Ik doe het gewoon nog een keer; een vrijdag topic, dus niet zo super serieus. Ditmaal is het motto "Iets moois uit crappy jpegjes persen"
Ik ben ooit twee maal op reis geweest met een Canon Powershot A80 op zak. Een simple compact met 2272 bij 1704 pixels, 3x optische zoom, een zeer beperkte dynamische ruimte en natuurlijk JPG only. Grootste probleem is het dichtlopen van de donkere gedeeltes en het gebrek aan contrast. Toch eens een poging gedaan om met lightroom er iets moois van te maken.
Eerste deel is de Huayhuash in Peru. En redelijk eenvoudige trekking rond het massief. Het tweede deel is Langtang in Nepal. De bedoeling was om twee bergen te beklimmen en via de Ganja La pas weer terug te gaan. Maar vanwege het slechte weer (veel te veel sneeuw) is alleen de inklim berg gelukt en ternauwernood de pas overgang.
Mocht er iemand nog suggesties hebben voor verbeteringen van de nabewerking dan hoor ik dat graag. Disclaimer: Op foto 8 hangen de wolken scheef en is de horizon recht (dat weet ik omdat het een foto is uit een panorama).
Peru - Huayhuash
1

2

3 Siula grande

4 Yerupaja

Nepal - Langtang
5

6

7 Top van de Yala peak

8 Uitzicht vanaf de top. De bewolking was een snel opkomende sneeuwstorm.

9 Vanuit het kamp van de Naya Kanga

10 Touwen aanbrengen voor de dragers op de Ganja la pas.

11

12 Wachten terwijl de gids de doorgang zoekt

13! Na lange tijd uitsluitend sneeuw & ijs weer tussen de bloemen
Ik ben ooit twee maal op reis geweest met een Canon Powershot A80 op zak. Een simple compact met 2272 bij 1704 pixels, 3x optische zoom, een zeer beperkte dynamische ruimte en natuurlijk JPG only. Grootste probleem is het dichtlopen van de donkere gedeeltes en het gebrek aan contrast. Toch eens een poging gedaan om met lightroom er iets moois van te maken.
Eerste deel is de Huayhuash in Peru. En redelijk eenvoudige trekking rond het massief. Het tweede deel is Langtang in Nepal. De bedoeling was om twee bergen te beklimmen en via de Ganja La pas weer terug te gaan. Maar vanwege het slechte weer (veel te veel sneeuw) is alleen de inklim berg gelukt en ternauwernood de pas overgang.
Mocht er iemand nog suggesties hebben voor verbeteringen van de nabewerking dan hoor ik dat graag. Disclaimer: Op foto 8 hangen de wolken scheef en is de horizon recht (dat weet ik omdat het een foto is uit een panorama).
Peru - Huayhuash
1

2

3 Siula grande

4 Yerupaja

Nepal - Langtang
5

6

7 Top van de Yala peak

8 Uitzicht vanaf de top. De bewolking was een snel opkomende sneeuwstorm.

9 Vanuit het kamp van de Naya Kanga

10 Touwen aanbrengen voor de dragers op de Ganja la pas.

11

12 Wachten terwijl de gids de doorgang zoekt

13! Na lange tijd uitsluitend sneeuw & ijs weer tussen de bloemen

[ Voor 68% gewijzigd door Vishari Beduk op 31-01-2014 18:23 ]
weet het niet meer