Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:29
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:41:
[...]

Wat bedoel je met dat je de SX50 heb afgeraden omdat deze in 24p filmt en de rest 25p opneemt? En waarom zou dat erg zijn? De HX50V zou ik zelf niet (meer) aanraden, in fel zonlicht zie je geen steek op dat scherm en dat is natuurlijk echt super onhandig! Heb je al een idee welke ze gaat kiezen? Zou van de 3 die jij noemt voor de FZ200 gaan, die is het meest compleet en heeft de F2.8 over het hele zoombereik. Het zoombereik van de SX50 is misschien inderdaad overdreven, maar het is toch wel erg leuk en mijn ervaring met de SX lijn is wel heel erg positief! Heb zelf de SX30 gehad (is helaas gestolen bij een inbraak) en was daar erg enthousiast over, zelfs in de volle zoom zagen ze er nog redelijk bruikbaar uit. Maar goed, voor jou fijn dat deze afvalt, scheelt er weer 1 haha. Veel succes voor je vriendin!
Ze heeft al een camcorder, en de rest van de familie heeft gopro's/camcorders/spiegelreflexen. Die filmen allemaal (behalve de DSLR) op 25p (25 hele frames per seconde). als je dat gaat samenvoegen tot 1 film met 24p beelden wordt de kwaliteit niet beter (we gaan met het hele gezin + aanhang, is 8 mensen, op vakantie naar Cuba dit jaar. en gezien zowel ik als mijn zus graag films maken van onze vakanties....). Het kan wel natuurlijk.

Voor het probleem met het scherm: hand erover en klaar. Heb dat probleem nooit gesnapt. Heb er met mijn DSLR ook geen last van. Brightness van het scherm omhoog gooien. Eventueel is voor de HX50V nog een viewfinder te koop. een LCD Loupe is ook nog een optie. gebruik(te) ik voor filmen op mijn DSLR ook.

De FZ200 is goed, zeker weten! maar wel groot en zwaarder. de HX50V, en de TZ40 nog meer passen in principe in je broekzak. dat kun je met de FZ200 wel schudden. En dan denk ik dat ze de camera minder mee gaat nemen. En een camera die je niet meeneemt... maakt ook geen goede foto's. Daarom heb ik zelf ook een Nikon 1 aangeschaft. Handzaam en licht. (en nog een hele zooi redenen waar ik je niet mee verveelt).

Zelf, als ik moest kiezen, was ik ook voor de FZ200 gegaan. Maar ik moet kijken wat voor haar het beste is.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 03-02-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copykat schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:43:
Misschien helpt dit:
Als ik weg ga om mooie foto's te maken dan ga ik het liefst alleen weg, Geen kids die alle dieren weg jagen met hun enthousiasme en dus lawaai.Geen vrouw die zich af vraagt of je nog door loopt voor het donker word..;-D
Lekker relaxen en wandelen en rustig je foto uitzoeken. Dan is de G6 of dslr met mooie lenzen te prefereren boven de "all in one".
Als we een dagje uit zijn als gezin en vooral tussendoor foto's maak om herinneringen vast te leggen is het fijn als je niet als fotograferende "buitenstaander" met je camera bezig bent maar ook mee kan doen en niet de halve tijd van de dag aan het "fotograferen" bent. Hier is de bridge in zijn element.

Mijn zwaartepunt ligt nu meer op het tweede. En ja ik loop tegen dingen op waarbij denk: ships dit zou makkelijker zijn en mooiere foto's opleveren als ik nu een ...... had."

Als mn kinderen ouder zijn en meer dingen zelfstandig kunnen doen krijg ik meer tijd tijdens dag tripjes en zal ik misschien een systeem of dslr kopen vanwege de beter kwaliteit en specs.

Nu moet ik oppassen dat er niet eentje (kids of vrouw) uit mijn zicht verdwijnt tijdens het foto's maken of dat de camera ergens tegen aan valt omdat de kids tegen je aanspringen in hun enthousiasme of je klimt even mee in het klimrek... dan is de bridge net ff fijner als een 3x zo dure systeem/dslr.........
Dat "probleem" met kinderen heb ik dan weer niet, dus daar hoef ik het niet om te laten. Maar het geld telt natuurlijk wel mee en een systeemcamera met een extra telelens dit al gauw over de 700 euro en dat vind ik (op dit moment) wel heel veel geld, geef het dan liever uit aan mijn huwelijk of de huwelijksreis. Diep in mijn hart zou ik het liever aan de camera uitgeven, maar mijn vriend heeft ook nog een stem en vind al die dure camera's maar onzin, alhoewel het gewicht voor hem ook een grote rol speelt. Hij zou een echte compactcamera nemen, maar dan mis ik de opties als het kantelbare scherm, de zoeker/EVF en de accessoireschoen. Voor mij is dat dus in ieder geval geen optie. Mijn vriend zou liever een paar honderd euro extra uitgeven voor een lichte camera dan een zware camera voor een paar honderd euro minder, maar een systeemcamera scheelt met een lens dan qua gewicht weer weinig met bijvoorbeeld de FZ200, En het scheelt bijna 400 euro met de FZ200, dat is dan wel weer heel erg veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:48:
[...]

Ze heeft al een camcorder, en de rest van de familie heeft gopro's/camcorders/spiegelreflexen. Die filmen allemaal (behalve de DSLR) op 25p (25 hele frames per seconde). als je dat gaat samenvoegen tot 1 film met 24p beelden wordt de kwaliteit niet beter (we gaan met het hele gezin + aanhang, is 8 mensen, op vakantie naar Cuba dit jaar. en gezien zowel ik als mijn zus graag films maken van onze vakanties....). Het kan wel natuurlijk.

Voor het probleem met het scherm: hand erover en klaar. Heb dat probleem nooit gesnapt. Heb er met mijn DSLR ook geen last van. Brightness van het scherm omhoog gooien. Eventueel is voor de HX50V nog een viewfinder te koop. een LCD Loupe is ook nog een optie. gebruik(te) ik voor filmen op mijn DSLR ook.

De FZ200 is goed, zeker weten! maar wel groot en zwaarder. de HX50V, en de TZ40 nog meer passen in principe in je broekzak. dat kun je met de FZ200 wel schudden. En dan denk ik dat ze de camera minder mee gaat nemen. En een camera die je niet meeneemt... maakt ook geen goede foto's. Daarom heb ik zelf ook een Nikon 1 aangeschaft. Handzaam en licht. (en nog een hele zooi redenen waar ik je niet mee verveelt).

Zelf, als ik moest kiezen, was ik ook voor de FZ200 gegaan. Maar ik moet kijken wat voor haar het beste is.
Oké, ik snap dat 25p dan handiger is, maar is dat naast de zoom echt de enige reden dat de SX50 afvalt?

Een hand over je scherm bij fel zonlicht helpt geen donder vind ik en een EVF is weer dusdanig duur dat je dan net zo goed een camera kunt kopen die deze er standaard op heeft zitten. Weet niet of je de brightness aan kunt passen bij de HX50V en wat is een LCD loupe en wat kost deze?

Qua compactheid wint de FZ200 het inderdaad niet, maar denk dat hij wel beter is dan de HX50V en de TZ40, al was het alleen maar vanwege de lichtsterke lens. En completer is hij zeker, dat vind ik toch ook wel wat waard. De Nikon 1 is mooi en goed, maar mist voor mij een aantal essentiële dingen zoals een kantelbaar scherm en een zoeker/EVF.

Dan zijn wij het in ieder geval met elkaar eens over welke de beste is, maar het gaat nu inderdaad om wat je vriendin wil. Ben benieuwd welke ze gaat kiezen! Laat je het weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:07:
[...]

Oké, ik snap dat 25p dan handiger is, maar is dat naast de zoom echt de enige reden dat de SX50 afvalt?

Een hand over je scherm bij fel zonlicht helpt geen donder vind ik en een EVF is weer dusdanig duur dat je dan net zo goed een camera kunt kopen die deze er standaard op heeft zitten. Weet niet of je de brightness aan kunt passen bij de HX50V en wat is een LCD loupe en wat kost deze?

Qua compactheid wint de FZ200 het inderdaad niet, maar denk dat hij wel beter is dan de HX50V en de TZ40, al was het alleen maar vanwege de lichtsterke lens. En completer is hij zeker, dat vind ik toch ook wel wat waard. De Nikon 1 is mooi en goed, maar mist voor mij een aantal essentiële dingen zoals een kantelbaar scherm en een zoeker/EVF.

Dan zijn wij het in ieder geval met elkaar eens over welke de beste is, maar het gaat nu inderdaad om wat je vriendin wil. Ben benieuwd welke ze gaat kiezen! Laat je het weten?
LCD LOUPE:
http://dx.com/p/2-8x-led-...5d-mark-ii-7d-500d-161242

redenen tegen de Canon:
Stabilisatie is minder (2.5 stops bij 350mm niet opgegeven bij 1200.)
50x zoom vs 24x zoom valt best mee. Het scheelt zeker.... maar toch.
12 MP vs 20MP (meer mogelijkheid om te croppen achteraf)
FZ200 is veel lichtsterker
24P
Lage kwaliteit slow-motion t.o.v. de Panasonics (480p@120 versus 720p @120)
andere camera's hebben meer software-technologieën (Stabilisatie van Sony en Panasonic is extreem goed, op afstand bedienen panasonic met app, FZ200 heeft een betere EFV)
Panoramamodus? hdr?

Ik zie, in vergelijking met de andere camera's eigenlijk alleen de zoom als "voordeel".

De Sony heeft een makkelijke dial om de belichting te verhogen of te verlagen. Dus is de foto te donker, even draaien en hoppa. Best handig.

Wel jammer dat ik nog geen portable camera heb gevonden die ook RAW schiet. (nee een bridge is IMHO niet portable, past never in een broekzak).

ben benieuwd wat mijn zus gaat kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:36:
[...]

LCD LOUPE:
http://dx.com/p/2-8x-led-...5d-mark-ii-7d-500d-161242

redenen tegen de Canon:
Stabilisatie is minder (2.5 stops bij 350mm niet opgegeven bij 1200.)
50x zoom vs 24x zoom valt best mee. Het scheelt zeker.... maar toch.
12 MP vs 20MP (meer mogelijkheid om te croppen achteraf)
FZ200 is veel lichtsterker
24P
Lage kwaliteit slow-motion t.o.v. de Panasonics (480p@120 versus 720p @120)
andere camera's hebben meer software-technologieën (Stabilisatie van Sony en Panasonic is extreem goed, op afstand bedienen panasonic met app, FZ200 heeft een betere EFV)
Panoramamodus? hdr?

Ik zie, in vergelijking met de andere camera's eigenlijk alleen de zoom als "voordeel".

De Sony heeft een makkelijke dial om de belichting te verhogen of te verlagen. Dus is de foto te donker, even draaien en hoppa. Best handig.

Wel jammer dat ik nog geen portable camera heb gevonden die ook RAW schiet. (nee een bridge is IMHO niet portable, past never in een broekzak).

ben benieuwd wat mijn zus gaat kiezen....
De Canon heeft iets meer groothoek en je kan dichterbij macro opnamen maken, verder zie ik behalve de zoom inderdaad de voordelen aan de kant van de FZ200.

Hoe bedoel je dat met die dial om de belichting bij de FZ200 te veranderen?

RAW is voor mij niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
De sony heeft een dial, niet de FZ200
en 24mm of 25mm is niet een schokkend groot verschil http://www.nikon.nl/nl_NL/product/nikkor-lenses/simulator (FX lens en FX camera kiezen)

Macro kan elke compact volgens mij wel? en dichterbij macro maken is niet handig. 0cm van de lens? hoe valt er dan nog licht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:34
Waah schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:36:
[...]

Sony RX100 M II ?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:07:
De sony heeft een dial, niet de FZ200
en 24mm of 25mm is niet een schokkend groot verschil http://www.nikon.nl/nl_NL/product/nikkor-lenses/simulator (FX lens en FX camera kiezen)

Macro kan elke compact volgens mij wel? en dichterbij macro maken is niet handig. 0cm van de lens? hoe valt er dan nog licht op?
De HX50V bedoel je?

Bedoel ook niet dat de verschillen de moeite waard zijn om voor de SX50 te kiezen, was alleen een constatering. Je hoeft niet perse op 0 cm vanaf je voorwerp oid te kitten natuurlijk, maar het kan bij de SX50 dus wel. 1 cm afstand is zeker dichtbij zat, zoals bij de FZ200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Echte macro maak je toch echt op een cm of 15 afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sj44k13 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:25:
Echte macro maak je toch echt op een cm of 15 afstand.
Dat wist ik niet, waarom is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
vanwege het licht. anders blokkeer je het licht wat op het object zou vallen...

Maar goed, ik ken sowieso geen macro compacts. het is leuk maar verder. en een kitten noem ik niet echt macro :P Macro is een mier/spin/bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:29:
vanwege het licht. anders blokkeer je het licht wat op het object zou vallen...

Maar goed, ik ken sowieso geen macro compacts. het is leuk maar verder. en een kitten noem ik niet echt macro :P Macro is een mier/spin/bij
Klinkt logisch. Vind toch dat ik met mijn Sony HX9V goede macro foto's kan maken, een prof met een spiegelreflex camera was zelfs onder de indruk. Met een spiegelreflex kan het inderdaad niet, dan moet je er een stuk verder van af om scherp te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Met je Sony ga je niet foto's maken als deze:Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5476/12276919033_cac587d432_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is inderdaad wel heel erg mooi!

Toch kreeg ik mijn garnalen van heel dichtbij (beeldvullend) scherp op de foto, was voor mij goed genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:10

copykat

Good copy isn't bad

De FZ200 past niet in je spijkerbroekzak of standaard binnenzak maar "lomp" is hij niet.
Alleen retracteble lenzen(compact zoals canon sx280) en de hier aangedragen systeem camera's met een kleine lens passen in je broekzak of binnenzak.(beperkte zoom en de tweede lens moet je ook nog eens ergens "prakken")

(Overigens ik zou erg zenuwachtig worden met 800,- euro aan camera los in mn zak zonder vuil en vocht protectie zou als een cameratas(je) je geeft. maar dat is persoonlijk.)

@suzanne31, volgens mij heb je al gekozen maar moet het nog even inzinken.

lees dit anders eens: http://www.dpreview.com/forums/post/51844355
Uit eindelijk komt het neer op persoonlijk gebruik en doel.

Misschien een raar advies maar: Koop anders nu een 2e hands fz200 via mp(275,-), kijk of het wat is en aan je verwachtingen voldoet, zo niet terug op mp,kost je hoogstens 75 euro.
(avondje uit eten is duurder.)

Zo kom je te gemoed aan de wens van je vriend, is je risico verlies van investering door verkeerde keuze nihil. 8)

tis geen macro maar wel erg lekker:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img577/4357/2mn0.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 03-02-2014 15:48 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copykat schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:59:
De FZ200 past niet in je spijkerbroekzak of standaard binnenzak maar "lomp" is hij niet.
Alleen retracteble lenzen(compact zoals canon sx280) en de hier aangedragen systeem camera's met een kleine lens passen in je broekzak of binnenzak.(beperkte zoom en de tweede lens moet je ook nog eens ergens "prakken")

(Overigens ik zou erg zenuwachtig worden met 800,- euro aan camera los in mn zak zonder vuil en vocht protectie zou als een cameratas(je) je geeft. maar dat is persoonlijk.)

@suzanne31, volgens mij heb je al gekozen maar moet het nog even inzinken.

lees dit anders eens: http://www.dpreview.com/forums/post/51844355
Uit eindelijk komt het neer op persoonlijk gebruik en doel.

Misschien een raar advies maar: Koop anders nu een 2e hands fz200 via mp(275,-), kijk of het wat is en aan je verwachtingen voldoet, zo niet terug op mp,kost je hoogstens 75 euro.
(avondje uit eten is duurder.)

Zo kom je te gemoed aan de wens van je vriend, is je risico verlies van investering door verkeerde keuze nihil. 8)

tis geen macro maar wel erg lekker:
[afbeelding]
De FZ200 is inderdaad zeker niet lomp, maar in je broekzak passen doet hij inderdaad niet. Maar dat geeft niks, zou elke camera in een tas(je) doen, heb toch altijd een rugzakje o.i,d, mee als vrouw zijnde. ;)

De enige FZ200 die een beetje in de buurt is, vind ik er eerlijk gezegd niet zo goed uit zien zo op de foto's en het scherm vind ik er ook erg vreemd uit zien, willen jullie eens kijken? http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Bij ons is een etentje trouwens geen 75 euro hoor, bij de Griek zijn we met z'n tweeën zo'n 25 a 30 euro kwijt (is zoveel dat je met z'n tweeen een 1 persoons schotel kunt bestellen hihi). Maar 75 euro verliezen (als ik hem alweer weg zou willen doen) is nog te doen, dat overleef ik wel haha.

Zal nog even je link bekijken, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

De reden dat het scherm er vreemd uitziet is dat er een extra zonnekap op zit.(zie foto2)
Die zit er normaal niet op. (vermoedelijk is die er wel gewoon af te halen denk ik.)
Mooie prijs denk ik.

Als je hier klikt zie je nog wat voorbeelden van foto's die ik gemaakt heb zonder enige cursus fotografie. gewoon wat proberen en leren. :+

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copykat schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:17:
De reden dat het scherm er vreemd uitziet is dat er een extra zonnekap op zit.(zie foto2)
Die zit er normaal niet op. (vermoedelijk is die er wel gewoon af te halen denk ik.)
Mooie prijs denk ik.

Als je hier klikt zie je nog wat voorbeelden van foto's die ik gemaakt heb zonder enige cursus fotografie. gewoon wat proberen en leren. :+
Dacht al zoiets. Maar vind hem er verder op de foto's niet echt als nieuw uit zien eerlijk gezegd, maar moet er maar op vertrouwen dat dit in het echt wel zo is.

Mooie foto's hoor! Maar dat proberen en leren lukt mij nooit zo goed, weet nooit waar ik moet beginnen en hoe ik alles kan onthouden...

€250 is zeker een mooie prijs als hij er nog als nieuw uit ziet en zo weinig gebuikt is, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:26:
[...]

Mooie foto's hoor! Maar dat proberen en leren lukt mij nooit zo goed, weet nooit waar ik moet beginnen en hoe ik alles kan onthouden...
Dankje, dat is inderdaad vaak een probleem als je niet elke dag er mee bezig bent.
Ik weet soms ook niet meer wanneer welke setting nu het best gebruikt kan worden omdat ik het weer vergeten ben...

Als je de fz200 kiest is hier een goede "leermeester"

dit helpt ook erg met het begrijpen van de basisdingen.

En het is vooral het eh wat aparte tafelkleedje dat de foto's minder geslaagd maken volgens mij.
Let wel op dat het schermpje nu alleen met lcd naar voren in de rug van de camera kan en dat klepje dus de lcd protector word. kan een voordeel zijn overigens. (minder draaien dus minder slijtage.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copykat schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:42:
[...]

Dankje, dat is inderdaad vaak een probleem als je niet elke dag er mee bezig bent.
Ik weet soms ook niet meer wanneer welke setting nu het best gebruikt kan worden omdat ik het weer vergeten ben...

Als je de fz200 kiest is hier een goede "leermeester"

dit helpt ook erg met het begrijpen van de basisdingen.

En het is vooral het eh wat aparte tafelkleedje dat de foto's minder geslaagd maken volgens mij.
Let wel op dat het schermpje nu alleen met lcd naar voren in de rug van de camera kan en dat klepje dus de lcd protector word. kan een voordeel zijn overigens. (minder draaien dus minder slijtage.)
Is inderdaad jammer dat je niet altijd meer weet welke instelling je bij welke foto/omstandigheid gebruikt hebt.

Die leermeester ken ik, is een goede inderdaad. Zal het eens serieus bekijken. Net als de link met basistips.

Het kleedje is inderdaad niet heel geslaagd, maar vind de camera er nogal stoffig en verwaarloosd uit zien of ligt dat aan mij?

Neem aan dat die zonnekap van het scherm er ook af kan, maar als ik hem zou kopen dan kan ik altijd kijken hoe het met gaat of hem los meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Je kunt natuurlijk ook in de exif kijken van je foto's om erachter te komen welke settings je hebt gebruikt. Dan zie je de iso, sluitertijd enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sj44k13 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:37:
Je kunt natuurlijk ook in de exif kijken van je foto's om erachter te komen welke settings je hebt gebruikt. Dan zie je de iso, sluitertijd enz.
Staat dat er altijd bij? Goede tip, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Je ziet het bijvoorbeeld als je rechtermuis / eigenschappen doet bij een jpg bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sj44k13 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:46:
Je ziet het bijvoorbeeld als je rechtermuis / eigenschappen doet bij een jpg bestand.
Oké, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Sj44k13 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:37:
Als eerste: gave foto van die bloemstamper! _/-\o_ hoelang ben je bezig met het uitlichten en afstellen?

Die settings in de EXIF helpen een hoop maar het kiezen van AF type(spot, center, multi), minimale sluitertijd, P, S of A priority, EV correctie, enz daar doelde ik op dat het lastig is te onthouden wanneer je wat moet instellen om de meeste kans te hebben op de gewenste foto.
Keuze kleine DoF en snellere tijd of andersom, beide kunnen onscherpte geven.
Soms moet je snel beslissen wat beter is en dat kan alleen als je weet wat instellingen te weeg brengen.
Soms is de Auto-mode/scenery-mode nog de beste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Thx! Het maken van die foto viel mee qua tijd... Het was vooral even prutsen met de dof, aangezien ik op te weinig van dat paarse ding scherp kreeg, of genoeg, maar dat de rest van de bloem storend in beeld kwam haha. Ik denk dat ik 20 foto's heb gemaakt in totaal en er uiteindelijk 2 goed genoeg vond om te bewerken. Het handige van de 105mm micro is dat ik gewoon auto focus kom gebruiken :) Ik heb de foto btw nog iets bijgewerkt qua kleuren, zoals je op mijn Flickr kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek trek ik me voorlopig terug uit dit topic, totdat ik weet wat ik wil. Waarschijnlijk wordt het toch de Panasonic FZ200, maar ik weet het nog niet zeker. De Panasonic G6 wordt helaas te duur, maar houd de aanbiedingen op internet, in de folders en hier op tweakers zeker in de gaten!

Bedankt voor al jullie adviezen en het meedenken en misschien tot later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Sj44k13, tis volledig offtopic maar ik heb even gegoogled naar je lens en eh vermoedelijk hangt er een mooie Nikon DSLR achter. De lens is al duurder dan Suzanne31's budget. ;-)
Dit lukt volgens mij nooit met kitlenzen op ILC/systeem/DSLR en zeker niet met compactsensor-body's. (standard compact-camera-sized 1/2.3-inch of 1/1.7 inch sensor)
Lijkt me een leuk topic: de mooiste macro per soort camera compact, bridge, m4/3, ILC, dslr, FF, je gooit hoge ogen dan. haha.

[ Voor 7% gewijzigd door copykat op 09-02-2014 19:45 . Reden: om verwarring weg te nemen wbt "compactsensor" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip, zie jouw toezegging twee posts hierboven

[ Voor 110% gewijzigd door PowerUp op 08-02-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
copykat schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:01:
@Sj44k13, tis volledig offtopic maar ik heb even gegoogled naar je lens en eh vermoedelijk hangt er een mooie Nikon DSLR achter. De lens is al duurder dan Suzanne31's budget. ;-)
Dit lukt volgens mij nooit met kitlenzen op ILC/systeem/DSLR en zeker niet met compactsensor-body's.
Lijkt me een leuk topic: de mooiste macro per soort camera compact, bridge, m4/3, ILC, dslr, FF, je gooit hoge ogen dan. haha.
Ik wilde alleen duidelijk maken wat macro 'echt' is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 18:15
Misschien in de op ook vermelden dat er een aantal high end compacts zijn met aps-c sensors en lichtsterke lenzen zoals de Fujifilm X100s, Nikon Coolpix A, Ricoh GR, Sigma Merrill (s).

[ Voor 206% gewijzigd door Jns1986 op 10-02-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

Hallo allemaal, mijn pricewatch: Samsung L201 Groen begint kuren te vertonen, en aangezien onze tweeling vorige week geboren is, wil ik toch wel met enige haast een ander toestel, de Nexus 5 volstaat nog wel op het moment, maar een camera maakt toch net even wat betere foto's.
• Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
max 160 euro.
• Wat voor compactcamera wil je?
instapper/travel
• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
foto's van de kids binnen en buiten.
• Tussen welke modellen twijfel je en waarom?
ik heb echt geen idee, en geen tijd ook om het goed uit te zoeken, ben heen en weer aan het vliegen tussen huis en ziekenhuis.

[ Voor 6% gewijzigd door Mickroz op 16-02-2014 09:21 ]

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:09
Voor de aanschaf van een nieuwe Camera heb ik er twee in gedachten,namelijk de Sony Cyber-shot DSC-RX100 en de Canon PowerShot G15

Ik wil graag weten met welke van deze camera's ik het meeste scherpte/diepte effect kan bereiken,dus makkelijk de achtergrond onscherp maken.

De Sony heeft een 1 inch beeldsensor ,de lichtgevoeligheid van de lens is 4.9 / 1.8
De Canon heeft een 0.59 inch beeldsensor ,de lichtgevoeligheid van de lens is 2.8 / 1.8

Ben hier benieuwd naar omdat de lichtsterkte van de lens van de canon groter is,kunnen jullie mij dit uitleggen?

mvg Henry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
De Sony heeft een grotere sensor, dus die zal een kleinere scherptediepte kunnen creëren. Ik denk zelfs dat op f/4.9 de Sony dat beter doet dan de Canon op f/2.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even er vanuit gaande dat die waardes hierboven kloppen zou het nauwelijks verschil maken (Sony zelfs wat minder goed).

[ Voor 13% gewijzigd door Universal Creations op 18-02-2014 14:42 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Op f/1.8 zou de Sony het wat beter moeten toen lijkt mij, gezien de grotere sensor. Aan de andere kant zal het niet veel verschil zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op f/1.8 heb je ook een veel kleinere brandpuntsafstand wat dus nog steeds veel DoF geeft (en dus alles zo'n beetje scherp is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik heb zelf de RX100 en ik heb eerlijk gezegd nog nooit scherpte diepte gezien geen van mijn foto's. Ooit geprobeerd of het theoretisch mogelijk was door heel dicht op bij een hek te gaan staan nog geen halve meter en toen waren inderdaad de gebouwen op 800m erachter wat onscherp maar niet veel. Dus ik zou eerst proberen dan pas kopen als ik jou was.

Oh even foto gezocht het was een zonnige dag wist en hij heeft 5,6 als f-stop genomen en geen 1.8 wat te verwachten was met zoveel licht dus nu weet je nog niets, sorry.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met f/4.9 op het lange einde kun je wel een beetje spelen met scherptediepte, maar voor dat soort dingen ben je toch meer aangewezen op m4/3 of aps-c met wat langere f/2 lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Universal Creations schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:56:
Op f/1.8 heb je ook een veel kleinere brandpuntsafstand wat dus nog steeds veel DoF geeft (en dus alles zo'n beetje scherp is).
Klopt, maar die is bij beide camera's uit het voorbeeld gelijk toch? Dan zou de camera met de grootste sensor een kleinere scherptediepte moeten kunnen creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal even de vergelijking compleet maken en alles omrekenen naar 35mm-equivalent:

G15, cropfactor van 4,7x => 28mm f/8,5 - 140mm f/13,2
RX100, cropfactor van 2,7x => 28mm f/4,9 - 100mm f/13,2

Kortom: aan de wijde kant heeft de RX100 minder scherptediepte en aan de lange kant de G15 (vanwege de grotere brandpuntsafstand). Aan de korte kant heb je niets aan beide wat betreft scherptediepte, maar aan de lange kant een heel klein beetje. Het blijft gerommel in de marge.
Een aps-c camera met 50mm f/1.8 heeft in 35mm-equivalent 75mm f/2.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

Mickroz schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:11:
Hallo allemaal, mijn pricewatch: Samsung L201 Groen begint kuren te vertonen, en aangezien onze tweeling vorige week geboren is, wil ik toch wel met enige haast een ander toestel, de Nexus 5 volstaat nog wel op het moment, maar een camera maakt toch net even wat betere foto's.
max 160 euro.
• Wat voor compactcamera wil je?
instapper/travel
• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
foto's van de kids binnen en buiten.
ik heb echt geen idee, en geen tijd ook om het goed uit te zoeken, ben heen en weer aan het vliegen tussen huis en ziekenhuis.
Zo ik heb even wat tijd gevonden om wat uit te zoeken, en op basis van beoordelingen hier en op kieskeurig ben ik op de volgende toestellen uit gekomen.
http://tweakers.net/price...;326298;278307/categorie/

pricewatch: Canon Powershot SX260 HS Zwart
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ20 Zwart
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ30 Zwart
pricewatch: Nikon Coolpix S9500 Zwart
Hierbij had ik gefilterd op optische zoom, CMOS, >12MP, en max 200 euro.
ik weet verder niet wat de cropfactor was, en of dat hoog of laag moet zijn, en wat in dit bericht allemaal voorbij komt reviews: Tweakers' koopadvies voor camera's .
Hoop dat jullie hier wat meer mee kunnen, en me tips kunnen geven waar ik nog meer op moet letten.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:09
Bedankt allemaal heb gekozen voor de Sony rx100 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kleine compact camera ontwikkelen zich snel tot 30 keer optische zoom .
Sony HX60V-compactcamera met 30x optische zoom
http://www.sony.nl/electr...te-cameras/dsc-hx60-hx60v

LUMIX Digital Camera DMC-TZ60EG
http://www.panasonic.com/...ctcameras/dmc-tz60eg.html

Digital Compact Camera Nikon COOLPIX S9700
http://www.nikon.com/news/2014/0207_cpx_01.htm

Lekker compact met veel zoom vind ik persoonlijk heel handig om altijd bij je te hebben zoals in mijn schoudertas .

Nadeel is dat deze nieuwe modellen camera's zeer prijzig zijn en verliezen snel hun waarde omdat elk jaar weer nieuwe uitkomen .
Ik zou een jaartje wachten totdat de prijzen flink dalen zoals ik heb gedaan met mijn Canon Powershot SX260 HS die ik gekocht heb voor €179,00 .

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:45
Hallo allemaal.

Mijn vriendin zoekt een nieuw fototoestel om deze zomer mooie fotos mee te maken op reis.

Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
Haar budget is maximum 350 euro.

Wat voor compactcamera wil je?
Het mag aangezien het budget best wel een flink toestel zijn, een bridge of high end toestel.

Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
Hij gaat mee op reis. We zullen hem meenemen naar het strand of naar de stad. Dus een toestel met aparte lens is geen mogelijkheid. Hij moet in een heuptas of handtas passen. Er zullen mogelijk ook fotos in het groot afgedrukt worden, weet niet of dit relevant is?

Tussen welke modellen twijfel je en waarom?
Ze heeft er nog niet echt enkele uitgepikt. Wel door een vriendin een Nikon P520 aangeraden?!
Een bridge is groter dan een kleine systeemcamera met kitlens. De vraag is meer: heb je veel zoom nodig? Want wat ik opmaak uit je bericht, heb je alleen maar standaard bereik nodig en ben je hier al mee klaar: http://www.pixmania.nl/co...omo=oui&srcid=556&merch=1
Deze loopt qua beeldkwaliteit rondjes om een bridgecamera.

Als je toch enorm veel zoom nodig denkt te hebben en je wil een goede bridgecamera: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ200 Zwart

[ Voor 26% gewijzigd door Universal Creations op 27-02-2014 12:01 ]

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:45
Die eerste ziet er wel heel interessant uit. Die 2de is idd te groot. En wat kun je me nog vertellen over de Nikon P520?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

<500 euro

• Wat voor compactcamera wil je? (zie ook Soorten compacts)
Bridge / Superzoom
High End (Enthusiast)

Zoom-foto's van objecten zoals dieren en auto's (bewegend dan wel stilstaand), zo nu en dan door glas / in matig belichte ruimtes maar ook foto's van landschappen en gebouwen. Erg divers dus.

Momenteel bezit ik een Panasonic Lumix DMC-TZ30 en ik hou simpelweg van de Ultra Zoom (20x) om zodoende objecten dichterbij 'te halen', maar het feit dat deze camera 'slecht' presteert bij minder licht vind ik een groot minpunt. Dit houdt me dan ook tegen om een opvolger van dit model aan te schaffen.

Qua merk heb ik niet echt een voorkeur daar ik simpelweg onbekend ben met de verschillen tussen de diverse merken. Ik vind het dus met name belangrijk dat de camera aardig kan zoomen (liefst minimaal 20x) en daarbij goed (of meer dan voldoende) presteert bij weinig licht. Bij voorkeur past 'ie in mijn broekzak, maar dat is geen keiharde eis.

500 euro is daarentegen wel een limiet. De Sony Cyber-shot RX100 II lijkt me erg leuk (en lijkt te voldoen aan mijn eisen) maar zit daar alweer ruim 100 euro boven. Of zijn mijn eisen simpelweg niet realistisch genoeg in combinatie met het bedrag dat ik noem?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 01-03-2014 20:40 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
TommyGun schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:39:
500 euro is daarentegen wel een limiet. De Sony Cyber-shot RX100 II lijkt me erg leuk (en lijkt te voldoen aan mijn eisen) maar zit daar alweer ruim 100 euro boven. Of zijn mijn eisen simpelweg niet realistisch genoeg in combinatie met het bedrag dat ik noem?
Ik denk dat je heel blij mag zijn dat je voor 100 euro boven je "limiet" je ideale gear kan vinden. Het leven is echt te kort om van die laatste 100 euro een probleem te maken hoor! Gewoon doen en genieten, in de wetenschap dat je eigenlijk voor een dubbeltje op de eerste rang zit. Een "beetje" DSLR gear kost een veelvoud van wat jij (net niet) wilt uitgeven en biedt procentueel nauwelijks voordelen. Be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Toff schreef op zondag 02 maart 2014 @ 01:01:
[...]

Ik denk dat je heel blij mag zijn dat je voor 100 euro boven je "limiet" je ideale gear kan vinden. Het leven is echt te kort om van die laatste 100 euro een probleem te maken hoor! Gewoon doen en genieten, in de wetenschap dat je eigenlijk voor een dubbeltje op de eerste rang zit. Een "beetje" DSLR gear kost een veelvoud van wat jij (net niet) wilt uitgeven en biedt procentueel nauwelijks voordelen. Be happy...
Tja, van wat ik lees is die Sony een van de betere point'n'shoot camera's maar ik lees eigenlijk nu pas dat 'ie maar 3,6x optische zoom heeft. Dat is dan weer jammer. Moet ik ergens concessies gaan maken? Ik begrijp namelijk dat super zoom en low light een slechte combi is? 20x zoom wil ik wel 'opgeven' maar 3,6x is dan wel een flinke stap terug.

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 02-03-2014 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Heb je wel eens foto gezien die met superzoom is gemaakt op een rx100? Als jij het verschil kan zien met een optische zoom foto mag je de mijne gratis hebben zo goed zijn die superzooms. Vraag me niet hoe ze het doen maar is veel verandert sinds 10 jaar.
Superzoom gaat tot 14x zoom zeker en ik dacht zelfs 21x. Enige nadeel je kan dan niet meer in raw schieten en hij gebruikt minder pixels maar het plaatje wordt perfect kan ik je garanderen. .

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
RX100mk2 te duur? Neem de RX100MK1 kost 200 minder mis je alleen wifi en kantelbaar scherm laatste heb ik nooit gemist en wifi is leuk maar ik heb er geen 200 extra voor over.
Sensor is ook maar ietsie pietsie beter dan de MK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ErikRo schreef op zondag 02 maart 2014 @ 10:28:
Heb je wel eens foto gezien die met superzoom is gemaakt op een rx100? Als jij het verschil kan zien met een optische zoom foto mag je de mijne gratis hebben zo goed zijn die superzooms. Vraag me niet hoe ze het doen maar is veel verandert sinds 10 jaar.
Superzoom gaat tot 14x zoom zeker en ik dacht zelfs 21x. Enige nadeel je kan dan niet meer in raw schieten en hij gebruikt minder pixels maar het plaatje wordt perfect kan ik je garanderen. .
Ik begrijp je niet helemaal denk ik?

Ik heb momenteel een super zoom en heb vandaag juist weer erg veel foto's geschoten op 20x ;), alleen wordt dan de kwaliteit snel minder.

M.a.w: ik zoek 'gewoon' een compact toestel dat aardig kan zoomen (hoeft niet perse super zoom te zijn) maar daarbij een goede sensor heeft voor low light situaties en waar betere foto's uit komen qua kleuren en helderheid dan dat het geval is met de TZ30 die ik nu heb.

Ik heb al de nodige tijd aan dpreview gespendeerd maar daar word ik helemaal gek van (qua keuzes en verschillen in toestellen):

Ultra compact
Compact
SLR like (bridge)
Large sensor Compact
Rangefinder style mirrorless
SLR style mirrorless
Compact SLR
Mid-size SLR
Large SLR

8)7

De Sony Cybershot DSC-RX100 II komt toch steeds terug in mijn zoekresultaten, maar ik blijf erbij dat ik de zoom daarvan te weinig vind. De RX10 heeft dezelfde lens, las ik, met meer zoom maar de prijs is dan ook velen malen hoger. Is er een tussenweg?

[ Voor 63% gewijzigd door TommyGun op 02-03-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Wat is dan te weinig aan 14x, 20x zoom bij 20mp op de RX100? Ok technisch gezien geen optisch maar RX100 gebruikt een techniek waardoor het niet meer van optische zoom te onderscheiden. Zelfs met croppen en nabewerking kom ik niet in de buurt. Vandaag ook weer gemerkt dat mijn MFT het echte werkpaard is bij echte slecht licht situaties maar dat ik bij een dagje Scheveningen toch mijn RX100 MK1 meeneem en prachtige foto's maak. De RX100 past makkelijk in binnenzak, een systeemcamera gebruik je 10 min max maar je loopt wel de hele dag ermee te zeulen. Zeker met een telelens erop. iemand zei het al de beste camera is die je altijd bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je met een RX100 20x wil gaan inzoomen d.m.v. optische+digitale zoom, dan houd je nog maar 0,65MP over... Nu mag jij daar resultaten van gaan vergelijken met een superzoom die 20x inzoomt op volle resolutie, maar ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat die foto's van die superzoom er op groter dan postzegelformaat beter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik geloof totaal niet in digitale zoom dus ik focus (:P) enkel op optische zoom, vandaar mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Universal Creations schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:39:
Als je met een RX100 20x wil gaan inzoomen d.m.v. optische+digitale zoom, dan houd je nog maar 0,65MP over... Nu mag jij daar resultaten van gaan vergelijken met een superzoom die 20x inzoomt op volle resolutie, maar ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat die foto's van die superzoom er op groter dan postzegelformaat beter uitzien.
Wat vreemd aangezien de mijne 20mp aangeeft op 14x.
Vorig jaar zomer foto's gemaakt op 14x 20mp en dat zag er supergoed uit op mn 24inch scherm.
Niet zo gek als je op dpreview gaat kijken wat voor foto's er soms worden neergezet. Mijn MFT met aparte telelens zal altijd beter zijn maar ook behoorlijk stuk lastiger mee te nemen. Is het verschil groot genoeg om hem dag mee te slepen nee dat zeker niet voor wat touristenplaatjes of evenementen.
Alleen voor echte werk gaat hij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ErikRo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:39:
[...]
Vorig jaar zomer foto's gemaakt op 14x 20mp en dat zag er supergoed uit op mn 24inch scherm.
Niet zo gek als je op dpreview gaat kijken wat voor foto's er soms worden neergezet. Mijn MFT met aparte telelens zal altijd beter zijn maar ook behoorlijk stuk lastiger mee te nemen. Is het verschil groot genoeg om hem dag mee te slepen nee dat zeker niet voor wat touristenplaatjes of evenementen.
enigzins offtopic:
Begrijp ik er uit dat de camera gewoon er pixels tussenuit haalt bij het digitaal zoomen en je mp minder word naar mate je meer "inzoomed"? Dan kan je toch ook gewoon achteraf croppen en is digitale zoom "een koekje uit eigen trommel" ? (je schiet er niks mee op) :+

optische zoom getal is vaak misleidend omdat ze niet beginen te tellen van 1:1 maar vanuit de maximale breedhoek. Dus 3x is nooit 1:3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41

Bever!

3

ErikRo schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:39:
[...]
formaat van de foto is 20mp idd zegt ook niks over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:32

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Die RX-100 heeft volgens mij zo iets als digitale zoom maar interpoleert daarbij pixels waardoor het een hogere kwaliteit resolutie heeft dan 'gewone' digitale zoom. Wordt 'clear zoom' genoemd, dacht ik...

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 04-03-2014 09:44 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr Pingu schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:42:
Die RX-100 heeft volgens mij zo iets als digitale zoom maar interpoleert daarbij pixels waardoor het een hogere kwaliteit resolutie heeft dan 'gewone' digitale zoom. Wordt 'clear zoom' genoemd, dacht ik...
Show me (us)! Want ik geloof niet dat zoiets mooi is met "20x" of "14x" zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Even jullie discussie doorbreken :+

Ik heb inmiddels al velen uren gespendeerd aan lezen, vergelijken en bekijken van camera's maar de keuze blijft erg moeilijk. Ik kwam vandaag (pas) de aankondiging van de Canon PowerShot G1 X Mark II tegen en ik denk dat ik nog eventjes wacht op reviews want qua specificaties lijkt 'ie erg in de buurt te komen van wat ik wil (nog meer dan de Sony Cybershot DSC-RX100 II).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:05:

Ik heb inmiddels al velen uren gespendeerd aan lezen, vergelijken en bekijken van camera's maar de keuze blijft erg moeilijk. Ik kwam vandaag (pas) de aankondiging van de Canon PowerShot G1 X Mark II tegen en ik denk dat ik nog eventjes wacht op reviews want qua specificaties lijkt 'ie erg in de buurt te komen van wat ik wil (nog meer dan de Sony Cybershot DSC-RX100 II).
Die klinkt inderdaad wel erg gaaf, alleen jammer van de zeer beperkte zoom en het missen van de viewfinder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:02:
[...]

Die klinkt inderdaad wel erg gaaf, alleen jammer van de zeer beperkte zoom en het missen van de viewfinder...
5x is meer dan de meeste toestellen: en volgens de critica ook het maximum (i.v.m beeldvervorming en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:32

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik weet er ook het fijne niet van, want ik heb zo'n rx100 nooit gebruikt. Volgens de handleiding is het wel afhankelijk van welke instelling je gebruikt. bron

Hier wat links met examples:
http://www.dpreview.com/g...ed-optical-and-clear-zoom
http://www.dpreview.com/f...35664#forum-post-42011207
http://www.dpreview.com/f...42000#forum-post-42130378

Verder kan ik je niet helpen, misschien dat ErikRo

Jammer dat de prijs zo hoog is van die nieuwe canon G1x mk II

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 15-09 18:55

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
• €200

Wat voor compactcamera wil je? (zie ook Soorten compacts)
• Travelzoom/EDC

Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?
• De camera gaat voor momenten gebruikt worden waar mijn telefooncamera niet voor voldoet, maar waar ik geen zin in heb om mijn DSLR mee te slepen. Wat ik wil?
- Een zo best mogelijke beeldkwaliteit.
- Wifi connectie compatible met Android om direct te kunnen uploaden.
- Compact, moet als EDC mee kunnen.

pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-WX300 Zwart- Erg compact
- Erg licht
- Twijfel over de beeldkwaliteit
pricewatch: Canon Powershot SX280 HS Zwart- GPS functie
- Heb Canon DSLR waar ik erg tevreden over ben
pricewatch: Nikon Coolpix S9500 Zwart Na wat reviews gelezen te hebben valt deze af. Wordt veel vergeleken met de Canon en die zou een veel betere beeldkwaliteit hebben. Noem hem alleen maar voor de volledigheid.

Zo op papier zou ik zeggen dat de Sony de betere keus is, echter heb ik in het merk Canon meer vertrouwen. Het enige wat erg graag van beide zou willen weten, maar wat ik maar weinig over kan vinden is hoe gemakkelijk de Android app in gebruik is en wat de mogelijkheden zijn. Wie kan mijn helpen? Of zijn er misschien nog andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:10
Je kunt natuurlijk de reacties op die apps in de Play store even doornemen: Sony / Canon / Nikon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 15-09 18:55

Erazzzer

Fear me, I'm German!

De Canon heeft gewonnen. Ben er nu mee aan het spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
TommyGun schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:05:

Wat ik mis in de RX100 mk2 is een GPS functie of ondersteuning.
In de Powershot G1 mk2 zit alleen GPS via mobiel (gekoppeld aan een compatibele smartphone)

Weet iemand hoe en of dit in de praktijk werkt ?

Gelijk de vraag of er een RX100 mk3 uit zal gaan komen? dan wellicht mét GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je een smartphone? Zo ja: dat is je gps. Voor het koppelen van de locaties aan de foto's is er allerlei (gratis) software te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
hmmm, dus via een extern programma de data combineren op de computer? Dat zou ik liever niet willen.
Ik hoop dat de camera de GPS gegevens al in het bestandje kan verwerken doordat er verbinding is met de smartphone.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is kwestie van workflow. Ik neem aan dat je de foto's ook kopieert naar je computer en ze daarop bewerkt en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Universal Creations schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:38:
Heb je een smartphone? Zo ja: dat is je gps. Voor het koppelen van de locaties aan de foto's is er allerlei (gratis) software te krijgen.
Heb je ietsiepietsie meer info over die software? een naam van een goede misschien :)
Klinkt erg interessant namelijk, ik maak nu vaak een foto van een naambordje oid zodat ik het later weer op internet kan terug vinden waar ik bepaalde foto's gemaakt heb maar dat is een beetje primitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lightroom kan het sowieso. Daarnaast is er vast wel wat met google te vinden, want voordat lightroom dit kon, waren er wel meer mensen die dit deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aushyro
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2023
Beste,

Ik ben al 2 weken op zoek naar een compact camera.

Mijn eisen zijn:

1. Betere foto's maken als mijn Xperia Z.
2. Onder de 150 euro liggen.
3. Goede foto kwaliteit.
4. Goede video kwaliteit, 720p mag.
5. Type camera: travel zoom of high end (als dat in het prijsplaatje past :))

Hij gaat voornamelijk gebruikt worden om foto's te maken bij dagjes uit, en later ook voor vakanties.

Wat mindere eisen:

1. Minimaal 8x zoom.
2. Minimaal 10 MP.
3. Ik wil wel een bèètje controle, dus handmatige ISO, witbalans, en misschien zelfs sluitertijd zou handig zijn.

Het mag een ouder modelletje zijn van +/- 2 jaar, als die beter is dan een nieuwe.

Hij hoef écht geen GPS, Wifi, touch screen en dat soort dingen.

Ik heb zelf een wensenlijst gemaakt, maar de meeste camera's die hierin staat zijn "best guessings!": gallery: danny.daemen

Bij de volgende modellen krijg ik 75 euro korting via een actie, zit hier wat leuks tussen?

Canon IXUS 132
Canon IXUS 140
Canon PowerShot A3500 IS
Canon PowerShot SX170 IS
Fujifilm FinePix AX600
Fujifilm Finepix JX600
Fujifilm FinePix JZ200
Fujifilm FinePix S4800
Fujifilm Finepix S8600 superzoom
Fujifilm Finepix T500
Nikon Coolpix S3600
Sony Cybershot DSC-W730
Sony Cybershot DSC-W810
Sony Cybershot DSC-W830
Sony Cybershot DSC-WX80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 18:53
Heb op dit moment een compact camera (Nikon Coolpix S620), maar ga binnenkort een tweetal weken een rondreis maken in de VS. Wil hiervoor een wat betere camera aanschaffen dan de Nikon die ik nu heb, om betere/mooiere foto's te kunnen maken. De Nikon zal ook meegaan, omdat deze vanwege het formaat makkelijk in de broekzak mee te nemen is.

Nu heb ik al redelijk wat op internet gezocht, maar er staat zoveel informatie dat ik door de bomen het bos even niet meer zien. Dus vandaar mijn vraag om advies.

Hoeveel geld wil je er aan uitgeven
Het budget is maximaal € 300 - € 350

Wat voor compactcamera wil je?
Een bridge/superzoom camera.
Heb in begin gezocht naar een compact camera ("broekzakformaat"), waarbij de mogelijkheden me verrasten (qua zoom). Voor de toekomst wil ik misschien toch eens meer gaan doen met fotograferen en dan lijkt me een bridge/superzoom camera met wat meer mogelijkheden te bieden (instellingen). Een DSLR vind ik op dit moment nog een "brug te ver" en mocht het mijn interesse echt gaan wekken, kan ik altijd eerst nog een camera van een kennis lenen om hiermee te gaan hobbyen.

Als eerste zal de camera gebruikt gaan worden voor mijn reis door de VS (foto's met name buiten/overdag), maar natuurlijk ook voor toekomstige reizen. Daarnaast wil ik een begin maken om "zomaar" wat te gaan fotograferen (dieren/de bossen in/etc).

Ik twijfel eigenlijk tussen twee modellen:

Canon Powershot SX50
Panasonic Lumix FZ72

Op internet kom ik veel positieve reviews tegen van de Canon camera en heb zelf ook positieve ervaringen met het merk Canon. Het nadeel vind ik dat het model alweer 1,5 jaar oud is (helaas zal de opvolger pas de komende zomer (na mijn reis) komen). Als ik de vergelijkingen lees tussen de Canon en de Panasonic, komen daar wisselende winnaars uit. Daarmee ook meteen duidelijk dat de datering van het model geen probleem hoeft te zijn. Van de winkel waar ik veelal kom kreeg ik echter weer het advies mee om zeker voor de Lumix FZ72 te gaan (die ook nog goedkoper is).

Dit maakt voor mij de keuze wat lastig. Naast deze Canon en Panasonic heb ik ook gekeken naar de Nikon Coolpix P520, maar als ik de reviews moet geloven is dit niet zo'n goed toestel. Tevens komen er op korte termijn van Nikon nieuwe modellen uit, misschien daarop te wachten? Heb de camera pas in mei nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou voor deze camera gaan, als ik op zoek was naar een superzoom: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ200 Zwart
Optisch erg goed, vooral vanwege zijn constante f/2.8 lens. "600mm" is overigens ook echt meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Aangezien mijn Ixus 970 wat mankementen gaat vertonen (en mijn vrouw dus gaat mopperen) is het weer tijd om me op de Fotocamera markt te begeven.

Na lang zoeken zie ik verschillende camera's maar zoals altijd heb je er 1 op het oog dan zie je toch weer ineens een betere en ga je weer twijfelen.

Goed dan even mijn lijstje:

• Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?: 300-650 euro max
• Wat voor compactcamera wil je? (zie ook Soorten compacts): Bridge/Compact.
• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?: Met name het fotograferen van familiefoto's en vakantiefoto's.
• Tussen welke modellen twijfel je en waarom?: Omdat ik liever meer uitgeef voor een goede kwam ik op de volgende toestellen uit:

pricewatch: Sony Cyber-shot RX100 II Zwart
pricewatch: Cyber-shot HX400V
pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-RX100 Zwart

Gezien het budget wat ik er voor over heb, zat ik dus ook sterk te twijfelen aan een DSLR, maar in overleg met de vrouw zijn die ook echt camera's waar je meer mee moet doen dan alleen incidenteel een paar plaatjes schieten. Zo adviseerde een collega om te kijken naar een bridge camera. Zodoende dat de HX400V ook in mijn lijst staat.

Liefst ga ik zelf voor een model uit 2014 en zou ik daar ook een Wifi mogelijkheid op willen hebben. Een paar mooie foto's maken onderweg en die op Facebook zetten via de smartphone is iets wat ik dus wel zou willen. Daarbij moet mijn vrouw ook gewoon simpel mooie plaatjes kunnen maken. Ikzelf ben daarentegen iemand die veel met de instellingen ga expirimenteren.

Ik zoek dus kortweg een goede compacte camera waarbij ik sterk neig naar de RX100 II. Deze komt in diverse reviews toch als een betere naar voren en biedt een boel instelmogelijkheden. De optische zoom is niet heel sterk. Daarbij is de prijs natuurlijk aan de (erg) hoge kant. De HX400V zou misschien daarom ook wel interessant zijn voor mijn doeleinden.

Wie kan me voorzien van advies?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ignore me, was een antwoord op een oude post 8)7 (had zoekfunctie gebruikt)

[ Voor 76% gewijzigd door Earzz op 18-03-2014 14:52 ]

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik kan de RX100 II zeker aanraden. Ik heb ook de eerste versie gehad en de wifi en het kantelbare scherm zijn toch wel echt handig. Ook zijn de foto's donker/binnen nog net iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 12:31
Ik beaam wat Verbal_Kint zegt... die paar extra's zijn het zeker waard. Wat eigenlijk nog beter is van de RX100 II is de snelheid, de mark II kan sneller scherpstellen/starten/fotos maken dan de mark I. Succes met je keuze scorpion. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Thanx. Met al het positiefs wat ik zo lees denk ik dat ik hem binnenkort maar eens ga bestellen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je specifiek een Sony, of mag een ander merk ook?
Bedenk ook even goed of het zoombereik van de RX100's voldoende voor jullie gaat zijn, je kunt er geen ander objectief op schroeven. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nee niet bewust Sony. Heb al 2 Canon camera's gehad waar ik tevreden over was.

Tja ik denk het zoomen wel mee zal vallen. Maar daarom staat de HX400v in mijn lijstje.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilerden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 17:26
Ik ga binnenkort op vakantie naar Afrika en wil daarvoor een nieuwe camera aanschaffen.

• Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?: ~€350,00
• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?: Vakantie Afrika! RAW
• Tussen welke modellen twijfel je en waarom?:

Canon Powershot SX50 HS
Panasonic Lumix DMC-FZ72

Mijn voorkeur gaat uit naar de Canon omdat ik nu ook een canon heb en daar zeer tevreden over ben. Tevens heb ik gelezen dat die camera minder noise in de foto's zet.

Maar..

De Panasonic is wat nieuwer en heeft wat betere functies zoals 'n kleiner diafragma, wat meer video mogelijkheden etc.
(zie dpreview.com)

Dus wat vinden jullie er van?

Bij voorbaat dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleiner diafragma is geen voordeel, je bedoelt kleiner "f-getal", wat een groter diafragma inhoudt. Ik zou gaan voor: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ200 Zwart
600mm is meer dan genoeg, f/2.8 over het hele bereik, dus ook bij "600mm", waardoor je minder ruis krijgt in je foto's dan die 2 andere camera's.

[ Voor 8% gewijzigd door Universal Creations op 19-03-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Kilerden schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 01:12:
Ik ga binnenkort op vakantie naar Afrika en wil daarvoor een nieuwe camera aanschaffen.

• Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?: ~€350,00
• Waar gaat de camera voor gebruikt worden en zijn er nog specifieke eisen waar de camera aan moet voldoen?: Vakantie Afrika! RAW
• Tussen welke modellen twijfel je en waarom?:

Canon Powershot SX50 HS
Panasonic Lumix DMC-FZ72

Mijn voorkeur gaat uit naar de Canon omdat ik nu ook een canon heb en daar zeer tevreden over ben. Tevens heb ik gelezen dat die camera minder noise in de foto's zet.

Maar..

De Panasonic is wat nieuwer en heeft wat betere functies zoals 'n kleiner diafragma, wat meer video mogelijkheden etc.
(zie dpreview.com)

Dus wat vinden jullie er van?

Bij voorbaat dank!!
ga je op safari? zus is ook naar afrika op safari geweest, en had eerst ook veel zoom nodig dacht ze. Maar je komt vaak redelijk tot heel erg dichtbij de dieren. Your milage may vary ofcourse, maar echte superzooms zul je waarschijnlijk niet nodig hebben. Die beesten zijn ondertussen (helaas) alle auto's en dergelijke wel gewend.

Universal Creations heeft dan ook een goed punt met de FZ-200. Lichtsterk dus ook nuttig als gewone camera. En op 600mm equiv. heb je elk straaltje zonlicht dat je kan krijgen wel nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 19-03-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:30:
Thanx. Met al het positiefs wat ik zo lees denk ik dat ik hem binnenkort maar eens ga bestellen.
Ik had ook een sterke voorkeur voor de RX100 MKII, maar sinds ik gelezen heb over de Canon Powershot G1X MKII neig ik toch meer naar die camera. Zeker de GPS mogelijkheid via je smartphone vind ik een pre, evenals een lichtsterkere lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Glenn77 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:20:
[...]

Ik had ook een sterke voorkeur voor de RX100 MKII, maar sinds ik gelezen heb over de Canon Powershot G1X MKII neig ik toch meer naar die camera. Zeker de GPS mogelijkheid via je smartphone vind ik een pre, evenals een lichtsterkere lens.
Die is wel behoorlijk groter... Kwestie van prioriteiten he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilerden
Oké ik ben over! FZ200 It will be.

Zat eerst nog te twijfelen omdat die andere een grotere beeldhoek heeft (20/25 ipv 25 mm) en ik over het algemeen voornamelijk landschap fotografie maak. Maar ik heb nu een 28 - 392mm dus ik ga er zowiezo op vooruit!

Raden jullie nog aan om enkele accessoires bij te nemen?
Een polarisatie filter bijvoorbeeld?

Bedankt voor jullie comments!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat wil je met dat filter gaan doen? Een degelijk tasje lijkt me wel fijn en misschien een compact statiefje wat je makkelijk meeneemt voor mooie zonsondergangen en zo. Ook 's nachts handig bij het fotograferen van een sterrenhemel zonder lichtvervuiling, wat je in NL redelijk op je buik kunt schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Verbal_Kint schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:12:
[...]

Die is wel behoorlijk groter... Kwestie van prioriteiten he. :)
Nog niets gepast, hahaha.
ben benieuwd of het echt een pocket camera is, die past in de broekzak / binnenzak van jas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Glenn77 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:12:
[...]

Nog niets gepast, hahaha.
ben benieuwd of het echt een pocket camera is, die past in de broekzak / binnenzak van jas.
Vergelijk hier maar eens dan... http://camerasize.com/compare/#467,534

spoiler:
Dat is best een groot verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, sensor is ook 2x zo groot van de G1X... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Mooi ding hoor die nieuwe G1X MK2 alleen mis ik manual film modus en 60 fps @ 1080p. Ben ook erg benieuwd naar de AF performance.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Kilerden schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:17:
Raden jullie nog aan om enkele accessoires bij te nemen?
Een polarisatie filter bijvoorbeeld?
Ik zelf zo'n fz200 een tijdje en denk er sterk over een polarisatiefilter te kopen. Dit schijnt vooral reflecties van lichte objecten te temperen. Ik moet me eerst inlezen wat voor één de juiste is.
(Ik heb er niet echt verstand van zoals in tegenstelling tot de meeste hier en lees hier elke keer weer iets dat me helpt. :) )

Wat mij in iedergeval opviel was dat in contrastrijke shots(veel zonlicht) de lucht en lichte (bijv. wit/creme) oppervlakken een beetje uitbleken. blownout heet dat geloof ik.
Met Silkypix en RAW is dit wel te corrigeren maar misschien is een polarisatiefilter makkelijker.

Een tweede accu misschien en een 12V charger voor in de auto/jeep.( tis erg ruk als je accu op de lader moet en je mist daardoor net die foto.) Al is de accu erg goed en gaat lang mee.

Ik heb zo'n DMW-LMC52 MC Filter gekocht omdat je nu eenmaal de sjaak bent als je je lens beschadigd met poetsen als er zand op zit van het strand oid. ( Overigens velen beschouwen het als nutteloos en IQ verminderend en vinden de zonnekap voldoende bescherming.)

Voor de rest is het echt een heerlijke allrounder: HD-filmen, teleshots (zonder dat je ergens tijdens inzoomen opeens ontdekt dat je gekozen f niet meer mogelijk is, burstmodes, highspeed filmen, enz. voldoende andere instellingen die je op kan slaan onder customsettings C1 C2-1 C2-2 enz om je eigen favoriete en vaak gebruikte settings met 1 draai te wisselen.

[ Voor 0% gewijzigd door copykat op 19-03-2014 21:33 . Reden: Oeps bijna iedereen beledigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilerden
ah mooi zo, heb ik in ieder geval geen slechte keus!

Voor polarisatiefilter zit ik ook nog te kijken. Ben er nog niet over uit of ik het neem, even kijken hoe duur het allemaal word.

Welke (2e) accu kan ik het beste nemen? Want de originele kost iets van €70,00.. En bij andere merken zie je niet hoe vol hij is of iets dergelijks en kan je foto's kwijt raken? :s flickr post Heb er niks meer over gevonden dus het kan zijn dat het een enkel geval was. Maar toch, wil geen foto's kwijt raken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Wat de accu betreft: ik heb daar geen ervaring of mening over. Voor dag tripjes is de accu meer dan voldoende. ( of je moet meer dan 400 foto's in een dag schieten of continu filmen.) Ik heb nog niet de noodzaak gevoeld om een 2e accu te kopen.
Het zou kunnen dat fabrikanten chips/electronica inbouwen in accu's om plaatsen van andere merken accu's te ontmoedigen. (net zo als bij inktjetcartridges)

En ik zou als je bang bent foto's kwijt te raken meerdere (kleinere) kaartjes te kopen en niet 1 grote.

wbt polarisatie filter, deze lijkt me een mooie balans in kosten en kwaliteit: productreview: Hoya Pol circular HD-Serie review door Fireshade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zit je net op het punt om de Sony aan te schaffen stuit ik op de Olympus E-M10 + M.Zuiko ED 14-42mm F3.5-5.6 EZ ...

Goed het is een systeemcamera maar mijn mond viel open van de foto's die het ding produceert.

Damn....

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
copykat schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:02:
En ik zou als je bang bent foto's kwijt te raken meerdere (kleinere) kaartjes te kopen en niet 1 grote.
Twee kaartjes verdubbelt enkel de kans dat er 1 kan falen. (of kwijtraken) Als een kaartje faalt dan is dat meestal of heel snel, of als hij stokoud is. Ik zou altijd eerst gewoon een flinke stresstest doen aan een PC/laptop, als hij het volhoud dan heb je een goede, zoniet dan stuur je hem terug en krijg je een nieuwe.

Aan te raden is ook een degelijk merk natuurlijk, maar het lijkt ook vooral dat duurdere kaartjes die sneller zijn daardoor ook gewoon meer kunnen hebben en dus waarschijnlijk betrouwbaarder zijn, ook al heb je de snelheid niet nodig. Dat idee heb ik tenminste. Betere quality-control misschien ook.

Je kan desnoods een card reader kopen voor tel/tablet met meerdere sloten en daarmee van de ene naar een ander kaartje backupen of zelfs een externe hdd of usbstick.
Sc0rPi0N schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:30:
Zit je net op het punt om de Sony aan te schaffen stuit ik op de Olympus E-M10 + M.Zuiko ED 14-42mm F3.5-5.6 EZ ...

Goed het is een systeemcamera maar mijn mond viel open van de foto's die het ding produceert.

Damn....
Ja natuurlijk. B) Het is ook gewoon iets compleet anders natuurlijk. Grappig om te zien altijd hoe mensen geen idee hebben wat er mogelijk is tegenwoordig. Je heb echt geen Spiegelreflex meer nodig voor mooie foto's hoor, dat past al lang in een mooi compact pakketje sinds die lompe spiegel overbodig is geworden!

Alleen gaan we er in dit topic vanuit dat men niet bereid is een tasje mee te nemen, maar het echt in een binnenzak moet passen. Hoewel daar natuurlijk ook weer keuzes voor zijn, de Panasonic GM1 past wel in een jaszak en heeft dezelfde beeldkwaliteit als een Olympus E-M10 dus, maar dan zonder EVF.

http://camerasize.com/compact/#467,491.397,521.409,ha,t
Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste