Het is hetzelfde toestel waarmee de tweakers review gedaan is toch? Zelf heb ik gister het eind van de dag gehaald met ruim 3 uur screen on. Ook Vodafone
Bedankt voor je bericht mitch187!
Ik zal kijken of het veranderd als ik de APN verander in de consumenten instelling.
office.vodafone.nl (bedrijven) verander ik dan naar live.vodafone.com (consumenten). Wellicht had Arnoud Wokke de stand ook op office staan doordat er een bedrijven simkaart is gebruikt.
(Nadeel is dat ik dan waarschijnlijk geen internet heb
)
edti:
Oh cr@p, hij stond dus op de consumenteninstelling, waarschijnlijk was hij dus steeds aan het zoeken naar het juiste profiel waardoor hij zo warm is geworden en zo snel is uitgevallen.
Ik laat de instelling nu dus even op office.vodafone.nl staan.
Ik zal kijken of het veranderd als ik de APN verander in de consumenten instelling.
office.vodafone.nl (bedrijven) verander ik dan naar live.vodafone.com (consumenten). Wellicht had Arnoud Wokke de stand ook op office staan doordat er een bedrijven simkaart is gebruikt.
(Nadeel is dat ik dan waarschijnlijk geen internet heb
edti:
Oh cr@p, hij stond dus op de consumenteninstelling, waarschijnlijk was hij dus steeds aan het zoeken naar het juiste profiel waardoor hij zo warm is geworden en zo snel is uitgevallen.
Ik laat de instelling nu dus even op office.vodafone.nl staan.
[ Voor 25% gewijzigd door Kiswum op 28-08-2013 15:22 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
even iets anders, sinds update 3.8.23 is m'n toetsenbord verdwenen, heb er dan tijdelijk go keyboard opgezet maar eigenlijk vond ik het miui toetsenbord echt wel goed!
kent iemand een manier om dat miui toetsenbord erop te gooien?
heb ook geprobeerd om het google keyboard erop te zetten maar hij wil die apk niet installeren /:
heb ook geprobeerd om het google keyboard erop te zetten maar hij wil die apk niet installeren /:
Ja. Opnieuw de update erop zetten. Die was in eerste instantie fout gebakken.Law0070 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:26:
even iets anders, sinds update 3.8.23 is m'n toetsenbord verdwenen, heb er dan tijdelijk go keyboard opgezet maar eigenlijk vond ik het miui toetsenbord echt wel goed!
oh las nergens dat er een repack was gebeurd, okay, 'k heb de update er nochtans pas op zondag opgezet ofzo dus da's wel een late repack
Ik merkte zelf ook op dat mijn keyboard weg was. Ik heb daarna het Google Toetsenbord weer toe kunnen voegen via het icoontje die erbij is gekomen (laatste "tab"blad van je telefoon). Wat mij betreft is dat het beste toetsenbord die ik heb getest.
Als je de .apk nodig hebt, laat het maar weten, dan zoek ik die even op of ik upload hem.
Als je de .apk nodig hebt, laat het maar weten, dan zoek ik die even op of ik upload hem.
Google keyboard hebben ze toegevoegd idd, ze hebben alleen een foutje gemaakt met de rechten waardoor het eerst niet werkte. Als het goed is heb je geen apk nodig
@Kiswum
Herkenbare grafiek (ook Vodafone). In mijn geval kwam het waarschijnlijk toch door een rotte accu want sinds ik een nieuwe accu heb is het nog slechts 2 keer voorgekomen; 1 keer onbekend en 1 keer een Whatsapp update die m'n accu leeg trok.
Herkenbare grafiek (ook Vodafone). In mijn geval kwam het waarschijnlijk toch door een rotte accu want sinds ik een nieuwe accu heb is het nog slechts 2 keer voorgekomen; 1 keer onbekend en 1 keer een Whatsapp update die m'n accu leeg trok.
Inmiddels heb ik een stabiele horizontale lijn 
Xiaomi had de instellingen netjes geïmporteerd, maar hij heeft de consumenten instellingen geladen. Ik heb het inmiddels aangepast naar de office instellingen. Mijn drain is nu opgelost. Whatsapp draait overigens niet op de achtergrond. Deze heb ik uitgeschakeld. Vanavond weet ik of het goed blijft.
Het gaat dus goed, this is looking better
Xiaomi had de instellingen netjes geïmporteerd, maar hij heeft de consumenten instellingen geladen. Ik heb het inmiddels aangepast naar de office instellingen. Mijn drain is nu opgelost. Whatsapp draait overigens niet op de achtergrond. Deze heb ik uitgeschakeld. Vanavond weet ik of het goed blijft.
Het gaat dus goed, this is looking better

[ Voor 22% gewijzigd door Kiswum op 28-08-2013 20:17 ]
Ik heb als handleiding inderdaad het genoemde You Tube filmpje gebruikt, bij gebrek aan betere instructies. Het wijst uiteindelijk zichzelf grotendeels, maar let dus, zoals ik al zei, héél goed op dat je de camera flex cable niet kapot trekt. Zorg dat je bij het openmaken van de behuizing van het toestel begint aan de onderkant van het toestel (als je het toestel in de lengte bekijkt), zodat de bovenkant, waar de camera zit, zo dicht mogelijk in elkaar blijft zitten (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).derx666 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:12:
koeisjovis: mijn scherm is helaas ook zojuist gesneuveld nadat ik er een schroevendraaier op heb laten vallen (met de plastic achterkant nog wel). Heb jij misschien een handleiding hoe hij uitelkaar te schroeven is. Ben vrij handig ermee, maar een handleiding is natuurlijk altijd welkom. En welk gereedschap heb je nodig gehad?
Heb al een mailtje naar ibuygou gestuurd om te kijken wat zij evt. voor me kunnen betekenen aangezien ik daar de phone gekocht heb, maar ik verwacht er niet veel van.
Nja, zo sterk is het dragontail glass dus niet... Dit is de m'n eerste keer dat me een scherm van een gsm stuk gaat, en heb er toch al behoorlijk wat gehad. Mijn htc Touch pro en desire Z zijn in hun tijd zo vaak gevallen dat ik er nog steeds versteld van sta dat ze dat allemaal overleefd hebben. En hier zou mega sterk glas in zitten, en deze gaat stuktsja...
Verder is het even lastig om het kapotte schermpje los te krijgen aangezien het via de bovenkant verwijderd moet worden. Glas, digitizer en scherm zitten aan elkaar vastegelijmd en zijn niet of nauwelijks van elkaar los te krijgen, dus ook als maar een van deze onderdelen stuk is, raad ik aan ze toch altijd alle drie in één te vervangen.
Qua gereedschap heb ik gewoon zo'n klein schroevedraaiersetje gebruikt, en nog wat kleine tooltjes die ik had liggen toen ik ooit een schermpje van een andere telefoon verving, maar die waren volgens mij niet strict noodzakelijk.
Ik heb trouwens hiervoor ook de Desire Z gehad en bij mij is het schermpje 3 keer kapot gegaan (precies even vaak als ik het toestel heb laten vallen
Hallelujah, zowaar, na 4 maanden, heb ik mijn telefoon terug 
Gisteren is hij, gerepareerd (geen refurbished toestel, maar echt mijn eigen) teruggekomen via G4U.
Gisteren is hij, gerepareerd (geen refurbished toestel, maar echt mijn eigen) teruggekomen via G4U.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Aah dat is al goed nieuws! Hadden we niet meer verwacht nee.MGSNK schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:17:
BTW. Mijne (Mi-2 32GB) gaat de verkoop in. 350 euro incl. 2 kleine accu's,een 3100Mah accu incl. back cover en een mooie flip case.
[ Voor 16% gewijzigd door Scamid op 07-09-2013 12:48 ]
zozo , i.i.g dat toch goed dan. Ik heb nooit mijn nalevering gekregen en heb alle hoop opgegeven nu bij G4U. Voortaan koop ik via een ander retail kanaalMGSNK schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:17:
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro
Anoniem: 515778
Net even update van de rom gedaan en AnTuTu gedraaid, fors hogere score van 28148.
Screenshot_2013-09-09-14-25-31.png (104 KB)
https://mega.co.nz/#!sZpw...E52QwN1bpQtHut7f47ytqzGPg
Screenshot_2013-09-09-14-25-31.png (104 KB)
https://mega.co.nz/#!sZpw...E52QwN1bpQtHut7f47ytqzGPg
als iemand interese heeft,heb mijn mi2 in de verkoop. je kan hem vinden in vraag & verkoop!:)
Heeft iemand probleem met het geluid van Mi2S?
Wanneer ik bel dan hoor ik geen bel-toon.
Ik hoor de andere kant dus niet.
Dit is irritant!!!
Dit is irritant!!!
gebruik mi2, geen enkel problemen!HaQi schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:06:
Heeft iemand probleem met het geluid van Mi2S?
Dit is irritant!!!
Crap, telefoon van de badrand op de tegels gevallen (50cm) en volgens mij met het scherm recht naar beneden.
Het gevolg is een haarscheurtje in het scherm. Gelukkig werkt alles nog prima en wellicht heeft de screenprotector nog meer schade kunnen tegenhouden, maar dit valt me wel erg tegen van het beschermde glas.
Ik ga voorlopig niets met het glas doen, want $99 vind ik momenteel teveel voor dit scheurtje.

Het gevolg is een haarscheurtje in het scherm. Gelukkig werkt alles nog prima en wellicht heeft de screenprotector nog meer schade kunnen tegenhouden, maar dit valt me wel erg tegen van het beschermde glas.
Ik ga voorlopig niets met het glas doen, want $99 vind ik momenteel teveel voor dit scheurtje.

Er is geen glas dat niet breekt bij vallen op harde ondergronden...Kiswum schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:34:
Crap, telefoon van de badrand op de tegels gevallen (50cm) en volgens mij met het scherm recht naar beneden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het filmpje van IBG doet vermoeden dat het scherm wel veel zou kunnen hebben:
YouTube: Incredible aMazing Dragontrail glass screen test for xiaomi m2 smartphone from ibuygou
YouTube: Incredible aMazing Dragontrail glass screen test for xiaomi m2 smartphone from ibuygou
Ja, the amazing dragontail glass is helaas minder sterk dan het filmpje doet vermoeden...
Ik heb zelf vandaag mijn scherm vervangen door het scherm wat ik bij ibg besteld heb. Mijn verrassing was groot toen ik zag dat het niet alleen het glas met digitizer was, maar ook meteen het LCD scherm. Het is gewoon 1 module eigenlijk, heel fijn.
Het vervangen zelf is eigenlijk vrij easy. 10 schroefjes aan de achterkant los, dan de achterkant loswippen (zit aan boven en onderkant vastgeklikt). Eerst onderkant dan bovenkant los, en voorzichtig met de camera module. Dan alles losklikken (camera, scherm, digitizer) en het moederbord verwijderen. Dan heb je alleen nog het scherm/glas en het frame over. Deze 2 zitten aan elkaar vast gelijmd. Het is wel best lastig om ze van elkaar los te krijgen, maar ik vond het het makkelijkst om van de achterkant uit het scherm eigenlijk uit het frame te drukken. Ik ben begonnen aan de zijkanten, omdat daar de plakrand het smalste is, en het dus het makkelijkste losgaat. Dan voorzichtig de rest losmaken.
Toen het glas er eindelijk helemaal uit was, was bij mij aan 1 zijkant de plakrand nagenoeg weg, en aan de boven en onderkant zat nog wat verf/coating van het oude glas op de plaklaag, waardoor deze daar natuurlijk niet meer plakte. Ik heb met een sateprikker de plekken waar geen plaklaag meer zat ingesmeerd met secondelijm, en daarna meteen de nieuwe glas/lcd module erop gelegd en even goed aangedrukt. Daarna moederbord terugplaatsen. Voorzichtig de connectors van het scherm en digitizer vastdrukken, en de camera module weer plaatsen (ook hier voorzichtig met de connector). Achterkant er weer op en schroefjes vast.
Ik had hierna alleen het probleem dat mijn telefoon niet meer opstartte. Hij bleef hangen op het witte MI logo, en verder niks. Ook recovery deed het niet. Fastboot (volume omlaag en power) deed wel iets. Op mn PC aangesloten en mbv miflash een fastboot image erop kunnen zetten. Daarna werkte gelukkig alles weer. Ik heb nu weer de WIUI rom erop gezet, en via de recovery true dual boot aangezet (zodat beide systems een eigen data partitie hebben). Op de 2e partitia ga ik denk ik experimenteren met CM10.2 ofzo.
Ik ben in ieder geval weer een blije MI-2 gebruiker, en hopelijk kan iemand met mijn verhaaltje zijn eigen MI-2 ook repareren.
Ik heb zelf vandaag mijn scherm vervangen door het scherm wat ik bij ibg besteld heb. Mijn verrassing was groot toen ik zag dat het niet alleen het glas met digitizer was, maar ook meteen het LCD scherm. Het is gewoon 1 module eigenlijk, heel fijn.
Het vervangen zelf is eigenlijk vrij easy. 10 schroefjes aan de achterkant los, dan de achterkant loswippen (zit aan boven en onderkant vastgeklikt). Eerst onderkant dan bovenkant los, en voorzichtig met de camera module. Dan alles losklikken (camera, scherm, digitizer) en het moederbord verwijderen. Dan heb je alleen nog het scherm/glas en het frame over. Deze 2 zitten aan elkaar vast gelijmd. Het is wel best lastig om ze van elkaar los te krijgen, maar ik vond het het makkelijkst om van de achterkant uit het scherm eigenlijk uit het frame te drukken. Ik ben begonnen aan de zijkanten, omdat daar de plakrand het smalste is, en het dus het makkelijkste losgaat. Dan voorzichtig de rest losmaken.
Toen het glas er eindelijk helemaal uit was, was bij mij aan 1 zijkant de plakrand nagenoeg weg, en aan de boven en onderkant zat nog wat verf/coating van het oude glas op de plaklaag, waardoor deze daar natuurlijk niet meer plakte. Ik heb met een sateprikker de plekken waar geen plaklaag meer zat ingesmeerd met secondelijm, en daarna meteen de nieuwe glas/lcd module erop gelegd en even goed aangedrukt. Daarna moederbord terugplaatsen. Voorzichtig de connectors van het scherm en digitizer vastdrukken, en de camera module weer plaatsen (ook hier voorzichtig met de connector). Achterkant er weer op en schroefjes vast.
Ik had hierna alleen het probleem dat mijn telefoon niet meer opstartte. Hij bleef hangen op het witte MI logo, en verder niks. Ook recovery deed het niet. Fastboot (volume omlaag en power) deed wel iets. Op mn PC aangesloten en mbv miflash een fastboot image erop kunnen zetten. Daarna werkte gelukkig alles weer. Ik heb nu weer de WIUI rom erop gezet, en via de recovery true dual boot aangezet (zodat beide systems een eigen data partitie hebben). Op de 2e partitia ga ik denk ik experimenteren met CM10.2 ofzo.
Ik ben in ieder geval weer een blije MI-2 gebruiker, en hopelijk kan iemand met mijn verhaaltje zijn eigen MI-2 ook repareren.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Wat mij betreft is deze handleiding zeer handig en duidelijk verwoord. Mocht ik een keer een nieuw scherm nodig hebben, dan lijkt het erop dat ik dit makkelijk zelf zou kunnen doen (Ik repareer nog weleens schermen van laptops.)
Nog veel plezier met je Mi2!
Nog veel plezier met je Mi2!
Zou het zo kunnen zijn dat er op MIUI enkele android apk's en downloads het niet doen???
Kiswum: thanks, ik ben weer heel blij in ieder geval 
AkshaySM: het enige wat ik tot nu toe ben tegen gekomen wat niet schijnt te werken op miui (nog niet zelf geprobeert) is het Xposed framework. Deze heb je nodig om de experimental features van bv Greenify te gebruiken. Voor de rest heb ik nog niks gehad wat niet werkt.
AkshaySM: het enige wat ik tot nu toe ben tegen gekomen wat niet schijnt te werken op miui (nog niet zelf geprobeert) is het Xposed framework. Deze heb je nodig om de experimental features van bv Greenify te gebruiken. Voor de rest heb ik nog niks gehad wat niet werkt.
Cube Nuroad Race (2022)
vandaag JLB22 update gedaan
nog geen problemen gevonden, er komen enkele nieuwe apps bij de update, een ervan lijkt me wel interessant dat is de message en phone blocker waar je dus een ban kan zetten op nummers, andere apps zijn online video zoals de muziek store helaas wel terug in chinees. ook een nieuwe micredits als je geld wil uitgeven
nog geen problemen gevonden, er komen enkele nieuwe apps bij de update, een ervan lijkt me wel interessant dat is de message en phone blocker waar je dus een ban kan zetten op nummers, andere apps zijn online video zoals de muziek store helaas wel terug in chinees. ook een nieuwe micredits als je geld wil uitgeven
BE / MT Venus E5KW - V148, HW P1 + CT003 ( v111 ), DM XS212
@AkshaySM, Tot nu toe heb ik alleen maar 1 download probleem ontdekt op mijn hongmi, maar niet op de mi2. Heb je voorbeelden zodat we dit kunnen testen?
Hallo,
Sinds vorige week Xiaomi Mi2 besteld op basis van de recensies en goede ervaringen van bekende gebruikers.
Nu loop ik tegen het volgende aan: Wanneer ik iets wil typen in berichten en email, dan opent het toetsenbord en wanneer ik hierop typt op het toetsenbord dan trilt de telefoon. Nu heb ik alles uitgezocht, maar ik krijg deze vibratie.
Wellicht kan iemand mij helpen om deze instelling uit te zetten.
Sinds vorige week Xiaomi Mi2 besteld op basis van de recensies en goede ervaringen van bekende gebruikers.
Nu loop ik tegen het volgende aan: Wanneer ik iets wil typen in berichten en email, dan opent het toetsenbord en wanneer ik hierop typt op het toetsenbord dan trilt de telefoon. Nu heb ik alles uitgezocht, maar ik krijg deze vibratie.
Moet je even naar setting gaan, language & input dan klik je daar op pijltje achter het toetsenbord en daarna haal je vinkje weg bij "trillen bij toetsenbordaanslag"justinverharen schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:16:
Hallo,
Dat zou het moeten zijn..
grmbl... weer scherm stuk. Gevallen van 1m hoogte. Denk dat ik het scherm ga vervangen en het ding ga verkopen. Ik heb niks aan een toestel wat zo fragiel is. oa HTC Desire Z, HTC sensation en een Samsung GS2 gehad (en regelmatig laten vallen) en geen enkele keer een gebroken scherm of uberhaupt iets stuk. Nu een telefoon met het "geweldige" dragontail glass, en nu al de 2e keer stuk... pfff... 1e en laatste chinees voor mij. Denk dat ik me een Nexus 4 ga scoren ofzo...
Cube Nuroad Race (2022)
Een Nexus 4 is ook niet bestand tegen lompheid hoor.
Iedere telefoon kan breken als je hem laat vallen, zie het als een dobbelsteen en jij heb toevallig 2x een 6 gegooid.
De sensation van mijn vriendin had binnen 2 weken een gebroken scherm op een houten vloer terwijl ik meerdere toestellen op plavuizen heb laten vallen en nooit een gebroken scherm heb gehad.
De sensation van mijn vriendin had binnen 2 weken een gebroken scherm op een houten vloer terwijl ik meerdere toestellen op plavuizen heb laten vallen en nooit een gebroken scherm heb gehad.
Mijn vriendin heeft hem al regelmatig laten vallen, niet te kort en vanaf verschillende hoogtes. Op straat, plavuizen, houten vloer. Slechts cosmetische schade aan het kunststof, kortom je moet gewoon een beetje geluk hebben. Ieder toestel is fragiel, kijk eens naar de geweldige glazen iPhones etcderx666 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:51:
grmbl... weer scherm stuk. Gevallen van 1m hoogte. Denk dat ik het scherm ga vervangen en het ding ga verkopen. Ik heb niks aan een toestel wat zo fragiel is. oa HTC Desire Z, HTC sensation en een Samsung GS2 gehad (en regelmatig laten vallen) en geen enkele keer een gebroken scherm of uberhaupt iets stuk. Nu een telefoon met het "geweldige" dragontail glass, en nu al de 2e keer stuk... pfff... 1e en laatste chinees voor mij. Denk dat ik me een Nexus 4 ga scoren ofzo...
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Anoniem: 515778
Als je scherm kapot is kan je het beste scherm, digitizer en rand in een keer bestellen, dan is het vervangen zo gedaan.Je hebt dan niets met plakken e.d. te maken. http://www.aliexpress.com...ement-add/1349095743.html
Die van mijn zoon was voor 25 euro gefixt bij een telefoon reparateur, nadat we vooraf hadden afgesproken zelf de spullen te bestellen.
Die van mijn zoon was voor 25 euro gefixt bij een telefoon reparateur, nadat we vooraf hadden afgesproken zelf de spullen te bestellen.
Anoniem: 309058
Hallo allemaal,
Ik ben er laatst achter gekomen dat bepaalde apps (twitch.tv en plex in mijn geval) het geluid en beeld niet in sync zijn. Het geluid komt bij mij ongeveer 1 seconde eerder dan het beeld. Bij youtube, vlc en mx player ondervind ik dan weer geen problemen.
Ik heb geprobeerd stock android erop te zetten, maar hier blijft hetzelfde probleem zich voordoen. Zijn jullie bekend met dit probleem en weten jullie hoe dit op te lossen is?
Ik ben er laatst achter gekomen dat bepaalde apps (twitch.tv en plex in mijn geval) het geluid en beeld niet in sync zijn. Het geluid komt bij mij ongeveer 1 seconde eerder dan het beeld. Bij youtube, vlc en mx player ondervind ik dan weer geen problemen.
Ik heb geprobeerd stock android erop te zetten, maar hier blijft hetzelfde probleem zich voordoen. Zijn jullie bekend met dit probleem en weten jullie hoe dit op te lossen is?
Ik heb hetzelfde probleem als ik via de app 'Gemist' live tv kijk. Dan loopt het geluid niet synchroon. P.s. de app van NPO waarop live 1, 2 of 3 te zien zijn werkt helaas in het geheel niet.
Bijzonder. Daar heb ik ook last van sinds een update van ergens aan het begin van de zomer. Kan me haast niet voorstellen dat het aan het OS of een library op het apparaat ligt. Ik gebruikte altijd VPlayer en daar heb ik sindsdien dit probleem mee. Ben nu overgestapt op MX Player maar die biedt zich helaas niet aan als player voor application/x-mpegURL content types.Anoniem: 309058 schreef op maandag 04 november 2013 @ 01:16:
Hallo allemaal,
Anoniem: 554019
Hallo ik ben de mi2s nu een maand.
Ik ben zeer dik tevreden.
Maar als ik apps download van google play store. Zet hij die volgens mij op het system storage geheugen van 3 gb.
En niet op het internal storage.
Hoe kan ik dat veranderen of over plaatsen? Ik heb geen idee namelijk
marijn
Ik ben zeer dik tevreden.
Maar als ik apps download van google play store. Zet hij die volgens mij op het system storage geheugen van 3 gb.
En niet op het internal storage.
Hoe kan ik dat veranderen of over plaatsen? Ik heb geen idee namelijk
marijn
er is een topic voor mi2s, misschien daar vragen;)! ik heb mi2 gehad, nooit opgelet. dus kan ik je niet bij helpen!
Eindelijk een leather flipcase gevonden voor de mi2 met 3100mah accu: http://www.fulcrumall.com...y-leather-case-p-261.html
Nu wel alleen in bruin en blauw, maar in de foto's staat ook een zwarte, ik neem aan dat die nog komt, of wellicht tijdelijk uitverkocht is.
Ook hebben ze een silicone cover voor de 3100mah accu, een die ook de rand van het toestel beschermt: http://www.fulcrumall.com...ve-case-for-m2-p-156.html
Deze is er gelukkig wel oa. in het zwart
Ook staat er bij aliexpress een scherm met digitizer en frame zodat je ook het scherm er zelf niet meer in hoeft te lijmen: http://www.aliexpress.com...ement-add/1349095743.html
Ik ga deze laatste iig bestellen en in erste instantie met de silicone case. Als de leren flipcase er weer in het zwart is bestel ik die ook nog. Ik laat hier nog wel even weten hoe het bevalt.
Nu wel alleen in bruin en blauw, maar in de foto's staat ook een zwarte, ik neem aan dat die nog komt, of wellicht tijdelijk uitverkocht is.
Ook hebben ze een silicone cover voor de 3100mah accu, een die ook de rand van het toestel beschermt: http://www.fulcrumall.com...ve-case-for-m2-p-156.html
Deze is er gelukkig wel oa. in het zwart
Ook staat er bij aliexpress een scherm met digitizer en frame zodat je ook het scherm er zelf niet meer in hoeft te lijmen: http://www.aliexpress.com...ement-add/1349095743.html
Ik ga deze laatste iig bestellen en in erste instantie met de silicone case. Als de leren flipcase er weer in het zwart is bestel ik die ook nog. Ik laat hier nog wel even weten hoe het bevalt.
Cube Nuroad Race (2022)
Voor degene die het interessant vinden, nu bij Banggood kun je de originele 3100mah batterij kopen voor nog geen 10 euro:
http://www.banggood.com/O...mi-MI2-MI2S-p-912029.html
Tevens andere accessoires tegen goede prijzen.
Heb verder niets met die zaak (wel goede ervaring), maar deze prijzen zijn vaak een stuk lager dan elders.
http://www.banggood.com/O...mi-MI2-MI2S-p-912029.html
Tevens andere accessoires tegen goede prijzen.
Heb verder niets met die zaak (wel goede ervaring), maar deze prijzen zijn vaak een stuk lager dan elders.
voor de kenners onder jullie:
Ik voor 150euro een MI2 32gb kopen met extra BM20 (2000mAh), externe lader en OTG kabel erbij.
Is dit een correcte prijs of spendeer ik beter mijn geld aan een andere chinees?
Ik voor 150euro een MI2 32gb kopen met extra BM20 (2000mAh), externe lader en OTG kabel erbij.
Is dit een correcte prijs of spendeer ik beter mijn geld aan een andere chinees?
Nieuw?drbootygrabber schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:50:
voor de kenners onder jullie:
nee, is van een goede kennis en is zeer goed verzorgd (screenprotector, leather case van binli,...) tip top eigenlijk
ik zit nog met een desire HD op oude custom rom die zopas tegen de grond is gegaan en na 500keer vallen is (eindelijk?) het scherm gebarsten
...heb nog 60 pagina's topic te lezen dus daarom mijn vraag
[ Voor 7% gewijzigd door drbootygrabber op 13-12-2013 14:00 ]
lijkt me een goede deal, ik gebruik hem al bijna 1 jaar en bevalt me nog steeds super ;-)drbootygrabber schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:56:
[...]
nee, is van een goede kennis en is zeer goed verzorgd (screenprotector, leather case van binli,...) tip top eigenlijk
ik zit nog met een desire HD op oude custom rom die zopas tegen de grond is gegaan en na 500keer vallen is (eindelijk?) het scherm gebarsten
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro
Prima prijs en je kunt waarschijnlijk geen betere vinden op dit moment.
Een nieuwe Mi2(s) zit momenteel rond de 250 - 275 euro. De Mi2 is over het algemeen alleen nog maar 2e hands te koop.
Een nieuwe Mi2(s) zit momenteel rond de 250 - 275 euro. De Mi2 is over het algemeen alleen nog maar 2e hands te koop.
Wirehub schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:00:
[...]
lijkt me een goede deal, ik gebruik hem al bijna 1 jaar en bevalt me nog steeds super ;-)
alright dan ga ik ervoor, banggood.com ga ik ook leegkopen aan accessoirsKiswum schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:00:
Prima prijs en je kunt waarschijnlijk geen betere vinden op dit moment.
al bedankt!
Graag gedaan, je kunt de screenprotector of usb kabel naar me opsturen als bedankje
restecp voor jouw review van de mi2, keep up the good workKiswum schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:24:
Graag gedaan, je kunt de screenprotector of usb kabel naar me opsturen als bedankje
een usb kabel... echt zo snel tevreden? =)
Bedankt! Ik hoop dat de extra informatie je heeft geholpen bij de keuze van het toestel.
1 USB kabel is voldoende, ik ben niet heel erg veel eisend
1 USB kabel is voldoende, ik ben niet heel erg veel eisend
wie heeft de MIUI in het nederlands? zijn er nadelen/voordelen aan? 1 groot nadeel vind ik zelf het manueel updaten van die rom...
ook vind ik niets nieuws over official support voor de playstore, ik heb er hem via de Eric Xiang app opgezet en is build 4.5.10 dus niets op aan te merken.
pruts graag maar als het tijdverlies is hoor ik het graag :-)
ook vind ik niets nieuws over official support voor de playstore, ik heb er hem via de Eric Xiang app opgezet en is build 4.5.10 dus niets op aan te merken.
?drbootygrabber schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:02:
wie heeft de MIUI in het nederlands? zijn er nadelen/voordelen aan? 1 groot nadeel vind ik zelf het manueel updaten van die rom...
Manueel updaten?
Als je de multilang via Xiaomi.com erop zet, hoef je niet manueel te updaten hoor.
dus ook daar worden de updates automatisch aangeboden? Is deze link voldoende om dit werkend te krijgen?Momus schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:10:
[...]
?
Manueel updaten?
Als je de multilang via Xiaomi.com erop zet, hoef je niet manueel te updaten hoor.
Is updaten op de 2 system partitions nuttig? Of is 1tje voldoende? domme vraag, tenzij je dual boot wilMomus schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:23:
Jazeker, dat is helemaal voldoende.
[ Voor 9% gewijzigd door drbootygrabber op 16-12-2013 15:37 ]
Hij doet t automatisch naar de 'andere' partitie als je met de updater update, zodat je kan updaten terwijl de telefoon aanstaat. Wel handig want dan ben je ook tijdens de update bereikbaar
android since G1.
nu nog de updater vinden en ik kan straks thuis aan de slag :-) de vorige eigenaar had hem goed verstoptcoredalae schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:41:
Hij doet t automatisch naar de 'andere' partitie als je met de updater update, zodat je kan updaten terwijl de telefoon aanstaat. Wel handig want dan ben je ook tijdens de update bereikbaar
al bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door drbootygrabber op 16-12-2013 15:53 ]
standaard zijn de 2 partities niet bedoeld voor dual boot, maar als veilig update mechanisme.
Als je geen gekke dingen heb gedaan kan je de Xiaomi.eu ( een internationale fansite, niet official ) over je huidige rom heenzetten met behulp van de updater app. Zipje downloaden en installeren met behulp van de updater app. En iedere vrijdag krijg je netjes een melding dat er een update beschikbaar is.
Ook zitten op de eu versie Gapps ingebrepen en zijn ver een stapel fixes toegepast waar Chinese gebruikers niet tegen aan zullen lopen.
Als je geen gekke dingen heb gedaan kan je de Xiaomi.eu ( een internationale fansite, niet official ) over je huidige rom heenzetten met behulp van de updater app. Zipje downloaden en installeren met behulp van de updater app. En iedere vrijdag krijg je netjes een melding dat er een update beschikbaar is.
Ook zitten op de eu versie Gapps ingebrepen en zijn ver een stapel fixes toegepast waar Chinese gebruikers niet tegen aan zullen lopen.
Zoals je in de topic starts van elke nieuwe Multi language kunt lezen is het ondoenlijk om het via OTA te updaten doordat de Chinese servers te traag zijn. De laatste keer deed hij er 4 uur over om 50% te downloaden.Momus schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:10:
[...]
?
Manueel updaten?
Je kunt het 't beste updaten door de versie zelf te downloaden en via updater te installeren.
Wil je alleen de Engelse versie en niet de Nederlandse (xiaomi.eu), dan kun je gewoon bij de Xiaomi.com versie blijven. Je mist dan echter wel specifieke updates voor de markt buiten China. Bij de Hongmi zitten er bijvoorbeeld gpsfixes in, maar bij de Mi2 heb je deze niet nodig vanwege de glonass support.
Wil je echter gebruik maken van de AOSP keyboard van Google, dan kan je dat volgens mij niet in de originele Xiaomi rom vinden.
yeeeez, other keyboard would be nice... ben al zo handigKiswum schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:47:
[...]
Zoals je in de topic starts van elke nieuwe Multi language kunt lezen is het ondoenlijk om het via OTA te updaten doordat de Chinese servers te traag zijn. De laatste keer deed hij er 4 uur over om 50% te downloaden.
Je kunt het 't beste updaten door de versie zelf te downloaden en via updater te installeren.
Wil je alleen de Engelse versie en niet de Nederlandse, dan kun je gewoon bij de Xiaomi.com versie blijven. Je mist dan echter wel specifieke updates voor de markt buiten China. Bij de Hongmi zitten er bijvoorbeeld gpsfixes in, maar bij de Mi2s heb je deze niet nodig vanwege de glonass support.
Wil je echter gebruik maken van de AOSP keyboard van Google, dan kan je dat volgens mij niet in de originele Xiaomi rom vinden.
edit: update uitgevoerd, gaat lekker nu ^c^
Anoniem: 555471
Lieden, ik heb interesse in de MI-2. Kan iemand mij wat vertellen wat voor rom ik zou kunnen installeren? Ik heb op http://miuiandroid.com/ gekeken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Zijn er ook nederlandse roms?
Hoe verhoudt het toestel zich tov de HTC one mini en de Samsung S4 mini?
Groeten,
Remco
Hoe verhoudt het toestel zich tov de HTC one mini en de Samsung S4 mini?
Groeten,
Remco
De Mi-Two is denk ik geen optie meer. Die is al zo oud dat ie niet meer verkrijgbaar is.
Interessanter is misschien om te kiezen voor de ge-upgrade modellen;
De M2A en M2S. D
Zijn wel een stuk duurder.
Mocht dat een probleem zijn, dan is er ook nog de vrij nieuwe Hongi/Red Rice:
[Xiaomi M2S & M2A] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Hongmi (Red Rice)] Ervaringen & Discussie
Interessanter is misschien om te kiezen voor de ge-upgrade modellen;
De M2A en M2S. D
Zijn wel een stuk duurder.
Mocht dat een probleem zijn, dan is er ook nog de vrij nieuwe Hongi/Red Rice:
[Xiaomi M2S & M2A] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Hongmi (Red Rice)] Ervaringen & Discussie
[ Voor 52% gewijzigd door dutchgio op 30-12-2013 22:22 ]
Anoniem: 554019
hallo,
ik las op fb dat er android 4.4 voor mi2 en mi2s is dat is z'n flash versie.
Heeft iemand daar ervaring mee?
[MIUI-INDIA]KITKAT 4.4.2 Redifine AOSP For MI2/MI2s Xiaomi
http://en.miui.com/thread-14115-1-1.html
ik las op fb dat er android 4.4 voor mi2 en mi2s is dat is z'n flash versie.
Heeft iemand daar ervaring mee?
[MIUI-INDIA]KITKAT 4.4.2 Redifine AOSP For MI2/MI2s Xiaomi
http://en.miui.com/thread-14115-1-1.html
Mijn vriendin heeft deze telefoon via haar broer uit China, maar heeft er geen Nederlandse taal op staan. Iemand die mij kan vertellen hoe ik dat moet/kan doen?
Heb zelf geen ervaring met Android aangezien ik al jaren een tevreden WP gebruiker ben.
Heb zelf geen ervaring met Android aangezien ik al jaren een tevreden WP gebruiker ben.
Z-machine OriginID: JaccoW
Is het een mi2 of een mi2s? Je kan namelijk bij miui-Android veel info vindenF_demon schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:29:
Mijn vriendin heeft deze telefoon via haar broer uit China, maar heeft er geen Nederlandse taal op staan. Iemand die mij kan vertellen hoe ik dat moet/kan doen?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Goede tip! Bedankt.
Ik ga er mee aan de slag. Ik heb geen idee, zal het eens vragen als ze terug is dit weekend.
Ik ga er mee aan de slag. Ik heb geen idee, zal het eens vragen als ze terug is dit weekend.
Z-machine OriginID: JaccoW
Sinds vandaag overgestapt van HI naar Ziggo Mobiel (op vodafone netwerk).
En wat gebeurd er: Ja.. battery drain. Accu is na 4 uur compleet leeg en ik heb hem niet eens intensief gebruikt. Wat een giller.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Het is dus vanaf vandaag (sinds ik de sim kaart van Ziggo er in heb). Als ik het niet opgelost krijg is het weer dag Ziggo, maar zit ik wel een of twee maanden met het batterij probleem.
Het gaat trouwens om een Mi2s (zie nu dat ik het in het verkeerde topic heb gepost)
En wat gebeurd er: Ja.. battery drain. Accu is na 4 uur compleet leeg en ik heb hem niet eens intensief gebruikt. Wat een giller.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Het is dus vanaf vandaag (sinds ik de sim kaart van Ziggo er in heb). Als ik het niet opgelost krijg is het weer dag Ziggo, maar zit ik wel een of twee maanden met het batterij probleem.
Het gaat trouwens om een Mi2s (zie nu dat ik het in het verkeerde topic heb gepost)
[ Voor 9% gewijzigd door Rezje op 01-05-2014 14:18 ]
Tweedehands een optie?Anoniem: 555471 schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:07:
Lieden, ik heb interesse in de MI-2.
... knip ...
V&A aangeboden: Xiaomi Mi-Two Wit
[ Voor 32% gewijzigd door lekzzz op 19-09-2014 11:15 ]
Kun je die niet bewaren voor de verzameling 
Dat is over een tijdje nog een hoop geld waard.
haha ja inderdaad maar ik heb twee Mi2, een 2s heb ik hier nog in gebruikKiswum schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:04:
Kun je die niet bewaren voor de verzameling
Misschien een long-shot maar toch maar even proberen ; een goeie vriend van me zit in hong kong momenteel en probeert de mi2s te pakken te krijgen.
Tot zover nog zonder resultaat ( betrouwbare shops als fortress , broadway en citylink hebben 'm iig niet )
Iemand met een goeie suggestie waar hij 'm wel kan vinden ?
Tot zover nog zonder resultaat ( betrouwbare shops als fortress , broadway en citylink hebben 'm iig niet )
Iemand met een goeie suggestie waar hij 'm wel kan vinden ?
I live in darkness , i exist in the shadow
Voor de mensen die het zich afvragen: nee, het scriptje om je systeempartities van grootte te veranderen is NIET veilig. Daar ben ik daarstraks op pijnlijke wijze achtergekomen.
Zelfs MiFlash met fastboot kon hem niet restoren, totdat ik de phone in dload-mode zette (niet fastboot). Met het jammere gevolg dat àlles weg is (ik had een backup, maar die stond op het interne geheugen
)
Maargoed, lesje geleerd. En aan de positieve kant, nu zijn al mijn partities weer schoon en mijn telefoon zo snel als nooit tevoren
Zelfs MiFlash met fastboot kon hem niet restoren, totdat ik de phone in dload-mode zette (niet fastboot). Met het jammere gevolg dat àlles weg is (ik had een backup, maar die stond op het interne geheugen

Maargoed, lesje geleerd. En aan de positieve kant, nu zijn al mijn partities weer schoon en mijn telefoon zo snel als nooit tevoren
Android developer & dürüm-liefhebber
Nog iemand die het probleem heeft: google play services has stopped?
Ik heb alles geprobeerd:
- playstore cash whipen
- playstore reinstall
- play services reinstall
zelfs factory reset... maar het probleem blijf.
Iemand die al een oplossing heeft gevonden?
Ik heb alles geprobeerd:
- playstore cash whipen
- playstore reinstall
hier totaal geen problemen , draai MIU 6 , met kitkat op MI2S en Miui6 met Lollipop op Mi2 , allebei super :-)
ik draai nog MIUI-4.12.5, zal hem maar is updaten :-pWirehub schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:25:
hier totaal geen problemen , draai MIU 6 , met kitkat op MI2S en Miui6 met Lollipop op Mi2 , allebei super :-)
bedankt om mijn ogen te openen
even goed kijken bij updaten ....http://xiaomi.eu/community/threads/5-4-3.27411/drbootygrabber schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:07:
[...]
ik draai nog MIUI-4.12.5, zal hem maar is updaten :-p
bedankt om mijn ogen te openen
je kan dus gelijk naar V6 met lollipop (als je alles even backup geeft )
Is die MiFlash echt nodig? Al een alternatieve manier gevonden?Wirehub schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:10:
[...]
even goed kijken bij updaten ....http://xiaomi.eu/community/threads/5-4-3.27411/
je kan dus gelijk naar V6 met lollipop (als je alles even backup geeft )
![]()
For first installation of Mi2A v6 SPECIAL EDITION
- Install v6 via MiFlash (flash_all) - image
- Then install our multilang via Updater app like usually
welke telefoon heb je ? (MI2/MI2s) is deze :drbootygrabber schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:15:
[...]
Is die MiFlash echt nodig? Al een alternatieve manier gevonden?
For first installation of Mi2A v6 SPECIAL EDITION
For first installation of Mi2S v6 SPECIAL EDITION
en ja helaas is dit de enige tussen oplossing, daarna kan je weet OTA of manueel updaten
Aangezien ik in het Mi2s topic geen reactie meer krijg ivm mijn probleem probeer ik het hier eens.
Ik heb dus geprobeerd via MiFlash te updaten naar de v6 Special Edition maar dit lukte blijkbaar niet en nu blijft mijn toestel hangen op het fastboot scherm. Ook na de power knop lang in te drukken en zelfs de batterij eruit te halen.
Nu kreeg ik de raad om via fastboot de recovery te flashen om nadien een nieuwe rom te kunnen installeren maar kan iemand mij hierbij de juiste stappen even uitleggen aub want met de info die ik reeds heb opgezocht lukt het niet ?
Alvast bedankt
Ik heb dus geprobeerd via MiFlash te updaten naar de v6 Special Edition maar dit lukte blijkbaar niet en nu blijft mijn toestel hangen op het fastboot scherm. Ook na de power knop lang in te drukken en zelfs de batterij eruit te halen.
Nu kreeg ik de raad om via fastboot de recovery te flashen om nadien een nieuwe rom te kunnen installeren maar kan iemand mij hierbij de juiste stappen even uitleggen aub want met de info die ik reeds heb opgezocht lukt het niet ?
Alvast bedankt
Heb ik ook last van de laatste week. draai MIUI-4.4.25drbootygrabber schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:20:
Nog iemand die het probleem heeft: google play services has stopped?![]()
Ik heb alles geprobeerd:
- playstore cash whipen
- playstore reinstall
Kreeg telkens als ik iets wou typen, dus toetsenbord was verdacht. Google toetsenbord verwijderd.
Heb alleen geen zin om nieuwe versie op te zetten, was tevreden over de oude MIUI. Tot telkens die vervelende pop up op het scherm kwam, kan toch ook niet zo maar komen?
ik heb een alternatieve manier gevonden zonder die MiFlash dingen, zip gedownload van hierWirehub schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:54:
[...]
welke telefoon heb je ? (MI2/MI2s) is deze :
For first installation of Mi2S v6 SPECIAL EDITION
en ja helaas is dit de enige tussen oplossing, daarna kan je weet OTA of manueel updaten
1) recovery mode gestart, whipe all
2) laten booten van system2 (latest) opnieuw, duurt lang want volgens mij haalt hij de default van system1
3) zip in downloaded_roms geplaatst
4) via de updater die zip geselecteerd
en hop, hij staat derop
Cool morgen ook FF proberen op mijn mi2sdrbootygrabber schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:13:
[...]
ik heb een alternatieve manier gevonden zonder die MiFlash dingen, zip gedownload van hier
1) recovery mode gestart, whipe all
2) laten booten van system2 (latest) opnieuw, duurt lang want volgens mij haalt hij de default van system1
3) zip in downloaded_roms geplaatst
4) via de updater die zip geselecteerd
en hop, hij staat derop
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken