[PC] Star Citizen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 64.697 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:53
Lol Renquin!

@Awsom: Onder "your account" staat 'your pledge details' (als de website het doet tenminste).

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 21:12
Awsom schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:09:
Ik heb gepledged, maar waar kan ik nu precies zien dat die goed is doorgekomen :p ?
Als je via de rsi site hebt gepledged kun je dat bij http://www.robertsspaceindustries.com/your-order-details zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19
Ik zit te twijfelen of ik mijn pledge zal verhogen. Dit is afhankelijk van een aantal vragen:
- Wordt je character geleveld zoals in traditionele MMORPG's?
- Is de crafting net zo complex als dat van EVE-Online?
- Hoe werkt de economie?
- Heeft je schip fixed wapens, of kan je net zoals in EVE je wapens upgraden?

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Maar daar staat weer een anders bedrag dan wat ik gepledged heb :P ? De naam van het pakket is wel goed ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 21:12
Awsom schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:14:
[...]

Maar daar staat weer een anders bedrag dan wat ik gepledged heb :P ? De naam van het pakket is wel goed ..
Ik heb via paypal in euro's betaald, en bij mijn 30$ pakket staat ook sinds een tijdje 31.46 ofzo, zal wel met de omrekening van euro naar dollar niet helemaal goed gegaan zijn denk ik.

Damn.. 6.1 miljoen ondertussen. Gaat lekker zo _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door rikrik op 19-11-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Twixxx schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:12:
Ik zit te twijfelen of ik mijn pledge zal verhogen. Dit is afhankelijk van een aantal vragen:
- Hoe werkt de economie?
Voor zover mij bekend (ik kan me vergissen):
- Geen levelling. Jouw player skills en upgraden van schepen en wapens en strategie geven de doorslag
- Crafting... mij onbekend
- Economie: mij onbekend maar wel player driven. Alles wat je in het spel ziet is ook in het spel te verdienen (geen pay to win)
- Op verschillende plekken zitten diverse wapen slots waar je diverse wapens op kan zetten en kan upgraden.

25 minuten... now or never ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ervig op 19-11-2012 19:35 ]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Twixxx schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:12:
- Hoe werkt de economie?
- godzijdank niet. Het komt neer op tactiek, methodiek, slimheid maar heel simpel gesteld: keuzes.
- wat ik in de stream zag is het een vitaal onderdeel van economie, maar vooralsnog weinig gegevens.
- economie komt neer op menselijke dynamiek. heel dicht bij eve. geen pay to win, afgezien natuurlijk van het aspect van lifetime insurance op pledge ships (een beetje EVE speler ziet daar meteen de "mogelijkheden" :P)
- fixed, maar upgradeable. Verschillende schepen hebben verschillende mogelijkheden, wel te upgraden en uit te wisselen. Er zijn zo te horen zelfs opties voor realistisch rammen van schepen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
[b][message=39313256,noline]..Mocht iemand me tijdens deze finale race nog een duwtje in de rug willen geven, dan kan je via http://www.robertsspaceindustries.com/account/ mijn naam (ervig) nog als referrer opgeven. Mocht ik een prijs winnen dan trakteer ik op ingame virtuele drankjes of een flesje 'space lube' 8)
Net nog even gedaan, zie het flesje lube wel tegemoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 22:40
nou... 20 uur en echt ALLES ligt nu plat. iemand nog een stream ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Qpido80 schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:58:
nou... 20 uur en echt ALLES ligt nu plat. iemand nog een stream ergens?
De teller staat in iedergeval op 00000 .... haha en nu is iedereen op F5 aan het rammen om te zien wat er nu gaat gebeuren. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De champagne is al aan het vloeien op de stream. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Kon nog net het dankwoord horen. De site deed het opeens perfect. Wow de teller loopt gewoon nog verder door om alle pledges nog te verwerken...

6.232.40 and still going

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Ik krijg dit te zien:

The battle is over and we - PC gamers, space sim fans, WingNuts, Lancers and the rest - have won. You've not only met every goal we set, you've exceeded them. Star Citizen will be released because of your dedication and your willingness to put your money where our mouths are. Our gratitude is immeasurable; we owe you our livelihoods and will not soon forget it.

The question is: what happens next?

Our intention has always been to make Roberts Space Industries YOUR site. It's not a public advertisement for the game; it's a private community for those who are making the game happen. We want your input on what we're doing and we want to share our plans with you; the occasional passer-by doesn't concern us. The plan was initially to immediately switch on a wall that would allow only you, our backers, to access features like the Comm-Link and the Spectrum Dispatches. Kickstarter has thrown something of a wrench in this plan: we can't change the site until the Kickstarter backers are integrated, which may take up to two weeks, otherwise we would be blocking thousands of backers from participating.

Updates and features will continue, returning to a regular schedule in the next few days. The team needs a few days to collect ourselves and reform before jumping into the immense task ahead (after the last month, our husbands, wives, children and yes, pets, miss us!) We will also be launching new sections which have been in the works for some time: the Galactapedia will tell you more about the Star Citizen world, Engineering will introduce you to game mechanics that are being planned and Holovids will offer you video footage from the game as it takes shape.

What about pledges? Good news: those of you who got in on the ground floor are covered. Your ships have lifetime insurance policies and for the next year you will have the ability to purchase further tiers or upgrade existing ones at the initial prices. That's not true of everyone else: if you want to back Star Citizen and participate in this amazing community, you still can. but it's going to cost you a little extra as of now, and you aren't going to have as many extras (no lifetime insurance, for example.)

One issue which concerns us is what to do with the funding tracker. So we're going to throw the issue up to you: in two weeks, when the wall goes up, what do you want to see done with the tracker? Without the 'push' of the campaign it probably won't update very dramatically. but it's always possible it will go up enough to reach future stretch goals anyway. Should we keep it, remove it or put it somewhere else? We'll let the community decide.

We also have previously outlined the 'behind the screens' subscription plans available now. They're designed for users who simply want to give us a little extra support during the development - you're getting the whole story, regardless - but we will have some extra fun for our monthly contributors.

We can't thank you enough for everything you've done for this project. Please see the next update on 'The Pledge' for our promise to you. The next two years are going to be incredible for all involved and we're thoroughly happy that all of you are along for this exciting ride.

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ben benieuwd, ze wilde 500.000 hebben 6mil+ er is nog 'niets' maar 'hij' heeft het al over 'extra aankopen' (purchase further tiers or upgrade) etc. Het blijft maar om geld draaien.

En aangezien het mogelijk pas eind 2014 'klaar' zal zijn wie weet wat er tegen die tijd al uit is gekomen, andere game studios zullen ook wel gezien hebben dat de community dit soort spellen wil hebben.

Kijk het wel aan, tegen die tijd zal het wel te koop zijn voor 40-50 euro misschien is het project wel dood tegen die tijd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

@prutser, ze gingen voor 2 miljoen (als absulute minimale om een vervolg te maken; kickstarter hebben ze later als extra toegevoegd.

Wellicht is het project tegen die tijd dood, maar ik denk dat ze er een te gek spel van gaan maken. 'They'd better...with 6 million of our money' ... of ze verdwijnen naar Midden Amerika :-)

Het laatste wat ik overigens zag was dit (zal nog wel gecorrigeerd worden): $6,238,563 van 89,668 backers.

Volgens mij staat deze al ergens in het topic, maar ik kon hem niet meer vinden:

A short video of the AI of Star Citizen attacking and defending the Bengal Class Carrier. It demonstrates intelligent collision avoidance - a dense asteroid field, other space ships, including a large capital ship plus offensive and defensive roles.

NOTE: This is very early pre-pre Alpha. There was a bug with laser bolt speed in this build and they were incorrectly capped at a very low speed. That is not how they will behave in the game. But we thought the video was awesome enough to show you anyway!

[ Voor 57% gewijzigd door Ervig op 20-11-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Roberts heeft Cloud Imperium Games Corporation opgezet om zijn droom-game te kunnen maken. Dat zal hij, zeker na zo'n gigantisch succesvolle Crowd Funding echt niet zomaar laten gaan. Dat het 'pas' in 2014 klaar zal zijn, is zo gek nog niet. Wellicht is het zelfs nog wat aan de optimistische kant, maar dat zal later wel blijken. Een spel als wat hij wil maken, dat maak je niet even in een paar maandjes. Maar goed, pledgers hoeven sowieso niet zo lang te wachten, met alpha en beta toegang.

Anderen die een dergelijk spel zouden willen gaan maken, hebben nu al een half jaar (zo niet meer) achterstand op zijn minst, want tot het moment van 10-10-12 is er echt wel een dusdanige tijd in gaan zitten om tot de launch-video te kunnen komen. Andere bedrijven mogen het proberen (Frontier Developments heeft het al geprobeerd met ook een (tot nog toe niet al te succesvolle Crowd Funding) reboot van Elite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokoyhama
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
dahakon schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:40:
Roberts heeft Cloud Imperium Games Corporation opgezet om zijn droom-game te kunnen maken. Dat zal hij, zeker na zo'n gigantisch succesvolle Crowd Funding echt niet zomaar laten gaan. Dat het 'pas' in 2014 klaar zal zijn, is zo gek nog niet. Wellicht is het zelfs nog wat aan de optimistische kant, maar dat zal later wel blijken. Een spel als wat hij wil maken, dat maak je niet even in een paar maandjes. Maar goed, pledgers hoeven sowieso niet zo lang te wachten, met alpha en beta toegang.

Anderen die een dergelijk spel zouden willen gaan maken, hebben nu al een half jaar (zo niet meer) achterstand op zijn minst, want tot het moment van 10-10-12 is er echt wel een dusdanige tijd in gaan zitten om tot de launch-video te kunnen komen. Andere bedrijven mogen het proberen (Frontier Developments heeft het al geprobeerd met ook een (tot nog toe niet al te succesvolle Crowd Funding) reboot van Elite).
Klopt op de site stond dat ze voor het crowed funding al 1 á 2 miljoen hadden geïnvesteerd in het spel en dat voor het totale spel 15 á 16 miljoen nodig zou zijn. Met de crowed funding willen ze de mogelijke sponsors laten zien dat er genoeg geïnteresseerde mensen zijn voor zulke spellen. Bij het behalen van 2 miljoen zouden er genoeg sponsoren zijn om de rest te funden...ben benieuwd wat ze doen nadat ze horen dat er ruim 6 miljoen is binnen gehaald... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Yokoyhama schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:38:
[...]
Klopt op de site stond dat ze voor het crowed funding al 1 á 2 miljoen hadden geïnvesteerd in het spel en dat voor het totale spel 15 á 16 miljoen nodig zou zijn. Met de crowed funding willen ze de mogelijke sponsors laten zien dat er genoeg geïnteresseerde mensen zijn voor zulke spellen. Bij het behalen van 2 miljoen zouden er genoeg sponsoren zijn om de rest te funden...ben benieuwd wat ze doen nadat ze horen dat er ruim 6 miljoen is binnen gehaald... 8)7
Als ze daadwerkelijk 15 á 16 miljoen nodig denken te hebben, was het dan niet handiger geweest om de countdown wat te vertragen.... O-)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Hehe.
Zou natuurlijk wel leuk zijn om het hele project via crowd funding te financieren. Maar Roberts heeft inderdaad de beschikking over Angel Funding (zoals in dit geval de private financiers genoemd worden), die het verdere nodige bedrag wilden investeren als Roberts 2 miljoen binnen kon harken met crowd funding. Je kunt er dus van uit gaan dat Roberts ongeveer 8-10 miljoen elders weg heeft gehaald, om tot die basis te kunnen komen die er bij 2 miljoen aan pledges zou zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
ik vond eigenlijk dat ze wat te enthousiast geweest zijn met de goals
ok, die carrier lijkt mij wel fantastisch om als clan te hebben, maar men had dit perfect ook later kunnen toevoegen
klein beginnen enzo
als het allemaal lukt, lijkt het mij wel enorm leuk
(dan hoop ik wel op een Privateer (1) stijl spel, want de vereenvoudigde combat van Freelancer vond ik maar niks)

ik zou het wel super vinden moest de game-industrie zichzelf wat terugvinden:
adventures zijn misschien niet de grote kassuccessen, maar kunnen ook winstgevend zijn (veronderstel ik toch)
hetzelfde voor vele andere (uitgestorven) genres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 20:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Wat me vooral opvalt is dat ze een SP gaan maken van 50 missies. Dat zie je al helemaal weinig, een SP die zo lang is. Alleen daarom is het bijna al een geweldige game. Daarnaast dus nog een Universe die je op freeroam kan doen met 70 sectors.

Denk dat met het enthiousiame welke Chris heeft laten zien het wel goed komt met deze game. Hij weet wat hij doet, hij heeft de ervaring en de briljante spellen in het verleden om te bewijzen dat hij echt wel zijn stinkende best gaat doen.

Alleen kut dat het nog 2 jaar wachten is :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
Ben het eens met dat er misschien wat teveel hooi op de programmeur-vork wordt genomen, maar ik heb vertrouwen in Chris Roberts en zijn team. Het zal me niets verbazen als het spel wat wordt uitgesteld met zoveel opties, maar dat neem ik voorlief.
TepelStreeltje schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 01:18:
Wat me vooral opvalt is dat ze een SP gaan maken van 50 missies. Dat zie je al helemaal weinig, een SP die zo lang is. Alleen daarom is het bijna al een geweldige game. Daarnaast dus nog een Universe die je op freeroam kan doen met 70 sectors.
100 sterrenstelsels zelfs bij launch en naast de 50 single player missies waarmee de game launched, ook nog eens een missiepack van 16 missies gratis voor alle backers wanneer die uitkomt.

Voor een lijst met alle dingen die we hebben unlockt met de 6 mil klik hier.

toevoeging: er is nu nog even een korte grace period zodat mensen die eerder niet konden pledgen vanwege website problemen dit alsnog even kunnen doen.
"100s of people emailed customer service in the last 2 hours complaining that they couldn't pledge at all and didn't do Amazon. It's just to try and be fair to them and save hours of manual customer service."

Dus mocht je dit nog lezen en je wilt nog pledgen, sla dan nog je slag nu het nog kan :)
http://www.robertsspaceindustries.com/star-citizen/

[ Voor 20% gewijzigd door Dalrok op 20-11-2012 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Te veel hooi op de vork, denk het niet. Zo als het er nu voor staat is de crowdfunding een mooi voorbeeld geweest van zowel business development als de marketing. Vergeet ook niet dat ze andere investeerders klaar hebben staan. Om eerlijk te zijn, wat we nu gezien hebben is een blueprint voor AAA development van indie games - buiten de traditionele publishing grip op de industrie.

Ze hebben een vrijwel perfect fundament hier precies daarvoor. Met volledig schaalbare opties voor ontwikkeling ook na de intended release. Om eerlijk te zijn, het zou een mooi artikel van studie zijn voor studenten game development maar ook business development en marketing. Mooie balans hier.

Bekijk het zo: voor het investment plan ligt er demonstratief bewijs van de core user market, met staande investering, en directe reach voor de reguliere reach van verdere types gebruikers. Vergeet daarbij niet de duidelijke oriëntatie op zowel single player focus (50 missies, addon packs, user generated content - schepen, content, campaigns) als multiplayer focus (met buffers voor hardcore maar casual gameplay idem - private servers, shared core servers, etc) maar ook laagdrempelige coop gameplay (zie de schepen voor meerdere spelers, waar een speler naadloos kan binnenkomen en de AI rol van een van de crew van de schepen kan overnemen). Er is zelfs een flinke component van character interaction middels fps (boarding, spacewalk, ground interaction, etc).

Vergeet ook niet dat aan de onderliggende concepten al heel lang gewerkt is, en dat de uitwerking daarvan voor concepten als praktische uitwerking al vrij ver ontwikkeld zijn. Wat nu nodig is komt neer op de praktische planning en het invullen van wat - opnieuw - neerkomt op AAA development: technical staff en art, met de scheepsladingen - en daar is precies waar de balans tussen de crowdfunding en investeringen bij komen. De crowdfunding resultaten leveren een perfect fundament precies daarvoor, alsmede de financiële basis voor de technische ontwikkeling. De verkoop gerichte marketing heeft met de bereikte core user group die in de crowdfunding meededen al een enorm potentieel aan momentum klaar staan :P Die 80k+ group is een instrument met lage kosten en hoge reach voor typische AAA marketing (iets wat al zichtbaar is in de verschillende media gericht op consumers, maar ook in de media van de industrie zelf).

Ik heb er vertrouwen in moet ik zeggen. Ja, het gaat wat tijd duren, maar die tijd gaat in het voordeel werken van marketing en sales. Vergeet hierbij ook niet de staggered development planning na de release.

Om heel eerlijk te zijn even, wat ik zo hoor zitten toch een paar bedrijven zich even achter de oren te krabben op het moment (na wat studie). Black Prophecy crew zit wel met wat hoofdpijn. Maar ook grotere ontwikkelaars in het genre zijn bezig met wat interactie tussen hoofd en muur. Denk aan CCP Games, voor wie dit toch in het licht van hun IPO plannen flink wat hoofdbrekens oplevert, en een zwaar onevenredige druk oplegt om eigen product opnieuw onder de loep te leggen. Chris heeft in dat soort opzichten een prima zicht aangetoond op de combinatie van wat mensen aantrekt voor de verschillende implementaties binnen de bestaande spellen en MMO's. In balans voor vrijwel elk type gebruiker.

Een van de weinige risico's met de aanpak zover is de invloed van investeerders op conceptuele uitwerking, maar Chris heeft eerder met dat bijltje gehakt en kent de klappen van de zweep. Een andere klein risico is inderdaad praktische planning, maar in de stream was toch wel duidelijk dat men dat deel toch voor 90% al heeft uitgewerkt.

Dus ja, twee jaar wachten (minder eigenlijk), maar het gaat geen zwart gat van informatie of communicatie zijn. Integendeel. Men is zich goed bewust van het nut van gebruik van de mensen achter al die pledges, de toegang wat het verschaft tot verdere gebruikerstypes, en zo voorts.

Dit wordt nog erg leuk, spannend, en het resultaat zal er zijn. Watch this space - it's yours now :-)
In dat opzicht is het plan om de site te gebruiken als een instrument van checks & balances, QA en community sourcing erg, erg slim. Maar goed, ik was als consultant en investeerder al eerder overtuigd.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 07:44
Dalrok schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 01:56:

toevoeging: er is nu nog even een korte grace period zodat mensen die eerder niet konden pledgen vanwege website problemen dit alsnog even kunnen doen.
"100s of people emailed customer service in the last 2 hours complaining that they couldn't pledge at all and didn't do Amazon. It's just to try and be fair to them and save hours of manual customer service."
Waar had je die info vandaan? Ben benieuwd hoe lang die grace period is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Dus mocht je dit nog lezen en je wilt nog pledgen, sla dan nog je slag nu het nog kan :)
http://www.robertsspaceindustries.com/star-citizen/
Zojuist ingelogd om te kijken hoe het er vandaag voor staat. Zie net dat pledgen nog steeds kan , maar de lifetime subscription is weg, per pledge tier nu een aantal maanden subscription bijv. "4 Months Ship Insurance". Volgens mij is de Grace periode over.

Van mij mag het hele pledge systeem uberhaubt wel dicht (dat ook gevote), en een team programmeurs bijeen + focussen op het ontwikkelen + beschikbaar maken van de Alpha. Een ieder zijn mening maar zo denk ik erover... er is redelijk veel toegezegd, dus het laatste wat we moeten hebben zijn nog meer Goals, naarmate het bedrag stijgt / de druk groter wordt om nog meer te willen releasen :) .

Ervig, ik zal je nu nog even invullen op de site als Refferal :)

[ Voor 3% gewijzigd door StarWolfer op 20-11-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Ach als wij backers maar over een jaar de alpha kunnen proberen dan maakt het ook niet zoveel uit als de game wat uitloopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roxors schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:42:
[...]

Waar had je die info vandaan? Ben benieuwd hoe lang die grace period is namelijk.
Staat op de RSI facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

@StarWolfer volgens mij is de grace periode ook afgelopen want ik zie hogere prijzen en geen lifetime insurance meer. Die insurance maakt op zich ook niet zoveel uit want iedereen zal vast wel naar grotere schepen upgraden of heeft iemand hier al de Idris Corvette gekocht :D ? (verder bedankt voor het toevoegen! 44 referrers nu.. Die bomber zou een leuke toevoeging voor de GOT guild zijn ;) )

@Mac Rolek... als je nog wilt kan je dit proberen: "if you tried to get on before the campaign closed then you should pay the correct prices so please email me; sandi@cloudimperiumgames.com" Maar dat is 8 uur geleden geschreven dus misschien ben je al te laat. Succes!

De lijst van Dalrok, 5 posts hierboven is wel een hele mooie om te zien wat we behaald hebben!

Verder iets meer visueel:
Afbeeldingslocatie: http://www.robertsspaceindustries.com/wp-content/uploads/2012/10/stretch-goals-main-6.png
Het totale bedrag (en record) tijdens de crowdfunding campaign is inderdaad vastgelegd op:
$6,238,563

Over een paar weken gaat de site 'op slot' en zijn alle verhalen, achtergrond e.d. alleen voor mensen te zien die een 'pledge' (of nu een pre-order) hebben gedaan. @mindcrash Zou jij de TS een mooie update willen geven? Wat mij betreft in de TS dan niet te veel informatie over de crowdfunding maar meer met up-to-date prijzen en veel informatie over wat er de komende jaren in het spel te zien is, en wat mensen op RSI kunnen terugvinden aan verhalen en achtergrond.

Ik vind het leuk dat we nu de komende 2 jaar (dit loopt vast uit) niet alleen updates krijgen maar ook meer te weten komen over de verschillende rassen, planeten en dat dit met mooie verhalen wordt ondersteund.

[ Voor 18% gewijzigd door Ervig op 20-11-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Zucht.. Hypes.. :+ Ik heb ook maar gepledged, de goedkoopste (early adopter digital) om deel te kunnen nemen aan de alfa en beta. Nu maar zien of de verwachtingen waar gemaakt worden. Vroeger heb ik heel veel freespace 1&2 en x-wing alliance gespeeld. Later ook nog starlancer en freelancer, maar dat kon mijn pc destijds nauwelijks aan.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 20:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Zou nu nog ff freelancer gaan spelen, is echt vetjes :P
krijg weer helemaal zin om het zelf te gaan spelen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In januari komt Strike Suit Zero uit (ziet er erg cool uit, een space sim met japanse design invloeden), dus dat is een leuk tussendoortje voor de lange wachttijd op Star Citizen.

Ze hebben kickstarter gebruikt om de ontwikkeling af te kunnen ronden en dat is gelukt. :)

http://www.kickstarter.co...43153532/strike-suit-zero

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:15

Ryceck

Constants and Variables

TepelStreeltje schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:18:
Zou nu nog ff freelancer gaan spelen, is echt vetjes :P
krijg weer helemaal zin om het zelf te gaan spelen.
Als nu iemand me ook nog eens kan vertellen waar ik een kopie van Freelancer kan kopen dan kan ik ook aan de gang!
Heb vroeger wel een cd gehad maar deze is ergens in de verhuizing verdwenen :-( En ik kan na een paar dagen zoeken nog steeds geen enkele plek vinden waar hij goed te koop is...

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Pledger meld zich !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
Roxors schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:42:
[...]

Facebook: http://www.facebook.com/RobertsSpaceIndustries
Het lijkt er inderdaad op dat de grace period al afgelopen is. Prijzen zijn ook iets omhoog gegaan.
Een mooi verwoord en positief verhaal! Het is zeker zeer slim gespeeld allemaal en goed over nagedacht om zo de input van de community te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinedia
  • Laatst online: 18-08 21:42
Vraagje aan de mensen hier (ben schieuwnierig)?
Hoe vroeg waren jullie er al bij? Zijn er meer mensen die net als ik een Golden Ticket hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinedia schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:15:
Vraagje aan de mensen hier (ben schieuwnierig)?
Hoe vroeg waren jullie er al bij? Zijn er meer mensen die net als ik een Golden Ticket hebben?
Ja, ik heb ook een golden ticket. Maar weet nog niet zo goed wat de meerwaarde daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

@JohnStaakke Welkom Citizen ;-)

@Ryceck Ik wilde zelf ook een kopie van Freelancer kopen (op GoG oid) maar is gewoon NERGENS te krijgen (wel op de minder legale plekken, overigens).
edit:
Oh ja, op marktplaats staat er inderdaad nog eentje (via Post van Dalrok 2 lager)

Wellicht interessant Evochron Mercenary (volgens mij komt er in december een update/ nieuwe versie), Wing Commander Saga (gratis) of Diaspora (voor Battlestar Galactica fans, ook gratis).

Ik heb zelf ook een golden ticket dankzij de post van Mindcrash hier (dank!). Het ticket is verder wel leuk maar wordt waarschijnlijk gewoon een decal /skin.

[ Voor 15% gewijzigd door Ervig op 20-11-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Ook ik heb een Golden Ticket .. en ook geen idee wat de meerwaarde ervan is; noch wat de andere kleuren zijn/doen :P . Ik kan er ook niets van op de site vinden..

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
Ik meende dat ik ook een golden ticket zou hebben, maar na 10/10/10 kwam ik er achter dat mijn account nog niet bestond. Achteraf gezien had ik ook nooit een bevestigingsmail gekregen wat ik toen wel raar vond, maar me verder niet echt druk om maakte.
Dus ik heb het account opnieuw aangemaakt. Wel contact gehad met ze om te vragen of ze dit nog kunnen verhelpen, zodat ik alsnog een gouden ticket kan krijgen. Ze zeggen dat het goed komt, maar ik heb er een beetje een hard hoofd in als ze geen account data kunnen vinden voor 10/10/10. Oh well...
Ervig schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:27:
@Ryceck Ik wilde zelf ook een kopie van Freelancer kopen (op GoG oid) maar is gewoon NERGENS te krijgen.
Op marktplaats zie ik een exemplaar staan en op ebay staat ook nog wel wat.

[ Voor 21% gewijzigd door Dalrok op 20-11-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Wow, heb jij dit gedaan? Leuk dat het allemaal is opgenomen want ik heb het compleet gemist (werk e.d.). Ik denk alleen niet dat ik het allemaal ga kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Heh, nee niet mijn werk. Gedaan door een kennis met ook enige betrokkenheid. De volgorde van kijken is trouwens van beneden naar boven, was vergeten dat er bij te vermelden. Leuk project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinedia
Virtuozzo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:57:
Heh, nee niet mijn werk. Gedaan door een kennis met ook enige betrokkenheid. De volgorde van kijken is trouwens van beneden naar boven, was vergeten dat er bij te vermelden. Leuk project.
Tnx voor het linkje. Ik heb inderdaad ook niet kunnen kijken, maar wil het wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Het laatste uur vond ik vooral vrij rommelig met de zwartharige vrouw die probeerde te reageeren op een *erg* snel scrollende chat... zijn er daarvoor nog echt vragen beantwoord of interessante dingen gezegd?

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
The Dutch Dude schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:07:
[...]

Het laatste uur vond ik vooral vrij rommelig met de zwartharige vrouw die probeerde te reageeren op een *erg* snel scrollende chat... zijn er daarvoor nog echt vragen beantwoord of interessante dingen gezegd?
Sandi bedoel je? Ja, het was een beetje hectisch, uitputtingsslag :P

Voorlopig transcript (kort op het moment, wordt verder uitgewerkt de komende dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:12:
[...]

Sandi bedoel je? Ja, het was een beetje hectisch, uitputtingsslag :P

Voorlopig transcript (kort op het moment, wordt verder uitgewerkt de komende dagen).
Was inderdaad niet erg informatief, maar het is ook logisch dat het rommelig was net voor het einde. Wat is de rol van Sandi eigenlijk voor de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
Sandi Gardner - Director of marketing.
Maar ze beantwoordt ook vragen en lost volgens mij ook wel account problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:15:
[...]

Was inderdaad niet erg informatief, maar het is ook logisch dat het rommelig was net voor het einde. Wat is de rol van Sandi eigenlijk voor de game?
Sandi is Director of Marketing.

Niet betrokken bij de ontwikkeling van het spel zelf (technical, art), wel erg betrokken bij conceptualiseren, community, sales en de ontwikkeling van de campagnes (en verdere uitwerking daarvan voor gebruik van core community) alsmede de samenwerking met partners voor distributie.

Voor de rest springt ze overal bij waar nodig, zeker met zicht op de integratie van accounts en de communicatie op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:17:
[...]

Sandi is Director of Marketing.

Niet betrokken bij de ontwikkeling van het spel zelf (technical, art), wel erg betrokken bij conceptualiseren, community, sales en de ontwikkeling van de campagnes (en verdere uitwerking daarvan voor gebruik van core community) alsmede de samenwerking met partners voor distributie.

Voor de rest springt ze overal bij waar nodig, zeker met zicht op de integratie van accounts en de communicatie op het moment.
Dan heeft ze dr werk goed gedaan. Dit is wel een schoolvoorbeeld van hoe je zo'n campagne aanpakt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achondar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:42
Heb zelf via Kickstarter de digital bounty hunter gepledge dit weekend.
Het ging wel bizar snel om hoog het bedrag de laatste dag.

@Virtuozzo leuk overzicht. Mischien handig om deze in de TS op te laten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07 15:01
Mooi plaatje van het verloop van de pledge periode op Kickstarter, waarop de eindsprint duidelijk zichtbaar is: http://www.kicktraq.com/p...star-citizen/#chart-daily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:20:
[...]

Dan heeft ze dr werk goed gedaan. Dit is wel een schoolvoorbeeld van hoe je zo'n campagne aanpakt. 8)
Ja, niet enkel in traditioneel opzicht. Zoals eerder aangegeven is de insteek gericht op het overbruggen van het reguliere gat tussen indie publishing, crowdfunding en AAA funding / publishing. De campagne is het instrument voor proof-of-concept en integratie van reguliere investeringen. En dat is dermate goed gelukt dat menigeen in de industrie zich toch wat vragen zit te stellen :P

Kickstarter en andere initiatieven zijn wel gebruikt om producten te financieren en ontwikkeling te instigeren, maar er zat altijd dat gat tussen het "indie" idee / concept en mainstream. Wat nu is aangetoond, is dat middels crowdfunding je prima dat gat kunt vermijden. Essentieel onderdeel voor de ontwikkeling van het spel zoals het voor ogen staat. Nu moet ik toegeven dat dit onderdeel met gemengde gevoelens bekeken werd, maar het bewijs van mogelijkheid ligt inmiddels op tafel.

On heel eerlijk te zijn, er is wel wat discussie geweest over de planning voor periodiek voor deze campagne. Korter, langer, goals e.d. Maar de balans was prima, en het resultaat heeft de gestelde verwachtingen (maar ook de gestelde doelen door investeerders) ver overtroffen.

Tegen eind volgende week of zo zal trouwens meer informatie beschikbaar zijn over de alpha en beta campagnes en planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47
Virtuozzo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:29:
[...]

Ja, niet enkel in traditioneel opzicht. Zoals eerder aangegeven is de insteek gericht op het overbruggen van het reguliere gat tussen indie publishing, crowdfunding en AAA funding / publishing. De campagne is het instrument voor proof-of-concept en integratie van reguliere investeringen. En dat is dermate goed gelukt dat menigeen in de industrie zich toch wat vragen zit te stellen :P

Kickstarter en andere initiatieven zijn wel gebruikt om producten te financieren en ontwikkeling te instigeren, maar er zat altijd dat gat tussen het "indie" idee / concept en mainstream. Wat nu is aangetoond, is dat middels crowdfunding je prima dat gat kunt vermijden. Essentieel onderdeel voor de ontwikkeling van het spel zoals het voor ogen staat. Nu moet ik toegeven dat dit onderdeel met gemengde gevoelens bekeken werd, maar het bewijs van mogelijkheid ligt inmiddels op tafel.

On heel eerlijk te zijn, er is wel wat discussie geweest over de planning voor periodiek voor deze campagne. Korter, langer, goals e.d. Maar de balans was prima, en het resultaat heeft de gestelde verwachtingen (maar ook de gestelde doelen door investeerders) ver overtroffen.

Tegen eind volgende week of zo zal trouwens meer informatie beschikbaar zijn over de alpha en beta campagnes en planning.
Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Deze kickstarter is nog lang niet genoeg om van puur dit geld een AAA titel te produceren. Grote investors zijn nog steeds nodig om het totale bedrag 10miljoen dollar hoger te tillen. Zover ik het zie zit dit gat er nog steeds zolang er buiten de kickstarters extra sources of income nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico7426
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 12:01
Ik kijk geweldig uit naar deze titel. Ik ben een groot liefhebber van space sims en hiermee is er na al die jaren eindelijk eens een veelbelovende game in de maak waar ik echt enthousiast van word!

Gezien het succes van deze crowdfunding is het duidelijk dat er een aanzienlijk grote markt bestaat voor space games op de pc. Hopelijk dat het Relic ook is opgevallen en dit ze aanspoort om Homeworld 3 te gaan ontwikkelen :)

Ik heb voor de gelegenheid mijn Zbrush licentie afgestoft en geinstalleerd. Zijn er hier meer modders met plannen om zelf ships te ontwikkelen? Wellicht een idee om een nederlandse SC mod community op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Basekid schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:25:
[...]

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Deze kickstarter is nog lang niet genoeg om van puur dit geld een AAA titel te produceren. Grote investors zijn nog steeds nodig om het totale bedrag 10miljoen dollar hoger te tillen. Zover ik het zie zit dit gat er nog steeds zolang er buiten de kickstarters extra sources of income nodig zijn.
Klopt, als je puur op budget kijkt dan is men er nog niet. Dat was ook niet het punt. Maar het gebruik van crowdfunding als proof-of-concept voor separate investering overbrugt dat traditionele gat wel. Zeker wanneer, zoals hier het geval, het onderdeel is van instrumentatie en onderhandelingen voor die funding. En dat is niet enkel van belang voor de funding voor de technische ontwikkeling, het levert ook een proportioneel bovenmaats aandeel in wat normaliter binnen de hokjes van de traditionele publishers valt.

Wat deze venture aldus interessant maakt, is het gebruik van crowdfunding als enabler voor juist die twee aspecten wat normaliter ver buiten het bereik vallen van de kleinere of indie ontwikkelaar en die traditioneel het eigendom zijn van de bestaande publishers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
wat velen lijken te vergeten:
de gemiddelde bijdrage is +/- 69 euro!
dit is enorm hoog

ik heb zelf ook bijgedragen, meer zelf dan ik oorspronkelijk van zin was, maar ik heb sommige "gewone" gamers gemakkelijk 250 à 500 euro zien bijdragen... het lijkt mij dus niet dat je het voorbeeld van SC kan doorvertalen naar andere projecten

Chris Roberts had natuurlijk wel een streepje voor:
- hij heeft een enorm succesvolle carriere achter de rug in de gamesindustrie, met daardoor vele fans (waaronder ikzelf), velen geloven er gewoon in dat hij zo'n project aan kan
- men had reeds een zeer mooie techdemo klaar, waardoor mensen toch wel sneller overtuigd zijn denk ik
- als ik het goed heb is Freelancer de laatste space combat sim, toch al enige tijd geleden... hierdoor kreeg dit ene project de aandacht van alle space combat sim fans (in het land der blinden is eenoog koning)

feit is dat dergelijke projecten zware investeringen vergen (+10 miljoen) en dat men dit tegenwoordig gewoon niet durft, dankzij deze kickstarter campaign is de investering veel minder groot en de kans op een mooie winst ook veel groter

ik zou ook niet durven zeggen dat deze kickstarter bewijst dat er een grote markt is voor de space combat sim: DCS doet het op zich ook best goed (Black Shark, A10), maar heeft op dit moment quasi een monopolie in de militaire flight sim markt, van zodra anderen ook in deze markt springen, loopt men waarschijnlijk weer tegen een muur (eind de jaren 90 kwam de ene sim na de andere uit en daarna kwam er niets meer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:43:
[...]

Wat deze venture aldus interessant maakt, is het gebruik van crowdfunding als enabler voor juist die twee aspecten wat normaliter ver buiten het bereik vallen van de kleinere of indie ontwikkelaar en die traditioneel het eigendom zijn van de bestaande publishers.
Dit, en daarnaast kan je met 6 miljoen niet echt meer van een indie budget spreken. Daarmee zou je ook al een dijk van een game kunnen maken, wil het niet dat Roberts doelen extreem ambitieus zijn. Wat Roberts ook zei, zonder de aanwezigeid van een logge publisher heb je heel veel vrijheid in het indelen van de ontwikkelingcyclus, dus als je het goed doet en het geld slim besteedt kan je ook heel veel besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Rico7426 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:42:
Ik heb voor de gelegenheid mijn Zbrush licentie afgestoft en geinstalleerd. Zijn er hier meer modders met plannen om zelf ships te ontwikkelen? Wellicht een idee om een nederlandse SC mod community op te starten?
Het lijkt mij te gek om de komende twee jaar eens rustig een eigen (klein) schip te ontwikkelen, heb geen ervaring maar ben wel leergierig. Is toevallig bekend welk programma de developers gebruiken? Het lijkt me wel fijn als ik na 2 jaar ploeteren het schip ook in het spel kan importeren zonder het dan in een ander programma opnieuw te moeten tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico7426
Ervig schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:13:
[...]

Het lijkt mij te gek om de komende twee jaar eens rustig een eigen (klein) schip te ontwikkelen, heb geen ervaring maar ben wel leergierig. Is toevallig bekend welk programma de developers gebruiken? Het lijkt me wel fijn als ik na 2 jaar ploeteren het schip ook in het spel kan importeren zonder het dan in een ander programma opnieuw te moeten tekenen.
SC wordt ontwikkeld op CryEngine 3. Je kan deze game engine (Sandbox) gratis downloaden voor niet-commercieel gebruik en je models daarin importeren via een export tool die beschikbaar is voor enkele 3d pakketten (waaronder 3ds MAX en Blender).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Ah mooi. En welk programma zou je me als beginner (die niet opziet tegen een leercurve) kunnen aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinedia
Ervig schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:54:
Ah mooi. En welk programma zou je me als beginner (die niet opziet tegen een leercurve) kunnen aanraden?
Niet dat deze per se de simpelste is, maar Blender is gratis en de rest niet.

http://www.blender.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico7426
Blender. Dat is de meest populaire open-source (gratis) 3d applicatie met een grote community. Bovendien is het qua functionaliteiten ook een zeer compleet pakket. Dus dat zou ik zonder meer aanraden om de beginselen (en meer) onder de knie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Dank jullie, ik ga er naar kijken. Iemand geïnteresseerd om een start te maken met het opzetten van een GOT guild pagina (incl forum) met speciaal onderdeel voor MOD'ers?

Verder is die Kicktraq pagina wel bizar. Wat enorm veel geld in de laatste periode zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik heb via kickstarter gepledged. Moet ik nu nog iets doen op de RSI site om mijn pledge te linken en dus straks in het pledgers only gedeelte van de site te kunnen? Heb nu nog geen account.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Ha Ko, je kan in ieder geval alvast een account aanmaken. Aan het einde van de KS krijgt iedereen nog een vragenlijst waarin je kan aangeven wat jouw RSI username is (die moet nog verstuurd worden). Als je voor beide accounts (KS en RSI) hetzelfde mailadres gebruikt maak je het RSI makkelijk. Het kan een paar weken duren voordat alles overgezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokoyhama
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Voor de mensen die nog willen pledgen het kan nog t/m zondag 26 November volgens onderstaand bericht:

http://starcitizen.ashita.org/grace-period-for-pledges/

[ Voor 10% gewijzigd door Yokoyhama op 20-11-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Hier ook iemand met een Golden Ticket. Het ticket is eerder gebruikt als toegangsbewijs bij de officiele launch van Star Citizen bij GDC. Maar er zullen nog meer dingen aan verbonden zijn, de tijd zal ons leren wat.

Verder ben ik stiekem wel benieuwd naar de rid's van mensen. Het lijkt er namelijk op dat deze gebasseerd is op wanneer je je registreerde op de robertsspaceindustries.com. Het viel me op toen ze de referal links gingen hanteren en het is het einde van je refer a friend link. Mijn rid=354 (ja, ik was er heel erg vroeg bij, wcnews.com en lancersreactor ftw.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 09:47
Ik volg de Star Citizen website nu al een tijdje, maar ik ben er pas opgekomen na het launch event.

Vrij snel gepledged daarna en nog een keer geupgrade naar "Make mine a double (digital)".

Mijn rid=39181, dus een stukje hoger dan die van jou, dahakon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
catfish schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:49:
wat velen lijken te vergeten:
de gemiddelde bijdrage is +/- 69 euro!
dit is enorm hoog

ik heb zelf ook bijgedragen, meer zelf dan ik oorspronkelijk van zin was, maar ik heb sommige "gewone" gamers gemakkelijk 250 à 500 euro zien bijdragen... het lijkt mij dus niet dat je het voorbeeld van SC kan doorvertalen naar andere projecten
Maar wat ik me nu afvraag: met zo'n 90k aan mensen die de game feitelijk gepreordered hebben dmv hun pledge: wie gaat bij launch die game nog kopen? :D

Space sims staan niet bekend om hun miljoenenpubliek helaas :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
heb ook een Golden Ticket, mijn rid is 11319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:13
Maar wat ik me nu afvraag: met zo'n 90k aan mensen die de game feitelijk gepreordered hebben
Goh, als je kijkt dat een halo 4, ongeveer 3.5+ miljoen keer over de toonbank is gegaan wordt het als investeerder toch niet onaardig. (Gekende titel vs gekende naam)

Waar je die allemaal gaat frotten in je sterrenstelsels is een andere zaak natuurlijk :-p
Hopelijk voorzien ze genoeg wc's...

Anyway, veel mensen zullen dit speel ook enkel in private servers spelen omdat je daar veel meer je eigen vrijheid kan bepalen. Om de persistent world bruisend te houden (en leefbaar) daar gaat wel wat werk naartoe gaan.. Ben benieuwd hoe ze het gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Naluh! schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:25:
[...]
Maar wat ik me nu afvraag: met zo'n 90k aan mensen die de game feitelijk gepreordered hebben dmv hun pledge: wie gaat bij launch die game nog kopen? :D
Bij mijn weten wordt de game in principe free2play. :) Dus waarschijnlijk cliënt downloaden en gaan... Je kunt, tenminste als jij dat wilt, schepen blijven kopen, maar je kunt niets kopen wat ingame ook te verkrijgen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Deze game lijkt me wel wat en heb me geregistreerd op de site. Nog even wat meer lezen maar denk dat ik ook ga backen als Digital Mercenary en misschien zelfs Digital Bounty Hunter. :)

Wat me behalve de game op zich, erg aanspreekt is:
- PC only
- Publisher overslaan en alle gelden rechtstreeks in de game pompen.

Hopelijk maken ze dat ook waar. :)

Verder is het enige wat me tegenhoudt dat het allemaal wel HEEL erg ambitiieus klinkt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
_Dune_ schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:42:
[...]

Bij mijn weten wordt de game in principe free2play. :) Dus waarschijnlijk cliënt downloaden en gaan... Je kunt, tenminste als jij dat wilt, schepen blijven kopen, maar je kunt niets kopen wat ingame ook te verkrijgen valt.
Het spelen op de Persistent server van Cloud Imperium Games Corporation zal zonder maandelijkse kosten zijn. Het spel zal ongetwijfeld moeten worden gekocht. Daarbij kun je maandelijks een hoeveelheid credits kopen op die server om dingen mee aan te schaffen, of je kunt gewoon gamen om die credits te verdienen.

Maar om ~80.000 mensen (vergeet niet dat er een lading mensen is die zowel op RSI alswel op KS hebben gepledged) zover te krijgen om een behoorlijk bedrag (hierboven was het gemiddelde al gemeld) neer te leggen voor een spel dat nog moet worden gemaakt, is zeer bijzonder. Er zullen normaal veel meer mensen zijn die gemakkelijk ~40 euro neerleggen voor een spel dat werkelijk af is en waarin duidelijk is wat je krijgt. Er zal dus normaalgesproken best wel wat aan verdiend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

dahakon schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:10:
[...]
Het spelen op de Persistent server van Cloud Imperium Games Corporation zal zonder maandelijkse kosten zijn. Het spel zal ongetwijfeld moeten worden gekocht. Daarbij kun je maandelijks een hoeveelheid credits kopen op die server om dingen mee aan te schaffen, of je kunt gewoon gamen om die credits te verdienen.
Ik weet niet of je wel game-credits zou kunnen kopen, ze willen (tenminste dat werd aangegeven) beslist geen Pay2Win en dat ga je dan zeker krijgen, overigens heb ik dat idee ookal als je gewoon schepen kunt kopen, de persoon met de grootste beurs heeft de betere schepen, maar ja ... ergens moet het geld vandaan komen.

Ik heb nu meegedaan, om het project te steunen... en ik hoop dat het echt gaat lukken met wat zij willen gaan bereiken, maar verder ben ik persoonelijk meer voor een constructie zoals WoW, per maand een klein bedrag betalen, waarbij iedereen ingame gelijk is in zijn mogelijkheden... maar dat terzijde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Schepen koop je van credits, die je kunt verdienen. Maar hoe zou je anders schepen willen kopen? Pay2Win heeft verder betrekking op het met echt geld kunnen kopen van dingen die je zonder echt geld niet kunt krijgen, niet op hoe snel je iets kunt krijgen. Wat ik begreep is dat je maandelijks een beperkte hoeveelheid credits kunt kopen met echt geld, maar de tijd zal leren hoe dit werkelijk zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
_Dune_ schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:17:
[...]

zoals WoW, per maand een klein bedrag betalen, waarbij iedereen ingame gelijk is in zijn mogelijkheden... maar dat terzijde. :)
Even los van het WoW idee ... dat is wel de opzet. Iedereen is gelijk. Het komt neer op kennis, kunde, beslissingen. Daarmee maak je van je gametime wat jij wil. De balans en de complexiteit zorgt voor een goede basis daarin, absoluut het zal voorkomen dat de een iets niet kan met een schip, maar hij of zij zal het wel met een ander schip (of combinatie van schip en upgrades of andere spelers) kunnen. Onderschat niet de capaciteit voor teamwork. Als de een meer tijd heeft dan de andere (no-life syndroom), zal dat niet automatisch leiden tot meer "kunnen" of meer "stuff".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Update van de crew:

The Pledge

Grace Period

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinedia
dahakon schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:48:
Hier ook iemand met een Golden Ticket. [...]

Verder ben ik stiekem wel benieuwd naar de rid's van mensen. Het lijkt er namelijk op dat deze gebasseerd is op wanneer je je registreerde op de robertsspaceindustries.com. [...]
Zo dan... jij was er zeker vroeg bij :)
Het valt me op dat er toch wel redelijk wat Golden Ticket houders zijn. Hier, maar ook in totaal. Iemand enig idee hoeveel?

Mijn RID is trouwens: 9869.
Ervig schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:59:
Dank jullie, ik ga er naar kijken. Iemand geïnteresseerd om een start te maken met het opzetten van een GOT guild pagina (incl forum) met speciaal onderdeel voor MOD'ers?

Verder is die Kicktraq pagina wel bizar. Wat enorm veel geld in de laatste periode zeg.
Leuk initiatief. Ikzelf heb geen tijd om te helpen, maar ik waardeer het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Hier ook een Golden Ticket. Ik meen me te herinneren dat er ergens ooit gezegd is dat dat niet alleen een toegangskaartje was voor de GDC, maar dat daar later ook nog wat meer aan vast zit.
Ik vind het trouwens een super uitnodiging.

Is het iemand al opgevallen dat dat Golden Ticket ontzettend lijkt op de uitnodiging van Willy Wonka voor zijn chocofabriek? Grappig gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinedia
Ik meen me ter herinneren dat Golden Ticket houder een speciale skin krijgen... was niet zo enorm spectaculair. Maar toch leuk om te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik zie niet zo'n probleem met het kunnen kopen van schepen met echt geld. Dit spel is niet zoals vele andere MMOs, waarbij uitrusting het belangrijkst is.
Je kan bijvoorbeeld nog zo'n goed schip hebben, als je je tegenstander niet kan raken schiet je er weinig mee op. Player skill lijkt me een stuk belangrijker te zijn in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

_Dune_ schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:17:
[...]

Ik weet niet of je wel game-credits zou kunnen kopen, ze willen (tenminste dat werd aangegeven) beslist geen Pay2Win en dat ga je dan zeker krijgen, overigens heb ik dat idee ookal als je gewoon schepen kunt kopen, de persoon met de grootste beurs heeft de betere schepen, maar ja ... ergens moet het geld vandaan komen.

Ik heb nu meegedaan, om het project te steunen... en ik hoop dat het echt gaat lukken met wat zij willen gaan bereiken, maar verder ben ik persoonelijk meer voor een constructie zoals WoW, per maand een klein bedrag betalen, waarbij iedereen ingame gelijk is in zijn mogelijkheden... maar dat terzijde. :)
In de FAQ staat:
Is Star Citizen “free to play”? A subscription game?

To play Star Citizen you need only to buy the initial game. There will never be a monthly charge for usage. Some in-game items may be available as microtransactions, but we will NEVER sell anything that can’t be acquired through honest (and fun!) gameplay.
Duurdere schepen zijn ook niet per definitie beter maar hebben een andere rol. Wat ze op dit moment voor ogen hebben is dat je per maand een maximaal aantal credits zou kunnen kopen (die je dus ook gewoon kan verdienen door lekker het spel te spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Inderdaad. Groter is niet standaard beter. Een Idris Corvette kan gemakkelijk ten prooi vallen aan een paar goed bestuurde Anvil Gladiators, misschien zelfs maar 1. Maar gauw weer wat Capship runs oefenen in Wing Commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Daarnet nog even gaan kijken bij de andere ploeg die dacht er snel een graantje van mee te pikken... (Elite:Dangerous), dat ziet er eerlijk gezegd niet zo denderend uit, wel stond er bij de commentaren een leuke andere KS game vermeld:

http://www.kickstarter.co...dural-space-game?ref=live
(singleplayer game!).

---

Ontopic: ik ben zeer benieuwd hoe ze alle types van "controls" gaan laten samenwerken. Daar ze het hele scala van "Oculus Rift in combo met uberjoystick" tot een "user met simpele muis" een leuke ervaring willen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Ik ben best wel nieuwsgierig naar hoe ze Rift en Leap precies zal werken. Het zou toch wel fantastisch zijn om rond te kijken in je cockpit, en dan echt met je eigen handen de in-game touchscreens bedienen.
Zal alleen flink wat kosten om alles aan te schaffen, Rift, Leap, joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinedia
Metalkai schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:10:
Ik ben best wel nieuwsgierig naar hoe ze Rift en Leap precies zal werken. Het zou toch wel fantastisch zijn om rond te kijken in je cockpit, en dan echt met je eigen handen de in-game touchscreens bedienen.
Zal alleen flink wat kosten om alles aan te schaffen, Rift, Leap, joystick.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... al begin ik eerst maar eens met het kopen van een goede joystick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Over joysticks gesproken, heeft iemand hier een goede aanrading? Ik zal er waarschijnlijk nog geen binnenkort kopen, aangezien de alpha nog een aardige tijd weg is, maar alvast wat informatie verzamelen lijkt me geen slecht idee.
Ik heb veel gehoord over de Saitek X52, iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb gezien dat er twee verschillende versies zijn, maar weet niet precies wat het verschil tussen deze twee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Myri schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:05:
wel stond er bij de commentaren een leuke andere KS game vermeld:
(singleplayer game!).
Op die noot kom ik net deze tegen (Nexus 2):
http://www.kickstarter.co...d/nexus-2-the-gods-awaken
Helaas niet funded, maar misschien ontwikkeld de studio hem alsnog wel door.. de originele Nexus was een unieke en erg goede space game.
---

[on-topic] Wat zou beter zijn - een controller of een joystick voor Star Citizen? (als verstokt PC gamer gebruik ik normaal geen van beiden :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Voor Starlancer heb ik me destijds eentje aangeschaft (Thrustmaster Top Gun Fox 2). Was er redelijk tevreden van, maar al bij al is die redelijk snel stukgegaan (calibratie niet meer in orde te krijgen)
Freelancer had het dan weer helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
In the Physics video zie je em met een 360 controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
de X52 Pro schijnt interessanter te zijn, persoonlijk vind ik de sticks van Saitek te "los"
maar er zijn maar heel weinig sticks op de markt die wat meer weerstand geven (bv Thrustmaster Warthog, maar die is wel een stuk duurder en misschien wat te lomp voor space combat)
het gaat er ook van af hangen hoe uitgebreid het spel gaat zijn, Privateer was perfect speelbaar met een joystick met 2 knoppen
tegenwoordig heeft elke joystick er een veelvoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Myri schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:05:
Daarnet nog even gaan kijken bij de andere ploeg die dacht er snel een graantje van mee te pikken... (Elite:Dangerous), dat ziet er eerlijk gezegd niet zo denderend uit, wel stond er bij de commentaren een leuke andere KS game vermeld:

(singleplayer game!).

---

Ontopic: ik ben zeer benieuwd hoe ze alle types van "controls" gaan laten samenwerken. Daar ze het hele scala van "Oculus Rift in combo met uberjoystick" tot een "user met simpele muis" een leuke ervaring willen bieden.
Mijn portemonnee is nog aan het bloeden... voorlopig geen kickstarter voor mij ;) (ziet er overigens wel mooi uit). Zelf speel ik nogmaal gesproken niet met een joystick (mijn vriendin zou me dan voor gek verklaren, haha) maar ben nu toch wel naar een leuke controller of joystick aan het kijken. Gelukkig hebben we nog een jaartje tot de alpha.

@Schway Hij heeft voor demonstraties vaak een controller gebruikt omdat hij niet telkens zijn HOTAS (volgens mij saitek pro x52) met voetpedalen wilde meenemen. Geeft in ieder geval wel aan dat veel verschillende controllers worden ondersteund.

Weer een nieuw stukje op de spectrum dispatch. Deze content wordt straks alleen beschikbaar voor mensen die het spel gebackt hebben of pre-orderen. Maakt het voor mij de investering in ieder geval al waard. Heerlijk om te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinedia
Ervig schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:55:
[...]

Weer een nieuw stukje op de spectrum dispatch. Deze content wordt straks alleen beschikbaar voor mensen die het spel gebackt hebben of pre-orderen. Maakt het voor mij de investering in ieder geval al waard. Heerlijk om te lezen!
Inderdaad. Ik ben blij dat Roberts 'Immersion' zo belangrijk vind en dat dat gepaard gaat met all deze artikelen.
Ikzelf heb ook het boek besteld... nog meer te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Star Citizen heeft met zijn Crowd Funding record (voor videogames) behoorlijk wat headlines gehaald ondertussen. Zelfs Forbs heeft een behoorlijk artikel over de ontwikkelingen. Weinig nieuws voor wie SC de hele tijd al volgt, maar een uitermate positief geschreven artikel.

http://www.forbes.com/sit...ords-raising-6-2-million/

Hieronder ook nog even de Pledge van de ontwikkelaars van Star Citizen/Squadron 42
You’ve pledged your money
to earn your Citizenship.

Now it’s our turn.

We, the Star Citizen team at Cloud Imperium, hereby promise to deliver the game you expect. You, the tens of thousands of pledgers, have allowed us to cut out the big publisher and build the game on our terms. To let us focus on quality free of the pressure to deliver by a certain financial quarter. To nurture a new original IP. To put fun ahead of shareholder profits.

We, the Developer, intend to treat you with the same respect we would give a publisher. You will receive regular updates about the progress of the game. We will do a show and tell for each major milestone. Your voice will be heard and represented in our development docs and our feature wish list. You will see art and video and learn about how we intend to implement gameplay mechanics well before the rest of the world. The website will be updated and the community will be maintained. Though the limitations of technology may slow us, we will always do the best for you: if it breaks, we will fix it.

There may be delays and there may be changes; we recognize that such things are inevitable and would be lying to you if we claimed otherwise. But when this happens, we will treat you with the respect you deserve rather than spending your money on public relations. When we need to change a mechanic or alter something you believe should be in the game, we will tell you exactly why.

Your support over the past month has been incredible. You’ve done your part, and we will now do our utmost to live up to your expectations. We will build you the game you are dreaming about.

Signed,
Chris Roberts and the Cloud Imperium Team

[ Voor 68% gewijzigd door dahakon op 21-11-2012 19:45 ]

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Na het weekend pas weer updates. De developers hebben even een weekendje vrij, Happy Thanksgiving.

Wel een nieuwe aflevering van Cassandra's Tears.

[ Voor 27% gewijzigd door Ervig op 24-11-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Ongelofelijk he? Die teller op de site loopt maar door. Bijna 6,7 miljoen al.
Mensen hebben ook via een poll aangegeven dat ze graag willen dat gedurende het hele project (of in ieder geval nog de komende tijd) het mogelijk moet blijven om bij te pledgen. Tja, op die manier gaan we natuurlijk strakjes richting een echt enorm bedrag.

Waar ik nu echt vooral benieuwd naar ben is of het straks gelukt is om andere investeerders aan te trekken. Je zou zeggen dat dit nu een koud kunstje moet zijn, maar ik weet het nog zo net niet. We wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Dat kunnen blijven pledgen is vanaf 26 november dan wel alleen voor die mensen die al een pledge hebben gemaakt he. Om nog een schip te kunnen kopen, of skins etc. Zodra de grace period voorbij is, is het echt afgelopen voor de mensen die dan nog niet gepledged hebben. Dus als je nog mensen kent die dit project ook zouden bij willen staan of willen spelen, waarschuw ze dan snel :)

Aangaande andere investeerders, heeft Roberts al voor de start aan aangegeven dat als hij 2 miljoen bij elkaar kon sprokkelen, hij de verdere benodigde investeringen kon krijgen van andere investeerders, om het basisspel te kunnen maken. Alles boven de 2 miljoen aan pledges komt dan ook volledig ten goede aan het beter/grootser maken van het spel (50 missies ipv 35 in Squadron 42, 100 sterrenstelsels ipv 30 en ga zo maar door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een of andere manier had ik dit artikel gemist. Maar in dit stuk legt Chris Roberts in detail hoe de multiplayer gaat werken (PvP en PvE) en de rol van de SP daarin. Sommigen van jullie waarschijnlijk al gelezen, maar post het toch, want het is een must read!!

http://www.robertsspacein...le-player-and-instancing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Bedankt voor de vele recruits _/-\o_

[ Voor 96% gewijzigd door Ervig op 16-01-2013 09:51 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.