Ze heeft al een camcorder, en de rest van de familie heeft gopro's/camcorders/spiegelreflexen. Die filmen allemaal (behalve de DSLR) op 25p (25 hele frames per seconde). als je dat gaat samenvoegen tot 1 film met 24p beelden wordt de kwaliteit niet beter (we gaan met het hele gezin + aanhang, is 8 mensen, op vakantie naar Cuba dit jaar. en gezien zowel ik als mijn zus graag films maken van onze vakanties....). Het kan wel natuurlijk.Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:41:
[...]
Wat bedoel je met dat je de SX50 heb afgeraden omdat deze in 24p filmt en de rest 25p opneemt? En waarom zou dat erg zijn? De HX50V zou ik zelf niet (meer) aanraden, in fel zonlicht zie je geen steek op dat scherm en dat is natuurlijk echt super onhandig! Heb je al een idee welke ze gaat kiezen? Zou van de 3 die jij noemt voor de FZ200 gaan, die is het meest compleet en heeft de F2.8 over het hele zoombereik. Het zoombereik van de SX50 is misschien inderdaad overdreven, maar het is toch wel erg leuk en mijn ervaring met de SX lijn is wel heel erg positief! Heb zelf de SX30 gehad (is helaas gestolen bij een inbraak) en was daar erg enthousiast over, zelfs in de volle zoom zagen ze er nog redelijk bruikbaar uit. Maar goed, voor jou fijn dat deze afvalt, scheelt er weer 1 haha. Veel succes voor je vriendin!
Voor het probleem met het scherm: hand erover en klaar. Heb dat probleem nooit gesnapt. Heb er met mijn DSLR ook geen last van. Brightness van het scherm omhoog gooien. Eventueel is voor de HX50V nog een viewfinder te koop. een LCD Loupe is ook nog een optie. gebruik(te) ik voor filmen op mijn DSLR ook.
De FZ200 is goed, zeker weten! maar wel groot en zwaarder. de HX50V, en de TZ40 nog meer passen in principe in je broekzak. dat kun je met de FZ200 wel schudden. En dan denk ik dat ze de camera minder mee gaat nemen. En een camera die je niet meeneemt... maakt ook geen goede foto's. Daarom heb ik zelf ook een Nikon 1 aangeschaft. Handzaam en licht. (en nog een hele zooi redenen waar ik je niet mee verveelt).
Zelf, als ik moest kiezen, was ik ook voor de FZ200 gegaan. Maar ik moet kijken wat voor haar het beste is.
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 03-02-2014 12:49 ]