Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• derx666
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-02 23:44

derx666

mecker ende blaet

Ja, the amazing dragontail glass is helaas minder sterk dan het filmpje doet vermoeden...

Ik heb zelf vandaag mijn scherm vervangen door het scherm wat ik bij ibg besteld heb. Mijn verrassing was groot toen ik zag dat het niet alleen het glas met digitizer was, maar ook meteen het LCD scherm. Het is gewoon 1 module eigenlijk, heel fijn.
Het vervangen zelf is eigenlijk vrij easy. 10 schroefjes aan de achterkant los, dan de achterkant loswippen (zit aan boven en onderkant vastgeklikt). Eerst onderkant dan bovenkant los, en voorzichtig met de camera module. Dan alles losklikken (camera, scherm, digitizer) en het moederbord verwijderen. Dan heb je alleen nog het scherm/glas en het frame over. Deze 2 zitten aan elkaar vast gelijmd. Het is wel best lastig om ze van elkaar los te krijgen, maar ik vond het het makkelijkst om van de achterkant uit het scherm eigenlijk uit het frame te drukken. Ik ben begonnen aan de zijkanten, omdat daar de plakrand het smalste is, en het dus het makkelijkste losgaat. Dan voorzichtig de rest losmaken.
Toen het glas er eindelijk helemaal uit was, was bij mij aan 1 zijkant de plakrand nagenoeg weg, en aan de boven en onderkant zat nog wat verf/coating van het oude glas op de plaklaag, waardoor deze daar natuurlijk niet meer plakte. Ik heb met een sateprikker de plekken waar geen plaklaag meer zat ingesmeerd met secondelijm, en daarna meteen de nieuwe glas/lcd module erop gelegd en even goed aangedrukt. Daarna moederbord terugplaatsen. Voorzichtig de connectors van het scherm en digitizer vastdrukken, en de camera module weer plaatsen (ook hier voorzichtig met de connector). Achterkant er weer op en schroefjes vast.

Ik had hierna alleen het probleem dat mijn telefoon niet meer opstartte. Hij bleef hangen op het witte MI logo, en verder niks. Ook recovery deed het niet. Fastboot (volume omlaag en power) deed wel iets. Op mn PC aangesloten en mbv miflash een fastboot image erop kunnen zetten. Daarna werkte gelukkig alles weer. Ik heb nu weer de WIUI rom erop gezet, en via de recovery true dual boot aangezet (zodat beide systems een eigen data partitie hebben). Op de 2e partitia ga ik denk ik experimenteren met CM10.2 ofzo.

Ik ben in ieder geval weer een blije MI-2 gebruiker, en hopelijk kan iemand met mijn verhaaltje zijn eigen MI-2 ook repareren.

My iRacing | My Simrig

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True