Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 26-03-2013 20:33 ]
[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 26-03-2013 20:33 ]
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Nu is mijn vraag kan iemand uitleggen welke stappen je vanaf de de eerste keer aanzetten moet nemen om het toestel goed te laten werken(nieuwste versie van de software, geen chinese apps etc.).
Ik snap dat deze info ook ergens anders te halen valt maar soms zie je door de bomen het bos niet meer..

Het enige wat ik fout heb gedaan de eerste keer is het niet whipen van alle data (doe dat in de bootloader). Doe je dit niet zie je inderdaad nog allerlei chinese tekens. Dit kan gelukkig ook nog achteraf, maar dan verlies je alles wat je tot dan toe al ingesteld hebt.
dit zou betekenen dat de telefoon tegelijkertijd HDMI en USB moet kunnen gebruiken (scherm + keyboard en muis)
zie ook http://www.robpol86.com/index.php/Atrix_Lapdock_Other_Uses
Blijkt niet te kunnen volgens deze posts Voor m'n OneX gebruikte ik altijd zo'n connector die dan gesplit werd in HDMI en USBboatfreak schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 02:10:
iemand enig idee of deze telefoon compatible is met de lapdocks van motorola?
dit zou betekenen dat de telefoon tegelijkertijd HDMI en USB moet kunnen gebruiken (scherm + keyboard en muis)
zie ook http://www.robpol86.com/index.php/Atrix_Lapdock_Other_Uses
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Daarnaast kon ik vandaag ineens mijn wachtwoord niet meer gebruiken op hun site en moest ik een nieuwe aanvragen. Ik maak me een beetje zorgen en vraag me af of iemand anders ook eentje besteld had afgelopen week welke al wel verstuurd is?
Ik durf niet te zeggen wanneer jouw pakketje word upgestuurd, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Ze kunnen in China nog welleens uitlopen, maar uit eigen ervaring en ervaringen van mede-tweakers kunnen we denk ik wel stellen dat IbuyGou tot nu toe altijd betrouwbaar is geweest.pauldegroot schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:19:
Iemand ander wie bij de actie van afgelopen week eentje heeft besteld op ibuygou.com (batch van 50)? Ik heb hem 28-02 besteld en hij is nog niet verzonden. Ik had gisteren contact met de klantenservice en die vertelden mij dat hij dezelfde middag nog verstuurd zou worden. De status staat echter nu nog steeds op "paid".
Daarnaast kon ik vandaag ineens mijn wachtwoord niet meer gebruiken op hun site en moest ik een nieuwe aanvragen. Ik maak me een beetje zorgen en vraag me af of iemand anders ook eentje besteld had afgelopen week welke al wel verstuurd is?
Toen ik te horen kreeg dat mijn pakketje binnen 24 uur verzonden zou worden werd dat ook gedaan. Wel net op het randje, misschien na 25 uur, maar in ieder geval vrij snel erna. Ik zou je niet teveel zorgen maken en het toch nog even geduldig stellen met je oude toestel
Het toestel werkt perfect out-of-the-box. Ik snap natuurlijk wel dat je de nieuwste MIUI wilXPS15 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:35:
Over ongeveer 2 weken verwacht ik dit toestel ook te ontvangen.![]()
Nu is mijn vraag kan iemand uitleggen welke stappen je vanaf de de eerste keer aanzetten moet nemen om het toestel goed te laten werken(nieuwste versie van de software, geen chinese apps etc.).
Ik snap dat deze info ook ergens anders te halen valt maar soms zie je door de bomen het bos niet meer..
Updaten is erg simpel. Ga naar deze pagina en kies de nieuwste rom, en download de juiste zip (dubbelcheck dat hij wel voor de Xiaomi MI2 is
Koppel je toestel aan je PC en open de "Internal storage". Kopieer simpelweg de .zip naar je device.
Nu ga je naar Settings > About Phone. Daar staat onderaan iets over "System updates". Daarop druk je, en dan druk je op de menutoets waarna er een menutje ontpopt. Daarin druk je op "Select Installation pack". Nu kies je de .zip die je eerder kopieerde. Na enkele keren bevestigen krijg je een knopje dat je phone reboot. Als alles goed is gegaan zou je nu op MIUIandroid moeten zitten
De chinese apps zijn allemaal verwijderbaar, behalve "Airkan Phone" maar die app draait ook nooit en hij gebruikt geen storage, en je ziet hem zelfs niet.
Nog iets, als je root wil kan je de Permissions app gebruiken en Root permissie inschakelen.
Android developer & dürüm-liefhebber
nu ben ik natuurlijk van plan om een usb lader in de wagen te steken en hem zo tijdens het rijden te laden maar ik vroeg me af of dit wel goed is voor de batterij...iemand een antwoord?
heb ook een app gevonden "Snapdragon Batteryguru" die speciaal voor de snapdragon processoren (die in de xiaomi en de nexus 4 bijvoorbeeld zitten) is ontwikkeld om de batterijduur te laten stijgen
Gz
Nooit last van forced close's, geen WIFI problemen (Alleen denkt de facebook app dat ik geen verbinding heb als ik op wifi zit, maar dat had ik met V4 ook al.)
Ik zou graag meehelpen met het porten van CM (en uiteindelijk Ubuntu Touch), maar ik heb géén idee hoe daaraan te beginnen.
Ik denk niet dat een autolader echt kwaad kanLaw0070 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:02:
vandaag een autohouder gaan halen om hem als gps ook te kunnen gebruiken in de auto en naar huis genavigeerd om eens te testen, werkt aangenaam, maar de batterij draint wel fel (15km gereden en like 7% batterij weg)
nu ben ik natuurlijk van plan om een usb lader in de wagen te steken en hem zo tijdens het rijden te laden maar ik vroeg me af of dit wel goed is voor de batterij...iemand een antwoord?ik ken er niet zoveel van (batterijen etc)
heb ook een app gevonden "Snapdragon Batteryguru" die speciaal voor de snapdragon processoren (die in de xiaomi en de nexus 4 bijvoorbeeld zitten) is ontwikkeld om de batterijduur te laten stijgen
Gz
Werkt Snapdragon Batteryguru bij jou? Ik wilde 'm installeren op mijn toestel maar Google Play meldde dat de app incompatibel was met de Mi-2.
Mijn gebruik van deze telefoon: af en toe en beetje browsen, whatsapp etc.. bijna geen games, max 15 min per dag. Iemand enige tips?
[ Voor 3% gewijzigd door Staalborstel op 06-03-2013 15:40 ]
Clean install, de app Greenify zou ook kunnen helpen.Staalborstel schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:39:
Bedankt voor het melden van de app Snapdragon Batteryguru, klinkt interessant. Bij mij staat er alleen ook dat de app incompatibel is btw. Misschien wordt dit nog gefixt. Mijn batterij duur is vrij dramatisch, 8 uur voorbij en ik zit op 40 %, screen gebruikt 63 %, ondanks dat de brightness vrij laag staat. Screen on time is 1 uur en 35 min. Power mode: normal.
Mijn gebruik van deze telefoon: af en toe en beetje browsen, whatsapp etc.. bijna geen games, max 15 min per dag. Iemand enige tips?
Mijn verbruik bij een uurtje browsen, whatsapp en emailen ligt rond de 15% (2G, WiFi, auto-brightness, powermode Normal).
Er is wel een app die 3g uitzet(en wi-fi, als je daarvoor kiest) zodra je het scherm uit doet. Deze app heet Juicedefender. Volgens mij checkt hij om de zoveel tijd voor berichten, dus je notificaties komen wel wat vertraagd binnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Staalborstel op 06-03-2013 18:07 ]
Het is op Tweakers bekend dat er 1 netwerk problemen kan geven met dit toestel.Staalborstel schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:39:
Bedankt voor het melden van de app Snapdragon Batteryguru, klinkt interessant. Bij mij staat er alleen ook dat de app incompatibel is btw. Misschien wordt dit nog gefixt. Mijn batterij duur is vrij dramatisch, 8 uur voorbij en ik zit op 40 %, screen gebruikt 63 %, ondanks dat de brightness vrij laag staat. Screen on time is 1 uur en 35 min. Power mode: normal.
Onlangs is bij mij ook bekend geworden dat een hoop Samsung en HTC toestellen sinds kort maar 8 uur meegaan op het netwerk van T-mobile, maar hier heb ik geen last met mijn Mi2 op het T-mobile netwerk.
Bij mij gaat hij bij veel WA berichten/FB berichten/1 uur Surfen/Downloaden van een rom en verder alles aan + 4 mail accounts van 08.00 uur tot ongeveer 21.00 uur mee.
Wellicht gebruik je een gratis app die veel reclame/internet binnen slurpt?
Wellicht gebruik je Vodafone
Wellicht is er iets mis met de accu, deze zou langer mee moeten kunnen gaan.
@Law0070, een oplader in de auto kan niet veel kwaad, mits je deze puur alleen aansluit om af en toe bij te laden of om enkele keren per maand mee te navigeren. Als je dit dagelijks gaat doen, dan kan het wel kwaad. Verder kun je elke passende usbkabel gebruiken, dit zal niet meer kosten dan 8 euro.
Heb je het nou over Vodafone of over T-mobile? Of toch nog over een andere provider?Kiswum schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:13:
[...]
Het is op Tweakers bekend dat er 1 netwerk problemen kan geven met dit toestel.
[...]
Link?
Handig om te weten wanneer je op zoek bent naar een andere provider.
Ik weet dat Vodafone 3G bij mij dubbel zo veel batterij slurpt als 2G. Ik heb geen Xiaomi trouwens.
[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 06-03-2013 18:41 ]
Ik heb met Vodafone nergens last van, zeker niet na de update naar V5. Ik weet dat dit wel ooit besproken is maar ik kon me er toen en nu ook niet in vinden. Ik doe makkelijk ban 06:30 tot 22:00 uur op een batterij met vrij intensief gebruik.Kiswum schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:13:
[...]
Onlangs is bij mij ook bekend geworden dat een hoop Samsung en HTC toestellen sinds kort maar 8 uur meegaan op het netwerk van T-mobile, maar hier heb ik geen last met mijn Mi2 op het T-mobile netwerk.
Bij mij gaat hij bij veel WA berichten/FB berichten/1 uur Surfen/Downloaden van een rom en verder alles aan + 4 mail accounts van 08.00 uur tot ongeveer 21.00 uur mee.
@Law0070, een oplader in de auto kan niet veel kwaad, mits je deze puur alleen aansluit om af en toe bij te laden of om enkele keren per maand mee te navigeren. Als je dit dagelijks gaat doen, dan kan het wel kwaad. Verder kun je elke passende usbkabel gebruiken, dit zal niet meer kosten dan 8 euro.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Draai overigens nog geen V5, maar gebruik intensief mijn Xiaomi van 06:00/07:00 en gooi hem meestal rond 23:00 met 12% op de lader.
[ Voor 86% gewijzigd door AmbroosV op 08-04-2013 18:05 ]
Nou ik werk als installateur aan huis en twas wel degelijk de bedoeling hem dagelijks te gebruikenKiswum schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:13:
[...]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
De telefoon zou voor mij uit China meegenomen worden maar nu bleek de laatste batch weer absurt snel uitverkocht te zijn..loop ik de tel misschien toch nog mis.
Snap het probleem niet zo, koop je toch een nieuwe batterij?Law0070 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:25:
[...]
Nou ik werk als installateur aan huis en twas wel degelijk de bedoeling hem dagelijks te gebruiken
Die dingen waren met de inkoopactie die ik onlangs georganiseerd heb ongeveer 12 euro.
[ Voor 13% gewijzigd door MGSNK op 07-03-2013 09:16 ]
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Ik heb mijn eerste Xiaomi op 12-2 besteld is toen 22-2 pas verzonden.pauldegroot schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:19:
Iemand ander wie bij de actie van afgelopen week eentje heeft besteld op ibuygou.com (batch van 50)? Ik heb hem 28-02 besteld en hij is nog niet verzonden. Ik had gisteren contact met de klantenservice en die vertelden mij dat hij dezelfde middag nog verstuurd zou worden. De status staat echter nu nog steeds op "paid".
Heb nu op 2-3 weer een bestelling geplaatst voor een Xiaomi en deze staat ook nog steeds op "paid"
Gewoon even rustig afwachten. Ze worden op volgorde van bestelling verzonden.
ah idd koop gwn een nieuwe...da´s ook een optie maar ik hoopte door mijn vraag te stellen ook gewoon te weten te komen of het wel degelijk een grote impact heeft op de levensduur van de batterij. en ok ze zijn goedkoop in te voeren maar af en toe is het misschien niet slecht eens duurzaam om te gaan met de dingenMGSNK schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:16:
[...]
Snap het probleem niet zo, koop je toch een nieuwe batterij?
Die dingen waren met de inkoopactie die ik onlangs georganiseerd heb ongeveer 12 euro.
Dat soort dingen moet je misschien gewoon met een korreltje rijst nemen.pauldegroot schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:09:
[...] Vind het alleen maf dat er dan bij de actie stond dat hij binnen 1-4 werkdagen verzonden zou worden [...]

so lacistguapper schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:17:
[...]
Dat soort dingen moet je misschien gewoon met een korreltje rijst nemen.
solly, ik kon het niet laten..
vandaag hem effectief gebruikt als gps in de wagen en eigenlijk viel de battery drain al bij al goed mee, kwam thuis met 50%, natuurlijk zet ik gps en data af als ik bij een klant ben. voordeel was wel dat ik niet veel heb rondgereden vandaag en de afstanden ook niet zo groot waren...ik werk trouwens met een universele houder (http://www.cellularline.c...t/crab_xl_for_smartphones) en die doet het uitstekend, gekocht in de mediamarkt van Schoten voor €20
Verwijderd
Ik heb de mijne dinsdag besteld, deze is vandaag al naar het sorteercentrum gegaan. Dus misschien is er iets mis gegaan?pauldegroot schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:09:
Ja ik geloof het wel (: Vind het alleen maf dat er dan bij de actie stond dat hij binnen 1-4 werkdagen verzonden zou worden en iemand van de klantenservice mij verteld heeft dat hij maandag of dinsdag verzonden zou worden. Maar we zullen wel zien, volgens mij loopt dat bedrijf best goed dus ze zullen genoeg te doen hebben. Ik houd alleen niet van valse beloftes. Xiaomi, come to me!
How is this different than miui.com?
5 miui.com releases include VoiceAssist.apk. This application is like Google Now, but acts and looks like Apple Siri. This application only speaks Chinese and therefore isn't included as it impedes legal laws around the world and isn't useful outside of China.
Het gaat over VF: reviews: Xiaomi Mi-Two: keizer der Chinese smartphonesguapper schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:39:
[...]
Heb je het nou over Vodafone of over T-mobile? Of toch nog over een andere provider?
Link?
Handig om te weten wanneer je op zoek bent naar een andere provider.
Ik weet dat Vodafone 3G bij mij dubbel zo veel batterij slurpt als 2G. Ik heb geen Xiaomi trouwens.
Het is fijn dat anderen hier geen last van hebben. Op T-mobile kan ik er ook makkelijk 1-2 dagen mee doen.
Opladen vanuit de auto kan geen kwaad, het totaal aantal keer opladen weer wel.Dxue schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:27:
waarom zou je het eigenlijk niet dagelijks aan de autolader kunnen hangen? het heeft dezelfde output als een usb poort of een lader (500 mah of 1000mah). ik zie niet in waarom dat kwaad kan
Uiteraard kun je meedoen met een inkoopactie of zelf een nieuwe accu kopen. De prijs is op dit moment natuurlijk goed en de levertijd is 2-30 werkdagen.
Ik stond er even niet bij stil dat de accu makkelijk te vervangen is, maar bij andere toestellen is het wat lastiger om aan een accu te komen en in te bouwen. De huidige accu's kunnen een bepaald aantal jaren mee en daarnaast helaas ook maar 500-800 keer opgeladen worden. Opladen is ook even je toestel aan je laptop hangen om te syncen. Elke keer dat je hem aansluit gaat er een punt af aan van het totaal aantal keer opladen. Ook al is zit er geen echte geheugen in de accu's, dat wilt niet zeggen dat er een maximum aantal oplaadmogelijkheden in zit.
Maar goed 's avonds opladen + dagelijks op pad komt neer op ongeveer 600-700 oplaad momenten per jaar.
Na een rom update naar 3.2.22 geen last meer van dit probleem.seez schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:18:
De volgende situatie komt niet vaak voor maar is (voor mij) wel opmerkelijk. Als ik en mijn gesprekspartner tegelijkertijd praten wordt ik voor voor de persoon aan de overkant onverstaanbaar. Ik heb de proef op de soms genomen en het gebeurd op diverse mobieltjes en landlijn. Dus het ligt in ieder geval aan mijn toestel.
Ik denk dat het te maken heeft met de 'Active noise cancellation' techniek. Zodra we allebei tegelijkertijd spreken wordt de volume van mijn stem in afwisselend hard en zacht en een klein beetje vervormd.
Is dit bekend gegeven met telefoontjes met ANC of de Mi-2? Kan ik dit softwarematig uitzetten?
Op zich een handig manier om iemand in het ongewisse te laten
En nog even iets anders. Mijn toestel gaat gemiddeld 66 uur (bijna 3 dagen) mee. Hoe geweldig is dit!!!
90% van de tijd staat mijn telefoon in Powersaving modus en auto brightness. Op een normale dag met +/-1 uur bellen, wat e-mail checken, whatsappen, kleine info apps raadplegen en 1 a 2x een fotootje maken.
Dit is op de rom van miuiandroid 3.3.22, op het netwerk van KPN en telfort als provider, daarnaast ben ik niet een multimediaal user maar standaard communicatie en informatie user (60 mb op 3g per week)
Ik heb nog een vraagje
Kan ik op partitie 1 MIUIandroid 3.2.22 behouden en op partitie 2 3.3.1 (v5) installeren zonder dat ik apps en data kwijtraak? Beide wil ik engels of NL hebben.
Ik wil namelijk V5 testen en zo is het makkelijker dan een back-up maken.
[ Voor 31% gewijzigd door seez op 07-03-2013 20:53 . Reden: vraag toegevoegd ]
Het kan wel kloppen, want zij hebben het over business days (aan mij werd destijds 10 business days belooft)pauldegroot schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:09:
Ja ik geloof het wel (: Vind het alleen maf dat er dan bij de actie stond dat hij binnen 1-4 werkdagen verzonden zou worden en iemand van de klantenservice mij verteld heeft dat hij maandag of dinsdag verzonden zou worden. Maar we zullen wel zien, volgens mij loopt dat bedrijf best goed dus ze zullen genoeg te doen hebben. Ik houd alleen niet van valse beloftes. Xiaomi, come to me!
Ik had mijn vriendin's toestel vrijdagavond (zaterdagochtend china) besteld. De hele week niks meer van ibuygou vernomen (dat zijn dan 5 business days) zondagavond (maandag ochtend china) werd het toestel verzonden verzonden en dinsdagavond ontving ik het. Dat zijn dan 7 business days. Dus eigenlijk een vlotte regeling.
Als ze beloven binnen 4 business days te shippen kan je er nog 2 business days bij optellen voor de daadwerkelijke verzending. Als daar dan nog een weekend tussen zit, spreek je eigenlijk al gauw over een levering van 1 week.
Nee op miui.china staat aangegeven dat dit niet samen kan op twee verschillende partities. Er zit te weinig overlap in om gegevens dubbel ( van twee partities) te gebruiken.seez schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:35:
[...]
Na een rom update naar 3.2.22 geen last meer van dit probleem.
En nog even iets anders. Mijn toestel gaat gemiddeld 66 uur (bijna 3 dagen) mee. Hoe geweldig is dit!!!
90% van de tijd staat mijn telefoon in Powersaving modus en auto brightness. Op een normale dag met +/-1 uur bellen, wat e-mail checken, whatsappen, kleine info apps raadplegen en 1 a 2x een fotootje maken.
Dit is op de rom van miuiandroid 3.3.22, op het netwerk van KPN en telfort als provider, daarnaast ben ik niet een multimediaal user maar standaard communicatie en informatie user (60 mb op 3g per week)
Ik heb nog een vraagje
Kan ik op partitie 1 MIUIandroid 3.2.22 behouden en op partitie 2 3.3.1 (v5) installeren zonder dat ik apps en data kwijtraak? Beide wil ik engels of NL hebben.
Ik wil namelijk V5 testen en zo is het makkelijker dan een back-up maken.
ah, ok weer wat geleerd, heb er bij mijn dhd nu pas last van dat de batterij erg snel leeg gaat/slecht gecalibreerd is en dat de dhd is 2 maanden na release gekocht. misschien koop ik daar nog wel een nieuwe batterij voor.knip
Opladen vanuit de auto kan geen kwaad, het totaal aantal keer opladen weer wel.
Uiteraard kun je meedoen met een inkoopactie of zelf een nieuwe accu kopen. De prijs is op dit moment natuurlijk goed en de levertijd is 2-30 werkdagen.
Ik stond er even niet bij stil dat de accu makkelijk te vervangen is, maar bij andere toestellen is het wat lastiger om aan een accu te komen en in te bouwen. De huidige accu's kunnen een bepaald aantal jaren mee en daarnaast helaas ook maar 500-800 keer opgeladen worden. Opladen is ook even je toestel aan je laptop hangen om te syncen. Elke keer dat je hem aansluit gaat er een punt af aan van het totaal aantal keer opladen. Ook al is zit er geen echte geheugen in de accu's, dat wilt niet zeggen dat er een maximum aantal oplaadmogelijkheden in zit.
Maar goed 's avonds opladen + dagelijks op pad komt neer op ongeveer 600-700 oplaad momenten per jaar.
ondertussen gisteravond mijn xiaomi gehaald. v5 erop gezet, maar zie nu dus ook dat ik niet meer de xiaomi appstore heb. niet echt een probleem. waar ik wel mee zit op het moment is dat ik die zeer irritante provider naam niet uit mijn statusbalk kan krijgen. heb de search function op dit topic losgelaten maar niet meer gevonden dan dat er iemand was die ook dit probleem had... iemand die me kan helpen om hiervan af te komen? neemt erg veel van mijn statusbalk in en ik weet echt wel welke provider ik heb zonder dat die het zo duidelijk moet aangeven.
ps. zie nu dat het scherm andere verhouding heeft dan de dhd. hij is iets smaller, maar wel net zo hoog als het 4,3" dhd scherm.
edit: waarom heeft dit topic eigenlijk geen tips and tricks of een faq voor de topicstart
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Dit weekend. Wilde het vorige week al doen maar heb een beetje gebrek aan tijd gehad afgelopen week.Dxue schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 01:55:
[...]
edit: waarom heeft dit topic eigenlijk geen tips and tricks of een faq voor de topicstart
Ik kan je momenteel helaas niet helpen met je probleem. Is de naam van het netwerk wel goed? Dit kun je eventueel aan laten passen in het M.A. V5
Inmiddels zijn beide bestellingen (back cover en M2) gewijzigd naar "On the way" en heb ik een trace code gekregen voor DHL. Top!Greetings, Paul
Status updated finally.
Thank you for all
Best regards
Celline
Toestel betreft rom versie: MIUIandroid 3.2.22
[ Voor 30% gewijzigd door lekzzz op 08-03-2013 18:33 ]
naam klopt, China Unicom.Kiswum schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:13:
Logo of naam als netwerknaam in V5 aanpassen lijkt in de originele Miui rom wel te lukken, ik weet nog dat dit een reboot zou vereisen, maar bij de MiuiAndroid rom kan ik hem niet meer vinden.
Ik kan je momenteel helaas niet helpen met je probleem. Is de naam van het netwerk wel goed? Dit kun je eventueel aan laten passen in het M.A. V5
hmm, ik merk nu dat mijn bereik soms compleet wegvalt en daarna weer terugkomt. dit terwijl hij gewoon op zo goed als dezelfde plek is. op tafel of in mijn hand op tafel. weet nu niet of dit door de telefoon komt of dat het kaartje niet goed is, heb het ook al met mijn dhd gehad. het is een 3g kaartje.
verder loopt het weather applicatie constant vast. zodra ik het scherm aanraak. als ik het alleen opstart en blijf toekijken, gaat alles goed. iemand een idee?
Oplossing gevonden in dit topic, carrier name is nu via deze apk aan te passenlekzzz schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:10:
@Dxue ik heb hier op miuiandroid al een keer gevraagd mbt de carriername maar het lijkt een beetje stil te zijn, nogmaals gevraagd ivm V5
De developers hebben gezegd dat de originele MIUIv5 sowieso geen landscape mode heeft, en dat daarom alles in landscape een beetje vaag is, ze hebben eigenlijk landscape er terug "ingehacked".Scamid schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:27:
zijn er meer mensen die met V5 van miui problemen hebben met het typen in landscape mode? Normaal word het vlak waar de text verschijnt wit maar nu blijft de achtergrond zichtbaar waardoor je de text niet goed ziet. Ik heb dit probleem op 2 mi2's
Anyways, ik ben zo blij dat die irritante Email FC er eindelijk uit is. Na 3x een logcat door te sturen hebben ze dan toch iets gedaan
thanks, ff registreren. had toevallig eergisteren dat topic gelezen zonder een antwoord voor de v5.lekzzz schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:16:
[...]
Oplossing gevonden in dit topic, carrier name is nu via deze apk aan te passen
edit: ik heb het hier ergens eerder gelezen, maar ik kan het niet terugvinden, wat is het antwoord op de verificatie vraag? beijing rekent die niet goed
edit2: laat maar, china vind die dan weer wel goed
[ Voor 21% gewijzigd door Dxue op 10-03-2013 13:42 ]
1 maart besteld, een week later in al in huis! so far, so good..
Gister de software proberen te updaten, dat lukte echter met geen mogelijkheid.
Na enige research op internet ben ik erachter gekomen dat de telefoon fake is.
De software en hardware details komt overeen met fake telefoons
Zo mis ik een aantal standaard apps, waaronder de updater app, de recovery ROM connections, en root acces.
Heel erg jammer dit, niet verwacht van ibuygou.com na alle lof op oa dit forum..
Even wat anders, zit erover te denken AOSP morgen naast Miu V5 erop te gooien. Dat is via CWM nu mogelijk ( zie miuiandroid ) zijn er mensen die zeggen zonde niet doen? Lees nog niet veel ervaringen AOSP.
Het was volgens mij sowieso niet mogelijk om die constructie te gebruiken.
Ik heb het geprobeerd, kreeg continu vastlopers.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Wanneer heb je het geprobeerd, voor of na de laatste CWM update?
[ Voor 24% gewijzigd door lekzzz op 11-03-2013 09:34 ]
Ben een beetje wantrouwend aangezien nu zelfs ibuygou.com ook fakes lijkt te leveren...
Absoluut niet verkeerd bedoelt, maar hoe weet je dat het een fake is?tjeoffery schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:01:
na enige tijd dit forum te hebben gevolgd ook een Xiaomi mi2 16G besteld bij ibuygou.com.
1 maart besteld, een week later in al in huis! so far, so good..
Gister de software proberen te updaten, dat lukte echter met geen mogelijkheid.
Na enige research op internet ben ik erachter gekomen dat de telefoon fake is.
De software en hardware details komt overeen met fake telefoons
Zo mis ik een aantal standaard apps, waaronder de updater app, de recovery ROM connections, en root acces.
Heel erg jammer dit, niet verwacht van ibuygou.com na alle lof op oa dit forum..
Wat heb je online kunnen vinden?
De update app moet idd standaard tussen staan, maar ik weet dat de M1S van mijn vriendin (overigens bij een andere aanbieder) ook moeite had met het updaten naar Miuiandroid; ik moest deze "ouderwets" flashen. Deze werkt gelukkig verder naar behoren.
Bij deze even een aantal foto's, het pakketje was ingepakt in pakpapier en op de bon staat dan het een frame replacement is van een defect moederbord binnen de garantie ter waarde van 20USD. Ik heb geen belasting moeten betalen dus super!

pakbon en doosjes

back cover en telefoon

naast mijn Galaxy S2 (met screenprotector)

andere hoek, dikte en hoogte is praktisch gelijk alleen is de MI2 smaller.
Als iemand nog een vergelijking wil zien dan heb ik een S2 en een originele Desire om hem mee te vergelijken. Dus roept u maar.
Zou eigenlijk graag CyanogenMod (en later Ubuntu Touch) hebben, iemand een idee hoe je moet beginnen met het porten daarvan? Met dat true dualboot moet het misschien wel makkelijk(er) kunnen, (namelijk 1 werkende rom en eentje waarbij je naar hartelust kan kloten enzo).

NVM: SDK update heeft geholpen
[ Voor 7% gewijzigd door pauldegroot op 11-03-2013 22:02 ]
@ezra070, ik heb gekeken op gizchina.com en verschillende youtube filmpjes. In een frans filmpje waarin een vergelijking wordt gemaakt komt mijn telefoon erg overeen met de neppe.
Het flashen heb ik geprobeerd mbv het miuiandroid.com forum. Echter volgens de permission manager op de telefoon was het toestel niet geroot. Verder kwamen de pictogrammen in de file explorer app niet overeen met de echte software. Daarbij kreeg ik in de recovery mode steeds een foutmelding wanneer ik vanaf de 'sd kaart' een andere rom wilde flashen. Het toppunt was nog de 'factory mode' ipv fastboot mode wnnr ik - volumeknop en aan/uit toets indrukte.
Ik ben er dus van overtuigd dat de telefoon die ik heb ontvangen fake is.
Goed om te horen dat pauldegroot wel een echte heeft ontvangen.
Inmiddels het contact met ibuygou.com geopend, ze reageren snel en gaan het uitzoeken.
Via de app quick system info, kun je zien wat de interne instellingen zijn. Zonder hard bewijs is het zonde om je toestel voor veel geld terug te sturen.
Hier zie hier de originele specs
http://tweakers.net/ext/f/u6dgnumOaSEkU37FtKebaW3v/full.jpg

Heeft system2 nooit wi-fi of wat?
Dus nu ik mijn M2 ook binnen heb ben ik weer begonnen. Ik ben eerst van plan de standaard iconen uit te breiden met een aantal nederlandse apps en ook een aantal te verbeteren om meer uniformiteit te krijgen in MIUI V5. Daarnaast heb ik ook zelf een lockscreen gemaakt welke ik ook wil delen.
Dit zijn de iconen welke ik tot zover gemaakt heb:

Het eerste icoon is een nieuw icoon voor mappen.
Ik post het thema nu nog even niet maar ik was benieuwd of er interesse is. Als er interesse is dan ben ik benieuwd voor welke apps je nog meer een icoon zou willen zien in het thema.
[ Voor 4% gewijzigd door pauldegroot op 13-03-2013 15:58 ]
Nog ideetjes:
Foursquare
Soundhound
WhatsApp is al gemaakt, Soundhound staat in de planning en Foursquare zal ik opschrijven voor je.
http://www.ibuygou.com/p-...smart_phone-4636-usd.html
€17 is nog aan de hoge kant maar er zullen wel goedkopere versies opduiken
EDIT: bij deze een lijstje met de iconen welke klaar zijn en op de wachtlijst, ik zal deze updaten wanneer ik uitbreidingen maak en als ik genoeg heb zal ik een eerste versie uitgeven.
[ Voor 35% gewijzigd door pauldegroot op 13-03-2013 17:03 ]
Dropbox
Camera ZOOM FX
Pulse News
Google Drive
[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Prozac op 13-03-2013 18:29 ]
las op miui Australie dat je inderdaad beter op 1 kan zetten. Miui schijnt op allebei te werken maar begrijp idd niet waarom Wiui dan niet op twee werkt? Ik ben overigens weer terug naar Miui 3.3.8 Zag niet echt de meerwaarde van twee soorten systemencasefan schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:56:
@Lekzzz, ik heb nu het omgewisseld. Maar nu heb ik op WIUI 3.3.8 geen Wi-Fi
Heeft system2 nooit wi-fi of wat?
Mooie iconen trouwen:
Yammer (voor degene die het kennen
Sygic (navigatie)
Tapatalk
Nu.nl
Telegraaf
[ Voor 20% gewijzigd door lekzzz op 13-03-2013 18:56 ]
Nog wat ideeën voor icons:
Dolphin Browser
K-9 mail
TweetDeck
Teamviewer
YouLess
Pudding Camera
MX Player
[ Voor 19% gewijzigd door pauldegroot op 13-03-2013 22:20 ]
edit: ik kan eigenlijk ook wel gewoon de chinese developers rom gebruiken, aangezien ik het toch op engels heb, maar ik heb geen idee welke versie ik moet hebben, aangezien ik het via een shop heb gekocht. is er een manier om te zien welke versie van de m2 ik heb? (unicom, telecom, standaard?)
[ Voor 43% gewijzigd door Dxue op 14-03-2013 03:12 ]

Verzoeken zijn nog steeds mogelijk, de status is hier te volgen. Het zou handig zijn als ik mijn iconen ergens via ftp kwijt kan zodat men hem kan downloaden, dan kan ik hem updaten zodra ik weer iets nieuws heb via dezelfde link. Mocht je wat webruimte beschikbaar hebben, let me know!
[ Voor 12% gewijzigd door pauldegroot op 14-03-2013 14:44 ]
Weet iemand of ik deze gewoon in iedere China Mobile winkel krijgen? Hebben ze gewoon voorraad? En aan wat voor prijs moet ik denken?
Ik weet dat de retail prijs 2000RMB is maar door schaarste kon het wel een hoger zijn?
Verzoek voor iconen:
OV9292
Plume
Verwijderd
Kan er mij iemand een Europese, Belgische webshop geven waar ik hem kan kopen?
Damn, dit ziet er toch wel uber sexy uit! Zeker in het blauw!

ps: bestaan er geen normaal verkrijgbare smartphones met wisselbare covers en ongeveer het zelfde uiterlijk?
En hoe zit het eigenlijk met degelijkheid? Mijn HTC Trophy 7 & Xperia heb ik ongeveer duizend keer laten vallen zonder enige barsten, ik hoop dat dit toestel wel tegen een stootje kan
Sorry voor alle vragen maar hoe zit het met de stekker? Hier in Belgie gebruiken we een

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 01:37 ]
Verwijderd
Ik denk niet dat Europese webshops deze telefoon verkopen, omdat deze telefoon alleen op Chinese markt verkocht word en er al in China schaarse is.
@wietkop: je kan elke usb adapter gebruiken die je ook voor andere phones gebruikt. Het is een 1 ah adapter.
Wat me opvalt is dat bellen best veel stroom gebruikt. 1,5 uur screen is gelijk aan 30 min bellen.
Vraag me af of het door de rom komt of dat ik toevallig pech had.
Daarnaast ben ik erkend ontwikkelaar geworden bij www.goo.im dus ik kan mijn thema daar gaan uploaden, dat zal waarschijnlijk vanmiddag gaan volgen.
Verwijderd
Denk dat ik toch echt voor deze phone zal gaan, ook al denk je meteen aan de "made in china" kwaliteit, alle electronica komt tenslotte uit Azië dus ze zullen wel weten wat ze doen, zeker als dit een dochterbedrijf van Qualcomm is.
Het enige alternatief met deze flashy kleurtjes lijkt de Nokia Lumia maar ik heb toch liever Android want ik heb al eens een WP7 gehad en ik was het gewoon kotsmoe van dat continue swipen met die tegels.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte met hopelijk geen DOA als levering.
Naar mijn mening zien de iconen er het beste uit als je de schaduwen uit zet in de launcher.
Hoe installeer je een thema? Simpel, download het mtz bestand en zet hem op je M2 in de map MIUI/theme. Ga vervolgens naar Themes of Thema's op je M2 en druk op Upgrade themes of Thema's bijwerken en dan op Update all/Alles bijwerken. Vervolgens ga je terug, klik je op miCO V5 en dan Apply.
Hier is een lijstje met de bijgevoegde iconen.
Mis je iconen, post ze hier en ik zal kijken wat ik kan doen.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken