Ik weet inderdaad niet goed meer wat ik wil (het kantel- en draaibare scherm wil ik wel op de hoofdcamera, maar op de extra/zakcamera hoeft dat niet) en wat ik nou het belangrijkste vind, maar ik heb geprobeerd het op te schrijven:
Wat vind ik belangrijk en hoe belangrijk vind ik dit?
Beeldkwaliteit: 8 (ik ben geen professional, maar vind goede beeldkwaliteit wel belangrijk, ook in slechtere lichtomstandigheden)
Kantelbaar scherm: 10 (bij de hoofdcamera vind ik dit een vereiste, bij een extra camera vind ik dit een stuk minder belangrijk)
EVF/zoeker: 8 (is bij fel zonlicht vaak een must omdat je dan op het scherm niks meer kunt zien)
Macro: 8(heb garnalen en wil niet op tientallen centimeters van het aquarium moeten zitten om goede foto’s te kunnen maken)
Zoom: 8 (ik hoef echt niet de 50x zoom van de SX50, maar minimaal 24x zoom zou toch wel erg leuk en handig zijn)
Flitsschoen: 7 (is geen vereiste, maar wel handig voor bijvoorbeeld een externe flitser of microfoon of om een externe EVF/zoeker erop te zetten als deze ontbreekt)
GPS: 7 (zou het erg leuk en handig vinden om later terug te kunnen kijken waar de betreffende foto gemaakt is, vergeet dit toch vaak vrij snel weer)
Gebruiksgemak: 6 (andere dingen zijn belangrijker, hoe de camera werkt kom ik vast wel achter)
Snelheid: 8 (is wel belangrijk bij het opstarten van de camera en het maken van een foto/film, anders mis je het moment)
Vloeiend filmen: 8 (filmen zonder schokkende bewegingen is voor mij belangrijk)
Stil filmen: 7 (wel belangrijk omdat ik niet teveel last wil hebben van omgevingsgeluiden tijdens het filmen)
Beeldstabilisatie: 10 (heel belangrijk bij een telelens, minder bij een compacte lens, dan een 6)
Budget:
500 euro inclusief alles (bij zonder een telelens uiterlijk 400 euro)
Huidige camera:
Sony HX9V. Deze camera vind ik op zich een erg fijne en goede camera, echter is het scherm slecht zichtbaar bij fel zonlicht, ontbreekt er een flitsschoen en EVF/zoeker en vallen de zoomprestaties bij mindere lichtomstandigheden toch wel wat tegen (behoorlijk wat ruis).
De Panasonic G6 is de camera die ik het liefste zou willen, maar die is gewoon te duur. Ook zonder de telelens, kan namelijk op dit moment sowieso niet sparen voor een telelens. Hopelijk binnenkort weer. Ga daar wel voor sparen als ik weer meer werk heb, maar wil dus sowieso een echt goede camera die wel in het budget past voor onze huwelijksreis.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 31-01-2014 15:20
]