Hallo allemaal,
Ik wil een nieuwe compact camera aanschaffen. Ik ben redelijk ervaren in het gebruik van een compact camera, maar niet meer dan dat. Kunnen jullie mij adviseren welke het beste bij mij past.
Budget: 150-250 euro
Wat ik belangrijk vind:
- Goede beeldstabilisator
- Bovengemiddeld tot erg goed in het maken van nachtfoto's (in compactcamera assortiment)
- Enige vrijheid in bijv. in het kiezen van sluitertijd, iso waarden
- Handige en goede scene opties
- Liefst full hd video
- accuduur bij licht intensief gebruik tenminste 1 dag (d.w.z. geen reserve accu nodig)
- Geen flitser die omhoog komt en dus makkelijk door een vinger geblokkeerd kan worden.
En indien mogelijk:
- Zoomfunctie liefst als "draaiknopje" op de bovenkant en niet als twee lossen knopjes op de "schermkant".
- Redelijk strak uiterlijk. Kleur liefst zilver of zwart.
Ik had zelf al de Canon Powershot sx280 hs gevonden, maar heb gelezen dat de video functie daar niet naar behoren werkt. Helaas, want voor de rest leek hij perfect.
Minder belangrijk:
- aantal x optische zoom (5x is op zich genoeg)
- aantal megapixels
- wifi
Dit is alles wat ik kan bedenken. Als jullie nog andere dingen willen weten dan hoor ik dat graag.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Roland
Ik wil een nieuwe compact camera aanschaffen. Ik ben redelijk ervaren in het gebruik van een compact camera, maar niet meer dan dat. Kunnen jullie mij adviseren welke het beste bij mij past.
Budget: 150-250 euro
Wat ik belangrijk vind:
- Goede beeldstabilisator
- Bovengemiddeld tot erg goed in het maken van nachtfoto's (in compactcamera assortiment)
- Enige vrijheid in bijv. in het kiezen van sluitertijd, iso waarden
- Handige en goede scene opties
- Liefst full hd video
- accuduur bij licht intensief gebruik tenminste 1 dag (d.w.z. geen reserve accu nodig)
- Geen flitser die omhoog komt en dus makkelijk door een vinger geblokkeerd kan worden.
En indien mogelijk:
- Zoomfunctie liefst als "draaiknopje" op de bovenkant en niet als twee lossen knopjes op de "schermkant".
- Redelijk strak uiterlijk. Kleur liefst zilver of zwart.
Ik had zelf al de Canon Powershot sx280 hs gevonden, maar heb gelezen dat de video functie daar niet naar behoren werkt. Helaas, want voor de rest leek hij perfect.
Minder belangrijk:
- aantal x optische zoom (5x is op zich genoeg)
- aantal megapixels
- wifi
Dit is alles wat ik kan bedenken. Als jullie nog andere dingen willen weten dan hoor ik dat graag.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Roland