aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
mb1234 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:31:
Zijn er nog andere modellen die jullie voor rond de €150 aanraden?
Dit zijn 4 andere camera's dan de 3 die je 2 dagen geleden op het oog had? Op grond van je eis "als het maar een goede camera is", zal niemand een zinnig advies kunnen geven. Anderzijds zullen de verschillen in de door jou aangegeven prijsklasse niet enorm zijn, dus wat UC al aangaf is het beste advies: Ga naar een fotozaak en probeer er een paar vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
pricewatch: Fujifilm FinePix X-F1 Rood is een leuke optie op mee te nemen. Aardig lichtsterk en compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:55
Tusen de 200 en de 500 euro

bridge camera (vanwege het zoom bereik)

• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
Na een aantal vakanties foto’s maken met een instapmodel ben ik toe aan een stap hoger.
En ben ik op zoek naar een nieuwe camera, en nu leek mij een bridge camera een mooie stap
Geen gedoe met lenzen wissel wat je bij een spiegelreflex camera wel hebt, maar toch het zoom bereik

• Tussen welke modellen twijfel je?

Ik twijfel tussen de:
Sony Cyber-shot DSC-HX400V pricewatch: Cyber-shot HX400V

En de:
Sony Cyber-shot DSC-HX300V pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-HX300 Zwart

En de:
Panasonic Lumix FZ72 pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ72 Zwart

Hoe denken jullie daar over? Of heb ik een andere camera over het hoofd gezien?

Don’t go around the mountain but go over the mountain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:42
Voor degene met meer budget; de RX100m3 wordt deze maand normaal aangekondigd.
edit; staat hier dus al :)

Specs zouden zijn;
  • 20MP sensor (same as RX100M2 model)
  • ISO 125-25600
  • 24-70mm f/1.8-2.8 lens
  • Built in View finder (SVGA OLED Tru-Finder 1440k dots)
  • Tiltable screen (180 degrees up)
  • Record in XAVC S format (Same format of the Sony A7s but with no 4K output option).
  • Almost same size and weight as the current RX100/M2 models.
  • I have been told all other specs are the same of the current RX100II model.
  • Price is said to be around 800-850 Euro in Europe. Should be around $800-850 in USA (US price is my guess)

[ Voor 6% gewijzigd door modelstudent op 02-05-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

waarom de panasonic fz72? vanwege de 1200mm? De canon sx50 schijnt beter te zijn.
Als je 600mm genoeg vind is de fz200 van de panasonic bridge familie een betere keus gezien de continu f2.8. dat is op zoom afstand erg fijn om de foto scherpte goed te houden. (korte tijd mogelijk)
(Lees review op pocketlint maar en ook op andere site's word getwijfeld of de fz72 goed genoeg is om de concurentie voor/bij te blijven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
modelstudent schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:51:
Voor degene met meer budget; de RX100m3 wordt deze maand normaal aangekondigd.
edit; staat hier dus al :)

Specs zouden zijn;
  • 20MP sensor (same as RX100M2 model)
  • ISO 125-25600
  • 24-70mm f/1.8-2.8 lens
  • Built in View finder (SVGA OLED Tru-Finder 1440k dots)
  • Tiltable screen (180 degrees up)
  • Record in XAVC S format (Same format of the Sony A7s but with no 4K output option).
  • Almost same size and weight as the current RX100/M2 models.
  • I have been told all other specs are the same of the current RX100II model.
  • Price is said to be around 800-850 Euro in Europe. Should be around $800-850 in USA (US price is my guess)
Verder zelfde specs als de m2....... Dus weer geen gps ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:29
Ik heb ook voor die keuze gestaan want ik wilde een bridge camera.
Uiteindelijk is het de Fujifilm X-S1 geworden. Hij is niet zo compact als de concurrentie maar heeft weel een veel grotere sensor en de bouwkwaliteit is ook geweldig. Ik heb de FZ200 ook in mijn handen gehad, maar ik vond de "feel" van de body niet zo fijn. Teveel plastic...
Voor mij was een manuele zoom heel belangrijk, helemaal als de lens zo ver moet uitschuiven.
De X-S1 is wel niet de snelste camera die er is. Hij is voldoende snel, maar soms zit de autofocus ernaast. Als dat belangrijk voor je is kun je ook eens naar de Fujifilm HS50 kijken. Die heeft een hybride autofocus systeem maar heeft weer niet de geweldige bouwkwaliteit van de X-S1 (metalen lens) en de grote sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:57

KipCurreh

Nightcrawler

Hallo iedereen,

Zit nu al een tijdje te zoeken naar een deftig toestel om aan te schaffen.. Dit is maar voor algemeen gebruik, dus een compacte camera voor niets meer dan thuis & vakantie fotografie..
Heb even de aankoop hulp van Tweakers gecheckt, en dan ff de pricewatch nagekeken, en kwam op de

#ProductPrijsSubtotaal
1Canon Powershot S110 Zwart€ 194,99€ 194,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 194,99

Laat ons zeggen dat ons budget 200-300€ is..

Heeft iemand ervaringen met dit toestel ? Zijn er betere opties qua prijs/kwaliteit ?
Alvast bedankt

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
- Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
Tussen de 200,- en 400,-
- Wat voor compactcamera wil je?
Een bridge camera met een viewfinder.
- Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
Voornamelijk voor vliegtuigen op Schiphol maar ook voor musea en vakanties. Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar hij moet in ieder geval een goede zoom hebben en een goede beeldstabilisatie.
- Tussen welke modellen twijfel je en waarom?

Panasonic Lumix DMC-FZ72
http://www.camerashop.nl/...sonic-lumix-dmc-fz72.html
Sony CyberShot DSC-HX300
http://www.camerashop.nl/...-cybershot-dsc-hx300.html
Nikon Coolpix P520
http://www.bcc.nl/nikon-p520.html

Dat ik aan deze 3 zit te denken heeft te maken dat ze binnen mijn budget vallen. De Nikon spreekt mij het meest aan omdat de prijs het gunstigst is. alleen lees ik niet zulke beste reviews. o.a. dat ze nog wel eens vast lopen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
KipCurreh schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:13:
Hallo iedereen,

Zit nu al een tijdje te zoeken naar een deftig toestel om aan te schaffen.. Dit is maar voor algemeen gebruik, dus een compacte camera voor niets meer dan thuis & vakantie fotografie..
Heb even de aankoop hulp van Tweakers gecheckt, en dan ff de pricewatch nagekeken, en kwam op de

#ProductPrijsSubtotaal
1Canon Powershot S110 Zwart€ 194,99€ 194,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 194,99

Laat ons zeggen dat ons budget 200-300€ is..

Heeft iemand ervaringen met dit toestel ? Zijn er betere opties qua prijs/kwaliteit ?
Alvast bedankt
Geen ervaring met de S110, maar wel met de S90 (twee generaties ouder). Gewoon een goede camera die doet wat-ie moet doen: mooie foto's maken. Er zijn wel een paar nadelen, zoals de lichtsterkte van de lens in tele-stand, en de grip is niet geweldig door de gladde voorkant. Maar je stopt 'm zo in je jas- of broekzak.

Als alternatief zou je kunnen kijken naar een Fujifilm X-F1 of Olympus XZ-1.

[ Voor 6% gewijzigd door B64 op 07-05-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
tussen de 200-300 euro

Een compactcamera die zowel onder water als er boven goede fotos maakt

Op vakantie met het duiken (niet heel diep, ben nog een beginneling) en leuke vakantie kiekjesboven de oppervlakte. Uiteraard beide met goede kwaliteit.

Ik heb werkelijk geen idee. Op het gebied van fototoestel specificaties ben ik absoluut een leek. Bij de fotozaak gaven ze drie modellen: Fujifilm XP, Panasonic FT4 en de Olympus TG830. Ik wilde het echter ook bij jullie na gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
-nevermind-

[ Voor 99% gewijzigd door spone op 08-05-2014 22:09 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Misschien is een gewone (goedkope) camera en een losse onderwater case een goede oplossing.
Ik had een canon S45 en een onderwatercase gekocht die tot 20meter waterdicht was. Werkt(e) prima.
Boven water was het een gewone compact met voor die tijd best goede foto's. en onder water kwamen er ook nog best goede foto's uit en bediende je hem via de button verlengers.
(Je moest natuurlijk wel goed opletten dat je geen condens kreeg in de case omdat er zich nog lucht rond om de camera bevond.)

edit: de camera's die je aangeeft zijn puur voor strand en zwembad volgens mij. (spatwaterdicht/waterdicht) Dat is het zelfde als een "waterdicht" horloge voor onder de douche/ handen wassen en regen./ misschien gewoon zwemmen.(vaak aangegeven met 10 of 50 meter)

Een duik horloge moet al tot 100meter of 10 atmosfeer waterdicht zijn. Dus als er bij de specs van een camera geen atmosfeer/ max diepte aangegeven staat denk ik dat ie met 5 meter water boven je al lekt of zelfs volloopt. Met snorkelen kom je al beneden de 5 meter dus met een fles op je rug zeker.
(gemiddeld tussen 10 en 20 meter zit je meestal voor visjes kijken :+ )

[ Voor 39% gewijzigd door copykat op 09-05-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:55
copykat schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:48:
waarom de panasonic fz72? vanwege de 1200mm? De canon sx50 schijnt beter te zijn.
Als je 600mm genoeg vind is de fz200 van de panasonic bridge familie een betere keus gezien de continu f2.8. dat is op zoom afstand erg fijn om de foto scherpte goed te houden. (korte tijd mogelijk)
(Lees review op pocketlint maar en ook op andere site's word getwijfeld of de fz72 goed genoeg is om de concurentie voor/bij te blijven.)
De Panasonic fz72 had ik er bij gezet op aanraden van een verkoper, maar na wat verder spitten op het www is hij uit mijn twijfel lijstje verwijderd.

De SX50 is er bij gekomen, maar ik denk wel dat het de HX400v gaat worden.
Met name dit forum gedeelte heeft me geholpen de keuze te maken:
http://www.dpreview.com/forums/post/53397580
Hier is een vergelijking van foto's tussen de sx50 en de HX400v gemaakt, in mijn optiek komt de hx400v er daar beter uit

Don’t go around the mountain but go over the mountain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 20:45

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben in de markt voor een compacte camera die ik mee kan nemen voor een backpack reis van een maand.

Mijn eisen zijn onder andere:
- goede image quality
- beeldstabilisatie
- compact
- minimaal 2/3" sensor
- zoom moet in de buurt van de 5 komen

Nou zijn deze eisen vrij onmogelijk, dus zal er altijd een compromis uit rollen.
Nou heb ik onder andere de volgende twee camera's in overweging die nu in prijs erg dicht bij elkaar zitten:

pricewatch: Sony Alpha A5000 Zwart
pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-RX100 Zwart

De A5000 heeft APS-C, is niet volledig compact maar komt aardig in de buurt met de 16-50mm retractable lens.
De RX100 heeft een 1" sensor, maar is wel volledig compact.
De optische zoom op de A5000 is 3,125x, de RX100 is 3,6x. Ontloopt elkaar dus niet heel erg veel.
Puur gebaseerd op de sensor zou ik zeggen dat de A5000 in dat geval een betere keus is.

De vraag is eigenlijk, gaat de A5000 met de stock lens (SELP1650) inderdaad betere foto's opleveren dan een RX100 (niet mark II want die is te duur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:12
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe compact camera aanschaffen. Ik ben redelijk ervaren in het gebruik van een compact camera, maar niet meer dan dat. Kunnen jullie mij adviseren welke het beste bij mij past. Ik heb dit eerder al gepost op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1590411 en kreeg daar de suggestie om het hier in dit topic te vragen.

Budget: 150-250 euro
Soort camera: travelzoom (of erg uitgebreid instapmodel)
Wat ik belangrijk vind:
- Goede beeldstabilisator
- Bovengemiddeld tot erg goed in het maken van nachtfoto's (in compactcamera assortiment)
- Enige vrijheid in bijv. in het kiezen van sluitertijd, iso waarden
- Handige en goede scene opties
- Liefst full hd video
- accuduur bij licht intensief gebruik tenminste 1 dag (d.w.z. geen reserve accu nodig)
- Geen flitser die omhoog komt en dus makkelijk door een vinger geblokkeerd kan worden.

En indien mogelijk:
- Zoomfunctie liefst als "draaiknopje" op de bovenkant en niet als twee lossen knopjes op de "schermkant".
- Redelijk strak uiterlijk. Kleur liefst zilver of zwart.

Ik had zelf al de Canon Powershot sx280 hs gevonden, maar heb gelezen dat de video functie daar niet naar behoren werkt. Helaas, want voor de rest leek hij perfect. Suggesties van AdmiralSnipe op mijn vorige post waren de Canon Powershot S110 en Olympus XZ-1, maar beiden hebben helaas een ophoogkomende flitser.

Minder of niet belangrijk:
- aantal x optische zoom (5x is op zich genoeg)
- aantal megapixels
- wifi
- touchscreen
- fotoediting op de camera

Dit is alles wat ik kan bedenken. Als jullie nog andere dingen willen weten dan hoor ik dat graag.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
Een travelzoom heeft toch minimaal 15-20x zoom, dus als je 5x zoom genoeg vind moet je je wensenlijstje wellicht ietsje aanpassen.

Persoonlijk zou ik, gezien je wensen, inderdaad gewoon voor de S110 of XZ-1 gaan, en dat omhoogkomende flitsertje maar voor lief nemen - je kunt nu eenmaal niet alles hebben en binnen het camerasegment zijn het echt kleine toppertjes. Mijn S90 geeft trouwens een foutmelding als het omhoogkomen van de flitser belemmerd wordt, hij gaat er dus niet 1-2-3 van stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:11
Hallo Tweakers,

Graag heb ik hulp nodig bij het kiezen van een compact camera. Budget is rond €300,-
Ik kan niet kiezen tussen de volgende camera's:
Sony HX60V € 358,95
Sony HX50V € 284,35 (Nieuw in doos op marktplaats voor 230,-)
Canon PowerShot SX700 HS € 301,99
Nikon Coolpix S9700 € 299,00

Op dit moment heb ik de Sony HX60B met nog 11 dagen bedenktijd(http://www.bcc.nl/sony-dschx60b.html)
Geen idee wat de laatste letter betekent aan het einde van de type. Ik heb gegoogeld wat de verschil is tussen de HX50 & de HX60 maar heb niet echt een verschil kunnen vinden behalve dat er in de HX60 een nieuwere chip word gebruikt die sneller is.
Wat ik belangrijk vind:
- goede kwaliteit foto's overdag & nacht
- beeldstabilisatie
- compact
- zoom(30x zoom van de hx60B ben ik ontzettend tevreden mee)

Minder belangrijk
- Touchscreen

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Serefsiz op 12-05-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
@sertan_deniz: Het model van de BCC heeft geen GPS. B staat vaak voor Black (zwart model). Ik denk dat het kwaliteitsverschil tussen de HX60 en HX50 niet groot zal zijn. Maar afhankelijk van je eisen, zijn er genoeg mensen die de kwaliteit van de HX50 ondermaats vinden.

De HX60 heeft ook nog NFC, waardoor je makkelijker kunt koppelen met een smartphone met NFC voor de remote app. Wat misschien nog de doorslag kan geven is de helderheid van het display. Bij een safari in Kenia had ik soms wat moeite met het display van mijn HX50V. Maar ja, zo rond de evenaar heb je dan ook veel zonlicht. Maar ik weet niet hoe helder het display van de HX60V is.

Ik denk dat je van compacte superzoom camera's geen wonderen mag verwachten bij minder licht en in de nacht. Maar voor 230 euro voor de HX50V kun je niet echt een buil aan vallen. Mocht de HX50V toch tegenvallen, dan kun je hem waarschijnlijk voor een vergelijkbaar bedrag weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Neem dan een Sony RX100 mk1 zo'n €400 nieuw uit mn hoofd en uitstekend bij dag en nacht iets van 22x zoom maximaal. Superieur bij nacht, helemaal je in raw formaat schiet (makkelijk lichter te maken in lightroom)

[ Voor 16% gewijzigd door ErikRo op 12-05-2014 21:42 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:51

Bever!

3

Rx100 heeft 4x zoom... geen 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Bever! schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:44:
Rx100 heeft 4x zoom... geen 22
Onzin ik heb er zelf eentje. En gebruik regelmatig de zoomfunctie. Lees de handleiding maar eens door.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 20:45

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

ErikRo schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:47:
[...]

Onzin ik heb er zelf eentje. En gebruik regelmatig de zoomfunctie. Lees de handleiding maar eens door.
Dat is digitale zoom. Dat is hetzelfde effect als dat je een fullsize image cropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die discussie hebben we al eens gehad en wat je daarmee bereikt is een plaatje met ongeveer 30x zo'n lage resolutie qua detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:11
Hallo, Bedankt voro de reactie's
Ik bewerk mijn foto's niet en heb dus ook niet veel aan raw..

@supremo
NFC & Wifi heb ik allemaal niet nodig omdat ik mijn foto's niet deel via internet en Windows Phone ondersteunt NFC nog niet helemaal goed.
Je hebt gelijk over foto's bij weinig licht. Ik ben gewent aan mijn nokia 1020 en die kan erg mooie foto's schieten bij minder licht.(vergeleken met mijn sony)

Maar stel ik wil er een nieuw kopen. Welke zullen jullie dan kiezen? Of zijn de verschillen zo klein dat het niet uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Dido

heforshe

Goed, ik overweeg een nieuwe compact.

Eisen: veel zoom, compact
Prijs: 200-250

Kom je al snel bij de Sony WX300. of de WX350.

Die tweede is 50 euro duurder, maar wat ie nou extra biedt ontgaat me. Ergens kriebelt er iets dat het vast wel beter zal zijn - maar wat dan?

Her en der zijn wel wat minieme verschillen te vinden (de 350 is 2 tot 50 gram lichter dan de 300 afhankelijk van de bron 8)7 en de 350 is volgense sommige bronnen wel een halve millimeter minder dik)
En er zit een nieuwe processor in. Goed, dat kan uitmaken, maar 25% prijsverschil?

Kijk ik ergens gigantisch overheen, of kan ik mijn vrouw gewoon blij maken met een rooie?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
Die nieuwe processor houdt o.a. in dat de camera hogere ISO's aankan (maar je moet niet verwachten dat je bruikbare foto's krijgt op ISO 12800 >:) ) en uitgebreidere video-opties. Daarnaast worden de nieuwste technieken en algoritmes gebruikt voor de beeldverwerking (o.a. ruisreductie, waardoor ook de hogere ISO's mogelijk worden), maar die verschillen zijn vaak heel subtiel.
De WX300 heeft alleen Wifi (voor zover ik kan vinden) en de WX350 heeft daarnaast ook NFC. Dat kan handig zijn om sneller contact te leggen met je telefoon, mits die dat ook ondersteunt. Of dat je 50 waard is...

De WX300 is vorig jaar geintroduceerd, de WX350 is van dit jaar, en is feitelijk dus gewoon dezelfde camera met ietsjepietsje meer mogelijkheden. Dat verklaart meteen het prijsverschil: de WX300 is 'last years' model' en dus goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Dido

heforshe

Thanks B64 :)

Die hogere ISO zal wel, da's leuk maar m.i. niet meteen nuttig. Die video-opties kunnen me gestolen worden.

Grappig is dat bij introductie die WX300 duurder was dan de WX350. Dat zette me al aan het denken. Het wordt dus een rooie of een blauwe :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik overweeg deze actiecamera te kopen, mede om de beeldhoek, de vele mounts die erbij zitten en de imo hele goede prijskwaliteitverhouding. Het enige wat ik me afvraag is:

Is 25 frames per seconde niet te weinig?

En er staat dat je je camera in kan stellen op low sensitivity. Betekent dit dat de camera ook op 720p kan filmen in bijvoorbeeld 50 frames per seconde?

http://www.dx.com/p/panno...emote-290011#.U3OL_Sg5Rss

Overige tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Super bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Volgens mij is ook iets voor Juzzuts, die zocht een onderwatercamera. (5 atm/50meter)

Wat me wel opvalt is de fixed 400 iso.

En er staat dat je je camera in kan stellen op low sensitivity. Betekent dit dat de camera ook op 720p kan filmen in bijvoorbeeld 50 frames per seconde?

Nee, die zijn drie exposure setings voor bijv. onderwater.(hoe dieper des te minder lichtdoorlating = dus hogere sensitivity= (licht)gevoeligheid. nodig.

framerate(aantal beeldjes per seconde) heeft niks te maken met exposure sensitivity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 400 iso veel of weinig? (En is dat goed of slecht? :P)

Maar vind je dat 25 frames per seconde genoeg is om mooie beelden te kunnen maken? Met mooi bedoel ik dat je weinig verschil ziet tussen televisie en deze kwaliteit.

Super bedankt!

P.s. Heb nu deze nog gezien:

http://www.dx.com/p/sj400...black-288812#.U3Pb-yg5Rss

Ligt het aan mij of doet dat ding qua specificaties niet heel veel onder aan de GoPro 3+ Silver edition? Je hebt geen WI-FI, iets mindere batterij, maar verder? (Plus dat je hier 80 euro voor betaalt en dan alle mounts meteen hebt.) Wat raden jullie aan?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippes
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 14:07
Heb zelf recent ook die Sj4000 gekocht en ben er erg blij mee, een Gopro carmount erbij uit China zodat ik m op de motorkap kan monteren.
Vind het beeld erg goed.
Na de recentie van Techmoan op Youtube was ik overtuigd:

YouTube: SJ4000 HD Action Camera Review - All the mounts - half the price

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
http://hypebeast.com/2014/5/sony-rx100m3

Is dus officieel aangekondigd, zoals verwacht. Specs zijn hier te vinden:
http://photorumors.com/20...ifications-leaked-online/

foto's;
http://news.softpedia.com...-Specs-Leak-442289-3.jpg/

oa;
  • 24-70mm f/1.8-2.8 lens
  • built-in ND filter
  • pop-up electronic viewfinder with a 1.4 million dot OLED display
  • 20.2 megapixel CMOS sensor (als in de RX100m2)
  • Wi-Fi, NFC, and the tilting LCD display
  • estimated shipping: of June 17.
  • prijs: 900 Canadese $ in Canada. Komt in de praktijk neer op +/- 600€, maar ik vermoed dat het hier 749 tot 849 wordt

[ Voor 127% gewijzigd door modelstudent op 15-05-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Laatst online: 09-09 23:44
Het eerste model staat nog steeds in mijn Tweakers wenslijst te wachten tot die naar 350€ zakt misschien wat onrealistisch maar als er nu reeds een 2de update van komt gaan leveranciers misschien toch wat oude stock clearen. Uiteindelijk zit er niet zoveel verschil tussen de M1, M2 en M3 als het gaat om een high end snap shot gadget als in the pocket (daarom ook het 1e model dat meest compact lijkt) aanvulling van de DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
Inrage schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:12:
Het eerste model staat nog steeds in mijn Tweakers wenslijst te wachten tot die naar 350€ zakt misschien wat onrealistisch maar als er nu reeds een 2de update van komt gaan leveranciers misschien toch wat oude stock clearen. Uiteindelijk zit er niet zoveel verschil tussen de M1, M2 en M3 als het gaat om een high end snap shot gadget als in the pocket (daarom ook het 1e model dat meest compact lijkt) aanvulling van de DSLR.
voor het prijsverschil snap ik het zeker.
In grootte is het verschil tussen de M1 & M2 volgens mij maar 2,5 mm, terwijl dit tussen de M1 en de M3 maar 5mm zou zijn. Vrij verwaarloosbaar dus.
Prijsverschil is natuurlijk navenant, maar ik zie de M1 & M2 wel dalen de komende maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximaal €400
Maakt me niet zoveel uit maar in ieder geval één met een behoorlijke optische zoom (min 20x) en één die niet te veel gewicht heeft.
De camera gaat hoofdzakelijk voor vakanties gebruikt worden naar verre bestemmingen. Er moet worden gedacht aan allerlei foto's van zowel tempels, grote bouwwerken als dieren. Ik zou ook graag foto's van allerlei soorten landschappen willen maken zoals de jungle, bergen en vanuit een trein of bus. Daarnaast zou ik er mee willen filmen in hd maar het maken van mooie foto's is het belangrijkst. Eerst nog aan een slr gedacht maar ik las op het forum dat als je met een standaard bijgeleverde lens zou gaan fotograferen je net zo goed een compactcamera kunt nemen aangezien die tegenwoordig ook steeds uitgebreider zijn in functionaliteit.
De bedoeling is ook dat ik de foto's snel naar een blog over kan zetten en ik neem aan dat dit via wifi wat eenvoudiger sneller is.
Ik fotografeer ook veel op concerten en festivals en dit speelt daarom ook een belangrijke rol in de keuze voor de camera. Aangezien het vaak een donkere omgeving is en de musici veel bewegen krijg ik vaak matige foto's.
Het probleem is dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Er is zoveel keus aan camera's in alle soorten en maten. Een aantal opties die ik ben tegengekomen en waar ik positieve berichten over las zijn.

pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ40 Zwart
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ40 Zwart
pricewatch: Canon Powershot SX280 HS Zwart
pricewatch: Canon Powershot SX50 HS Zwart
pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-HX300 Zwart

Daarnaast zijn alle andere suggesties welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@hugovdbos: wat heb je nu voor camera?
Kan je van vrienden of kennissen lenen om te testen?

en als ik je wensenlijst zie, jungle, concerten en festivals oa bij schemer?, foto's uit rijdende treinen, hd filmen.
Weet ik niet of een compact met die zoom mogelijkheid wel aan je eisen kan voldoen.
(overigens heb je 2 bridge versie's in je lijstje staan, sx50 en hx300, die zijn niet echt broekzakmaat.)
Hoeveel van die 20x zoom heb je werkelijk nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@copykat. Bedankt voor de reactie.

Ik heb afgelopen jaren vaak een camera van mijn vader geleend, om welk model het gaat weet ik niet en dit zou ik dan ook even moeten nazoeken.

Wat betreft de mogelijkheden is het belangrijkste dat de camera geschikt is voor het backpackreizen naar verre bestemmingen. Hierdoor moet de camera geschikt zijn voor de meest uiteenlopen zaken zoals het fotograferen van landschappen, natuur, stedelijke gebieden, eten etc. Foto's uit rijdende treinen hoeft niet al te veel van worden verwacht en zal maar op kleine schaal worden toegepast. Daarnaast is het wel belangrijk dat de foto's tijdens concerten en festivals (zowel binnen als buiten) van goede kwaliteit zijn.

Het is daarnaast niet noodzakelijk dat de camera van het formaat broekzak is. De camera mag best wat groter zijn want draag hem het liefst in een tasje. Daarvoor dat ook de twijfeling tussen SLR en compactcamera bestaat maar ik niet weet of een SLR veel voordelen heeft aangezien ik niet van plan ben allemaal aparte lenzen te kopen en dan liever een compactcamera van rond de €300 heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik ben geen expert en er zijn hier veel meer die je expliciet kunnen vertellen wanneer een compact er mee ophoud "goede foto's" te produceren. maar in essentie kan je uitgaan van het feit dat des te groter de sensor des te beter de lichtgevoeligheid. één nadeel: met 20x zoom word het ook flink groter.
(Al is aantal x zoom een relatieve waarde heb ik hier geleerd. ik heb een camera met 24x zoomen 11 mm ( 1/2.3" )sensor waarbij het lenzenstelsel is ergens rond 120mm is bij max zoom.
De zelfde hoeveelheid zoom is in dslr land al 25-600mm focallength en dus mega groot en erg eh duur. Dus met max 400 euro raak je al snel je plafond als je in de grotere sensoren gaat zoeken met die zoomfactor.
Dit komt in de buurt van je 400 euro en gewenste zoom.
http://tweakers.net/price...g-ed-zwart/specificaties/

Dus als je weet welke camera je gebruikt heb en wat de specificaties zijn heb je een start punt.
Waar voldeed hij en waar niet.

[ Voor 10% gewijzigd door copykat op 22-05-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

Goedemorgen, voor een kennis ben ik op zoek naar een nieuwe compactcamera, aangezien zijn oude 'waterdichte' camera niet zo waterdicht was als zou moeten..

Ik heb me al enige tijd niet verdiept in de wereld van de compacts en wil daarom graag hier wat informatie inwinnen en/of hulp vragen bij het kiezen van de juiste camera.

Lijst uit de TS;
• Hoeveel geld wil je er aan uitgeven? maximaal 200 tot 250 euro
• Wat voor compactcamera wil je? Instap/travelzoom.
• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen? Geen spectaculaire dingen. Nadruk ligt op gebruiksvriendelijk menu/knoppenindeling, Camera wordt gebruikt om gemaakt werk vast te leggen (verbouwingen, projectjes, etc) dus moet ook binnen acceptabel presteren. verder point 'n' shoot, ding moet het 'gewoon doen', Niet te ingewikkeld en bij voorkeur voorzien van mini/micro USB aansluiting, geen proprietaire stekkers..
PW Vergelijking tussen 4 camera's

Coolpix s6500 is volgens mij redelijk vergelijkbaar met de Canon SX600, in ieder geval qua prijs en specs. Canon heeft wat meer zoombereik (450 tov 300mm) maar dat hoeft geen reden te zijn om de nikon te laten schieten. De Powershot SX280HS is wat ouder dan de SX600 maar doet wel weer wat groter zoombereik hebben en lijkt erg populair te zijn. De Coolpix AW110 is een beetje een vreemde eend in de vergelijking want erg beperkt zoombereik (28-140 is niet zo veelzijdig als de rest) maar is wel AW, iets wat handig kan zijn.

Op dit moment zou ik kiezen voor de Canon SX600, op basis van specificaties en introductiedatum. Ik heb in de vergelijking niet gekeken naar andere merken dan Canon en Nikon, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Hier wel hoop ik, dus bij deze de vraag; Welke compactcamera kan ik het beste kopen om aan te sluiten bij bovenstaande verhaal?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Voor binnenfotos vallen de sx280 en soortgelijke camera's af, tenzij je wil flitsen, wat meestal niet mooi is.

Heb je de zoom wel nodig die de camera's die je noemt bieden? Lees dat niet in je verhaaltje. Ik zou eerder voor een Fujifilm xf1 of canon s110 gaan in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

@Sj44k
de camera wordt óók binnen gebuikt, maar niet uitsluitend. De beste man is op zoek naar een camera die zo veelzijdig mogelijk is, dat wil zeggen dat hij er binnen een foto mee kan maken (en dat het niet de mooiste zullen zijn snapt hij ook) en buiten ook lekker zijn gang kan gaan. Zoombereik hoeft niet perse tot 500mm te zijn, maar tot 100 is te weinig.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
Mijn camera is gestolen op vakantie (ouders hadden hem mee), dit was een SX240 (broertje van de 260). Nu twijfel ik erg wat ik weer ga kopen. Toendertijd had ik mijn budget op 200 euro gesteld, maar ik zie dat een EOS M nu ook vrij goedkoop is (325 euro). Deze heeft een stuk betere sensor. Nadeel is dat met de standaard lenzen het zoombereik wat minder is. Daarnaast wordt je ook doodgegooid door m4/3 en andere soortgelijke camera's.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sj44k13 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:21:
Voor binnenfotos vallen de sx280 en soortgelijke camera's af, tenzij je wil flitsen, wat meestal niet mooi is.

Heb je de zoom wel nodig die de camera's die je noemt bieden? Lees dat niet in je verhaaltje. Ik zou eerder voor een Fujifilm xf1 of canon s110 gaan in jouw geval.
Waarom kun je geen binnenfoto's nemen met de SX280?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copykat schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 00:08:
Ik ben geen expert en er zijn hier veel meer die je expliciet kunnen vertellen wanneer een compact er mee ophoud "goede foto's" te produceren. maar in essentie kan je uitgaan van het feit dat des te groter de sensor des te beter de lichtgevoeligheid. één nadeel: met 20x zoom word het ook flink groter.
(Al is aantal x zoom een relatieve waarde heb ik hier geleerd. ik heb een camera met 24x zoomen 11 mm ( 1/2.3" )sensor waarbij het lenzenstelsel is ergens rond 120mm is bij max zoom.
De zelfde hoeveelheid zoom is in dslr land al 25-600mm focallength en dus mega groot en erg eh duur. Dus met max 400 euro raak je al snel je plafond als je in de grotere sensoren gaat zoeken met die zoomfactor.
Dit komt in de buurt van je 400 euro en gewenste zoom.
http://tweakers.net/price...g-ed-zwart/specificaties/

Dus als je weet welke camera je gebruikt heb en wat de specificaties zijn heb je een start punt.
Waar voldeed hij en waar niet.
Ik heb de camera even opgezocht en het bedraagt een oud model van canon namelijk de: http://tweakers.net/price...rshot-sx100-is-zwart.html.

De kwaliteit van dit model was redelijk goed maar vooral binnen vond ik het wat tegenvallen, in donkere ruimtes kon de camera niet helemaal op de juiste manier met de belichting omgaan en was het geheel ook wat onscherp.

Ben trouwens even langs de media markt geweest om camera's te bekijken en ik ook even op het gebruiksgemak te controleren. De volgende uit mijn keuzelijst kwamen daaruit het beste naar voren. Ga toch voor het gebruiksgemak van een compactcamera die wat wel redelijk groot zijn.

http://tweakers.net/price...shot-dsc-hx300-zwart.html
http://tweakers.net/price...ershot-sx50-hs-zwart.html
http://tweakers.net/price...x-18-55mm-g-vr-zwart.html

De focus hierbij ligt op de volgende punten:
- Geschikt voor backpack reizen (steden, gebouwen, natuur, dieren etc)
- Geschikt voor concerten/festivals zowel binnen als buiten
- Liefst geen losse lenzen dus voorkeur bij een compactcamera.
- Max prijs €400
- Minimaal 15x optische zoom
- HD filmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Earzz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:29:

Ikzelf vind de foto's van een Panasonic TZ40 niet heel best met maximale zoom, ik denk dat dat met een Canon SX280 niet veel anders zal zijn.
Omdat ik het kan na de vakantie. Een foto van de SX280 met max zoom. Veel ruis.

http://tweakers.net/ext/f/xOspDkPSAVRhsundjolqU1mP/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@hugovdbos:
die sx was volgens wat ik gezien heb op google geen slechte camera.
(zo als ik al zei ik ben geen expert.)

Heb je dit ook al gekeken: hier

Ik denk als je met veel zoom en goede lowelight zonder lenzen moeten wisselen niet om een bridge heen kan. (sx50 en de hx300 of ....)
Die ontlopen elkaar niet veel. dan is het puur welke opties en futures je aanspreken.
Vooral met veel zoom foto's is een lage F aan het eind van je optische bereik erg handig omdat je daar juist kortere sluitertijden nodig hebt om scherpe foto's te maken. vuistregel is 200mm minimaal 1/200sec , 600mm minimaal 1/600sec. (met beeld stabilisatie en geen bewegende onderwerpen kom je uiteraard een heel end en kan je langere sluitertijden bereiken zonder onscherpe foto's te krijgen.)
Dan is de fz200 ook een goede keus(f2.8 gehele zoombereik,) maar als je snel wilt wisselen tussen full zoom en wide angle dan is de Fujifilm FinePix HS50 EXR met de handmatige zoomring de beste keus in jou prijsklasse.
En zo heb elke bridge zijn eigen pro's en con's.

Of de lowlight foto's goed genoeg zijn voor je Tja. dat is aan jou. Binnen onder minder licht omstandigheden is een grotere sensor (dslr oid) duidelijk snel beter.(maar die zoom is dan duurder per mm en het word meteen ook zoveel groter in volume.)

Misschien is die 400 euro grens net te laag om je eisen/wensen te vervullen.

[ Voor 8% gewijzigd door copykat op 27-05-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:45:
[...]

Waarom kun je geen binnenfoto's nemen met de SX280?
Als het ook maar een beetje donker is moet je gaan flitsen of hoge iso gebruiken. Ik heb ook een sx260, maar die bevalt niet voor binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sj44k13 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:08:
[...]

Als het ook maar een beetje donker is moet je gaan flitsen of hoge iso gebruiken. Ik heb ook een sx260, maar die bevalt niet voor binnen.
Zou dit een probleem zijn met al die travelzoom camera's in dit segment? Dus de TZ40 en de SX280. De WX3xx valt sowieso al af hier omdat het scherm ontzettend slecht zichtbaar zou zijn in de zon.
GAIAjohan schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:41:
[...]

Hoe is verder je ervaring met de SX280? Ben je er tevreden mee?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik ben er zeker tevreden over. Scherpstellen gaat zeer snel, meestal zijn de standaard waardes prima, ik ben totaal niet iemand die echt veel gaat instellen aan de camera.

Vergeleken met mijn vorige camera's vind ik de foto's scherp, erg mooi van kleur en was het toestel zelf enorm snel. De opstarttijd is super, in die tijd heb je je mobiele telefoon nog niet eens te pakken.

Macrofoto's vind ik hem erg goed voor een travelzoom.

Wat ik zelf niet irritant vond, maar wat wel irritant is als anderen foto's van jou maken, dat de flitser eruit schiet op een punt waar veel mensen de camera vast hebben.

hieronder een paar foto's:
Voornamelijk natuur, maar allemaal zijn onbewerkt, en veelal op automatisch.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S153H8GT9r8F2q66gipKq9b5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7mZbwSReVvZ69cPLNacEzVLz/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/beJJ9KYijs3j3ASR15loFYqB/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AdICzyA0XTMJn10CY8Yyplqo/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BRFsXqZbeV70LITz2YTugeJ5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jud9WlelDeHNAVnQeyBNLjjz/thumb.jpg

De tweede foto is door de voorruit genomen.

[ Voor 43% gewijzigd door GAIAjohan op 27-05-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
GAIAjohan schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:41:

Omdat je wat kan? Nofi, maar wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Toff schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:03:
[...]

Omdat je wat kan? Nofi, maar wat bedoel je?
Laten zien dat de sx280 op volle zoom geen ruisvrije plaatjes aflevert.
Earzz denkt dat de sx280 dat niet kan, maar heeft geen bewijs. Hier dus dat bewijs.

Leek me opzich vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
In zonnige omstandigheden produceert mijn sx260 ook niet ruisvrije foto's. Ze zijn wel prima te doen maar niet ruisvrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Beste Tweakers,

Ook ik ben aan het kijken naar een compact camera voor de mooie zomerse feestjes. Echter zijn er zoveel dingen om te vergelijken dat ik het moeilijk vind om een keuze te maken. Hopelijk kan iemand mij in de juiste richting sturen zodat ik weet welke goede opties ik heb.

Max €250

• Wat voor compactcamera wil je? (zie ook Soorten compacts)
Travelzoom

-Voornamelijk foto’s op festivals.
-Foto’s in het donker vind ik minder belangrijk.
-compact
-goede stabilisatie
-Heldere foto’s met goede kleuren.
-zoom vanaf 10x
-Wifi is een leuke optie

Er zijn zoveel opties dat ik het moelijk vind om een goede vergelijking te maken.
Op dit moment heb ik de Canon Ixus 265 HS gezien en de panasonic lumix DMC-Tz55
Ik hoop dat jullie wat suggesties kunnen geven naar welke modellen ik nog meer kan kijken.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de TZ55 is er een cashback actie. Je krijgt 30 euro retour: http://www.panasonic.com/...-eenvoudig-een-selfi.html
GAIAjohan schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:53:
Ik ben er zeker tevreden over. Scherpstellen gaat zeer snel, meestal zijn de standaard waardes prima, ik ben totaal niet iemand die echt veel gaat instellen aan de camera.

Vergeleken met mijn vorige camera's vind ik de foto's scherp, erg mooi van kleur en was het toestel zelf enorm snel. De opstarttijd is super, in die tijd heb je je mobiele telefoon nog niet eens te pakken.

Macrofoto's vind ik hem erg goed voor een travelzoom.

Wat ik zelf niet irritant vond, maar wat wel irritant is als anderen foto's van jou maken, dat de flitser eruit schiet op een punt waar veel mensen de camera vast hebben.

hieronder een paar foto's:
Voornamelijk natuur, maar allemaal zijn onbewerkt, en veelal op automatisch.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

De tweede foto is door de voorruit genomen.
Bedankt voor je ervaringen. Mijn ouders zoeken een goede travelzoom en ik probeer ze te adviseren. De TZ40 schijnt last te hebben van stof wat in de lens komt dus die valt daarom af. Als dat probleem er is dan zou het vervelend zijn dat hun foto's van een verre reis net allemaal vlekken hebben. Ook valt de WX3xx af omdat het scherm daarvan onleesbaar wordt in de zon. De SX280 is voor alsnog de beste optie en ook de goedkoopste van het stel, niet dat dat het belangrijkste is overigens. Ze willen gewoon een goed toestel. Het is echter jammer om te horen dat de SX260 die natuurlijk veel lijkt op de SX280 voor binnen fotografie weer niet zo geschikt is.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Het gaat er denk ik vooral om wat je acceptabele foto's vindt... Mijn ouders vinden een foto veel eerder acceptabel dan dat ik dat vind. Misschien is een sx280 dus wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
GAIAjohan schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:11:
[...]

Laten zien dat de sx280 op volle zoom geen ruisvrije plaatjes aflevert.
Earzz denkt dat de sx280 dat niet kan, maar heeft geen bewijs. Hier dus dat bewijs.

Leek me opzich vrij duidelijk.
Ruis heeft volgens mij niets te maken met optische zoom, maar met de ingestelde gevoeligheid (iso-waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
Indirect wel. Hoe verder je inzoomt, hoe korter de sluitertijd moet zijn om bewegingsonscherpte te voorkomen. Vaak zijn de lenzen van deze toestellen ook minder lichtsterk op het tele-eind (f/6.8 in het geval van de SX280). De camera moet met minder licht een kortere sluitertijd zien te halen, dat kan alleen als de ISO-waarde omhoog gaat. Met ruis als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Maar je kan hopelijk zelf instellen of de lichtsterkte moet/mag worden aangepast? Je zou bijvoorbeeld, in plaats van vanuit een rijdende auto door de voorruit te fotograferen (!) ook kunnen uitstappen en een statief of een beanbag kunnen gebruiken. No way dat ik ooit een camera automatisch de ISO zou laten bepalen, zeker niet bij een compact camera. Verder erger ik me in het algemeen meer aan de toegepaste ruisreductie bij dit soort toestelletjes. Ruis is in post processing eventueel nog (iets) te corrigeren, maar ruisreductie smeert iedere foto op voorhand uit tot een onbruikbare smurrie.
Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste