Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Qua gebruik voldoet het prima; multilanguage zit er al in, evenals een uitgebreid reboot menu, een aangepaste hosts file (geen root access net zoals in de JLB's) en ik zag ook de egl.cfg aanpassing (GPU doet alle graphics) voorbij komen. Root access heb je wel in WIUI als je WIUI naast een MIUIAndroid rom installeert.

Helaas heb ik een lastige ongerelateerde drain die enkel te zien is in de grafiek. Ik denk dat bepaalde teruggezette data van een bepaalde app roet in het eten gooit maar die app en data heb ik nog niet in het vizier. De drain treedt niet altijd op en in die (drain-vrije) periodes ziet het standby verbruik (met WiFi) er goed uit, beter dan wat ik had met de stock Android QCR89 rom (zonder drain).

Verwijderd

guapper schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:24:
Onderaan die pagina kun je op 'contact' klikken.
Je kunt dan via het venster een email verzenden. Als controlevraag krijg je het volgende voorgeschoterd:

[...]

Als je naar de miui.com website gaat, staat onderaan het volgende:

[...]

Wist ik ook niet overigens...
Als antwoord op die controlevraag is (China) al voldoende!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 22:05
Kapitein Prozac schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:42:
Qua gebruik voldoet het prima; multilanguage zit er al in, evenals een uitgebreid reboot menu, een aangepaste hosts file (geen root access net zoals in de JLB's) en ik zag ook de egl.cfg aanpassing (GPU doet alle graphics) voorbij komen. Root access heb je wel in WIUI als je WIUI naast een MIUIAndroid rom installeert.
Vraag van een MIUI-noob: heeft MIUI ook dat handige quick-settings menu in de notifications zoals dat in CM10 te vinden is?
Helaas heb ik een lastige ongerelateerde drain die enkel te zien is in de grafiek. Ik denk dat bepaalde teruggezette data van een bepaalde app roet in het eten gooit maar die app en data heb ik nog niet in het vizier. De drain treedt niet altijd op en in die (drain-vrije) periodes ziet het standby verbruik (met WiFi) er goed uit, beter dan wat ik had met de stock Android QCR89 rom (zonder drain).
Het zijn toch niet toevallig battery-drops? Dat in de grafieken steeds bij hetzelfde deel van de acculading een drop zichtbaar is?

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:43
bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: http://rubabrizvi.files.wordpress.com/2012/08/screenshot_2012-08-22-23-10-05.png

• Kapitein Prozac
guapper schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:39:
[...]

Vraag van een MIUI-noob: heeft MIUI ook dat handige quick-settings menu in de notifications zoals dat in CM10 te vinden is?

[...]

Het zijn toch niet toevallig battery-drops? Dat in de grafieken steeds bij hetzelfde deel van de acculading een drop zichtbaar is?
Niet steeds bij hetzelfde deel maar de grafieken zien er soms (toevallig net een paar uur geleden) net zo uit als de grafieken die ik tegenkom als ik op battery-drops google. Ik zal es kijken of kalibratie helpt.

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:58
Pas er maar mee op, de batterij kan ontploffen 8)7 :

Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/xiaomi-mi2-battery-explodes-hero.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/xiaomi-mi2-battery-explodes.jpg

Bron: http://www.gizchina.com/2...omi-mi2-battery-explodes/

• guapper
Zoiets was ik naar op zoek idd.

Goed om te zien dat de functionaliteit in elk geval aanwezig is. Thx.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Was niet een origineel Mi2 maar een clone.

• CedricD
jobr schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:05:
[...]

Was niet een origineel Mi2 maar een clone.
Is achteraf inderdaad aan het artikel toegevoegd :)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:52

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik vind de batterijduur eigenlijk wel goed meevallen. Voor mij is batterij niet zo belangrijk trouwens, 's morgens gaat hij van de lader en als ik ga slapen gaat hij gewoon weer in zen dock. Dat gebeurt meestal zo bij 65 - 70% batterij ofzo. (screentime 1 - 2 uurtjes)

Android developer & dürüm-liefhebber

• ocir12
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05-2014
Dag allemaal !

Ik ga zaterdag via ibuygou.com ook een XiaoMi mi2 bestellen en heb een aantal vragen voor jullie.

- Als ik DHL kies als verzendservice hoeveel dagen duurt het totdat ik het toestel bezorgd krijg ?

- Ik wil de taal op nederlands en alle normale android functionaliteiten waaronder de play store etc. maar heb geen flauw idee hoe ? ( ben niet thuis in de rom's en android ) Ben jarenlang gebruiker van de Iphone4S.

- Kan ik gewoon een SimYo kaart in de Telefoon stoppen ?

- Hebben jullie nog een leuke case voor de xiaomi mi2 ?

Alvast bedankt voor het beantwoorden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Ik heb die van mij vorige week besteld en die is vandaag pas verzonden, ook via ibuygou. Dit omdat ze in china met allerlei verschillende feestdagen zitten rond deze periode. Nu zal het geen week meer duren eer die van jou verstuurd word, maar houd daar alvast rekening met enkele dagen vertraging.

Verder staat er als het goed is bij de gekozen verzendwijze de geschatte levertijd. Die van mij zou, als ik me het goed herinner, na verzending tussen 3 en 7 dagen hier zijn. Ik ben benieuwd.

Houd er rekening mee dat dingen uit China vaak met onverwachtse vertragingen te maken kunnen krijgen, of oponthoud bij de doane of iets dergelijks. Ik neem altijd een week extra op de geschatte levertijd van de website. Dan kom je in ieder geval niet voor teleurstellingen te staan.

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De levering duurt 3 a 5 dagen. Ze hebben de mijne maandag opgestuurd en donderdag kon ik er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 14:05
ocir12 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:05:
Dag allemaal !

Ik ga zaterdag via ibuygou.com ook een XiaoMi mi2 bestellen en heb een aantal vragen voor jullie.

- Als ik DHL kies als verzendservice hoeveel dagen duurt het totdat ik het toestel bezorgd krijg ?

- Ik wil de taal op nederlands en alle normale android functionaliteiten waaronder de play store etc. maar heb geen flauw idee hoe ? ( ben niet thuis in de rom's en android ) Ben jarenlang gebruiker van de Iphone4S.

- Kan ik gewoon een SimYo kaart in de Telefoon stoppen ?

- Hebben jullie nog een leuke case voor de xiaomi mi2 ?

Alvast bedankt voor het beantwoorden !
- Om de taal in het Nederlands te veranderen, MIUI Android installeren met het NL taalkpakket. Gewoon deze tut volgen, het is heel simpel hoor: http://miuiandroid.com/co...uide-for-xiaomi-m2.18942/

- Sim is een gewone oldschool simkaart

- Ik heb deze case (inclusief perfecte screenprotector) via ebay uit china: http://www.benl.ebay.be/i..._trksid=p3984.m1497.l2649
Deze was ook een optie: http://www.benl.ebay.be/i..._trksid=p3984.m1497.l2649 , maar de verkoper heeft mijn geld gerefund omdat de fabriek "gesloten" was tijdens het chinese nieuwjaar en ik daarna opnieuw kon bestellen, maar ik ben tevreden met mijn eerste case die ik besteld heb, dus ga deze niet meer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
zijn er meer mensen die problemen met de signaal sterkte hebben, het was me eigenlijk eest niet zo op gevallen, maar nu ik een weekend in een andere omgeving ben merk ik dat de galaxy s2 van mijn vriendin wel signaal oud en mijn m2 met android stock rom niet. zou het aan de rom kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
L1800 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:20:
zijn er meer mensen die problemen met de signaal sterkte hebben, het was me eigenlijk eest niet zo op gevallen, maar nu ik een weekend in een andere omgeving ben merk ik dat de galaxy s2 van mijn vriendin wel signaal oud en mijn m2 met android stock rom niet. zou het aan de rom kunnen liggen?
hier nergens last van met Miui 3.2.8

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Inmiddels al een week verder en mijn kapotte Xiaomi ligt nog steeds thuis

Man, ik heb echt spijt dat ik deze telefoon gekocht heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enervate
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 00:24
Montsubai schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:18:

context? wat is er mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187

Nog geen reactie van G4U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
L1800 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:20:
Jullie hebben wel dezelfde provider? Of heeft zij KPN en jij T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
guapper schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:06:
[...]

Jullie hebben wel dezelfde provider? Of heeft zij KPN en jij T-Mobile
beiden vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
ok, dan kun je idd eerlijk vergelijken.

Het hoeft overigens niet aan de hardware te liggen; de verschillende RIL versies kunnen ook flink verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Oke ClockWorkMod Recovery is een feit voor de Mi2. Helaas niet de mogelijkheid twee verschillende Roms te kunnen draaien :'(

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharetra
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 08:07
Ik denk (althans, ik hoop dat het zo is) dat G4u het nogal druk heeft op het moment, ik wacht inmiddels ook al bijna twee weken op een reactie omtrent mijn bestelling :/

[ Voor 13% gewijzigd door Pharetra op 23-02-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het risico van het kopen van een Chinese telefoon, ik heb het andersom meegemaakt, een HTC Sensation die in Nederland gekocht werd en door mijn vriendin in China gebruikt werd, nou dat ding was na een jaar dood en we konden niks doen want HTC wou ons in China niet kosteloos helpen.

Wat ik dus uiteindelijk gedaan heb is toen ik weer naar China gegaan ben maar mooi mijn HTC Evo 3D aan mijn vriendin gegeven en die HTC Sensation maar terug mee genomen en door HTC Nederland laten maken en daarna in V&A verkocht.

Ik wil niemand afschrikken ofzo, maar wanneer je Chinese telefoon stuk gaat of DOA is dan is het gewoon lastig om dit opgelost te krijgen, want als er al garantie is kom je het terug te sturen naar China en dat kost je heel veel geld aangezien naar China versturen duur is en voordat je het weet ben je totaal meer kwijt wat een high end telefoon in Nederland kost, want als hij terug naar jou gestuurd word bestaat de kans dat je weer invoer heffing mag betalen.

Ik weet niet hoe G4U de boel regelt, maar ik geloof dat garantie anders geregeld is in China dan in Nederland.

Succes in iedere geval.
P-Sign schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:43:
[...]

Ik denk (althans, ik hoop dat het zo is) dat G4u het nogal druk heeft op het moment, ik wacht inmiddels ook al bijna twee weken op een reactie omtrent mijn bestelling :/
Ik kan beamen dat Chinezen het druk hebben, ik heb het bij mijn eigen Chinese vriendin gezien, maar dat lijkt me geen reden om een klant na twee weken geen reactie te sturen.

Hoe heb je G4U gecontracteerd? Per DM via tweakers.net? Want het kan altijd zijn dat iemand gebant is, waardoor hij zijn DM niet kan lezen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharetra
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:59:
[...]

Dat is het risico van het kopen van een Chinese telefoon, ik heb het andersom meegemaakt, een HTC Sensation die in Nederland gekocht werd en door mijn vriendin in China gebruikt werd, nou dat ding was na een jaar dood en we konden niks doen want HTC wou ons in China niet kosteloos helpen.

Wat ik dus uiteindelijk gedaan heb is toen ik weer naar China gegaan ben maar mooi mijn HTC Evo 3D aan mijn vriendin gegeven en die HTC Sensation maar terug mee genomen en door HTC Nederland laten maken en daarna in V&A verkocht.

Ik wil niemand afschrikken ofzo, maar wanneer je Chinese telefoon stuk gaat of DOA is dan is het gewoon lastig om dit opgelost te krijgen, want als er al garantie is kom je het terug te sturen naar China en dat kost je heel veel geld aangezien naar China versturen duur is en voordat je het weet ben je totaal meer kwijt wat een high end telefoon in Nederland kost, want als hij terug naar jou gestuurd word bestaat de kans dat je weer invoer heffing mag betalen.

Ik weet niet hoe G4U de boel regelt, maar ik geloof dat garantie anders geregeld is in China dan in Nederland.

Succes in iedere geval.

[...]

Ik kan beamen dat Chinezen het druk hebben, ik heb het bij mijn eigen Chinese vriendin gezien, maar dat lijkt me geen reden om een klant na twee weken geen reactie te sturen.

Hoe heb je G4U gecontracteerd? Per DM via tweakers.net? Want het kan altijd zijn dat iemand gebant is, waardoor hij zijn DM niet kan lezen.
Ik heb inderdaad via DM contact opgenomen met hem. Lijkt me sterk dat hij verbannen is trouwens, aangezien hij sinds 4 februari niets meer heeft gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon momenteel in China en heb zelf een Mi2 16GB gehaald, mooi toestel en lekker snel. De UI voelt vertrouwd aan, ben overgestapt van een iPhone4.

Al flink wat foto's mee gemaakt en ben daar ook over te spreken, camera is gewoon goed.

Heb het toestel nu langer als een maand en ben nog steeds dik tevreden over mijn keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:59:
[...]

Ik heb gister een berichtje van hem gehad via tweakers dus hij is niet gebanned oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:24
volgende week miui V5 dat uitkomt :D nog niet gebaseerd op android 4.2 (al ligt dat nog niet vast) maar die upgrade naar 4.2 zal normaal niet lang op zich laten wachten :) vind ik wel leuk nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enervate
Weet iemand of er mogelijk een Ubuntu phone image voor deze telefoon uitkomt? Lijkt me wel leuk om te proberen.

Ik weet dat er images voor de Galaxy nexus en Nexus 4 zijn, en dat een groot deel (alles?) van de source beschikbaar is, dus vraag me af hoe moeilijk het dan zou zijn om een versie voor deze telefoon te compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Enervate schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:40:
Weet iemand of er mogelijk een Ubuntu phone image voor deze telefoon uitkomt? Lijkt me wel leuk om te proberen.

Ik weet dat er images voor de Galaxy nexus en Nexus 4 zijn, en dat een groot deel (alles?) van de source beschikbaar is, dus vraag me af hoe moeilijk het dan zou zijn om een versie voor deze telefoon te compilen.
In de nabije toekomst misschien alhoewel de Mi-2 geen populaire (lees wereldwijd veel verkochte) telefoon is dus die ondersteuning zie ik niet zo snel verschijnen. Las overigens op XDA dat Ubuntu voor de Nexus verre van af is; http://www.xda-developers...-os-or-just-another-skin/
Law0070 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:37:
volgende week miui V5 dat uitkomt :D nog niet gebaseerd op android 4.2 (al ligt dat nog niet vast) maar die upgrade naar 4.2 zal normaal niet lang op zich laten wachten :) vind ik wel leuk nieuws
De Mihome Launcher app heeft zo te zien al het uiterlijk van de MIUI v5 launcher.

[ Voor 20% gewijzigd door Kapitein Prozac op 24-02-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Neon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03 19:47
guapper schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:09:
$369,- voor de 16GB uitvoering bij Fastcardtech.com. Voor de 32GB uitvoering zit je al meteen weer aan de $424,-

Over de winkel kan ik niets zeggen, ik ben verder niet met ze bekend.
Niet doen bij deze winkel! Als de prijs te laag is om waar te zijn, dan is dat ook echt zo!
Google even naar "fastcardtech fake" of zie:
http://www.trustpilot.nl/review/www.fastcardtech.com

Ik ga zelf waarschijnlijk voor ibuygou.com n.a.v. goede ervaringen van een vriend en ook gezien de reacties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 10:02
Denk idd. dat Ibuygou en Hotmid voor nu de shops zijn. Op het miuiandroid-forum lees je daar goeie zaken over.
Metname Ibuygou heeft hier in dit topic vele positieve reacties.

Mijn bestelling staat iig. nu bij hen uit :)

edit: Fastcardtech heeft wel fanatieke beoordelingen...
Denk dat je idd. beter hen kan mijden.

[ Voor 31% gewijzigd door ezra070 op 25-02-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enervate
Heb hem binnen (van ibuygou). DHL express is best snel, die lui karren zelfs op zondag door om mij maandagochtend mijn telefoontje af te leveren (hij was vrijdagavond uit china verstuurd).

Nu is dit mijn eerste smartphone - wat is er zo bijzonder aan miui? Heb een update gedaan naar versie JLB11 van iets, en verder werkt het allemaal erg soepel. Wel leuk om mee te spelen nu ik thuis zit met getrokken verstandskiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29
Nou mijn exemplaar gaat terug naar China :(

De line-out kraakt als de malle tijdens het afspelen van muziek. Ongeacht welke player ik gebruik. Niet op elk liedje, maar wel met elke koptelefoon :(

Ik kan het tijdelijk oplossen door te rebooten...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Met alle beschikbare roms (ook stock Android)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
helaas kreeg ik de stock Android Rom niet aan de praat, installeren werkt wel, maar het touchscreen werkt niet.. :?

Maar goed, neemt niet weg dat als het een veelvoorkomend probleem was ik dat hier ook wel had gelezen, toch?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Da's waar.

Dat van de touchscreen had ik met de QCR89 rom ook maar pas later, niet de eerste keer dat ik die installeerde. De QCS99 deed het wel goed bij mij. Ik blijf het, zeker qua software stabiliteit en flashen, een vage telefoon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Ik heb ook NET mijn xiomi mi2 van ibuygou binnen gekregen. Zelfs not netjes in cadeau-papier ingepakt om, denk ik, de douane te omzeilen. :)
Prachtig ding. Wel ERG lastig open te krijgen..

Ik probeerde snel de engelse versie van miuiandroid.com te flashen, maar de booter zij steeds dat er geen update.zip bestand op de SDkaart stond. Nu heb ik in verschillende mappen het geheel proberen te zetten, maar geen succes.
Ik heb via de updater-app wel de tweede partitie weten te flashen dus ik heb nu op zn minst een engelse rom draaien. Vanmiddag, als ik terugkom van werk, gaat daar de multi-lang nog overheen. Vrijdag zal dan waarschijnlijk gelijk de nieuwe rom overheen gaan als die uitkomt.

Dan had ik nog 2 vragen. Is het erg als ik de rom in partitie 2 heb gezet (dat is de enige optie via de updater app) Heeft dit verder nog negatieve gevolgen?>
Waar precies moet ik de update.zip neerzetten voor de Root van de virtuele SD kaart? De root van de telefoon is maar erg klein en daar past geen rom. Als je dan de USB connect modus aanzet zie je twee mappen, 1 picture en 2 DCIM. Ik ging ervanuit dat die tweede de virtuele SD kaart is, maar als ik ze in die map zet zegt ie dus dat er geen rom op de sd kaart staat. In de map boven die DCIM en Pictures mag ik niets neerzetten en krijg ik een foutmelding.

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Gebruik de file explorer om de rom op de SD kaart te zetten; gewoon op de SD kaart, niet in een van de mapjes en hernoem het zip bestand naar update.zip. De recovery zou hem dan moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
Je hoeft geen update.zip te maken, je kan de rom rechtstreeks downloaden van miuiandroid.com, vervolgens op je de update app -> menu knop -> select zip file -> navigeer naar je download map. Herhalen als je de multilang ook wilt.

En het is niet erg als je installeerd op een specifieke partitie, de 2 partities zijn voor het update proces dat miui gebruikt, het is niet ontworpen om 2 roms naast elkaar te draaien ook al is dit mogelijk in sommige situaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Kapitein Prozac schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:31:
Gebruik de file explorer om de rom op de SD kaart te zetten; gewoon op de SD kaart, niet in een van de mapjes en hernoem het zip bestand naar update.zip. De recovery zou hem dan moeten vinden.
De file explorer op de telefoon zelf? Ik heb het nu gewoon via een kabel gedaan via de computer omdat natuurlijk alles chinees was...geen idee welke app welke was. Met puur geluk heb ik de updater app weten te vinden :D

Ik ga er nog eens naar kijken. Moet waarschijnlijk vrijdag toch alles weer opnieuw doen als de nieuwe release uitkomt :)

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bombtrack schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:18:
Prachtig ding. Wel ERG lastig open te krijgen..
Vreemd, las nog ergens dat mensen hem lastig vinden om open te krijgen.
Dit is tegelijk een positief punt, maar ik krijg hem best wel makkelijk open. Nagel in de USB poort en drukken in het midden van de plastic achterkant en dat ding gaat gewoon direct open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Mavamaarten schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:06:
[...]

Vreemd, las nog ergens dat mensen hem lastig vinden om open te krijgen.
Dit is tegelijk een positief punt, maar ik krijg hem best wel makkelijk open. Nagel in de USB poort en drukken in het midden van de plastic achterkant en dat ding gaat gewoon direct open :)
Ik heb ook totaal geen nagels, misschien dat dat meehelpt. Drukken in het midden maakt inderdaad wat openingen zichtbaar in de zijkant, maar zowel boven als onder blijft de cover dan muurvast zitten. Heb er uiteindelijk maar een pinpas tussen geramd. Misschien dat het wel makkelijker gaat als er eenmaal een accu in zit, want de accu zat er nog niet in toen ik het de eerste keer probeerde.

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Even ter bevestiging: Met de accu erin is het een stuk gemakkelijker de cover te openen.

Door naar het volgende onderwerp! Ik had alles geinstalleerd maar zag overal nog chinese tekens. Een whipe van de data heeft dat opgelost - note to self: haal die chinese meuk eerst weg eer je nieuwe roms installeerd :)

Verder nog een vraag:
Als ik lang de menuknop inhoud kwam ik met de chinese versie in een soort van Siri-omgeving maar dan in het chinees. Deze functie is nu vervangen door Google-Now. Dat is allemaal leuk en aardig, maar zit er ergens ook nog een functie die voice commando's accepteerd? Google-now zet alle voice input om in Google searches. Ik zoek iets in de Google-now omgeving die mn moeder belt als ik zeg 'bel moeders'.

Iemand enig idee?

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Interessante optie, maar het zou natuurlijk verreweg de voorkeur hebben als het geintegreerd zit in de MIUI UI of in een van de Google apps zoals Google-now. Verder zou nederlandse herkenning natuurlijk ook geweldig zijn!
Ik denk dan ook dat die optie nu niet in de roms zit? (in de chinese dus wel, jammer..)

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Bombtrack schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:11:
[...]

Ik heb ook totaal geen nagels, misschien dat dat meehelpt. Drukken in het midden maakt inderdaad wat openingen zichtbaar in de zijkant, maar zowel boven als onder blijft de cover dan muurvast zitten. Heb er uiteindelijk maar een pinpas tussen geramd. Misschien dat het wel makkelijker gaat als er eenmaal een accu in zit, want de accu zat er nog niet in toen ik het de eerste keer probeerde.
Ik heb zelf ook geen nagels en ik moet bekennen dat het vooral in het begin zeer lastig ging.

Wil je precies weten hoe het moet volgens Xiaomi:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/529321_490166627685602_1283335446_n.png

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ofwel staan die hun vingers daar anders, ofwel is left hand & right hand gewoon omgewisseld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hmm die had ik nog niet ontdekt, waarschijnlijk is de foto gemaakt in reverse mode. Dit wordt vooral gebruikt als je merken niet "leesbaar" wilt afbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01-2021
Ik heb sinds gisteren ook de Mi2 binnen gekregen. Besteld bij Ibuygou.com voor mijn vriendin.
Heb het toestel met DHL laten verzenden. Hoefde geen import (douane) kosten te betalen. Stond op de bon dat er een test MP4 speler in zat met een waarde van 20usd.

Heb meteen QCR99 geflashed omdat mijn vriendin niet overweg kon met Miui. Dit gaf echter wel problemen met de playstore. Deze crashte steeds. Na wat googlen er achter gekomen dat ik de apk moest verplaatsen naar de system/app folder. Probleem opgelost.

QCR89 gaf bij mij ook problemen met het touchscreen. Moet nu alleen nog ff kijken hoe ik die extra language pack er op kan krijgen.

Verder is het echt een top toestel! Lekker vlot, mooi design en erg goede bouwkwaliteit.
Denk dat ik mijn SGS3 aan de kant zet en ook een Mi2 ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik ken QCR 89/99 niet, maar hoe krijg je het voor elkaar om niet overweg te kunnen met MIUI? Wat is er zo lastig aan? Puur de taal?

Elk toestel is anders heeft, de instellingen ergens anders staan. Zelfs Windows Phone is goed te gebruiken terwijl die het verst weg zat van de Androids en IOS'sen van vandaag de dag.

Ik kan me niet voorstellen dat miui zo lastig is, standaard dingen zijn redelijk goed te vinden en alle Google apps hoef je maar 1malig te installeren. Dat is nog makkelijker dan een halve rom erop te zetten.

Is dit het probleem dat jij ook hebt met het touchscreen?
http://en.miui.com/thread-1877-1-1.html

[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 27-02-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Maus0165 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:47:
Ik heb sinds gisteren ook de Mi2 binnen gekregen. Besteld bij Ibuygou.com voor mijn vriendin.
Heb het toestel met DHL laten verzenden. Hoefde geen import (douane) kosten te betalen. Stond op de bon dat er een test MP4 speler in zat met een waarde van 20usd.

Heb meteen QCR99 geflashed omdat mijn vriendin niet overweg kon met Miui. Dit gaf echter wel problemen met de playstore. Deze crashte steeds. Na wat googlen er achter gekomen dat ik de apk moest verplaatsen naar de system/app folder. Probleem opgelost.

QCR89 gaf bij mij ook problemen met het touchscreen. Moet nu alleen nog ff kijken hoe ik die extra language pack er op kan krijgen.

Verder is het echt een top toestel! Lekker vlot, mooi design en erg goede bouwkwaliteit.
Denk dat ik mijn SGS3 aan de kant zet en ook een Mi2 ga aanschaffen.
Zoals hierboven beschreven denk ik zeker dat in eerste instantie gewenning belangrijk is. Wat ik wel kan adviseren is eventueel een andere launcher erop te zetten. Dit scheelt al enorm in het gebruik en heeft aan de achterkant dan nog steeds dezelfde stabiele Miui draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als er iemand op zoek is naar een leren hoesje voor je Xiaomi, de Suncase voor de Galaxy S2 past perfect :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wy6O9E6l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MuaS0fbl.jpg

En gewoon nog een pic omdat het kan :9
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XV2foPyl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01-2021
Kiswum schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:02:
Ik ken QCR 89/99 niet, maar hoe krijg je het voor elkaar om niet overweg te kunnen met MIUI? Wat is er zo lastig aan? Puur de taal?

Elk toestel is anders heeft, de instellingen ergens anders staan. Zelfs Windows Phone is goed te gebruiken terwijl die het verst weg zat van de Androids en IOS'sen van vandaag de dag.

Ik kan me niet voorstellen dat miui zo lastig is, standaard dingen zijn redelijk goed te vinden en alle Google apps hoef je maar 1malig te installeren. Dat is nog makkelijker dan een halve rom erop te zetten.

Is dit het probleem dat jij ook hebt met het touchscreen?
http://en.miui.com/thread-1877-1-1.html
Dat is inderdaad het zelfde probleem met het touchscreen. De latere QCR99 werkt wel gewoon.

Mijn vriendin is altijd stock android gewend en neemt de moeite er niet voor om andere dingen te leren :P
Het moet voor haar gewoon in 1 keer goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Nou mijn exemplaar is rijp voor de sloop.
Ook met de stock rom heb ik gigantisch last van ruis op diverse nummers, op de een meer dan op de ander. Met mijn HTC One X totaal niet. Over bluetooth? Totaal niet..

Helaas worden mijn garantieverzoeken door de verkoper op dit moment genegeerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend allemaal zeg, het valt mij relatief op dat van de kleine groep eigenaars van de Xiaomi Mi2 hier op GoT toch al een man of 3 a 5 issues heeft, want ik volg dit topic nog steeds en de issues verbazen mij toch een beetje.

Ik denk dus dat de QC van Xiaomi de wensen overlaat, ik hoor bij andere grote merken helemaal geen issues, maar juist bij de Xiaomi Mi2 wel, dat terwijl er zo weinig van zijn in vergelijking met de andere merken.

Je verkoper was toch G4U? Ik vraag me af wat er eigenlijk afgesproken is over garantie met hem, als je via Mistertao gekocht had dan had je nu ook een probleem gehad, want die doet ook niet aan garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Ja geen idee. Nou moet ik wel zeggen dat ik verder absoluut geen problemen heb. Alleen is dit wel een vrij ernstig probleem gezien ik de telefoon intensief wil gebruiken tijdens het sporten (Nike+ Running...)
En dat gaat nu niet. Gelukkig heb ik nog een One X die als zakelijke telefoon fungeert.
Mijne komt bij G4U vandaan, die lijkt echter MIA :+ .

[ Voor 8% gewijzigd door MGSNK op 27-02-2013 23:18 ]

• mitch187
Dat is dan ook het nadeel van kopen via en persoon ipv een winkel.. Zou jammer zijn, velen vonden dat het bestellen via G4U een veiliger gevoel gaf.

En volgens mij is MGSNK een van de weinige met een daadwerkelijk probleem van de telefoon zelf? Verder zie ik alleen mensen die andere roms erop zetten die daaruit issues ondervinden.

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Veel problemen met de telefoon, voor zover ik kan vinden, komen voort uit OF verkeerd hanteren van roms (dus onkunde) of het flashen van roms die gewoonweg niet goed werken OF uit het gekregen hebben van een Mi2 die niet van XIAOMI is, dus een fake.

Als je zowel een echte XIAOMI MI2 hebt en deze combineert met een rom die daarvoor gemaakt en uitvoerig getest is, zoals MIUIandroid.com roms, dan kom je relatief weinig problemen tegen. 1tje hier op het forum volgens mij inderdaad.

Verder zie je wel veel mensen vragen om uitleg over bepaalde features, of hoe je een rom kan customizen of wanneer er een nieuwe feature uitkomt bijvoorbeeld, maar echt problemen valt volgens mij wel mee.

Casual Critic op YouTube

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik wil er eentje gaan bestellen via iBuygou.com en als ik afreken dan vragen ze of ik wil dat ze nog iets op het pakket zetten: "Please leave your note about the order like if need to write less value on invoice, color...etc"

Hebben jullie hier iets ingevuld of sturen ze het sowieso als een gift met lagere waarde?

• Kiswum
Volgens mij zie ik ook alleen maar 1 persoon met een defect en anderen hebben een namaak ontvangen. Als ik problemen heb met mijn toestel dan zou ik ook naar mijn verkoper gaan, in dit geval G4U. Ik verwacht dan dat hij mij iets van een RMA formulier stuurt zodat het toestel aangemeld kan worden bij zijn koper.
Aangezien hij een webshop heeft, mag ik verwachten dat hij serieus met de klacht om zal gaan.

Ik hoop dat hij snel een reactie geeft op het probleem dat MGSNK heeft.

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Nou ik heb hem besteld bij iBuygou.com, ze hebben nu een aanbieding en voor €350,- incl. verzending (32GB) wordt hij verstuurd. Ik ben erg benieuwd naar het scherm en de audio kwaliteit, ik heb goede in-ears dus een beetje degelijke output zou fijn zijn.

Heb momenteel een Galaxy S2 en wilde niet iets groters hebben. De telefoon vond ik prima alleen is Samsung vervelend met de drivers waardoor CyanogenMod gewoon niet goed werkend te krijgen is en o.a. Chrome constant crashed. Was er na twee maanden toch helemaal zat van en voor mij geen Samsung meer zolang ze zo slecht omgaan met de community!

[ Voor 4% gewijzigd door pauldegroot op 28-02-2013 13:44 ]

• ezra070
pauldegroot schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:44:
Nou ik heb hem besteld bij iBuygou.com, ze hebben nu een aanbieding en voor €350,- incl. verzending (32GB) wordt hij verstuurd. Ik ben erg benieuwd naar het scherm en de audio kwaliteit, ik heb goede in-ears dus een beetje degelijke output zou fijn zijn.

Heb momenteel een Galaxy S2 en wilde niet iets groters hebben. De telefoon vond ik prima alleen is Samsung vervelend met de drivers waardoor CyanogenMod gewoon niet goed werkend te krijgen is en o.a. Chrome constant crashed. Was er na twee maanden toch helemaal zat van en voor mij geen Samsung meer zolang ze zo slecht omgaan met de community!
Idem!

4,3" is groot zat, groter hoeft van mij niet.
CM 10.1 werkt opzicht wel relaxt op de S2, maar je merkt dat die videodriver niet mee werkt als je een zware game speelt.

MIUI is iig. relaxt!
Heb het ooit zelf op mijn HTC Desire gehad en zie dat nu ook bij mijn vriendin die zelf een Xiaomi MI1S Youth heeft.

Mijn vriendin is iig. te spreken over haar geluid en camera, dus het zal ook vast wel snor bij de M2 zitten :)

Anyways, mijn M2 komt morgen binnen! :D
(ook via ibuygou bestelt)

• ocir12
Jongens,
ik heb afgelopen zaterdag m'n xiaomi mi2 besteld bij Ibuygou maar er staat nu als status '' paid '' en de volgende 2 stappen zijn '' on the way '' en '' order completed '' Is de tel. nu al geshipped en ligt hij nu ergens bij DHL bij de grens of ligt de telefoon nog in china ? Ik weet niet precies of die nu al verzonden is ja of nee.

Iemand ervaring mee ?

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

ocir12 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:12:
Jongens,
ik heb afgelopen zaterdag m'n xiaomi mi2 besteld bij Ibuygou maar er staat nu als status '' paid '' en de volgende 2 stappen zijn '' on the way '' en '' order completed '' Is de tel. nu al geshipped en ligt hij nu ergens bij DHL bij de grens of ligt de telefoon nog in china ? Ik weet niet precies of die nu al verzonden is ja of nee.

Iemand ervaring mee ?
De telefoon ligt nog in China. Pas als de volgende stap 'oplicht' op dikgedrukt word issie pas echt weg.
pauldegroot schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:48:
Ik wil er eentje gaan bestellen via iBuygou.com en als ik afreken dan vragen ze of ik wil dat ze nog iets op het pakket zetten: "Please leave your note about the order like if need to write less value on invoice, color...etc"

Hebben jullie hier iets ingevuld of sturen ze het sowieso als een gift met lagere waarde?
Ibuygou stuurt hoe dan ook de telefoon met een andere vermelding op de verpakking en als gift. De telefoon zat bij mij zelfs in echt cadeaupapier ingepakt om de douane om de tuin te leiden :) Lekker klantenservice van ze :)

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Veranderingen in Miui V5 wat ik in het laatste half uurtje heb gemerkt.

1. Als je een pincode hebt, dan logt hij direct in als je de juiste karakters hebt ingevuld, je hoeft niet meer op OK te drukken.

2. De camerafunctie lijkt minder standen te kennen om je foto's in op te slaan. Het waren eerst iets van 8 mogelijkheden, maar nu is dat teruggebracht naar 3. Dit kun je terug zetten door de Camera mode van Simple mode naar Professional mode te zetten

3. De icoontjes van de camera icoontjes draaien mee van portret naar horizon modus.

4. De snelkoppelingen onder het scherm is nu maximaal 5 icoontjes ipv 6

5. De icoontjes van een map laten nu maximaal 9 icoontjes zien ipv 4

6. De browser onthoud nu wat je als laatst hebt geopend. Ik had het probleem dat dit steeds naar de default website ging.
Volgens mij is de browser ook veel sneller geworden.

7. De trilfunctie is vanaf nu instelbaar voor zowel de normale als de stille modus. (ik denk niet dat de trilling sterker is geworden)

Nadeel is dat je bij de accounts niet meer de icoontjes van de diverse accounts ziet.
Hierdoor moet je echt lezen om welk account het gaat, terwijl je dat voorheen makkelijk te zien was met het icoontje dat ervoor staat.

Nederlands is nog steeds niet instelbaar, maar hij herkend wel het woordenboek die voorheen geïnstalleerd was. Helaas kun je dit niet meer opnieuw activeren als je eenmaal voor een andere taal hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 14:05
Ik heb Miui Android V5 ook geflasht. De incoontjes die weg zijn is inderdaad even aanpassen, dit was wel handig. Voor de rest ziet het er wel mooi uit.

Trillen bij toetsaanslag staat aan bij mij en dat doet het ook, buiten bij het typen van een sms. Voorheen deed hij dit wel, en ik vind dat eigenlijk wel handig. Nog niet gevonden of dit toch aan te zetten is...gewoon vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb71
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-08-2019
Er lijkt een wifi probleem te zijn met Miui v5. Wordt op het miuiandroid forum aangegeven, en ik heb het hier zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb er geen last van via de originele Miui rom, wellicht een foutje van de MiuiAndroid versie?

Ik ga hem nu upgraden naar de M.A. variant.
Er vraagt iemand op de languagepack, maar deze zou er standaard al in moeten zitten.

[ Voor 44% gewijzigd door Kiswum op 01-03-2013 15:31 . Reden: upgrade edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Hier nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Als ik thuis ben, ga ik mijn verse M2 van een miuiandroid-rom voorzien :D ...maar...
Kiswum schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:21:
Er vraagt iemand op de languagepack, maar deze zou er standaard al in moeten zitten.
Moet je geen languagepack meer mee imagen?
Dat moest "vroeger" wel en kan het niet in de changelog vinden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Eerste indruk van MIUIv5 is meh. Leuk dat de statusbar eindelijk donker is ipv dat flashy wit, maar dat font irriteert mij zwaar. Zelfs met font size op klein is het achterlijk groot. Hopen dat ik via de theme apps iets anders kan installeren.

EDIT: Ofwel zegt hij "cannot import mtz" ofwel is het font zwart met een zwarte schaduw. Bleihh :/

[ Voor 17% gewijzigd door Mavamaarten op 01-03-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 15:06
crasht jullie e-mail app ook in v5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Staalborstel schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:41:
crasht jullie e-mail app ook in v5?
Ja. Heb al meerdere keren "E-mail has stopped" voorbij zien komen.
Het lelijke font heb ik al wel vervangen door iets dat er beter uitziet. "Redarked" namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Hier ook de email error, als je notifications uitzet heb je er geen last meer van (via miuiandroid gelezen) Ik heb nu dus alleen dat ik het handmatig moet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

lekzzz schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:08:
Hier ook de email error, als je notifications uitzet heb je er geen last meer van (via miuiandroid gelezen) Ik heb nu dus alleen dat ik het handmatig moet controleren.
Heb maar een bugreport gedaan. Logcat krijg ik niet werkend, adb doet hier gewoon niets (hij herkent hem niet, maar de adb driver is geinstalleerd, maar die MI2 driver vind ik nergens).

Ook het font bleek oplosbaar te zijn door een .xml te veranderen in /system/etc ... Maar toen ik dat deed kwam ik niet verder dan het bootscherm. En ik had natuurlijk ook mijn update.zip al verwijderd, dus ik kon op geen enkele manier terug naar MIUI... Gelukkig stond nog een halfkapotte v4 rom op de System 2-partitie, dus kon ik, weliswaar met veel moeite, update.zip op mijn telefoon zetten en de boel repareren. Geen SD kaartje hebben is lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Mavamaarten schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:24:
[...]

Heb maar een bugreport gedaan. Logcat krijg ik niet werkend, adb doet hier gewoon niets (hij herkent hem niet, maar de adb driver is geinstalleerd, maar die MI2 driver vind ik nergens).

Ook het font bleek oplosbaar te zijn door een .xml te veranderen in /system/etc ... Maar toen ik dat deed kwam ik niet verder dan het bootscherm. En ik had natuurlijk ook mijn update.zip al verwijderd, dus ik kon op geen enkele manier terug naar MIUI... Gelukkig stond nog een halfkapotte v4 rom op de System 2-partitie, dus kon ik, weliswaar met veel moeite, update.zip op mijn telefoon zetten en de boel repareren. Geen SD kaartje hebben is lastig :+
Lang leve CWM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik ben voorlopig toch weer even terug bij v4. De v5 ROM had en passant ook even de Mi-Recovery gesloopt (verificatie fouten) dus ik moest via de MiFlash omweg terug (weet ik ook meteen hoe dat werkt).

De mysterieuze battery drain lijkt opgelost te zijn (even afkloppen...) middels de app Greenify. Ik zie nu weer een normale standby afname in de grafiek ipv een skipiste van 45 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik had de e-mail fout ook, zoiets standaards zou toch direct ontdekt moeten worden? Met de officiele rom is dit namelijk niet.

Als je synchronisatie uit hebt staan, zoals hier in het dat forum als is aangehaald. Dan is het probleem weg. Hier kan ik wel een weekje mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Er is net hotfix uitgebracht voor het probleem, heeft een admin op mijn bugreport thread gezet.
Da's wel héél snel :) Nu snel flashen en kijken hoe het loopt.

Nu staat er ook tussen de known issues: "Toggles have huge text". Ben blij dat ik niet de enige ben die dat vind, en dat ze er aan gaan werken :D

EDIT: Nóg een hotfix. Het gaat wel goed vooruit!
(of je kan het ook bezien als, wat zijn ze daar slordig met testen 8)7)

[ Voor 47% gewijzigd door Mavamaarten op 03-03-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocir12
Mijn xiaomi mi2 is nu in brussel bij het sorteercentrum, wanneer kan ik hem verwachten aan de deur ? Woon in oss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocir12
En wat kan ik het best erop flashen ? De nieuwe 5e versie of de oude vertrouwde 4e, ben een beginner in de Roms maar weet wel veel van Het flashen en installeren van telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Ik draai op het moment V5 en ben nog geen enkel probleem tegen gekomen. Vind het er persoonlijk beter uitzien dan V4.
ocir12 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:52:
Mijn xiaomi mi2 is nu in brussel bij het sorteercentrum, wanneer kan ik hem verwachten aan de deur ? Woon in oss.
Ik denk dat je hem vandaag kan verwachten. Bij mij was het beide keren de dag erna.

[ Voor 16% gewijzigd door Scamid op 04-03-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
Inmiddels al een maand verder, nog steeds geen actie van Roy (G4u) anders dan 'dat we het dan even zullen omruilen'. Heb al talloze keren gevraagd voor het adres om hem op te sturen, daar geeft hij geen enkele gehoor aan. Tevens stuurde hij mij een DHL trace voor een Xiaomi die voor iemand anders bedoeld was, maar dat kan ook een verwarring zijn.

Had ook een blauwe backcase bij hem besteld tegelijkertijd met de Xiaomi, die zou worden nagestuurd maar ook nog niets van gehoord. Kan nog eventueel komen door de trage Chinese post en het nieuwjaarsfestival.

De Xiaomi bij mij was kapot aangekomen, hij wil geen enkel signaal opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Montsubai schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:21:
Inmiddels al een maand verder, nog steeds geen actie van Roy (G4u) anders dan 'dat we het dan even zullen omruilen'. Heb al talloze keren gevraagd voor het adres om hem op te sturen, daar geeft hij geen enkele gehoor aan. Tevens stuurde hij mij een DHL trace voor een Xiaomi die voor iemand anders bedoeld was, maar dat kan ook een verwarring zijn.

Had ook een blauwe backcase bij hem besteld tegelijkertijd met de Xiaomi, die zou worden nagestuurd maar ook nog niets van gehoord. Kan nog eventueel komen door de trage Chinese post en het nieuwjaarsfestival.

De Xiaomi bij mij was kapot aangekomen, hij wil geen enkel signaal opvangen.
Join the club 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
Mijn toestel is totaal onbruikbaar. Had hem besteld op 25 januari, 'wacht' er sindsdien op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist het toestel besteld op ibuygou.com, maar ik heb betaald met paypal. Ik heb dus niet ingelogt op de site zelf. Hoe kan ik nu mijn bestel status bekijken of komt dit via email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
@Duvelt, je had daarvoor eigenlijk een account moeten aanmaken.

Maar als je ibuygou een mailtje stuurt (met je ordernummer enzo), kunnen ze je wel helpen.
Zijn iig. relaxte lui en ik heb niks te bitchen gehad bij/over mijn Xiaomi MI2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ezra070 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:32:
@Duvelt, je had daarvoor eigenlijk een account moeten aanmaken.

Maar als je ibuygou een mailtje stuurt (met je ordernummer enzo), kunnen ze je wel helpen.
Zijn iig. relaxte lui en ik heb niks te bitchen gehad bij/over mijn Xiaomi MI2
Ok, ik heb een email met transactienummer naar de support gestuurd. Hopen dat ik snel iets terug krijg.
Bedankt Ezra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

ocir12 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:54:
En wat kan ik het best erop flashen ? De nieuwe 5e versie of de oude vertrouwde 4e, ben een beginner in de Roms maar weet wel veel van Het flashen en installeren van telefoons.
Zet er maar gelijk v5 op. Ik vind hem persoonlijk veel mooier en hij is voor zover ik merk even snel als vorige versies. Ook qua batterij zit het wel goed. Enige minpuntje is het idiote grote font, maar daar wordt aan gewerkd denk ik en je kan een mooi font uit de themes app halen (Redarked, bijvoorbeeld).

Jammer om te horen trouwens dat jullie zoveel last hebben met jullie phones. Zou niet mogen gebeuren eigenlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharetra
Heb zojuist ook mijn telefoon binnen gekregen en direct MIUI v5 er op geflasht. Ik ben diep onder de indruk, want wat werkt dit apparaat lekker zeg :3 MIUI v5 is naar mijn mening ook zeker een verbetering ten opzicht van v4. Werkt naar mijn idee allemaal net even wat soepeler en dat nieuwe thema is zeker niet lelijk vind ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Pharetra op 04-03-2013 18:32 . Reden: Betere uitleg verbeteringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

13art

Moderator Mobile
Misschien leuk om uit te leggen wat het voor jou dan een verbetering maakt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enervate
Zijn er ergens andere achterkantjes verkrijgbaar? Ik heb een witte, maar bijvoorbeeld in het artikel op de FP van een tijdje terug hadden ze een metaalkleurige die er een stuk mooier uitziet.

Welke andere ROMs zijn er trouwens allemaal beschikbaar? Ik weet dat er verschillende versies van Miui zijn, en stock android, maar verder?

Het lijkt me ook interessant om dualboot met ubuntu phone te proberen tegen de tijd dat dat wat verder ontwikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalborstel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 15:06
Je kan dit kopen: http://www.ibuygou.com/p-...nine_colors-4549-usd.html

Je kan ze op Aliexpress wel goedkoper vinden, maar je loopt het risico dat ze niet origineel zijn. Voor zover ik weet zijn er geen ROM's beschikbaar naast MIUI en Stock Android :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

je kan natuurlijk alle android custom roms er gewoon opzetten. De grootste is waarschijnlijk CM (CyanogenMod) en nog tientallen andere...niet perse aan te raden tenzij je precies weet waar je mee bezig bent. Begin maar even bij Miui zou ik zeggen ;)

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enervate
Miui 5 is wel nice, een boel kleine verbeteringen (bijvoorbeeld de klok op het lockscreen heeft nu het zelfde date/time format als de andere clock widgets). Geen wifi problemen hier.

Voor CM staan geen xiaomi telefoons bij de supported devices, ook niet bij de unofficial ports. Ik vraag me ook af hoe moeilijk het is zo'n port te maken, aangezien bijvoorbeeld de nexus 4 (waar wel een port voor is) dezelfde SoC gebruikt, zou het grootste deel al wel werken. Alleen dan zit je nog met de drivers voor andere onderdelen, hoe vind je uit wat er in zit en hoe kom je aan drivers daarvoor?

Voor dagelijks gebruik houd ik het wel gewoon bij miui, werkt erg fijn :)

Mijn kennis is een beetje scheef op dit gebied, aan de ene kant is dit m'n eerste smartphone, aan de andere kant ben ik wel met software ontwikkeling voor embedded systems bezig, maar tot nu toe op een veel lager niveau (nog niet met embedded OSes gewerkt bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
Ik word herhaardelijk door G4u genegeerd, nu begint het bloed toch wel onder mijn nagels vandaan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-08-2023

G4u

Montsubai schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:31:
Ik word herhaardelijk door G4u genegeerd, nu begint het bloed toch wel onder mijn nagels vandaan te komen.
Whatsapp onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
De communicatie is inmiddels weer opgepakt, thanks G4u _/-\o_

De populariteit van zijn diensten begint een molensteen om zijn nek te worden :+

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken